Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 313 ... 318 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:47
Frid0 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:32:
[...]

Bedankt!
Het is gelukt, dat halve maantje met een streep erdoor staat er standaard niet tussen. Die moet je eerst toevoegen aan het menu. Dat is nu gelukt en het werkt.
Door de slaapstand aan te zetten voorkom je notificaties maar je hebt nog niet het probleem opgelost dat je notificaties krijgt nadat de slaapstand automatisch is uitgezet.

Waarom pas je die niet aan zodat hij wat later van slaapstand af gaat? Als je s'morgens wakker wordt kun je hem er zelf manueel uithalen net zoals je hem manueel aanzet als je gaat slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:34
Is het dan niet veel makkelijker om je telefoon dan gewoon op niet storen te zetten en een paar contacten als uitzondering te bestempelen? Dan krijg je gewoon lekker niets binnen maar je kunt wel gebeld worden door familie.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:01

charrel

Cortisol4life..

ontwaaktijd gewoon later zetten, zodra je het ochtendrapport ontvangt/ opent gaat ie van de niet storen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:46
Frid0 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:42:
Hi,

Heb een vraagje over de slaaptracker op mijn Garmin Fenix 6 pro solar.
Ik heb die nu ingesteld van 23:00 - 06:30 uur. Dat zijn beetje de tijden dat ik vaak ga slapen en de wekker ga voor na het werk te gaan.

Maar als ik nu eerder ga slapen of later wakker ben en ik ontvang berichten voel ik dat op mijn Garmin (pols) en heb ik al paar keer ervaren dat ik daarvan wakker werd.

Is daar een oplossing voor?
Ik laad mijn telefoon ‘s nachts op, en wanneer ik die inplug gaat die automatisch (met een iPhone automation) in slaapstand. Dan krijg je ook geen notificaties. Bij het uitpluggen wordt via een andere automation mijn normale setup (batterij saver, personal modus) geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-06 15:58
Frid0 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:42:
Hi,

Heb een vraagje over de slaaptracker op mijn Garmin Fenix 6 pro solar.
Ik heb die nu ingesteld van 23:00 - 06:30 uur. Dat zijn beetje de tijden dat ik vaak ga slapen en de wekker ga voor na het werk te gaan.

Maar als ik nu eerder ga slapen of later wakker ben en ik ontvang berichten voel ik dat op mijn Garmin (pols) en heb ik al paar keer ervaren dat ik daarvan wakker werd.

Is daar een oplossing voor?
Met Tasker (android) kun je veel automatiseren. Daarmee gooi ik bijvoorbeeld 's nachts mijn bluetooth uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:13
Komoot is dood...

Nou ja vrij vertaalt na 2 artikelen van DC Rainmaker verwacht ik dat het bergafwaarts gaat.
Als eerste de kosten voor gebruik die mogelijk de kwaliteit van de routes verlaagt https://www.dcrainmaker.c...-to-make-sense-of-it.html Voor bestaande gebruikers verandert er nu nog niet veel, maar nieuwe gebruikers krijgen een barieere. Ik snap wel dat ze geld willen verdienen, maar toch. De kwaltijd van de dienst komt door gebruikers input. Ik heb een 1malige koste abo, er verandert nu nog niets voor mij, maar wat brengt de toekomst? Dat antwoord kwam een paar dagen later:

Het bericht dan Komoot is overgenomen door een investerings maatschappij met een niet al te beste reputatie (voor gebruikers van de dienst niet te best, ik kan niets zeggen over de reputatie van de winst van de maatschappij). Ik ken het verhaal van Evernote enigszins, het wordt weer beter daarmee, maar als de het met komoot ook zo gaat als met Evernote is het niet te best.
https://www.dcrainmaker.c...s-this-wont-end-well.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-06 09:50

Renate1970

Lef is Leven

Hoi allemaal, misschien dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een Garmin Fenix 7s, draaide op mijn Samsung S24. Nu had ik bedacht dat ik hem eens even schoonmaak dus heb ik het horloge teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Bij het nu opnieuw verbinden doet hij niets meer, hij vindt geen Bluetooth en ook geen wifi meer dus krijg hem niet geconnect met Garmin Connect ap. Op mijn Samsung s24 draait ook de galaxy ultra maar wilde ze graag beide erop hebben zodat ik kan wisselen (heb het al geprobeerd om de ultra uit te zetten maar ook dan krijg ik de Garmin niet geconnect). Alle hulp en tips zijn welkom (uit/aan van toestel,Bluetooth en Garmin heb ik ook al geprobeerd) Dank vast!!

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:01

charrel

Cortisol4life..

Renate1970 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 00:10:
Hoi allemaal, misschien dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een Garmin Fenix 7s, draaide op mijn Samsung S24. Nu had ik bedacht dat ik hem eens even schoonmaak dus heb ik het horloge teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Bij het nu opnieuw verbinden doet hij niets meer, hij vindt geen Bluetooth en ook geen wifi meer dus krijg hem niet geconnect met Garmin Connect ap. Op mijn Samsung s24 draait ook de galaxy ultra maar wilde ze graag beide erop hebben zodat ik kan wisselen (heb het al geprobeerd om de ultra uit te zetten maar ook dan krijg ik de Garmin niet geconnect). Alle hulp en tips zijn welkom (uit/aan van toestel,Bluetooth en Garmin heb ik ook al geprobeerd) Dank vast!!
Ook geprobeerd op garmin connect website? Heb net de laatste reset gehad dat het horloge daar nog gezien werd. Toen was koppelen ook niet mogelijk op mijn telefoon.
Wat ik zo vind op het garmin forum:

"Go to the menu on your Fenix, scroll down to system > about. Here quickly tap the top left button repeatedly until you get a menu to appear that says development. Scroll down this until you see reinstall software"

[ Voor 11% gewijzigd door charrel op 23-03-2025 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

charrel schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:00:
[...]

Ook geprobeerd op garmin connect website? Heb net de laatste reset gehad dat het horloge daar nog gezien werd. Toen was koppelen ook niet mogelijk op mijn telefoon.
Wat ik zo vind op het garmin forum:

"Go to the menu on your Fenix, scroll down to system > about. Here quickly tap the top left button repeatedly until you get a menu to appear that says development. Scroll down this until you see reinstall software"
Dank voor je snelle antwoord, het onderste lukt niet, bovenste geprobeerd maar ik heb geen toestel meer geconnect. Dank voor het meedenken

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Renate1970 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:09:
[...]

Dank voor je snelle antwoord, het onderste lukt niet, bovenste geprobeerd maar ik heb geen toestel meer geconnect. Dank voor het meedenken
Kabel > usb geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

canonball schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 20:45:
Komoot is dood...

Nou ja vrij vertaalt na 2 artikelen van DC Rainmaker verwacht ik dat het bergafwaarts gaat.
Als eerste de kosten voor gebruik die mogelijk de kwaliteit van de routes verlaagt https://www.dcrainmaker.c...-to-make-sense-of-it.html Voor bestaande gebruikers verandert er nu nog niet veel, maar nieuwe gebruikers krijgen een barieere. Ik snap wel dat ze geld willen verdienen, maar toch. De kwaltijd van de dienst komt door gebruikers input. Ik heb een 1malige koste abo, er verandert nu nog niets voor mij, maar wat brengt de toekomst? Dat antwoord kwam een paar dagen later:

Het bericht dan Komoot is overgenomen door een investerings maatschappij met een niet al te beste reputatie (voor gebruikers van de dienst niet te best, ik kan niets zeggen over de reputatie van de winst van de maatschappij). Ik ken het verhaal van Evernote enigszins, het wordt weer beter daarmee, maar als de het met komoot ook zo gaat als met Evernote is het niet te best.
Ze hadden toch al dat systeem dat ze routes samenstellen aan de hand van wat de meeste gebruikers doen of zo? Paar jaar terug mee gestart, toen ben ik al afgehaakt. Kijk er nog wat ze ongeveer aanraden, maar daarna ga ik zelf kijken voor route.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Bundin schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:27:
[...]

