Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 309 ... 318 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:10
Aghanim schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:08:
[...]

Goed om deze nog even te bekijken dan:

[YouTube: Garmin Forerunner 965 : Full Scientific Review]

Vooral interval en krachttraining is gewoon matig zoals in de video te zien. Een serieuze atleet kan geen intervals lopen zonder borstband als het zo afwijkt. Daarom vind ik het een beetje flauw maar vooral onbegrijpelijk dat je wederom een flinke price bump doet voor de Instinct en dan met oude, matige hardware aankomt. De Venu 3 is inderdaad een ander horloge, ging er meer om dat die even duur is en 18 maanden oud en wel de gen5 heeft.
Ah die gozer weer, ja die heeft altijd dezelfde conclusie inderdaad. Zou zo mee kunnen doen in het topic. :P

Je weet dat ik het met @Hathi eens ben qua overdrijven van de noodzaak van een borstband, maar ik ben het wel zeker met je eens dat het bijzonder is dat Garmin dan nog steeds niet standaard de nieuwste sensoren gebruikt.
Je gaat dan bijna denken dat ze gewoon de kosten proberen te drukken en dat de doelgroep van een instinct al helemaal niet zo los gaat over het specifieke type OHR.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Juancho schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:44:
Jij zegt het later ook, die AMOLED watchfaces van Garmin zelf zijn nog het mooiste. Waarom zie je het niet honderden andere van in de Garmin store? Is die community dan zo beperkt? Staat Garmin gewoon weinig toe? Is het heel ingewikkeld om als bijv. Wear OS developer je spul om te bouwen naar Garmin?
Zoals ik al zei bouwt die site die jij linkte ze ook al niet zelf. Helemaal zelf een goede wijzerplaat bouwen is gewoon veel werk, zeker als hij ook nog goed moet presteren op alle modellen en lief moet zijn voor je accu.
Voor WearOS zijn er blijkbaar partijen die al een kit of libraries voor je maken waarmee je dat makkelijker kunt doen. En dan krijg je dus van die figuren die aan de lopende band wijzerplaten gaan zitten bouwen.
Dat Watch Face Format waar die platen mee gemaakt zijn is in samenwerking met Samsung ontwikkelt en regelt heel veel voor je zodat je daar zelf niet meer over na hoeft te denken.
Van wat ik heb begrepen van uitspraken van ontwikkelaars voor Garmin moet je daar veel meer zelf doen. Dat is dus gewoon vrij ondankbaar werk.
En dan denk ik dat onder de streep Garmin er veel minder waarde aan hecht dat derden allemaal oogsnoep gaan ontwikkelen dan dat een Samsung dat doet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:36

Gregory76

Sony PlayStation freak

ronaldvs schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:39:
[...]

Ik had deze ook maar het hield redelijk snel op met werken (icm een 735). Voor mijn 265 gebruik ik nu dit:

https://www.amazon.de/-/e...la%2Caps%2C82&sr=8-4&th=1

Bevalt uitstekend en je hoeft het horloge niet op het glas te leggen.
Mij lijkt zo'n "laadstation" in de praktijk handiger. Maar past deze ook op de 165....? Zijn die aansluitingen gelijk? Weet iemand dit?

PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 16:10
De aansluitingen zijn gelijk, er wordt overal hetzelfde stekkertje gebruikt. Bij dit laadstation echter rust de hele achterkant van het horloge op de houder, of dit model daarop past is maar de vraag...

Overigens leg ik zelf het horloge altijd op zijn kant bij het laden.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Dat laadstation ken ik niet, wel de variant met alleen dat rondje waarop je horloge rust. Ondertussen heb ik allerlei tips uit het topic al geprobeerd, maar je moet altijd blijven opletten of hij nog wel goed laadt. Qua vorm kan het handiger zijn, maar qua werking is het allemaal één pot nat en niets beter dan de originele kabel.

In die zin verlang ik wel eens terug naar mijn F5+, want die connector was daadwerkelijk beter dan de nieuwere generaties. Vroeger kon ik mij nooit vinden in de klachten, maar de recentere Garmins hebben toch wat meer moeite met contact houden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Laatst online: 18-06 16:10
Gonadan schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:20:
In die zin verlang ik wel eens terug naar mijn F5+, want die connector was daadwerkelijk beter dan de nieuwere generaties. Vroeger kon ik mij nooit vinden in de klachten, maar de recentere Garmins hebben toch wat meer moeite met contact houden.
De fenix 5 plus gebruikt toch dezelfde connector?

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:48
Gonadan schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:55:
[...]

Ah die gozer weer, ja die heeft altijd dezelfde conclusie inderdaad. Zou zo mee kunnen doen in het topic. :P

Je weet dat ik het met @Hathi eens ben qua overdrijven van de noodzaak van een borstband, maar ik ben het wel zeker met je eens dat het bijzonder is dat Garmin dan nog steeds niet standaard de nieuwste sensoren gebruikt.
Nou ben ik het er zelfs nog wel mee eens dat als je serieus traint op hartslag met intervallen en dan zeker met de huidige kou, dat een borstband echt nog wel toegevoegde waarde heeft. Ik ben over het algemeen prima tevreden met de hartslagmeting van mijn Epix Pro (met gen5 sensor dus), zelfs intervallen gaan meestal nog verrassend goed. Maar afgelopen weekend met -3 hardgelopen en daar klopte de hartslagmeting zelfs tijdens een rustig duurloopje voor geen meter. Zat de hele tijd ruim 20 slagen te laag en schoot op een gegeven moment (na ruim drie kwartier pas) binnen 5 seconden ineens omhoog naar een meer kloppende waarde. Was dus ook geen cadance lock.

Waar ik dus vooral moeite mee heb is de opmerking dat een instinct 3 waardeloos (tenzij je met een borstband sport) omdat deze nog een gen4 ipv gen5 sensor heeft. Dat stond er niet letterlijk in de post, maar daar kwam het wel op neer.
En dat slaat gewoon nergens op. Een gen5 sensor is vast ietsje beter dan een gen4 sensor, maar het verschil is naar mijn idee vrij minimaal. Als je echt altijd betrouwbare HR metingen wil dan moet je gewoon een borstband gebruiken, of je horloge nou een gen4 of een gen5 sensor heeft.
Ik vind het nog steeds een vreemde keuze om nog een 'oude' sensor in de instinct 3 te stoppen, maar dat maakt het niet meteen een waardeloos horloge. Als je houdt van de looks van de instinct, dan is de instinct 3 best wel een leuk en compleet horloge als je het vergelijkt met andere gelijk geprijsde Garmins. Zoals ik eerder zei, heel vergelijkbaar met de FR265. Andere looks, geen touch screen, maar bijvoorbeeld wel de zaklamp. Beter uitgerust qua features dan de Venu 3, maar helaas wel een generatie oudere HR sensor.
Keuze genoeg in ieder geval bij Garmin.
En onafhankelijk van je keuze kan je er dus altijd nog een borstband aan toevoegen als je grote waarde hecht aan de meest accurate HR meting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hathi schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:30:
[...]

Nou ben ik het er zelfs nog wel mee eens dat als je serieus traint op hartslag met intervallen en dan zeker met de huidige kou, dat een borstband echt nog wel toegevoegde waarde heeft. Ik ben over het algemeen prima tevreden met de hartslagmeting van mijn Epix Pro (met gen5 sensor dus), zelfs intervallen gaan meestal nog verrassend goed. Maar afgelopen weekend met -3 hardgelopen en daar klopte de hartslagmeting zelfs tijdens een rustig duurloopje voor geen meter. Zat de hele tijd ruim 20 slagen te laag en schoot op een gegeven moment (na ruim drie kwartier pas) binnen 5 seconden ineens omhoog naar een meer kloppende waarde. Was dus ook geen cadance lock.

