Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 312 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Rick13 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:06:
Bedankt voor het meedenken. Het voordeel is wel dat de Garmin de 165 een OLED scherm heeft.
Ik verwacht wel dat dit (zeker) in zonnige dagen een verschil maakt qua leesbaarheid..
Het is een persoonlijke kwestie, maar oleds vind ik vandaag de dag zo goed, dat leesbaarheid geen punt meer is. Hoe fel de zon ook schijnt, mijn oledscherm blijft perfect afleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:58
Ja, aangezien de Garmin Forerunner 55 geen OLED scherm heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:01
Geen OLED was altijd een voordeel in zonlicht. MIP schermen zijn in zonlicht uitermate goed afleesbaar. Maar zoals hierboven al genoemd is de kwaliteit van OLED schermen de laatste jaren dusdanig verbeterd dat die nu in zonlicht ook prima af te lezen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:46
Rick13 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:10:
Ja, aangezien de Garmin Forerunner 55 geen OLED scherm heeft..
Ik heb zelf een F255, ook geen OLED, maar MIP. Dat vind ik persoonlijk ook veel fijner. Zeer goed afleesbaar scherm (juist in de zon!!) en langere accuduur.

OLED vind ik vaak te vel als het in de omgeving wat donkerder is....

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
verguldebarman schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:47:
[...]

Ik heb zelf een F255, ook geen OLED, maar MIP. Dat vind ik persoonlijk ook veel fijner. Zeer goed afleesbaar scherm (juist in de zon!!) en langere accuduur.

OLED vind ik vaak te vel als het in de omgeving wat donkerder is....
Dat hoeft niet als de implementatie goed is. Als je 1% helderheid kunt tonen in het donker is dat prima te doen. Ik heb de indruk dat de meeste horloges op minimaal 10% of hoger blijven steken en dan is het inderdaad erg fel. Je hebt dan ook een hele goede ambient light sensor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:38
Ik snap weinig van mijn V02 Max momenteel. Als ik de laatste maanden bekijken dan heb ik vanaf iets voor de kerst te maken gehad met een paar keer flinke griep, natuurlijk de feestdagen zelf, even wat minder sporten etc. Maar vanaf eind januari ben ik weer structureel lekker aan het sporten, mijn ritme zit er weer in, intervals/longruns/easyruns/tennissen en heel veel wandelen met de hond. Maar mijn Vo2 MAX is lager dan ooit... Hoe dan???

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97M5bIGOQGQ8r6SlpSdrWwF-Q4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DqRVFmIn4E3hOLVcxDTbsFwy.jpg?f=fotoalbum_large

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juancho schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:12:
Ik snap weinig van mijn V02 Max momenteel. Als ik de laatste maanden bekijken dan heb ik vanaf iets voor de kerst te maken gehad met een paar keer flinke griep, natuurlijk de feestdagen zelf, even wat minder sporten etc. Maar vanaf eind januari ben ik weer structureel lekker aan het sporten, mijn ritme zit er weer in, intervals/longruns/easyruns/tennissen en heel veel wandelen met de hond. Maar mijn Vo2 MAX is lager dan ooit... Hoe dan???

[Afbeelding]
Gewicht veranderd, weinig VO2max tempo runs (daar reageert Garmin het beste op) of conditioneel gewoon achteruit gegaan. Je hartslag zou dan hoger moeten zijn bij hetzelfde tempo of je tempo lager bij dezelfde hartslag. Vergis je ook niet over de impact van de griep, al lijkt dat bij jou al weer even geleden.

En ik verdenk de kou/gebrek aan licht ervan. HRV is bij mij in deze periode ook bagger. Zal nu wel langzaamaan beter worden.

Ik had zelf ook het idee om goed getraind de winter uit te komen. Doel was om 2-wekelijks een HM te lopen. Conditioneel voelde het niet fantastisch de winter periode en 4 weken terug griep en 3 weken niet kunnen hardlopen.

Weer terug bij af :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 03-03-2025 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Aghanim schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:19:
[...]

Gewicht veranderd, weinig VO2max tempo runs (daar reageert Garmin het beste op) of conditioneel gewoon achteruit gegaan. Je hartslag zou dan hoger moeten zijn bij hetzelfde tempo of je tempo lager bij dezelfde hartslag. Vergis je ook niet over de impact van de griep, al lijkt dat bij jou al weer even geleden.

En ik verdenk de kou/gebrek aan licht ervan. HRV is bij mij in deze periode ook bagger. Zal nu wel langzaamaan beter worden.

Ik had zelf ook het idee om goed getraind de winter uit te komen. Doel was om 2-wekelijks een HM te lopen. Conditioneel voelde het niet fantastisch de winter periode en 4 weken terug griep en 3 weken niet kunnen hardlopen.

Weer terug bij af :*)
Mmm ja ik ben wel 2,5 kilo zwaarder dan voor kerst (zoals eerder gemeld, afvallen gaat bij mij mega traag of lukt eigenlijk al vele, vele jaren niet). Maar anderzijds voel ik me fit en mijn longruns gaan uitstekend. Sneller tempo dan een jaar geleden en mijn hartslag is ook prima. Als ik mij nou echt flink minder fit voelde snapte ik het nog. Verder slaap ik goed, geen specifieke stress waarden om je zorgen bij te maken etc.

Ik zal het de komende weken even aankijken dan.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:51
Juancho schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:31:
[...]

Mmm ja ik ben wel 2,5 kilo zwaarder dan voor kerst (zoals eerder gemeld, afvallen gaat bij mij mega traag of lukt eigenlijk al vele, vele jaren niet). Maar anderzijds voel ik me fit en mijn longruns gaan uitstekend. Sneller tempo dan een jaar geleden en mijn hartslag is ook prima. Als ik mij nou echt flink minder fit voelde snapte ik het nog. Verder slaap ik goed, geen specifieke stress waarden om je zorgen bij te maken etc.

Ik zal het de komende weken even aankijken dan.
Hier was ook wat discussie over in het hardloop topic, meerdere mensen herkennen dit. Het lijkt erop dat Garmin begin van het jaar wat verandert heeft aan de algoritmes. Ook de training status lijkt beetje in de war.

Ik herken het ook, maar mijn race prognoses blijven nog wel gewoon netjes dalen :D

Niet teveel van aantrekken en vooral je gevoel volgen ;)

Ik moet zeggen dat ik toevallig weer 1 puntje ben gestegen dit weekend, en plots staat mn trainig status op productief. (Wel in 1 weekend in totaal 36km gelopen, misschien dat Garmin wat 'negatiever' is geworden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
kepler schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:37:
[...]

Hier was ook wat discussie over in het hardloop topic, meerdere mensen herkennen dit. Het lijkt erop dat Garmin begin van het jaar wat verandert heeft aan de algoritmes. Ook de training status lijkt beetje in de war.

Ik herken het ook, maar mijn race prognoses blijven nog wel gewoon netjes dalen :D

Ik moet zeggen dat ik toevallig weer 1 puntje ben gestegen dit weekend, en plots staat mn trainig status op productief. (Wel in 1 weekend in totaal 36km gelopen, misschien dat Garmin wat 'negatiever' is geworden?)
Ah goeie tip van de race prognoses. Bij mij staan die best scherp. Zie daar geen negatieve veranderingen in. Dan zal de Vo2 Max vast vanzelf week weer herstellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:40
kepler schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:37:
[...]

Hier gaat de traningsstatus nu ook opeens weer de goede kant op na de recente onverklaarbare dip waar menigeen last van had. Ik gooi het maar op de Garmin algoritmes.

Overigens schiet mijn HRV ook opeens weer omhoog (zonnig weer?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:50
Grappig, mijn epic 2 heb gaat ook met stappen vooruit. Race prognose en vo2max niet.
Maar ook flink ziek geweest 1,5 maand terug, dus ik wijt het gewoon aan die griep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderflash
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 13:23
Beste Tweakers,

Een gps vraag. Op dit moment ben ik met mijn vrouw in de Dolomieten, waar we lekker aan het skiën zijn. Nu hebben we allebei een Garmin horloge, ik een Fenix 5 en mijn vrouw een Venu 3S. Aan het eind van de dag hebben we een verschil in kilometers terwijl we samen de pistes afgaan. Het verschil bedraagt ca. 3km meer wat de Venu 3S t.o.v. de Fenix 5 aangeeft. In de instellingen van de Fenix 5 zijn GPS + Galileo ingesteld en in de Venu 3S staan alle GPS instellingen aan.
Heeft er iemand van jullie een idee waar dit verschil in GPS in kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:58

Gregory76

Sony PlayStation freak

Rick13 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:06:
Bedankt voor het meedenken. Het voordeel is wel dat de Garmin de 165 een OLED scherm heeft.
Ik verwacht wel dat dit (zeker) in zonnige dagen een verschil maakt qua leesbaarheid..
Ik heb de 165 (music), nog niet zo lang. Hij bevalt erg goed! Mooi scherm, ruim voldoende mogelijkheden en het is niet zo'n groot, lomp ding. Ik ben er erg blij mee.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Gregory76 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:57:
[...]

