Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• glenner
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20:04
quote:
Miki schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:19:
Nog even terugkeren op streamingdiensten en (gps)horloges, de Gear S3 van Samsung heeft al offline modus voor Spotify. Ik kan me hierdoor haast niet voorstellen dat dit niet snel naar andere wareables zal worden geport.
Android wear 2.0 horloges hebben dan weer google play music, dat zowel online als offline kan gebruikt worden. Spotify is er ook, al denk ik nog niet offline.
Ik gebruik zelf een huawei watch 2 sport 4g, die voor mij uitstekend voldoet als running watch. Hij gebruikt zelfs dezelfde technologie als de garmins voor oa bepalen van vo2max, training intensity en recovery time. De ingebouwde gps/glonass ontvanger is meer dan uitstekend en de optische hartslagmeter vind ik persoonlijk de beste die ik tot nu toe heb gebruikt op welke smartwatch dan ook. Vind hem zelfs accurater dan op mijn vroegere fenix 3 HR...
Het grote nadeel aan dit soort toestellen is de batterij duur natuurlijk. Een marathon haal je er wel mee maar zowiso ťlke dag opladen.

• unrealbe
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:31
Hebben er mensen ervaring met de goedkopere chinese horloges met gps/hartslag? Vind hier niet veel over terug. Voor 17-20 dollar bij alie express

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Bij coolblue is de forerunner 230 hrm in de aanbieding voor §179. gisteren eentje voor mijn zoon besteld. Is toch zo'n 40 goedkoper denk ik.

• bwydoogh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21-09 12:45
quote:
tlpeter schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:24:
Bij coolblue is de forerunner 230 hrm in de aanbieding voor §179. gisteren eentje voor mijn zoon besteld. Is toch zo'n 40 goedkoper denk ik.
Thanks, me ook eentje besteld. Mooie aanbieding inderdaad, met die meegeleverde hartslagsensor (en nauwkeuriger dan de 235 met ingebouwde hartslagsensor :) )

• tlpeter
  • Nu online
Ik heb de 235 en loop vaker met band dan zonder achteraf. Voor duur werk is het prima zonder band.

• Farmerwood
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
quote:
Requiem19 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:14:
Wat vinden jullie een realistische prijs voor een Fenix 3 Sapphire van ongeveer 1,5 jaar oud. Inclusief HRM band, originele plastic polsband, metalen polsband en custom donker metalen polsbandje?

Vraag 2, heeft iemand interesse? :D
Ik zit erover te denken om mijn TomTom Multisport te vervangen voor een Fenix 3.
Hoor graag wat je er evt voor wilt hebben. Ben wel net vertrokken op vakantie en eind van de maand weer thuis.
quote:
unrealbe schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:13:
Hebben er mensen ervaring met de goedkopere chinese horloges met gps/hartslag? Vind hier niet veel over terug. Voor 17-20 dollar bij alie express
Ik denk dat hiervoor wel een "You get what you pay for" quote op z'n plaats is.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• nogeeninlog
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:58
Sommige hardloopschoenen hebben zo'n vakje waar je een voetsensor in kunt doen:

Hartstikke handig, dat ding blijft op zijn plaats en zal amper last hebben van regen. Maar het heeft ook een risico. daar kwam ik achter toen de mijne niet meer werkte en ik dacht dat ik de batterij moest vervangen:

De kast is helemaal gekraakt. :(
Die dingen zijn niet goedkoop. Ik ga nog maar iets met secondelijm proberen.

en voor wie het wil weten: Ik ben de afgelopen 18 maanden afgevallen van 91 naar 76 kilo. Dus zo zwaar ben ik niet.
quote:
nogeeninlog schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:40:
en voor wie het wil weten: Ik ben de afgelopen 18 maanden afgevallen van 91 naar 76 kilo. Dus zo zwaar ben ik niet.
Allereerst, gefeliciteerd met je gewichtsafname.
Maar je stelling betekend niet veel zonder dat we je lengte weten. Mocht je bv maar 1m20 zijn dan ben je nog altijd veels te zwaar ;)

Goed genoeg op de man/vrouw gespeeld. Ik zou zelf nooit een sensor daar stoppen. Leuk als je holvoeten hebt maar je loopt inderdaad een groot risico het een en ander te pletten. Daar is niet veel gewicht voor nodig omdat je hardloopt worden de krachten sowieso een stuk groter. Ik verwacht eigenlijk van mijn sensoren dat ze afdoende waterdicht zijn om in ieder geval regen te kunnen doorstaan zonder te beschadigen. Dus niet in waterplassen stampen of onder water mee gaan, maar wel gewoon gebruiken in de regen. Met mijn fietssensoren lijken mijn verwachtingen in ieder geval juist te zijn (klopt op hout).

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Sinned123
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19-09 19:28
quote:
Requiem19 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

Cool, lees ook dat de Stryd echt super precies met actual pace. Dat is ook wel heel fijn als je een Fenix horloge hebt ;).

Lopen op Power intrigeert me vooral omdat je dan beter kunt vergelijken tussen heuvelachtige loopjes, of flink wind tegen etc.
Volgens mij houd de stryd geen rekening met wind.

https://eu.battle.net/d3/en/profile/sinned79-1833/hero/91347623

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:46
quote:
Valorian schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:39:
Ik heb zelf de TomTom Adventurer maar gebruik de muziek-optie in zijn geheel niet. Simpele reden: ik heb vind het maken van playlists met mp3's en die op de tomtom zetten teveel gedoe. Wil gewoon waar ik aan gewend geraakt ben: Spotify waar en wanneer ik maar wil. Dat is mijn probleem, maar mocht je toevallig ook op deze manier omgaan met muziek dan is een horloge dus weinig effectief. Heb je echter nog 10.000 mp3's op een HD en vind je het maken van lijstje en het kopieren van losse bestanden geen probleem?
Voor mij is dit ook precies de reden waarom ik bereid zou zijn flink meer te betalen voor een (Garmin) horloge met ingebouwde Spotify optie. Nu loop ik soms met mijn 5.5" telefoon in mijn hand. Dat is irritant maar een armband voor een dergelijke grote telefoon is dat ook. Heb ook een iPod shuffle maar het zoeken en downloaden van mp3's kost me teveel moeite dus de variaties qua muziek op dat ding is ook matig. Het is het eigenlijk allemaal net niet.

Android Wear geloof ik niet zo in, ik gebruik de horloge alleen voor het sporten dus de telefoon functies zet ik liever uit, ook op mijn FR230. Die ik overigens overwoog te gaan vervangen voor een 235 totdat ik hier een aantal posts over de nauwkeurigheid van de pols meting las. Mijn zusje heeft een Vivoactive en die klaagt er ook over.

Enig idee wanneer de nieuwe Garmin modellen uit komen? Een 6xx bijvoorbeeld?

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:51
quote:
XeNeRgY schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 08:27:
[...]

Voor mij is dit ook precies de reden waarom ik bereid zou zijn flink meer te betalen voor een (Garmin) horloge met ingebouwde Spotify optie. Nu loop ik soms met mijn 5.5" telefoon in mijn hand. Dat is irritant maar een armband voor een dergelijke grote telefoon is dat ook. Heb ook een iPod shuffle maar het zoeken en downloaden van mp3's kost me teveel moeite dus de variaties qua muziek op dat ding is ook matig. Het is het eigenlijk allemaal net niet.

Android Wear geloof ik niet zo in, ik gebruik de horloge alleen voor het sporten dus de telefoon functies zet ik liever uit, ook op mijn FR230. Die ik overigens overwoog te gaan vervangen voor een 235 totdat ik hier een aantal posts over de nauwkeurigheid van de pols meting las. Mijn zusje heeft een Vivoactive en die klaagt er ook over.

Enig idee wanneer de nieuwe Garmin modellen uit komen? Een 6xx bijvoorbeeld?
Ik vermoed dat de nieuwe 24x en de 64x waarschijnlijk eind deze maand dan wel vroeg september in diverse reviews zullen opduiken. Hierbij baseer ik me op voorgaande jaren. Polar zal binnenkort ook wel komen met een vervolg op de V800(V830?) en ook Suunto heeft nog een horloge in aantocht.

