Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 42 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Handig dat het een USB lader is. De GPS ziet er inderdaad goed uit.
Zelfs met bijkomende kosten is het nog een goeie deel.
Voor de vorm slaap ik er nog een nachtje over, ga ' em morgen bestellen.
Veel plezier met de 920 XT!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 18:14
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:18:
Ik heb mijn oog laten vallen op de Garmin Forerunner 920XT in verband met (open water) zwemmen.
Heeft er hier iemand ervaring met de US versie? Op verschillende websites is deze (aanzienlijk) goedkoper dan de Europese variant. Is de US variant probleemloos in Nederland te gebruiken (o.a. qua oplader en GPS)?
Voor zover ik weet zijn alle gps toestellen "global" in de zin dat ze overal gebruikt kunnen worden. Voor garmin geldt zelfs dat ieder toestel in alle landen ondersteund wordt voor reparaties (mits binnen garantie, mits garmin er een vestiging heeft) en je kan er altijd terecht voor ondersteuning. Verder geld natuurlijk wel dat mits er een stekker nodig is, deze eventueel af kan wijken, maar dat gaat eigenlijk nooit op voor losse gps toestellen of horloges. Dus het kan zeker lonen in de VS een garmin toestel aan te schaffen.

Let wel, de kans zit er redelijk dik in dat de opvolger van de 920 binnen nu en een half jaar aangekondigd gaat worden, vandaar dat ie al in prijs aan het zakken is momenteel. Voor nu een prachtig toestel voor een scherpe prijs.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Over de Garmin Forerunner Personal Records functie: berekent hij de snelste sectie uit je run? Of pakt hij starttijd totdat je de afstand hebt gehaald?

Stel ik loop 3km in (rustig - 15min), 10km hard (40min - 7km: 28min) en dan weer 3km uit (rustig, 15min).

Welk PR krijg ik dan voor de 10km?
A. 43 minuten (15 + 28min)
B. 40 minuten

Kan het niet vinden online. Dank!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 12:59

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mijn ervaring is dat op zowel Garmin Connect als op Strava een snelle sectie wordt bepaald binnen je run. Je kunt dus een warming-up, wedstrijd en cooling-down in 1 activity doen.

Vanwege de sample size kan het zijn dat je tijd dan ergens net boven de 40 minuten ligt, als Garmin bijvoorbeeld in delen van 250m zijn snelste sectie bepaalt en je warming-up is 3,1km...

EDIT: Wat geGoogle leert me dat dit gedrag mogelijk verschilt per (Garmin) device.

[ Voor 10% gewijzigd door Pathogen op 19-12-2016 15:41 ]

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:15
Zal er eens op letten voor de 920XT mrAcid, al levert nu alles bij mij een PR op - nieuw horloge.

Had er eigenlijk geen rekening meer mee gehouden, maar kreeg nog factuur voor invoerrechten voor de 920XT.* FedEx is veel te netjes :P Blijft hele scherpe aanbieding voor een nieuwe 920XT.

* Edit: ik weet dat je invoerrechten betaalt over items > €150, maar ik had nog nooit als particulier wat besteld en pas dagen na de levering daarvoor een factuur gekregen. Meestal vooraf die invoer betalen of direct bij aflevering.

[ Voor 30% gewijzigd door driedees op 20-12-2016 09:24 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Verwijderd

En besteld...

Rockhopper, het klopt inderdaad dat het global is.
Onderstaande reactie kreeg ik van Garmin:
Beiden toestellen zullen gewoon wereldwijd kunnen gebruiken. Het enige praktische verschil zal zijn dat het Amerikaanse toestel zonder Nederlandse taal geleverd zal zijn, en er op Amerikaanse toestellen slechts 1 jaar garantie geld, in plaats van de 2 jaar voor aanschaffen binnen Nederland.

Driedees, jammer dat FedEx en de douane hun werk netjes hebben gedaan.
Ik heb het nagerekend en het is nog altijd een goede deal (scheelt zo'n 57 euro met de goedkoopste versie in NL als ik het goed heb).

• MrAcid
  • Niet online
Iemand deze Garmin Connect IQ app al geprobeerd? Klinkt ideaal!

https://www.dcrainmaker.com/2016/12/pacing-races-garmin.html

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Heb hem vandaag geïnstalleerd ga hem bij mijn eerste volgende wedstrijd proberen, ben benieuwd

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:15
MrAcid schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:44:
Over de Garmin Forerunner Personal Records functie: berekent hij de snelste sectie uit je run? Of pakt hij starttijd totdat je de afstand hebt gehaald?
Voor zover ik kan zien, pakt de 920XT de snelste sectie. Hieronder de gegevens van die run uit Garmin Connect en het huidige 10km-"record" in m'n 920XT rechts in beeld, zoals je ziet is de "recordtijd" lager dan de eerste doorkomst op de 10km. Strava-link.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/x45myvgeazxpvs2/Garmin10Krecord.png

Vanavond heb ik 10km gelopen, eerste 3km inlopen op 6:00 min/km - toen 5 km rond de 4:35 min/km geprobeerd te lopen en de laatste 3km weer rustig, Strava-link. Ook hier pakt het horloge de snelste sectie.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/mt9ei6nt5p3mqkb/Garmin5Krecord.png

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• MrAcid
  • Niet online
Bijna hetzelfde gedaan vandaag, met een 10km. Pakt ook het snelste deel. Garmin Forerunner 230.

https://www.strava.com/activities/808790015

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Goeie posts, DDD & MrA! Ik "wist" dit altijd wel, maar twee stuks onderbouwing met data is zo heerlijk Tweakers ;)

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:06
Iemand ervaring met wintersporten icm een forerunner 235? Wil graag mn totale geskide afstand, average/max speed en hoogtemeters tracken. Opzich geen probleem natuurlijk, alleen zit je ook een gedeelte van de dag in de lift en die wil je niet tracken. Heb ook wel met apps (zoals trace) geskied maar wil mn telefoon niet gebruiken dit jaar maar mn horloge. Of zal de enige optie de route uploaden naar een externe website worden?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:24
Bartske schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 21:48:
Iemand ervaring met wintersporten icm een forerunner 235? Wil graag mn totale geskide afstand, average/max speed en hoogtemeters tracken. Opzich geen probleem natuurlijk, alleen zit je ook een gedeelte van de dag in de lift en die wil je niet tracken.
Ik heb vorig jaar mijn wintersport gelogd met mijn FR220. Dat werkt prima, zolang je je aanwent om beneden bij de lift even op lap en start/stop te drukken en boven weer op start/stop. Na synchroniseren met je telefoon wel even de activity wijzigen van hardlopen naar skiën of snowboarden, maar dat is niet zo'n punt.

Daarvoor is het wel handig om een extra strap te gebruiken om je band te verlengen zodat hij over je ski-jack past. Ik heb daarvoor een 22 mm nato-strap afgeknipt en er gaatjes in gemaakt. De optische HRM van je 235 werkt dan natuurlijk niet meer.

Inmiddels heb ik een fenix 3 die wat meer ondersteuning heeft voor wintersport, maar met een FR2xx werkt het op zich ook best. Beter gezegd: er is vast wel een connect IQ appje dat zoiets nog wel beter ondersteunt dan mijn methode...

Volgens mij heb ik dat gemodificeerde bandje nog liggen. Als je interesse hebt, stuur ik hem wel naar je op.

Punctuality is the politeness of kings

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:06
dreamscape schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 22:00:
[...]

Ik heb vorig jaar mijn wintersport gelogd met mijn FR220. Dat werkt prima, zolang je je aanwent om beneden bij de lift even op lap en start/stop te drukken en boven weer op start/stop. Na synchroniseren met je telefoon wel even de activity wijzigen van hardlopen naar skiën of snowboarden, maar dat is niet zo'n punt.

Daarvoor is het wel handig om een extra strap te gebruiken om je band te verlengen zodat hij over je ski-jack past. Ik heb daarvoor een 22 mm nato-strap afgeknipt en er gaatjes in gemaakt. De optische HRM van je 235 werkt dan natuurlijk niet meer.

Inmiddels heb ik een fenix 3 die wat meer ondersteuning heeft voor wintersport, maar met een FR2xx werkt het op zich ook best. Beter gezegd: er is vast wel een connect IQ appje dat zoiets nog wel beter ondersteunt dan mijn methode...

Volgens mij heb ik dat gemodificeerde bandje nog liggen. Als je interesse hebt, stuur ik hem wel naar je op.
Bedankt voor je info! Ik ga hem gewoon onder mn skijack dragen denk ik. Dan kijk ik daar wel of ik hem gewoon laat doorlopen en later de liften eruit knip of dat ik hem elke keer stop. Bandje is dus niet nodig maar bedankt voor het aanbod!

• rockhopper
Bartske schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 22:16:
[...]
Bedankt voor je info! Ik ga hem gewoon onder mn skijack dragen denk ik. Dan kijk ik daar wel of ik hem gewoon laat doorlopen en later de liften eruit knip of dat ik hem elke keer stop. Bandje is dus niet nodig maar bedankt voor het aanbod!
Het is anders erg fijn om af en toe te kunnen zien hoe hard je gaat / hoe laat het is zonder dat je meteen je hele horloge uit hoeft te graven. Maar ECHT nodig is het natuurlijk ook weer niet. Let wel dat je met de hele dag doorloggen je eventueel met een leeg horloge kan eindigen, daarom is het altijd handiger om na een afdaling (lift enzo) het horloge stop te zetten.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb in november een paar dagen geskied met een Forerunner 230. Hele dag tracken gaat prima. Ook onder je jas. Mocht er iemand een mooie Connect IQ app vinden dan hou ik me aanbevolen.

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-11 16:01
Heb je eigenlijk bij de forerunner 220 ook TE (trainingeffect) want ik zie wel dat horloge + band 'firstbeat-technology' ondersteunt...

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:11
Ik ben op zoek naar een sporthorloge.

Sporten die ik er mee doe:
Fietsen
Spinning
Skiën.

Eisen:
Hartslagmeting op de pols
GPS
Calorieën teller bij spinning en fietsen
Nike to have: lift herkenning bij skiën.