Ik heb de 165 (music), nog niet zo lang. Hij bevalt erg goed! Mooi scherm, ruim voldoende mogelijkheden en het is niet zo'n groot, lomp ding. Ik ben er erg blij mee.
Bedankt. Hoe is de hartslag nauwkeurigheid en gps? Welke functies gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:57
Thunderflash schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:48:
Beste Tweakers,

Een gps vraag. Op dit moment ben ik met mijn vrouw in de Dolomieten, waar we lekker aan het skiën zijn. Nu hebben we allebei een Garmin horloge, ik een Fenix 5 en mijn vrouw een Venu 3S. Aan het eind van de dag hebben we een verschil in kilometers terwijl we samen de pistes afgaan. Het verschil bedraagt ca. 3km meer wat de Venu 3S t.o.v. de Fenix 5 aangeeft. In de instellingen van de Fenix 5 zijn GPS + Galileo ingesteld en in de Venu 3S staan alle GPS instellingen aan.
Gaan jullie letterlijk samen de pistes af (zelfde snelheid, zelfde bochtjes) of schiet ga jij harder en maak je logischerwijs minder bochten (of kortere bochtjes)? In het laatste geval maakt zij sowieso iets meer kilometers (meer bochten is simpelweg meer afstand tussen top en onderkant van de piste). Geen idee óf dit het is hoor, maar het kan wel degelijk veel schelen, zelfs als je dezelfde pistes pakt.

Hebben jullie Garmin's allebei het "skieën"-activiteit-profiel? In dat geval kan je ook in Connect per run kijken wat de verschillen zijn, en zo kijken of je iets meer kan achterhalen over het hoe en wat. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat er ergens een foutieve run gerekend is omdat het horloge een lift niet heeft herkend als lift maar als run heeft gerekend (dat gebeurde nog wel eens als een lift bijvoorbeeld naar beneden gaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:06

Toppertje

www.davideografie.nl

Juancho schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:12:

[Afbeelding]
Neem vooral die vo2max inschatting van Garmin niet al te serieus, een horloge kan niet meten wat het maximale volume zuurstof is wat je kan opnemen bij inspanning, dit wordt geschat op basis van andere gegevens. Onlangs deed ik een vo2max test bij een sportarts en mijn Garmin zit er maarliefst 6 naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppertje schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:30:
[...]

Neem vooral die vo2max inschatting van Garmin niet al te serieus, een horloge kan niet meten wat het maximale volume zuurstof is wat je kan opnemen bij inspanning, dit wordt geschat op basis van andere gegevens. Onlangs deed ik een vo2max test bij een sportarts en mijn Garmin zit er maarliefst 6 naast.
Dat klopt op zich (al was het bij mij met 2 verschil best in de buurt) maar de trend zou over het algemeen wel prima moeten kloppen. Die gaat bij @Juancho omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aghanim schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:15:
[...]

Dat hoeft niet als de implementatie goed is. Als je 1% helderheid kunt tonen in het donker is dat prima te doen. Ik heb de indruk dat de meeste horloges op minimaal 10% of hoger blijven steken en dan is het inderdaad erg fel. Je hebt dan ook een hele goede ambient light sensor nodig.
Die op mijn Venu 2 Plus is daar overigens heel slecht in. Wel een automatische brightness stand, maar veel te fel in het donker. Jammer dat Garmin dat zo matig heeft geïmplementeerd, want inderdaad moet je met een oled gewoon de brightness kunnen verlagen tot een punt waarin het ook in het donker acceptabel is. Zeker met een grotendeels donkere watchface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Rick13 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:05:
[...]

Bedankt. Hoe is de hartslag nauwkeurigheid en gps? Welke functies gebruik je?
De nauwkeurigheid van de hartslagmeter kan ik je helaas niet vertellen, want ik gebruik zelf geen band ofzo, dus heb geen referentie.
De GPS is prima. Ik heb nog niet meegemaakt dat hij zijn lock verliest ofzo en hij locked voor zover ik kan zien zo goed als direct zodra ik een run start wanneer ik de voordeur achter mij dicht trek.

Spotify lists downloaden en onderweg afspelen werkt top, al loop ik meestal toch zonder muziek 😬

Vooral alle statistieken (ook in Garmin Connect) na een run vind ik ideaal.

Ik loop zelf niet actief op zones, hartslag of vermogen enzo, maar dat al deze informatie (en meer) na een run mooi overzichtelijk beschikbaar is, is top.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 22:22

Quakie

quakelen

Ik heb vanochtend een Fenix 8 47mm gekocht via rentewinkel en ik was me niet bewust van dat deze standaard met gorilla glas komt ipv Sapphire. Mijn vorige horloge was een fenix5 sapphire, en mijn huidige is een epix gen2 sapphire.. Helaas verkopen ze niet via de rentewinkel de versie met sapphire of ik moet terug naar de epix pro. Dit wil ik niet want ik ben gevallen voor nieuwe design en iets groter scherm.

Ik heb echt geen idee of dit een grote impact is bij normaal gebruik (hardlopen, fietsen) ?
Ik heb vaker dat ik horloge tegen tafelrand aanstoot dan ergens anders aan…

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Tja, of sapphire nodig is? Lastig te zeggen.
Ik heb persoonlijk een hekel aan screen protectors, gebruik mijn iPhone ook al 4 jaar zonder. Maar daar ben ik heel voorzichtig mee en op mogelijk wat kleine oppervlakkige krasjes na die alleen te zien zijn na goed zoeken met een uitgeschakeld scherm, gaat dat best goed.
Mn horloge draag ik altijd. Dus daar altijd voorzichtig mee zijn lukt niet. Keertje langs een tafelrand of een tik tegen een muurtje gebeurt toch af en toe wel een keer. Daarom heb ik daar altijd voor de sapphire versie gekozen, nog nooit issues mee gehad. Maar geen idee hoe dat zonder sapphire geweest zou zijn..
De betere horloges bij een juwelier hebben ook allemaal sapphire, dat zal ook vast niet zonder reden zijn.

De meeste (online) Fenix 8 aanbieders hebben alleen maar de glas versies en daar zijn ze helaas meestal niet heel duidelijk over. In principe kan je het altijd al herkennen aan de kleurstelling van het horloge. Je start/stop knop is nu rood/oranje, dat is niet bij de sapphire versie. Garmin houdt de sapphire versies exclusief voor juweliers en de betere sport/outdoor winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderflash
Valorian schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:28:
[...]

Gaan jullie letterlijk samen de pistes af (zelfde snelheid, zelfde bochtjes) of schiet ga jij harder en maak je logischerwijs minder bochten (of kortere bochtjes)? In het laatste geval maakt zij sowieso iets meer kilometers (meer bochten is simpelweg meer afstand tussen top en onderkant van de piste). Geen idee óf dit het is hoor, maar het kan wel degelijk veel schelen, zelfs als je dezelfde pistes pakt.

