Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 314 ... 318 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Raymond schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:09:
Wel balen dat die Fenix8 daar ook last van heeft, van wegvallende BT verbinding met oordopjes.
Mijn Venu hapert ook aan één stuk door met mijn oordopjes (zowel een setje Jabra's als Sony XM4's).
Als ik loop, dan wil het wel. Zodra ik ga rennen, dan begint het gehaper. Echt heel vaag. In huis kan ik m'n horloge op 10m afstand hebben, in een andere kamer. Maar zodra het ding om m'n pols zit (of in de binnenzak van m'n jas, nog dichterbij m'n hoofd 8)7 ) dan is de verbinding prut.
Mijn Venu 2 Plus hapert in het begin, alsof hij niet genoeg processorkracht heeft om de muziek te streamen en een run aan te zetten. Als ik eenmaal onderweg ben is het na een minuutje ofzo wel weer ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:31
Ikzelf en ook de meesten in mijn omgeving gebruiken de combinatie van een Garmin met een (after)shokz headset. Ikzelf een epix pro met 1e generatie aftershokz aeropex, maar in mijn omgeving verschillende Garmins en verschillende generaties Shokz. Ik hoor niemand klagen over de verbinding tussen die twee en heb er zelf ook geen last van.
Bij m'n allereerste Garmin met muziekopslag gebruikte ik nog een of ander chinees setje. Dat ging wel minder, maar toen hielp het om mijn horloge om mijn rechterpols ipv links te dragen. Zal wel te maken hebben met de bluetooth ontvanger in een van beide oortjes (rechts dan waarschijnlijk), maar geen idee of dat tegenwoordig nog een issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:56

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

FbdJ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:02:
[...]

Mijn Sony XM4 geeft hetzelfde resultaat. Ik heb het net geprobeerd, half uur lang muziek geluisterd en hij kapt er weer mee. Dat is natuurlijk waarom ik hem retour doe + de Series 10 is toch net wat lichter alhoewel de Fenix 8 lekker ligt, is de series 10 fijner tijdens het slapen. Ik zou het gewoon uitproberen als ik jou was! Misschien ervaar jij geen problemen.
Dat is toch wel even jammer zeg! Ik vind inderdaad als je op Garmin Fenix 8 zoekt icm Bluetooth headset problemen lees ik er meer over dan dat ik verwacht had. I ben ik een zeikerd met in ear voor bij het sporten (doet snel zeer en nooit een goeie fit) Maar ik heb geen zin om dan erachter te komen dat de Watch eventueel slecht kan verbinden. Ik gebruik zelf ook een XM4 van Sony. Nou ga nog maar eens verder kijken/nadenken. Dank je voor het delen!

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-06 22:28
Stancke schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:36:
Hmmm, iemand nog hetzelfde meegemaakt?

Gisterenavond gaan fietsen, volgens mijn Garmin Edge 840 heb ik 18u hersteltijd, op mijn Fenix 8 zie ik 0u hersteltijd staan.

Hoe kan dit? :|
Ter info: lijkt maar eenmalig geweest te zijn. Gisteren ritje gemaakt en alles komt terug overeen met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:36

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Hele vreemde situatie. Met een vriend een hike door de Ardennen gedaan. Zijn max hartslag is 168. Na afloop blijkt alles in zone 1 en 2, en heel klein stukje in 3 te zijn gelopen.
Echter: aeroob geeft de Fenix 7 2.3 aan en anaeroob 3.2 met een herstel tijd van 51 uur....
Bij mij aeroob van 3.5 en anaeroob van 0, hersteltijd 14u...
Zeker leeftijd, hij ca 10kg lichter dan ik..
Waar kan dit in zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dat kan alles zijn. Maar echt alles met deze weinig informatie.
Vergis je niet hoe dingen anders kunnen uitpakken op basis van je basisconditie, ook nog in welke sport je het hebt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

GurbY{nl} schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:23:
Hele vreemde situatie. Met een vriend een hike door de Ardennen gedaan. Zijn max hartslag is 168. Na afloop blijkt alles in zone 1 en 2, en heel klein stukje in 3 te zijn gelopen.
Echter: aeroob geeft de Fenix 7 2.3 aan en anaeroob 3.2 met een herstel tijd van 51 uur....
Bij mij aeroob van 3.5 en anaeroob van 0, hersteltijd 14u...
Zeker leeftijd, hij ca 10kg lichter dan ik..
Waar kan dit in zitten?
Ten eerste: hoe staan zijn zones ingesteld? Want dat kan op max hartslag of op %HRR of %lactate threshold, en staat zijn max ook daadwerkelijk goed in Garmin ingesteld?

Anaerobe score krijg je vooral door veel hele korte stukjes (<120s) boven je drempel (en drempel is lager dan je max, en als je zones op HRmax staan ingesteld kan je drempel best in zone 3 liggen) en dan rust tussendoor. Niet hele lange stukken hele hoge hartslag. Dus bij een hike in heuvelachtig gebied kan ik me best voorstellen dat je daar aan komt.

edited to add: Zie ook de manual (deze is van de Fenix maar dat maakt weinig uit, gaat om t principe) https://www8.garmin.com/m...58-A284-C84F42A66AE5.html

[ Voor 10% gewijzigd door Poekie op 06-04-2025 09:06 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12:00
Ik ga toch maar weer een Garmin proberen, dit keer niet de Fenix 8. Ik wil gewoon een horloge die ik alleen draag tijdens het sporten. twee eisen: - GPS en muziek. Zou een Forerunner 255 voldoende zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19
FbdJ schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:51:
Ik ga toch maar weer een Garmin proberen, dit keer niet de Fenix 8. Ik wil gewoon een horloge die ik alleen draag tijdens het sporten. twee eisen: - GPS en muziek. Zou een Forerunner 255 voldoende zijn?
Een 255 is zeker voldoende. Je zou een 165 music kunnen overwegen vanwege het oled scherm. Of natuurlijk de 265 als je voor oled gaat. Hangt af van wat je er aan uit wil geven :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
ronaldvs schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:10:
[...]

Een 255 is zeker voldoende. Je zou een 165 music kunnen overwegen vanwege het oled scherm. Of natuurlijk de 265 als je voor oled gaat. Hangt af van wat je er aan uit wil geven :)
Bedankt. Zo weinig mogelijk Ik hoef ook niet zoveel data. Ik wil alleen mijn Hartslag zien, welke zone ik zit. HRV, V02 max. voornamelijk voor trends (vergelijken met vorige workouts.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:58
FbdJ schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:14:
[...]

Bedankt. Zo weinig mogelijk Ik hoef ook niet zoveel data. Ik wil alleen mijn Hartslag zien, welke zone ik zit. HRV, V02 max. voornamelijk voor trends (vergelijken met vorige workouts.)
Dan heb je aan de 165 voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:52
FbdJ schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:14:
[...]

Maar als je hrv trends wil hebben zal je hem toch vaker moeten dragen als alleen tijdens het sporten, anders krijg je geen goede data lijkt mij?

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Je Apple Watch Series 10 voldoet toch meer dan genoeg aan deze “eisen”? Waarom weer voor een Garmin gaan terwijl, voor zover ik gelezen heb, Garmin watches in general vaker problemen kunnen hebben met headphones connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
NinjaKiwiNL schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:56:
[...]

Je Apple Watch Series 10 voldoet toch meer dan genoeg aan deze “eisen”? Waarom weer voor een Garmin gaan terwijl, voor zover ik gelezen heb, Garmin watches in general vaker problemen kunnen hebben met headphones connectie.
Mijn Series 10 moet minimaal 1x per dag aan de lader en ik kan amper workout screen aanpassen. HR zone en afstand op een scherm, nee hoor.. Daar erger ik me best aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:13
Ik heb een mooie GPX met watertappunten en probeer deze op mijn Fenix 7 te zetten, waarbij ik graag ook zou willen dat hij als categorie te zien is.

De opties:
1. Via Garmin Explore valt af, want dan staat het niet als categorie erin.
2. Via POI-loader laadt hij de punten, maar staan ze in mijn horloge als "� � � � � � � � � � � � "
3. Via Garmin BaseCamp kan ik de categorie niet aanpassen, want bij 3000 waypoints crasht hij dus elke keer. Leuke hier is dat je theoretisch gezien het icoon kan aanpassen. Theoretisch.
4. Elke particuliere GPI-converter doet hetzelfde als 2.