Iemand tips voor een horloge tot maximaal 300 euro?

Mogelijke kandidaten:
Garmin forerunner 235
Tomtom adventurer
Garmin vivoactive hr
Tomtom cardio Multi sport

Iemand aanbevelingen of andere tips?

Ik lees dat tomtom bijvoorbeeld geen calorieën telt als er geen gps is?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34
rockhopper schreef op zondag 25 december 2016 @ 01:34:
[...]

Het is anders erg fijn om af en toe te kunnen zien hoe hard je gaat / hoe laat het is zonder dat je meteen je hele horloge uit hoeft te graven.
Ik vond het vooral gevaarlijk, iedere keer weer harder willen....totdat je boven de 100km/uur van die berg af gaat....toch maar mee gestopt... 8)7 8)7

• rockhopper
coldasice schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:03:
[...]
Ik vond het vooral gevaarlijk, iedere keer weer harder willen....totdat je boven de 100km/uur van die berg af gaat....toch maar mee gestopt... 8)7 8)7
Ik zou het persoonlijk niet weten want ik heb nog nooit geskied, maar zoiets heb je toch zelf in de hand. Daarbij als het echt om snelheid gaat kan je beter tijdens je vlucht naar het ski-gebied kijken ;)

• rockhopper
bramv82 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:24:
Ik ben op zoek naar een sporthorloge.

Sporten die ik er mee doe:
Fietsen
Spinning
Skiën.

Eisen:
Hartslagmeting op de pols
GPS
Calorieën teller bij spinning en fietsen
Nike to have: lift herkenning bij skiën.

Iemand tips voor een horloge tot maximaal 300 euro?

Mogelijke kandidaten:
Garmin forerunner 235
Tomtom adventurer
Garmin vivoactive hr
Tomtom cardio Multi sport

Iemand aanbevelingen of andere tips?

Ik lees dat tomtom bijvoorbeeld geen calorieën telt als er geen gps is?
Met de wensen die je hebt en zonder verdere onderbouwing waarom je op de huidige selectie bent uitgekomen is het lastig adviseren. In principe voldoen al je keuzes aan je wensen, al zal je bij sommige toestellen achteraf een activiteit handmatig moeten her-labellen als "skiën" of "spinning", overigens heb je bij spinning eigenlijk geen gps nodig maar wil je juist een cadans / snelheidsmeter verbinden maar dat kan bij de meeste toestellen wel. Verder heb je bij Tomtom nog de spark 3 die ook in een variant die net wat goedkoper is dan de adventurer en ook optische hr heeft. Je kan ook nog kijken bij polar naar de m600.
Wat ik je in ieder geval aanraad is om bij de ing rentepunten te kijken voor eventuele tomtom aanbiedingen, en zelf even je toestellen doorlezen op dcrainmaker.com omdat hij erg duidelijk de voor en nadelen van toestellen aangeeft.
Persoonlijk zou ik overigens van die 4 de vivoactive hr nemen zonder enige twijfel maar ik heb weinig vertrouwen (noch ervaring met) Tomtom producten, de fr235 is iets meer op echt die-hard sporten toegelegd (iets) terwijl de vivoactive meer casual is en een zwitsers-zakmes qua functionaliteit.

-edit sorry voor de dubbelpost ik dacht dat ik m'n eerste post aan het bijwerken was-

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:52

Galois

1811 - 1832

De Forerunner 735XT is voor EUR. 380,- te koop bij Futurumshop momenteel.

Hij is zeer vergelijkbaar met de Forerunner 235, maar met meer functies. Momenteel is de 735XT slechts 80 euro duurder.

De extra functies als multisport, zal ik niet of nauwelijks gebruiken denk ik. Ik doe vooral aan fietsen en hardlopen.

Maar toch neig ik naar de 735XT omdat deze uitgebreider is... Hij is net zo duur als de Forerunner 630. Het grootste verschil met de 630 die ik kan vinden is dat de 735XT de HR-functie in het horloge heeft en dat de 630 wel via wifi de gegevens kan overdragen.
(de HR-functie zonder borstband, is handig, maar voor mij niet een must)

De moeite waard dit prijsverscihl als je alleen fietst en hardloopt?

Wie kan zinnig advies geven? Voor de goedkoopste, dus de 235 gaan? Of is die wifi-functie van de 630 die 80 euro waard? Of de extra functies van de 735XT?

[ Voor 32% gewijzigd door Galois op 27-12-2016 21:08 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• MrAcid
  • Niet online
WiFi is het niet waard. Elke moderne Garmin synct via je telefoon via Bluetooth.

235 vs 735XT: alleen de XT nemen als je echt triatlon doet.

Mijn mening. :)

• rockhopper
DC was ook niet erg enthousiast over de 735, als je eenmaal in die prijsrange zit kan je eigenlijk beter doorstoten naar een Fenix 3, kost een klein beetje meer maar dan krijg je behoorlijk veel meer waar voor je geld (plus dat velen hier het een mooier uiterlijk vinden hebben) Ik denk dat als je nu op amazon.de kijkt je de fenix 3 al voor minder dan 380 kan vinden. Maar goed wil je per se HR dan wordt ie wel iets duurder.

En tja wifi, ik zou niet meer zonder willen, maar dat komt omdat bij mij blutooth en telefoon sync maar matig werkt. Het is wel lekker makkelijk zeker als je je activiteit bij een bekend netwerk eindigt, dan staat je activiteit al online voordat je op de bank zit / onder de douche staat.

Maar ongeacht welke je kiest, het loont om even twee weken te wachten tot Garmin (en andere fabrikanten) hun aankondigingen doen op de CES beurs begin januari. Dan worden de nieuwe modellen bekend, en logischerwijs volgen dan ook prijsdalingen voor de oude modellen (en hoge influx van oudere toestellen op marktplaats zodat mensen een nieuwe model kunnen halen)

• Galois

Galois

1811 - 1832

rockhopper schreef op woensdag 28 december 2016 @ 00:09:
DC was ook niet erg enthousiast over de 735, als je eenmaal in die prijsrange zit kan je eigenlijk beter doorstoten naar een Fenix 3, kost een klein beetje meer maar dan krijg je behoorlijk veel meer waar voor je geld (plus dat velen hier het een mooier uiterlijk vinden hebben) Ik denk dat als je nu op amazon.de kijkt je de fenix 3 al voor minder dan 380 kan vinden. Maar goed wil je per se HR dan wordt ie wel iets duurder.

En tja wifi, ik zou niet meer zonder willen, maar dat komt omdat bij mij blutooth en telefoon sync maar matig werkt. Het is wel lekker makkelijk zeker als je je activiteit bij een bekend netwerk eindigt, dan staat je activiteit al online voordat je op de bank zit / onder de douche staat.

Maar ongeacht welke je kiest, het loont om even twee weken te wachten tot Garmin (en andere fabrikanten) hun aankondigingen doen op de CES beurs begin januari. Dan worden de nieuwe modellen bekend, en logischerwijs volgen dan ook prijsdalingen voor de oude modellen (en hoge influx van oudere toestellen op marktplaats zodat mensen een nieuwe model kunnen halen)
HR-meting op de pols is eigenlijk wel een must inderdaad...

Tnx voor de tip van de CES beurs. Niet aan gedacht, maar dan zullen in ieder geval de prijzen van de huidige modellen vast omlaag gaan...
MrAcid schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:50:
WiFi is het niet waard. Elke moderne Garmin synct via je telefoon via Bluetooth.

235 vs 735XT: alleen de XT nemen als je echt triatlon doet.

Mijn mening. :)
Ben ik niet met je eens. Ik vind wifi echt wel superhandig (heb de Forerunner 620 nu). Opslaan en geen omkijken meer naar. Als ik op vakantie ben, vind ik het ook geen probleem om het via bluetooth en mijn telefoon te doen, maar is toch wel een extra handeling...

Eigenlijk wil ik HR op de pols én wifi :-)
Misschien dus nog maar een maandje wachten en kijken wat er komt in januari (want het is zeker dat Garmin met nieuwe Forerunners zal komen?).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Bluetooth synct ook automatisch toch?

Met jouw wensen klinkt de F3 HR nubals beste optie. Wellicht komt er idd een mooiecaanbieding zodra de nieuwe modellen geintroduceerd zijn.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Requiem19 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:18:
Bluetooth synct ook automatisch toch?

Met jouw wensen klinkt de F3 HR nubals beste optie. Wellicht komt er idd een mooiecaanbieding zodra de nieuwe modellen geintroduceerd zijn.
Vind ik toch een verschil hoor. Op de telefoon op 'opslaan' klikken en dan hoef ik niets meer te doen. Anders moet ik mijn telefoon nog pakken en Garmin Connect openen (en het uploaden duurt altijd wel een minuutje of zo...). Ik weet het, luxe probleem :)

Tnx voor de tip. Alleen is de Fenix3 wel weer een stuk duurder. Ik vind 380 toch echt wel de maxmaxmax :)

Galois schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:22:
[...]

Vind ik toch een verschil hoor. Op de telefoon op 'opslaan' klikken en dan hoef ik niets meer te doen. Anders moet ik mijn telefoon nog pakken en Garmin Connect openen (en het uploaden duurt altijd wel een minuutje of zo...). Ik weet het, luxe probleem :)

Tnx voor de tip. Alleen is de Fenix3 wel weer een stuk duurder. Ik vind 380 toch echt wel de maxmaxmax :)
Ik zit me nu even af te vragen of mijn F3 nu wel / niet automatisch met bluetooth synct. Als in:

F3 is altijd verbonden met bluetooth met telefoon (ook voor notificaties etc). Als ik dan na hardloopsessie thuiskom, en ik open GarminConnect, dan staat de run er (soms) al wel in dacht ik. Maar misschien is die sync dan via WiFi gegaan... iets om te testen :).

Ik ben het met je eens dat het irritant is om handmatig nog te moeten syncen. Al heeft de F3 een functie in het horloge waarmee je de sync kunt forcen zonder je telefoon te pakken.