Kabel > usb geprobeerd?
Ja net hem gekoppeld dat werkt maar via de telefoon krijg ik er geen leven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06 15:35
Connect de-installeren en opnieuw op je telefoon zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:50
Heb je de juiste methode gebruikt? Dus niet koppelen via het Bluetooth menu van je telefoon, maar via de Connect app? Gebruik de procedure zoals die in de handleiding is beschreven.
Eventuele bestaande koppelingen in het BT menu van je telefoon met de fenix eerst verwijderen.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Laatst online: 26-06 10:17
Ik zoek bij Garmin het data screen dat je vorige intervallen toont tijdens een run. Weet vrij zeker dat ik dat eens eerder heb gehad als ik een intervalsessie (workout) met repeats maakte maar vind dat data screen nergens meer terug. Gaat er dan om dat als je bijv je 5e interval afhebt dat er een data screen is waar alle vorige 4 + de huidige interval onder elkaar staan. Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:00
Oei, dat zou wel ontzettend jammer zijn. Dit is mijn meest favoriete apps van de afgelopen jaren. Ben inderdaad benieuwd waar dit heb gaat........

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baxbax
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-06 13:58
Renate1970 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 00:10:
Staat de batterij spaarstand van je telefoon aan? Klinkt gek, maar dit kan de boel compleet in de war gooien tussen garmin connect en de Garmin horloges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Vedett. schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:29:
[...]

Ik laad mijn telefoon ‘s nachts op, en wanneer ik die inplug gaat die automatisch (met een iPhone automation) in slaapstand. Dan krijg je ook geen notificaties. Bij het uitpluggen wordt via een andere automation mijn normale setup (batterij saver, personal modus) geactiveerd
Daar ga ik mij ook eens in verdiepen, Automation.
Heb daar nog helemaal niks mee gedaan en ook niet aan gedacht, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Ik volg een halve marathon plan met de Garmin Run Coach. Dan krijg je dus dagelijkse suggesties en die veranderen steeds. Maar die houden dan geen rekening met je training status?

Mijn training status zegt 'Strained'. Maar ondertussen krijg ik wel gewoon een pittige week voorgeschoteld.
Strained komt eigenlijk meer doordat ik afgelopen week goed verkouden was en daardoor met een hogere hartslag dan normaal rond hobbelde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SwuhBW-3qUynAI1c6H6aYV16ZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nDPczaus2pcEksodHTkvL4mo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwdBBENvou1dGwfTssmCVkNMasI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rSqdGlrNEqRmoH07mB0qbdzX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27
Ik heb sinds een paar weken een Garmin Fenix. Erg blij mee. Merk wel dat tijds het sporten af en toe de start-stopknop ongewenst wordt ingedrukt. Het scherm is bijvoorbeeld wel met een slotje geblokkeerd maar deze knop helaas niet. Is daar wat aan te doen? Bedacht zelf als oplossing om tijdens een workout hem rechts te dragen waardoor deze knop niet aan de kant van mij pols zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12
GoEV6 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:05:
Ik heb sinds een paar weken een Garmin Fenix. Erg blij mee. Merk wel dat tijds het sporten af en toe de start-stopknop ongewenst wordt ingedrukt. Het scherm is bijvoorbeeld wel met een slotje geblokkeerd maar deze knop helaas niet. Is daar wat aan te doen? Bedacht zelf als oplossing om tijdens een workout hem rechts te dragen waardoor deze knop niet aan de kant van mij pols zit.
Ik ken het probleem, in de bergen als ik mijn rugzak aan/uit doe schiet ie vaak langs knoppen, en ook handschoenen geven soms ongewenste knop-indrukken. De vergrendeling is dan ideaal. Vooral op dagen dat je gewoon 8 uur wil loggen en nauwelijks door de schermen gaat (zoals bij een ski-dag of wandel-dag), dan is het erg jammer als er ineens weer eens stuk GPS mist omdat 'ie op stop gesprongen is ;)

Gelukkig is er een goede oplossing: Je kan met de knop linksboven (ingedrukt houden) naar het snelmenu. Dan knop links-midden ingedruk houden -> "voeg functies toe" -> toevoegen "Vergrendel toestel" (icoon met slotje). Misschien staat 'ie er zelfs standaard al tussen (was bij mijn 945 wel, bij mijn Fenix 7 niet).

Dan staat die ertussen. Als je nu in een activiteit zit en je houdt linksboven ingedrukt en kiest het slotje dan gaat alles op slot, ook de start/stop knop. Een (willekeurige) knop vervolgens lang ingedrukt houden en het springt weer 'open'.

Tip: het snelmenu blijft staan op de laatstgekozen icoon, dus als je je horloge op slot gezet hebt, aan het rennen bent, weer opent om naar een ander scherm te gaan en weer op slot wil zetten dan hoef je alleen linksboven ingedrukt te houden en daarna meteen rechtsboven voor 'select' (hij staat dan immers nog op het juiste icoon). Als je dat gewend bent gaat het ontgrendelen/vergrendelen vrij snel/moeiteloos.

NB: In het "Systeem" menu zitten ook nog wat vergrendel-toestel-opties (onder tabje "automatische vergrendeling"), maar daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Valorian op 26-03-2025 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Valorian schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:19:
[...]

Ik ken het probleem, in de bergen als ik mijn rugzak aan/uit doe schiet ie vaak langs knoppen, en ook handschoenen geven soms ongewenste knop-indrukken. De vergrendeling is dan ideaal. Vooral op dagen dat je gewoon 8 uur wil loggen en nauwelijks door de schermen gaat (zoals bij een ski-dag of wandel-dag), dan is het erg jammer als er ineens weer eens stuk GPS mist omdat 'ie op stop gesprongen is ;)

Gelukkig is er een goede oplossing: Je kan met de knop linksboven (ingedrukt houden) naar het snelmenu. Dan knop links-midden ingedruk houden -> "voeg functies toe" -> toevoegen "Vergrendel toestel" (icoon met slotje). Misschien staat 'ie er zelfs standaard al tussen (was bij mijn 945 wel, bij mijn Fenix 7 niet).

Dan staat die ertussen. Als je nu in een activiteit zit en je houdt linksboven ingedrukt en kiest het slotje dan gaat alles op slot, ook de start/stop knop. Een (willekeurige) knop vervolgens lang ingedrukt houden en het springt weer 'open'.

Tip: het snelmenu blijft staan op de laatstgekozen icoon, dus als je je horloge op slot gezet hebt, aan het rennen bent, weer opent om naar een ander scherm te gaan en weer op slot wil zetten dan hoef je alleen linksboven ingedrukt te houden en daarna meteen rechtsboven voor 'select' (hij staat dan immers nog op het juiste icoon). Als je dat gewend bent gaat het ontgrendelen/vergrendelen vrij snel/moeiteloos.

NB: In het "Systeem" menu zitten ook nog wat vergrendel-toestel-opties (onder tabje "automatische vergrendeling"), maar daar heb ik geen ervaring mee.
Deze kende ik niet, dank! Blijft natuurlijk wel mogelijk dat de ontgrendeling eraf gaat en de workout alsnog stopt. Ik heb er nu vooral last van met Crossfit en dan vooral met grips aan. Vanmorgen een workout met push-ups en toes-to-bars. Elke keer stopte de workout dus ben benieuwd of deze oplossing gaat helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
GoEV6 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:53:
[...]

Deze kende ik niet, dank! Blijft natuurlijk wel mogelijk dat de ontgrendeling eraf gaat en de workout alsnog stopt. Ik heb er nu vooral last van met Crossfit en dan vooral met grips aan. Vanmorgen een workout met push-ups en toes-to-bars. Elke keer stopte de workout dus ben benieuwd of deze oplossing gaat helpen.
Ah ja, als je per ongeluk lang een toets indrukt schiet ie eraf. Voordeel is wel dat 'ie er dan éérst af schiet (en je daar een tril-melding bij krijgt) en pas bij weer loslaten knop en weer indrukken van (een) knop er een actie plaatsvindt. Dus als het meezit merk je in ieder geval dat de vergrendeling eraf gaat en kan je die er weer op zetten (al is dat vast niet heel handig tijdens een push-up-sessie ;)

Ik merk dat je eigenlijk zoekt naar een oplossing waarbij de vergrendeling er nog veel lastiger af gaat. Msschien - even 'out of the box' gedacht - is een robuste casing voor bij dit soort sporten dan een oplossing. Zoals deze:
Afbeeldingslocatie: https://image.gsmpunt.nl/product/180000/179327/360x432/garmin-fenix-7-7-pro-hoesje-tpu-bumper-cover-case-zwart_1.webp
https://www.gsmpunt.nl/wa...2QiBXhEAQYAyABEgJRk_D_BwE

Dan ligt de start-stop knop wat dieper verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Valorian schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:00:
[...]

