Ik heb even een wat langere tijd mijn Fenix 7 Pro getest qua batterij. Hierbij een plaatje van 14 dagen gebruik onder de volgende omstandigheden.
- normaal gebruik met notificaties en regelmatige raadpleging diverse widgets
- uiteraard always on scherm (want: MIPS)
- 'analoge' watchface met secondewijzer die alleen bij beweging actief is. Dat is dus nog wel heel vaak.
- wel 24/7 hartslagsmetingen. Geen zuurstofsaturatiemetingen.
- ca. 3x per week een GPS activiteit van ca 45 minuten (hardlopen).
- vrij veel buiten, gemiddeld ca 75k lux zonlicht per dag
Waarnemingen:
- 14 dagen is eigenlijk niet haalbaar, maar 10-13 dagen wel.
- de eerste 50% gaat veel langzamer. Na 9 dagen zit ik pas op 50% (de 1e 36 uur bleef het zelfs 100%, dus dat klopt niet). In de 3 of 4 dagen daarna gaat de resterende 50% heel hard.
- zoals bekend heeft de zonnecel maar beperkt invloed. Sowieso laadt die niet op, maar het beperkt wel de ontlading. Op een dag met ca 300k Lux merkte ik dus geen afname van de batterij.
Overigens nog steeds erg tevreden met deze watch. T.o.v. mijn oude Fenix 6 waardeer ik vooral de touchfunctie en de zaklamp. Iets minder vind ik de (fors) afgenomen leesbaarheid van het scherm vanwege de toegenomen reflecties. De zonnecellen vind ik een gimmick, die niet veel toevoegt en (kennelijk) wel afdoet aan de afleesbaarheid van het scherm. Maar helaas is dat bij de Fenix 8 met MIPS scherm nauwelijks beter, dus veel redenen om te upgraden zie ik niet.
Kortom, de Fenix 7 pro is nog steeds een (relatief) voordelige koop voor liefhebbers van MIPS schermen.
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...