• rockhopper
Galois schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:14:
[...]
Eigenlijk wil ik HR op de pols én wifi :-)
Misschien dus nog maar een maandje wachten en kijken wat er komt in januari (want het is zeker dat Garmin met nieuwe Forerunners zal komen?).
De enige zekerheid die er is, is dat er aankondigingen volgen. Welke serie en wat precies weten alleen een paar medewerkers, testpersonen en misschien al een aantal mensen die reviews schrijven. Al deze mensen hebben een NDA getekend, wat betekend dat iedere info die ze hebben, ze niet mogen delen met de rest van de wereld.
Het is vrijwel zeker dat er een nieuwe Fenix aangekondigd gaat worden omdat er al een langere tijd geruchten/foto's over rond gaan. Het past ook in het ieder jaar een nieuw model tempo dat ze de laatste tijd hebben gehad. Echter ook hier geld: geen zekerheden.
Verder is de 920 al behoorlijk oud, hier verwachten we ook een opvolger op de korte/middellange termijn.
Misschien dat er een model serie boven de Fenix/920 komt, want de 735 zit er duidelijk onder met een vreemde prijs. (slechte verhouding bang-for-buck in mijn ogen)
De 235 FR is behoorlijk nieuw, hier verwacht ik geen nieuwe aankondiging. Voor de rest is het koffiedik kijken.
Ze zullen verder ook nog wel tech nieuws brengen over de andere lijnen, outdoor/water (boten)/fiets computers en ontwikkeling op accessoires zoals de varia of action cams. Kortom afwachten en de site van dcrainmaker in de gaten houden.

@galois de fenix 3 HR is al even gezakt tot 315€ op amazon.de tijdens een lightning deal tijdens black friday. De prijs -kan- dus wel, maar momenteel is hij weer hoger. Na de lightning deal stond de prijs trouwens een paar dagen op ergens in de 370-390 range, prijs weet ik niet meer precies. Waarschijnlijk heb je tijdens zo'n sale niet de luxe om tussen verschillende modellen/kleuren te kiezen, dus hou dat in je achterhoofd.

Op dit moment is de fenix 3 hr (silver only) voor 340pond te krijgen op amazon.co.uk dat lijkt me de goedkoopste optie en binnen budget

[ Voor 3% gewijzigd door rockhopper op 28-12-2016 18:25 . Reden: prijs F3hr toegevoegd ]

Verwijderd

Beste tweakers
Ik heb een vraagje waar ik bij garmin geen oplossing voor krijg...ik heb een forerunner 630. Wanneer ik ga lopen is deze gekoppeld op mijn samsung s7 edge met android 6.01
In de garmin connect app kan je bij instellingen kiezen voor gesproken waarschuwingen. (Hartslag/tempo/afstand). Dit wil echter niet werken...ik heb zelf al de app geprobeerd op andere toestellen, maar als het toestel werkt met Android 6.01 werkt het niet...Op Android 5 werkt het weer wel...
Is er iemand van jullie die dit probleem ook heeft? Of dit kan bevestigen?
Mvg.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27
rockhopper schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:19:

Op dit moment is de fenix 3 hr (silver only) voor 340pond te krijgen op amazon.co.uk dat lijkt me de goedkoopste optie en binnen budget
Waar heb je deze gezien? En hoe zoek jij? Ik hou de prijs van de Fenix HR al een tijdje bij in de hoop op een scherpe aanbieding, maar vind het maar lastig zoeken. Veel van de aanbiedingen zijn vaak voor de non-HR versie maar komen er wel bij te staan icm HR-band of de mogelijkheid daartoe... 340 (of lager) heb ik nog niet gezien, zelfs niet in ponden.. Als je nog een linkje hebt hoor ik het graag!

EDIT: inmiddels zelf ook gevonden, niet goed gekeken vorige keer denk ik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Valorian op 28-12-2016 19:44 ]

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:53
Mocht je in de markt zijn voor een nieuwe horloge dan is het handig om GPSRumors ook even te checken. Ze geven elke maand een update over welke nieuwe horloges verwacht worden en de levensfase van de huidige generatie. Zie http://gpsrumors.com/monthly-roundup-december-2016

• rockhopper
Valorian schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:43:
[...]
Waar heb je deze gezien? En hoe zoek jij? Ik hou de prijs van de Fenix HR al een tijdje bij in de hoop op een scherpe aanbieding, maar vind het maar lastig zoeken. Veel van de aanbiedingen zijn vaak voor de non-HR versie maar komen er wel bij te staan icm HR-band of de mogelijkheid daartoe... 340 (of lager) heb ik nog niet gezien, zelfs niet in ponden.. Als je nog een linkje hebt hoor ik het graag!

EDIT: inmiddels zelf ook gevonden, niet goed gekeken vorige keer denk ik ;)
Voor de liefhebbers hier nog even een linkje. Let wel de eerste in de lijst is een 2e handje en de tweede in de lijst is de goedkope die nieuw is.

@OneMoreThing gpsrumors geeft op zich wel een mooi overzicht van welke toestellen oud en nieuw zijn, maar neem de adviezen niet klakkeloos over. Sommige nieuwe modellen zijn namelijk geen verbetering. Met name het advies voor de recente Suunto serie is ronduit belachelijk. Het lijkt erop dat de adviezen alleen gebaseerd zijn op datum van uitgifte (nieuw of recent vs al lang op de markt) terwijl de rest wordt genegeerd. Het is natuurlijk wel handig om te zien welke toestellen al langer bestaan.

• OneMoreThing
rockhopper schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:22:
[...]

@OneMoreThing gpsrumors geeft op zich wel een mooi overzicht van welke toestellen oud en nieuw zijn, maar neem de adviezen niet klakkeloos over. Sommige nieuwe modellen zijn namelijk geen verbetering. Met name het advies voor de recente Suunto serie is ronduit belachelijk. Het lijkt erop dat de adviezen alleen gebaseerd zijn op datum van uitgifte (nieuw of recent vs al lang op de markt) terwijl de rest wordt genegeerd. Het is natuurlijk wel handig om te zien welke toestellen al langer bestaan.
Dat klopt. Het ging er meer om om inzicht te geven in de fase van de lifecycle van een apparaat. Ik zie hierboven dat er veel gewezen wordt op aanbiedingen van de Fenix 3. Ik zou mijn geld daar niet meer aan uitgeven en wachten op de opvolger als je perse een Fenix zou willen. Ik ben momenteel zelf op zoek naar een vervanger van mijn Polar V800 maar het blijft nog angstvallig stil bij Polar. Ik overweg om terug naar Garmin te gaan maar Garmin lijkt elke maand wel een nieuw toestel aan te kondigen vergeleken bij Polar. :+ Ik doe gemiddeld 2 jaar met een horloge en wil niet een horloge kopen die op het punt staat om vervangen te worden.

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 19:16

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Omdat er veel liefhebbers van de F3 in dit topic zijn een kleine attentie voor het feit dat ik de mijne in de V&A aanbied. Niet bedoelt als verkapte reclame, maar ook om iemand blijf te maken:

https://tweakers.net/aanb...r-bundle-grijs-zwart.html

Vanwege competitieve redenen ben ik overgestapt (gedowngrade) naar de 630 simpelweg vanwege het gewicht. Overigens ben ik bij deze laatste niet helemaal gelukkig met het touchscreen, handzame knoppen blijf ik beter vinden. Toch is het gewicht wel 'zwaarwegend' genoeg om de F3 definitief 'van de hand' te doen (soms ben ik wel grappig :9)

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 07:12
Fenix 3 HR in de aanbieding bij amazon.de
https://www.amazon.de/Gar...6&sr=8-2&keywords=fenix+3

Hij is slechts €375,20

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• minimaLL
  • Laatst online: 04-11 16:01
Alle garmins blijkbaar op amazon:
Forerunner 235: €259
Forerunner 230: €199

• OneMoreThing
Ik heb een 735XT besteld om mijn Polar V800 te vervangen. Ik ben benieuwd hoe het Garmin platform zich ontwikkeld heeft de laatste jaren. De laatste Garmin die ik gebruikt heb is een FR610.

Verwijderd

Wellicht nog handig zo voor in het nieuwe jaar, bij Optimel Eurosparen kun je een drietal Tomtom horloges krijgen met korting via die punten. Punten zijn makkelijk te sparen (denk aan 5 euro aan Eurosparen punten bij een bakje kwark voor een euro). Op deze manier zijn de Spark 3 volgens mij een stuk goedkoper dan bij de bekende winkels.

TomTom Touch Fitness Tracker: van €149 naar €105 met 44 Eurosparen punten
TomTom Spark 3 Cardio GPS Fitnesshorloge: van €199 naar €139 met 60 Eurosparen punten
TomTom Spark 3 Cardio + Music GPS Fitnesshorloge: van €249,95 naar €147,95 met 75 Eurosparen punten

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

geruchten van de Garmin Fenix 5 komen nu ook mooi op gang. Verwachting is dat het deze week aangekondigd gaat worden op de CES 2017 in Las Vegas.

Zie hem net op een Poolse site verschijnen
https://translate.google....enix5x&edit-text=&act=url

natuurlijk nog maar de vraag of het klopt maar het is meer info naast de screenshots die eerder zijn uitgelekt. https://appelmoessite.wor...in-fenix-5-hires-ces2017/

en ook officieel nu: https://buy.garmin.com/de-DE/DE/p/552237#accessories

[ Voor 6% gewijzigd door aardbeix15 op 04-01-2017 10:52 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:24
aardbeix15 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:38:
geruchten van de Garmin Fenix 4/5 komen nu ook mooi op gang. Verwachting is dat het deze week aangekondigd gaat worden op de CES 2017 in Las Vegas.

Zie hem net op een Poolse site verschijnen

https://translate.google....enix5x&edit-text=&act=url
Inmiddels staat de Fenix 5 gewoon bij Garmin op de site, met drie verschillende case sizes:

Fenix 5 (47mm): https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/552982
Fenix 5S (42mm): https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/552237
Fenix 5X (51mm): https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/560327

Hopelijk zijn de straps van die 5X binnenkort los te koop, want dat is dezelfde maat als de 3 volgens mij. Ik vind de standaard strap van de Fenix 3 niet zo heel fijn en deze lijkt wat dunner te zijn. Een combinatie van het uiterlijk van een Fenix 2-strap met het materiaal van de Fenix 3-strap.
Al ben ik niet ontevreden over de nylon straps van de Tactix Bravo die ik nu gebruik i.c.m. mijn Fenix 3.

