Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 317 318 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:04
Mijn oog is vandaag eerder toevallig op een Suunto Race S gevallen, nadat ik een video over de Suunto Run had gekeken. Suunto deed nog wel een belletje rinkelen, maar ik had geen idee meer van hun producten en die ziet er eigenlijk erg goed uit tegenwoordig. Die Race S krijgt positieve reviews en een hoog bang for the buck gehalte. Ik heb een FR 245 en was eigenlijk enkel binnen Garmin aan het kijken naar vervanging (FR265 en meer recent de 570) maar de prijzen houden me tegen.

Nu, ik ben geen cijferfetisjist en de statistieken na mijn loop uitgebreid liggen analyseren hou ik me niet mee bezig. Ik slaap ook niet met mijn horloge dus ik mis ook een groot deel van de gecombineerde informatie. Garmin heeft wel een sterk ecosysteem, maar op een horloge na heb ik er niets van. Wel leuk zijn bijvoorbeeld de ingebouwde coaching programma's om toch een schema te lopen, dat heeft me de afgelopen maanden wel goed bezig gehouden.

Hier ervaringen van mensen die van Garmin naar Suunto zijn overgestapt? Of toevallig met een Race S rondlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheOmen schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:48:
Als je heel snel bent: Garmin Forerunner 955 voor 299 euro in de ibood Hunt.
Dan moet je net geluk hebben dat hij nog een keertje voorbij komt.
Tijdens de Hunt is hij ook verkrijgbaar voor €339.
https://www.ibood.com/nl/...5-hardloophorloge/1308741

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thundernerd
  • Laatst online: 02-06 08:06
Heeft iemand al meer vernomen van de Garmin Forerunner 970? Volgens mij hoort die ondertussen al uit te zijn maar zie vrij weinig op websites en leverdata is ook flink verspreid.

Heb 'm zelf via de Garmin website besteld maar heb daar geen concrete leverdatum ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Basti84 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:15:
Ik lees hier veel over Garmin dit en dat. Maar ik ben wel eens benieuwd of er SUUNTO gebruikers. Ik ben mezelf aan het oriënteren op een SUUNTO RACE S maar ik zou graag wat meer informatie willen over de gebruikersvriendelijkheid van hun OS en ervaringen. Dus wie kan me zijn haar ervaringen delen?
Heb je uiteindelijk gekocht? Zo ja, hoe zijn de ervaringen? Zit zelf naar de Race S te kijken komend van een Forerunner 245.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:53
Thundernerd schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 12:06:
Heeft iemand al meer vernomen van de Garmin Forerunner 970? Volgens mij hoort die ondertussen al uit te zijn maar zie vrij weinig op websites en leverdata is ook flink verspreid.

Heb 'm zelf via de Garmin website besteld maar heb daar geen concrete leverdatum ontvangen.
Bij bever zag ik van de week wel voorraad, maar nu ook niet meer. WayPoint gps.nl heeft hem wel ruim op voorraad.
Maar dit zal ook wel weer zo’n toestel zijn speciaal voor de hardloop speciaalzaken. Garmin is vaak vrij selectief in het kiezen van de dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannie87
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-07 20:25
Drwho1 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:30:
Mijn oog is vandaag eerder toevallig op een Suunto Race S gevallen, nadat ik een video over de Suunto Run had gekeken. Suunto deed nog wel een belletje rinkelen, maar ik had geen idee meer van hun producten en die ziet er eigenlijk erg goed uit tegenwoordig. Die Race S krijgt positieve reviews en een hoog bang for the buck gehalte. Ik heb een FR 245 en was eigenlijk enkel binnen Garmin aan het kijken naar vervanging (FR265 en meer recent de 570) maar de prijzen houden me tegen.

Nu, ik ben geen cijferfetisjist en de statistieken na mijn loop uitgebreid liggen analyseren hou ik me niet mee bezig. Ik slaap ook niet met mijn horloge dus ik mis ook een groot deel van de gecombineerde informatie. Garmin heeft wel een sterk ecosysteem, maar op een horloge na heb ik er niets van. Wel leuk zijn bijvoorbeeld de ingebouwde coaching programma's om toch een schema te lopen, dat heeft me de afgelopen maanden wel goed bezig gehouden.

Hier ervaringen van mensen die van Garmin naar Suunto zijn overgestapt? Of toevallig met een Race S rondlopen?
De HR sensor schijnt niet altijd even betrouwbaar te zijn, zie ook review van DCrainmaker.

Optie is natuurlijk een HR band te dragen tijdens je hoge HR sporten. En de interne te gebruiken voor je dagelijkse "beweging"

Ik twijfel zelf ook tussen Suunto race S, Garmin 570 of toch gewoon de Garmin venu 3. Er zitten wat mij betreft overal voor en nadelen aan en de vraag is net wat het zwaarste weegt. Qua uiterlijk springt voor mij de suunto er echt uit. Qua betrouwbaarheid, smartfuncties ed overweeg ik toch eerder Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Mannie87 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:49:
[...]

De HR sensor schijnt niet altijd even betrouwbaar te zijn, zie ook review van DCrainmaker.

Optie is natuurlijk een HR band te dragen tijdens je hoge HR sporten. En de interne te gebruiken voor je dagelijkse "beweging"

Ik twijfel zelf ook tussen Suunto race S, Garmin 570 of toch gewoon de Garmin venu 3. Er zitten wat mij betreft overal voor en nadelen aan en de vraag is net wat het zwaarste weegt. Qua uiterlijk springt voor mij de suunto er echt uit. Qua betrouwbaarheid, smartfuncties ed overweeg ik toch eerder Garmin.
Tijdens de workouts gebruik ik sowieso een HR band, dus dat is geen issue. Daarbuiten ben ik eigenlijk amper met HR bezig, van wat ik tot nu toe gezien heb qua reviews is de ingebouwde HR ruim voldoende voor mij.

Smartfuncties die ik nu heb op mijn FR245 (inkomende oproepen en berichten snel bekijken) zijn op de Suunto ook aanwezig, meer verwacht ik niet.

Het enige is het ecosysteem dat een beetje een onbekende zal zijn, maar van wat ik gelezen/gezien heb is dat zeker in orde. Al steekt Garmin er qua hoeveelheid data wel bovenuit, maar het hangt er ook vanaf wat je wil. Ik zit zélden op de webinterface van Garmin (Connect) om met een kam door de data te gaan. Suunto is volledig app-based, daar heb je simpelweg geen web dashboard.

Ik ben er eigenlijk uit dat ik een Suunto Race S wil, door een korting kan ik die voor €279 aanschaffen en dat maakt het vrijwel een no-brainer. Een FR265 is op de website van Garmin al verdwenen en de opvolger FR570 staat voor €550 en dat vind ik helemaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:03
Mannie87 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:49:
[...]
Waarom geen Garmin Forerunner 965? Die is qua prijs nu onder de 570!

Ik zit nog te twijfelen tss de 965 vs 970, al die hardloop features heb ik niet nodig, maar de voordelen van de de 9xx reeks zoals kaartnavigatie, saffier kristal glas, titanium bezel,.. maar voor mij vooral de batterijduur tijdens lange activiteiten (+15 uur) wegen toch zwaar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Drwho1 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:27:
[...]
Ik ben er eigenlijk uit dat ik een Suunto Race S wil, door een korting kan ik die voor €279 aanschaffen en dat maakt het vrijwel een no-brainer. Een FR265 is op de website van Garmin al verdwenen en de opvolger FR570 staat voor €550 en dat vind ik helemaal 8)7
Bij vanbon-sport heb je de FR265 voor € 344,95 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannie87
[...]

Tijdens de workouts gebruik ik sowieso een HR band, dus dat is geen issue. Daarbuiten ben ik eigenlijk amper met HR bezig, van wat ik tot nu toe gezien heb qua reviews is de ingebouwde HR ruim voldoende voor mij.

