Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 308 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zelfs Ray en Des lijken weggeblazen door het nieuwe horloge van Amazfit, de Active 2.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:29
Gregory76 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:45:
Heeft iemand van jullie al wel eens iets gekocht bij gps.nl? Ze hebben een horloge voor een goede prijs, maar ze worden hier niet in de Pricewatch genoemd (terwijl ze volgens mij de beste prijs hebben). De reviews van deze shop lijken mij echter wel betrouwbaar.
Ja bijna al mijn Garmin horloges daar gekocht. Erg vriendelijk personeel in de winkel. De verkopers dragen zelf ook Garmin dus kunnen goed adviseren.
De prijzen zij inderdaad scherp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
PatrickC schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:27:
Zelfs Ray en Des lijken weggeblazen door het nieuwe horloge van Amazfit, de Active 2.
[YouTube: Garmin Instinct 3…Let’s Chat]
Er zit nu zelfs maps en navigatie op. En dat voor 100€ of 130€ als je sapphire en extra bandje wilt (kijk @Garmin dat hoeft niet +100 te zijn). Ondersteunt ook externe sensoren dus qua hartslag bij sporten ook geen issue meer.

Als je dat vergelijkt met een nieuwe instinct voor 500€ begint Garmin toch wel erg duur te worden. Ik zag ook dat de Fenix 8 bij TQS review slechts middenmoot scoorde qua hartslagsensor (blijkbaar slechter dan de Epix pro). Volgens mij doet Amazfit dat zelfs beter ondertussen.

Qua software en implementatie van de features is het echt wel minder uitgedacht en gebruiksvriendelijk dan Garmin maar het is nu ook weer niet zo dat alle Garmin features zo goed werken. De UI is ook echt mooi en snel.

Amazfit voegt ook snel nieuwe features toe zoals betalen en nu dan maps met navigatie. Mooi om die vooruitgang te zien. Zeker voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:19:
[...]

Er zit nu zelfs maps en navigatie op. En dat voor 100€ of 130€ als je sapphire en extra bandje wilt (kijk @Garmin dat hoeft niet +100 te zijn). Ondersteunt ook externe sensoren dus qua hartslag bij sporten ook geen issue meer.

Als je dat vergelijkt met een nieuwe instinct voor 500€ begint Garmin toch wel erg duur te worden. Ik zag ook dat de Fenix 8 bij TQS review slechts middenmoot scoorde qua hartslagsensor (blijkbaar slechter dan de Epix pro). Volgens mij doet Amazfit dat zelfs beter ondertussen.

Qua software en implementatie van de features is het echt wel minder uitgedacht en gebruiksvriendelijk dan Garmin maar het is nu ook weer niet zo dat alle Garmin features zo goed werken. De UI is ook echt mooi en snel.

Amazfit voegt ook snel nieuwe features toe zoals betalen en nu dan maps met navigatie. Mooi om die vooruitgang te zien. Zeker voor die prijs.
Je hebt pas wat aan al die gemeten data als deze nauwkeurig is en er ook de juiste conclusies aan worden verbonden. En ik hoor Des en Ray steeds zeggen, ook bij de Amazfit T-Rex 3, dat Amazfit er bij de interpretatie van de data regelmatig naast zit. Daar heeft Garmin de laatste jaren echt stappen gezet. Als Amazfit daar in kan verbeteren de komende jaren, dan wordt het wellicht een serieuzer alternatief, ook omdat de prijzen van Garmin de pan echt uitrijzen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:19:
[...]

Is software dat ook niet één van de redenen dat Garmin veel duurder is? Die hele backend van Garmin betaal je met het horloge. Gezien Garmins best lang mee gaan tikt dat best aan op de prijs van een horloge denk ik. Ook krijg bij Garmin regelmatig nog nieuwe features op je oude horloge (alles even los van kwaliteit).

Neem aan dat Amazfit hier wat achter op loopt.

Ben erg nieuwsgierig naar de komende review van Ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij geeft Amazfit ook regelmatig updates, hun verdienmodel is dat je moet betalen voor andere watchfaces enzo volgens mij (het is meer een modemerk ;) ). Misschien dat het per horloge nog kan verschillen hoe vaak ze updaten daar heeft Xiaomi ook last van. Sommige horloges worden actief geupdate en sommige lijken ze helemaal vergeten (heb een Watch S3 nu en die krijgt nooit updates).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Roland] schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:09:
[...]

Is software dat ook niet één van de redenen dat Garmin veel duurder is? Die hele backend van Garmin betaal je met het horloge. Gezien Garmins best lang mee gaan tikt dat best aan op de prijs van een horloge denk ik. Ook krijg bij Garmin regelmatig nog nieuwe features op je oude horloge (alles even los van kwaliteit).

Neem aan dat Amazfit hier wat achter op loopt.

Ben erg nieuwsgierig naar de komende review van Ray.
Persoonlijk vind ik de software van Garmin niet zo sterk. Ja het werkt over het algemeen prima, maar je merkt wel duidelijk dat het een oud systeem is dat gebaseerd is op knoppen en geen touch screen. Mijn eerste Garmin was een FR230 en daar was de UI al hetzelfde. Ik vind ook de UI onvoldoende gebruik maken van de resolutie van een amoled scherm. Zie bijvoorbeeld de details/kwaliteit van watchfaces. Dat lijkt kwalitatief echt ver achter te lopen op Amazift, Apple, Samsung, Google etc.

Zelf denk ik dat Garmin erg goede producten maakt wat een reden kan zijn om de producten te kopen. Ook zal een deel imago (ik ben alleen een echte sporter als ik een Fenix/Epix heb) en veranderbereidheid zijn. Als je als neutrale koper puur kijkt wat je echt nodig hebt en wat daarvoor betaald moet worden is Garmin zich in mijn ogen de markt aan het uitprijzen. Zeker als je ziet dat de F8 redelijk dicht op de F7 Pro zat en wel een price bump maar weinig nieuwe features met zich meebrengt.

De gemiddelde hardloper die 3 trainingen per week doet kan prima met een Amazfit of vergelijkbaar horloge van 100-250 euro uit de voeten is mijn mening. De Garmin metrics komen nu ook beschikbaar bij merken als Coros en waren dat al bij Polar en Suunto. Ook zie je dat de Apple Watch deze metrics ondertussen ook bevat via apps als Healthfit en Bevel.

Garmin wordt 'bijgehaald' door de concurrentie en het is steeds lastiger innoveren op dit product. Het ecosysteem is daarin ook belangrijk en dat is compleet gesloten bij Garmin, wat ook niet per definitie een USP is. Ben erg benieuwd hoe het de komende jaren gaat lopen op sportwatch gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:40
Bedenk wel dat Garmin niet alleen de horloges heeft he. In fietscomputerland zijn ze toch ook wel een van de grote spelers, zo niet de grootste. Ook qua duikcomputers doen ze het goed. Waar vroeger Suunto de scepter zwaaide worden ook daar meer aan hun poten gezaagd door Garmin. Mocht je dus meer spullen hebben dan blijft het ecosysteem van Garmin wel aantrekkelijk om daar in te blijven.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:05
Wanneer kopers puur zouden kijken naar wat ze écht nodig hebben dan zouden heel veel branches het erg lastig hebben, maar ik zie dat niet zo snel veranderen.

Amazfit heeft ook een beetje de uitstraling van Chinese imitatie, waar ook lang niet iedereen op zit te wachten.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar wel op mobiele telefoon gebied. En ja, dan betaal je minder voor goede specs, maar kom je wel in een ecosysteem waar je tegen moet kunnen. Voor mij persoonlijk is dat niets en dan betaal ik vooralsnog graag wat meer voor een Garmin.

Maar net als jij ben ik ook wel benieuwd waar de innovatie heen gaat. Nadeel van voorop lopen is dat anderen je na kunnen doen dus je moet continu weer zoeken naar iets nieuws wat je aantrekkelijk maakt. Ben erg benieuwd waar die wereld heen gaat.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:01:
Wanneer kopers puur zouden kijken naar wat ze écht nodig hebben dan zouden heel veel branches het erg lastig hebben, maar ik zie dat niet zo snel veranderen.

Amazfit heeft ook een beetje de uitstraling van Chinese imitatie, waar ook lang niet iedereen op zit te wachten.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar wel op mobiele telefoon gebied. En ja, dan betaal je minder voor goede specs, maar kom je wel in een ecosysteem waar je tegen moet kunnen. Voor mij persoonlijk is dat niets en dan betaal ik vooralsnog graag wat meer voor een Garmin.

