Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 316 ... 319 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Hathi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:26:
Tja, als je het zo bekijkt is die Forerunner 970 eigenlijk best wel een goede deal voor dat geld
Ja, de adviesprijs voor een titanium sapphire 47mm Fenix is €1.099. Dan valt [url=https://www.garmin.com/nl-NL/p/1462801€749[/] nog best mee.

Features vergelijken vind ik knap lastig op de site van Garmin, maar heel veel zit er niet tussen. Ander uiterlijk, minder lange batterijduur, duikfuncties (oa 5 atm vs 10 atm) en wat activiteitenprofielen etc qua watersport.

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 15-05-2025 14:37 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik zat te wachten op de 970 en fenix 8 pro in de hoop dat de 965 of fenix 8 (of zelfs fenix 7 pro) goedkoper zouden worden. Maar misschien wordt het toch de 970.

En dat allemaal omdat de UP button van mijn f6pro kapot is, waardoor ik dus geen workouts of koersen kan selecteren, twee belangrijke redenen dat ik destijds een f6pro heb gekocht :/ Voor de rest voldoet hij nog prima.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:15
Hmm voor de Running Economy feature is een HRM 600 hartslagband vereist. Die kende ik nog niet. Ook nieuw?
Verkrijgbaar voor het zachte prijsje van zo'n €170,- Pff dat gaat toch nergens meer over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Roozzz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:35:
[...]
Features vergelijken vind ik knap lastig op de site van Garmin, maar heel veel zit er niet tussen.
Het is soms even worstelen om ze in de vergelijken te krijgen, maar dan staan ze wel mooi naast elkaar: https://www.garmin.com/nl...01&compareProduct=1228429

Al is Garmin niet altijd even consequent met het invoeren van de specs waardoor de verschillen vaak kleiner zijn dan het lijkt.. En ze updaten het blijkbaar niet, want hier staat dat de Fenix 8 geen ECG heeft, terwijl ie dat inmiddels echt al wel een paar maanden wel heeft.
En ik gok dat een aantal nieuwe software features (thriatlon workouts, evening report, running tolerance) ook nog wel met een update naar de Fenix 8 komen. Ben benieuwd of er nog wat naar de FR965 gaat komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hathi op 15-05-2025 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Hathi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:37:
Hmm voor de Running Economy feature is een HRM-600 hartslagband vereist. Die kende ik nog niet. Ook nieuw?
Verkrijgbaar voor het zachte prijsje van zo'n €170,- Pff dat gaat toch nergens meer over?
Goed gespot: https://www.garmin.com/nl-NL/p/1473393/pn/010-13383-01

Een oplaadbare HRM. Ik denk de opvolger van de huidige Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:37
Roozzz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:41:
Goed gespot: https://www.garmin.com/nl-NL/p/1473393/pn/010-13383-01

Een oplaadbare HRM. Ik denk de opvolger van de huidige Pro?
Het belangrijkste is een EU eis dat biometrische gegevens niet meer onbeveiligd mogen worden verzonden. Dus Garmin introduceert nu een hartslagmeter met beveiligde BLE. Maar dat wil niet zeggen dat bestaande ANT+/BLE meters niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

kenneth schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:37:
Ik zat te wachten op de 970 en fenix 8 pro in de hoop dat de 965 of fenix 8 (of zelfs fenix 7 pro) goedkoper zouden worden. Maar misschien wordt het toch de 970.

En dat allemaal omdat de UP button van mijn f6pro kapot is, waardoor ik dus geen workouts of koersen kan selecteren, twee belangrijke redenen dat ik destijds een f6pro heb gekocht :/ Voor de rest voldoet hij nog prima.
Op de 945 kan ik als alternatief van de up button, ook in het hardloopprofiel de middelste knop ingedrukt houden en training of navigatie selecteren. Daarvandaan kan je dan weer een workout of koers selecteren. Dan kan bij de F6pro niet?

Een workout starten kan alleen voordat je gestart bent, irritant genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

phicoh schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:50:
[...]

Het belangrijkste is een EU eis dat biometrische gegevens niet meer onbeveiligd mogen worden verzonden. Dus Garmin introduceert nu een hartslagmeter met beveiligde BLE. Maar dat wil niet zeggen dat bestaande ANT+/BLE meters niet meer werken.
Aha (y)

Ik vrees ook niet dat de oude HRMs niet zullen werken, maar ik denk wel dat voor de nieuwe functies we toch echt deze nieuwe HRM moeten aanschaffen van garmin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Roozzz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:50:
[...]

Op de 945 kan ik als alternatief van de up button, ook in het hardloopprofiel de middelste knop ingedrukt houden en training of navigatie selecteren. Daarvandaan kan je dan weer een workout of koers selecteren. Dan kan bij de F6pro niet?

Een workout starten kan alleen voordat je gestart bent, irritant genoeg
Ik heb maar een middelste knop (links), en dat is de UP/MENU en die is dus helaas kapot.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:37
Roozzz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:52:
Aha (y)

Ik vrees ook niet dat de oude HRMs niet zullen werken, maar ik denk wel dat voor de nieuwe functies we toch echt deze nieuwe HRM moeten aanschaffen van garmin :+
In het algemeen houdt Garmin zich goed aan standaarden op dit gebied. Wat betreft features zie ik weinig verschil met de HRM-Pro Plus. We zullen het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

kenneth schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:01:
[...]

Ik heb maar een middelste knop (links), en dat is de UP/MENU en die is dus helaas kapot.
Bugger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Precies wat ik dacht toen dat ding zich ergens tussen mijn hand en de vloer bevond _o-

Ach ja, vier jaar met een horloge is een prima tijd. Het enige jammere is dat hij echt nog wel een jaar mee had gekund. Maar deze zomer wil ik toch veel onbekende routes gaan lopen, die moet ik dan wel kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
phicoh schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:03:
[...]
In het algemeen houdt Garmin zich goed aan standaarden op dit gebied. Wat betreft features zie ik weinig verschil met de HRM-Pro Plus. We zullen het zien.
Ik heb me nooit zo verdiept in die hartslagbanden, maar ik denk dat het met name om die nieuwe Running Economy functie gaat in combinatie met de Forerunner 970?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 18:15
Hathi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:31:
Had je ze ook al eens naast elkaar gezet bij Garmin?
https://www.garmin.com/nl...37&compareProduct=1057989

Naar mijn idee de belangrijkste dingen die missen op een VA5 ten opzichte van de FR165 Music:
- Garmin coach en workout suggesties
- Barometer voor hoogtemeting en eventueel dagelijks aantal trappen tellen
- Koersbegeleiding; geen kaart, maar een lijntje op de FR165 die je moet volgen. VA5 heeft dat helemaal niet, maar zou je eventueel kunnen kijken naar 3d party apps, al vind ik die nooit zo lekker werken persoonlijk.
- Uitgebreidere training analyse, zoals VO2 max, trainingseffect, vermogen, raceprognose, hardloopdynamica, grondcontacttijd etc.