Hebben jullie Garmin's allebei het "skieën"-activiteit-profiel? In dat geval kan je ook in Connect per run kijken wat de verschillen zijn, en zo kijken of je iets meer kan achterhalen over het hoe en wat. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat er ergens een foutieve run gerekend is omdat het horloge een lift niet heeft herkend als lift maar als run heeft gerekend (dat gebeurde nog wel eens als een lift bijvoorbeeld naar beneden gaat).
We doen dezelfde pistes, echter ik ski sneller en maak minder bochten. Toch vind ik een verschil van 3 km wel veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:44
Hathi schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:12:
Tja, of sapphire nodig is? Lastig te zeggen.
Ik heb persoonlijk een hekel aan screen protectors
Ik heb niet de luxe dat ik Fenixen met en zonder Sapphire side-by-side met elkaar te vergelijken, maar dcrainmaker wel. Hij schrijft over de Fenix 7 varianten:
Sapphire glass: This is more durable against scratches, but also has slightly dimmer visibility. In 2022, I wouldn’t overthink the scratch element, the glass they use on the regular non-sapphire units is very strong and I rarely scratch watches with it, despite treating them like crap.
Ik kan me niet voorstellen dat de reguliere Fenix 8 ineens slechter glas heeft gekregen, zeker als je kijkt naar de enorme prijsstijging t.o.v. de 7, dus ik zou gewoon genieten van je nieuwe horloge en er niet teveel over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:56
Thunderflash schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:22:
[...]

We doen dezelfde pistes, echter ik ski sneller en maak minder bochten. Toch vind ik een verschil van 3 km wel veel.
leg de activiteiten eens over elkaar, dan kun je exact zien waar het mis ging (truc: exporteren als GPX en daarna importeren in google maps)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Thunderflash schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:22:
[...]

Hoeveel is het als percentage van je totaal km's? Als je 30-45km op een dag aftikt is het <10%. Dat lijkt mij niet zo gek toch, als je lange s-bochten maakt ipv kort en snel naar beneden? Denk bijvoorbeeld aan een piste van 20m breed en +/- 1000 meter af te leggen afstand waar jij min of meer recht naar beneden gaat. Maakt zij over diezelfde afstand elke 25 meter een wat grotere bocht dan jij dan is dat 40x een extra stukje.

Maar goed, als je het écht wilt testen is het makkelijk: doe eens een ochtendje beide horloges om en kijk of ze dan wel (min of meer) gelijk uitkomen :) .. Voor je vriendin ook leuk, heeft ze meteen een nieuw snelheidsrecord op Garmin straks ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thunderflash schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:48:
Beste Tweakers,

Hmmm, ik heb volgens mij in een ver verleden (voor ik een 935 kocht?) ook kort een Fenix 5 geprobeerd en deze teruggestuurd ivm enorm teleurstellende GPS... In ideale omstandigheden ok, maar heel snel heel slecht signaal met alle gevolgen van dien.

Kan dus heel goed zijn dat deze omstandigheden niet bepaald in het voordeel van de fenix5 werken, 3km is wel heel veel maar weet niet over welke afstand (en in hoeverre hoogteveschillen ook dingen overhoop gooien).

Wat al gezegd wordt, vergelijk de gpx tracks eens... Maar hoe dan ook, de fenix 5 staat helaas niet bekend om zijn beste GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik zie dat mijn FR 265 Gorilla Glass 3 heeft maar ik heb er eigenlijk altijd al een beschermplaatje op. Daar zitten wel wat krasjes op, geen idee of het Gorilla Glass daar tegen bestand was maar voor mij dus een reden om nog even de beschermplaatjes erop te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

ZwolschBalletje schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:30:
[...]

Ik heb niet de luxe dat ik Fenixen met en zonder Sapphire side-by-side met elkaar te vergelijken, maar dcrainmaker wel. Hij schrijft over de Fenix 7 varianten:

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat de reguliere Fenix 8 ineens slechter glas heeft gekregen, zeker als je kijkt naar de enorme prijsstijging t.o.v. de 7, dus ik zou gewoon genieten van je nieuwe horloge en er niet teveel over nadenken.
@Hathi thanks.. inderdaad lastig maar ik denk dat ik op advies van @ZwolschBalletje af ga. Ik kon het niet vinden bij dcrainmaker in zijn fenix8 review. In zijn reviews zie ik vaak al beschadigingen op zijn horloges dus het is te zien dat hij niet voorzichtig is. Ook het feit dat hij al zo lang units reviewed ga ik wel op zijn advies af..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Er zit overigens ook nog verschil in de 'bezel' (de rand rondom het scherm). Bij de sapphire modellen is deze van titanium en bij de glas modellen is deze van RVS.
Ik geef zelf altijd de voorkeur aan een bezel zonder coating (want die coating beschadigd juist wel vrij snel en dan komt de originele bezel kleur zichtbaar). Bij de epix pro vond ik de witte behuizing die daar dan bij hoort echter niet mooi, dus ik heb nu wel een carbon grey DLC coating. Gaat tot nu toe eigenlijk ook best goed, zie nu twee krasjes zitten, maar bij mijn fenix 5 was die op een gegeven moment wel flink gehavend destijds.
Maar ik heb inderdaad geen ervaring met de huidige gorilla glass schermen die Garmin gebruikt, dus wellicht betaal ik wel gewoon altijd te veel en zouden gorilla glas horloges bij mij ook gewoon netjes blijven, maar ik durf de gok eigenlijk niet meer te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Ik had een 945 met Corning Gorilla Glass. Die had na een paar jaar flink gebruik op den duur één zichtbaar (in het juiste licht) krasje. Vorig jaar echter bij een rotsklim-tocht hoog in de alpen tegen een rots gestoten en een daarwerkelijke barst in het glas veroorzaakt (helemaal door, dus geen oppervlakte-kras).

Gelukkig zat dit het functioneren (alles was nog prima leesbaar) niet in de weg. En ook met water/condens/vocht geen problemen gehad, al besloot in veiligheidshalve wel om er niet meer mee te zwemmen of douchen.

Wel was de barst voor mij na 5 jaar 945 een mooie rechtvaardiging om voor de Fenix 7 Pro Sapphire te gaan. Ik heb daar ook nu weer geen beschermplaatje ofzo voor. Wel overweeg ik een robuste casing en screen protector te halen op Amazon voor die alpine-tochten. Voor alle andere sporten en daily life vind ik dat niet nodig.

Omdat een 945 met een barst weinig meer oplevert, een reparatie het eigenlijk niet meer waard is (zal denk ik al snel 100+ euro zijn?) én ik hem niet wil laten verstoffen in een lade heb ik deze nu meegegeven aan een collega die 5 maanden door Zuid Amerika trekt. Die was er logischerwijs erg blij mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 04-03-2025 10:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rick13
Bedankt allemaal. Het wordt de Garmin 165.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Zojuist de Fenix 8 geactiveerd. Ik vind het design frisser en ben blij met het iets grotere scherm...

Ik ga er maar vanuit dat het allemaal wel mee gaat vallen met bezet en het scherm. Nu mijn Epix gen2 te koop zetten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderflash
m0ridin schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:59:
[...]

Hmmm, ik heb volgens mij in een ver verleden (voor ik een 935 kocht?) ook kort een Fenix 5 geprobeerd en deze teruggestuurd ivm enorm teleurstellende GPS... In ideale omstandigheden ok, maar heel snel heel slecht signaal met alle gevolgen van dien.

Kan dus heel goed zijn dat deze omstandigheden niet bepaald in het voordeel van de fenix5 werken, 3km is wel heel veel maar weet niet over welke afstand (en in hoeverre hoogteveschillen ook dingen overhoop gooien).

Wat al gezegd wordt, vergelijk de gpx tracks eens... Maar hoe dan ook, de fenix 5 staat helaas niet bekend om zijn beste GPS.
Als we thuis zijn zal ik de gpx tracks eens met elkaar vergelijken. Dat de Fenix 5 een teleurstellende gps heeft was mij niet bekend. Thuis tijdens wandelingen is er een verwaarloosbaar verschil tussen de 2 horloges.
Overigens ben ik mij aan het oriënteren naar een Fenix 8, eind van het jaar rond black friday maar eens kijken of er een geschikte aanbieding voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
Ben het ook niet met @m0ridin eens @Thunderflash , ik heb een F5+ gehad en kan niet zeggen dat die wezenlijk slechter was dan de F6 Sapphire die ik daarna had. Nu zijn ze wel significant beter (Enduro 3), met zwemmen helemaal, maar door Multi-Band gps uiteraard ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@m0ridin heeft het wel over een F5 en niet een F5+, misschien maakt dat nog verschil. Maar ik had met mijn F5+ ook verre van de ervaring dat het dermate teleurstellend was dat je hem ervoor zou willen retourneren.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Rick13 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:19:
Bedankt allemaal. Het wordt de Garmin 165.
De 'gewone', of de 'music'? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Frenz64 @Gonadan Was volgens mij vrij specifiek de fenix5 (en 5s) inderdaad, ook de 5x had er geen last van dacht ik... Kwam door de locatie van de sensor, als ik het horloge onderop mijn pols droeg of links was het al een stuk beter en het was vooral merkbaar bij mindere omstandigheden. Maar kan me herinneren dat het echt wel een dingetje was destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 19:44
Heeft het enig meerwaarde om een Garmin (Forerunner) aan te schaffen puur en alleen voor het hardlopen als ik al een Apple Watch S10 heb?