(edit: ze werken met een nieuw 'quickfit' systeem - nog even afwachten of dat compatible is met de F3...)

Die Fenix 5 en 5S gaan wel een hit worden, ondanks de prijs. Een Fenix is behoorlijk goed bruikbaar als dagelijkse klok (stukken stijlvoller dan een FR), maar eigenlijk wel heel erg groot. Dan is een gewone 5 of zelfs een 5S (ondanks iets kleiner display) wel een erg mooi alternatief.

* dreamscape zou bijna zijn F3 en nog een paar andere horloges wegdoen en alleen met een F5 gaan rondlopen :)

Overigens heb ik laatst een chinese knock-off metalen band gekocht voor de Fenix 3 (foto'tje, combineert nog mooier met de silver versie), maar die zit bij mij niet prettig. Als iemand hier interesse heeft in die band voor een heel schappelijk prijsje, doe maar even een DM.

[ Voor 25% gewijzigd door dreamscape op 04-01-2017 11:02 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Jammer dat pols-HR zo standaard is. Van mij mag dat best weer afgeschaft worden en de prijs 50-100 euro omlaag... Wel mooie apparaten, mijn gadgetduiveltje loopt alweer handenwrijvend rond :P

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-10 13:22
Eindelijk zijn dan na 2 maanden eindelijk de prijzen en definitieve specificaties bekend. :)

Gezien de mogelijkheid tot kaarten wordt het voor mij bijna zeker de 5X (Helaas wel €749,99. :-( )
Hij is wel aanzienlijk aan de maat dus het wordt wel een fysieke winkel aanschaf zodat ik hem kan vergelijken met de andere modellen.
Verder verwacht ik geen grote problemen/bugs aangezien het een doorontwikkeling is van de vorige Fenix generatie. Even de reviews afwachten om te kijken of er ook nog verbeteringen zijn doorgevoerd in GPS en HR en dan op de pre-sale lijst.

Eerste preview (DCrainmaker) https://www.dcrainmaker.c...s-serieswith-mapping.html

Eén van de opvallenste eigenschappen vond ik: "Fenix 5 series now supports Bluetooth Smart sensors" (op het moment alleen HR)

[ Voor 19% gewijzigd door W.Wonderland op 04-01-2017 13:44 ]

Zo, wie heeft er interesse in een Fenix 3 Sapphire met twee extra metalen bandjes? :D.

• Roozzz
  • Laatst online: 22:29

Roozzz

Plus ultra

Best mooi, maar wat is dat ding gruwelijk duur...
Ik vind die kaarten best een leuke feature, maar vraag me wel af wie er nu echt op zitten te wachten. De outdoor-crowd niet, want de paden die zij gebruiken staan er toch niet op, dus een breadcrump is ruim voldoende. De weglopers misschien. Maar ook die draaien de meeste kilometers in bekend terrein en om nu voor die paar keer per jaar als je in een volstrekt onbekende omgeving loopt daar de premium voor te betalen...

Ik zie nog geen directe reden om te gaan switchen, wel diverse features die nice-to-have zijn. Maar wat mij betreft niks dat ik móét hebben. Ik ben vooral nog erg benieuwd naar de accuratesse van oa de HR, gps en barometer.

If you can see, look. If you can look, observe

• Sinned123
Ik keek er echt naar uit.
Had gehoopt en verwacht dat er een mp3 functie bij zou komen.

De maps functie kan handig zijn, maar nu gaat het eigenlijk ook best wel makkelijk.
Het scherm lijkt scherper te zijn.
De rest is vooral softwarematig.

De Fenix3 heeft de nodige updates gehad, dus ik sluit niks uit. Maar voorlopig ga ik niet upgraden vanaf mijn 3HR.
Dit komt ook mede door de prijs, voor een 5X moet ik bijna €500 bijlappen.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

Sinned123 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:25:

Het scherm lijkt scherper te zijn.
Let op, dat kan gewoon misleiding zijn van Garmin. Zie ook de reclamefoto's van de diverse Forerunners vs IRL waarbij de dpi/resolutie van de echte horloges niet eens in de buurt komt van de reclamefoto's. In de preview van DCR lijkt het wel snor te zitten...mag ook wel gezien de prijs :P

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 04-01-2017 14:44 ]

Strava

• Sinned123
vhal schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:43:
[...]

Let op, dat kan gewoon misleiding zijn van Garmin. Zie ook de reclamefoto's van de diverse Forerunners vs IRL waarbij de dpi/resolutie van de echte horloges niet eens in de buurt komt van de reclamefoto's
Ik heb naar het filmpje van Ray gekeken ;0
Hij zou ook gewoon scherper moeten zijn.
De F3/HR is 218x218 bij 1,2"
De F5x is 240x240 bij 1,2"

Roozzz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:56:
Best mooi, maar wat is dat ding gruwelijk duur...
Ik vind die kaarten best een leuke feature, maar vraag me wel af wie er nu echt op zitten te wachten. De outdoor-crowd niet, want de paden die zij gebruiken staan er toch niet op, dus een breadcrump is ruim voldoende. De weglopers misschien. Maar ook die draaien de meeste kilometers in bekend terrein en om nu voor die paar keer per jaar als je in een volstrekt onbekende omgeving loopt daar de premium voor te betalen...

Ik zie nog geen directe reden om te gaan switchen, wel diverse features die nice-to-have zijn. Maar wat mij betreft niks dat ik móét hebben. Ik ben vooral nog erg benieuwd naar de accuratesse van oa de HR, gps en barometer.
Als ik DCRainmaker goed lees kun je ook je eigen topo kaarten op de F5X zetten. Dan zou het wel weer interessant worden voor een grotere groep mensen.

Ik vind persoonlijk de functie dat je in een gebied waar je niet bekend bent je F5X een route kunt laten plotten van de gewenste afstand (bijv 5 of 10 km). De F5X geeft dan tijdens het lopen aan wanneer je een afslag moet nemen en leid je keurig weer terug naar het beginpunt. Pretty slick ;).

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:31
Ben wel blij dat het verschil tussen de 3 en de 5 niet megagroot is, kunnen we voorlopig gewoon bij de 3 blijven :-)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Ik vind de 24/7 hartslagmeting van iedere seconde wel echt een flinke plus van de F5.

• MrAcid
  • Niet online
Wat is de waarde van 24/7 iedere seconde je hartslag meten/opslaan? Wat kun je daar mee?

• rockhopper
Sinned123 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:44:
[...]

Ik heb naar het filmpje van Ray gekeken ;0
Hij zou ook gewoon scherper moeten zijn.
De F3/HR is 218x218 bij 1,2"
De F5x is 240x240 bij 1,2"
en de kleur heeft wat meer opties van 16 kleuren naar 64. Ik hoop alleen dat het wat minder 'washed out' geworden is want dat vind ik een van de mindere dingen aan de F3.

Ik wil zelf het toestel eens zien, voor mij belangrijke aandachtspunten:
alarm mid activity moet harder, het is nu erg zacht.
trilfunctie was goed, moet dus op hetzelfde niveau of beter zijn voor mij.
scherm display is vaak nogal donker, deze zou ik ook graag lichter zien.
minder belangrijk:
geen light bleeding in de hoeken

Waar ik het meest benieuwd en enthousiast van wordt is toch de maps. Zowel POI als de 'verzin een route voor me' zijn leuke features. Desalniettemin blijf ik er me wel van bewust dat het staren op een horloge voor de juiste weg tijdens het fietsen (normaal laat staan racefietsen) niet erg praktisch is.
MrAcid schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:02:
Wat is de waarde van 24/7 iedere seconde je hartslag meten/opslaan? Wat kun je daar mee?
Kijken hoe inspannend je dag is geweest en mocht je een medische aandoening hebben die aan het hart is gerelateerd dan kan een horloge je ook wat meer inzicht geven. Het is natuurlijk vooral belangrijk hoeveel waarde je er zelf aan hecht, net zoals bv een weerstation log. Maar ik kan wel dingen zien waarvoor het handig zou kunnen zijn, bestrijden burn out, kijken hoe je je dag ingedeeld hebt, kijken hoe druk je je maakt. Of het het waard is laat ik maar even in het midden.
Requiem19 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:33:
[...]
Als ik DCRainmaker goed lees kun je ook je eigen topo kaarten op de F5X zetten. Dan zou het wel weer interessant worden voor een grotere groep mensen.

Ik vind persoonlijk de functie dat je in een gebied waar je niet bekend bent je F5X een route kunt laten plotten van de gewenste afstand (bijv 5 of 10 km). De F5X geeft dan tijdens het lopen aan wanneer je een afslag moet nemen en leid je keurig weer terug naar het beginpunt. Pretty slick ;).
Op zich is dit niet heel anders dan de F3 nu al doet al zit je dan met een kruimelspoor te werken en tegen een achtergrond die blanco is (geen kaarten), de 5x wordt iets meer als een autonavi unit met inderdaad de o zo fijne (en gratis) open street kaarten. In feite krijg je dezelfde functionaliteit als een oregon handheld unit maar dan in horloge formaat. Met vooral de vernieuwing dat het horloge dus een route voor jou kan verzinnen. Dit is bij de Oregon serie overigens een beetje een hit & miss, soms stuurt hij je de stad in over suffe straten langs industrie terrein terwijl er bij wijze van 200 meter verder mooie bospaden zijn.
één ding is zeker, de epix is definitief ter ziele nu.
W.Wonderland schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:24:
Gezien de mogelijkheid tot kaarten wordt het voor mij bijna zeker de 5X (Helaas wel €749,99. :-( )
Hij is wel aanzienlijk aan de maat dus het wordt wel een fysieke winkel aanschaf zodat ik hem kan vergelijken met de andere modellen.
Verder verwacht ik geen grote problemen/bugs aangezien het een doorontwikkeling is van de vorige Fenix generatie. Even de reviews afwachten om te kijken of er ook nog verbeteringen zijn doorgevoerd in GPS en HR en dan op de pre-sale lijst.

