Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Al eerder twee posts aan gewijd in het Apple Watch topic:
MrAcid in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Mijn Apple Watch is afgelopen week verkocht omdat ik erop uitgekeken was. Het is in mijn ogen (en voor mij) dus niet de "golden bullet". En aangezien je de vraag hier komt stellen ben je vooral op zoek naar een sporthorloge, en zou ik de Apple Watch dus laten liggen.
Qua wachten op nieuwe hardware: dat zou ik ook niet doen.
[ Voor 8% gewijzigd door MrAcid op 06-11-2016 12:01 ]
Zijn de prijzen van de F3 al gedaald? Dan is het helemaal een no-brainer.
Prijzen zijn geleidelijk aan gedaald mede veroorzaakt door toevoeging van verschillende modellen waaronder de hr versie.Requiem19 schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:54:
Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Fenix 3. Dat is best bijzonder voor iemand die doorgaans na paar maanden op zn gadgets uitgekeken is. Mn FR630 heb ik bijv na 2 maanden doorverkocht...
Zijn de prijzen van de F3 al gedaald? Dan is het helemaal een no-brainer.
Top dat je dit wilde delen, ik had dus al zo mijn vermoedens en het geen ik waar ik bang voor ben stip je nu net aanMrAcid schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:00:
For what it is worth, mijn mening: ik heb een half jaar een Apple Watch als sporthorloge gebruikt en mezelf daarna een Forerunner 230 "cadeau" gedaan. Na één training voelde ik me al enorm stom dat ik een half jaar met die Apple Watch gelopen had.
Al eerder twee posts aan gewijd in het Apple Watch topic:
Mijn Apple Watch is afgelopen week verkocht omdat ik erop uitgekeken was. Het is in mijn ogen (en voor mij) dus niet de "golden bullet". En aangezien je de vraag hier komt stellen ben je vooral op zoek naar een sporthorloge, en zou ik de Apple Watch dus laten liggen.
Qua wachten op nieuwe hardware: dat zou ik ook niet doen.Gewoon kopen wat nu goed is - en genieten van wat je in handen hebt.
Gezien het nu al november is probeer ik het even uit te zingen tot begin van het nieuwe jaar tenzij er een goede deal te vinden is voor F3.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Een horloge om je pols is altijd beter dan één welke nog gereleased moet worden maar een een ontevreden gevoel bij een (te) snelle aanschaf wil je ook voorkomen.
Zover ik weet is er nog niets bekend via de reguliere kanalen en ook heb ik nog niets gezien of gelezen in de wat meer betrouwbare geruchtenkanalen. Wel is er vandaag voor mij firmware 8.0 uitgekomen voor de F3.
Changes made from version 7.60 to 8.00:
- Added support for CIQ SDK 1.3.4
- Added support for LiveTrack Auto Start. Once enabled on the Garmin Connect Mobile app (More > LiveTrack), the LiveTrack session will be automatically started when the user begins an activity.
- Improved the app settings editing experience.
- Fixed a potential issue where VO2 Max was not being generated for certain users living close to sea level.
- Fixed a potential issue where the users calories could drop to 0 during an activity.
- Fixed a potential issue where users VO2 max and Performance Condition values were getting affected with non-Run and Bike activities. (Ex: Walk, Hike, SUP etc.)
- Fixed a potential issue where the Virtual Partner pace could change during a multisport activity.
- Fixed a potential issue where the track log for an activity was not being shown in Garmin Connect.
Van de Garmin Fenix 5, Fenix 5s en Fenix5x kan ik alleen wat fotos laten zien.
(https://appelmoessite.wordpress.com/)
[ Voor 11% gewijzigd door W.Wonderland op 09-11-2016 14:45 . Reden: Fenix 5x toegevoegd ]
Voor de rest wel heel tevreden met de Fenix 3 ...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik verwacht niet dat ze de resolutie van het scherm gaan verhogen, eerder interne opslag en de processor. Dat die watchfaces er niet uit zien kan ook te maken hebben dat ze of niet voor de F3 gemaakt zijn, maar dat de maker 'm daar wel heen heeft geport (terwijl eigenlijk gemaakt voor bv de 920xt) of dat ze gewoon slecht gemaakt zijn.M@cer schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:14:
Ik hoop dat het scherm van de volgende Fenix wel een stap beter gaat worden... Ik heb het horloge nu een week of 2 (we hebben hier thuis de zwarte en de witte), maar de resolutie van het scherm is toch wel erg laag.. De meeste watchfaces zien er op het horloge niet uit..
Hoe dan ook, heeft op dit moment weinig meerwaarde om de resolutie te verhogen. Een ander verhaal wordt het als ze bij de opvolger de kaarten weer terug invoeren, zoals ze bij de epix getracht hebben aan de man te brengen.
Mag ik vragen welke modellen je precies bedoelt met "de zwarte en de witte" want mij is het niet duidelijk?
[ Voor 71% gewijzigd door rockhopper op 08-11-2016 17:24 ]
Ik heb nog niet helemaal duidelijk wat het verschil van de duiding met de S is al denk dat deze staat voor Saphire.
[ Voor 41% gewijzigd door Miki op 08-11-2016 18:41 ]
De FR225 deed het zoals verwacht prima, de FR235 zat er heel ver naast. Deze onderbouwing was overtuigend genoeg voor Garmin voor een nieuwe omruilactie.
Op naar FR235 nummer 3. Wordt vervolgt.
Buiten die appelmoes site heb ik nog nergens iets gezien over de Fenix 5, dus heel betrouwbaar vind ik het allemaal nog niet. Maar goed dat even terzijde, dat plaatje van die witte F5 lijkt me een dames model. Toch zou het me weinig verbazen als het weer een andere versie is van gewoon de F3. Either way, altijd leuk om over door te speculeren tot de CES.
Oh ja op de originele link is nu naast de Fenix 5 en 5s nu ook de 5x toegevoegd. Sweet Christmas
https://appelmoessite.wordpress.com
[ Voor 23% gewijzigd door Miki op 09-11-2016 17:08 ]
Nou ja van mij mag de opvolger wel komen. Ik heb de F3 nu ruim anderhalf jaar dus ik mag van mezelf weer een nieuwe 'sport stimulans' halen op hardware gebied. Daarbij gaf toevallig m'n pa vandaag aan dat ie wel een beetje klaar was met de m400, prima horloge verder, maar het 'aan de pc koppelen' was te veel werk.
Geheel herkenbaar, want sinds ik een toestel met wifi heb wil ik niet meer terug naar zonder. Zal misschien de mijne doorgeven aan of vrouwlief of palief, of hij kiest er toch voor om de M600 te nemen, al ben ik nog niet echt enthousiast over dat toestel. Misschien dat een hands-on ervaring daar verandering in brengt (indruk van de m600 dus).
Ik ben ondertussen druk aan het bedenken waar die s en x voor gaan staan. s = sport... maar dat is een beetje stompzinnig omdat het allemaal sport toestellen zijn. x = cross country? Ik hoop in ieder geval wel dat het redelijk dezelfde toestellen zijn qua functionele inhoudelijke hardware en dat de verschillen alleen in het materiaal/uiterlijk van het horloge zitten.
Verder: waarom nou aan het einde van het sportjaar een nieuw horloge? Kondig 't maar meteen aan, dan kan ie tenminste op de kerst-kado lijst
Speaking of: voor de koopjes jagers: link naar deals voor holiday season 2016 bij dcrainmaker inclusief pre/black-friday deals
[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 09-11-2016 20:20 . Reden: sales overzicht linkje toegevoegd ]
Luke Cage indeedrockhopper schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:00:
Luke Cage? Of toch aan het dromen van kerst nog voordat black friday er is.
Nou ja van mij mag de opvolger wel komen. Ik heb de F3 nu ruim anderhalf jaar dus ik mag van mezelf weer een nieuwe 'sport stimulans' halen op hardware gebied. Daarbij gaf toevallig m'n pa vandaag aan dat ie wel een beetje klaar was met de m400, prima horloge verder, maar het 'aan de pc koppelen' was te veel werk.
Geheel herkenbaar, want sinds ik een toestel met wifi heb wil ik niet meer terug naar zonder. Zal misschien de mijne doorgeven aan of vrouwlief of palief, of hij kiest er toch voor om de M600 te nemen, al ben ik nog niet echt enthousiast over dat toestel. Misschien dat een hands-on ervaring daar verandering in brengt (indruk van de m600 dus).