Ben sinds kort me meer gaan verdiepen in de Garmins en lees en hoor allemaal positieve dingen erover o.a workouts op maat, training readiness, stats en batterijduur, dus het heeft enigszins mijn interesse gewekt. Alleen ben het niet van plan om het zoals mijn Apple watch 24/7 te dragen.

Reden dat ik misschien een Garmin overweeg is omdat ik zonder telefoon opzak hardloop. Dat werkt in principe prima met de Apple Watch bij kortere trainingen van een uur. Alleen ben aspirant Marathon loper hier, en merk dat als ik bij trainingen langer dan 2 uur de Apple Watch het amper stand-alone volhoud (~15-20% batterij over) (draai \ook nog muziek op de achtergrond). Dus als ik een hele marathon loop zal die stand-alone het helemaal niet meer volhouden, of ik moet opeens de elite renner uit mijzelf gaan toveren :P

Alternatief en wat ook goedkoper is, is gewoon mijn telefoon mee opzak nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Tja, of het meerwaarde heeft, vast wel iets. Maar het idee van Garmin is toch wel dat je het horloge dag en nacht draagt. Training readiness bijvoorbeeld kijkt ook naar hoe goed je geslapen hebt, wat je HRV is, hoe je stress/hartslag/activiteit gedurende de dag is geweest etc. etc.
En dat geldt ook weer voor die trainingsschema’s op maat. Die zijn natuurlijk ook afhankelijk van voldoende data en dat ga je denk ik niet voldoende krijgen als je hem alleen met het hardlopen draagt. Dus dan val je wat meer terug op de basics, maarja dat doet je Apple Watch waarschijnlijk ook allemaal wel prima. Dus dan zou je het alleen voor de batterijduur tijdens de marathon moeten doen.. Of geen muziek luisteren tijdens de marathon, dan zal je AW dat nog wel volhouden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
En anders gewoon harder lopen, ben je sneller klaar. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:36
Iemand hier met de Garmin Zombie badge die me wil besmetten? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdetF8ToWE_pncA2F2sa2hDWQXo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UW7i8qlygV6OZPlpKkg7e3UE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Hoe werkt dat dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:48
Asprine schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:44:
Iemand hier met de Garmin Zombie badge die me wil besmetten? :)
[Afbeelding]
je kan ook even een zombie groep zoeken en daar aansluiten ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Bpow schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:54:
Heeft het enig meerwaarde om een Garmin (Forerunner) aan te schaffen puur en alleen voor het hardlopen als ik al een Apple Watch S10 heb?

Ben sinds kort me meer gaan verdiepen in de Garmins en lees en hoor allemaal positieve dingen erover o.a workouts op maat, training readiness, stats en batterijduur, dus het heeft enigszins mijn interesse gewekt. Alleen ben het niet van plan om het zoals mijn Apple watch 24/7 te dragen.

Reden dat ik misschien een Garmin overweeg is omdat ik zonder telefoon opzak hardloop. Dat werkt in principe prima met de Apple Watch bij kortere trainingen van een uur. Alleen ben aspirant Marathon loper hier, en merk dat als ik bij trainingen langer dan 2 uur de Apple Watch het amper stand-alone volhoud (~15-20% batterij over) (draai \ook nog muziek op de achtergrond). Dus als ik een hele marathon loop zal die stand-alone het helemaal niet meer volhouden, of ik moet opeens de elite renner uit mijzelf gaan toveren :P

Als je apple het nu niet volhoudt op de lange duurlopen icm features die jij fijn vindt (dus met
Muziek aan) dan lijkt dat al een rechtvaardiging voor een garmin lijkt mij, die halen dat met gemak. Een hele dure hoef je dan niet te hebben, als er maar music op zit. Verder de “s” varianten zoveel mogelijk links laten liggen, die zijn kleiner (wat passender bij kleine polsen, en voor vrouwen vaak ook wat gewilder want iets eleganter) maar hebben ook kleinere accu.

Of je dat ook het geldt waar vindt van een extra horloge laat ik aan jou over.

Hou er wel rekening mee dat muziek op garmin zetten (via spotify of andere streamdiensten) op zich prima/makkelijk werkt. Maar qua afspelen / interface / door muziek bladeren op watch etc is het allemaal wel wat spartaans. Zou daar geen apple-achtige ervaring verwachten want dan kom je van koude kermis thuis. Maar als het gaat om een playlist erop zetten, aanzetten en gaan lopen, dan voldoet het prima.

PS: als je het nog nooit geprobeerd hebt dan kan de 20 euro oplossing ook nog uitkomst brengen: koop een flipbelt en draag je telefoon daarin. Dat is echt 1000x minder storend dan aan de arm. Misschien kun je dan alsnog die telefoon mee. Ook wel fijn bij nood, als je steaks duurlopen van 30km gaat doen dan is een bel-optie toch prettig. Of een foto optie voor die zondagochtend loopjes met rijp op het gras in ochtendzon 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Valorian schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:32:
[...]

Als je apple het nu niet volhoudt op de lange duurlopen icm features die jij fijn vindt (dus met
Muziek aan) dan lijkt dat al een rechtvaardiging voor een garmin lijkt mij, die halen dat met gemak. Een hele dure hoef je dan niet te hebben, als er maar music op zit. Verder de “s” varianten zoveel mogelijk links laten liggen, die zijn kleiner (wat passender bij kleine polsen, en voor vrouwen vaak ook wat gewilder want iets eleganter) maar hebben ook kleinere accu.

Of je dat ook het geldt waar vindt van een extra horloge laat ik aan jou over.

Hou er wel rekening mee dat muziek op garmin zetten (via spotify of andere streamdiensten) op zich prima/makkelijk werkt. Maar qua afspelen / interface / door muziek bladeren op watch etc is het allemaal wel wat spartaans. Zou daar geen apple-achtige ervaring verwachten want dan kom je van koude kermis thuis. Maar als het gaat om een playlist erop zetten, aanzetten en gaan lopen, dan voldoet het prima.

PS: als je het nog nooit geprobeerd hebt dan kan de 20 euro oplossing ook nog uitkomst brengen: koop een flipbelt en draag je telefoon daarin. Dat is echt 1000x minder storend dan aan de arm. Misschien kun je dan alsnog die telefoon mee. Ook wel fijn bij nood, als je steaks duurlopen van 30km gaat doen dan is een bel-optie toch prettig. Of een foto optie voor die zondagochtend loopjes met rijp op het gras in ochtendzon 😊
Telefoon meenemen is ook fijn als je navigeert met je horloge. Je krijgt dan gesproken instructies zoals over 40m links, na een afslag de afstand tot de volgende (over 750m rechts), bij T-splitsingen links of rechts aanhouden. Je hoeft niet eens meer op je horloge te kijken voor de navigatie.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mijn longruns loop ik vaak in zo'n tight broek, zowel kort als lang. Die hebben ook een telefoont steekzak bij je bovenbeen. Heel strakx je voelt er niks van en het schud dus ook niet. Liefst loop ik overigens zonder spullen mee maar bij een langere duurloop vind ik het wel gewoon prettig om in geval van nood te kunnen bellen.

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 05-03-2025 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
PatrickC schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:48:
[...]

Telefoon meenemen is ook fijn als je navigeert met je horloge. Je krijgt dan gesproken instructies zoals over 40m links, na een afslag de afstand tot de volgende (over 750m rechts), bij T-splitsingen links of rechts aanhouden. Je hoeft niet eens meer op je horloge te kijken voor de navigatie.
Dat klinkt hanfig inderdaad! Zomaar benieuwd: werkt dat bij de modellen met kaart (fenix, 965 et cetera) niet hetzelfde ook zonder telefoon, als je navigeert met horloge (en bluetooth oortjes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:36
Je moet een activiteit doen met iemand die hem al heeft en dan krijg je hem ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Valorian schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:55:
[...]