Eerste preview (DCrainmaker) https://www.dcrainmaker.c...s-serieswith-mapping.html

Eén van de opvallenste eigenschappen vond ik: "Fenix 5 series now supports Bluetooth Smart sensors" (op het moment alleen HR)
Idem hier voor de 5x, speciaal de 3hr overgeslagen. Maar ai ai ai wat duur.
Wat betreft die bluetooth, dat is inderdaad een goed punt. Zou garmin langzaam afstappen van zijn ant+ systeem? Of hebben ze een deal gesloten met het BT platform (geen idee wie daar de eigenaar is van het merk en/of de techniek)?

[ Voor 81% gewijzigd door rockhopper op 04-01-2017 18:42 . Reden: replies & quotes toegevoegd ]

• pdavie2311
  • Laatst online: 14:52

pdavie2311

Live life to the fullest..

Heb gisteren even wat hardloopkleding gekocht en zag daar de Polar M200..149,-..Niet duur en ook hartslag via sensor/pols..Maar ik kom toch steeds weer terug bij de Garmin 235..Gisteren was hij nog 234,- op Amazon en nu weer 259,-....Gezien de CES die morgen begint, zal de prijs nog zakken van de 235 op korte termijn? Liefst rond de 200,- euro....

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• MrAcid
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:26:
[...]

Kijken hoe inspannend je dag is geweest en mocht je een medische aandoening hebben die aan het hart is gerelateerd dan kan een horloge je ook wat meer inzicht geven. Het is natuurlijk vooral belangrijk hoeveel waarde je er zelf aan hecht, net zoals bv een weerstation log. Maar ik kan wel dingen zien waarvoor het handig zou kunnen zijn, bestrijden burn out, kijken hoe je je dag ingedeeld hebt, kijken hoe druk je je maakt. Of het het waard is laat ik maar even in het midden.
Daarvoor maakt het niks uit of hij elke x-minuten een sample neemt of 24/7 elke seconde vastlegt. Heb je in de praktijk gewoon heel weinig aan. :)

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:11
De Fenix 5 kan mij niet overtuigen. Tweedehands Fenix 3 HR Sapphire geregeld voor dezelfde prijs als een nieuwe FR235, nieuwstaat en met anderhalf jaar garantie. Dragen jullie 'm 24/7?

• rockhopper
MrAcid schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:43:
[...]Daarvoor maakt het niks uit of hij elke x-minuten een sample neemt of 24/7 elke seconde vastlegt. Heb je in de praktijk gewoon heel weinig aan. :)
Dat zal dus ook van persoon tot persoon afhangen. Persoonlijk zou ik liever een optie zien waar je enige invloed op het interval hebt, beetje zoals het is en was. Dat met batterijduur en eigen inzicht/wensen op het oog. Liever een horloge dat het wel kan mocht ik het zo willen dan eentje waarbij ik het wel zou willen maar het niet kan. En dat jij en ik er geen goede reden voor kunnen verzinnen betekend nog niet dat er geen vraag naar was. De klant is koning en Garmin luistert. (hopelijk luisteren ze ook goed naar de prijs die veel te hoog is)
DiedB schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:44:
De Fenix 5 kan mij niet overtuigen. Tweedehands Fenix 3 HR Sapphire geregeld voor dezelfde prijs als een nieuwe FR235, nieuwstaat en met anderhalf jaar garantie. Dragen jullie 'm 24/7?
Nee, wel altijd als ik wakker ben maar nooit tijdens de nacht. F3 trouwens maar de F3HR zou me niet kunnen bekoren om wel 's nachts te dragen. Overigens denk ik dat ik wel voor de F5x ga, F3 schuift door naar vrouwlief, maar ik denk dat ik wel wacht op een betere prijs. Misschien black friday 8)

• Sinned123
DiedB schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:44:
Ja ik wel.
Maar ik sliep altijd al net horloge.
Gebruik hem ook als wekker en RHR natuurlijk. Vooral na een zware race fijn om te weten wanneer je weer hersteld bent

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-11 17:22
Nu bij IBood
http://www.ibood.com/nl/n...letter&utm_campaign=NL_01
99,95 Euro voor de Tomtom Spark Cardio.

Niet veel geld voor een sporthorloge met ingebouwde HRM.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MrAcid schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:43:
[...]

Daarvoor maakt het niks uit of hij elke x-minuten een sample neemt of 24/7 elke seconde vastlegt. Heb je in de praktijk gewoon heel weinig aan. :)
Ik ken een aantal mensen met hartklachten en voor hen zou het zeker interesant zijn denk ik.. je kan precies zien wanneer het mis ging..

Voor mezelf is het gewoon leuk qua statistieken en een beetje health monitoring.. maar noodzaak is het niet.. maar ja dat zijn de meeste features niet als je er droog naar kijkt..

Wat ik me wel af vroeg ik kan je met een F5X ook geocaches als waypoints inladen.. zo ja dan hebben ze een goede markt erbij :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-11 15:03

Blucky

Still tweaking my profile

https://www.amazon.fr/Mot...arp_d_product_top?ie=UTF8

Alleen te bestellen door Premium leden, maar ik kon dit gratis 30 dagen proberen en gelijk stopzetten.

Incl. verzending betaal je dan 135,78 euro voor de Moto 360 Sport. Deze krijgt ook de update naar Android Wear 2.0 dit jaar.

product: Motorola Moto 360 Sport

(staat in het C aanbiedingentopic: Centurion)

[ Voor 159% gewijzigd door Blucky op 05-01-2017 11:24 ]

Feeling lucky...Phunk

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Blucky schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:27:
https://www.amazon.fr/Mot...arp_d_product_top?ie=UTF8

Alleen te bestellen door Premium leden, maar ik kon dit gratis 30 dagen proberen en gelijk stopzetten.

Incl. verzending betaal je dan 135,78 euro voor de Moto 360 Sport. Deze krijgt ook de update naar Android Wear 2.0 dit jaar.

pricewatch: Motorola Moto 360 Sport (Zwart) (Zwart)

(staat in het C aanbiedingentopic: Centurion)
fijn, maar wat heeft dat met sporthorloges te maken? :)

• Blucky

Blucky

ToolkiT schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:29:
[...]

fijn, maar wat heeft dat met sporthorloges te maken? :)
Dat het een sporthorloge is 8)7 .... heb m'n reactie geupdate.
(ik had een verkeerde reactie geselecteerd).

Feeling lucky...Phunk

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Blucky schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:31:
[...]

Dat het een sporthorloge is 8)7 .... heb m'n reactie geupdate.
(ik had een verkeerde reactie geselecteerd).
fyi je amazon link werk nog niet..

• MrAcid
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:18:
[...]

Ik ken een aantal mensen met hartklachten en voor hen zou het zeker interesant zijn denk ik.. je kan precies zien wanneer het mis ging..

Voor mezelf is het gewoon leuk qua statistieken en een beetje health monitoring.. maar noodzaak is het niet.. maar ja dat zijn de meeste features niet als je er droog naar kijkt..

Wat ik me wel af vroeg ik kan je met een F5X ook geocaches als waypoints inladen.. zo ja dan hebben ze een goede markt erbij :)
Het is alleen geen "medisch" device - dus daar zou ik als hartpatiënt nooit op vertrouwen.

Waarom constante HR-monitoring voor de consument interessant is: betere inschatting van verbrandde calorieën/activiteit en het vaststellen van je rusthartslag.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MrAcid schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:09:
[...]

Het is alleen geen "medisch" device - dus daar zou ik als hartpatiënt nooit op vertrouwen.
klopt, maar helpt wel om een idee te krijgen waneer ongeveer je hart raar gaat doen.. 100% betrouwbaar is het niet, maar je hebt wel een beter inzicht..
[...]
Waarom constante HR-monitoring voor de consument interessant is: betere inschatting van verbrandde calorieën/activiteit en het vaststellen van je rusthartslag.
rusthartslag is idd een goeie.. maar het is ook interesant om de trends te zien van wat je HR doet.. en als je continu monitoring doet kan je ook onverwachte events monitoren..
Ook wel grappig om te zien wat er gebeurt als je bijvoorbeeld een spannende film kijkt..

Het wordt pas echt interessant als je HRV kunt registreren met optische HRM horloges. HRV geeft een nog betere weergave van je herstel dan je rust hartslag.

• Blucky

Blucky

Feeling lucky...Phunk

• rockhopper
[...]

Dat is natuurlijk waar als je eenmaal patiënt bent, en dan nog geldt: beter een beetje info met trends en eventuele afwijkingen dan helemaal geen. Maar het is absoluut geen vervanger van, zie het meer als een ondersteuning.
Als het ding afwijkingen weergeeft en jij voelt je verder prima, niks aan de hand. Maar mocht jij je vreemd voelen plotse versnelde hartslag, duizelig of whatever, dan kan het interessant zijn om eens te kijken wat je hartslag deed. Je zal er geen diagnoses mee gaan stellen, maar het kan toch als indicator dienen om het bv even rustiger aan te doen. Ik begrijp dat -jij- het als onzin en overbodig ziet, wat natuurlijk prima is, maar zoals gezegd op de juiste manier gebruiken en het kan voor sommigen wat toepassen.

Kijk bijvoorbeeld naar de omron (klein stukje naar beneden scrollen vanaf de link), die net 'onthuld' is maar nog een heel traject af moet leggen voordat het officieel als medisch apparaat mag werken. Er is gewoon veel ontwikkeling op dit gebied en dat kan je helpen om bv eerder naar een arts te gaan ipv af te wachten totdat je een full-scale hartaanval hebt.

Toegegeven, de doelgroep van sporthorloges en die omron overlappen niet zoveel, en verder zal de gemiddelde sporthorloge gebruiker een gezondere leefstijl hebben dan degene die ze niet gebruiken, maar ik zie het zo dat ieder geval waar je eerder bij kan zijn en daarmee een leven redt is mooi meegenomen.

