-
[ Voor 100% gewijzigd door arcanis op 30-01-2020 10:47 ]
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik vindt de GPS vrij accuraat, zelfs boven verwachting. Natuurlijk klopt het af en toe niet helemaal, maar mijn Microsoft Band 2 was minder nauwkeurig.m00 schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:09:
[...]
Hoe heb jij de GPS accuratesse en BT/ANT+ verbinding van de F5 ervaren? Problemen gemerkt tussen verschillende weer-/omgeving omstandigheden? Problemen met de OHR-fixatie met het "bulky" horloge?
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
[ Voor 5% gewijzigd door Burlok86 op 27-11-2017 09:19 ]
Dank! Ik zal mijn overwegingen van de week delenBigEagle schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:42:
[...]
Ik vindt de GPS vrij accuraat, zelfs boven verwachting. Natuurlijk klopt het af en toe niet helemaal, maar mijn Microsoft Band 2 was minder nauwkeurig.
De BT verbinding tussen de Fenix 5 en mijn telefoon valt soms uit. Meestal 1 a 2x per dag, maar maakt dan binnen een paar seconden weer verbinding. De ANT+ met mijn hartslagband is goed en heb 1x gehad dat de Fenix 5 de verbinding had verloren tijdens het sporten.
De OHR werkt goed in alle omstandigheden, ook tijdens het fietsen in de regen naar mijn werk. Sinds kort heb ik de metalen band en ook daarmee is de OHR goed. Mijn reden om voor de Fenix 5 i.p.v. de 935 was ook de reden dat ik de metalen band wilde hebben, deze staat en stuk minder 'goed' bij de 935 vanwege het 'plastic'.
Ik ben 2 mtr en vind het horloge perfect kwa grote en gewicht en zou het zo blind weer kopen. De Fenix 5 doe ik alleen af tijdens het opladen en tijdens klussen (met tegels slijpen of zo).
Eventuele verdere vragen hoor ik graag!
Mooie aanbieding. Zelf twijfel ik nog tussen deze of die andere aanbieding van de Fenix 3 (https://www.loebeshop.dk/...x-3-m-puls-i-handled.html), zou op zo een 285 euro komen (inclusief verzending).ArnoutV schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:39:
ForeRunner 735XT voor €249 bij Amazon.FR (alleen vandaag!)
https://www.amazon.fr/For...multisports/dp/B01DWIY39A
Just because I rock, doesn't mean im made of stone
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
[ Voor 8% gewijzigd door W.Wonderland op 28-11-2017 16:04 ]
Zeg maar gerust leverbaar direct na de officiële announcement op CES 2018, die inderdaad eerste week januari is, en dus precies tijdens jouw genoemde window.W.Wonderland schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:00:
Iets sneller dan verwacht gaat Garmin toch zijn eerste horloge met interne muziekopslag op de markt brengen.
Ik zie regelmatig berichten zie van lopers die hiernaar op zoek zijn vandaar deze korte update.
Forerunner 645 Music, Prijs USD 450,- (leverbaar over 4-7weken)
https://appelmoessite.wor...min-forerunner-645-music/
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zelfs een factory reset geprobeerd.oNo schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:29:
Uitzetten en weer aanzetten?
[ Voor 62% gewijzigd door Trenchdog op 29-11-2017 12:08 ]
Dank! Die had ik nog niet gevonden. Ik heb in mijn prijsklasse niet veel keus zo te zien. M200 lijkt de enige echte optie, rest komt al snel boven de 200 euro uitTrenchdog schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:07:
De Polar M200 zou dit ook al moeten kunnen. Op https://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator zou je dit ook kunnen checken voor horloges die je vindt. Onder "Workouts" wil je dan bij "Create/follow custom workouts" een yes hebben
Paar posts terug plaatste @rockhopper deze link naar een Forerunner 735 XT , toen voor €188,-kepler schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:00:
Ik ben op zoek naar een simpel (dus goedkoop) horloge met hartslag en GPS. Daar zijn er genoeg van, maar mijn andere eis is dat ik ook een variabele interval wil kunnen programmeren (bv pyramide). Via google kom ik er niet helemaal uit, beetje onduidelijk welke horloges dit hebben. Nu is mijn voorlopige keus gevallen op de Forerunner 35, maar zover ik kan vinden is mijn pyramide interval niet mogelijk op dit horloge? Kan iemand dit bevestigen en/of verbeteren?
Wat zou een goede andere optie zijn? Polar m430? Zijn er nog meer in de lagere prijsklasse?
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Ik heb ook regelmatig last van deze 'cadence lock'. Mijn harloopcadans zit meestal rond de 180 en ik was laatst een rustige duurloop aan het doen (zo ergens in zone 2-3) en de horloge gaf een hartslag aan van ronde de 180. Ik draag de horloge altijd op eenzelfde manier, dus het is mij ook nog niet helemaal duidelijk waarom dit soms gebeurt. Mijn broer heeft ook de VA3 en exact hetzelfde probleem.Hoppa! schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:32:
Vraagje, ik heb er hier eerder over gelezen, maar dacht er geen last van te hebben. Maar nu....
Steeds vaker merk ik dat tijdens het hardlopen mijn Vivoactive HR de cadans oppakt als HR. HR blijft dan de hele run rond de 155-160 en dat is vrijwel gelijk aan mijn cadans en dat kan niet kloppen.
Voorts merk ik ook dat tijdens de krachttraining mijn hartslag steeds terugzakt tot rond de 40-45, wat ook gewoon nergens op slaat. Nu ben ik wel flink afgevallen, maar ik had juist verwacht dat de hartslagmeting nauwkeuriger zou worden met minder vet tussen de aderen en de sensor.
Ik heb echt al van alles geprobeerd, horloge hoger om mijn pols, horloge aan de binnenkant van mijn pols. Strakker, minder strak... Niets lijkt te werken. Nog andere tips?
