Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 62 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-10 14:55
Ik weet dat dit topic vooral over sporthorloges gaat, maar omdat hier volgens mij toch de meeste kennis zit van activity trackers, probeer ik het toch hier.

Weet iemand of er een horloge is die ook continu de stress level kan weergeven en meldingen kan geven als dit hoog is?
Volgens mij geven de meeste horloges een dag overzicht of eventueel alleen als je handmatig een stress meting start, maar dit is tijdelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Garmin vivosmart meet de hele dag door je stress, maar geeft geen melding bij te hoge stress. Immers dat is niet vast te stellen en zeker ook geen probleem als het voor korte tijd is.

(Er is gemeld dat dit ook naar de fenix 5 serie komt en zal ook zeker in de VA 3 zitten gok ik zo)

[ Voor 21% gewijzigd door Cyberpope op 17-11-2017 11:04 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:47
Zit inderdaad in de Vivosmart 3 en ook in de Vivosport en VivoActive 3.
De update naar de Fenix 5 serie is ook al uitgerold, waardoor die het ook hebben nu.

Maar inderdaad geen melding bij hoge stress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:09
Waarop meet hij die stress? Op basis van hartslag? Volgens mijn VA3 ben ik na een inspanning "gestressed".... terwijl ik voor mijn gevoel dat totaal niet ben..

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

VHA is de meting die hij gebruikt. En hij meet ook niet tijdens inspanning en vlak daarna zal hij ook wel at hoog zijn.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
Is er geen horloge die Hartslagvariabiliteit (HRV) kan meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:38
Ze meten HRV om stress vast te stellen.

Dit is sinds kort mogelijk via optische HR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:33
miel schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:23:
Waarop meet hij die stress? Op basis van hartslag? Volgens mijn VA3 ben ik na een inspanning "gestressed".... terwijl ik voor mijn gevoel dat totaal niet ben..
Ze zijn natuurlijk nog niet zo lang bezig om dit uit te werken, de optische techniek is nog relatief jong en ze zijn nog steeds aan het bedenken wat ze er allemaal nog meer aan kunnen koppelen. Stress-level op basis van hartslag alleen is nou niet helemaal een één op één relatie (hoge hartslag = stress), dat is een beetje te simpel gedacht, maar het komt over het algemeen wel overheen. Zeker als je activiteiten buitensluit waarbij de hartslag verhoogd wordt door met name inspanning (die overigens ook stress met zich mee kan brengen).

Verder is gevoel nou juist subjectief, waarbij een toestel iets objectief probeert te meten. Het klopt verder wel dat de meeste mensen na inspanning zich 'ontstressed' voelen, dit heeft onder andere te maken met endorfine die het lichaam aanmaakt om jezelf te belonen, om daar nog dieper op in te gaan gaat mij een beetje te ver buiten het topic, maar het is een beetje de tegenhanger van adrenaline (het stress hormoon). Dus zou je echt stress nauwkeurig willen meten zou je beter naar de hormoonhuishouding in real-time gaan kijken.

Lang verhaal kort: die hartslagmeter koppelt hartslag aan stress alsof ze direct met elkaar gekoppeld zijn, maar het is slechts indirect en daarom meer een interpretatie dan een echte meting. Desalniettemin is het redelijk nauwkeurig.

Tot slot omdat deze techniek nog jong is zal er nog veel gesleuteld worden aan het algoritme, hierbij moet er natuurlijk rekening gehouden worden met verschillende baselines (individuele variatie van persoon tot persoon) en wat nou precies de grens is waarop je wel of niet van stress mag spreken bij iemand.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:40
volgens mij is het niet een kwestie van frequentie, maar ook hoe de hartslag eruit ziet.
https://support.polar.com...eart_rate_variability_hrv
https://www.livescience.c...art-rate-variability.html

[ Voor 22% gewijzigd door Raymond op 17-11-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
Misschien dat ik de vraag niet juist stelde of niet concreet genoeg waar ik naar op zoek ben.
Ik ben bekend met een emwave ( heartmath ) die meet hartcoherentie/hrv?

Ik was voornemens om zo`n apparaat tekopen, maar deze moet je op je vinger vastzetten of aan je oor.
Tegenwoordig hebben ze ook een bluethooth variant.

Ik dacht hier wel eens gelezen te hebben dat ook de nieuwe horloges hrv konden meten. Dus ik dacht wellicht maakt dat een emwave of Innerwave Balance trainer overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nieuwe Garmins meten ook HRV via optische hartslagmeter op de pols inderdaad.
rockhopper schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:00:
[...]

Ze zijn natuurlijk nog niet zo lang bezig om dit uit te werken, de optische techniek is nog relatief jong en ze zijn nog steeds aan het bedenken wat ze er allemaal nog meer aan kunnen koppelen. Stress-level op basis van hartslag alleen is nou niet helemaal een één op één relatie (hoge hartslag = stress), dat is een beetje te simpel gedacht, maar het komt over het algemeen wel overheen. Zeker als je activiteiten buitensluit waarbij de hartslag verhoogd wordt door met name inspanning (die overigens ook stress met zich mee kan brengen).

Verder is gevoel nou juist subjectief, waarbij een toestel iets objectief probeert te meten. Het klopt verder wel dat de meeste mensen na inspanning zich 'ontstressed' voelen, dit heeft onder andere te maken met endorfine die het lichaam aanmaakt om jezelf te belonen, om daar nog dieper op in te gaan gaat mij een beetje te ver buiten het topic, maar het is een beetje de tegenhanger van adrenaline (het stress hormoon). Dus zou je echt stress nauwkeurig willen meten zou je beter naar de hormoonhuishouding in real-time gaan kijken.

Lang verhaal kort: die hartslagmeter koppelt hartslag aan stress alsof ze direct met elkaar gekoppeld zijn, maar het is slechts indirect en daarom meer een interpretatie dan een echte meting. Desalniettemin is het redelijk nauwkeurig.

Tot slot omdat deze techniek nog jong is zal er nog veel gesleuteld worden aan het algoritme, hierbij moet er natuurlijk rekening gehouden worden met verschillende baselines (individuele variatie van persoon tot persoon) en wat nou precies de grens is waarop je wel of niet van stress mag spreken bij iemand.
Hier staat veel, maar je zegt weinig (en er klopt niet veel van, het gaat namelijk niet om hoge/lage hartslag). :+ Zie links van Raymond voor verduidelijking. Vooral die Polar link is goed vind ik.
HRV indicates the fluctuations of heart rate around an average heart rate. An average heart rate of 60 beats per minute (bpm) does not mean that the interval between successive heartbeats would be exactly 1.0 sec, instead they may fluctuate/vary from 0.5 sec up to 2.0 sec.

HRV is affected by aerobic fitness. HRV of a well-conditioned heart is generally large at rest. Other factors that affect HRV are age, genetics, body position, time of day, and health status. During exercise, HRV decreases as heart rate and exercise intensity increase. HRV also decreases during periods of mental stress. HRV is regulated by the autonomic nervous system. Parasympathetic activity decreases heart rate and increases HRV, whereas sympathetic activity increases heart rate and decreases HRV.
In bovenstaande is het dikgedrukte/onderstreepte dus wat de HRV voorstelt. HRV is de variatie in tijd (dus niet de absolute tijd!) tussen hartslagen. De tijd tussen twee slagen is de R-R interval/Beat-to-Beat interval (dat is die 0.5 tot 2.0 seconde die ze noemen. Als R-R 0.5s is en bij de volgende slag 2.0s en daarna weer 0.5s, etc. dan is de HRV dus heel hoog.

