pdavie2311 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:27:
Goedemorgen!
Na een Fenix 3HR Saffier, Apple Watch Nike+, Forerunner 235, ben ik toch weer op zoek naar een sporthorloge! Vooral de Fenix en de Apple Watch heb ik weer terug gedaan ivm de grote uitgave en dat ik op 1 of andere manier mijzelf het niet kan verantwoorden om zo'n duur sporthorloge te hebben.
Ik doe alleen aan hardlopen, 3 a 4 keer in de week. Ik loop nu op een stopwatch, maar mis toch wel mijn hartslag om op te trainen. Ik zoek dus een prijs/kwaliteit sporthorloge MET geïntegreerde hartslagsensor op de pols. Borstband altijd gehad, dit irriteert me! Ik kom een beetje uit bij de TomTom series? Of polar?
150,- euro wil ik voor kunnen slagen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer? Tips?
Met dat budget kan je op marktplaats kijken naar iets meer modellen, maar eigenlijk zijn je wensen te groot voor je budget. Van de 3 die je geprobeerd hebt was de Fenix 3 in mijn ogen de beste, maar eigenlijk geef je alleen aan dat je ze terugstuurt omdat de prijs te hoog was. Zou je misschien meer feedback kunnen geven wat je goed/slecht vond aan de drie toestellen, want ze zijn wel behoorlijk verschillend.
Verder kan je de Scosche Rhythm+ overwegen als alternatief voor optische hartslag meting. Nauwkeuriger dan die van ingebouwde horloges en je draagt deze gewoon om je arm.
Het grote verschil zit hem dat forerunners sport en training georienteerd zijn, en dus trainingsschema's toestaan, daar waar de vivoactive serie dit niet ondersteund.
Simpel gezegd is de vivoactive meer instap, meer divers (neigt iets meer naar "smart-wearable") maar heeft wat minder toeters en bellen op puur sport gebied, met als belangrijkste gefocuste trainingsschema's vanuit het horloge zelf. Het zou ook kunnen zijn dat de wat duurdere sensoren (fiets-power meter) niet ondersteund worden maar dat weet ik niet helemaal zeker.
De Forerunner serie is dus juist wel op sport en training gericht. Dat sommige modellen wel en andere niet een touchscreen hebben verschilt meer per model dan per serie. Ik zie er zelf geen meerwaarde in, maar dat is mijn mening.
PatrickC schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:09:
[...]
En ik heb juist liever wel een touchscreen. Als ik wel eens mensen door de menus van een Fenix 3 zie navigeren, door allemaal de verschillende fysieke knoppen te moeten gebruiken, dan vind ik het touchscreen op mijn vivactive HR een zegen. Een touchscreen heeft voor mij eigenlijk maar één nadeel en dat is dat het niet goed werkt als het nat is. Dus als ik m'n horloge ook zou gebruiken bij het zwemmen, dan zou ik nooit voor een touchscreen kiezen.
Het scherm is trouwens prima leesbaar buiten, ook in fel zonlicht.
Kijk bij een Fenix 3 is juist het aflezen in donkere omstandigheden een nadeel. In felle zon blinkt garmin uit, maar in schemer moet ik toch al snel de backlight aanzetten. (en deze heeft bij de Fenix 3 wat lelijke bleeding, maar dat kan per model verschillen, ik heb onder schemer omstandigheden geen ervaring met andere horloges)
[
Voor 42% gewijzigd door
rockhopper op 17-08-2017 15:58
. Reden: typo en meerdere replies ingevoegd ]