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
De M400, de voorloper van de M430, is bij Amazon.de ook voor EUR 120 te krijgen. Veelzijdiger dan de M200, maar wel met borstband. Van Garmin zijn inderdaad als hierboven genoemd ook prima deals te krijgen, maar wel een stap omhoog in prijs. Ik denk dat het verder een kwestie van even inlezen is om te zien wat bij je past. Waarschijnlijk ten overvloede, check vooral ook de site van dcrainmaker.com voor zijn gedachten (zie bijvoorbeeld de recente gadgets recommendations guide voor de winter).kepler schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:32:
[...]
Dank! Die had ik nog niet gevonden. Ik heb in mijn prijsklasse niet veel keus zo te zien. M200 lijkt de enige echte optie, rest komt al snel boven de 200 euro uit
Ah dat is een goede tip, die doet dus ook variabele intervallen. Alleen even bedenken of ik een strap voor hartslag handig vind.KnOeFz schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:49:
[...]
Paar posts terug plaatste @rockhopper deze link naar een Forerunner 735 XT , toen voor €188,-
https://www.loebeshop.dk/garmin-gps-ure-tilbud
Dat is/was echt een waanzinnige deal..... als ik omreken kom ik voor de prijs van vandaag op €214 (1599 dk volgens xe.com) wat nog steeds ongeloofelijk weinig geld voor dit horloge is. Lijkt me interesanter dan de Polar m200....(maar ik ben wel bevooroordeeld, heb zelf een 735xt)
Ja, ben al een tijdje aan het zoeken. Heel veel opties, dus ik dacht ik stel hier de vraag gewoon even. FR235 is ook nog een optie, maar ook aan de dure kant. Ik ga nog even verder met reviews lezen.Trenchdog schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:40:
[...]
De M400, de voorloper van de M430, is bij Amazon.de ook voor EUR 120 te krijgen. Veelzijdiger dan de M200, maar wel met borstband. Van Garmin zijn inderdaad als hierboven genoemd ook prima deals te krijgen, maar wel een stap omhoog in prijs. Ik denk dat het verder een kwestie van even inlezen is om te zien wat bij je past. Waarschijnlijk ten overvloede, check vooral ook de site van dcrainmaker.com voor zijn gedachten (zie bijvoorbeeld de recente gadgets recommendations guide voor de winter).
Hoezo? De 735 heeft optische hartslagmeting op de polskepler schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:24:
[...]
Ah dat is een goede tip, die doet dus ook variabele intervallen. Alleen even bedenken of ik een strap voor hartslag handig vind.
[...]
[ Voor 23% gewijzigd door KnOeFz op 29-11-2017 16:30 ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
[ Voor 17% gewijzigd door pieterwillaert op 29-11-2017 18:57 ]
Ik zag een strap erbij staan, dus dacht dat erbij hoorde. Mijn Deens is blijkbaar niet zo goedKnOeFz schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:27:
[...]
Hoezo? De 735 heeft optische hartslagmeting op de polsStrap is natuurlijk toe te voegen via ant+ als je bedoeld dat je daar de voorkeur aan geeft.
De 735 is het 'uitgebreidere' broetje van de FR235 in een (iets) kleiner jasje (1mm kleiner iirc).
Punctuality is the politeness of kings
Gezien je wensen zou een FR235 (of zijn mogelijke opvolger de 245) je van dienst kunnen zijn. Ook de VA-3 kan veel, ook custom-workouts. De VA-3 heeft wel maar 1 fysieke knop en het touchscreen moet je dus wel fijn vinden vwb bediening.arco_kolken schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:11:
Ik ben ook op zoek naar een nieuw (hardloop)horloge. Heb tot nu tu de Garmin FR410 gehad maar wordt wel eens tijd voor iets nieuws. Ik zoek een horloge die goed is voor hardlopen (ik train voor de marathon) dus daar moet hij goede functies voor hebben. Daarnaast wil ik ook activity/sleep/stress/fitnesstracker. Hartslag via band werkt bij mij niet echt. Krijg ik wondjes van. Ik wil naast hardlopen ook wat gaan fitnessen (krachttraining) om een goed sterk hardlooplichaam te krijgen, dus krachttrainingsfunctie is ook prettig. Verder vooralsnog geen andere sporten, wil misschien op termijn triatlon gaan doen maar nu nog niet. Wat raden jullie mij aan? Is de VA3 hiervoor geschikt? Of is die toch iets minder geschikt voor serieus hardlopen vanwege onder andere touchscreen? Of raden jullie eerder een FR 2/7/9 of Fenix aan? En met de huidige aanbiedingen? Budget tot ongeveer 400 euro. Alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door thunder68 op 30-11-2017 11:08 ]
Verwijderd
Volgens de Suunto website 12s de bovenste knop ingedrukt houden.Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:51:
Vorige maand kreeg ik als verjaardagscadeau een suunto Spartan sport wrist hr. Mooi geschenk maar al snel bleek dat er van alles niet klopte. Mijn hr was altijd heel hoog (AVG boven 170...) maar wel constant tijdens het lopen, tijdens een inspanning op de fiets daalt hij plots naar +/-80, ook al niet normaal, en hij valt uit als de batterij nog +/- 30% levensduur heeft. Om zeker te zijn dat het effectief aan de suunto lag heb ik gisteren met een vriend van sporthorloge geruild tijdens het lopen en bleek dat ook bij hem de hr veel te hoog lag. Mijn vrouw heeft dit horloge via Amazon gekocht. Alvorens contact op te nemen met de leverancier had ik graag geweten of ik niet gewoon kan proberen om een reset te doen. Maar weet iemand hoe dat moet? Alvast bedankt voor jullie reacties!