Ik ben ondertussen druk aan het bedenken waar die s en x voor gaan staan. s = sport... maar dat is een beetje stompzinnig omdat het allemaal sport toestellen zijn. x = cross country? Ik hoop in ieder geval wel dat het redelijk dezelfde toestellen zijn qua functionele inhoudelijke hardware en dat de verschillen alleen in het materiaal/uiterlijk van het horloge zitten.
Verder: waarom nou aan het einde van het sportjaar een nieuw horloge? Kondig 't maar meteen aan, dan kan ie tenminste op de kerst-kado lijst
Speaking of: voor de koopjes jagers: link naar deals voor holiday season 2016 bij dcrainmaker inclusief pre/black-friday deals
Ik vermoed dat de naamgeving staat voor de S van style. Zie de verfijnde afwerking in tegenstelling tot de gewone 5. De gewone 5 is niet de logische opvolger van de 3hr maar een goedkopere afgeleide van de huidige Chronos lijn. Ik vermoed dat deze samen met de S een flinke afslankingskuur zal ondergaan wat o.a. kleinere batterij betekent. De X is dan uiteindelijk de outdoor versie en logische opvolger van de 3hr.
Puur speculatief en gedachtenspinsels van mij maar het lijkt me gezien de plaatjes en het succes van de huidige Fenix lijn als casual horloge redelijk eenvoudig te bepalen.
[alu hoedje speculatie mode]Ondanks heftig ontkennen van Ray vind ik dit persoonlijk wijzen op een opvolger voor de 920. Verder lijkt de Fenix 5 er inderdaad aan te komen al heb ik in feite nog niets gezien over specs of verbeteringen. Wel schijnt er een nieuwe sluiting voor de horlogebandjes bij te zitten, iets waar ik als Nato-strap fan niet zo blij mee ben.[/speculatie mode]
Voor de fitbit fans die altijd al naar Garmin wilden verhuizen, Garmin heeft dit nu mogelijk gemaakt. Lange post met plaatjes en uitleg hier. Ik ben persoonlijk geen activity tracker fan, dus ik ben benieuwd wat de mensen er hier van vinden die er wel aan meedoen.
Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.
Op de site van DCRainmaker is meestal een mooi overzicht van alles wat met sportgadgets te maken heeft, waaronder de gps horloges, maar ook racefietstrainers en actioncams enzo. Ook bij hem geld dat hij belang heeft voor de winkel clever training en amazon, desalniettemin staan er ook andere aanbiedingen bij.
Als ik een mooie aanbieding zie ga ik denk ik wel een wifi enabled toestel scoren, want ik ben het gezeur van vrouwlief over synchronisatie problemen zat. Mocht er niks komen dan zal het wel de F5 voor mij worden na januari, mits (grote mits) deze aangekondigd wordt en niet 600€+ prijzen heeft.
Ik benop zoek naar een GPS sportwatch, maar slechts als interim. Ik heb namelijk een Pebble Core gebacked en die zou eind januari(*) uitkomen. Die zal ook built-in GPS hebben.
Echter zoek ik in de tussentijd iets om correct mijn routes te tracken: ik draai tijdens het lopen ook Pokémon Go (eggs hatchen
Ik dacht eerst naar de TomTom Runner te kijken, maar zonet las ik dat de Garmin Forerunner 10 nog goedkoper zou zijn. Ik zoek namelijk iets van rond de pakweg 50 euro maar niet meer...
De Garmin Forerunner 10 lijkt zo te zien niet meer gemaakt te worden en nu worden dus enkel nog overgebleven voorraden verkocht.
Ik zag dit in de comments bij https://www.dcrainmaker.c...min-forerunner-watch.html :
Mijn vraag is nu: weet iemand nog shops, buiten Amazon, waar ik dit product vrij goedkoop kan halen? Ik wacht sowieso tot Black Friday/Cyber Monday maar lijkt me interessant om nu al wat winkels in de gaten te houden.I know this is an old review, but I’ve seen some retailers clearing out this unit for as little as $25 or $30. At that price point it’s a great first time GPS watch, even though it’s older and has limited functionality.
(*) Maar ik verwacht delays.
Wanneer m'n Pebble Core er is, en dit product overbodig wordt, zal ik het aan mijn vader geven. Heb 'em soms al trachten overtuigen om een smartphone om z'n arm te doen, maar dat ziet hij niet echt zitten. Met zo'n sportwatch ligt de drempel veel lager.
Zo lezen we dat hij geen fan is van de weg die Suunto is ingeslagen, hij niet erg onder de indruk is van de M600 maar wel nog altijd de ambit 3 en M400 durft aan te bevelen in bepaalde categorieën.
Toch leuk om te zien dat hij eigenlijk de Vivoactive HR de beste 'allrounder' vind, daarin speelt natuurlijk bang for buck een grote rol in mee.
Verder zitten er ook tips en aanbevelingen bij voor andere sport accessoires zoals fietscomputers en hometrainers.
Volgens mij is dit de perfecte aanbieding voor je. De forerunner 15h voor €49.Asgaro schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:07:
Ik dacht eerst naar de TomTom Runner te kijken, maar zonet las ik dat de Garmin Forerunner 10 nog goedkoper zou zijn. Ik zoek namelijk iets van rond de pakweg 50 euro maar niet meer...
De Garmin Forerunner 10 lijkt zo te zien niet meer gemaakt te worden en nu worden dus enkel nog overgebleven voorraden verkocht.
Ik zag dit in de comments bij https://www.dcrainmaker.c...min-forerunner-watch.html :
[...]
Mijn vraag is nu: weet iemand nog shops, buiten Amazon, waar ik dit product vrij goedkoop kan halen? Ik wacht sowieso tot Black Friday/Cyber Monday maar lijkt me interessant om nu al wat winkels in de gaten te houden.
(*) Maar ik verwacht delays.
http://www.bcc.nl/navigat...+NL&utm_campaign=algemeen
Bedankt voor de tip!Kasj schreef op woensdag 23 november 2016 @ 07:07:
[...]
Volgens mij is dit de perfecte aanbieding voor je. De forerunner 15h voor €49.
http://www.bcc.nl/navigat...+NL&utm_campaign=algemeen
Wat ik niet had vermeld: ik woon in België...
Ik zie dit staan In uitzonderlijke gevallen levert BCC ook in België. Wilt u van deze mogelijkheid gebruikmaken, neem dan contact op met BCC Customer Service. dus zal het is bekijken.
Thanks
edit: Contact opgenomen maar komt er op neer dat ze maar bepaalde producten in België leveren, en ook maar 10km van de grens met Nederland weg.
edit: Besloten om toch voor een duur model te gaan. Het zal de Garmin Forerunner 235 worden.
(TomTom Runner 3 Cardio leek ook interessant maar wordt toch de Garmin voor mij, vooral omwille van beter platform qua stats, etc.)
Uiteraard hou ik Black Friday en Cyber Monday in het oog om er direct een deal uit te halen.
[ Voor 23% gewijzigd door Asgaro op 24-11-2016 00:40 ]
EUR 199,00 dus circa €70-80 eraf!
Het is echter de zwart/grijs en ik wens de zwart/rood...
De zwart/rood doet niet mee op die website. Zie de melding bij de advertentie.
https://www.amazon.it/gp/product/B016ZWT64M/
Verder: The Clever Training Europe deals below can be combined with the DCR 10% discount coupon code DCR10MHD
De aanbieding van hierboven uit Italië staat er overigens ook bij.
De vivoactive (niet HR) voor €99 ziet er ook interessant uit via amazon.fr
Persoonlijk overweeg ik nog of ik een backup ga halen voor mijn Scosche Rhythm+ bij clever training. Met de korting en de 10% wordt het een mooie prijs.
[ Voor 23% gewijzigd door rockhopper op 25-11-2016 10:14 ]
-update 13u- Nog geen prijs correctie op clever training.
Wel nog wat aanbiedingen op de Deense Website van intersport:
Forerunner 735xt €201
Fenix 3 HR Silver €296
Mijn Deens is niet zo heel denderend maar het lijkt erop dat ze ook internationaal verzenden.
[ Voor 53% gewijzigd door rockhopper op 25-11-2016 13:04 ]
Damn wat een deal, die 735XT!rockhopper schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:30:
Viel mij ook al op. DC zegt zelf na een vraag van een gebruiker dat hij er iemand naar laat kijken en dat het dus in de loop van de dag opgelost gaat worden. Tot die tijd wacht ik ook maar even af
-update 13u- Nog geen prijs correctie op clever training.
Wel nog wat aanbiedingen op de Deense Website van intersport:
Forerunner 735xt €201
Fenix 3 HR Silver €296
Mijn Deens is niet zo heel denderend maar het lijkt erop dat ze ook internationaal verzenden.