Waar ik dus vooral moeite mee heb is de opmerking dat een instinct 3 waardeloos (tenzij je met een borstband sport) omdat deze nog een gen4 ipv gen5 sensor heeft. Dat stond er niet letterlijk in de post, maar daar kwam het wel op neer.
En dat slaat gewoon nergens op. Een gen5 sensor is vast ietsje beter dan een gen4 sensor, maar het verschil is naar mijn idee vrij minimaal. Als je echt altijd betrouwbare HR metingen wil dan moet je gewoon een borstband gebruiken, of je horloge nou een gen4 of een gen5 sensor heeft.
Ik vind het nog steeds een vreemde keuze om nog een 'oude' sensor in de instinct 3 te stoppen, maar dat maakt het niet meteen een waardeloos horloge. Als je houdt van de looks van de instinct, dan is de instinct 3 best wel een leuk en compleet horloge als je het vergelijkt met andere gelijk geprijsde Garmins. Zoals ik eerder zei, heel vergelijkbaar met de FR265. Andere looks, geen touch screen, maar bijvoorbeeld wel de zaklamp. Beter uitgerust qua features dan de Venu 3, maar helaas wel een generatie oudere HR sensor.
En onafhankelijk van je keuze kan je er dus altijd nog een borstband aan toevoegen als je grote waarde hecht aan de meest accurate HR meting :)
Mijn borstband is stuk en ik loop tijdelijk weer op de sensor van de Venu 2 Plus. Na een tijd met borstband te hebben gelopen merk ik hoe irritant die meetfouten van het horloge zijn als je op hartslag wil lopen. Met een gewone duurloop maakt het niet veel uit en klopt het gemiddeld genomen wel, maar als ik op zones train of interval doe dan klopt het net even te vaak niet.

Ik ga dus zeker weer een nieuwe borstband kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
[...]

Ik was het al met je eens hè? We zeggen hetzelfde. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
JaVaWa schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:26:
De fenix 5 plus gebruikt toch dezelfde connector?
Op papier wel, maar blijkbaar toch beter geconstrueerd want bij die heb ik nog nooit een connector gehad die los schoot. Terwijl ik dat bij de nieuwere wel een stuk meer heb ervaren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:16
Gonadan schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:20:
Dat laadstation ken ik niet, wel de variant met alleen dat rondje waarop je horloge rust. Ondertussen heb ik allerlei tips uit het topic al geprobeerd, maar je moet altijd blijven opletten of hij nog wel goed laadt. Qua vorm kan het handiger zijn, maar qua werking is het allemaal één pot nat en niets beter dan de originele kabel.

mijn epix2 schiet ook om de haverklap los uit de lader, terwijl de fenix6 van een vriend van mij aan dezeflde kabel veel beter blijft plakken.
Na het aansluiten kan ik mijn horloge echt niet ff oppakken of verplaatsen, dan schiet hij los. Bij connectie met de PC is dat ook heel erg drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Heb net een Garmin Enduro 3 gekocht; klopt het dat Garmin de term 'Trailrun' in de activiteiten vervangen heeft door 'Boslopen'? Ik kom van een Forerunner 945, daar is wel 'Trailrun' in de activiteiten (en dus geen 'Boslopen'). Het pictogram is hetzelfde.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Zou me niets verbazen. Garmin vertaalt het vaak wel erg fanatiek naar het Nederlands terwijl wij er gewoon vaak de Engelse termen voor gebruiken.
Zo kan je bij krachtsport ook zien hoeveel 'instellingen' van oefeningen je gedaan hebt. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Ik vind het nog steeds een vreemde keuze om nog een 'oude' sensor in de instinct 3 te stoppen, maar dat maakt het niet meteen een waardeloos horloge.
Dat zei ik ook niet, ik zei:
Aghanim schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 06:11:
@To easy let op dat de Instinct 3 nog de oude (matige) gen4 HR sensor heeft. Dat is wel een minpunt tenzij je met een borstband wilt sporten. Vind het een bijzondere keuze om op een horloge van deze prijs oude hardware in te zetten terwijl vergelijkbaar geprijsde Venu3 deze al wel heeft. Op dit soort gebieden snap ik Garmin niet zo goed.
Waardeloos vind ik het horloge dus zeker niet.

Ik kijk wel breder dan hardlopen (wat hier toch vaak het uitgangspunt is). In mijn geval is dat mountainbiken, krachttraining en CrossFit en dan is deze sensor echt niet goed bruikbaar. Op een concept 2 is het helemaal feest. De gen5 overigens ook nog niet, al is die wel substantieel beter, want die komt ook wat te kort in pieken en snelle variaties (zie ook de Fenix8 review van TCS). Het is dus niet een waardeloos horloge maar afhankelijk van je use case, die echt wel breder kan zijn dan hardlopen met af en toe een interval, neemt de noodzaak voor een borstband wel toe in mijn ogen. En natuurlijk ook hoe belangrijk je het vindt om goede metingen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 22:02
Aghanim schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:43:
[...]

Dat zei ik ook niet, ik zei:

[...]

Waardeloos vind ik het horloge dus zeker niet.

Ik kijk wel breder dan hardlopen (wat hier toch vaak het uitgangspunt is). In mijn geval is dat mountainbiken, krachttraining en CrossFit en dan is deze sensor echt niet goed bruikbaar. Op een concept 2 is het helemaal feest. De gen5 overigens ook nog niet, al is die wel substantieel beter, want die komt ook wat te kort in pieken en snelle variaties (zie ook de Fenix8 review van TCS). Het is dus niet een waardeloos horloge maar afhankelijk van je use case, die echt wel breder kan zijn dan hardlopen met af en toe een interval, neemt de noodzaak voor een borstband wel toe in mijn ogen. En natuurlijk ook hoe belangrijk je het vindt om goede metingen te hebben.
Mm los van dat ik deze voor zijn robuuste uiterlijk kies is dat ook voor de sport. Denk aan hardlopen en crossfit dus dat is wel jammer wat jij zegt. Maar ik wil hem ook voor werk gaan gebruiken wat niet alleen maar achter de computer zitten is. Maar hij moet vooral tegen een stootje en vuil kunnen en dan lijkt het mij alsnog de beste keuze. Die gen4 sensor neem ik maar voor lief. Wie weet schaaf ik wel een borstband aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
ronaldvs schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:39:
[...]

Voor mijn 265 gebruik ik nu dit:

https://www.amazon.de/-/e...la%2Caps%2C82&sr=8-4&th=1

Bevalt uitstekend en je hoeft het horloge niet op het glas te leggen.
Die heb ik ook, perfect. Daarnaast gebruik de standaard kabel. Die sluit ik zo aan:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5REc_NNJm1lq24NNgpVCCmZ4PM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQwWe2cF1ruNah0bmgHF4mlx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyWDerSReAMxEkMjDDm1AndoUf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ieH53bPQ3govNU7lg9qp2lQo.jpg?f=fotoalbum_large

Horloge ligt dan niet op het glas en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-06 20:14
Sinds mijn laatste hardlooptraining heb ik vocht achter het glas van mijn 945. Heeft iemand ervaring hoe dit op te lossen? Of kan alleen een juwelier dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibble-T
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-06 15:06
Ik overweeg een nieuw sporthorloge ter vervanging van mijn Garmin Fenix 5s Plus.
De makkelijke route is upgraden naar een nieuwe versie Fenix of Epix.
Garmin Fenix 7s pro of Epix 2 Pro of een Garmin Fenix 8

Ik ben benieuwd of mensen ervaring hebben met de Suunto Race S.
Ter info voor mijn use-case:

- ik maak veel gebruik van Komoot om nieuwe hardlooproutes te ontdekken in mijn eigen omgeving of op alternatieve locaties / op reis. en die gebruik ik icm maps

- Ik programmeer trainingsschema's en die wil ik ook gebruiken icm de Komoot maps.
De meeste schema's zijn pace-based, maar ik monitor graag mijn hartslag

- Ik gebruik een Stryd pod voor een nauwkeurige en snel aflezen van mijn pace - en wat knutselen met data achteraf - dat zullen de meeste Tweakers wel snappen

- Ik zit af en toe ook op racefiets, maar heb daar een Hammerhead fietscomputer.