De wetenschap laat zien dat bij een hoge(re) mate van stress je hart op een soort autopilot gaat, de variatie in tijd tussen hartslagen neemt af (frequentie neemt toe/blijft gelijk). Je krijgt dan dus een hele regelmatige hartslag (hoog of laag doet er niet toe). Bij lange inspanning zie je dat de hartslag naar het einde toe ook regelmatiger wordt (HRV neemt af), dit duidt op vermoeidheid en/of meer stress.

[ Voor 41% gewijzigd door MrAcid op 17-11-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
MrAcid schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:38:
Nieuwe Garmins meten ook HRV via optische hartslagmeter op de pols inderdaad.
[...]
Hier staat veel, maar je zegt weinig (en er klopt niet veel van, het gaat namelijk niet om hoge/lage hartslag). :+ Zie links van Raymond voor verduidelijking. Vooral die Polar link is goed vind ik.

HRV is de variatie in tijd (dus niet de absolute tijd!) tussen hartslagen. De wetenschap laat zien dat bij een hoge(re) mate van stress je hart op een soort autopilot gaat, de variatie in tijd tussen hartslagen neemt af. Je kijkt dan dus een hele regelmatige hartslag (hoog of laag doet er niet toe). Bij lange inspanning zie je dat de hartslag naar het einde toe ook regelmatiger wordt, dit duidt op vermoeidheid en/of meer stress.

[...]
Het staat er een beetje wollig maar ik zeg toch ook dat het niet een één op één relatie is met hartslag? Maar de linkjes zijn inderdaad leerzaam, ik wist niet dat ze juist kijken naar de HRV ipv strikt de frequentie. Zo leer ik ook weer wat bij.
-edit-
Bedankt voor de extra uitleg, ik zie dat je je post hebt aangepast. Mijn punt was meer dat hartslag een interpretatie is, en dat blijft natuurlijk zo, maar zo te lezen is die HRV redelijk betrouwbaar, betrouwbaarder dan dat ik aanvankelijk dacht. Maar het veranderd natuurlijk niet dat de invasieve meetmethodes (bloed afnemen) betrouwbaarder zijn, echter niet praktisch toepasbaar en dus niet zo relevant voor de discussie.

Overigens is die tweede link (non polar) al wat 'ouder' en niet zo sterk onderbouwt (als ik met een kritische blik kijk) dus ik ben het wat dat betreft volledig met je eens. En ik weet dat ik soms een beetje te veel tekst schrijf, aard van het beestje zeg maar.

[ Voor 23% gewijzigd door rockhopper op 17-11-2017 14:59 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
rockhopper schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:51:
[...]

Het staat er een beetje wollig maar ik zeg toch ook dat het niet een één op één relatie is met hartslag? Maar de linkjes zijn inderdaad leerzaam, ik wist niet dat ze juist kijken naar de HRV ipv strikt de frequentie. Zo leer ik ook weer wat bij.
Naja, je zegt het allebei een beetje. Vandaar dat het wat vaag werd. ;)
Stress-level op basis van hartslag alleen is nou niet helemaal een één op één relatie (hoge hartslag = stress), dat is een beetje te simpel gedacht, maar het komt over het algemeen wel overheen.
Lang verhaal kort: die hartslagmeter koppelt hartslag aan stress alsof ze direct met elkaar gekoppeld zijn, maar het is slechts indirect en daarom meer een interpretatie dan een echte meting.
Lees nu mijn reactie terug en ik heb het niet zo aardig opgeschreven, excuus daarvoor. Kan je kennis en ervaringen in dit topic zeer waarderen! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Als je echt interesse hebt in de materie inzake HRV & stress, kun je Firstbeat's whitepaper hierover lezen.

Firstbeat is het bedrijf dat de software / IP aanlevert aan Garmin voor hun stresstest metingen.

https://www.firstbeat.com...-firstbeat-white-paper-2/
The association between the ANS and HRV has been
confirmed by studies of invasive autonomic blockade in
laboratory settings, where blocking of parasympathetic and
sympathetic activity with medication (atropine, metoprolol)
decreased and reverted HRV, respectively (see Figure 4) [16].
Therefore, HRV provides a powerful tool for observing the
interplay between the sympathetic and parasympathetic
nervous systems, and it is broadly accepted to reflect
autonomic nervous system activity
Recovery detection
For non-exercise related data segments, the segments when
the body is in a recovery state, stress state or unrecognized
state are determined. Recovery state is defined as a state of
parasympathetic (vagal) predominance of the ANS. Therefore,
variables related to parasympathetic domination of the ANS
are utilized for detecting recovery. These include for example
HFP and HR. During recovery state, HR is individually low, and
HRV is great and uniform. Recovery typically occurs during
sleep, relaxation, rest and/or peaceful working, and means
low overall activation of the body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
Maar is er nu daadwerkelijk een sporthorloge, die de stress level continu ( eventueel op afroep ) kan meten en eventueel een melding geeft als je stress level te hoog is. Dit aan de hand van HRV waardes?

Zoja, welk merk en type zou ik dan moeten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:57
Let wel op dat het betrouwbaar meten van HRV tijden inspanning binnen de wetenschap nog een zeer groot discussiepunt is. Betrouwbaar meten is überhaupt lastig (ook met een hartslagband, laat staan optisch). Eigenlijk zijn tot nu alleen protocollen in rust betrouwbaar bevonden.

Het gebruik van HRV en met name van HRV afgeleide scores als een stressindex zou ik voorlopig zeer voorzichtig mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:50
Killing_Calu schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:56:
Maar is er nu daadwerkelijk een sporthorloge, die de stress level continu ( eventueel op afroep ) kan meten en eventueel een melding geeft als je stress level te hoog is. Dit aan de hand van HRV waardes?

Zoja, welk merk en type zou ik dan moeten hebben?
Die zijn er zeker, de Garmin Vivoactive 3 onder andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
thunder68 schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:12:
[...]

Die zijn er zeker, de Garmin Vivoactive 3 onder andere.
Waarschuwt de VA3 ook als je een (ingesteld) te hoog stress niveau hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-10 21:51
De Garmin Forerunner 235 nu voor 200euro op Amazon.de volgens mij een zeer nette prijs voor de mensen die nog twijfelde zoals mij zelf ;-)

Ik heb de Polar M400 geannuleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50
Ik hoop dat alle aanbiedingen voor bestaande garmin horloges te maken hebben met de aanstaande aankondiging van de 645 en/of 245. De accu van mijn forerunner 610 is nu echt dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik denk eerder dat dit de opmaat naar Black Friday is. Gezien er nog niets concreets naar een 245/645 wijst kun je misschien beter naar een tweedehandsje kijken tot er wél iets is wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Dat lijkt mij ook, als ze de 645/245 zouden aankondigen hadden ze dat al gedaan moeten hebben omdat het holiday sale seizoen begint. Mensen sparen voor dit moment (en dan met name in de VS waar dit al heel lang een traditie is en daarnaast de grootste core market voor garmin) dus een aankondiging zou zowel de oude modellen als de nieuw aangekondigde modellen beter doen verkopen (denk ik). Of en wanneer er iets komt is nooit duidelijk van te voren, maar ik zou als je toestel nu niet meer werkt gewoon kiezen uit wat nu verkrijgbaar is eventueel met een leuke aanbieding/sale tijdens black friday deze week.

