Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 315 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:09
Ik ben op zoek naar een horloge wat hartslag kan meten. Ik heb te maken met long-covid en moet elke ochtend mijn hartslag meten. De activiteit.. stil in mijn bed liggen. Ik ben dus niet aan het rennen, geen afstand aan het afleggen, maar lig stil. Daarnaast moet ik mijn hartslag, stappen meten over de duur van de dag tijdens verschillende activiteiten, zoals naar kantoor gaan, lopen, reizen etc. niet bepaald de standaard activiteiten waar ze voor bedoeld zijn.

Waar moet ik naar kijken bij de verschillende horloges? Welke capabilities heb ik nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 08:56
Patroclos schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:37:
[...]

Dat was mijn eerste gedachte, maar van de nieuwe functionaliteiten is er niet meteen iets dat ik denk nodig te hebben - en ik wou eens bekijken of in het iets 'minder fancy' segment van Garmin niets was dat ook voldoet :) .

[...]

Is dat de webwinkel van ING Nederland? Ik ben geen klant bij ING (en een Belg), dus geen optie.

Ik heb via het benefits-programma van het werk wel wat korting op een aantal Garmin-horloges, de Forerunner 965 is langs daar net over de 500 euro, maar het model lijkt me dan weer wat overkill. De weergave van de route zou mooi zijn (zoals mijn Fenix 3 kon), maar ik heb niet echt een topografische kaart nodig.

Ik begin te denken dat de FR265 ook wel een goede optie is. Om een of andere reden had ik die voordien niet zien staan in de lijst (maar zou te verkrijgen zijn voor rond de 380 euro via het werk).

[...]

Dat zou ik ook wel prima vinden, maar ik vind niet meteen een optie bij mij in de buurt (ruime omgeving van Gent).
As adventure Gent ?
https://www.asadventure.c...BG3A0047.html?colour=4168

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Cardinal schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:53:
Ik ben op zoek naar een horloge wat hartslag kan meten. Ik heb te maken met long-covid en moet elke ochtend mijn hartslag meten. De activiteit.. stil in mijn bed liggen. Ik ben dus niet aan het rennen, geen afstand aan het afleggen, maar lig stil. Daarnaast moet ik mijn hartslag, stappen meten over de duur van de dag tijdens verschillende activiteiten, zoals naar kantoor gaan, lopen, reizen etc. niet bepaald de standaard activiteiten waar ze voor bedoeld zijn.

Waar moet ik naar kijken bij de verschillende horloges? Welke capabilities heb ik nodig?
In principe kun je dat met ieder modern sport/smartwatch wel doen. Ik lees online wel dat andere patienten gebaat zijn bij de body-battery functie van Garmin, dus je zou dat mee kunnen nemen in je overweging. Verder hangt het met name van je budget af. Je zou al uit kunnen met een Vivosmart 5 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hathi schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:56:
Ik kwam deze snel tegen bij een korte Google zoekopdracht: https://www.gps.nl/fitnes...nner_265_zwart_grijs.html
En meende dat ik er nog een zag, maar die zie ik nu zo snel niet terug.
Ik google toch regelmatig, maar niet goed genoeg blijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:00

itarix

404 soul not found

Heeft er iemand evaring met het gebruiken van een garmin in de sauna? Er zijn apps voor maar officieel zit je buiten de operating temperatures. Ik heb nog een oude borstband dus die wil ik als alternatief gebruiken als het horloge er stuk van gaat.

Ik heb trouwens gisteren weer eens gekeken of ik mijn ICS creditcard kon toevoegen met Garmin pay en wonder boven wonder kan het weer 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Mijn vriendin heeft een Garmin forerunner 165 en loopt 1 a 2x per week een rondje. Na de beginnerscursus van 0 naar een half uur zit ze nu bij een groepje dat elke week een kleine 30 minuten rustig loopt met tussendoor enkele pauzes. De hartslag komt bij het hardlopen daardoor niet echt hoog, op de fiets naar het werk doet meer.

Garmin berekent, begrijp ik, op basis van maximale en rusthartslag de hartslagzones.

Nu is het "probleem" dat de zones, maar ook het vermogen dat wordt aangegeven per training nergens op lijkt te slaan.

Is dit een kwestie van ook eens een intensieve training doen? Heeft Garmin hier standaard tests voor? En eigenlijk een hardloop vraag: zou ze zo'n test gewoon moeten kunnen doen zonder kans op een blessure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SVMartin schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:17:
Mijn vriendin heeft een Garmin forerunner 165 en loopt 1 a 2x per week een rondje. Na de beginnerscursus van 0 naar een half uur zit ze nu bij een groepje dat elke week een kleine 30 minuten rustig loopt met tussendoor enkele pauzes. De hartslag komt bij het hardlopen daardoor niet echt hoog, op de fiets naar het werk doet meer.

Garmin berekent, begrijp ik, op basis van maximale en rusthartslag de hartslagzones.

Nu is het "probleem" dat de zones, maar ook het vermogen dat wordt aangegeven per training nergens op lijkt te slaan.

Is dit een kwestie van ook eens een intensieve training doen? Heeft Garmin hier standaard tests voor? En eigenlijk een hardloop vraag: zou ze zo'n test gewoon moeten kunnen doen zonder kans op een blessure?
Je kunt die zones of je maximale hartslag ook helemaal zelf instellen. Of inderdaad, je doet een keer een maximale inspanning om deze maximum hartslag te bepalen.

Er zijn ook standaard berekeningen voor de maximum hartslag:
De maximale hartslag = 220 - de leeftijd voor een man en 226 - de leeftijd voor een vrouw.
Maar… dit is een algemeen gemiddelde en kan flink afwijken in persoonlijke gevallen. Bij mij klopt daar bijvoorbeeld niets van.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16

Roozzz

Plus ultra

SVMartin schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:17:

Ze zou een max hr test kunnen doen, of beter nog een wedstrijd lopen, maar eerlijk gezegd zou ik het lekker vergeten als ze nu aan het opbouwen is. De meerwaarde is zeer beperkt en kans op een blessure is reëel.

Garmin gaat waarschijnlijk zelf wel iets suggereren als bepaalde thresholds bereikt worden. Dat is allicht beter wat ze nu heeft, dus gewoon accepteren. Stukje bij beetje komt het wel op orde.

Formules op basis van hartslag zijn waarschijnlijk wat Garmin nu gehanteerd heeft (bij gebrek aan beter), maar die werken alleen op populatie niveau. Voor een individu zijn die nutteloos. Een standaardafwijking van 15 slagen... Succes daarmee :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roozzz schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:45:
[...]

Ze zou een max hr test kunnen doen, of beter nog een wedstrijd lopen, maar eerlijk gezegd zou ik het lekker vergeten als ze nu aan het opbouwen is. De meerwaarde is zeer beperkt en kans op een blessure is reëel.

Garmin gaat waarschijnlijk zelf wel iets suggereren als bepaalde thresholds bereikt worden. Dat is allicht beter wat ze nu heeft, dus gewoon accepteren. Stukje bij beetje komt het wel op orde.

Formules op basis van hartslag zijn waarschijnlijk wat Garmin nu gehanteerd heeft (bij gebrek aan beter), maar die werken alleen op populatie niveau. Voor een individu zijn die nutteloos. Een standaardafwijking van 15 slagen... Succes daarmee :+
@SVMartin Een paar weken gewoon niets er aan doen en dan even negeren wat Garmin aangeeft over te hard trainen en training readiness is wellicht wel het beste advies inderdaad. Maar mocht het dan nog steeds helemaal niet kloppen, dan zou ik toch even een max HR testje doen. Gewoon eerst een goede warming up doen en daarna een kort intensief loopje doen waar je dan je maximum inspanning opzoekt. Als ze dat dan toch nog niet aandurft, gewoon een inschatting doen van de max hartslag.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Bedankt voor de reacties! We kijken het nog gewoon een paar weken aan en anders tzt misschien eens een intervalletje. Dat hoeft misschien niet eens gelijk maximaal, waarbij ook Garmin toch door gaat hebben dat er meer speelruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 21:39
Aangezien er een Forerunner 970 aan lijkt te komen en mijn 955 nu 3 jaar oud is zit ik hier toch geinteresseerd naar te kjken... Maar, kan ook zomaar tegenvallen (965 -> 970, wat betekent dit qua echte veranderingen?)

Om die reden ook met een schuin oog naar een Fenix 8 amoled (47mm) aan het kijken, deze kan ik voor 690 euro via de ING rentepuntenwinkel krijgen...

