Die gebruik ik inmiddels een maand. Maar ik kan hem alleen vergelijken met de spartan ultra die ik daarvoor had. Ten opzichte daarvan is het vooral een upgrade door de optische HR, de spartan werkte nog met borstband. En hij is een stuk compacter, de spartan droeg ik nooit 's nachts dus slaap bijhouden enzo is voor mij ook nieuw.
Ter info voor mijn use-case:
- ik maak veel gebruik van Komoot om nieuwe hardlooproutes te ontdekken in mijn eigen omgeving of op alternatieve locaties / op reis. en die gebruik ik icm maps
- Ik programmeer trainingsschema's en die wil ik ook gebruiken icm de Komoot maps.
De meeste schema's zijn pace-based, maar ik monitor graag mijn hartslag
- Ik gebruik een Stryd pod voor een nauwkeurige en snel aflezen van mijn pace - en wat knutselen met data achteraf - dat zullen de meeste Tweakers wel snappen
- Ik zit af en toe ook op racefiets, maar heb daar een Hammerhead fietscomputer.
Hebben mensen ervaring met name met de Suunto Race S, icm Komoot en/of icm een Stryd Pod ?
Is de hardslagsensor echt zo matig als wat ik af en toe lees, of is het slechts net iets minder goed dan de laatste Garmins ?
Hoe is de interface / app gebruikvriendelijheid van Suunto ?
De hartslagmeter werkt voor mij goed genoeg, ook bij intervallen. De Suunto race S heeft ook een geupgrade versie van de sensor tov de gewone race. De matige reviews gingen over de gewone race, vermoed ik. Het haalt het natuurlijk niet bij een borstband. Ik moet het horloge wel wat hoger om mijn pols zetten om cadence lock te voorkomen maar sinds ik dat doe werkt hij prima. Maar ik gebruik het ding alleen voor hardlopen, en ik ren in een goede week 20km. Bij het wandelen ga ik vast blij worden van de kaarten maar dat heb ik nog niet uitgebreid geprobeerd.
Verder kan ik weinig helpen bij je usecases. Check de review van DCrainmaker, vooral rondom die externe sensoren. Ik herinner me dat het switchen tussen sensoren gedoe is (of was, weet niet of er al een update is geweest), dus als je veel moet wisselen tussen sensoren en waar je mee paired is het wellicht onhandig. Maar check dit vooral bij ervaringsdeskunigen, ik gebruik alleen het kale horloge.
Trainingsschemas kan je maken in de app, en daar kan je stappen en herhalingen maken op basis van tijd, afstand, hartslag, vermogen, snelheid en temp, zie ik zo snel staan. Hoe dat combineert met Komoot weet ik niet.
Horloge is snappy, stuk sneller dan de spartan. De app vind ik oke, de coachingbeta vind ik niet superbehulpzaam maar misschien is dat beter als je intensiever sport

Er zit een hoop data in, ik weet niet wat je precies zoekt. Maar nogmaals, check de review van dcrainmaker, die spit alles meestal wel uit.
Ik ben er blij mee. Ik vind hem in het dagelijks gebruik simpeler dan de garmin van mijn vriendin. Zij heeft dat ding (245 geloof ik) nu een jaar of wat dus ik heb wel een beetje mee kunnen maken hoe die werkt en bewust weer voor Suunto gekozen. Ook omdat het niet Amerikaans is, ook niet helemaal Fins meer, maar toch. De prijs hielp ook overigens.