Dat zijn inderdaad de intensity minutes, zoals @Torgo schreef. Dat is het aantal minuten die je beweegt per week. En om 1 of andere reden tellen de minuten die je tijdens een 'intensieve' activiteit doet dubbel. Je kan vermoedelijk zelf instellen hoeveel minuten je per week wil bewegen (default is 150min/week), maar zelf heb ik die intensity minutes nog nooit bekeken. https://www.garmin.com/en...cience/intensity-minutes/Paulusku schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:34:
[...]
niet zon duidelijke post van mij, excuus![]()
intensity minutes ... weet niet wat dat is![]()
hoe voeg ik een screenshot toe?
dank je voor je snelle reactie! Ik ga er naar kijken!schoene schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 07:44:
[...]
Dat zijn inderdaad de intensity minutes, zoals @Torgo schreef. Dat is het aantal minuten die je beweegt per week. En om 1 of andere reden tellen de minuten die je tijdens een 'intensieve' activiteit doet dubbel. Je kan vermoedelijk zelf instellen hoeveel minuten je per week wil bewegen (default is 150min/week), maar zelf heb ik die intensity minutes nog nooit bekeken. https://www.garmin.com/en...cience/intensity-minutes/
Garmin FR965: klopt het dat je stress omhoog schiet als je een douche neemt?
En als je horloge automatisch herkent dat je fietst en je fiets op een hoger tempo dan wordt ook stress geregistreerd.
Als je vervolgens zelf een workout selecteert en je traint met hoge intensiteit dan blijft de stress balk op 0.
Klopt dit?
En als je horloge automatisch herkent dat je fietst en je fiets op een hoger tempo dan wordt ook stress geregistreerd.
Als je vervolgens zelf een workout selecteert en je traint met hoge intensiteit dan blijft de stress balk op 0.
Klopt dit?
gevonden!:Paulusku schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 09:35:
[...]
dank je voor je snelle reactie! Ik ga er naar kijken!
Vigorous intensity minutes are counted twice (x2) to reflect the larger benefit they have on your body compared to moderate intensity.
Vreemd, maar hiermee is mijn vraag wel beantwoord!
Korte antwoord ja.SX-Superfly schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 09:36:
Garmin FR965: klopt het dat je stress omhoog schiet als je een douche neemt?
Klopt dit?
Je stress is laag in rust. Zowel fysiek als mentaal. Actief zijn levert stress op. Dat is niet slecht, dat heb je ook nodig om je lichaam aan de gang te houden. Ik zou vooral kijken naar de totale stress score van de dag.
Bij activiteiten die je logt zie ik ook vlgs mij geen stress score. Wellicht meet hij dat in de activiteit? Zou ook kunnen dat het veel lastiger te meten is omdat bij beweging de opt HR sensor het moeilijk heeft.
Hoewel ik door een blessure veel minder gesport heb dan aanvankelijk verwacht, ben ik alsnog zeer onder de indruk van de batterij duur van mijn nieuwe Coros Pace Pro.
Sinds het aanschaffen heb ik de horloge nu al 2x pas na 20 dagen opgeladen. Hiermee durf ik zelfs zonder oplader op reis te gaan i.t.t. eerder smart horloges die ik eerder heb gehad. Ik weet niet of Forerunners vergelijkbaar zijn, maar ik ben tevreden.
Ik heb wel geen Always on Display aanstaan, dat zal natuurlijk gigantisch schelen.
Sinds het aanschaffen heb ik de horloge nu al 2x pas na 20 dagen opgeladen. Hiermee durf ik zelfs zonder oplader op reis te gaan i.t.t. eerder smart horloges die ik eerder heb gehad. Ik weet niet of Forerunners vergelijkbaar zijn, maar ik ben tevreden.
Ik heb wel geen Always on Display aanstaan, dat zal natuurlijk gigantisch schelen.
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Ik twijfel nog tussen de Epix 2 en de Fenix 7.
De Epix 2 staat nu goedkoop op Snowleader.
Iemand ervaring met deze online winkel?
Bedoel je deze?Gvw18380 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:58:
Ik twijfel nog tussen de Epix 2 en de Fenix 7.
https://www.snowleader.nl/nl/epix-gen-2-slate-GMIN00254.html
De winkel ken ik niet en heeft gemixte reviews op Trustpilot. Meeste negatieve berichten gaan over trage verzending en dat het terugbetalen lang duurt in geval van retourzendingen. Maar ook positieve reviews.
Wat betreft het horloge… dit is de ‘basis’ versie van de Epix Gen2, dus met 16GB ipv 32GB en GEEN multi-band GPS. Dacht ik meld het toch even.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Maakte een course aan in Garmin Explore en probeer de naar mijn 955 te syncen maar krijg hem niet verstuurd. Via het sync menu heb ik de juiste collectie geselecteerd en komt hij niet over. Als ik het via de course zelf probeer heeft hij een foutmelding zonder code.
Iemand een suggestie hoe je dit werkend krijg. Vindt online topics tot 5 jaar terug met dezelfde problemen. De software van Garmin blijft te wensen overhouden:/
Iemand een suggestie hoe je dit werkend krijg. Vindt online topics tot 5 jaar terug met dezelfde problemen. De software van Garmin blijft te wensen overhouden:/
Hallo mensen, mag ik hier ook voor aankoop advies vragen?
Ik heb bij release een Garmin FR955 gekocht via de ING, leuke deal toen. Ik ben ondertussen weer veel meer aan het hiken gegaan op vakanties, merk dat 1 van de knopjes van de FE955 ook een beetje blijft plakken en het kriebelt nu iets om te upgraden.
Ondanks dat de FR955 met screenprotector prima functioneert zit ik te kijken naar een Epix pro gen2 sapphire of Fenix 8 (sapphire) 47mm. de sapphire editie van de Fenix 8 is alleen eigenlijk te duur.
Na een beetje rondzoeken kom ik uit op een Fenix 8 47mm voor €690 bij de ING shop, of een Epix pro gen2 sapphire bij luna-time voor €639. Ik lees dat de Fenix 8 alleen extra duikfunctionaliteiten meeneemt (ik heb op het moment geen plannen te gaan duiken), maar ook dat de rand veel dunner is en de Epix juist dikke bezels heeft. Qua software is de Fenix 8 ook nieuwer en krijgt het waarschijnlijk langere updates.
Keuzes keuzes, iemand advies?
Ik heb bij release een Garmin FR955 gekocht via de ING, leuke deal toen. Ik ben ondertussen weer veel meer aan het hiken gegaan op vakanties, merk dat 1 van de knopjes van de FE955 ook een beetje blijft plakken en het kriebelt nu iets om te upgraden.
Ondanks dat de FR955 met screenprotector prima functioneert zit ik te kijken naar een Epix pro gen2 sapphire of Fenix 8 (sapphire) 47mm. de sapphire editie van de Fenix 8 is alleen eigenlijk te duur.
Na een beetje rondzoeken kom ik uit op een Fenix 8 47mm voor €690 bij de ING shop, of een Epix pro gen2 sapphire bij luna-time voor €639. Ik lees dat de Fenix 8 alleen extra duikfunctionaliteiten meeneemt (ik heb op het moment geen plannen te gaan duiken), maar ook dat de rand veel dunner is en de Epix juist dikke bezels heeft. Qua software is de Fenix 8 ook nieuwer en krijgt het waarschijnlijk langere updates.
De Epix pro en Fenix pro lijken vrijwel geen feature updates meer te krijgen en daarmee erg snel niet meer ondersteund te worden. Ik zou daarom sowieso voor de 8 kiezen. Mogelijk heeft Garmin de beperkte hardware upgrade bewust gecombineerd met software features.