Ps ik loop zelf ook met een telefoon momenteel maar daarbij gebruik ik een flipbelt waardoor ik er geen enkele hinder van ondervindt. Wellicht voor jou een mooie tussen oplossing totdat de horloges daadwerkelijk offline Spotify opties gaan bevatten.

• tlpeter
  • Nu online
Ik gebruik ook een band wat ik mijn telefoon in kan doen.

• Valorian
  • Laatst online: 00:39
quote:
XeNeRgY schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 08:27:
[...]

Ik gebruik een Flipbelt voor de telefoon, die zit elastisch om heup en merk er weinig van. Echt een verademing tov in je hand houden of om arm. En zeker als je dan ook nog wat afstandsbediening in het snoertje hebt zitten, zosls bij de iphone opties, werkt dat super.

• Sinned123
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19-09 19:28
Zelfde als valorian. Maar dan een spibelt. Super elastisch en er past echt veel in. Voor als je wat verder een wedstrijdje doet of gaat lopen toch wel handig om je telefoon bij je te hebben.

https://eu.battle.net/d3/en/profile/sinned79-1833/hero/91347623

• nogeeninlog
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:58
quote:
Dan zou ik bizar grote voeten hebben. :+

Voorheen had ik een sdm3 gewoon aan de veters geclipt. Toen daar een plens water overheen ging, was die meteen zo dood als een pier.
Gisteravond heb ik nog even zitten Googlen en heb het vermoeden gekregen dat dat vakje vooral voor de Nike footpod was. En die is net iets anders.
En ik heb nog iets gevonden. Mocht iemand het clipje voor een footpod kwijt zijn, dan kun je hier 3D prints bestellen:
https://www.shapeways.com...-for-garmin-foot-pod-sdm4

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 15:03
quote:
quote:
bwydoogh schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:15:
[...]

Thanks, me ook eentje besteld. Mooie aanbieding inderdaad, met die meegeleverde hartslagsensor (en nauwkeuriger dan de 235 met ingebouwde hartslagsensor :) )
quote:
tlpeter schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:20:
Ik heb de 235 en loop vaker met band dan zonder achteraf. Voor duur werk is het prima zonder band.
Hi,

Ik had een vraag, de 230 is makkelijk te koppelen aan veschillende apps die op je iPhone staan? Zoals Runkeeper, Strava enzo? Zodat je geen pc/laptop meer nodig heb om je route te uploaden? En kan je dan ook je gelopen route dan terug zien in die verschillende apps?

• Jheroun
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-09 14:00
quote:
Valorian schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:52:
[...]
Ik gebruik een Flipbelt voor de telefoon, die zit elastisch om heup en merk er weinig van. Echt een verademing tov in je hand houden of om arm. En zeker als je dan ook nog wat afstandsbediening in het snoertje hebt zitten, zosls bij de iphone opties, werkt dat super.
Ik ben ook op zoek naar iets handigs om de muziek mee te krijgen. Zo'n belt leek mij vrij irritant maar ik lees hier dus andere ervaringen :) Gaat dat niet knellen/irriteren waardoor je op die plek veel meer gaat zweten?

Ander alternatief is de Mighty, lijkt me echt ideaal, maar daarbij is de vrees weer dat Spotify op een dag vindt van niet en dat het ding niet meer werkt. Ik vond snoertjes ook irritant dus een bluetooth koptelefoon heb ik al maar die heb ik tot nog toe maar 1 x gebruikt omdat vasthouden of zo'n armband mijn ding echt niet is en je broek afzakt als je de telefoons van tegenwoordig in je broekzak stopt -O- . Gelukkig wordt het over een maand of twee weer kouder en merk ik weinig van een telefoon in een legging ;)

Edit: Ik lees net wat verder op die site van Mighty en daar staat:
quote:
Mighty Audio is an official Spotify partner. We have been working directly with Spotify to create an awesome experience.
Dus wellicht ga ik dan toch daar maar eens voor.

Jheroun wijzigde deze reactie 07-08-2017 11:20 (9%)

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:51
quote:
Jheroun schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

Ik ben ook op zoek naar iets handigs om de muziek mee te krijgen. Zo'n belt leek mij vrij irritant maar ik lees hier dus andere ervaringen :) Gaat dat niet knellen/irriteren waardoor je op die plek veel meer gaat zweten?

Ander alternatief is de Mighty, lijkt me echt ideaal, maar daarbij is de vrees weer dat Spotify op een dag vindt van niet en dat het ding niet meer werkt. Ik vond snoertjes ook irritant dus een bluetooth koptelefoon heb ik al maar die heb ik tot nog toe maar 1 x gebruikt omdat vasthouden of zo'n armband mijn ding echt niet is en je broek afzakt als je de telefoons van tegenwoordig in je broekzak stopt -O- . Gelukkig wordt het over een maand of twee weer kouder en merk ik weinig van een telefoon in een legging ;)

[...]
Zo'n flipbelt knelt niet en kruipt niet omhoog, het is echt een ideaal alternatief voor een armband.

De mighty doet me denken aan een kickstarter project van Pebble wat door Fitbit is gecanceld. Alleen jammer dat er geen GPS tracking in zit, anders was het compleet geweest.

Gevonden: http://www.techradar.com/...-you-need-to-know-1322135
Jammer dat dit product nooit is uitgebracht.

Miki wijzigde deze reactie 07-08-2017 11:36 (5%)

• Valorian
  • Laatst online: 00:39
quote:
Jheroun schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

[...]
Goede tip die Mighty, die kende ik nog niet. Had ooit een Sansa Clip, dat was echt ideaal (kleinste mp3-speler met display die ik ooit gezien heb), maar die zou nu ook niet meer voldoen anno Spotify-era...

De Flipbelt zit prima en zorgt voor weinig irritatie, maar zonder blijft natuurlijk fijner. Het is niet alsof je helemaal niet meer door hebt dat je 'm om hebt, het blijft een extra kledingstuk. Wel fijn is dat je er veel in kwijt kan, zo heb ik bij het verkeerd inschatten van het weer wel eens gelopen met telefoon + huissleutel + buff + hardloop-handschoenen + ov-chipkaart. Allemaal in die flipbelt gepropt en liep nog steeds ok.

• tlpeter
  • Nu online
quote:
Frid0 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:51:
[...]

[...]

[...]

Hi,

Ik had een vraag, de 230 is makkelijk te koppelen aan veschillende apps die op je iPhone staan? Zoals Runkeeper, Strava enzo? Zodat je geen pc/laptop meer nodig heb om je route te uploaden? En kan je dan ook je gelopen route dan terug zien in die verschillende apps?
Ik gebruik nog wel een laptop soms met routes naar dwMap, dat gaat wat lastig op een mobiele telefoon. Een ja die kun je terug zien achteraf. Je kunt Strava koppelen naar garmin, van Runkeeper weet ik het niet.

• bwydoogh
quote:
tlpeter schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:41:
[...]

Ik gebruik nog wel een laptop soms met routes naar dwMap, dat gaat wat lastig op een mobiele telefoon. Een ja die kun je terug zien achteraf. Je kunt Strava koppelen naar garmin, van Runkeeper weet ik het niet.
Inderdaad :) en werkt allemaal zeer vlot, vind ik. Dit weekend al wat geprobeerd met mijn nieuwe Forerunner 230 en synchronisatie naar Strava ging perfect (en automatisch). Uiteraard na opzetten van de synchronisatie.

• daflux
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-09 11:56
Hier een smartwatch met GPS en hartslagmeter voor 99 euro:

Ticwatch S & E: A Truly Optimized Smartwatch

• Jirnsum
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20-09 21:45
quote:
nogeeninlog schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:40:
Sommige hardloopschoenen hebben zo'n vakje waar je een voetsensor in kunt doen:

[afbeelding]

Hartstikke handig, dat ding blijft op zijn plaats en zal amper last hebben van regen. Maar het heeft ook een risico. daar kwam ik achter toen de mijne niet meer werkte en ik dacht dat ik de batterij moest vervangen:

[afbeelding]

De kast is helemaal gekraakt. :(
Die dingen zijn niet goedkoop. Ik ga nog maar iets met secondelijm proberen.