Dus als iemand van plan was de 235 te kopen voor €199 bij amazon.it kan ik beter deze kopen?
Ga rap rap wat reviews enzo lezen maar als iemand mij kan geruststellen dat het een goede aankoop is voor iemand die een 235 op het oog had, laat maar weten.
edit:
Jammer:
INTERSPORT.dk only supply in Denmark. Information on parcels delivered and supported by PostNord and GLS.
[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 25-11-2016 13:22 ]
Op http://www.joyrun.dk staan gelijksoortige prijzen voor zowel de 735 als de F3 HR mogelijk nog meer aanbiedingen, zelf zoeken staat vrij. De aanbiedingen gelden t/m zondag dus je kan er ook een mailtje over de shipping aan wagen. Ik zou het zelf doen, ware het niet dat ik niet in de markt ben voor een nieuw horloge
Zie mijn posts m.b.t. mijn ervaringen met de optische hartslagmeting van de FR235: voor mij niet meer werkbaar, mijn tweede toestel is inmiddels retour.Asgaro schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:17:
[...]
Damn wat een deal, die 735XT!
Dus als iemand van plan was de 235 te kopen voor €199 bij amazon.it kan ik beter deze kopen?
Ga rap rap wat reviews enzo lezen maar als iemand mij kan geruststellen dat het een goede aankoop is voor iemand die een 235 op het oog had, laat maar weten.
edit:
Jammer:
INTERSPORT.dk only supply in Denmark. Information on parcels delivered and supported by PostNord and GLS.
Hier een link naar een kritische reviewer: http://fellrnr.com/wiki/Garmin_235
In een PB kan ik eventueel wat ervaringen met je delen.
Bedankt, ik heb je posts even bekeken.bert74 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:27:
[...]
Zie mijn posts m.b.t. mijn ervaringen met de optische hartslagmeting van de FR235: voor mij niet meer werkbaar, mijn tweede toestel is inmiddels retour.
Hier een link naar een kritische reviewer: http://fellrnr.com/wiki/Garmin_235
In een PB kan ik eventueel wat ervaringen met je delen.
Wat zou men dan aanraden voor een budget van €200? (Of eerder: normale prijs rond de €275 waardoor ik via Black Friday/Cyber Monday korting aan €200 kom.)
Moet ik is kijken naar de Suunto?
(TomTom viel af omwille van het platform. Het kan altijd dat, naarmate de tijd vordert, ik de data meer en meer in detail ga bekijken. En Garmin Connect is blijkbaar top op dat gebied.
Van Suunto heb ik het nog niet bekeken.)
Wel wat extra info in mijn geval:
- ik ben geen professionele hardloper. Gewoon iemand die 3 à 4 weken ga lopen momenteel. Ben wel van plan om volgend jaar aan een 15km race deel te nemen voor het eerst.
- ik hoef nu ook geen superaccurate HR data. Waarmee ik bedoel: ik wil vooral weten in welke zone ik hoofdzakelijk zit tijdens een run en dan pas ik m'n snelheid aan. Of het wat slagen meer of minder is dan in realiteit vind ik, persoonlijk, niet erg.
- DC Rainmaker lijkt het wel nog aan te raden.
Maar inderdaad, de site die u meldt is veel kritischer.
- misschien kan ik in mijn geval (= geen professional) beter iets goedkoper kopen. Toch heb ik er het geld voor over omdat ik het zeer frequent ga gebruiken.
edit: OK, dit is wel verontrustend: bert74 in "Het grote Sporthorloge met GPS topic"
Het meest irritant zijn de onverklaarbare pieken/dalen in de data, daardoor wordt het erg onbetrouwbaar.
[ Voor 14% gewijzigd door Asgaro op 25-11-2016 14:08 ]
Bedankt voor de info!rockhopper schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:22:
Ik weet niet zeker of het bestellen lukt (terugkoppeling vanuit het grote black friday topic) omdat het niet heel duidelijk op de website staat wat ze met internationale verzendingen doen (of ze het überhaupt doen)
Op http://www.joyrun.dk staan gelijksoortige prijzen voor zowel de 735 als de F3 HR mogelijk nog meer aanbiedingen, zelf zoeken staat vrij. De aanbiedingen gelden t/m zondag dus je kan er ook een mailtje over de shipping aan wagen. Ik zou het zelf doen, ware het niet dat ik niet in de markt ben voor een nieuw horloge
Ah bij joyrun.dk hetzelfde:
JOYRUN.dk only supply in Denmark. Information on parcels delivered and supported by Post Denmark.
Goedkoop genoeg voor mij om nog een backup exemplaar te halen. Betrouwbaarder dan de meeste (alle?) ingebouwde optische hartslagmeters en het zit fijner.
Wat betreft aanbiedingen en jouw budget Asgaro, als je geen gebruik wilt maken van strakke interval trainingen zou ik voor de vivoactive HR gaan. Of als je helemaal binnen budget wilt blijven kan je voor de scosche (60euro incl shipment gok ik) gaan met de vivoactive 1 (99 euro amazon fr), ben je voor onder de 200 helemaal klaar. Maar zoals gezegd mis je dan de optie voor trainingsschema's.
Ik had niet al m'n eisen opgelijst: een built-in GPS zou ook moeten dus die Scosche zou uit de boot vallen.rockhopper schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:15:
De Scosche Rhythm + prijs is inmiddels aangepast op Clever training. Nu van 68.39€ voor 56.94€ en dan gaat er nog 10% vanaf met de code DCR10MHD
Goedkoop genoeg voor mij om nog een backup exemplaar te halen. Betrouwbaarder dan de meeste (alle?) ingebouwde optische hartslagmeters en het zit fijner.
Wat betreft aanbiedingen en jouw budget Asgaro, als je geen gebruik wilt maken van strakke interval trainingen zou ik voor de vivoactive HR gaan. Of als je helemaal binnen budget wilt blijven kan je voor de scosche (60euro incl shipment gok ik) gaan met de vivoactive 1 (99 euro amazon fr), ben je voor onder de 200 helemaal klaar. Maar zoals gezegd mis je dan de optie voor trainingsschema's.
Het zit zo: ik heb al een heart rate monitor, een Mio Alpha 1.
Bij het hardlopen draag ik momenteel:
- Pebble Time (voor weergeven data zoals pace etc. Dit wordt verkregen via de Runkeeper app)
- Mio Alpha 1 (HR)
- Smartphone (GPS tracking via Runkeeper)
Zou dit graag herleiden tot 1 device tijdens het lopen.
Daarnaast is syncen via Runkeeper en Strava ook belangrijk.
VivoActive HR heb ik naar gekeken maar zag wat nadelen tov Forerunner 235:
- biedt enkel GPS en niet GPS + GLONASS. Blijkbaar kan het hebben van GLONASS support zorgen voor betere en/of snellere tracking.
- mogelijks slechtere battery life bij gebruik van GPS
Ik zal er nog wat nachten over slapen haha.
Vivoactive HR heeft zover ik weet wel glonass, dit omdat Rusland eist dat je glonass inbouwt als je een gps device in Rusland wilt verkopen op straffe van 100% importboete (of een bedrag in die richting). Bijna alle moderne toestellen hebben daarom glonass. Of het voordeel geeft hangt van de situatie af. Het kost met glonass in alle toestellen uiteraard extra batterijverbruik, ongeacht merk.Asgaro schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:51:
[...]
Zou dit graag herleiden tot 1 device tijdens het lopen.
Daarnaast is syncen via Runkeeper en Strava ook belangrijk.
VivoActive HR heb ik naar gekeken maar zag wat nadelen tov Forerunner 235:
- biedt enkel GPS en niet GPS + GLONASS. Blijkbaar kan het hebben van GLONASS support zorgen voor betere en/of snellere tracking.
- mogelijks slechtere battery life bij gebruik van GPS
Ik zal er nog wat nachten over slapen haha.
Je zou de reviews van DCRainmaker eens kunnen nalezen, en zijn "recommendations" guide voor 2016/2017.
Zo'n beetje alle toestellen kunnen gewoon data exporteren, veelal automagisch, en daardoor dus ook syncen met strava. Runkeeper heb ik geen ervaring mee, maar dat zal ook wel gaan.
Ik vind het moeilijk om je een advies te geven. Ik houd het maar even bij mezelfAsgaro schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:04:
[...]
Bedankt, ik heb je posts even bekeken.
Wat zou men dan aanraden voor een budget van €200? (Of eerder: normale prijs rond de €275 waardoor ik via Black Friday/Cyber Monday korting aan €200 kom.)
Moet ik is kijken naar de Suunto?