En nog wat andere kleinere details die niet per se interessant hoeven zijn, maar wat wel leuk zou kunnen zijn zoals een aparte trail running profiel of de mogelijkheid om je volgende wedstrijd als race widget op je horloge in te stellen.
Ik had ze ook vergeleken. Probleem is dat garmin coach, workout suggestions en training analyse leuk klinken, maar ik niet goed kan inschatten of ik daar iets aan ga hebben als beginnend loper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
helloitsme schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:17:
[...]
Ik had ze ook vergeleken. Probleem is dat garmin coach, workout suggestions en training analyse leuk klinken, maar ik niet goed kan inschatten of ik daar iets aan ga hebben als beginnend loper.
Als beginnend loper is het sowieso verstandig om een schema te volgen. Als je externe schema's hebt die goed bevallen en die je wil blijven gebruiken dan ga je die coach of suggesties waarschijnlijk niet gebruiken. Maar anders kan dat naar mijn idee voor een beginnende hardloper juist wel meerwaarde hebben.
De andere metrics zijn leuk en vind ik persoonlijk wel leuk om een beetje in de gaten te houden hoe zich dat vordert, maar echt noodzakelijk zijn ze natuurlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-07 16:55
Juist als beginnend loper heb ik heel veel gehad aan Garmin Coach. Maar dat is wel n=1 natuurlijk ;)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:56
kenneth schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:07:
[...]

Precies wat ik dacht toen dat ding zich ergens tussen mijn hand en de vloer bevond _o-

Ach ja, vier jaar met een horloge is een prima tijd. Het enige jammere is dat hij echt nog wel een jaar mee had gekund. Maar deze zomer wil ik toch veel onbekende routes gaan lopen, die moet ik dan wel kunnen starten.
Vier jaar een prima tijd? Gevoelsmatig zou zo'n ding toch echt wel wat langer mee moeten kunnen. Ik snap dat hij niet kan concurreren met z'n zwitserse mechanische collega's, maar ik zou toch wel verwachten dat hij langer mee zou moeten kunnen.

Sommige telefoons krijgen 5 jaar software-updates, dan zou een horloge het toch sowieso langer vol moeten kunnen houden. (bij normaal gebruik uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

karazz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:30:
[...]

Vier jaar een prima tijd? Gevoelsmatig zou zo'n ding toch echt wel wat langer mee moeten kunnen.
Oh, natuurlijk. Maar tegen de tijd dat ik (waarschijnlijk) de 970 aanschaf, heeft dat ding me dan een tientje per maand gekost. Gegeven dat ik bijna elke dag sport, is dat lang niet de grootste uitgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:20

aap

karazz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:30:
[...]

Vier jaar een prima tijd? Gevoelsmatig zou zo'n ding toch echt wel wat langer mee moeten kunnen. Ik snap dat hij niet kan concurreren met z'n zwitserse mechanische collega's, maar ik zou toch wel verwachten dat hij langer mee zou moeten kunnen.

Sommige telefoons krijgen 5 jaar software-updates, dan zou een horloge het toch sowieso langer vol moeten kunnen houden. (bij normaal gebruik uiteraard)
Toen ik vond dat de batterij van mijn Polar toch niet meer zo lang meeging, wilde ik reclameren, maar ik kwam er achter dat Polar dat voor was door op hun website al te zeggen dat je niet op meer dan 2 jaar hoeft te rekenen. Daarna moet je hem maar netjes recyclen, zegt Polar...

Je kunt wel zeggen dat ik teleurgesteld was, maar blijkbaar is de degradatie van de batterij bepalend over hoe lang een horloge tegenwoordig mee kan gaan. Ook al kan het functioneel prima veel langer mee.

Dan is 700 euro voor een horloge wel een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aap schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:16:
[...]

Toen ik vond dat de batterij van mijn Polar toch niet meer zo lang meeging, wilde ik reclameren, maar ik kwam er achter dat Polar dat voor was door op hun website al te zeggen dat je niet op meer dan 2 jaar hoeft te rekenen. Daarna moet je hem maar netjes recyclen, zegt Polar...

Je kunt wel zeggen dat ik teleurgesteld was, maar blijkbaar is de degradatie van de batterij bepalend over hoe lang een horloge tegenwoordig mee kan gaan. Ook al kan het functioneel prima veel langer mee.

Dan is 700 euro voor een horloge wel een hoop geld.
Wel goed lezen! ;)
Over time, rechargeable batteries gradually wear out, and their capacity decreases. The average lifespan of rechargeable lithium-ion batteries used in phones and sports watches, including Polar watches, is about 2-3 years. The battery will have approximately 80% of its original capacity left at this stage, and the percentage continues to decrease with time and use. The actual battery lifespan varies depending on use and operating conditions.
Dit soort achteruitgang in batterijduur lijkt mij volstrekt normaal. Ik heb verder geen ervaring met Polar horloges, maar al mijn Garmins werden ook minder na verloop van jaren. Maar als je na 3 jaar nog op 80% zit, wat is dan het probleem? B.v. als iets van 10 naar 8 dagen gaat? Ik zou het erger vinden bij een Apple Watch die het dan bijvoorbeeld geen dag meer uithoudt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11:28
Mijn vorige polar (ignite 2) had na 3.5 jaar nog amper achteruitgang. Van 4.5 naar dik 3 dagen met mijn gebruik. Nu overgestapt naar de polar m3. Gaat nu zeker 6 dagen mee. Dus zolang de accuduur langzaam achteruitgaat kan deze weer 'n hele tijd mee.

Maar het zou zowiezo 'n goed idee zijn als accu's voor acceptabele kosten en makkelijk vervangen zouden kunnen worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Mikejux op 15-05-2025 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe Garmin horloges… DCR is er natuurlijk meteen bij. Wat is er nieuw aan de FR970?

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Garmin Foreurnner 970 First Run Details: 27 New Things to Know!

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook Desfit kan niet achterblijven met zijn eerste review over de FR970, FR570 en een nieuwe hartslagband HRM600, welke de nieuwe hardloop efficiëntie functie mogelijk maakt op de FR970.

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
NEW Garmin Forerunner 970 / 570 / HRM-600 - Everything You Need to Know!

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 15-05-2025 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-07 00:01
Die 970 lijkt twee hoofdpunten te hebben qua loopfunctionaliteiten. De rest lijken wat gimmicks zoals microfoon, zaklamp etc. Of het dan die prijs waard is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jadero schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:01:
Die 970 lijkt twee hoofdpunten te hebben qua loopfunctionaliteiten. De rest lijken wat gimmicks zoals microfoon, zaklamp etc. Of het dan die prijs waard is..
De zaklamp wordt anders wel zeer gewaardeerd, dus een gimmick kan ik dat niet noemen. Microfoon/speaker dan weer wel. Ik vind de 970 de meerprijs niet waard tov de 965.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-07 23:44

Sméagol

Master of Mayhem

Ik kreeg vandaag m'n hrm-pro plus binnen. :')
Heb besloten 'm te gaan gebruiken.

Ik had interesse in een sportwatch, had min of meer de knoop al doorgehakt dat ik er één wilde hebben. Kwam er via dit topic achter dat de ING punten blijkbaar toch ergens goed voor zijn. Had m'n oog laten vallen op de Garmin Forerunner 965, maar ik ving hier ook de geruchten op, dus heb dit nieuws maar afgewacht. Ik wacht even de reviews van die DC Rainmaker af (en de Switch 2 release om te kijken hoeveel geld ik overhou :')), en kijk dan of ik een 970 wil, of wat geld bespaar en toch een 965 haal, of een 570. Maar led en mic hadden van mij niet gehoeven.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 14:52
Jadero schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:01:
Ik heb sinds kort een Enduro 3.
Het is echt verrassend hoe verrekte handig die zaklamp is :X Ik denk dat ik hem zeker meerdere keren per week gebruik. Echt heel veel vaker dan de zaklamp op mn telefoon.