Ah ja, als je per ongeluk lang een toets indrukt schiet ie eraf. Voordeel is wel dat 'ie er dan éérst af schiet (en je daar een tril-melding bij krijgt) en pas bij weer loslaten knop en weer indrukken van (een) knop er een actie plaatsvindt. Dus als het meezit merk je in ieder geval dat de vergrendeling eraf gaat en kan je die er weer op zetten (al is dat vast niet heel handig tijdens een push-up-sessie ;)

Ik merk dat je eigenlijk zoekt naar een oplossing waarbij de vergrendeling er nog veel lastiger af gaat. Msschien - even 'out of the box' gedacht - is een robuste casing voor bij dit soort sporten dan een oplossing. Zoals deze:
[Afbeelding]
https://www.gsmpunt.nl/wa...2QiBXhEAQYAyABEgJRk_D_BwE

Dan ligt de start-stop knop wat dieper verstopt.
Dank weer. Ik ga de eerste optie proberen. Hoop dat dit voor mij gaat werken. En anders draag ik hem wel rechts bij de workouts waarbij dit speelt. Tijdens bijvoorbeeld roeien en hardlopen is er totaal geen probleem namelijk. Gaat specifiek om een aantal oefeningen of een combi van een aantal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44

Sherlock

No Shit

En als je het bandje een gaatje groter maakt en het horloge wat verder omhoog op je arm draagt? (Zo doe ik het meestal als ik ga fitnessen)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:53
Was me druk aan het maken om of en zo ja wanneer Komoot kaartweergave toe zou voegen aan hun app voor Wearable OS, maar ik zag gisteren dat Komoot is overgenomen en nu waarschijnlijk te grave gedragen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-06 15:08
Plantje1978 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:52:
Was me druk aan het maken om of en zo ja wanneer Komoot kaartweergave toe zou voegen aan hun app voor Wearable OS, maar ik zag gisteren dat Komoot is overgenomen en nu waarschijnlijk te grave gedragen wordt.
Benieuwd wat dit voor een invloed gaat hebben op de mensen die zo'n lifetime pass hebben aangeschaft...
Heb zelf alleen toegang tot bepaalde regio's aangeschaft, dat zal (zolang Bending Spoon Komoot in de lucht houdt uiteraard) wel blijven.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibble-T
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-06 00:12
canonball schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 20:45:
Komoot is dood...

Dat zou jammer zijn. Ik heb zelf ook het eenmalige abonnement/premium bijdrage betaald om de maps op mijn horloge / fietsnavi te laden. Dat werkt erg fijn.
Ik gebruik het met name tijdens vakanties/tripjes om niet te lang bezig te hoeven zijn met het zelf plannen van een route. Maar ook hier in mijn eigen omgeving ontdek ik via Komoot nog steeds nieuwe plekjes/paadjes. De aanbevolen routes vind ik erg betrouwbaar en goed van kwaliteit.

Nu hoop ik dat de soep iets minder heet gegeten wordt, maar ken je alternatieven ?
(voor het fietsen is Strava natuurlijk ook prima, maar voor hardlopen ?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Laatst online: 26-06 10:17
Tibble-T schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:37:
[...]

maar ken je alternatieven ?
(voor het fietsen is Strava natuurlijk ook prima, maar voor hardlopen ?)
Ik vind zelf alltrails ook aardig werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
https://www.theverge.com/...us-subscription-wearables

Garmin komt met een subscription. Zie het al gebeuren dat alle nieuwe features in de betaalde versie zal komen.

[ Voor 9% gewijzigd door ProfaNe op 27-03-2025 13:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:53
ProfaNe schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:23:

Garmin komt met een subscription. Zie het al gebeuren dat alle nieuwe features in de betaalde versie zal komen.
Desfit heeft een YT hier over.
YouTube: Garmin Connect + New Premium Features // Everything You Need To Know
Chase the Summit:
YouTube: Garmin Adds Paid Subscriptions - Garmin Connect+ Overview

[ Voor 13% gewijzigd door blavlaa op 27-03-2025 13:47 ]

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-06 13:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:34
ProfaNe schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:23:

Op basis waarvan zie je dat gebeuren? Garmin heeft wel vaker betaalde abonnementen gehad voor extra's, daar is op zich niets mis mee.

Het enige wat me wel wat tegen staat is dat de uitgebreide dashboards betaald moeten worden. We hebben als gebruikers van Connect al jaren de wens voor uitgebreidere grafieken en meer mogelijkheden tot aanpassen daarvan. Maar dat accepteerde je ergens ook omdat het platform geheel gratis is wanneer je een horloge koopt, dat maakt ook de hogere prijs van het horloge wat goed.
Dat ze dan nu toch eindeliijk beter grafieken gaan faciliteren is fijn, maar dat ze het dan achter een abonnement plaatsen toch ergens wel wat teleurstellend.

Ik ben ook erg benieuwd naar de kwaliteit van die dashboards als ze wat doorontwikkeld zijn. Is het dan ook iets wat je geld waard zou zijn of kijk je dan toch liever naar andere externe diensten als je toch al moet gaan betalen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het zat er een keer aan te komen, maar het blijft jammer. Garmins zijn duur, maar je wist dan in ieder geval zeker dat je geen gedoe had met abonnementen en paywalls. Dat is vanaf vandaag voorbij. Ondanks dat bestaande features gratis blijven kun je er vanuit gaan dat de ontwikkeling erop gericht zal zijn mensen te verleiden een betaald abonnement af te sluiten, wat ten koste gaat van wat gebruikers zonder abonnement kunnen verwachten aan nieuwe features.

Ik ga in ieder geval geen nieuwe Garmin meer kopen de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
En als ik DCR en Desfit dan hoor over de nieuwe Amazfit Active 2, dan hoeven die alleen nog maar de software op orde te brengen en ze blazen Garmin uit het water qua prijs/prestatie. Ook nog een keer niet Amerikaans, wie had gedacht dat dat een pre zou zijn tegenwoordig.

Maar goed, mijn Enduro 3 moet nog ff mee (net als de zojuist aangeschafte 1040), dus ik zit nog behoorlijk vast aan het Garmin ecosysteem. Het was natuurlijk een kwestie van tijd dat ook Garmin (net als Apple) naast premium prijzen ook het abo-model zou gaan omarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij gaan deze abonnementen alleen werken als ze voor een bepaalde periode (minimaal een half jaar of zo) gratis worden bij de aanschaf van een nieuw horloge. Dit zou je nog progressief kunnen doen, b.v. de goedkopere modellen 3 maanden en duurdere modellen steeds langer.

Wat betreft de functionaliteit die nu genoemd wordt, vind ik het ook totaal oninteressant. Ik heb al een betaald Strava account, waar b.v. ook al zo’n AI functies zitten. Best ‘leuk’, maar doe er verder niets mee.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 23:06
Frenz64 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:34:
En als ik DCR en Desfit dan hoor over de nieuwe Amazfit Active 2, dan hoeven die alleen nog maar de software op orde te brengen en ze blazen Garmin uit het water qua prijs/prestatie. Ook nog een keer niet Amerikaans, wie had gedacht dat dat een pre zou zijn tegenwoordig.

Maar goed, mijn Enduro 3 moet nog ff mee (net als de zojuist aangeschafte 1040), dus ik zit nog behoorlijk vast aan het Garmin ecosysteem. Het was natuurlijk een kwestie van tijd dat ook Garmin (net als Apple) naast premium prijzen ook het abo-model zou gaan omarmen.
Amazfit is chinees (moest ik ff opzoeken), ik weet niet of dat nou wel een pre is.

Vooralsnog ben ik zeer tevreden met mijn Epix2 die ik al 3 jaar heb. Vooral met hardlopen/hiken/wandelen.
Artikel van dcr gelezen, ik zie vooralsnog geen meerwaarde van de "nieuwe betaalde functies".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-06 00:39
Ik ben nu ook tevreden met mijn Fenix7 horloge echter ben inderdaad bang dat Garmin nieuwe functionaliteit gaat aanbrengen die alleen beschikbaar is in het abonnement. Je zult inderdaad zien dat ze een jaar of zo gratis gaan aanbieden bij een nieuwe horloge maar dan stopt het voor mij.