(TomTom viel af omwille van het platform. Het kan altijd dat, naarmate de tijd vordert, ik de data meer en meer in detail ga bekijken. En Garmin Connect is blijkbaar top op dat gebied.
Van Suunto heb ik het nog niet bekeken.)
Wel wat extra info in mijn geval:
- ik ben geen professionele hardloper. Gewoon iemand die 3 à 4 weken ga lopen momenteel. Ben wel van plan om volgend jaar aan een 15km race deel te nemen voor het eerst.
- ik hoef nu ook geen superaccurate HR data. Waarmee ik bedoel: ik wil vooral weten in welke zone ik hoofdzakelijk zit tijdens een run en dan pas ik m'n snelheid aan. Of het wat slagen meer of minder is dan in realiteit vind ik, persoonlijk, niet erg.
- DC Rainmaker lijkt het wel nog aan te raden.
Maar inderdaad, de site die u meldt is veel kritischer.
- misschien kan ik in mijn geval (= geen professional) beter iets goedkoper kopen. Toch heb ik er het geld voor over omdat ik het zeer frequent ga gebruiken.
edit: OK, dit is wel verontrustend: bert74 in "Het grote Sporthorloge met GPS topic"
Het meest irritant zijn de onverklaarbare pieken/dalen in de data, daardoor wordt het erg onbetrouwbaar.
De FR235 vind ik een prachtig horloge, echter de optische hartslagmeting zit er bij mij niet een paar slagen naast, maar soms wel 20-30 slagen en dus een complete hardloop zone. Vooral als het koud is gaat het mis, iets waar de FR225 (voorganger, ook optisch) geen last van heeft.
Ik ben ook maar een beginnend recreatief hardlopen, maar heb mij aangeleerd op goed in de hartslagzone te lopen passend bij de training die ik wil doen. Voor een rustig loopje stelde ik mijn horloge in op een bepaald hartslag alarm, kwam ik daarboven, dan ging het horloge trillen en deed ik iets rustiger aan. Met de FR235 lukt dat niet, te onbetrouwbaar.
Als ik geweten had dat de FR235 zo inaccuraat was, dan had ik de hem hem niet gekocht. Ik wacht af hoe mijn derde toestel het doet, maar ik vrees dat deze generatie sensoren het bij mij niet beter doet. ik denk dat ik straks of een Garmin borstband er bij koop of wellicht een Scosche Rhytm. Helaas. Zojuist Scosche Rhytm aangeschaft.
Dank voor de tip! Ik heb er geen vertrouwen meer in dat het goed komt met mijn FR235, dus maar de Scosche aangeschaft. Met de extra korting, inclusief verzenden €57 kwijt. Hier kan ik mij geen buil aan vallen.rockhopper schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:15:
De Scosche Rhythm + prijs is inmiddels aangepast op Clever training. Nu van 68.39€ voor 56.94€ en dan gaat er nog 10% vanaf met de code DCR10MHD
Ik had zelf nog bijna de Fenix 3 HR gekocht, was even als lightning deal op amazon.de voor 318€, nu nog 369€ een strakke prijs zeker als je voor een dergelijk toestel in de markt bent. Mogelijk komt zo'n lightning deal nog terug op cybermonday. Uiteindelijk toch maar niet voor gegaan omdat het te weinig nieuws bied ten opzichte van mijn huidige Fenix 3.
Die scosche zal je denk ik goed bevallen, hou in je achterhoofd dat ie ongeveer 8u op één lading meegaat, dat zijn meestal 3 tot 4 trainingsessies bij mij (wisselend 1 tot 2 uur op de fiets) buiten dat niets dan lof over het ding. Ik heb er toen ie even in NL verkrijgbaar was bij futurum geloof ik 85€ voor neergeteld en nooit spijt van gehad.
edit: was al bekend
[ Voor 7% gewijzigd door Asgaro op 27-11-2016 14:13 ]
€56 inc verzenden ipv €75 en hopen dat ie op voorraad is bij Wehkamp is toch een mooie deal!
https://www.amazon.fr/Tom...TF8&qid=1480352751&sr=1-2
edit:
Ondanks dat ik mijn m400 pas sinds juni heb toch deze besteld. Multisport, muziek, actyivity met 24/7 hr en geen band meer hebben de doorslag gegeven. Ik exporter al mijn trainingen naar endomondo dus mocht interval niet werken dan kan ik terug vallen op de m400.
[ Voor 29% gewijzigd door [Roland] op 28-11-2016 19:54 ]
Voorheen werkte ik met smartphone om de arm en draaide ik Runkeeper. Na voltooien van een workout werd die data automatisch gesynct met Strava via de https://tapiriik.com/ sync service.
Ik neem aan dat ik deze sync service mag disablen omdat vanuit Garmin Connect een rechtstreekse verbinding Garmin <-> Runkeeper en Garmin <-> Strava kan gemaakt worden?
Overigens is het alleen Garmin --> Strava en Garmin --> RK. Garmin heeft geen mogelijkheid om automatisch te importeren in Connect vanuit andere diensten.
[ Voor 39% gewijzigd door Pathogen op 30-11-2016 15:55 ]
Pathogen schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:54:
Correct (ik doe hetzelfde). In RK en in Strava kun je direct aan GC linken. Ik vond het in RK wel moeilijk te vinden...
Overigens is het alleen Garmin --> Strava en Garmin --> RK. Garmin heeft geen mogelijkheid om automatisch te importeren in Connect vanuit andere diensten.
Ik heb besloten om Tapiriik te blijven gebruiken en niet de interne sync opties in de opties van elke respectievelijke app (Runkeeper, Strava en Garmin Connect) te gebruiken.rockhopper schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:15:
Het is al een erg oude post, en sommige dingen zijn inmiddels achterhaald, maar voor mensen die veel verschillende sites gebruiken is tapiriik een aanrader.
Zo heb ik nu wederzijdse sync tussen elke app en blijkbaar staat die Tapiriik dienst zo op punt dat je geen duplicaten krijgt.
Want ik las in de comments bij link van Rockhopper dat men soms duplicaten had en het komt er waarschijnlijk op neer dat men dan nog sync opties in 1 (of meer) van de 3 apps nog aan had staan.
Heb ook paar weken geleden die $2 betaald voor automatic sync.
Betreffende Google Fit:
- Tapiriik biedt dat platform (nog) niet aan als sync optie.
- Garmin Connect heeft ook geen Google Fit verbinding mogelijkheid.
- Runkeeper en Strava kunnen dit wel. Beide apps heb ik al lang met Google Fit verbonden en voor zover ik weet geraakt Google Fit er wel wijs uit dat er geen duplicaten ontstaan na een Tapiriik sync tussen Runkeeper en Strava: steeds zie ik na een run in Google Fit ofwel een Runkeeper workout, ofwel een Strava workout, maar nooit - zoals het hoort - beiden.
Denk dat ik dus rond ben.
Ook mooi bij Tapiriik: de benaming dat je aan je workout gaf in Strava, is ook in Garmin Connect te zien.
Toch nog een vraag: Of zou ik, nu alles volledig gesynct is tussen de 3 apps, en ik enkel nog zou gaan hardlopen met mijn Garmin, Tapiriik toch volledig out of the picture laten?
En dan louter een eenrichtingssync maken in Garmin Connect zodat Garmin -> Runkeeper en Garmin -> Strava synct?
In dat geval mis ik ook niets. Zou dit beter/robuuster/whatever zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door Asgaro op 30-11-2016 21:26 ]
Ikzelf koppel m'n horloge en m'n garmin edge altijd aan de PC en dan syncen deze met Garmin Connect, deze staat gekoppeld met Trainingpeaks en met Strava. éénrichtingssync dus, werkt perfect.
Ik zou nooit werken met allerlei andere vage apps, die hebben dan ook weer toegang tot jou gegevens.
Er is een nadeel dat sommige data bij sommige toestellen niet juist wordt ingevoerd, met name bij de outdoortoestellen als de Oregon is dat een probleem, of de enkele keer dat ik terugval op de FR220 op de fiets (toestel doet alleen hardlopen). Dan mag ik deze met de hand nalopen bij de andere sites (in de praktijk alleen strava voor mij, de rest geloof ik wel)
@The_Scarabial tja als je je zorgen maakt over gegevens info dan is überhaupt online zetten van data al een risico. Ik acht de kans dat Garmin bijverdient met onze data vele malen groter dan bij een kleine speler als tapiriik, maar ja wie zal het zeggen, ik ben ook geen expert op dat gebied.