Het lijkt er op dat de eerste nieuwe aankondiging pas tijdens de CES 2018 gaat worden, maar je weet het met garmin nooit zeker. FWIW de 230/235 zijn op 21 oktober 2015 aangekondigd.

@DaYwaLkUr de M400 is nog altijd een prima toestel, hoewel hoogbejaard volgens de gps richtlijnen. De 200 € is behoorlijk scherp, maar geen 'superaanbieding', de reguliere sale prijs bij eglobal ligt minder dan 2 tientjes hoger. Ik zou denken dat er bij BF grotere kortingen ontstaan maar zeker weet je zoiets nooit van te voren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toennee
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:57
Wellicht een tip voor de zoekenden, de prijsalert ging zojuist af, Garmin 735XT op Amazon.de (259euro), die heb ik zojuist besteld (volg dit topic al een tijdje, kom van de 310XT)

[ Voor 3% gewijzigd door Toennee op 20-11-2017 13:43 ]

Jouw Hardloopkalender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Toennee schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:42:
Wellicht een tip voor de zoekenden, de prijsalert ging zojuist af, Garmin 735XT op Amazon.de (259euro), die heb ik zojuist besteld (volg dit topic al een tijdje, kom van de 310XT)
YES! Ook besteld, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Goed dat alle prijstips gedeeld worden qua (Black Friday) aanbiedingen, blijf ze doorsturen jongens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Wel alleen de blauwe variant of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
DaYwaLkUr schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:32:
De Garmin Forerunner 235 nu voor 200euro op Amazon.de volgens mij een zeer nette prijs voor de mensen die nog twijfelde zoals mij zelf ;-)
Nou, bedankt :D

Door deze berichten is mijn twijfel alleen maar meer toegenomen :D Ben ook op zoek naar een vervanger van mijn hardloophorloge (Garmin 610), fiets daarnaast ook (maar heb ook een Wahoo Elemnt) en vind de functies van een activiteitentracker wel grappig.

Twijfelde al een wat langere tijd tussen de 235, 735 en Vivoactivie 3. Vond in eerste instantie de 735 te duur (en wellicht ook te veel overkill), de 235 is voor mij (meer dan) voldoende. De mogelijkheden van de Vivoactive 3 lijken voor mij qua hardlopen ook goed en vond de 'gimmick-factor' en het wat minder sporthorloge uiterlijk wel aantrekkelijk. De 735 lijkt in Nederland niet (veel) goedkoper te worden rond black-friday en de aanbiedingen voor de 235 ook niet schokkend. Voor de iets grotere meerprijs neigde ik toch meer naar de Vivoactive 3. Maar met deze aanbiedingen is de twijfel toch weer toegenomen :P

De 235 voldoet qua functionaliteit voldoende en voor €200 lijkt het me een goede deal. de €260 voor de 735 lijkt mee ook een meer dan uitstekende deal. Enige wat ik me afvraag is of deze niet wat te veel overkill is. Voor de Vivoactive 3 verwacht ik eigenlijk niet dat deze rond Black Friday nog goedkoper gaat worden.

Wat is nu wijsheid :? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toennee
@lithoijen Garmin Forerunner 735xt, Schwarz/Grau, M gekocht bij : Amazon EU S.a.r.L. : https://www.amazon.de/gp/...tailpages00?ie=UTF8&psc=1

Jouw Hardloopkalender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
@Toennee Hoe kan ik die nu missen :? Wel heel verleidelijk, jammer dat er nog niet wordt gestunt met de 935, met een vergelijkbare korting had ik die wel willen hebben. Toch nog even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
lithoijen schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:03:
@Toennee Hoe kan ik die nu missen :? Wel heel verleidelijk, jammer dat er nog niet wordt gestunt met de 935, met een vergelijkbare korting had ik die wel willen hebben. Toch nog even over nadenken.
Vreemd genoeg was hij bij mij in eerste instantie ook alleen in het blauw te vinden en later ook in het zwart. Knoop doorgehakt en een zwarte 735 gekocht :) bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:41
Ik heb een 920 en sinds 2 maanden ook een 735 en ik vind de laatste ook heel fijn bij dagelijks gebruik.
Heb voor de wintermaanden een zwart metalen aangeschaft (20€ ook via Amazon.de) en ik vind het best stijlvol.
Een 935 of een Fenix 5 vind ik geen verdere toegevoegde waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Garmin lijkt steeds meer functies aan de barometer te hangen, ben een beetje bang dat de 735 daardoor slechter ondersteund gaat worden. Verder is de batterijduur van de 735 minder dan die van de 935 of fenix 5.

Beide zaken zijn niet onoverkomelijk, maar ik blijf wel twijfelen. Hoe dan ook, goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterwillaert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Merci, heb hem ook maar direct besteld :) (met hrm band, maar kleine 40 euro meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Welke HRM band heb je mee bestelt? De aangeboden garmin exemplaren lijken allemaal duurder, of kijk weer verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieterwillaert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
gewoon naast "Einzelgerät" op "Mit Herzfrequenz-Brustgurt HRM-Run" klikken
komt op 294,74 euro

[ Voor 12% gewijzigd door pieterwillaert op 20-11-2017 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithoijen
Goede tip, ik heb hem in mijn mandje zitten en ben nu enorm aan het twijfelen.
edit
Jullie zijn weer bedankt, ben €293,70 armer :'(

[ Voor 34% gewijzigd door lithoijen op 20-11-2017 15:57 . Reden: tot aanshcaf over gegaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-10 13:52
Zelf ook de zwarte 735 gekocht, wordt maandag/dinsdag geleverd (hoop op eerder).
Nu alleen nog mijn vivoactive 3 terug naar Coolblue sturen (die vorige week gehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Requiem19 schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:29:
[...]

Waarschuwt de VA3 ook als je een (ingesteld) te hoog stress niveau hebt?
Nee. Dat past ook niet, wat een stressniveau kan niet te hoog zijn op zich. Hij is te hoog binnen een context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:58
Thx voor het delen van de kortingen op Amazon.de!

Ik had twee weken geleden de VA3 terug gestuurd omdat ik de touchscreen maar niks vond. Ik heb sindsdien eigenlijk niet meer echt rondgekeken en meer zitten wachten tot er een leuke aanbieding kwam.
Nu net dus de Garmin FR235 besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:34
Hier ben ik weer...
Na lang twijfelen om het al dan niet aanschaffen van een VA3 gooi ik het weer over een andere boeg.

Ik wil iets meer geld er aan uit geven en voor een "high-end" toestel gaan. :)
Na wat zoeken heb ik 2 toestellen op het oog.

- Garmin Fenix 5 (zonder saffier glas)
- Suunto Spartan Sport HR Baro

Over de Fenix 5 is zeer veel te vinden en is een toptoestel... Echter vind ik amper iets terug over de Suunto. Is het nog aan te raden om een Fenix 5 te kopen? Aangezien deze al een jaartje op de markt? Is deze nog future proof?