Wat ik zoek:

* Nieuwe elevate v6
* Flashlight (lijkt me heerlijk, geen absolute nood)
* toch interesse in proberen amoled
* iets grotere display/resolutie zou fijn zijn
* 47-48mm is voor mijn pols wel de max
* Routable kaarten

Voor de mensen met een fenix 8, hoe is de snelheid qua gebruik in het algemeen en kaarten specifiek?

Ik lees her en der klachten over de traagheid (soc zou de resolutie/ui niet goed aankunnen) vooral qua kaarten maar ja... je leest eerder klachten dan mensen die geen issues hebben.

Nog andere makers or breakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:29
Ik ervaar geen enkel probleem met de snelheid van mijn Epix Pro, dus ik kan me niet voorstellen dat dat bij de Fenix 8 slechter is geworden. Oke, als ik het bij het schuiven over de kaart vergelijk met mijn iPhone dan zal de kaartopbouw net wat trager zijn, maar dat ervaar ik niet als storend.

Qua FR970 ben ik zelf ook wel heel nieuwsgierig. Naamgeving zou ik me niet te veel van aantrekken, dat zegt nooit zo veel bij Garmin. Ik vond de stap van Epix naar Epix Pro (o.a. met zaklamp en nieuwere elevate v5) groter dan die van de Epix Pro naar de Fenix 8.
Wat de FR965 nu mist ten opzichte van de Fenix; elevate v4 VS v5 (v6 is er nog niet), zaklamp, vaak sapphire glas en titanium behuizing (let op, de versie van de ING is zonder sapphire/titanium), standaard quickfit bandjes meegeleverd en meer golf functies. En specifiek nieuw op de Fenix 8 zijn de microfoon en speaker en de duik functies.
De FR965 had al het grote 1,4” scherm en liep dus eigenlijk al voor op de 47mm epix (Pro).

Dus de vraag is vooral welke van die functies nu wel naar de FR970 gaan komen en voor welke prijs dan.
Elevate v5 lijkt me zo goed als zeker, met de ECG meting als bonus die daar dan bij komt
Mic en speaker verwacht ik ook wel.
Maar de rest (zaklamp, sapphire glas, quickfit bandjes) waren altijd voorbehouden aan de Fenix/Epix serie. Ik vraag me af of alleen de nieuwe sensor en mic + speaker genoeg gaat zijn of dat ze er stiekem toch nog wat andere Fenix dingen in stoppen.
En dan is de prijs natuurlijk nog de grote vraag. Die gaat tegenwoordig hard omhoog bij Garmin (behalve de VA6, dat is stiekem best een goede deal) , dus ik verwacht zeker €700,- misschien nog wel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@m0ridin het verbaast me enorm hoe vaak ik de zaklamp opties (zowel wit als rood licht) gebruik. Die ga ik niet meer willen missen in een volgend model.

Wel ben ik bewust voor mips gegaan (fenix 7 pro) want accuduur en de tijd is in vrijwel alle omstandigheden te lezen zonder backlight, door je pils een beetje te draaien. Daarmee kan ie always on en dat vind ik persoonlijk prettig.

Voor de mensen met een speaker in 't horloge: hoe en hoe vaak wordt die gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Hathi Nou ja, dat blijkt nog niet zo zwart/wit te zijn (lees dingen dat er minder geheugen in de fenix 8 zou zitten tov de epix pro oid... of iig dat voor mensen de ervaring met een fenix 8 minder is, vooral icm navigatie/kaarten).

Idd gewoon even afwachten wat de 970 gaat zijn en de prijs... Hoop sowieso dat hij dan in de ING shop gaat komen, zal wel even geduld moeten hebben maar dat moet wel lukken als ik eenmaal weet of dat het model is wat ik zou willen.

Titanium/sapphire boeien me niet perse, microfoon en speaker ook niet. Vooral die flashlight lijkt me fijn, de 965 was eigenlijk simpelweg een 955 met oled scherm en geen reden voor upgrade... hopelijk de 970 wat serieuzer qua upgrades.

Quickfit werkt prima op de forerunner btw hoor, worden misschien niet standaard meegeleverd maar zijn prima te gebruiken (source, mijn 955 ;) ).

@Bundin Dat kan ik me voorstellen, zo af en toe gebruik ik die brakke 'maak scherm wit en helderheid max' versie op de 955 wat in een enkel geval ook al best handig is maar wel behelpen... een daadwerkelijk lampje lijkt me heel handig (hoef ik niet mn mijn telefoon te klooien).

mips/amoled is inderdaad een lastige, ben wel fan van mips om precies de redenen die je beschrijft (altijd aan, zuinig, goed te lezen in zonlicht) maar ben toch ook wel benieuwd naar amoled (hogere resolutie, kleuren, etc).

Die mic/speaker zie ik geen nut van in, maar dat zal voor anderen misschien anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Ik had nog niet eerder van dat geheugen verhaal gehoord, dus heb er even op gezocht. Maar wat ik er van begrijp zijn het juist nog veel oudere horloges die meer (32MB vs 5MB) RAM geheugen hadden. Dus de Fenix 5 generatie en de allereerste Epix (niet de gen2, maar de oude vierkante versie). Die horloges waren echt veel trager dan de huidige modellen hoor. Dat een Fenix 8 trager is dan een Epix gen2 Pro lees ik nergens. Ik meen dat er ooit wel verschil zat qua opslag (voor kaarten, muziek etc.) tussen de sapphire en non-sapphire fenixen, maar dat zou bij de fenix 8 wel eens verdwenen kunnen zijn en heeft ook geen invloed op de snelheid lijkt me. Tenzij er ook weer verschil zit in de snelheid van die opslag natuurlijk.

Voor een 970 bij de ING zal je waarschijnlijk nog wel een hele poos geduld moeten hebben inderdaad. Al dacht ik dat de FR965 daar met een maand of 2 ofzo wel op stond. De fenix 8 heeft nog een stuk langer geduurd (en dus maar 3 van de 18(?) verschillende versies die er bestaan).
True, quickfit past wel op een FR9xx maar wordt niet standaard meegeleverd, dus dan moet je eigenlijk al twee nieuwe bandjes kopen om het quickfit systeem te kunnen benutten. Maargoed, die heb je al zo te lezen, dus dat is geen voordeel meer van de fenix.

FR970 lijkt snel aangekondigd te gaan worden, dus sowieso de moeite waard om dat even af te wachten. Wellicht weet Garmin ons nog te verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Hathi De 970 wacht ik inderdaad sowieso af... Die aankondiging en info zal niet al te lang meer duren vermoed ik. Afhankelijk daarvan een geduld testje icm ING ;)

Maar dacht iig alvast een beetje te polsen mbt de fenix8, scheelt tegen die tijd weer uitzoekgedoe en blijft ook een mooie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:40
Bundin schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:17:
@m0ridin het verbaast me enorm hoe vaak ik de zaklamp opties (zowel wit als rood licht) gebruik. Die ga ik niet meer willen missen in een volgend model.

Wel ben ik bewust voor mips gegaan (fenix 7 pro) want accuduur en de tijd is in vrijwel alle omstandigheden te lezen zonder backlight, door je pils een beetje te draaien. Daarmee kan ie always on en dat vind ik persoonlijk prettig.

Voor de mensen met een speaker in 't horloge: hoe en hoe vaak wordt die gebruikt?
Zou voor een groot deel van die situaties de zaklamp functie die op de 955/965 zit ook niet voldoen? Ik gebruik die van m'n 955 vaak (voor nachtelijke bezoekjes naar het toilet bv) en als het echt donker is komt daar best veel licht vanaf, genoeg om mn slaapkamer of een campingpad goed te kunnen zien of je jezelf zichtbaar te maken als je op een donkere weg loopt.

Eigenlijk zijn er maar weinig situaties waarbij die voor mij tekort schiet, mocht dat toch zo zijn is meestal je telefoon ook wel voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
Neem je ook de Enduro 3 mee in je overweging @m0ridin ?

Zaklamp is inderdaad een item waarvan ik vooraf dacht: nou nou nou, wat overdreven die reacties van die 7X bezitters (zat tie het eerst op toch?), maar die ik nu absoluut niet meer zou willen missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
itarix schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:18:
Heeft er iemand evaring met het gebruiken van een garmin in de sauna? Er zijn apps voor maar officieel zit je buiten de operating temperatures. Ik heb nog een oude borstband dus die wil ik als alternatief gebruiken als het horloge er stuk van gaat.