Maar net als jij ben ik ook wel benieuwd waar de innovatie heen gaat. Nadeel van voorop lopen is dat anderen je na kunnen doen dus je moet continu weer zoeken naar iets nieuws wat je aantrekkelijk maakt. Ben erg benieuwd waar die wereld heen gaat.
Imago ben ik het mee eens, tegelijkertijd als je naar trends en sentiment kijkt dan zie ik:
- Garmin: steady maar vooral price bumps tegenover weinig extra added value;
- Amazfit: Chinese imitatie maar grote stappen aan het maken naar een stabiele basis

Als je die lijn doortrekt zou ik me bij Garmin wel wat zorgen maken over hoe je 2x zoveel geld kunt blijven vragen tegenover gevestigde orde (Apple/Polar/Suunto/Coros) of 8x als steeds beter wordende Chinese imitatie.

Waar ik voor Garmin vooral uitdaging zie is dat het platform gesloten is. Er komen steeds meer aanpalende innovaties zoals slaapmatten, glucose etc. waar niche spelers relevante data genereren die je als platform wilt gebruiken om betere inzichten en voorspellingen te doen. Daar zie je bijvoorbeeld Apple Health en Google Health als open platformen met veelvuldige integratie terwijl Garmin die data blijft weren. Dat lijkt me een risicovolle keuze. Mogelijk is het geen strategie maar een manco van het legacy systeem dat ze hebben. Geen idee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 23:40
Mensen lijken te vergeten dat Garmin ook gewoon nog de Forerunner serie heeft, die weliswaar duurder zijn dan Amazfit, maar de helft van de Fenix/Epix horloges.

Is het je puur te doen om een bang-for-buck horloge dan kan je die Amazfit dus beter vergelijken met de Forerunners. Ja dan is Garmin nog steeds flink duurder dan een aantal andere merken, maar niet 8x zo duur.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:58:
Imago ben ik het mee eens, tegelijkertijd als je naar trends en sentiment kijkt dan zie ik:
- Garmin: steady maar vooral price bumps tegenover weinig extra added value;
- Amazfit: Chinese imitatie maar grote stappen aan het maken naar een stabiele basis

Als je die lijn doortrekt zou ik me bij Garmin wel wat zorgen maken over hoe je 2x zoveel geld kunt blijven vragen tegenover gevestigde orde (Apple/Polar/Suunto/Coros) of 8x als steeds beter wordende Chinese imitatie.
Merken als Samsung, Apple en Google komen er ook nog steeds mee weg als je kijkt naar de telefoonmarkt, dus ik denk dat het wel los loopt.
Waar ik voor Garmin vooral uitdaging zie is dat het platform gesloten is. Er komen steeds meer aanpalende innovaties zoals slaapmatten, glucose etc. waar niche spelers relevante data genereren die je als platform wilt gebruiken om betere inzichten en voorspellingen te doen. Daar zie je bijvoorbeeld Apple Health en Google Health als open platformen met veelvuldige integratie terwijl Garmin die data blijft weren. Dat lijkt me een risicovolle keuze. Mogelijk is het geen strategie maar een manco van het legacy systeem dat ze hebben. Geen idee.
Integratiemogelijkheden zijn er wel, maar dan selectief. Het zijn meer de wat grotere partijen die ze goed uit komen.
Ik denk dat een Apple daar gewoon een voorsprong heeft omdat die al een hele architectuur gebouwd hebben omtrent het ontsluiten van data voor apps en dat gereguleerd wel of niet vrijgeven.
Dat is iets als HealthKit gewoon even een extra setje data onder en noemer toevoegen aan je ecosysteem en je hebt die integraties ineens staan.

Garmin heeft natuurlijk wel gewoon al hun API's en Connect Developer Program, maar dat is dan betaald en voor zakelijk gebruik. Het Connect IQ Program is wel gewoon open en kan je gewoon op ontwikkelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:28
Aghanim schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:29:
[...]
Ik vind ook de UI onvoldoende gebruik maken van de resolutie van een amoled scherm. Zie bijvoorbeeld de details/kwaliteit van watchfaces. Dat lijkt kwalitatief echt ver achter te lopen op Amazift, Apple, Samsung, Google etc.
Ik heb hierover gesproken met de persoon achter AMOLED watchfaces voor Wear OS want die gebruikte ik altijd op mijn Samsung watches. Hij gaf simpelweg aan het wel te willen, maar dat het onmogelijk is om deze watchfaces ook voor Garmin te maken of om te vormen. Technisch gezien onmogelijk en zolang Garmin dat niet oplost/toestaat kan hij er niks mee.

Niet voor niets zijn die watchfaces in de Garmin Store echt te lelijk voor woorden. Leuk dat mensen wat proberen te maken, maar het ziet er gewoon niet uit. Ik heb mijn zoektocht in de store dan ook al opgegeven en gebruik 1 van de stock faces die er dan nog redelijk uitzien.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Juancho schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:44:
[...]

Ik heb hierover gesproken met de persoon achter AMOLED watchfaces voor Wear OS want die gebruikte ik altijd op mijn Samsung watches. Hij gaf simpelweg aan het wel te willen, maar dat het onmogelijk is om deze watchfaces ook voor Garmin te maken of om te vormen. Technisch gezien onmogelijk en zolang Garmin dat niet oplost/toestaat kan hij er niks mee.

Niet voor niets zijn die watchfaces in de Garmin Store echt te lelijk voor woorden. Leuk dat mensen wat proberen te maken, maar het ziet er gewoon niet uit. Ik heb mijn zoektocht in de store dan ook al opgegeven en gebruik 1 van de stock faces die er dan nog redelijk uitzien.
Heeft hij dan ook verteld welke technische beperkingen hij tegenaan liep?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gonadan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:58:
[...]

Heeft hij dan ook verteld welke technische beperkingen hij tegenaan liep?
Hij zei: Garmin uses some custom coding language.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Juancho schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:37:
Dus kan het dan niet, of is het te veel moeite? Mist hij wellicht zijn fijne packages die het leven normaal makkelijker maken? Bij dat soort stellingen ben ik wel erg benieuwd hoe het nu echt zit. Is het echt technisch onmogelijk of is de development kit van andere platformen gewoon fijner en daardoor toegankelijker?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gonadan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:40:
[...]

Dus kan het dan niet, of is het te veel moeite? Mist hij wellicht zijn fijne packages die het leven normaal makkelijker maken? Bij dat soort stellingen ben ik wel erg benieuwd hoe het nu echt zit. Is het echt technisch onmogelijk of is de development kit van andere platformen gewoon fijner en daardoor toegankelijker?
Dat weet ik niet, ik zag in een Telegram group maar nu ik overgestapt ben op Garmin niet meer. Maar wel interessant om eens na te vragen misschien. Het gaat om: https://amoledwatchfaces.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:39:
[...]

Merken als Samsung, Apple en Google komen er ook nog steeds mee weg als je kijkt naar de telefoonmarkt, dus ik denk dat het wel los loopt.

[...]

Integratiemogelijkheden zijn er wel, maar dan selectief. Het zijn meer de wat grotere partijen die ze goed uit komen.
Ik denk dat een Apple daar gewoon een voorsprong heeft omdat die al een hele architectuur gebouwd hebben omtrent het ontsluiten van data voor apps en dat gereguleerd wel of niet vrijgeven.
Dat is iets als HealthKit gewoon even een extra setje data onder en noemer toevoegen aan je ecosysteem en je hebt die integraties ineens staan.

Garmin heeft natuurlijk wel gewoon al hun API's en Connect Developer Program, maar dat is dan betaald en voor zakelijk gebruik. Het Connect IQ Program is wel gewoon open en kan je gewoon op ontwikkelen.
Hier benoemd je in mijn ogen een essentieel verschil. Deze 3 merken komen er in mijn ogen deels mee weg omdat ze een compleet ecosysteem hebben op zowel software als hardware gebied met eigen hardware (horloges/earbuds/ringen/home assitents etc.) als aanvulling op de telefoon waar ook veel aandacht is voor integratie tussen die hardware EN de mogelijkheid om ook 3rd party hardware/apps te gebruiken. Zelfs op het 'gesloten' Apple platform kun je daarmee over de breedte kiezen welke hardware je gebruikt voor jouw behoefte.

Garmin is/wil/kan ook een health ecosysteem zijn maar heeft geen aanvullende hardware (laten we het nut van een Edge naast een Fenix niet hier bespreken) daardoor en staat vrijwel geen andere merken toe het platform te vullen. Als je daarmee een integraler en uitgebreider totaalbeeld wilt loop je bij Garmin tegen de grenzen aan.

Ik ben erg benieuwd hoe Garmin zelf naar hun platform kijkt. Volgens mij is het heel veel legacy wat technisch niet eenvoudig opengesteld kan worden (maar ik ben geen architect of expert) en loopt het tegen beperkingen aan op een aantal gebieden zoals een UI die recht doet aan de hardware of de integratie met andere platformen.