Verder is de Baro nieuwer dan de Fenix 5.

[ Voor 3% gewijzigd door frye op 21-11-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Heb zelf een fenix 5s en ik zou hem op dit moment nog aan iedereen aanraden. Hij is zeker nog future/feature proof. Je kunt ook de 935 overwegen: zelfde horloge voor €100 minder.

Aanrader voor het bestellen van nieuwe modellen (die niet in de aanbieding zijn) is trouwens om te kijken op Clevertraining.co.uk - met de code DCR10BTF heb je 10% korting op alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:04
iBood gooit op dit moment in de 'hunt' ook TomTom's in de verkoop. Spark Music Cardio op moment van schrijven.
Net geen 75 Euro, ex. verzending.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-10 21:51
TheOmen schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:37:
iBood gooit op dit moment in de 'hunt' ook TomTom's in de verkoop. Spark Music Cardio op moment van schrijven.
Net geen 75 Euro, ex. verzending.
Opletten dit is niet de cardio, maar met een losse hartslagband..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:39:
[...]

Opletten dit is niet de cardio, maar met een losse hartslagband..
Goed dat je het zegt, had ik overheen gekeken!

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:20
Heeft iemand hier ervaring met het bestellen van producten bij Amazon.ES? Daar kost de Garmin Forerunner op dit moment 188 euro. https://www.amazon.es/Gar...1&keywords=forerunner+235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 20-10 20:38
Boelie16 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:23:
Heeft iemand hier ervaring met het bestellen van producten bij Amazon.ES? Daar kost de Garmin Forerunner op dit moment 188 euro. https://www.amazon.es/Gar...1&keywords=forerunner+235
word gewoon verzameld in nederland en vervolgens verstuurd. Zoals alle andere amazon winkels.
Verzending wellicht sneller dan uit DE, aangezien die bewust de boel zijn gaan vertragen sinds ze amazon prime hebben.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
frye schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:59:
Hier ben ik weer...
Na lang twijfelen om het al dan niet aanschaffen van een VA3 gooi ik het weer over een andere boeg.

Ik wil iets meer geld er aan uit geven en voor een "high-end" toestel gaan. :)
Na wat zoeken heb ik 2 toestellen op het oog.

- Garmin Fenix 5 (zonder saffier glas)
- Suunto Spartan Sport HR Baro

Over de Fenix 5 is zeer veel te vinden en is een toptoestel... Echter vind ik amper iets terug over de Suunto. Is het nog aan te raden om een Fenix 5 te kopen? Aangezien deze al een jaartje op de markt? Is deze nog future proof?

Verder is de Baro nieuwer dan de Fenix 5.
Suunto is een kleinere speler op de markt, wat ze niet per se slechter maakt. Maar een logisch gevolg is dat er minder reviews over verschijnen en dus ook minder gebruikerservaringen.

Wat betreft de Fenix 5, deze is prima 'futureproof' tenzij er opeens iets uit het niets dat baanbrekend is wordt uitgebracht. Dat ligt niet voor de hand. Wat wel voor de hand ligt, is dat er over een paar weken (eerste week januari waarschijnlijk) de "nieuwe" fenix 5 wordt aangekondigd. Dit kan een fenix 6 zijn/worden, maar het is waarschijnlijker dat het een Fenix 5+ wordt, iets meer toeters en bellen en wat nieuwe features (misschien contactloos betalen oid of nog beter muziek op het toestel) maar in essentie gewoon een fenix 5, die eigenlijk in essentie gewoon een fenix 3 is. Wel is de support van de fenix 3 min of meer weggevallen wat betreft garmin connect IQ, iets waar de fenix 5 geen last van heeft. Of dit een probleem zal zijn betwijfel ik, maar het kan net het verschil maken.

Voor de mensen bekend met DCRainmaker, hij heeft ook weer een thread gemaakt voor deals tijdens en rond Black Friday. Het staat niet zo heel duidelijk in zijn blog, vandaar dat ik het hier nog maar even post: https://www.dcrainmaker.com/deals2017

[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 21-11-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
rockhopper schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:01:
[...]

Suunto is een kleinere speler op de markt, wat ze niet per se slechter maakt. Maar een logisch gevolg is dat er minder reviews over verschijnen en dus ook minder gebruikerservaringen.

Wat betreft de Fenix 5, deze is prima 'futureproof' tenzij er opeens iets uit het niets dat baanbrekend is wordt uitgebracht. Dat ligt niet voor de hand. Wat wel voor de hand ligt, is dat er over een paar weken (eerste week januari waarschijnlijk) de "nieuwe" fenix 5 wordt aangekondigd. Dit kan een fenix 6 zijn/worden, maar het is waarschijnlijker dat het een Fenix 5+ wordt, iets meer toeters en bellen en wat nieuwe features (misschien contactloos betalen oid of nog beter muziek op het toestel) maar in essentie gewoon een fenix 5, die eigenlijk in essentie gewoon een fenix 3 is. Wel is de support van de fenix 3 min of meer weggevallen wat betreft garmin connect IQ, iets waar de fenix 5 geen last van heeft. Of dit een probleem zal zijn betwijfel ik, maar het kan net het verschil maken.

Voor de mensen bekend met DCRainmaker, hij heeft ook weer een thread gemaakt voor deals tijdens en rond Black Friday. Het staat niet zo heel duidelijk in zijn blog, vandaar dat ik het hier nog maar even post: https://www.dcrainmaker.com/deals2017
Ok thanks! :)

Mijn gevoel ligt ook meer naar de Suunto.
Vormgeving vind ik erg mooi. Het scherm lijkt ook zelf iets mooier over te komen. Ten slot is hij nog eens zeker 50 euro goedkoper.

Even wachten op black friday wat daar uit de bus komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

rockhopper schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:01:
[...]

Thanks, ik kon 'm gisteren ook moeilijk vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:27
frye schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:01:
[...]

Ok thanks! :)

Mijn gevoel ligt ook meer naar de Suunto.
Vormgeving vind ik erg mooi. Het scherm lijkt ook zelf iets mooier over te komen. Ten slot is hij nog eens zeker 50 euro goedkoper.

Even wachten op black friday wat daar uit de bus komt.
check anders ook dit topic op Watchuseek. Het Finse Suunto is idd niet zo groot als Garmin, maar loopt wel al langer mee in de wereld van 'horloges'. In de duikerswereld is het een grote en betrouwbare fabrikant van duikcomputers, maar is ook zeer toonaagevend in de buitensport op het gebied van de ABC horloges (altimeter, barometer, compass).

[ Voor 6% gewijzigd door Hopjesvla79 op 22-11-2017 09:10 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Hopjesvla79 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:09:
[...]
check anders ook dit topic op Watchuseek. Het Finse Suunto is idd niet zo groot als Garmin, maar loopt wel al langer mee in de wereld van 'horloges'. In de duikerswereld is het een grote en betrouwbare fabrikant van duikcomputers, maar is ook zeer toonaagevend in de buitensport op het gebied van de ABC horloges (altimeter, barometer, compass).
Goed punt inderdaad, Suunto komt van de outdoor wereld af, lopen, vissen, jagen, bergbeklimmen, zeg maar de activiteiten die je bij de buitensport winkel als bever ziet. Waar de meeste garmin toestellen die hier besproken worden meer uit de traditionele sporten komen. Al houdt garmin zich met andere reeksen ook buiten de pure sport wereld bezig. De toestellen zoals de forerunners zijn minder buitensport-achtig en meer gericht op activiteiten zoals bij je lokale hardloopwinkel/perry sport.
Echter is de trend dat deze twee lijnen meer naar elkaar toe lopen tegenwoordig, dat zie je ook in de fenix lijn die eerst puur buitensport was en tegenwoordig beide lijnen (sport en buitensport) volwaardig uitvoert. Dit geld ook voor de meeste hogere modellen van Polar (minst buitensport) en Suunto.

