Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 307 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
HyperH schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:19:
[...]

Dit klinkt mij als muziek in de oren. Het maakt de Fenix / Epix voor mij heel interessant!

[...]

Komoot kende ik niet. Gebruik je daar een premium abonnement voor of volstaat het éénmalige aan te schaffen 'maps' account ook?
Ik gebruik Komoot met name om fietsritten te fabriceren. Heb een eenmalige aanschaf gedaan. Je wordt wel gespamd met een abonnement dat 1e jaar 20 euro kost en daarna 60 maar dat hoeft voor mij niet. Enige voordeel dat ik kan vinden is dat je routes voor meerdere dagen kan maken, maar dat kan natuurlijk ook met losse routes voor de verschillende dagen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:28
HyperH schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:08:
[...]

Mijn telefoon vreet ook accu als ik op GPS navigeer en een accu van een horloge is dan ook nog eens kleiner. Als ik het goed begrepen heb zou het wel mogelijk moeten zijn om het horloge met een powerbank op te laden terwijl het actief is. Je kunt het dan alleen niet om je pols dragen i.v.m. de contact-puntjes waar de laadkabel in moet.
Je kunt een telefoon en sportwatch niet vergelijken. Een telefoon is er niet voor gemaakt om continue een actieve GPS verbinding te hebben met een (grote) kaart een hoge helderheid van het scherm om de leesbaarheid goed te houden.
Een sportwatch is juist wel gemaakt om continue een actieve GPS verbinding en zelfs hartslag te hebben.
Een sportwatch gaat in principe dan ook (veel) langer mee dan een telefoon. de Garmin site zelf heeft voor ieder model een indicatie afhankelijk van (GPS-)gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:20
m0ridin schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:20:
[...]
Oh men, ze blijven maar variaties uitbrengen... Op zich ook wel te begrijpen, maar overzichterlijker maakt het het allemaal niet.

Nou ja, ik wacht toch op een eventuele Forerunner 975 ;)
Ik ben wel benieuwd hoe zo'n eventuele Forerunner 975 dan geplaatst gaat worden door Garmin.
Nieuwe generatie sensoren in ieder geval. Zaklamp? Of zouden ze dat exclusief voor de instinct en fenix/epix houden? En dan de Fenix 8 vernieuwingen eventueel, mic+speaker en duikfuncties? Prijs bij introductie van de FR965 was al €650 en dat is alweer een paar jaar geleden, dus een FR975 zal vast richting de €750 gaan als je ziet wat Garmin met de prijzen van andere producten doet tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:55
Ik heb met mijn FR965 nou niet het idee dat er ook maar iets aan verouderd is.

De hele laatste generatie heeft geen enkele feature die ik ook graag op mijn FR965 opvolger zou willen…

Over navigatie. Het laten plannen van leuke routes werkt over het algemeen heel matig. Wil je lekker hiken/gravelfietsen dan werkt Komoot veruit het beste. Die als gpx op je horloge zetten en gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@HyperH de 965 is qua hartslagsensor meer dan capabel genoeg om betrouwbare data te genereren voor ‘algehele fitheid tracking’. Als je niet voor de looks en zaklamp gaat zou ik liever 450 bij ING betalen voor de 965 dan 600ish voor een Epix pro. De gen5 sensor is een stuk beter bij inspanning maar nog steeds geen topper helaas. Je zit dan wel met een sjoel schijf van 47mm op je arm ;)

Verder werkt navigeren op een S-variant prima en is het goed leesbaar. Wat ik niet te doen vind is om tijdens het hardlopen te zoomen of pannen. Dat werkt weinig gebruiksvriendelijk (trage UI) op een klein scherm. Dus als je het puur wilt gebruiken om al rennend je kaart te bewegen dan kon het wel eens tegenvallen. Dat is bij wandelen natuurlijk geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07
Juancho schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:11:
AMOLED ziet er gewoon mooier, strakker en gaver uit vind ik. Geeft wat meer een smartwatch gevoel aan de Garmin.

Maargoed, dat zal voor een ieder anders kunnen zijn 😁
Klopt, voor mij is dat juist een afknapper. :P

Een tijdje geleden was ik eens begonnen met het toewerken naar een wedstrijd maar dan geen Garmin Coach maar de dagelijkse suggesties gebaseerd op een evenement. In november na wat pijntjes iets meer gefocust op krachttraining dan hardlopen, en december zullen we het maar helemaal niet over hebben. Kneiterdruk en blij als er enige ruimte voor sport was. Moet dus helaas concluderen dat ik nu blij mag zijn als ik over een maandje überhaupt een beetje lekker loop en heb geen idee in hoeverre die dagelijkse suggesties nu bijdragen of niet. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:17
HyperH schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:19:

[...]

Komoot kende ik niet. Gebruik je daar een premium abonnement voor of volstaat het éénmalige aan te schaffen 'maps' account ook?

[...]

Het gaat mij vooral om deze situatie: Stel je loopt een route van A naar D met tussentijdse waypoints B en C. Als je dan afwijkt voor je waypoint B had bereikt en zo ver doorloopt dat je besluit om niet mer terug te lopen naar B, maar verder te lopen naar waypoint C. Kan de Garmin daar mee overweg of blijft hij je dan terug sturen naar waypoint B?
Ik heb bij komoot eenmalig kaarten aangeschaft. Was een black friday deal die volgens mij jaarlijks terug komt. Was er volgens mij twee tientjes voor kwijt ofzo. Heb er geen abo afgesloten in ieder geval.

Als je een waypoint overslaat pikt hij de route gewoon weer op zodra je on-track bent. Geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:17
HyperH schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:22:
[...]

Ik had mij niet gerealiseerd dat de Garmins zelfs ingesproken navigatie berichten naar een hoofdtelefoon zou kunnen sturen! Dat klinkt super handig inderdaad.
Deze heb ik juist uitgezet omdat ik vond dat hij teveel aan het zeveren was. Moet wel zeggen dat ik vaak heel veel afslagen e.d. na elkaar heb. (ben druk bezig met citystrides 😅)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:24
Aghanim schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:20:
@HyperH de 965 is qua hartslagsensor meer dan capabel genoeg om betrouwbare data te genereren voor ‘algehele fitheid tracking’. Als je niet voor de looks en zaklamp gaat zou ik liever 450 bij ING betalen voor de 965 dan 600ish voor een Epix pro.
965 lijkt bij ING uitverkocht. Iemand ervaring mee dat de voorraad weer wordt bijgevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:04

charrel

Cortisol4life..

xobdorp schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 06:47:
[...]

965 lijkt bij ING uitverkocht. Iemand ervaring mee dat de voorraad weer wordt bijgevuld?
Gewoon af en toe checken, wordt regelmatig weer aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:58

Gregory76

Sony PlayStation freak

Vraagje m.b.t. een voor mij geschikte tracker/horloge. Ik gebruik nu een Xiaomi Band 8 Pro, waar ik vooral erg tevreden ben over de batterijduur, het relatief kleine formaat en de prima GPS. En de prijs uiteraard (goedkoop). Ik loop geen marathons ofzo, maar gewoon avond loopjes tussen de 5 en 10k. Zeer uitgebreide, exact kloppende statistieken zijn voor mij dan ook minder van belang. Goede GPS wel. Maar ik let vooral op mijn tijden en afstanden. Waar ik mij bij deze Band 8 Pro alleen onderhand erg aan stoor is dat mijn runs regelmatig (ergens) halverwege afgebroken blijken te zijn (kom ik achter bij thuiskomst), door met name 'false inputs' door regen. Het apparaat heeft ook geen "water lock" of bruikbare pincode om het scherm mee te locken tijdens een run, dus dit lijkt een onoplosbaar iets met dit apparaat. Ik ben daarom aan het zoeken naar een andere geschikte tracker. Ik wil liefst niet te groot en niet te duur, maar het belangrijkste: een goede batterijduur (voorkeur voor een week of langer) en een "water lock". Bijv. de Garmin Vivoactive 5 Music lijkt mij een optie (deze heeft ook opslag voor muziek en NFC :) ), maar deze vind ik al aan de grote kant en ik kan niet goed ontdekken of deze zo'n "water lock" heeft. Is er hier iemand die ervaring heeft met deze of een ander apparaat die aan mijn wensen zou voldoen?

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:13
Gregory76 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:06:
Vraagje m.b.t. een voor mij geschikte tracker/horloge. Ik gebruik nu een Xiaomi Band 8 Pro, waar ik vooral erg tevreden ben over de batterijduur, het relatief kleine formaat en de prima GPS. En de prijs uiteraard (goedkoop). Ik loop geen marathons ofzo, maar gewoon avond loopjes tussen de 5 en 10k. Zeer uitgebreide, exact kloppende statistieken zijn voor mij dan ook minder van belang. Goede GPS wel. Maar ik let vooral op mijn tijden en afstanden. Waar ik mij bij deze Band 8 Pro alleen onderhand erg aan stoor is dat mijn runs regelmatig (ergens) halverwege afgebroken blijken te zijn (kom ik achter bij thuiskomst), door met name 'false inputs' door regen. Het apparaat heeft ook geen "water lock" of bruikbare pincode om het scherm mee te locken tijdens een run, dus dit lijkt een onoplosbaar iets met dit apparaat. Ik ben daarom aan het zoeken naar een andere geschikte tracker. Ik wil liefst niet te groot en niet te duur, maar het belangrijkste: een goede batterijduur (voorkeur voor een week of langer) en een "water lock". Bijv. de Garmin Vivoactive 5 Music lijkt mij een optie (deze heeft ook opslag voor muziek en NFC :) ), maar deze vind ik al aan de grote kant en ik kan niet goed ontdekken of deze zo'n "water lock" heeft. Is er hier iemand die ervaring heeft met deze of een ander apparaat die aan mijn wensen zou voldoen?
Ik draag nog een Samsung Galaxy Watch 4 van 3 jaar oud. Deze registreert tijd en afstand perfect, hartslag doet hij ook aardig. Beschikt over een 'water lock', heeft de mogelijkheid om het scherm continu aan te laten tijdens registratie van een activiteit en een pluspunt vind ik ook dat er muziek controls op zitten.