Dat had ik vooraf echt niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

PatrickC schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:57:
[...]

Wel goed lezen! ;)

[...]

Dit soort achteruitgang in batterijduur lijkt mij volstrekt normaal. Ik heb verder geen ervaring met Polar horloges, maar al mijn Garmins werden ook minder na verloop van jaren. Maar als je na 3 jaar nog op 80% zit, wat is dan het probleem? B.v. als iets van 10 naar 8 dagen gaat? Ik zou het erger vinden bij een Apple Watch die het dan bijvoorbeeld geen dag meer uithoudt.
Na een kleine vier jaar houdt mijn horloge het net geen 2 dagen vol. Dat begint wel irritant te worden, want dan moet hij dus bijna elke dag aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aap schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:44:
[...]

Na een kleine vier jaar houdt mijn horloge het net geen 2 dagen vol. Dat begint wel irritant te worden, want dan moet hij dus bijna elke dag aan de lader.
Dat is inderdaad niet best. Welk Polar horloge is het en wat was je batterijduur aan het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

PatrickC schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:13:
[...]

Dat is inderdaad niet best. Welk Polar horloge is het en wat was je batterijduur aan het begin?
Vantage V2. Ik weet niet meer precies hoe lang de batterij origineel meeging, maar ik denk zo rond een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aap schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 00:03:
[...]

Vantage V2. Ik weet niet meer precies hoe lang de batterij origineel meeging, maar ik denk zo rond een week.
Volgens Polar 6 dagen in smartwatch mode. Als je daar nog 2 dagen van over hebt, dan is dat wel erg fors inderdaad. Heb je Polar toch even niet even benaderd hierover? Bij Garmin wil men in zo’n geval nog wel eens een aanbod doen ter vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:55
Nou, als ik de nieuwe Garmin Forerunner 970 bekijk zie ik geen reden om te upgraden van mijn huidige FR 965.
(Maar goed, dat zeg ik altijd, en vervolgens koop ik binnen een half jaar toch gewoon weer het nieuwste model... :X Ik hoop dat ik me deze keer kan beheersen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
slow whoop schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:11:
Nou, als ik de nieuwe Garmin Forerunner 970 bekijk zie ik geen reden om te upgraden van mijn huidige FR 965.
Is het ooit de moeite om meteen van een versie naar de directe opvolger te upgraden? Vaak heb je pas vanaf een generatie of 2-3 echt (veel) voordeel.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:55
ElPaco schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:22:
[...]

Is het ooit de moeite om meteen van een versie naar de directe opvolger te upgraden? Vaak heb je pas vanaf een generatie of 2-3 echt (veel) voordeel.
Je hebt helemaal gelijk. Maar vaak is de Tweaker in mij wel gevoelig voor de nieuwste snufjes die de directe opvolger te bieden heeft. Het gevoel wint het dan soms van het verstand. Is het slim om elke keer de upgraden? Nee. Heb ik het nodig? Nee. Vind ik het leuk om te hebben? Ja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:43
slow whoop schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:30:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Maar vaak is de Tweaker in mij wel gevoelig voor de nieuwste snufjes die de directe opvolger te bieden heeft. Het gevoel wint het dan soms van het verstand. Is het slim om elke keer de upgraden? Nee. Heb ik het nodig? Nee. Vind ik het leuk om te hebben? Ja!
Daar kan ik wel inkomen, ik vind het ook leuk om de nieuwste snufjes te hebben. Maar bekijk tegenwoordig meer op basis van beleving. De upgrade van een 965 die ik nu heb naar een 970 gaat de beleving niet echt veranderen. Want de data die ik belangrijk vind haal ik er nu uit. De overige upgrades verandert mijn leven niet voor 700 euro in een positieve richting.

Onder dat mom heb ik ook gewoon 6 jaar met mijn apple watch gedaan. Tot die geen dag mee meeging toen ging de beleving zover achteruit dat ik over ben gestapt naar een Garmin. Ik heb gekeken naar de Fenix 8 maar ook daar verandert de beleving weinig ten opzichte van de 965. Dus eigenlijk prima. Ik kan nog wel even vooruit met de 965.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Nou ja, het voordeel van zo vaak/veel upgraden is dat het horloge je dus geen 750 euro kost, maar 750-wat je nog voor je 965 (in dit geval) krijgt. En dan heb je dus ieder jaar/iedere 2 jaar voor zeg 400 euro het nieuwste van het nieuwste. Nooit last van dingen als een accu die minder wordt etc..

Gisteren trouwens weer 20 minuten aan het worstelen geweest met meerdere kabeltjes om mijn horloge opgeladen te krijgen. Ik snap nog steeds niet dat Garmin vast houdt aan dat verschrikkelijk slechte oplaadsysteem. Dat het horloge er maar eens per 2 weken aan hoeft maakt niet dat het zo brak hoeft te zijn.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:56
Wat een kaksysteem inderdaad. Soms moet je eerst 3x netjes naar god bidden voordat het werkt. Volkomen onvoorspelbaar en hypergevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 23:12
ElPaco schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:04:
Gisteren trouwens weer 20 minuten aan het worstelen geweest met meerdere kabeltjes om mijn horloge opgeladen te krijgen. Ik snap nog steeds niet dat Garmin vast houdt aan dat verschrikkelijk slechte oplaadsysteem. Dat het horloge er maar eens per 2 weken aan hoeft maakt niet dat het zo brak hoeft te zijn.
12 dagen ;-)

Maar je hebt helemaal gelijk. "Why does Garmin's charging port suck?" is een veelgestelde vraag zonder echt antwoord.
Het schijnt dat een charging puck wel zou helpen omdat de kabel dan niet meer meer zo makkelijk losschiet. Het punt is namelijk vooral dat het horloge wat onhandig aan de kabel ligt en niet goed vergrendeld is. Het laden duurt best lang en soms schiet die onverwacht los.
Ik heb zelf geen ervaring met die puck. Wel gebruik ik meestal deze adapter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SNqciOjfXsYq8M5Y50FhX3moAM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SIKnf50epHdn910DzbiE7Evf.jpg?f=user_large
Is meestal iets stabieler en prik je makkelijk aan de usb c kabel die toch al op mijn bureau ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door dirkjesdirk op 16-05-2025 10:45 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Ik heb die je hierboven laat zien, de originele, zo'n puck en dan nog een andere waar je een USB-C in prikt. Het is complete willekeur welke kabel nu weer een beetje werkt en in de basis is het in mijn ogen gewoon een enorme design flaw.

De kabels 'klikken' allemaal wel vast, maar of er daadwerkelijk geladen wordt is een roulette. En dan komt er een briesje wind langs en dan 'poef' is de verbinding weer weg.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Ik heb eigenlijk nooit zo veel moeite met die connector, maar gebruik wel inderdaad altijd zo'n puck waar m'n horloge op ligt.
Garmin gebruikt deze connector al jaren in bijna al hun horloges (en nu dus zelfs ook voor de HRM 600), dus blijkbaar is het niet zo'n veel gehoorde klacht dat Garmin vind dat het anders moet. Of ze hebben gewoon echt geen beter alternatief. Grootste probleem zal wel in de échte waterdichtheid zitten. USB-C kan wel redelijk waterdicht (zoals de meeste telefoons tegenwoordig), maar geen idee in hoeverre de 5ATM zoals de meeste Garmin horloges hebben ook haalbaar is met USB-C of een andere connector. Of zelfs 10ATM zoals bij de Fenix 8 serie die ook dezelfde connector gebruikt. Naast dat een USB-C connector vermoedelijk veel meer ruimte inneemt.
Voorheen gebruikte Garmin vaak zo'n klemmetje die je om het horloge heen moest klemmen, of een soort puck die moest klemmen bij de Fenix 3 geloof ik. Geen idee of die beter/betrouwbaarder waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja, met de originele garmin kabel heb ik nooit problemen... alle 3rd party aliexpress versies zijn met enorm wisselend resultaat. Alsnog vind ik het maar een onhandige connectie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 14:12
Kunnen we met de komst van de 570 een FR270 uitsluiten? Via Garmin corporate discount staat een FR265 aan 330eur en dat is volgens mij een prima deal in mij geval.