Als ik nog bergen zou beklimmen zou ik zeker me meer in Suunto verdiepen, deze hebben zich het meest betrouwbaar getoond qua hoogtemeting en de manier waarop ze met de data omgaan. Waar de fenix 3 steekjes liet vallen. Dit schijnt aangepast te zijn in de 5 serie waarbij je zelf kan aangeven of drukverschillen komen door beweging of door het weer, maar daar heb ik geen hands-on ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toennee
Nog een fikse aanbieding volgens mij.
Garmin Forerunner 920XT Black/Blue Watch

Let op, dit is wel de US version, wat het verschil is met de Eur versie, geen idee!

https://www.amazon.com/dp/B00O4D4KPA?th=1

Jouw Hardloopkalender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Toennee schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:37:
Let op, dit is wel de US version, wat het verschil is met de Eur versie, geen idee!
Als ik op die pagina op de EU of JPN versie klik staat er dit:
This version is originally intended for sale outside the US and may contain adapters, manuals, and warranties not compatible with US standards.
Zal dus de andere kant op ook wel gelden.

en natuurlijk
Your packages may be subject to the customs fees and import duties of the country to which your order ships. These charges are always the recipient's responsibility.

[ Voor 17% gewijzigd door TheOmen op 22-11-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
920 is wel echt 'oud' nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toennee
Klopt helemaal, voordeel van dit model is de optionele quick-release.

Jouw Hardloopkalender

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
DCRainmaker twitterde net deze Amazon deal voor de EU:

https://www.amazon.co.uk/...468&sr=8-1&keywords=735XT

Voor de verschillen tussen de 920 die eerder werd genoemd bij Amazon US en deze 735:
https://the5krunner.com/2...920xt-feature-comparison/

[ Voor 53% gewijzigd door TheOmen op 22-11-2017 13:25 . Reden: referral verwijderd (hoop ik) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Toennee schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:01:
[...]
Klopt helemaal, voordeel van dit model is de optionele quick-release.
Het is anders niet 'uniek' hoor. De fenix 3 (bijna net zo oud) en de 935 hebben dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toennee
rockhopper schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:44:
[...]

Het is anders niet 'uniek' hoor. De fenix 3 (bijna net zo oud) en de 935 hebben dit ook.
Het voordeel is dan dat de 920XT beter betaalbaar is met quick release als optie. Ik kom van de 310XT en quick release was voor mij een uitkomst (Hardlopen, MTB + Wielrennen), de recente Garmin modellen zijn voor mijn gebruik toch wat te duur.

Jouw Hardloopkalender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Toennee schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:55:
[...]
Het voordeel is dan dat de 920XT beter betaalbaar is met quick release als optie. Ik kom van de 310XT en quick release was voor mij een uitkomst (Hardlopen, MTB + Wielrennen), de recente Garmin modellen zijn voor mijn gebruik toch wat te duur.
Duidelijk, al wordt de F3 al voor 315€ aangeboden op amazon.de (niet gekeken bij andere landen) en zelfs al voor 249€ tweedehands. Gezien het uiterlijk en de betere functionaliteit zou ik nu nog steeds voor de F3 gaan (ik heb bij aankondiging van de F3 ook mijn net nieuw gekochte 920 geretourneerd) maar mijn budget en smaak zijn natuurlijk alleen op mij van toepassing. Ik vind het overigens apart dat de F5 nog geen quick release heeft (of zou ik deze gemist hebben?) want er is toch wel vraag naar.

Gelukkig is er veel keuze al maakt dat de keuze zelf niet altijd makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Er is nog geen quick-release voor de Garmin Fenix 5. Maar dat is ook niet het triathlonhorloge, dat is de Garmin 935.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de winkel Fitshop? Heeft volgens de website meerdere fysieke winkels in het zuidelijkere deel van het land plus de randstad.

Ik ben aan het kijken naar de Fenix 5 + triathlonband en ze bieden hem nu voor 639 aan (combi) en 519 voor alleen het horloge. Dat is ruim goedkoper dan alle andere winkels die ik kan vinden.

Link: https://www.fitshop.nl/ga...borstband-ga-010-01688-00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm, komende dagen de Vivosport en Vivosmart HR+ maar eens scherp in de gaten houden. Vrouwlief heeft een nieuwe tracker nodig en deze twee zijn wel erg compleet.

• frye
De Suunto Spartan Sports HR Baro staat nu bij Amazon.de voor 439 euro.
Voorlopig het goedkoopste wat ik kan vinden.

Edit: Besteld :+

[ Voor 8% gewijzigd door frye op 23-11-2017 11:58 ]

• Maartenvand
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-10 10:21
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de Fitbit Ionic of Polar M600?

Momenteel heb ik een Fitbit Charge 2, maar ik ben nu op zoek naar iets met GPS. Wat mij aanspreekt aan beide modellen is dat ze opslag voor muziek bieden. Ik weet dat de Samsung Gear Sport dit ook heeft (zelfs met offline Spotify), maar daarvan zie ik hier en daar dat de prestaties op sporttracking gebied (o.a. van GPS) nogal te wensen overlaat.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:27
frye schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:44:
De Suunto Spartan Sports HR Baro staat nu bij Amazon.de voor 439 euro.
Voorlopig het goedkoopste wat ik kan vinden.

Edit: Besteld :+
Benieuwd naar je ervaringen! 😀

Hi Ha Hopjesvla

• frye
Hopjesvla79 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:48:
[...]

Zal het je na kerstmis weten te vertellen... ;w :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:07
Net de forerunner 935 kunnen scoren voor €449 in een black friday deal. (asadventure België: -100€ voor aankoopbedrag van +€500, -40 voor 250 en -10 voor €100) Leek me wel een goede deal... Misschien ook interessant voor anderen die een toestel op 't oog hebben. Kan niet wachten om te upgraden van mijn FR 220.

Edit: Dat brengt bv. de Vivoactive 3 op €289 euro. Niet slecht voor een quasi nieuw product.

[ Voor 13% gewijzigd door minimaLL op 23-11-2017 17:47 . Reden: Promotieactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Geen goede Black Friday deals in NL voor sporthorloges? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik zit te twijfelen om impulsief last-minute nog op zoek te gaan naar een leuke aanbieding voor een nieuw hardloophorloge. Ik heb nu een Tomtom Runner 1 maar die is alweer van 2014. Nu twijfel ik tussen een Tomtom Runner Cardio 3 of een Garmin Forerunner 35. Beide hebben een pols-hartslag-meter (destijds de belangrijkste reden om een Tomtom te kopen), maar ik zie dat dit inmiddels wat meer gemeengoed is geworden.