Of Garmin ziet de noodzaak niet, dat kan ook.
ElPaco schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:17:
Mensen lijken te vergeten dat Garmin ook gewoon nog de Forerunner serie heeft, die weliswaar duurder zijn dan Amazfit, maar de helft van de Fenix/Epix horloges.

Is het je puur te doen om een bang-for-buck horloge dan kan je die Amazfit dus beter vergelijken met de Forerunners. Ja dan is Garmin nog steeds flink duurder dan een aantal andere merken, maar niet 8x zo duur.
Dit is wel een beetje stretching the point, maar fair enough. Dan is een vergelijk met de 965 (enige horloge met maps) nog steeds een factor 5 duurder. Het gaat mij er meer om dat de Fenix/Epix de afgelopen 5 jaar heel veel duurder is geworden, prijs technisch top of the market is, maar in mijn ogen geen niet voldoende waarde toevoegt om de price bumps te rechtvaardigen.
Gonadan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:40:
[...]

Zoals @Juancho in mijn ogen terecht opmerkt ontbreekt het volledig aan watchfaces met een eye candy gehalte zoals de concurrentie. Het zal dan niet aan 1 developer specifiek liggen verwacht ik. Zeker omdat het mogelijk een gat in de Garmin markt is als je dit wel voor elkaar krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 14-01-2025 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:39
Juancho schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:37:
[...]

Garmin heeft voor de Connect IQ toepassingen (waaronder watch faces) een aparte taal gemaakt: Monkey C. Is gebaseerd op C, Java, JavaScript, Python, Lua, Ruby, en PHP. Je moet je dus een nieuwe taal(variant) eigen maken, het is allemaal wel gedocumenteerd.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
Aghanim schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:44:
Garmin is/wil/kan ook een health ecosysteem zijn maar heeft geen aanvullende hardware (laten we het nut van een Edge naast een Fenix niet hier bespreken)
Ze hebben een weegschaal, bloeddrukmeter, diverse hartslagbanden, snelheid- en cadanssensoren, indoortrainers en misschien nog andere dingen die ik vergeten ben...

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Juancho schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:44:
Dat weet ik niet, ik zag in een Telegram group maar nu ik overgestapt ben op Garmin niet meer. Maar wel interessant om eens na te vragen misschien. Het gaat om: https://amoledwatchfaces.com/
Stukje beroepsdeformatie wellicht maar ik ben daar wel benieuwd naar. Wat zouden de technische beperkingen zijn die het zo moeilijk maken? Of zijn het andere beperkingen? Accuduur wellicht?
Beperkingen zijn er allicht, anders waren er wel meer wijzerplaten te vinden, maar hoe ziet het dan precies?
Aghanim schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:44:
[...]

Hier benoemd je in mijn ogen een essentieel verschil. Deze 3 merken komen er in mijn ogen deels mee weg omdat ze een compleet ecosysteem hebben op zowel software als hardware gebied met eigen hardware (horloges/earbuds/ringen/home assitents etc.) als aanvulling op de telefoon waar ook veel aandacht is voor integratie tussen die hardware EN de mogelijkheid om ook 3rd party hardware/apps te gebruiken. Zelfs op het 'gesloten' Apple platform kun je daarmee over de breedte kiezen welke hardware je gebruikt voor jouw behoefte.
Hele volksstammen hebben niet het hele ecosysteem, maar gewoon een Samsung, omdat hij mooie foto's maakt. Huawei, Xaiomi en anderen kunnen dat net zo goed voor minder geld. Toch blijft een Samsung als de brandweer verkopen.
Ik zie daarin weinig verschil met een Garmin hoor.
Garmin is/wil/kan ook een health ecosysteem zijn maar heeft geen aanvullende hardware (laten we het nut van een Edge naast een Fenix niet hier bespreken) daardoor en staat vrijwel geen andere merken toe het platform te vullen. Als je daarmee een integraler en uitgebreider totaalbeeld wilt loop je bij Garmin tegen de grenzen aan.
Hoezo staan ze dat niet toe? Waar baseer je dat op? Bij mijn weten zijn de mogelijkheden er gewoon maar zijn waarschijnlijk gewoon minder die dat doen dan jij verwacht.
Er zijn toch ook gewoon verschillende weegschalen die gewoon met Garmin werken?
Zoals @Juancho in mijn ogen terecht opmerkt ontbreekt het volledig aan watchfaces met een eye candy gehalte zoals de concurrentie. Het zal dan niet aan 1 developer specifiek liggen verwacht ik. Zeker omdat het mogelijk een gat in de Garmin markt is als je dit wel voor elkaar krijgt.
Wat noem je eyecandy gehalte? Wat zijn dan nu specifiek dingen die op Garmin niet kunnen en waarom is dat dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
Vraagje voor de Garmin gebruikers onder ons.

Zit te kijken naar het volgende watchface: https://apps.garmin.com/n...9e-4c23-a60a-b625be26c456
Nu kan je deze ook aankopen op: https://bit.ly/NCFShopG voor $1,-
Wat krijg je extra of is het meer om de ontwikkelaar achter deze watchface te steunen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
Het is een verdienmodel voor die ontwikkelaar. Hij heeft zo te zien honderden verschillende watchfaces gemaakt.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
JaVaWa schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:46:
Het is een verdienmodel voor die ontwikkelaar. Hij heeft zo te zien honderden verschillende watchfaces gemaakt.
Je krijgt dus geen extra functies?
Als ik er tevreden van ben zal ik het aankopen als bedankje naar de ontwikkelaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Gonadan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:20:
Wat noem je eyecandy gehalte? Wat zijn dan nu specifiek dingen die op Garmin niet kunnen en waarom is dat dan?
Check die link eens die ik je eerder vandaag stuurde. Zulke watchfaces, zowel qua inhoud, instelbaar mogelijkheden en gewoon de scherpte/kwaliteit van AMOLED ontbreken in mijn ogen volledig. Op de oudere Garmins snap ik dat, maar met het mooie AMOLED scherm zou je ook op dat gebied wel een ontwikkeling verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Juancho schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:12:
Check die link eens die ik je eerder vandaag stuurde. Zulke watchfaces, zowel qua inhoud, instelbaar mogelijkheden en gewoon de scherpte/kwaliteit van AMOLED ontbreken in mijn ogen volledig. Op de oudere Garmins snap ik dat, maar met het mooie AMOLED scherm zou je ook op dat gebied wel een ontwikkeling verwachten.
Die link geeft me geen antwoord op de vraag. Hooguit ten dele. Ik zie dat ze een of andere kit gebruiken om de wijzerplaten mee te maken, dus ze maken het niet eens zelf. Wellicht is dat iets wat ontbreekt op Garmin of niet kan?

Qua uiterlijk is het niet voor mij weggelegd, maar dat is een kwestie van smaak.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:20:
Hoezo staan ze dat niet toe? Waar baseer je dat op? Bij mijn weten zijn de mogelijkheden er gewoon maar zijn waarschijnlijk gewoon minder die dat doen dan jij verwacht.
Er zijn toch ook gewoon verschillende weegschalen die gewoon met Garmin werken?

[...]

Er is slechts een heel select groepje hele dure weegschalen die ondersteund worden. Deze extreem populaire weegschaal bijvoorbeeld niet. Waarom een Withings wel en vrijwel andere merken niet? Een Oura, Ultrahuman of andere ring kan geen data naar Connect sturen. Slaapmatrassen met sensoren eveneens niet etc. Smartphones, andere horloges ook niet. Het punt is dat al deze bronnen gewoon kunnen en mogen leveren aan Apple, Samsung health etc. Garmin kan het platform ook open zetten zodat je vrije apparaat keuze hebt, betere data en een rijkere set. De slaap metrics van Garmin zijn slecht, dat kun je dus niet oplossen door data van een betrouwbaarder apparaat toe te voegen.

Zoals @JaVaWa hierboven aangeeft: ik wil helemaal geen Garmin weegschaal moeten kopen om op die manier automatisch mijn gewicht (wat dan weer mede mijn fitness leeftijd bepaalt) te registreren. Nu heb ik een weegschaal die met alle platformen koppelt, behalve met Garmin en moet ik steeds handmatig de data inkloppen.

Eye candy gehalte is een gelikte UI zoals je op een smartwatch met amoled scherm mag verwachten. Dat hoeft geen overkill maar bij Garmin lijkt het alsof anti antialiasing nog niet is uitgevonden. Het ziet er gewoon niet uit. Jij stoort je daar misschien niet aan maar ik kan geen watchface vinden waar ik echt tevreden mee ben. Hooguit een aantal van Garmin zelf is nog wel oké.

Allemaal geen first world problems natuurlijk maar er wordt aardig geïnnoveerd op allerlei health en wellness gebieden. Dan lijkt het mij een slimme zet om je platform daar geschikt voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:40:
[...]

