en de kleur heeft wat meer opties van 16 kleuren naar 64. Ik hoop alleen dat het wat minder 'washed out' geworden is want dat vind ik een van de mindere dingen aan de F3.
Ik wil zelf het toestel eens zien, voor mij belangrijke aandachtspunten:
alarm mid activity moet harder, het is nu erg zacht.
trilfunctie was goed, moet dus op hetzelfde niveau of beter zijn voor mij.
scherm display is vaak nogal donker, deze zou ik ook graag lichter zien.
minder belangrijk:
geen light bleeding in de hoeken
Waar ik het meest benieuwd en enthousiast van wordt is toch de maps. Zowel POI als de 'verzin een route voor me' zijn leuke features. Desalniettemin blijf ik er me wel van bewust dat het staren op een horloge voor de juiste weg tijdens het fietsen (normaal laat staan racefietsen) niet erg praktisch is.
Kijken hoe inspannend je dag is geweest en mocht je een medische aandoening hebben die aan het hart is gerelateerd dan kan een horloge je ook wat meer inzicht geven. Het is natuurlijk vooral belangrijk hoeveel waarde je er zelf aan hecht, net zoals bv een weerstation log. Maar ik kan wel dingen zien waarvoor het handig zou kunnen zijn, bestrijden burn out, kijken hoe je je dag ingedeeld hebt, kijken hoe druk je je maakt. Of het het waard is laat ik maar even in het midden.
Requiem19 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:33:
[...]
Als ik DCRainmaker goed lees kun je ook je eigen topo kaarten op de F5X zetten. Dan zou het wel weer interessant worden voor een grotere groep mensen.
Ik vind persoonlijk de functie dat je in een gebied waar je niet bekend bent je F5X een route kunt laten plotten van de gewenste afstand (bijv 5 of 10 km). De F5X geeft dan tijdens het lopen aan wanneer je een afslag moet nemen en leid je keurig weer terug naar het beginpunt. Pretty slick

.
Op zich is dit niet heel anders dan de F3 nu al doet al zit je dan met een kruimelspoor te werken en tegen een achtergrond die blanco is (geen kaarten), de 5x wordt iets meer als een autonavi unit met inderdaad de o zo fijne (en gratis) open street kaarten. In feite krijg je dezelfde functionaliteit als een oregon handheld unit maar dan in horloge formaat. Met vooral de vernieuwing dat het horloge dus een route voor jou kan verzinnen. Dit is bij de Oregon serie overigens een beetje een hit & miss, soms stuurt hij je de stad in over suffe straten langs industrie terrein terwijl er bij wijze van 200 meter verder mooie bospaden zijn.
één ding is zeker, de epix is definitief ter ziele nu.
W.Wonderland schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:24:
Gezien de mogelijkheid tot kaarten wordt het voor mij bijna zeker de 5X (Helaas wel €749,99.

)
Hij is wel aanzienlijk aan de maat dus het wordt wel een fysieke winkel aanschaf zodat ik hem kan vergelijken met de andere modellen.
Verder verwacht ik geen grote problemen/bugs aangezien het een doorontwikkeling is van de vorige Fenix generatie. Even de reviews afwachten om te kijken of er ook nog verbeteringen zijn doorgevoerd in GPS en HR en dan op de pre-sale lijst.
Eerste preview (DCrainmaker)
https://www.dcrainmaker.c...s-serieswith-mapping.html
Eén van de opvallenste eigenschappen vond ik: "Fenix 5 series now supports Bluetooth Smart sensors" (op het moment alleen HR)
Idem hier voor de 5x, speciaal de 3hr overgeslagen. Maar ai ai ai wat duur.
Wat betreft die bluetooth, dat is inderdaad een goed punt. Zou garmin langzaam afstappen van zijn ant+ systeem? Of hebben ze een deal gesloten met het BT platform (geen idee wie daar de eigenaar is van het merk en/of de techniek)?
[
Voor 81% gewijzigd door
rockhopper op 04-01-2017 18:42
. Reden: replies & quotes toegevoegd ]