Voor 690 zou ik zeker de Fenix 8 doen. Als je door langere updates er langer mee doet is hij eigenlijk goedkoper (per jaar) 🙂Santee schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:14:
PS: Dat is ook een mooie prijs. Ik heb er 1099,- voor betaald afgelopen September. 😅 (en geen moment spijt van gehad)
[ Voor 4% gewijzigd door Torgo op 16-02-2025 13:31 ]
Bedankt, dat is wel de versie met glas, dus dan doe ik er een screen protector op. €1099 is volgens mij de adviesprijs voor de saffier editie toch? De normale was 999. Ik had gehoopt dat ING de sapphire had, wellicht komt die later nog.Torgo schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:24:
[...]
Voor 690 zou ik zeker de Fenix 8 doen. Als je door langere updates er langer mee doet is hij eigenlijk goedkoper (per jaar) 🙂
PS: Dat is ook een mooie prijs. Ik heb er 1099,- voor betaald afgelopen September. 😅 (en geen moment spijt van gehad)
Heeft iemand trouwens een goed leren bandje voor de Fenix 8 47mm? Ik zou dan de siliconen bij sport gebruiken en de leren op werk. De officiële kost €150-200?
[ Voor 12% gewijzigd door Santee op 16-02-2025 14:04 ]
Om het je wat gemakkelijker te maken…Santee schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:14:
Even wat betreft dat ‘plakkende’ knopje van je FR955. Heb je het horloge al eens een kwartiertje in warm water (niet heet, maar wat je handen nog gewoon kunnen verdragen) gelegd? Ik heb hetzelfde ooit met een FR645M gehad en het probleem was hierna opgelost.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nog lastiger! 😅 nu kwam ik als klap op de vuurpijl ook nog deze tegen: https://www.i-run.com/wat...itanium_fiche_113487.htmlPatrickC schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:15:
[...]
Om het je wat gemakkelijker te maken…Mijn keuze zou de Epix Pro Gen2 sapphire zijn. Die software updates zijn niet heilig en een sapphire scherm is toch ook wel fijn.
Even wat betreft dat ‘plakkende’ knopje van je FR955. Heb je het horloge al eens een kwartiertje in warm water (niet heet, maar wat je handen nog gewoon kunnen verdragen) gelegd? Ik heb hetzelfde ooit met een FR645M gehad en het probleem was hierna opgelost.
Volgens mij is deze (de non PRO) in hetzelfde jaar gereleased als je 955 (2022) dus dat voelt niet echt als een upgrade. Ik zie nu inderdaad dat je het hebt over de non-Sapphire versie van de Fenix 8.Santee schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:39:
[...]
Nog lastiger! 😅 nu kwam ik als klap op de vuurpijl ook nog deze tegen: https://www.i-run.com/wat...itanium_fiche_113487.html
Ik zou persoonlijk kijken of je het knopje dat plakt weer even kan fixen en het nog een tijdje uitstellen totdat de upgrade het echt waard is. Of mis je echt iets kwa functionaliteit?
Scherm denk ik vooral, ik zou toch wel amoled willen. FR965 is ook een optie, die is €454 via de ING.Torgo schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:02:
[...]
Volgens mij is deze (de non PRO) in hetzelfde jaar gereleased als je 955 (2022) dus dat voelt niet echt als een upgrade. Ik zie nu inderdaad dat je het hebt over de non-Sapphire versie van de Fenix 8.
Ik zou persoonlijk kijken of je het knopje dat plakt weer even kan fixen en het nog een tijdje uitstellen totdat de upgrade het echt waard is. Of mis je echt iets kwa functionaliteit?
Ik volg deze even want vind de keuze tussen een fenix 7 en een epix pro gen 2 lastig. De fenix 8 is voor mn redelijk smalle polsen en ook qua pricing overdone, maar zie eerlijk gezegd niet meer de bomen door het Garmin bos heen. Iemand ervaring en keuzetip?Santee schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:14:
Ik rijd indoor cycling op een Tacx, outdoor met een edge 520 en zoek eigenlijk iets wat ook mn fitness/wandelingen kan bijhouden.
[ Voor 4% gewijzigd door dnhelle op 16-02-2025 21:50 ]
Hoezo is een Fenix 8 te groot en een Fenix 7 niet? En waarom geen Forerunner overwegen, b.v. een 265 of 965?dnhelle schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:48:
[...]
Ik volg deze even want vind de keuze tussen een fenix 7 en een epix pro gen 2 lastig. De fenix 8 is voor mn redelijk smalle polsen en ook qua pricing overdone, maar zie eerlijk gezegd niet meer de bomen door het Garmin bos heen. Iemand ervaring en keuzetip?
Ik rijd indoor cycling op een Tacx, outdoor met een edge 520 en zoek eigenlijk iets wat ook mn fitness/wandelingen kan bijhouden.
Ik ren totaal niet en had eerder een fr235 (1e editie). De fenix of epix heeft een mooie kast, dat vind ik bij de venu bv ook niet echt áf uit zien.
Ik neig gezien de prijs eerder naar een epix of 7, vandaar.
Ok, de looks dus.dnhelle schreef op zondag 16 februari 2025 @ 22:18:
Ik ren totaal niet en had eerder een fr235 (1e editie). De fenix of epix heeft een mooie kast, dat vind ik bij de venu bv ook niet echt áf uit zien.
Je zou ook nog de eerste Epix Gen2 kunnen overwegen, dus niet de Pro versie. Stuk goedkoper, dezelfde looks en heeft alle functies die je nodig hebt.
Hoelang zou de Fenix 7 nog updates krijgen?
Heeft de Fenix een alarmfunctie ( wekker ) met geluid of enkel trillen?
Geluid en trillen, ik heb alleen geen idee hoe hard het geluid is, want ik heb deze functie nog nooit gebruiktGvw18380 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:35:
Hoelang zou de Fenix 7 nog updates krijgen?
[ Voor 15% gewijzigd door DON PAPA op 17-02-2025 10:32 ]
Niemand hier verder ervaring mee?twowheeler schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 08:19:
Zijn er hier meer mensen met een Fenix Saffier horloge met een kras in de coating?
Ik heb een kras welke, als ik het scherm schoon poets, weer verdwijnt. Raakt het scherm vettig, nat of bezlagen oid dan komt de kras terug. Toch irritant als je een saffier horloge koopt vanwege de weerbaarheid. Het glas is nog perfect krasloos. Rest van het horloge ook dus het is me een raadsel hoe het er is gekomen.
Nu zag ik bij een collega ook een behoorlijke hoeveelheid krassen op z'n scherm, maar dat horloge heeft een zwaar leven gehad.
Ik heb de vraag bij Garmin gelegd en kreeg meteen reactie dat ik hem (bij goedkeur door hun) kan inruilen. Dan krijg ik een nieuwe of een refurbished toestel. Hier lees ik wel van dat die eigenlijk gewoon nieuw zijn.
Nu vraag ik me af of dit nuttig is, als dit normaal is dan gaat dat met een vervanger ook gebeuren. De coating op saffier is gewoon te zacht.
Ik had een fenix 7s gekocht, want dunne polsen (krap 16cm), maar het was niet zo mooi uiteindelijk. Nu een 7 en superblij. Ding kan echt alles wat ik wil. Foto's etc hierdnhelle schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:48:
[...]
Ik volg deze even want vind de keuze tussen een fenix 7 en een epix pro gen 2 lastig. De fenix 8 is voor mn redelijk smalle polsen en ook qua pricing overdone, maar zie eerlijk gezegd niet meer de bomen door het Garmin bos heen. Iemand ervaring en keuzetip?
[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 17-02-2025 14:16 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Sinds de laatste update van mijn Garmin naar softwareversie bundle 12.38 (dacht afgelopen zondag) is bij mij de battery drain er helaas weer. Hebben meer mensen hier last van? En e.v.t. tips om het te stoppen?
Ik weet nog dat de vorige keer een indoor activiteit starten het issue verhielp tot ze een fix hadden, maar nog niet kunnen vaststellen of dit nu weer een tijdelijke work-around is.