Ik vraag me overigens af wat deze horloges op de lange termijn gaan doen, er is natuurlijk ook veel onderzoek buiten de hartslag en bloeddruk naar bloedglucosewaardes voor diabetici en O2 saturatie. Zou je op de lange termijn (denk aan 20-40 jaar verder) allemaal een een relatief goede 'pols-dokter' om hebben die een boel van je vitale dingen 24/7 meet? [sorry voor de lichte offtopic rant]

Ik zag dat er verder ook wat meer Connect IQ apps doorgelicht werden op CES, of in ieder geval op de site van DC Rainmaker. Ik hoop echt dat door de bluetooth wat meer open te gooien, garmin de externe markt over gaat halen om nog meer apps te ontwikkelen die niet direct met sport te maken hebben. Zoals die Uber ETA, al zal ik die in Nederland niet snel (nooit) gaan gebruiken.

• MrAcid
  • Niet online
New Balance komt (nu echt) met een sporthorloge - in "samenwerking met Strava". Is een horloge op basis van Android Wear.

Afbeeldingslocatie: https://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2017/01/new-balance-runiq.jpg

Eerste indruk:
+ Mooi design/interface
+ Fysieke knoppen (en touchscreen)
+ Mogelijkheid om muziek mee te nemen (zonder telefoon - met beperkingen)

- Batterijduur: 24uur als normaal horloge, 5 uur met GPS hartslag
- Prijs: €400
- Muziek alleen via Google Play op Android

Voelt allemaal een beetje als de Nike+ Sportwatch die ze een tijd lang gemaakt hebben. Goed ontwerp/idee maar absoluut niet het beste in de markt. Ik zou 'm lekker laten liggen. :+

Meer info en pre-order: http://nl.newbalance.eu/e...hp-banner-beta-RUNIQ-1216

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik vond het leuk, totdat ik de prijs zag... €400 is belachelijk hiervoor, de helft zou een mooie prijs zijn.

• Sinned123
Ik kreeg gelijk wel een popup met 15% welkomskorting na registreren.
Dan komt hij alsnog op €340, wat inderdaad wat hoog is.

De €99 voor de TT Spark1 + cardio&music was wel echt een mooie deal.
Heb ook als eerste horloge de eerste TT Runner gehad en hoewel beperkt qua features was ik wel tevreden met die dingen die hij wel kon.

• rockhopper
MrAcid schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:31:
Eerste indruk:
+ Mooi design/interface
+ Fysieke knoppen (en touchscreen)
+ Mogelijkheid om muziek mee te nemen (zonder telefoon - met beperkingen)

- Batterijduur: 24uur als normaal horloge, 5 uur met GPS hartslag
- Prijs: €400
- Muziek alleen via Google Play op Android

Voelt allemaal een beetje als de Nike+ Sportwatch die ze een tijd lang gemaakt hebben. Goed ontwerp/idee maar absoluut niet het beste in de markt. Ik zou 'm lekker laten liggen. :+

Meer info en pre-order: http://nl.newbalance.eu/e...hp-banner-beta-RUNIQ-1216
Mij verliezen ze bij "accuduur 24u als normaal horloge". Ik erger me bij de smartfoon al na 24u, m'n horloge zal toch echt minimaal 1 week mee moeten gaan, en dan nog liever 5. Verder 5u met gps (en) hartslag is ook te weinig. Wel leuk dat het verder in samenwerking met strava is, maar buiten de veel te slechte accu, en een redelijk hoge prijs zit je ook met een speler die zich nog niet echt bewezen heeft. Wel is het ondersteunend platform goed.

Ik sluit me bij jouw advies aan en zou er ook met een grote boog omheen gaan. Verder natuurlijk goed nieuws dat er meer spelers op de markt komen, dat is alleen maar goed voor ons als consument.

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Blijkbaar zou je workouts in .TCX formaat kunnen plaatsen in een bepaalde folder op je Garmin filesystem na inpluggen via USB, en dan kan je zo workouts van elders gebruiken.
Iemand dit al geprobeerd?

Lijkt me de enigste manier om trainingsschema's van elders rap over te zetten naar je Garmin, in plaats van deze zelf aan te maken via de Garmin Connect web interface?

Zonet een tempered glass protector gekocht. Heb al enige tijd een klein en kort krasje op mijn scherm...
Heb die van BoxWave gekocht: https://www.amazon.co.uk/dp/B018UUW5SG/
Als je zoekt op Garmin forum naar "protectors" kom je wel wat threads tegen en BoxWave wordt veel aangeraden.
Wel 20 euro (incl. shipping) maar dat ben ik gewend van tempered glass protectors. (Heb er ook een op m'n smartphone)

Naast het voorkomen van nieuwe krassen, zou je door het aanbrengen van zo'n protector, de huidige kras ook niet meer zien. Ook zouden vingerafdrukken minder snel achterblijven op de protector.

Voor de rest nog altijd zéér tevreden met m'n Garmin Forerunner 235. <3 Ik draag hem echt altijd, inclusief 's nachts. (Dat trilalarm vind ik wel handig!)
Ook relatief verslaafd aan die Step Challenge met random personen :9~ Na een run sync ik onmiddellijk en ben altijd benieuwd naar m'n nieuwe ranking.
Zit momenteel in de 50K steps a week.

[ Voor 7% gewijzigd door Asgaro op 06-01-2017 12:16 ]

• pdavie2311

pdavie2311

Asgaro schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:14:
Blijkbaar zou je workouts in .TCX formaat kunnen plaatsen in een bepaalde folder op je Garmin filesystem na inpluggen via USB, en dan kan je zo workouts van elders gebruiken.
Iemand dit al geprobeerd?

Lijkt me de enigste manier om trainingsschema's van elders rap over te zetten naar je Garmin, in plaats van deze zelf aan te maken via de Garmin Connect web interface?

Zonet een tempered glass protector gekocht. Heb al enige tijd een klein en kort krasje op mijn scherm...
Heb die van BoxWave gekocht: https://www.amazon.co.uk/dp/B018UUW5SG/
Als je zoekt op Garmin forum naar "protectors" kom je wel wat threads tegen en BoxWave wordt veel aangeraden.
Wel 20 euro (incl. shipping) maar dat ben ik gewend van tempered glass protectors. (Heb er ook een op m'n smartphone)

Naast het voorkomen van nieuwe krassen, zou je door het aanbrengen van zo'n protector, de huidige kras ook niet meer zien. Ook zouden vingerafdrukken minder snel achterblijven op de protector.

Voor de rest nog altijd zéér tevreden met m'n Garmin Forerunner 235. <3 Ik draag hem echt altijd, inclusief 's nachts. (Dat trilalarm vind ik wel handig!)
Ook relatief verslaafd aan die Step Challenge met random personen :9~ Na een run sync ik onmiddellijk en ben altijd benieuwd naar m'n nieuwe ranking.
Zit momenteel in de 50K steps a week.
Sta op het punt om ook de 235 te kopen. Twijfel nog tussen de Vivoactive Hr en de 235..De prijs zakt maar niet op Amazon..259,-maar ik wil de zwart/rode.....Ik hoopte dat er een aanbieding kwam ivm CES....

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 11:41
Suunto komt ook met een HR-versie van de Spartan. Prijsstelling vergelijkbaar met Fenix5.

Klik hier voor persbericht.

Afbeeldingslocatie: https://www.suunto.com/Global/News/2017/January/Spartan%20Sport%20OHR/Sport_OHR_watches.png

• MrAcid
  • Niet online
Sinned123 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:03:
Ik kreeg gelijk wel een popup met 15% welkomskorting na registreren.
Dan komt hij alsnog op €340, wat inderdaad wat hoog is.
RunIQ is uitgesloten van alle discounts.

• MrAcid
  • Niet online
loeberce schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:28:
Suunto komt ook met een HR-versie van de Spartan. Prijsstelling vergelijkbaar met Fenix5.

Klik hier voor persbericht.

[afbeelding]
Ik weet niet hoe goed de updates inmiddels geweest zijn voor de Suunto Spartan - maar dat ding was bij release redelijk dramatisch.

• W.Wonderland
loeberce schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:28:
Ik zag hem inderdaad gisteren voorbij komen. Afgelopen augustus was deze al gemeld door Suunto (met leverbaarheid voor de Kerst) maar wijselijk even naar achter verschoven.

Zelf vind ik het vreemd dat de Suunto Spartan Trainer (ook Wrist - Hr) welke al enige maanden opduikt in diverse winkels, al ondersteund wordt door Suuntolink en een veel lagere prijs krijgt niet aangekondigd is. :?

Deze week heb ik me zelf ingeschreven voor een Fenix 5X, onder voorbehoud van ernstige fouten bij de eerste serie hoop ik hier in maart mee rond te lopen. De Nederlandse versie wordt geleverd inclusief de TOPO-kaart van Europa. Ik hoop dat ze niet teveel details hebben weggelaten aangezien heel Europa in normaal Topo formaat veel groter is dan 16GB.

• Sinned123
Ik zou de Sparten ook niet zo snel meer bestellen na alle berichten bij de vorige versie.
Ik vind de vormgeving wel heel erg mooi van de spartan.

Ik weet dat garmin niet zo'n goed trackrecord heeft bij nieuwe releases, maar ze fixen uiteindelijk wel altijd alles. Bovendien is de Fenix5 meer een verbeterde Fenix3 dan een complete nieuwe iteratie. Dus vraag me af of er dit keer uberhaupt veel fixes nodig zullen zijn.
Het verschil tussen de Fenix2 en 3 lijkt me vele malen groter dan tussen de 3 en 5.
MrAcid schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:05:
[...]

RunIQ is uitgesloten van alle discounts.
Dat is nogal een gok dan. €400 voor een niet bewezen merk binnen het sporthorloge segment.
Voor dat geld kan je een Fenix3HR op de kop tikken of een 735XT bijvoorbeeld.