Die vakjes zijn het overblijfsel van het oude Nike plus (Wikipedia: Nike+ systeem. Dat was een stappenteller met een losse ontvanger die je aan je iPod kon klikken. Revolutionair destijds. Die sensoren pasten idd precies in dat vakje en waren van keihard plastic en waren niet kapot te krijgen (zelfs batterij was bijna niet te vervangen).

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23:30
quote:
Mjah, ik blijf dat toch als een compleet andere tak van sport zien...

Ik zie ook daar "afhankelijk van gebruik, 48+ uur". Ben benieuwd hoe lang die meegaat met OHR en GPS tijdens een activiteit bijvoorbeeld. (Verhalen van een apple watch die het einde van een marathon niet haalde bijvoorbeeld).

Mijn garmin FR935 gaat 2 weken mee, dat is met 24hr OHR (doe hem ook niet af tijdens het slapen), 3 keer week een uur activiteit (met GPS en OHR) en al dat soort ellende.

Wat mij aanspreekt is een google maps en het oled scherm bijvoorbeeld, maar moet er niet aan denken elke dag mijn horloge in de lader te leggen.

Neemt niet weg dat het een prima prijs is voor zo'n apparaat.

*Edit*

En die 99 is dus voor de early backers voor de E versie, niet de Sport. De retail prijs van de S versie zou al 200 dollar moeten worden. Nog steeds best prima, maar al een stuk minder interessant.

m0ridin wijzigde deze reactie 09-08-2017 14:12 (10%)

• Gotez
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:03
Ik gebruik nu al een tijdje met veel plezier de Garmin 235. Ik heb twee vragen die ik niet goed kan googlen :) hopelijk kunnen jullie helpen.

In het HR scherm zie ik het hartje vaak knipperen. Betekent dit dat er geen goede meeting is?

Tijdens het hardlopen komt elke kilometer een scherm met km-tijd. Maar hier boven en hiernaast staan ook 2 nummers. Wat betekenen deze?

• tlpeter
  • Nu online
Hartje dat knippert betekend dat deze nog niet klaar is om te beginnen of niet goed kan meten, strakker om doen dan normaal is het advies.
Bovenste cijfer is een 'lap' oplopend en het cijfer rechts is een tiende van een seconde dus een 9 is 9 tiende e.d.

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:59
@Gotez De Garmin 235 wordt door Garmin wel aangeprezen als een horloge die constant je hartslag meet, maar eigenlijk is dat niet zo. Om batterij te besparen, doet de horloge dat alleen maar op een bepaalde frequentie. Deze frequentie kan minuten oplopen. Als je nu een app opstart die ook de hartslag registreert, of b.v. de hartslag widget actviteert, dan moet de horloge eerst weer een goede 'lock' krijgen wat betreft jouw hartslag op dat moment. Zolang de horloge daarmee bezig is, knippert het hartje. Op het moment dat dat knipperen stopt, heb je de dus eigenlijk pas een correcte hartslagmeting. Soms duurt dit een paar seconden, maar dit kan ook meer dan een minuut duren (op mijn vivoactive HR, maar dat werkt volgens mij vergelijkbaar op de FR235).

• Gotez
  • Laatst online: 22:03
Bedankt voor de snelle reacties!

• Frid0
quote:
tlpeter schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:41:
[...]

quote:
bwydoogh schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:07:
[...]

Inderdaad :) en werkt allemaal zeer vlot, vind ik. Dit weekend al wat geprobeerd met mijn nieuwe Forerunner 230 en synchronisatie naar Strava ging perfect (en automatisch). Uiteraard na opzetten van de synchronisatie.
Heb gistermiddag ook de 230 binnen gekregen en gelijk gisteravond even een klein rondje gelopen. Ging allemaal goed, moet alleen nog wat wennen aan het horloge. Wat ik bv merkte tijdens het lopen dat die niet gelijk een GPS gevonden had. Na pak hem beet 1km kreeg ik de melden, GPS found of zoiets. Dat vond ik wel jammer, dacht dat een horloge van deze tijd de GPS vrij snel vind.

Verder een erg prettig horloge, weegt echt helemaal niks en je kan prima op het display aflezen hoe en wat. Moet nog wel even kijken wat ik wil want de 3 gegevens die ik nu in mijn scherm krijg ben ik niet helemaal happy mee. Dat moet ik nog wijzigen.

Wat ik wel alleen heb en niet echt weet wat het is. Ik krijg gegeven moment toen ik thuis na het douche op de bank tv te kijken zat dat die begon te trillen/piepen en links in het scherm een half rode cirkel in beeld kwam naast de tijd te staan.....wat is dat?? En vooral, kan dat ook uit

• m0ridin
Tja, de eerste keer duurt vaak wat langer, daarna zou hij hem snel(ler) moeten vinden. Wel af en toe ff syncen zodat hij de meest recente satteliet data heeft. Daarnaast is het ook handiger even stil te staan/rustig te wandelen tijdens het zoeken naar een gps fix en niet meteen te gaan rennen.

Ze vinden over het algemeen snel een gps fix ja, maar ze kunnen niet toveren. Als jij van huis uit weg gaat, hem aanzet en begint te rennen werkt dat niet zo best nee.

Wat betreft dat trillen/piepen, niet toevallig een alarm ofzo aangezet? Klint niet bekend iig...

• Frid0
quote:
m0ridin schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:10:
Tja, de eerste keer duurt vaak wat langer, daarna zou hij hem snel(ler) moeten vinden. Wel af en toe ff syncen zodat hij de meest recente satteliet data heeft. Daarnaast is het ook handiger even stil te staan/rustig te wandelen tijdens het zoeken naar een gps fix en niet meteen te gaan rennen.

Ze vinden over het algemeen snel een gps fix ja, maar ze kunnen niet toveren. Als jij van huis uit weg gaat, hem aanzet en begint te rennen werkt dat niet zo best nee.

Wat betreft dat trillen/piepen, niet toevallig een alarm ofzo aangezet? Klint niet bekend iig...
Bedankt voor je snelle antwoord.

Ow oke, dan ga ik dat morgen mee maken. Morgen wil ik met mijn racefiets naar het werk gaan. Normaal doe ik op mijn iPhone dan de Strava app maar wil het nu gaan proberen met de 230. Kijken hoe snel die morgen dan de GPS gevonden heeft.

Af en toe sync zeg je....hoe bedoel je dat?

Uiteraard doe ik dat ook. Altijd eerst even kort stukje hardlopen en dan stop ik. Even beetje rekken bij een boom of zo en dan horloge pas aan en rustig heen en weer wandelen en benen los gooien. Soort van korte warming-up zeg maar.

Nee, heb geen alarm of iets ingesteld. Dit doet die zelf vanuit de fabriek...heb daarvoor niks ingesteld zover ik weet

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 02:21
quote:
Frid0 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:21:
[...]

Bedankt voor je snelle antwoord.

Ow oke, dan ga ik dat morgen mee maken. Morgen wil ik met mijn racefiets naar het werk gaan. Normaal doe ik op mijn iPhone dan de Strava app maar wil het nu gaan proberen met de 230. Kijken hoe snel die morgen dan de GPS gevonden heeft.

Af en toe sync zeg je....hoe bedoel je dat?

Uiteraard doe ik dat ook. Altijd eerst even kort stukje hardlopen en dan stop ik. Even beetje rekken bij een boom of zo en dan horloge pas aan en rustig heen en weer wandelen en benen los gooien. Soort van korte warming-up zeg maar.

Nee, heb geen alarm of iets ingesteld. Dit doet die zelf vanuit de fabriek...heb daarvoor niks ingesteld zover ik weet
GPS-fix: eerste keer moet hij alle GPS satellieten echt zoeken. Die info laadt hij in z'n cache waardoor het vlg keer veel sneller gaat. Als je je horloge verbindt aan je computer met Garmin Connect, zorgt GC ervoor dat alle satellietdata voor jouw locatie up to date naar je horloge gaat. GPS fix zou binnen 30 seconden gebeurd moeten zijn.

Trillen van horloge: klinkt als inactivity alert? Standaard hebben alle Garmins kort tril alarm bij te lange periode van niet-bewegen. Kun je uitzetten in de settings.

Klinkt imo sowieso alsof je nog even goed te tijd moet nemen om alle settings door te lopen. Bijna alles is te customizen in het horloge zelf :).

iRacing Profiel

• Zapato
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 07:25
quote:
Frid0 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

[...]