Smartfuncties die ik nu heb op mijn FR245 (inkomende oproepen en berichten snel bekijken) zijn op de Suunto ook aanwezig, meer verwacht ik niet.

Het enige is het ecosysteem dat een beetje een onbekende zal zijn, maar van wat ik gelezen/gezien heb is dat zeker in orde. Al steekt Garmin er qua hoeveelheid data wel bovenuit, maar het hangt er ook vanaf wat je wil. Ik zit zélden op de webinterface van Garmin (Connect) om met een kam door de data te gaan. Suunto is volledig app-based, daar heb je simpelweg geen web dashboard.

Ja klopt, en dan heb je bij de 570 nog niet eens navigatie kaarten.

Ik vind het ecosysteem van Garmin ook niet top hoor. Heel veel functies opties zitten ergens ver verstopt. Terwijl de screenshots die ik van de Suunto app zie, zien er wel mooi en overzichtelijk uit.
RigolleM schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:35:
[...]

Waarom geen Garmin Forerunner 965? Die is qua prijs nu onder de 570!

Ik zit nog te twijfelen tss de 965 vs 970, al die hardloop features heb ik niet nodig, maar de voordelen van de de 9xx reeks zoals kaartnavigatie, saffier kristal glas, titanium bezel,.. maar voor mij vooral de batterijduur tijdens lange activiteiten (+15 uur) wegen toch zwaar door.
Klopt, die kan ik ook zeker meenemen. Al vind ik 47 mm wel vrij groot. Voor mij zou 45 mm van de venu 3 of Suunto race s ideaal zijn. Heb niet perse kleine polsen maar het hoeft van mij allemaal niet zo opvallend te zijn.

De prijzen maken je ook gek. Als je steeds door redeneert en er nog een klein schepje bij doet kom je uiteindelijk toch bij de 970 of Fenix 8 uit en ben je 750-900 euro lichter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Mannie87 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:41:
[...]
Klopt, die kan ik ook zeker meenemen. Al vind ik 47 mm wel vrij groot. Voor mij zou 45 mm van de venu 3 of Suunto race s ideaal zijn. Heb niet perse kleine polsen maar het hoeft van mij allemaal niet zo opvallend te zijn.
Goh, maakt die 2mm verschil zoveel uit dan? Heb nu een AWU als daily driver en die is 49mm, dus 47mm gaat ook wel lukken :)
De prijzen maken je ook gek. Als je steeds door redeneert en er nog een klein schepje bij doet kom je uiteindelijk toch bij de 970 of Fenix 8 uit en ben je 750-900 euro lichter...
Mijn twijfel tss 965 en 970 is vooral die HR sensor en de 970 gaat ook 2 jaar langer updates krijgen tov 965, die wellicht nu geen grote updates meer gaat krijgen. Is het wel € 250 waard, denk het niet... nog 14d bedenktijd (60km trail) en dan ga ik over tot aankoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hoezo is de FR265 verdwenen van de website?
https://www.garmin.com/nl-NL/p/886785/pn/010-02810-12/
Verder is de 570 niet de opvolger van de 265.
Maar de Suunto Race S lijkt me een goede keuze, zeker voor dat geld. Ben wel benieuwd naar je ervaringen in vergelijking met Garmin.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannie87
RigolleM schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:59:
[...]

Goh, maakt die 2mm verschil zoveel uit dan? Heb nu een AWU als daily driver en die is 49mm, dus 47mm gaat ook wel lukken :)

[...]

Mijn twijfel tss 965 en 970 is vooral die HR sensor en de 970 gaat ook 2 jaar langer updates krijgen tov 965, die wellicht nu geen grote updates meer gaat krijgen. Is het wel € 250 waard, denk het niet... nog 14d bedenktijd (60km trail) en dan ga ik over tot aankoop ;)
Ik ben normale horloges (40-42 mm) gewend en slanke Activity trackers gewend, dus dan klinkt 45 mm al veel. Maar dan is de stap naar 47 idd niet veel meer.

Voordeel van de 970 is dan ook nog wel de zaklamp. Lijkt me toch handig op veel momenten. Nadeel zou voor mij toch die fluor hele strip aan de zijkant zijn. Als je wilt combineren met verschillende bandjes is dit geen mooie combi.

Maar dus geen gebrek aan keuzes. Zeker niet bij Garmin. En zo te zien ben ik ook niet de enige die twijfelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
PatrickC schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:20:
[...]
Jawel hoor. De 570 is de opvolger van de 265 en de 970 is de opvolger van de 965, hoe onlogisch het ook klinkt, maar als je naar de features kijkt klopt het wel gewoon.
Garmin noemt de 570 zelf ook gewoon de opvolger van de 265: https://www.garmin.com/nl...n-forerunner-570-265-970/

Ik vind nu de vergelijking Venu 3 en FR570 ook wel een interessante. Voorheen was het Venu 3 en FR265 op ongeveer hetzelfde prijsniveau. Waarbij de Venu 3 wat nieuwere hardware heeft (gen5 sensor, mic en speakers, chiquer uiterlijk met metalen rand), maar de FR265 wat meer sportfuncties. Nu heeft de 570 ook die nieuwere hardware en naar mijn mening qua uiterlijk ook goed vergelijkbaar met de Venu 3 (kijkend naar de zwarte uitvoering, kan me voorstellen dat veel dames de Venu 3S nog wel prefereren in de mooie kleurstellingen). Met een 570 doe je nu dus eigenlijk geen concessies meer op een Venu 3 naar mijn idee (tenzij je ECG belangrijk vind), dus misschien dat er toch nog een iets grotere doelgroep is voor de FR570 dan ik vooraf verwacht had. Blijft wel het feit dat de FR965 er ook nog is en dat die weer kaarten heeft. Maarja die mist weer de mic en speakers en de nieuwere hardware. En zo kom je alweer bij de FR970 uit ;)
Garmin heeft die prijsladder zoals we die van Apple goed kennen inmiddels ook aardig onder de knie.

[ Voor 53% gewijzigd door Hathi op 30-05-2025 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 22:47

Sméagol

Master of Mayhem

Ik heb de 970 besteld. Ik zat heel hard te twijfelen tussen voornamelijk die en de voorganger, de 965 (via ING).
De 965 zou een mooie beginners sporthorloge zijn, en me 300 euro schelen. Maar krijgt ook geen noemenswaardige updates meer, en ik ben altijd geneigd voor het nieuwste te gaan. Toch bleef het moeilijk, want de 970 heeft ook features die ik eigenlijk actief niet wil (microfoon en led lamp), maar wat ik wél wil (of denk te willen) zijn de betere HR sensor en de laatste software updates, waaronder de triatlon coach dingen. Ik heb hardloopschoenen gekocht, maar wil wat gerichter trainen. Ik heb onlangs al een HR band gekocht, voor tijdens het fietsen, en ik ben er inmiddels achter dat ik m'n woon/werk ritjes veel te hard doe :P. Maar ik vind de data reuze interessant. Dus ja, zat te twijfelen, had de knoop al doorgehakt dat ik op korte termijn in ieder geval één van de twee wilde hebben.

Toen zag ik m'n vakantiegeld en dacht "fuck it".

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drwho1
PatrickC schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:20:
[...]

Hoezo is de FR265 verdwenen van de website?
https://www.garmin.com/nl-NL/p/886785/pn/010-02810-12/
Maar de Suunto Race S lijkt me een goede keuze, zeker voor dat geld. Ben wel benieuwd naar je ervaringen in vergelijking met Garmin.
Het maakt al niet meer uit, zonet een Suunto Race S besteld voor €279. :)
Ik mik op nog zo'n 100-120€ voor mijn 245 te vangen, dan is het een zacht prijsje voor de features.

Ik zal over de 265 gekeken hebben dan, maar ik vind de Suunto sowieso de mooiere en beter uitgeruste van de twee.

En zoals hierboven aangehaald, de 570 is echt de opvolger van de 265. ;)
Ik denk dat Garmin visueel meer ruimte wilde tussen de modellen met een duidelijk onderscheid tussen basis-midden-topklasse. Dat was met 165 en 265 onvoldoende tov het gat naar 965.