Ik neig naar een Garmin deze keer, maar twijfel ook over een nieuwe Tomtom omdat ik daar tot een paar maand geleden best tevreden over was. De laatste tijd begint alleen m'n GPS-track wat afwijkingen te vertonen, maar ik weet niet of dit aan Tomtom ligt of aan een 'algeheel' slecht GPS-signaal. Iemand een advies? Of heeft iemand nog een sterk punt waardoor ik toch een iets hogere prijscategorie zou moeten overwegen?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
Zit hier nog te twijfelen of ik nu meer van de activity tracking ben of van de sporthorloges. Heb nu ongeveer een jaar de Fitbit Charge2 welke an sich tot tevredenheid functioneert voor de standaard zaken maar mis wat extra's nu ik ben begonnen met hardlopen.

De Charge mist gps en op het moment zijn er issues met de telefoon sync door iOS11. Daarnaast mis ik stem coaching tijdens het lopen (informatie over afgelegde afstand en snelheid) waardoor ik regelmatig met quickview op mijn pols moet kijken. An sich geen probleem maar haalt me toch snel uit mijn flow/concentratie.

Zou het liefst de bestaande informatie behouden (activity tracking ook voor tennis, continue hartslag monitoring en in iets mindere mate slaapregistratie) en dan aangevuld met GPS, voice cues, waterdichtheid zodat hij bij het douchen/zwemmen aan kan blijven en navigatie tijdens het lopen zodat ik op andere lokaties dan thuis leuke looproutes kan importeren.

Neig voorzichtig naar de Garmins met de 235, 735XT of 935, maar vind vooral de laatste een forse investering. Misschien dat een Black Friday deal het net over de streep trekt maar verwacht niet veel met een relatief nieuw model.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rockhopper
naitsoezn schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:30:
Ik zit te twijfelen om impulsief last-minute nog op zoek te gaan naar een leuke aanbieding voor een nieuw hardloophorloge. Ik heb nu een Tomtom Runner 1 maar die is alweer van 2014. Nu twijfel ik tussen een Tomtom Runner Cardio 3 of een Garmin Forerunner 35. Beide hebben een pols-hartslag-meter (destijds de belangrijkste reden om een Tomtom te kopen), maar ik zie dat dit inmiddels wat meer gemeengoed is geworden.

Ik neig naar een Garmin deze keer, maar twijfel ook over een nieuwe Tomtom omdat ik daar tot een paar maand geleden best tevreden over was. De laatste tijd begint alleen m'n GPS-track wat afwijkingen te vertonen, maar ik weet niet of dit aan Tomtom ligt of aan een 'algeheel' slecht GPS-signaal. Iemand een advies? Of heeft iemand nog een sterk punt waardoor ik toch een iets hogere prijscategorie zou moeten overwegen?
Als je dit topic bijgehouden zou hebben had je misschien gelezen dat het bij Tomtom rommelt. Waarschijnlijk weinig tot geen nieuwe producten en uitrol/wegrol van alle huidige toestellen. Echter is het niet geheel duidelijk wat er precies gaat gebeuren. Omdat er zoveel onduidelijkheid is over een eventuele terugtrekking uit de sportwatch markt kan het een overweging zijn om een toestel niet te nemen. Verder blijven het natuurlijk wel goede toestellen "as is" met erg sterke "bang for buck".

Het is vandaag/dit weekend wel het moment om iets nieuws uit te zoeken met her en der aanbieding met diverse modellen. Ik heb het zelf niet heel goed bijgehouden omdat ik niet in de markt ben voor iets nieuws. Het kan dus zomaar zijn dat je vandaag voor hetzelfde geld een categorie hoger kan, of je dit nuttig en/of nodig vind moet je natuurlijk geheel voor jezelf beslissen. Kijk eventueel de reviews door van je beoogde toestellen op dcrainmaker.com
Chocovla schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:41:
Zit hier nog te twijfelen of ik nu meer van de activity tracking ben of van de sporthorloges. Heb nu ongeveer een jaar de Fitbit Charge2 welke an sich tot tevredenheid functioneert voor de standaard zaken maar mis wat extra's nu ik ben begonnen met hardlopen.

Neig voorzichtig naar de Garmins met de 235, 735XT of 935, maar vind vooral de laatste een forse investering. Misschien dat een Black Friday deal het net over de streep trekt maar verwacht niet veel met een relatief nieuw model.
Je weet het natuurlijk nooit, maar het is inderdaad relatief (te) nieuw, meeste kans heb je op scandinavische en uk/de sites.
Deze site heeft in ieder geval de 235 (174€) en 735 (188€) bundel (228€) in de aanbieding en ze zouden ook naar heel Europa sturen. https://www.loebeshop.dk/garmin-gps-ure-tilbud

[ Voor 18% gewijzigd door rockhopper op 24-11-2017 10:28 . Reden: wisselkoers dkk > euro toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
rockhopper schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:20:
[...]

Als je dit topic bijgehouden zou hebben had je misschien gelezen dat het bij Tomtom rommelt. Waarschijnlijk weinig tot geen nieuwe producten en uitrol/wegrol van alle huidige toestellen. Echter is het niet geheel duidelijk wat er precies gaat gebeuren. Omdat er zoveel onduidelijkheid is over een eventuele terugtrekking uit de sportwatch markt kan het een overweging zijn om een toestel niet te nemen. Verder blijven het natuurlijk wel goede toestellen "as is" met erg sterke "bang for buck".

Het is vandaag/dit weekend wel het moment om iets nieuws uit te zoeken met her en der aanbieding met diverse modellen. Ik heb het zelf niet heel goed bijgehouden omdat ik niet in de markt ben voor iets nieuws. Het kan dus zomaar zijn dat je vandaag voor hetzelfde geld een categorie hoger kan, of je dit nuttig en/of nodig vind moet je natuurlijk geheel voor jezelf beslissen. Kijk eventueel de reviews door van je beoogde toestellen op dcrainmaker.com

[...]

Je weet het natuurlijk nooit, maar het is inderdaad relatief (te) nieuw, meeste kans heb je op scandinavische en uk/de sites.
Deze site heeft in ieder geval de 235 en 735 in de aanbieding en ze zouden ook naar heel Europa sturen. https://www.loebeshop.dk/garmin-gps-ure-tilbud
Nette prijs voor de 735XT. Met verzendkosten iets meer als 200 euro. De 935 is iets beter, maar 300 euro beter vind ik nou ook weer niet. Denk dat ik de gok maar eens waag voor deze prijs. Bedankt!

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ja die 735 prijs is wel black friday waardig, maar zoals gezegd, de mogelijkheid bestaat dat ie elders voor betere prijs langs komt/is gekomen. Ik heb het niet heel actief bijgehouden. Deze komt trouwens uit de comments section van de BF pagina bij dcrainmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Thnx! Ik ben geen vaste lezer in dit topic; had wel een beetje teruggebladerd, maar de rommelende Tomtom roddels waren me niet opgevallen. Wel een goede reden om toch m'n gevoel maar te volgen en voor een Garmin te gaan... dcrainmaker staat idd in m'n bookmarks :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joebarbier
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-01 15:31
Chocovla schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:30:
[...]