Hebben mensen ervaring met name met de Suunto Race S, icm Komoot en/of icm een Stryd Pod ?
Is de hardslagsensor echt zo matig als wat ik af en toe lees, of is het slechts net iets minder goed dan de laatste Garmins ?
Hoe is de interface / app gebruikvriendelijheid van Suunto ?

Samenvatting can mijn overweging:
- Suunto Race S

- Garmin Fenix 7s pro of Epix 2 Pro of Garmin Fenix 8

Integratie Komoot, hardloopschema's tijdens gebruik van maps, Stryd pod integratie icm hardloopschema's en maps, hartslag als indicatie voor performance. Inzicht in data

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
Virton schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:00:
Sinds mijn laatste hardlooptraining heb ik vocht achter het glas van mijn 945. Heeft iemand ervaring hoe dit op te lossen? Of kan alleen een juwelier dit?
ff zoeken in het topic hier, is al vaker langsgekomen. Staat me bij dat het vanzelf oplost (verdampt als je horloge weer warmer wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:58
Tibble-T schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:35:
Ik overweeg een nieuw sporthorloge ter vervanging van mijn Garmin Fenix 5s Plus.
De makkelijke route is upgraden naar een nieuwe versie Fenix of Epix.
Garmin Fenix 7s pro of Epix 2 Pro of een Garmin Fenix 8

- ik maak veel gebruik van Komoot om nieuwe hardlooproutes te ontdekken in mijn eigen omgeving of op alternatieve locaties / op reis. en die gebruik ik icm maps

- Ik programmeer trainingsschema's en die wil ik ook gebruiken icm de Komoot maps.

- Ik gebruik een Stryd pod voor een nauwkeurige en snel aflezen van mijn pace - en wat knutselen met data achteraf - dat zullen de meeste Tweakers wel snappen

- Ik zit af en toe ook op racefiets, maar heb daar een Hammerhead fietscomputer.

Hebben mensen ervaring met name met de Suunto Race S, icm Komoot en/of icm een Stryd Pod ?
Is de hardslagsensor echt zo matig als wat ik af en toe lees, of is het slechts net iets minder goed dan de laatste Garmins ?

Samenvatting can mijn overweging:
- Suunto Race S

- Garmin Fenix 7s pro of Epix 2 Pro of Garmin Fenix 8

Integratie Komoot, hardloopschema's tijdens gebruik van maps, Stryd pod integratie icm hardloopschema's en maps, hartslag als indicatie voor performance. Inzicht in data
Is een Garmin 265 of 965 dan ook geen betaalbaarderde optie dan en fenix (op de 265 heb je dan wel komoot premium nodig voor full maps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibble-T
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-06 15:06
PaulC schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:53:
[...]

Is een Garmin 265 of 965 dan ook geen betaalbaarderde optie dan en fenix (op de 265 heb je dan wel komoot premium nodig voor full maps)
Ik zoek een klein horloge, maar de 265S zou natuurlijk kunnen - ik had puur en alleen de Komoot kaarten gebruiken nog niet overwogen - goed punt.
(Tot nu toe had ik mijn hoofd dat het horloge zelf maps moet hebben en klein moet zijn, daarom viel de Forerunner serie voor me af - back in :) )

Ik ben nog steeds nieuwsgierig of er hier Suunto owners zijn. Bij voorkeur wijk ik af van het echt grote Garmin, en daarnaast vind ik het design erg mooi. Maar goed, hij moet wel aan de functie-eisen voldoen uiteraard 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:41

charrel

Cortisol4life..

Tibble-T schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:12:
[...]

Ik zoek een klein horloge, maar de 265S zou natuurlijk kunnen - ik had puur en alleen de Komoot kaarten gebruiken nog niet overwogen - goed punt.
(Tot nu toe had ik mijn hoofd dat het horloge zelf maps moet hebben en klein moet zijn, daarom viel de Forerunner serie voor me af - back in :) )

Ik ben nog steeds nieuwsgierig of er hier Suunto owners zijn. Bij voorkeur wijk ik af van het echt grote Garmin, en daarnaast vind ik het design erg mooi. Maar goed, hij moet wel aan de functie-eisen voldoen uiteraard 8)
Mijn pols is ook niet zo groot, maar de forerunner 965 van 47.2mm is een stuk platter dan een fenix. Dus eigenlijk past het prima. Ik kwam van een forerunner 245 van 42.3mm. die fenix is vermoedelijk 2-3mm hoger dan de forerunner 965.

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 23-01-2025 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-06 14:35
Na 6 jaar een Polar Vantage V gehad te hebben sinds gisteren dan toch over naar Garmin. Via de ING rentepuntenwinkel de FR965 kunnen kopen voor € 454,- en 4.000 rentepunten, volgens mij best een prima deal, kon hem nergens anders vinden voor onder de € 500,-.

Wat mij als eerste opvalt is in hoeverre je de schermen en weergaves aan kan passen, bij de Polar kon je (afgezien van de de activiteits-schermen) weinig aanpassen wat dat betreft. Voorlopig blij met mijn keuze, maar heb nog geen activiteiten gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

charrel schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:16:
[...]

Mijn pols is ook niet zo groot, maar de forerunner 965 van 47.2mm is een stuk platter dan een fenix. Dus eigenlijk past het prima. Ik kwam van een forerunner 245 van 42.3mm. die fenix is vermoedelijk 2-3mm hoger dan de forerunner 965.
Is dat zo? Toevallig heb ik hier van de week naar zitten kijken. Aldus de Garmin site:
- Fenix 8 (47): 47 x 47 x 13,8 mm
- 965: 47,1 x 47,1 x 13,2 (mm)
- Fenix 7: 47 x 47 x 14.5 mm

Dan is de F7 dus wel duidelijk hoger, maar de F8 lijkt maar een halve mm hoger te zijn dan de 965. Valt het misschien mee bij deze maat? Of pakt dit in de praktijk anders uit?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Roozzz schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:54:
[...]

Is dat zo? Toevallig heb ik hier van de week naar zitten kijken. Aldus de Garmin site:
- Fenix 8 (47): 47 x 47 x 13,8 mm
- 965: 47,1 x 47,1 x 13,2 (mm)
- Fenix 7: 47 x 47 x 14.5 mm

Dan is de F7 dus wel duidelijk hoger, maar de F8 lijkt maar een halve mm hoger te zijn dan de 965. Valt het misschien mee bij deze maat? Of pakt dit in de praktijk anders uit?
Vriend van me heeft een fenix 6, maar die is dus echt wel dikker nog > Dat was mijn vergelijk toen, die is:
47 x 47 x 14,70 mm
De nieuwe zijn dus wat dunner geworden. Dat is alleen maar positief. Had ik nog niet specifiek naar gekeken. Het gewicht van de Fenix is wel nog een stukje hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:01

Flipm0de

geen

Weet iemand waar je Garmins echt kan passen? Zie ze bij de mediamarkt wel staan maar daar hebben ze niet echt de tijd om goed te helpen. En zit een soort adapter aan waardoor je het horloge niet om de pols kan doen.
Ik ben bang dat een f8 47 al super groot is bijvoorbeeld. Een 165 of Venu lijkt dan fijner. Al vind ik de 5 knoppen super.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:29
Flipm0de schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:27:
Weet iemand waar je Garmins echt kan passen? Zie ze bij de mediamarkt wel staan maar daar hebben ze niet echt de tijd om goed te helpen. En zit een soort adapter aan waardoor je het horloge niet om de pols kan doen.
Ik ben bang dat een f8 47 al super groot is bijvoorbeeld. Een 165 of Venu lijkt dan fijner. Al vind ik de 5 knoppen super.
Hardloop winkels. Ik heb de mijne gepast, meerdere opties, bij Run2day.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:48
Inderdaad vaak hardloopwinkels. Of bij Waypoint/gps.nl en als je de juiste medewerker treft bij Bever willen ze je daar ook wel laten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19:55

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Hallo,
Ik val maar even met de deur in huis...
Ik heb de laatste tijd geen gps ontvangst, als ik met mijn garmin forerunner 245 wil gaan hardlopen.
Het aan en uitzetten helpt niet. Pas na een half uur vind het horloge de gps
(dan zie ik thuis pas de route beginnen op garmin connect).
Ik kan kiezen uit gps usa / gps usa + europa / gps usa + rusland.
Ik heb het horloge staan op gps usa + europa (GPS + GALILEO).