Voorheen gebruikte ik een Pebble om al mijn steps doorheen de dag te tracken en te sturen naar Google Fit, maar het zou ideaal zijn als ik enkel mijn Garmin nog hoef te gebruiken voor alles!
Concreet dus:
- steps tijdens workout: Garmin Connect stuurt data (inclusief steps) naar Strava. Strava stuurt door naar Google Fit. Geen probleem dus.
- maar steps buiten workouts: enigste dat ik tot nu vond dat ik kon doen, is de Garmin <-> MyFitnessPal koppeling te gebruiken om in MyFitnessPal alle gezette steps op een dag te zien.
MyFitnessPal lijkt ook een verbinding te kunnen maken met Google Fit MAAR het lijkt erop dat steps enkel VAN Google Fit NAAR MyFitnessPal kunnen en niet omgekeerd...
Update:
Min of meer opgelost:
- Ik blijf voor niet-sport activiteiten mijn Pebble op zak hebben in mijn broekzak.
- Mijn Garmin blijf ik zowel bij sport en niet-sport activiteiten dragen.
Ik mag bv. niet de Garmin en Pebble allebei op zak hebben bij het sporten.
Want dan wens ik enkel de Garmin->Strava->Google Fit data.
Als ik m'n Pebble zou meenemen en zou syncen, zou die data overridden worden bij Google Fit, en die zou daarnaast foutief zijn: ik merk dat m'n Pebble minder steps telt als die ik achterzak running tight zit.
Concreet zag ik dan een daling van de Google Fit steps gebeuren
[ Voor 26% gewijzigd door Asgaro op 05-12-2016 18:18 ]
Meer dan tevreden met mijn aankoop! Vind het installeren & configureren van third-party content zelfs gebruiksvriendelijker werken dan op een Pebble.
Mijn 2 toppers tot nu toe:
(telkens zonder & met backlight)
https://apps.garmin.com/e...b1-4ffd-b40e-283350d47601

https://apps.garmin.com/e...d3-49e3-a626-4f687f6d1ddd
Hier kan het deel onder de klok ook nog volledig vervangen worden.

Activiteit:

Kan ik de Tomtom eenvoudig synchroniseren met Strava? Tips?
Gewoon even via de pc inloggen op TomTom My Sports wijst voor zich.coldasice schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 23:00:
Heb vandaag een tomtom runner 2 cardio music aangeschaft. Eerste indruk is goed, helaas vanochtend kleine kuit blessure opgelopen dus paar dagen wachten voordat ik hem goed kan testen.... Belangrijkste reden was de muziek optie. Ben een fanatieke hardloper maar loop zelden interval. 2 keer per week bootcamp is genoeg interval....
Kan ik de Tomtom eenvoudig synchroniseren met Strava? Tips?
Na het recorden van een run moet je dus op de knop rechtsbovenaan klikken.
Als je dan minstens 2 minuten in het menu blijft waar je de opties Resume, Save, Discard etc. hebt, krijg je na verloop van tijd dit te zien:
Je recovery heart rate na exact 2 minuten. Met tussen vierkante haakjes de daling in bpm.
Blijkbaar is het ook beter om te wachten tot dat dit verschijnt, omdat de Recovery Advisor dan een beter advies kan geven.
Ik zit ook serieus te kijken naar de Garmin 235! Mijn budget is eigenlijk ook rond de 200,- maar iedere keer kom ik bij deze 235 terecht.
Heb nu een Forerunner 310 XT, maar ik wil juist een watch met geïntegreerde hartslagsensor en eigenlijk de watch ook dagelijks dragen. Is de 235 dan de beste keuze, ook voor dat geld?
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Volgens mij werkt dit niet alleen voor de forerunner serie maar alle horloges die hartslag verwerken, dus oa ook de Fenix serie en vermoedelijk ook de vivoactive/vivosmart. Het is al eerder in dit topic naar voren gekomen dat het eigenlijk schandalig is dat zulke info verborgen is voor gebruikers en nergens terug te vinden is in de handleiding.Asgaro schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:49:
Een tip voor mensen met een Garmin Forerunner:
Na het recorden van een run moet je dus op de knop rechtsbovenaan klikken.
Als je dan minstens 2 minuten in het menu blijft waar je de opties Resume, Save, Discard etc. hebt, krijg je na verloop van tijd dit te zien:
Je recovery heart rate na exact 2 minuten. Met tussen vierkante haakjes de daling in bpm.
Blijkbaar is het ook beter om te wachten tot dat dit verschijnt, omdat de Recovery Advisor dan een beter advies kan geven.
[afbeelding]
Het zou eigenlijk mooier zijn als een herstel/recovery ook al zichtbaar wordt bij een pauze van de activiteit, maar je moet 'm helaas echt stopzetten. Bij de Fenix zou eventueel nog kunnen hervatten (optie hervat later) maar bij de 220 bv is er geen hervat later.
Wat wil je gaan doen met het horloge qua sport. In die prijsklasse gaat het bij de garmin modellen min of meer tussen de vivoactive HR en de 235, waarbij de eerste meer multisport en jack-of-all trades is met meer nadruk op wearable en smartfuncties en een flink ander uiterlijk tov de 235 die meer sport oriented is. Het grote verschil tussen de twee is dat de 235 echte trainingsschema's kan uitvoeren. Verder kunnen wij natuurlijk niet beoordelen wat jij een beste keuze vind voor jouw geld (zonder meer info) omdat uiterlijk bij de één heel belangrijk is, terwijl voor een ander het vooral om functionaliteit gaat.pdavie2311 schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:45:
Middag@all
Ik zit ook serieus te kijken naar de Garmin 235! Mijn budget is eigenlijk ook rond de 200,- maar iedere keer kom ik bij deze 235 terecht.
Heb nu een Forerunner 310 XT, maar ik wil juist een watch met geïntegreerde hartslagsensor en eigenlijk de watch ook dagelijks dragen. Is de 235 dan de beste keuze, ook voor dat geld?
[ Voor 29% gewijzigd door rockhopper op 12-12-2016 17:26 ]
Die vivoactive HR zie ik ook als optie inderdaad...Heb Apple Watch 2 gehad maar vond dat het geld niet waard...
[ Voor 15% gewijzigd door pdavie2311 op 12-12-2016 18:25 ]
Het is nu geen goede tijd om een sporthorloge te kopen tenzij je uit bent op een deal. Garmin heeft recent bij Black Friday de Vivo active HR met flinke korting aangeboden wat er op duid dat er een update in de recente nabijheid zal verschijnen. Vroeg in januari kondigd Garmin haar nieuwe line up aan dus wees er van bewust als je nu een keuze maakt.pdavie2311 schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:23:
Thanx! Ik loop 4x in de week hard, rondjes van zo'n 8km..Soms 10km..Nu moet ik iedere keer de borstband om doen en van horloge wisselen..ik zoek dus een watch die ik dagelijks kan dragen en met de overige features, zoals slaappatroon en stappen is ook mooi meegenomen! Het horloge moet er wel mooi uitzien vind ik..
Die vivoactive HR zie ik ook als optie inderdaad...Heb Apple Watch 2 gehad maar vond dat het geld niet waard...
In 2015 was dat de vivoactive (niet HR versie, en de fenix 3) vorig jaar de Fenix 3 HR en een maand later de vivoactive HR, het ligt dus in de lijn der verwachting dat beide series weer een opvolger krijgen echter is dit niet met zekerheid te zeggen. Er zijn plaatsen van een fenix 4/5 uitgebracht en wat andere rumor posts, niet heel erg overtuigend in mijn ogen, maar goed waar rook is is vuur. Wat ze bij de vivoactive hr zouden verbeteren... geen idee, de toevoeging van HR bij beide modellen was iets wat nodig was maar ik zou zelf niet weten wat er zo nodig anders moet aan deze toestellen. Gelukkig ontwikkel ik ze niet dus ik laat me verassen in januari.
@pdavie2311 mooi uitzien is natuurlijk erg persoonlijk. Ik vond het zelf heel erg belangrijk waardoor ik uiteindelijk voor de Fenix 3 ben gegaan. Ik had een maand eerder de 920xt gehaald, maar die kon ik gelukkig nog terugbrengen bij mijn verkoper. De nieuwe F3 met HR voegde voor mij weinig toe omdat ik altijd met een aparte optische band sport (scosche rhythm +) waardoor de ingebouwde sensor voor mij weinig meerwaarde heeft. Komt er bij dat de huidige generatie in de horloges minder nauwkeurig zijn als de externe scosche sensor, en ook minder nauwkeurig (sommigen zeggen zelfs veel minder nauwkeurig) dan een electrische borstband.