[ Voor 5% gewijzigd door Drwho1 op 30-05-2025 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hathi schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:25:
Jawel hoor. De 570 is de opvolger van de 265 en de 970 is de opvolger van de 965, hoe onlogisch het ook klinkt, maar als je naar de features kijkt klopt het wel gewoon.
Garmin noemt de 570 zelf ook gewoon de opvolger van de 265: https://www.garmin.com/nl...n-forerunner-570-265-970/
Dan had ik het dus mis. :) Ik denk dat Garmin in zag dat de 165 wel erg dicht bij de 265 kwam te zitten, dus hebben ze een horloge gemaakt wat weer meer richting het topmodel forerunner (900 serie) gaat. Daar hadden ze eerst de 600 en 700 serie voor (heb zelf nog een 645M gehad).Persoonlijk vind ik de 570 dan ook meer in dat straatje passen. Maar Garmin maakt nu eenmaal graag een zooitje van hun model namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Mannie87 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:24:
[...]
Maar dus geen gebrek aan keuzes. Zeker niet bij Garmin. En zo te zien ben ik ook niet de enige die twijfelt
Neen, en het kleur is ook een dingetje... normaal ga ik voor zwart maar ik vind de witte ook wel iets hebben... en ik moet hem toch enkel dragen tijdens het wandelen/hiken, dus dat fluo streepje opzij gaat mij niet zo parten spelen, zal enkel het bandje wisselen als hij stuk is... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Na het lezen van de review van de Polar M3 ben ik wel benieuwd geraakt naar slimme horloges met biometrische functies. Ik heb echter een enorme hekel aan welke afhankelijkheid van SaaS dan ook. Is er ook een slim horloge dat de functionaliteit van een M3 biedt zonder dat je dit allemaal door moet briefen aan anderen? Zelfgehoste diensten zijn ook oké. (hoewel ik vermoed dat dit te obscuur is voor dit marktsegment)
Ik maak nu gebruik van Sailfish OS als telefoon, maar zal binnenkort overgaan op CalyxOS. compatibiliteit met de telefoon zou fijn zijn, maar zolang ik mijn data maar kan uitlezen op mijn desktop (linux, maar Wine is een optie zolang er niet naar huis wordt gebeld) is dit geen absolute vereiste. Het is mij onduidelijk of de Garmin Forerunner 255 of Mobvoi TicWatch Pro 5 hier in kunnen voldoen. Zijn er buiten deze opties nog andere opties?

[ Voor 34% gewijzigd door ocf81 op 01-06-2025 17:43 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:32
Als je een Garmin Forerunner aan je PC hangt kun je de FIT-bestanden direct benaderen en downloaden, er zullen genoeg Linux programma's zijn die ze kunnen inlezen en analyseren. Draadloos uitwisselen met je telefoon gaat niet lukken, dat kan niet zonder Garmin Connect (en die zet je data online in de Garmin Connect database).
Mobvoi ken ik niet.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RigolleM
Keuze gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfF9bblb-TIAO0yMQI2eY6-Kpf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujBeFgrawUvcONskYG9MCGGp.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: dit waren MIJN afwegingen om voor de FR970 te kiezen:

Ik ben momenteel bezig met lange afstandwandelen. Ik doe er een paar dit per jaar, waarvan één al achter de kiezen (Coast Walk - 80km) en eind augustus de Boslandtrail (100km) en tussendoor nog een 60km (Vlaamse Ardenennen met + 1000hm). De Dodentocht stond ook op de agenda, maar die start 1 dag nadat we terugkomen van Japan, dus daarmee uitgeweken naar de Boslandtrail.

Normaal stap ik met rugzak en een GPSmap 67i, maar na de Coast Walk had ik enorm veel last van mijn schouders, dus ben ik nu aan het downsizen qua materiaal en gewicht en de GPSmap moet het dus ook bekopen. Ik wandelde met een AWU maar die kent geen autopauze voor de activiteit wandelen, dus kon die dus niet gebruiken om mijn gegevens te syncen naar bv. Strava.

Alleen wandelen met de AWU was mijn eerste gedacht, maar bij de Coast Walk had ik nog 5% over (enkel AOD uitgeschakeld), dus 100km zou dan kantje boordje worden en moest ik nog wat batterij besparing aanzetten..

Dus alles samen mijn eerste gedacht van vorig jaar moeten volgen en onmiddellijk voor een FR moeten gaan, ipv eigenwijs te zijn en te proberen met GPSmap+AWU.

De AWU (voor wie zich afvraagt wat dit betekent: Apple Watch Ultra :) ) blijft mijn daily en zal de FR enkel gebruiken tijdens het wandelen/hiken.

Waarom de FR970 en niet voor een goedkopere FR965 gegaan, wat mij toch € 240 zou besparen. Tot gisterenavond nog liggen dubben hierover, maar ik kreeg mezelf niet overtuigd om niet de recenste versie van de FR te hebben. Als ik dan toch meer dan € 500 uitgeef, dan maakt de meerkost ook niet zoveel meer uit. Daarnaast vond ik het safier kristal glas ook een veilige keuze, want we wandelen toch soms langs smalle paden en ik ben met de AWU ook al een paar ergens tegenaan gebotst en tot op heden geen krassen te bespeuren.

Het kleur: initieel zag ik een witte wel zitten, maar ik vond in de filmpjes van "Chase the summit' de combinatie zwart/geel wel mooi, dus daarom voor dit kleur gekozen en het staat hem wel :+ De witte is ook moeilijker combineerbaar met andere kleurtjes vond ik.

De Fenix 8 AMOLED is ook nog mijn pad gekruist, maar dan zou ik teveel zitten twijfelen tussen de AWU en de F8 als daily. Zonet naar mijn wagen gestapt met mijn FR en ik miste de AWU al, want ik kreeg mijn wagen niet open 8)

[ Voor 75% gewijzigd door RigolleM op 02-06-2025 16:42 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-07 12:39
Een paar dagen geleden ook een keuze gemaakt, van een goede vriend gebruik mogen maken van
zijn ING winkel punten.
Voor onderstaande Garmin, de Fenix 8 gekozen; keiharde zelfverwennerij... :)
Zal gebruikt worden voor mijn huidige hart-revalidatie traject, en sport hobbies; zwemmen, wandelen en hiken.
(Bij het laatste vnl als route-backup voor lange afstand trails op vakantie).

Ik heb voor mijn keuze een paar maanden hier op Tweakers mee gelezen natuurlijk, meerdere YT filmpjes van vnl. DCRainmaker bekeken et cetera.
Iemand wellicht nog tips mbt verdere nuttige info, must-read websites?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h04wQRtE-1V333k9ECggmMQx_TI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbzPHvSZvaQvabzb70FD2F0S.jpg?f=fotoalbum_large

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:29
Leuk om alle afwegingen en keuzes mbt smartwatches te lezen. Garmin doet het goed volgens mij :)

Heb enkele maanden de Fenix 8. Gister 10 km gelopen in een hardloopwedstrijd. Vond het erg fijn om tempo bij te kunnen houden en te zien wat de verwachte finishtijd zou worden. Had en doel en heb dat ruim gehaald.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 22:47

Sméagol

Master of Mayhem

Een foto komt later nog, maar ik heb 'm ook binnen, en afgelopen avond meteen getest door voor de 2de keer m'n hardloopschoenen aangedaan.. Zowaar 3 KM nagenoeg achter elkaar gedaan voor ik 't wel genoeg vond voor een 2de poging.

M'n VO2 max is "poor" :'( . Maar ik heb wel 2 nieuwe badges! *O* En in 1 x m'n steps goals gehaald. :P

Hij heeft wel m'n max heartrate en dus m'n zones ge-update volgens mij, ik ben benieuwd of ik dat ga merken tijdens het fietsen op m'n edge explorer 2 morgen.