Zijn er meer lopers waarbij het horloge de gps niet vind (binnen de gebruikelijke minuten) de laatste weken ?

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeteSplit schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:19:
Hallo,
Ik val maar even met de deur in huis...
Ik heb de laatste tijd geen gps ontvangst, als ik met mijn garmin 245 wil gaan hardlopen.
Het aan en uitzetten helpt niet. Pas na een half uur vind het horloge de gps
(dan zie ik thuis pas de route beginnen op garmin connect).
Ik kan kiezen uit gps usa / gps usa + europa / gps usa + rusland.
Ik heb het horloge staan op gps usa + europa (GPS + GALILEO).

Zijn er meer lopers waarbij het horloge de gps niet vind (binnen de gebruikelijke minuten) de laatste weken ?
Heb je al eens een factory reset geprobeerd?
Hoe lang heb je het horloge al?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

PatrickC schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:09:
[...]

Heb je al eens een factory reset geprobeerd?
Hoe lang heb je het horloge al?
Ik heb het horloge alleen uit en aan gezet (staat bijna altijd aan)
Vanaf eind 2022, dus iets meer dan twee jaar.

Daarvoor had ik de garmin forerunner 225, die heb ik zeven jaar gebruikt, op het laatst deed de accu het nog maar een uurtje.. Die was nauwkeuriger en fijner om mee te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeteSplit schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:25:
[...]

Ik heb het horloge alleen uit en aan gezet (staat bijna altijd aan)
Vanaf eind 2022, dus iets meer dan twee jaar.

Daarvoor had ik de garmin 225, die heb ik zeven jaar gebruikt, op het laatst deed de accu het nog maar een uurtje.. Die was nauwkeuriger en fijner om mee te lopen.
Je zou Garmin Support kunnen benaderen, maar het eerste wat die je gaan vragen is om een factory reset te doen.

Kun je eens op je horloge kijken wat je CPE waarde is? Die kun je vinden via Instellingen, Systeem, Over en dan omlaag bladeren totdat je CPE tegenkomt. Daar hoort dan ‘Huidige’ te staan.
https://support.garmin.com/en-IN/?faq=6IbaJEHc1i9gydzQomXzyA
https://forums.garmin.com...ired-cpe-on-a-daily-basis

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 24-01-2025 22:33 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gvw18380
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-05 11:19
Mogen we dit jaar een Garmin Venu 4, Forerunner 275 of 975 verwachten?
Zo ja, rond welke periode?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:23
Gvw18380 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 07:53:
Mogen we dit jaar een Garmin Venu 4, Forerunner 275 of 975 verwachten?
Zo ja, rond welke periode?
Ik heb Garmin even gebeld. September gaven ze aan. De 975 in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

PatrickC schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:30:
[...]

Je zou Garmin Support kunnen benaderen, maar het eerste wat die je gaan vragen is om een factory reset te doen.

Kun je eens op je horloge kijken wat je CPE waarde is? Die kun je vinden via Instellingen, Systeem, Over en dan omlaag bladeren totdat je CPE tegenkomt. Daar hoort dan ‘Huidige’ te staan.
https://support.garmin.com/en-IN/?faq=6IbaJEHc1i9gydzQomXzyA
https://forums.garmin.com...ired-cpe-on-a-daily-basis
Ja, er staat Huidige
GPS versie is 6.60
Ik zal een fabrieksreset doen _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Juancho
Ik klaag vaak over de matige watch faces vanuit de store voor Garmin. Ik heb er nu 1 gevonden die eigenlijk heel goed voldoet, zelfs de gratis versie. Ik kan er veel data velden laten tonen zodat je minder hoeft te scrollen op je watch, je kan het ook minderen als je het te druk vindt. Je kan kleuren aanpassen, AOD aanpassen etc. Het enige wat ik nu mis is dat ik niet kan door klikken op een data veld. Dat is een betaalde functie. Ik ga deze eerst even een paar weken testen en bekijken wat het met m'n batterij verbruik doet. Is dat allemaal ok dan koop ik deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBhnXtv86qkgrFq7TQ9TqMezH30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvutAr1b2aNC3qHM5J5Jvpw2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6p3rU3zy7S5qOtGZFiHrTue3ow8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k50w5o0SSlWdu2q2dvuS6Wby.jpg?f=fotoalbum_large

Bekijk deze app in de Garmin Connect IQ Store https://apps.garmin.com/n...d1-4818-a408-889944d80758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Laatst online: 19:35
Gebruiken er hier ook mensen Stryd? Ik zie tijdens mijn loopjes dit soort schermen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aa...nVj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pq...q2V.jpg?f=fotoalbum_large

Ergens kan ik me toch niet voorstellen dat dergelijke weergaves het optimale zijn wat er uit te halen is.

Kan iemand aangeven of hij/zij het beter voor elkaar heeft gekregen met Stryd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-06 21:13
Net wat bandjes besteld voor mijn Forerunner 165, ben benieuwd!
Ook een handiger oplaadding, maar ben benieuwd. Vond ze wel duur op Bol vergelen met Ali, dan wacht ik wel een weekje.

Iemand nog een tip hoe ik op mijn Forerunner skiën kan meten? Ik ga zaterdag weg en het staat niet tussen de (ondersteunde) activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
MiKeZZa schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:15:
Gebruiken er hier ook mensen Stryd? Ik zie tijdens mijn loopjes dit soort schermen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aa...nVj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pq...q2V.jpg?f=fotoalbum_large

Ergens kan ik me toch niet voorstellen dat dergelijke weergaves het optimale zijn wat er uit te halen is.

Kan iemand aangeven of hij/zij het beter voor elkaar heeft gekregen met Stryd?
Ik gebruik de Stryd Workout App. link

En hier de Stryd help om het allemaal te configureren.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
blavlaa schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:08:
[...]

Ik gebruik de Stryd Workout App. link

En hier de Stryd help om het allemaal te configureren.
Is de Stryd Workout App beter dan de Stryd zone data fields? Want ik las juist dat die laatste de nieuwe/beste zou zijn. Mijn horloge staat dat ook toe, maar ik word er echt gillend gek van.

Ben jij met de Workout App in staat om fatsoenlijke schermen te krijgen zodat je duidelijk weet wat vervolgstappen zijn tijdens je workout en hoe die stap er uit ziet e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Nu online
MiKeZZa schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:54:
[...]

Is de Stryd Workout App beter dan de Stryd zone data fields? Want ik las juist dat die laatste de nieuwe/beste zou zijn. Mijn horloge staat dat ook toe, maar ik word er echt gillend gek van.

Ben jij met de Workout App in staat om fatsoenlijke schermen te krijgen zodat je duidelijk weet wat vervolgstappen zijn tijdens je workout en hoe die stap er uit ziet e.d.?
Wat is beter, blijft je persoonlijke voorkeur.
De IQ data fields kan je toevoegen aan bijv de run ap van Garmin zelf. En eventueel costumizen via de Connect IQ app op je telefoon.
De app is van Stryd zelf en die kan je ook meer naar je hand zetten via de app zelf op je horloge. Daar kan je dan de datascreens aanpassen.
Voor het lopen kijk ik wat de bedoeling is en tijdens het lopen krijg je 5 seconden voor de volgende stap een signaal op je scherm met de volgende stap.
Voor mij werkt de Stryd workout app duidelijker.
Vwb de run data die is de zelfde of je nou loopt met de Garmin Run activity (wel met toegevoegde Stryd datafield) of Stryd workout app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:11
verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door Stefangrp op 26-01-2025 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
blavlaa schreef op zondag 26 januari 2025 @ 15:16:
[...]