Ik zou verder zeggen hou amazon(co.uk & .de) in de gaten voor deals voor kerst en mocht je het nieuwste van het nieuwste willen met de nodige kinderziektes vlak na release, wacht dan nog even tot na de CES.
Doenpdavie2311 schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:45:
Middag@all
Vanaf dag 1 geen spijt van deze aankoop gehad
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Thanx! Ik vind mijn borstband ook soms rare waardes aangeven hoor. En soms helemaal niet, flatline..En ja, batterij wordt vaak genoeg vervangen haha en maak hem ook schoon...Ik kijk inderdaad even voor kerstdeals komende tijd..rockhopper schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:46:
De vivoactive (en de andere vivo (vivosmart) worden altijd snel in de voordeel gedaan omdat ze bedoelt zijn voor de grootste groep kopers: casual sporters. Precies de reden dat ook bij deze serie de trainingsschema's ontbreken (en ook dat van deze toestellen de prijs relatief laag ligt). Dat er nieuwe toestellen aan komen is een zekerheid, immers Garmin moet ook verdienen en bij de CES in de eerste week van januari worden de nieuwe modellen aangekondigd.
In 2015 was dat de vivoactive (niet HR versie, en de fenix 3) vorig jaar de Fenix 3 HR en een maand later de vivoactive HR, het ligt dus in de lijn der verwachting dat beide series weer een opvolger krijgen echter is dit niet met zekerheid te zeggen. Er zijn plaatsen van een fenix 4/5 uitgebracht en wat andere rumor posts, niet heel erg overtuigend in mijn ogen, maar goed waar rook is is vuur. Wat ze bij de vivoactive hr zouden verbeteren... geen idee, de toevoeging van HR bij beide modellen was iets wat nodig was maar ik zou zelf niet weten wat er zo nodig anders moet aan deze toestellen. Gelukkig ontwikkel ik ze niet dus ik laat me verassen in januari.
@pdavie2311 mooi uitzien is natuurlijk erg persoonlijk. Ik vond het zelf heel erg belangrijk waardoor ik uiteindelijk voor de Fenix 3 ben gegaan. Ik had een maand eerder de 920xt gehaald, maar die kon ik gelukkig nog terugbrengen bij mijn verkoper. De nieuwe F3 met HR voegde voor mij weinig toe omdat ik altijd met een aparte optische band sport (scosche rhythm +) waardoor de ingebouwde sensor voor mij weinig meerwaarde heeft. Komt er bij dat de huidige generatie in de horloges minder nauwkeurig zijn als de externe scosche sensor, en ook minder nauwkeurig (sommigen zeggen zelfs veel minder nauwkeurig) dan een electrische borstband.
Ik zou verder zeggen hou amazon(co.uk & .de) in de gaten voor deals voor kerst en mocht je het nieuwste van het nieuwste willen met de nodige kinderziektes vlak na release, wacht dan nog even tot na de CES.
Tja, 299,- blijft veel geld, ik zie ze soms wel goedkoper, maar hoe zit dat met garantie etc? Daarbij lees ik in dit topic een user die erg klaagt over het niet nauwkeurig weergeven van de hartslag bij dit model...Ik heb mijn 310XT nog, gisteren nog mee gelopen, het zou zonde zijn als ik nu een 235 haal en deze in januari ineens voor 199,- te halen is...Calitomnication schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:15:
[...]
DoenHeb de FR 235 nu sinds juni van dit jaar en doe hem alleen af als ik ga douchen of als hij moet worden opgeladen. Voor de rest heb ik hem altijd om mijn pols; tijdens sporten, op kantoor, naar de kroeg.. alle stappen worden geregistreerd en het ziet er ook nog eens mooi uit
![]()
Het is zeker veel geld, heb er zelf ook lang over moeten nadenken. Qua nauwkeurigheid van hartslag, ik heb er zelf nog niet echt aparte ervaringen mee gehad. Soms geeft de HR wel eens een gekke uitschieter aan die ik niet zo goed kan plaatsen. Maar moet zeggen dat mijn FR610 met borstband dat ook wel eens had.pdavie2311 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:22:
Tja, 299,- blijft veel geld, ik zie ze soms wel goedkoper, maar hoe zit dat met garantie etc? Daarbij lees ik in dit topic een user die erg klaagt over het niet nauwkeurig weergeven van de hartslag bij dit model...Ik heb mijn 310XT nog, gisteren nog mee gelopen, het zou zonde zijn als ik nu een 235 haal en deze in januari ineens voor 199,- te halen is...
Misschien dat ik richting de FR235 iets kritischer ben omdat de meting via de pols gaat. Gebruik hem voor training in zones, interval etc. In mijn loopgroep (hardloop vereniging) zijn er nu 6 die een FR 235 en 2 die een FR610 hebben. Het hersteladvies & intensiteit die beide horloges aangeven liggen echt heel dicht bij elkaar. Als de FR610 een hersteladvies van 6 uur geeft, geeft mijn FR235 een hersteladvies van 5 of 7 uur.
Qua prijs... tja.. welkom in de IT
Als ik naar de oudere modellen van Garmin kijk (heb heel lang lopen azen op de 620 (ter vervanging van mijn 610) dan dropt de prijs alleen als er een nieuw model uitkomt. Maar dan sta je weer voor de volgende vraag... Ga je voor het nieuwe (waarschijnlijk FR245) of oude (FR235) model?
Uit eigen ervaring weet ik, des te langer je met deze vraag blijft rondlopen, des te gekker je ervan wordt
(overigens, mijn keuze voor de FR235 werd wel enigszins geforceerd doordat mijn FR610 begon te puberen (lees; hij deed waar hij zin in had
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Even wachten op de 240, ben benieuwd of dat wat brengt
Jezus, je laat je binnenkort verassen?! Welke urne heb je op het oog?rockhopper schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:46:
De vivoactive (en de andere vivo (vivosmart) worden altijd snel in de voordeel gedaan omdat ze bedoelt zijn voor de grootste groep kopers: casual sporters. Precies de reden dat ook bij deze serie de trainingsschema's ontbreken (en ook dat van deze toestellen de prijs relatief laag ligt). Dat er nieuwe toestellen aan komen is een zekerheid, immers Garmin moet ook verdienen en bij de CES in de eerste week van januari worden de nieuwe modellen aangekondigd.
Maar om hier op in te pikken: http://gpsrumors.com/ is een interessante site!
Dit kan ik bevestigen: ik vind hem ook mooi genoeg om dagelijks aan te doen. Alleszins de Red/Black versie (maar smaken kunnen verschillenCalitomnication schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:15:
[...]
DoenHeb de FR 235 nu sinds juni van dit jaar en doe hem alleen af als ik ga douchen of als hij moet worden opgeladen. Voor de rest heb ik hem altijd om mijn pols; tijdens sporten, op kantoor, naar de kroeg.. alle stappen worden geregistreerd en het ziet er ook nog eens mooi uit
![]()
Ik heb normaal een Fossil horloge aan maar doe nu vooral deze aan omdat ik all-day step tracking zeer interessant vind!
Ja, het is wel veel geld.pdavie2311 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:22:
[...]
Tja, 299,- blijft veel geld, ik zie ze soms wel goedkoper, maar hoe zit dat met garantie etc? Daarbij lees ik in dit topic een user die erg klaagt over het niet nauwkeurig weergeven van de hartslag bij dit model...Ik heb mijn 310XT nog, gisteren nog mee gelopen, het zou zonde zijn als ik nu een 235 haal en deze in januari ineens voor 199,- te halen is...
Ik had hem voor slechts €188 via amazon.de. Maar dat was een zeer unieke en korte (Binnen dik uur was alles weg) aanbieding... https://nl.pepper.com/aan...ner-235-whramazonde-32488
Weliswaar stond ik op het punt - als die deal er niet was geweest - hem toch te kopen bij amazon.co.uk voor circa €270.
Alleszins best alle Amazon stores aflopen en gewoon de goedkoopste deal kiezen. (Of elders uiteraard, maar ik merk dat vooral Amazon durft stunten soms.)
rockhopper schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:15:
... Scosche Rhythm + Goedkoop genoeg voor mij om nog een backup exemplaar te halen. ...
bert74 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 23:33:
... Scosche aangeschaft. ...
Heeft een van jullie de Scosche al binnen vanuit Clever Training UK? Heb 'm op 26 november besteld, kreeg 5 december een bericht dat ie verzonden was vanuit UK - zonder track & trace, maar nog geen levering. KS laat ook niets van zich horen in reactie op een bericht van mij.Pathogen schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:33:
... Scosche Rhythm+ bij Clever Training ...