Een Galaxy Watch 7 zou je al voor ca. € 200 tot € 240 kunnen kopen in resp. een 40mm en 44mm model. Wat mij betreft een aanrader voor een allround horloge.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:23

Roozzz

Plus ultra

@Gregory76 Ik zou even goed kijken naar de Garmin forerunner 165. Qua value for money denk ik de beste in de hele line up van Garmin. Wel een wat sportiever horloge gericht op hardlopen. Maar ik lees eigenlijk geen andere wensen in je verhaal. Muziek, nfc en vergrendeling kunnen de meeste courante garmins. De 165 is daarop geen uitzondering.

De vraag is vooral wat is je eisenpakket voor een horloge. Dat bepaalt eigenlijk of je meer richting een smartwatch of een sporthorloge beweegt. Er is hier een heel topic voor: Het grote sporthorloge met GPS topic.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:34

Dazzler2120

FP ProMod
@Gregory76 even in het juiste topic hiervoor, de Coros Pace 3 voldoet wel aan je wensen, valt binnen je budget (is goedkoper dan de VivoActive 5 bijvoorbeeld) en heeft een hele goede batterijduur (daily use battery life 24 dagen, qua full GPS activiteiten ca. 38 uur)

Schijnt ook audio ondersteuning te hebben, echter luister ik nooit muziek tijdens het rennen dus hiermee ben ik niet zo bekend.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Slappyjoez schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:15:
[...]

Ik draag nog een Samsung Galaxy Watch 4 van 3 jaar oud. Deze registreert tijd en afstand perfect, hartslag doet hij ook aardig. Beschikt over een 'water lock', heeft de mogelijkheid om het scherm continu aan te laten tijdens registratie van een activiteit en een pluspunt vind ik ook dat er muziek controls op zitten.

Een Galaxy Watch 7 zou je al voor ca. € 200 tot € 240 kunnen kopen in resp. een 40mm en 44mm model. Wat mij betreft een aanrader voor een allround horloge.
Bedankt voor je reactie. Voor zover ik weet gaan de batterijen van die Samsung horloges alleen maar erg kort mee. Klopt dat? Volgens mij is het 1 of 2 dagen en dan moet je alweer laden. Dat is voor mij geen optie.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Gregory76 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:59:
[...]

Bedankt voor je reactie. Voor zover ik weet gaan de batterijen van die Samsung horloges alleen maar erg kort mee. Klopt dat? Volgens mij is het 1 of 2 dagen en dan moet je alweer laden. Dat is voor mij geen optie.
Klopt. Over het algemeen hebben smartwatches relatief korte batterij duur. Een vuistregel is dat hoe meer features een horloge heeft, hoe sneller hij leeg is. Schijnbaar gaat de GW6 ca. 30 - 35 uur mee op één batterij lading als daily use horloge. Ofwel, iedere dag je horloge laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als je puur een hardloophorloge zoekt, dan zijn de meeste multisport-horloges wel waterdicht (by default: Als je er mee kunt zwemmen, dan... ). Heb zelf goede ervaringen met Garmin en Tomtom (maar weet niet of die laatste nog steeds horloges maakt). GPS-bereik is bij de gangbare modellen gewoon goed wmb. Geen idee hoe "groot" deze zijn, maar als je ze gewoon draagt tijdens het hardlopen dan zitten ze gewoon aan je pols en kunnen ze bijna niet in de weg zitten lijkt me...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Dazzler2120 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:28:
@Gregory76 even in het juiste topic hiervoor, de Coros Pace 3 voldoet wel aan je wensen, valt binnen je budget (is goedkoper dan de VivoActive 5 bijvoorbeeld) en heeft een hele goede batterijduur (daily use battery life 24 dagen, qua full GPS activiteiten ca. 38 uur)

Schijnt ook audio ondersteuning te hebben, echter luister ik nooit muziek tijdens het rennen dus hiermee ben ik niet zo bekend.
Bedankt. Ik ga in elk geval eens wat verschillen vergelijken tussen de Garmin Vivoactive 5, de Coros Pace 3 en de Garmin Forerunner 165. Zolang deze zo'n "water lock" hebben is het prima. Dat is het belangrijkste.

Mocht iemand anders nog goede ideeën hebben, mijn vraag (in het verkeerde toppic) was deze:

Vraagje m.b.t. een voor mij geschikte tracker/horloge. Ik gebruik nu een Xiaomi Band 8 Pro, waar ik vooral erg tevreden ben over de batterijduur, het relatief kleine formaat en de prima GPS. En de prijs uiteraard (goedkoop). Ik loop geen marathons ofzo, maar gewoon avond loopjes tussen de 5 en 10k. Zeer uitgebreide, exact kloppende statistieken zijn voor mij dan ook minder van belang. Een goede en snel gelockte GPS wel. Maar ik let vooral op mijn tijden en afstanden.

Waar ik mij bij deze Band 8 Pro alleen onderhand erg aan stoor is dat mijn runs bij slecht weer regelmatig afgebroken blijken te zijn (kom ik achter bij thuiskomst), door met name 'false inputs' door regen. Het apparaat heeft ook geen "water lock" of bruikbare pincode om het scherm mee te locken tijdens een run, dus dit lijkt een onoplosbaar iets met dit apparaat. Ik ben daarom aan het zoeken naar een andere geschikte tracker.

Ik wil liefst niet te groot en niet te duur, maar het belangrijkste: een goede batterijduur (voorkeur voor een week of langer) en een "water lock" (dit is een vereiste). Bijv. de Garmin Vivoactive 5 Music lijkt mij een optie (deze heeft ook opslag voor muziek en NFC :) ), maar deze vind ik al aan de grote kant en ik kan niet goed ontdekken of deze zo'n "water lock" heeft. Is er hier iemand die ervaring heeft met deze of een ander apparaat die aan mijn wensen zou voldoen?

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
naitsoezn schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:14:
[...]

Als je puur een hardloophorloge zoekt, dan zijn de meeste multisport-horloges wel waterdicht (by default: Als je er mee kunt zwemmen, dan... ). Heb zelf goede ervaringen met Garmin en Tomtom (maar weet niet of die laatste nog steeds horloges maakt). GPS-bereik is bij de gangbare modellen gewoon goed wmb. Geen idee hoe "groot" deze zijn, maar als je ze gewoon draagt tijdens het hardlopen dan zitten ze gewoon aan je pols en kunnen ze bijna niet in de weg zitten lijkt me...
TomTom is al een hele tijd gestopt met wearables.

Vroeger wel eentje gehad. Irritantste eraan was dat ie geen 'lap' knop gehad. Als je een lap wou registreren, dan moest je het scherm afdekken met je hand. Handig joh 8)7
Ik gebruik de 'lap' knop met grote regelmaat voor het 'lappen' van m'n tempoblokjes. De 1km autolap heb ik altijd uit tijdens interval activiteiten.

Maar goed, inmiddels zit ik al jaren diep in het Garmin ecosysteem. Mijn volgende horloge wordt dan ook sowieso weer een Garmin, maar ben nog steeds erg tevreden met mijn Forerunner 965.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Gregory76 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:21:
[...]

Bedankt. Ik ga in elk geval eens wat verschillen vergelijken tussen de Garmin Vivoactive 5, de Coros Pace 3 en de Garmin Forerunner 165. Zolang deze zo'n "water lock" hebben is het prima. Dat is het belangrijkste.

Mocht iemand anders nog goede ideeën hebben, mijn vraag (in het verkeerde toppic) was deze:

Vraagje m.b.t. een voor mij geschikte tracker/horloge. Ik gebruik nu een Xiaomi Band 8 Pro, waar ik vooral erg tevreden ben over de batterijduur, het relatief kleine formaat en de prima GPS. En de prijs uiteraard (goedkoop). Ik loop geen marathons ofzo, maar gewoon avond loopjes tussen de 5 en 10k. Zeer uitgebreide, exact kloppende statistieken zijn voor mij dan ook minder van belang. Een goede en snel gelockte GPS wel. Maar ik let vooral op mijn tijden en afstanden.

Waar ik mij bij deze Band 8 Pro alleen onderhand erg aan stoor is dat mijn runs bij slecht weer regelmatig afgebroken blijken te zijn (kom ik achter bij thuiskomst), door met name 'false inputs' door regen. Het apparaat heeft ook geen "water lock" of bruikbare pincode om het scherm mee te locken tijdens een run, dus dit lijkt een onoplosbaar iets met dit apparaat. Ik ben daarom aan het zoeken naar een andere geschikte tracker.

Ik wil liefst niet te groot en niet te duur, maar het belangrijkste: een goede batterijduur (voorkeur voor een week of langer) en een "water lock" (dit is een vereiste). Bijv. de Garmin Vivoactive 5 Music lijkt mij een optie (deze heeft ook opslag voor muziek en NFC :) ), maar deze vind ik al aan de grote kant en ik kan niet goed ontdekken of deze zo'n "water lock" heeft. Is er hier iemand die ervaring heeft met deze of een ander apparaat die aan mijn wensen zou voldoen?

Bedankt voor de hulp!
De meeste sport horloges zijn tegenwoordig waterdicht. V.z.i.w. zijn zowel de Coros Pace, de Forerunner 165 en de vivoactive gewoon waterdicht.
Houd er wel rekening mee, normaal gesproken is de forerunner lijn bij Garmin het sporthorloge merk, de vivoactives gaan meer richting de smartwatches. Ik zou bij de Vivoactive even goed nagaan of die voldoet aan je vraag dat die een week meegaat zonder te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Dazzler2120 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:31:
[...]