Nette prijs voor de 735XT. Met verzendkosten iets meer als 200 euro. De 935 is iets beter, maar 300 euro beter vind ik nou ook weer niet. Denk dat ik de gok maar eens waag voor deze prijs. Bedankt!
Heb je deze besteld? Ik heb gevraagd in een email of ze versturen naar België maar nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de supportchat gecontacteerd. Ze leveren niet in België :/. Helaas, was voorlopig de beste deal voor de 735XT denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joebarbier
Spijtig, de vivoactive 3 staat wel aan 247€ op Amazon, ook de Fenix 3HR. Ik twijfel nog tussen deze 2 voor ongeveer dezelfde prijs. De Fenix 3HR is natuurlijk minder "future proof", want de nieuwste versie van connect IQ werkt er ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joebarbier
Iemand ervaring met de Apple Watch series 2 als sportwatch? Staat ook in korting op enkele webshops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
joebarbier schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:28:
Spijtig, de vivoactive 3 staat wel aan 247€ op Amazon, ook de Fenix 3HR. Ik twijfel nog tussen deze 2 voor ongeveer dezelfde prijs. De Fenix 3HR is natuurlijk minder "future proof", want de nieuwste versie van connect IQ werkt er ook niet op.
Toevallig heb ik sinds deze week een Fenix 3 (dus niet de HR. Bevalt super, connect-IQ werkt volgens mij ook gewoon hoor. Waaruit concludeer jij dat het niet zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
thunder68 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:48:
[...]

Toevallig heb ik sinds deze week een Fenix 3 (dus niet de HR. Bevalt super, connect-IQ werkt volgens mij ook gewoon hoor. Waaruit concludeer jij dat het niet zou kunnen?
Connect IQ werkt gewoon op Fenix 3. Maar er komt een update van Connect IQ met meer mogelijkheden etc voor app bouwers. Apps die werken op die versie van connect IQ gaan niet werken op jouw F3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joebarbier
thunder68 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:48:
[...]

Draag je de Fenix 3 de hele dag? Ik vind 'm nogal groot uitvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Hopjesvla79 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:48:
[...]

De Suunto Spartan Sport Baro ontvangen en beetje mee gespeeld. (nog geen activiteiten)
Eerste ervaringen zijn super.
Ziet er leuk uit en zit goed rond de pols.
Beetje wennen kwa menu-structuur.

Enig minpuntje op dit moment is dat het navigeren door menu niet al te soepel is.
Niet echt vloeiende overgangen in de menustructuur.

Straks eens rondje mee wandelen en misschien een korte hardloop activiteit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Net de Fenix 5 Saphire besteld bij asadventure voor 599 als vervanging voor mijn TomTom Multisport uit 2015.
Twijfelde nog even tussen de gewone, saphire of de FR935. Maar aangezien ik hem ook met obstacleruns wil gaan gebruiken en 24/7 wil dragen zal hij e.e.a. te verduren krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Requiem19 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:55:
[...]
Connect IQ werkt gewoon op Fenix 3. Maar er komt een update van Connect IQ met meer mogelijkheden etc voor app bouwers. Apps die werken op die versie van connect IQ gaan niet werken op jouw F3.
Die update is er al, 2.0 wordt niet gesupport voor de Fenix 3 serie en ook de latere versies niet. We zitten inmiddels overigens al op Connect IQ versie 2.4

Er zijn wat populaire apps die een soort workaround hebben gekregen zodat het wel werkt op de F3, maar de support en toekomst ontwikkeling samen met uitrol van nieuwe features zal natuurlijk sterk af gaan nemen hierdoor.

De belangrijke afweging die je eigenlijk voor jezelf moet maken is dan ook of je de hardware functies en features van het horloge zelf opwegen tegen de extra's die connect iq levert en kan gaan leveren. (dan ga ik even uit dat je de F3 hardwarematig beter vindt dan de VA3, anders is het helemaal een no-brainer.
naitsoezn schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:50:
[...]
Thnx! Ik ben geen vaste lezer in dit topic; had wel een beetje teruggebladerd, maar de rommelende Tomtom roddels waren me niet opgevallen. Wel een goede reden om toch m'n gevoel maar te volgen en voor een Garmin te gaan... dcrainmaker staat idd in m'n bookmarks :)
Geeft niet, in zijn recente recommendation post gaat Ray ook in op Tomtom, voor het gemak quote ik het even hier, maar de link gaat naar de volle post met tips en aanraders wat goede koopjes zijn volgens Ray en hij onderbouwt dit ook. Ik zeg niet dat ik het helemaal met hem eens ben, maar de onderbouwing volg en begrijp ik wel.

over TomTom:
A warning on TomTom: The company is basically shutting down their fitness division (albeit very slowly and non-officially). While they’ve released some new firmware updates recently, employees are being given end dates and leaving and the end is near. It’s likely TomTom will continue to support watches for some time, but there’s always a risk here that should be noted and evaluated. Given TomTom as a company isn’t going away anytime soon – I don’t expect these watches to stop working. Rather, I think we’ll just see them stop getting updates.
Het komt er overigens nog wel op neer dat in het goedkoopste segment TomTom nog altijd heer en meester is. Ook in Nederland kan je vaak leuke deals meepakken via ING rentepunten of bij uitverkoop acties.

Voor de duidelijkheid, niemand beweert dat ze er echt mee ophouden en er zijn hierover ook nog geen officiële mededelingen gemaakt. Maar voor de mensen die tussen de regels door lezen lijkt het geven van een waarschuwing op zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:14:
Ik heb de supportchat gecontacteerd. Ze leveren niet in België :/. Helaas, was voorlopig de beste deal voor de 735XT denk ik...
Mijn Deens is niet zo heel denderend, maar uit de FAQ haal ik dit stukje:
Løbeshop.dk sender også varer til Grønland, Færøerne, Sverige og andre lande i Europa. Der gøres opmærksom på, at der her kan være længere leveringstid. Al salg til Grønland og Færøerne er fritaget for dansk moms. Vi sender desuden momsfrit til feltpostadresser.
Kontrakter indgås på dansk.
Du kan altid få gensendt en ordrebekræftelse eller faktura ved at sende en mail til info@loebeshop.dk.
daaruit kan ik "og andre lande i Europa" uitmaken dat ze wel degelijk naar België versturen. Het kan alleen langer duren en eventueel wat meer verzending bij zitten. Ik zou opnieuw contact opnemen en even verwijzen naar hun eigen tekst op https://www.loebeshop.dk/...hvorfraekspederesordrerne en je vooral niet laten afschepen door een uitzendkracht die een luie bui heeft / geen Engels kan.

Overigens is de Fenix 3 HR zilver voor 250€ op amazon.fr ook een mooie deal (alleen je moet geen haast hebben gezien de verzending pas 5 december is al kan m'n Frans er naast zitten)

[ Voor 67% gewijzigd door rockhopper op 24-11-2017 14:12 . Reden: stukje voor devalck toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:41:
[...]

Mijn Deens is niet zo heel denderend, maar uit de FAQ haal ik dit stukje:
[...]

daaruit kan ik "og andre lande i Europa" uitmaken dat ze wel degelijk naar België versturen. Het kan alleen langer duren en eventueel wat meer verzending bij zitten. Ik zou opnieuw contact opnemen en even verwijzen naar hun eigen tekst op https://www.loebeshop.dk/...hvorfraekspederesordrerne en je vooral niet laten afschepen door een uitzendkracht die een luie bui heeft / geen Engels kan.
Ik weet het, maar kreeg dit antwoord:
It is true that we also ship to other countries in Europe, but at the moment Belgium isn't one of them.