Help! Ik ben echt door de frustratie niet meer wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Poekie schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:59:
[...]

Ten eerste: hoe staan zijn zones ingesteld? Want dat kan op max hartslag of op %HRR of %lactate threshold, en staat zijn max ook daadwerkelijk goed in Garmin ingesteld?

Anaerobe score krijg je vooral door veel hele korte stukjes (<120s) boven je drempel (en drempel is lager dan je max, en als je zones op HRmax staan ingesteld kan je drempel best in zone 3 liggen) en dan rust tussendoor. Niet hele lange stukken hele hoge hartslag. Dus bij een hike in heuvelachtig gebied kan ik me best voorstellen dat je daar aan komt.

edited to add: Zie ook de manual (deze is van de Fenix maar dat maakt weinig uit, gaat om t principe) https://www8.garmin.com/m...58-A284-C84F42A66AE5.html
Dat lijkt allemaal in orde. Normaliter loopt ie stevig door en met interval training tijdens hardlopen komt er soms wat anaeroob. Alleen nu met twee hikes toch in 1x forse hogere waarden dan bv tijdens halve marathon. Gemiddelde hartslag bij eerste hike was 87..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

GurbY{nl} schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:27:
[...]

Dat lijkt allemaal in orde. Normaliter loopt ie stevig door en met interval training tijdens hardlopen komt er soms wat anaeroob. Alleen nu met twee hikes toch in 1x forse hogere waarden dan bv tijdens halve marathon. Gemiddelde hartslag bij eerste hike was 87..
Een halve marathon is hopelijk ook geen anaeroob systeem verbeterende inspanning, dus dat is logisch.
Heb je die manual (en eventueel de daarin gelinkte firstbeat paper) gelezen? De (an)aerobic training score zegt namelijk niets over of een inspanning sec (an)aeroob is, maar of deze jouw (zijn) (an)aerobe systeem verbetering oplevert. Juist als je gemiddeld een lage hartslag had maar een flink aantal hoge piekjes in je HR van minder dan 2 minuten en tussendoor terug naar mooi laag zul je je anaerobe systeem een lesje leren.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-06 08:11
255 is een top ding. Batterij gaat lang mee (dankzij het MIP scherm wat imo sowieso een voordeel is) en het scherm is ook net iets groter dan dat van de 165.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
jap85 schreef op maandag 7 april 2025 @ 08:48:
[...]

255 is een top ding. Batterij gaat lang mee (dankzij het MIP scherm wat imo sowieso een voordeel is) en het scherm is ook net iets groter dan dat van de 165.
Ik ga lekker zoeken, wat mij betreft zal ik ook even op marktplaats kijken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Poekie schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:59:
[...]

Een halve marathon is hopelijk ook geen anaeroob systeem verbeterende inspanning, dus dat is logisch.
Heb je die manual (en eventueel de daarin gelinkte firstbeat paper) gelezen? De (an)aerobic training score zegt namelijk niets over of een inspanning sec (an)aeroob is, maar of deze jouw (zijn) (an)aerobe systeem verbetering oplevert. Juist als je gemiddeld een lage hartslag had maar een flink aantal hoge piekjes in je HR van minder dan 2 minuten en tussendoor terug naar mooi laag zul je je anaerobe systeem een lesje leren.
Ja gelezen; maar vind daar niet echt het antwoord in. Het is juist zo gek dat we beide met de hardlooptrainingen redelijk bij elkaar in de buurt zitten (leeftijd, max hartslag, hartslagzones) maar dat we tijdens de hikes (zonder noemenswaardige spikes in verhoging hartslag, bij beide) bij hem een fors anaeroob voordeel zien en bij mij gewoon 0.
Maar dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:21
Ik heb de FR265 en ben daar enorm te spreken over. Moet wel zeggen dat het mijn eerste Garmin is, ik kom van de Samsung Galaxy watches af. Ik gebruik het voor hardlopen, tennissen, padellen, wandelen, stappendoel en een overall plaatje over mijn fysieke gesteldheid/gezondheid. Ik draag de watch dan ook 24/7.

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 07-04-2025 11:27 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Goed, ik loop alweer 2,5 jaar met een Apple Watch Ultra dus het begint weer te kriebelen om eens wat nieuws te proberen. Ik overweeg de Forerunner 965 (via ING) maar zie dat die alweer bijna 2 jaar oud is - dus goed mogelijk dat er een refresh aan komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:23
MrAcid schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:16:
Goed, ik loop alweer 2,5 jaar met een Apple Watch Ultra dus het begint weer te kriebelen om eens wat nieuws te proberen. Ik overweeg de Forerunner 965 (via ING) maar zie dat die alweer bijna 2 jaar oud is - dus goed mogelijk dat er een refresh aan komt?
Een snelle blik leert dat het er alle schijn van heeft dat er nog voor de zomer een update komt

Garmin Foreunner 935: March 29, 2017

Garimin Forerunner 945: April 30, 2019

Garmin Forerunner 955: June 1, 2022 (Delayed a year due to COVID)

Garmin Forerunner 965: March 1, 2023

(Bron: een reddit post van iemand)

Zekerheid heb je nooit natuurlijk, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat als je sowieso voor de 9xx lijn gaat een paar maanden wachten dan wellicht zorgt voor of een nieuwere versie (975) of een goedkopere 965 als due nieuwe te weinig meerwaarde biedt.

Denk wel goed of je prijsverschil tussen 965 en Fenix 7 pro groot genoeg vindt om die 7 te laten liggen. Features zijn bijna inwisselbaar, maar afwerking van de fenix is wel echt een stuk fraaier. Zelf koos ik in 2919 voor 945 ipv F6. En 5 jaar later bij een nieuwe toch voor de F7pro ipv de 965.

Los van prihs kán het natuurlijk zijn dat je de voorkeur ook aan de 9xx serie geeft ipv gewicht, dat is ook een legitiem argument. Zelf geen spijt , merk het verschil nauwelijks , maar kan persoonlijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Thanks, had zelf inderdaad ook zo geëxtrapoleerd naar een refresh - maar inmiddels toch al besteld. Soms heb je gewoon iets in je hoofd... :+

Qua vergelijking met de Fenix 7 Pro vind ik de Forerunner 965 mooier (smaak, maar ik vind de bezel eleganter, ondanks dat hij veel meer plastic heeft daaromheen), hij is lichter en heeft een AMOLED scherm. Qua scherm zou ik niet meer terug willen sinds mijn Apple Watch Ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
MrAcid schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:35:
Thanks, had zelf inderdaad ook zo geëxtrapoleerd naar een refresh - maar inmiddels toch al besteld. Soms heb je gewoon iets in je hoofd... :+

Qua vergelijking met de Fenix 7 Pro vind ik de Forerunner 965 mooier (smaak, maar ik vind de bezel eleganter, ondanks dat hij veel meer plastic heeft daaromheen), hij is lichter en heeft een AMOLED scherm. Qua scherm zou ik niet meer terug willen sinds mijn Apple Watch Ultra.
Ha, herken ik helemaal hoor, als je jezelf eenmaal in je hoofd dat leuke cadeautje hebt gegeven wil je ook niet meer wachten. Verder is het altijd maar de vraaag hoeveel nieuwe festures het nieuwe model daadwerkelijk biedt en zijn de prijzen van de 965 natuurlijk in de tussentijd ook al flink gedaald tov 2 jaar terug. Dus prima keuze denk ik, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:59
Nieuwe model heeft sowieso nieuwe GUI. Daarom wilde ik ook de Enduro 3, toekomstvaster qua updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
MrAcid schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:54:
Als oorspronkelijke TS ben ik inmiddels ook weer in de markt voor een nieuw sporthorloge.

Achtereenvolgens heb ik tot nu toe gehad:
- Garmin Forerunner 310305
- Garmin Forerunner 310XT
- Apple Watch Series 1
- Garmin Forerunner 230
- Garmin Fenix 5s

De Fenix 5s houdt er langzaamaan mee op, de 'back/lap' toets doet het amper nog. Ik twijfel nu tussen de Forerunner 955 en (wachten op) een eventuele Apple Watch 8 'explorer'. Als er géén specifieke sportversie komt van de Apple Watch dan doe ik dat sowieso niet nog een keer, ivm mijn slechte ervaringen met de Apple Watch 1 als 'sporthorloge' destijds.

