Ik wandel ook vaak op breadcrumbs, met de Instinct 2s solar. Werkt voor mij ook heel goed. Ik vind het ook soort van rustiger, nu zie je gewoon "ik ben er nog niet, en moet straks nog een keer kijken want ik moet ergens naar rechts"
Als ik met mn gpsmap62 loop, met kaarten, ga ik toch vanzelf kijken van "ik moet straks de tweede rechts, na iets wat zo te zien een slootje of riviertje is. Goh er is verderop een meertje, en hier links een snelweg. Hé we hadden ook zo en zo gekund, waarom loopt de route niet daarlangs?". Heeft ook wel wat, maar anders, meer intrusive.
Wel merk ik dat soms de track wordt versimpeld, omdat de watch niet zoveel punten tegelijk kan tekenen. Ik snap nog niet helemaal hoe en wat, volgens mij kan Connect dat doen, maar niet zo goed, en Explore doet het niet, of anders, maar als de apps het niet doen, dan doet het horloge het zelf, en dan blijft er pas echt heel weinig detail over van de track. Alsof ie niet slim nieuwe punten uitrekent, maar gewoon om-en-om weggooit ofzo.
Ik
denk dat ik ondertussen heb gezien dat de grens waarschijnlijk bij 250 punten ligt, kan ook 300 zijn. Volgende keer ga ik met
https://gpx.studio zelf versimpelen, die lijkt het veel slimmer te doen. Daar kan je ook goed zien hoeveel detail je overhoudt, en of het dus misschien slimmer is om te splitsen in meerdere gpx bestanden.
(Als er nu iemand zegt: dat komt omdat je een gpx met trkpoints gebruikt in plaats van een gpx met trailmarks (ik zeg maar wat), dan hoor ik dat graag. 250 punten zit je zo aan bij een beetje wandelroute)