[ Voor 15% gewijzigd door nokie op 30-11-2017 12:39 ]
Het kompas zoals @dreamscape opmerkt heeft er weinig mee te maken, wel wordt er gebruik gemaakt van de interne bewegingssensoren, zogenaamde gyrometrische sensoren al worden er door de media soms ook nog wel andere namen aan gegeven. Deze sensoren nemen ook dingen als cadans en stappen waar. Het is dus zo dat een ferme afzet aan het eind/begin van de baan (met bijbehorende richtingsverandering) voor het horloge een signaal is voor een nieuwe baan.frye schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:21:
Net eens voor de eerste keer gaan zwemmen met mijn suunto spartan sports baro.
Heb was een 50m bad.
Helaas heeft hij de eerste 2 baantjes dubbel geteld in aantal meters. (200m ipv 100m) Daarna was het wel redelijk goed.
Hoe wordt dit eigenlijk bepaald aangezien gps uit staat?
Moet ik dit eerst ergens kalibreren om het inorde te krijgen?
Verder wel vreemd dat Movescount 600m aangeeft en strava 650m. In werkelijkheid was het maar 500m.
Tijdens het indoorzwemmen wordt de gps niet geactiveerd.rockhopper schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:47:
[...]
Het kompas zoals @dreamscape opmerkt heeft er weinig mee te maken, wel wordt er gebruik gemaakt van de interne bewegingssensoren, zogenaamde gyrometrische sensoren al worden er door de media soms ook nog wel andere namen aan gegeven. Deze sensoren nemen ook dingen als cadans en stappen waar. Het is dus zo dat een ferme afzet aan het eind/begin van de baan (met bijbehorende richtingsverandering) voor het horloge een signaal is voor een nieuwe baan.
Zelf zou je in het horloge een "calibratie" moeten kunnen uitvoeren waarin je aangeeft hoe lang de zwembaan is. Je kan je voorstellen dat gps ontvangst 0 is in een binnenbad en ook het kompas kan flink minder nauwkeurig werken afhankelijk van de hoeveelheid metaal in de buurt. Door de lengte van de baan in te voeren weet het horloge dat je bij iedere richtingsverandering weer precies dat aantal meters hebt afgelegd. Bij een buitenbad kan je natuurlijk gewoon de gps aan laten, al verwacht ik dat je met een precieze zwembadlengte nog beter uitkomt.
Mag het een garmin zijn of wil je echt van merk veranderen?arco_kolken schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:11:
Ik ben ook op zoek naar een nieuw (hardloop)horloge. Heb tot nu tu de Garmin FR410 gehad maar wordt wel eens tijd voor iets nieuws. Ik zoek een horloge die goed is voor hardlopen (ik train voor de marathon) dus daar moet hij goede functies voor hebben. Daarnaast wil ik ook activity/sleep/stress/fitnesstracker. Hartslag via band werkt bij mij niet echt. Krijg ik wondjes van. Ik wil naast hardlopen ook wat gaan fitnessen (krachttraining) om een goed sterk hardlooplichaam te krijgen, dus krachttrainingsfunctie is ook prettig. Verder vooralsnog geen andere sporten, wil misschien op termijn triatlon gaan doen maar nu nog niet. Wat raden jullie mij aan? Is de VA3 hiervoor geschikt? Of is die toch iets minder geschikt voor serieus hardlopen vanwege onder andere touchscreen? Of raden jullie eerder een FR 2/7/9 of Fenix aan? En met de huidige aanbiedingen? Budget tot ongeveer 400 euro. Alvast bedankt.
Klopt, al kan je bij garmin zelf een activiteit maken die op indoorzwemmen is gebaseerd en dan wel gps forceren. Als je onder een dun glazen dak zwemt heeft het nog een beetje zin, en in een buitenbad met een fixt afstand ook wel. Echt outdoorzwemmen in een meertje heeft natuurlijk gps nodig, al is de ontvangst ook niet altijd ideaal onder water.frye schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:55:
[...]
Tijdens het indoorzwemmen wordt de gps niet geactiveerd.
Thanks voor de uitleg!Zal wat harder afzetten in het vervolg...
![]()
Voor ik begin stel ik idd in wat de afstand van de baan is.
De Scosche Rythm plus heb ik ook altijd geadviseerd, maar de laatste weken met het koudere weer heb ik er weinig meer aan. Afgelopen zaterdag bij een duurloop van 25 km nagenoeg de volledige tijd een hartslag gehad volgens de Scosche van rond de 170 (gelijk aan mijn loopcadans, gelukkig was dat niet mijn werkelijke hartslag). Juist wel een shirt met lange mouwen aangedaan en een jack, maar blijkbaar toch te koud om nog een goede meting te krijgen. Ik adviseer de Scosche niet meer...rockhopper schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:39:
[...]
....
Verder als je serieus met je sport bezig bent zou ik een scosche rhythm+ overwegen, deze is wat nauwkeuriger dan de ingebouwde hartslagmeters in welk toestel dan ook. Het nadeel is natuurlijk dat het weer een extra ding is om je arm die weer een extra lader nodig heeft, maar iemand die een marathon loopt is denk ik wel serieus bezig.
.....
Tja als alternatief is er nog de polar OH-1. Ik heb zelf weinig last van afwijkende cadans omdat ik niet meer aan hardlopen doe, ik gebruik het dus met name op de fiets. Ik zou eerlijk niet weten waarom sommige mensen er wel last van hebben en andere niet, maar ik kan wel een aantal redenen en/of oorzaken bedenken.Frij5fd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:17:
[...]
De Scosche Rythm plus heb ik ook altijd geadviseerd, maar de laatste weken met het koudere weer heb ik er weinig meer aan. Afgelopen zaterdag bij een duurloop van 25 km nagenoeg de volledige tijd een hartslag gehad volgens de Scosche van rond de 170 (gelijk aan mijn loopcadans, gelukkig was dat niet mijn werkelijke hartslag). Juist wel een shirt met lange mouwen aangedaan en een jack, maar blijkbaar toch te koud om nog een goede meting te krijgen. Ik adviseer de Scosche niet meer...