Benieuwd of er mensen zijn die met dezelfde overweging zitten?
Update van dit lijstje:
- Garmin Forerunner 310305
- Garmin Forerunner 310XT
- Apple Watch Series 1
- Garmin Forerunner 230
- Garmin Fenix 5s
- Apple Watch Ultra
- Forerunner 965

PS: het is best leuk om de start (eerste pagina’s) van dit topic weer eens terug te lezen. Echt de begintijd van de GPS horloges. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55
Volgens mij is er nooit een Forerunner 310 zonder de toevoeging 'XT' geweest, of bedoelde je de Forerunner 305?

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:11

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Zeker. Heb zelf een 245M en die doet precies dit.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-06 08:11
MrAcid schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:35:

Goeie keuze! Ik heb zelf het idee dat GPS horloges (net als telefoons) inmiddels behoorlijk volwassen geworden zijn en er geen echt grote vernieuwingen / verschillen meer zijn met 1 generatie. Zie 955 en 965, die zijn qua functionaliteit eigenlijk gewoon hetzelfde afgezien van het scherm. Omdat ik zelf liever MIP heb, heb ik om die reden nog een extra 955 gekocht zodat ik nog een tijdje vooruit kan als m'n huidige af is. Ik verwacht de komende periode geen grote vernieuwingen waar je (ik iig) echt wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:17
De 965 is echt een fijn toestel. Ik gebruik m zelfs als fietscomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
GPS horloges zijn inderdaad volwassen. Je zou je bijna kunnen afvragen: is de naam van dit topic nog wel logisch. GPS is één van de vele sensors die de horloges bevatten. Er zijn natuurlijk nog steeds horloges zonder GPS, maar dat zijn de modellen die ook niet ingezet lijken te worden als smartwatch of sporthorloge.

In feite lijk je nu drie grote categorieën te hebben:

1 - "Normale" horloges (zonder smart functies en allerlei sensoren, simpelweg voor 'de tijd' en/of als sierraad-functie)

2 - Sporthorloges (met smart functies, maar niet zoveel als smartwatches)

3 - Smartwatches (met sport functies, maar naar het lijkt niet zo geoptimaliseerd voor sport/outdoor als de andere catergorie)

Categorie 2 en 3 lopen daarbij een beetje door elkaar heen. Modellen die écht focus legden op sport/outdoor worden steeds 'smarter' qua connectiviteit met telefoon. En modellen die écht als smartwatch op de markt gezet werden komen steeds beter 'mee' als sporthorloge. Beiden hebben vrijwel altijd GPS. Of de scheidingslijn op den duur helemaal verdwijnt? Geen idee. Maar helder lijkt dat een categorie onderscheiden met de titel "Sporthorloges met GPS" misschien ook wat uit de tijd is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
De titel was 15 jaar geleden passender inderdaad, toen was GPS echt de noviteit. “Sporthorloges” is dan wél weer echt passend want dat is nog steeds de focus van dit topic.

Een nieuwe topicstart zou echter geen kwaad kunnen na al die tijd. Ik zal eens kijken of ik daar zin in heb binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Ik heb toch weer besloten om een Fenix 8 te nemen. Hopen dat deze variant geen issues vertoont met bluetooth. 3 dagen gebruikt maar mis de Fenix 8 toch wel. Ik geef het nog een kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

FbdJ schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:04:
Ik heb toch weer besloten om een Fenix 8 te nemen. Hopen dat deze variant geen issues vertoont met bluetooth. 3 dagen gebruikt maar mis de Fenix 8 toch wel. Ik geef het nog een kans :)
_O- Ik ben heel benieuwd! Weer via ING? Laatste kans, je kan er maar 2 per 12 maanden bestellen haha. Hou me op de hoogte of deze ook het probleem heeft of niet.

[ Voor 6% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 09-04-2025 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:31
Aardige is ook https://garminrumors.com/
Voor de laatste geruchten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:00

Flipm0de

geen

Zag ik dat je ook een Apple Watch 10 hebt? Benieuwd naar je ervaringen. Heb ook een Apple Watch en kijk met een schuin oog altijd naar de Garmin en ben jaloers op de batterij. Maar voor nu lijkt het “smart” deel van de Apple Watch voor mij iig de doorslag te geven.

Als het kan ook graag met foto’s van beide om je pols 😀👍🤞.

[ Voor 6% gewijzigd door Flipm0de op 11-04-2025 20:21 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:16:
ING wel verzonden maar DHL nog niks ontvangen, sinds dinsdagavond. ING heeft “een onderzoek gestart”. 😖 Nog maar een review kijken dan.

[ Voor 4% gewijzigd door MrAcid op 12-04-2025 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrAcid schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:12:
De titel was 15 jaar geleden passender inderdaad, toen was GPS echt de noviteit. “Sporthorloges” is dan wél weer echt passend want dat is nog steeds de focus van dit topic.

Een nieuwe topicstart zou echter geen kwaad kunnen na al die tijd. Ik zal eens kijken of ik daar zin in heb binnenkort.
De grootste verandering is denk ik de opkomst van smartwatches waardoor een grijs gebied is ontstaan, omdat de smartwatches steeds meer sport functionaliteiten hebben gekregen en de sportwatches steeds meer smart functionaliteiten hebben gekregen. Persoonlijk houd ik niet zo van versplintering’ van topics, waardoor je de info en vragen in allerlei topics moet gaan zoeken en stellen. In dit topic is dat gelukkig niet het geval.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-04 11:38
Beste vrienden,

Ik heb een Garmin Quatix 6, een horloge dat primair gericht is op zeilers. Ik was tot voor kort erg tevreden over dit horloge, maar heb nu een vervelend probleem. Bij mij doet de weer app het niet goed met de windsnelheid en windrichting. Ik gebruik de Simple2 watchface, die zijn info uit de weerwidget van Garmin haalt. Dat werkte altijd goed, maar nu niet meer.

Ik krijg nu bijna altijd 0.0 knopen te zien. Alleen rondom middennacht en heel soms s'morgens krijg ik wel een correcte waarde, maar dat duurt maar heel even.

Het zou ontstaan kunnen zijn bij het instellen van de zomertijd. Hebben jullie iets? Ik heb de gebruikelijke voorstellen van Garmin bij een slechtwerkende weerwidget al gevolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:48

Sherlock

No Shit

bert56 schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:46:
Beste vrienden,

Ik heb een Garmin Quatix 6, een horloge dat primair gericht is op zeilers. Ik was tot voor kort erg tevreden over dit horloge, maar heb nu een vervelend probleem. Bij mij doet de weer app het niet goed met de windsnelheid en windrichting. Ik gebruik de Simple2 watchface, die zijn info uit de weerwidget van Garmin haalt. Dat werkte altijd goed, maar nu niet meer.

Ik krijg nu bijna altijd 0.0 knopen te zien. Alleen rondom middennacht en heel soms s'morgens krijg ik wel een correcte waarde, maar dat duurt maar heel even.

Het zou ontstaan kunnen zijn bij het instellen van de zomertijd. Hebben jullie iets? Ik heb de gebruikelijke voorstellen van Garmin bij een slechtwerkende weerwidget al gevolgd
Zit het hem in de weerwidget van Garmin, of in de watchface die de data niet goed weergeeft?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:15
bert56 schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:46:
Beste vrienden,

Op mijn marq2 regatta timer werkt het nog wel goed, in elk geval in de standaard watchface.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Raymond schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:29:
[...]

Nou, dat oriënteren is nogal een uitdaging :P
Op zich biedt m'n venu genoeg mogelijkheden (ik ben niet zo'n heel intensieve sporter). Ik heb dus niet het meest uitgebreide horloge nodig.

Ik wilde weleens wat anders dan een Garmin. Ik heb hiervoor 2x een polar gehad en die vond ik eigenlijk fijner werken. Vooral de app (de Garmin app snap ik na 5jr nog steeds niet goed :+ ik zoek me er een ongeluk in). Een Suunto vind ik er ook wel heel mooi uitzien.