Ben verder benieuwd wat ie zegt morgen, al gaf ie al aan dat ik beter een rustdag kan nemen. Maar ik zal toch naar werk moeten fietsen. Zeker op wereld fietsdag.

Ik ga zo maar naar bed, maar de ruim 8 uur die ik als suggestie kreeg ga ik dus niet halen.

Heel interessant in ieder geval, en reuze blij met m'n eigen vroege verjaardagscadeau! (en straks nog een Switch 2, het kan niet op). Ben er van overtuigd dat ik hier inderdaad wat aan heb.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-07 14:46
Sméagol schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 00:38:
Een foto komt later nog, maar ik heb 'm ook binnen, en afgelopen avond meteen getest door voor de 2de keer m'n hardloopschoenen aangedaan.. Zowaar 3 KM nagenoeg achter elkaar gedaan voor ik 't wel genoeg vond voor een 2de poging.

M'n VO2 max is "poor" :'( . Maar ik heb wel 2 nieuwe badges! *O* En in 1 x m'n steps goals gehaald. :P

Hij heeft wel m'n max heartrate en dus m'n zones ge-update volgens mij, ik ben benieuwd of ik dat ga merken tijdens het fietsen op m'n edge explorer 2 morgen.

Ben verder benieuwd wat ie zegt morgen, al gaf ie al aan dat ik beter een rustdag kan nemen. Maar ik zal toch naar werk moeten fietsen. Zeker op wereld fietsdag.

Ik ga zo maar naar bed, maar de ruim 8 uur die ik als suggestie kreeg ga ik dus niet halen.

Heel interessant in ieder geval, en reuze blij met m'n eigen vroege verjaardagscadeau! (en straks nog een Switch 2, het kan niet op). Ben er van overtuigd dat ik hier inderdaad wat aan heb.
Je moet je watch even een x periode (volgens mij wel een aantal weken) de tijd geven om al je data te verzamelen. Dan zullen de cijfertjes en analyses ook een stuk beter zijn. 100% betrouwbaar natuurlijk nooit, het blijft een hulpmiddel, maar dan zegt het wel meer dan nu de watch nieuw uit de doos om je pols zit :).

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 03-06-2025 10:05 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drwho1
Ik heb m'n Suunto Race S sinds gisteren binnen. Nog maar kort mee gespeeld, eerste indruk is in elk geval: mooi ding! 8)
Voelt veel steviger aan dan mijn FR245 en toch maar ongeveer 17gr verschil op de weegschaal, zwaarder dan bedoel ik.

Het ecosysteem is iets helemaal anders dan wat ik tot nu toe gewoon ben, dus redelijk vis op het droge wat mijn gevoel betreft.

Grootste minpuntje dat ik tot nu toe merk is dat er geen eigen trainingsplannen aanwezig zijn bij Suunto, zoals ik dat wel gewoon ben bij Garmin. Hier lijkt het erop dat ik een externe service (a la TrainingPeak) moet nemen om van daaruit schema's te importeren.
Dat is wel een dingetje waarover ik nog erg twijfel, want zo'n diensten kosten flink wat geld op maandbasis. :X

Maar ik ben echt nog zoekende in het hoe en wat, dus trek ik nog geen overhaaste conclusies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Drwho1 Nou ja, 17g verschil is op dat gewicht (38.5 voor de 245) natuurlijk bijna 50% extra ;)

Toch jammer, sta absoluut niet onwelwillend tegenover andere merken (polar, suunto) maar helaas heeft specifiek garmin datgene wat ik zoek (navigeerbare kaarten, waarbij je dus kan plannen en routes maken op het horloge zelf) en sinds de 970 een echte zaklamp op het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 11:38
Iemand enig idee hoe lang het gewoonlijk duurt voor een nieuw model Garmin (de nieuwe Forerunner 570 en 970) in de grotere winkels zoals Bol verschijnt? Het staat op de Garmin store zelf, maar buiten wat kleinere sites vind ik het niet veel terug daarbuiten. En de retour policy van de Garmin store vind ik niet echt geweldig ("De directe kosten voor het retourneren van deze goederen zijn voor uw rekening").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-07 17:15
@Neverwinterx bij gps.nl zijn ze volgens mij op voorraad, top winkels met goede kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-07 19:29
Neverwinterx schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:58:
Iemand enig idee hoe lang het gewoonlijk duurt voor een nieuw model Garmin (de nieuwe Forerunner 570 en 970) in de grotere winkels zoals Bol verschijnt? Het staat op de Garmin store zelf, maar buiten wat kleinere sites vind ik het niet veel terug daarbuiten. En de retour policy van de Garmin store vind ik niet echt geweldig ("De directe kosten voor het retourneren van deze goederen zijn voor uw rekening").
Bij de AsAdventure zijn ze leverbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:34
ocf81 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:33:
Na het lezen van de review van de Polar M3 ben ik wel benieuwd geraakt naar slimme horloges met biometrische functies. Ik heb echter een enorme hekel aan welke afhankelijkheid van SaaS dan ook. Is er ook een slim horloge dat de functionaliteit van een M3 biedt zonder dat je dit allemaal door moet briefen aan anderen? Zelfgehoste diensten zijn ook oké. (hoewel ik vermoed dat dit te obscuur is voor dit marktsegment)
Ik maak nu gebruik van Sailfish OS als telefoon, maar zal binnenkort overgaan op CalyxOS. compatibiliteit met de telefoon zou fijn zijn, maar zolang ik mijn data maar kan uitlezen op mijn desktop (linux, maar Wine is een optie zolang er niet naar huis wordt gebeld) is dit geen absolute vereiste. Het is mij onduidelijk of de Garmin Forerunner 255 of Mobvoi TicWatch Pro 5 hier in kunnen voldoen. Zijn er buiten deze opties nog andere opties?
Ik zou als ik jou was eens induiken in Gadgetbridge, dat is een oss android app die wel degelijk de koppeling met veel garmin watches (en anderen) kan maken. Voor notificatie-koppeling en health status achtige dingen. Ik heb een middagje met mijn instinct 2s solar wat gespeeld ermee en het leek prima te werken. Ik gebruikte het vroeger voor m'n Pebble-watch, dus ik wist ervan.

Ook kan je inderdaad je Garmin als usb storage aan je pc hangen en dan de .fit files voor je activiteiten eraf halen. Er is best nog wel wat mogelijk zonder SaaS met een Garmin.

En dan zijn er op github hier en daar nog wel wat "self hosted strava alternative" achtige projectjes, maar daar heb ik allemaal echt geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens een beetje teruggezocht hoe snel, of langzaam, de 965 in de ING rentepuntenwinkel lag en dat lijkt wel een maand of 4 te zijn geweest... (965 release begin maart en 13 juli voor het eerst in de ING rentepuntenshop).

Nou heb ik geen haast om mijn 955 te vervangen, maar dat is wel heel veel geduld hebben ;) ALS hij er uberhaupt in komt natuurlijk, tegelijk is 200 euro oid verschil wel weer een hoop (uitgaande van een vergelijkbaar iets als met de 965)

Nou ja, voorlopig sowieso nog maar even de 955 hier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 11:31
Neverwinterx schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:58:
Bij Bever zijn beide ook op voorraad.
Maarre, je koopt een horloge van meer dan 700euro, dan maak je je toch niet druk omdat je heel misschien max een tientje retourkosten voor je rekening zou kunnen krijgen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik kwam onderstaande procedure tegen om een Garmin Epix Gen2 in ‘Development Mode’ te zetten en hierna een reinstall van de firmware te kunnen doen (het menu bevat echter nog veel meer opties):
  1. Hold the Menu button
  2. Scroll down and select System
  3. Scroll down and select About
  4. Press the Light button roughly 8 times
  5. Scroll down the option toward the bottom and Select Reinstall software

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retlaw
  • Laatst online: 05-07 14:51

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik was naar een upgrade aan het kijken voor mijn Fenix 6 pro. Mede ook, omdat de batterij de laatste tijd zo snel leeg is. Ik moet m nu elke drie dagen opladen. Dat is dan met elke dag 1-3 uur gps activiteit.