Maar weet iemand of dit apparaatje wat om kan met heel sterke elektromagnetische velden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Spacewide schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:50:
Kunnen we met de komst van de 570 een FR270 uitsluiten? Via Garmin corporate discount staat een FR265 aan 330eur en dat is volgens mij een prima deal in mij geval.

Maar weet iemand of dit apparaatje wat om kan met heel sterke elektromagnetische velden?
Je kompas zal het niet leuk vinden, verder zal het wel meevallen. Ik neem aan dat je hem niet in een MRI scanner om hebt immers ;) .
Hathi schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:55:
Ik heb eigenlijk nooit zo veel moeite met die connector, maar gebruik wel inderdaad altijd zo'n puck waar m'n horloge op ligt.
Ik heb zo'n puck ooit geprobeerd, maar snel teruggestuurd. Ik vond het erg lastig hem netjes ervan af te trekken zonder dat het scheef ging. Dus ik gebruik nu gewoon mijn originele kabel, en die doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 09:33
Hmmm, ik heb nooit zoveel gehad met FR serie. Zo'n FR570 slaat de plank ook helemaal mis vs de concurrentie imho (qua VFM). Die paarse vind dan wel meer mooi, esthetisch dan.

FR790 is hét neutrale triatleten horloge, maar die prijsbump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 12:48
dirkjesdirk schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:43:
[...]

Wel gebruik ik meestal deze adapter.
[Afbeelding]
Is meestal iets stabieler en prik je makkelijk aan de usb c kabel die toch al op mijn bureau ligt.
Huh! Dit zoek ik al een paar weken.. dacht dat het niet bestond. Brainfart idee van mij. Waar heb je deze vandaan?

Ik zoek ook nog een goede screenprotector voor mijn VivoActive 6.. zie door de bomen het bos niet meer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirty
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:15

Dirty

Is it capputime yet?

Jazco2nd schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 23:53:
[...]

Huh! Dit zoek ik al een paar weken.. dacht dat het niet bestond. Brainfart idee van mij. Waar heb je deze vandaan?

Ik zoek ook nog een goede screenprotector voor mijn VivoActive 6.. zie door de bomen het bos niet meer. :?
Kijk bij Amazon voor charge adapter.
Daar zul je ook wel een screenprotector vinden.
Ik kijk meestal naar hoeveel sterren en aantal positieve reviews, hoe meer hoe beter. De VA6 is er nog niet lang, dus voor de screen protector zul je wat mazzel moeten hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Dirty op 18-05-2025 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de geïnteresseerden, hier een video (van Garmin zelf) met een wat uitgebreidere uitleg van de 970 (en daarmee grotendeels 570).

YouTube: Forerunner® 570 & Forerunner® 970 – Beyond the Basics

Geeft een beetje een beetje van hoe vlot de ui werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
ElPaco schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:50:
Ik heb die je hierboven laat zien, de originele, zo'n puck en dan nog een andere waar je een USB-C in prikt. Het is complete willekeur welke kabel nu weer een beetje werkt en in de basis is het in mijn ogen gewoon een enorme design flaw.

De kabels 'klikken' allemaal wel vast, maar of er daadwerkelijk geladen wordt is een roulette. En dan komt er een briesje wind langs en dan 'poef' is de verbinding weer weg.
Inderdaad. Met mijn F5+ had ik nooit problemen, de Venu 2s ook niet, maar de F7pro soms wel.
Dus allerlei dingetjes van internet geprobeerd die continu aangeraden worden, allemaal ruk. Niets beter dan origineel en feitelijk alleen nog maar meer willekeur. Die pucks passen vaak niet eens lekker en lijken eerder slecht voor de connector.
Die kleine verloopstukjes gebruik ik nog wel eens, maar dat is meer omdat ze zo lekker compact zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Hmm vrijdag mijn FR955 solar geüpdatet naar software versie 23.20 en nu valt hij uit bij eht starten van een activiteit en gaat deze in boot loop.
Pas na even uit laten krijg ik het horloge weer aan. Vreselijk irritant.
Ik ga morgen maar contact opnemen met Garmin support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Jazco2nd schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 23:53:
[...]

Zie de post van Dirty of zoek op "USB-C naar adapter geschikt voor Garmin " oid.
Zelfs bol verkoopt ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-07 21:26
dirkjesdirk schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:10:
[...]

Zie de post van Dirty of zoek op "USB-C naar adapter geschikt voor Garmin " oid.
Zelfs bol verkoopt ze.
Yup, werken perfect. Ik had ze besteld omdat een van de oplaadkabeltje kapot was gegaan. Deze passen gewoon op USB-C en de adapter zelf zie ik niet snel kapot gaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:10
helloitsme schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 06:14:
Kunnen jullie aangeven in hoeverre een Garmin 165 music (€280) echt de voorkeur zou moeten hebben boven een Garmin vivoactive 5 (€190 via ing) voor een beginnende hardloper (nu 5km, wil gaan trainen voor 10km en wie weet meer in de toekomst).
Ik heb diverse YouTube reviews bekeken. Beide lijken goed te zijn voor wat ik er mee zou doen, maar op de een of andere manier ben ik bang dat ik iets mis (specifiek voor hardlopen) als ik de goedkopere vivoactive 5 neem.

Graag jullie gedachten hier over
Ik heb toen ik net begon met hardlopen een Venu 1 gekocht, die qua functionaliteit lijkt op een Vivoactive. Ik gebruik hem nu nog steeds, maar nu 5 jaar later had ik gewild dat ik een Forerunner had gekocht, omdat die toch wat meer metrics/trainingsplannen/trainingsadvies geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:02
Spacewide schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:50:
Ik vermoed dat ze een beter onderscheid wilden maken tussen 165 - 265 - 965 omdat ze met de 570 nu ook 'letterlijk' in het midden zitten kan het kleinste kind de basis-midden-top indeling maken. Denk dat er nog wel een 170 aankomt. Een 270 is weinig waarschijnlijk, tenzij ze alsnog een MIP display willen gaan aanbieden zou dat nog de vreemde eend in de bijt kunnen worden.

Ik was ook al gaan kijken naar de CD website, het is nu inderdaad wel hét moment om voor een 265 te gaan. Maar ik heb mezelf voorgenomen om gewoon met mijn 245 verder te gaan, doet wat het moet en ik draag mijn watch niet constant. Slapen met een watch verdraag ik gewoon niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
amboly schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:22:
[...]