Er is slechts een heel select groepje hele dure weegschalen die ondersteund worden. Deze extreem populaire weegschaal bijvoorbeeld niet. Waarom een Withings wel en vrijwel andere merken niet? Een Oura, Ultrahuman of andere ring kan geen data naar Connect sturen. Slaapmatrassen met sensoren eveneens niet etc. Smartphones, andere horloges ook niet. Het punt is dat al deze bronnen gewoon kunnen en mogen leveren aan Apple, Samsung health etc. Garmin kan het platform ook open zetten zodat je vrije apparaat keuze hebt, betere data en een rijkere set. De slaap metrics van Garmin zijn slecht, dat kun je dus niet oplossen door data van een betrouwbaarder apparaat toe te voegen.
Je kunt het blijven herhalen maar dat maakt het niet meer waar, Garmin is gewoon open. Zelfs een simpele app als MyFitnessPal kan het, dus wie zegt dat het niet gewoon de fabrikanten zijn die het niet belangrijk genoeg vinden?
Waarom zou zo'n Renpho de moeite doen? Verreweg de meeste van hun klanten zullen andere platformen gebruiken. Ik vraag me oprecht af of het de keuze van Garmin is.
Zoals @JaVaWa hierboven aangeeft: ik wil helemaal geen Garmin weegschaal moeten kopen om op die manier automatisch mijn gewicht (wat dan weer mede mijn fitness leeftijd bepaalt) te registreren. Nu heb ik een weegschaal die met alle platformen koppelt, behalve met Garmin en moet ik steeds handmatig de data inkloppen.

Eye candy gehalte is een gelikte UI zoals je op een smartwatch met amoled scherm mag verwachten. Dat hoeft geen overkill maar bij Garmin lijkt het alsof anti antialiasing nog niet is uitgevonden. Het ziet er gewoon niet uit. Jij stoort je daar misschien niet aan maar ik kan geen watchface vinden waar ik echt tevreden mee ben. Hooguit een aantal van Garmin zelf is nog wel oké.
Laten we eerlijk zijn, ik heb je nog nooit écht tevreden gezien, of is dat flauw? ;)

Maar ondanks dat het mij niet stoort valt het mij ook op dat de platen van Garmin zelf vaak nog de besten zijn. En dat verbaast mij ook, je zou verwachten dat er wel meer uit te halen is door fanatieke gebruikers.
Je gaat dan bijna denken dat je als bouwer maar beperkt invloed hebt op de layout en rendering, in ieder geval een stuk minder dan op dat wear os.
Allemaal geen first world problems natuurlijk maar er wordt aardig geïnnoveerd op allerlei health en wellness gebieden. Dan lijkt het mij een slimme zet om je platform daar geschikt voor te maken.
Juist wel first world problems. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gonadan mijn indruk is juist dat Garmin het maar beperkt ondersteunt. Volgens mij wel eens een artikel over gelezen maar helemaal zeker ben ik niet. Mogelijk spelen de andere partijen ook een rol, al koppelen sommigen daarvan op veel kleinere platformen dan Connect. Mijn indruk is dat Garmin het voor een select groepje zoals MFP, Withings etc. toestaat. Zal dit weekend nog eens zoeken.

Ik ben inderdaad niet snel tevreden omdat ik nog steeds een horloge zoek met Garmin functionaliteit en het comfort en UI van Apple of vergelijkbaar. Daarin zie ik Apple en Samsung en Google flinke software matige stappen zetten de afgelopen 2-3 jaren om bij te trekken (ze lopen nog steeds achter, maar meer en meer op details) en Garmin dat juist beperkt doen. In plaats daarvan releasen ze enorm veel horloges die vrijwel identieke features bieden zoals de Venu/Vivoactive/FR165.

De combinatie van beperkte upgrades (zie F7 pro naar F8), nog steeds geen super betrouwbare sensoren en price bumps vind ik dan wat arrogant overkomen. Daar ben ik als gebruiker niet heel tevreden mee. Andere merken zie ik wel vooruit gaan.

Betekent niet dat het geen top horloges zijn om te sporten en health zaken te meten. Daar ben ik zeker wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:27:
@Gonadan mijn indruk is juist dat Garmin het maar beperkt ondersteunt. Volgens mij wel eens een artikel over gelezen maar helemaal zeker ben ik niet. Mogelijk spelen de andere partijen ook een rol, al koppelen sommigen daarvan op veel kleinere platformen dan Connect. Mijn indruk is dat Garmin het voor een select groepje zoals MFP, Withings etc. toestaat. Zal dit weekend nog eens zoeken.
Ben benieuwd of je wat kunt vinden. Wat ik tegen kwam was de verschillende API's van Garmin en dat je daar als bedrijf gewoon toegang tot kunt krijgen. Wellicht zitten er stevige kosten aan maar waarom bestaan er dan wel zoveel simpele integratie websites die gewoon werken?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
Van de developer-website van Garmin:
What is the cost of the Garmin Connect Developer Program?
There are no licensing or maintenance fees for access to the Garmin Connect Developer Program, but it is only for business use. Access to some metrics may require a license fee payment or minimum device order quantity for commercial use.
Het is dus in principe gratis.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gonadan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:37:
[...]

Die link geeft me geen antwoord op de vraag. Hooguit ten dele. Ik zie dat ze een of andere kit gebruiken om de wijzerplaten mee te maken, dus ze maken het niet eens zelf. Wellicht is dat iets wat ontbreekt op Garmin of niet kan?
Ik zie hele mooie en bruikbare watchfaces die ik op Wear OS ook veel gekocht heb. Of in een actie gratis kon downloaden. Maar dit is maar 1 site, bij Wear OS zijn er veel meer die prachtige dingen maken.

Ik heb serieus uren en uren zitten scrollen in de Garmin store maar het is gewoon vrijwel allemaal bagger. Soms denk je, deze lijkt leuk, installeer je het op je Garmin... lijkt het gewoon een kleurplaat van een kind van 3, zo lelijk hoe het gemaakt is. En dat is niet 1 fanatieke ontwikkelaar, maar eigenlijk allemaal.

Jij zegt het later ook, die AMOLED watchfaces van Garmin zelf zijn nog het mooiste. Waarom zie je het niet honderden andere van in de Garmin store? Is die community dan zo beperkt? Staat Garmin gewoon weinig toe? Is het heel ingewikkeld om als bijv. Wear OS developer je spul om te bouwen naar Garmin?

Er is blijkbaar wel wat aan de hand want zelfs met het prachtige AMOLED scherm van Garmin zijn de externe opties buitengewoon slecht. Elke keer val ik daarom ook maar weer terug op de ingebakken faces van Garmin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:55
https://developer.garmin.com/gc-developer-program/overview/

Als ik dit lees lijkt de (Womans) Health en de Activity API's puur bedoeld voor het downloaden van de data van Garmin Connect naar een ander platform, dus de omgekeerde weg. Training API en Courses API kan je wel naar Garmin Connect toe pushen, maar dat gaat puur om workouts (trainingpeaks ofzo) of koersen (Komoot bijv.).
Uit de documentatie daar zie ik dus niet direct een mogelijkheid om ook andere data (gewicht, hartslag, activiteiten etc.) te pushen naar Garmin Connect. Maar wellicht dat er op aanvraag wel meer mogelijk is voor bedrijven die daar naar vragen, want hierboven zijn er dus wel een beperkt aantal bedrijven genoemd die wel die mogelijkheid hebben, in ieder geval voor gewicht.
Of die partijen gebruiken trucjes zoals deze, maar dat verwacht ik eigenlijk niet: https://github.com/sodelalbert/Withings2Garmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
Juancho schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:44:
[...]

Ik zie hele mooie en bruikbare watchfaces die ik op Wear OS ook veel gekocht heb. Of in een actie gratis kon downloaden. Maar dit is maar 1 site, bij Wear OS zijn er veel meer die prachtige dingen maken.

Ik heb serieus uren en uren zitten scrollen in de Garmin store maar het is gewoon vrijwel allemaal bagger. Soms denk je, deze lijkt leuk, installeer je het op je Garmin... lijkt het gewoon een kleurplaat van een kind van 3, zo lelijk hoe het gemaakt is. En dat is niet 1 fanatieke ontwikkelaar, maar eigenlijk allemaal.

Jij zegt het later ook, die AMOLED watchfaces van Garmin zelf zijn nog het mooiste. Waarom zie je het niet honderden andere van in de Garmin store? Is die community dan zo beperkt? Staat Garmin gewoon weinig toe? Is het heel ingewikkeld om als bijv. Wear OS developer je spul om te bouwen naar Garmin?