Ik weet nog dat de vorige keer een indoor activiteit starten het issue verhielp tot ze een fix hadden, maar nog niet kunnen vaststellen of dit nu weer een tijdelijke work-around is.
ik heb sinds vanochtend op mijn Fenix 7 bericht dat ik de ecg app kan activeren
Dat zou fijn zijn, ik dacht dat de standaard Fenix7 geen ECG meting kon doen ?twowheeler schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:42:
ik heb sinds vanochtend op mijn Fenix 7 bericht dat ik de ecg app kan activeren
Welke app gebruik je ?
Mensen die de update op de Fenix7 serie naar de nieuwe firmware, versie 20.16, nog niet gedaan hebben kunnen beter even wachten.
Na de update naar 20.16 op mijn Fenix7 heb ik weer last van crashes tijdens het gebruik van navigatie tijdens het wandelen/hiken. Gisteren viel de horloge uit na ongeveer 2,5 uur wandelen, gelukkig een herstart en de route kon normaal vervolgt worden.
Op het forum van Garmin zijn meerdere meldingen van mensen met crashes tijdens gebruik van navigatie.
Na de update naar 20.16 op mijn Fenix7 heb ik weer last van crashes tijdens het gebruik van navigatie tijdens het wandelen/hiken. Gisteren viel de horloge uit na ongeveer 2,5 uur wandelen, gelukkig een herstart en de route kon normaal vervolgt worden.
Op het forum van Garmin zijn meerdere meldingen van mensen met crashes tijdens gebruik van navigatie.
De standaard app, moet het nog activeren. Ik heb overigens een 7Pro saphire.Fred13 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:02:
[...]
Dat zou fijn zijn, ik dacht dat de standaard Fenix7 geen ECG meting kon doen ?
Welke app gebruik je ?
Deze melding komt voor mij helaas net te laat...Fred13 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:06:
Mensen die de update op de Fenix7 serie naar de nieuwe firmware, versie 20.16, nog niet gedaan hebben kunnen beter even wachten.
Het bandje van mijn venu 2 (quick release 22) is aan vervanging toe. Nu heb ik via bol een goedkoop bandje gekocht voor 14 euro, maar de kwaliteit is duidelijk minder dan het origineel. Vooral de quick release die heel makkelijk los gaat. Dat zie ik al snel fout gaan bij sporten oid. Daarom toch maar voor 35-40 euro een originele kopen? Of zijn er goede alternatieven?
Ik had net een wandeling voltooid en een melding bekijk het laatste hardloop nieuws maar geen idee waar dat van kwam?
Dat moet vrijwel zeker va uit je telefoon gepusht worden, dus ik zou het eerst daar zoeken (bij notificaties/medingen in de instellingen opLocolau schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:14:
Ik had net een wandeling voltooid en een melding bekijk het laatste hardloop nieuws maar geen idee waar dat van kwam?
De telefoon) Kon je vanuit de melding op het horloge niet achterhalen welke app het vandaan komt?
Hier net de ECG uitgeprobeerd op de f7 pro. Geeft een mooi plaatje en je kan er ook een PDF van exporteren als dat wenselijk is.
Voor de liefhebber die zelf niet wil google’n: volgens garmin zijn de fenix 7 pro, de epix pro (gen 2), de venu 2 plus, venu 3 en 3s en de enduro 3 in ieder geval compatible. Daarnaast nog wat modellen die ik in het topic hier kog nooit langs heb zien komen, maar toch ook: de quatix 7, de tactix 7 en de “d2 maxh 1 pro”.
Voor de liefhebber die zelf niet wil google’n: volgens garmin zijn de fenix 7 pro, de epix pro (gen 2), de venu 2 plus, venu 3 en 3s en de enduro 3 in ieder geval compatible. Daarnaast nog wat modellen die ik in het topic hier kog nooit langs heb zien komen, maar toch ook: de quatix 7, de tactix 7 en de “d2 maxh 1 pro”.
Niet echt, denk dat het Strava was maar nooit zoiets gezien. Drukte op de melding en toen was die opeens verdwenen.Valorian schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:19:
[...]
Dat moet vrijwel zeker va uit je telefoon gepusht worden, dus ik zou het eerst daar zoeken (bij notificaties/medingen in de instellingen op
De telefoon) Kon je vanuit de melding op het horloge niet achterhalen welke app het vandaan komt?
Heb het nu iets anders aangepakt. Het quick release pennetje uit het originele bandje heb ik in het vervangende bandje gedaan. Blijft nu wel goed zitten.Palomar schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:18:
Het bandje van mijn venu 2 (quick release 22) is aan vervanging toe. Nu heb ik via bol een goedkoop bandje gekocht voor 14 euro, maar de kwaliteit is duidelijk minder dan het origineel. Vooral de quick release die heel makkelijk los gaat. Dat zie ik al snel fout gaan bij sporten oid. Daarom toch maar voor 35-40 euro een originele kopen? Of zijn er goede alternatieven?
Volgens mij heeft de Venu 2 Plus in de EU nog geen ondersteuning. Dit model kwam met ECG ondersteuning uit, maar dan niet voor Europa. Best teleurstellend dat ze dit niet ook voor EU beschikbaar hebben gemaakt nu ze ook de andere modellen deze optie hebben gegeven in de EU. De softwareondersteuning van Garmin blijft teleurstellend.Valorian schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:27:
Hier net de ECG uitgeprobeerd op de f7 pro. Geeft een mooi plaatje en je kan er ook een PDF van exporteren als dat wenselijk is.
Je hebt gelijk, ik zie dat die wel ecg ondersteunt maar als enige van de modellen niet in europa.RoD schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:26:
[...]
Volgens mij heeft de Venu 2 Plus in de EU nog geen ondersteuning. Dit model kwam met ECG ondersteuning uit, maar dan niet voor Europa. Best teleurstellend dat ze dit niet ook voor EU beschikbaar hebben gemaakt nu ze ook de andere modellen deze optie hebben gegeven in de EU. De softwareondersteuning van Garmin blijft teleurstellend.
Wat betreft softwareondersteuning, ik heb er altijd zo in gestaan: koop een horloge voor de features die beschikbaar zijn op moment van aankoop en zie alle mogelijke toekomstige uitrol als “bonus”, dat voorkomt teleurstelling. 🙃
Vandaag de update voor de Fenix 8 v13.31 geïnstalleerd.
Leuk die unlock code als je m af hebt gedaan.
Echter heb ik een app erop staan die mijn telefoonnummer laat zien indien geopend.
Dat werkt dan dus niet meer.
En ik verwacht dat als die unlock code actief is een factory reset met Garmin express nog steeds mogelijk is, dus wat is dan de meerwaarde?
Echter heb ik een app erop staan die mijn telefoonnummer laat zien indien geopend.
En ik verwacht dat als die unlock code actief is een factory reset met Garmin express nog steeds mogelijk is, dus wat is dan de meerwaarde?
Ik heb geen f8, maar ik verwacht dat die unlock code niet bedoeld is om het horloge minder geschikt te maken voor diefstal/heling, slechts om je prive-data /apps etc te beschermen. Dus zonder code kan iemand die jouw horloge steelt/vindt dan niet bij jouw garmin pay (al zit daar sowieso nog een aparrte code op), maar ook bij “zoek mijn telefoon”, én jouw activiteiten doorbladeren (en dus je huisadres vinden), et cetera.Andre_J schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:27:
Vandaag de update voor de Fenix 8 v13.31 geïnstalleerd.
Het is misschien wat vergezocht, maar er zijn vast mensen blij mee dat deze extra bescherming er is. 🙃
Edit: nu ik je pos nog eens lees snap ik beter wat je bedoelt: als je de f8 verliest kan iemand niet meer zien wat jouw tel is en hem teruggeven? Dat is dan wel jammer inderdaad…
[ Voor 9% gewijzigd door Valorian op 20-02-2025 07:40 ]
In hoeverre kan je het scherm van de Apple Watch Se vergelijken met de Fenix 7?
Is de aankoop van de Fenix 7 nog een goede aankoop? Staat momenteel op Decathlon Belgie aan 415 euro.
Gaat de connectie met Iphone vlot?
Is de aankoop van de Fenix 7 nog een goede aankoop? Staat momenteel op Decathlon Belgie aan 415 euro.