Nu las ik op een Garmin forum, dat er meerdere Fenix 6 Pro (Solar) gebruikers zijn met 'battery drain' na een update naar FW28.02. Het is mogelijk om een oudere software versie te installeren, dus ik heb nu FW 27 weer terug gezet. De verwachte batterij duur geeft nu weer 'gewoon' 13 dagen aan. Wat ik gewend was. Hopelijk blijft dit zo en is het batterij probleem opgelost. Dan heb ik uitgestelde keuzestress voor MIP of AMOLED :).

Garmin Forum: https://forums.garmin.com...f6pro-solar-battery-drain

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:13
PatrickC schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:36:
Ik kwam onderstaande procedure tegen om een Garmin Epix Gen2 in ‘Development Mode’ te zetten en hierna een reinstall van de firmware te kunnen doen (het menu bevat echter nog veel meer opties):
  1. Hold the Menu button
  2. Scroll down and select System
  3. Scroll down and select About
  4. Press the Light button roughly 8 times
  5. Scroll down the option toward the bottom and Select Reinstall software
Ziet dat mijn F7X dat menu ook heeft, zit nogal wat in. Eens uitzoeken of er wat interessants tussen zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag dat mijn Garmin TopoActive Europe maps nog uit 2023 waren. Ik kreeg ze rechtstreeks op mijn horloge niet bijgewerkt. Zoeken naar updates leverde alleen een vibratie op, maar horloge gaf geen updates aan, terwijl 2025.10 de laatste versie zou moeten zijn. Dus dan maar via Garmin Express op een PC… al jaren niet meer gebruikt omdat het niet (meer) nodig was. Maar wat is de Garmin Express software brakke software zeg. Geeft steeds aan dat ik het horloge opnieuw moet verbinden nadat ik de maps bijgewerkt had. Dat lukt echter niet. Garmin Express opnieuw opstarten en dan kon ik wel weer connecten. Maar dan geeft de software aan dat er nog steeds map updates zijn, ondanks dat toch echt 2025.10 al op het horloge staat. Maar ok… voorlopig ben ik weer even up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:44
Hier een gelijke ervaring. Updaten via garmin express is wel uitdaging ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
Eensch.
De Garmin Express software was een behoorlijke 'Blast from the past' ervaring, vnl. qua GUI.
Ik had het vanochtend geïnstalleerd om de TopoActive map West-Europa op m'n
Fenix 8 te zetten.
Na de installatie, de melding dat er een update voor de map beschikbaar was, maar m'n Fenix werd niet meer herkend ondanks dat de USB kabel prima zat.
Deze ff uit- en weer in de laptop bleek afdoende. Windows gaf een melding dat m'n Fenix weer werd herkend en de Garmin software bood de update aan.

In 1e instantie, bij de installatie van de West-Europa map, schrok ik ff van de 'Verwachte installatie duur: 4 uur', maar dat bleek uiteindelijk maar zo'n 15-20 minuten te kosten.
Al met al, kwestie van een kop koffie zetten en de kop niet gek laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik gebruikte mijn Garmin Fenix 6 Pro vooral voor het hardlopen, fietsen, hiken en zwemmen, maar heb recent pas ontdekt, dat er ook veel pilates, HIIT, etc workouts beschikbaar zijn! Leuk om te doen en erg makkelijk, dat er een voorbeeld van de oefening op het horloge getoond wordt. Voor mij als stijve hark goed voor de core en mobiliteit :).

Nu loop ik echter al heel snel tegen een beperking aan van het maximum aantal workouts, wat er op de Fenix 6 Pro opgeslagen kan worden.

Met hardloopschema's was de oplossing dan om deze workouts in de agenda te plannen. Dan zit er geen restrictie meer op. Maar met de 'gym' workouts heb ik niet echt een schema of planning. Daar wil ik er soms gewoon eentje doen en dan snel naar het horloge kunnen sturen.

Is deze restrictie van het maximum aantal workouts ook nog aanwezig op de 7 en 8 series dat iemand weet? Of kun je daar zoveel workouts op kwijt, als je wilt?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dikke kras op mijn Coros gekregen, bij de volgende (over een paar jaar) maar toch eentje kopen met steviger glas.

Ach, het zijn natuurlijk ook gebruiksvoorwerpen.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:03
Yakolev schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:01:
Dikke kras op mijn Coros gekregen, bij de volgende (over een paar jaar) maar toch eentje kopen met steviger glas.
Het is soms ook gewoon pech. Vorige maand ook een stevige kras op mijn paar maanden oude Forerunner 955 (Gorilla Glass DX). Daarvoor jarenlang een Vivoactive 3 gedragen met het "zachtere" Gorilla Glass 3, nagenoeg krasvrij gebleven.

[ Voor 5% gewijzigd door glaswerk op 07-06-2025 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
(jarig!)
Vraagje over gegevens schermen bij Garmin. Ik ben nu aan het hiken in Albanië en draag een epix2. Ik volg de gpx route die de organisatie mij heeft aangeboden.

Als ik een eigen gegevensscherm indeel is 1 van de gegevens velden die ik kan selecteren "koers", maar ik heb geen flauw idee wat dit dan precies inhoudt.
Iemand wel een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 12:09
Megupe schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:25:
Vraagje over gegevens schermen bij Garmin. Ik ben nu aan het hiken in Albanië en draag een epix2. Ik volg de gpx route die de organisatie mij heeft aangeboden.

Als ik een eigen gegevensscherm indeel is 1 van de gegevens velden die ik kan selecteren "koers", maar ik heb geen flauw idee wat dit dan precies inhoudt.
Iemand wel een idee?
Is dat niet het rode pijltje dat je de juiste weg wijst?

Uhh nee… ja een getal zie ik..

De richting van uw beginlocatie naar een bestemming. De koers kan worden weergegeven als een geplande of ingestelde route. Deze gegevens worden alleen weergegeven tijdens het navigeren.

https://www8.garmin.com/m...A5-80C9-26ABB46C4138.html

[ Voor 26% gewijzigd door miel op 08-06-2025 15:37 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaVaWa
Het kan verschillende dingen zijn, wat niet helpt is de af en toe gebrekkige vertaling.
Garmin gebruikt de term "koers" vaak voor zowel "course" als "heading" en soms ook voor "bearing". Kijk op de respectievelijke Wikipedia-pagina's wat de verschillende termen betekenen:
Wikipedia: Course (navigation)
Wikipedia: Heading (navigation)
Wikipedia: Bearing (navigation)

Als je de juiste wilt kiezen moet je het toestel even op Engels zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door JaVaWa op 08-06-2025 15:41 ]

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
Het is 'bearing' :

Definitie: de richtingshoek waarin je momenteel beweegt, ten opzichte van het noorden, uitgedrukt in graden.

Waardevoorbeelden:

0° = exact noord
90° = oost
180° = zuid
270° = west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
Ik verwacht het toch eigenlijk niet, "Bearing" wordt meestal met "Peiling" aangeduid (maar helaas niet altijd).

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
JaVaWa schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:05:
Ik verwacht het toch eigenlijk niet, "Bearing" wordt meestal met "Peiling" aangeduid (maar helaas niet altijd).
Staat duidelijk dat het een "waarde" is en geen "peiling".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
Een peiling druk je ook uit in graden.
Wikipedia: Peiling (richting)

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
(dubbel)

[ Voor 95% gewijzigd door JaVaWa op 08-06-2025 18:25 ]

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannie87
Hier iemand ervaring met amazfit?

Mijn oog is gevallen op de amazfit balance. Lijkt toch op sportgebied ook veel te kunnen (training readiness, training coach, externe sensoren verbinden) en heeft ook nog eens veel smart functies, GPS navigatie en een goede accuduur.