Er is blijkbaar wel wat aan de hand want zelfs met het prachtige AMOLED scherm van Garmin zijn de externe opties buitengewoon slecht. Elke keer val ik daarom ook maar weer terug op de ingebakken faces van Garmin.
Probeers eens eentje die speciaal voor amoled gemaakt is? Bijv. deze: https://apps.garmin.com/a...86-422a-a441-49952a6f448c
Ik heb zelf geen horloge met amoled, dus kan ik het niet testen...

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Hathi schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:52:
Maar wellicht dat er op aanvraag wel meer mogelijk is voor bedrijven die daar naar vragen, want hierboven zijn er dus wel een beperkt aantal bedrijven genoemd die wel die mogelijkheid hebben, in ieder geval voor gewicht.
Of die partijen gebruiken trucjes zoals deze, maar dat verwacht ik eigenlijk niet: https://github.com/sodelalbert/Withings2Garmin
Voor mijn Tanita weegschaal (zonder bluetooth/Wifi of USB mogelijkheid) gebruik ik dit programma, om via een fit bestand gewicht, vetpercentage, etc. te vullen en te importeren:

ZuinigeRijder in "Het grote sporthorloge met GPS topic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:09
Mijn HRV is de laatste tijd nogal laag en mijn slaapscores zijn ook niet heel best (60-75) de afgelopen tijd. Zijn er meer mensen die dit hebben sinds de op een na laatste update van de Forerunner 255, of moet ik het ergens anders zoeken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGVUJ3WkuPeAkWrSrB_GTi2sP8o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aZEtjLtHxKEZJuFgugJJIwtZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24
Duclaasie schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:23:
Mijn HRV is de laatste tijd nogal laag en mijn slaapscores zijn ook niet heel best (60-75) de afgelopen tijd. Zijn er meer mensen die dit hebben sinds de op een na laatste update van de Forerunner 255, of moet ik het ergens anders zoeken?

[Afbeelding]
heb het op de Epix Pro 2 ook, maar ben ook ziekjes geweest, dus niet mega topfit..... weinig vitamine D momenteel hahahahaha de zon is al enige tijd weg hier in het zuiden...

Hoor wat mensen om me heen met een Epix/Fenix enz ook wel wat "klagen".......

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:34
@Duclaasie yep hier ook Epix gen 2, wel ziek geweest met kerst, maar duurt nu wel erg lang dat mijn HRV erg laag is. Slaap scores zijn dan wel weer aan de beterende hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Laatst online: 23:27

Mooijekind

Manager Product Content
Hier een 955 maar over de afgelopen maand zit ik maar 1 dag onder de basislijn en de laatste 2 weken is de lijn stijgende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:02
Duclaasie schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:23:

[Afbeelding]
Het kan voor iedereen anders zijn waarom de HRV laag is. Bij mij was het ook weken lang raak en ik wist niet waardoor het kwam. Wat ik heb gedaan is behoorlijk minderen met suiker en niks meer eten na 8 uur 's avonds en dat lijkt ieder geval effect te hebben bij mij :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eo-88wtuJTrpClCO0VSYMSryBPY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/in36HQvdmHNlCSVSezT3eVeS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:35

Gotez

42

Hier alles normaal. Garmin 6 pro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUsP3ETWI8wroiRdV-VNSIHeyO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XObx2QFUQb44qaa96G8yh9gh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:29
HRV is sowieso lager in de winter:

https://www.researchgate....Variability_of_Heart_Rate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22:37
Inmiddels gebruik ik nu mijn Fenix 8 een aantal weken en draag ik deze 24/7.
Alle status elementen zijn nu zichtbaar inclusief HRV etc.

Alleen doet de volgende situatie zich voor waardoor ik helaas wat minder kan vertrouwen op de data, wellicht dat jullie daar een advies of oplossing voor hebben.

Ik ben enkel bezig met wielrennen (op dit moment) in twee situaties; gewoon buiten op de fiets en trainingen doe ik met mijn Edge 840 gekoppeld met een HS band (geen Power Meter) of ik train binnen op basis van Zwift met HS en Power Meter van de Zwift Hub.
Handmatig heb ik de invoer gedaan van mijn FTP in de Connect App, want Edge kan deze niet ophalen vanwege het ontbreken van Power Pedals op mijn fiets maar op basis van Zwift weet ik die uiteraard wel.

Zwift is als Connected App toegevoegd en de trainingen worden ook zichtbaar in de Connect app en na een sync ook op mijn Fenix echter... dit heeft geen effect op Training Status, waardoor mijn Readiness etc hoog blijft en Garmin denkt dat ik niet aan het trainen ben...

Hoe kan ik dit oplossen want op deze manier heb ik toch een stuk minder nut van de Fenix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:29
Linkser schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:42:

Alleen doet de volgende situatie zich voor waardoor ik helaas wat minder kan vertrouwen op de data, wellicht dat jullie daar een advies of oplossing voor hebben.

Ik ben enkel bezig met wielrennen (op dit moment) in twee situaties; gewoon buiten op de fiets en trainingen doe ik met mijn Edge 840 gekoppeld met een HS band (geen Power Meter) of ik train binnen op basis van Zwift met HS en Power Meter van de Zwift Hub.
Handmatig heb ik de invoer gedaan van mijn FTP in de Connect App, want Edge kan deze niet ophalen vanwege het ontbreken van Power Pedals op mijn fiets maar op basis van Zwift weet ik die uiteraard wel.

Zwift is als Connected App toegevoegd en de trainingen worden ook zichtbaar in de Connect app en na een sync ook op mijn Fenix echter... dit heeft geen effect op Training Status, waardoor mijn Readiness etc hoog blijft en Garmin denkt dat ik niet aan het trainen ben...

Hoe kan ik dit oplossen want op deze manier heb ik toch een stuk minder nut van de Fenix...
Hmm dat is vreemd. Mijn indoor trainingen via TR neemt Garmin wel mee voor training readiness en training load.

Je zou als eerste workaround Zwift disconnecten van Garmin Connect en vervolgens je indoor training kunnen tracken met je 840.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22:37
Requiem19 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:48:
[...]

Hmm dat is vreemd. Mijn indoor trainingen via TR neemt Garmin wel mee voor training readiness en training load.

Je zou als eerste workaround Zwift disconnecten van Garmin Connect en vervolgens je indoor training kunnen tracken met je 840.
Ja Zwift komt gewoon niet als training load erbij... wel in andere stats dus ik begrijp er niks van :o
Weet niet of de Zwift Hub gekoppeld kan worden aan de 840 maar dan mis ik volgens mij wel de hoogtemeters en andere stats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:09
loyske schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:36:
@Duclaasie yep hier ook Epix gen 2, wel ziek geweest met kerst, maar duurt nu wel erg lang dat mijn HRV erg laag is. Slaap scores zijn dan wel weer aan de beterende hand.
Hey, dat klinkt wel heel erg vergelijkbaar. Met kerst was ik niet echt ziek, maar fit was ik zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Beste allemaal, ik ben al een tijdje Tweaker, maar dit topic kwam ik toevallig via Google tegen :) Mocht dit net zo'n leuk topic met een combi tussen passies en techniek zijn als bijv. het BBQ topic ga ik hier vaker te vinden zijn....

Ik heb de afgelopen jaren regelmatig gelopen met mijn Garmin Forerunner 245. Het stoorde me al enige tijd dat er weinig tot geen vooruitging in leek te zitten, dus ik ben gezwicht voor de verhalen van Stryd.

Ik ben nog enigszins zoekende naar mijn weg met de Stryd, maar ik heb een specifieke vraag over het gebruik van mijn horloge i.c.m. Stryd. Ik heb een Stryd trainingsprogramma (zonder abonnement), die verzint keer op keer allerlei programma's voor mij. Helaas krijg ik zoals vandaag dan te zien dat ik naar een nieuw stukje in mijn programma ga, maar het scherm geeft dan bijv. '1|3|1|30|...' of een tekstuele melding die ik tijdens het lopen niet goed geregistreerd heb. Maar feit blijft dat ik uit alle meldingen totaal niet kan achterhalen of/hoe mijn nieuwe opdracht er uit ziet. Dat kon ik voorheen met de schema's van Garmin super goed, die zei dan netjes '5 minuten 5:00 - 5:20' bijvoorbeeld.

Kan dat ook geregeld worden voor de Stryd?

En stel dat dat kan; de Garmin deed bij zijn eigen programma's ook nog aan signalen als je te hoog of laag zat qua tempo of hartslag, terwijl ik nu continu op het scherm loopt te loeren om te zien hoe het uitpakt qua vermogen. Kan dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
ECG meting kan nu ook eindelijk officieel in NL op geschikte Garmin horloges: https://www.garmin.com/nl...ology/health-science/ecg/

[ Voor 11% gewijzigd door Hathi op 15-01-2025 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Hathi schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:31:
ECG meting kan nu ook eindelijk officieel in NL op geschikte Garmin horloges: https://www.garmin.com/nl-NL/blog/ecg/
net geprobeerd te activeren, maar ik zie die " Finish Setup > Set Up ECG App." niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
miel schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:41:
[...]

net geprobeerd te activeren, maar ik zie die " Finish Setup > Set Up ECG App." niet...
Heb je wel een compatibel horloge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
Hathi schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:42:
[...]