Wat ik wel alleen heb en niet echt weet wat het is. Ik krijg gegeven moment toen ik thuis na het douche op de bank tv te kijken zat dat die begon te trillen/piepen en links in het scherm een half rode cirkel in beeld kwam naast de tijd te staan.....wat is dat?? En vooral, kan dat ook uit
Dat is de bewegingsbalk/melding die je aanspoort te gaan bewegen. Zie pagina 2 van de handleiding. Kun je uitzetten.

• m0ridin
Oh ja, bewegingsmelding... Die zet ik altijd direct uit dus niet aan gedacht. Klinkt logisch idd ;)

• Requiem19
Voor m'n vriendin overigens een Fenix 5 gekocht als cadeau.

Ze had net als ik F3 en kan dus goed vergelijken. Eerste indruk is dat de F5 een zeer aardige upgrade is tov de F3. Werkt vťťl responsiever / sneller, mooie nieuwe features en kleinere format is ook niet gek voor damespols.

24/7 OHR werkt heel leuk en is zeer nuttige toevoeging. Hij herkent uit zichzelf ook als je een activiteit doet zoals bijv naar je werk fietsen etc.

F5 is geraffineerder dan F3. Mooie evolutie :).

edit: GPS is overigens even slecht als in de F3 >:)

Requiem19 wijzigde deze reactie 10-08-2017 14:36 (5%)

iRacing Profiel

• Frid0
quote:
Requiem19 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:27:
[...]

GPS-fix: eerste keer moet hij alle GPS satellieten echt zoeken. Die info laadt hij in z'n cache waardoor het vlg keer veel sneller gaat. Als je je horloge verbindt aan je computer met Garmin Connect, zorgt GC ervoor dat alle satellietdata voor jouw locatie up to date naar je horloge gaat. GPS fix zou binnen 30 seconden gebeurd moeten zijn.

Trillen van horloge: klinkt als inactivity alert? Standaard hebben alle Garmins kort tril alarm bij te lange periode van niet-bewegen. Kun je uitzetten in de settings.

Klinkt imo sowieso alsof je nog even goed te tijd moet nemen om alle settings door te lopen. Bijna alles is te customizen in het horloge zelf :).
Ok, ga het morgen mee maken.
Mmmm, dat is dus wat ik liever niet wil. Zocht juist een horloge wat auto je sporten uploud zeg maar zonder tussen komst van een computer. Maar begrijp nu dat beter is om af en toe de 230 wel aan een computer te hangen met Garmin Connect erop? Heb hem alleen gistermiddag aan mijn werk computer gehangen om hem op te laden omdat de 230 zowat leeg was toen ik hem uit de verpakking haalde.

Heeeeeeeee!!! dat kan hem wel eens zijn ja. Want hij lag gister op de eetkamertafel toen die opeens begon te trillen/piepen en had net geslopen buiten. Die zet ik vanavond als ik thuis ben gelijk uit. Trouwens, hebben jullie de 230 dagelijks om, ook als je niet sport?
quote:
Zapato schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:29:
[...]

Dat is de bewegingsbalk/melding die je aanspoort te gaan bewegen. Zie pagina 2 van de handleiding. Kun je uitzetten.
Ook jij bedankt! ga het vanavond gelijk uit zetten als ik thuis kom van mijn werk. Heb de 230 nu namelijk niet om naar mijn werk.
quote:
m0ridin schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:32:
Oh ja, bewegingsmelding... Die zet ik altijd direct uit dus niet aan gedacht. Klinkt logisch idd ;)
Nou ik het zo hoor, voor mij ook maar ja is voor mij de eerste Garmin. Kom van een Nike+ en TomTom sporthorloge.

• Requiem19
quote:
Frid0 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:53:
[...]

Ok, ga het morgen mee maken.
Mmmm, dat is dus wat ik liever niet wil. Zocht juist een horloge wat auto je sporten uploud zeg maar zonder tussen komst van een computer. Maar begrijp nu dat beter is om af en toe de 230 wel aan een computer te hangen met Garmin Connect erop? Heb hem alleen gistermiddag aan mijn werk computer gehangen om hem op te laden omdat de 230 zowat leeg was toen ik hem uit de verpakking haalde.

Heeeeeeeee!!! dat kan hem wel eens zijn ja. Want hij lag gister op de eetkamertafel toen die opeens begon te trillen/piepen en had net geslopen buiten. Die zet ik vanavond als ik thuis ben gelijk uit. Trouwens, hebben jullie de 230 dagelijks om, ook als je niet sport?

[...]

Ook jij bedankt! ga het vanavond gelijk uit zetten als ik thuis kom van mijn werk. Heb de 230 nu namelijk niet om naar mijn werk.

[...]

Nou ik het zo hoor, voor mij ook maar ja is voor mij de eerste Garmin. Kom van een Nike+ en TomTom sporthorloge.
Ik hang mijn Fenix 3 ongeveer 1x per 2/3 maanden aan mn computer. Dat werkt voor mij voldoende om op mijn standaard run route een snelle GPS fix te hebben.

Je merkt wel dat als je een keer ergens anders gaat lopen dan waar je normaal loopt het langer duurt voordat je een GPS fix hebt.

Verder kun je gewoon de upload functie gebruiken via bluetooth. Dat werkt echt prima.

iRacing Profiel

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-09 16:20
Computer? Mijn ouwe trouwe FR220(!) haalt z'n fast GPS data gewoon uit een sync met mijn telefoon... Zou voor een 230 of Fenix niet anders moeten werken m.i.

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• Trenchdog
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20:17
Dit stukje over EPO (what's in a name...) van DCRainmaker bevat een goede uitleg hierover:

https://www.dcrainmaker.c...etter-off-taking-epo.html

• bwydoogh
quote:
Frid0 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

[...]

Heb gistermiddag ook de 230 binnen gekregen en gelijk gisteravond even een klein rondje gelopen. Ging allemaal goed, moet alleen nog wat wennen aan het horloge. Wat ik bv merkte tijdens het lopen dat die niet gelijk een GPS gevonden had. Na pak hem beet 1km kreeg ik de melden, GPS found of zoiets. Dat vond ik wel jammer, dacht dat een horloge van deze tijd de GPS vrij snel vind.
Mooi, er zijn er precies wel meer die de promotie van Coolblue gebruikt hebben :) . Heb de Forerunner ook sinds zaterdag en dinsdagavond mee gaan lopen (in bosrijke omgeving). Geen enkel probleem met vinden van GPS: quasi onmiddellijk had hij GPS signaal.

Heb verder ook eens de nauwkeurigheid vergeleken tussen de Forerunner en m'n smartphone: scheelt zo'n 100 meter (en de Forerunner is net iets minder nauwkeurig). Geen ramp, verre van, want was wel een "ultieme" test (zeer bosrijk, dicht, dus kan me voorstellen dat GPS signaal niet perfect was).

• kwiebus
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:05
quote:
glenner schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:10:
[...]
Ik gebruik zelf een huawei watch 2 sport 4g, die voor mij uitstekend voldoet als running watch.
De ingebouwde gps/glonass ontvanger is meer dan uitstekend en de optische hartslagmeter vind ik persoonlijk de beste die ik tot nu toe heb gebruikt op welke smartwatch dan ook. Vind hem zelfs accurater dan op mijn vroegere fenix 3 HR...
Ik gebruik deze ook, bij mij heeft de hartslagmeter zo nu en dan wel wat kuren zoals vanavond:

Wat ik wel een groot nadeel vind is dat het touchscreen wanneer deze nat wordt een eigen leven begint te leiden en niet meer fatsoenlijk te bedienen valt.

• Darter Arie
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 20-09 18:55
Onlangs heb ik een Chinese Smartwatch gekocht. Binnenkort (hoop ik :) ) krijg ik deze binnen. Het is de ourtime x200. Zijn er mensen hier met ervaringen met dit soort smartwatches. Deze draait onafhankelijk op android en er kan ook nog een sim kaart in. Verder heeft het een hartslag meter en stappenteller.