Ik heb toen ik net begon met hardlopen een Venu 1 gekocht, die qua functionaliteit lijkt op een Vivoactive. Ik gebruik hem nu nog steeds, maar nu 5 jaar later had ik gewild dat ik een Forerunner had gekocht, omdat die toch wat meer metrics/trainingsplannen/trainingsadvies geven.
5 jaar lijkt mij een mooie leeftijd om jezelf een nieuw cadeautje te geven. Waarschijnlijk gaat die Venu nog wel 5 jaar mee, maar ervaring leert dat de batterijduur nu al wat minder zal zijn, er wat krasjes op zitten en je toch écht die extra metrics en features nodig hebt om verder te komen in je hardloophobby. Eigenlijk is het bijna slecht voor je gezondheid om níet te upgraden. Kortom, alles rechtvaardigt het om een nieuwe te kopen. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 18:15
amboly schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:22:
[...]

Thanks, ik heb inmiddels de 165 gekocht!

Iedereen bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-07 22:24
Vanochtend firmware 15.31 ontvangen voor mijn Fenix 8 waarin veel bugfixes zitten.

https://forums.garmin.com...x-8-system-software-15-31

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-7NBGsNyN3q-XVGcXWrkMIwFvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zvek0eKZOucB4b6aabyhtpgg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door witterholt op 20-05-2025 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:29
witterholt schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:48:
Vanochtend firmware 15.31 ontvangen voor mijn Fenix 8 waarin veel bugfixes zitten.

https://forums.garmin.com...x-8-system-software-15-31

[Afbeelding]
Dat gaat nog veel vaker gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-07 13:40

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Hoi,

Ik heb sinds vandaag een Huawei watch fit 4 pro en vroeg mij af of er hier ook anderen zijn die deze inmiddels hebben en het betalen via nfc inmiddels al aan de praat hebben.

Ik lees dat je een app Quicko wallet moet installeren en zie deze wel terug in de AppGallery van Huawei, maar verder zie ik dat ie nog erg weinig gedownload is en 0 reviews heeft.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:48
La1974 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:28:
[...]

Dat gaat nog veel vaker gebeuren
Gelukkig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:10
Lijkt nieuwe versie (21.19) aan te komen voor epix2/fenix7 horloges.
Oa zou nu geregeld moeten zijn dat na een reboot het horloge niet standaard telkens in engelse taal start.
Hopelijk is de lactate threshold detectie ook wat verbeterd, want sinds die vernieuwd is krijg ik nauwelijks veranderingen meer, en als ze veranderen lijkt dat in willekeurige richting te gaan (ondanks ziekte of juist goede gevoelde fitheid).
De getallen an sich neem ik met een korrel zout, de trend vind ik dan wel weer interessant en de garmin run coach wordt er ook op aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-07 19:55
Megupe schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:36:
Lijkt nieuwe versie (21.19) aan te komen voor epix2/fenix7 horloges.
Die kwam inderdaad gisteravond online. Let wel op, je spotify music app wordt opnieuw geinstalleerd dus je moet her-authenticeren + downloaden. Niet handig als je dus net voor een run zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
DCR heeft wat meer duidelijkheid gekregen van Garmin over welke nieuwe Forerunner 570/970 features ook met updates naar andere horloges gaan komen. Zoals verwacht gaan ze wel naar de Fenix 8 serie.
Maar helaas niet naar de Forerunner 965 of Fenix 7 Pro/Epix Pro modellen.

https://www.dcrainmaker.c...erunner-970-features.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:52

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Mijn Fenix 6 Pro doet nu 3,5 jaar trouwe dienst en ik ga zo langzaam eens kijken naar een opvolger. Nu kan je met ING rentepunten een Fenix 7 pro solar sapphire en een Garmin Fenix 8 voor ongeveer dezelfde prijs kopen.

Als ik een beetje af ga op youtube en reviews komt de keuze neer op MIP of AMOLED. Daarnaast is de nieuwe Feinx 8 blijkbaar gebouwd op een nieuwe code base en zal hierdoor meer updates ontvangen. Ik denk echter dat de horloges al compleet genoeg zijn op dit moment en extra features vooral de koopgrage consument over moeten halen.

Nu wordt ik een beetje tegengehouden door de AMOLED op de Fenix 8 en het hogere batterij gebruik wat hier bij schijnt te horen. Al zal dat natuurlijk ook veel afhangen van het gebruik. Als ik momenteel mijn Fenix 6 pro 100% heb geladen, geeft het horloge een verwachte batterijduur van 10 dagen. Dit klopt wel ongeveer, denk ik. Al laadt ik het horloge altijd op als ik zie dat deze 30% of lager is. Dan gebruik ik het horloge voor 2 of 3 woon werkdagen (in totaal 4 / 6 ritjes van 30 kilometer), 1 of twee keer een uur zwemmen per week en meestal een loopje van 10 kilometer.

Hoe is de ervaring met de accuduur van de Fenix 8 bij gebruikers hier? Ik zou gaan voor een 47 mm versie.

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
De Fenix 8 is er ook gewoon in een MIP uitvoering hoor. En de Fenix 7 Pro ook in een Amoled uitvoering (die heet dan Epix Pro).

Batterijduur is tegenwoordig echt wel dik in orde met Amoled. Grootste verschil is dat een MIP scherm default always on is. Amoled gaat standaard uit als je er niet naar kijkt. Die kan je ook wel always on zetten, maar dan wordt de batterijduur wel een stuk minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dirkjesdirk
ElPaco schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:50:
Inderdaad. En ter aanvulling: het gewoon laden lukt dan meestal nog wel, maar als je een verbinding met de pc wilt maken is het pas echt drama. De verbinding is echt roulette of het werkt, ook als zit de connector goed vast en wordt er opgeladen kan de pc verbinding nog steeds buggy zijn.

Garmin zelf geeft alleen als tip:
You can use a 70% isopropyl alcohol wipe to gently wipe the exterior of your watch module, silicone and/or metal band.
Dat is dus niet de oplossing. Dus een zoektocht op forums levert nog wat extra tips op. Naast allerlei creatieve oplossingen, heel veel klachten, hilarische opmerkingen (Dcrainmaker complains it disconnects when his dog farts ;) ), kwam ik eigenlijk maar 1 echt praktische tip tegen: slightly pressing the exposed metal side of the charger cable. Ofwel, zoals een ander aangeeft::
pinching the watch end of the cable, specifically the exposed metal parts (not the pins themselves) with a set of needle nose pliers. That part seems to widen after a number of uses and the tiny tabs in the watch port don't grab anymore
Hoop dat je hier iets mee kan. Het helpt in ieder geval voor het laadprobleem. De pc connection blijft hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Laatst online: 08:52

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Hathi schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:54:
De Fenix 8 is er ook gewoon in een MIP uitvoering hoor. Die kan je ook wel always on zetten, maar dan wordt de batterijduur wel een stuk minder.
De Garmin Fenix 8 in MIP is alleen niet te halen met de rentepunten van ING helaas...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
retlaw schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:43:
[...]