Natuurlijk is dit niet voor iedereen zo, maar in de reacties bij de review pagina van Dcrainmaker.com zie ik er meer.
Ik heb precies dezelfde ervaring met de Rhythm+. De metingen zijn momenteel erg onnauwkeurig (bijna altijd loopcadans en veel drops) en daarom gebruik ik nu de borstband van Garmin weer (die perfect werkt). Het enige nadeel is dat ik een borstband minder prettig vind dragen als je eenmaal een Rhythm+ gewend bent.Frij5fd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:17:
[...]
De Scosche Rythm plus heb ik ook altijd geadviseerd, maar de laatste weken met het koudere weer heb ik er weinig meer aan. Afgelopen zaterdag bij een duurloop van 25 km nagenoeg de volledige tijd een hartslag gehad volgens de Scosche van rond de 170 (gelijk aan mijn loopcadans, gelukkig was dat niet mijn werkelijke hartslag). Juist wel een shirt met lange mouwen aangedaan en een jack, maar blijkbaar toch te koud om nog een goede meting te krijgen. Ik adviseer de Scosche niet meer...
Natuurlijk is dit niet voor iedereen zo, maar in de reacties bij de review pagina van Dcrainmaker.com zie ik er meer.
Vreemd dat de Deense shops er vrij goed uitkomen qua prijs (veel beter dan Amazon). Is daar een goede reden voor?rockhopper schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:39:
[...]
De 735 is her en der nog in de aanbieding zoals op deze deense site (ik weet niet of ze verzenden naar NL/BE http://www.joyrun.dk/lobe...maling-i-handleddet.html# ), verder zullen er tegen kerst nog wat aanbiedingen komen bij amazon (pre xmas sale) aanbiedingen zijn niet gegarandeerd, mogelijk ook minder scherp dan tijdens black friday, maar wel te verwachten.
Just because I rock, doesn't mean im made of stone
Same here, als je lichaamstemperatuur nog niet ok is dan werkt optische hartslag gewoon minder goed. Meestal knapt het bij mij na 5-10 minuten lopen wel op. Maar blijft irritant als je niet de juiste waardes te zien krijgtOneMoreThing schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:14:
[...]
Ik heb precies dezelfde ervaring met de Rhythm+. De metingen zijn momenteel erg onnauwkeurig (bijna altijd loopcadans en veel drops) en daarom gebruik ik nu de borstband van Garmin weer (die perfect werkt). Het enige nadeel is dat ik een borstband minder prettig vind dragen als je eenmaal een Rhythm+ gewend bent.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Zeker! Heb zelf bandjes via amazon en die bevallen best goed. Zijn ook wel iets duurder.Koekje schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:25:
Heeft iemand ervaring met 3rd party bandjes voor de fenix 5x. Zowel het metalen als de rubbere zijn hier stuk gegaan door slijtage. Dank!
Blijft een groot risico idd.. ik zou het zelf ook niet doen als ik eerlijk benokio schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:04:
ja ik zou maar uitkijken; 1x googlen levert al lekkere resultaten op: bv
Logan Maxwel Lever een paar toestellen uit. Ontvang een paar goede reviews. Laat dan het geld binnen lopen en lever niets meer uit. Goed verdien model!
Ik vertrouw het van geen kant. Consumenten bond waarschuwt. Geen KvK? Geen autor...Meer bekijken
Ja, het liefst een garmin. Ik neig wel naar die vivoactive 3. Mooi geprijsd en lijkt me redelijk allround. Design ziet er ook goed uit. Ik ben alleen bang dat die ene fysieke knop met hardlopen niet handig zal zijn. Heeft iemand daar ervaring mee? Anders misschien de 235.rockhopper schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:39:
[...]
Mag het een garmin zijn of wil je echt van merk veranderen?
Als je hardlopen als hoofddoel ziet kan je bijna ieder toestel gebruiken, het is dan ook de vraag in hoeverre je strakke trainingsschema's wilt gebruiken. Als je echt op termijn triatlon wilt doen vallen er weer een hoop toestellen af, dit omdat er niet zoveel toestellen zijn die echt multisport als 1 activiteit ondersteunen, dit is iets anders dan los zwemmen / fietsen / rennen verwerken.
Verder als je serieus met je sport bezig bent zou ik een scosche rhythm+ overwegen, deze is wat nauwkeuriger dan de ingebouwde hartslagmeters in welk toestel dan ook. Het nadeel is natuurlijk dat het weer een extra ding is om je arm die weer een extra lader nodig heeft, maar iemand die een marathon loopt is denk ik wel serieus bezig.
De 735 is her en der nog in de aanbieding zoals op deze deense site (ik weet niet of ze verzenden naar NL/BE http://www.joyrun.dk/lobe...maling-i-handleddet.html# ), verder zullen er tegen kerst nog wat aanbiedingen komen bij amazon (pre xmas sale) aanbiedingen zijn niet gegarandeerd, mogelijk ook minder scherp dan tijdens black friday, maar wel te verwachten.
Qua series en features en prijs loopt het op van 200 serie > 600 > 700 > 900 > fenix
Je zou tot slot er goed aan doen om even dit artikel van DC door te lezen https://www.dcrainmaker.c...logy-recommendations.html hier raadt hij voor de meeste type sporten en de meeste budgets een toestel aan. Je kan denk ik jezelf wel in de juiste categorie plaatsen en hij tipt ook de verschillen goed aan en dingen waar je nog meer op kan letten.
[...]
Klopt, al kan je bij garmin zelf een activiteit maken die op indoorzwemmen is gebaseerd en dan wel gps forceren. Als je onder een dun glazen dak zwemt heeft het nog een beetje zin, en in een buitenbad met een fixt afstand ook wel. Echt outdoorzwemmen in een meertje heeft natuurlijk gps nodig, al is de ontvangst ook niet altijd ideaal onder water.