Ik heb trouwens gisteren weer eens gekeken of ik mijn ICS creditcard kon toevoegen met Garmin pay en wonder boven wonder kan het weer 🥳
Er zijn meerdere apps voor, met als laatste update Sauna tracker PRO
"The author recommends using the app only in an infrared sauna, where the watch cannot overheat."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
itarix schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:18:

Ik hou m'n 955 altijd gewoon om, gaat al jaren goed met gemiddeld 2x per maand een sauna dagje en merk niet dat mn accu minder is geworden. Officieel zou je m tot 60 graden kunnen gebruiken maar volgens mij kan zo'n korte periode in 80-100 graden weinig kwaad, Garmin zal ook wel enige marge aanhouden in de temperatuur waar ze mee adverteren. Tegen die tijd dat het horloge echt warm wordt ga je er alweer uit, daarna even goed onder koude douche/bad en lijkt mij dat het weinig kwaad kan. Maar goed, ik heb er verder geen bewijs voor dat het geen kwaad kan natuurlijk, het blijft een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Frenz64 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:41:
Neem je ook de Enduro 3 mee in je overweging @m0ridin ?

Zaklamp is inderdaad een item waarvan ik vooraf dacht: nou nou nou, wat overdreven die reacties van die 7X bezitters (zat tie het eerst op toch?), maar die ik nu absoluut niet meer zou willen missen
Thanks voor de tip, maar ben bang net te groot voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Was ik ook bang voor, ook geen forse polsen. Maar ik had 'm vooraf gepast bij Bever A'foort en het viel mij mee, vormgeving is ook net wat subtieler dan de Fenix en net weer wat meer outdoor dan de 9XX, best of both worlds imho (maar daarom heb ik 'm ook aangeschaft uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
jap85 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:14:
[...]

Zou voor een groot deel van die situaties de zaklamp functie die op de 955/965 zit ook niet voldoen? Ik gebruik die van m'n 955 vaak (voor nachtelijke bezoekjes naar het toilet bv) en als het echt donker is komt daar best veel licht vanaf, genoeg om mn slaapkamer of een campingpad goed te kunnen zien of je jezelf zichtbaar te maken als je op een donkere weg loopt.

Eigenlijk zijn er maar weinig situaties waarbij die voor mij tekort schiet, mocht dat toch zo zijn is meestal je telefoon ook wel voorhanden.
Het lampje heeft vier standen, 3x wit en 1x rood. Dat is al mooi: klein beetje licht of rood licht als je niet veel nodig hebt, zodat je niet meteen je nachtzicht kwijt bent en niet wakkerder wordt dan nodig. Meer licht is beschikbaar als je buiten loopt. Ik woon in buitengebied met minder straatverlichting, dus heb er regelmatig profijt van in donkere maanden. Kan prima met telefoon, maar hands free is een bijkomend voordeel. Bij buitenzetten groenbak + pmd zakken tegelijk is dat licht verdomd handig.

Voorheen gebruikte ik ook het schermpje van m'n vivoactive, werkt natuurlijk ook maar dat is wel een stuk minder flexibel in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@m0ridin de ervaringen met kaarten zijn heel relatief denk ik. Ik heb het ooit op mijn F5+ heel prima gevonden, maar later toch niet meer. Nu ik een F7pro heb vind ik de kaarten van een F5+ helemaal achterlijk traag en de F7pro retesnel. Maar ik kan me ook voorstellen dat iemand die het vergelijkt met een vlotte smartwatch of zelfs telefoon een Fenix alsnog weer behoorlijk traag vindt.
Het is bijna iets wat je zelf in de praktijk eens moet proberen, of op zijn minst in videoreviews (DCR) kijken hoe vlot het over komt.

Qua zaklamp kan ik alleen maar zeggen dat het mijn meest gebruikte functie is, en dat ik dat vooraf nooit verwacht had. Vanochtend nog bij het even afkoppelen van de vaatwasser achterin een donker keukenkastje. 's Ochtends kleding pakken zonder mijn wederhelft te hoeven verlichten.
Of op de camping wanneer ik 's avonds in de vouwwagen zonder licht dingen opzoek o.i.d. Allerlei scenario's te bedenken, ben er erg blij mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 29-04-2025 17:21 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 21:53

Steeffoon

Smartphone-nerd

Diagonaal schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:30:
Goedemiddag medetweakers.

Ik ben op zoek naar mijn eerste smartwatch ooit, heb er nog nooit 1 gehad. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Vooral of ik moet gaan voor een 'allround' smartwatch of 'sport' smartwatch.

Voornamelijk wil ik het horloge gaan gebruiken voor gezondheidsfuncties en dan vooral slaapanalyses. Ik ben altijd een moeilijke slaper geweest, ben nieuwsgierig of ik met analyses conclusies kan trekken. Daarnaast beweging gedurende de dag en af en toe wat sporten.

Functies die ik niet ga gebruiken:
Whatsapp, bellen, social media, etc.. Ik kijk al te veel op mijn telefoon / verslaafd. Dit hoeft er dus niet ook nog bij.

Qua uiterlijk hou ik meer van traditionele horloges dan sporthorloges. Ik ben trouwens een android gebruiker, geen apple.

Als ik bij de best buy guides kijk van tweakers vind ik qua allround horloges vooral horloges van de bekendste smartphone merken (zoals samsung galaxy watch). Bij sporthorloges vooral veel garmin horloges. Verder viel de Huawei GT4 en GT5 mij op als interessant.

Iemand hier nuttig advies? Welk type horloge past het beste bij wat ik zoek? Bij voorbaat dank !
Ik vind zelf de Garmin erg interessant met statistieken en al. Heb zelf de Forerunner 965, maar het kan als ik je wensen lees ook een stuk goedkoper. Als je andere functies niet gaat gebruiken, kan het ook interessant zijn om te kijken bij de OnePlus Watch 3 (heeft veel langere batterijduur dan Samsung) of wellicht een horloge van Huawei. Die zijn ook goed!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik probeer mijn trainingsdagen voor de daily suggestions aan te passen. De dinsdag wil ik er uit halen.
Ik ga via een geplande race over 6 weken naar daily suggestions, dan settings, uncheck de dinsdag en ga er weer uit (twee keer terug). Op dat moment crasht mijn horloge (Garmin FR965) en herstart hij. Vervolgens is de dinsdag weer geselecteerd.

Iemand die deze route kan proberen of die hetzelfde heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Shinji schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:40:
Ik probeer mijn trainingsdagen voor de daily suggestions aan te passen. De dinsdag wil ik er uit halen.
Ik ga via een geplande race over 6 weken naar daily suggestions, dan settings, uncheck de dinsdag en ga er weer uit (twee keer terug). Op dat moment crasht mijn horloge (Garmin FR965) en herstart hij. Vervolgens is de dinsdag weer geselecteerd.

Iemand die deze route kan proberen of die hetzelfde heeft?
Heeft dat niet te maken dat je bij de daily suggestions (bij marathontraining) alleen kunt kiezen tussen 5 en 7 dagen, maar geen 6? Daar liep ik tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Philo Melos schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:12:
[...]

Heeft dat niet te maken dat je bij de daily suggestions (bij marathontraining) alleen kunt kiezen tussen 5 en 7 dagen, maar geen 6? Daar liep ik tegen aan.
In het menu waar ik het aan kan passen zegt die: "select 5 or more training days". Dus 6 zou prima moeten kunnen lijkt me.

Heb hem nu eerst naar 5 aangepast. Dat ging goed, daarna weer naar 6 en dat ging ook goed. Dus lijkt nu te werken. Maar heb hem daarvoor echt iets van 5 keer laten crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-08 11:26
Ik heb diverse bandjes van Ali voor mijn FR965.
Maar de pinnetjes van het quick release systeem zijn eigenlijk veel te kort. Regelmatig valt het bandje af tijdens het sporten.

Zijn er alternatieven voor het originele bandje met langere quick release pinnetjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
SX-Superfly schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:29:
Ik heb diverse bandjes van Ali voor mijn FR965.
Maar de pinnetjes van het quick release systeem zijn eigenlijk veel te kort. Regelmatig valt het bandje af tijdens het sporten.

Zijn er alternatieven voor het originele bandje met langere quick release pinnetjes?
Ik heb laatst deze gekocht voor mijn FR265. De lime/zwarte kleur, erg mooi en staat de watch goed! Zullen ze ook vast wel hebben voor een ander Garmin model. Ik heb er mee hardgelopen en tennist (dus de arm waar de watch om zit maakt flinke zwaai bewegingen) maar blijft netjes vast zitten.