En dat alles voor 150 euro. Enige nadeel wat ik eigenlijk kan bedenken is dat het Chinees is. Maar wellicht zie ik nog meer dingen over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Sorry ik verwarde peiling met pijling... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Mannie87 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 18:35:
Hier iemand ervaring met amazfit?

Mijn oog is gevallen op de amazfit balance. Lijkt toch op sportgebied ook veel te kunnen (training readiness, training coach, externe sensoren verbinden) en heeft ook nog eens veel smart functies, GPS navigatie en een goede accuduur.

En dat alles voor 150 euro. Enige nadeel wat ik eigenlijk kan bedenken is dat het Chinees is. Maar wellicht zie ik nog meer dingen over het hoofd?
Bekijk dit eens als je niet veel tijd wilt spenderen heb ik onmiddellijk een fast forward naar de conclusie gepost: YouTube: Amazfit Balance In-Depth Review - Did They FINALLY Get It Right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
(jarig!)
@RigolleM en @JaVaWa en @miel dank voor jullie antwoorden. Ik hou het maar op richting, dan kan ik adhv 360 graden zelf snel zien en bedenken welke kant ik op loop.

[ Voor 3% gewijzigd door Megupe op 08-06-2025 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vraagje, is het bij Garmin ook mogelijk om een dubbel training als 1 training te loggen? Ik ben bezig met herstel van een liesblessure en vanavond staat er 45min krachttraining en 15min voorzichtig hardlopen op het programma. Natuurlijk kan ik het programma HIT/overige aanzetten en die laten doorlopen. Maar kan je ook bijv. ook eerst HIT aanzetten en vervolgens hardlopen maar dat dit dus wel als 1 training gelogd wordt?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 14:24
Je zou kunnen proberen een multisport training aan te maken. Ik weet dat je bij multisport zelf in zekere mate kan kiezen welke sporten het dan zijn. Ik weet alleen zo niet of er een beperking op zit.

Het is er vooral zodat je onderscheid kan maken tussen een triathlon en een cross duathlon bijvoorbeeld.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ElPaco schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:10:
Je zou kunnen proberen een multisport training aan te maken. Ik weet dat je bij multisport zelf in zekere mate kan kiezen welke sporten het dan zijn. Ik weet alleen zo niet of er een beperking op zit.

Het is er vooral zodat je onderscheid kan maken tussen een triathlon en een cross duathlon bijvoorbeeld.
Hmm ja ik zoek eigenlijk een switch training optie als je een lopende training pauzeert zodat Garmin 2 verschillende type trainingen logt maar dan wel als 1 geheel zeg maar. Maar die optie is er niet voor zover ik nu kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho

Hmm ja ik zoek eigenlijk een switch training optie als je een lopende training pauzeert zodat Garmin 2 verschillende type trainingen logt maar dan wel als 1 geheel zeg maar. Maar die optie is er niet voor zover ik nu kan zien.

Maar ik kan idd dit eens proberen of dat lukt met hardlopen en krachttraining: https://www8.garmin.com/m...E4-BE62-50BE269E9A64.html

Edit: je kan via deze manier wel hardlopen en een krachttraining programma samenvoegen. Wel benieuwd wat er gebeurt als ik deze start. Volgens mij alleen tussen beide trainingen even op de lap knop drukken om het 2de deel te starten.

Edit 2: ik kan ook zelfs een specifieke eerder aangemaakte hardlooptraining toevoegen, dus die wordt dan gewoon gestart met bijbehorende datascreen etc. Handig!

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 11-06-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
Ik heb een trainingsschema ingesteld op mijn garmin fr255, een bepaalde afstand in een bepaalde tijd hardlopen. Ik zit in de 4e week. Nu krijg ik allemaal trainingsvoorstellen. Die gaan allemaal vrijwel allemaal via tempo op basis van hartslag. Maar nu heb ik voor komende vrijdag een training waarbij ik 40 sec moet 'hardlopen' en daarna 3 minuten weer rustig aan op basis van hardslag.
Wat later in de week zie ik ook een training met 'sprinten'. Welk tempo wordt dat verondersteld? Z4 en Z5 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:44
Soms staat in de oefening waar je naar moet streven. Maar vaak is het sprinten voor een bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
Ik heb gisteren gefietst ipv gerend. Het voorstel voor morgen is weer anders geworden. Nu staat er sprint. In de notities staat er bij 7x0:10@maximale inspanning. Volgens mij zag ik dat eerder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

retlaw schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:52:
Ik was naar een upgrade aan het kijken voor mijn Fenix 6 pro. Mede ook, omdat de batterij de laatste tijd zo snel leeg is. Ik moet m nu elke drie dagen opladen. Dat is dan met elke dag 1-3 uur gps activiteit.

...

Garmin Forum: https://forums.garmin.com...f6pro-solar-battery-drain
Update: Ook het terugzetten naar FW 27 heeft helaas niet geholpen. 8 juni 13:50 is ie voor het laatst 100% opgeladen en nu staat ie op 19%. Dus gaat ie nog maar 4,5 dag mee :(.

Ik ga nu denk ik toch maar naar een vervanging kijken. Grootste keuze is nu AMOLED of MIPS. Ik ben er nog niet helemaal uit. Het wordt of een Fenix 8 of een Fenix 7 PRO Solar Sapphire. Momenteel heb ik geen sapphire lens en daar zit geen kras op. Ik hoef dus niet perso sapphire, maar die is onderdeel van het ING aanbod.
Voordeel van de F7Pro is dat er Solar opzit, voordeel van de F8 dat er langer ondersteuning op de software zit waarschijnlijk. Al is de vraag hoeveel dat daadwerkelijk toevoegd...

Komende tijd maar eens goed verdiepen in beide horloges.

Battle.net || Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho

Gister getest en die werkt dus wel. Ik heb een HIIT sessie (die gebruik ik altijd als ik een eigen kracht programma volg) en een 5km easyrun samengevoegd tot een nieuwe activiteit. Die 2 kan je dan achter elkaar doen en via de lapknop overgaan op de 2de activiteit. Volgens mij moest je 2x op de lapknop drukken om echt in het hardloopscherm te komen, want ik kreeg niet mijn datascreen in beeld van de easyrun die ik gemaakt heb. Zou wel moeten lijkt me, dus dit weekend nog maar eens testen.

In Garmin Connect staan ze dan netjes bij elkaar als 1 training, wel gescheiden door 2 tabjes zodat je per activiteit je data kan zien. Top! Ik heb automatische koppeling met Strava en die zet het wel als 2 losse trainingen in je Stava lijst. Dus in mijn geval, kracht als losse training en hardlopen als losse training.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 14:24
Dat je 2 losse trainingen krijgt in Strava is een beperking van Strava. Moet je voor de gein eens een (korte afstand) triathlon doen. Dan krijg je 5 activiteiten in Strava (zwemmen, T1, fietsen, T2, lopen). Strava weigert ondersteuning voor multisport in te bouwen helaas.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 20:39
retlaw schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:39:
[...]

Update: Ook het terugzetten naar FW 27 heeft helaas niet geholpen. 8 juni 13:50 is ie voor het laatst 100% opgeladen en nu staat ie op 19%. Dus gaat ie nog maar 4,5 dag mee :(.

Ik ga nu denk ik toch maar naar een vervanging kijken. Grootste keuze is nu AMOLED of MIPS. Ik ben er nog niet helemaal uit. Het wordt of een Fenix 8 of een Fenix 7 PRO Solar Sapphire. Momenteel heb ik geen sapphire lens en daar zit geen kras op. Ik hoef dus niet perso sapphire, maar die is onderdeel van het ING aanbod.
Voordeel van de F7Pro is dat er Solar opzit, voordeel van de F8 dat er langer ondersteuning op de software zit waarschijnlijk. Al is de vraag hoeveel dat daadwerkelijk toevoegd...

Komende tijd maar eens goed verdiepen in beide horloges.
Ik weet niet of de grootte een ding voor je is, maar de Enduro3 heeft imho the best of both worlds: by far de beste battery life en dus laatste software (en dus nieuwe GUI), betere Solar dan de 7Pro, saffier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Frenz64 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:53:
[...]