Wat is beter, blijft je persoonlijke voorkeur.
De IQ data fields kan je toevoegen aan bijv de run ap van Garmin zelf. En eventueel costumizen via de Connect IQ app op je telefoon.
De app is van Stryd zelf en die kan je ook meer naar je hand zetten via de app zelf op je horloge. Daar kan je dan de datascreens aanpassen.
Voor het lopen kijk ik wat de bedoeling is en tijdens het lopen krijg je 5 seconden voor de volgende stap een signaal op je scherm met de volgende stap.
Voor mij werkt de Stryd workout app duidelijker.
Vwb de run data die is de zelfde of je nou loopt met de Garmin Run activity (wel met toegevoegde Stryd datafield) of Stryd workout app.
Ik heb nog geen voorkeur ;) Ik weet echter wel dat ik eigenlijk een functionaliteit zoek zoals ik vroeger bij mijn Garmin schemaatjes had;

Duidelijk scherm met daarop enkele waarden (ik denk aan actueel vermogen, aangevuld met wat dingen zoals tijd dat ik al loop e.d.)
Als ik naar een volgende stap ga wil ik graag niet iets van:
Volg. stap:
Hardlopen 0:10
1|7|2|2|0|10s

zien, maar een enigszins duidelijke melding waar ik minimaal iets van vermogen in terug zie.

Dat is me met allerlei opties nog niet gelukt met Stryd Data Zones, maar als ik Google op de Stryd Workout app is het 1e resultaat de Stryd Help pagina's, maar daar is de 1e zin; For watches that aren't compatible with Stryd Zones Datafield for workouts. Dat maakt het voor mij vrij ingewikkeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Nu online
MiKeZZa schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:15:
[...]

Ik heb nog geen voorkeur ;) Ik weet echter wel dat ik eigenlijk een functionaliteit zoek zoals ik vroeger bij mijn Garmin schemaatjes had;

Duidelijk scherm met daarop enkele waarden (ik denk aan actueel vermogen, aangevuld met wat dingen zoals tijd dat ik al loop e.d.)
Als ik naar een volgende stap ga wil ik graag niet iets van:
Volg. stap:
Hardlopen 0:10
1|7|2|2|0|10s

zien, maar een enigszins duidelijke melding waar ik minimaal iets van vermogen in terug zie.

Dat is me met allerlei opties nog niet gelukt met Stryd Data Zones, maar als ik Google op de Stryd Workout app is het 1e resultaat de Stryd Help pagina's, maar daar is de 1e zin; For watches that aren't compatible with Stryd Zones Datafield for workouts. Dat maakt het voor mij vrij ingewikkeld...
Ik heb net nog gekeken, maar dat wat jij wilt gaat je met de data zones ook niet lukken voor zo ver ik zie.
En die zijn daar ook niet voor bedoelt volgens mij.
Ik maak eigenlijk sinds het begin dat ik mijn Stryd's had gebruik van hun eigen app nog voor ze de data fields hadden die nu beter integreren met Garmin.
Nu nog steeds prefereer ik hun app eenvoudig met niet teveel data. Als ik een workout doe van Stryd hoef ik alleen maar mijn huidige vermogen te zien wat ik moet lopen confirm de workout.
Op deze page zie wat screenshots hoe dat er uitziet.
Ik zou zeggen installeren die app en uit proberen. Ik denk dat je wel een eindje komt met die app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 21:44
Locolau schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:55:
Net wat bandjes besteld voor mijn Forerunner 165, ben benieuwd!
Ook een handiger oplaadding, maar ben benieuwd. Vond ze wel duur op Bol vergelen met Ali, dan wacht ik wel een weekje.

Iemand nog een tip hoe ik op mijn Forerunner skiën kan meten? Ik ga zaterdag weg en het staat niet tussen de (ondersteunde) activiteiten.
165 ondersteunt geen skiën. Je kan een andere sport kiezen zodat je wel de gps track hebt, maar er is dan geen onderscheid tussen liften en afdalingen. Betere optie is via een ski-app op je telefoon. Of puzzelen of je het voot elkaar krijgt op je garmin via een third party app die je erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:18

Tacoos

i am i

Mogelijk is deze vraag al eens voorbij gekomen, maar heb ik em gemist:
Ik heb een Garmin Edge 530. Soms plan ik een tour, maar besluit ik op een bepaald moment daarvan af te wijken. Gisteren bijvoorbeeld, toen ik toch wat te weinig laagjes bleek aan te hebben en door een verkoudheid mijn conditie sowieso al minder was dan gedacht.
Als ik dan van de tour afwijk, kijk ik de rest van de rit tegen het scherm aan wat me vertelt dat we van de route zijn en terug moeten keren. Ik zie dan de overige metrics als tijd, km, hartslag etc niet meer.
Kan ik niet ergens aangeven de melding te willen negeren en dan die metrics terug in beeld krijgen?
Of is de enige optie de tour stoppen en later twee ritten aan elkaar knopen?
Juancho schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:44:
Ik klaag vaak over de matige watch faces vanuit de store voor Garmin. Ik heb er nu 1 gevonden die eigenlijk heel goed voldoet, zelfs de gratis versie. Ik kan er veel data velden laten tonen zodat je minder hoeft te scrollen op je watch, je kan het ook minderen als je het te druk vindt. Je kan kleuren aanpassen, AOD aanpassen etc. Het enige wat ik nu mis is dat ik niet kan door klikken op een data veld. Dat is een betaalde functie. Ik ga deze eerst even een paar weken testen en bekijken wat het met m'n batterij verbruik doet. Is dat allemaal ok dan koop ik deze.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bekijk deze app in de Garmin Connect IQ Store https://apps.garmin.com/n...d1-4818-a408-889944d80758
Wilde deze eens proberen,maar mijn Forerunner 245 wordt blijkbaar niet ondersteund :(

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tacoos schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:00:
Ik heb een Garmin Edge 530. Soms plan ik een tour, maar besluit ik op een bepaald moment daarvan af te wijken. Gisteren bijvoorbeeld, toen ik toch wat te weinig laagjes bleek aan te hebben en door een verkoudheid mijn conditie sowieso al minder was dan gedacht.
Als ik dan van de tour afwijk, kijk ik de rest van de rit tegen het scherm aan wat me vertelt dat we van de route zijn en terug moeten keren. Ik zie dan de overige metrics als tijd, km, hartslag etc niet meer.
Kan ik niet ergens aangeven de melding te willen negeren en dan die metrics terug in beeld krijgen?
Je kunt de navigatie of koers toch gewoon stoppen lijkt mij zonder de hele activiteit te stoppen? Als je navigatie gebruikt kun je ook de snelste route naar huis laten betekenen en die dan volgen. Althans… zo werkt het ook op mijn horloge (Epic Gen2), maar alscikmde handleiding van de Edge 530 bekijk moet die dat ook kunnen.
https://www8.garmin.com/m...-NL/Edge_530_OM_NL-NL.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 27-01-2025 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:12
Tacoos schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:00:

[...]

Wilde deze eens proberen,maar mijn Forerunner 245 wordt blijkbaar niet ondersteund :(
op koers stoppen drukken, daar hoef je je activiteit niet voor te stoppen en kan je dus gewoon verder.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Laatst online: 02-06 17:29
Hopjesvla79 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:33:
[...]

op koers stoppen drukken, daar hoef je je activiteit niet voor te stoppen en kan je dus gewoon verder.
Ja dat werkt volgens mij.

Een ander verhaal is, als je een nieuwe koers naar de 530 wilt sturen. Ik kan op de 530 syncen wat ik wil, maar de nieuwe koers die ik er voor op Komoot of Garmin Connect heb gemaakt, wordt niet zichtbaar. Ik reboot de 530 in zo'n geval.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tibble-T schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:35:

Die gebruik ik inmiddels een maand. Maar ik kan hem alleen vergelijken met de spartan ultra die ik daarvoor had. Ten opzichte daarvan is het vooral een upgrade door de optische HR, de spartan werkte nog met borstband. En hij is een stuk compacter, de spartan droeg ik nooit 's nachts dus slaap bijhouden enzo is voor mij ook nieuw.