De Garmin Fenix 8 in MIP is alleen niet te halen met de rentepunten van ING helaas...
De keuze bij ING is sowieso vrij beperkt.. Ze bieden alleen de goedkoopste uitvoeringen aan van de Fenix 8 serie terwijl ze bij de Fenix 7 Pro/Epix Pro juist de duurste uitvoeringen aanbieden. Dus die vergelijking is sowieso lastig.
Verschil tussen Fenix 7 Pro/Epix Pro en de Fenix 8 zit hem in de nieuwe software (en dus meer software features die met updates nog daarheen komen), microfoon en speaker en de duikfuncties. Plus dat de 47mm versie een groter scherm heeft gekregen.
Maar de Fenix 8 modellen bij de ING zijn allemaal zonder sapphire glas en titanium behuizing, terwijl de fenix 7 pro/ epix pro modellen bij de ING dat allebei wel hebben.
Maar je kan ze dus lastig met elkaar vergelijken omdat ze van beide generaties hele andere modellen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannie87
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-07 20:25
Hoe erg zijn de Forerunners 970/570 gericht op hardlopen? Ben opzoek naar een sporthorloge maar eigenlijk voor voornamelijk fietsen (wielrennen en mtb), spinning fiets, wandelen, gewichtheffen en slechts een enkele keer hardlopen. Zijn de Forerunners dan nog steeds een goede keuze? Fenix serie vind ik te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

Mannie87 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:04:
Hoe erg zijn de Forerunners 970/570 gericht op hardlopen? Ben opzoek naar een sporthorloge maar eigenlijk voor voornamelijk fietsen (wielrennen en mtb), spinning fiets, wandelen, gewichtheffen en slechts een enkele keer hardlopen. Zijn de Forerunners dan nog steeds een goede keuze? Fenix serie vind ik te duur.
Ik hardloop nooit, ga ik ook niet doen en heb ik ook nooit gedaan, en heb een Forerunner 965. Ik gebruik hem voor wandelingen en soms voor fietsen als ik mijn Garmin Edge 840 niet bij heb. Hij doet zijn werk uitstekend. Ik was ook een beetje bang dat het niet helemaal met me zou matchen, maar echt een prima keuze!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 12:19
Is de 965 nog een goede keuze nu de prijs zo aan het dalen is?

Vorig jaar overwogen om de 265 aan te schaffen, maar die heeft geen kaartweergave, dus de 570 valt dan ook af, en ik heb een batterij nodig die minstens 20u mee gaat tijdens een activiteit zonder te moeten bijladen. Vond ook de prijs wat tegenvallen voor hetgeen ik ermee zou doen: wandelen/hiken. Ik heb nu een Coros Pace 3 maar die zit niet in het Garmin ecosysteem, wat jammer is, maar gebruik die voor de 80km+ afstanden, want mijn AWU houdt het zolang niet vol.

Ik wandel nu met een Apple Watch Ultra en een GPSmap 67, maar ik ga mijn uitrusting wat downsizen, dus geen rugzak meer maar een heuptas.

De AWU gebruik ik tijdens het wandelen/hiken om de snelheid, pace en afstand te zien, en de GPSmap om te loggen. AWU kent geen autopauze tijdens het wandelen, enkel bij lopen/fietsen, en ik vergeet soms die op pauze te zetten of uit pauze te halen, waardoor mijn afstand/tijd niet meer klopt. GPSmap heeft wel autopauze, maar ik moet die aan mijn rugzak hangen als ik die wil gebruiken tijdens het wandelen/hiken. Voor de GPSmap draag ik ook nog een OHR of losse HR band, afhankelijk welke afstand ik doe. Korte afstanden (tot 30km) wandel ik met OHR, de lange afstanden met HR band. Door alles in 1 toestel te hebben, zou ik dus GPSmap en O(HR) kunnen thuis laten.

De AWU ga ik wel in het dagelijks leven verder gebruiken, dus doe ik deze uit voor ik uit de wagen stap en ik zou dan de FR gebruiken tijdens het wandelen/hiken. Tijdens het fietsen gebruik ik een Edge en gebruik ik ook de AWU niet voor registratie enkel om de tijd te zien als ik korte mouwen draag ;)

Dus nu de prijs van de 965 zo gezakt is, zou ik deze willen aanschaffen, maar normaal koop ik altijd de laatste versie, dus de 970 in dit geval, maar ik ga bijna geen enkele feature van de 970 gebruiken. Enige wat mij een beetje interesseert is de zaklamp voor tijdens het nachtwandelen (100km afstanden starten meestal 's avonds en doe je dus de nacht door) maar ik heb ook een aparte hoofdlamp (zou ik ook thuis kunnen laten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@RigolleM Voor nachtwandelen, zeker over niet-bestraat terrein, zou ik de hoofdlamp zeker niet thuis laten. Met een hoofdlamp heb je meer licht, meer flood, draait mee in je zicht, trekt de batterij van een ander apparaat niet leeg en je hoeft je arm niet in een onnatuurlijke houding stil te houden om de lichtbundel te richten. Het lampje in mijn fenix is top voor korte stukjes, in een tent, in camp, maar zeker niet voor langere tijd.

Als je de rest van de features van de 970 niet relevant genoeg vindt, bespaar je wat en koop de 965.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 07:06
Ik gebruik een Garmin coach voor het hardlopen op mijn vivoactive 4, werkt fijn.

Maar nu wil ik voor starks iets anders als faceplate of zoiets.
Ik wil een marathon lopen in ergende tussen de 4uur en 4uur 30. Kan ik mijn vivoactive zo instellen dat hij laat zien of ik onder of boven mijn tijd zit? En dan mogelijk tesamen met mijn hartslag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowyroald
  • Laatst online: 07-07 13:53
maartend schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:46:
Ik gebruik een Garmin coach voor het hardlopen op mijn vivoactive 4, werkt fijn.

Ik wil een marathon lopen in ergende tussen de 4uur en 4uur 30. Kan ik mijn vivoactive zo instellen dat hij laat zien of ik onder of boven mijn tijd zit? En dan mogelijk tesamen met mijn hartslag
Bedoel je dat je andere datavelden (waaronder verwachte eindtijd en hartslag) wilt zien tijdens het hardlopen? Zo ja, dan is Race Screen wellicht iets voor je: https://racescreen.org/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
rowyroald schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:12:
[...]

Bedoel je dat je andere datavelden (waaronder verwachte eindtijd en hartslag) wilt zien tijdens het hardlopen? Zo ja, dan is Race Screen wellicht iets voor je: https://racescreen.org/.
Lijkt op wat ik zoek.

Ik wil dus instellen dat ik 42.195 km wil lopen en in een tijd van 04.30 uur. Vervolgens zie ik in de datafields of ik op tijd zit bij de afstand, dus bijv groen, oranje, rood en ik zie wat mijn hartslag is. Meer is niet nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowyroald
  • Laatst online: 07-07 13:53
maartend schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:20:
[...]

Lijkt op wat ik zoek.

Ik wil dus instellen dat ik 42.195 km wil lopen en in een tijd van 04.30 uur. Vervolgens zie ik in de datafields of ik op tijd zit bij de afstand, dus bijv groen, oranje, rood en ik zie wat mijn hartslag is. Meer is niet nodig
Met Race Screen kan je inderdaad instellen wat je richttijd is en dan verandert de achtergrondkleur als je boven/onder dat schema zit. Je hebt alleen wel redelijk veel informatie (meer dan alleen verwachte eindtijd en hartslag) op dit scherm en je kan het niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
rowyroald schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:28:
[...]

Met Race Screen kan je inderdaad instellen wat je richttijd is en dan verandert de achtergrondkleur als je boven/onder dat schema zit. Je hebt alleen wel redelijk veel informatie (meer dan alleen verwachte eindtijd en hartslag) op dit scherm en je kan het niet aanpassen.
Ik ga kijken. Moet even uitvogelen hoe connect iq op mijn vivo gaat, staat blijkbaar ingesteld voor mijn Garmin 830

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
Je kan in de connect app instellen hoe snel je een bepaald event wil lopen. Ik kan per koers een racepro strategie instellen waarbij hij tijdens het lopen van de koers aangeef hoever ik voor of achter op schema loop. Ik heb wel een Forerunner 965. Ik weet niet of je vivoactive dit ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
maartend schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:29:
[...]