Ik weet niet of de grootte een ding voor je is, maar de Enduro3 heeft imho the best of both worlds: by far de beste battery life en dus laatste software (en dus nieuwe GUI), betere Solar dan de 7Pro, saffier
Goede tip. Ik zal eens langs een winkel gaan, waar ze fysiek aanwezig zijn. Ik heb de eerste Enduro gehad en dat ging op zich prima qua grootte. Ik miste alleen de map functie op de Enduro. Dan zou ik ook de 7XPro en F8 51 mm kunnen overwegen. Enige puntje is wel de dikte. Ik zag, dat de amoleds een stukje dunner zijn. De Enduro 3 is dan weer 1 mm dikker met 15,7 dan mijn huidige F6 Pro.

[ Voor 3% gewijzigd door retlaw op 12-06-2025 10:03 ]

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
De nieuwe garmin venu x1, wat een geld pfff

https://www.garmin.com/en-US/p/1510465/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
Het lijkt dan ook sprekend op een apple watch (die je gek genoeg dan weer voor 1/3 van deze prijs krijgt).

[ Voor 39% gewijzigd door Adam1980 op 12-06-2025 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Adam1980 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:25:
Het lijkt dan ook sprekend op een apple watch (die je gek genoeg dan weer voor 1/3 van deze prijs krijgt).
Ik denk dat ze met dit horloge de concurrentie aan willen gaan met de Apple Watch Ultra 2, welke €899 kost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DCR komt natuurlijk meteen met een hands-on video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 19:57
Adam1980 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:25:
Omdat hij rechthoekig is? Dat was de Venu sq ook al.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
Gonadan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:46:
[...]

Deze nieuwe garmin is nog wat dunner lijkt het. En oogt iets meer premium. Maar het is een subjectief oordeel (over het uiterlijk. Geen idee wat ie allemaal kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:50
Gonadan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:46:
[...]

Ik hoopte al een tijdje op de venu sq 3, beetje prijspeil Apple Watch maar deze is wel erg groot en duur helaas. Past sowieso niet om mijn pols.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hij lijkt qua vorm nog het meest op de eerste Garmin vivoactive.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-et680gmemaqCPx8UFZXi6MqJs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/f07MthCO6HPQ4fxvDi6ErEZG.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Adam1980 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:51:
[...]

Deze nieuwe garmin is nog wat dunner lijkt het. En oogt iets meer premium. Maar het is een subjectief oordeel (over het uiterlijk. Geen idee wat ie allemaal kan).
Dat zou ik op zich wel toejuichen, Garmin is over het algemeen niet echt dun te noemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
7,9mm. Van de modellen van, in ieder geval, de laatste 5 jaar is dit dan volgens mij de dunste (gokje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hij is wel echt mooi dun. En voor een Venu zitten er ook een hoop features op. Maargoed, dat mag dan ook wel want hij heeft niet bepaald een Venu prijs. Jammer alleen dat er geen ECG op zit, en ook niet gaat komen, afgaande op DCR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Waarom wil iedereen zo graag die ECG app? Ik heb hem nu op mijn Epix Pro en twee keer een meting gedaan, maar daarna nooit meer gebruikt. Wat is de meerwaarde ervan als je gewoon een normaal hartritme hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karazz
De ontslagen bij Komoot zijn begonnen...

Hopelijk blijft er nog iets van over 🤞🏻

[ Voor 9% gewijzigd door karazz op 13-06-2025 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Hathi schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:54:
Waarom wil iedereen zo graag die ECG app? Ik heb hem nu op mijn Epix Pro en twee keer een meting gedaan, maar daarna nooit meer gebruikt. Wat is de meerwaarde ervan als je gewoon een normaal hartritme hebt?
Zelfde hier, leuk om is te proberen maar meer ook niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
Vorige week een garm hrm-pro plus gekocht, hier wat mee gespeeld. Gisteren een activiteit (boksen) gestart op mijn fenix 7 en de fenix netjes in mijn kluisje gelegd. Vervolgens gaan boksen.

Bij terugkomst bij mijn horloge de activiteit afgesloten, kreeg eerst de melding te zien, zoeken naar hartslagapparaat (ofzoiets) en daarna hartslaggegevens downloaden.

Als ik nu de activiteit terugkijk lijkt de hartslag netjes over de gehele activiteit opgenomen te zijn, echter het ademhalingsritme zie ik enkel op de momenten dat ik nog in de kleedruimte (vlakbij mijn horloge) stond. Gedurende de activiteit heeft hij niets opgenomen.

Dien ik het horloge de gehele tijd binnen bereik van mijn hrm te hebben om deze metingen wel te hebben? Ik dacht juist dat die hrm de meeste zaken zelfstandig ook kon meten.

Eerder deze week bij een basketbaltraining is het wel goed gegaan, maar toen lag mijn horloge in mijn tas naast het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-07 14:38
karazz schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:33:
Vorige week een garm hrm-pro plus gekocht, hier wat mee gespeeld. Gisteren een activiteit (boksen) gestart op mijn fenix 7 en de fenix netjes in mijn kluisje gelegd. Vervolgens gaan boksen.

Bij terugkomst bij mijn horloge de activiteit afgesloten, kreeg eerst de melding te zien, zoeken naar hartslagapparaat (ofzoiets) en daarna hartslaggegevens downloaden.

Als ik nu de activiteit terugkijk lijkt de hartslag netjes over de gehele activiteit opgenomen te zijn, echter het ademhalingsritme zie ik enkel op de momenten dat ik nog in de kleedruimte (vlakbij mijn horloge) stond. Gedurende de activiteit heeft hij niets opgenomen.

Dien ik het horloge de gehele tijd binnen bereik van mijn hrm te hebben om deze metingen wel te hebben? Ik dacht juist dat die hrm de meeste zaken zelfstandig ook kon meten.

Eerder deze week bij een basketbaltraining is het wel goed gegaan, maar toen lag mijn horloge in mijn tas naast het veld.
Volgens mij en de handleiding kan de HRM pro plus je hartslaggegevens opslaan tijdens een activiteit als je je horloge niet om hebt.

"Als u een activiteit met tijdmeting start op uw compatibele, gekoppelde Garmin® toestel, registreert de hartslagmeter uw hartslaggegevens ook als u uw toestel moet afdoen. Bijvoorbeeld tijdens fitnessactiviteiten of teamsporten waarbij geen horloges kunnen worden gedragen, worden uw hartslaggegevens dan toch geregistreerd"

Ademhalingsritme wordt denk ik niet ondersteund, dat wordt in ieder geval niet vermeld in de handleiding. Hoe je dat eerder dan wel voor elkaar hebt gekregen is mij een raadsel. Misschien kan de hartslagband meer gegevens versturen als er wel een real-time verbinding met je horloge is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
De info op pagina 132 van de fenix 8 handleiding lijkt erop te wijzen dat voor het bepalen van het ademhalingsritme een optische hartslagsensor nodig is. Die in de hartslagband is niet optisch.
Dit verklaart dan echter niet dat van die basketbaltraining.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Ik weet dat de nieuwere HRM een hartslagbuffer heeft voor wanneer hij de gegevens niet bij het horloge kwijt kan, maar welke andere gegevens daar ook nog onder vallen weet ik niet uit mijn hoofd.
Het zou me niets verbazen dat ademhaling daar bijvoorbeeld niet onder valt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk

... deze week bij een basketbaltraining is het wel goed gegaan, maar toen lag mijn horloge in mijn tas naast het veld.
Misschien simpel gedacht, maar betreft het het verschil tussen stoffen/leren tas en metalen locker (=>Faraday cage)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Baserk schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:16:
[...]