De hartslagmeter werkt voor mij goed genoeg, ook bij intervallen. De Suunto race S heeft ook een geupgrade versie van de sensor tov de gewone race. De matige reviews gingen over de gewone race, vermoed ik. Het haalt het natuurlijk niet bij een borstband. Ik moet het horloge wel wat hoger om mijn pols zetten om cadence lock te voorkomen maar sinds ik dat doe werkt hij prima. Maar ik gebruik het ding alleen voor hardlopen, en ik ren in een goede week 20km. Bij het wandelen ga ik vast blij worden van de kaarten maar dat heb ik nog niet uitgebreid geprobeerd.

Verder kan ik weinig helpen bij je usecases. Check de review van DCrainmaker, vooral rondom die externe sensoren. Ik herinner me dat het switchen tussen sensoren gedoe is (of was, weet niet of er al een update is geweest), dus als je veel moet wisselen tussen sensoren en waar je mee paired is het wellicht onhandig. Maar check dit vooral bij ervaringsdeskunigen, ik gebruik alleen het kale horloge.

Trainingsschemas kan je maken in de app, en daar kan je stappen en herhalingen maken op basis van tijd, afstand, hartslag, vermogen, snelheid en temp, zie ik zo snel staan. Hoe dat combineert met Komoot weet ik niet.

Horloge is snappy, stuk sneller dan de spartan. De app vind ik oke, de coachingbeta vind ik niet superbehulpzaam maar misschien is dat beter als je intensiever sport :) Er zit een hoop data in, ik weet niet wat je precies zoekt. Maar nogmaals, check de review van dcrainmaker, die spit alles meestal wel uit.

Ik ben er blij mee. Ik vind hem in het dagelijks gebruik simpeler dan de garmin van mijn vriendin. Zij heeft dat ding (245 geloof ik) nu een jaar of wat dus ik heb wel een beetje mee kunnen maken hoe die werkt en bewust weer voor Suunto gekozen. Ook omdat het niet Amerikaans is, ook niet helemaal Fins meer, maar toch. De prijs hielp ook overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:42
Heyster schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:44:
[...]

Een ander verhaal is, als je een nieuwe koers naar de 530 wilt sturen. Ik kan op de 530 syncen wat ik wil, maar de nieuwe koers die ik er voor op Komoot of Garmin Connect heb gemaakt, wordt niet zichtbaar. Ik reboot de 530 in zo'n geval.
Ik heb het probleem nu precies andersom. Ik heb op mijn horloge wat leuke routes staan die ik eigenlijk aan wil passen, maar die routes kan ik in Garmin-connect op geen enkele manier terug vinden.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Heyster schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:44:
[...]

doe je alleen syncen of stuur je hem ook daadwerkelijk naar je Edge? In het eerste geval gebeurt er niets. Doe je het tweede wel dan durf ik niet te zeggen waar het dan wel fout gaat.

Er is trouwens een dedicated fietscomputer topic voor dit soort vragen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Hopjesvla79 op 27-01-2025 15:24 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
redwing schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:44:
[...]

Ik heb het probleem nu precies andersom. Ik heb op mijn horloge wat leuke routes staan die ik eigenlijk aan wil passen, maar die routes kan ik in Garmin-connect op geen enkele manier terug vinden.
je kan wellicht de files van je horloge afhalen als je deze aansluit op een pc. die file kan je vervolgens weer importeren in connect en aanpassen en opnieuw syncen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Prulleman schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:10:
[...]

je kan wellicht de files van je horloge afhalen als je deze aansluit op een pc. die file kan je vervolgens weer importeren in connect en aanpassen en opnieuw syncen
Dat klinkt inderdaad wel als een optie, daar had ik nog niet aan gedacht. Thanks, ik zal het vanavond eens proberen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Prulleman schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:10:
[...]

Hoe kan je die van de horloge afhalen? Ik heb online gezocht hoe ik koersen vanaf mijn horloge in connect kan krijgen en niks gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
bwernsen schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:13:
[...]

Hoe kan je die van de horloge afhalen? Ik heb online gezocht hoe ik koersen vanaf mijn horloge in connect kan krijgen en niks gevonden..
ik neem aan dat je een koers wil maken van een activiteit? (hoe komt die anders op je horloge?). Je kan in connect de desbetreffende activiteit opslaan als koers. Vanaf daar zou je hem weer verder kunnen bewerken (alhoewel het vast sneller gaat om hem bv in Komoot na te bouwen en in je Connect in te laden als koers)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvw18380
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-05 11:19
Kan je MP3 ( start to run ) op een Garmin zetten? Om dan via je oortjes de les te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:29
Gvw18380 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:15:
Kan je MP3 ( start to run ) op een Garmin zetten? Om dan via je oortjes de les te volgen.
Ja, mits je Garmin daarvoor geschikt is.
Heel even zoeken op de Garmin site hoe dat werk voor jou specifieke type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:35
Sinds vanochtend crasht mijn FR265 regelmatig --> knipperende blauwe driehoek.

Enige oplossing is herstarten en dan start & back knop ingedrukt houden en deze loslaten na een piep. Hierdoor worden fabrieksinstellingen terug gezet --> alles weg.

Het is nu al 3 keer gebeurd deze ochtend... Erg balen, zo is het niet werkbaar. Wat kan de reden zijn en wat kan ik eraan doen?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandermark schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:33:
Sinds vanochtend crasht mijn FR265 regelmatig --> knipperende blauwe driehoek.

Enige oplossing is herstarten en dan start & back knop ingedrukt houden en deze loslaten na een piep. Hierdoor worden fabrieksinstellingen terug gezet --> alles weg.

Het is nu al 3 keer gebeurd deze ochtend... Erg balen, zo is het niet werkbaar. Wat kan de reden zijn en wat kan ik eraan doen?
Draai je de laatste beta firmware?

Hier namelijk hetzelfde met de forerunner 955 solar op de laatste beta, en het blijkt een algemeen issue te zijn volgens het garmin topic:

https://forums.garmin.com...4-triangle-on-screen-loop

Iemand zegt dat niet koppelen met telefoon of wifi een workaround lijkt te zijn, of geen activiteiten starten... maar ja :/

Enorme ruk-bug dit, mag hopen dat hier HEEL snel een fix voor komt

*Edit, ik zie dat iemand het ook meldt op een 21.22 niet beta... En iemand dat er bij garmin NL een case openstaat en het NIET alleen beta users treft.

Kan het een corrupte gps update oid zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door m0ridin op 28-01-2025 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:35
Ik heb geen Beta. Is algemeen probleem lees ik hier op Reddit:

https://www.reddit.com/r/...nner_265_infinite_reboot/

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:48
Ik heb het nu net ook voor met mijn 255. Ik zit ook niet in het beta programma. Dat wordt een loopje zonder electronica: afkicken ;)

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2158854

Same op mijn vivo5. Daar gaat mijn walking activity streak. Was er bijna op 60 dagen... Eikels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Mijn 965 begint ook net raar te doen inderdaad, bah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 20:39

Toppertje

www.davideografie.nl

m0ridin schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:38:
[...]

Draai je de laatste beta firmware?

Hier namelijk hetzelfde met de forerunner 955 solar op de laatste beta, en het blijkt een algemeen issue te zijn volgens het garmin topic:

https://forums.garmin.com...4-triangle-on-screen-loop

Iemand zegt dat niet koppelen met telefoon of wifi een workaround lijkt te zijn, of geen activiteiten starten... maar ja :/

Enorme ruk-bug dit, mag hopen dat hier HEEL snel een fix voor komt

*Edit, ik zie dat iemand het ook meldt op een 21.22 niet beta... En iemand dat er bij garmin NL een case openstaat en het NIET alleen beta users treft.

Kan het een corrupte gps update oid zijn?
Hier op mijn EPIX gen 2 hetzelfde probleem, maar ik gebruikte ook geen beta software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Men, dat is wel een hele massale en serieus issue... Enige voordeel is dat ik me niet anders dan kan voorstellen dat hier nu echt keihard aan gewerkt wordt met de hoogste prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m0ridin schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:38:
Men, dat is wel een hele massale en serieus issue... Enige voordeel is dat ik me niet anders dan kan voorstellen dat hier nu echt keihard aan gewerkt wordt met de hoogste prioriteit.
Je doet dan wel de aanname dat Garmin zich er van bewust is. Kan vooralsnog er nergens iets van communicatie over vanuit Garmin vinden.