Gezien mijn ervaringen met het Amoled scherm in mn Venu, ben ik wat huiverig voor een nieuw klokje met Amoled. Maar gezien de reacties hier en de feedback op het web, denk ik dat het met de nieuwe horloges wel mee zal vallen met de burn-in met de nieuwe horloges.

Mijn ideeën nu schieten alle richtingen op: Een Enduro-3, een Fenix8 Amoled, een Suunto Race S, een Polar Vantage M of wachten op een Venu4.

Ik twijfel gewoon nog ff verder :)
Het is de Enduro 3 geworden :) Idd heb ik lang getwijfeld tussen de Fenix8 47mm Amoled (via de ing winkel) en deze. Maar ik wilde toch weleens een MIP scherm proberen (de extra microfoon/speaker op de fenix vond ik wel een leuke gimmick, maar ik verwacht niet dat ik dat ga missen). Totnutoe bevalt me dat MIP scherm wel heel goed. Alleen in de schemer, wanneer het backlight niet brandt, is het wat lastig te lezen. Maar verder is het wel fijn om gewoon altijd te kunnen zien wat er op het scherm staat.

Ik ben druk doende het horloge te leren kennen (is een stuk uitgebreider dan mn Venu natuurlijk).

Voor wat betreft de watchface heb ik nog wel twee vraagjes:

Ik gebruik een default watchface van de Enduro. Bij de tijd, worden ook de seconden weergegeven. Dat is voor mij niet zo nodig om de tijd zo exact te zien. Bij m'n Venu kon ik de seconden uitzetten, maar hier op de Enduro heb ik dat nog niet kunnen vinden.

De batterij-indicator geeft de resterende tijd aan in dagen. Ik zou liever procenten zien, want die dagen lopen nu met 2 per dag terug, dus zegt me helemaal niks :) De grap is, is dat ik een plaatje op het web heb gevonden waar dat daadwerkelijk in procenten staat, dus het lijkt me dat het mogelijk moet zijn. Maar ik kan het nergens vinden.*

Kunnen jullie me hierbij helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcL4Cs9ZHvH8LU1_hLAxtGuI9oU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZsSOiqgsMrbcNpBhUANIUOB.jpg?f=fotoalbum_large

* pfff. Ik had al vanalles geprobeerd. Maar er blijken gewoon twee opties te zijn, onder elkaar.
https://www8.garmin.com/m...A0-8353-67809793E449.html

Dus als ik batterijpercentage aan zet en batterijschattingen uit, dan krijg ik daadwerkelijk een percentage te zien. Geen flauw idee waarom dit opgedeeld moet worden in twee vinkjes, (die ook nog een beide in de juiste stand moeten staan om percentages te kunnen zien).
Magoed, deze is dus opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door Raymond op 14-04-2025 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Raymond schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:47:
[...]

Het is de Enduro 3 geworden :) Idd heb ik lang getwijfeld tussen de Fenix8 47mm Amoled (via de ing winkel) en deze. Maar ik wilde toch weleens een MIP scherm proberen (de extra microfoon/speaker op de fenix vond ik wel een leuke gimmick, maar ik verwacht niet dat ik dat ga missen). Totnutoe bevalt me dat MIP scherm wel heel goed. Alleen in de schemer, wanneer het backlight niet brandt, is het wat lastig te lezen. Maar verder is het wel fijn om gewoon altijd te kunnen zien wat er op het scherm staat.

Ik ben druk doende het horloge te leren kennen (is een stuk uitgebreider dan mn Venu natuurlijk).

Voor wat betreft de watchface heb ik nog wel twee vraagjes:

Ik gebruik een default watchface van de Enduro. Bij de tijd, worden ook de seconden weergegeven. Dat is voor mij niet zo nodig om de tijd zo exact te zien. Bij m'n Venu kon ik de seconden uitzetten, maar hier op de Enduro heb ik dat nog niet kunnen vinden.

De batterij-indicator geeft de resterende tijd aan in dagen. Ik zou liever procenten zien, want die dagen lopen nu met 2 per dag terug, dus zegt me helemaal niks :) De grap is, is dat ik een plaatje op het web heb gevonden waar dat daadwerkelijk in procenten staat, dus het lijkt me dat het mogelijk moet zijn. Maar ik kan het nergens vinden.

Kunnen jullie me hierbij helpen?

[Afbeelding]
Stock watchfaces van Garmin zijn beperkt aanpasbaar. Kan je doen via het horloge zelf. Je gaat naar wijzerplaat, kiest degene uit die jij wil, dan op aanpassen klikken en dan kan je alle gegevensvelden/kleuren/indeling aanpassen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:34
Raymond schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:47:
[...]
Met een custom watch face kan je dat oplossen. Ik heb ook een Enduro 3 en gebruik bijv. de "Just Enduro" watch face. Dit is een betaalde watch face, maar komt met veel opties en goede support. De secondes zijn standaard niet zichtbaar, totdat je actief op je horloge kijkt (dus pols draait) en dan worden de secondes zichtbaar. Dit kan uiteraard ook bij andere watch faces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
Sherlock schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:21:
[...]

Zit het hem in de weerwidget van Garmin, of in de watchface die de data niet goed weergeeft?
Daar ben ik misschien niet duidelijk genoeg over geweest. De weerwidget van Garmin geeft precies op het zelfde moment als de watchface geen winddata door en op hetzelfde moment dat ik wel data heb heeft de watchface dat ook. Ik ga er dus van uit dat de Simple2 watchface zijn data uit de weerwidget van Garmin haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
sparks schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:12:
[...]

Op mijn marq2 regatta timer werkt het nog wel goed, in elk geval in de standaard watchface.
Welk watchface is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-06 19:31
Een vraagje, of misschien meer vraag voor een nuchter antwoord.

Nu eigenaar van een amazfit T-Rex 2. Leuk spul, gebruik het voor zwemmen 1x per week en krachttraining 2x per week. Does the job maar na 3 jaar stil op zoek naar iets anders. Mijn oog viel op een 2dehands fenix 7x sapphire solar voor 450 euro. Echter heb je voor die prijs ettelijke nieuwe smartwatches.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, ik wil 1 smartwatch voor alles. Vond de robuustheid van de t-rex eerst heerlijk maar vind het nu soms heel lomp. Lange batterijduur is wel dikke plus.

Garmin ziet er eleganter uit but again, misschien ben ik gek om zoveel uit te geven terwijl ik zelden tot nooit hike/loop. Fietsen enkel in de zomer.

Ik wil geen amazfit VS Garmin discussie starten. Is een 2dehands fenix zijn geld dubbel en dwars waard of is het overkill en koop ik beter een leuke nieuwe smartwatch voor 350-450 euro.

Zou accurate hartslagmeting enz wel fijn vinden. Elke review concludeert iets anders qua welk horloge het accuraatst is. Amazfit smijt horloges op de markt met allemaal verschillende specs maar toch vrij gelijk (T-Rex 3, T-Rex pro, falcon,...) en Garmin heeft ook een absurd gamma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ch3ckmate schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:48:

Nu eigenaar van een amazfit T-Rex 2. Leuk spul, gebruik het voor zwemmen 1x per week en krachttraining 2x per week. Does the job maar na 3 jaar stil op zoek naar iets anders. Mijn oog viel op een 2dehands fenix 7x sapphire solar voor 450 euro. Echter heb je voor die prijs ettelijke nieuwe smartwatches.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, ik wil 1 smartwatch voor alles. Vond de robuustheid van de t-rex eerst heerlijk maar vind het nu soms heel lomp. Lange batterijduur is wel dikke plus.

Garmin ziet er eleganter uit but again, misschien ben ik gek om zoveel uit te geven terwijl ik zelden tot nooit hike/loop. Fietsen enkel in de zomer.

Ik wil geen amazfit VS Garmin discussie starten. Is een 2dehands fenix zijn geld dubbel en dwars waard of is het overkill en koop ik beter een leuke nieuwe smartwatch voor 350-450 euro.