Ik heb voor deze gekozen omdat hij niet zo duur en (spat)waterdicht is. Ik wil deze ook gebruiken voor tijdens het kajakken. Daarom is waterdicht wel handig ;) . Ben na 20 jaar ook weer begonnen met hardlopen dus ook daar wil ik hem voor gebruiken.

Voor mij een beetje een gokje of het wel wat is, maar gezien de prijs (nog geen 100 euro) durf ik dat wel aan.

Zodra de watch binnen is zal ik ook wat ervaringen posten.

Momenteel hou ik alles bij met endomondo, maar ik overweeg over te stappen op google fit. Of zijn er hier tips wat een handige app is om alles bij te houden.

• Frid0
quote:
bwydoogh schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:39:
[...]

Mooi, er zijn er precies wel meer die de promotie van Coolblue gebruikt hebben :) . Heb de Forerunner ook sinds zaterdag en dinsdagavond mee gaan lopen (in bosrijke omgeving). Geen enkel probleem met vinden van GPS: quasi onmiddellijk had hij GPS signaal.

Heb verder ook eens de nauwkeurigheid vergeleken tussen de Forerunner en m'n smartphone: scheelt zo'n 100 meter (en de Forerunner is net iets minder nauwkeurig). Geen ramp, verre van, want was wel een "ultieme" test (zeer bosrijk, dicht, dus kan me voorstellen dat GPS signaal niet perfect was).
Klopt! Ik heb er ook gebruik van gemaakt, ben erg blij met mijn 230.

Vanmorgen 2e test gedaan door te fietsen naar mijn werk. Dat is allemaal goed gegaan zag ik later in de apps Garmin Connect en Strava. Tijdens het fietsen leek het alleen dat ik minder km had gereden als ik op mijn 230 keek. Die gaf bv 14km aan en mijn fiets computer stond toen al op 20km. Best apart vond ik dat maar later toen ik op mijn werk was zag ik de apps dat alles wel goed was.

Over GPS gesproken, ik zat net een beetje te kijken en zag deze optie nog: gps of gps + glonass. Wat is het verschil, wat is glonass?

• Requiem19
quote:
Frid0 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:04:
[...]

Klopt! Ik heb er ook gebruik van gemaakt, ben erg blij met mijn 230.

Vanmorgen 2e test gedaan door te fietsen naar mijn werk. Dat is allemaal goed gegaan zag ik later in de apps Garmin Connect en Strava. Tijdens het fietsen leek het alleen dat ik minder km had gereden als ik op mijn 230 keek. Die gaf bv 14km aan en mijn fiets computer stond toen al op 20km. Best apart vond ik dat maar later toen ik op mijn werk was zag ik de apps dat alles wel goed was.

Over GPS gesproken, ik zat net een beetje te kijken en zag deze optie nog: gps of gps + glonass. Wat is het verschil, wat is glonass?
https://the5krunner.com/2...d-what-is-glonass-anyway/

iRacing Profiel

• bwydoogh
quote:
Damn, de mijne vandaag retour naar Coolblue. De knop "down" blijft hangen (eens ingedrukt, dan blijft het menu naar beneden scrollen). Horloge herstarten helpt niet. Had hier niet op gerekend. :(

• tlpeter
  • Nu online
Mijn had een van de twee knoppen die ook wat strakker zat. Effe vaak op gedrukt en is nu net zo los als de andere.
Zou ik effe proberen.

• bwydoogh
quote:
tlpeter schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:40:
Mijn had een van de twee knoppen die ook wat strakker zat. Effe vaak op gedrukt en is nu net zo los als de andere.
Zou ik effe proberen.
Geprobeerd maar zonder resultaat.

• tlpeter
  • Nu online
Tja dan inderdaad retour.

• bwydoogh
quote:
Heb wel een nieuwe gevraagd, want wel tevreden over de horloge. Hopelijk meer geluk met de vervanging.

• PatrickC
De nieuwe Garmin Vivoactive 3 ziet er goed uit!
https://www.wareable.com/...ase-date-price-specs-9668
De hartslagsensor steekt niet meer uit (net als op de Fenix 5) en met dit ronde design wordt het ook een prima horloge om overdag (op kantoor) te dragen.

PatrickC wijzigde deze reactie 12-08-2017 11:24 (7%)

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 01:33

Aight!

'A toy robot...'

Mijn Polar M400 begint een beetje kuren te vertonen, dus ik ben me aan het oriŽnteren voor een andere. Hij doet het wel nog dus echt haast heb ik niet.

Wil waarschijnlijk overstappen naar Garmin, want daar hoor ik goede verhalen over.

Wat zouden jullie doen? De forerunner 235, die is best leuk geprijsd, of kijken voor 2e hands fenix 3? Nadeel dat dit wel de oude generatie is toch? Of doorsparen voor Fenix 5, dat is weer de nieuwste in de serie.

Heb normaal een hartslagband om, maar daar wil ik vanaf. Doe voornamelijk hardlopen, trailrun en volgend jaar weer een marathon.

• Redje
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:32
quote:
Aight! schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:40:
Mijn Polar M400 begint een beetje kuren te vertonen, dus ik ben me aan het oriŽnteren voor een andere. Hij doet het wel nog dus echt haast heb ik niet.

Wil waarschijnlijk overstappen naar Garmin, want daar hoor ik goede verhalen over.

Wat zouden jullie doen? De forerunner 235, die is best leuk geprijsd, of kijken voor 2e hands fenix 3? Nadeel dat dit wel de oude generatie is toch? Of doorsparen voor Fenix 5, dat is weer de nieuwste in de serie.

Heb normaal een hartslagband om, maar daar wil ik vanaf. Doe voornamelijk hardlopen, trailrun en volgend jaar weer een marathon.
Om nu nog een 235 te kopen (zonder aanbieding) lijkt me geen goede keuze.
Ik zou eerst wachten op de 245 (zal niet lang meer duren), kijken wat er vernieuwend is en anders kan je altijd nog een 235 kopen als er een aanbieding is / prijzen gaan zakken.
Een Fenix 3 HR kost tegenwoordig nieuw 350 ofzo, lijkt me ook niet verkeerd.

Zelf wil ik m'n FR225 vervangen maar de huidige top horloges lijken allemaal kuren te hebben.
Ik wacht dus even op de FR245 en anders wordt het misschien en 735.

• PatrickC
quote:

Zie mijn bovenstaande reactie over de nieuwe Vivoactive 3? Of heb je de wat meer uitgebreide hardloopfuncties nodig die de FR serie biedt (b.v. VO2 max, customs workouts, advanced running dynamics via de hartslagband)?

Persoonlijk vind ik de Fenix 3 nogal fors. De Fenix 5 daarentegen is een stukje minder fors, maar daar hangt helaas wel een behoorlijk prijskaartje aan.

• tlpeter
  • Nu online
quote:
Redje schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:01:
[...]

Om nu nog een 235 te kopen (zonder aanbieding) lijkt me geen goede keuze.
Ik zou eerst wachten op de 245 (zal niet lang meer duren), kijken wat er vernieuwend is en anders kan je altijd nog een 235 kopen als er een aanbieding is / prijzen gaan zakken.
Een Fenix 3 HR kost tegenwoordig nieuw 350 ofzo, lijkt me ook niet verkeerd.

Zelf wil ik m'n FR225 vervangen maar de huidige top horloges lijken allemaal kuren te hebben.
Ik wacht dus even op de FR245 en anders wordt het misschien en 735.
Beetje voorbarig om te roepen dat er een 245 komt. Is dat Łberhaupt al iets over bekend?
Zo kun je altijd wachten op iets nieuws.

• Redje
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:32
quote:
tlpeter schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:19:
[...]

Beetje voorbarig om te roepen dat er een 245 komt. Is dat Łberhaupt al iets over bekend?
Zo kun je altijd wachten op iets nieuws.
Dat er een opvolger komt is naturlijk zeker.
De geruchten gaan dat er een 245 aan zit te komen, de 235 is sowieso al aan vervanging toe gezien de leeftijd.
Ja je kan altijd wachten maar er is een verschil als een product 6 maanden op de markt is of al 2 jaar....

Ik kocht mijn FR225 bij release en binnen 6mnd komen ze met de 235... dat is pas lullig.