Ik ga kijken. Moet even uitvogelen hoe connect iq op mijn vivo gaat, staat blijkbaar ingesteld voor mijn Garmin 830
In de Connect IQ app klik je rechtsonder op "Toestel", daarna op de drie puntjes rechtsboven om een ander toestel te kiezen.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
@RigolleM als je denkt dat de 965 kwa batterijduur wat krap is (met 20u navigatie kom je wel in de buurt van zijn max) zou je nog naar de Enduro 3 kunnen kijken. Iets duurder, maar die gaat het sowieso volhouden.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 12:19
ElPaco schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:26:
@RigolleM als je denkt dat de 965 kwa batterijduur wat krap is (met 20u navigatie kom je wel in de buurt van zijn max) zou je nog naar de Enduro 3 kunnen kijken. Iets duurder, maar die gaat het sowieso volhouden.
Met 20u kom ik toe.. 100km lukt onder de 18u (incl. stops), geen ambitie om nog langer te wandelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:27
maartend schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:46:

Ik gebruik deze altijd voor mijn races, werkt perfect. In IQ store bij dit data field screen kan je je afstand en richttijd invoeren en dan zie je perfect of je voor/achter ligt.
https://apps.garmin.com/e...c6-4c33-b4ef-63e2b5394e76

Volgens mij kan een data field scherm van Garmin zelf dit ook, iig wel op mijn FR265 maar dan met minder data velden. Het gaat om de PacePro:
https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=svpm2I38YB2sU5CiqFXyfA

[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 22-05-2025 23:53 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:52
PatrickC schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:10:
[...]

De zaklamp wordt anders wel zeer gewaardeerd, dus een gimmick kan ik dat niet noemen. Microfoon/speaker dan weer wel. Ik vind de 970 de meerprijs niet waard tov de 965.
En de 965 was al niet meer dan een 955 met een OLED scherm dus we kunnen nu wel stellen dat de sport watches behoorlijk uitontwikkeld zijn. Zaklamp is inderdaad nog een nuttige toevoeging (hoewel voor mij persoonlijk de zaklamp functie van de 955 ook prima het gat opvult voor de situaties waar ik geen telefoon bij me heb) maar de rest zijn inderdaad echt gimmicks die ik iig niet zou gaan gebruiken.

Jammer dat het doek (zoals verwacht) nu ook definitief gevallen lijkt te zijn voor MIP schermen op Forerunners. Ik ga de 955 dus blijven gebruiken totdat ze er echt mee ophouden. M'n huidige die ik nu ruim 2 jaar heb is nog als nieuw (en ik heb al een reserve gekocht) dus hoop nog vele jaren vooruit te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jap85 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:03:
[...]

En de 965 was al niet meer dan een 955 met een OLED scherm dus we kunnen nu wel stellen dat de sport watches behoorlijk uitontwikkeld zijn. Zaklamp is inderdaad nog een nuttige toevoeging (hoewel voor mij persoonlijk de zaklamp functie van de 955 ook prima het gat opvult voor de situaties waar ik geen telefoon bij me heb) maar de rest zijn inderdaad echt gimmicks die ik iig niet zou gaan gebruiken.

Jammer dat het doek (zoals verwacht) nu ook definitief gevallen lijkt te zijn voor MIP schermen op Forerunners. Ik ga de 955 dus blijven gebruiken totdat ze er echt mee ophouden. M'n huidige die ik nu ruim 2 jaar heb is nog als nieuw (en ik heb al een reserve gekocht) dus hoop nog vele jaren vooruit te kunnen :)
Dat sporthorloges uitontwikkeld zijn, vind ik iets te zwaar aangezet… qua hardware houdt het inderdaad wel een keertje op. Sensors en processoren worden wel steeds beter bij elke generatie en soms worden er ook zaken toegevoegd zoals b.v. de ECG functie. Geen idee echter hoe bruikbaar deze is. Qua software worden er best nog wel stappen gemaakt de laatste jaren. Waar het een paar jaar terug nog veel ‘losse’ data was, is het nu veel beter een samenhangend geheel en worden verbanden gelegd. En bijvoorbeeld bij de nieuwe firmware van mijn Epix Gen2 wordt nu Breathing Variations toegevoegd, wat indien het goed werkt, een zeer mooie toevoeging kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:14
jap85 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:03:
[...]
En de 965 was al niet meer dan een 955 met een OLED scherm dus we kunnen nu wel stellen dat de sport watches behoorlijk uitontwikkeld zijn.
De volgende generatie verwittigt je s morgens dat je beter niet gaat werken want weet dat je ziek gaat worden.
Heeft ingebouwde glucose-sensor.
Heeft ingebouwde mini-dynamo die de horloge oplaad door polsbeweging (nooit meer opladen)
Meet de luchtverontreiniging en verwittigt dat je vandaag beter geen zware inspanningen levert.
Is gekoppeld aan je rookmelder en begint s nachts te trillen indien nodig.
Heeft behalve een microfoon ook een (selfie-) cam en maakt van elke vergadering automatisch een ai-generated powerpoint.
Kijkt mee in de koelkast, vult het boodschappenlijstje aan en bestelt indien nodig.
En indien hij in huis stof ziet liggen stuurt die een signaal naar je robotstofzuiger om op die plaats aan de slag te gaan.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:52
Haha ja volledig uitontwikkeld natuurlijk niet, maar wel dusdanig volwassen dat er niet echt cruciale dingen worden toegevoegd of verbeterd wat betreft de functionaliteit waar het echt om gaat bij een sporthorloge. Maar het blijft sowieso leuk om te ontwikkelingen te volgen, wellicht dat ik ooit toch weer een keer overstag ga ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:13
Ik hoop dat ik hier goed zit met deze vraag...

Ik heb een Epix Pro 2 al geruime tijd in gebruik bij hoofdzakelijk hardlopen. Ik train richting een halve marathon en volg voornamelijk metrics als VO2 Max, Race Predictor en Lactate Threshold. Met die laatste gebeurde er iets geks van de week.

Op 20 mei ging deze naar 4:07 per km bij HR 174. Op die basis kreeg ik Base runs voorgesteld op 5:10 per km. Dit is alles in lijn met de trend over de afgelopen maanden.

Op 22 mei kreeg ik opeens een nieuwe LT opeens op 4:21 per km bij HR 168. En het Base tempo wordt nu opeens 5:25 per km.

Het gekke is dat er eigenlijk alleen een run op 21 mei tussen zat die juist heel rustig ging, volledig in Zone 2 en op 5:07 gemiddeld.

Nu maakt het voor de base runs niet zoveel uit, maar ik heb een programma ingesteld voor die halve marathon en daar zitten dus ook intervallen bij op LT pace of iets daaronder. Die intervallen op 4:05 - 4:10 per km gaan tot gewoon prima. Ik ben benieuwd wat hij daar nu van gaat maken...

Herkent iemand dit soort gekke sprongen? Het is mij niet helemaal duidelijk waar dit aan ligt en of het te corrigeren is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
bilgy_no1 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:56:

Ik heb een Epix Pro 2 al geruime tijd in gebruik bij hoofdzakelijk hardlopen. Ik train richting een halve marathon en volg voornamelijk metrics als VO2 Max, Race Predictor en Lactate Threshold. Met die laatste gebeurde er iets geks van de week.