Garmin horloges zijn duur maar het gehele pakket (kwaliteit, eco systeem, lange tijd software updates etc) maken de prijs op dit moment acceptabel. Als een deel wegvalt dan wordt het verleidelijk een goedkopere horloge van de concurentie te kopen.

Naast het feit dat ik zo weinig mogelijk abonnementen wil hebben denk ik niet dat ik 800 tot 1000 euro ga uitgeven voor een Garmin horloge die straks een abonnment nodig heeft om volledig tot zijn recht te komen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-06 00:46

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zat te denken om over te stappen van instinct 2 solar naar de 3 solar... Dat gaat ff de koelkast in.

[ Voor 6% gewijzigd door HaterFrame op 29-03-2025 21:28 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 15:15

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Mijn Apple Watch is overleden na 4 en half jaar gebruik, en ben echt op zoek naar een vervanger. Vooral vanwege mijn long-covid moet ik vooral mijn hartslag in de gaten houden en onder een bepaald niveau houden (heel langzaam aan proberen revalideren ect). Nu was ik serieus aan het kijken naar een Garmin Fenix 8, heel anders dan een Apple Watch natuurlijk. Vooral de hoeveelheid data beschikbaar, accu, bouw van het horloge, Garmin app ect zijn wel punten waar ik blij van wordt. Apple health app vind ik echt een verschrikkelijke app, waar ik voor mijn gevoel nog steeds de weg niet in weet.

Nu met introductie van dat premium abonnement staat alles weer op losse schroeven 😂 Zoals genoemd zie ik ook voor mij dat alle nieuwe features allemaal achter een paywall gaan komen..

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
NinjaKiwiNL schreef op zondag 30 maart 2025 @ 08:19:
Mijn Apple Watch is overleden na 4 en half jaar gebruik, en ben echt op zoek naar een vervanger. Vooral vanwege mijn long-covid moet ik vooral mijn hartslag in de gaten houden en onder een bepaald niveau houden (heel langzaam aan proberen revalideren ect). Nu was ik serieus aan het kijken naar een Garmin Fenix 8, heel anders dan een Apple Watch natuurlijk. Vooral de hoeveelheid data beschikbaar, accu, bouw van het horloge, Garmin app ect zijn wel punten waar ik blij van wordt. Apple health app vind ik echt een verschrikkelijke app, waar ik voor mijn gevoel nog steeds de weg niet in weet.

Nu met introductie van dat premium abonnement staat alles weer op losse schroeven 😂 Zoals genoemd zie ik ook voor mij dat alle nieuwe features allemaal achter een paywall gaan komen..
Waar staat dat de huidige functionaliteiten alleen nog te gebruiken zijn bij een abonnement? In mijn beleving komen er dingen bij en als je daarvan gebruik wil maken dan betaal je daarvoor.

Dit schema geeft mooi weer dat de dingen die jij met een Finex 8 wil doen kosteloos mogelijk blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door GoEV6 op 30-03-2025 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

GoEV6 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 08:25:
[...]

Waar staat dat de huidige functionaliteiten alleen nog te gebruiken zijn bij een abonnement? In mijn beleving komen er dingen bij en als je daarvan gebruik wil maken dan betaal je daarvoor.

Dit schema geeft mooi weer dat de dingen die jij met een Finex 8 wil doen kosteloos mogelijk blijven.
Ik zeg niet dat huidige functionaliteiten alleen nog te gebruiken zijn met een abonnement, maar dat ik bang ben dat toekomstige updates die nieuwe functionaliteiten brengen, meer en meer achter dat abonnement zullen verdwijnen. En voor zulke prijzige horloges vind ik dat echt een no-go. Natuurlijk heb ik geen glazen bol, maar als we de huidige trend zien, kan het makkelijk die kant op gaan, vandaar mijn twijfel om voor een Garmin te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoEV6
NinjaKiwiNL schreef op zondag 30 maart 2025 @ 10:05:
[...]

Ik zeg niet dat huidige functionaliteiten alleen nog te gebruiken zijn met een abonnement, maar dat ik bang ben dat toekomstige updates die nieuwe functionaliteiten brengen, meer en meer achter dat abonnement zullen verdwijnen. En voor zulke prijzige horloges vind ik dat echt een no-go. Natuurlijk heb ik geen glazen bol, maar als we de huidige trend zien, kan het makkelijk die kant op gaan, vandaar mijn twijfel om voor een Garmin te gaan.
Zou kunnen idd. Kan ook dat Google Garmin overneemt en iedereen verplicht om via een Google account in te loggen. Ik zou me geen zorgen maken over de dingen die allemaal kunnen gaan gebeuren en werken aan je gezondheid. Als daarbij een Garmin horloge je kan helpen doen. Ik heb nu een week of 4 een Fenix 8 en heb vanmorgen voor het eerst 5 km hardgelopen. Ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Laatst online: 24-06 08:11
Dat abbbonment zag ik gisteren ook inderdaad toen ik een challenge wilde joinen die alleen voor Plus members was. Ik vind het jammer dat je hiermee nu zonder abbo soms het idee hebt dat je wat 'mist' buiten dat het ook gewoon irritant is om een betaaloptie in een app te hebben. Ik vind het ook nogal aan de prijs tov wat je ervoor krijgt, 9eu per maand of 90 per jaar.. Ik vraag me serieus af of hier echt een doelgroep voor is. Als die er is zouden er in dit forum iig een paar ingeteresseerden moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
joker1977 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:31:
[...]

Je kunt ze in Garmin Connect app instellen bij het gebruikers-profiel van je apparaat. Daar staan HR-zones, die kunnen idd. automatisch gegenereerd zijn, bijvoorbeeld omdat je ook de max HR door Garmin laat bepalen.

Maar, als jij automatisch je max HR laat bepalen is maar de vraag hoe accuraat dat is en dus hoe accuraat je zones zijn. Als die zones foutief zijn gedefinieerd, is je Load verdeling ook foutief.

Immers, stel jij hebt een (echte) Max HR van 200, maar je hoogst gemeten HR is bepaald op 170. Als je dan eens gaat hardlopen op HR 160, dan zou dat "in realiteit" waarschijnlijk een beetje intensief-duur/tempo zijn. Maar Garmin beschouwt dat als boven omslag, omdat je zones foutief zijn vastgelegd.
Ja precies, ik heb ze even gecheckt en ik ga er eigenlijk vanuit dat Garmin dat wel goed heeft bepaald. Ik zie het soms na een run ook staan dat ie is bijgesteld en dat is dan niet een waarde die ik heb gehaald in de run dus er zal vast wel iets slims achter zitten, ik heb ook direct ook geen andere methode beschikbaar om het beter te bepalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
jap85 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 15:13:
Dat abbbonment zag ik gisteren ook inderdaad toen ik een challenge wilde joinen die alleen voor Plus members was. Ik vind het jammer dat je hiermee nu zonder abbo soms het idee hebt dat je wat 'mist' buiten dat het ook gewoon irritant is om een betaaloptie in een app te hebben. Ik vind het ook nogal aan de prijs tov wat je ervoor krijgt, 9eu per maand of 90 per jaar.. Ik vraag me serieus af of hier echt een doelgroep voor is. Als die er is zouden er in dit forum iig een paar ingeteresseerden moeten zijn ;)
Ik denk dat er altijd wel een doelgroep is. Kijk ook bijvoorbeeld naar Strava Premium, dat kost ongeveer hetzelfde en biedt ook maar heel weinig meerwaarde tov een basis account. Toch zijn er veel mensen met zo’n abo.

Vergeet niet dat er ook gewoon heel veel mensen zijn met genoeg geld, die het allemaal niet zoveel uitmaakt waar dit soort kleine bedragen heen gaat. Dat zie je ook met de streamingdiensten voor video bijvoorbeeld: ik heb collega’s die er 5 of 6 hebben en daarnaast nog spotify , icloud abo , etc. Dit soort abonnementen bestaan bij de gratie van dat het maandbedrag net te overzien is, en niet hoger dan twee speciaalbiertjes per maand of twee cappuchino met havermelk in de binnenstad van de grote steden.