En hij had geen haast, wachten lijkt me geen rare optie.
quote:
Mijn Polar M400 begint een beetje kuren te vertonen, dus ik ben me aan het oriŽnteren voor een andere.
Hij doet het wel nog dus echt haast heb ik niet.

Redje wijzigde deze reactie 12-08-2017 14:59 (22%)

• tlpeter
  • Nu online
quote:
Redje schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:40:
[...]

Dat er een opvolger komt is naturlijk zeker.
De geruchten gaan dat er een 245 aan zit te komen, de 235 is sowieso al aan vervanging toe gezien de leeftijd.
Ja je kan altijd wachten maar er is een verschil als een product 6 maanden op de markt is of al 2 jaar....

Ik kocht mijn FR225 bij release en binnen 6mnd komen ze met de 235... dat is pas lullig.

En hij had geen haast, wachten lijkt me geen rare optie.

[...]
Ik heb die geruchten niet gezien. Ook ik ben in de val van de 225 getrapt.
Als hij de tijd heeft dan kun je prima wachten.

• XeNeRgY
Of de FR230 bij Coolblue kopen. In de aanbieding voor 179§ inclusief HRM band.

• M0nkeymen
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:16

M0nkeymen

Monkeystyle!

quote:
XeNeRgY schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:47:
Of de FR230 bij Coolblue kopen. In de aanbieding voor 179§ inclusief HRM band.
Moet je bij dit horloge je telefoon nog meenemen? Of kun/moet je hem na de run syncen ofzo. Staat nergens echt duidelijk vermeldt.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• tlpeter
  • Nu online
Kan ook er na. Ik heb mijn telefoon bijna altijd bij me en dan is het syncen meteen klaar. Anders duurt het het ietsje langer.

• M0nkeymen
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:16

M0nkeymen

Monkeystyle!

quote:
tlpeter schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:21:
Kan ook er na. Ik heb mijn telefoon bijna altijd bij me en dan is het syncen meteen klaar. Anders duurt het het ietsje langer.
Bedankt :)

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• Croccifixio83
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 22:04
Is de nieuwe Vivoactive 3 niet gewoon ook meteen de Forerunner 245? Qua verwachte specs zit er geen tot weinig te verwachten verschillen tussen beide horloges. (?) Erg benieuwd!

• bwydoogh
quote:
Het wordt "geld terug", aangezien ze hem niet in stock meer hebben en - volgens hun email - niet zeker zijn op een snelle oplossing (niet zeker dat ze hem volgende week terug in stock hebben). Goed, dan mag ik hopen dat ik de horloge tegen dezelfde condities krijg als bij aanschaf, wanneer die terug in stock is. Best jammer dit...

bwydoogh wijzigde deze reactie 15-08-2017 18:20 (3%)

• tlpeter
  • Nu online
Ze hebben er nog wel 7 zie ik (online en zwart/wit) maar dan voor 209 euro.
Tweede kans voor 181 euro.

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21:50

pdavie2311

Live life to the fullest..

Goedemorgen!

Na een Fenix 3HR Saffier, Apple Watch Nike+, Forerunner 235, ben ik toch weer op zoek naar een sporthorloge! Vooral de Fenix en de Apple Watch heb ik weer terug gedaan ivm de grote uitgave en dat ik op 1 of andere manier mijzelf het niet kan verantwoorden om zo'n duur sporthorloge te hebben.

Ik doe alleen aan hardlopen, 3 a 4 keer in de week. Ik loop nu op een stopwatch, maar mis toch wel mijn hartslag om op te trainen. Ik zoek dus een prijs/kwaliteit sporthorloge MET geÔntegreerde hartslagsensor op de pols. Borstband altijd gehad, dit irriteert me! Ik kom een beetje uit bij de TomTom series? Of polar?

150,- euro wil ik voor kunnen slagen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer? Tips?

MacBook Pro early 2011 - 256GB SSD 8GB 1600Mhz - iPad 3 32GB - iPad 2017 32GB - iPhone 7 32GB Black - Apple TV2

• m0ridin
Zoveel opties heb je niet met dat budget toch?

- Polar M200
- TomTom Runner/Spark Cardio 3 - zijn wat mij betreft echt prima waar voor je geld horloges, maar begrijp dat TomTom uit deze markt stapt dus qua updates en alles allemaal wat onzeker dan...

Eventueel:
- Polar M430, iets boven je budget misschien maar upgrade tov M200

Heb zelf geen ervaring met Polar met 2 vrienden die er zeer tevreden mee zijn, zelf in het verleden een tomtom gehad die voor mij prima was. Maar verder is het wat je zelf belangrijk, handig en mooi vindt...

• Kasj
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18:53
quote:
pdavie2311 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:27:
Goedemorgen!

Na een Fenix 3HR Saffier, Apple Watch Nike+, Forerunner 235, ben ik toch weer op zoek naar een sporthorloge! Vooral de Fenix en de Apple Watch heb ik weer terug gedaan ivm de grote uitgave en dat ik op 1 of andere manier mijzelf het niet kan verantwoorden om zo'n duur sporthorloge te hebben.

Ik doe alleen aan hardlopen, 3 a 4 keer in de week. Ik loop nu op een stopwatch, maar mis toch wel mijn hartslag om op te trainen. Ik zoek dus een prijs/kwaliteit sporthorloge MET geÔntegreerde hartslagsensor op de pols. Borstband altijd gehad, dit irriteert me! Ik kom een beetje uit bij de TomTom series? Of polar?

150,- euro wil ik voor kunnen slagen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer? Tips?
Vind 3 a 4 keer hardlopen al best wat, mag je best een net sporthorloge hebben toch?

Tegelijkertijd herken ik je dilemma wel een beetje om best value for money te krijgen. De afgelopen week heb ik me behoorlijk verdiept in de amazfit pace (van huami/Xiaomi), voor 93§ te koop bij o.a. gearbest. Ook komt er een nieuw model, nl. De youth, voor zo'n 60§.

Ben zelf heel blij met mijn Fenix 5s, maar ben ook groot fan van Xiaomi, dus weet zeker dat de amazfit serie veel bang for buck biedt.

• pdavie2311

pdavie2311

Lastig! Liefst eentje die ik constant draag. Dus moet een beetje smoelen, maar dan kom je alweer in de duurdere versies uit. En waterdicht is wel fijn ivm zwemmen met de kids.

MacBook Pro early 2011 - 256GB SSD 8GB 1600Mhz - iPad 3 32GB - iPad 2017 32GB - iPhone 7 32GB Black - Apple TV2

• Pathogen
@pdavie2311 kijk eens tweedehands :) Of hou de Tweedekansjes van de bekende koude blauwe webwinkel in de gaten.
Met een beetje beleid kun je voor een mooi prijsje wel een M430 of een recente TomTom op de kop tikken.

• Hooiopdevork
  • Laatst online: 20-09 16:10
Mijn ringetjes om de bandjes bij elkaar te houden van mijn Garmin Fenix 3 is gebroken, iemand enig idee of ik deze ergens los kan bestellen of moet ik dan een compleet nieuw bandje aanschaffen?

• PatrickC
@pdavie2311
Wat dacht je van de Garmin FR35 (https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/552962)? Zit net boven je budget.

Of de Garmin vivoactive HR? Die laatste zit boven de §200 (https://www.sporthorlogec...-vivoactive-hr-zwart.html).

PatrickC wijzigde deze reactie 16-08-2017 10:47 (6%)

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-09 17:08

SuperPoekie

Super Furry Animal

quote:
Hooiopdevork schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:37:
Mijn ringetjes om de bandjes bij elkaar te houden van mijn Garmin Fenix 3 is gebroken, iemand enig idee of ik deze ergens los kan bestellen of moet ik dan een compleet nieuw bandje aanschaffen?
Bij mijn vivosmart kreeg ik zo een nieuw frutsel na het serienummer te hebben doorgegeven aan Garmin support.

• naitsoezn
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

naitsoezn

Moderator General Chat
Heeft iemand nog een gouden tip om m'n GPS-tracks to corrigeren, met behoud van tijd/afstand? Bij Runkeeper kun je wel GPS-tracks editten, maar de laps en average pace zijn dan niet meer accuraat.

naitsoezn zegt: "Nait Soez'n!"