Dat klinkt hanfig inderdaad! Zomaar benieuwd: werkt dat bij de modellen met kaart (fenix, 965 et cetera) niet hetzelfde ook zonder telefoon, als je navigeert met horloge (en bluetooth oortjes)?
Hmmm.. dat heb ik nog nooit geprobeerd… ik loop nooit met koptelefoon of oortjes, want dat vind ik gevaarlijk, omdat ik het verkeer wat van achteren komt dan niet meer hoor. Maar ik zal het eens een keer uittesten op een plek waar dat wel veiliger kan.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!
m0ridin schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:25:
@Frenz64 @Gonadan Was volgens mij vrij specifiek de fenix5 (en 5s) inderdaad, ook de 5x had er geen last van dacht ik... Kwam door de locatie van de sensor, als ik het horloge onderop mijn pols droeg of links was het al een stuk beter en het was vooral merkbaar bij mindere omstandigheden. Maar kan me herinneren dat het echt wel een dingetje was destijds.
Dat komt, als ik mij goed herinner, omdat de GPS in de F6 ook niet fantastisch is (net als de F5 dus). Volgens mij heeft het te maken met de plek van de antenne. De F7 maar ook single band Forerunners zoals de 165 zijn als het goed is een stuk beter. Voor mij waren de F5 en F6 overigens ook goed genoeg.

Ik heb ook een S10 en een tijd lang een Epix pro ernaast gehad. Ik droeg de S10 overdag en beide horloges in de nacht vanwege HRV en andere metingen. Bij sporten droeg ik ze ook beide omdat ik de Apple data in de Workout app wilde hebben (Garmin data komt daar ook in maar destijds werd dan je training load steeds gereset, zal nu wel opgelost zijn). Verder streamde ik tijdens het lopen muziek met de S10 omdat dit veel gebruiksvriendelijker is en ik geen spotify premium heb.

Persoonlijke ervaring is dat als je niet naar een concreet doel toe werkt en/of je het irritant vindt om zelf een schema te maken en in je S10 in te voeren, de S10 prima voldoet. Als je zelf al een marathon schema hebt kun je dat prima lopen met je S10.

Jouw batterij ervaring deel ik overigens totaal niet. Ik heb de 42mm S10 en die verbruikt ongeveer 10-15% per uur met scherm aan, hartslagsensor gekoppeld en muziek streamen. Zou je dus heel prima een marathon mee moeten kunnen lopen.

Uiteindelijk vond ik het werken met 2 horloges omslachtig en heb ik de Epix verkocht omdat ik overdag de S10 wil gebruiken vanwege comfort en smartphone integratie. De meerwaarde was voor mij te beperkt om de prijs te rechtvaardigen.

De tip van @Valorian voor een flip belt is een goede. Gebruik ik ook vaak en merk je niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aghanim schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:16:
[...]

Dat komt, als ik mij goed herinner, omdat de GPS in de F6 ook niet fantastisch is (net als de F5 dus). Volgens mij heeft het te maken met de plek van de antenne. De F7 maar ook single band Forerunners zoals de 165 zijn als het goed is een stuk beter. Voor mij waren de F5 en F6 overigens ook goed genoeg.

[...]
Klopt inderdaad, kan me nog een hack herinneren dat je dunne koperdraadjes aan de gps antennes bevestigde en die uit het horloge liet lopen wat het aardig vebeterde :+

Zag er alleen niet uit natuurlijk... Maar het was vooral een probleem bij lastigere omstandigheden. Ik merkte het vooral bij wandelen en in de buurt van water of in het bos. Anyway, ik ben ook een enorme autist wat dat betreft... als ik het eenmaal weet en zie dan kan ik het niet loslaten ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Gregory76 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:06:
[...]

De 'gewone', of de 'music'? 😁
Ik ga de prijzen in de gaten houden de komende 2 a 3 weken. Afhankelijk of het prijsverschil niet te groot is de "music" laat het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Rick13 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:18:
[...]

Ik ga de prijzen in de gaten houden de komende 2 a 3 weken. Afhankelijk of het prijsverschil niet te groot is de "music" laat het weten :)
Ik had hem hier gekocht, voor 279,-
Hij is nu alleen € 299,- zie ik en momenteel niet op voorraad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Meeste handige functie zit niet op de Fenix 8.. Er zit nu een mooie automatische touch lock in, maar Device lock kan niet automatisch (meer). Hopelijk komt dit in toekomst terug.. Nu via een shortcut maar is toch omslachtiger en vergeet je zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Quakie schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:46:
Meeste handige functie zit niet op de Fenix 8.. Er zit nu een mooie automatische touch lock in, maar Device lock kan niet automatisch (meer). Hopelijk komt dit in toekomst terug.. Nu via een shortcut maar is toch omslachtiger en vergeet je zomaar.
Kan je bij de Fenix 8 niet – net als bij de 7 – de "vergrendel toestel" knop in het menu zetten wat achter de light-knop linksboven zit? Of bedoel je dat niet? En hoe was dat dan bij eerdere modellen die je hebt gehad, is er een manier geweest waarmee het sneller kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Valorian ja heb hem in ring opgenomen en een shortcut met 2 toetsen..Nadeel is dat je het dus zelf moet doen.. bij de Epix dus ga er vanuit bij Fenix 7 ook ging dit automatisch.. activiteit starten en na 3 sec ging device op slot…. Snelste handeling dus. Dit is nu een touch lock geworden.. Als je dus handschoenen aanhebt met bijv mountbiken druk je hem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Zijn er goed ervaringen met Suunto Race S?

Lijkt me een mooie sporthorloge, maar reviews klagen hard over de hartslagtracker en de slaapmonitor, waaronder ook DCRainMaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:46
brecht_vb schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:25:
Zijn er goed ervaringen met Suunto Race S?

Lijkt me een mooie sporthorloge, maar reviews klagen hard over de hartslagtracker en de slaapmonitor, waaronder ook DCRainMaker.
Als DCRainMaker er over klaagt en dit is belangrijk voor je.... wegblijven van Suunto Race S. 😬

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Gregory76 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 23:49:
[...]

Ik had hem hier gekocht, voor 279,-
Hij is nu alleen € 299,- zie ik en momenteel niet op voorraad....
Ik vind 70 euro extra voor alleen muziek een hoop geld.
Maar ik hoop snel op een mooie actie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Vind het ook een beetje onzin om alleen voor de marathon een Garmin te gaan kopen. Afgelopen weekend een longrun gedaan van 2h45. AW op powersaving, workapp ook op powersaving, muziek aan, 4G aan en ik had nog 22%.

Had mijn Garmin Edge 840 fietscomputer meegenomen als backup in de achterzak.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tja als je Garmin goed en volledig wilt gebruiken zou dat je hoofd horloge moeten zijn die je dus idealiter 24/7 draagt. Wil je dat niet en blijft de AW je hoofd horloge zie ik die meerwaarde ook niet. Dan kan je allicht nog beter eens een 2de handsje zoeken (Tweakers/Vinted etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goerriaan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:59
Van AW6 naar Fenix 6 sapphire 2de hands gegaan en beiden voldoen meer dan prima voor hardlopen. De grootste maar was in mijn geval dat ik de Apple Watch wel eens vergat op te laden en wel gelijk wilde gaan rennen, dat probleem heb ik nu niet meer. Verder eens met bovenstaande reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:32

Heb je ook een niet-Garmin horloge overwogen? Bijvoorbeeld de Huawei Watch Fit 3? Zie ook de review van Tweakers. Een stuk goedkoper en kan wat jij wilt, inclusief lange accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 18:33
Zijn er hier mensen die de suggested workouts van Garmin gebruiken voor hardlopen? Ik probeer deze meestal aan te houden, maar vind ze niet altijd even logisch icm training load focus. Ik heb standaard high aerobic shortage (zoals veel mensen volgens mij) maar de suggested workout geeft maar zelfden iets met hoge intensiteit. Voorbeeld van vandaag:

Afgelopen dagen gedaan:
- Zaterdag rust
- Zondag rondje op de racefiets (60 km maar toch behoorlijke load omdat ik dit niet heel vaak doe)
- Maandag kracht
- Dinsdag kracht
- Woensdag rust

Load ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StzOQ7ExpyTZtypgB9Yf3hWup-Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mBBuG6HEGNzDFgDoePNdYPnN.png?f=fotoalbum_large

Status
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOF6cdnY83NXX41sz8z0OQr3yrQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DTwh7Egcuaed39V9CgoIIkVh.png?f=fotoalbum_large

En readiness (best ok na een dag rust en goede slaap)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDwiqPCHD3zXot3cyIRJNZ__OnY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s5pQLZNitZZ1XdtxkxYC1J7J.png?f=fotoalbum_large

Om die high aerobic shortage aan te pakken zou ik nu dus verwachten een wat interensere run voorgeschoteld te krijgen, maar nee ik krijg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udLIoa2XPU9RBhhqgAWBgpaDfqw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gFwYu6rxM60HE6vPbs3cfCUt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LT0MBak7aY4wqp4Lp6N5AuBKi9g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fCmNvbdU3OL7JRHECbuVUbah.jpg?f=user_large

Dit is nu een voorbeeld, maar dit gebeurt dus bijna altijd. Het rijmt niet met de load focus die hierdoor nooit in balans is. Heel soms krijg ik wel eens een interval run voorgesteld maar bijna altijd op de dagen dat ik al krachttraining heb gepland (m'n primaire activiteit).

Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben? Ik heb trouwens geen trainingsplan ingesteld, loop 1 a 2x per week maar ik heb geen specifiek doel behalve fit blijven, conditie verbeteren en de mentale aspecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001

charrel

Cortisol4life..

@jap85 Gebruik het hier nu eigenlijk ongeveer een jaar, ik mtb wel 1x in de week rond de 60-65km. Dit heeft een aardige impact op de score's die je hierboven laat zien. Dus ik heb veel meer "balans" in de trainingen volgens het horloge.
Meestal heb ik 2x in de week een snellere training en 3-4x een rustiger loopje al dan niet over langere afstand. De snellere kan interval zijn, een "sprint" training of tempo training met langere blokken.
Wisselt ook per dag, gister gaf het horloge een tempo training aan voor vandaag maar dat is veranderd naar langere "basis" training.
Met 1-2x in de week lopen is het uiteraard ook echt "onderhoud", je kan uiteraard wel even het trainingen menu openen en een andere training kiezen als je je beter voelt dan je horloge inschat. Heb je ook de dagen ingesteld voor eventueel een langere training of rustdagen?

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 13-03-2025 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
charrel schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:08:
@jap85 Gebruik het hier nu eigenlijk ongeveer een jaar, ik mtb wel 1x in de week rond de 60-65km. Dit heeft een aardige impact op de score's die je hierboven laat zien. Dus ik heb veel meer "balans" in de trainingen volgens het horloge.
Meestal heb ik 2x in de week een snellere training en 3-4x een rustiger loopje al dan niet over langere afstand. De snellere kan interval zijn, een "sprint" training of tempo training met langere blokken.
Wisselt ook per dag, gister gaf het horloge een tempo training aan voor vandaag maar dat is veranderd naar langere "basis" training.
Met 1-2x in de week lopen is het uiteraard ook echt "onderhoud", je kan uiteraard wel even het trainingen menu openen en een andere training kiezen als je je beter voelt dan je horloge inschat. Heb je ook de dagen ingesteld voor eventueel een langere training of rustdagen?
Ja precies, met de load van de eerdere trainingen gaat Garmin dan waarschijnlijk aan de voorzichtige kant zitten om je niet teveel te belasten, dat gaat dan boven de balans herstellen.

Ik heb niets ingesteld qua rustdagen of dagen voor langere trainingen (scheelt ook een beetje per week welke dagen dat zijn). Ik ga nu gewoon wat sneller lopen zonder daar van tevoren een training voor in te stellen, even kijken wat er gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
charrel schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:08:
@jap85 je kan uiteraard wel even het trainingen menu openen en een andere training kiezen als je je beter voelt dan je horloge inschat.
Ik heb hier nog even gekeken, maar kun je hier ook losse hardloop trainingen kiezen? Bij mij zie ik hier alleen maar 'Workouts' staan waar alleen krachttrainingen / HIIT / Cardio etc. in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@jap85 heb je al eens een training met coach geprobeerd? Misschien dat die meer kijkt naar het schema/opbouw zelf dan de Suggested trainingen die volgens mij puur per dag bepalen wat je zou moeten doen op basis van ook je slaap/stress/herstel etc.

Het is voor mij ook nog zoeken hoor, wat nu een beetje de beste training is via Garmin zelf. Momenteel train ik voor een halve marathon maar doe dat met een eigen schema. Ik heb wel suggested training aan staan van Garmin en het viel mij op die dat ook bijna elke dag een base run voorstelt. Nooit intervals, nooit langere trainingen. Altijd 30-45min base. Maargoed, dat kan ook komen omdat ik die nooit uitvoer maar ik zou ook denken dat Garmin de 3 runs die ik zelf plan in een week ook meeneemt bij mijn status/voortgang.

[ Voor 51% gewijzigd door Juancho op 13-03-2025 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

jap85 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:48:
[...]

Ik heb hier nog even gekeken, maar kun je hier ook losse hardloop trainingen kiezen? Bij mij zie ik hier alleen maar 'Workouts' staan waar alleen krachttrainingen / HIIT / Cardio etc. in staan.
Onder het kopje hardlopen in het menu even "up" inhouden, dan krijg je onder de instellingen > trainingen. Daar kan je zien wat eraan komt en eventueel wat anders kiezen. Wel binnen de "opties" van Garmin, je kan ook eventueel zelf trainingen toevoegen > die kan je dan daar ook vinden.
Ipv korte training doe ik ook wel is een nog korte heuvel training die ik zelf toegevoegd heb, die vind ik dan ook daar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Juancho schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:54:
@jap85 heb je al eens een training met coach geprobeerd? Misschien dat die meer kijkt naar het schema/opbouw zelf dan de Suggested trainingen die volgens mij puur per dag bepalen wat je zou moeten doen op basis van ook je slaap/stress/herstel etc.

Het is voor mij ook nog zoeken hoor, wat nu een beetje de beste training is via Garmin zelf. Momenteel train ik voor een halve marathon maar doe dat met een eigen schema. Ik heb wel suggested training aan staan van Garmin en het viel mij op die dat ook bijna elke dag een base run voorstelt. Nooit intervals, nooit langere trainingen. Altijd 30-45min base. Maargoed, dat kan ook komen omdat ik die nooit uitvoer maar ik zou ook denken dat Garmin de 3 runs die ik zelf plan in een week ook meeneemt bij mijn status/voortgang.
Training met coach heb ik nog niet geprobeerd (ook omdat ik dus niet een specifiek doel heb a la halve marathon oid) maar misschien toch eens gaan proberen om te kijken hoe dat uitpakt.

Je zou eigenlijk verwachten dat die suggested workouts als doel hebben om iig de verschillende type belasting in balans te houden, op de Garmin website staat hierover:

The broad goal of these suggested workouts is to help you improve your fitness level (VO2 max), which translates into aerobic performance capacity. Furthermore, regularly performing suggested workouts will help you achieve an optimal training load with varied efforts ideally balanced for your development.

Each workout suggested is designed to provide an appropriate level of challenge while satisfying a specific need or improving a particular aspect of performance. Depending on the capabilities of your Garmin device, some or all of the following factors will be considered when generating your suggested workout: current training load, load focus, recovery time, sleep data and the profile of recently performed workouts.

Maar als er vervolgens altijd comfortabele base trainingen worden voorgesteld die je amper triggeren schiet dat ook niet op. Ik vermoed dat dat dus komt door eerdere belasting door fietsen / kracht en dat Garmin dus wat (te?) behoudend rekent. Ik heb vandaag gewoon zelf wat sneller gelopen en gelijk m' n Vo2 max omhoog, wat mij betreft wel leuk om te kijken wat er wordt voorgesteld en ik volg het in grote lijnen wel, maar blijf ook wel zelf kjiken naar wat goed voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik heb dit ook tijdje gevolgd en vond het ook nergens op slaan. Ik gaf toen de schuld aan teveel verschillende sporten door elkaar (fietsen, MTB en. Hardlopen, kracht en cardio).

Ik ben nu dus meer op gevoel gaan lopen. Ik probeer wel de tijd in acht te nemen en tempo laten voor wat het is. Voor nu bevalt het goed. Nadeel is dat ik dan automatisch een tempo loopt en intervallen voorbij laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piewy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-08 19:46
Rick13 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:18:
[...]