Ben er blij mee! https://www.amazon.nl/dp/..._dt_b_fed_asin_title&th=1

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 01-05-2025 14:34 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 17:11
Vandaag nog maar eens Outdoor Active geprobeerd. Wat een waardeloze app! Bijna net zo slecht als of misschien zelfs slechter dan de Samsung app om navigatie bij het hardlopen mogelijk te maken.

Zo jammer, dat ze bij Komoot voor gekozen hebben om geen map view op Wear OS mogelijk te maken.

Als mensen alternatieven hebben voor Komoot waarbij wel een fatsoenlijke map view op Wear OS is, hoor ik het graag. Tot nog toe vrees ik, dat de enige optie is om over te stappen op een Garmin! En dan maar hopen, dat Komoot nog een tijdje blijft werken (aangezien dat onlangs verkocht is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb een Garmin Forerunner 965. Bevalt uitstekend en gebruik hem met grote regelmaat voor het tracken van wandelingen. Echter valt me op dat 'ie pas laat de GPS fix heeft.

Ik stap de voordeur uit, start het tracken van een wandeling en krijg pas na 1 minuut en 20 seconden lopen, de melding 'GPS gereed'. Een vriend met een Epix heeft dit met exact hetzelfde rondje vrijwel direct.

De GPS instellingen staan goed, en ik sta niet in een bosrijk gebied of dergelijke. Het opnieuw opstarten en instellen maakt geen verschil. Is dit normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Je Forerunner is voor vertrek ook gewoon al die tijd met je telefoon en de Garmin Connect app verbonden geweest? Je telefoon stuurt namelijk met enige regelmaat de actuele satelliet locaties naar je horloge zodat deze weet waar hij moet zoeken en een snelle fix kan krijgen.
Zie hier voor wat info daar over: https://support.garmin.com/en-GB/?faq=CevbI1mlnV2SejYAaOQZ29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
Steeffoon schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:42:
Ik heb een Garmin Forerunner 965. Bevalt uitstekend en gebruik hem met grote regelmaat voor het tracken van wandelingen. Echter valt me op dat 'ie pas laat de GPS fix heeft.
Heb je hem wel eens aan een computer gehangen en via garmin explorer updates gedraaid? Dit hielp bij mij om de laatste gps informatie binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hathi schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:47:
Je Forerunner is voor vertrek ook gewoon al die tijd met je telefoon en de Garmin Connect app verbonden geweest? Je telefoon stuurt namelijk met enige regelmaat de actuele satelliet locaties naar je horloge zodat deze weet waar hij moet zoeken en een snelle fix kan krijgen.
Zie hier voor wat info daar over: https://support.garmin.com/en-GB/?faq=CevbI1mlnV2SejYAaOQZ29
Thanks voor je reactie. Ik heb hem altijd verbonden met telefoon en Garmin Connect. Dus dat zou niet het probleem moeten zijn, verwacht ik.
Asprine schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:12:
[...]

Heb je hem wel eens aan een computer gehangen en via garmin explorer updates gedraaid? Dit hielp bij mij om de laatste gps informatie binnen te halen.
Software-updates heb ik altijd via het horloge zelf gedraaid. Naar aanleiding van jouw bericht nog even aan de computer gehangen gelijk. Ik zie alleen maar kaart-updates voor het horloge verder. Zal die van Europa eens binnenhalen, maar als ik het zo lees, staat dat los van het functioneren van het product zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 08:56
Steeffoon schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:42:

Ik stap de voordeur uit, start het tracken van een wandeling en krijg pas na 1 minuut en 20 seconden lopen, de melding 'GPS gereed'. Een vriend met een Epix heeft dit met exact hetzelfde rondje vrijwel direct.

De GPS instellingen staan goed, en ik sta niet in een bosrijk gebied of dergelijke. Het opnieuw opstarten en instellen maakt geen verschil. Is dit normaal?
Hier ook 965. Heeft soms al een fix terwijl ik de deur nog niet uit ben.
En anders hoogstens tegen dat ik 10 seconden later de straat overgestoken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

PaulC schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:05:
[...]

Hier ook 965. Heeft soms al een fix terwijl ik de deur nog niet uit ben.
En anders hoogstens tegen dat ik 10 seconden later de straat overgestoken ben.
Hmmm wat apart! Toch maar eens met Garmin contact opnemen anders ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Ik heb ook een 965 en ik heb vrijwel altijd direct een fix. Wat ik wel merk is dat wanneer ik eens geen fix heb en ik alvast begin met lopen dat het daarna veel langer duurt. Als ik buiten even stil sta heb ik hem normaal binnen 10 seconden (en meestal veel sneller).

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Je kan ook het eerder genoemde EPO bestandje (staat in de RemoteSW map volgens mij) eens verwijderen van het horloge om hem geforceerd te laten synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Kreeg vanavond een mailtje van Garmin dat er een update met nieuwe opties is/aankomt voor mijn watch (FR265). Ik zie dat je nu krachttraining in een coaching traject kan toevoegen en nu ook kan kiezen voor lichaamsgewicht. Dat ontbrak er de vorige keer volgens mij aan, want toen ik het testte moest ik ook oefeningen doen met zaken die ik thuis niet heb en waarvoor je naar de sportschool moet (waar ik absoluut niet kom). Binnenkort, na de halve marathon in juni, maar eens testen met een programma van een coach...
KRACHT­TRAININGWORKOUTS VOOR GARMIN COACH TRAININGSPLANNEN

Als je een Garmin Run Coach of Garmin Cycling Coach plan volgt of overweegt dit te doen, kun je met deze functie extra krachttraining-workouts kiezen ter ondersteuning van je hardloop- of fietsdoelen. Kies workoutopties met alleen lichaamsgewicht of met volledige toegang tot de sportschool.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Vraag die ik al heb proberen googlen, maar ik snap er niks van.

Ik ben begonnen met hardlopen en gebruik daarvoor mijn vivoactive 4 en de Garmin coach.

Vandaag heb ik een interval training.
Er staat na mijn warming up ; druk op de knop LAP. Ik googlen, volslagen onbegrijpelijk wat ik vind.

Wat wordt er bedoelt en hoe werkt dat?

Het gaat om deze oefening ; https://connect.garmin.co...ing-plans/plan/1745763218 en herhaling lange passen

[ Voor 14% gewijzigd door maartend op 07-05-2025 09:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 12:11
https://www8.garmin.com/m...66-9A08-A8858C2CB98E.html
Back button
During an activity, press to mark a new lap, start a new set or pose, or advance to the next stage of a workout.
dus na je warm-up druk je op Back om naar de volgende stap in je training te gaan.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Iets wat je volgens mij ook kan uitzetten, dan gaat het allemaal automatisch. Maar misschien verschilt dat per training of zelfs per Garmin watch. Ik heb iig de lap knop uitgezet omdat ik wel eens had dat ik er per ongeluk midden in ene training op drukte en poef, je hele training is in de war. En als ik ergens niet tegen kan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
TheOmen schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:49:
https://www8.garmin.com/m...66-9A08-A8858C2CB98E.html

[...]

dus na je warm-up druk je op Back om naar de volgende stap in je training te gaan.
Wat is de functie dan precies? Wat me trouwens wel opvalt, als ik gewoon een half uur loop dan krijg ik na x tijd plots een melding en trilling met laptime. Ik heb dat nooit ingesteld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
maartend schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:01:
[...]

Wat is de functie dan precies? Wat me trouwens wel opvalt, als ik gewoon een half uur loop dan krijg ik na x tijd plots een melding en trilling met laptime. Ik heb dat nooit ingesteld
Lap is standaard 1km. Dus om de kilometer krijg je een update van je tijd/snelheid etc. Volume/stem etc kan je volgens mij instellen. Niet iedereen wil dat horen maar bijv alleen voelen via een trilling.

Als Garmin wil dat jezelf op lap drukt betekent het simpelweg dat je naar de volgende oefening/sessie in je training moet gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 07-05-2025 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Juancho schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:02:
[...]

Lap is standaard 1km. Dus om de kilometer krijg je een update van je tijd/snelheid etc. Volume/stem etc kan je volgens mij instellen. Niet iedereen wil dat horen maar bijv alleen voelen via een trilling.