Zou accurate hartslagmeting enz wel fijn vinden. Elke review concludeert iets anders qua welk horloge het accuraatst is. Amazfit smijt horloges op de markt met allemaal verschillende specs maar toch vrij gelijk (T-Rex 3, T-Rex pro, falcon,...) en Garmin heeft ook een absurd gamma.
Ik zou persoonlijk liever een nieuwe smartwatch kopen voor dat bedrag. Dan heb je toch de zekerheid van garantie, e.d. Zou de nieuwe vivoactive 6 niet iets zijn voor je? Die past binnen het budget, voldoende batterijduur en speciale zwem en krachttraining profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ch3ckmate schreef op maandag 14 april 2025 @ 23:48:

Accurate hartslagmeting via een horloge met krachttraining en zwemmen? Hoe zijn je ervaringen daar met de Amazfit? Ik zou dan altijd een hartslagband gebruiken. Wat betreft het horloge… ik denk dat de Fenix 7 qua robuustheid niet zoveel afwijkt van je huidige Amazfit? Ik zou dan ook eerder voor een viviactive 6 (zoals in de vorige reactie is aangegeven), een Venu 3 of Forerunner 265 gaan.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Die prijs is idd aan de stevige kant @Ch3ckmate , zeker voor een horloge van twee generaties terug. De T-Rex 3 krijgt aanzienlijk betere beoordelingen qua betrouwbaarheid van de metingen, zowel GPS als hartslag. Groot verschil tussen Garmin en Amazfit is ondersteuning en platform, beide zwaar in het voordeel van Garmin (dat geldt overigens tov vrijwel alle merken).

Vivoactive, Venu3 of FR265 zijn duidelijk anders gepositioneerde horloges qua look en feel. Ik zou eerder een Suunto Race S in de vergelijking meenemen, dat zit er een beetje tussenin qua merkbeleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Ik vind het moeilijk om iemand een VA6 te adviseren die kijkt naar een Fenix 7X. Dat zijn bijna tegenovergestelde horloges.
De 7X is de 51mm behuizing en dus het grootste horloge dat Garmin heeft (oke op de foretrex na dan). Terwijl de VA6 juist een vrij klein en lichtgewicht (veel kunststof ipv metaal) model is. Dat voelt heel ielig aan als je het vergelijkt met een 7X.
Kijk dus tweedehands ook vooral naar de gewone 7 (47mm) of zelfs de 7S (42mm), maar neem ook de Amoled variant (Epix) daarvan mee in je overweging.
Persoonlijk zou ik wel de voorkeur geven aan de Pro uitvoeringen van zowel de F7 als Epix. Die zijn een generatie nieuwer en hebben ook de nieuwste generatie hartslagsensor (die verder alleen in de Venu 3 en nieuwere Fenixen zit).
Instinct 3 kan ook nog een optie zijn als je nieuw overweegt, heeft wel ook de oudere hartslagsensor, maar dat hebben de VA6 en FR265 ook. Maar elegant is niet het eerste woord dat in me opkomt bij de Instinct :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-06 19:31
stutrecht schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 06:52:
[...]

Ik zou persoonlijk liever een nieuwe smartwatch kopen voor dat bedrag. Dan heb je toch de zekerheid van garantie, e.d. Zou de nieuwe vivoactive 6 niet iets zijn voor je? Die past binnen het budget, voldoende batterijduur en speciale zwem en krachttraining profielen.
Reeds bekeken, zeker interessante optie maar meer interesse in de Venu 3 dan eigenlijk.
PatrickC schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 07:09:
[...]

Accurate hartslagmeting via een horloge met krachttraining en zwemmen? Hoe zijn je ervaringen daar met de Amazfit? Ik zou dan altijd een hartslagband gebruiken. Wat betreft het horloge… ik denk dat de Fenix 7 qua robuustheid niet zoveel afwijkt van je huidige Amazfit? Ik zou dan ook eerder voor een viviactive 6 (zoals in de vorige reactie is aangegeven), een Venu 3 of Forerunner 265 gaan.
Ik gebruik geen externe sensor en het probleem is dan dat ik niet kan vergelijken :) weet ook niet goed of de robuustheid echt nodig is. Venu 3 is stainless steel dat is nu ook niet zwak te noemen. Venu 3 spreekt me nog wel aan wegens optie tot bellen op de pols wat ik wel zou kunnen gebruiken bij het fiberlassen.
Frenz64 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:22:
Die prijs is idd aan de stevige kant @Ch3ckmate , zeker voor een horloge van twee generaties terug. De T-Rex 3 krijgt aanzienlijk betere beoordelingen qua betrouwbaarheid van de metingen, zowel GPS als hartslag. Groot verschil tussen Garmin en Amazfit is ondersteuning en platform, beide zwaar in het voordeel van Garmin (dat geldt overigens tov vrijwel alle merken).

Vivoactive, Venu3 of FR265 zijn duidelijk anders gepositioneerde horloges qua look en feel. Ik zou eerder een Suunto Race S in de vergelijking meenemen, dat zit er een beetje tussenin qua merkbeleving.
Ja de prijs is niet echt een probleem maar het lijkt me deels weggesmeten omdat ik geen duurloper, hiker, whatever ben...dan liever iets met andere functies en goeie HRM voor een lagere prijs. T-Rex 3 zo goed qua accuracy? Heb al heel wat YouTube filmpjes gezien maar de ene zegt A de andere zegt B :D.
Hathi schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:44:
Ik vind het moeilijk om iemand een VA6 te adviseren die kijkt naar een Fenix 7X. Dat zijn bijna tegenovergestelde horloges.
De 7X is de 51mm behuizing en dus het grootste horloge dat Garmin heeft (oke op de foretrex na dan). Terwijl de VA6 juist een vrij klein en lichtgewicht (veel kunststof ipv metaal) model is. Dat voelt heel ielig aan als je het vergelijkt met een 7X.
Kijk dus tweedehands ook vooral naar de gewone 7 (47mm) of zelfs de 7S (42mm), maar neem ook de Amoled variant (Epix) daarvan mee in je overweging.
Persoonlijk zou ik wel de voorkeur geven aan de Pro uitvoeringen van zowel de F7 als Epix. Die zijn een generatie nieuwer en hebben ook de nieuwste generatie hartslagsensor (die verder alleen in de Venu 3 en nieuwere Fenixen zit).
Instinct 3 kan ook nog een optie zijn als je nieuw overweegt, heeft wel ook de oudere hartslagsensor, maar dat hebben de VA6 en FR265 ook. Maar elegant is niet het eerste woord dat in me opkomt bij de Instinct :-)
Denk dat de vraag eerder is of in mijn use case een fenix 7 veel toevoegt terwijl een nieuwe Venu 3 minder kost en misschien evenveel toevoegt aan mijn dagdagelijkse leven. Is er objectief veel verschil tussen de hartslagmeters in vernoemde horloges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Ch3ckmate schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:51:
Denk dat de vraag eerder is of in mijn use case een fenix 7 veel toevoegt terwijl een nieuwe Venu 3 minder kost en misschien evenveel toevoegt aan mijn dagdagelijkse leven. Is er objectief veel verschil tussen de hartslagmeters in vernoemde horloges?
Je hebt bij Garmin horloges met de gen4 of de gen5 sensor. De gen5 sensor is wat beter, maar hoe veel beter is gewoon heel lastig te zeggen. Dat hangt ook van heel veel factoren af en verschilt zelfs van persoon tot persoon. Daarom dat je daar ook zo veel verschillende ervaringen over leest. Iedereen is het er eigenlijk wel over eens dat een externe borstbard nog beter is dan welke polssensor dan ook. Maar naar mijn idee zijn de polssensoren tegenwoordig echt wel op dusdanig niveau dat ze in de meeste gevallen gewoon heel goed bruikbaar zijn. Ik merk zelfs weinig verschil tussen de gen4 sensor van mijn oude Fenix 6 en de gen5 sensor van mijn huidige epix pro. Gebruik het ook tijdens spinning lesjes met dus veel korte intervallen en die meten beide horloges prima. Ik merk de nadelen van een polssensor het meeste in koudere omstandigheden. Dus hardlopen buiten in de winter, dan zit het horloge er soms een hele poos flink naast. Maar dat heb ik dus ook nog met mijn huidige gen5 horloge.
Gen5 zit in de Venu 3, Fenix 7(S/X) Pro, Epix Pro en Fenix 8 horloges. En nog wat afgeleiden van die fenixen waarschijnlijk (tactix, quatix etc.).
Gen4 zit in de rest.