Als je er weinig voor over hebt is marktplaats ook nog een optie. Ik had een heel jong gebruikte 165 (gewone versie) voor €125,- ex verzenden.

Fijne watch, alleen niet zo krasbestendig dus misschien is het handig wat screenprotectors erbij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Quakie schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:36:
Ik heb dit ook tijdje gevolgd en vond het ook nergens op slaan. Ik gaf toen de schuld aan teveel verschillende sporten door elkaar (fietsen, MTB en. Hardlopen, kracht en cardio).

Ik ben nu dus meer op gevoel gaan lopen. Ik probeer wel de tijd in acht te nemen en tempo laten voor wat het is. Voor nu bevalt het goed. Nadeel is dat ik dan automatisch een tempo loopt en intervallen voorbij laat gaan.
Ja precies, ik vind het juist ook wel leuk als je een beetje passende runs voorgeshoteld krijgt met intervallen etc. Als ik zonder begeleiding loop doe ik toch vaak een beetje hetzelfde. Er is een periode geweest dat ik dat wel meer kreeg, maar nu al tijden lang alleen maar die saaie base runs op 5:45 min/km. Maja wie weet verandert het wel weer een keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
verguldebarman schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:07:
[...]

Als DCRainMaker er over klaagt en dit is belangrijk voor je.... wegblijven van Suunto Race S. 😬
Wel, ik heb de indruk dat de grootste klachten bij de Race zitten, niet de Race S, die heeft gewoon een betere hartslagsensor.

Eergisteren de Suunto Race S gekocht - ik kom van een forerunner 55.

Pro:
- mooi scherm (beter dan forerunner 265 en venu 3, vind ik)
- mooie UI
- kaarten en navigatie is mogelijk
- synced beter
- slaap tracking is best ok
- hartslag sensor is best ok - morgen voor de eerste keer er mee gravelbiken

Con:
- geen ant+ (niet zo belangrijk)
- audio tunes zijn simpele piepjes, dat is wel ondermaats
- geen muziek erop
- de oplader klikt niet vast en heeft een heel zwakke magneer - dit is echt ondermaats.

[ Voor 6% gewijzigd door brecht_vb op 14-03-2025 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:08
M'n Venu wordt steeds minder bruikbaar, vanwege behoorlijk ingebrand scherm (ondanks lage helderheid en scherm dat steeds uitgaat). Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw horloge. En ben dus huiverig om opnieuw een variant met amoled te kopen. Zijn de huidige generatie schermen nog steeds zo gevoelig voor inbranden, of is dat intussen verholpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raymond schreef op maandag 17 maart 2025 @ 23:22:
M'n Venu wordt steeds minder bruikbaar, vanwege behoorlijk ingebrand scherm (ondanks lage helderheid en scherm dat steeds uitgaat). Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw horloge. En ben dus huiverig om opnieuw een variant met amoled te kopen. Zijn de huidige generatie schermen nog steeds zo gevoelig voor inbranden, of is dat intussen verholpen?
Volgens mij zat dat probleem alleen in de eerste generatie Venu. Ik heb een Epix Gen2 al een paar jaar en geen enkel probleem met inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 17:25

joker1977

Tweakert

jap85 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:37:
Om die high aerobic shortage aan te pakken zou ik nu dus verwachten een wat interensere run voorgeschoteld te krijgen, maar nee ik krijg:
...
Dit is nu een voorbeeld, maar dit gebeurt dus bijna altijd. Het rijmt niet met de load focus die hierdoor nooit in balans is. Heel soms krijg ik wel eens een interval run voorgesteld maar bijna altijd op de dagen dat ik al krachttraining heb gepland (m'n primaire activiteit).

Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben? Ik heb trouwens geen trainingsplan ingesteld, loop 1 a 2x per week maar ik heb geen specifiek doel behalve fit blijven, conditie verbeteren en de mentale aspecten.
Een high aerobic load van 0 is best ... vreemd, toch ? Hoe heb jij je HR-zones ingesteld en hoe breed is die zone? Want ik herken dit juist helemaal niet :O

Granted, ik doe vooral fietsen maar ik heb zeker geen tekort aan Hoog Aeroob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
joker1977 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:57:
[...]

Een high aerobic load van 0 is best ... vreemd, toch ? Hoe heb jij je HR-zones ingesteld en hoe breed is die zone? Want ik herken dit juist helemaal niet :O

Granted, ik doe vooral fietsen maar ik heb zeker geen tekort aan Hoog Aeroob.
Ik heb hier zelf nooit iets voor ingesteld, ik dacht dat it automatisch ging? Waar kun je dit zien? Ik heb al even gezocht maar kan het ook niet vinden.

Overigens heb ik afgelopen week een keer wat sneller gelopen, toen kreeg ik wel direct 120 load op high aerobic erbij dus volgens mij moet dat verder wel goed werken. Is alleen dat ik met fietsen en kracht blijkbaar niet in die belasting kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Nou, dat oriënteren is nogal een uitdaging :P
Op zich biedt m'n venu genoeg mogelijkheden (ik ben niet zo'n heel intensieve sporter). Ik heb dus niet het meest uitgebreide horloge nodig.

Ik wilde weleens wat anders dan een Garmin. Ik heb hiervoor 2x een polar gehad en die vond ik eigenlijk fijner werken. Vooral de app (de Garmin app snap ik na 5jr nog steeds niet goed :+ ik zoek me er een ongeluk in). Een Suunto vind ik er ook wel heel mooi uitzien.

Gezien mijn ervaringen met het Amoled scherm in mn Venu, ben ik wat huiverig voor een nieuw klokje met Amoled. Maar gezien de reacties hier en de feedback op het web, denk ik dat het met de nieuwe horloges wel mee zal vallen met de burn-in met de nieuwe horloges.

Mijn ideeën nu schieten alle richtingen op: Een Enduro-3, een Fenix8 Amoled, een Suunto Race S, een Polar Vantage M of wachten op een Venu4.

Ik twijfel gewoon nog ff verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

jap85 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:46:
[...]

Ik heb hier zelf nooit iets voor ingesteld, ik dacht dat it automatisch ging? Waar kun je dit zien? Ik heb al even gezocht maar kan het ook niet vinden.

Overigens heb ik afgelopen week een keer wat sneller gelopen, toen kreeg ik wel direct 120 load op high aerobic erbij dus volgens mij moet dat verder wel goed werken. Is alleen dat ik met fietsen en kracht blijkbaar niet in die belasting kom.
Je kunt ze in Garmin Connect app instellen bij het gebruikers-profiel van je apparaat. Daar staan HR-zones, die kunnen idd. automatisch gegenereerd zijn, bijvoorbeeld omdat je ook de max HR door Garmin laat bepalen.

Maar, als jij automatisch je max HR laat bepalen is maar de vraag hoe accuraat dat is en dus hoe accuraat je zones zijn. Als die zones foutief zijn gedefinieerd, is je Load verdeling ook foutief.

Immers, stel jij hebt een (echte) Max HR van 200, maar je hoogst gemeten HR is bepaald op 170. Als je dan eens gaat hardlopen op HR 160, dan zou dat "in realiteit" waarschijnlijk een beetje intensief-duur/tempo zijn. Maar Garmin beschouwt dat als boven omslag, omdat je zones foutief zijn vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Ingebrand scherm gewoon claimen als garantie. Vorig jaar een nieuwe/refurbished gekregen via Garmin, terwijl de Venu al ruim buiten garantieperiode was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
BigSmurf schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:34:
[...]
Ingebrand scherm gewoon claimen als garantie. Vorig jaar een nieuwe/refurbished gekregen via Garmin, terwijl de Venu al ruim buiten garantieperiode was. :)
Meen je dat? Mijn venu is een eerste generatie venu, intussen al 5jr oud oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:36:
[...]

Meen je dat? Mijn venu is een eerste generatie venu, intussen al 5jr oud oid.
Zeker, eerste generatie, vlak na release gekocht. Zie nu wel dat het al 1,5 jaar geleden is, maar proberen kan altijd.

Wat ik heb gedaan: garantieaanvraag via Garmin direct, witte achtergrond/klok geladen en vervolgens een goede foto gemaakt van de burn. Gevraagde informatie inclusief originele bon (bij mij was die van Coolblue) meesturen en toen kreeg ik vrij snel bericht om het toestel op te sturen.

