Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 331 332 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:10
Misschien tegen het zere been van het grote aantal Garmin gebruikers echter ik wil graag mijn ervaringen van de laatste twee jaren met mijn Fenix7 horloge. Ik vind het Garmin eco systeem fijn om te gebruiken, zowel de app als de desktop versie . Echter mijn Garmin Fenix7 (nu bijna 4 jaar oud) heeft steeds meer problemen. Bij de navigatie heb ik soms crashes, vooral als ik hemzelf een route laat berekenen. Daarnaast kon ik vroeger met de horloge ongeveer 10 tot 14 dagen trainen, wandelen, fietsen en 24/7 dragen. Mijn activiteiten patroon is niet veranderd in de laatste jaren. Echter tegenwoordig (sinds een jaar) is de akkuduur verminderd tot 5 of 6 dagen max. Bij sommige releases is het opeens 3-4 dagen en soms verbeterd de akkuduur tot 5 of 6 dagen bij de daaropvolgende release. Op het Garmin forum zie en krijg ik weinig feedback en reactie op de gemelde problemen.
Tevens zie ik dat er nauwelijks of geen nieuwe features in de laatste 2 jaar zijn toegevoegd. Alleen bug-fixes en af en toe een kleine cosmetische update. Dit was mijn mijn vorige Garmin (Fenix5) wel anders, daar werd veel betere support geleverd en veel langer.
Ik begrijp uit diverse fora dat Garmin het 7-platform heeft verlaten en zich richt op een nieuw uniform platform (Fenix8, FR970, 560, Venu etc). Alle nieuwe ontwikkelingen vinden daar plaats op de nieuwe code base. Nu begrijp ik dat dit efficient is voor Garmin echter voor mij als gebruiker is dit niet het geval. Garmin vraagt premium prijzen voor hun horloges en levert weinig, je verwacht een goede support zoals ze in het verleden leverden.
Tevens zie ik een trend bij Garmin om de horloges nog duurder te maken en daarnaast meer nieuwe features achter een abonnement aan te bieden. Hier ben ik geen fan van.

Het wordt voor mij tijd naar een alternatief te kijken die een betere prijs-kwaliteit verhouding heeft en geen of weinig features achter een abonnement. Op dit moment kijk ik naar Suunto Race/Vertical 2, Polar of Amazfit T-Rex 3 Pro (44mm).

Zijn er mensen met ervaring in verband met eventueel een migratie van mijn data uit het Garmin eco systeem naar een van de hierboven genoemde eco systemen ?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:05
Heb je al eens een wipe gedaan?
Pagina: 1 ... 331 332 Laatste