Op 20 mei ging deze naar 4:07 per km bij HR 174. Op die basis kreeg ik Base runs voorgesteld op 5:10 per km. Dit is alles in lijn met de trend over de afgelopen maanden.

Op 22 mei kreeg ik opeens een nieuwe LT opeens op 4:21 per km bij HR 168. En het Base tempo wordt nu opeens 5:25 per km.

Het gekke is dat er eigenlijk alleen een run op 21 mei tussen zat die juist heel rustig ging, volledig in Zone 2 en op 5:07 gemiddeld.

Nu maakt het voor de base runs niet zoveel uit, maar ik heb een programma ingesteld voor die halve marathon en daar zitten dus ook intervallen bij op LT pace of iets daaronder. Die intervallen op 4:05 - 4:10 per km gaan tot gewoon prima. Ik ben benieuwd wat hij daar nu van gaat maken...

Herkent iemand dit soort gekke sprongen? Het is mij niet helemaal duidelijk waar dit aan ligt en of het te corrigeren is.
toon volledige bericht
Epic 2 (niet pro) herken dit zeker en mijn getallen zitten in een vergelijkbare range. Loop met of zonder borstband.
Heb het aangekaart bij Garmin, met opsturen van horloge data, maar al tijdje niks meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Megupe schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 14:16:
[...]

Epic 2 (niet pro) herken dit zeker en mijn getallen zitten in een vergelijkbare range. Loop met of zonder borstband.
Heb het aangekaart bij Garmin, met opsturen van horloge data, maar al tijdje niks meer gehoord.
Hmm ja ik zag op het Garmin forum ook een vergelijkbaar geval, maar van 10 jaar geleden. Beetje spijtig als dit er nog steeds in zit. Dit is mijn tweede Garmin sinds 2019 en zo gek heb ik het nog niet eerder gezien...

Wel eerder gezien dat er een nieuwe HRmax werd ingesteld een paar punten onder een meting van een paar maanden eerder. Ook niet echt logisch dat het zo plots zou zakken. Maar goed, die functie voor automatisch vaststellen heb ik uitgezet.

Voor LT kun je het ook uitzetten zag ik, alleen dan moet je dus een sportmedische test doen om het vast te stellen.

Misschien toch maar eens gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:56:

toon volledige bericht
Gebruik je de band of de OHR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet iemand de Breathing Variations in de Garmin Connect app bij de Sleep Data?
https://support.garmin.com/en-US/?faq=efzfZVuaKM8fLFgE36jvG9
Op het horloge in de sleep widget zie ik ‘m wel namelijk, maar zoals je in bovenstaande link ziet moet deze ook zichtbaar zijn in de app. En ik gebruik de laatste versie onder iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-07 20:17
PatrickC schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 17:41:
Ziet iemand de Breathing Variations in de Garmin Connect app bij de Sleep Data?
https://support.garmin.com/en-US/?faq=efzfZVuaKM8fLFgE36jvG9
Op het horloge in de sleep widget zie ik ‘m wel namelijk, maar zoals je in bovenstaande link ziet moet deze ook zichtbaar zijn in de app. En ik gebruik de laatste versie onder iOS.
Ja zie die in de slaap geschiedenis in zowel de android als iOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Requiem19 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:33:
[...]

Gebruik je de band of de OHR?
Ik gebruik al een hele tijd de OHR sensor. Dat is ook niet opeens veranderd. Ik volg sinds december een trainingsprogramma en al die tijd is alles gemeten met de sensor op het horloge, dus dat is een constante factor. Het LT tempo is in die periode gestaag verbeterd van 4:21 naar 4:05 vlak voor de meivakantie. In de vakantie niet kunnen trainen, maar daarna dus weer terug naar 4:07. En dan nu opeens weer naar 4:21 alsof 5 maanden training niets heeft opgeleverd...

Heel wispelturig dit, terwijl het juist zo gestaag verbeterde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xray79 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 22:07:
[...]

Ja zie die in de slaap geschiedenis in zowel de android als iOS app.
Daar staat ie dus niet in. Op mijn horloge wel in de Sleep widget/glance. Zou de app nog niet aangepast zijn om deze de data te tonen voor een Epix Gen2 (dus niet de Pro)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Ik kan die Breathing Variations in de iOS Garmin Connect app ook wel gewoon toevoegen aan de slaap tijdlijn/grafiek. Maar het is bij mij elke dag gewoon een horizontale streep op "min." dus veel voegt hij voor mij niet toe denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoiuist iOS 18.5 geïnstalleerd, hierna GC app gestart en krijg een melding dat Breathing Variations nu beschikbaar is en nu zie ik de optie ook staan onder de sleep grafiek. Vreemd… waarschijnlijk was een herstart van de telefoon nodig of zo…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 20:10
PatrickC schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:39:
[...]

Daar staat ie dus niet in. Op mijn horloge wel in de Sleep widget/glance. Zou de app nog niet aangepast zijn om deze de data te tonen voor een Epix Gen2 (dus niet de Pro)?
Epix Gen 2 hier, en ik zie m staan. Niet dat ik op dit moment weet wat ik moet met "Few Breathing Variations" :P

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jirnsum schreef op zondag 25 mei 2025 @ 13:21:
[...]

Epix Gen 2 hier, en ik zie m staan. Niet dat ik op dit moment weet wat ik moet met "Few Breathing Variations" :P
Hier inmiddels ok, zie mijn vorige reactie.

Wat betreft de interpretatie van die gegevens… op het moment dat het voor langere periodes occasional of frequent wordt, meerdere dagen op rij, dan is het denk ik iets om echt in de gaten te gaan houden. Mijn eerste nacht was compleet op minimal, de 2e nacht een klein deel few en een nog kleiner deel occasional. Dat liep parallel met een dipje in de SpO2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier Whoop gebruikers? Het schijnt dat Whoop met de release van de Whoop 5.0 ineens hun voorwaarden veranderd heeft met het gratis verkrijgen van nieuwe hardware. Des en Ray hebben er een hele The Fit File podcast over gemaakt.

Bekijk op YouTube
Whoop Did It Again (The Whoop 5.0 Backlash)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Gisteren update op mijn epix2 naar 21.19 ontvangen. Direct van alles mis, waaronder mijn garmin run coach die niet meer synchroniseerde.
Derhalve nu eindelijk (loop pas marathon in oktober) mijn horloge naar fabrieksinstellingen gezet en alles opnieuw ingesteld. Run coach op telefoon wel actief, maar niet op horloge, deze dus gepauzeerd en hervat en hierna deed die het weer.
Vandaag een loopje gedaan, en wat mij nu opvalt aan de grafieken met tempo en hartslag, dat deze veel minder lijkt te schommelen dan eerder. Oftewel het lijkt alsof de data regelmatiger en/of nauwkeuriger wordt bijgehouden.

Helaas ziek geweest afgelopen week, waar mijn conditie nog flink onder lijdt, en beetje last van de lies, dus hebb op relatief rustig tempo gelopen. Moet nog eens beoordelen op steviger tempo en met evt intervallen (al loop ik die laatste doorgaans met polar H10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:54
Als je heel snel bent: Garmin Forerunner 955 voor 299 euro in de ibood Hunt.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Pagina: 1 ... 316 ... 319 Laatste