De afzet is redelijk belangrijk, je armen bewegen veel in het water (afhankelijk van welke slag je doet meer of minder) terwijl je bij/na een afzet meestal je armen minder gebruikt, en hopelijk doet het abrupt veranderen van richting veel. Er zijn ook toestellen die met wisselend succes je slag herkennen (schoolslag vs vlinder vs rugcrawl vs borstcrawl) of jouw toestel dat kan weet ik niet. Maar dat hoor ik graag
Ik weet alleen dat Garmin harde vaste prijzen heeft voor Noord Amerika (met name de VS), voor Europa en daarbuiten geldt eigenlijk dat iedere verkoper er zijn of haar prijs op kan zetten. Dat het in Denemarken goedkoper is kan aan de koers liggen, of dat het model daar gewoon slecht loopt of ze hebben een leuke deal kunnen sluiten via een hoofdkantoor. Het zou zomaar kunnen zijn dat de meeste Deense / Scandinavische sportwinkels maar één groot moederbedrijf hebben, maar dat weet ik persoonlijk niet, het is meer wat een mogelijkheid zou kunnen zijn.flanger schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:45:
[...]
Vreemd dat de Deense shops er vrij goed uitkomen qua prijs (veel beter dan Amazon). Is daar een goede reden voor?
Ik draag de Scosche boven de elleboog, aan de binnenkant van mijn arm. Geen being weefsel daar, dus zou moeten werken. Het klittenband is ook wel iets waar ik aan gedacht heb, maar het werkt nog goed en met strakker of losser zie ik geen verschil. Huidkleur (redelijk blank in mijn geval in de winter) en beharing (niet aan de binnenkant van de arm) kan ik me niet voorstellen. Mijn FR935 meet wel op de pols, terwijl ik daar slechtere resultaten zou verwachten.rockhopper schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 00:31:
[...]
Tja als alternatief is er nog de polar OH-1. Ik heb zelf weinig last van afwijkende cadans omdat ik niet meer aan hardlopen doe, ik gebruik het dus met name op de fiets. Ik zou eerlijk niet weten waarom sommige mensen er wel last van hebben en andere niet, maar ik kan wel een aantal redenen en/of oorzaken bedenken.
De meest voor de hand liggende is natuurlijk een te losse fit, de klittenband heeft de neiging om soms te blijven hangen aan mouwen en kan dan losser zitten dan dat je denkt. Door beweging van je arm (die meestal synchroon loopt met je passen) wordt er beweging van het bloed gemeten die er niet is en zo krijg je een cadense lock. Of het precies zo werkt weet ik niet zeker, maar gezien het optische karakter lijkt me dit waarschijnlijk.
Het tweede probleem kan de plaatsing zijn, des te dichter je bij de pols zit des te groter de kans op afwijkingen is, de scosche heeft "vlees" nodig om eigenlijk een goede fit te hebben (dit gaat ook op voor gewone OHR-horloges, maar die zitten altijd aan de pols) en bij de pols zijn veel armen wat "bottiger" en er lopen wat pezen die niet zo fijn werken. Je zou kunnen kijken of plaatsing op je bovenarm het probleem wegneemt. Daar draag ik 'm meestal in de zomer als ik met korte mouwen fiets.
Als laatste kan het natuurlijk nog zo zijn dat je gewoon een ongeschikte huid hebt (te donker / te veel haar) maar dat zou niet een cadanslock verklaren.
Tot slot als die drie theorieën het niet zijn kan het natuurlijk altijd aan de scosche liggen. Het is wel apart dat het alleen bij koud weer optreed bij jou.
Ik vind het verder jammer dat ze (scosche dus) slecht bereikbaar zijn, ze reageren niet op informerende mail, en er is niet veel nieuws gekomen sinds het uitbrengen van het eerste model. Verder laat de markt penetratie in Nederland ook te wensen over. Je kan niet zomaar een winkel inlopen en er eentje uitproberen helaas.
[ Voor 19% gewijzigd door Farmerwood op 05-12-2017 13:53 . Reden: Stuk over afstand toegevoegd ]
Nette review / eerste indrukken. Bedankt voor het delen.Farmerwood schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:21:
Afgelopen woensdag de Fenix 5 Saphire binnen gekregen die ik met Black Friday gekocht had.
Hoogtemeting:
Aangezien mijn TomTom nooit verder kwam dan +/- 10m hoogteverschil had dit mijn aandacht.
Hoewel de Garmin een offset heeft van zo'n 60 meter klopt het relatieve verschil wel. Moet nog uitzoeken hoe ik die hoogte kan corrigeren bij de Garmin. Hopelijk alleen een gevalletje calibratie.
Enige echte tegenvaller tot nu toe is de interne temperatuursensor. Loop je buiten 10 uur te blauwbekken bij -3 graden en dan logt hij vrolijk 18-20 graden met de mouw van mijn thermo over het horloge en 11 graden met het horloge vrij van de jas. Nou heb ik het niet snel koud en ben ik voor mijn vriendin altijd een warm kacheltje, maar dan nog vind ik de invloed van mijn lichaamswarmte erg groot. Op deze manier heeft de thermometer alleen nut als ik het horloge niet om mijn pols draag.
Mooie review. thanks!Farmerwood schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:21:
Afgelopen woensdag de Fenix 5 Saphire binnen gekregen die ik met Black Friday gekocht had.
Ik was uiteraard erg benieuwd naar de verschillen met mijn huidige TomTom Multisport Cardio uit 2015 en heb hem daarom meteen geprobeerd met een rondje van 10 km hardlopen.
Setup:
- Telefoon: Sony Z3 Compact met Polar H7 borstband en Strava.
- Garmin Fenix 5: Om de linker pols
- TomTom Multisport: Om de rechter pols
Thuis gewacht tot alle apparaten aangaven verbinding te hebben (GPS en HR) en toen direct achter elkaar gestart.
