Is de 965 nog een goede keuze nu de prijs zo aan het dalen is?
Vorig jaar overwogen om de 265 aan te schaffen, maar die heeft geen kaartweergave, dus de 570 valt dan ook af, en ik heb een batterij nodig die minstens 20u mee gaat tijdens een activiteit zonder te moeten bijladen. Vond ook de prijs wat tegenvallen voor hetgeen ik ermee zou doen: wandelen/hiken. Ik heb nu een Coros Pace 3 maar die zit niet in het Garmin ecosysteem, wat jammer is, maar gebruik die voor de 80km+ afstanden, want mijn AWU houdt het zolang niet vol.
Ik wandel nu met een Apple Watch Ultra en een GPSmap 67, maar ik ga mijn uitrusting wat downsizen, dus geen rugzak meer maar een heuptas.
De AWU gebruik ik tijdens het wandelen/hiken om de snelheid, pace en afstand te zien, en de GPSmap om te loggen. AWU kent geen autopauze tijdens het wandelen, enkel bij lopen/fietsen, en ik vergeet soms die op pauze te zetten of uit pauze te halen, waardoor mijn afstand/tijd niet meer klopt. GPSmap heeft wel autopauze, maar ik moet die aan mijn rugzak hangen als ik die wil gebruiken tijdens het wandelen/hiken. Voor de GPSmap draag ik ook nog een OHR of losse HR band, afhankelijk welke afstand ik doe. Korte afstanden (tot 30km) wandel ik met OHR, de lange afstanden met HR band. Door alles in 1 toestel te hebben, zou ik dus GPSmap en O(HR) kunnen thuis laten.
De AWU ga ik wel in het dagelijks leven verder gebruiken, dus doe ik deze uit voor ik uit de wagen stap en ik zou dan de FR gebruiken tijdens het wandelen/hiken. Tijdens het fietsen gebruik ik een Edge en gebruik ik ook de AWU niet voor registratie enkel om de tijd te zien als ik korte mouwen draag
Dus nu de prijs van de 965 zo gezakt is, zou ik deze willen aanschaffen, maar normaal koop ik altijd de laatste versie, dus de 970 in dit geval, maar ik ga bijna geen enkele feature van de 970 gebruiken. Enige wat mij een beetje interesseert is de zaklamp voor tijdens het nachtwandelen (100km afstanden starten meestal 's avonds en doe je dus de nacht door) maar ik heb ook een aparte hoofdlamp (zou ik ook thuis kunnen laten).