Dus een Venu 3 heeft een betere sensor dan de Fenix 7 (non-pro) en zou voor jou dan denk ik een prima keus zijn. Voordelen van de Fenix zitten hem in de robuustere behuizing (met eventueel sapphire glas), accuduur, navigatie opties en wat extra sportfuncties/metrics, maar dat is met name voor hardlopen of andere duursporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ch3ckmate schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:51:
[...]

.... Heb al heel wat YouTube filmpjes gezien maar de ene zegt A de andere zegt B :D.....
Deze man test vrij grondig, maar ook Desfit was erg positief kan ik me herinneren, ook wel een serieuze tester. Ik was zelf iig verbaasd, aangezien oudere Amazfits nooit echt goed scoorden (had zelf ooit de Stratos 1 en 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 15:32
Sorry als ik hier ongepast op inpik, maar ik ben een Apple gebruiker en zou graag een horloge kopen die ik voornamelijk zal gebruiken tijdens het lopen. Nu loop ik gewoon met de iPhone in de hand en de Airpods in :)

Ik heb al gekeken naar volgende horloges, maar ik zie eigenlijk het bos door de bomen niet meer.
Apple Watch SE
Garmin Forerunner 165
Garmin vívoactive 5
Suntoo Race S

Vroeger heb ik al 2x een Apple Watch besteld, maar ook telkens terug gestuurd aangezien ik het te duur vond voor wat ik er maar met deed, maar als je nu naar de lijst van de horloges kijkt, komen ze wel allemaal in de buurt van een Apple Watch SE mbt prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Levii schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:05:
Sorry als ik hier ongepast op inpik, maar ik ben een Apple gebruiker en zou graag een horloge kopen die ik voornamelijk zal gebruiken tijdens het lopen. Nu loop ik gewoon met de iPhone in de hand en de Airpods in :)

Ik heb al gekeken naar volgende horloges, maar ik zie eigenlijk het bos door de bomen niet meer.
Apple Watch SE
Garmin Forerunner 165
Garmin vívoactive 5
Suntoo Race S

Vroeger heb ik al 2x een Apple Watch besteld, maar ook telkens terug gestuurd aangezien ik het te duur vond voor wat ik er maar met deed, maar als je nu naar de lijst van de horloges kijkt, komen ze wel allemaal in de buurt van een Apple Watch SE mbt prijs.
Wat is je budget? Als je een Garmin wil dan kan je op de Garmin website kijken welke in je budget past. Ze hebben ook horloges waarop je muziek kan luisteren via je Airpods. IPhone kan dan thuis blijven tijdens het lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
GoEV6 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:50:
[...]

Wat is je budget? Als je een Garmin wil dan kan je op de Garmin website kijken welke in je budget past. Ze hebben ook horloges waarop je muziek kan luisteren via je Airpods. IPhone kan dan thuis blijven tijdens het lopen.
Max €300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
Op een andere Belgische winkel zag ik de Forerunner 255 staan voor €215.
Als ik de reviews lees, heeft die los van het AMOLED/touch screen scherm die ontbreekt, wel veel betere functies dan de Forerunner 165 + gaat de batterij veel langer meer net omwille dat het geen AMOLED is.

[ Voor 14% gewijzigd door Levii op 15-04-2025 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
Die van €215 kan geen muziek afspelen, de 255 Music is duurder. De 255 is ook een ouder model.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
JaVaWa schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:22:
Die van €215 kan geen muziek afspelen, de 255 Music is duurder. De 255 is ook een ouder model.
Klopt, de 255 is van 2022 (opvolger 245) en de 165 2024 (opvolger 55).

Ik heb intussen de 255 besteld en zal hem eens uitproberen. Als het toch mijn ding niet is, kan ik nog atlijd terug sturen en bv de 165 eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ouder? 255 is gewoon het courante MIP model, de 265 is geen opvolger, dat is de Amoled versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
Frenz64 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:10:
Ouder? 255 is gewoon het courante MIP model, de 265 is geen opvolger, dat is de Amoled versie
Die 265 is ook om en bij de €400 terwijl de 255 amper €215 is (toch waar ik gekocht heb).
Voor mij is AMOLED niet zo belangrijk om eerlijk te zijn ... minder gedoe dan ook met opladen.

Wat ik wel al gelezen had is dat het scherm van de 255 omwille van de MIP soms niet helder genoeg is ... maar dat zal ik dan wel merken als ik hem heb in welke omstandigheden dat allemaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
Maar je wilde toch muziek luisteren tijdens het hardlopen? De 255 is er in twee versies, met of zonder muziekspeler. Die van €215 is hoogstwaarschijnlijk zonder muziekspeler...
Frenz64 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:10:
De 255 is ouder dan de 265. Garmin zegt zelf dat de 265 de opvolger is van de 255: https://www.garmin.com/nl...265-en-de-forerunner-255/

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
JaVaWa schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:33:
Maar je wilde toch muziek luisteren tijdens het hardlopen?
Klopt, maar dan steek ik de GSM wel in mijn zakje ofzo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:22
Levii schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:16:
Op een andere Belgische winkel zag ik de Forerunner 255 staan voor €215.
Als ik de reviews lees, heeft die los van het AMOLED/touch screen scherm die ontbreekt, wel veel betere functies dan de Forerunner 165 + gaat de batterij veel langer meer net omwille dat het geen AMOLED is.
Wil je de Forerunner 255 voor €215 link even delen? Mogelijk iets voor mijn vrouw 💪

https://www.decathlon.be/...255-leigrijs/_/R-p-347145

[ Voor 12% gewijzigd door verguldebarman op 15-04-2025 19:57 ]

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
MrAcid schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 15:05:
[...]

ING wel verzonden maar DHL nog niks ontvangen, sinds dinsdagavond. ING heeft “een onderzoek gestart”. 😖 Nog maar een review kijken dan.
ING was ‘m kwijt, inmiddels had ik nogmaals besteld omdat ik geen zin had om te wachten en vandaag hebben ze de ‘eerste’ ook opnieuw verstuurd. Kortom, morgen heb ik er twee (waarvan er dan eentje retour gaat). 😅

Eerste indruk is erg goed! Stuk sneller dan de Fenix 5S, wat mijn laatste Garmin horloge was en het AMOLED scherm is prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:00

Flipm0de

geen

MrAcid schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:10:
[...]

ING was ‘m kwijt, inmiddels had ik nogmaals besteld omdat ik geen zin had om te wachten en vandaag hebben ze de ‘eerste’ ook opnieuw verstuurd. Kortom, morgen heb ik er twee (waarvan er dan eentje retour gaat). 😅

Eerste indruk is erg goed! Stuk sneller dan de Fenix 5S, wat mijn laatste Garmin horloge was en het AMOLED scherm is prachtig!
Wat vind je ervan tov een Apple Watch? De integratie met de iPhone en notificaties is een stuk minder. En natuurlijk de UI.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Flipm0de schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:25:
[...]

Wat vind je ervan tov een Apple Watch? De integratie met de iPhone en notificaties is een stuk minder. En natuurlijk de UI.
Zeker, ik had zelf alles qua notificaties al uit staan op m’n Apple Watch dus deed er zeer weinig mee buiten wat widgets bekijken en sporten. De UI en UX is absoluut minder dan die van Apple, maar mijn ervaring is ook dat je het één keer instelt (waarbij je daar veel aan wordt blootgesteld) en dat het daarna toch vooral gewoon de watchface + activiteiten zijn waar je tegenaan kijkt. De Digital Crown van Apple ga ik wel missen denk ik.

Vanmorgen liep ik weer te vloeken op m’n Apple Watch tijdens een run (intervallen) omdat het gewoon allemaal net niet zo lekker werkt (functioneel is) als de Garmins. Ik was kortom gewoon weer toe aan een sporthorloge ipv een smartwatch en daarin is Garmin gewoon nog steeds de leider én er is echt wel een flinke stap gemaakt op UI/UX gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
verguldebarman schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:48:
[...]

Wil je de Forerunner 255 voor €215 link even delen? Mogelijk iets voor mijn vrouw 💪

https://www.decathlon.be/...255-leigrijs/_/R-p-347145
Die is het inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:22
Inmiddels gisteren de FR165 voor haar besteld. De 255 vond ze te groot....

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:49
Yakolev schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:33:
Hoewel ik door een blessure veel minder gesport heb dan aanvankelijk verwacht, ben ik alsnog zeer onder de indruk van de batterij duur van mijn nieuwe Coros Pace Pro.