Misschien simpel gedacht, maar betreft het het verschil tussen stoffen/leren tas en metalen locker (=>Faraday cage)?
Ik denk niet dat dat uitmaakt. De locker stond 2 ruimtes verder met 2 muren ertussen. De tas stond in een open zaal naast het veld. Oftewel, het verschil zit hem in wél of juist géén verbinding hebben. (Dat de locker inderdaad van staal is maakt verder geen verschil denk ik dan)

Dinsdag ga ik weer basketballen, eens bedenken hoe ik dan een goede test zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

De Venu 2s van mijn vriendin heeft sinds een maand last van spontane uitval. Alsof de batterij leeg is. HIj gaat op dat moment ook niet meer aan. Echter in een boot-achtig-menu kom je nog wel. Hang je hem vervolgens aan de lader, rapporeert het ding doodleuk dat er nog rond de 74% batterij in zit. Echter soms is hij echt spontaan 0%.

Dit probleem wordt al sinds lange tijd besproken op internet. Maar heeft iemand hier er ook ervaring mee? En is het mogelijk dit te laten repareren? Horloge is nog net geen 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Arthur schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:42:
De Venu 2s van mijn vriendin heeft sinds een maand last van spontane uitval. Alsof de batterij leeg is. HIj gaat op dat moment ook niet meer aan. Echter in een boot-achtig-menu kom je nog wel. Hand je hem vervolgens aan de lader, rapporeert het ding doodleuk dat er nog rond de 74% batterij in zit. Echter soms is hij echt spontaan 0%.

Dit probleem wordt al sinds lange tijd besproken op internet. Maar heeft iemand hier er ook ervaring mee? En is het mogelijk dit te laten repareren? Horloge is nog net geen 3 jaar oud.
Ik zou Garmin bellen met zo’n probleem, als je zelf al alles geprobeerd hebt, zoals b.v. een factory reset.
Wellicht komen ze dan met een aanbieding voor vervanging, want zo’n horloge moet langer meegaan dan 2-3 jaar…

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 15-06-2025 20:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-07 11:33
_Arthur schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:42:
De Venu 2s van mijn vriendin heeft sinds een maand last van spontane uitval. Alsof de batterij leeg is. HIj gaat op dat moment ook niet meer aan. Echter in een boot-achtig-menu kom je nog wel. Hang je hem vervolgens aan de lader, rapporeert het ding doodleuk dat er nog rond de 74% batterij in zit. Echter soms is hij echt spontaan 0%.

Hier hetzelfde issue met een Garmin 2; vanaf 50% batterij valt ie gewoon uit, en is ie ook echt leeg. Ik heb hem inmiddels vervangen voor een FR965, maar toch een melding gemaakt bij Garmin zelf. Kon mooi met de battery widget het probleem laten zien. Ondanks dat het horloge 3 jaar oud is, kom ik blijkbaar toch in aanmerking voor omruiling voor een Newly Overhauled Replacement. Gewoon even proberen dus :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 12:01
Ik heb momenteel een Venu 1 en zit te kijken naar de Venu 3. Ik zie alleen wel met de tijd dat de Venu 3 uit is dat er binnenkort een andere versie moet uitkomen. En toen kwam Garmin opeens met de Venu X1. Super leuk ding, maar ook wel heel duur.

Hoe groot achten jullie de kans dat Garmin alsnog binnenkort alsnog met een Venu 4 uit komt? I.p.v. het bij de Venu 3- en X1 te laten en vanaf nu de Venu serie als ''Apple watch killers'' op de markt gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Dubrillion schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:47:
Ik heb momenteel een Venu 1 en zit te kijken naar de Venu 3. Ik zie alleen wel met de tijd dat de Venu 3 uit is dat er binnenkort een andere versie moet uitkomen. En toen kwam Garmin opeens met de Venu X1. Super leuk ding, maar ook wel heel duur.

Hoe groot achten jullie de kans dat Garmin alsnog binnenkort alsnog met een Venu 4 uit komt? I.p.v. het bij de Venu 3- en X1 te laten en vanaf nu de Venu serie als ''Apple watch killers'' op de markt gaan zetten.
Het kan bijna niet anders dan dat er in september nog wel een Venu 4 komt. De X1 is een compleet ander horloge voor een andere doelgroep. De kleinere Venu 3S is onder dames heel populair, die markt gaat Garmin echt niet ineens links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, zie nu toevallig op marktplaats een forerunner 970 voorbij komen voor 530. Wel heel goedkoop (beetje erg goedkoop?) maar van iemand met genoeg goede reviews.

Als het dichterbij was geweest dan had ik wel even langsgegaan, maar zonder auto is dit (Rutten) niet echt praktisch.. Ik blijf wachten/hopen op de ING rentepuntenwinkel voor nu.

Maar misschien interessant voor iemand anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 20:39
€220 korting alleen om te testen en verder nieuw met factuur en garantie? If it sounds to go to be true.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Garmin Fenix 8 47 mm is nu niet meer beschikbaar in in de ING rentepunten winkel. Hopelijk tijdelijk, want ik denk dat dit uiteindelijk mijn nieuwe horloge wordt :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenz64 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:46:
€220 korting alleen om te testen en verder nieuw met factuur en garantie? If it sounds to go to be true.....
Heb er ook mijn twijfels bij, maar op zich nog aardig wat goede reviews (ook recente) en niet helemaal in een uithoek van Nederland... Daarom, als ik er langs had gekund was dat nog een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
m0ridin schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:48:
[...]

Heb er ook mijn twijfels bij, maar op zich nog aardig wat goede reviews (ook recente) en niet helemaal in een uithoek van Nederland... Daarom, als ik er langs had gekund was dat nog een mogelijkheid.
Kan ook zijn dat ze hem heeft gekocht met kortingsbonnen, en dat ze niet die € 749 heeft neergeteld.

De eerste weken was de FR970 nergens te verkrijgen behalve bij Garmin via de online store, dus vermoed ik dat hetgeen ik hierboven geschreven heb, niet mogelijk is.

Ik kon bij mijn vorige werkgever ook goedkoper bij Garmin kopen (15% korting), maar meestal stonden daar niet de meest recente toestellen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubrillion schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:47:

Ik verwacht niet dat er nog een Venu 4 komt nu de X1 is uitgebracht. Nu de Forerunners ook allemaal amoled schermen hebben gekregen, de FR570 is toegevoegd en ook de vivoactive 6 amoled heeft met veel functionaliteit… welke markt is er dan nog voor een Venu 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 12:01
Hathi schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:12:
[...]

Het kan bijna niet anders dan dat er in september nog wel een Venu 4 komt. De X1 is een compleet ander horloge voor een andere doelgroep. De kleinere Venu 3S is onder dames heel populair, die markt gaat Garmin echt niet ineens links laten liggen.
Laten we het hopen. Welke andere horloge doet hetzelfde als de Venu 3 voor ongeveer dezelfde prijs?

Want ik kan blijven wachten uiteraard, maar wellicht komt de Venu 4 niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Dubrillion schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:01:
[...]
Laten we het hopen. Welke andere horloge doet hetzelfde als de Venu 3 voor ongeveer dezelfde prijs?

Want ik kan blijven wachten uiteraard, maar wellicht komt de Venu 4 niet
Als ie komt, dan is de kans heel groot dat dat in september zal zijn, dus dan weet je in ieder geval hoe lang je ongeveer nog zou moeten wachten.

Maar wat mis je aan de Venu 3 dat je iets zoekt dat hetzelfde is als de Venu 3, maar blijkbaar niet gewoon de Venu 3 wil?
De Venu 3 was destijds bij aankondiging qua hardware behoorlijk modern en loopt wat dat betreft dus ook nog niet achter. Qua alternatieven kan je kijken naar de Vivoactive 6, Forerunner 570, Instinct 3. Waarbij de VA6 en instinct 3 zelfs nog een oudere sensor hebben dan de Venu 3. De FR570 heeft een minder premium behuizing (maar wel veel uitgebreidere echte sportfuncties) en geen ECG mocht je dat interessant vinden.
Pagina: 1 ... 317 318 Laatste