Dat is inderdaad belangrijk, en mocht je meerdere apparaten hebben staan in Connect: klik op de drie puntjes en kies het juiste apparaat.

[ Voor 36% gewijzigd door JaVaWa op 15-01-2025 14:45 ]

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:44
Weet iemand wat het verschil is bij een Garmin FR 255 qua workouts?

Als ik via het 'fluit' symbool naar Greg's training ga zie ik wat als volgende training moet doen. In dit geval op vrijdag een Easy Run.

Echter als ik vanuit de start/stop knop naar Run ga. En dan via de drie puntjes -> Training -> Workouts -> Daily Suggestions (10K Plan with Coach Greg) -> .... Dan staat daar een hele andere planning? Namelijk morgen Threshold en vrijdag Rest Day :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-09 18:01
miel schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:41:
[...]

Ik weet niet welk horloge je hebt, maar hier kan je zien of je horloge geschikt is: https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=XW4TwGAinJ2juGDNiANMt8. Alle Forerunners zijn dat bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
Maarten2212 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:48:
[...]

Ik weet niet welk horloge je hebt, maar hier kan je zien of je horloge geschikt is: https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=XW4TwGAinJ2juGDNiANMt8. Alle Forerunners zijn dat bijvoorbeeld niet.
Het is ook nog eens afhankelijk per regio, en het kan per model verschillen. Als je die pagina opent dus ook de lijst onder jouw model uitklappen. Zo is het voor de epix Pro gen2 hier nog niet beschikbaar.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Hathi schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:42:
[...]

Epix pro gen 2, dus ja....en dus nee volgens mijn voorganger.... logisch dus dat het nog niet werkt....

[ Voor 17% gewijzigd door miel op 15-01-2025 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Pfoe, dat is wel lekker onduidelijk van Garmin. In dit Nederlandstalige blog artikel van Garmin dat vandaag online is gekomen (en gepusht wordt op al hun socials) staat de Epix Pro gen 2 dus wel gewoon genoemd als compatibel: https://www.garmin.com/nl-NL/blog/ecg/
Daar hadden ze wel even duidelijk bij mogen zetten dat compatibel niet per se betekent dat het ook voor nederlanders werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:44
wauskoek schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:45:
Weet iemand wat het verschil is bij een Garmin FR 255 qua workouts?

Als ik via het 'fluit' symbool naar Greg's training ga zie ik wat als volgende training moet doen. In dit geval op vrijdag een Easy Run.

Echter als ik vanuit de start/stop knop naar Run ga. En dan via de drie puntjes -> Training -> Workouts -> Daily Suggestions (10K Plan with Coach Greg) -> .... Dan staat daar een hele andere planning? Namelijk morgen Threshold en vrijdag Rest Day :?
Never mind.. Ik heb het gevonden na de juiste keywords in de zoekmachine.

https://www.wareable.com/...-workouts-key-differences

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:59

Hier liep ik zelf ook tegenaan. Dit is een bekend probleem. De integratie met Zwift is niet volledig, bepaalde metrics worden alleen geregistreerd als je het horloge de registratie laat doen.

Zelf start in een bike indoor activiteit op mijn Fenix 8. Als de rit klaar is save ik die. Vervolgens synchroniseert het horloge met Garmin Connect en Strava en komt de rit via Zwift naar Strava en naar Garmin Connect.

Ik delete de indoor ride op Strava en ik delete de Zwift ride op Garmin connect. Je kan ook de indoor ride deleten ipv de Zwift ride, dan heb je wel alle metrics. Het enige wat je dan mist zijn badges.

Een beetje omslachtig maar het went. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
ECG meting kan nu ook eindelijk officieel in NL op geschikte Garmin horloges: https://www.garmin.com/nl...ology/health-science/ecg/
Het is gelukt on de ECG app te installeren. Twee keer een meting gedaan. Eerste keer inconclusive en tweede keer hartslag te laag. (Mijn rust hartslag is lager dan 50).

Binnenkort maar eens proberen na een workout als mijn hartslag nog iets hoger is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:51
Torgo schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:35:
[...]

Het is gelukt on de ECG app te installeren. Twee keer een meting gedaan. Eerste keer inconclusive en tweede keer hartslag te laag. (Mijn rust hartslag is lager dan 50).

Binnenkort maar eens proberen na een workout als mijn hartslag nog iets hoger is :)
Hier ook gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Z3cmOVZN6DEQfymU2nXD9Rh7lM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XfTvslgIijz9PYx79PVlEu5Z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:27

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Weer heerlijk onbegrijpelijk: Fenix 7 is geschikt maar niet in NL, Fenix 8 wel in NL.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
Hier nu ook gelukt! Ik deed het vlak na het wandelen zodat mijn hartslag boven de vereiste 50 zat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JE3w__2_K7fdAa0welAFCkkIr6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AE5NAj5J8oIUnDJdoZyeUfm2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
GurbY{nl} schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:18:
[...]

Weer heerlijk onbegrijpelijk: Fenix 7 is geschikt maar niet in NL, Fenix 8 wel in NL.....
Hopelijk komt daar snel verandering in... Lijkt me aannemelijk dat ze dat uiteindelijk gelijk trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58
Hier ook gelukt (Enduro 3), maar ik vind het een beetje gimmicky. Ja, als je wel eens hartkloppingen of iets dergelijks zou hebben kan het een indicatie zijn, maar om daar op af te gaan, idk...

Eem mooi sinusgrafiekje ook bij mij, niks aan de hand, move on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske

Ook niet na een tijdje? Mijn Zwift ritten worden naar Garmin Connect gestuurd. Daarna zal ik mijn Epix even syncen in Garmin Connect. En dan na een tijdje wordt alles bijgewerkt als de Epix alles van de Zwift rit verwerkt heeft!
Meen ook dat het pas na een paar ritten met power werkt!

Hier een omschrijving van DCRainmaker: linkje
Duclaasie schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:55:
[...]
Hey, dat klinkt wel heel erg vergelijkbaar. Met kerst was ik niet echt ziek, maar fit was ik zeker niet.
Voor wat het waard is, vannacht was mijn HRV weer, voor het eerst sinds kerst, binnen de onder/bovengrens ;)
Torgo schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:16:
[...]

Hier liep ik zelf ook tegenaan. Dit is een bekend probleem. De integratie met Zwift is niet volledig, bepaalde metrics worden alleen geregistreerd als je het horloge de registratie laat doen.

Zelf start in een bike indoor activiteit op mijn Fenix 8. Als de rit klaar is save ik die. Vervolgens synchroniseert het horloge met Garmin Connect en Strava en komt de rit via Zwift naar Strava en naar Garmin Connect.

Ik delete de indoor ride op Strava en ik delete de Zwift ride op Garmin connect. Je kan ook de indoor ride deleten ipv de Zwift ride, dan heb je wel alle metrics. Het enige wat je dan mist zijn badges.

Een beetje omslachtig maar het went. :)
Dat is helemaal niet nodig, zie linkje hierboven.

[ Voor 29% gewijzigd door loyske op 16-01-2025 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torgo
loyske schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:09:
[...]

Ook niet na een tijdje? Mijn Zwift ritten worden naar Garmin Connect gestuurd. Daarna zal ik mijn Epix even syncen in Garmin Connect. En dan na een tijdje wordt alles bijgewerkt als de Epix alles van de Zwift rit verwerkt heeft!
Meen ook dat het pas na een paar ritten met power werkt!

Hier een omschrijving van DCRainmaker: linkje

[...]

Nee, Training readyness en Intensity minutes worden niet bijgewerkt als de data source niet je Garmin horloge zelf is

Voor wat het waard is, vannacht was mijn HRV weer, voor het eerst sinds kerst, binnen de onder/bovengrens ;)

[...]

Dat is helemaal niet nodig, zie linkje hierboven.
Dat is training status.

Training Readyness en Intensity Minutes worden niet geupdate als de data niet van het horloge zelf komt.

Zie bijv: https://forums.garmin.com...-count-in-several-metrics

[ Voor 14% gewijzigd door Torgo op 16-01-2025 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:18:
[...]

De strength coach optie is (althans tot 3 weken terug) ook nog niet beschikbaar op de 7pro en Epix pro. Vond ik ook vreemd. Het lijkt er toch op dat deze modellen niet meer zo’n hoge prio qua updates krijgen. Hopelijk niet nu al geen nieuwe features meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperoo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:11
Goedemorgen,

Op mijn werk (ziekenhuis) mag je in verband met hygiëne voorschriften geen horloge dragen.