Dan stopt het verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
joebarbier schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:56:
[...]

Draag je de Fenix 3 de hele dag? Ik vind 'm nogal groot uitvallen
Ik draag hem de hele dag ja,heb wat smallere pols maar het is goed te doen vind ik. Mijn 'andere' smartwatch' is een Ticwatch; die is wel erg veel slanker. (maar zeer beperkt wat sportmogelijkheden betreft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:14:
[...]
Ik weet het, maar kreeg dit antwoord:
It is true that we also ship to other countries in Europe, but at the moment Belgium isn't one of them.

Dan stopt het verhaal natuurlijk.
Ja er zijn natuurlijk nog andere mogelijkheden, een Nederlandse mede tweaker lief aankijken, of een post-forwarding service gebruiken zoals huifkar. Maar dat zijn vaak extra kosten en/of een hoop moeite voor een deal die dan opeens niet meer zo leuk is. Jammer want de prijs is verder niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:19:
[...]

Ja er zijn natuurlijk nog andere mogelijkheden, een Nederlandse mede tweaker lief aankijken, of een post-forwarding service gebruiken zoals huifkar. Maar dat zijn vaak extra kosten en/of een hoop moeite voor een deal die dan opeens niet meer zo leuk is. Jammer want de prijs is verder niks mee.
Belgium is net toegevoegd aan mogelijke landen. Dus heel interessante deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toennee
Argh, die aanbieding op www.loebeshop.dk knaagt enorm... Begin deze week de 735XT via Amazon.de besteld (260e), sta op het punt om die te retourneren, en dan de Fenix 3 (voor nagenoeg zelfde geld) of de 735XT (scheelt zo'n 50e) te bestellen uit Denmark.

Jouw Hardloopkalender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:24
Toennee schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:12:
Argh, die aanbieding op www.loebeshop.dk knaagt enorm... Begin deze week de 735XT via Amazon.de besteld (260e), sta op het punt om die te retourneren, en dan de Fenix 3 (voor nagenoeg zelfde geld) of de 735XT (scheelt zo'n 50e) te bestellen uit...
Ik heb hem gewoon besteld. Als hij niet bevalt kun je hem vast wel kwijt voor dezelfde prijs of zelfs met winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:59
Hier ook via de Deense site de Forerunner 235 besteld nadat aangegeven werd dat België gekozen kon worden als Europees land (gelukkig ;-) )
Nog getwijfeld voor de VA3, al ben ik blij met mijn aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hoe zit het met die 735XT. Heeft die hetzelfde probleem als de fenix 3 als het gaat om connect IQ, dat hij op termijn niet mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

oNo

En dan de vraag, hoeveel Connect IQ gebruik je?
Ik vind het vrij beperkt. Sommige dingen zijn best aardig. Maar echte dealbreakers heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dat weet ik nog niet, want ik heb hem nog niet :?

Wellicht heel veel, wellicht helemaal niets.

Maar heb nu een goed werkende 310xt. Soms wil je gewoon iets nieuws, want die voldoet op het moment ook.
Dus tja, waarom een 735xt? Hoeveel van de nieuwe functies zal ik echt gebruiken?

Zou het alleen jammer vinden, als je tegen een beperking gaat aanlopen die je nu al kunt voorzien. Dat is een keuze die ik graag bewust neem. Maar kan het nergens op internet vinden. Staat ook niet bij de garmin spec's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

De 735XT heeft iig de CIQ 2.3 update gekregen. Kijk eens in dit artikel:
https://www.dcrainmaker.c...l-connect-iq-updates.html

Ook zeer relevant: running power gaat ie NIET ondersteunen:
https://www.dcrainmaker.c...garmin-running-power.html

Totaaloverzichtje Garmin:
https://developer.garmin.com/connect-iq/compatible-devices/

[ Voor 40% gewijzigd door Pathogen op 24-11-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dank. Die zocht ik. Had al op DC gekeken, maar dan op F5 versus 735. Even dit artikel gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Cyberpope schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:53:
Hoe zit het met die 735XT. Heeft die hetzelfde probleem als de fenix 3 als het gaat om connect IQ, dat hij op termijn niet mee kan?
https://developer.garmin.com/connect-iq/compatible-devices/

Ik zie dat ik niet eerst het eten klaar moet maken voordat ik op send druk *spuit 11 mode*

Het is overigens niet zo heel belangrijk als je alleen naar de aanschaf van het toestel zelf kijkt. Pas als er apps zijn waarvan je zeker weet dat je ze MOET hebben, is het de moeite pas waard om naar Connect IQ te kijken. Ik kijk er soms naar, maar ik heb eigenlijk weinig gezien en gevonden waarvan ik denk -must- install. Het meeste is leuk en aardig maar niet meer.

Zoals gemeld met die powermeter support, dat ligt niet aan connect iq, dat de 735 hem niet gaat ondersteunen, maar door het hardwarematig ontbreken van een barometer in het toestel.

[ Voor 53% gewijzigd door rockhopper op 24-11-2017 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Garmin Fenix 5 voor €439 op Amazon.de: https://www.amazon.de/dp/B01N7J9APR?th=1
Er staat 5S in de titel, maar het is de gewone 5 op de foto's. Dat is dus de 47mm variant.

Via: CK3v1N in "Black Friday / Cyber Monday 2017"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Knoop gehakt. 735xt besteld met HRM bundel. Denk niet dat ik veel aan de geavanceerde running gegevens heb (ik gebruik de kickbike voor hardlopen ivm blessure). Maar was goedkoper als een nieuwe borstband los kopen, die ik toch nodig had. Voor 240 totaal kan ik als het niets is, hem nog makkelijk kwijt op marktplaats gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:27

m00

BigEagle schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:53:
Toch maar de knop gisteravond doorgehakt en gekozen voor de Fenix 5 Sapphire. Vandaag opgehaald en ook gelijk een Deluxe hartslagmeter van Garmin erbij genomen. Ik doe vooral aan indoor fitness en dagelijks fietsen naar het werk. :)
Ik zit nu met hetzelfde dilemma als jij destijds... Fenix 5 of 935.

Vrijdag heb ik de F5 besteld voor dezelfde prijs als de 935 (en dus de F5 met een hogere korting).
Ze komen allebei ± woensdag binnen dus ben benieuwd hoe de wat meer robuuste en "bulky" behuizing van de F5 is versus de plastic wat smallere behuizing van de 935.

De WiFi op de 935 maakt me niet zoveel uit, BT sync werkt vast ook prima. Het enige andere verschil is de gerapporteerde GPS en connectivity problemen van de F5 die bij de 935 "veel beter is" afhankelijk van wie je vraagt...

Ben persoonlijk meer een fietser dan een loper in het dagelijks leven. Ik wil er in het buitenland wel mee gaan hiken, en dan kan je meer problemen krijgen met GPS inaccuraatheden (maar goed dat doe ik in principe dus alleen op vakantie etc.).

Hoe heb jij de GPS accuratesse en BT/ANT+ verbinding van de F5 ervaren? Problemen gemerkt tussen verschillende weer-/omgeving omstandigheden? Problemen met de OHR-fixatie met het "bulky" horloge?
Pagina: 1 ... 62 ... 325 Laatste