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Binnen via CTUK, kreeg ook snel antwoord op mailtjes naar sales@driedees schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:54:
[...]
[...]
[...]
Heeft een van jullie de Scosche al binnen vanuit Clever Training UK? Heb 'm op 26 november besteld, kreeg 5 december een bericht dat ie verzonden was vanuit UK - zonder track & trace, maar nog geen levering. KS laat ook niets van zich horen in reactie op een bericht van mij.
Ik zag hem staan tijdens de black friday voor 190, ik heb er nog steeds spijt van dat ik hem niet heb gekocht toen. Maar goed weer even wachten tot hij weer in de aanbieding is. Zou je mij een rede kunnen geven om hem niet te kopen? of voldoet hij gewoon echt aan al je verwachtingen?Asgaro schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:38:
[...]
Ja, het is wel veel geld.
Ik had hem voor slechts €188 via amazon.de. Maar dat was een zeer unieke en korte (Binnen dik uur was alles weg) aanbieding... https://nl.pepper.com/aan...ner-235-whramazonde-32488
Weliswaar stond ik op het punt - als die deal er niet was geweest - hem toch te kopen bij amazon.co.uk voor circa €270.
Alleszins best alle Amazon stores aflopen en gewoon de goedkoopste deal kiezen. (Of elders uiteraard, maar ik merk dat vooral Amazon durft stunten soms.)
Feeling lucky...Phunk
[ Voor 12% gewijzigd door draakhoofd op 13-12-2016 11:48 ]
Hij voldoet hier zeker, buiten een beetje het scherm: de kleuren op commerciële video's en afbeeldingen zijn veel dieper dan in realiteit. Het scherm is dus wat minder uitgesproken. Langs de andere kant kan dit ook gewoon aan de gebruikte schermtechniek liggen die niet veel verbruikt: je scherm is always-on en toch gaat het lang mee op 1 acculading.Blucky schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:36:
[...]
Ik zag hem staan tijdens de black friday voor 190, ik heb er nog steeds spijt van dat ik hem niet heb gekocht toen. Maar goed weer even wachten tot hij weer in de aanbieding is. Zou je mij een rede kunnen geven om hem niet te kopen? of voldoet hij gewoon echt aan al je verwachtingen?
Overdag zie ik alles nog altijd goed op het scherm, dus helderheid is geen probleem btw.
Had ik bovenstaande op voorhand geweten, zou ik toch nog altijd voor dit product gegaan zijn. Ben tevreden
En dan de Garmin Connect mobile app: ik vind die vrij onlogisch in elkaar steken. Dat kon wat beter, maar niets dat me van een aankoop zou doen afzien. Ik gebruik daarnaast ook de web interface regelmatig en die vind ik zeker OK.
De interface is ook volledig zwart. Had graag grijs of wit als optie gezien.
Wat voor mij er echt uitspringt als voordeel tov andere sportwatches is het kunnen hebben van 4 data velden op je scherm tegelijkertijd. En je kan dit 2x hebben. Dus je kan in totaal 8 data velden gemakkelijk raadplegen tijdens je run.
Ook het feit dat het scherm groot is en dat, zelfs met 4 data velden tegelijkertijd, je alles nog duidelijk ziet.
Desondanks voldoet het aan mijn eisen, die zijn namelijk heel laag
Dank voor je antwoord, dan heb ik pech denk ik.Pathogen schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:06:
Binnen via CTUK, kreeg ook snel antwoord op mailtjes naar sales@
Een bestelling die ik 23 november via Clever Training USA plaatste is ondertussen wel binnen.
[ Voor 5% gewijzigd door driedees op 13-12-2016 13:23 ]
Ik zou er nog eens een mail aan wagen, heb zo het gevoel dat er hooguit 1-2 mensen zitten daar, die vergeten vast wel eens iets.driedees schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:23:
[...]
Dank voor je antwoord, dan heb ik pech denk ik.
M'n bestelling van Clever Training USA is ondertussen wel binnen.
Ik heb al drie keer gemaild, moest ook al mailen voordat ik bericht kreeg dat het verstuurd was. Ga er vanmiddag maar eens een belletje aan wagen.Pathogen schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:27:
Ik zou er nog eens een mail aan wagen, heb zo het gevoel dat er hooguit 1-2 mensen zitten daar, die vergeten vast wel eens iets.
Ik had mijn Scosche op 27/11 besteld. Op de site stond hij "in stock". Hoorde er almaar niks van. Gemaild op 2 december. Kreeg prompt mail terug dat hij op backorder stonddriedees schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:36:
Ik heb al drie keer gemaild, moest ook al mailen voordat ik bericht kreeg dat het verstuurd was. Ga er vanmiddag maar eens een belletje aan wagen.
Blijkbaar is dat geen reden om je klant te mailen dat het iets langer gaat duren ofzo. Overigens stond ie op dat moment nog steeds op de site als "in stock". Daar hou ik niet van.
Op 5 december mailden ze dat ie was verzonden. Inderdaad volgende dag binnen. Raar bedrijf.
* Polar A5
* Polar s610i (syncen met je PC over IR, supertraag en onbetrouwbaar
* Garmin Forerunner 305 (een tophorloge in zijn tijd!)
* Garmin 220
* Garmin 225
* Garmin Fenix 3 (mijn huidige horloge en ben er supertevreden over)
De Fenix 3 is met alle updates vanuit Garmin alleen maar beter geworden. Ik zwem, fiets en loop ermee en heb eigenlijk geen klachten. GPS track is soms niet supernauwkeurig, mijn 220 was volgens mij daarin beter, maar het is niet storend.
Het is de enige Garmin (om je pols) zo'n beetje waar je een route (.tcx) naartoe kan slepen via de finder op mn Mac zonder fratsen of tools en dat ik die route dan gewoon kan fietsen.
(Ik heb nog een Mio Link (vergelijkbaar met Scosche) die ik slechts een paar keer heb gebruikt over, mocht iemand interesse hebben...
Gekocht op een marathonexpo 2 maanden geleden, 3x mee gelopen, maar ik doe eigenlijk weinig met hartslaginfo.)
https://www.strava.com/athletes/10490675
[ Voor 21% gewijzigd door MrAcid op 13-12-2016 16:23 ]
Clever Training UK (eindelijk) gereageerd op m'n mails: drukdrukdruk kerst en als ik 19 december nog niks heb, dan kunnen ze pas een onderzoek starten bij Royal Mail UK naar de bezorging. KS-medewerker gaf aan dat ze een exemplaar gereserveerd heeft, voor het geval dat. We gaan het mee maken.
Verdorie weer de g vergetenAsgaro schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:29:
[...]
Jezus, je laat je binnenkort verassen?! Welke urne heb je op het oog?![]()
Maar om hier op in te pikken: http://gpsrumors.com/ is een interessante site!
Ik had het lijstje van jouw link even bekeken voor de black friday sales begonnen, maar ja in feite weet hij/zij net zoveel als wij en geeft daar zijn verwachtingen en meningen over per model. Die zijn overigens wel redelijk goed onderbouwd dus wat dat betreft altijd interessant om even naar te kijken. Maar ja er staat ook dat je voor de nieuwe suntoo's moet gaan (de spartan serie), en dat zou ik dus echt niet aanraden momenteel. Conclusie: leuke site voor een extra opinie, ga er vooral niet blind op af.
Ik heb de mijne al een week of anderhalf binnen, maar als je heel goed opgelet hebt in dit topic, heb je gezien dat ik 'm met de amazon.de 'welkom' code nog net iets goedkoper had. Eigenlijk keurige levering van amazon zelf binnen 2-3 werkdagen, geloof cybermonday bestelt en donderdag in huis.driedees schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:54:
Heeft een van jullie de Scosche al binnen vanuit Clever Training UK? Heb 'm op 26 november besteld, kreeg 5 december een bericht dat ie verzonden was vanuit UK - zonder track & trace, maar nog geen levering. KS laat ook niets van zich horen in reactie op een bericht van mij.
[ Voor 27% gewijzigd door rockhopper op 13-12-2016 17:33 . Reden: 2e quote toegevoegd ]
Oh ja, via Amazon was ie zelfs nog wat goedkoper.rockhopper schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:30:
[...] dat ik 'm met de amazon.de 'welkom' code nog net iets goedkoper had. Eigenlijk keurige levering van amazon zelf binnen 2-3 werkdagen,[...]
Vanavond eens een rondje met nieuwe HRM en 920XT aan de pols. Ik vind 'm groot en dat terwijl ik een FR305 gewend ben.