Als Garmin wil dat jezelf op lap drukt betekent het simpelweg dat je naar de volgende oefening/sessie in je training moet gaan.
Duidelijk verhaal. Ik ga daar eens mee experimenteren. Ik moet deze herhaal oefening 8 keer doen, ik begin maar eens met 1 keer op lap drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Sherlock schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:09:
Ik heb ook een 965 en ik heb vrijwel altijd direct een fix. Wat ik wel merk is dat wanneer ik eens geen fix heb en ik alvast begin met lopen dat het daarna veel langer duurt. Als ik buiten even stil sta heb ik hem normaal binnen 10 seconden (en meestal veel sneller).
Ik heb het vanmorgen gelijk even getest. En inderdaad, als ik heel even wacht, heeft 'ie wel sneller een fix. Het duurde 11 seconden om precies te zijn. Ik ga dit even aankijken! Mogelijk is er dan niets mis met het ding. Herken me wel inderdaad in het verhaal dat wanneer je loopt, dat het vinden van een GPS-fix veel langer duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:12
hmpf.. had mijn dochter mijn oude Forerunner 45 gegeven, zodat ze die kan gebruiken voor haar nieuwe hobby (trainen voor een buffelrun).
Maar nu weet ik weer waarom ik destijds een nieuwe had gekocht.. tijdens een activiteit last van een battery drain, in no-time naar 1% en schakelt ie zichzelf uit.
Ik dacht toen dat het kwam door het koude en natte weer, bovendien voldeed ie niet meer aan mijn doelen (marathontraining), dus wilde sowieso een upgrade.

Heb geprobeerd via een rondje internet om te kijken of er een oplossing is.. nu blijkt dat FR55 hier ook last van te hebben. Op het forum van Garmin blijft het verder stil qua oplossingen. De oorzaak lijkt te gaan om een firmware update, maar het fijne weet ik hier niet van af. Wat te doen? Die FR45 maar weggooien? Mijn dochter een FR55 geven lijkt me ook geen oplossing, als daar ook het probleem optreedt..

Toch maar een contacten met Garmin misschien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
maartend schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:55:
[...]

Duidelijk verhaal. Ik ga daar eens mee experimenteren. Ik moet deze herhaal oefening 8 keer doen, ik begin maar eens met 1 keer op lap drukken
Ik zou dat lekker automatisch laten doen. Die lap knop handmatig gebruiken lijkt me alleen handig bij een wedstrijd run, dat je bij de kilometer punten van de run zelf even op lap kan drukken zodat je altijd de afstand van het parcours aanhoudt.

Maar voor een training, of dat nu interval is of een long run...ik zou de de automatische lap functie gebruiken. Hoef je nergens op de drukken, krijg je gewoon een stem en/of trilling als je op een km zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PandoraBoy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-08 15:37
Eigenaar van een Polar Pacer Pro i.c.m. Polar H10 hartslagband.

Op zich heel tevreden mee voor wat ik maar doe aan sport (per week 1x squash (seizoen), 2-3x lopen 30-60', 2-3x e-biken en de occasionele wandelingen registreer ik ook) en voor het sportieve luik een hele verbetering t.o. mijn Samsung Watch 4. Hartslag, GPS,... zijn veel accurater maar ik mis de extra's van een smartwatch wel. Start-2-run werkt niet op beiden, muziek lukt enkel op Samsung, bellen lukte op geen van de twee dus heb wel steeds mijn smartphone (momenteel Samsung S22) bij.
De Pacer Pro is echt een heel licht horloge en doet zoals gezegd alles wat ik verwacht van een sporthorloge.
Tot zover mijn bevindingen die ik hier even meegeef voor eventuele geïnteresseerden.

Edoch...ongeveer jaarlijks crashet het horloge zonder dat je er erg in hebt. Zoals deze ochtend: ik werd niet gewekt omdat mijn horloge er de brui aan gegeven heeft na de laatste synchronisatie rond 4u34. Dood.
Het lukt me dan niet om het opnieuw in te stellen via BT met de smartphone. Ik moet het dan met de kabel via pc doen. Nog iemand met ervaringen hiermee? (Gelukkig lukt het via kabel maar waarom niet via BT?)

En neen, dit hoeft geen Garmin-Polar twist te worden. Ik ben een Polar adept. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Steeffoon schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:56:
[...]

Ik heb het vanmorgen gelijk even getest. En inderdaad, als ik heel even wacht, heeft 'ie wel sneller een fix. Het duurde 11 seconden om precies te zijn. Ik ga dit even aankijken! Mogelijk is er dan niets mis met het ding. Herken me wel inderdaad in het verhaal dat wanneer je loopt, dat het vinden van een GPS-fix veel langer duurt.
Ik wandel altijd eerst een paar honderd meter als warming up en laat hem dan in de tussentijd een fix krijgen, dat gaat altijd binnen een paar seconden. Als het al hardlopend probeer duurt het langer idd, maar helemaal stil staan hoeft iig niet.

Kan me van vroegah herinneren dat ik het horloge altijd vast in de vensterbank legde als ik me om ging kleden omdat een fix krijgen toen wel langer duurde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
m0ridin schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:54:
Titanium/sapphire boeien me niet perse, microfoon en speaker ook niet. Vooral die flashlight lijkt me fijn, de 965 was eigenlijk simpelweg een 955 met oled scherm en geen reden voor upgrade... hopelijk de 970 wat serieuzer qua upgrades.

mips/amoled is inderdaad een lastige, ben wel fan van mips om precies de redenen die je beschrijft (altijd aan, zuinig, goed te lezen in zonlicht) maar ben toch ook wel benieuwd naar amoled (hogere resolutie, kleuren, etc).

Die mic/speaker zie ik geen nut van in, maar dat zal voor anderen misschien anders zijn.
Leest alsof je een Enduro 3 beschrijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Raymond schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:39:
[...]

Leest alsof je een Enduro 3 beschrijft :)
Bijna... alleen wat te groot voor me denk ik en wil denk ik toch ook wel een keer amoled proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Juancho schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:50:
[...]

Ik zou dat lekker automatisch laten doen. Die lap knop handmatig gebruiken lijkt me alleen handig bij een wedstrijd run, dat je bij de kilometer punten van de run zelf even op lap kan drukken zodat je altijd de afstand van het parcours aanhoudt.

Maar voor een training, of dat nu interval is of een long run...ik zou de de automatische lap functie gebruiken. Hoef je nergens op de drukken, krijg je gewoon een stem en/of trilling als je op een km zit.
Zo gedaan en werkte. Ik moest blijkbaar 1 x de interval opstarten, maar daarna niks meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:34
Momenteel heb ik een Apple Watch die nodig aan een update toe is, maar ik twijfel tussen een Apple Watch Ultra 2 en een Garmin Fenix 8.

Zou iemand met een Fenix 8 icm een iPhone antwoord kunnen geven op de volgende vragen? :) Dit kan ik namelijk niet echt vinden op internet...

- Kan je Apple Music besturen met de Fenix? (volgende nummer, volume dat soort dingen)
- Dezelfde vraag voor Podcasts (waarbij een aantal seconden skippen met 1 actie gewenst is)
- Kan je via spraak via de Fenix reageren op een iMessage & signal bericht?

Welke zaken lever je in tov een Apple Watch?

Dit zou mijn keuze mogelijk wat makkelijker maken! Alvast bedankt! :D

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 20:55
- Kan je Apple Music besturen met de Fenix? (volgende nummer, volume dat soort dingen) Zover ik weet niet. Aansturing van een iPhone is vrij beperkt vanwege de Apple restricties.
- Dezelfde vraag voor Podcasts (waarbij een aantal seconden skippen met 1 actie gewenst is) Nee
- Kan je via spraak via de Fenix reageren op een iMessage & signal bericht? Nee, reageren op berichten is niet mogelijk vanwege de Apple restricties.

Naast bovenstaande punten mis je Apple Pay en eventuele andere functies die vergaande integratie hebben met IOS. Misschien komt daar in de toekomst verandering in als Apple wat zaken moet/gaat openzetten van de EU. Maar de vraag is gelijk hoe gebruikers vriendelijk en makkelijk dat wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door falconxp op 08-05-2025 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Laatst online: 09:34
falconxp schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:34:
- Kan je Apple Music besturen met de Fenix? (volgende nummer, volume dat soort dingen) Zover ik weet niet. Aansturing van een iPhone is vrij beperkt vanwege de Apple restricties.
- Dezelfde vraag voor Podcasts (waarbij een aantal seconden skippen met 1 actie gewenst is) Nee
- Kan je via spraak via de Fenix reageren op een iMessage & signal bericht? Nee, reageren op berichten is niet mogelijk vanwege de Apple restricties.