• Hooiopdevork
  • Laatst online: 20-09 16:10
quote:
SuperPoekie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

Bij mijn vivosmart kreeg ik zo een nieuw frutsel na het serienummer te hebben doorgegeven aan Garmin support.
Ik had maandag al een mail gestuurd naar Garmin maar nog steeds geen antwoord

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-09 17:08

SuperPoekie

Super Furry Animal

quote:
Hooiopdevork schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:08:
[...]

Ik had maandag al een mail gestuurd naar Garmin maar nog steeds geen antwoord
Mja, ik typte 'zo' maar er ging inderdaad wel wat tijd overheen. Maar ze deden niet moeilijk.
Ik had het online formulier ingevuld, kreeg na een week ongeveer de vraag om welke kleur t precies ging, wat t serienummer was en wat m'n adres was en bijna een maand later een envelop uit GB met 1 frutsel.

• Zapato
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 07:25
quote:
naitsoezn schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:56:
Heeft iemand nog een gouden tip om m'n GPS-tracks to corrigeren, met behoud van tijd/afstand? Bij Runkeeper kun je wel GPS-tracks editten, maar de laps en average pace zijn dan niet meer accuraat.
Wellicht zit hier iets tussen: https://www.dcrainmaker.com/tools

• Nick0546
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20-09 12:28
quote:
pdavie2311 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:19:
Lastig! Liefst eentje die ik constant draag. Dus moet een beetje smoelen, maar dan kom je alweer in de duurdere versies uit. En waterdicht is wel fijn ivm zwemmen met de kids.
Ikzelf heb de Garmin Forerunner 35. Paar maand geleden voor 144 euro gekocht. Inclusief hartslagmeter en hij is waterdicht, dus je kunt er ook mee zwemmen. Zit alleen geen stand op om je zwemgedrag te meten. Bevalt mij tot op heden uitstekend.

• pdavie2311

pdavie2311

quote:
Nick0546 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:49:
[...]

Ikzelf heb de Garmin Forerunner 35. Paar maand geleden voor 144 euro gekocht. Inclusief hartslagmeter en hij is waterdicht, dus je kunt er ook mee zwemmen. Zit alleen geen stand op om je zwemgedrag te meten. Bevalt mij tot op heden uitstekend.
Waar heb jij deze gekocht? Bij mijn vrienden van CB is hij 20,- duurder dan bij andere webshops! Maar de service van CB is top!

• Nick0546
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20-09 12:28
quote:
pdavie2311 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:46:
[...]

Waar heb jij deze gekocht? Bij mijn vrienden van CB is hij 20,- duurder dan bij andere webshops! Maar de service van CB is top!
Bij Futurumshop. Daar is hij nu wat duurder geworden zie ik. 159,-

• riotrick
  • Laatst online: 17-08 14:06
quote:
Croccifixio83 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:03:
Is de nieuwe Vivoactive 3 niet gewoon ook meteen de Forerunner 245? Qua verwachte specs zit er geen tot weinig te verwachten verschillen tussen beide horloges. (?) Erg benieuwd!
Volgens mij is het grootste verschil tussen de vivoactive en de forerunner serie, dat de vivoactives een touchscreen hebben en de forerunners juist niet.

Facebook :: Twitter :: PSN

• Pathogen
Ik snap de meerwaarde van een touchscreen echt niet op een apparaat gericht op buitenactiviteiten. Heb toendertijd de FR620 overwogen tweedehands te scoren, maar ben van dat idee afgestapt. Buiten regent het nou eenmaal wel eens, of je zweet je de knetters, dan wil je toch niet lopen emmeren met een touchscreen?

Juist als ik actief bezig ben vind ik het liefst blindelings de knopjes.

• riotrick
quote:
Pathogen schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:49:
Ik snap de meerwaarde van een touchscreen echt niet op een apparaat gericht op buitenactiviteiten.
8<
Juist als ik actief bezig ben vind ik het liefst blindelings de knopjes.
Ik sport ook liever met een horloge zonder touchscreen (heb zelf een Fenix 3 HR). Maar dat is ook precies een beetje het verschil in doelgroep wat garmin met de verschillende series probeert aan te spreken.
Daarom denk ik ook niet dat de vivoctive 3 een opvolger wordt van de 235.

• PatrickC
quote:
riotrick schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:57:
[...]

Ik sport ook liever met een horloge zonder touchscreen (heb zelf een Fenix 3 HR). Maar dat is ook precies een beetje het verschil in doelgroep wat garmin met de verschillende series probeert aan te spreken.
Daarom denk ik ook niet dat de vivoctive 3 een opvolger wordt van de 235.
En ik heb juist liever wel een touchscreen. Als ik wel eens mensen door de menus van een Fenix 3 zie navigeren, door allemaal de verschillende fysieke knoppen te moeten gebruiken, dan vind ik het touchscreen op mijn vivactive HR een zegen. Een touchscreen heeft voor mij eigenlijk maar ťťn nadeel en dat is dat het niet goed werkt als het nat is. Dus als ik m'n horloge ook zou gebruiken bij het zwemmen, dan zou ik nooit voor een touchscreen kiezen.

Het scherm is trouwens prima leesbaar buiten, ook in fel zonlicht.

PatrickC wijzigde deze reactie 16-08-2017 16:10 (3%)

• XeNeRgY
quote:
Nick0546 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:49:
[...]

Is het niet zo dat die qua hardloop features in vergelijking met de 23x en hoger sterk beperkt is? Of geldt dat alleen voor de Vivoactive modellen?

• PatrickC
quote:
riotrick schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:47:
[...]

Volgens mij is het grootste verschil tussen de vivoactive en de forerunner serie, dat de vivoactives een touchscreen hebben en de forerunners juist niet.
De forerunner serie ondersteunt ook zaken als VO2 max, custom workouts en advanced running dynamics (via de speciale HR band). De vivoactive serie heeft deze functionaliteit niet en is eigenlijk meer een allround (smart)horloge. Het zou mooi zijn als de nieuwe vivoactive 3 deze functies ook zou krijgen, maar ik acht de kans daarop klein, omdat ze dan de duurdere horloges (Fenix 5 en de duurdere Forerunners) minder gaan verkopen.

• pdavie2311

pdavie2311

Heb de 35 besteld! Komt morgen! Voor wat ik doe, hardlopen, wandelen etc, meer dan genoeg aan features! Ook gelijk een screenprotector gekocht die er gelijk op gaat..

• PatrickC
De MilestonePod app is vernieuwd met een paar zeer nuttige toevoegingen:
http://www.milestonepod.c...p-adds-requested-features

• Jazzper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21-09 09:33

Jazzper

BB4E^Guerilla

Had al een Pebble OG (i.c.m. iphone), een Xiaomi Mi Band (1) en de nodige GPS-apps op mijn telefoon. Wilde nu eens de stap maken naar alles bij elkaar. Met name omdat die oude iphones van mij qua accuduur vreselijk matig zijn. Dus ik twijfelen tussen tweedehands forerunner, TomTom achtige of moderne activity tracker band en dan gps weer los. Kon ik vanmiddag ineens een Forerunner 210 overnemen voor 20 euro.

Gedaan! Ietwat simpel model maar belangrijkste, tracken van GPS, doet hij! Waarom 20 euro? Een van de vier knopjes is weg. Ik moet eigenlijk zeggen dopje. Het menu-knopje is zo vaak ingedrukt kennelijk (hoewel het horloge als nieuw oogt) dat het rubber gescheurd is. Eronder zit zo'n knopje als je op simperere CASIO's ziet. Functioneel niets aan het handje dus.

Iemand wel eens reserveonderdelen gespot? Met wat Googlen ik niet.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• riotrick
quote:
PatrickC schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:14:
[...]

De forerunner serie ondersteunt ook zaken als VO2 max, custom workouts en advanced running dynamics (via de speciale HR band). De vivoactive serie heeft deze functionaliteit niet en is eigenlijk meer een allround (smart)horloge. Het zou mooi zijn als de nieuwe vivoactive 3 deze functies ook zou krijgen, maar ik acht de kans daarop klein, omdat ze dan de duurdere horloges (Fenix 5 en de duurdere Forerunners) minder gaan verkopen.
Zaken als running dynamics e.d. zit alleen in de duurdere forerunners. De 35 en 235 hebben dat niet. Verder hebben de 35/235 ook standaard geen course navigatie (zijn wel apps voor te vinden op connect iq). De 735xt/935 dan weer wel.

quote:
pdavie2311 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:27:
Goedemorgen!