Mooiste was nog dat ik hem moest opsturen zonder bandjes, accessoires etc, alleen de unit, en dat ik hem met een nieuw bandje (en ook een veel betere accuduur weer) terugkreeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 15:45
joker1977 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:31:
[...]

Je kunt ze in Garmin Connect app instellen bij het gebruikers-profiel van je apparaat. Daar staan HR-zones, die kunnen idd. automatisch gegenereerd zijn, bijvoorbeeld omdat je ook de max HR door Garmin laat bepalen.

Maar, als jij automatisch je max HR laat bepalen is maar de vraag hoe accuraat dat is en dus hoe accuraat je zones zijn. Als die zones foutief zijn gedefinieerd, is je Load verdeling ook foutief.

Immers, stel jij hebt een (echte) Max HR van 200, maar je hoogst gemeten HR is bepaald op 170. Als je dan eens gaat hardlopen op HR 160, dan zou dat "in realiteit" waarschijnlijk een beetje intensief-duur/tempo zijn. Maar Garmin beschouwt dat als boven omslag, omdat je zones foutief zijn vastgelegd.
Lees ik dit nu verkeerd? Een echte Max HR van 200 maar gemeten 170? Hoe werkt dat, bedoel je medische keuring o.i.d.? Bij een dergelijke afwijking zou ik 'm ook handmatig instellen.

Echter, ik heb mijn hele leven al een hoge hartslag en haal na goed 50 jaar nog steeds bij een zware max inspanning pak 'm beet 195 slagen (pols en band). Dan is de (Garmin) gemeten HR toch ook 195? Mijn Garmin Epix2 bepaalde zones zitten dan bijv. ergens van 145-160 groen, 161-179 oranje en daarboven rood.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

cbr600f4i schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:03:
[...]

Lees ik dit nu verkeerd? Een echte Max HR van 200 maar gemeten 170? Hoe werkt dat, bedoel je medische keuring o.i.d.? Bij een dergelijke afwijking zou ik 'm ook handmatig instellen.

Echter, ik heb mijn hele leven al een hoge hartslag en haal na goed 50 jaar nog steeds bij een zware max inspanning pak 'm beet 195 slagen (pols en band). Dan is de (Garmin) gemeten HR toch ook 195? Mijn Garmin Epix2 bepaalde zones zitten dan bijv. ergens van 145-160 groen, 161-179 oranje en daarboven rood.
Allereerst: De Garmin-watch "kan" natuurlijk enkel behaalde HR's zien. Dat iemand zijn max HR 200 is, maar dat die nooit is behaald met het horloge om, is best mogelijk. Ten tweede: Optische HR-sensoren zijn niet altijd even snel. Een max HR wordt vaak enkel kortstondig behaald, het is best mogelijk dat het horloge dit niet "ziet". Afhankelijk van de duur van de inspanning en hoe steil de flank is, kan je max HR behoorlijk hoger liggen dan de Garmin ziet.

Iedereen is fysiologisch anders, maar het is voor lang niet alle mensen mogelijk om je max HR te bepalen aan de hand van "ga maar lekker fietsen/hardlopen, Garmin komt vanzelf met het accurate cijfer". Als je dan toevallig een te laag bepaalde max HR hebt én je max HR is van nature al wat lager dan worden je zones nog smaller dan ze al zijn. Dat zou een goede verklaring kunnen zijn waarom er zo weinig valt in "High Aerobic".

Ik zeg niet dat dat hier het geval is. Kan best zijn dat de persoon in kwestie heel strikt gepolariseerd traint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
BigSmurf schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:39:
[...]
Zeker, eerste generatie, vlak na release gekocht. Zie nu wel dat het al 1,5 jaar geleden is, maar proberen kan altijd.

Wat ik heb gedaan: garantieaanvraag via Garmin direct, witte achtergrond/klok geladen en vervolgens een goede foto gemaakt van de burn. Gevraagde informatie inclusief originele bon (bij mij was die van Coolblue) meesturen en toen kreeg ik vrij snel bericht om het toestel op te sturen.

Mooiste was nog dat ik hem moest opsturen zonder bandjes, accessoires etc, alleen de unit, en dat ik hem met een nieuw bandje (en ook een veel betere accuduur weer) terugkreeg. :)
Ik heb al reactie van Garmin. Helaas voor mijn horloge geen omruilactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Raymond schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:39:
[...]

Ik heb al reactie van Garmin. Helaas voor mijn horloge geen omruilactie :)
Karig, dan zit er toch een grens aan de coulance. Sorry voor de dode mus. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 16-08 20:29
Juancho schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:54:

De DSW 'kijkt' ook naar je historie. Het is een feit dat er relatief veel basistrainingen bij zitten o.b.v. een lage hartslag. Dus al je zelf al runs op een hoog tempo en/of intervals doet, dan krijg je bij de suggesties dus steeds een base run.

Naar het schijnt zijn juist die basis runs op de langere termijn belangrijk. Maar ik geef toe dat het wat 'makkelijk' voelt.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Heb een vraagje over de slaaptracker op mijn Garmin Fenix 6 pro solar.
Ik heb die nu ingesteld van 23:00 - 06:30 uur. Dat zijn beetje de tijden dat ik vaak ga slapen en de wekker ga voor na het werk te gaan.

Maar als ik nu eerder ga slapen of later wakker ben en ik ontvang berichten voel ik dat op mijn Garmin (pols) en heb ik al paar keer ervaren dat ik daarvan wakker werd.

Is daar een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Dan stel je toch gewoon die niet-storen periode wat langer in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Frid0 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:42:
Hi,

Heb een vraagje over de slaaptracker op mijn Garmin Fenix 6 pro solar.
Ik heb die nu ingesteld van 23:00 - 06:30 uur. Dat zijn beetje de tijden dat ik vaak ga slapen en de wekker ga voor na het werk te gaan.

Maar als ik nu eerder ga slapen of later wakker ben en ik ontvang berichten voel ik dat op mijn Garmin (pols) en heb ik al paar keer ervaren dat ik daarvan wakker werd.

Is daar een oplossing voor?
Als je eerder naar bed gaat kan je toch gewoon de slaapstand aanzetten op je horloge? In de nacht je telefoon gewoon lekker op vliegtuigstand zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
charrel schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:57:
[...]

Als je eerder naar bed gaat kan je toch gewoon de slaapstand aanzetten op je horloge? In de nacht je telefoon gewoon lekker op vliegtuigstand zetten?
Hoe? :?
Sorry, ik heb horloge pas net overgenomen van een collega en ben het nog aan het ontdekken.

Ps. mijn telefoon op vliegtuig modus zetten in de nacht doe ik liever niet. Stel er gebeurd wat in de familie, ouders en schoonouders zijn op leeftijd, ben je niet bereikbaar met vliegtuig modus

[ Voor 20% gewijzigd door Frid0 op 21-03-2025 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:17
De LIGHT knop (linksboven) ingedrukt houden, dan krijg je een menu waarin je het horloge op "niet storen" kunt zetten.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
JaVaWa schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:08:
De LIGHT knop (linksboven) ingedrukt houden, dan krijg je een menu waarin je het horloge op "niet storen" kunt zetten.
Met "niet storen" bedoel je Batterij spaarstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
Nee, die met dat halve maantje met een streep erdoor. Met UP of DOWN kies je het juiste item.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
Tip: lees de handleiding door, daar staat een hoop nuttige informatie in.
https://www8.garmin.com/m...x_6_6S_Sport_OM_NL-NL.pdf

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
JaVaWa schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:23:
Tip: lees de handleiding door, daar staat een hoop nuttige informatie in.
https://www8.garmin.com/m...x_6_6S_Sport_OM_NL-NL.pdf
Bedankt!
Het is gelukt, dat halve maantje met een streep erdoor staat er standaard niet tussen. Die moet je eerst toevoegen aan het menu. Dat is nu gelukt en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
Standaard hoort dat er wel bij te staan, waarschijnlijk had je collega het menu aangepast.
Heb je het toestel wel eerst een harde reset gegeven? Wel zo handig om daarmee alle instellingen en gegevens van de vorige eigenaar te verwijderen.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
ja, wel gedaan.
Vind het nu zonde om te doen omdat ik best wat tracking gegevens al in de Fenix heb staan. Die wil ik liever niet kwijtraken
Pagina: 1 ... 312 ... 322 Laatste