Zijn totaal verschillende horloges, wat het beste bij je past hangt echt van je usecase af. Wil je meer een sporthorloge met wat smartopties, of meer een smartwatch met sportopties? Beide zijn denk ik prima horloges. De f7 is qua leeftijd ook nog heel courant (de 8 is er nog niet zo heel lang).Gvw18380 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:23:
In hoeverre kan je het scherm van de Apple Watch Se vergelijken met de Fenix 7?
Qua scherm: de 7 is mip, dat is vergeleken met apple waarschijnlijk minder mooi. Maar gaat vaak wel langer mee qua accu.
Kijk vooral eens de reviews van dcrainmaker. En bedenk wat jij persoonlijk het belangrijkste vjnd aan een horloge. Dat gaat je verder helpen. Voor de een is accuduur, fysieke knoppen en outdoor opties brlangrijk , voor de ander touchscreen en allerlei extra’s qua integratie met telefoon.
Zojuist toch maar de Tactix 8 51mm Solar besteld en besloten om mijn geliefde Enduro 3 te verkopen.
Ben eigenlijk zeer tevreden over de Enduro 3 maar de Tactix 8 ziet er IMO toch net wat mooier uit, en aangezien ik graag met bepakking loop (Rucking) is het erg prettig dat de Tactix 8 dit als activiteit heeft.
nu maar wachten tot hij binnenkomt
Ben eigenlijk zeer tevreden over de Enduro 3 maar de Tactix 8 ziet er IMO toch net wat mooier uit, en aangezien ik graag met bepakking loop (Rucking) is het erg prettig dat de Tactix 8 dit als activiteit heeft.
Zijn er meer mensen die problemen hebben met een ECG-meting op de Garmin-horloges (Epix Pro Gen 2). Ik krijg een melding om het in te stellen, en moet op een gegeven moment duim en wijsvinger op de metalen rand leggen om de meting te starten. Maar wat voor houding of grip ik ook probeer, er gebeurt helemaal niets. Hij start niet met meten. Ik heb standaard koude handen, dus die al wat opgewarmd, wat vochtig gemaakt, maar niets helpt.
buiten het feit dat rucking hier in NL toch wel een erg dubieuze naam is voor een activiteit...wat brengt het t.o.v. gewoon hiken en wandelen (daar vind ik het onderscheid ook erg minimaal op mijn F5X+). Ik loop ook geregeld met mijn rugzak maar heb niet het gevoel dat ik iets mis (behalve misschien in de statistieken dat je makkelijker het lopen met rugzak kan onderscheiden van de andere wandelingen?)schumi1986 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:43:
Zojuist toch maar de Tactix 8 51mm Solar besteld en besloten om mijn geliefde Enduro 3 te verkopen.
moment.. op GoRuck.com (SFW) staat wat het is:
Hiking is rucking in the mountains and urban hiking is simply called rucking
hmmm klinkt mij als de nieuwe Zumba, Aerobics, etc hype.. Ik hou het liever bij hiking dan
[ Voor 11% gewijzigd door Hopjesvla79 op 21-02-2025 13:48 ]
Hi Ha Hopjesvla
Het is natuurlijk niet zomaar een rondje lopen met een rugtas.Hopjesvla79 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:43:
[...]
buiten het feit dat rucking hier in NL toch wel een erg dubieuze naam is voor een activiteit...wat brengt het t.o.v. gewoon hiken en wandelen (daar vind ik het onderscheid ook erg minimaal op mijn F5X+). Ik loop ook geregeld met mijn rugzak maar heb niet het gevoel dat ik iets mis (behalve misschien in de statistieken dat je makkelijker het lopen met rugzak kan onderscheiden van de andere wandelingen?)
moment.. op GoRuck.com (SFW) staat wat het is:
Hiking is rucking in the mountains and urban hiking is simply called rucking
hmmm klinkt mij als de nieuwe Zumba, Aerobics, etc hype.. Ik hou het liever bij hiking dan
Als je een goed gevulde rugtas hebt 20kg+ dan verbrand je tot wel 3x het aantal kcal tov normaal wandelen. Als je maar zwaar genoeg gaat train je je core en stabiliteit.
Het feit dat je het aantal kg kunt ingeven bij de activiteit zal er voor zorgen dat er een accuratere meting zal zijn.
Ben het trouwens wel met je eens dat Rucking niet echt lekker klinkt hier in NL
ha ja dat had ik inmiddels door. Grappig, als hiker wil ik juist zo licht mogelijk op de rug, maar goed dat is ook een andere discipline dan ruckingschumi1986 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:04:
[...]
Het is natuurlijk niet zomaar een rondje lopen met een rugtas.
Als je een goed gevulde rugtas hebt 20kg+ dan verbrand je tot wel 3x het aantal kcal tov normaal wandelen. Als je maar zwaar genoeg gaat train je je core en stabiliteit.
Het feit dat je het aantal kg kunt ingeven bij de activiteit zal er voor zorgen dat er een accuratere meting zal zijn.
Ben het trouwens wel met je eens dat Rucking niet echt lekker klinkt hier in NL
Hi Ha Hopjesvla
Met beta versie 20.19, welke gisteren is uit gekomen, lijkt dit probleem eindelijk opgelost te zijn.Fred13 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:06:
Hai Juancho!
Wat goed om te horen dat je toch meer gemotiveerd raakt (terwijl je al superveel stappen zet) doordat je Garmin laat bepalen.
Weet je waar je dat aan kan zetten? Ik heb een Venu 2 Plus en die zou dat ook moeten doen maar ik niks. Ik heb alleen mijn eigen stappen doel kunnen instellen. Ik hoor het graag want ikvond de handleiding niet duidelijk, daar staat alleen maar in dat je de mogelijkheid hebt en niethoe je dat dan instelt.
Groetjes!
Wat goed om te horen dat je toch meer gemotiveerd raakt (terwijl je al superveel stappen zet) doordat je Garmin laat bepalen.
Weet je waar je dat aan kan zetten? Ik heb een Venu 2 Plus en die zou dat ook moeten doen maar ik niks. Ik heb alleen mijn eigen stappen doel kunnen instellen. Ik hoor het graag want ikvond de handleiding niet duidelijk, daar staat alleen maar in dat je de mogelijkheid hebt en niethoe je dat dan instelt.
Groetjes!
Juancho schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:02:
Ik test nu even de automatische aangepaste stappenteller setting uit. Ik loop behoorlijk veel op een dag (handig met een hond) en ik tennis/hardloop er veel bij. Ik had altijd als doel 10.000 stappen, beetje de standaard. Maar nu ik dat dynamisch door garmin laat bepalen merk ik dat je toch iets meer gemotiveerd wordt om meer stappen te zetten dan dat. En heb je een keer een dag of paar dagen dat je om welke reden dan ook een stuk minder loopt, dat past Garmin dat ook weer aan.
Soort van stappen coach
Dee73 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:49:
Hai Juancho!
Groetjes!
[...]
- Open de Garmin app
- ik heb een tegel stappen staan, klik daarop
- klik op de 3 puntjes en kies wijzig doel
- Zet de slider automatisch doel aan/uit aan de hand van wat je wil
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Sowieso het hele verschil tussen wandelen, hiken en rucking
Mijn Garmin heeft alleen de optie voor wandelen, werkt ook prima als je in de bergen gaat wandelen. Terwijl dat eigenlijk hiken zou moeten zijn..
Als ik een tocht van meerdere dagen maak en een grote rugzak meeneem, dan heet het ineens trekking. Terwijl als ik dezelfde rugzak meeneem, maar een rondje door de buurt loop is het rucking.
Misschien denk ik wel heel zwart-wit, maar uiteindelijk ben je je te voet aan het verplaatsen tussen punt a en punt b. Wandelen dekt (m.i.) daarmee de lading, maar klinkt een stuk minder sexy dan hiken, rucking of trekking.
---
Verder heb ik een Garmin Forerunner 245 Music en ik wil eigenlijk wel een upgrade naar een horloge wat iets meer kan maar ben inmiddels een beetje out of the loop. Zoek iets meer outdoor sporten dan alleen fietsen, wandelen en hardlopen. Denk aan open water zwemmen, skiën, maar o.a. ook een hike functionaliteit (hahaha klein beetje hypocriet). Merk dat de GPS van mijn forerunner een stuk minder accuraat is dan de Venu S2 van mijn vriendin. Helemaal in de bergen of in het bos, als de gps ontvangst niet helemaal ideaal is. Gebruik 'm overigens vooral voor hardlopen, fietsen en krachttraining.
Vind de fysieke knopjes van de forerunner wel echt heel fijn, alleen touchscreen is toch echt niet ideaal tijdens het sporten. Dat is wanneer ik 'm voornamelijk gebruik. Iemand tips?
Mijn Garmin heeft alleen de optie voor wandelen, werkt ook prima als je in de bergen gaat wandelen. Terwijl dat eigenlijk hiken zou moeten zijn..
Als ik een tocht van meerdere dagen maak en een grote rugzak meeneem, dan heet het ineens trekking. Terwijl als ik dezelfde rugzak meeneem, maar een rondje door de buurt loop is het rucking.
Misschien denk ik wel heel zwart-wit, maar uiteindelijk ben je je te voet aan het verplaatsen tussen punt a en punt b. Wandelen dekt (m.i.) daarmee de lading, maar klinkt een stuk minder sexy dan hiken, rucking of trekking.
---
Verder heb ik een Garmin Forerunner 245 Music en ik wil eigenlijk wel een upgrade naar een horloge wat iets meer kan maar ben inmiddels een beetje out of the loop. Zoek iets meer outdoor sporten dan alleen fietsen, wandelen en hardlopen. Denk aan open water zwemmen, skiën, maar o.a. ook een hike functionaliteit (hahaha klein beetje hypocriet). Merk dat de GPS van mijn forerunner een stuk minder accuraat is dan de Venu S2 van mijn vriendin. Helemaal in de bergen of in het bos, als de gps ontvangst niet helemaal ideaal is. Gebruik 'm overigens vooral voor hardlopen, fietsen en krachttraining.
Vind de fysieke knopjes van de forerunner wel echt heel fijn, alleen touchscreen is toch echt niet ideaal tijdens het sporten. Dat is wanneer ik 'm voornamelijk gebruik. Iemand tips?
[ Voor 39% gewijzigd door Goemies op 25-02-2025 11:54 ]
De FR255 is de opvolger van je huidige, dan heb je in ieder geval een multi-band ontvanger, dus zou de GPS ontvangst nog beter moeten zijn dan die van de Venu 2S van je vriendin.
Stapje daarboven heb je de FR265, dan krijg je er een AMOLED scherm bij, vergelijkbaar met de Venu 2S van je vriendin. FR265 heeft dan ook een touch screen, maar ook nog volledige functionaliteit met de knoppen, dus touch screen kan je zelfs uitschakelen als je wilt. Of je kijkt naar de Instinct 3. Volledig met knopbediening.
Vivoactive en Venu kan je beter overslaan als je de voorkeur voor knopbediening hebt.
Stapje hoger kan je nog naar de FR955 of FR965 gaan, dan krijg je er ook kaarten bij om te navigeren. Of nog een stapje hoger naar de Fenix serie.
Stapje daarboven heb je de FR265, dan krijg je er een AMOLED scherm bij, vergelijkbaar met de Venu 2S van je vriendin. FR265 heeft dan ook een touch screen, maar ook nog volledige functionaliteit met de knoppen, dus touch screen kan je zelfs uitschakelen als je wilt. Of je kijkt naar de Instinct 3. Volledig met knopbediening.
Vivoactive en Venu kan je beter overslaan als je de voorkeur voor knopbediening hebt.
Stapje hoger kan je nog naar de FR955 of FR965 gaan, dan krijg je er ook kaarten bij om te navigeren. Of nog een stapje hoger naar de Fenix serie.
De namen, tja, er moet altijd een hip labeltje op geplakt worden. Termen als trektocht of wandeling zijn prima dekkend maar klinkt te saai. En om verwarring met een stappenteller opkrikken tijdens de lunch te voorkomen wordt een echte wandeling met hiken aangeduid.Goemies schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:48:
Rucking doet mij denken aan marsen, dat is wel behoorlijk iets anders dan gewoon een wandeling met rugzak doen. Iedereen moet doen wat hij wil, maar een 'daypack' mee nemen bij je wandeling noem ik geen 'rucken'. Dan verwacht ik dat je serieus gewicht mee neemt en serieus doorstapt, een beetje in de richting van het het echte marsen dus. Een soort hike (dat kan ook met rugzak) maar dan met sportief element omdat je tempo wil maken en bewust extra gewicht mee neemt.
Voor je horloge is het allemaal irrelevant, die doet er niets mee. Het enige voordeel van de verschillende activiteiten is dat je schermen en instellingen mogelijk per activiteit wilt laten verschillen.
Zo heb ik voor een flinke wandeling in de natuur andere schermen en instellingen dan voor een simpele rondwandeling. Dat onderscheid maak ik nu met de profielen 'hiken' en 'wandelen', maar je had natuurlijk net zo goed een activiteitstype kunnen dupliceren en aanpassen. In die zin kan je nog zoveel varianten verzinnen als je wilt, het is puur voor jezelf.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor Skieën moet je even goed kijken, er zijn een hoop modellen die dat niet ondersteunen. Je kan natuurlijk altijd 'loggen' maar dan wordt het gewoon een lange activiteit, geen onderscheid tussen runs, liften, etc.Goemies schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:48:
---
Wil je iets meer met bergsport gaan doen (ook navigatie, kaarten , etc.) dan zou ik voor een Fenix of Forerunner 9x5 gaan. Dus de Fenix 8 / FR 965, of als je minder wilt besteden de Fenix 7 of 955 of Fenix 6 of 945. Die laatste twee zijn denk ik alleen nog tweedehands te koop. De Fenix 7 heb je nu al voor iets meer dan 400 euro (non pro, non sapphire). De 9xx serie is - heel kort door de bocht - de "plastic fenix": ooit gericht op triathlon, maar in de basis bijna gelijk aan features met de fenix. De Fenix 7 pro sapphire is nu ook veel waar voor je geld (als je zoekt: +/- 600-650 euro denk ik) door de luxe afwerking icm net-niet-meer-de-nieuwste. Is geld geen bezwaar dan kom je uit bij de Fenix 8. Of bij de Epix, die biedt in de laatste variant (uit mijn hoofd pro gen 2) ongeveer hetzelfde. En dan kan je nog twisten over amoled vs mip display (fenix 8 biedt beide opties, epix alleen amoled, fenix 7 alleen mip).
Hoe dan ook: bij bergactiviteiten: zorg in ieder geval voor een model met barometrische hoogtemeting (dat bieden veel goedekope horloges niet) en kijk – als je er behoefte aan hebt – goed of kaartmateriaal inbegrepen zit (bij de fenix pro's bijvoorbeeld) , gratis te downloaden is (volgens mij voor andere fenixen) of helemaal niet op het horloge kan (veel goedekope watches ondersteuenen alleen 'kruimelpad' navi, geen turn-by-turn en / of kaarten.
Goeie tips! Thanks, geeft een hoop richting. Ik ga eens even wat naast elkaar leggen!
Overigens voor skiën heb ik een appje uit de IQ store geinstalleerd omdat mijn Forerunner 245 dat ook niet ondersteund, werkt voor mij erg fijn op een horloge wat van zichzelf geen wintersporten ondersteunt. Dus ook liften, afdalingen. https://apps.garmin.com/n...9b-46a0-8b9d-c344cb0d1df9
Overigens voor skiën heb ik een appje uit de IQ store geinstalleerd omdat mijn Forerunner 245 dat ook niet ondersteund, werkt voor mij erg fijn op een horloge wat van zichzelf geen wintersporten ondersteunt. Dus ook liften, afdalingen. https://apps.garmin.com/n...9b-46a0-8b9d-c344cb0d1df9
[ Voor 10% gewijzigd door Goemies op 25-02-2025 15:53 . Reden: nederlandse link ipv duitse taal ]
Nou, ik ben op vakantie in Duitsland deze week en dacht; ik neem mijn hardloop spullen mee en ga mooi met mijn Garmin 255 een route lopen daar!
Route via Google maps gemaakt en ook al op Strava een route gezien.
Appeltje eitje dacht ik!
Maar blijkbaar kan je niet even snel delen met het horloge, dus moet nu weer gaan uitzoeken hoe ik een route erop krijg want binnen de Connect app kan je blijkbaar niks.
Zucht. Ik dacht dat het horloge als een soort van Google maps een trilling zou geven en een pijl zou weergeven als ik over bijvoorbeeld 30 meter een bocht naar links moest maken :-P
Appeltje eitje dacht ik!
Maar blijkbaar kan je niet even snel delen met het horloge, dus moet nu weer gaan uitzoeken hoe ik een route erop krijg want binnen de Connect app kan je blijkbaar niks.
Zucht. Ik dacht dat het horloge als een soort van Google maps een trilling zou geven en een pijl zou weergeven als ik over bijvoorbeeld 30 meter een bocht naar links moest maken :-P
[ Voor 17% gewijzigd door President op 25-02-2025 18:01 ]
Als je een gpx hebt kun je deze toch gewoon met garmin connect op je telefoon importeren?President schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:00:
Nou, ik ben op vakantie in Duitsland deze week en dacht; ik neem mijn hardloop spullen mee en ga mooi met mijn Garmin 255 een route lopen daar!
Appeltje eitje dacht ik!
Verder zou je 255 gewoon een signaal moeten geven voor bochten. Je hebt wel alleen een breadcrumb trail op je horloge, maar toen ik nog een 645 had gaf het horloge gewoon aankomende bochten aan.
Oo ik vond net op Google de ... Optie bij Connect waarin je heel makkelijk een route kan laten maken door Connect. Dus nu ingesteld, gedownload en morgen maar kijken wat er gebeurt als ik hem aanzet :-PPatrickC schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:07:
[...]
Als je een gpx hebt kun je deze toch gewoon met garmin connect op je telefoon importeren?
Verder zou je 255 gewoon een signaal moeten geven voor bochten. Je hebt wel alleen een breadcrumb trail op je horloge, maar toen ik nog een 645 had gaf het horloge gewoon aankomende bochten aan.
Kan je die link eens delen? Ben wel benieuwd.... Ik wil straks ook wat vaker gewoon in een (onbekend) bos, dorp/stad/buitengebied gaan lopen. Zeker als ik over een x periode in mijn halve marathon schema echt langere longruns moet maken is dat wel fijn lijkt me. Onbekende omgeving loopt toch anders, mentaal gezien, dan elke week een long run in dezelfde omgeving.President schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:15:
[...]
Oo ik vond net op Google de ... Optie bij Connect waarin je heel makkelijk een route kan laten maken door Connect. Dus nu ingesteld, gedownload en morgen maar kijken wat er gebeurt als ik hem aanzet :-P
Als ik een website heb waar een gpx gedownload kan worden, kan ik via ‘openen met’ gewoon de Garmin Connect app kiezen. Deze wordt dan zichtbaar bij koersen, welke je dan weer naar je horloge kunt synchroniseren. In connect zelf een route aanmaken kan natuurlijk ook. Of in Strava als je deze gekoppeld heb aan je GC account.President schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:15:
[...]
Oo ik vond net op Google de ... Optie bij Connect waarin je heel makkelijk een route kan laten maken door Connect. Dus nu ingesteld, gedownload en morgen maar kijken wat er gebeurt als ik hem aanzet :-P
In de Garmin connect appJuancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:16:
[...]
Kan je die link eens delen? Ben wel benieuwd.... Ik wil straks ook wat vaker gewoon in een (onbekend) bos, dorp/stad/buitengebied gaan lopen. Zeker als ik over een x periode in mijn halve marathon schema echt langere longruns moet maken is dat wel fijn lijkt me. Onbekende omgeving loopt toch anders, mentaal gezien, dan elke week een long run in dezelfde omgeving.
Druk op ... Meer
Kies voor Training en planning
Kies voor Koersen
Maak koers
Hardlopen
Automatisch
En na opslaan synchroniseren en dan staat die op je telefoon als een koers. Neem aan dat ik die morgen kan opstarten
https://support.strava.co...tes-to-your-Garmin-DevicePresident schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:00:
Appeltje eitje dacht ik!
Bij mij gaat het net zo makkelijk als in dit artikel
Kan je dan ook ergens het tempo invullen?Goemies schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:36:
[...]
https://support.strava.co...tes-to-your-Garmin-Device
Bij mij gaat het net zo makkelijk als in dit artikel
Want ik krijg nu te zien dat de koers een tijd van 30 minuten heeft voor 6 kilometer, maar ik wil daar 36 minuten over doen want ik red 6km in een half uur niet.
Of misschien is het een indicatie en trilt het horloge niet constant tijdens het lopen
Wel irritant dat als ik de koers aanzet ik hardop instructies krijg via mijn telefoon
Naja de strava route pakt volgens mij een gemiddelde van de mensen die die route al eens gedaan hebben. Ik krijg in connect en op mn horloge alleen de route te zien, zit geen tempoindicatie bij. Je bent dus vrij om zo snel te lopen als je wilt/kunt.
Met Pacepro via je garmin app kun je wel een tempostrategie instellen zodra je strava koers in de app zichtbaar is. Dan geeft je horloge aan hoe hard je op welk stuk moet gaan om op 36min uit te komen.
Ik neem mijn telefoon nooit mee tijdens het hardlopen, krijg op mn horloge een indicatie na X meter naar links/rechts en een kompasfunctie als ik een route volg.
Met Pacepro via je garmin app kun je wel een tempostrategie instellen zodra je strava koers in de app zichtbaar is. Dan geeft je horloge aan hoe hard je op welk stuk moet gaan om op 36min uit te komen.
Ik neem mijn telefoon nooit mee tijdens het hardlopen, krijg op mn horloge een indicatie na X meter naar links/rechts en een kompasfunctie als ik een route volg.
Op mijn Forerunner 255 krijg ik alleen de nog te lopen afstand en de gelopen tijd te zien als ik een training van de coach activeer. Normaal heb ik meer informatie op mijn scherm (b.v. hartslag). Weet iemand hoe ik meer informatie op het scherm kan krijgen als ik een training uitvoer?
Meer data velden toevoegen? Of misschien zijn die er nog wel maar moet je even omhoog/omlaag klikken bij een activiteit om door je aanwezige datascreens te gaan?Paulusku schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:35:
Op mijn Forerunner 255 krijg ik alleen de nog te lopen afstand en de gelopen tijd te zien als ik een training van de coach activeer. Normaal heb ik meer informatie op mijn scherm (b.v. hartslag). Weet iemand hoe ik meer informatie op het scherm kan krijgen als ik een training uitvoer?
Net bij het pakketpunt opgehaald. Al met al best snel verzonden vanuit Garmin.schumi1986 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:43:
:strip_exif()/f/image/7WhixHsLtSKbvZ2Kqn7m3lox.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal later nog wat meer foto’s plaatsen en mijn ervaring delen.
Grappig deze week weer een run coach plan geactiveerd en nu kan je er ook krachttraining aan toevoegen.
Normaal doe ik eigenlijk nooit aan krachttraining. Maar ben wel nieuwsgierig en nu dat maar aan het plan toegevoegd. Kan het altijd overslaan als ik het niets vind.
Maar dit zat er vorige keer dat ik een coach plan volgde nog niet in dacht ik, dus lijkt iets nieuws te zijn?
Iemand al ervaringen mee?
Normaal doe ik eigenlijk nooit aan krachttraining. Maar ben wel nieuwsgierig en nu dat maar aan het plan toegevoegd. Kan het altijd overslaan als ik het niets vind.
Maar dit zat er vorige keer dat ik een coach plan volgde nog niet in dacht ik, dus lijkt iets nieuws te zijn?
Iemand al ervaringen mee?
/f/image/PGSlmXIcWFtVQa80kn21XEb9.png?f=fotoalbum_large)
dank voor je berichtje. Helaas ben ik heel erg a-digitaal en begrijp niet zoveel van het horloge. Kan dan ook niet vinden wat je bedoelt. Zou je het in stappen willen uitleggen? Sorry voor de onkundeJuancho schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 00:31:
[...]
Meer data velden toevoegen? Of misschien zijn die er nog wel maar moet je even omhoog/omlaag klikken bij een activiteit om door je aanwezige datascreens te gaan?

Druk eens op de knop omlaag tijdens een training? Daarmee zou je door je verschillende data screens moeten kunnen lopen.Paulusku schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:35:
If you can see, look. If you can look, observe
Niet verkeerd bedoeld maar heb je al eens de (online) handleiding bekeken? Daar wordt het prima uitgelegd, zowel wat het is en hoe het moet. Lukt het niet dan help ik je natuurlijk graag. Dan moet je iig om te beginnen wel even netjes uitschrijven wat je precies wil en zoekt.Paulusku schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:13:
[...]
dank voor je berichtje. Helaas ben ik heel erg a-digitaal en begrijp niet zoveel van het horloge. Kan dan ook niet vinden wat je bedoelt. Zou je het in stappen willen uitleggen? Sorry voor de onkunde
Bijv. deze stappen: https://www8.garmin.com/m...9C-B8B7-E28D15EC4566.html
[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 27-02-2025 16:41 ]
Dank! En ik begrijp dat je zegt 'heb je al eens in de handleiding gekeken'. Zou ook mijn eerste reactie zijn, want mannen (niet alle) beginnen altijd zonder de handleiding gelezen te hebbenJuancho schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:39:
[...]
Niet verkeerd bedoeld maar heb je al eens de (online) handleiding bekeken? Daar wordt het prima uitgelegd, zowel wat het is en hoe het moet. Lukt het niet dan help ik je natuurlijk graag. Dan moet je iig om te beginnen wel even netjes uitschrijven wat je precies wil en zoekt.

In dit geval heb ik de handleiding echter doorgespit (alle 132 pagina's), maar heb het niet gevonden of niet begrepen dat wat jij nu aangeeft de route is. Ik ga er naar kijken! Nogmaals dank!
dank! ga ik morgen (weer training) zeker proberen!Roozzz schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:16:
[...]
Druk eens op de knop omlaag tijdens een training? Daarmee zou je door je verschillende data screens moeten kunnen lopen.
Eerste indruk van de Tactix 8 Solar is erg positief. In tegenstelling tot de Enduro 3 voelt het horloge meer premium. Het horloge is in het echt oprecht een plaatje.
Het horloge komt met een tactisch nylon geweven bandje en een siliconen bandje zoals die van de Fenix 8. Hoewel het Nylon bandje erg stug is zit het comfortabel. Is USA zit blijkbaar alleen het siliconen bandje inbegrepen.
Het horloge komt met een tactisch nylon geweven bandje en een siliconen bandje zoals die van de Fenix 8. Hoewel het Nylon bandje erg stug is zit het comfortabel. Is USA zit blijkbaar alleen het siliconen bandje inbegrepen.
:strip_exif()/f/image/XrNxthqtqaowbEEzCqRwxRYX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door schumi1986 op 27-02-2025 18:57 ]
Aktie mediamarkt Belgie:
Fenix 7 voor 346 euro
Fenix 7 voor 346 euro
Vergeet ook de Enduro 3 niet mee te nemen, veel betere VFM dan een Fenix 8 als je geen waarde hecht aan duikknopjes en een mic/speaker. Mega accuduur (en uiteraard een MIP scherm, zoals het hoort op een echte GarminGoemies schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:52:
Goeie tips! Thanks, geeft een hoop richting. Ik ga eens even wat naast elkaar leggen!
Gaat al terug naar de winkel. Zeer slecht leesbaar.
Wat bedoel je met zeer slecht leesbaar?Gvw18380 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:53:
[...]
Gaat al terug naar de winkel. Zeer slecht leesbaar.
Staan de schermverlichtinginstellingen wel goed?
Alles staat perfect.DON PAPA schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:05:
[...]
Wat bedoel je met zeer slecht leesbaar?
Staan de schermverlichtinginstellingen wel goed?
Is blijkbaar iets waar heel wat mensen mee te kampen hebben lees ik op Reddit.
Geen idee wat ik mij hierbij moet voorstellen, ik weet alleen dat mijn Garmin Fenix 7X Pro, Sapphire Solar zeer goed leesbaar is met de volgende instellingen
:strip_exif()/f/image/wCnXjnoEqNdT7g7liVDN9p9c.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat dit als resultaat geeft
:strip_exif()/f/image/jIrGX0Es9C3QZFSN0sSqQboz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8hosQEDgmKo6tIeVvRYEjK8g.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door DON PAPA op 01-03-2025 09:32 ]
Ik zou bij Garmin sowieso niet in combinatie met Solar kiezen. Heb zelf de Venu3 en hang hem af en toe aan de oplader tijdens het douchen en dat is voldoende. Ik denk dat die een keer per week opgeladen moet worden en dan heb je een mooi AMOLED scherm.
Waarvoor ik aanhaakte. Ik heb onlangs een wijzerplaat geprogrammeerd voor de Garmin Venu 3 en andere technisch vergelijkbare garmin modellen. Hiervoor hebben ze een eigen SDK Monkey C ontwikkeld, wat eerlijkgezegd een rommeltje met best wel rare bugs is, maar daar kun je prima omheen werken wanneer je eenmaal doorhebt dat je in een berekening variabelen voorop moet zetten voor een consistente uitkomst.
Enfin mijn vraag, weet iemand een goed forum voor Monkey C gebruikers? Het forum van Garmin zelf is een drama.
Enfin mijn vraag, weet iemand een goed forum voor Monkey C gebruikers? Het forum van Garmin zelf is een drama.
Vermoedelijk al een paar keer gevraagd hier maar vond het niet nodig een nieuw topic te starten. En ik vond niet direct een algemeen Garmin topic…
Op zoek naar nieuwe smart Watch. Maar ik zie door het bos de bomen niet meer
Momenteel beschik ik over een Apple Watch Series 8. Op zich tevreden over, enkel de batterij frustreert mij mateloos.
Ik dacht, omdat ik een halve marathon doe binnenkort, over te schakelen naar een Garmin.
Ik zoek een Garmin die op sportvlak uitgebreide functies heeft, maar waar ik ook mee berichten kan lezen/ sturen en bellen via iOS.
Welke raden jullie aan?
Liefst wel qua budget Max 500.
Op zoek naar nieuwe smart Watch. Maar ik zie door het bos de bomen niet meer
Momenteel beschik ik over een Apple Watch Series 8. Op zich tevreden over, enkel de batterij frustreert mij mateloos.
Ik dacht, omdat ik een halve marathon doe binnenkort, over te schakelen naar een Garmin.
Ik zoek een Garmin die op sportvlak uitgebreide functies heeft, maar waar ik ook mee berichten kan lezen/ sturen en bellen via iOS.
Welke raden jullie aan?
Liefst wel qua budget Max 500.
Berichten sturen via iOS kan alleen met een Apple Watch. Dus die criteria zal je moeten laten vallen. Berichten (meldingen ervan) lezen is geen probleem. Bellen (dus echt praten in je horloge) zou ik ook heroverwegen. Dan kom je op een venu 3 uit namelijk of de Fenix 8. Venu 3 is qua sportfuncties wat minder uitgebreid. Fenix 8 valt buiten budget.Fluffybeast schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:08:
Hoef je niet te bellen dan zou ik de Forerunner 265 en 965 of de instinct 3 eens bekijken.
Als ik ze al kan lezen ben ik blijHathi schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:41:
[...]