Nu las ik dat je met de Garmin hrm pro plus hartslag band wel gegevens kan verzamelen zoals hrv etc. zonder dat je je horloge bij de hand hebt.

Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvw18380
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 05:57
Hoe zijn de ervaringen met de navigatie op de 265?
Ik zou overstappen van een AW Se naar een Garmin Forerunner 265.
Ik ben niet echt een jogger ( msch ooit starten met start to run ) maar eerder een fitnesser en een wandelaar.
Ik zou het leuk vinden om lange wandelingen te kunnen doen met Komoot.
Ik twijfelde nog tussen de Suunto Race of Race S, die hebben dan wel kaarten maar kunnen geen muziek opslaan of zelfs synchroniseren met MyFitnesspal.
Dat heeft de Garmin 265 wel maar dan geen kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 265 heeft geen kaarten dus je volgt een brood kruimel spoor. Als je WorkOutDoors op je AW SE koopt kun je Komoot gpx files inladen en heb je ook broodkruimel spoor maar dan met een kaart erachter. Ben je voor 6€ klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gvw18380
Aghanim schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:30:
De 265 heeft geen kaarten dus je volgt een brood kruimel spoor. Als je WorkOutDoors op je AW SE koopt kun je Komoot gpx files inladen en heb je ook broodkruimel spoor maar dan met een kaart erachter. Ben je voor 6€ klaar :)
Maar wel met een batterij die niet lang meegaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Jasperoo schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 06:58:
Goedemorgen,

Op mijn werk (ziekenhuis) mag je in verband met hygiëne voorschriften geen horloge dragen.

Nu las ik dat je met de Garmin hrm pro plus hartslag band wel gegevens kan verzamelen zoals hrv etc. zonder dat je je horloge bij de hand hebt.

Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben?
En waarom zou je dat willen? Slaapscores en hrv tijdens slaap zijn nog wel interessante metrics, maar het enige wat ik zou missen als ik overdag mijn horloge niet zou dragen is een aangepaste recovery tijd na een training.. (bv als je de hele dag op je reet hebt gezeten krijg je een melding dat je recovery tijd verbeterd is.. )
Maar ja, ik kijk toch al niet echt naar de recovery tijd, want dan zou ik nooit 2 dagen achter elkaar mogen fietsen van garmin..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Moet het per se een 265 zijn @Gvw18380 ? De 955/965 heeft wel kaarten (maar is uiteraard duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvw18380
Frenz64 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:27:
Moet het per se een 265 zijn @Gvw18380 ? De 955/965 heeft wel kaarten (maar is uiteraard duurder)
Budjet rond de 400 euro. 955 heeft dan wel geen Amoled.
Msch komt er een 975 uit dit jaar en zakt de 965 in prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Aghanim schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:30:
Als je komoot premium hebt kan je wel de kaarten van Komoot gebruiken. Dat werkt ook prima!
Maar dan zit je dus wel vast aan een premium abbo á 60 euro bij Komoot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LOHI-UMgfAQ_ftZnGoJDrWguclU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rnyCoU8q3BfoGMpUDPOf1PPc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:52
Help!

Ik heb mijn Garmin recentelijk veranderd waardoor ik nu tijdens het hardlopen een piepje krijg als mijn hartslag te hoog is, in plaats van dat ik een piepje krijg als ik qua tempo te hard ga.

Zwaar irritant, want nu staat er een vo2 max training klaar waarbij staat dat ik 7x 2 minuten moet lopen met een hartslag van 171. Voor die 171 zou ik voluit moeten lopen, ik heb liever dat die VO2 max training gewoon bijvoorbeeld zou weergeven dat ik 7x 2 minuten moet lopen met een tempo van bijvoorbeeld 5min/km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-09 16:12
Iemand de instinct 3 al binnen en uitvoerig getest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gvw18380 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:53:
[...]

Maar wel met een batterij die niet lang meegaat.
Je geeft aan dat je geen ‘jogger’ bent en af en toe lang wandelt. Dat kan prima 8 uur lang met een AW. Ben benieuwd of je dat redt? Ik ken vrijwel geen use case waar de batterij van de AW de bottleneck is.

@To easy let op dat de Instinct 3 nog de oude (matige) gen4 HR sensor heeft. Dat is wel een minpunt tenzij je met een borstband wilt sporten. Vind het een bijzondere keuze om op een horloge van deze prijs oude hardware in te zetten terwijl vergelijkbaar geprijsde Venu3 deze al wel heeft. Op dit soort gebieden snap ik Garmin niet zo goed.

[ Voor 66% gewijzigd door Aghanim op 18-01-2025 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Aghanim schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 06:11:
@To easy let op dat de Instinct 3 nog de oude (matige) gen4 HR sensor heeft. Dat is wel een minpunt tenzij je met een borstband wilt sporten. Vind het een bijzondere keuze om op een horloge van deze prijs oude hardware in te zetten terwijl vergelijkbaar geprijsde Venu3 deze al wel heeft. Op dit soort gebieden snap ik Garmin niet zo goed.
Dat is wel heel erg overdreven. Ik ben het met je eens dat ik het een rare keus vind dat de instinct 3 nog de gen 4 sensor krijgt, maar om nou te zeggen dat je daarom met een borstband moet lopen slaat nergens op. De gen4 sensor is een hele prima sensor die ook in de FR265 en FR965 gebruikt wordt en waar heel veel serieuze atleten gewoon gebruik van maken.
De Venu 3 mist juist weer een heel aantal trainings features voor de serieuze sporters. De instinct 3 is beter te vergelijken met een FR265 (zelfde adviesprijs), maar dan zonder touch screen of muziekopslag.

Nu is een instinct naar mijn idee sowieso niet een horloge die je koopt omdat deze rationeel gezien de beste spec/prijs verhouding heeft. Een instinct koop je vanwege de looks (als dat je aanspreekt natuurlijk) en dan is het fijn dat de specs daarvan aansluiten bij je behoeften. Met de 3 zijn die specs gewoon netjes bij de tijd, met uitzondering van de optische hartslagsensor dan, maar dat is naar mijn idee niet onoverkomelijk. Een borstband is ook altijd nog een stuk nauwkeuriger dan de gen5 sensor, dus als de meest nauwkeurige hartslagmeting belangrijk voor je is kan je beter investeren in een band dan in een horloge met gen5 sensor.
Persoonlijk vind ik de kaarten die missen veel vervelender, maar dat zal waarschijnlijk wel strategie van Garmin zijn om de FR965 en Fenix verkoop te beschermen.

[ Voor 28% gewijzigd door Hathi op 18-01-2025 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hathi schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:46:
[...]

Dat is wel heel erg overdreven. Ik ben het met je eens dat ik het een rare keus vind dat de instinct 3 nog de gen 4 sensor krijgt, maar om nou te zeggen dat je daarom met een borstband moet lopen slaat nergens op. De gen4 sensor is een hele prima sensor die ook in de FR265 en FR965 gebruikt wordt en waar heel veel serieuze atleten gewoon gebruik van maken.
De Venu 3 mist juist weer een heel aantal trainings features voor de serieuze sporters. De instinct 3 is beter te vergelijken met een FR265 (zelfde adviesprijs), maar dan zonder touch screen of muziekopslag.

Nu is een instinct naar mijn idee sowieso niet een horloge die je koopt omdat deze rationeel gezien de beste spec/prijs verhouding heeft. Een instinct koop je vanwege de looks (als dat je aanspreekt natuurlijk) en dan is het fijn dat de specs daarvan aansluiten bij je behoeften. Met de 3 zijn die specs gewoon netjes bij de tijd, met uitzondering van de optische hartslagsensor dan, maar dat is naar mijn idee niet onoverkomelijk. Een borstband is ook altijd nog een stuk nauwkeuriger dan de gen5 sensor, dus als de meest nauwkeurige hartslagmeting belangrijk voor je is kan je beter investeren in een band dan in een horloge met gen5 sensor.
Persoonlijk vind ik de kaarten die missen veel vervelender, maar dat zal waarschijnlijk wel strategie van Garmin zijn om de FR965 en Fenix verkoop te beschermen.
Goed om deze nog even te bekijken dan:

Vooral interval en krachttraining is gewoon matig zoals in de video te zien. Een serieuze atleet kan geen intervals lopen zonder borstband als het zo afwijkt. Daarom vind ik het een beetje flauw maar vooral onbegrijpelijk dat je wederom een flinke price bump doet voor de Instinct en dan met oude, matige hardware aankomt. De Venu 3 is inderdaad een ander horloge, ging er meer om dat die even duur is en 18 maanden oud en wel de gen5 heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:38
Aghanim schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:08:
[...]