De meeste sport horloges zijn tegenwoordig waterdicht. V.z.i.w. zijn zowel de Coros Pace, de Forerunner 165 en de vivoactive gewoon waterdicht. Houd er wel rekening mee, normaal gesproken is de forerunner lijn bij Garmin het sporthorloge merk, de vivoactives gaan meer richting de smartwatches. Ik zou bij de Vivoactive even goed nagaan of die voldoet aan je vraag dat die een week meegaat zonder te laden.
Bedankt voor je reactie, maar waterdicht is niet wat ik bedoel met "water lock". De Smart band die ik nu gebruik is ook gewoon waterdicht.
Zie mijn bericht hierboven. Mijn runs worden nu bij slecht weer meestal ergens onderweg onderbroken (kom ik thuis dan achter ;( ) omdat water op mijn scherm voor valse input zorgt. Daar moet ik vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Gregory76 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:41:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar waterdicht is niet wat ik bedoel met "water lock". De Smart band die ik nu gebruik is ook gewoon waterdicht.
Zie mijn bericht hierboven. Mijn runs worden nu bij slecht weer meestal ergens onderweg onderbroken (kom ik thuis dan achter ;( ) omdat water op mijn scherm voor valse input zorgt. Daar moet ik vanaf.
Volgens mij worden zowel de pace 3 als de forerunners ook gebruikt door zwemmers en triathleten in het water. Daar zou ik me dus geen zorgen over maken

Ik heb de Coros Apex Pro wat nu toch al een aantal jaartjes oud is en loop en fiets geregeld door de regen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
naitsoezn schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:14:
[...]

Het gaat in dit geval niet om de waterdichtheid, het gaat erom dat je scherm vergrendeld kan worden tegen aanrakingen van waterdruppels waardoor deze geen input verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
Gregory76 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:59:
[...]

Klopt inderdaad. Ik gebruik het niet om mijn slaap te tracken, ik leg het horloge standaard iedere nacht op de draadloze lader op mijn nachtkastje. Mijn GW4 gaat op dit moment ongeveer anderhalve dag mee, ook wanneer ik in die periode een uur hardlopen registreer incl. GPS functie. Maar ik gebruik dus ook de smartwatch functies (notificaties etc.) en niet alleen voor het hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16:31
Ik heb zelf een garmin 165 music. je kunt 'm inderdaad zo instellen dat het touchscreen disabled is, alleen met knopjes kun je dan het horloge bedienen. De batterijduur: als je 'm gebruikt als smartwatch, dus wel hartslag en berichten ontvangen e.d. dan gaat ie makkelijk 10 dagen mee. Als je daarbij ook een uur rent met muziek op en volgens een training vd garmin coach dan ben je zo 15% van je batterij kwijt. Dat is gewoon veel wat de 165 moet processen. Wat me wel opvalt: om te wennen aan de 165 nam ik ook mijn iphone mee (die gebruikte ik altijd als meetinstrument). Ze waren uiteraard verbonden met elkaar. In dat geval geeft de 165 nauwkeurig alle gps-gerelateerde metrieken weer. Hij gebruikt dan nl. de gps van de iphone. Nu moet de 165 het in z'n eentje opknappen: de gps is minder fijnmazig dan die van een telefoon. Bij een sprintje van 100 meter is de gemeten snelheid nutteloos. Ondanks dat ben ik er overigens zeker tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Jailhouse schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:58:
[...]

Ik heb zelf een garmin 165 music. je kunt 'm inderdaad zo instellen dat het touchscreen disabled is, alleen met knopjes kun je dan het horloge bedienen. De batterijduur: als je 'm gebruikt als smartwatch, dus wel hartslag en berichten ontvangen e.d. dan gaat ie makkelijk 10 dagen mee. Als je daarbij ook een uur rent met muziek op en volgens een training vd garmin coach dan ben je zo 15% van je batterij kwijt. Dat is gewoon veel wat de 165 moet processen. Wat me wel opvalt: om te wennen aan de 165 nam ik ook mijn iphone mee (die gebruikte ik altijd als meetinstrument). Ze waren uiteraard verbonden met elkaar. In dat geval geeft de 165 nauwkeurig alle gps-gerelateerde metrieken weer. Hij gebruikt dan nl. de gps van de iphone. Nu moet de 165 het in z'n eentje opknappen: de gps is minder fijnmazig dan die van een telefoon. Bij een sprintje van 100 meter is de gemeten snelheid nutteloos. Ondanks dat ben ik er overigens zeker tevreden mee.
Bedankt! Goed te horen dat er een goed bruikbare "water lock" op zit. Top! Is het in de praktijk ook handig qua gebruik? Dus een run starten en dan snel het "water lock" aanzetten? Of doe je dat eerst en is de run dan gemakkelijk te starten met de knop bediening?
Met muziek lopen doe ik nu nog niet, maar ik wil wel een bepaalde BPM playlist maken om dit eens te gaan proberen, dus dat het kan is voor mij wel een pluspunt. M.b.t. de GPS: ik neem mijn telefoon liever niet mee. Locked de GPS wel snel op het moment dat je je loop wilt starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Slappyjoez schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:58:
[...]

Het gaat in dit geval niet om de waterdichtheid, het gaat erom dat je scherm vergrendeld kan worden tegen aanrakingen van waterdruppels waardoor deze geen input verwerkt.
Ah, ok. Een probleem waar ik nog nooit van gehoord had :D :P Nou ja, als het scherm geen touch-screen heeft, dan heb je ook geen last van waterdruppels toch? Volgens mij hebben de meeste gangbare garmin-modellen gewoon knopjes.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:21

L23

Slappyjoez schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:58:
[...]

Maar zijn er dan sporthorloges die je niet kan vergrendelen tegen aanrakingen van waterdruppels maar wel geschikt zijn voor zwemmen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Gregory76 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:05:
[...]

Bedankt! Goed te horen dat er een goed bruikbare "water lock" op zit. Top! Is het in de praktijk ook handig qua gebruik? Dus een run starten en dan snel het "water lock" aanzetten? Of doe je dat eerst en is de run dan gemakkelijk te starten met de knop bediening?
Typisch vergrendel je garmins door de knop linksboven 2 sec ingedrukt te houden en keuze te bevestigen. Maar touchscreens zijn vrij goed in het omgaan met water.
Met muziek lopen doe ik nu nog niet, maar ik wil wel een bepaalde BPM playlist maken om dit eens te gaan proberen, dus dat het kan is voor mij wel een pluspunt.
Muziek spelen vanaf je horloge vreet helaas batterij. De batterijduur gedurende activiteiten halveert ook zomaar bij mijn 945. Batterijduur bij diverse opties staat ook keurig aangegeven bij de specs op de garminsite.
M.b.t. de GPS: ik neem mijn telefoon liever niet mee. Locked de GPS wel snel op het moment dat je je loop wilt starten?
Dit soort horloges zijn gemaakt om zonder telefoon gebruikt te worden. De opmerking van @Jailhouse kan ik dan ook helemaal niet plaatsen. Zo'n horloge gebruikt echt niet de gps van de telefoon. Met uitzondering van enkele (budget)opties zonder gps-chip van polar en suunto uit het verleden.. En in mijn beleving is de gps van een horloge doorgaans aanzienlijk beter dan die van een telefoon. Fix is, al jaren, een kwestie van seconden.

Voor accuratesse tests etc wijs ik je even naar DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...er-165-depth-review.html#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

L23 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:20:
[...]

Maar zijn er dan sporthorloges die je niet kan vergrendelen tegen aanrakingen van waterdruppels maar wel geschikt zijn voor zwemmen?
Volgens de producent wel, ja. De Xiaomi Band 8 Pro bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wyke
  • Laatst online: 07:20
Roozzz schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:27:
[...]

Typisch vergrendel je garmins door de knop linksboven 2 sec ingedrukt te houden en keuze te bevestigen. Maar touchscreens zijn vrij goed in het omgaan met water.

[...]
ik weet niet of ieder model het heeft, maar die van mij staat gewoon ingesteld dat bij het starten van een run, het touchscreen gedisabled wordt. Is gewoon een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Gregory76 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:28:
[...]

Volgens de producent wel, ja. De Xiaomi Band 8 Pro bijvoorbeeld.
Mogelijk is die vergrendeling dan geautomatiseerd zodra het onder water gaat? Lijkt me dat het anders hoe dan ook voor problemen zorgt tijdens het zwemmen.
Zelf alleen ervaring met een Apple Watch Ultra 2 waarvan ik de vergrendeling/waterslot ook tijdens het hardlopen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Wyke schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:33:
[...]

ik weet niet of ieder model het heeft, maar die van mij staat gewoon ingesteld dat bij het starten van een run, het touchscreen gedisabled wordt. Is gewoon een optie.
Ah, dat zou helemaal ideaal zijn. Welk model heb jij precies?
Is er misschien iemand met een Forerunner 165 die dit kan bevestigen / dit altijd zo doet?

[ Voor 3% gewijzigd door Gregory76 op 07-01-2025 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Gregory76 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:54:
[...]

Is er misschien iemand met een Forerunner 165 die dit kan bevestigen / dit altijd zo doet?
Mijn Coros Apex Pro lockt het touch-screen altijd automatisch, ik moet aan een knopje draaien om mijn scherm te ontgrendelen. De Coros pace 3 heeft dit ook, @Roozzz gaf al aan dat je de Garmins normaal gesproken handmatig kan locken, maar wellicht dat je ook kan instellen dat hij automatisch lockt en je hem alleen handmatig kan unlocken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wyke
  • Laatst online: 07:20
Gregory76 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:54:
[...]

ik heb de 965, maar in de handleiding van 165 lees ik dezelfde functie:
Auto Lock: Allows you to lock the buttons and touchscreen automatically to prevent accidental button presses and touchscreen swipes. Use the During Activity option to lock the buttons and touchscreen during a timed activity. Use the Not During Activity option to lock the buttons and touchscreen when you are not recording a timed activity.
https://www8.garmin.com/m...r_165_Series_OM_EN-US.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door Wyke op 07-01-2025 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 13:08
Ik heb zelf al een tijd de Garmin forerunner 245m en die bevalt uitstekend. Nou loopt mijn vader ook steeds meer, maar hij heeft gewoon een echt knuddeding wat qua gps en afstanden totaal niet goed werkt, dus tijd voor een nieuwe.

Hij heeft echt vrijwel geen functies nodig, wil goed zien hoe ver hij heeft gelopen, welk rondje, hoe snel etc maar dan houdt het ook al snel op. Dus wel gps en ook graag drukknoppen en geen touchscreen. Koppeling aan strava of andere app moet wel mogelijk zijn. Hij is niet bepaald de handigste wat betreft digitale vaardigheden, dus elke extra functie bemoeilijkt het eerder dan dat het voordeel biedt.

Ik keek automatisch bij Garmin en zie daar de forerunner 55 als goedkoopste basic model voor ruim 150 euro. Het gaat hier in eerste instantie niet om het geld, het wordt een cadeau voor z'n verjaardag - dus ook refurbished niet voorkeur - maar weet iemand misschien een ander nog makkelijker hardloophorloge met gps? Enige mogelijke alternatief dat ik zo snel kan vinden is de Polar Pacer, die lijkt wat eenvoudiger op het eerste oog.

Garmin is doorgaans wel gebruiksvriendelijk en het moet ook zeker geen flutding zijn, maar deze lijkt me al zo uitgebreid voor wat de wensen van m'n vader zijn :D Het kan goed zijn dat ik alsnog op dit model uit kom hoor - en ik ben vaak in de buurt voor als hij iets niet snapt - maar wilde hier toch even om advies vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluifjes op 07-01-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:27

aap

Mijn Polar Vantage V2 schakelt touch screen automatisch uit tijdens activiteiten. Zover ik weet kan ik dat niet eens aan- of uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Wyke schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:12:
[...]

ik heb de 965, maar in de handleiding van 165 lees ik dezelfde functie:

[...]

https://www8.garmin.com/m...r_165_Series_OM_EN-US.pdf
Die functie lijkt mij inderdaad precies waar ik naar op zoek ben. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16:31
Gregory76 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:05:
[...]

Met muziek lopen doe ik nu nog niet, maar ik wil wel een bepaalde BPM playlist maken om dit eens te gaan proberen, dus dat het kan is voor mij wel een pluspunt. M.b.t. de GPS: ik neem mijn telefoon liever niet mee. Locked de GPS wel snel op het moment dat je je loop wilt starten?
ik dacht nog even na over de nauwkeurigheid van mijn gps. Ik kan het niet meer ondersteunen met 'bewijzen' en reviews. Ik heb er ook geen klachten over. Wat ik heb is dat de pace de eerste seconden niet meegaat met mijn echte snelheid: Dan moet ik 800 meter op tempo lopen. Natuurlijk wil ik dan niet snel starten, maar ook niet te langzaam. De pace volgens mijn garmin is dan eerst te laag, dan moet ik even geduld hebben. Dat verschijnsel plus mijn vage herinnering schreef ik toe aan het functioneren van de gps, bij nader inzien onterecht.

Als ik naar buiten stap dan zoekt de FR165 een aantal seconden: 'wachten op gps'. Maar dat is na 20 meter wandelen wel klaar. Dus die autolock zit wel goed.

En bij de activiteit 'hardlopen' heb ik ingesteld dat het touchscreen uitgeschakeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
Gregory76 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:39:
[...]

Die functie lijkt mij inderdaad precies waar ik naar op zoek ben. Bedankt!
Standaard staan de hedendaagse Forerunners zo ingesteld dat het touchscreen niet werkt zodra je een activiteit start. Mijn 965 doet dit ook. Deze instelling kun je trouwens wel veranderen, maar ik zou niet weten waarom je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

InZane schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:00:
[...]

Standaard staan de hedendaagse Forerunners zo ingesteld dat het touchscreen niet werkt zodra je een activiteit start. Mijn 965 doet dit ook. Deze instelling kun je trouwens wel veranderen, maar ik zou niet weten waarom je dat zou willen.
Ik zou niet weten waarom niet. Van de regen heb je geen last en je kan veel sneller tussen je schermen scrollen dan wanneer je een knopje in moet drukken.

Fenix7 hier.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:58
Roozzz schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:33:
[...]

Zover ik weet staan loopbandfabrikanten nog niet toe dat 3rd party apps het apparaat aansturen. Dit in tegenstelling tot de fietstrainers. Men is klaarblijkelijk bang voor ongelukken. De data van de loopband kan je waarschijnlijk wel laten sturen naar je Garmin als je deze aan elkaar koppelt (hangt een beetje af van de loopband).

Dus je kan prima een voorgestelde workout volgen op je garmin, je zal alleen zelf de helling en snelheid moeten aanpassen op de loopband.
Thnx! Scheelt een hoop uitzoekwerk, opties op dat moderne Technogym spul zijn echt niet normaal. Redelijk overweldigend.

Activiteit sync naar zowel Strava als Garmin Connect ging vrijwel direct. Wel een verschil tussen de ingestelde snelheid op de Technogym en de gemeten snelheid op de Forerunner tijdens de activiteit zelf. Lees ook iets over kalibreren, daar meer eens in verdiepen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Franciscus7000 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:22:
[...]

Thnx! Scheelt een hoop uitzoekwerk, opties op dat moderne Technogym spul zijn echt niet normaal. Redelijk overweldigend.

Activiteit sync naar zowel Strava als Garmin Connect ging vrijwel direct. Wel een verschil tussen de ingestelde snelheid op de Technogym en de gemeten snelheid op de Forerunner tijdens de activiteit zelf. Lees ook iets over kalibreren, daar meer eens in verdiepen :-)
Waarom is de snelheid verschillend? Ik loop op een andere loopband en heb een ander horloge, maar als ze verbonden zijn geeft de loopband de snelheid door aan mijn horloge. Ik zou ook niet weten hoe mijn horloge zelf (accuraat) de snelheid kan bepalen terwijl je op een loopband loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38
L23 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:37:
[...]

Waarom is de snelheid verschillend? Ik loop op een andere loopband en heb een ander horloge, maar als ze verbonden zijn geeft de loopband de snelheid door aan mijn horloge. Ik zou ook niet weten hoe mijn horloge zelf (accuraat) de snelheid kan bepalen terwijl je op een loopband loopt.
Aantal stappen, stap frequentie en je gemiddelde staplengte en dan berekenen. Daarbij kun je hem vaak ook na een activiteit kalibreren (afstand ingegeven aan het eind van de oefening). Ik heb dat bij mijn Garmin aan het begin een paar keer gedaan en als ik nu een keer op de loopband loop zit ik binnen een paar honderd meter van de afstand die de loopband aangeeft. En dat is zonder dat ze gekoppeld zijn.
Nu loop ik maar amper op de loopband (buiten is veel leuker ;) ), maar de inschatting die mijn horloge geeft valt me toch echt niet tegen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciscus7000
L23 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:37:
[...]

Het realtime doorgeven van de snelheid van de loopband naar mijn Forerunner is me nog niet gelukt. Inderdaad wat hierboven wordt gezegd maakt de Forerunner zelf wat calculaties en komt met een snelheid. Verschil is overigens niet heel groot maar het is er wel (loopband 10 km u, Forerunner 9,6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-09 16:12
Hathi schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:08:
Omdat Garmins productaanbod nog niet groot genoeg was en het nog niet moeilijk genoeg was om een keuze te maken hebben ze nu ook een Instinct 3 met jawel, een AMOLED scherm.
https://www.garmin.com/nl-NL/p/1316397

En ook nog een MIP versie en een goedkopere E versie.

Zo op het oog heel erg vergelijkbaar qua specs met een Forerunner 265
Poee ik zat naar de instict 2 te kijken en toen las ik dat de insticnt 3 uit kwam 10 januari. En dan zie ik zoveel opties maar dan mis ik weer de tactical versie helaas. Ik zat namelijk naar de tactical 2 te kijken die afgelopen weken wel in de aanbieding was. Nu dus hard aan het twijfelen welke te nemen met de release van de 3. Zit ook wel een flink prijs verschil tussen de 2 en 3 namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door To easy op 07-01-2025 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:08
Ik heb een Garmin 255 en wil graag doelgericht hardlopen. Ik loop het liefst 3x per week.

Nu dacht ik op Connect een trainingsschema te kunnen maken om aan het eind van het jaar 20 kilometer te kunnen lopen in 2u en 15min.

Als ik dit echter probeer aan te maken in Connect moet ik verplicht 5 trainingen Per week gaan doen, wat ik helemaal niet wil en wat ook niet goed is voor mijn lichaam.

Iemand enig idee hoe ik toch een programma op mijn Connect/horloge kan krijgen die gebaseerd is op 3 trainingen per week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
President schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:15:
Ik heb een Garmin 255 en wil graag doelgericht hardlopen. Ik loop het liefst 3x per week.

Nu dacht ik op Connect een trainingsschema te kunnen maken om aan het eind van het jaar 20 kilometer te kunnen lopen in 2u en 15min.

Als ik dit echter probeer aan te maken in Connect moet ik verplicht 5 trainingen Per week gaan doen, wat ik helemaal niet wil en wat ook niet goed is voor mijn lichaam.

Iemand enig idee hoe ik toch een programma op mijn telefoon kan krijgen die gebaseerd is op 3 trainingen per week?
Dit is dynamisch. Dat wil zeggen als je er maar 3 van de 5 doet past het schema zich wel aan. Je kan bovendien ook kiezen welke je doet en evt verplaatsen qua dag in de week. Je zit er niet aan vast zeg maar.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Franciscus7000 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:30:
[...]

Het realtime doorgeven van de snelheid van de loopband naar mijn Forerunner is me nog niet gelukt. Inderdaad wat hierboven wordt gezegd maakt de Forerunner zelf wat calculaties en komt met een snelheid. Verschil is overigens niet heel groot maar het is er wel (loopband 10 km u, Forerunner 9,6).
Dan heb ik het verkeerd begrepen, dacht dat het verbinden gelukt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
President schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:15:

Iemand enig idee hoe ik toch een programma op mijn Connect/horloge kan krijgen die gebaseerd is op 3 trainingen per week?
Heb je Garmin Coach gebruikt? Dan geen tijdsdoel instellen maar daar zelf op sturen. Wanneer je alleen de afstand als een doel instelt dan kan je wel voor drie trainingen gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Juancho schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:18:
[...]

Dit is dynamisch. Dat wil zeggen als je er maar 3 van de 5 doet past het schema zich wel aan. Je kan bovendien ook kiezen welke je doet en evt verplaatsen qua dag in de week. Je zit er niet aan vast zeg maar.
Dan stelt het programma zich wel na elke training aan? En gaat die op een gegeven moment inzien dat ik maar 3x per week ga?
Gonadan schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:20:
[...]

Heb je Garmin Coach gebruikt? Dan geen tijdsdoel instellen maar daar zelf op sturen. Wanneer je alleen de afstand als een doel instelt dan kan je wel voor drie trainingen gaan.
Ik wil inderdaad de Coach gebruiken die gewoon van mijn tijd van 6.20u uitgaat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9aVLNXWIxrba3L-YHeRozhU7h4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QC6Q9rMyotUAC8L2DlIhkuQs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
President schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:58:
[...]

Dan stelt het programma zich wel na elke training aan? En gaat die op een gegeven moment inzien dat ik maar 3x per week ga?

[...]

Ik wil inderdaad de Coach gebruiken die gewoon van mijn tijd van 6.20u uitgaat. [Afbeelding]
Ah de Garmin RUN Coach, dat is weer anders dan Garmin Coach, maar tegenwoordig misschien niet meer, het is steeds vager met Garmin. :D
Simpel gezegd heb die drie knakkers met echte naam (Greg, Jeff, Amy). Als je er daar één van kiest heb je minder trainingen (drie zonder tijdsdoel, met tijdsdoel 4/5) maar die zijn in principe wel allemaal bedoeld om te doen.
Wanneer je met de dagelijkse workouts gaat werken (dat doe je nu volgens mij) dan hoef je ze niet allemaal te doen, dan is het gewoon een suggestie elke dag áls je gaat lopen. Doe je het niet dan past het zich gewoon aan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
L23 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:47:
[...]

Dan heb ik het verkeerd begrepen, dacht dat het verbinden gelukt was.
Ja het syncen na de run :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Gonadan schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:05:
[...]

Ah de Garmin RUN Coach, dat is weer anders dan Garmin Coach, maar tegenwoordig misschien niet meer, het is steeds vager met Garmin. :D
Simpel gezegd heb die drie knakkers met echte naam (Greg, Jeff, Amy). Als je er daar één van kiest heb je minder trainingen (drie zonder tijdsdoel, met tijdsdoel 4/5) maar die zijn in principe wel allemaal bedoeld om te doen.
Wanneer je met de dagelijkse workouts gaat werken (dat doe je nu volgens mij) dan hoef je ze niet allemaal te doen, dan is het gewoon een suggestie elke dag áls je gaat lopen. Doe je het niet dan past het zich gewoon aan.
Oja, in zie die inderdaad ook. Had even coach Jef gekozen, maar dan is dit de training voor morgen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zm0vYD0NTv0TNrDvjATNbljkhGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vf4LV5njTtOzwT599JtqiNlv.jpg?f=fotoalbum_large
Een whopping 9 minuten training :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
President schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:17:
[...]

Oja, in zie die inderdaad ook. Had even coach Jef gekozen, maar dan is dit de training voor morgen;
[Afbeelding]
Een whopping 9 minuten training :X
Haha er staat 'benchmark run' hè, die bepaalt je niveau. En ja, die is vet irritant en zou je helemaal niet altijd willen hoeven doen bij het starten van zo'n schema. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Gonadan schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:21:
[...]

Haha er staat 'benchmark run' hè, die bepaalt je niveau. En ja, die is vet irritant en zou je helemaal niet altijd willen hoeven doen bij het starten van zo'n schema. :P
Ik heb die Garmin coach nu maar gekozen en ga mij dan niet aan de dagelijkse planning houden. Neem aan dat de training van morgen die ik niet ga doen dan gewoon opschuift naar donderdag!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZPtnGrHPjX_5tBI1-kr864eTGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWtdAdyrxsuyJHlyDx5Jnv8X.jpg?f=fotoalbum_largedie basis lijkt mij niet zo interessant, gewoon 40 minuten lopen

Die VO2 max ziet er wel uitdagend uit, al moest ik laatst een keer 15 minuten achter elkaar lopen met een tempo van 5.05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4FL5DV6gaWdsp0JYlXu2_zoaeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfpgIVOA4sDh7X00DkJsqaWj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:50
President schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:31:
[...]

Ik heb die Garmin coach nu maar gekozen en ga mij dan niet aan de dagelijkse planning houden. Neem aan dat de training van morgen die ik niet ga doen dan gewoon opschuift naar donderdag!
[Afbeelding]die basis lijkt mij niet zo interessant, gewoon 40 minuten lopen

Die VO2 max ziet er wel uitdagend uit, al moest ik laatst een keer 15 minuten achter elkaar lopen met een tempo van 5.05
[Afbeelding]
Ik loop met de garmin run coach. En probeer zoveel mogelijk dagen te lopen. SOms kies ik eens een andere oefening dan die dag gepland staat, als ik mij bijvoorbeeld of veel beter/slechter voel dan garmin denkt. Of als het qua timing beter uitkomt.
Maar die basis oefeningen zijn ook belangrijk om wel te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
[...]

[Afbeelding]die basis lijkt mij niet zo interessant, gewoon 40 minuten lopen

[Afbeelding]
Hij zal niet per se letterlijk zo doorschuiven, het kan zijn dat hij gewoon vervalt en die van donderdag blijft staan. Maar het kan ook zijn dat die van donderdag weer verandert en interessanter wordt. Ik heb er niet goed genoeg op gelet om daar echt een patroon in te vinden, maar in principe is het gebaseerd op wat je recent gedaan hebt.
Dus wanneer je een stevige training zou doen dan is de dag erna 'basis' best logisch, áls je dan weer zou gaan lopen. Loop je morgen echter niet dan is die basis van donderdag wellicht minder logisch en kan het zomaar anders worden. Ga het gewoon lekker proberen, dan kom je er zelf achter wat lekker werkt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58
xobdorp schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 06:47:
[...]

Ik heb eerder eens gebeld met ING over een uitverkocht item en toen gaven ze aan dat als het item er op staat met “uitverkocht” dit betekent dat het ook weer aangevuld wordt. Komt er geen aanvulling dan halen ze het item helemaal weg. Dus zonder mijn hand er voor in het vuur te steken zou ik zeggen: waarschijnlijk komt er wel weer een batch. Bedenk in dat geval eerst of je hem zeker wilt, en zo ja kijk gewoon elke dag even. Want de batches ziijn soms klein. Nu is de 165 niet meer zo’n best seller omdat ie er al lang op staat, maar toen bijv net de epix 2 erop kwam ging het steeds heel snel met de verkoop. Et waren zelfs tweakers die een scriptje hadden gemaakt om er meteen bij te zijn als er weer voorraad was 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@President er gaat iets mis met je doel (20km in 2u15) en de voorbeeld workouts die je hierboven laat zien. Die zijn namelijk veel te snel. Een basis run (Z2) hoort niet op je doeltempo te zijn en een interval van 4:50 is ook erg optimistisch. Dus even goed checken hoe je het nu ingesteld hebt. Die benchmark run helpt overigens om je tempo’s te bepalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Aghanim schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:52:
@President er gaat iets mis met je doel (20km in 2u15) en de voorbeeld workouts die je hierboven laat zien. Die zijn namelijk veel te snel. Een basis run (Z2) hoort niet op je doeltempo te zijn en een interval van 4:50 is ook erg optimistisch. Dus even goed checken hoe je het nu ingesteld hebt. Die benchmark run helpt overigens om je tempo’s te bepalen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4oiuY54r0QCu4MP5zRtwBMRWpnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0q0k6DqTJfVaHSs9IfoZDX2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lijkt goed te staan maar je warm up en cooling down pace bij de VO2max workout zijn sneller dan je doeltempo voor de 20km. Mijn langzame duurlopen in Z2 loop ik op 6:25/km bij een doel van een halve marathon in 5:00/km. Ik heb alleen geen tempo’s per workout erbij staan omdat ik op hartslag zone loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Het is heel makkelijk om eigenwijs te zijn, trust me, ik ben het ook :-) Die benchmark run is belangrijk en is irritant, maar wel belangrijk voor de rest van je loopjes en het tempo etc waarmee je begint. Mijn hack: Doe die gewoon eerst en ga daarna nog lekker een rondje verder lopen.

Ik train nu sinds maart weer met Garmin Coach en ben van een wat passievere periode nu weer in een maand of 10 van 0 naar een halve marathon (15 mins sneller dan 8j geleden!) gegaan zonder blessures. Ik hou me steeds trouwer aan het schema omdat ik zie dat ik nog steeds mijn weekvolume langzaam vergroot en het tempo ook nog steeds rustigaan omhoog gaat zonder blessures.

Ook ik heb dagen dat ik denk fl*kk*r op met je 45 mins base run, ik heb zin om nu even een lange ronde van 15k te doen en dan doe ik dat gewoon. Of juist een keer flat out 20 mins om dan een 5k PR te lopen omdat ik een minder zonnig humeur had waar ik vanaf wilde :-)

M'n straf is dan dat alle trainingen verder in de week weer aangepast worden... Maar het werkt en mijn vertrouwen in de tool is inmiddels aardig toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Aghanim schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:58:
[...]

Dat lijkt goed te staan maar je warm up en cooling down pace bij de VO2max workout zijn sneller dan je doeltempo voor de 20km. Mijn langzame duurlopen in Z2 loop ik op 6:25/km bij een doel van een halve marathon in 5:00/km. Ik heb alleen geen tempo’s per workout erbij staan omdat ik op hartslag zone loop.
Dan kom ik uit op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwEyG2dC19fJS35FowOkUaksXqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzdB7wbkEmLMVqqS98ZaACGC.jpg?f=fotoalbum_large

Met de opmerking dat ik laatst 15 minuten dus met een tempo van 5km/u liep en toen zat de hartslag iets boven de 160... Met een hartslag wens van 168-187 val ik waarschijnlijk dood neer :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
President schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:07:
[...]

Dan kom ik uit op:
[Afbeelding]

Met de opmerking dat ik laatst 15 minuten dus met een tempo van 5km/u liep en toen zat de hartslag iets boven de 160... Met een hartslag wens van 168-187 val ik waarschijnlijk dood neer :-P
Kloppen je HR zones en je lactate threshold dan wel in Garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Sander schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:06:
[...]

Het is heel makkelijk om eigenwijs te zijn, trust me, ik ben het ook :-) Die benchmark run is belangrijk en is irritant, maar wel belangrijk voor de rest van je loopjes en het tempo etc waarmee je begint. Mijn hack: Doe die gewoon eerst en ga daarna nog lekker een rondje verder lopen.

Ik train nu sinds maart weer met Garmin Coach en ben van een wat passievere periode nu weer in een maand of 10 van 0 naar een halve marathon (15 mins sneller dan 8j geleden!) gegaan zonder blessures. Ik hou me steeds trouwer aan het schema omdat ik zie dat ik nog steeds mijn weekvolume langzaam vergroot en het tempo ook nog steeds rustigaan omhoog gaat zonder blessures.

Ook ik heb dagen dat ik denk fl*kk*r op met je 45 mins base run, ik heb zin om nu even een lange ronde van 15k te doen en dan doe ik dat gewoon. Of juist een keer flat out 20 mins om dan een 5k PR te lopen omdat ik een minder zonnig humeur had waar ik vanaf wilde :-)

M'n straf is dan dat alle trainingen verder in de week weer aangepast worden... Maar het werkt en mijn vertrouwen in de tool is inmiddels aardig toegenomen.
Hoezo eigenwijs? Ik wil prima een bench doen, maar ik wil alleen niet 5 tot 7 dagen per week hardlopen maar wil gewoon een rustdag hebben na een hardloop sessie... Volgens mij is herstel ook belangrijk, zeker als je tot september 2024 nooit hebt gesport...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Sander schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:08:
[...]

Kloppen je HR zones en je lactate threshold dan wel in Garmin?
Ik ga even op zoek naar waar ik dat kan vinden.
Sorry dat het allemaal zo lastig is, ik had verwacht dat dit veeeel makkelijker zou zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwqITOmXvYlPp077qfYb9r2bP50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBtyz2yE72L8fXtGrtZ3wUuE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBHSDwfAEoaeXgZSjQSDd0frjf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOrJZ6SdAwlrliIzCkzpwWC4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4xKVdm31P5bf2T4_u5Uxx6_0Jo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTLjjomMcWIHXrmZOqmBAkDH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door President op 07-01-2025 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
O en dit was mijn training vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtcSAiddc_POYyly_NWxOTFrs9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6PjalSY4I17dBPzkR1sMJ1yv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1R70lSr3lE0oIGVPDWrAX_14SA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pcb1ldFwSqHBzQb7bv8hpamL.jpg?f=fotoalbum_large

En deze was met 5km/u.. en geloof mij, die 5 minuten per kilometer waren best pittig voor 15 minuren lang en dat had ik echt niet nog een paar minuten vol gehouden...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBQDguESbgTj0Zyyn3rMrbO990I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1aLgaZRUiw3TBjUlkuJK4bR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-auY4tUVy8fY36tO28CqvfN9KM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xendKsP5LFihb1SHtuNqd7Dv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Als je zo'n programma start volg je die gewoon lijkt me. Dus incl. benchmark want die is idd gewoon erg belangrijk voor het opstellen van het begin van je training. Waarom je die zou skippen is me een raadsel.

Verder, en nogmaals, als je 5 trainingen ingepland staat hoef je ze niet alle 5 te doen. Pak er 3 (ik kies vaak 2x interval en een long run) en plan die in. De 2 die je niet wil doen haal je uit het programma en alles wordt gewoon netjes bijgehouden op basis van wat je wel loopt.

Ik weet niet hoelang je met Garmin loopt, maar voor HZ zou ik eerst een tijd gewoon gaan hardlopen, bouw data op, hoe meer hoe beter. Dan kan je daarna eens kijken naar je zones, of als je daar specifiek op wil lopen dat je een betere inschatting hebt van wat je zones nou eigenlijk zijn.

Ik heb mijn Garmin watch nu bijna een jaar en heb eerst met een persoonlijk schema getraind die een goede vriend van mij maakte en elke week bijschaafde op basis van de vorige week. Daarna een tijdje braaf Garmin gevolgd. Nu loop ik 2 maanden gericht maar 2x in de week en puur in hartslagzone 2 en vanaf maart ga ik weer met die vriend een eigen schema volgen voor de run van een halve marathon.

[ Voor 41% gewijzigd door Juancho op 07-01-2025 22:52 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

InZane schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:00:
[...]

Dat is natuurlijk helemáál ideaal. Top.
Dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:50
Ik loop met een epix2 met laatste firmware (1941). Daarbij zou de lactaatdrempel automatisch gedetecteerd worden. Dat deed mijn horloge ook zo nu en dan, hoe onbetrouwbaar dan ook, vond het wel leuke info. Maar sinds 5 weken niet meer.
Ik loop bijna dagelijks met garmin run coach waarbij rustige loopjes (basis) zitten, tempo/drempel lopen en sprinten. Als er een vorm van interval in zit draag ik ook de polar h10 om zo goede hartslag registratie te hebben.
Echter heeft mijn horloge sinds 5 weken geen nieuwe lactaatdrempel meer gemeten, waarbij ik aanvankelijk tot kerst echt vooruti ging in conditie (wilde deze week 5km in 20 minuten lopen), maar na kerst flink achteruit ging en nu pas lijk te herstellen vanwege griep.

Hoe vaak wordt bij anderen met een garmin de lactaatdrempel aangepast?

(en ja, ik heb de instellingen voor detectie op aan staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Megupe schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:47:
Ik loop met een epix2 met laatste firmware (1941). Daarbij zou de lactaatdrempel automatisch gedetecteerd worden. Dat deed mijn horloge ook zo nu en dan, hoe onbetrouwbaar dan ook, vond het wel leuke info. Maar sinds 5 weken niet meer.
Ik loop bijna dagelijks met garmin run coach waarbij rustige loopjes (basis) zitten, tempo/drempel lopen en sprinten. Als er een vorm van interval in zit draag ik ook de polar h10 om zo goede hartslag registratie te hebben.
Echter heeft mijn horloge sinds 5 weken geen nieuwe lactaatdrempel meer gemeten, waarbij ik aanvankelijk tot kerst echt vooruti ging in conditie (wilde deze week 5km in 20 minuten lopen), maar na kerst flink achteruit ging en nu pas lijk te herstellen vanwege griep.

Lactaatdrempel lijkt mij op het eerste gezicht ook niet iets wat je heel makkelijk omhoog traint, in tegenstelling tot VO2max. Wanneer je het gewoon over conditie hebt denk ik meer aan VO2max, lactaatdrempel gaat over je lichamelijke omslagpunt qua melkzuurafvoer. Die kan je ook wel verhogen, maar daar moet je dan specifiek op trainen. Specifieker dan gewoon conditionele verbetering.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
President schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:09:
[...]

Hoezo eigenwijs? Ik wil prima een bench doen, maar ik wil alleen niet 5 tot 7 dagen per week hardlopen maar wil gewoon een rustdag hebben na een hardloop sessie... Volgens mij is herstel ook belangrijk, zeker als je tot september 2024 nooit hebt gesport...
Die coach programma's (met persoon) zijn allemaal 3 a 4x en je kunt dan zelf ook je rustdagen kiezen, dan heb je automatisch minder dagen dat je hoeft te lopen want er wordt op die dagen niets gepland. 5 tot 7 dagen is via de Garmin Coach (zonder persoon) en ook daar kun je dan trainingsdagen aangeven maar zelf besluiten wat je skipt.

Het ging mij meer om die benchmark run waar je nogal eigenwijs over leek te doen: Die zet de toon voor de intensiteit van de eerste weken van het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Die benchmarkrun vind ik ook een nogal zinloos ding. Prima als iemand geen loopgeschiedenis heeft maar wanneer ik een een jaar lang redelijk structureel gelopen heb en hij schotelt mij alsnog die benchmarkrun voor als ik een programma start dan is dat gewoon onzinnig. Er is dan zoveel meer data beschikbar dan een benchmarkrun ooit kan leveren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 08:56

Vreemd genoeg had ik hetzelfde voor, tot ik een keer zonder hartslagband liep, toen kreeg ik plots wel dikwijls een lactaatdrempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Kluifjes schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:23:
Ik heb zelf al een tijd de Garmin forerunner 245m en die bevalt uitstekend. Nou loopt mijn vader ook steeds meer, maar hij heeft gewoon een echt knuddeding wat qua gps en afstanden totaal niet goed werkt, dus tijd voor een nieuwe.

Hij heeft echt vrijwel geen functies nodig, wil goed zien hoe ver hij heeft gelopen, welk rondje, hoe snel etc maar dan houdt het ook al snel op. Dus wel gps en ook graag drukknoppen en geen touchscreen. Koppeling aan strava of andere app moet wel mogelijk zijn. Hij is niet bepaald de handigste wat betreft digitale vaardigheden, dus elke extra functie bemoeilijkt het eerder dan dat het voordeel biedt.

Ik keek automatisch bij Garmin en zie daar de forerunner 55 als goedkoopste basic model voor ruim 150 euro. Het gaat hier in eerste instantie niet om het geld, het wordt een cadeau voor z'n verjaardag - dus ook refurbished niet voorkeur - maar weet iemand misschien een ander nog makkelijker hardloophorloge met gps? Enige mogelijke alternatief dat ik zo snel kan vinden is de Polar Pacer, die lijkt wat eenvoudiger op het eerste oog.

Garmin is doorgaans wel gebruiksvriendelijk en het moet ook zeker geen flutding zijn, maar deze lijkt me al zo uitgebreid voor wat de wensen van m'n vader zijn :D Het kan goed zijn dat ik alsnog op dit model uit kom hoor - en ik ben vaak in de buurt voor als hij iets niet snapt - maar wilde hier toch even om advies vragen.
De 255 is nu 179 op bol.com
https://www.bol.com/nl/p/...ate-grey/9300000109148906

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb mij van de week een Coros Pacer Pro gehaald om mijn Forerunner 45 te vervangen. Wat een verschil van dag en nacht (ja, de Coros was natuurlijk ook veel duurder dan de Garmin destijds).

Mijn eerste bevindingen:
  • GPS lijkt erg nauwkeurig te zijn. Bochten werden miniem afgesneden, en signaalverlies had ik alleen onder massieve snelwegbruggen.
  • Het OLED schermpje is heel goed af te lezen onder tot nu toe alle weersomstandigheden. (in het zonnetje niet getest, maar wanneer hebben we die ook voor het laatst gezien ook?
  • Over hartslagregistratie durf ik niks te zeggen, ik kan het niet vergelijken met mijn Garmin HRM Dual.
  • Als smartwatch is het matig, doet gewoon het minimale, maar goed genoeg. Groter fan hoe mijn CMF Watch Pro 2 van 60 euro werkt.
  • Build Quality is prima, allemaal van plastic en heel licht. Ik heb zelf geen moeite dat er geen sjiekere materialen gebruikt zijn.
Alle insights en andere data zal ik nog eens moeten checken zodra ik een paar weken bezig ben, Trainingload en zulke dingen zullen dan wel wat accurater moeten zijn.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Iemand ervaringen met een pacemaker en harstslag band? Mijn Forerunner 965 reageert nu met de kou erg traag, met intervallen is mijn hartslag vaak lager dan op de "rust/ trage" momenten.
Nu was ik me wat aan het oriënteren, voorkeur gaat uit naar een Garmin band maar daar staat specifiek bij niet geschikt voor pacemakers. Nu wordt het bij de Polar h10 wel vermeld dat het geen interferentie of problemen kan opleveren. Ik snap "neem dan de polar" maar ik ben meer benieuwd of iemand hier er ook ervaring mee heeft met een garmin/polar hartslagband icm een pacemaker. Mijn hart paced verder normaal, pacemaker is alleen nodig voor de interne geleiding die verstoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:24
Bij 50+ Mobiel blijkbaar veel Garmins in de aanbieding: https://nl.pepper.com/aan...pix-forerunner-etc-340854

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Yakolev schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:31:

• Over hartslagregistratie durf ik niks te zeggen, ik kan het niet vergelijken met mijn Garmin HRM Dual.
Ondertussen heb ik een test gedaan tussen de Garmin HRM Dual en de Coros Pacer Pro. Het is absoluut niet de meest wetenschappelijke activiteit, maar alsnog leuk om even te doen.

Ik heb dezelfde sessie met beide apparaten gelogd: 5 minuten Warming up (150w naar 200) - 60 minuten 200w en daarna 5 minuten cooling down (200w naar 150w) op de indoor fietstrainer.

Als we een overlay maken op een grafiek van beide devices, dan zien we eigenlijk weinig verschil in de data. De Garmin heeft iets hogere pieken en dalen in een aantal gevallen, maar het verschil is meestal maar een enkele BPM.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TYqlzQVykQXySL0JPVf-uumFSM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/91TBG9su7l4ByumGOmyBlu4E.png?f=fotoalbum_large
Voor mij geeft dit aan (in ieder geval met een redelijk stabiele hartslag) dat ik de Coros prima kan vertrouwen.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:25

joker1977

Tweakert

Yakolev schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:31:
Ik heb mij van de week een Coros Pacer Pro gehaald om mijn Forerunner 45 te vervangen. Wat een verschil van dag en nacht (ja, de Coros was natuurlijk ook veel duurder dan de Garmin destijds).

Mijn eerste bevindingen:
  • [...]
  • Watch Pro 2 van 60 euro werkt.[/li]
Alle insights en andere data zal ik nog eens moeten checken zodra ik een paar weken bezig ben, Trainingload en zulke dingen zullen dan wel wat accurater moeten zijn.
Alle trainingload en insights van zo'n horloge komen van de hartslag-registratie af, want dat is letterlijk de enige bron van data die beschikbaar is over je lijf bij zo'n ding. Volgens mij staat de hartslag-registratie van dit apparaat goed aangeschreven, maar een optische sensor is door de bank genomen minder accuraat dan een hartslag-band, zeker bij (korte) intervallen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
joker1977 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:37:
[...]

Alle trainingload en insights van zo'n horloge komen van de hartslag-registratie af, want dat is letterlijk de enige bron van data die beschikbaar is over je lijf bij zo'n ding. Volgens mij staat de hartslag-registratie van dit apparaat goed aangeschreven, maar een optische sensor is door de bank genomen minder accuraat dan een hartslag-band, zeker bij (korte) intervallen e.d.
Klopt, maar ik zou verwachten dat het allemaal accurater zal worden over tijd. Mijn Coros denkt dat ik bijvoorbeeld een 5k in 20 minuten kan rennen, maar ik ben letterlijk vorige week met hardlopen begonnen, en heb maar 1 run geregistreerd staan met de device (rest met de Forerunner 45).
Nu wil ik heel graag geloven dat ik het ook kan, maar ik neem aan dat het algoritme over tijd iets realistischer tijden geeft.

Hartslag precisie ben ik wel aan het uit testen, van de week wil ik ook eens kijken naar hoe accuraat hij is met intervals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:03

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Coros algoritme is inderdaad wel wat positief. Ik sport wel veel (fietsen, wat ik niet met de Coros registreer en hij dus ook (weinig) weet van heeft, sportschool, die ik als gym cardio registreer en wandelen), maar mijn laatste hardloopregistratie is van 14 september (8EM in 55 minuten).

Volgens Coros kan ik nog een 5K in 20 minuten (haalbaar), een 10K in 42 minuten (twijfelachtig), een HM in 1:33 (niet haalbaar) en een marathon in 3:20 (LOL)

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 23:13
Hallo, sinds een week draag ik de Garmin fenix 7s. Heel erg tevreden over alleen registreert het horloge niet de slaapgegevens. Althans na een week dragen ook tijdens de slaap geeft de Connect app aan dat er ‘geen slaap is gedetecteerd’. Iemand een idee? Ik heb al even rondgekeken hier maar niet direct een oplossing gevonden.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

mcmiles schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:57:
Hallo, sinds een week draag ik de Garmin fenix 7s. Heel erg tevreden over alleen registreert het horloge niet de slaapgegevens. Althans na een week dragen ook tijdens de slaap geeft de Connect app aan dat er ‘geen slaap is gedetecteerd’. Iemand een idee? Ik heb al even rondgekeken hier maar niet direct een oplossing gevonden.
Misschien dit? :
For this, there are a few initial steps to try first. If there is no HR data being recorded throughout the night, be sure battery saver during sleep is disabled. Ensure you have your sleep times set correctly in the watch. Be sure you are wearing the watch at least 2 hours before and after your sleep times

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
charrel schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:14:
[...]

Misschien dit? :
For this, there are a few initial steps to try first. If there is no HR data being recorded throughout the night, be sure battery saver during sleep is disabled. Ensure you have your sleep times set correctly in the watch. Be sure you are wearing the watch at least 2 hours before and after your sleep times
Dank voor je reactie, ik nu wat settings aangepast omdat de hartslag inderdaad in de nacht niet wordt geregistreerd. Morgen eens verder kijken. Dank!

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blitzkrieg schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:03:
Coros algoritme is inderdaad wel wat positief. Ik sport wel veel (fietsen, wat ik niet met de Coros registreer en hij dus ook (weinig) weet van heeft, sportschool, die ik als gym cardio registreer en wandelen), maar mijn laatste hardloopregistratie is van 14 september (8EM in 55 minuten).

Volgens Coros kan ik nog een 5K in 20 minuten (haalbaar), een 10K in 42 minuten (twijfelachtig), een HM in 1:33 (niet haalbaar) en een marathon in 3:20 (LOL)
Coros heeft blijkbaar niet de beste algoritmen waardoor de inzichten en adviezen rondom training en prestatie afwijken tegenover andere merken zoals Garmin en Polar. Lees maar eens de Coros reviews van DCRainmaker. Wel jammer want ze maken mooie horloges qua bang for buck. Misschien is het ondertussen wel verbeterd en trends kun je er natuurlijk sowieso wel uithalen maar een korreltje zout lijkt wel van toepassing.

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 10-01-2025 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:59
mcmiles schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:57:
Ik had het toevallig ook laatst met een Fenix 6. Het horloge een keer uit zetten heeft geholpen.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
Waterpower schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:50:
[...]

Ik had het toevallig ook laatst met een Fenix 6. Het horloge een keer uit zetten heeft geholpen.
Klopt, ik heb nu slaap registratie mede dankzij de tip van charrel kort hierboven👍. Helemaal tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 15:02
Ik vraag het even hier:
Iemand die net voor het nieuwjaar een Garmin horloge heeft besteld en intussen zijn bestelling heeft?

Zowel mijn vriendin als mezelf hebben een FR265 besteld en we wachten allebei nog steeds op onze horloge. Stond 1-3 werkdagen maar dit duurt nu wel even.
Gekke is dat Garmin aangaf dat ie 3 januari ging toekomen wanneer we onze bestelling volgde, dan naar 7 januari en nu nog steeds niets.

Erg vreemd dat we het allebei hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Aghanim schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:37:
[...]

Coros heeft blijkbaar niet de beste algoritmen waardoor de inzichten en adviezen rondom training en prestatie afwijken tegenover andere merken zoals Garmin en Polar. Lees maar eens de Coros reviews van DCRainmaker. Wel jammer want ze maken mooie horloges qua bang for buck. Misschien is het ondertussen wel verbeterd en trends kun je er natuurlijk sowieso wel uithalen maar een korreltje zout lijkt wel van toepassing.
Een Garmin en Polar gaan natuurlijk ook wat langer mee en hebben vermoedelijk ook wat meer ervaring wat betreft dit soort statistieken.
Coros lijkt op zeer korte tijd de hardware en UI software tot een niveau te hebben getild waar alleen Garmin mee kan concurreren, - Ik hoop dat naar verloop van tijd de inzichten en adviezen ook meegroeien. Het is wel een hele interessante space op het moment.

Voor mij is het niet super boeiend, ik wilde voornamelijk graag een mooi OLED schermpje, goede batterijduur en accurate HR en GPS data. Met de Coros heb ik dat denk ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Zelfde hier, kreeg in het verleden regelmatig de melding dat een lactaatdrempel is gedetecteerd maar sinds een update weken niet tot gisteren. Ik kreeg zeer regelmatig een melding maar zo vaak veranderd je lactaatdrempel natuurlijk niet. Mijn aanname is dat ze dit wat realistischer hebben gemaakt.

Overigens klopt de detectie voor geen meter. Gisteren voor het eerst sinds lange tijd een 5km helemaal vol uit gegaan (nieuw record :-)) en mijn lactaatdrempel was 2 slagen lager gedetecteerd op 169. Gemiddelde hartslag voor die run was 176 en 96 procent van de run zou daarmee in zone 5 zijn geweest.

Ook max hartslag wordt consequent te laag gedetecteerd. Krijg ik weer een melding dat deze 180 is na een easy run terwijl als ik een beetje mijn best doe tijdens de interval de 190 makkelijk aan tik.

Dit samen met de slechte slaap detectie (de fases, de slaaptijd klopt) begin ik steeds meer teleurgesteld te worden in de Garmin software.

Daarom ook gelijk een tip, Runalyzer lijkt dit veel beter te doen (met dezelfde data), gratis al best uitgebreid en het lijkt een stukje realistischer (slaap neemt ie 1op1 over van Garmin). Je moet er wel tegen kunnen dat je VO2max een aantal punten lager is dan bij Garmin..
https://runalyze.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:55
Ik denk dat dit wel anekdotisch bewijs is Roland. Ik heb deze ervaringen helemaal niet. Dat ik de door jou beschreven problemen niet ervaar kan anekdotisch zijn.. maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

@[Roland]
Hier juist het omgekeerde, slaap blijft maar matig geregistreerd. Maximale hartslag geeft Garmin 194 aan daar kom ik nooit in de buurt ;) Ook niet met intervallen of wat dan ook, maximaal krijg ik er maar 184-186.
Nu met die kou klopt er soms wel wat minder van, koude armen meet ie echt slechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

[Roland] schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:40:
[...]

Overigens klopt de detectie voor geen meter. Gisteren voor het eerst sinds lange tijd een 5km helemaal vol uit gegaan (nieuw record :-)) en mijn lactaatdrempel was 2 slagen lager gedetecteerd op 169. Gemiddelde hartslag voor die run was 176 en 96 procent van de run zou daarmee in zone 5 zijn geweest.
Wat klopt hier volgens jou niet? Het is voor een geoefende loper heel normaal om een 5k net boven je omslagpunt te lopen. Een tien zit er vaak meer op, of nog net over.

Ik heb ook de nodige vraagtekens bij de detectie van de lactaatdrempel door garmin. Maar dat zit hem meer in het gebrek aan updates én dat ie vooral lijkt te kijken naar hartslag en daar een tempo aan koppelt. En niet andersom, dus als mijn hartslag onveranderd is, maar het tempo toegenomen komen er geen updates. Tot zoverre conditieverbetering :P
Ter illustratie: vorig jaar liep ik een halve marathon net onder de 1:30 (dus < 4:15min/km). Garmin vond mijn drempel toen nog altijd liggen op 4:36 min/km (dus een halve in ~1:37). Hartslag lag keurig op mijn drempel.
Ook max hartslag wordt consequent te laag gedetecteerd. Krijg ik weer een melding dat deze 180 is na een easy run terwijl als ik een beetje mijn best doe tijdens de interval de 190 makkelijk aan tik.
Heb je nooit een max hartslag ingesteld of bevestigd dan? Ik krijg al jaren alleen een melding als ik boven mijn tot dan hoe hoogst gemeten ben gekomen. M.a.w. dat is zelden.

Oja, en als je wil dat je data ergens op slaat: Gebruik een hartslagmeter en niet de polsmeting. De tekortkomingen mogen inmiddels wel bekend zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Roozzz schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:11:
[...]

Wat klopt hier volgens jou niet? Het is voor een geoefende loper heel normaal om een 5k net boven je omslagpunt te lopen. Een tien zit er vaak meer op, of nog net over.
Met alles wat ik gelezen heb de laatste jaren begreep ik
- dat je lactaat ongeveer kunnen berekenen door een 5km voluit te gaan en gemiddelde hartslag te nemen. Geprobeerd de bron te vinden maar niet gevonden, wel je het met een 10km of op een threadmill kunt testen.
- Dat threshold een hartslag is die je een 20 minuten vol kunt houden, daar zit ik ruim boven maar lees nu ook dat sommige sporters dit 90 minuten kunnen vol houden.
- Dat je maar een paar minuten in zone 5 kunt zitten, ik liep 20 minuten in zone 5 (als LT de grens tussen 4 en 5 is) dus vandaar dat ik denk dat LT hoger ligt.

Wellicht klopt de detectie van Garmin wel en denk ik verkeerd, wil ooit nog eens laten meten, misschien iets voor dit jaar.
Ik heb ook de nodige vraagtekens bij de detectie van de lactaatdrempel door garmin. Maar dat zit hem meer in het gebrek aan updates én dat ie vooral lijkt te kijken naar hartslag en daar een tempo aan koppelt. En niet andersom, dus als mijn hartslag onveranderd is, maar het tempo toegenomen komen er geen updates. Tot zoverre conditieverbetering :P
Ter illustratie: vorig jaar liep ik een halve marathon net onder de 1:30 (dus < 4:15min/km). Garmin vond mijn drempel toen nog altijd liggen op 4:36 min/km (dus een halve in ~1:37). Hartslag lag keurig op mijn drempel.

[...]

Heb je nooit een max hartslag ingesteld of bevestigd dan? Ik krijg al jaren alleen een melding als ik boven mijn tot dan hoe hoogst gemeten ben gekomen. M.a.w. dat is zelden.

Oja, en als je wil dat je data ergens op slaat: Gebruik een hartslagmeter en niet de polsmeting. De tekortkomingen mogen inmiddels wel bekend zijn :+
Ik heb automatische detectie al lang geleden uitgezet omdat ik na bijna elke run een nieuwe waarde kreeg.
En ik loop bijna altijd met een HRM-Pro plus band om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Heeft iemand van jullie al wel eens iets gekocht bij gps.nl? Ze hebben een horloge voor een goede prijs, maar ze worden hier niet in de Pricewatch genoemd (terwijl ze volgens mij de beste prijs hebben). De reviews van deze shop lijken mij echter wel betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 18:27
Gregory76 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:45:
Heeft iemand van jullie al wel eens iets gekocht bij gps.nl? Ze hebben een horloge voor een goede prijs, maar ze worden hier niet in de Pricewatch genoemd (terwijl ze volgens mij de beste prijs hebben). De reviews van deze shop lijken mij echter wel betrouwbaar.
Ja prima betrouwbare winkel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Ik heb daar wel vaker accessoires gehaald en ook advies gevraagd, niets mis mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:20
Zeker! Altijd goed geholpen daar en als je in de buurt woont van één van hun winkels ook zeker de moeite waard om er eens langs te gaan.
Pagina: 1 ... 307 ... 322 Laatste