Naast bovenstaande punten mis je Apple Pay en eventuele andere functies die vergaande integratie hebben met IOS. Misschien komt daar in de toekomst verandering in als Apple wat zaken moet/gaat openzetten van de EU. Maar de vraag is gelijk hoe gebruikers vriendelijk en makkelijk dat wordt.
Bedankt voor je antwoorden! Al een beetje waar ik bang voor was :( Leuk die Apple wereld, maar zodra je er iets buiten wilt komen loop je tegen dit soort dingen aan.. Jammer.

Dan voor de komende jaren toch maar over naar de AWU 2 en hopen dat de EU(weinig vertrouwen) er wat beweging in weet te krijgen.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Laatst online: 11-09 19:34
Met de komst van de Vivoactive 6 is de prijs van de 5 en mooi stuk gedaald, zie;

https://androidworld.nl/a...is-fors-in-prijs-gedaald/

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:09:
[...]

Bedankt voor je antwoorden! Al een beetje waar ik bang voor was :( Leuk die Apple wereld, maar zodra je er iets buiten wilt komen loop je tegen dit soort dingen aan.. Jammer.

Dan voor de komende jaren toch maar over naar de AWU 2 en hopen dat de EU(weinig vertrouwen) er wat beweging in weet te krijgen.
kun je die functies niet doen met je airpods? Ik heb een Garmin en verder vanalles apple.... maar heb die functies nog nooit "gemist" zeg maar....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foomers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-09 06:24
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:09:
[...]

Waarom zou de EU zich hierin moeten mengen? De doelgroep voor Garmin is gericht op activity tracking. Een AWU is vanuit de basis een smart watch. Het zijn wezenlijk twee hele verschillende producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:21:

- Kan je Apple Music besturen met de Fenix? (volgende nummer, volume dat soort dingen)
- Dezelfde vraag voor Podcasts (waarbij een aantal seconden skippen met 1 actie gewenst is)
- Kan je via spraak via de Fenix reageren op een iMessage & signal bericht?
Ja - selecteer "Control Phone" als music provider.
Ja - mits de Podcast app die je gebruikt zo is ingesteld wanneer je het "Next song" commando geeft.
Nee - gewoon nee. :+

[ Voor 17% gewijzigd door MrAcid op 08-05-2025 15:42 . Reden: Iets behulpzamer gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Foomers schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:29:
[...]

Waarom zou de EU zich hierin moeten mengen? De doelgroep voor Garmin is gericht op activity tracking. Een AWU is vanuit de basis een smart watch. Het zijn wezenlijk twee hele verschillende producten.
Door hun ecosysteem (mogelijk onterecht) dicht te houden zorgt Apple ervoor dat mensen eerder een AWU kopen dan een horloge van een derde partij. Ik kan me best voorstellen dat de EU daar iets van vindt.

Maar goed, je kunt Apple Music blijkbaar wel bedienen met een Garmin, moot point dus :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Foomers schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:29:
Bepaalde features werken wel met Android en niet met een iPhone omdat Apple dat blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
falconxp schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:34:

Er is wel gewooon Garmin Pay - dus behalve eenmalig een nieuwe dienst opzetten mis je daar niks aan qua functionaliteit als je bank ondersteunt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Ik heb ook het e.e.a. aan Apple apparaten (iPhone, iPad en MacBook), maar probeer me bewust niet helemaal in hun ecosysteem vast te zetten. Gebruik al jaren Garmin horloges en dat werkt voor mijn doeleinden prima. Ooit wel eens een Apple Watch gehad, maar uiteindelijk doe ik niet heel veel meer dan even snel een melding lezen, zien wie me belt, kalender of weersvoorspelling bekijken, betalen en muziek luisteren. En dat kan dus allemaal perfect met een Garmin horloge icm een iPhone. Ik hoef niet te reageren op berichten via mijn horloge (al zou heel soms een snelle 'ja', 'nee', 'ik kan nu even niet reageren' o.i.d. wel leuk zijn als het eventueel kan, maar ik mis het nauwelijks) en ga ook geen hele mailberichten lezen vanaf mijn horloge. De eerste paar zinnen is voor mij voldoende.
En uiteraard sport activiteiten tracken en dat is wel echt een verademing ten opzichte van een Apple Watch waar je vaak weer externe apps etc. moet gaan gebruiken om het maximale er uit te halen. Juist op sport gebied zit alles geïntegreerd in mijn horloge en de Garmin Connect app waardoor ik direct alles bij elkaar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Hathi schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:32:
...... Ik hoef niet te reageren op berichten via mijn horloge (al zou heel soms een snelle 'ja', 'nee', 'ik kan nu even niet reageren' o.i.d. wel leuk zijn als het eventueel kan, maar ik mis het nauwelijks)......
Dat is met Signal en SMS berichten prima mogelijk vanaf een Garmin (icm Pixel 9), Whatsapp heb ik niet, maar dat werkt ook vlgs mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Je kunt zelf in de app standaardantwoorden configureren, die kan je dan vrij gemakkelijk terug sturen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:06
Klopt, als je een Android telefoon hebt kan dat allemaal. Met een iPhone helaas niet...

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Daar zeg je wat, daar zaten inderdaad nogal wat beperkingen op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:37
Ik ben aan het kijken om mijn forerunner 255 om te wisselen voor iets nieuws.
Is dit een goede vervanger?
Garmin Instinct 3 solar of amoled.

Ik gebruik deze in de sportschool voor oa de loopband, spinning en dat soort zaken. Of buiten met de fiets. Maar geen bijzondere dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
m0ridin schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:41:
[...]

Bijna... alleen wat te groot voor me denk ik en wil denk ik toch ook wel een keer amoled proberen.
Wordt er nu een aangeboden hier bij V&A inclusief tita band, prima deal. Ik weet niet of dat bij jou in de buurt is, maar probeer 'm anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Frenz64 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 20:14:
[...]

Wordt er nu een aangeboden hier bij V&A inclusief tita band, prima deal. Ik weet niet of dat bij jou in de buurt is, maar probeer 'm anders.
Thanks voor de tip maar bepaald niet in de buurt en ach, wil sowieso de 970/975 even afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Frenz64 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 20:14:
[...]

Dank voor de tip. Das vlak bij mij in de buurt. Mijn 955 is aan vervanging toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jap85
satshow schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:38:
Ik ben aan het kijken om mijn forerunner 255 om te wisselen voor iets nieuws.
Is dit een goede vervanger?
Garmin Instinct 3 solar of amoled.

Ik gebruik deze in de sportschool voor oa de loopband, spinning en dat soort zaken. Of buiten met de fiets. Maar geen bijzondere dingen.
Puur uit interesse, als je een 255 voor deze zaken gebruikt en er verder geen bijzondere dingen mee wilt, waarom dan omwisselen? Volgens mij zijn er weinig betere opties dan een 255 als je basic activity tracking wilt doen met deze batterijduur en prijs / kwaliteit ratio. Tenzij je heel graag een OLED scherm wil maar als je geen maps of andere bijzondere dingen gebruikt is dat ook geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:37
jap85 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:42:
[...]

Puur uit interesse, als je een 255 voor deze zaken gebruikt en er verder geen bijzondere dingen mee wilt, waarom dan omwisselen? Volgens mij zijn er weinig betere opties dan een 255 als je basic activity tracking wilt doen met deze batterijduur en prijs / kwaliteit ratio. Tenzij je heel graag een OLED scherm wil maar als je geen maps of andere bijzondere dingen gebruikt is dat ook geen meerwaarde.
Zo af en toe wil ik eens wat nieuws. Buiten dat hoe lang wordt de forerunner 255 nog ondersteund met software updates. Is toch een aantal jaren oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
satshow schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:09:
[...]