Sinds het aanschaffen heb ik de horloge nu al 2x pas na 20 dagen opgeladen. Hiermee durf ik zelfs zonder oplader op reis te gaan i.t.t. eerder smart horloges die ik eerder heb gehad. Ik weet niet of Forerunners vergelijkbaar zijn, maar ik ben tevreden.

Ik heb wel geen Always on Display aanstaan, dat zal natuurlijk gigantisch schelen.
Hoe bevalt die verder? Ondanks je blessure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levii
verguldebarman schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:25:
[...]

Inmiddels gisteren de FR165 voor haar besteld. De 255 vond ze te groot....
Bij mij is hij vandaag toegekomen (gisteren besteld).
Ik heb nu enkel de updates gedaan en geconnacteerd met de Garmin app, maar ik ga vanavond mijn eerste loop doen met de horloge en dan zal ik waarschijnlijk wat moeten finetunen.

Wat ik als eerste gedaan heb, is alle meldingen afgezet voor apps op de FR255 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linders007
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-06 19:50
Na het e.e.a te gelezen hebben is mijn oog en twijfel meteen ook
tussen de vevo 3 of de samsung watch 7.
Qua sporten is het fietsen/e-bike/fitness voor mij.
Wat voor mij belangrijk is is een goede hartslag sensor en gemak in combinatie
met een samsung/android telefoon .(s24)

ik vind het erg moeilijk kiezen zoals zovelen hier volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Linders007 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:46:
Na het e.e.a te gelezen hebben is mijn oog en twijfel meteen ook
tussen de vevo 3 of de samsung watch 7.
Qua sporten is het fietsen/e-bike/fitness voor mij.
Wat voor mij belangrijk is is een goede hartslag sensor en gemak in combinatie
met een samsung/android telefoon .(s24)

ik vind het erg moeilijk kiezen zoals zovelen hier volgens mij
En accuduur? Want daar verslaat Garmin Samsung dus. Verpletteren zelfs. Overigens 0 issues met mijn Garmin FR265 icm Galaxy 23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linders007
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-06 19:50
Juancho schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:53:
[...]

En accuduur? Want daar verslaat Garmin Samsung dus. Verpletteren zelfs. Overigens 0 issues met mijn Garmin FR265 icm Galaxy 23.
Accuduur zou inderdaad ook nog een doorslag kunnen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
kwdtje schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:33:
[...]

Hoe bevalt die verder? Ondanks je blessure?
Ik kan het helaas niet vergelijken met een Garmin, maar ik ben zeer tevreden over de accuduur, schermkwaliteit, GPS en Hartslag nauwkeurigheid.

Software zou wel wat beter mogen zijn. Ik vind de UI maar druk en soms moet ik best veel scrollen om bepaalde informatie te zien.

Ik vind het nog altijd een geweldig apparaat, gaat alleen maar af als ik ga douchen of als het moet opladen.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:49
Yakolev schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:17:
[...]

Ik kan het helaas niet vergelijken met een Garmin, maar ik ben zeer tevreden over de accuduur, schermkwaliteit, GPS en Hartslag nauwkeurigheid.

Software zou wel wat beter mogen zijn. Ik vind de UI maar druk en soms moet ik best veel scrollen om bepaalde informatie te zien.

Ik vind het nog altijd een geweldig apparaat, gaat alleen maar af als ik ga douchen of als het moet opladen.
Thanks voor je reactie, ik zag dat hij in een aantal winkels te zien is, dus binnenkort eens bekijken in het echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:03
Goedemiddag medetweakers.

Ik ben op zoek naar mijn eerste smartwatch ooit, heb er nog nooit 1 gehad. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Vooral of ik moet gaan voor een 'allround' smartwatch of 'sport' smartwatch.

Voornamelijk wil ik het horloge gaan gebruiken voor gezondheidsfuncties en dan vooral slaapanalyses. Ik ben altijd een moeilijke slaper geweest, ben nieuwsgierig of ik met analyses conclusies kan trekken. Daarnaast beweging gedurende de dag en af en toe wat sporten.

Functies die ik niet ga gebruiken:
Whatsapp, bellen, social media, etc.. Ik kijk al te veel op mijn telefoon / verslaafd. Dit hoeft er dus niet ook nog bij.

Qua uiterlijk hou ik meer van traditionele horloges dan sporthorloges. Ik ben trouwens een android gebruiker, geen apple.

Als ik bij de best buy guides kijk van tweakers vind ik qua allround horloges vooral horloges van de bekendste smartphone merken (zoals samsung galaxy watch). Bij sporthorloges vooral veel garmin horloges. Verder viel de Huawei GT4 en GT5 mij op als interessant.

Iemand hier nuttig advies? Welk type horloge past het beste bij wat ik zoek? Bij voorbaat dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Diagonaal schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:30:

Ik ben op zoek naar mijn eerste smartwatch ooit, heb er nog nooit 1 gehad. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Vooral of ik moet gaan voor een 'allround' smartwatch of 'sport' smartwatch.

Voornamelijk wil ik het horloge gaan gebruiken voor gezondheidsfuncties en dan vooral slaapanalyses. Ik ben altijd een moeilijke slaper geweest, ben nieuwsgierig of ik met analyses conclusies kan trekken. Daarnaast beweging gedurende de dag en af en toe wat sporten.

Whatsapp, bellen, social media, etc.. Ik kijk al te veel op mijn telefoon / verslaafd. Dit hoeft er dus niet ook nog bij.

Qua uiterlijk hou ik meer van traditionele horloges dan sporthorloges. Ik ben trouwens een android gebruiker, geen apple.

Als ik bij de best buy guides kijk van tweakers vind ik qua allround horloges vooral horloges van de bekendste smartphone merken (zoals samsung galaxy watch). Bij sporthorloges vooral veel garmin horloges. Verder viel de Huawei GT4 en GT5 mij op als interessant.

Iemand hier nuttig advies? Welk type horloge past het beste bij wat ik zoek? Bij voorbaat dank !
Als je verder niet de watch voor sporten wilt gebruiken is een Samsung Galaxy een prima ding. heb ik zelf ook jaren gehad, werkt gewoon erg fijn, ziet er mooi uit, veel opties qua watch faces en heeft ondertussen ook gewoon vele functies. Garmin is wat beter voor als je echt ook serieus je sporten wilt tracken en met die data meer mee wil doen. En daardoor gaat de Garmin ook stukken langer mee op 1 lading mocht je accuduur nog belangrijk vinden.

Let wel op dat slaaptracking bij eigenlijk geen enkele watch helemaal betrouwbaar is. Het overal plaatje wat een watch je kan geven, daar kan je iets uithalen maar wel altijd je eigen verstand blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik probeer op mijn fenix 8 garmin pay te koppelen met mijn ing bank.
het lijkt allemaal goed te gaan, volgens de connect app is de kaart ook actief en ook de ing app vind het allemaal prima. ook de pincode is ingesteld.
echter als ik " portomonnee" wil kiezen op de fenix, dan gebeurd er niks, hij staat er wel tussen maar is niet klikbaar.
heb de horloge al opnieuw opgestart, maar blijft hetzelfde.

heeft iemand de gouden tip ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64

Slaapanalyses is nou net het enige terrein ongeveer waar ze allemaal behoorlijk slecht op scoren. My two cents? Ik zou voor de laatste Google watch gaan, qua potentie (naast Apple, maar die wil je niet toch?) de eerste die het softwarematig op zou kunnen lossen, hoewel Garmin een veel groter userbase heeft qua watch data. Alleen is het track record van Garmin tot nu toe beroerd qua slaapdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

Ik zie al twee reacties over de belabberde slaap analyses. Als het je daar om te doen is (beter slapen) kun je beter even langs de huisarts en eventueel het geld besteden aan je eigen risico als daar een vervolg uit komt.

Ik denk ook dat wanneer je googled je al aardig wat tips kunt krijgen om beter te slapen.