Stel dat het in de firmware zit, lastig te fixen als je device steeds maar reboot... Dat worden dan swaps, heel veel swaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 10:02
Mijn Epix heeft hier ook last van. Soft reset/Hard reset heeft beide geen effect. Blijft in een bootloop hangen.
Na telefonisch contact met Garmin NL blijkt dat ze wel op de hoogte zijn van de issues en dat er voor gebruikers niks anders opzit dan afwachten tot ze de storing verholpen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn bootloop is inmiddels gestopt, er liep blijkbaar een activity op de achtergrond. Toen ik heel even controle had, kon ik de activity stoppen en daarmee ook de bootloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 2158854 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:48:
[...]

Je doet dan wel de aanname dat Garmin zich er van bewust is. Kan vooralsnog er nergens iets van communicatie over vanuit Garmin vinden.

Stel dat het in de firmware zit, lastig te fixen als je device steeds maar reboot... Dat worden dan swaps, heel veel swaps.
Gezien de rode banner met de melding hierover op hun support sites, die zijn op de hoogte (maar zo wijdverspreid en serieus issue, neem maar aan dat ze van alle kanten gebombardeerd worden door gebruikers met meldingen ;) )

https://support.garmin.com/nl-NL/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m0ridin schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:31:
[...]

Gezien de rode banner met de melding hierover op hun support sites, die zijn op de hoogte (maar zo wijdverspreid en serieus issue, neem maar aan dat ze van alle kanten gebombardeerd worden door gebruikers met meldingen ;) )

https://support.garmin.com/nl-NL/
Die stond er daarstraks nog niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 15:54
Ik zie geen rare blauwe driehoeken, maar heb de laatste tijd wel wat rare issues met mijn Fenix 7X. Een tijd geleden crashte het ding en toen ging hij allerlei backups terugzetten waar niets van klopt. Allerlei gezondheids-metrics overhoop gehaald. Op zich niet heel erg, dat trekt wel weer bij.

Zondagochtend moest ik een trailrun training geven die ik qua route had voorbereid. En toen flipte het apparaat halverwege de training. Ik wist wel ongeveer waar ik heen wilde en andere lopers hielden de tijd ook bij, dus het was te doen. Maar niet heel prettig. Na een herstart ging hij gewoon verder met de activiteit, maar daar gaat qua firmware ergens iets niet helemaal lekker...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Na een harde reset en terugzetten van een backup van gisteren werkt het hier nu weer, wel de wifi nog niet ingesteld. Het lijkt te maken te hebben met een file in garmin - remote sw te zitten. Na het verwijderen van deze file werkt het weer.
Kwam alleen niet in mijn horloge zonder een complete reset...

Helaas, loopt dan nog steeds vast...

Nog een keer gedaan, daarna backup teruggezet. Files uit de remote sw map weggegooid. Bluetooth uit op de telefoon en daarna ging het prima.

[ Voor 34% gewijzigd door charrel op 28-01-2025 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net via pc de files in remotesw verwijderd, maar na syncen (wifi, of connectie met watch) worden ze toch weer gedownload...

Oftewel, we gaan weer resetten want zit weer in een bootloop... Even bedenken wat handig is.

In ieder geval connectie met horloge maar even uitschakelen, voor nu even via garmin express handmatig syncen en dan die files steeds verwijderen denk ik. Tot er een fix is.

Op die manier kan ik activities blijven doen, blijft alles bijgehouden worden en is het alleen evne handmatig in garmin zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Meer mensen die een Epix hebben en die geen blauw driehoekje te zien krijgen maar alleen het EPIX logo?
Als ik wil resetten hoor ik wel de twee piepjes en dan laat ik de knopjes 1 voor 1 los, maar hij gaat gewoon verder met rebooten, er komt dus geen optie om te herstellen/resetten/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-06 14:15
Bijzonder fenomeen, flinke imago deuk voor Garmin. Gelukkig op de Fenix 7x geen last van #afkloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Hoop dat dit snel gefixt wordt. Die van mij (Forerunner 265s) blijft in een bootloop hangen en aan/uit heeft weinig zin. Wacht wel of er een fix komt vanuit Garmin voordat ik de boel ga resetten....

Overigens heb ik geen activiteit gestart vandaag dus volgens mij maakt dat weinig uit.

[ Voor 23% gewijzigd door MisterX333 op 28-01-2025 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
Enduro 3 hier, ook gelukkig geen issues

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:16
Sync via Garmin Express heeft alles voor mij gefixed. Wist niet eens dat het bestond 🤣.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19:58
265S hier geen probleem gehad, loopje rond 17.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
blavlaa schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:36:
[...]

Ik heb net nog gekeken, maar dat wat jij wilt gaat je met de data zones ook niet lukken voor zo ver ik zie.
En die zijn daar ook niet voor bedoelt volgens mij.
Ik maak eigenlijk sinds het begin dat ik mijn Stryd's had gebruik van hun eigen app nog voor ze de data fields hadden die nu beter integreren met Garmin.
Nu nog steeds prefereer ik hun app eenvoudig met niet teveel data. Als ik een workout doe van Stryd hoef ik alleen maar mijn huidige vermogen te zien wat ik moet lopen confirm de workout.
Op deze page zie wat screenshots hoe dat er uitziet.
Ik zou zeggen installeren die app en uit proberen. Ik denk dat je wel een eindje komt met die app.
Ziet er hoopvol uit. Heb het klaarstaan dus volgende loopje (dat even op zich laat wachten; heb een ijsbeentje óf een verreking te pakken) eens zien. Super bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:24

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ben ik nou in de war? Ik verbeeld me echt dat ik voorheen in Connect aan kon geven of ik het weer op mijn Fenix 7 van een vaste locatie wilde zien, of actuele locatie. Kan het nergens meer vinden alleen via de weer widget op de klok zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerben-H
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 29-01 14:58
Ja, ik heb hetzelfde probleem met mijn EPIX. Niets lijkt te werken. Hij ligt in de hoek nu in de hoop dat het helpt wnneer de battarij leeg is. Dat duurt helaas wel erg lang ben ik bang. Of tot er een oplossing komt vanuit Garmin. tot die tijd de oude Fenix 3 weer opgeladen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerben-H
  • Laatst online: 29-01 14:58
Toppertje schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:43:
Meer mensen die een Epix hebben en die geen blauw driehoekje te zien krijgen maar alleen het EPIX logo?
Als ik wil resetten hoor ik wel de twee piepjes en dan laat ik de knopjes 1 voor 1 los, maar hij gaat gewoon verder met rebooten, er komt dus geen optie om te herstellen/resetten/etc.
Ja, ik heb hetzelfde probleem met mijn EPIX. Niets lijkt te werken. Hij ligt in de hoek nu in de hoop dat het helpt wnneer de battarij leeg is. Dat duurt helaas wel erg lang ben ik bang. Of tot er een oplossing komt vanuit Garmin. tot die tijd de oude Fenix 3 weer opgeladen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Gerben-H schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:58:
[...]

Onderstaand stappenplan heeft voor mij gewerkt:

Connect the watch to a computer with the USB cable
Turn off the watch by pressing and holding Light for 30 seconds
Turn on the watch by pressing Light, then immediately press Start and hold Start for 30 s
Check the watch's memory with File Explorer (just like with a USB stick); with a Mac, use OpenMTP
Go to the Garmin/RemoteSW folder and delete the GPE.bin
Unplug the watch
Do not sync with Garmin Connect again until Garmin has fixed the problem (otherwise, you may redownload the corrupted file)

Daarna heb ik een factory reset gedaan en de laatste back-up geinstalleerd. Toen dat klaar was ook nog aan de PC gehangen en gesynchroniseerd met Garmin Express. Horloge werkt nu weer prima, en kan ook weer GPS activiteiten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taikey
  • Laatst online: 03-02 13:45
Ik had een vraagje, misschien dat jullie het weten.