De mensen voor wie 10 euro per maand écht het verschil maakt die kopen vaak ook geen sporthorloges van 400-1200 euro, en dat weet Garmin ook wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
walterworld schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 21:42:
nieuws: Bandjes van smartwatches kunnen PFAS bevatten

Hoe gaan jullie om met bovenstaand nieuws, hoe zit dit met oom Ali bandjes?
Dat hangt ervan af: heb je een plastic bandje, of een siliconen bandje? Het probleem speelt voornamelijk met de plastic bandjes; de meeste siliconen bandjes bevatten geen PFAS en worden daarom als alternatief voorgesteld:
Wicks, the study’s lead author, says the team recommends purchasing lower-cost wristbands made from silicone. “If the consumer wishes to purchase a higher-priced band, we suggest that they read the product descriptions and avoid any that are listed as containing fluoroelastomers.”
Echter kan je nooit uitsluiten dat een siliconen bandje van AliExpress nog iets van PFAS bevat, maar de siliconen bandjes van Garmin bevatten in elk geval geen PFAS. Garmin heeft ook een lijst beschikbaar gemaakt met alle verboden stoffen voor zijn bandjes:

https://www8.garmin.com/s...icted_Substances_List.pdf

Bij andere merken heb je vaak te maken met plastic bandjes, en dat zijn degene waar hoge concentraties PFAS in gevonden zijn. Ook hier is het advies om te vervangen door een siliconen bandje. Of als je meer budget hebt: leer of titanium.

[ Voor 31% gewijzigd door XWB op 31-03-2025 00:25 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
Hmmm, iemand nog hetzelfde meegemaakt?

Gisterenavond gaan fietsen, volgens mijn Garmin Edge 840 heb ik 18u hersteltijd, op mijn Fenix 8 zie ik 0u hersteltijd staan.

Hoe kan dit? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Stancke schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:36:
Hmmm, iemand nog hetzelfde meegemaakt?

Gisterenavond gaan fietsen, volgens mijn Garmin Edge 840 heb ik 18u hersteltijd, op mijn Fenix 8 zie ik 0u hersteltijd staan.

Hoe kan dit? :|
Zijn de apparaten gesynchroniseerd? Heb je je horloge om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
GoEV6 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:20:
[...]

Zijn de apparaten gesynchroniseerd? Heb je je horloge om?
Uiteraard, na de fietsrit netjes gesynchroniseerd met Garmin Connect en daarna ook mijn horloge.
Mijn horloge draag ik 7/7 dus dat kan het ook niet zijn. Ik dacht gisterenavond dat er misschien vertraging op zat, maar deze morgen mijn Edge 840 opgestart en daar stond er nog 17u hersteltijd en op mijn Fenix 8 nog steeds 0u.

Heel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:23
Vraagje: mijn Fenix 6x solar geeft momenteel aan dat de zon om 5:14 op gaat en om 18:11 onder. Ik krijg niet gevonden waarom dit verkeerd staat, klok staat op auto, ik heb geen andere tijdzone ingesteld. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:09

vhal

ಠ_ಠ

Stefke schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:19:
Vraagje: mijn Fenix 6x solar geeft momenteel aan dat de zon om 5:14 op gaat en om 18:11 onder. Ik krijg niet gevonden waarom dit verkeerd staat, klok staat op auto, ik heb geen andere tijdzone ingesteld. Iemand een idee?
Horloge even uit en aanzetten. Het euvel had ik namelijk ook een keer met mijn F6, geen idee wat de oorzaak was.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:11
Nieuwe Garmin Vivoactive 6: https://www.garmin.com/nl-NL/p/1555457
Garmin doet z'n best om hun line-up zo ingewikkeld mogelijk te maken geloof ik..
Deze wordt nog steeds onder de Venu 3 geplaatst (in ieder geval qua prijs) met een goedkopere afwerking (kunststof ipv metalen details), geen microfoon en speaker, geen barometer/hoogtemeter en geen ECG.
Maar hij krijgt wel extra sportprofielen (o.a. trailrun) en metrics als het trainingseffect, die dan weer niet op een Venu 3 zitten..
Ik zie in de specs nog niet of hij de gen 4 of gen 5 sensor heeft.

Bijvoorbeeld de vergelijking tussen deze modellen: https://www.garmin.com/nl...08&compareProduct=1611937

[ Voor 14% gewijzigd door Hathi op 01-04-2025 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Hathi schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:08:
Nieuwe Garmin Vivoactive 6: https://www.garmin.com/nl-NL/p/1555457
Garmin doet z'n best om hun line-up zo ingewikkeld mogelijk te maken geloof ik..
Deze wordt nog steeds onder de Venu 3 geplaatst (in ieder geval qua prijs) met een goedkopere afwerking (kunststof ipv metalen details), geen microfoon en speaker, geen barometer/hoogtemeter en geen ECG.
Maar hij krijgt wel extra sportprofielen (o.a. trailrun) en metrics als het trainingseffect, die dan weer niet op een Venu 3 zitten..
Ik zie in de specs nog niet of hij de gen 4 of gen 5 sensor heeft.

Bijvoorbeeld de vergelijking tussen deze modellen: https://www.garmin.com/nl...08&compareProduct=1611937
Gen 4 volgens DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...ils-hands-everything.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 26-06 01:12
Zijn hier mensen die van een Apple watch zijn overgestapt naar een Garmin?

Enige wat ik wil is sport en slaap bijhouden, trends en heart rate zone tijdens sport. Ik heb gisteren de series 10 aangeschaft maar oog ook op een Garmin puur voor de batterij. Tegelijkertijd kijk ik weer naar de Apple Watch Series 10 omdat volgens meerdere Youtubers de tracking voor zowel slaap en hartslag beter is. Wat ik ook zo fijn vind aan de Series 10 is dat hij redelijk licht is. Ik voel 'm 8/10 keer niet om mijn pols.

Nu zie ik de Fenix 8 (met ING punten) voor 690 euro... Ik weet het niet, misschien is de Fenix 8 te zwaar ? of moet ik naar de FR 965 kijken?

Mailen, appen, smsen doe ik echt niet. Ik heb liever dragen en vergeten. Maar een mooi beeldscherm is zeker te waarden.

[ Voor 10% gewijzigd door FbdJ op 01-04-2025 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:51
FbdJ schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:07:
Hier jaren geleden Garmin, toen een 5 jaar Apple en nu weer een 6 maanden terug naar Garmin.
Wat een verademing. Tuurlijk Apple is fijn maar die batterij…..

Ik ben geen fanatieke sporter maar vind m heerlijk ook slaap en trends en gewoon een berichtje kunnen lezen.
Zelf heb ik de Fenix 8 51 Amoled, mooi beeldscherm en met mijn gebruik haal ik 3 weken op de batterij. Tevens ben ik enorm fan van de ingebouwde zaklamp.
Succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
FbdJ schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:07:

Enige wat ik wil is sport en slaap bijhouden, trends en heart rate zone tijdens sport. Ik heb gisteren de series 10 aangeschaft maar oog ook op een Garmin puur voor de batterij. Tegelijkertijd kijk ik weer naar de Apple Watch Series 10 omdat volgens meerdere Youtubers de tracking voor zowel slaap en hartslag beter is. Wat ik ook zo fijn vind aan de Series 10 is dat hij redelijk licht is. Ik voel 'm 8/10 keer niet om mijn pols.

Nu zie ik de Fenix 8 (met ING punten) voor 690 euro... Ik weet het niet, misschien is de Fenix 8 te zwaar ? of moet ik naar de FR 965 kijken?

Mailen, appen, smsen doe ik echt niet. Ik heb liever dragen en vergeten. Maar een mooi beeldscherm is zeker te waarden.
Tja... de Fenix 8 is het flagship model en er zijn ook simpelere modellen die aan je requirements voldoen
ik wil is sport en slaap bijhouden, trends en heart rate zone tijdens sport.
Persoonlijk zou ik wel voor een model gaan met sapphire glas, weet niet of het model wat je kan kopen met rente punten dat is. (zou een goede deal zijn)

Ben zelf erg tevreden met mijn Fenix 8 en vind hem niet te groot (47mm) maar klein (en zeker dun) is hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Torgo schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:44:
[...]