Goed om deze nog even te bekijken dan:

[YouTube: Garmin Forerunner 965 : Full Scientific Review]

Vooral interval en krachttraining is gewoon matig zoals in de video te zien. Een serieuze atleet kan geen intervals lopen zonder borstband als het zo afwijkt. Daarom vind ik het een beetje flauw maar vooral onbegrijpelijk dat je wederom een flinke price bump doet voor de Instinct en dan met oude, matige hardware aankomt. De Venu 3 is inderdaad een ander horloge, ging er meer om dat die even duur is en 18 maanden oud en wel de gen5 heeft.
Heel eerlijk gezegd is een borstband sowieso nodig als je met intervals goede data wil krijgen. Die gen5 is weliswaar beter, maar een borstband is gewoon nog een stap beter. Dat wil niet zeggen dat ik het niet ook raar vind dat ze die gen5 niet gebruiken, maar in de praktijk zal het alsnog weinig uitmaken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Schakelt de garmin automatisch over naar de hartslagband als hij deze ziet? Of moet je nog iets anders doen? Ik heb sinds kort een Epix Pro 2 en heb deze gepaird met mijn band, maar hoe weet ik of hij de hartslag hiervan ook overneemt of gewoon de polssensor gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pimmedoris schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:03:
Schakelt de garmin automatisch over naar de hartslagband als hij deze ziet? Of moet je nog iets anders doen? Ik heb sinds kort een Epix Pro 2 en heb deze gepaird met mijn band, maar hoe weet ik of hij de hartslag hiervan ook overneemt of gewoon de polssensor gebruikt?
Je moet de band 1x toevoegen (wordt meestal automatisch herkend als je hem omdoet en anders via het Sensors menu) en dan wordt deze als je op een activiteit klikt (je zit dan in het wachten op gps scherm) voortaan gezocht en automatisch verbonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
pimmedoris schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:03:
Als je een sport start, zoals hardlopen, zie je als het goed is een hartje. Dat knippert als er geen externe sensor verbonden is, en als hij gewoon in beeld blijft dan is ie verbonden. Je krijgt als het goed is ook een notificatie als hij verbonden is. En dan pakt hij inderdaad de hartslag van de externe sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-09 09:38
Sinds vandaag eigenaar van een Forerunner 965. Ben er nog aan het uitvogelen hoe het allemaal precies werkt. Ik heb er echter wel een vraag over.

Ik heb via de ConnectIQ een mooie wijzerplaat gevonden, echter tijdens het installeren staat er het volgende:

Deze app vereist toegang tot:
Verzend/ontvang informatie naar/van het internet
GPS-locatie
Uw Garmin Connect Fitnessprofiel
Hartslag geschiedenis
Voer op de achtergrond uit indfien niet actief
Gegevens van andere apps te lezen en weer te geven.

Waar gaan deze gegevens naar toe? Gaan deze naar de maker van de app of is het noodzakelijk deze gegevens te delen, zodat de wijzerplaat de informatie van de Watch kan uitlezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:43

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33

Rhapsody

In Metal We Trust

Jemi schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:46:
Sinds vandaag eigenaar van een Forerunner 965. Ben er nog aan het uitvogelen hoe het allemaal precies werkt. Ik heb er echter wel een vraag over.

Ik heb via de ConnectIQ een mooie wijzerplaat gevonden, echter tijdens het installeren staat er het volgende:

Deze app vereist toegang tot:
Verzend/ontvang informatie naar/van het internet
GPS-locatie
Uw Garmin Connect Fitnessprofiel
Hartslag geschiedenis
Voer op de achtergrond uit indfien niet actief
Gegevens van andere apps te lezen en weer te geven.

Waar gaan deze gegevens naar toe? Gaan deze naar de maker van de app of is het noodzakelijk deze gegevens te delen, zodat de wijzerplaat de informatie van de Watch kan uitlezen?
Tot zover ik weet, is het dat laatste. De watchface heeft die permissies nodig om die data weer te kunnen geven.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Nope, da's mijn horloge en geen Instinct 3 (maar Enduro 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:43
Frenz64 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:45:
[...]

Nope, da's mijn horloge en geen Instinct 3 (maar Enduro 3)
Oh Oeps, ik zie het. Iets te snel gepaste. Scuzi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 18:33
Is er iemand hier die al eens Garmin maps op z'n horloge heeft gezet voor Sri Lanka? Ik zit nu op Garmin Connect te kijken en kan zo' n beetje kaarten voor de hele wereld selecteren om erop te zetten, maar Sri Lanka (en India) lijkt er niet tussen te staan. Klopt dit en kun je deze alleen verkrijgen door hem ergens te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
jap85 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:15:
Is er iemand hier die al eens Garmin maps op z'n horloge heeft gezet voor Sri Lanka? Ik zit nu op Garmin Connect te kijken en kan zo' n beetje kaarten voor de hele wereld selecteren om erop te zetten, maar Sri Lanka (en India) lijkt er niet tussen te staan. Klopt dit en kun je deze alleen verkrijgen door hem ergens te kopen?
Kijken voor osm kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 18:33
Ok, het klopt dus dat er geen 'officiele' ToPo maps via Garmin zelf beschikbaar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
jap85 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:28:
[...]

Ok, het klopt dus dat er geen 'officiele' ToPo maps via Garmin zelf beschikbaar zijn?
Geen idee. Osm bevalt vele malen beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
jap85 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:28:
[...]

Klopt, Garmin heeft geen topokaarten van India en Sri Lanka.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Aghanim schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 06:11:
[...]

Je geeft aan dat je geen ‘jogger’ bent en af en toe lang wandelt. Dat kan prima 8 uur lang met een AW. Ben benieuwd of je dat redt? Ik ken vrijwel geen use case waar de batterij van de AW de bottleneck is.

Excuus voor de late reactie. Ja dat is wel erg jammer inderdaad. Bijzondere keuze eigenlijk helaas. Ja jammer dat die venu3 het wel heeft.

Ik zoek helaas wel een heel robuuste model die alles aankan en dan kom je toch bij de instict terecht. De fenix8 zou het ook kunnen maar dan kom je wel echt in een andere prijsklasse helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Haha ja hoor. Maar lees hier ook graag de ervaringen natuurlijk.

Thanks!

O zie net dit de enduro betreft, maar had je zelf ook al gezien haha.

[ Voor 10% gewijzigd door To easy op 20-01-2025 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
@Duclaasie Om er nog eens op terug te komen... die hogere HRV was maar 1 nacht :|
Hij blijft laag en mijn ondergrens is zelfs aan het zakken doordat ik al 1 maand lagere HRV heb.
Moet zeggen dat ik wel blijf sukkelen met verkoudheid etc doordat de kiddos vanalles meenemen naar huis van de opvang/BSO/School :X

Maar heb dit nog nooit mee gemaakt zolang ik een Garmin draag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 12:58

Gregory76

Sony PlayStation freak

Ik heb een Forerunner 165 (music) besteld en zit nu te kijken naar een dockje ofzo, voor het laden. Anders ligt hij in de praktijk denk ik steeds op het glazen frontje bij het laden. Ik heb ook al wel een Glass Screen Protector in bestelling, maar toch...
Zou deze passen? De 165 staat niet in de compatibility lijst, maar dat is misschien omdat die nog redelijk nieuw is? Weet iemand of de Forerunners dezelfde laad-aansluiting hebben en dit zal passen?

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gregory76 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:12:
Ik heb een Forerunner 165 (music) besteld en zit nu te kijken naar een dockje ofzo, voor het laden. Anders ligt hij in de praktijk denk ik steeds op het glazen frontje bij het laden. Ik heb ook al wel een Glass Screen Protector in bestelling, maar toch...
Zou deze passen? De 165 staat niet in de compatibility lijst, maar dat is misschien omdat die nog redelijk nieuw is? Weet iemand of de Forerunners dezelfde laad-aansluiting hebben en dit zal passen?
Ik heb een Forerunner 265 en had deze er gelijk bijgekocht om dezelfde reden als jij aangeeft:

https://www.bol.com/nl/nl...yoVy9l_W1xykaApy-EALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:05
Juancho schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:19:
[...]

Ik heb een Forerunner 265 en had deze er gelijk bijgekocht om dezelfde reden als jij aangeeft:

https://www.bol.com/nl/nl...yoVy9l_W1xykaApy-EALw_wcB
Ik had deze ook maar het hield redelijk snel op met werken (icm een 735). Voor mijn 265 gebruik ik nu dit:

https://www.amazon.de/-/e...la%2Caps%2C82&sr=8-4&th=1

Bevalt uitstekend en je hoeft het horloge niet op het glas te leggen.

Specs

Pagina: 1 ... 308 ... 322 Laatste