Route: Begin en einde over dezelfde route naar een nabijgelegen natuurgebied waar ik een rondje gelopen heb. Op de route naar het gebied ligt een verhoogde brug en aan het begin een heuvel van +/- 30m hoog voor mountainbikers. Daar ben ik op zowel de heen- als terugweg een keer overheen gelopen.
Training:
- Eerste 500m stevig wandelen.
- Ruim 1 km rustig rennen.
- Heuvel op. Niet voluit, maar wel wat tempo maken
- Ronde door park met wat verschillende intervallen. Van heel rustig tot echt voluit
- Heuvel op. Laatste stukje zo snel mogelijk
- Eerste km terug rustig rennen
- Laatste 500m rustig wandelen.
Een horloge dat stil staat geeft altijd twee keer per dag de juiste tijd aan, echter iemand met twee horloges weet nooit exact hoe laat het is.[Roland] schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:51:
[...]
Mooie review. thanks!
Wel nieuwsgierig of je telefoon, tomtom en garmin over hetzelfde rondje ook precies dezelfde afstand aangeven?
Stom dat ik dat hoofdstuk gewoon vergeten ben...[Roland] schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:51:
[...]
Mooie review. thanks!
Wel nieuwsgierig of je telefoon, tomtom en garmin over hetzelfde rondje ook precies dezelfde afstand aangeven?
Iemand met een horloge dat stil staat, weet ook nooit hoe laat het exact is. Immers, hij weet niet wanneer zijn horloge de juiste tijd aangeeft. Daarentegen weet de persoon met 2 horloges in elk geval nog ongeveer hoe laat het is......rockhopper schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:05:
[...]
Een horloge dat stil staat geeft altijd twee keer per dag de juiste tijd aan, echter iemand met twee horloges weet nooit exact hoe laat het is.
Dat de afstand van de tomtom het minste aangeeft, verbaasd me niks. Tijdens de meeste wedstrijden kom ik niet aan de officiele afstand. Heel irritant als je je toptijden wilt vergelijken en je een goede 10km wedstrijd met 9.8 of 9.9 eindigt. Dit wordt niet meegenomen als PR tijd bij strava. Voor mij een reden om in de toekomst een ander merk te overwegen.Farmerwood schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:21:
Afstand:
Niet onbelangrijk is de afgelegde afstand. Ik weet niet precies welke instellingen Strava op de telefoon gebruikt qua frequentie van loggen. De TomTom logt bij mijn weten 1x seconde in hardloopmode. De Garmin had ik op de standaard instelling staan. Dus smart en alleen GPS aan. Ik loop dit rondje vaker dus binnenkort ga ik de Garmin ook met Glonass erbij proberen en met elke seconde loggen.
Telefoon: 10.3 km
Tomtom: 9.9 km
Garmin: 10.0 km
Mijn telefoon heeft altijd de neiging een beetje om de paden heen te slingeren en (veel) te veel aan te geven. Bij de Zevenheuveloop zat de TomTom super strak op 15 km terwijl mijn telefoon al op bijna 16 km zat. Als ik een halve marathon loop zit het verschil op ruim 1,5 km. Een paar maanden terug heb ik de Strongmanrun gelopen met de TomTom en die kwam toen op 20.7 ipv 21. Gezien het parcours een zeer acceptabele afwijking. Ik heb dus groot vertrouwen in de afstand die de TomTom aan geeft.
Ik zal na mijn volgende loop met de Garmin deze post updaten of de afstand anders is.
Het leek me een toepasselijk gezegde als je het bekijkt in de context van @[Roland] 's vraag. Met andere woorden, de kans dat die horloges allemaal exact hetzelfde gaan zeggen over de afstand is niet zo best. Maar omdat ik dit moet uitleggen ontgaat je de grap een beetje ben ik bangHoppa! schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:25:
[...]
Iemand met een horloge dat stil staat, weet ook nooit hoe laat het exact is. Immers, hij weet niet wanneer zijn horloge de juiste tijd aangeeft. Daarentegen weet de persoon met 2 horloges in elk geval nog ongeveer hoe laat het is......
Dus wat wil je nu eigenlijk zeggen met deze vergelijking?
Voor iedereen hier die bij http://www.loebeshop.dk/ hebben besteld. Hebben jullie het al ontvangen? Goede levering vanuit Denemarken?Bas81 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:14:
[...]
Ik heb hem gewoon besteld. Als hij niet bevalt kun je hem vast wel kwijt voor dezelfde prijs of zelfs met winst
androids schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:54:
[...]
Voor iedereen hier die bij http://www.loebeshop.dk/ hebben besteld. Hebben jullie het al ontvangen? Goede levering vanuit Denemarken?
Verwijderd
Ik heb de mijne zonder problemen na 5 dagen ontvangen. Uitstekende service!androids schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:54:
[...]
Voor iedereen hier die bij http://www.loebeshop.dk/ hebben besteld. Hebben jullie het al ontvangen? Goede levering vanuit Denemarken?
Het ligt er aan welke functionaliteit je nodig hebt. Hartslag en GPS zitten zowel op de 2 als op de 3. De 3 ondersteunt ook LTE (bellen zonder je iphone), maar helaas nog niet in NL en het is onduidelijk of en wanneer dit wel mogelijk wordt.renedr schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:24:
Klopt het dat er geen Apple watch topic is!? Ik kan hem niet vinden.
Ik ben aan het kijken naar een apple watch, maar twijfel een beetje tussen de nieuwe 3 of een tweedehands 2.
Ik wil hem af en toe met hardlopen gebruiken en voor bneide hoeft de iphone niet per se mee heb ik begrepen. Klopt dit?
Mijn 735xt was er ook netjes op vrijdag. (maandag verzonden).androids schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:54:
[...]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:16:
[...]
Ik heb de mijne zonder problemen na 5 dagen ontvangen. Uitstekende service!