Met dat budget kan je op marktplaats kijken naar iets meer modellen, maar eigenlijk zijn je wensen te groot voor je budget. Van de 3 die je geprobeerd hebt was de Fenix 3 in mijn ogen de beste, maar eigenlijk geef je alleen aan dat je ze terugstuurt omdat de prijs te hoog was. Zou je misschien meer feedback kunnen geven wat je goed/slecht vond aan de drie toestellen, want ze zijn wel behoorlijk verschillend.

Verder kan je de Scosche Rhythm+ overwegen als alternatief voor optische hartslag meting. Nauwkeuriger dan die van ingebouwde horloges en je draagt deze gewoon om je arm.
quote:
riotrick schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:47:
[...]
Het grote verschil zit hem dat forerunners sport en training georienteerd zijn, en dus trainingsschema's toestaan, daar waar de vivoactive serie dit niet ondersteund.
Simpel gezegd is de vivoactive meer instap, meer divers (neigt iets meer naar "smart-wearable") maar heeft wat minder toeters en bellen op puur sport gebied, met als belangrijkste gefocuste trainingsschema's vanuit het horloge zelf. Het zou ook kunnen zijn dat de wat duurdere sensoren (fiets-power meter) niet ondersteund worden maar dat weet ik niet helemaal zeker.
De Forerunner serie is dus juist wel op sport en training gericht. Dat sommige modellen wel en andere niet een touchscreen hebben verschilt meer per model dan per serie. Ik zie er zelf geen meerwaarde in, maar dat is mijn mening.
quote:
PatrickC schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:09:
[...]
En ik heb juist liever wel een touchscreen. Als ik wel eens mensen door de menus van een Fenix 3 zie navigeren, door allemaal de verschillende fysieke knoppen te moeten gebruiken, dan vind ik het touchscreen op mijn vivactive HR een zegen. Een touchscreen heeft voor mij eigenlijk maar ťťn nadeel en dat is dat het niet goed werkt als het nat is. Dus als ik m'n horloge ook zou gebruiken bij het zwemmen, dan zou ik nooit voor een touchscreen kiezen.

Het scherm is trouwens prima leesbaar buiten, ook in fel zonlicht.
Kijk bij een Fenix 3 is juist het aflezen in donkere omstandigheden een nadeel. In felle zon blinkt garmin uit, maar in schemer moet ik toch al snel de backlight aanzetten. (en deze heeft bij de Fenix 3 wat lelijke bleeding, maar dat kan per model verschillen, ik heb onder schemer omstandigheden geen ervaring met andere horloges)

rockhopper wijzigde deze reactie 17-08-2017 15:58 (42%)
Reden: typo en meerdere replies ingevoegd

• Hoppa!
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-09 15:45
quote:
PatrickC schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:11:
De nieuwe Garmin Vivoactive 3 ziet er goed uit!
https://www.wareable.com/...ase-date-price-specs-9668
De hartslagsensor steekt niet meer uit (net als op de Fenix 5) en met dit ronde design wordt het ook een prima horloge om overdag (op kantoor) te dragen.
[video]
Ik heb mijn Vivoactive 2 pas een paar maanden, maar als ze deze opvolger qua specs niet terugschroeven ten opzichte van de huidige Vivoactive en wel rond hetzelfde prijspeil gaan zitten.... Wauw.

Ik vrees alleen dat hij hard richting de § 300 of daarboven uit gaat komen. De huidige Vivoactive is namelijk specswise een waanzinnig aanbod, hij ziet er alleen totaal niet uit.
Die vivoactive 3 is natuurlijk op dit moment nog speculatie, maar wel een interessante leak. Als ze het uiterlijk van de Fenix 3/5 naar een goedkoper model overhevelen ben ik benieuwd wat dat doet met de verkoop van met name de Fenix 5, die in mijn ogen veel te duur is.
Ze zullen natuurlijk wel concessies moeten doen om de F5 zijn eigen plek aan de top te laten behouden, veel zal dus afhangen van de prijs en wat er wel en wat er niet op gaat zitten.
De meest gehoorde klachten bij de F5 zijn toch wel "te groot" en "te duur", al valt de te groot een beetje weg met de F5s (die weer mindere specs heeft) Verder vermoed ik dat voor de meesten de Fenix 3/5 meer opties heeft dan dat de meeste gebruiken, dat gaat in ieder geval wel voor mij op, terwijl ik bijna dagelijks activiteiten heb/doe. Dus als ze de juiste dingen weg laten en de juiste prijs neerzetten zou de VA3 zomaar een Fenix killer kunnen worden en prijzen ze zichzelf de markt uit. Maar goed, eerst maar eens de echte specs afwachten ;)

• PatrickC
quote:
rockhopper schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:48:
Kijk bij een Fenix 3 is juist het aflezen is donkere omstandigheden een nadeel. In felle zon blinkt garmin uit, maar in schemer moet ik toch al snel de backlight aanzetten. (en deze heeft bij de Fenix 3 wat lelijke bleeding, maar dat kan per model verschillen, ik heb onder schemer omstandigheden geen ervaring met andere horloges)
Dit is bij de vivoactive HR ook zo. In de schemer/donker is het scherm slecht leesbaar zonder de backlight aan te zetten, maar een korte tik op het touchscreen activeert de backlight al. En mijn scherm heeft ook een lichte lightbleed in de linkeronderhoek, maar daar stoor ik me verder niet aan.

• pdavie2311

pdavie2311

Hij is alweer retour, de 35! Ik plakte er een protector op en er zat een barst in de behuizing! Als dat de kwaliteit is? Misschien toch budget omhoog en voor een ander gaan? De 235 geen goede aankoop meer denk ik..Dacht je een beslissing te hebben gemaakt, Haha!

• PatrickC
quote:
Hoppa! schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

Ik heb mijn Vivoactive 2 pas een paar maanden, maar als ze deze opvolger qua specs niet terugschroeven ten opzichte van de huidige Vivoactive en wel rond hetzelfde prijspeil gaan zitten.... Wauw.

Ik vrees alleen dat hij hard richting de § 300 of daarboven uit gaat komen. De huidige Vivoactive is namelijk specswise een waanzinnig aanbod, hij ziet er alleen totaal niet uit.
Kan meevallen. De huidige vivoactive HR is nu voor net boven de §200 te koop. Ik ga ervan uit dat een opvolger dan niet meer dan §300 gaat kosten. E.e.a. zal ook afhangen van of ze ook functionaliteiten gaan toevoegen, of dat het alleen een cosmetische upgrade is (rond design, 'vlakke' hartslagsensor, makkelijk vervangbare bandjes).

• PatrickC
quote:
pdavie2311 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:30:
Hij is alweer retour, de 35! Ik plakte er een protector op en er zat een barst in de behuizing! Als dat de kwaliteit is? Misschien toch budget omhoog en voor een ander gaan? De 235 geen goede aankoop meer denk ik..Dacht je een beslissing te hebben gemaakt, Haha!
Ik neem aan dat het erop plakken van de protector niet de barst heeft veroorzaakt? Lijkt mij meer een exemplarisch probleem. Zou gewoon een nieuwe 35 proberen.

• Requiem19
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je met een 35 kan leven als je ook een Fenix om je pols hebt gehad ;).

iRacing Profiel

• pdavie2311

pdavie2311

quote:
Requiem19 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:50:
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je met een 35 kan leven als je ook een Fenix om je pols hebt gehad ;).
Wereld van verschil idd..Maar ook 240,- verschil!

• pdavie2311

pdavie2311

quote:
PatrickC schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:47:
[...]

Ik neem aan dat het erop plakken van de protector niet de barst heeft veroorzaakt? Lijkt mij meer een exemplarisch probleem. Zou gewoon een nieuwe 35 proberen.
Nee! Was een plakkertje! Ik mag mijzelf best wel een expert noemen met het plakken van die dingen, ook op telefoons.

• m0ridin
Lijkt me toeval, zou gewoon nog een FR35 proberen als hij verder wel beviel...
Pagina: 1 ... 53 ... 57 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*