Zo af en toe wil ik eens wat nieuws. Buiten dat hoe lang wordt de forerunner 255 nog ondersteund met software updates. Is toch een aantal jaren oud.
Je kan upgraden naar de FR265. Ik heb deze ook, erg fijn ding met het mooie AMOLED scherm. Releasedatum 6 maart 2023 dus die gaat vast nog wel even mee lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:06
De Forerunner 255 is van 1 juni 2022, dus maar 9 maanden ouder dan de 265...
Die 255 kan nog prima jaren mee, het is niet zo dat die meteen onbruikbaar wordt als er geen software updates meer worden uitgebracht.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hathi
Sowieso heb ik het idee dat veel mensen te veel de focus leggen op die software updates. Bij een telefoon/tablet en wellicht ook bij Android/Apple smartwatches, is dit belangrijk omdat hiermee regelmatig beveiligingslekken gedicht worden. Die toestellen zijn ook gewoon continu online.
Bij een Garmin horloge ligt dat naar mijn idee wat anders. Vrijwel alles wat zo'n horloge online doet loopt via je telefoon via de Garmin Connect app, dus als je die app up to date houdt, dan denk ik dat je daarmee al een heel groot deel van de potentiële risico's afdekt.
Er zijn een paar dingen die het horloge rechtstreeks via WiFi kan doen, maar dat loopt of rechtstreeks via de Garmin servers (updates en/of synchronisatie van je gegevens met Garmin Connect). Of een aantal geselecteerde muziek providers die via WiFi de offline playlists gaan synchroniseren. Het horloge kan niet via WiFi verbinding maken met een willekeurige andere server voor zover ik weet. Ook Connect IQ apps mogen voor zover ik weet alleen via je telefoon (en dus via de Garmin Connect app) gegevens ophalen bij andere web bronnen.
Dus gevoelsmatig zijn updates bij Garmin horloges eigenlijk helemaal niet zo spannend, maar wellicht dat ik er te simpel over denk.
Los van updates waarmee bugs opgelost worden of features toegevoegd worden natuurlijk. Maar die garantie heb je sowieso niet. Er wordt binnenkort een Forerunner 970 verwacht, dus wellicht ook een 270. De kans dat een Forerunner 265 daarna nog veel updates met nieuwe features krijgt wordt dan ook steeds kleiner. Sowieso is zo'n update natuurlijk pas interessant als die feature ook daadwerkelijk meerwaarde heeft voor jouw gebruik. Als je nooit zwemt met het horloge en een update voegt nieuwe zwemfuncties toe, dan is het helemaal niet erg als jouw horloge die update niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Hathi schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:33:.
Los van updates waarmee bugs opgelost worden of features toegevoegd worden natuurlijk.
En dan hebben we het nog niet gehad over de kwaliteit van de updates. Voor mijn 950 ben ik al een tijdje gestopt met updaten omdat er met elke nieuwe feature ook weer nieuwe of oude bugs weer terug kwamen, je metrieken overhoop gingen of een enkele keer zelf functionaliteit verdween (lt test)

Liefst ga ik terug naar de versie 1 jaar terug. Toen alles in evenwicht leek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Ik heb even een wat langere tijd mijn Fenix 7 Pro getest qua batterij. Hierbij een plaatje van 14 dagen gebruik onder de volgende omstandigheden.

- normaal gebruik met notificaties en regelmatige raadpleging diverse widgets
- uiteraard always on scherm (want: MIPS)
- 'analoge' watchface met secondewijzer die alleen bij beweging actief is. Dat is dus nog wel heel vaak.
- wel 24/7 hartslagsmetingen. Geen zuurstofsaturatiemetingen.
- ca. 3x per week een GPS activiteit van ca 45 minuten (hardlopen).
- vrij veel buiten, gemiddeld ca 75k lux zonlicht per dag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lPRyMv6yv31UPrUAamzZyfLIOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXT28pQZu9fUK7ItyPBmF5YF.jpg?f=fotoalbum_large

Waarnemingen:
- 14 dagen is eigenlijk niet haalbaar, maar 10-13 dagen wel.
- de eerste 50% gaat veel langzamer. Na 9 dagen zit ik pas op 50% (de 1e 36 uur bleef het zelfs 100%, dus dat klopt niet). In de 3 of 4 dagen daarna gaat de resterende 50% heel hard.
- zoals bekend heeft de zonnecel maar beperkt invloed. Sowieso laadt die niet op, maar het beperkt wel de ontlading. Op een dag met ca 300k Lux merkte ik dus geen afname van de batterij.

Overigens nog steeds erg tevreden met deze watch. T.o.v. mijn oude Fenix 6 waardeer ik vooral de touchfunctie en de zaklamp. Iets minder vind ik de (fors) afgenomen leesbaarheid van het scherm vanwege de toegenomen reflecties. De zonnecellen vind ik een gimmick, die niet veel toevoegt en (kennelijk) wel afdoet aan de afleesbaarheid van het scherm. Maar helaas is dat bij de Fenix 8 met MIPS scherm nauwelijks beter, dus veel redenen om te upgraden zie ik niet.

Kortom, de Fenix 7 pro is nog steeds een (relatief) voordelige koop voor liefhebbers van MIPS schermen.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Zijn er mensen die ervaring hebben met een horloge van OOQE?
Ik ben in het bezit van een Apple watch 4. De accu is erg slecht aan het worden en eigenlijk wil ik een nieuw horloge, eentje die ik niet elke ochtend en avond op moet laden. Een nieuwe van Apple is best prijzig. Nu zie ik de OOQE watch ultra 3. of de Pro 7.

En ik vraag me een paar dingen af die ik niet zo snel terug kan vinden op internet.
Kan ik deze horloge gebruiken in combinatie met Strava voor het vastleggen van wandelingen en andere activiteiten? En hoe zijn de ervaringen met dit horloge / dit merk? Zijn er Tweakers met hands on ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:40
Kunnen jullie aangeven in hoeverre een Garmin 165 music (€280) echt de voorkeur zou moeten hebben boven een Garmin vivoactive 5 (€190 via ing) voor een beginnende hardloper (nu 5km, wil gaan trainen voor 10km en wie weet meer in de toekomst).
Ik heb diverse YouTube reviews bekeken. Beide lijken goed te zijn voor wat ik er mee zou doen, maar op de een of andere manier ben ik bang dat ik iets mis (specifiek voor hardlopen) als ik de goedkopere vivoactive 5 neem.

Graag jullie gedachten hier over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:55
Technisch (hardware) doen ze niet veel van elkaar onder... met beide kan je prima hardlopen (en uitbouwen tot 10K of meer).

Wat mogelijk de keuze zou kunnen beïnvloeden (afgezien van de prijs en looks); ben je van plan om routes te gaan rennen/lopen? Ik lees dat de VA5 dit niet standaard ondersteunt (maar dit wel weer mogelijk zou kunnen zijn met 3rd party apps...). De FR 165M beschikt over een barometer sensor.

Is muziek luisteren een eis dat je refereert naar de FR 165M (en niet de FR 165)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foomers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-09 06:24
dirkjesdirk schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:58:
Ik heb even een wat langere tijd mijn Fenix 7 Pro getest qua batterij. Hierbij een plaatje van 14 dagen gebruik onder de volgende omstandigheden.
Ik heb zelf een Fenix 7, maar hoe krijg je zo'n overzicht van het batterij gebruik? is dat een connect IQ app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:40
RR46 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:31:
Technisch (hardware) doen ze niet veel van elkaar onder... met beide kan je prima hardlopen (en uitbouwen tot 10K of meer).

Wat mogelijk de keuze zou kunnen beïnvloeden (afgezien van de prijs en looks); ben je van plan om routes te gaan rennen/lopen? Ik lees dat de VA5 dit niet standaard ondersteunt (maar dit wel weer mogelijk zou kunnen zijn met 3rd party apps...). De FR 165M beschikt over een barometer sensor.

Is muziek luisteren een eis dat je refereert naar de FR 165M (en niet de FR 165)?
Dank je voor je reactie. Music is inderdaad een eis.

Ik zal me eens verdiepen in de 3rd party apps. Daar heb ik nog niet naar gekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathi
Had je ze ook al eens naast elkaar gezet bij Garmin?
https://www.garmin.com/nl...37&compareProduct=1057989

Naar mijn idee de belangrijkste dingen die missen op een VA5 ten opzichte van de FR165 Music:
- Garmin coach en workout suggesties
- Barometer voor hoogtemeting en eventueel dagelijks aantal trappen tellen
- Koersbegeleiding; geen kaart, maar een lijntje op de FR165 die je moet volgen. VA5 heeft dat helemaal niet, maar zou je eventueel kunnen kijken naar 3d party apps, al vind ik die nooit zo lekker werken persoonlijk.
- Uitgebreidere training analyse, zoals VO2 max, trainingseffect, vermogen, raceprognose, hardloopdynamica, grondcontacttijd etc.