Zeker dat je niet gewoon iets moet activeren bij je settings, voordat je linkt?Farmerwood schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:51:
Hm eerste minpuntje van de Fenix 5. Ik krijg mijn Polar H7 borstband met geen mogelijkheid gekoppeld. Het horloge vindt hem gewoon niet bij het scannen. Mijn telefoon kan prima verbinden, dus de H7 is gewoon in orde.
Een van de redenen om voor de F5 te gaan was de support voor BLE waardoor ik mijn HR-band en cadans-sensor niet zou hoeven te vervangen...
Dat was ook mijn eerste gedachte, want ik had in de review van DC Rainmaker gezien dat hij zijn Polar H7 wel kon koppelen.minimaLL schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:02:
[...]
Zeker dat je niet gewoon iets moet activeren bij je settings, voordat je linkt?
[ Voor 17% gewijzigd door Farmerwood op 07-12-2017 23:06 ]
Garmin komt zeer binnenkort met de Forerunner 645 Music (de details daarvan zijn al uitgelekt op the5krunner / GPSrumors).Iemand die ervaring heeft met de combinatie van een sporthorloge( met inter geheugen voor muziek ) en draadloze oortjes? Dit lijkt me namelijk wel aangenaam lopen, aangezien er dan geen noodzaak is om met mijn gsm rond te lopen. De tom Tom runner 3 leek deze combinatie aan te bieden voor een leuke prijs. Alvast bedankt
[ Voor 5% gewijzigd door jch88 op 08-12-2017 08:10 ]
Moet ook bekennen dat ik over de oplossing met Android Wear nog niet helemaal tevreden ben. Draadloos muziek/podcasts synchroniseren vanaf je telefoon is wel echt handig als het werkt, alleen dit is soms niet het geval en bovendien is het erg traag over Bluetooth. Er zijn wel weer workarounds met 3rd party apps waarmee je je opslag via FTP over wifi kan benaderen, maar ja, dan zit je weer te klooien met losse bestanden en een computer. Ander nadeel is de beperkte accuduur (max 2 dagen). De Polar M600 werkt wat muziek betreft op dezelfde manier en heeft dus ook deze 'problemen'. (Overigens kun je de hardloop app van de Polar M600 installeren op elke Android Wear horloge met GPS en zo ook profiteren van de integratie met het Polar platform).Ik zou ipv een android wear horloge als speler in het geval van @jch88 eerder voor een dedicated mp3 speler gaan die bluetooth ondersteunt. Die zijn meestal lichter en kleiner, er zijn zelfs BT headphones die zelf al opslag hebben en dus direct kunnen spelen zonder dat je een ander device nodig hebt. Maar ik begrijp dat bediening vanaf je horloge ook fijn is, dus zo zijn er altijd afwegingen die gemaakt moeten worden.
Ook een mooie optie inderdaad indien je Spotify Premium hebt en geen eigen MP3s (of podcasts) wil luisteren. Accuduur is wel zeer beperkt (5uur) doordat het op Android draait.oNo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:32:
Aanvullen op rockhopper:
Deze bijvoorbeeld, welke met spotify werkt.
https://bemighty.com/products/mighty
[ Voor 12% gewijzigd door jch88 op 08-12-2017 12:35 ]
Vandaag mijn eerste roeitraining gedaan met de Fenix 5. Mijn vaste trainingstraject is (al 2 jaar) volgens de TomTom exact 17 km. (Heen en terugweg samen.) De Garmin kwam net tot 17.2 km.coldasice schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:35:
[...]
Dat de afstand van de tomtom het minste aangeeft, verbaasd me niks. Tijdens de meeste wedstrijden kom ik niet aan de officiele afstand. Heel irritant als je je toptijden wilt vergelijken en je een goede 10km wedstrijd met 9.8 of 9.9 eindigt. Dit wordt niet meegenomen als PR tijd bij strava. Voor mij een reden om in de toekomst een ander merk te overwegen.
Bedankt voor de review voor dat gebruik. Misschien moet je het horloge maar gewoon op de rug van degen voor je hangenFarmerwood schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:08:
[...]
Vandaag mijn eerste roeitraining gedaan met de Fenix 5. Mijn vaste trainingstraject is (al 2 jaar) volgens de TomTom exact 17 km. (Heen en terugweg samen.) De Garmin kwam net tot 17.2 km.
Als ik de route meet in Google maps kom ik op (2x) 8.48 km uit. Het is natuurlijk lastig nameten, want het water is te breed om altijd exact dezelfde route af te leggen/uit te tekenen.
Dat geldt natuurlijk ook voor hardlopen. Hoe breder en bochtiger het parcours des te meer afwijking zul je kunnen meten. Er zijn roeiwedstrijden van 8km die we op de GPS op 7.5km aftikken door strak sturen in de bochten.
Voor eventuele andere roeiers hier:
Een belangrijke reden om de Fenix 5 aan te schaffen was voor mij de ondersteuning voor roeien. De Fenix is een van de weinige sporthorloges die deze mode kent.
Na 1 training kan ik voorlopig niet anders zeggen dan dat ik tevreden ben. Het horloge geeft netjes alles aan in tijd per 500m. Je ziet ook de afgelegde afstand per meter i.p.v per 100m. En de stroke rate kwam erg goed overeen met die van de tempoteller in de boot (NK Speedcoach via magneetje onder bankje). Maximale afwijking was 1 en dat was waarschijnlijk afronding danwel net iets ongelijk lopen qua timing.
Moet eigenlijk alleen nog iets verzinnen om het horloge handiger af te kunnen lezen dan op mijn pols. HR op de pols werkt toch niet door het constante aanspannen en ontspannen van de spieren in je arm, dus een losse HRband is noodzakelijk.
Net naast de binnenste grip om de riem doen? Kan je hem aflezen in recovery/haal (keuze)Farmerwood schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:08:
[...]
Moet eigenlijk alleen nog iets verzinnen om het horloge handiger af te kunnen lezen dan op mijn pols. HR op de pols werkt toch niet door het constante aanspannen en ontspannen van de spieren in je arm, dus een losse HRband is noodzakelijk.