[ Voor 29% gewijzigd door Sinned123 op 06-01-2017 14:19 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Sinned123 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:13:
Ik weet dat garmin niet zo'n goed trackrecord heeft bij nieuwe releases, maar ze fixen uiteindelijk wel altijd alles.
Nee hoor. Ik zit hier nog steeds met issues op de 310xt en het aantal trappen en calorieverbruik op de vivismart HR is na 1 jaar nog steeds niet gefixed. Ondanks de vele toezegging via support. Dus ga daar niet vanuit.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Asgaro
Requiem19 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:16:
Het wordt pas echt interessant als je HRV kunt registreren met optische HRM horloges. HRV geeft een nog betere weergave van je herstel dan je rust hartslag.
Toevallig een interessante presentatie hierover gevonden gisteren. Wat verduidelijkingen van de termen voor de leken zoals mijzelf. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MymqzVP.png

De volledige presentatie is wel interessant. Via http://valencell.com/blog...killer-app-for-wearables/
[...]

Ook hier interessante presentatie over gelezen gisteren :P
http://valencell.com/blog...care-and-medical-devices/

• rockhopper
W.Wonderland schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:21:
[...]
Deze week heb ik me zelf ingeschreven voor een Fenix 5X, onder voorbehoud van ernstige fouten bij de eerste serie hoop ik hier in maart mee rond te lopen. De Nederlandse versie wordt geleverd inclusief de TOPO-kaart van Europa. Ik hoop dat ze niet teveel details hebben weggelaten aangezien heel Europa in normaal Topo formaat veel groter is dan 16GB.
Je mag hopen dat het niet dezelfde 'basiskaart' van Europa is die je ook in de oregon serie bij de t modellen vind. Daar heb je buiten de hoogtemeters niks aan. Lees veel details weg. (dus de garmin oregon 400/450/600/700-t-) zonder t is zonder die kaart. Hoe dan ook de kaarten van garmin lopen nagenoeg altijd achter ten opzichte van de open street kaarten (osm/ofm) dus ik heb bijna liever een kaal model zodat ik meer ruimte heb voor mijn eigen kaarten. Voordeel van de kaart is wel dat er een heleboel poi's bij geleverd worden, het is dus een beetje hit & miss, maar ik wacht even af wat er daadwerkelijk geleverd gaat worden.

Verder hoop ik dat het niet weer zo'n dramatisch wachten op... verhaal wordt als bij de release van de F3, ook aankondiging eerste week januari, uiteindelijke levering achterin mei...

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:15:
[...]

Ik weet niet hoe goed de updates inmiddels geweest zijn voor de Suunto Spartan - maar dat ding was bij release redelijk dramatisch.
Er is inmiddels al wel eea bijgekomen maar ik zou de software nog niet af noemen ;)

Je kan inmiddels sports modes toevoegen waarbij je wel de weer te geven parameters kan instellen (volledige customisation van bestaande modi zit nog in de pijplijn).

GPS heeft een update gekregen maar daar klagen mensen nog wel steeds over (ik heb geen problemen), mensen in de beta hebben een nog nieuwere GPS versie die ook Glonass ondersteunt maar die is er nog niet voor de rest van het publiek. Vooral mensen die van een Ambit 3 peak af komen klagen over de GPS, maar zo goed gaat het waarschijnlijk niet worden aangezien de Ambit de antenne op zo'n polsuitsteeksel had zitten waardoor die beter op satellieten gemikt bleef. Bij de Spartan zit de antenne in de bezel, mooier maar kennelijk minder optimaal voor ontvangst.

Zelf wacht ik vooral op waypoints bij het navigeren. Ik hoop dat Suunto ook iets met maps gaat doen nu Garmin dat gaat integreren, een detailtopo boeit me niet maar basisgegevens over bergen, meren en rivieren kunnen nog wel eens handig zijn bij een wandeling. De display van de Spartan is 320x300 dus qua resolutie moet dat goed kunnen, ik heb alleen geen idee hoeveel geheugen er in het ding zit.

• W.Wonderland
Sinned123 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:13:
Ik weet dat garmin niet zo'n goed trackrecord heeft bij nieuwe releases, maar ze fixen uiteindelijk wel altijd alles. Bovendien is de Fenix5 meer een verbeterde Fenix3 dan een complete nieuwe iteratie. Dus vraag me af of er dit keer uberhaupt veel fixes nodig zullen zijn.
Het uiteindelijk "fixen" ben ik niet zo over te spreken, GPS van de F3 is nooit geworden wat het had moeten zijn. De fixes zijn lapmiddelen en het echte probleem is nooit opgelost. HR van FR235 ben ik ook niet over te spreken hoewel hier ook veel aan verandert is. Ik hoop dat 90% van mijn trainingen de F5x voldoet, voor snelle korte interval komt er waarschijnlijk toch een externe HR+Footpod maar ik ga zonder starten.
De Epix is bijvoorbeeld aardig mislukt en het feit dat de F5S en F5 een gezamenlijke manual hebben en de F5x een eigen maakt mij lichtelijk argwanend. Ik had een losse F5s en de combo van F5 en F5x verwacht met het kaart hoofdstuk alleen geldig voor de F5x.
rockhopper schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:18:
[...]
Je mag hopen dat het niet dezelfde 'basiskaart' van Europa is die je ook in de oregon serie bij de t modellen vind. Daar heb je buiten de hoogtemeters niks aan. Lees veel details weg. (dus de garmin oregon 400/450/600/700-t-) zonder t is zonder die kaart. Hoe dan ook de kaarten van garmin lopen nagenoeg altijd achter ten opzichte van de open street kaarten (osm/ofm) dus ik heb bijna liever een kaal model zodat ik meer ruimte heb voor mijn eigen kaarten. Voordeel van de kaart is wel dat er een heleboel poi's bij geleverd worden, het is dus een beetje hit & miss, maar ik wacht even af wat er daadwerkelijk geleverd gaat worden.

Verder hoop ik dat het niet weer zo'n dramatisch wachten op... verhaal wordt als bij de release van de F3, ook aankondiging eerste week januari, uiteindelijke levering achterin mei...
Hier wordt ik niet vrolijk van :-(.
Dat de kaarten achterlopen vindt ik op zich niet zo'n probleem. Aan de echte topografische elementen van de Scandinavische landen waar ik hem wil gebruiken verandert niet zoveel. Het weglaten van details maakt deze kaarten waarschijnlijk direct onbruikbaar.
Topo kaarten van Garmin zijn helaas de enige kaarten welke daar voor mijn bruikbaar zijn. OSM, Google, TomTom en Bing maps zijn totaal onbruikbaar aangezien vele wegen er niet opstaan laat staan de wandel/trail paden.

Nu heb ik zelf deze kaarten (oud maar ik kan ze waarschijnlijk gebruiken) maar bij een nieuw product zouden Topo kaarten bruikbaar moeten zijn.

• rockhopper
Ja die topo kaarten zijn erg fijn, maar wel heftig aan de prijs. Ze zijn via een "ander forum" ook wel te vinden, maar ik kom niet vaak genoeg in Noorwegen om daar profijt uit te halen. Daarbij zou ik me ook niet snel alleen oriënteren met slechts 1 gps (of überhaupt zonder kaart & kompas als je gaat wandelen).

Nou ja het is voorlopig afwachten, maar zoals je zelf al geconcludeerd had 16 GB is niet genoeg voor heel Europa op echt topo niveau, zeker niet als het ook nog moet gaan routeren. Je kan er dus op wachten dat je inderdaad weer een nieuwe topo mag gaan aanschaffen. Er zijn nu geloof ik drie versies van de Noorwegen topo uit, dus misschien is er inmiddels iets aan de absurde prijs gedaan, de nieuwste . Van de andere kant, toen ik voor het laatst naar Noorwegen ging stond het op 20 verschillende kaarten a 200+ euro per stuk, dus logischerwijs zou je er dan maar 1 aanschaffen. Maar als je deze prijzen vergelijkt met andere landen klopt er gewoon iets niet.

Goed ik heb even gekeken op de garmin site naar de goedkope versie 1:50.000 heel noorwegen dekkend. Die is voor ons geprijsd op 139€ dat is te overzien. Verder heb je dan nog 10 deelkaarten (we're making progress) waar de schaal verbeterd naar 1:20.000. Echter deze zijn dan weer 189€ p.st. Op de fiets heb je aan de eerste genoeg, voor echt hiking heb je op zich aan één deelkaart premium ook genoeg. Maar ja ik weet natuurlijk niet wat jouw wensen / budget zijn.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:19
W.Wonderland schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:44:
[...]

Dat de kaarten achterlopen vindt ik op zich niet zo'n probleem. Aan de echte topografische elementen van de Scandinavische landen waar ik hem wil gebruiken verandert niet zoveel. Het weglaten van details maakt deze kaarten waarschijnlijk direct onbruikbaar.
Topo kaarten van Garmin zijn helaas de enige kaarten welke daar voor mijn bruikbaar zijn. OSM, Google, TomTom en Bing maps zijn totaal onbruikbaar aangezien vele wegen er niet opstaan laat staan de wandel/trail paden.

Nu heb ik zelf deze kaarten (oud maar ik kan ze waarschijnlijk gebruiken) maar bij een nieuw product zouden Topo kaarten bruikbaar moeten zijn.
Jij hebt zeker nog nooit van Freizeitkarte osm kaarten gehoord. Zijn net zo goed alss de TOPO kaarten van garmin. probleem is, soms heeft de Topo kaart een weg die de Freizeitkarte niet heeft en soms andersom. Maar als je net zoals ons 2 GPS gebruikt heb je nergens last van.

Hierr is een link naar Scandinavie;

Klik

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 06-01-2017 22:22 ]

• rockhopper
maartend schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:07:
[...]

Jij hebt zeker nog nooit van Freizeitkarte osm kaarten gehoord. Zijn net zo goed alss de TOPO kaarten van garmin. probleem is, soms heeft de Topo kaart een weg die de Freizeitkarte niet heeft en soms andersom. Maar als je net zoals ons 2 GPS gebruikt heb je nergens lanst van.

Hierr is een link naar Scandinavie;

Klik
De meeste moderne toestellen van de laatste 3 jaar van garmin staan het toe om twee kaarten tegelijk te laten zien. Dat komt je routeerbaarheid niet ten goede (routering wil eigenlijk maar 1 routeerbare kaart) maar om alle wegen te kunnen zien is overlay (2 kaarten tegelijk dus) juist weer wel handig mochten er dus op beide kaarten verschillende wegen ontbreken en ze elkaar aanvullen. (gewoon kleine tip zodat je niet per sé 2 gps toestellen hoeft te gebruiken).
Bedankt voor de link! Ik ken deze kaart niet, dus ik zal zo eens kijken of er goed detail op staat of dat het behelpen is, en welke schaal ongeveer bereikt wordt. Als refentie punt neem ik meestal het eiland Runde, daar staan wat miniscule wandelpaadjes op die ik wat beter ken en natuurlijk hoogtelijnen.

Op zich is het formaat wel behoorlijk klein voor heel scandinavie en de baltische staten, maar ja iets met gegeven paard en gratis enzo ;)

[ Voor 18% gewijzigd door rockhopper op 06-01-2017 22:20 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:19
rockhopper schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:17:
[...]

De meeste moderne toestellen van de laatste 3 jaar van garmin staan het toe om twee kaarten tegelijk te laten zien. Dat komt je routeerbaarheid niet ten goede (routering wil eigenlijk maar 1 routeerbare kaart) maar om alle wegen te kunnen zien is overlay (2 kaarten tegelijk dus) juist weer wel handig mochten er dus op beide kaarten verschillende wegen ontbreken en ze elkaar aanvullen. (gewoon kleine tip zodat je niet per sé 2 gps toestellen hoeft te gebruiken).
Klopt. Maar ivm geocachen hebben we gewoon 2 GPS'en. En ik kan niet alle kaarten die we gebruiken op beide GPS'en zetten. Vandaar. De een pro, de ander Freizeit.

• rockhopper
Duidelijk, maar tenzij je een grote tour door Europa gaat doen, kan je eigenlijk makkelijk van 2 of 3 landen 2 kaartsets tegelijk op 1 sd kaartje hebben, en dan kan je, mocht je echt 5 landen aandoen ook nog de kaarten per land op 1 sd kaartje aandoen. Ik snap dat voor jullie 2 toestellen fijner werkt, ik wil alleen aangeven dat het echt met 1 kan maar dan met af en toe een kaartje wisselen. ;)
Overigens fietsen wij ook met 2 oregons hoor, en dan geocachen we geeneens. Het werkt gewoon fijner als ieder zijn eigen apparaat heeft.

-edit-
Zo even naar de Noorwegen kaart gekeken, het was voor mij handiger om eerst via de 'homepage' de install versies te downloaden, per land helaas, dus geen 1 grote kaart, zodat ik deze via mapsource & basecamp kon bekijken. (ik ben nog steeds groot fan van de simpele layout en gebruik van mapsource) en met de img kan je die niet laden, hij moet eerst geïnstalleerd worden.
Anyway Runde stond er mooi op, inclusief hoogtelijnen en routeerbare wandelpaden. Ook het stuk van en naar Kjerag & kjeragbolten inclusief wat berghutten in de regio waren aanwezig (omgeving stavanger / lysefjord) en de weg het pad naar het drielandenpunt (onder Kirkenes waar Finland, Rusland en Noorwegen elkaar raken). Ook het pad naar de echte noordkaap (een paar honderd meter ten westen van de Noordkaap-tourist trap) staat er op. Verder ken ik geen kleine paadjes meer die ik na zou kunnen gaan, maar degene die ik ken staan er in ieder geval allemaal op.

Ik heb nooit echt alpien werk gedaan in Noorwegen, maar op zich lijkt me deze gratis variant goed werkbaar.

[ Voor 51% gewijzigd door rockhopper op 06-01-2017 23:01 . Reden: feedback over kaart noorwegen erbij ]

• pdavie2311

pdavie2311

Ik hoef niet per se nieuwste van het nieuwste, maar zullen de prijzen nog droppen? De 235 en Vivoactive HR blijven ruim boven de 200,- nog....Niet dat ze met 2 weken ineens veel goedkoper worden. Ik weet, in de toekomst kan niemand kijken, maar dat is nog wel datgene dat mij weerhoudt om een aankoop te doen.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Die Vivoactive HR zit in een ander segment dan de Fēnix. Voor de Vivoactive is geen nieuw model aangekondigd, ik denk daarom niet dat er veel aan die prijs gaat wijzigen.

• pdavie2311

pdavie2311

Je bedoelt de 235..Forerunner...Tussen die 2 twijfel ik een beetje..De Fenix zou ik alleen 2e hands kopen gezien de prijs. Enige sport waarvoor ik het gebruik is hardlopen. Rondjes van 8-14 km per keer a 3x in de week, soms 4x...Hartslag pols vereiste, ga het horloge 24/7 dragen.

• pdavie2311

pdavie2311

Heb de fenix 3hr klaar laten leggen bij een shop! Slim of zou de prijs binnen nu en een maand erg dalen?

• rockhopper
pdavie2311 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:18:
Heb de fenix 3hr klaar laten leggen bij een shop! Slim of zou de prijs binnen nu en een maand erg dalen?
De kans is aanwezig, de Fenix 5 is net aangekondigd, het duurt dus even voordat dat bericht "algemene kennisgeving" is. Maar als Garmin zeg maar begin maart de F5 in de winkel heeft liggen (kleine kans, maar mogelijk) dan is de F3 dus een verjaard model. Verder heeft garmin de prijs in de VS al met 50$ laten zakken, dus wie weet wat volgt. De vraag die je jezelf zal moeten stellen is: wat is de prijs die je wilt betalen om NU een horloge te dragen en wat is de prijs die je bereid bent te betalen om datzelfde horloge een week, een maand, twee maanden... nog meer maanden? niet te dragen omdat het wellicht goedkoper wordt.

Overigens is je benchmark prijs nu ongeveer 330€ voor een nieuwe F3 (zie diverse amazon sites) en ongeveer 400 voor een hr, minder als je een deal tegenkomt op amazon. En voor beide een stuk minder als je 2e hands ook acceptabel vind.

• pdavie2311

pdavie2311

rockhopper schreef op zondag 8 januari 2017 @ 02:14:
[...]

De kans is aanwezig, de Fenix 5 is net aangekondigd, het duurt dus even voordat dat bericht "algemene kennisgeving" is. Maar als Garmin zeg maar begin maart de F5 in de winkel heeft liggen (kleine kans, maar mogelijk) dan is de F3 dus een verjaard model. Verder heeft garmin de prijs in de VS al met 50$ laten zakken, dus wie weet wat volgt. De vraag die je jezelf zal moeten stellen is: wat is de prijs die je wilt betalen om NU een horloge te dragen en wat is de prijs die je bereid bent te betalen om datzelfde horloge een week, een maand, twee maanden... nog meer maanden? niet te dragen omdat het wellicht goedkoper wordt.

Overigens is je benchmark prijs nu ongeveer 330€ voor een nieuwe F3 (zie diverse amazon sites) en ongeveer 400 voor een hr, minder als je een deal tegenkomt op amazon. En voor beide een stuk minder als je 2e hands ook acceptabel vind.
Je hebt ook gelijk! Ik ga toch maar eerst voor de Forerunner 235..Met wat ik er mee doe, voor nu, meer dan genoeg! Wordt ik zo een sport addict, dan kijken we met een jaar wel weer voor een uitgebreidere Watch. Veel meer dan hardlopen, fitness en dagelijkse bewegingen doe ik toch niet. De 235 scheelt wel 200,- euro op de Fenix 3 hr..Dinsdag a.s komt hij binnen..Weliswaar niet via Amazon, maar via ArtenCraft...Ik wil de zwart/rode namelijk..

• Asgaro
pdavie2311 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:00:
[...]

Je hebt ook gelijk! Ik ga toch maar eerst voor de Forerunner 235..Met wat ik er mee doe, voor nu, meer dan genoeg! Wordt ik zo een sport addict, dan kijken we met een jaar wel weer voor een uitgebreidere Watch. Veel meer dan hardlopen, fitness en dagelijkse bewegingen doe ik toch niet. De 235 scheelt wel 200,- euro op de Fenix 3 hr..Dinsdag a.s komt hij binnen..Weliswaar niet via Amazon, maar via ArtenCraft...Ik wil de zwart/rode namelijk..
Goede keus. Ik vind die ook het mooist :)
Heb ook een watch face gevonden die me aanspreekt (I need data :9~ ) en waar je tegelijkertijd de kleuren kunt instellen. Ik vind het wel leuk om ook die watch face overwegend rood te maken zodat het mooi past in het overall design.

Btw, deze watch face is Digic Watch https://apps.garmin.com/e...d3-49e3-a626-4f687f6d1ddd
(En nog een mooie, Line: https://apps.garmin.com/e...b1-4ffd-b40e-283350d47601 )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GIcSLmw.jpg

• pdavie2311

pdavie2311

Thanx! Even mee stoeien als ik hem heb!

Heb net garmin connect op mijn s7 edge gezet..Daarmee zet ik alle widgets en apps op de 235? Of moet ik nog iets anders installeren...

[ Voor 64% gewijzigd door pdavie2311 op 08-01-2017 12:18 ]

• Asgaro
pdavie2311 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:11:
Thanx! Even mee stoeien als ik hem heb!

Heb net garmin connect op mijn s7 edge gezet..Daarmee zet ik alle widgets en apps op de 235? Of moet ik nog iets anders installeren...
Idd, dat is voldoende!
Er bestaat ook PC software (Garmin Express) maar voor zover ik weet kan de mobile app en de website alles wat met Garmin Express kan. Ik denk dat Express wordt uitgefaseerd.

• pdavie2311

pdavie2311

Asgaro schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:29:
[...]

Idd, dat is voldoende!
Er bestaat ook PC software (Garmin Express) maar voor zover ik weet kan de mobile app en de website alles wat met Garmin Express kan. Ik denk dat Express wordt uitgefaseerd.
Die gebruik ik nu voor mijn 310XT...Via Ant Agent..Kan het met de 235 dan draadloos? Bluetooth? Scheelt wel weer die koppelingen etc...

Pagina: 1 ... 42 ... 325 Laatste