Voor de prijs/kwaliteit verhouding is er absoluut geen beter toestel op de markt voor deze prijs.
Verder heb ik 'm altijd om (behalve in bed en onder de douche). Hij doet met zo'n vier uur hardlopen in de week ongeveer acht dagen zonder opnieuw op te laden. Ik heb 'm ook een tijdje in bed omgehad -gewoon voor de gein om eens te zien wat-ie meet- maar ik heb toch niet zo'n behoefte om mijn slaappatroon te weten.
Calitomnication schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:15:
[...]
![]()
Erik-Jan
Echter wanneer ik deze met mijn pc (of laptop) wil verbinden dan wordt deze netjes opgeladen maar communicatie tussen beide is ver te zoeken. Inmiddels ben ik zover dat er een Garmin USB GPS device in de device manager aanwezig is, maar ik krijg nu de melding "This device cannot start (Code 10)".
Heeft iemand van jullie een idee hoe ik nu verder moet gaan zodat ik uiteindelijk Garmin Express kan laten weten dat mijn horloge verbonden is?
Indien mogelijk, probeer eens een USB2 poort ipv een USB3 poort? Zie regelmatig slechte USB3 drivers die dit soort dingen in de weg zitten.drBunhead schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:29:
Sinds een dag ook in het bezit van een Fenix 3, prachtig apparaat.
Echter wanneer ik deze met mijn pc (of laptop) wil verbinden dan wordt deze netjes opgeladen maar communicatie tussen beide is ver te zoeken. Inmiddels ben ik zover dat er een Garmin USB GPS device in de device manager aanwezig is, maar ik krijg nu de melding "This device cannot start (Code 10)".
Heeft iemand van jullie een idee hoe ik nu verder moet gaan zodat ik uiteindelijk Garmin Express kan laten weten dat mijn horloge verbonden is?
Helaas biedt dit geen ook geen oplossing.Pathogen schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:07:
[...]
Indien mogelijk, probeer eens een USB2 poort ipv een USB3 poort? Zie regelmatig slechte USB3 drivers die dit soort dingen in de weg zitten.
Als hij onder de 200,- euro duikt nog deze maand, koop ik hem! Vandaag weer dat mijn borstband icm 310XT geen goede waardes gaf. Soms gewoon weer flatline..Ben ik dan toch een " walker " ? ;-)ErikJanVens schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:18:
Ook ik heb de FR235 sinds de zomer. Ik kwam er niet uit bij het vergelijken van de eigenschappen en het werd pas duidelijk toen ik verschillende modellen in de winkel om mijn pols deed. De FR235 sprong er uit in draagcomfort. De andere modellen/merken die ik geprobeerd heb zaten niet slecht maar deze zat gewoon echt lekker en licht.
Verder heb ik 'm altijd om (behalve in bed en onder de douche). Hij doet met zo'n vier uur hardlopen in de week ongeveer acht dagen zonder opnieuw op te laden. Ik heb 'm ook een tijdje in bed omgehad -gewoon voor de gein om eens te zien wat-ie meet- maar ik heb toch niet zo'n behoefte om mijn slaappatroon te weten.
[...]
Ik moet mijzelf alleen nog even het horloge gunnen. De 310XT is nog niet stuk namelijk, haha....
Leuk dat je zo dicht bij je werk woont. De meeste toestellen zijn niet zo nauwkeurig op deze korte afstand, dus foutmarges kunnen ontstaanReverb_ schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:35:
Garmin FR235 bezitters... zijn jullie een beetje tevreden over die smarttrack(kan ff niet op de Garmin benaming komen) functie? Dus dat hij je workouts automatisch herkent en registreert. Zou graag willen dat hij mijn werkdagelijkse fietstocht van 20m vastlegt en dit ziet als 'training', zonder dat ik dat apart aan hoef te zetten
Even wat serieuzer op je vraag ingaan: als je iets wilt registreren zal je natuurlijk wel een activiteit echt moeten starten en stoppen. Geen horloge houdt automatisch precies je locatie bij en zal automatisch dingen loggen en verwerken. Als je zo'n activiteit vervolgens opgeslagen hebt (dus gestart, uitgevoerd, gestopt en opgeslagen) dan kan je deze naar Garmin/je favoriete site voor trainingdata sturen/uploaden en deze zelf labelen als training of rit of wedstrijd, wat je zelf leuk vind. Tot slot kan je bij veel sites ook labels geven aan activiteiten, wat soms ook handig kan zijn. (verschil tussen zelfstandige training, of eentje met een groep, of met bepaalde vrienden/club)
En als ik doorfiets zelfs in 15 min, heherockhopper schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:52:
[...]
Leuk dat je zo dicht bij je werk woont. De meeste toestellen zijn niet zo nauwkeurig op deze korte afstand, dus foutmarges kunnen ontstaan
Even wat serieuzer op je vraag ingaan: als je iets wilt registreren zal je natuurlijk wel een activiteit echt moeten starten en stoppen. Geen horloge houdt automatisch precies je locatie bij en zal automatisch dingen loggen en verwerken. Als je zo'n activiteit vervolgens opgeslagen hebt (dus gestart, uitgevoerd, gestopt en opgeslagen) dan kan je deze naar Garmin/je favoriete site voor trainingdata sturen/uploaden en deze zelf labelen als training of rit of wedstrijd, wat je zelf leuk vind. Tot slot kan je bij veel sites ook labels geven aan activiteiten, wat soms ook handig kan zijn. (verschil tussen zelfstandige training, of eentje met een groep, of met bepaalde vrienden/club)
Weet wel dat Fitbit wel automatisch registreert dat je aan het fietsen, hardlopen en nog wat andere sporten bent, en dit dan logt als training.
En ik begrijp dat je workouts dus moet upladen naar de app? Dit gaat niet automatisch als hij bijvoorbeeld je telefoon pairt.
[ Voor 5% gewijzigd door Reverb_ op 15-12-2016 15:58 ]
(dat was volgens mij de grap die rockhopper bedoelde - als je hem moet uitleggen, werkt 'ie minder goed)
Punctuality is the politeness of kings
Als je een toestel met wifi hebt (niet de 235, maar meer in het midden&top segment 920xt, fenix3 polar M600) doet hij automatisch syncen als je je activiteit beëindigt binnen het bereik van een bekend wifi gebied. Anders zal hij bij een sync alles uploaden, dit kan via pc, wifi (mits ondersteund), bluetooth. Je telefoon pairen zal niet werken als de app van de fabrikant niet meedraait, anders gezegd als ik m'n toestel aan m'n telefoon koppel maar garmin connect op de telefoon staat uit, gebeurt er niet veel.Reverb_ schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:55:
[...]
En als ik doorfiets zelfs in 15 min, hehe.
Weet wel dat Fitbit wel automatisch registreert dat je aan het fietsen, hardlopen en nog wat andere sporten bent, en dit dan logt als training.
En ik begrijp dat je workouts dus moet upladen naar de app? Dit gaat niet automatisch als hij bijvoorbeeld je telefoon pairt.
@dreamscape ik ben blij dat iemand anders er ook de humor van inzag
Edit: mijn 'sportprofiel' op flow.polar.com was blijkbaar overschreven door de laatste update. Aangepast en hopelijk is het hiermee gefixt. Slordigheidje van Polar.
[ Voor 23% gewijzigd door chaola op 18-12-2016 18:42 ]
It's just technology, not religion
Mocht je nog voor redelijk weinig geld een sporthorloge willen gaan proberen.
Bij mij synchroniseren mijn 235 gewoon via Bluetooth ook al staat de app niet open.rockhopper schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:39:
[...]
Als je een toestel met wifi hebt (niet de 235, maar meer in het midden&top segment 920xt, fenix3 polar M600) doet hij automatisch syncen als je je activiteit beëindigt binnen het bereik van een bekend wifi gebied. Anders zal hij bij een sync alles uploaden, dit kan via pc, wifi (mits ondersteund), bluetooth. Je telefoon pairen zal niet werken als de app van de fabrikant niet meedraait, anders gezegd als ik m'n toestel aan m'n telefoon koppel maar garmin connect op de telefoon staat uit, gebeurt er niet veel.
@dreamscape ik ben blij dat iemand anders er ook de humor van inzag
Verwijderd
Heeft er hier iemand ervaring met de US versie? Op verschillende websites is deze (aanzienlijk) goedkoper dan de Europese variant. Is de US variant probleemloos in Nederland te gebruiken (o.a. qua oplader en GPS)?
Bewijs dat GPS werkt één, twee en nummer drie.
[ Voor 22% gewijzigd door driedees op 18-12-2016 21:51 ]