Ik zit of in een skiff (1-persoons boot) of op slag, dus er zit nooit iemand voor me helaas. En om de stuur nou te vragen hem voor me vast te houden....rockhopper schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:56:
[...]
Bedankt voor de review voor dat gebruik. Misschien moet je het horloge maar gewoon op de rug van degen voor je hangenIk kan me heel goed indenken dat het lastig aflezen is. Maar mijn ervaring met roeien is dan ook dat ik veel te druk bezig was om überhaupt tijd te nemen om naar een horloge te kijken. Dit is echter al een langere tijd geleden toen gps nog amper bestond voor burgers.
Misschien kan je een langere band kopen, soort strap zeg maar, en zo het horloge om je bovenbeen / knie doen. Niet dat je dan Hartslag hebt, maar wel iets dat redelijk afleesbaar is.
Bij een boordriem zou dat waarschijnlijk nog wel lukken, maar bij de dunnere scullriemen niet. Heb het al even geprobeerd en het horloge is daar toch net te groot voor. Misschien als ik er nog een sok o.i.d. tussen doe dat het dan wel gaat. Is denk ik ook meteen beter voor het horloge, want ben bang dat de HR-sensor er niet op gebouwd is om er tegen te kunnen dat hij over een houten/plastic riem heen schuurt.ANdrode schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:52:
[...]
Net naast de binnenste grip om de riem doen? Kan je hem aflezen in recovery/haal (keuze)
Afhankelijk van het materiaal kan je ook een fiets-mount voor het horloge proberen. Die moet je wel ergens kunnen monteren (voetenbord of lange tie-rips op rigger)?Farmerwood schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:03:
[...]
Bij een boordriem zou dat waarschijnlijk nog wel lukken, maar bij de dunnere scullriemen niet. Heb het al even geprobeerd en het horloge is daar toch net te groot voor. Misschien als ik er nog een sok o.i.d. tussen doe dat het dan wel gaat. Is denk ik ook meteen beter voor het horloge, want ben bang dat de HR-sensor er niet op gebouwd is om er tegen te kunnen dat hij over een houten/plastic riem heen schuurt.
Je kan in feite iedere band van 24mm of 26mm nemen die niet te dik is en minimaal om je bovenbeen heen past. Nou weet ik niet of je hele gespierde turbo dijen hebt of meer een pezig type bent, maar de lengte zal minimaal iets van 60 cm moeten zijn. Je kan dus denken aan een bagage riem. Het is niet voor het dragen tijdens normaal gebruik, maar alleen tijdens roeien dan uiteraard, voor de duidelijkheid. Kost iets van 5 a 10 euro afhankelijk van het kleurtje, en de lengte / winkel maar keuze zat.Farmerwood schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:03:
[...]
Ik zit of in een skiff (1-persoons boot) of op slag, dus er zit nooit iemand voor me helaas. En om de stuur nou te vragen hem voor me vast te houden....![]()
Zulke banden heb ik nooit gezien. Lijkt me eerlijk gezegd ook niet fijn zitten om je been heen. HR wil je zoals al gezegd toch al via een losse HR-band doen, want op de pols krijg je geen betrouwbaar signaal.
[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 10-12-2017 23:37 ]
- Training Load (EPOC) houdt niet 1:1 relatie met afstand/duur, dat ligt ingewikkelder. https://www.firstbeat.com/en/consumer-feature/training-load/ (link naar Whitepaper onderaan). Maar ben het met je eens: je zou een hoge load verwachten. Echter, bij een zeer getrainde atleet waarbij de hartslag tijdens de marathon misschien niet zo hoog wordt, zou de 'load' volgens de EPOC berekeningen misschien nog wel mee kunnen vallen.RvdS schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:28:
Ik heb een 935 en had laatst een vreemde ervaring. De 26e Novermber liep ik de marathon (en dat is langer dan mijn gebruikelijke wekelijkse afstand) en mijn trainingsstatus werd onproductief met de trainingslast op minder (pijltje omlaag). Hebben anderen ook een dergelijke ervaring? Ik denk dat het een softwarematig probleem is, normaal sync ik met de wifi (direct) en nu via de telefoon. Ik verwacht zoiets niet van een high end product.
[ Voor 7% gewijzigd door MrAcid op 11-12-2017 12:56 ]
Dank voor de reactie. Het verklaard een en ander. De hersteltijd die het horloge gaf na de marathon was geloof ik 38 uur, en dat terwijl ik na een intensieve 10km training 48 uur nodig zou hebben (Allemaal theoretisch natuurlijkMrAcid schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:55:
[...]
- Training Load (EPOC) houdt niet 1:1 relatie met afstand/duur, dat ligt ingewikkelder. https://www.firstbeat.com/en/consumer-feature/training-load/ (link naar Whitepaper onderaan). Maar ben het met je eens: je zou een hoge load verwachten. Echter, bij een zeer getrainde atleet waarbij de hartslag tijdens de marathon misschien niet zo hoog wordt, zou de 'load' volgens de EPOC berekeningen misschien nog wel mee kunnen vallen.
- Onproductief is juist wel gangbaar na marathon. Productiviteit voor hardlopen wordt vooral gemeten aan de hand van Pace bij een gegeven hartslag. In een marathon is dit, zeker naar het einde toe waarschijnlijk een hoge hartslag met een (relatief) lage pace: unproductive. Meer info: https://www.firstbeat.com...-feature/training-status/
Waarden net ná een wedstrijd zijn niet zo relevant wat mij betreft. Het is beter/meer bruikbaar is de aanloop naar een wedstrijd toe - en ook dan vooral als indicator, niet als 100% de waarheid.
Alle berekeningen vinden overigens plaats op het horloge (dus ook alleen activiteiten die je met DAT horloge hebt gedaan worden gelogd voor de Training Status), dus daar heeft syncen niks mee te maken.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq