Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 310 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderflash
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 13:23
Juancho schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:39:
[...]

Als je zelfs een factory reset hebt gedaan zou ik het terugsturen als je nog garantie hebt.
De garantie is al verlopen. Het horloge hebben we medio 2020 gekocht. De 3 jaar garantie is hierbij wel verlopen. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thunderflash schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:31:
[...]

De garantie is al verlopen. Het horloge hebben we medio 2020 gekocht. De 3 jaar garantie is hierbij wel verlopen. ;w
Dan zou ik toch Garmin Support even benaderen. Als ze geen oplossing hebben kunnen ze wellicht een aanbod toen voor vervanging tegen bijbetaling. Zo’n horloge moet gewoon meer dan 4 jaar mee gaan namelijk.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:04
Thunderflash schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:31:
[...]

Aangezien er een iFixit is, ben je niet de enige denk ik, en kan je deze (hell-of-a-job) klus nog overwegen.
https://nl.ifixit.com/Gui...attery+Replacement/167461

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Gonadan schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:38:
[...]

Op papier wel, maar blijkbaar toch beter geconstrueerd want bij die heb ik nog nooit een connector gehad die los schoot. Terwijl ik dat bij de nieuwere wel een stuk meer heb ervaren.
Ik heb ook wel eens dat er een kabeltje losschiet maar dat is dan meestal dat de metalen rand in de kabel connector even iets aangeknepen mag worden zodat ie iets beter klemt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvw18380
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Door wijziging van werkgever ben ik genoodzaakt de overstap te maken van Iphone naar android.
Bijgevolg zal ik ook mijn AW Se niet meer kunnen gebruiken.

Ik zie dat de Garmin Fenix 7 aan 450 euro staat en de Forerunner 265 aan 400 euro.

Gebruik fietsen, hiken en gym.

Voor het wandelen zou ik graag GPX bestand gebruiken voor navigatie.
Ivm met navigatie ben ik niet zo vertrouwd met de navigatie op de Forerunner 265.
Is deze betrouwbaar of zou het gemis van effectief een kaart te zien te groot zijn waardoor de keuze voor de Fenix 7 beter zou zijn.
De robuuste looks vind ik wel mooier of kennen jullie andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 19:01
Heeft iemand een direct mailadres voor Garmin Nederland?

Mijn Fenix 7 saphire heeft een kras in de coating op het scherm. Beetje ongelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:52

DON PAPA

Tweaker-fan

twowheeler schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:36:
Heeft iemand een direct mailadres voor Garmin Nederland?
Contact met Garmin Nederland
Garmin Nederland is als volgt te bereiken:

Telefonische helpdesk
Tel. 035-7994055
(ma t/m vr 9.30 - 18.30)

Email
Daarnaast is het ook mogelijk om via email een vraag te stellen aan ons Support team. Het emailadres is dutch.support@garmin.com. Zorg ervoor dat u bij uw vraag alle gegevens zoals het serienummer van uw Garmin, de gebruikersnaam van uw myGarmin account en eventueel andere belangrijke gegevens v

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gvw18380 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:20:
Door wijziging van werkgever ben ik genoodzaakt de overstap te maken van Iphone naar android.

Ik zie dat de Garmin Fenix 7 aan 450 euro staat en de Forerunner 265 aan 400 euro.

Ivm met navigatie ben ik niet zo vertrouwd met de navigatie op de Forerunner 265.
Is deze betrouwbaar of zou het gemis van effectief een kaart te zien te groot zijn waardoor de keuze voor de Fenix 7 beter zou zijn.
Als je wilt navigeren met het horloge, dan zijn kaarten eigenlijk wel een must have. De breadcrumbs navigatie op een FR265 is heel wat lastiger, zeker als je uit koers raakt, of als je op plekken moet kiezen tussen meerdere paadjes (forks).

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 16:42
PatrickC schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:56:
[...]

Als je wilt navigeren met het horloge, dan zijn kaarten eigenlijk wel een must have. De breadcrumbs navigatie op een FR265 is heel wat lastiger, zeker als je uit koers raakt, of als je op plekken moet kiezen tussen meerdere paadjes (forks).
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er bestaan ook apps die voor een betere navigatie zorgen op Garmins zonder navigatie. bvb https://www.mappily.info en https://maps4garmin.sirlancelot.dev . Als iemand er wel ervaring mee heeft, graag delen, want ik zal dit jaar waarschijnliljk ook een nieuw toestel aangeschaven nu de batterij van mijn 645 nar 6 jaar niet meer top is, en ik een marathontrail in Annecy zal doen, en navigatie op zo'n moment wel handig is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schoene schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:22:
[...]

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er bestaan ook apps die voor een betere navigatie zorgen op Garmins zonder navigatie. bvb https://www.mappily.info en https://maps4garmin.sirlancelot.dev . Als iemand er wel ervaring mee heeft, graag delen, want ik zal dit jaar waarschijnliljk ook een nieuw toestel aangeschaven nu de batterij van mijn 645 nar 6 jaar niet meer top is, en ik een marathontrail in Annecy zal doen, en navigatie op zo'n moment wel handig is :)
Geen ervaring met die apps, maar wel met breadcrumb navigatie op mijn vorige FR645M. Een trail daarmee rennen lukte mij niet. Ik heb even gekeken naar die mappily, maar het is een hoop gedoe en wat je dan krijgt zit ergens tussen een breadcrumb en een kaart in. Nee… daar zou ik nooit voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibble-T
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-08 10:23
Jheroun schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:40:
[...]

Die gebruik ik inmiddels een maand. Maar ik kan hem alleen vergelijken met de spartan ultra die ik daarvoor had. Ten opzichte daarvan is het vooral een upgrade door de optische HR, de spartan werkte nog met borstband. En hij is een stuk compacter, de spartan droeg ik nooit 's nachts dus slaap bijhouden enzo is voor mij ook nieuw.

[...]

De hartslagmeter werkt voor mij goed genoeg, ook bij intervallen. De Suunto race S heeft ook een geupgrade versie van de sensor tov de gewone race. De matige reviews gingen over de gewone race, vermoed ik. Het haalt het natuurlijk niet bij een borstband. Ik moet het horloge wel wat hoger om mijn pols zetten om cadence lock te voorkomen maar sinds ik dat doe werkt hij prima. Maar ik gebruik het ding alleen voor hardlopen, en ik ren in een goede week 20km. Bij het wandelen ga ik vast blij worden van de kaarten maar dat heb ik nog niet uitgebreid geprobeerd.

Verder kan ik weinig helpen bij je usecases. Check de review van DCrainmaker, vooral rondom die externe sensoren. Ik herinner me dat het switchen tussen sensoren gedoe is (of was, weet niet of er al een update is geweest), dus als je veel moet wisselen tussen sensoren en waar je mee paired is het wellicht onhandig. Maar check dit vooral bij ervaringsdeskunigen, ik gebruik alleen het kale horloge.

Trainingsschemas kan je maken in de app, en daar kan je stappen en herhalingen maken op basis van tijd, afstand, hartslag, vermogen, snelheid en temp, zie ik zo snel staan. Hoe dat combineert met Komoot weet ik niet.

Horloge is snappy, stuk sneller dan de spartan. De app vind ik oke, de coachingbeta vind ik niet superbehulpzaam maar misschien is dat beter als je intensiever sport :) Er zit een hoop data in, ik weet niet wat je precies zoekt. Maar nogmaals, check de review van dcrainmaker, die spit alles meestal wel uit.

Ik ben er blij mee. Ik vind hem in het dagelijks gebruik simpeler dan de garmin van mijn vriendin. Zij heeft dat ding (245 geloof ik) nu een jaar of wat dus ik heb wel een beetje mee kunnen maken hoe die werkt en bewust weer voor Suunto gekozen. Ook omdat het niet Amerikaans is, ook niet helemaal Fins meer, maar toch. De prijs hielp ook overigens.
Dankjewel! Fijn te zien dat er niet alleen maar Garmin gebruikers zijn.
Ook dank aan de eerdere reageerders

Een van mijn overwegingen is inderdaad om van het grote (Amerikaanse) Garmin af te stappen.
Al vind ik dat ook meteen het lastige omdat ik zo aan die systemen en de integratie gewend ben.

Ik denk dat ik Suunto eens benader met deze use-case - ik hoop dat er een manier is om hem bv een weekje te proberen, of op zijn minst bij een dealer grondig te testen - alleen kan ik geen fysieke dealers vinden.
(ik ben niet zo van gewoon bestelling en binnen 30 dagen terug sturen omdat het kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibble-T
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-08 10:23

Een Suunto Race (of Race S) of Vertical is ook een optie, of als je aan Garmin vast wilt houden - de Epix serie is er ook nog (Fenix met OLED display) en de Tactix (maar die eet je portomonnee op).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

kaarten hebben zeker een meerwaarde en als de looks van de fenix je ook kan bekoren.. dan is het prijsverschil van 50 euro niet zoveel toch? sommige mensen upgraden hun smart/sport watch misschien elk jaar of elke 2 jaar, maar ik heb mijn F6 nu ook al ruim 4 jaar. batterij doet het nog prima en qua functionaliteit loopt het niet heel veel achter (nieuwere modellen hebben bv training readiness en morning report, solar, en nog wat kleine changes, maar in de basis (sport tracking, slaap/hrv tracking, ....) voldoet de F6 na 4 jaar nog meer dan voldoende.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 21:10

Wil je op de 265 deftig navigeren dan kan dat mits kaarten zoals Komoot Premium (betalend)
Iets hoger in prijs dan de 265 is de garmin 965 , die goedkoper is dan de Fenix, maar wel volwaardige kaarten en navigatie bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:59
Luitjes, wie kan mij helpen met installeren van Thailand kaart?
De Garmin fenix 7 pro heb ik aan de pc gekoppeld aan garmin express. Hier staan een heleboel kaarten te downloaden, maar Thailand zie ik nergens tussen staan.
Heeft iemand een idee waar ik deze kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:59

charrel

Cortisol4life..

Aloysxda schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:58:
Luitjes, wie kan mij helpen met installeren van Thailand kaart?
De Garmin fenix 7 pro heb ik aan de pc gekoppeld aan garmin express. Hier staan een heleboel kaarten te downloaden, maar Thailand zie ik nergens tussen staan.
Heeft iemand een idee waar ik deze kan vinden?
Euhm, THID heet het dacht ik? Tijd terug heb ik die voor iemand geïnstalleerd.
THID inderdaad:
https://support.garmin.co...oductID=735563&tab=topics

[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 03-02-2025 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:59
Bedankt voor je hulp. Dit is de juiste. Nu alles updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikLC
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-03 17:14
Ik heb nu al 2 weken gezever met mijn Garmin Epix gen 2.

Eerst werkt de rechter bovenknop start / stop niet meer, daarna het gezeur met het vastlopen. Velen hebben dit probleem gehad. Daarna is hij vandaag helemaal gereset, werkt de rechter boven knop weer. En nu loopt hij weer helemaal vast en functioneert de knop ook niet meer. Nog meer mensen met deze problemen afgelopen weken? Ik ben nu maar weer aan het resetten. Eigenlijk belachelijk voor zo'n duur horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:43
Niet dat je er wat aan hebt, maar hier geen probleem met de Epix Gen 2.
Ook geen last van de vastlopers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:00
loyske schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:51:
Niet dat je er wat aan hebt, maar hier geen probleem met de Epix Gen 2.
Ook geen last van de vastlopers gehad.
Ik herken hier ook niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:43
PatrickC schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:47:
[...]

Geen ervaring met die apps, maar wel met breadcrumb navigatie op mijn vorige FR645M. Een trail daarmee rennen lukte mij niet. Ik heb even gekeken naar die mappily, maar het is een hoop gedoe en wat je dan krijgt zit ergens tussen een breadcrumb en een kaart in. Nee… daar zou ik nooit voor kiezen.
Ik loop wekelijks op .gpx/breadcrumb en loop zelden een verkeerde kant op. En als dat al gebeurt meldt ie dat binnen 30 meter. Ik loop daarbij ook regelmatig op onbekend terrein, dus het is ook niet zo dat ik de weg al ken :)

Ik heb daarbij meestal ook de telefoon bij, en wat kaarten betreft gebruik ik die vooral als ik onderweg een andere route ga lopen (langer/korter), want dat lukt natuurlijk niet op een breadcrumbs route.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusku
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12-09 09:43
vraagje m.b.t. hardloophorloge. Ik loop nu met mijn iPhone, maar dat loopt toch niet lekker. Overweeg dus een hardloophorloge. Zie bij de Mediamarkt twee, voor mij, aantrekkelijke modellen: Garmin forerunner 255 (189 euro) en 165 (240 euro). Beide zonder muziek (loop graag zonder muziek). Ben een beginnende hardloper, en wil vooral mijn voortgang goed in de gaten houden. Welke zouden jullie me adviseren?

p.s.
op het hardloopforum (ja, ik weet het, daar had ik de vraag niet moeten posten, maar beginner hè) krijg ik reacties als: ga voor Coros! Ben heel benieuwd naar jullie adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil je een MIP (255) scherm of een AMOLED (165) scherm? Buiten dat voldoen ze beide meer dan prima. Een 2e hands 245 voor rond de 100-120 euro is ook afdoende overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulusku schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:42:
vraagje m.b.t. hardloophorloge. Ik loop nu met mijn iPhone, maar dat loopt toch niet lekker. Overweeg dus een hardloophorloge. Zie bij de Mediamarkt twee, voor mij, aantrekkelijke modellen: Garmin forerunner 255 (189 euro) en 165 (240 euro). Beide zonder muziek (loop graag zonder muziek). Ben een beginnende hardloper, en wil vooral mijn voortgang goed in de gaten houden. Welke zouden jullie me adviseren?

p.s.
op het hardloopforum (ja, ik weet het, daar had ik de vraag niet moeten posten, maar beginner hè) krijg ik reacties als: ga voor Coros! Ben heel benieuwd naar jullie adviezen!
Beide zijn prima opties. Grootste verschil is wat @Aghanim al aangeeft.
De 165 is wat moderner en dik 1,5 jaar later op de markt gekomen als de 255.
Vergelijking tussen beide door DC Rainmaker:
https://www.dcrainmaker.c...s=151742%2C136497#results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:52

Gregory76

Sony PlayStation freak

Paulusku schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:42:

p.s.
Ik heb recent de 165 (music) gekocht, na verschillende horloges met elkaar te hebben vergeleken. Ik heb de 165 gekozen om de net wat kleinere diameter (43 mm t.o.v. 46 mm bij de 255), omdat hij wat nieuwer is en om het mooie, heldere AMOLED scherm. Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee!

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
Ik wandel ook vaak op breadcrumbs, met de Instinct 2s solar. Werkt voor mij ook heel goed. Ik vind het ook soort van rustiger, nu zie je gewoon "ik ben er nog niet, en moet straks nog een keer kijken want ik moet ergens naar rechts"
Als ik met mn gpsmap62 loop, met kaarten, ga ik toch vanzelf kijken van "ik moet straks de tweede rechts, na iets wat zo te zien een slootje of riviertje is. Goh er is verderop een meertje, en hier links een snelweg. Hé we hadden ook zo en zo gekund, waarom loopt de route niet daarlangs?". Heeft ook wel wat, maar anders, meer intrusive.

Wel merk ik dat soms de track wordt versimpeld, omdat de watch niet zoveel punten tegelijk kan tekenen. Ik snap nog niet helemaal hoe en wat, volgens mij kan Connect dat doen, maar niet zo goed, en Explore doet het niet, of anders, maar als de apps het niet doen, dan doet het horloge het zelf, en dan blijft er pas echt heel weinig detail over van de track. Alsof ie niet slim nieuwe punten uitrekent, maar gewoon om-en-om weggooit ofzo.

Ik denk dat ik ondertussen heb gezien dat de grens waarschijnlijk bij 250 punten ligt, kan ook 300 zijn. Volgende keer ga ik met https://gpx.studio zelf versimpelen, die lijkt het veel slimmer te doen. Daar kan je ook goed zien hoeveel detail je overhoudt, en of het dus misschien slimmer is om te splitsen in meerdere gpx bestanden.

(Als er nu iemand zegt: dat komt omdat je een gpx met trkpoints gebruikt in plaats van een gpx met trailmarks (ik zeg maar wat), dan hoor ik dat graag. 250 punten zit je zo aan bij een beetje wandelroute)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusku
Aghanim schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:57:
Wil je een MIP (255) scherm of een AMOLED (165) scherm? Buiten dat voldoen ze beide meer dan prima. Een 2e hands 245 voor rond de 100-120 euro is ook afdoende overigens.
thnx! Tweede hands vind ik een risico (is'ie wel helemaal goed?). Ik ga de recensies en vergelijkende tests er nog maar eens bijpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusku
PatrickC schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:02:
[...]

Beide zijn prima opties. Grootste verschil is wat @Aghanim al aangeeft.
De 165 is wat moderner en dik 1,5 jaar later op de markt gekomen als de 255.
Vergelijking tussen beide door DC Rainmaker:
https://www.dcrainmaker.c...s=151742%2C136497#results
thnx! ik neem deze overwegingen mee! Dank voor de link naar dcrainmaker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulusku
Gregory76 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:18:
[...]

Ik heb recent de 165 (music) gekocht, na verschillende horloges met elkaar te hebben vergeleken. Ik heb de 165 gekozen om de net wat kleinere diameter (43 mm t.o.v. 46 mm bij de 255), omdat hij wat nieuwer is en om het mooie, heldere AMOLED scherm. Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee!
thnx! Nog niet bij stilgestaan: de diameter... heb relatief dunne polsen dus dan past 43 mm waarschijnlijk beter. Neem ik ook mee in mijn verdere overwegingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:32
Misschien dat dit topic suggestie kunnen geven.

Ben zelf op zoek naar een sporthorloge die niet te veel opvalt en zeker geen smartwatch.(Afleiding)

Doe vooral veel wandelen/fitnessen/tafeltennis en wil straks nog Hiit toevoegen aan schema en dus een goede hartslagmeter zou wel een must zijn
denk ik?

Ben vooral gecharmeerd Huawei Watch GT 4 qua uiterlijk en valt minder op als echte sportwatch.
Ondertussen denk toch dat de Instinct 2s beter is en dan voornamelijk betere intergratie met app en toekomstbestendiger?

Budget <250.
Dat is gebaseerd op dat ik nooit een horloge heb gedragen.

Zijn er nog ander horloges die minder opvallen die goed werken? Waarschijnlijk zal ik stappenteller en hartslagmeter meest voor nu.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:57
ErikLC schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:15:

Eerst werkt de rechter bovenknop start / stop niet meer, daarna het gezeur met het vastlopen. Velen hebben dit probleem gehad. Daarna is hij vandaag helemaal gereset, werkt de rechter boven knop weer. En nu loopt hij weer helemaal vast en functioneert de knop ook niet meer. Nog meer mensen met deze problemen afgelopen weken? Ik ben nu maar weer aan het resetten. Eigenlijk belachelijk voor zo'n duur horloge.
Welke software zit je op? Hier ook de epix gen 2 zit op 19.41 en geen last van die vastlopers gehad en alles werkt goed hier…. Heb je een bepaalde watchface of dataveld wat dit kan verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ErikLC Ik heb ook geen enkel probleem met mijn Epix Gen2, ook niet met het wereldwijde issue voor meerdere Garmin horloges van vorige week. Ik zit ook op release 19.41. Als zelfs na een factory reset je probleem aanhoudt, dan is het toch iets hardwarematigs met je horloge vrees ik. Want ik neem even aan dat je horloge dan alleen de stock watchfaces, apps, widgets en data velden gebruikt?

[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 06-02-2025 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
PatrickC schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:40:
@ErikLC Ik heb ook geen enkel probleem met mijn Epix Gen2, ook niet met het wereldwijde issue voor meerdere Garmin horloges van vorige week. Ik zit ook op release 19.41. Als zelfs na een factory reset je probleem aanhoudt, dan is het toch iets hardwarematigs met je horloge vrees ik. Want ik neem even aan dat je horloge dan alleen de stock watchfaces, apps, widgets en data velden gebruikt?
Idem hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
Offens1490 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:04:
Misschien dat dit topic suggestie kunnen geven.

Ben zelf op zoek naar een sporthorloge die niet te veel opvalt en zeker geen smartwatch.(Afleiding)

Doe vooral veel wandelen/fitnessen/tafeltennis en wil straks nog Hiit toevoegen aan schema en dus een goede hartslagmeter zou wel een must zijn
denk ik?

Ben vooral gecharmeerd Huawei Watch GT 4 qua uiterlijk en valt minder op als echte sportwatch.
Ondertussen denk toch dat de Instinct 2s beter is en dan voornamelijk betere intergratie met app en toekomstbestendiger?

Budget <250.
Dat is gebaseerd op dat ik nooit een horloge heb gedragen.

Zijn er nog ander horloges die minder opvallen die goed werken? Waarschijnlijk zal ik stappenteller en hartslagmeter meest voor nu.
Hij kwam net al ff voorbij: Coros Pace 2 of 3 (2 = enorme value for money, 3=amoled). Dan heb je ook een horloge waarbij de GPS en hartslagmeter significant beter zijn dan die Huawei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:35
Frenz64 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:57:
[...]

Hij kwam net al ff voorbij: Coros Pace 2 of 3 (2 = enorme value for money, 3=amoled). Dan heb je ook een horloge waarbij de GPS en hartslagmeter significant beter zijn dan die Huawei
In Principe een prima suggestie. De Pace 3 heeft echter een MIP-scherm, terwijl de Pace Pro is uitgerust met het AMOLED-scherm. In de praktijk is dit verschil duidelijk merkbaar. Ik heb eerder de Pace 3 gebruikt, maar ben vanwege het scherm overgestapt naar de Pace Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 19:56

Dazzler2120

FP ProMod
Cariernb schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:40:
[...]

In Principe een prima suggestie. De Pace 3 heeft echter een MIP-scherm, terwijl de Pace Pro is uitgerust met het AMOLED-scherm. In de praktijk is dit verschil duidelijk merkbaar. Ik heb eerder de Pace 3 gebruikt, maar ben vanwege het scherm overgestapt naar de Pace Pro.
Klopt inderdaad, echter is de Pace Pro ook een prijsklasse hoger dan het budget.
Maar over het algemeen heeft de Pace Pro een betere batterij, maps en AMOLED scherm als upgrades tov de Pace 3

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:35
Dazzler2120 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:50:
[...]

Klopt inderdaad, echter is de Pace Pro ook een prijsklasse hoger dan het budget.
Maar over het algemeen heeft de Pace Pro een betere batterij, maps en AMOLED scherm als upgrades tov de Pace 3
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. Ik wilde het alleen aangeven omdat de Pace 3 geen AMOLED-scherm heeft, in tegenstelling tot wat er werd gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:00
ErikLC schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:15:

Ik zelf geen problemen met mijn Epix gen2.

De vastlopers zouden mogelijk te maken kunnen hebben met dit probleem:
https://www.dcrainmaker.c...-trying-to-start-gps.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
I stand corrected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:47
Zojuist in voorbereiding op de serieuze loop van morgen eens goed in de instellingen gedoken. Kom je gewoon dingen tegen die je eerder nog niet gezien hebt. :D

Blijkbaar kan je nu ook de live track en updates sms-en. En je kan het rondescherm aanpassen. Lekker met datavelden spelen die ik nog niet ken. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Gonadan schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:47:
Zojuist in voorbereiding op de serieuze loop van morgen eens goed in de instellingen gedoken. Kom je gewoon dingen tegen die je eerder nog niet gezien hebt. :D

Blijkbaar kan je nu ook de live track en updates sms-en. En je kan het rondescherm aanpassen. Lekker met datavelden spelen die ik nog niet ken. :P
Bedoel je dan het standaard scherm dat in beeld komt bij het starten van bijvoorbeeld de hardlopen activiteit? Dat was eerst niet aan te passen, naar hoe kan je dat nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Nee ik bedoel het scherm wat bij welke ronde omhoog komt en een paar waarden laat zien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Gonadan schreef op zondag 9 februari 2025 @ 08:47:
Nee ik bedoel het scherm wat bij welke ronde omhoog komt en een paar waarden laat zien.
oh, en waar zit de mogelijkheid om dit aan te passen dan? vind ook leuk om er eens mee te spelen.
(v19.41 toch?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Megupe schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:11:
[...]

oh, en waar zit de mogelijkheid om dit aan te passen dan? vind ook leuk om er eens mee te spelen.
(v19.41 toch?)
Als je de activiteit aanpast, kies Auto Lap en scroll dan omlaag naar Rondewaarschuwing. Je kunt dan het primair en secundair veld aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
@Megupe denk niet dat het nieuw is hoor, maar ik heb het pas net gevonden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thunderflash
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 13:23
PatrickC schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 18:07:
[...]

Dan zou ik toch Garmin Support even benaderen. Als ze geen oplossing hebben kunnen ze wellicht een aanbod toen voor vervanging tegen bijbetaling. Zo’n horloge moet gewoon meer dan 4 jaar mee gaan namelijk.
Helaas heb ik geen aankoopbon meer kunnen vinden van de Vivoactive 4s, dus geen service door Garmin. Dat begrijp ik. Via de rentepunten bij de ING nu een Venu 3s gekocht voor mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joranoud
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08 13:16
Ik heb een nieuwe Fenix 8 gekocht, heel blij mee. Wat is jullie ervaring met (third party) bandjes? Welke zijn van goede kwaliteit? Is er een kwaliteitsverschil van de originele garmin bandjes zodanig dat het de hogere prijs rechtvaardigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
joranoud schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:14:
Ik heb een nieuwe Fenix 8 gekocht, heel blij mee. Wat is jullie ervaring met (third party) bandjes? Welke zijn van goede kwaliteit? Is er een kwaliteitsverschil van de originele garmin bandjes zodanig dat het de hogere prijs rechtvaardigt?
Ik heb met mijn fenix7 een heel goede mooie RVS van ali. Bevalt erg goed.

https://nl.aliexpress.com/item/1005004620958906.html

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Ik heb wat bandjes van ali gehad, maar de quick fit sluiting daarvan ging roesten van binnen (mini veertjes), tot het punt dat alles compleet vast zat en vervolgens los brak. Voor mij geen bandkes van ali meer. Ben blij dat mijn F6 niet op de bodem van de zee ligt

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:17
hier 0 problemen met Ali bandjes. Voor die prijs kan je het wellicht proberen, toch?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:29
Hier ook verschillende bandjes van ali gehad, eigenlijk weinig klachten.

Toevallig sinds enkele weken dit magnetisch bandje in gebruik, ook super tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik zou in ieder geval niet in de zee gaan zwemmen (vanwege het zout wat de quick fit connector gaat slopen) en als je veel zweet zou ik het ook niet doen. Maar verder moet iedereen het natuurlijk zeg weten..

(je weet gewoon niet of er roestvrij stalen veertjes gebruikt worden in een bandje van een paar euro.. de kans is in ieder geval klein...)

[ Voor 25% gewijzigd door Prulleman op 11-02-2025 09:29 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:52

DON PAPA

Tweaker-fan

Is er een kwaliteitsverschil van de originele garmin bandjes zodanig dat het de hogere prijs rechtvaardigt?
Geen idee, want ik heb nooit third party bandjes gebruikt, wat ik wel weet, is dat het titanium bandje van Garmin zelf van zeer goede kwaliteit is. Ik gebruik deze dagelijks al bijna een jaar lang, en ziet er nog als nieuw uit. Ik heb dan ook nog geen moment spijt gehad dat ik voor dit bandje heb gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYlerlSm7hDj7g3kBWLYSehD8nw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7FeYSVi9hcR9MU09GqrOjC0.jpg?f=fotoalbum_large

Dit gebeurde me na 2 dagen op een 5 daagse tocht in Noord Zweden… pinnetje krom/brak…. Horloge bleef haken achter de rugzak band… was blij dat ik duct tape mee had :-)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:39
Ik heb eigenlijk ook nooit problemen gehad met ali quickfit bandjes, maar in de loop der jaren af en toe toch geïnvesteerd in wat originele Garmin bandjes, dus gebruik de Ali versies ook al een poos niet meer.
Ik moet wel zeggen dat het verschil tussen Garmin en Ali wel direct duidelijk is, niet alleen het materiaal van het bandje zelf, maar vooral ook de quickfit sluiting. De Ali versies van die quickfit sluiting zijn vaak wat soepeler, of kan je ook scheef, dus aan één zijde omlaag schuiven. Dat voelt bij de originele Garmin versies allemaal toch echt een stuk degelijker aan. Kan puur gevoel zijn en er is bij mij nog nooit een bandje los geschoten, dus ook niet toen ik nog Ali bandjes gebruikte, maar toch zit er wel echt kwaliteitsverschil in.
Ik heb overigens alleen originele siliconen bandjes van Garmin. De lederen of nylon bandjes (laat staan de titanium versie, maar dat is sowieso niet mijn ding) vind ik echt belachelijk duur en vooral bij de lederen originele Garmin versie lees ik nog wel eens dat de kwaliteit daarvan eigenlijk juist wel tegen valt. De band zelf zou snel scheuren en verkleuren.
Nu blijft €50,- voor zo'n siliconen quickfit bandje natuurlijk veel geld, maar volgens mij kosten ze dat al sinds ze er mee begonnen. Ik meen met de Fenix 5 in 2017. Waar de horloges zelf inmiddels voor mijn gevoel dubbel zo duur zijn geworden, hebben de bandjes nog steeds dezelfde prijs. Dus hoewel ze hetzelfde kosten, zijn ze voor mijn gevoel relatief gezien goedkoper geworden. Maar misschien probeer ik m'n eigen aankopen wel iets te veel goed te praten :)
De bandjes van andere materialen hebben volgens mij wel wat prijsverhogingen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier hele wisselende ervaringen met ali bandjes...

Enkele dikke prima, betrouwbaar en gaan lang mee. Maar andere, heel onbetrouwbare quickfix sluiting (danwel sluiting zelf die slap was, danwel de verbinding van de sluiting die los ging laten).

Ik doe alleen aan hardlopen enzo, dus minder een punt (maar zelfs dan schoot er wel eens 1 los als een mouw er te strak overheen ging), maar gaan zwemmen ermee zou ik toch niet doen.

Neemt niet weg dat de officiele bandjes associaal duur zijn... Ik ga nu eerder voor een middenweg, wel third party maar een beetje degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
m0ridin schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:42:
Hier hele wisselende ervaringen met ali bandjes...

Enkele dikke prima, betrouwbaar en gaan lang mee. Maar andere, heel onbetrouwbare quickfix sluiting (danwel sluiting zelf die slap was, danwel de verbinding van de sluiting die los ging laten).

Ik doe alleen aan hardlopen enzo, dus minder een punt (maar zelfs dan schoot er wel eens 1 los als een mouw er te strak overheen ging), maar gaan zwemmen ermee zou ik toch niet doen.

Neemt niet weg dat de officiele bandjes associaal duur zijn... Ik ga nu eerder voor een middenweg, wel third party maar een beetje degelijk.
nadeel van veel "third party" is dat het gewoon dezelfde, maar dan duur verkochte ali rommel is..
zoals bij veel spullen uit china moet je goed weten wat je koopt, ik heb ook bv carbon velgen uit china, maar dan wel van een gerenommeerde partij...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Vandaag nieuwe beta versie 20 voor epix2/fenix7/etc, waarbij ECG enabled is.
Dus nieuwe stabiele versie zal wel snel komen. En als goed is koppelt het horloge dan weer in 1x met bluetooth oortjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prulleman schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:45:
[...]

nadeel van veel "third party" is dat het gewoon dezelfde, maar dan duur verkochte ali rommel is..
zoals bij veel spullen uit china moet je goed weten wat je koopt, ik heb ook bv carbon velgen uit china, maar dan wel van een gerenommeerde partij...
True, maar toch zijn er ook wel merken die beter spul maken... of iig weten WELKE ali zut ze doorverkopen ;)

Maar heb aliexpres bandjes gehad waarbij de quickfit sluiting van goedkoop plastic was, matig vastgelijmd zat, gewoon sowieso niet goed sloot (crappy vering/sluiting). En dan heb je er alsnog niks aan, msischien niet zo'n punt voor casual wear en hardlopen maar ik gebruikte altijd een siliconen strap voor hardlopen en een andere voor 'normaal gebruik' dus alsnog best regelmatig wisselen... en dat was dan soms als snel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Ik begrijp mijn Garmin (Forerunner 165} niet. Na het lopen krijg ik op het horloge een beker te zien voor mijn PR op de 5k: 27 minuten rond en op de 1k (5.11 stond er, geloof ik).

Kijk ik daarna in de statistieken, staat er 2e tijd op de 5k en de AI zegt de snelste.
En wanneer ik de tijden van de eerste 5k zelf optel, kom ik uit op 26 minuut 58 seconden.

Ik begrijp het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wttEXqYBpjIcvSi63uUbPaD5IVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADb9Chuj9CTMHkFuL8lxwW0N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/druXFVBKIAKE-2qsQcvYRAnyPvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KZWV0ZIcuRPJ1IP85V1BHkd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFAdFqsyzCI6CsBzsTPLnxxbyq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWA4kHkiEg4KlhR4BcIeL9f9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-Ph1gqihmBz567Im5lk-8mhndc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8kPINMsCNTlqVXBJ7PIRoby.jpg?f=fotoalbum_large

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Gregory76 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:20:
Ik begrijp mijn Garmin (Forerunner 165} niet. Na het lopen krijg ik op het horloge een beker te zien voor mijn PR op de 5k: 27 minuten rond en op de 1k (5.11 stond er, geloof ik).

Kijk ik daarna in de statistieken, staat er 2e tijd op de 5k en de AI zegt de snelste.
En wanneer ik de tijden van de eerste 5k zelf optel, kom ik uit op 26 minuut 58 seconden.

Ik begrijp het niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien moet je je nieuwe PR nog even accepteren bij je activiteit in Garmin Connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Alle screenshots zijn van Strava? Dat staat los van de PR's in Garmin Connect of je forerunner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

BigWillem89 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:40:
[...]

Misschien moet je je nieuwe PR nog even accepteren bij je activiteit in Garmin Connect?
Ik had geen idee dat dit nog 'moest', maar dat kon inderdaad. Zojuist gedaan. Hier staan de 1k en 5k inderdaad zoals verwacht.

Ik was echter in de veronderstelling dat Strava de gegevens uit GC gewoon 1:1 zou overnemen, maar dat blijkt dus niet het geval?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJKM2VyaYOwWDBeslyqAxRIPqqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4YNeq6MK8YQJUtaW4vomlLm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Hathi schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:41:
Alle screenshots zijn van Strava? Dat staat los van de PR's in Garmin Connect of je forerunner.
Inderdaad. Ik was echter in de veronderstelling dat Strava de gegevens uit GC gewoon 1:1 zou overnemen, maar dat blijkt dus niet het geval. Waarom wijken de gegevens van die twee van elkaar af dan? Dat begrijp ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 18:24
Nee, Strava en GC tellen net anders. Ik geloof dat wanneer je tijdens je run je horloge op pauze zet, je PR tijd voor Garmin bijvoorbeeld ook stopt, terwijl die voor Strava gewoon doortelt.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

ElPaco schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:54:
Nee, Strava en GC tellen net anders. Ik geloof dat wanneer je tijdens je run je horloge op pauze zet, je PR tijd voor Garmin bijvoorbeeld ook stopt, terwijl die voor Strava gewoon doortelt.
Aha. Weer wat geleerd.
Ik heb inderdaad bij 3 verkeerslichten heel kort moeten pauzeren. Dat zou het verschil dus kunnen zijn. Dank voor de toelichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Ik heb een nieuwe Fenix 8 gekocht, heel blij mee. Wat is jullie ervaring met (third party) bandjes? Welke zijn van goede kwaliteit? Is er een kwaliteitsverschil van de originele garmin bandjes
Ah, iteratie zoveel van dezelfde vraag in dit topic. Ja, er is een verschil.
zodanig dat het de hogere prijs rechtvaardigt?
Dit is de crux, daar ga je het over een mening hebben.
Die ga je vinden van mensen die zweren bij origineel tot aan mensen die zweren bij 3rd party. De keuze is uiteindelijk aan jezelf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 19:01
Zijn er hier meer mensen met een Fenix Saffier horloge met een kras in de coating?

Ik heb een kras welke, als ik het scherm schoon poets, weer verdwijnt. Raakt het scherm vettig, nat of bezlagen oid dan komt de kras terug. Toch irritant als je een saffier horloge koopt vanwege de weerbaarheid. Het glas is nog perfect krasloos. Rest van het horloge ook dus het is me een raadsel hoe het er is gekomen.

Nu zag ik bij een collega ook een behoorlijke hoeveelheid krassen op z'n scherm, maar dat horloge heeft een zwaar leven gehad.

Ik heb de vraag bij Garmin gelegd en kreeg meteen reactie dat ik hem (bij goedkeur door hun) kan inruilen. Dan krijg ik een nieuwe of een refurbished toestel. Hier lees ik wel van dat die eigenlijk gewoon nieuw zijn.

Nu vraag ik me af of dit nuttig is, als dit normaal is dan gaat dat met een vervanger ook gebeuren. De coating op saffier is gewoon te zacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:18:
hier 0 problemen met Ali bandjes. Voor die prijs kan je het wellicht proberen, toch?
Voor de prijs van het verliezen van de horloge bedoel je?

Ik heb een ander bandje (naast de standaard nylon) van Smartwatchbandjes.nl, dat zal ook ergens uit China komen, maar ziet er solide uit. Het is zo'n Apple Watch Ultra lookalike.

Maar als ik ga surfen dan gaat egwel die nylon om

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:17
Frenz64 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 08:48:
[...]

Voor de prijs van het verliezen van de horloge bedoel je?

Ik heb een ander bandje (naast de standaard nylon) van Smartwatchbandjes.nl, dat zal ook ergens uit China komen, maar ziet er solide uit. Het is zo'n Apple Watch Ultra lookalike.

Maar als ik ga surfen dan gaat egwel die nylon om
dat bedoel ik idd..

ik doe er ook alles mee, van snorkelen in de zee tot rotsklimmen en tot nu toe gaat het altijd goed, maar YMMV natuurlijk...

Hi Ha Hopjesvla

• PandoraBoy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-08 15:37
Is al iemand erin geslaagd de hartslagmeting van de Polar Pacer Pro te laten verschijnen op de display van een Bosch Kiox 6760?
De verbinding met Bluetooth lukt, ze connecteren maar ik zie niets verschijnen bij bpm op het display van de Kiox.

• Hathi
En ik dacht dat de Fenix 8 al duur was..
https://www.garmin.com/nl-NL/p/1828641/pn/010-03406-01

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:30

Roozzz

Plus ultra

If you can see, look. If you can look, observe

• Foomers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-09 06:24
Ik ben trouwens wel groot fan van de nylon band van Garmin. Ik vind de prijs ook wel rechtvaardigt voor de kwaliteit. Ali bandjes gaan op een gegeven moment "zweten" waardoor je een stuk sneller door je bandjes slijt.
Ik heb deze ooit aangeschaft, maar dan in een setje van 3 bandjes. Na dik 2 jaar ging van één van de bandjes het stukje los waar de klittenband op hecht. Voor dat geld dikke prima en het zijn hele fijne bandjes (vergelijkbaar aan de ultrafit van Garmin).
https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

• Hathi
Ja uiteraard, die zijn al helemaal belachelijk. Want dan krijg je ook nog eens oudere hard/software. Die zijn voor zover ik weet nog gebaseerd op de Fenix 7 Pro/Epix Pro modellen, dus die lopen al achter op de Fenix 8.
Deze Tactix is in feite wel gewoon een Fenix 8, in een iets ander jasje, met wat ballistische functies geloof ik.

• mettes2450
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 27-02 19:23
Hallo, ik weet geen 100% zeker of dit het juist topic is. Maar toch ff volgende vraag:

Kan ik in garmin connect een schema opvragen dat langer dan 26 duurt? Ik ben van plan om halve marathon in november te gaan lopen en zou hem graag op een bepaalde tijd willen lopen. Ik zou eind februari willen beginnen starten dus dat komt neer op een 37 tal weken. Alleen de schema's die ik nu zoek via garmin coach zijn tot 26 weken of een zelfgestuurd plan is tot 16 weken. Bij Polar vroeger kon je gewoon de datum noteren en dan maakte hij een schema tot de gewenste datum.

Iemand suggesties?

Thx
mettes2450 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:39:
Hallo, ik weet geen 100% zeker of dit het juist topic is. Maar toch ff volgende vraag:

Kan ik in garmin connect een schema opvragen dat langer dan 26 duurt? Ik ben van plan om halve marathon in november te gaan lopen en zou hem graag op een bepaalde tijd willen lopen. Ik zou eind februari willen beginnen starten dus dat komt neer op een 37 tal weken. Alleen de schema's die ik nu zoek via garmin coach zijn tot 26 weken of een zelfgestuurd plan is tot 16 weken. Bij Polar vroeger kon je gewoon de datum noteren en dan maakte hij een schema tot de gewenste datum.

Iemand suggesties?

Thx
De enige optie die ik zo weet is om de marathon in je Garmin Connect Agenda op te nemen met een tijdsdoel. Als je dit dan als je primaire wedstrijd opgeeft, zal garmin de daily suggested workouts afstemmen op die wedstrijd en dat doel.

• mettes2450
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 27-02 19:23
PatrickC schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:53:
[...]

De enige optie die ik zo weet is om de marathon in je Garmin Connect Agenda op te nemen met een tijdsdoel. Als je dit dan als je primaire wedstrijd opgeeft, zal garmin de daily suggested workouts afstemmen op die wedstrijd en dat doel.
En dan hoef ik dus geen schema aan toe te voegen? Je gaat gewoon naar je horloge en dan geeft hij gewoon weer wat ik die dag moet lopen? Is dit dan zowel lange run, als korte afstand als interval?

alvast bedankt
mettes2450 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:18:
[...]

En dan hoef ik dus geen schema aan toe te voegen? Je gaat gewoon naar je horloge en dan geeft hij gewoon weer wat ik die dag moet lopen? Is dit dan zowel lange run, als korte afstand als interval?

alvast bedankt
Net nog even geprobeerd. Venloop HM toegevoegd op 30 maart met een tijd als doel. Als ik hierna de hardlopen activiteit start, geeft het horloge aan naar de wedstrijd toe te gaan werken en geeft een suggested workout. Dat kan een rustige duurloop zijn van een bepaalde lengte en snelheid en bij een volgende training een interval training. Je kunt ook de workouts zien die voor de komende week gepland zijn, hoe lang de opbouwfase duurt, piekfase en afbouwfase. Ik zou zeggen, probeer het eens gewoon. :)

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 13-02-2025 19:38 ]

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:57
@mettes2450 daily suggested workouts zullen werken maar die past zich wel aan wat niet altijd voordelig is voor je training. https://www.wareable.com/...-workouts-key-differences

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjWvQ0xMbIQZeLLAS0512Qev_fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8ecTnxcIHnuAKfw7b2Pq7sW.jpg?f=fotoalbum_large

Dit kan niet kloppen. Waarom zou deze registratie verkeerd zijn gegaan?

Forerunner 165

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Gregory76 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:40:
[Afbeelding]

Forerunner 165
Veelvoorkomend probleem bij kou, dan heb je slechte hartslagregistratie. Ook vaak benoemd hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
Gregory76 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:40:
[Afbeelding]

Forerunner 165
Je bedoelt de jump in hartslag?
Gisteren hetzelfde voorgehad met een 965 icm met OHR
Vandaag terug gelopen maar met borstband en daar geen probleem mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Oftewel dit is zo goed als altijd een cadence lock. Ipv je hartslag gaat ie je stappen volgen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Megupe schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:47:
[...]

Veelvoorkomend probleem bij kou, dan heb je slechte hartslagregistratie. Ook vaak benoemd hier.
Dankjewel, duidelijk.

• PaulC
redwing schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:50:
Oftewel dit is zo goed als altijd een cadence lock. Ipv je hartslag gaat ie je stappen volgen.
Bij een cadense lock zou je verwachten dat het getal van de hartslag en de cadense dan gelijk zou lopen, maar dat is niet.?

• redwing
PaulC schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:07:
[...]

Bij een cadense lock zou je verwachten dat het getal van de hartslag en de cadense dan gelijk zou lopen, maar dat is niet.?
Vaak heeft ie wel een gelijke trend, maar het is niet altijd zo dat ze precies gelijk lopen. Punt is vooral dat ie op zo'n moment niet alleen je hartslag meer registreert, maar ook het bewegen van je arm. En dan probeert ie volgens mij een ritme er in te vinden van je hartslag + stappen die je maakt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Overduidelijke cadence lock idd. Soms helpt even wandelen (als je het tijdens het lopen doorhebt) om weer op het juiste hartritme terug te komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-08 12:55
redwing schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:50:
Heb dit recent ook gehad tijdens een wedstrijd, geen idee wat er dan gebeurt maar dit is toch geen cadence lock? Niemand loopt op 120 stappen/min (en dalend).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:59

charrel

Cortisol4life..

ron322 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:29:
[...]

Heb dit recent ook gehad tijdens een wedstrijd, geen idee wat er dan gebeurt maar dit is toch geen cadence lock? Niemand loopt op 120 stappen/min (en dalend).
Nee, ik had soortgelijke schema's, eerst was het mijn niet goed afgestelde pacemaker ( maar die heeft niet iedereen gelukkig :+ ). Daarna was het de kou, als ik met blote armen fiets met deze kou gebeurde hetzelfde. Dan lijkt het mij geen cadans lock > met een hartslagband gaat het nu wel goed.
Wat wel vaak gebeurde is dat als ik moest stoppen bij een hekje met hardlopen dat mijn horloge daarna wel weer de goede hartslag pakte. Dat zou duiden op cadans lock maar even later zakte mijn hartslag wel weer in. Dus misschien is het een combinatie van, maar bij mij gebeurde het alleen maar als het goed koud is.
Met temperaturen boven de 8-10c heb ik dit niet eerder gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 14-02-2025 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
ron322 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:29:
[...]

Mijn ervaring is dat het inderdaad vaak niet 100% een cadence lock is, maar er wel mee te maken heeft. Ik kan het bij mij makkelijk krijgen door mijn horloge wat losser te doen en dan zie ik dat het wel degelijk afhankelijk is van de cadence, maar dat het niet 100% hetzelfde is. Ik verwacht dat ie zowel de cadence en de hartslag ziet en daar iets van probeert te maken en dan er ergens tussenin uitkomt. Ik noem het standaard wel cadence-lock omdat het met precies hetzelfde te maken heeft.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 20:51
Net een update van mijn Epix Pro Gen 2 binnengekregen, en ECG is nu ook beschikbaar hier in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:23
Iemand ervaring met het laten vervangen van een batterij in een vivomove style? Probeerde bij GPSfix maar die konden niet aan de juiste batterij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
nokie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:17:
Net een update van mijn Epix Pro Gen 2 binnengekregen, en ECG is nu ook beschikbaar hier in België.
Op mijn gewone Epix2 lijkt het horloge nu eindelijk in 1 keer te koppelen met bluetooth audio.
Wel moest na een reboot de taal weer van engels naar Nederlands gewijzigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusku
Nogmaals dank voor alle adviezen op mijn vraag: de Garmin 255 of 165?
Het is uiteindelijk de 255 geworden, voor 199 euro bij Bol kon ik 'm niet laten liggen. Vandaag voor de eerste keer met de Garmin op pad geweest; da's een pak handiger dan met je iPhone in je handen! Nu zeggen de gegevens vast nog niet zo heel veel, maar ik heb wel iets bijzonders: hij geeft aan bij de gelopen afstand: x2. Ik heb een uur en 3 minuten gelopen (63 minuten), maar de app geeft aan 126 minuten (dus tweemaal de tijd). Weet iemand hoe dit kan en, belangrijker nog, hoe ik dit kan herstellen/verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Da's heel apart, waar is 'hij' in 'hij geeft aan'? Garmin connect, op het horloge zelf of bijvoorbeeld op Strava?

Heb je de telefoon toevallig wel meegenomen en mee laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Laatst online: 07:37
Paulusku schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:45:
Nogmaals dank voor alle adviezen op mijn vraag: de Garmin 255 of 165?
Het is uiteindelijk de 255 geworden, voor 199 euro bij Bol kon ik 'm niet laten liggen. Vandaag voor de eerste keer met de Garmin op pad geweest; da's een pak handiger dan met je iPhone in je handen! Nu zeggen de gegevens vast nog niet zo heel veel, maar ik heb wel iets bijzonders: hij geeft aan bij de gelopen afstand: x2. Ik heb een uur en 3 minuten gelopen (63 minuten), maar de app geeft aan 126 minuten (dus tweemaal de tijd). Weet iemand hoe dit kan en, belangrijker nog, hoe ik dit kan herstellen/verwijderen?
Kijk je wellicht per ongeluk naar ‘Intensity minutes’?

Zie je de activiteit zelf? Daar zou je de juiste stats moeten zien.

(Doe anders even een screenshot dat is makkelijker)

[ Voor 3% gewijzigd door Torgo op 14-02-2025 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusku
Frenz64 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:33:
Da's heel apart, waar is 'hij' in 'hij geeft aan'? Garmin connect, op het horloge zelf of bijvoorbeeld op Strava?

Heb je de telefoon toevallig wel meegenomen en mee laten lopen?
ja, das niet zo duidelijk van me.... |:(
Hij = de iPhone, die thuis achter is gebleven, de app Garmin connect geeft dus de 2x aan. Strava nog niet aan begonnen, eerst het horloge maar eens een beetje snappen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusku
Torgo schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:34:
[...]

Kijk je wellicht per ongeluk naar ‘Intensity minutes’?

Zie je de activiteit zelf? Daar zou je de juiste stats moeten zien.

(Doe anders even een screenshot dat is makkelijker)
niet zon duidelijke post van mij, excuus :X

intensity minutes ... weet niet wat dat is O-)

hoe voeg ik een screenshot toe? 8)7
Pagina: 1 ... 310 ... 322 Laatste