En nog wat andere kleinere details die niet per se interessant hoeven zijn, maar wat wel leuk zou kunnen zijn zoals een aparte trail running profiel of de mogelijkheid om je volgende wedstrijd als race widget op je horloge in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:58
Sparkiee schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:18:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een horloge van OOQE?
Ik ben in het bezit van een Apple watch 4. De accu is erg slecht aan het worden en eigenlijk wil ik een nieuw horloge, eentje die ik niet elke ochtend en avond op moet laden. Een nieuwe van Apple is best prijzig. Nu zie ik de OOQE watch ultra 3. of de Pro 7.

En ik vraag me een paar dingen af die ik niet zo snel terug kan vinden op internet.
Kan ik deze horloge gebruiken in combinatie met Strava voor het vastleggen van wandelingen en andere activiteiten? En hoe zijn de ervaringen met dit horloge / dit merk? Zijn er Tweakers met hands on ervaringen?
je bent als ik het zo snel zie de eerste die het er hier over heeft. Het zou me verbazen als deze het beter doet dan de AW (ok misschien dan wel qua accu }) ).

Klinkt mij ieg als iets wat je kan kopen via de advertentie op de laatste pagina van het buurtkrantje / action (maar kan het fout hebben)... Denk dat je beter je geld kan uitgeven aan iets anders..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Hopjesvla79 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:33:
[...]

je bent als ik het zo snel zie de eerste die het er hier over heeft. Het zou me verbazen als deze het beter doet dan de AW (ok misschien dan wel qua accu }) ).

Klinkt mij ieg als iets wat je kan kopen via de advertentie op de laatste pagina van het buurtkrantje / action (maar kan het fout hebben)... Denk dat je beter je geld kan uitgeven aan iets anders..
Ik snap je reactie. En ik weet ook wel dat er een groot verschil is t.o.v een AW. En dat het dan allemaal niet zo geweldig zal werken kan ik me ook voorstellen.
Een nieuwe AW serie 10 kost minimaal €500,- . Als je een leuk bandje of andere behuizing kiest is de prijs nog hoger. En dat is veel geld. Zelf gebruik ik de AW voor het vastleggen van wandelingen met Strava en voor het ontvangen van meldingen bij telefoontjes op appjes. En dan vind ik een horloge van €500,- best wel veel geld, ook gezien de accuduur. Ik ben gewoon benieuwd of er een alternatief is wat iets prijsvriendelijker is. Puur realistisch weet ik ook wel wat je de ervaring met een AW niet kunt verwachten van een dergelijk horloge. Maar als het zou aansluiten bij de gewenste werking is het wel iets om te bekijken. Dat de kans groot is dat het toch een AW zal worden moge duidelijk zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:58
Sparkiee schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:51:
[...]

Ik snap je reactie. En ik weet ook wel dat er een groot verschil is t.o.v een AW. En dat het dan allemaal niet zo geweldig zal werken kan ik me ook voorstellen.
Een nieuwe AW serie 10 kost minimaal €500,- . Als je een leuk bandje of andere behuizing kiest is de prijs nog hoger. En dat is veel geld. Zelf gebruik ik de AW voor het vastleggen van wandelingen met Strava en voor het ontvangen van meldingen bij telefoontjes op appjes. En dan vind ik een horloge van €500,- best wel veel geld, ook gezien de accuduur. Ik ben gewoon benieuwd of er een alternatief is wat iets prijsvriendelijker is. Puur realistisch weet ik ook wel wat je de ervaring met een AW niet kunt verwachten van een dergelijk horloge. Maar als het zou aansluiten bij de gewenste werking is het wel iets om te bekijken. Dat de kans groot is dat het toch een AW zal worden moge duidelijk zijn :P
zou een simpele Garmin (Forerunner 55 ?) dan niets voor je zijn? Puur voor het tracken en ontvangen van meldingen?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Foomers schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:25:
[...]
Ik heb zelf een Fenix 7, maar hoe krijg je zo'n overzicht van het batterij gebruik? is dat een connect IQ app?
Ja, klopt. Battery Guesstimate om precies te zijn.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hathi
Ik las wat geruchten dat er ipv een Forerunner 270 een Forerunner 570 gaat komen, mogelijk vandaag al. En wat blijkt, met wat zoeken kom ik hem al tegen bij Garmin op de site, al lijkt hij nog niet officieel aangekondigd, want de video's bijvoorbeeld werken nog niet.
Hij is te vinden op de pagina met alle smartwatches, maar bijvoorbeeld nog niet bij hardlopen.

Forerunner 570: https://www.garmin.com/nl-NL/p/1463821

En de 970 nu ook: https://www.garmin.com/nl-NL/p/1462801

970 zie ik zoals verwacht mic en speaker (570 ook), maar ook zaklamp en sapphire glas! Die doet al nauwelijks meer onder voor een Fenix 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Hathi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:23:
Ik las wat geruchten dat er ipv een Forerunner 270 een Forerunner 570 gaat komen, mogelijk vandaag al. En wat blijkt, met wat zoeken kom ik hem al tegen bij Garmin op de site, al lijkt hij nog niet officieel aangekondigd, want de video's bijvoorbeeld werken nog niet.
Hij is te vinden op de pagina met alle smartwatches, maar bijvoorbeeld nog niet bij hardlopen.

970 zie ik zoals verwacht mic en speaker (570 ook), maar ook zaklamp en sapphire glas! Die doet al nauwelijks meer onder voor een Fenix 8.
Goede vondst. Ik vind de impact belasting op het oog wel een aardige functie. Ik hoopte stiekem ook op lte, maar helaas. Een telefoon is nog altijd nodig.
Ben benieuwd naar de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hathi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:23:

NIce find, maar 750 euro... oef.

Wel LED zaklamp! JEUJ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

m0ridin schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:41:
[...]

NIce find, maar 750 euro... sjesus
Eens. Anderzijds, in verhouding tot een Fenix 8 met Sapphire valt de adviesprijs nog mee...

Ik heb even niet zo scherp waar de verschillen zitten. Maar voor vooral de behuizing het uiterlijk vind ik het een groot gat.

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 15-05-2025 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Goedkoop is ie niet inderdaad, al had ik het ergens ook wel aan zien komen. Ik had op €700,- gehoopt, maar was al wel een beetje bang dat het nog meer zou worden. Ergens ook geen hele rare prijsstelling aangezien de 47mm fenix 8 met sapphire al op €1099,- zat bij introductie. Je lijkt bij de FR ten opzichte van de fenix met name de standaard meegeleverde quickfit bandjes en de duikfuncties te missen? En wellicht wat batterijduur, dat lijkt bij deze 970 niet heel spectaculair namelijk, maar opzich wel prima.

Ik vind de prijs van 550 voor een FR570 zonder kaarten misschien nog wel meer uit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Prijs is inderdaad misschien niet verrassend, maar alsnog...

Maar ok, ik ga de ING store maar in de gaten houden de komende... maanden... Hopelijk via die weg alsnog met een mooie(re) prijs te krijgen.

Deze keer geen enorme haast om te kopen, maar dit wordt zo te zien wel mijn volgende horloge.

Amoled (benieuwd naar de ervaring daarmee, wil het een kans geven)
Elevate 5
Flashlight
Vermoed nieuwe GPS chip (aangezien smartwatch accuduur lager is dan de 965, maar het meeste met gps etc hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Roozzz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:45:

Maar voor vooral de behuizing vind ik het groot gat.
In welke zin? Ik zie dat ze allebei titanium hebben, maar die van de fenix 8 is wat groter. Of mis ik nog meer?

[ Voor 22% gewijzigd door kenneth op 15-05-2025 14:10 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Uiterlijk van de behuizing denk ik. De Fenix 8 heeft een wat stoerder uiterlijk, of hoe je het dan ook wil noemen. De schroefjes zijn zichtbaar bijvoorbeeld op de aanhechtingspunten van de bandjes. En wat groeven/accenten in de ring. De Forerunner 970 is wat gladder/strakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

kenneth schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:09:
[...]

In welke zin? Ik zie dat ze allebei titanium hebben, maar die van de fenix 8 is wat groter. Of mis ik nog meer?
Scratch that. Ik ging er vanuit dat de 970 nog altijd een volledig kunststof body zou hebben. Net als zijn voorgangers (waaronder de 945 om mijn pols). De fenix heeft nog wel wat meer metaal. Maar de sierranden zijn inderdaad gelijk.

Dus dan blijft uiterlijk over. Een hoop geld.

[ Voor 6% gewijzigd door Roozzz op 15-05-2025 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Tja, als je het zo bekijkt is die Forerunner 970 eigenlijk best wel een goede deal voor dat geld
Pagina: 1 ... 315 ... 322 Laatste