Tja... de Fenix 8 is het flagship model en er zijn ook simpelere modellen die aan je requirements voldoen

[...]

Persoonlijk zou ik wel voor een model gaan met sapphire glas, weet niet of het model wat je kan kopen met rente punten dat is. (zou een goede deal zijn)

Ben zelf erg tevreden met mijn Fenix 8 en vind hem niet te groot (47mm) maar klein (en zeker dun) is hij niet.
De Fenix 8 met sapphire glas is helaas niet beschikbaar met rentepunten. De 7/7X solar Pro wel. Zou denk eerder voor een Fenix 8 gaan want futureproof? Alhoewel ik ben er nog niet uit, ik ben bang dat hij te zwaar is om 'm dagelijks te dragen.

[ Voor 10% gewijzigd door FbdJ op 01-04-2025 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:23
vhal schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:18:
[...]

Horloge even uit en aanzetten. Het euvel had ik namelijk ook een keer met mijn F6, geen idee wat de oorzaak was.
tnx, dat was het inderdaad! Vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
FbdJ schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:54:
[...]

De Fenix 8 met sapphire glas is helaas niet beschikbaar met rentepunten. De 7/7X solar Pro wel. Zou denk eerder voor een Fenix 8 gaan want futureproof? Alhoewel ik ben er nog niet uit, ik ben bang dat hij te zwaar is om 'm dagelijks te dragen.
Net 5K gerend, denk mijn langste ooit haha wat voelt het goed. Misschien te optimistisch maar ik ga werken voor een half marathon. Nou merkte ik vandaag met de series 10 dat het bedienen amper ging omdat mijn handen bezweet waren. Ik ging af en toe van workout screen wisselen (van hart zone naar aantal km) Ik kan dit misschien wel op een screen krijgen maar zit misschien toch echt de Fenix 8 proberen omdat deze ook knoppen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:11
Beginners vraag mbt aanschaf van een 'vorige generatie' Garmin.
Ik zit te kijken naar de aanschaf van een smart watch ivm inzicht gezondheid (vnl hartslag in het begin) voor een revalidatie traject dat binnenkort start. (In het begin lopen, wat zwemmen en wandelen, later uiteindelijk ook weer 'long distance hikes', hopelijk...).

Van de Instinct reeks, is net de 3e generatie uit.
Heeft het echter nog zin om naar de vorige 2e generatie Instinct 2 modellen te kijken, dit alleen mbt update-beleid vanuit fabrikanten of zit ik dan veel te veel in 'smartphone modus' te denken en geld dat helemaal niet voor smartwatches, dat een gebrek aan een 'essentiële update' het ding eigenlijk obsolete maakt?

[ Voor 5% gewijzigd door Baserk op 01-04-2025 21:04 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Ik zou zeker de 965 meenemen @FbdJ , ook Amoled en behoorlijk lichter dan de Fenix 8, qua functionaliteit zo goed als gelijk (geen duikknoppen en speaker/mic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:04
Vraag zelf beantwoord door nóg beter te zoeken 7(8)7

[ Voor 86% gewijzigd door cyclofosfamide op 01-04-2025 21:31 ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FbdJ
Frenz64 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:08:
Ik zou zeker de 965 meenemen @FbdJ , ook Amoled en behoorlijk lichter dan de Fenix 8, qua functionaliteit zo goed als gelijk (geen duikknoppen en speaker/mic)
Ik zie nu ook een Epix Pro gen 2 sapphire voor 639. Als het goed is is deze ook lichter.

Dus

Epix Pro gen 2 sapphire voor 639

Of

Fenix 8 (non-sapphire) voor 690.

Ik vind de sapphire er toch wel echt mooi uit zien en hij is lichter wat ik ook waardeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goerriaan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-06 16:16
Edit Epix gen 2 non pro sapphire

https://www.i-run.com/wat...itanium_fiche_113487.html

[ Voor 15% gewijzigd door goerriaan op 01-04-2025 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
dit is niet de pro, dacht even dat het de pro was.

[ Voor 9% gewijzigd door FbdJ op 01-04-2025 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goerriaan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-06 16:16
Ja zie het, beetje misleidend omdat gen 2 ook wel als pro wordt gebruikt op het web.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:50
Baserk schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:03:
Beginners vraag mbt aanschaf van een 'vorige generatie' Garmin.
Ik zit te kijken naar de aanschaf van een smart watch ivm inzicht gezondheid (vnl hartslag in het begin) voor een revalidatie traject dat binnenkort start. (In het begin lopen, wat zwemmen en wandelen, later uiteindelijk ook weer 'long distance hikes', hopelijk...).

Van de Instinct reeks, is net de 3e generatie uit.
Heeft het echter nog zin om naar de vorige 2e generatie Instinct 2 modellen te kijken, dit alleen mbt update-beleid vanuit fabrikanten of zit ik dan veel te veel in 'smartphone modus' te denken en geld dat helemaal niet voor smartwatches, dat een gebrek aan een 'essentiële update' het ding eigenlijk obsolete maakt?
Dat geldt niet voor Garmins, die kunnen heel lang meegaan. Ik heb pas een tweedehands model aangeschaft, ben er heel blij mee en draag 'm dagelijks. Helaas heeft ie geen ingebouwde hartslagsensor, hij is ook wat ouder: een fenix 3 uit 2015. Batterij doet het nog prima en wordt volledig ondersteund door Garmin Connect.
Wat dat laatste betreft, zelfs horloges uit 2006 worden nog ondersteund...

Nieuwere toestellen hebben net iets meer functionaliteit en net iets betere sensoren, maar dat betekent echt niet dat een ouder model meteen bij het grofvuil kan.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-06 17:13
NinjaKiwiNL schreef op zondag 30 maart 2025 @ 10:05:
[...]

Als je al twijfelt dan zou het zijn omdat ze the Gates of hell hebben geopend. Het is niet anders dan de Netflixen, HBO’s en Disney’s van deze wereld. Garmin ziet een extra verdienmodel, Apple en weet ik wie zullen spoedig volgen. Kijk gewoon naar de features en wat je ervoor over hebt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Wat ik wel een interessante casus/discussie vindt om hier op te werpen:

Heb je als koper van een horloge op moment X "recht" om de features die op dat moment geboden worden te houden, zonder toekomstige meerprijs? En dan niet voor eeuwig, maar bijvoorbeeld wel voor 5 jaar?

Ofwel, als je nu een Fenix 8 koopt dan koop je een product (fysiek horloge) en dienst (de service van de connect app) voor bedrag X en daar krijg je dan het horloge voor en een reeks rapportages.

Als Garmin (even hypothetisch) dan over 2 jaar bijvoorbeeld besluit om diensten die gratis waren betaald te maken, bijvoorbeeld door slaap-rapportage achter een paywall te zetten. Is jouw aanschaf dan non-conform geworden? Het "afgenomen product" werkt immers niet meer.

Lijkt mij interessant om jullie visie hierop te horen. Als ik het vergelijk met een auto: een dealer mag ook kiezen om een feature (bijvoorbeeld stoelverwarming) als "luxe optie" aan te bieden met een abonnement. Maar diezelfde dealer zou niet bij een bestaande auto waarvoor iemand bij aanschaf die optie heeft genomen dit ineens mogen 'uitzetten'. Lijkt mij. Mag een Garmin dat wel, zouden ze functies mogen 'uitschakelen' en ineens achter paywall zetten?

Mijn onderbuikgevoel zegt dat het dan misschien nog uitmaakt of functies "essentieel zijn voor de werking van het apparaat" of "een bonus dat het er is". Maar dat maakt het juist een heel lastig gebied, want voor de een is iets anders essentieel dan voor de ander. En als Garmin een bepaalde optie uitzet omdat ze het niet meer vinden passen in het connect interface dan zal iedereen daarom morren maar het accepteren. Gaat het achter een pay-wall, dan voelen mensen zich gepiepeld ;)

Iemand ideeën bij het bovenstaande?

PS: Dit staat even helemaal los van de "hoe lang is je horloge ondersteund" discussie qua update of nieuwe features, dat staat hier even los van.

[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 02-04-2025 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Mij schiet als eerste Sonos te binnen, die oudere apparaten soort van slechter maakte? Dat ze alleen nog maar stand alone werkte ofzo? Daar was toen best veel rumour over.

Essentieel voor de werking lijkt me niet beslissend, je koopt een bepaalde functionaliteit en behoort die te houden als consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
En voor iedereen die een Garmin wil kopen en klant is bij ING -> door je voordeel bij de webshop van ING. Scheelt velen Euro's. Levering is super snel.

Fenix 8 47 mm € 690,-
Forerunner 965 € 454,-

Enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Frenz64 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:31:
Mij schiet als eerste Sonos te binnen, die oudere apparaten soort van slechter maakte? Dat ze alleen nog maar stand alone werkte ofzo? Daar was toen best veel rumour over.

Essentieel voor de werking lijkt me niet beslissend, je koopt een bepaalde functionaliteit en behoort die te houden als consument.
Zo sta ik er ook een beetje in. Maar dan zou je dus zeggen: de functionaliteiten (zowel fysiek, qua hardware als qua rapportage / grafiekjes / statistieken in de app) die geboden worden op het moment van aankoop zijn een soort 'ondergrens' van wat in ieder geval x jaar zou moeten werken. Kortom, als je een Fenix 7 koopt dan wil je dat alles wat op dat moment geboden wordt over x jaar ook nog steeds werkt. Komt er in juni een nieuwe feature uit waarin Fenix 7 niet meer 'meegaat'? Prima wat mij betreft. Jammer, maar het goed recht van Garmin om te segmenteren in welke modellen de nieuwe features krijgen.

Maar besluit Garmin om een feature die er ten tijde van de aankoop was uit te schakelen, dan zou je dus een verhaal moeten hebben. Vraag blijft: mag je álle features dan als 'functionaliteit' beschouwen? Even concreet voorbeeld: stel Garmin stopt morgen met de ludieke 'badges' die je krijgt als je op 1 januari loopt, bij onder nul loopt, een x aantal km loopt, etc.? Kan je dan een punt maken dat de functionaliteit van je horloge niet meer is wat het was bij aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Valorian schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:03:
Wat ik wel een interessante casus/discussie vindt om hier op te werpen:

Heb je als koper van een horloge op moment X "recht" om de features die op dat moment geboden worden te houden, zonder toekomstige meerprijs? En dan niet voor eeuwig, maar bijvoorbeeld wel voor 5 jaar?

Ofwel, als je nu een Fenix 8 koopt dan koop je een product (fysiek horloge) en dienst (de service van de connect app) voor bedrag X en daar krijg je dan het horloge voor en een reeks rapportages.

Als Garmin (even hypothetisch) dan over 2 jaar bijvoorbeeld besluit om diensten die gratis waren betaald te maken, bijvoorbeeld door slaap-rapportage achter een paywall te zetten. Is jouw aanschaf dan non-conform geworden? Het "afgenomen product" werkt immers niet meer.

Lijkt mij interessant om jullie visie hierop te horen. Als ik het vergelijk met een auto: een dealer mag ook kiezen om een feature (bijvoorbeeld stoelverwarming) als "luxe optie" aan te bieden met een abonnement. Maar diezelfde dealer zou niet bij een bestaande auto waarvoor iemand bij aanschaf die optie heeft genomen dit ineens mogen 'uitzetten'. Lijkt mij. Mag een Garmin dat wel, zouden ze functies mogen 'uitschakelen' en ineens achter paywall zetten?

Mijn onderbuikgevoel zegt dat het dan misschien nog uitmaakt of functies "essentieel zijn voor de werking van het apparaat" of "een bonus dat het er is". Maar dat maakt het juist een heel lastig gebied, want voor de een is iets anders essentieel dan voor de ander. En als Garmin een bepaalde optie uitzet omdat ze het niet meer vinden passen in het connect interface dan zal iedereen daarom morren maar het accepteren. Gaat het achter een pay-wall, dan voelen mensen zich gepiepeld ;)

Iemand ideeën bij het bovenstaande?

PS: Dit staat even helemaal los van de "hoe lang is je horloge ondersteund" discussie qua update of nieuwe features, dat staat hier even los van.
Zaken die je direct op je horloge zelf kunt doen en bekijken (zoals slaap verslag / score) zullen echt niet achter een paywall belanden. Het heet Connect+ dus het gaat echt om extra grappen en grollen die alleen in de connect app / webportal zitten zoals exta analyse en badges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
FbdJ schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:30:
[...]

Ik zie nu ook een Epix Pro gen 2 sapphire voor 639. Als het goed is is deze ook lichter.
Die is idd een paar gram lichter dan de non Sapphire maar nog steeds een stuk zwaarder dan de 965. 70gr vs 53gr, dat voel je echt wel aan je pols.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FbdJ
jap85 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:57:
[...]

Die is idd een paar gram lichter dan de non Sapphire maar nog steeds een stuk zwaarder dan de 965. 70gr vs 53gr, dat voel je echt wel aan je pols.
Ik ga voor de Fenix 8 (non sapphire) RVS. Deze weegt ongeveer 53g zonder band (op basis van een video) Ik was ook van plan om een nylon band te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

FbdJ schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:00:
[...]

Ik ga voor de Fenix 8 (non sapphire) RVS. Deze weegt ongeveer 53g zonder band (op basis van een video) Ik was ook van plan om een nylon band te halen.
Ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden. Ik had ook een Apple Watch en twijfel sterk over welke te halen. De ING rentepunten prijs is idd erg netjes.

Ik heb zelf lang een Diesel horloge gedragen van 181 gram, twijfel dan daarop ook of ik voor de 47 of 51 zal gaan.😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FbdJ
NinjaKiwiNL schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:31:
[...]

Ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden. Ik had ook een Apple Watch en twijfel sterk over welke te halen. De ING rentepunten prijs is idd erg netjes.

Ik heb zelf lang een Diesel horloge gedragen van 181 gram, twijfel dan daarop ook of ik voor de 47 of 51 zal gaan.😂
Hij komt als het goed is morgen binnen. Ik zal ‘m testen en je over een paar dagen (in het weekend?) een update geven wat ik ervan vind tov de AW S10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 23:33
voor diegenen die ook de expeditieuitdagingen doen: de Denali uitdaging is gerenamed naar de eerdere naam van de berg: McKinley.... .. . |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 02-04-2025 15:38 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:09
Maar... Zo heet die berg tegenwoordig toch ook gewoon? Daar mag je het mee oneens zijn, maar toch is het zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
FbdJ schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:08:
[...]

Hij komt als het goed is morgen binnen. Ik zal ‘m testen en je over een paar dagen (in het weekend?) een update geven wat ik ervan vind tov de AW S10
Heel veel plezier ermee!

Veel inzichten hebben wat tijd nodig voordat ze relevant zijn dus dat zal je pas later kunnen ontdekken/beoordelen.

Zelf vind ik ‘Fitness age’ een leuke metric, die gebruikt verschillende datapunten om je fitness leeftijd in te schatten. Daarvoor heeft hij wel je gewicht nodig. Die kan hij automatisch krijgen via een Garmin weegschaal of via een omweg van andere smart weegschalen (Withings) of je kan manueel je gewicht updaten maar dat is wel een beetje gedoe natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 23:33
SlaadjeBla schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:50:
Maar... Zo heet die berg tegenwoordig toch ook gewoon? Daar mag je het mee oneens zijn, maar toch is het zo.
tot voor een paar dagen geleden was de naam van de badge 'Denali', dat is nu weer door Trump teruggedraaid ( de naam van de berg uiteraard, niet de badge), Garmin heeft nu de naam ook weer naar McKinley gezet van dezelfde badge

Wikipedia: Denali–Mount McKinley naming dispute

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hopjesvla79 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:46:
[...]

tot voor een paar dagen geleden was de naam van de badge 'Denali', dat is nu weer door Trump teruggedraaid ( de naam van de berg uiteraard, niet de badge), Garmin heeft nu de naam ook weer naar McKinley gezet van dezelfde badge

Wikipedia: Denali–Mount McKinley naming dispute
Dem Führer entgegenarbeiten

Tja... We gaan een zware tijd tegemoet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:21
Ik heb een gek probleem. Elke keer als ik een cycling coach instel die gericht is op het verbeteren vd fitheid, dan switched ie na een tijdje naar hardloop workouts 🥹. En switched niet meer terug. Het lijkt erop dat ie niet kan handelen als ik afentoe een rondje ren. Deze bug maakt daarmee die cycling coach onbruikbaar..
Google geeft (mij) geen hits op dit probleem.. herkent iemand dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M48Z_pNiDPi_vHHjBJYl0Odd040=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FEl35AfSWKhkrLSwT45SVSCr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FbdJ
Torgo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:05:
[...]

Heel veel plezier ermee!

Veel inzichten hebben wat tijd nodig voordat ze relevant zijn dus dat zal je pas later kunnen ontdekken/beoordelen.

Zelf vind ik ‘Fitness age’ een leuke metric, die gebruikt verschillende datapunten om je fitness leeftijd in te schatten. Daarvoor heeft hij wel je gewicht nodig. Die kan hij automatisch krijgen via een Garmin weegschaal of via een omweg van andere smart weegschalen (Withings) of je kan manueel je gewicht updaten maar dat is wel een beetje gedoe natuurlijk. :)
Bedankt! IK ga maar eens de Fenix 8 Complete beginners Guide van DC Rainmaker bekijken YouTube: Garmin Fenix 8: The Complete Beginners Guide Hij legt oa uit wat trainling load en recovery etc. etc. inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FbdJ
Torgo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:05:
[...]

Heel veel plezier ermee!

Hij is binnen, hier is mijn eerste indruk, ik zal na enkele dagen een update geven:

- Hij is veel lichter dan gedacht en bizar maar hij ligt veel lekkerder dan de Series 10... Ik denk dat het komt doordat de Fenix 8 rond is.

- Ik heb Garmin altijd gekend om ugly display vandaar nooit echt lange tijd geprobeerd; maar het scherm is heel mooi.

- Ik vind de RVS rand er chique uitzien.

Hij is aan het updaten en ga zo lekker na alles instellen een rondje doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
FbdJ schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:54:
[...]

Hij is binnen, hier is mijn eerste indruk, ik zal na enkele dagen een update geven:

- Hij is veel lichter dan gedacht en bizar maar hij ligt veel lekkerder dan de Series 10... Ik denk dat het komt doordat de Fenix 8 rond is.

- Ik heb Garmin altijd gekend om ugly display vandaar nooit echt lange tijd geprobeerd; maar het scherm is heel mooi.

- Ik vind de RVS rand er chique uitzien.

Hij is aan het updaten en ga zo lekker na alles instellen een rondje doen!
Ik ben tot zover tevreden over de UI. Nachtje mee geslapen maar merk wel dat de band en dus mijn arm warm wordt. En dan voel ik ‘m wel. Zodra ik opsta voel ik ‘m niet meer dus heeft echt met de warmte te maken. Ik ga maar eens kijken naar een nylon band, iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:36
Ik heb net 8x naar een post moeten doorklikken om te ontdekken over welk horloge je het eigenlijk hebt.
En ik ben het ook alweer vergeten.

Zet er even bij welke, anders heeft het wel een erg hoog liefdagboek gehalte zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Stefangrp schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 07:19:
Ik heb net 8x naar een post moeten doorklikken om te ontdekken over welk horloge je het eigenlijk hebt.
En ik ben het ook alweer vergeten.

Zet er even bij welke, anders heeft het wel een erg hoog liefdagboek gehalte zo
Excuus, het gaat om de Fenix 8 47mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 00:06
Zojuist de Polar vantage M3 besteld. Ben zeer benieuwd.
Afgelopen week flink wat reviews bekeken over allerlei merken en modellen. Zelf zit al in het polar ecosysteem. Dus 'n beetje gekleurd naar Polar ben ik al.

Maar dit keer flink zitten twijfelen om eens over te stappen naar garmin. Maar hoop de komende zeker 4 jaar weer vooruit te kunnen.

Voornamelijk voor spinning, bodypump en wandelen met routes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je een filmpje post wordt het gewaardeerd als je er even bij zat waar het over gaat en wat de conclusies zijn. Nu is het niet meer dan een linkdump ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Helaas... maar de Fenix 8 gaat retour. Om de 20 minuten valt de verbinding weg tussen de horloge en mijn Airpods Pro 2. En 3/10 keer bij opnieuw verbinding maken lukt het niet. Dat is wel jammer, mooie horloge, UI is ook mooi. Ja uiteraard nieuwste firmware.

[ Voor 6% gewijzigd door FbdJ op 04-04-2025 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

FbdJ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:25:
Helaas... maar de Fenix 8 gaat retour. Om de 20 minuten valt de verbinding weg tussen de horloge en mijn Airpods Pro 2. En 3/10 keer bij opnieuw verbinding maken lukt het niet. Dat is wel jammer, mooie horloge, UI is ook mooi. Ja uiteraard nieuwste firmware.
Jammer! Was heel benieuwd naar je verdere ervaringen met de Garmin Fenix 8. Wat ik voor zover lees, is dat dit alleen een issue is met de AirPods Pro 2, niet met de eerste generatie of andere merken, heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
NinjaKiwiNL schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:51:
[...]

Jammer! Was heel benieuwd naar je verdere ervaringen met de Garmin Fenix 8. Wat ik voor zover lees, is dat dit alleen een issue is met de AirPods Pro 2, niet met de eerste generatie of andere merken, heel apart.
Mijn Sony XM4 geeft hetzelfde resultaat. Ik heb het net geprobeerd, half uur lang muziek geluisterd en hij kapt er weer mee. Dat is natuurlijk waarom ik hem retour doe + de Series 10 is toch net wat lichter alhoewel de Fenix 8 lekker ligt, is de series 10 fijner tijdens het slapen. Ik zou het gewoon uitproberen als ik jou was! Misschien ervaar jij geen problemen.

In ieder geval was mijn eerste indruk goed, hierbij heb ik muziek geluisterd via iPhone. Ook een dingetje vandaag tijdens het rennen buiten, de maps hapert wel af en toe, het is natuurlijk geen smartwatch maar meer een sportwatch.. dus daar moet je even aan wennen. vond het zelf geen dealbreaker. En, als je muziek luistert veranderd de batterijduur van 14 dagen naar 11-10 uur. Na 35 minuten rennen is mijn batterijduur (na het stoppen van muziek en workout) van 14 dagen naar 12 gegaan. Dus in de praktijk weet ik niet hoelang hij echt meegaat bij zul gebruik (AOD is natuurlijk uit) In ieder geval vele malen beter dan de Series 10. Maar ik moet zeggen zo erg is het opladen van de S10 ook niet, het gaat super snel. in 20-30 minuten zit hij altijd op 100%.

Ik hoop dat Apple met de volgende WatchOS 12 meer data vrijgeeft wat betreft health en workout. Geruchten zeggen van wel maarja geruchten zijn geruchten.

[ Voor 41% gewijzigd door FbdJ op 04-04-2025 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Die eerste kun je wegstrepen want dat artikel is en 2 jaar oud en gaat over iphone Airpods connectie. Dat is natuurlijk opgelost. Mijn Airpods Pro 2 lopen nooit vast op een iPhone, Mac en Windows. Het is toch echt een Garmin <-> Apple dingetje en wiens schuld het is maakt mij niet uit.. ik verwacht dat ik zorgeloos muziek kan luisteren. Het feit dat de Airpods wel werken op Windows laat misschien al zien dat het aan Garmin ligt maar who knows... Ik kan niet in de broncode kijken van beide devices :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:01
Wel balen dat die Fenix8 daar ook last van heeft, van wegvallende BT verbinding met oordopjes.
Mijn Venu hapert ook aan één stuk door met mijn oordopjes (zowel een setje Jabra's als Sony XM4's).
Als ik loop, dan wil het wel. Zodra ik ga rennen, dan begint het gehaper. Echt heel vaag. In huis kan ik m'n horloge op 10m afstand hebben, in een andere kamer. Maar zodra het ding om m'n pols zit (of in de binnenzak van m'n jas, nog dichterbij m'n hoofd 8)7 ) dan is de verbinding prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:24:
[...]

Als je een filmpje post wordt het gewaardeerd als je er even bij zat waar het over gaat en wat de conclusies zijn. Nu is het niet meer dan een linkdump ;)
Ok, maar ik dacht de titel zegt al genoeg? Zeker gezien de discussie hier eerder over Garmin Connect+. Maar.. ik zal mijn leven proberen te verbeteren de volgende keer. :+

Pagina: 1 ... 313 ... 318 Laatste