Ik heb een Garmin forerunner en op de wijzerplaat heb je een standaard widget die het aantal gelopen km weergeeft op de wijzerplaat.

Ik zou dit ook graag voor mijn fiets en zwem afstanden hebben, maar die kan ik nergens selecteren en vind ook niet iets waar ik dat kan wijzigen.

Wie weet vind ik hier de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:04
Taikey schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:08:

Ik heb een Garmin forerunner en op de wijzerplaat heb je een standaard widget die het aantal gelopen km weergeeft op de wijzerplaat.

Ik zou dit ook graag voor mijn fiets en zwem afstanden hebben, maar die kan ik nergens selecteren en vind ook niet iets waar ik dat kan wijzigen.

Ben bang dat dit er niet is. De gelopen km's zijn een omrekening vanuit de stappenregistratie + stappen uit eventuele (hard)loop activiteiten. De losse activiteiten staan dus niet op de wijzerplaat.

Zwem- en fietsafstand komt alleen voort uit activiteiten en volgens mij is daar geen widget voor.

Wel kun je in 1 van je andere schermen de laatste activiteiten weergeven. Die laat bij mij dan ook het aantal kilometers deze week zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:32
Ik heb een vraag.

Ik ben op zoek naar een sensor (niet per se een horloge) voor dagelijkse metingen. Slaap, stress, stappen en HRV zijn minimale eisen. Wat het wat ingewikkelder maakt is dat ik graag een horloge draag, maar geen smart/sport horloge. Twee horloges dragen vind ik geen porum, dus dacht ik dat ik hem wel aan mijn been kon dragen. Echter heb ik dan weer niets aan een display en ik loop ook liever niet met een kast om mijn enkel die eruit ziet alsof ik zojuist uit de bajes ben gekomen.

Dus wat ik zoek is een slanke sensor, die de statistieken levert die ik zoek, met zo min mogelijk fratsen (want die zie en gebruik ik toch niet). De Whoop lijkt ideaal, maar duur en geen Garmin. Ik zit al in het Garmin ecosysteem met een hartslagband en FR235 (die nog steeds voldoet voor de activiteiten).

Ik denk dat de Vivoactive dan het meest in de buurt komt, al vind ik die ook duur en heb ik niets aan het OLED display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:01
Je zou naar zo'n ring kunnen kijken, van bijvoorbeeld Samsung. Veel compacter dan dat zul je het niet vinden lijkt me.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

SlaadjeBla schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:30:
. Ik zit al in het Garmin ecosysteem met een hartslagband en FR235 (die nog steeds voldoet voor de activiteiten).
Of toch je fr235 updaten, blijkbaar voldoet ie wel aan je activiteiten maar niet meer aan je eisen. Hoe "smart" je bv. een fenix of forerunner maakt kan je toch ook zelf instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
charrel schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:58:
[...]

Of toch je fr235 updaten, blijkbaar voldoet ie wel aan je activiteiten maar niet meer aan je eisen. Hoe "smart" je bv. een fenix of forerunner maakt kan je toch ook zelf instellen?
En de schermen kun je dan weer aanpassen aan wat je wilt en daarmee een horloge hebben die bijna elke stijl heeft die je maar wil. En dan heb je een 'normaal' horloge dat alles wat je wilt bijhoudt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:58

Widget misschien niet, maar er zijn wel glances die iets in de genre tonen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpaVzcAqj6_ko9t_ESK_tPHykZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6NS054dqDpto0sQu96EfSdw0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 22:57

De falcon x (en z) en fenix 8 v2 - gb kun je daarvan voorzien, iig het fietsen heb ik net kunnen vinden.
Deze data komt zoals andere zeggen wel uit de activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmellow
  • Laatst online: 20:37
Ik zit net op de Garmin website te kijken naar de Fenix 8 (opvolger van mijn Instinct 2X) maar zie tot mijn verbazing dat de Instinct 3 (Amoled) uitgekomen is.

https://www.garmin.com/nl-NL/p/1622337/pn/010-03020-01

Nou, daar hoef ik dan niet zo lang over na te denken. Instinct 3 it is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:27

Wallie

Herr

Marsmellow schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:58:
Ik zit net op de Garmin website te kijken naar de Fenix 8 (opvolger van mijn Instinct 2X) maar zie tot mijn verbazing dat de Instinct 3 (Amoled) uitgekomen is.

https://www.garmin.com/nl-NL/p/1622337/pn/010-03020-01

Nou, daar hoef ik dan niet zo lang over na te denken. Instinct 3 it is :D
Pas een paar weekjes geleden uitgekomen ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Laatst online: 02-06 17:29
Hopjesvla79 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:22:
[...]

doe je alleen syncen of stuur je hem ook daadwerkelijk naar je Edge? In het eerste geval gebeurt er niets. Doe je het tweede wel dan durf ik niet te zeggen waar het dan wel fout gaat.

Er is trouwens een dedicated fietscomputer topic voor dit soort vragen ;)
Ik weet dat er een fietscomputerforum is en wil hier ook niemand storen :-)

Als ik een route naar de Edge stuur, en de andere route heb gestopt, krijg ik de melding als ik de route via de telefoon naar de Edge 530 probeer te sturen dat de Edge busy is. Met de 540 schijnt het wel te lukken. Maakt verder ook niet veel uit. Ik stop de route dan, upload die naar Strava, reboot de Edge 530, en sync de routes. Dan staat de nieuwe route er meestal wel tussen.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Heyster schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:45:
[...]

Ik weet dat er een fietscomputerforum is en wil hier ook niemand storen :-)

Als ik een route naar de Edge stuur, en de andere route heb gestopt, krijg ik de melding als ik de route via de telefoon naar de Edge 530 probeer te sturen dat de Edge busy is. Met de 540 schijnt het wel te lukken. Maakt verder ook niet veel uit. Ik stop de route dan, upload die naar Strava, reboot de Edge 530, en sync de routes. Dan staat de nieuwe route er meestal wel tussen.
het kan zijn dat je hem niet kan sturen omdat je nog een activiteit heb lopen. Dat lukt op mijn Fenix 5X+ ook niet. Dan moet ik de activiteit even stoppen, hervat later kiezen, route uploaden (syncen) en dan kan ik hem wel weer kiezen als ik de activiteit herstart. Geen idee of dit bij nieuwere modellen wel kan. Rebooten lijkt me sowieso niet de bedoeling...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderflash
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 16:26
Beste tweakers,

Mijn vrouw heeft de vivoactive 4s. Sinds donderdag heeft dit horloge last van een battery drain. De eerste storings reactie was om de aan/uit knop 15 sec in te drukken om een harde reset te doen. Dit heeft niet geholpen. Daarna heb ik een factory reset gedaan. Dit gaf redelijk wat ellende om het horloge opnieuw te koppelen aan de telefoon. Uiteindelijk is dit wel gelukt, echter de battery drain is hiermee nog steeds niet verholpen. Ik heb dit forum en reddit afgezocht maart geen oplossing kunnen vinden. Mijn vraag aan jullie is of er iemand die wel een oplossing voor mij weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Thunderflash schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:19:
Beste tweakers,

Mijn vrouw heeft de vivoactive 4s. Sinds donderdag heeft dit horloge last van een battery drain. De eerste storings reactie was om de aan/uit knop 15 sec in te drukken om een harde reset te doen. Dit heeft niet geholpen. Daarna heb ik een factory reset gedaan. Dit gaf redelijk wat ellende om het horloge opnieuw te koppelen aan de telefoon. Uiteindelijk is dit wel gelukt, echter de battery drain is hiermee nog steeds niet verholpen. Ik heb dit forum en reddit afgezocht maart geen oplossing kunnen vinden. Mijn vraag aan jullie is of er iemand die wel een oplossing voor mij weet.
Als je zelfs een factory reset hebt gedaan zou ik het terugsturen als je nog garantie hebt.

Pagina: 1 ... 309 ... 318 Laatste