Surprise: niet meer dat schermpje in de avond, geen alcohol, niet teveel snoepen in de avond, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nou ik vind het niet perse belabberd op mijn Garmin FR265 hoor. Het klopt ook best wel vaak. Hoe ik me voel, hoe Garmin mijn slaap inschatte etc. Maar het is natuurlijk niet zo dat het 100% betrouwbaar is, net zoals met de hartslag metingen. Neem het allemaal met een portie goed verstand, loop er niet blind achteraan en zie het meer als een hulpmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

En wat is je ervaring? Heb je nu een horloge zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
NinjaKiwiNL schreef op woensdag 23 april 2025 @ 06:56:
[...]

En wat is je ervaring? Heb je nu een horloge zonder problemen?
Mijn ervaring: de Fenix 8 is geretourneerd omdat:
  • Ondanks een vervangend model, hapert muziek.
  • De software herstart soms uit het niets. Dit is mij 3 keer gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:45
Ik heb momenteel een Garmin Venu 2, en na een kleine 4 jaar zou ik hem willen vervangen omdat de batterij het met momenten niet meer aankan (als ik een activiteit begin met minder dan 50%, is de kans groot dat hij halverwege uitvalt).

Ik zat naar een paar opties te kijken, maar de line-up van Garmin is (zoals al diverse keren aangehaald) vrij onoverzichtelijk (en de prijzenlogica is mij ook niet altijd duidelijk). Ik overwoog de Venu 3 en de Instinct 3, maar ik begin mij af te vragen of de Vivoactive 5 of Forerunner 255 ook niet zouden volstaan.

Ik gebruik 'm voor lopen en zwemmen (maar ben niet fanatiek), en ik ga jaarlijks skiën (het is vooral daar dat de batterij het laat afweten). De muziekfunctie gebruik ik niet (streamingsdienst waar we op geabonneerd zijn werkt er niet op). Het enige wat ik op de Venu 2 met momenten miste, waren koersen (had ervoor een Fenix 3, en was tof voor op vakantie te gaan lopen), maar ik heb de voorbije 4 jaar ook wel zonder overleefd.

Ik weet niet wat de beste optie is. De Forerunner 255 lijkt op dat vlak wel alles te hebben, maar heeft geen AMOLED-scherm, als ik het correct zie? De Instinct 3 voldoet ook wel aan nagenoeg alles, maar is ook een stuk duurder (en mijn wederhelft is geen fan van het uitzicht :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Patroclos schreef op zondag 27 april 2025 @ 13:54:
Ik heb momenteel een Garmin Venu 2, en na een kleine 4 jaar zou ik hem willen vervangen omdat de batterij het met momenten niet meer aankan (als ik een activiteit begin met minder dan 50%, is de kans groot dat hij halverwege uitvalt).

Ik zat naar een paar opties te kijken, maar de line-up van Garmin is (zoals al diverse keren aangehaald) vrij onoverzichtelijk (en de prijzenlogica is mij ook niet altijd duidelijk). Ik overwoog de Venu 3 en de Instinct 3, maar ik begin mij af te vragen of de Vivoactive 5 of Forerunner 255 ook niet zouden volstaan.

Ik gebruik 'm voor lopen en zwemmen (maar ben niet fanatiek), en ik ga jaarlijks skiën (het is vooral daar dat de batterij het laat afweten). De muziekfunctie gebruik ik niet (streamingsdienst waar we op geabonneerd zijn werkt er niet op). Het enige wat ik op de Venu 2 met momenten miste, waren koersen (had ervoor een Fenix 3, en was tof voor op vakantie te gaan lopen), maar ik heb de voorbije 4 jaar ook wel zonder overleefd.

Ik weet niet wat de beste optie is. De Forerunner 255 lijkt op dat vlak wel alles te hebben, maar heeft geen AMOLED-scherm, als ik het correct zie? De Instinct 3 voldoet ook wel aan nagenoeg alles, maar is ook een stuk duurder (en mijn wederhelft is geen fan van het uitzicht :) ).
Nieuwere/nieuwste Venu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:17
Voor 450 euro heb je via de ING een Forerunner 965. Met kaarten en met AMOLED.
En gemiddeld 3 weken op een acculading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patroclos schreef op zondag 27 april 2025 @ 13:54:

De Vivoactive 5 Music heb je al voor €189 bij ING, maar weet niet of je daar kunt kopen? En als je topografische kaarten wilt, dan de hierboven genoemde Forerunner 965.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Houd er rekening mee dat de Vivoactive geen barometer (voor hoogtemeting) heeft. Dus voor skiën is dat wel een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-06 17:13
SVMartin schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:03:
[...]

Ik zie al twee reacties over de belabberde slaap analyses. Als het je daar om te doen is (beter slapen) kun je beter even langs de huisarts en eventueel het geld besteden aan je eigen risico als daar een vervolg uit komt.

Ik denk ook dat wanneer je googled je al aardig wat tips kunt krijgen om beter te slapen.

Surprise: niet meer dat schermpje in de avond, geen alcohol, niet teveel snoepen in de avond, etc.
Je zegt het al na surprise. Een slaapanalyse geeft data over je slaap en dat is dan een resultaat van wat je precies doet wanneer je niet slaapt. Waar velen naar op zoek zijn is volgens mij eerder een analyse van wat ze buiten hun slaap doen en waarom zich dat vertaald naar een belabberde slaap.

Ik kijk of gebruik mijn slaapdata altijd als bevestiging van. En dat klopt. Ben nu zwaar verkouden en dat zie je terug in het slapen. En zo heb ik dat met meer dingen op gebied van slapen gezien, het slapen is niet het probleem, het is datgene wat de aanleiding is en dat wordt grotendeels niet gemeten.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hathi schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:59:
Houd er rekening mee dat de Vivoactive geen barometer (voor hoogtemeting) heeft. Dus voor skiën is dat wel een gemis.
Dat is wel een goeie inderdaad… dan zou ik de Vivoactive 5 ook niet meer aanraden. Dan is het oftewel een Venu 3 of Forerunner 965 (voor de topo maps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:31
Je kan ook door een derde partij je batterij laten vervangen. Misschien ook een overweging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:45
GoEV6 schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:19:
[...]

Nieuwere/nieuwste Venu?
Dat was mijn eerste gedachte, maar van de nieuwe functionaliteiten is er niet meteen iets dat ik denk nodig te hebben - en ik wou eens bekijken of in het iets 'minder fancy' segment van Garmin niets was dat ook voldoet :) .
PatrickC schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:48:
[...]

De Vivoactive 5 Music heb je al voor €189 bij ING, maar weet niet of je daar kunt kopen? En als je topografische kaarten wilt, dan de hierboven genoemde Forerunner 965.
Is dat de webwinkel van ING Nederland? Ik ben geen klant bij ING (en een Belg), dus geen optie.

Ik heb via het benefits-programma van het werk wel wat korting op een aantal Garmin-horloges, de Forerunner 965 is langs daar net over de 500 euro, maar het model lijkt me dan weer wat overkill. De weergave van de route zou mooi zijn (zoals mijn Fenix 3 kon), maar ik heb niet echt een topografische kaart nodig.

Ik begin te denken dat de FR265 ook wel een goede optie is. Om een of andere reden had ik die voordien niet zien staan in de lijst (maar zou te verkrijgen zijn voor rond de 380 euro via het werk).
Asprine schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:27:
[...]

Je kan ook door een derde partij je batterij laten vervangen. Misschien ook een overweging waard.
Dat zou ik ook wel prima vinden, maar ik vind niet meteen een optie bij mij in de buurt (ruime omgeving van Gent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Patroclos schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:37:
[...]
Ik begin te denken dat de FR265 ook wel een goede optie is. Om een of andere reden had ik die voordien niet zien staan in de lijst (maar zou te verkrijgen zijn voor rond de 380 euro via het werk).
Ik zie nu dat deze her en der zelfs al voor 349,- te koop is. Voor dat geld heb je dan best wel een compleet horloge inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hathi schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:06:
[...]

Ik zie nu dat deze her en der zelfs al voor 349,- te koop is. Voor dat geld heb je dan best wel een compleet horloge inderdaad.
Ik zit te azen op een 265, maar laagste prijs welke ik kan vinden is 399 bij 12go biking. Waar vind je de mooiste prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Ik kwam deze snel tegen bij een korte Google zoekopdracht: https://www.gps.nl/fitnes...nner_265_zwart_grijs.html
En meende dat ik er nog een zag, maar die zie ik nu zo snel niet terug.
Pagina: 1 ... 314 ... 318 Laatste