Berichten sturen via iOS kan alleen met een Apple Watch. Dus die criteria zal je moeten laten vallen. Berichten (meldingen ervan) lezen is geen probleem. Bellen (dus echt praten in je horloge) zou ik ook heroverwegen. Dan kom je op een venu 3 uit namelijk of de Fenix 8. Venu 3 is qua sportfuncties wat minder uitgebreid. Fenix 8 valt buiten budget.
Hoef je niet te bellen dan zou ik de Forerunner 265 en 965 of de instinct 3 eens bekijken.
Venu 3 ook al gezien.
Hoe zit het met gebruiksgemak? Touch screen of knoppen?
Sporten die ik doe: kickbox, lopen, fietsen en krachtsport.
Is het nog steeds zo bij Garmin dat je bij krachtsport telkenmale moet start/stop duwen bij een set?
Gelukt! Hoe simpel kan het leven soms zijn. Nogmaals dank!Roozzz schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:16:
[...]
Druk eens op de knop omlaag tijdens een training? Daarmee zou je door je verschillende data screens moeten kunnen lopen.
Dag Juancho, deze stappen had ik inderdaad al eens gevolgd en dan krijg ik precies het scherm wat ik wil. Als ik echter een training (garmincoach) start, dan krijg ik een scherm met maar twee items: afstand en tijd. Ik kreeg een andere tip: 'druk op down als de training gestart is, dan krijg je het juiste scherm'. En dat klopt. Dus mijn 'probleem' is opgelost, maar ik blijf het wel vreemd vindenJuancho schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:39:
[...]
Niet verkeerd bedoeld maar heb je al eens de (online) handleiding bekeken? Daar wordt het prima uitgelegd, zowel wat het is en hoe het moet. Lukt het niet dan help ik je natuurlijk graag. Dan moet je iig om te beginnen wel even netjes uitschrijven wat je precies wil en zoekt.

Nogmaals dank voor je tijd en je aanbod om me te helpen (ga ik vast nog eens een keer gebruik van maken

Dat is niet raar maar het mooie van een Garmin watch 😁😏. Je kan een aantal van die schermen zelf maken, aanpassen of juist wissen. Je kan zelf bepalen welke je data je wil zien tijdens je activiteiten. En per activiteit kan je dus ook andere schermen maken. Zo heb ik er verschillende voor:Paulusku schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:26:
[...]
Dag Juancho, deze stappen had ik inderdaad al eens gevolgd en dan krijg ik precies het scherm wat ik wil. Als ik echter een training (garmincoach) start, dan krijg ik een scherm met maar twee items: afstand en tijd. Ik kreeg een andere tip: 'druk op down als de training gestart is, dan krijg je het juiste scherm'. En dat klopt. Dus mijn 'probleem' is opgelost, maar ik blijf het wel vreemd vinden.
Nogmaals dank voor je tijd en je aanbod om me te helpen (ga ik vast nog eens een keer gebruik van maken).
1. Wandelen
2. Herstel run
3. Lange interval
4. Korte intervql
5. Long run
6. Wedstrijdrun
7. Run op hartslag zone
En vul zo maar aan. Dat is even 1x goed instellen en tijdens je activiteit bekijken of je het prettig vind of toch nog wat wil tweaken.
durf het bijna niet te vragen......Juancho schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:41:
[...]
Dat is niet raar maar het mooie van een Garmin watch 😁😏. Je kan een aantal van die schermen zelf maken, aanpassen of juist wissen. Je kan zelf bepalen welke je data je wil zien tijdens je activiteiten. En per activiteit kan je dus ook andere schermen maken. Zo heb ik er verschillende voor:
1. Wandelen
2. Herstel run
3. Lange interval
4. Korte intervql
5. Long run
6. Wedstrijdrun
7. Run op hartslag zone
En vul zo maar aan. Dat is even 1x goed instellen en tijdens je activiteit bekijken of je het prettig vind of toch nog wat wil tweaken.

Als je niet uit de handleiding komt, dan biedt YouTube vaak hulp.Paulusku schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:45:
[...]
durf het bijna niet te vragen......maar hoe maak je dan verschillende schermen en hoe sla je die op? Kom er met de handleiding niet echt uit. Alvast dank voor je hulp!
Zoek maar eens op YouTube naar "Garmin data screen", of "Garmin data fields" dan krijg je oa deze te zien:
YouTube: Garmin Support | Venu® 3 | Customizing Data Fields
Is voor een andere Garmin horloge, maar het principe is hetzelfde. Succes!!
Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C
.
[ Voor 99% gewijzigd door verguldebarman op 01-03-2025 16:27 ]
Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C
Ik ben zelf fan van de knopbediening. Gebruik al jaren Garmin horloges met knoppen, dus kan ze inmiddels dromen, maar in het begin is het wel even wennen welke knop waar voor is. Touch screen vind ik met name fijn bij het gebruik van de kaarten tijdens bijvoorbeeld een wandeling op vakantie om even een stukje over de kaart te schuiven bijvoorbeeld. Dat is met alleen knoppen niet echt fijn. Verder gebruik ik nu knoppen en touch screen door elkaar. Tijdens een activiteit heb ik het touch screen uitgeschakeld (behalve bij de kaart), maar ik merk dat ik ook voor het bekijken van widgets etc. toch heel vaak gewoon de knoppen gebruik. Voordeel aan knoppen is ook dat je er sneltoetsen aan kan hangen. Snel de zaklamp aan zetten, Garmin pay, muziekspeler activeren etc.Fluffybeast schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:48:
[...]
Als ik ze al kan lezen ben ik blij![]()
Venu 3 ook al gezien.
Hoe zit het met gebruiksgemak? Touch screen of knoppen?
Sporten die ik doe: kickbox, lopen, fietsen en krachtsport.
Is het nog steeds zo bij Garmin dat je bij krachtsport telkenmale moet start/stop duwen bij een set?
Krachtsport doe ik er niet mee, maar voor dat soort specifieke vragen kan je gewoon de handleiding er even bij pakken. Bijvoorbeeld: https://www8.garmin.com/m...4D-B0C6-D4AE07E9D4A0.html
Het schijnt steeds beter te worden, maar volgens mij is het bij Garmin nog steeds wel zo dat de focus op duursport (hardlopen en fietsen met name) ligt. Hij kan prima krachtsport activiteiten opnemen, maar de intensiteit van zo'n activiteit en de invloed die het heeft op je hersteltijd, training readiness etc. schijnt bij niet iedereen volledig naar tevredenheid te zijn geloof ik.
Ben begonnen met hardlopen. Wil mijn hardloopsessies registreren voor Strava en mijn hartslag in de gaten houden. Het is niet nodig om berichten oid te versturen vanaf het horloge.
Is Garmin Forerunner 55 een goeie optie?
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdl
Of zijn er betere alternatieven?
Er zijn altijd betere alternatieven.... Die gaan vaak samen met hoger budget en meer gewenste functies.Rick13 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:13:
Ben begonnen met hardlopen. Wil mijn hardloopsessies registreren voor Strava en mijn hartslag in de gaten houden. Het is niet nodig om berichten oid te versturen vanaf het horloge.
Als je alleen je hartslag wilt met hardlopen (en best nog wel veel meer dan dat, zie hier!), dan is de F55 een prima keuze.
Check vooral even alle reviews en vergelijkingen van DCrainmaker.
[ Voor 10% gewijzigd door verguldebarman op 03-03-2025 16:53 ]
Je kan ook nog even kijken naar de nieuwe hardloop ‘instapper’ van Garmin de 165.
https://www.garmin.com/nl-NL/p/1055469/pn/010-02863-20
https://www.garmin.com/nl-NL/p/1055469/pn/010-02863-20
Bedankt voor het meedenken. Het voordeel is wel dat de Garmin de 165 een OLED scherm heeft.
Ik verwacht wel dat dit (zeker) in zonnige dagen een verschil maakt qua leesbaarheid..
Ik verwacht wel dat dit (zeker) in zonnige dagen een verschil maakt qua leesbaarheid..