Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 306 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

twowheeler schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:00:
[...]

Dat is zeker een goede prijs! Is dat ook saffier?
Dat wordt me niet helemaal duidelijk. Het staat niet op de productpagina of op de verpakking en papieren die bij het horloge zijn bijgeleverd.

Persoonlijk ga ik uit van Gorilla Glass. Anders had het ergens wel duidelijk gestaan naar mijn idee.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Sapphire staat normaal altijd wel op de verpakking en zelfs op de achterkant van het horloge zelf. Maar als de afbeelding die bij de ING rentepunten winkel staan overeen komt met het horloge dan is het sowieso niet de sapphire uitvoering. Die bestaat niet in die kleurstelling (zwart met oranje sensor guard).

Edit:
Oh, het gaat om de 43mm uitvoering zie ik nu. Maar ook die uitvoering (wit) bestaat niet met sapphire.

[ Voor 15% gewijzigd door Hathi op 17-12-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22:37
Ook toegehapt op de ING deal, de 47mm (ben niet van de bulky horloges) aangezien schermgrootte gelijk is met de 51mm.
Inderdaad helaas niet de Sapphire versie maar alsnog een te goede deal om te laten lopen voor 690€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik zit er ook naar te kijken inderdaad, gezien de prijslinks die erin staan naar reguliere webshops verwijzen ze naar de Gorilla glas/RVS versies.

het had duidelijker geweest als ze de Garmin artikelnummers erbij hadden vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het staat letterlijk in de titel benaming van het product of het sapphire is. Zie bijvoorbeeld Epix pro en Fenix 7 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Aghanim schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:07:
Het staat letterlijk in de titel benaming van het product of het sapphire is. Zie bijvoorbeeld Epix pro en Fenix 7 pro.
Maar dat vertaalt zich niet altijd door naar aanbieders, zoals Coolblue noemt ze gewoon Fenix 8 51mm etc, komt geen titanium aan te pas bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Amazfit T-Rex 3, gereviewed door Des. Veel waar voor je geld… maar mooi vind ik het horloge niet met deze vorm van de kast, maar… dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:15
Iemand hier die aan kickboksen doet en horloge aanhoudt tijdens trainen? If so, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Nu online
Linkser schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:15:
[...]

Maar dat vertaalt zich niet altijd door naar aanbieders, zoals Coolblue noemt ze gewoon Fenix 8 51mm etc, komt geen titanium aan te pas bijvoorbeeld.
Eens dat niet alle aanbieders duidelijk zijn in de benaming, maar Coolblue is een slecht voorbeeld. Die bieden ook echt alleen maar de basic Fenix 8 modellen aan, die hebben geen titanium/sapphire versies, dus hun naamgeving klopt opzich. En dat is bij de ING ook het geval.
De Sapphire (en dan heb je ook direct titanium) uitvoeringen hebben dat eigenlijk altijd duidelijk in de naam van het product staan als die netjes wordt overgenomen door de verkoper.

• Shanquish
  • Niet online
ik ben dus ook in de markt voor een nieuw sporthorloge, ik heb jarenlang gebruikt gemaakt van een Galaxy watch, maar door een recent fietsongeluk is deze gesneuveld en moet dus worden vervangen.

nu heb ik een Fenix 8 op het oog, meer dan prima voor de sporten die ik beoefen.
echter wil ik ook mijn slaap bij gaan houden, en dan lijkt me zo'n groot horloge (47 mm versie) vervelend om die te gebruiken.
dus wil ik er een vivosmart5 bij gaan houden voor de nacht. maar zijn de metingen dan even betrouwbaar?

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:28
Shanquish schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:13:
ik ben dus ook in de markt voor een nieuw sporthorloge, ik heb jarenlang gebruikt gemaakt van een Galaxy watch, maar door een recent fietsongeluk is deze gesneuveld en moet dus worden vervangen.

nu heb ik een Fenix 8 op het oog, meer dan prima voor de sporten die ik beoefen.
echter wil ik ook mijn slaap bij gaan houden, en dan lijkt me zo'n groot horloge (47 mm versie) vervelend om die te gebruiken.
dus wil ik er een vivosmart5 bij gaan houden voor de nacht. maar zijn de metingen dan even betrouwbaar?
Ik heb zelf de FR265 46mm en dat werkt prima met slapen hoor! Ik heb er iig geen last van, had hiervoor ook een Galaxy Watch 6. Denk vooral dat het type bandje belangrijker is dan die paar extra mm tijdens het slapen.

Ik draag mijn FR dan ook vrijwel 24/7, behalve met douchen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Draag de Fenix 8 43 mm al een paar nachten. Eerste nacht was onwennig maar ben er nu wel helemaal aan gewend. De 43 mm is hier juist perfect voor denk ik zo.

PSN: Finally_Chris

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58
Weet wel dat de slaapregistratie niet betrouwbaar is bij Garmin, dat doet Apple beter bijvoorbeeld.

Kijk vooral even naar de Quantified Scientist op YT, die test zich een slag in de rondte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 17:34

Ik hou mijn Fenix7 ook altijd om tijdens mijn slaap en gebruik hem tevens als wekker (stoort mijn vrouw minder als zij wil doorslapen). De eerste nachten was het even wennen daarna is het prima te doen. Geen probleem.

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:10
Ook hier een Fenix 8 (51 mm) 24 uur om, totaal geen last met slapen.

• Blinky
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 15:34
Sinds twee dagen drager van een epix pro 47mm. Met slapen totaal geen last van. Met rennen of stevig wandelen voel ik hem eerder dan met slapen. Daar speelt het gewicht eerder een rol, in mijn korte ervaring, dan met de forerunner die ik hiervoor had. Zal ook wel een kwestie van wennen zijn.

• Frenz64
Gewicht is bepalender dan grootte idd, de Enduro (51mm) zit comfortabeler dan m'n vorige Fenix 47mm, ik vermoed voornamelijk door het gewicht, dat scheelt nogal tussen die twee

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:17
maartend schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:44:
Iemand hier die aan kickboksen doet en horloge aanhoudt tijdens trainen? If so, hoe?
Ik (kick)boks sporadisch, wel altijd met mijn horloge om. Ik heb m dan aan de binnenkant van mijn pols in m'n handschoen zitten. Eigenlijk nooit last van.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:15
karazz schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:11:
[...]

Ik (kick)boks sporadisch, wel altijd met mijn horloge om. Ik heb m dan aan de binnenkant van mijn pols in m'n handschoen zitten. Eigenlijk nooit last van.
En dan je bagage er over heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
maartend schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:31:
[...]

En dan je bagage er over heen?
Ik heb zo'n binnenhandschoen met n kort stukje bandage, die gaat er inderdaad overheen.

Probeer het eens, mocht het (erg) tegen vallen kun je 'm altijd nog af doen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 21:07

Waarom niet de epix pro gen 2. Vergelijkbaar met de fenix 8 amoled op de duik en microfoon functie na en in 42mm verkrijgbaar voor een hele scherpe prijs. Zelf was ik ook voor de fenix 8 in de markt maar na wat onderzoek gedaan te hebben kwam ik al snel op de epix pro gen 2 sapphire uit. Ik heb vrij smalle polsen dus 42 ideale maat. Besteld bij de laagste prijs duitse webshop. Woensdag besteld vrijdag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou eerst gewoon alleen de Fenix 8 gaan gebruiken, ook ‘s nachts. Ik ben een paar jaar terug van een FR645M naar Epix Gen2 overgestapt… ik merk geen verschil ‘s nachts… Met hardlopen merk je het wel beter vanwege de beweging met een hoger gewicht van het horloge, maar ook dat went snel.
En mocht je er dan toch niet mee kunnen slapen, kun je altijd nog iets anders daarvoor aanschaffen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:51
Heb de Garnin 8 fenix aangekocht omdat ik na een jaar lekker consistent sporten(krachttraining) dit verdiend heb en ik wil het hardlopen ook weer wil oppakken. Gisteren mijn eerste 5 k gelopen sinds tijden en het horloge ook gebruikt tijdens de krachttraining. Ik mis we de "autostart" voor het fietsen lopen wandelen. Wel knap dat de squat en deadlift werden herkend. Nu verder het horloge ontdekken.
VinnyAMS schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:17:
Heb de Garnin 8 fenix aangekocht omdat ik na een jaar lekker consistent sporten(krachttraining) dit verdiend heb en ik wil het hardlopen ook weer wil oppakken. Gisteren mijn eerste 5 k gelopen sinds tijden en het horloge ook gebruikt tijdens de krachttraining. Ik mis we de "autostart" voor het fietsen lopen wandelen. Wel knap dat de squat en deadlift werden herkend. Nu verder het horloge ontdekken.
Wat bedoel je met autostart? Dat een activiteit automatisch herkend en gestart wordt? Met een Fenix 8 zul je alleen Move IQ gebeurtenissen krijgen, maar die zie je dan niet terug bij je activiteiten en zijn alleen zichtbaar in de Agenda in Garmin Connect.

• VinnyAMS
@PatrickC Klopt. Dat was ik gewend vanuit mijn Samsung galaxy watch. Had wel gelezen over de Move IQ functie in de gebruiksaanwijzing en deze gaf inderdaad aan dat dit onder gebeurtenissen word opgeslagen. Was wel altijd handig. Maar zelf een activiteit starten lukt ook prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
VinnyAMS schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:55:
@PatrickC Klopt. Dat was ik gewend vanuit mijn Samsung galaxy watch. Had wel gelezen over de Move IQ functie in de gebruiksaanwijzing en deze gaf inderdaad aan dat dit onder gebeurtenissen word opgeslagen. Was wel altijd handig. Maar zelf een activiteit starten lukt ook prima.
Volgens mij is hrt wel altijd een nadeel dat het pas een x periode na starten activiteit herkent wordt. Dus je mist dan een stukje. Zelf starten/stoppen blijft toch het beste.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Nu ik toch wel vlakbij de aanschaf van een fenix 8 zit, heb ik 1 vraag nog steeds niet beantwoord voor mijzelf, en dat is de keuze tussen de rvs/gorilla vs de carbon DLC titanium versie met saffierglas.

Sure, hij is ietsje lichter en krasvast glas, en het prijsverschil natuurlijk... Maar waarom zou ik de titanium versie moeten hebben? Bied het nog andere voordelen die ik over het hoofd ziet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:59
Shanquish schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:01:
Nu ik toch wel vlakbij de aanschaf van een fenix 8 zit, heb ik 1 vraag nog steeds niet beantwoord voor mijzelf, en dat is de keuze tussen de rvs/gorilla vs de carbon DLC titanium versie met saffierglas.

Sure, hij is ietsje lichter en krasvast glas, en het prijsverschil natuurlijk... Maar waarom zou ik de titanium versie moeten hebben? Bied het nog andere voordelen die ik over het hoofd ziet ?
Je kan ook de titanium versie mét saffierglas maar zonder DLC nemen. Die vond ik zelf het mooist. DLC is volgens de kenners iets krasvaster maar op ongecoate titanium zie je krassen minder. En het saffierglas is heel erg kras vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Lichter is echt wel comfortabeler, merk ik nu ik van een F6 naar een Enduro 3 ben gegaan en saffier zou ik altijd doen. Beschadigingen aan de bezel zijn tekenen dat je het horloge gebruikt waar het voor gemaakt is, krassen op het scherm zijn altijd jammer imho.

(na bijna 4 weken nog op de eerste lading, nog 10 dagen over, yeuyyy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Nu online
En Fenix zonder sapphire lens is naar mijn mening geen echte Fenix, maar e.e.a hangt natuurlijk vooral van je budget af.
Maargoed als dat de belangrijkste drijfveer is dan is de FR965 in verhouding een veel betere deal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:17
Hathi schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:20:
En Fenix zonder sapphire lens is naar mijn mening geen echte Fenix
Wat een onzin, de eerste twee generaties hadden nog geen saffierglas. Die zijn nu dan ineens niet "echt"?

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
karazz schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:11:
[...]

Ik vind dat zelf vervelend zitten. Ik doe altijd het bandje zo los mogelijk en schuif hem verder op m'n arm. Dan heb ik de ruimte voor m'n bandages en handschoenen. Ideaal is het niet.

Althans zo doe ik het nu mijn borstband kapot is. Binnenkort koop ik een nieuwe en dan leg ik m'n horloge gewoon weer naast de mat en laat ik gewoon de hartslag meten via de borstband. Verder komt er toch geen relevante data van het horloge binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Hathi schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:20:
En Fenix zonder sapphire lens is naar mijn mening geen echte Fenix, maar e.e.a hangt natuurlijk vooral van je budget af.
Maargoed als dat de belangrijkste drijfveer is dan is de FR965 in verhouding een veel betere deal.
Ik snap het wel als je de Fenix puur als luxe item ziet, verder is het een beetje pedant om te zeggen dat alleen de meeste dure opties “echt” zijn.

Gorilla glas met een screenprotector en gewoon volle bak gebruiken, daar is die immers voor.

Als je toch een wat meer horloge wil met uitstraling en eentje met zoveel mogelijke features is de Fenix (ook de meest goedkope) wel de betere optie (t.o.v de FR965). TBH FR965 stond eigenlijk op het lijstje tot de Fenix via ING in beeld kwam, ben daar toch een stuk blijer mee ondanks dat het niet de Titanium versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:43:
[...]

Ik vind dat zelf vervelend zitten. Ik doe altijd het bandje zo los mogelijk en schuif hem verder op m'n arm. Dan heb ik de ruimte voor m'n bandages en handschoenen. Ideaal is het niet.

Althans zo doe ik het nu mijn borstband kapot is. Binnenkort koop ik een nieuwe en dan leg ik m'n horloge gewoon weer naast de mat en laat ik gewoon de hartslag meten via de borstband. Verder komt er toch geen relevante data van het horloge binnen.
Is meten van hartslag door horloge om de enkel ook mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Als het al mogelijk is, lijkt me dat niet handig met kickboksen (daar ging het toch oorspronkelijk om?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tha Deo schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:09:
[...]

Het zal vast een signaal geven, maar of het accuraat is, dat zou ik niet durven zeggen. Dan zou ik gewoon voor een borstband gaan en je horloge even af doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
Tha Deo schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:09:
[...]

In theorie wel, er stroomt bloed. Echter zit je een heel stuk verder van het hart af en is de doorbloeding van je pols en heel stuk toegankelijker dan je enkel.
Dan zou je het al om je onderbeen moeten doen, boven de enkel, anders heb je amper goed contact met de huid. En dan nog denk ik dat je er niet gelukkig van word aangezien het een heel stuk minder betrouwbaar zal zijn vermoedelijk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
nieuws: Bandjes van smartwatches kunnen PFAS bevatten

Hoe gaan jullie om met bovenstaand nieuws, hoe zit dit met oom Ali bandjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:14
Bestaat de Polar M serie nog? Ik kom van een Polar M430 maar de batterij loopt heel snel leeg. Ik gebruik hem om hard te lopen om de afstand en het tempo bij te houden, wensen voor meer features heb ik niet. Is er een sporthorloge die jullie aanraden voor plusminus maximaal 200 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Coros Pace 2 of 3 als die voor €200 gaat tegenwoordig, de 2 wel iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:48
Zoek een nieuwe smart watch, heb nu de S3 frontier die op zich redelijk doet wat ik wil.
Ben geen atleet do mss wat interval 2x per maand, maar probeer om de dag 10k stappen te doen.

Ben zeer gecharmeerd van de Frontier dial die de Galaxy watch 6 classic (47mm) ook heeft.

Moet ik meer uitgeven dan X of een watch 6 halen voor (hopelijk LTE 130,- euros)
De 7 lijkt geen upgrade te zijn dan de lichte upgrades.

Heb een paar ton ING punten maar zag geen Garmin die ik prefereerde.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Bad Brains schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:23:
Zoek een nieuwe smart watch, heb nu de S3 frontier die op zich redelijk doet wat ik wil.
Ben geen atleet do mss wat interval 2x per maand, maar probeer om de dag 10k stappen te doen.

Ben zeer gecharmeerd van de Frontier dial die de Galaxy watch 6 classic (47mm) ook heeft.

Moet ik meer uitgeven dan X of een watch 6 halen voor (hopelijk LTE 130,- euros)

Zoek je een smartwatch met sportfuncties of een sportswatch met smartwatch functies. Want daar ga je je antwoord in vinden denk ik. Ik ben juist overgestapt van Samsung Watch 6 (met draai bezel) naar een Garmin omdat ik meer focus wil op sporten. En de smartwatch opties die Garmin ook heeft zijn voor mij voldoende. En een ander punt wat de batterijduur. De Samsung watch moest ik elke 1,5 dag opladen, de Garmin gaat zo 10-14 dagen mee afhankelijk van wat je doet aan activiteiten.

Als ik jouw wensen zo lees denk ik dat je meer een smartwatch zoekt die ook wat kan met hardlopen/stappentellen. Dan is de nieuwe Samsung watch (of 1 type eronder vanwege de goedkopere prijs) toch prima? Ik was oprecht heel erg te spreken over de Watch 6. Prachtig ding, Wear OS vond ik erg prettig en ik had wel een ritme gevonden qua slim opladen zodat het me nooit gedoe en gezeur koste. Maar ik heb het door genoemde redenen toch ingeruild voor een Garmin Forerunner 265.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bad Brains schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:23:

Waaraan voldoet de S3 frontier dan niet waardoor je op zoek bent naar een nieuwe smart watch?
En wat bedoel je met ‘moet ik meer uitgeven dan X’?

Wat vind je belangrijk? Smart watch functies? Batterijduur? Sport/training metrics? 10k stappen tellen doen namelijk alle huidige smart watches. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
En vind je betrouwbaarheid van de (hartslag)data een dingetje? Ik heb begrepen dat pas vanaf de laatste versie van Samsungs smartwatch dat de sensoren op orde zijn, alle versies daarvoor vielen behoorlijk door de mand bij o.a. goeroe DC Rainmaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
walterworld schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 21:42:

Tsja.. enerzijds denk ik: waar zit tegenwoordig géén pfas in. Maar anderzijds bedenk ik ook: als ik mijn horloge lang om heb krijg ik irritaties op de huid, komt dat dan daardoor? Hoe dan ook, het zou fijn zijn als je als consument in ieder geval wéét in welke bandjes het wel en niet zit, zodat je weloverwogen een keuze kan maken. Ik lees in het artikel dat je nu beter goedkoper siliconen bandjes kan kopen dan dure bandjes? Wonderlijk. Zelf wil ik sowieso een nieuw bandje voor mijn fenix, en met dit in het achterhoofd ga ik misschien toch op een andere manier kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
walterworld schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 21:42:

Garmin staat er niet bij, dus ik zit goed. :+

Maar ik doe er niet zoveel mee. Het onderzoek heeft het over 'verhoogde' contentraties, ofwel meer dan je zou denken in eerste instantie. Maar dat is nog wat anders dan 'hoge' concentraties zoals ons eigen artikel schetst in mijn ogen.
Ik ga hier geen gedrag door veranderen maar wel goed dat er ook naar dit soort dingen gekeken wordt. Fabrikanten moet je een beetje kort houden dus dit soort bevindingen zullen het op langere termijn weer beter maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mainuz
  • Laatst online: 07-09 17:43
Die hebben ze daar helaas al een tijdje niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:40

itarix

404 soul not found

Heeft iemand ervaring met de Garmin couch voor gewichtheffen / krachttraining?

Het idee was om geheel op Garmin de oefeningen te doen met voorbeeld wat je moet doen.

Ik ben nu net door de eerste week heen waarbij er een inschatting is gemaakt op hoezwaar ik kan tillen.

Het valt op dat veel oefeningen een foutmelding geven als je het voorbeeld wilt openen. Dit lijkt te komen doordat er bij veel oefeningen geen filmpje en omschrijving zit.

Ligt dit aan mijn setup of hebben meerdere mensen hier last van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjjRXmhHJ4hoBseebpZWqeRnbRI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QC7LaMcFwsbtuoCnkvE0lfEP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIto7hloaLOYKnW4Jj1Z0jOCnzk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZtBooN1bEbfPo3w0RVGdxff1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4gu3eDCqCZOt66cYDlAsjwmLK4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t5U2c2cXsqHK0c8s7hHVDMZY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Klopt had ik ook. Het is een nieuw onderdeel dus ik denk dat er nog wat bugs inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Ik gebruik het ook sinds kort(Fenix 8)maar gebruik nu nog iedere keer de vrije training. Je kan na de set het gewicht en herhalingen aanpassen. Nadeel is dat niet alle oefeningen er in staan. Leuke gadget , maar log nu gewoon nog in andere app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:49
Meer mensen 2 kleuren bij de hartslag gegevens in Connect? Rood en Blauw. Kan ook even niet vinden wat de reden is. Is vanaf vannacht 000 uur.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Meer mensen 2 kleuren bij de hartslag gegevens in Connect? Rood en Blauw. Kan ook even niet vinden wat de reden is. Is vanaf vannacht 000 uur. Staat ook Zone 5 bij maar met een HS onder de 80 is dit echt geen zone 5.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Devke schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:03:
Meer mensen 2 kleuren bij de hartslag gegevens in Connect? Rood en Blauw. Kan ook even niet vinden wat de reden is. Is vanaf vannacht 000 uur.
Dat staat er letterlijk bij 😏. Je kan ook nog op de help button drukken voor meer tekst en uitleg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmjjbbGBXe-dqZHJS1-eMKqvTQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gr2E7vBtyVJ5HvtMrzMS2jEz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 04-01-2025 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Juancho schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:08:
[...]

Dat staat er letterlijk bij 😏. Je kan ook nog op de help button drukken voor meer tekst en uitleg.

[Afbeelding]
Ik bedoel de dagelijkse metingen. Die zijn standaard blauw. 1 dag is er nu weer van rood naar blauw gegaan en van een paar dagen terug zie ik is hij nog wel rood / blauw is. Bug dan denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAt7NXfXp747fK9ZMERq9xPcpDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBlVY3cskIGtJNOMnYBW67J5.jpg?f=fotoalbum_large

Edit... ook deze is nu blauw weer. Bug denk ik ff dan.

[ Voor 24% gewijzigd door Devke op 04-01-2025 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:16

Roozzz

Plus ultra

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden.

-edit-
Dank voor het toevoegen :)

In connect is dit bij mij nog altijd een kleurverloop van grijsblauwig naar blauw.

[ Voor 66% gewijzigd door Roozzz op 04-01-2025 14:23 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Roozzz schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:19:
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden.

-edit-
Dank voor het toevoegen :)

In connect is dit bij mij nog altijd een kleurverloop van grijsblauwig naar blauw.
Hier nu ook weer. Ik dacht ik wellicht iets gemist had rondom een update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
PaulC schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:05:
[...]

Wij hebben een Tanita RD953 ‘smart’scale.
Verbindt wel niet met Garmin connect, maar wel vrij tevreden over. (Heeft zijn eigen app)
Ik heb sinds kort een Garmin Instinct 2. Heb al jaren een Tanita BC545N weegschaal, die van alles meet: gewicht, vet%, water%, spiermassa, etc. Heeft alleen geheugen, geen manier om de gegevens te downloaden. Dus ik zet de gegevens handmatig in een spreadsheet. Nu kwam ik een tool tegen, waarbij je de gegevens in kunt voeren (of via command line vullen) en per meting een fit file te genereren. Deze kun je dan eenvoudig importeren in Garmin Connect.

Afbeeldingslocatie: https://github.com/akryvtsun/weight2fit/raw/master/misc/windows.png

Je moet wel java geïnstalleerd hebben, daarna is het een kwestie van runnen en invullen.

code:
1
%JAVA_HOME%\java.exe -jar weight2fit-win64-1.5.jar

Nu staat die data van al die jaren ook in Garmin Connect. Bij "Gezondheidsstatistieken Gewicht" staan nu ook die andere gegevens en je kunt bijvoorbeeld het lichaamsvet% kiezen in de grafiek. Tevens staat het lichaamsvet% bij "Fitnessleeftijd", bijvoorbeeld:

Op schema
Lichaamsvet
Behoud 16.3%

[ Voor 13% gewijzigd door ZuinigeRijder op 05-01-2025 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Juancho schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:55:
Klopt had ik ook. Het is een nieuw onderdeel dus ik denk dat er nog wat bugs inzitten.
Nee hoor, die animaties bestaan al heel lang, ik heb ze ook op mijn horloge. Er is alleen een bepaalde basis set aan oefeningen die een animatie heeft, alle varianten daarop meestal niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gonadan schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:09:
[...]

Nee hoor, die animaties bestaan al heel lang, ik heb ze ook op mijn horloge. Er is alleen een bepaalde basis set aan oefeningen die een animatie heeft, alle varianten daarop meestal niet.
De Garmin Strengt coach is er pas net hoor. Dat animaties al bestonden wil niet zeggen dat toevallig alles werkt na toevoegen gecombineerde zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Ik overweeg om een Garmin sporthorloge (Fenix 7s Pro / Epix 2s) aan te schaffen, maar ik vroeg mij af of de kaartjes op een klein horloge schermpje wel nuttig zijn.

Op mijn telefoon heb ik de OsmAnd app met de zeer gedetailleerde OpenStreetMap kaarten.

Ik maak vaak gebruik van de gedetailleerde kaarten op mijn telefoon gedurende wandelen, hiking of op de fiets. Zelfs hele kleine paadjes zijn vaak ingetekend, waardoor het makkelijk navigeren is.

Zonder enige ervaring met sporthorloges stel ik mij voor dat de kaarten op het kleine scherm minder gedetailleerd zullen zijn en de hardware minder krachtig om een route te te herberekenen als je van een voorgenomen route bent afgeweken. Klopt dit of is dit een achterhaald vooroordeel?

Kortom, hoe goed werken de kaarten op een sporthorloge in de praktijk? Kan een sporthorloge met GPS en kaart-support een smartphone met OpenStreetMaps vervangen voor navigeren te voet en op de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Juancho schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:56:
De Garmin Strengt coach is er pas net hoor. Dat animaties al bestonden wil niet zeggen dat toevallig alles werkt na toevoegen gecombineerde zaken.
Klopt, maar het bekijken van animaties vanuit een oefening is niet nieuw. In zou het wel vreemd vinden als dat ineens stuk zou gaan omdat je toevallig ook oefeningen vanuit een coach plan kan benaderen. Maar goed, 't blijft wel software van Garmin. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 08:56
HyperH schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:31:
Ik overweeg om een Garmin sporthorloge (Fenix 7s Pro / Epix 2s) aan te schaffen, maar ik vroeg mij af of de kaartjes op een klein horloge schermpje wel nuttig zijn.

Op mijn telefoon heb ik de OsmAnd app met de zeer gedetailleerde OpenStreetMap kaarten.

Ik maak vaak gebruik van de gedetailleerde kaarten op mijn telefoon gedurende wandelen, hiking of op de fiets. Zelfs hele kleine paadjes zijn vaak ingetekend, waardoor het makkelijk navigeren is.

Zonder enige ervaring met sporthorloges stel ik mij voor dat de kaarten op het kleine scherm minder gedetailleerd zullen zijn en de hardware minder krachtig om een route te te herberekenen als je van een voorgenomen route bent afgeweken. Klopt dit of is dit een achterhaald vooroordeel?

Kortom, hoe goed werken de kaarten op een sporthorloge in de praktijk? Kan een sporthorloge met GPS en kaart-support een smartphone met OpenStreetMaps vervangen voor navigeren te voet en op de fiets?
Vervangen: neen
Maar als ik door een stad ergens naar toe moet is het handiger op de horloge te volgen (450x450pixels) dan constant met een vlaggeschip in de hand te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:00
Devke schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:17:
[...]

Ik bedoel de dagelijkse metingen. Die zijn standaard blauw. 1 dag is er nu weer van rood naar blauw gegaan en van een paar dagen terug zie ik is hij nog wel rood / blauw is. Bug dan denk ik.

[Afbeelding]

Edit... ook deze is nu blauw weer. Bug denk ik ff dan.
Wanneer je je telefoon een kwartslag draait, zie je een kleurverloop voor de hartslag 'range'
bij mij is het grijs bij rust en loopt op tot geel/oranje tijdens een activiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
bluek schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:45:
[...]

Wanneer je je telefoon een kwartslag draait, zie je een kleurverloop voor de hartslag 'range'
bij mij is het grijs bij rust en loopt op tot geel/oranje tijdens een activiteit
Klopt. Herken het. Echter vond ik dat rood zo raar de hele dag. Het lijkt wel of er een basislijn loopt. Alles daarboven is rood. Een HS van 80 noem ik niet echt inspanning bv. De kleuren waren later weer zoals gewend. Ook van de vorige dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre_J

De kaarten van Garmin zijn ook van osm dus verwacht dat het detailniveau gelijk is.
Route berekenen of herberekenen is een langzaam verhaal op de Garmin, maar als jij een route hebt ingeladencen je wijkt er vanaf kan je wel goed zien waar je loopt/fietst en eventueel wat uitzoomen en inschatten hoe je weer op je route komt denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler

Geen ervaring met route herberekenen, loop meestal vaste routes :D

Maar ik gebruik het meestal in de bergen/bossen en daar staan ook vaak de kleinere paadjes op. Dat is prima te zien op mijn Fenix 7s pro, hardlopend geen probleem. Wandelend nog beter, want dan heb je iets meer tijd om op je horloge te kijken. Je kan ook zoomen en pannen (met touch screen).

Als het echt heel belangrijk is (en batterij iets minder), dan zou ik voor de Epix 2 gaan. Meer resolutie dus nog beter zichtbare kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:11
Ik heb de laatste tijd twee keer iets geks gehad met mijn Garmin 235 in combinatie met een Garmin HRM-pro strap.

Na de training krijg ik een training effect score van 1.0, terwijl ik bij een vergelijkbare training normaal een 4+ score krijg. Ik heb dit nu twee keer in een maand tijd gehad. Alle andere metingen zijn er zoals gewoonlijk. Ik vind die score wel een leuk statistiekje om de intensiteit mee af te lezen en vind het dan jammer dat hij ontbreekt.

Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen?

[ Voor 4% gewijzigd door SlaadjeBla op 05-01-2025 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
PaulC schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:08:
Vervangen: neen
Maar als ik door een stad ergens naar toe moet is het handiger op de horloge te volgen (450x450pixels) dan constant met een vlaggeschip in de hand te lopen.
Misschien was ik iets te generiek in mijn bewoordingen. Uiteraard wil ik niet mijn smartphone vervangen door een sporthorloge, maar het zou wel fijn zijn om de smartphone thuis te laten bij hardlopen of op het horloge te kunnen kijken zodat je niet met een telefoon in de hand hoeft te lopen zoals je zegt.

In welk opzicht vind jij de ervaring op en sporthorloge slechter? Is het de lage resolutie? Trage response? Beperkte batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
Andre_J schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:11:
De kaarten van Garmin zijn ook van osm dus verwacht dat het detailniveau gelijk is.
Het kan zijn dat ik dan verkeerde reviews (internationale kaarten) heb gelezen, maar ik zag wisselende kaarten. Sommige leken gedetailleerd (handmatig gedownload?) en andere leken heel basic met alleen grote wegen en namen van water en steden. Of zijn dat kaarten die je verder kunt inzoomen voor meer detail? (zou kunnen, maar dat zie je niet in foto's van een review)
Route berekenen of herberekenen is een langzaam verhaal op de Garmin, maar als jij een route hebt ingeladencen je wijkt er vanaf kan je wel goed zien waar je loopt/fietst en eventueel wat uitzoomen en inschatten hoe je weer op je route komt denk ik zo.
Dat is in mijn optiek meestal ook goed genoeg. Ik zou echter wel graag de mogelijkheid willen hebben om halverwege een route spontaan kunnen beslissen nog een andere route te gaan lopen. Is dit triviaal te realiseren of moet je daar trucs voor uithalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Een telefoon met krachtige processor en groot scherm werkt gewoon soepeler, dat gaat een horloge nooit evenaren. Maar buiten in het wild is het wel erg lekker als je horloge dat kan. Zeker bij een vooraf ingestelde wandeling of hardloop route is dat lekker want dan kan je telefoon weggestopt blijven.

Het detailniveau is veel over gezegd, maar afhankelijk van je zoomniveau is het gewoon compleet. Zeker voor het maken van routes.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
kepler schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:18:
Geen ervaring met route herberekenen, loop meestal vaste routes :D
Bij hardlopen lijkt mij dat ook heel logisch. Bij wandelen / hiken wil je soms ook wel eens spontaan op je gevoel lopen en dan van een willekeurig punt de weg terug naar huis / tent / auto terug kunnen vinden.
Maar ik gebruik het meestal in de bergen/bossen en daar staan ook vaak de kleinere paadjes op. Dat is prima te zien op mijn Fenix 7s pro, hardlopend geen probleem. Wandelend nog beter, want dan heb je iets meer tijd om op je horloge te kijken.
Thnx. Dat is eigenlijk precies de use-case die ik ook voor ogen heb. Goed om te weten dat het op een Fenix 7s Pro functioneert ondanks het kleinere scherm!
Je kan ook zoomen en pannen (met touch screen).
Werkt het zoomen / pannen enigszins behoorlijk of mag ik er niet te veel van verwachten?
Als het echt heel belangrijk is (en batterij iets minder), dan zou ik voor de Epix 2 gaan. Meer resolutie dus nog beter zichtbare kaarten.
Ja, de Epix 2 had ik naast de Fenix 7s Pro inderdaad ook op mijn shortlist staan. Ik vind het lastig om in te schatten of een AMOLED of MIPS mij beter zou bevallen, omdat ik geen ervaring heb met sporthorloges en ze ook niet kan vergelijken. Ik nijg naar MIPS, omdat het iets gunstiger is voor de batterij en ik het niet nodig vind om mijn smartphone middels een sporthorloge te bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
HyperH schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:46:
Ik nijg naar MIPS, omdat het iets gunstiger is voor de batterij en ik het niet nodig vind om mijn smartphone middels een sporthorloge te bedienen.
De keuze voor een bepaald type scherm maakt niets uit voor de bediening...

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre_J
HyperH schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:35:
[...]

[...]

Dat is in mijn optiek meestal ook goed genoeg. Ik zou echter wel graag de mogelijkheid willen hebben om halverwege een route spontaan kunnen beslissen nog een andere route te gaan lopen. Is dit triviaal te realiseren of moet je daar trucs voor uithalen?
Wil je echt een andere route spontaan beslissen dan sta je meestal stil denk ik, dan kan je uiteraard via Garmin Connect een nieuwe route in je toestel schieten.
In osmand kan je de route maken en exporteren,dan in Garmin Connect importeren.
Ik weet echter niet of dat tijdens een activiteit ook kan, of dat deze eerst gestopt moet worden met de mogelijom m later weer te starten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:21
Ja je kan tijdens je activiteit een andere course laden. Op mijn forerunner 945 is het longpress up.

Maar die samenstellen op je horloge lijkt me lastig. Je kan wel back to start doen enzo.

[ Voor 31% gewijzigd door Stefangrp op 05-01-2025 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
Gonadan schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:39:
Een telefoon met krachtige processor en groot scherm werkt gewoon soepeler, dat gaat een horloge nooit evenaren.
Ja, dat begrijp ik. De vraag is eigenlijk meer of het in de praktijk werkbaar is of meer een gimmick. Als ik jullie begrijp zijn de kaarten op een Garmin dus prima te gebruiken in de praktijk waarvoor ik het zou willen gebruiken, namelijk: hardlopen, wandelen, hiken, etc. in het bos of buitengebied.
Maar buiten in het wild is het wel erg lekker als je horloge dat kan. Zeker bij een vooraf ingestelde wandeling of hardloop route is dat lekker want dan kan je telefoon weggestopt blijven.
Dat is voor mij het voornaamste argument om een (duurder) sporthorloge zoals de Fenix Pro / Epix 2 te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
JaVaWa schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:49:
De keuze voor een bepaald type scherm maakt niets uit voor de bediening...
In sommige reviews wordt gesuggereerd dat AMOLED vooral handig is als je het als smartwatch wilt gebruiken om berichten te lezen, reageren, etc.
Zoals gezegd heb ik geen vergelijkingsmateriaal dus ik vind het lastig inschatten wat in de praktijk prettig is. Wat mij betreft hoef ik geen berichten van mijn telefoon op een sporthorloge te lezen. Ik draag wel vaak een gepolariseerde zonnebril dus dan is MIPS misschien voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
Andre_J schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:51:
Wil je echt een andere route spontaan beslissen dan sta je meestal stil denk ik, dan kan je uiteraard via Garmin Connect een nieuwe route in je toestel schieten.
Ja, ik denk dat je tijdens een wandeling prima even stil kunt staan en je telefoon pakken om een nieuwe route naar je horloge te uploaden.
In osmand kan je de route maken en exporteren,dan in Garmin Connect importeren.
Ik weet echter niet of dat tijdens een activiteit ook kan, of dat deze eerst gestopt moet worden met de mogelijom m later weer te starten
Dank je wel voor deze suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
Stefangrp schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:52:
Ja je kan tijdens je activiteit een andere course laden. Op mijn forerunner 945 is het longpress up.

Maar die samenstellen op je horloge lijkt me lastig. Je kan wel back to start doen enzo.
Wat bedoel je met back to start? Dat je het horloge je de kortst mogelijke route naar je startpunt laat navigeren? Kan dat alleen naar het startpunt of ook naar een ander punt, zoals het eindpunt bijvoorbeeld? (dat zou wel praktisch zijn om in geval van nood snel naar de gewenste bestemming te kunnen navigeren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:21
HyperH schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:11:
[...]

Wat bedoel je met back to start? Dat je het horloge je de kortst mogelijke route naar je startpunt laat navigeren? Kan dat alleen naar het startpunt of ook naar een ander punt, zoals het eindpunt bijvoorbeeld? (dat zou wel praktisch zijn om in geval van nood snel naar de gewenste bestemming te kunnen navigeren)
Dat eerste.
Ik zag laatst ook POI's staan dus dat kan ook, en misschien nog wel meer, maar dat gebruik ik nooit.
Ik loop hier in de buurt, kijk tussendoor even op Google Maps, of ik zet een gpx bestandje van een leuke route op mijn horloge en volg die.
Op straat gaat dat prima, in het bos met kronkelpaadjes, smal, begroeid en geen haakse bochten gaat het nog wel eens mis. Maar dan zie je snel genoeg hoe je dat corrigeren moet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
De Fenix kan zeker wel ter plekke een route plannen, dat heb ik wel eens gedaan.
Herberekenen schijnt ook te kunnen, maar heb ik nooit nodig gehad.

Wat betreft amoled vs MIP. Ik heb gekozen voor MIP omdat ik geen smartphone aan mn pols wilde hebben, en ik perse altijd de tijd wil zien (zonder pols beweging). Bijkomend voordeel is iets meer batterij, maar begrepen dat het met always-on-display uit bij amoled wel meevalt.

Wat betreft het zoomen en pannen, dat werkt voor een horloge prima. Ik heb het van de week nog gebruikt omdat ik mn beginpunt verkeerd had ingesteld en dus handmatig via de kaart naar de start van de route moest navigeren. Dat ging meer dan prima.

Ik heb weinig ervaring met navigeren op de smartphone met wandelen, maar zoals gezegd bevalt het mij met mn horloge meer dan prima. Gaat vast beter op de smartphone, maar dat gaat niet met hardlopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
HyperH schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:04:
In sommige reviews wordt gesuggereerd dat AMOLED vooral handig is als je het als smartwatch wilt gebruiken om berichten te lezen, reageren, etc.
Dat gaat met een MIP scherm net zo goed, ook al is de resolutie lager en zijn de kleuren wat fletser.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 22:06
Mijn vrouw en ik zijn ons aan het orienteren naar een nieuwe "sporthorloge". We hebben eigenlijk altijd Fitbit gehad, maar de kwaliteit was gewoon slecht. Meedere keren nieuwe gekregen en altijd na een X aantal maanden dan is het bandje kapot, connectie problemen,etc.

Willen maximaal rond de 250 euro uitgeven. We zijn dus uitgekomen bij de Vivoactive 5 & Forerunner 165.

Wat we ermee gaan doen?
De fitbit was vooral gebruikt om een beetje te kijken hoeveel stappen je zet / zwemmen (woon op Cyprus, zwem dus het hele jaar door) / trappen omhoog/omlaag (gebruik erg vaak de trap ivm werk, dus leuk om te zien / loop +/- 3 keer per dag met de hond 30 minuten / en jog af-en-toe / slaap en hartslag

Vrouwlief gaat weer naar de gym, en wilt graag bijhouden hoe de hartslag gaat, verbranden van de calories, etc.

Ik wil eigenlijk weer mijn oude vorm aannemen. Er moet dus 20kg af =), wil weer graag rond de 85kg zitten ipv 108. Ik ga dus weer beginnen met joggen/hardlopen & gewicht heffen. Ook ga ik waarschijnlijk weer airsoft oppakken, na bijna 2 jaar te zijn gestopt. Wil hem dus dan ook graag omhouden en niet direct met de eerste BB dood hebben.

- De 165 is plastic maar krast minder dan de active5
- Vivoactive heeft meer opties ivm boxing/pilates.
- De165 heeft meer sensoren
- De165 is nieuwer
- De 165 is groter
- De Vivoactive ziet er wat meer chique uit

Ook zitten kijken naar de Coros Pace 3. Ziet er ook denk ik prima uit en erg close naar de forerunner 165, maar er is geen official distributor op Cyprus. Dus mocht er wat fout gaan, dan ben ik hem waarschijnlijk lang kwijt.

Wat raden jullie aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Nu online
da_PSI schreef op maandag 6 januari 2025 @ 01:02:
trappen omhoog/omlaag (gebruik erg vaak de trap ivm werk, dus leuk om te zien
De Vivoactive 5 heeft geen barometer en kan dus geen trappen tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 08:56
JaVaWa schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:51:
[...]

Dat gaat met een MIP scherm net zo goed, ook al is de resolutie lager en zijn de kleuren wat fletser.
Amoled heeft 3 a 4 keer zo veel pixels, dus scherper dan mips.
Wat niet wil zeggen dat je de kaart niet moet inzoomen.
En net die bediening is wat lastiger dan op een smartphone > needs some practice.
NB: kaarten en navigatie werkt ook prima op een 965 met amoled ( betaalbaarder dan epic en fenix)
En de 965 gaat bij mij gemiddeld een dag of 10 mee (met een run om de 2 dagen met gps tracking in multisat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Sowieso een zweetbandje o.i.d. om je horloge bij het airsoften, ik zou het risico niet nemen dat hij er zelf tegen moet kunnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 23:40
Over navigeren met je horloge, mijn ervaring met mijn 955 is dat het prima werkt, we huren in het buitenland wel eens een (e)MTB om er spontaan een rit te maken. Ik gebruik mijn horloge dan voor navigatie en dat gaat prima. Touchscreen is wel aan te raden ivm pannen/zoomen, hoewel het ook kan met enkel de knoppen.

Herberekenen is in mijn ervaring altijd goed gegaan. En over het detailniveau van de kaart, zolang je paden op de kaart staan is het vaak natuurlijk voldoende om te weten of je links of rechts moet, ongeacht of je het pad op dat moment op je schermpje ziet. Dus in de praktijk is voor mij zelfs het low-res scherm (en bijbehorende traagheid) prima acceptabel.

Waar ik wel aan moet denken, als ik 5 uur ga fietsen met horloge constant aan op navigatie (en dus kaartweergave) dan vreet hij accu. Als ik weet dat ik zoiets ga doen zorg ik er dus wel voor dat het horloge vol is, want tijdens zo'n rit 60% accu verbruiken is me al eens gelukt.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
PaulC schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:28:
[...]

Amoled heeft 3 a 4 keer zo veel pixels, dus scherper dan mips.
Wat niet wil zeggen dat je de kaart niet moet inzoomen.
En net die bediening is wat lastiger dan op een smartphone > needs some practice.
NB: kaarten en navigatie werkt ook prima op een 965 met amoled ( betaalbaarder dan epic en fenix)
En de 965 gaat bij mij gemiddeld een dag of 10 mee (met een run om de 2 dagen met gps tracking in multisat)
De opmerking was dat AMOLED beter zou zijn voor het lezen van berichten. Op beide schermtypen wordt de tekst even groot afgebeeld, dus daar maakt het niets voor uit.

Bij kaarten is de hogere resolutie wel een voordeel, maar je ziet met 3 à 4x zoveel pixels beslist niet 3 à 4x zoveel detail. De hoeveelheid detail is afhankelijk van het zoomlevel en wordt afgestemd op de gemiddelde gebruiker (al kun je de mate van detail meestal nog wel in een aantal standen aanpasssen).

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
De hoeveelheid detail op de kaarten is hetzelfde, maar het kan inderdaad wel verschillen hoe goed dingen weergegeven worden. Met name ook het aantal kleuren verschilt waardoor kleurverlopen in landschappen er op amoled soms beter uit komen.

Verder is er qua UI en gebruik geen verschil, het is puur cosmetisch.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
AMOLED ziet er gewoon mooier, strakker en gaver uit vind ik. Geeft wat meer een smartwatch gevoel aan de Garmin.

Maargoed, dat zal voor een ieder anders kunnen zijn 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karazz
HyperH schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:54:
[...]

Ja, dat begrijp ik. De vraag is eigenlijk meer of het in de praktijk werkbaar is of meer een gimmick. Als ik jullie begrijp zijn de kaarten op een Garmin dus prima te gebruiken in de praktijk waarvoor ik het zou willen gebruiken, namelijk: hardlopen, wandelen, hiken, etc. in het bos of buitengebied.
Zéker goed bruikbaar. Afgelopen weekend nog een zelfgemaakte route gelopen van zo'n 24km met mijn Fenix 7. Als de route eenmaal geladen is, is het via de Garmin functioneel gezien 100% vergelijkbaar met smartphone.

Zelf maak ik mijn routes op komoot en stuur ik vervolgens naar mijn garmin. Daar kan ik een hardloopactiviteit starten en vervolgens eenvoudig de route laden die ik wil gebruiken.

Herberekenen heb ik zelf geen ervaring mee, als ik nu van mijn route afwijk krijg ik een lijntje te zien met de afstand terug naar de route.

[ Voor 3% gewijzigd door karazz op 06-01-2025 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Mijn vrouw en ik zijn ons aan het orienteren naar een nieuwe "sporthorloge". We hebben eigenlijk altijd Fitbit gehad, maar de kwaliteit was gewoon slecht. Meedere keren nieuwe gekregen en altijd na een X aantal maanden dan is het bandje kapot, connectie problemen,etc.

Willen maximaal rond de 250 euro uitgeven. We zijn dus uitgekomen bij de Vivoactive 5 & Forerunner 165.

Wat we ermee gaan doen?
De fitbit was vooral gebruikt om een beetje te kijken hoeveel stappen je zet / zwemmen (woon op Cyprus, zwem dus het hele jaar door) / trappen omhoog/omlaag (gebruik erg vaak de trap ivm werk, dus leuk om te zien / loop +/- 3 keer per dag met de hond 30 minuten / en jog af-en-toe / slaap en hartslag

Vrouwlief gaat weer naar de gym, en wilt graag bijhouden hoe de hartslag gaat, verbranden van de calories, etc.

Ik wil eigenlijk weer mijn oude vorm aannemen. Er moet dus 20kg af =), wil weer graag rond de 85kg zitten ipv 108. Ik ga dus weer beginnen met joggen/hardlopen & gewicht heffen. Ook ga ik waarschijnlijk weer airsoft oppakken, na bijna 2 jaar te zijn gestopt. Wil hem dus dan ook graag omhouden en niet direct met de eerste BB dood hebben.

- De165 is nieuwer
- De 165 is groter

Ook zitten kijken naar de Coros Pace 3. Ziet er ook denk ik prima uit en erg close naar de forerunner 165, maar er is geen official distributor op Cyprus. Dus mocht er wat fout gaan, dan ben ik hem waarschijnlijk lang kwijt.

Kijk ook eens naar de Garmin Instinct 2, heeft een MIP display (always on) en lange accuduur en 100 meter waterdicht. Er is ook een kleinere variant, de 2S. Heeft ook multisport feature, welke de 165 niet heeft. Ik heb er pas geleden een voor 179 euro gekocht gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Nu online
Omdat Garmins productaanbod nog niet groot genoeg was en het nog niet moeilijk genoeg was om een keuze te maken hebben ze nu ook een Instinct 3 met jawel, een AMOLED scherm.
https://www.garmin.com/nl-NL/p/1316397

En ook nog een MIP versie en een goedkopere E versie.

Zo op het oog heel erg vergelijkbaar qua specs met een Forerunner 265

[ Voor 9% gewijzigd door Hathi op 06-01-2025 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:25
Ik fiets bijna altijd op de route die ik op mijn horloge heb staan. De kaarten zijn echt prima. Ipv steeds te kijken, krijg ik spraakberichten op mijn headset. (Volgende vork linksaf oid).

En als ik in de war ben kijk ik op mijn horloge. Elk bospaadjes staat keurig op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz

Wat we ermee gaan doen?

- De165 is nieuwer
- De 165 is groter

Persoonlijk zou ik gaan voor een 2e hands fenix 6 pro, die zie ik regelmatig voorbij komen voor het bedrag dat je noemt.

Wellicht dat je de fenix 7 ook af en toe op de kop kunt tikken voor iets wat in die buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
PaulC schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:28:
De Garmin Forerunner 965 had ik initieel ook op mijn lijstje gezet, maar had ik min of meer afgeschreven vanwege verouderde hardware. Met name de hartslagsensor en hartslagmeting vind ik belangrijk. Dat zou bij de horloges met de 'nieuwe' hartslagsensor beter moeten zijn. De Forerunner heeft nog het oudere type sensor en de Fenix 7 Pro, Epix 2, Venu 3 hebben allemaal de nieuwe sensor. De Fenix 7 Pro, Epix 2 en Venu 3 zouden zelfs ECG en boezemfibrillatie-detectie ondersteuning bieden en de Forerunner niet.

Natuurlijk is harstlagmeter op de borst nauwkeuriger en dat vind ik ook prima tijdens een training, maar voor algemene fitheid tracking gedurende de nacht en (werk-)dag is het fijner om een horloge te hebben die dat voor zijn rekening neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
ElPaco schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:25:
Waar ik wel aan moet denken, als ik 5 uur ga fietsen met horloge constant aan op navigatie (en dus kaartweergave) dan vreet hij accu. Als ik weet dat ik zoiets ga doen zorg ik er dus wel voor dat het horloge vol is, want tijdens zo'n rit 60% accu verbruiken is me al eens gelukt.
Mijn telefoon vreet ook accu als ik op GPS navigeer en een accu van een horloge is dan ook nog eens kleiner. Als ik het goed begrepen heb zou het wel mogelijk moeten zijn om het horloge met een powerbank op te laden terwijl het actief is. Je kunt het dan alleen niet om je pols dragen i.v.m. de contact-puntjes waar de laadkabel in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
karazz schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:23:
Zéker goed bruikbaar. Afgelopen weekend nog een zelfgemaakte route gelopen van zo'n 24km met mijn Fenix 7. Als de route eenmaal geladen is, is het via de Garmin functioneel gezien 100% vergelijkbaar met smartphone.
Dit klinkt mij als muziek in de oren. Het maakt de Fenix / Epix voor mij heel interessant!
Zelf maak ik mijn routes op komoot en stuur ik vervolgens naar mijn garmin. Daar kan ik een hardloopactiviteit starten en vervolgens eenvoudig de route laden die ik wil gebruiken.
Komoot kende ik niet. Gebruik je daar een premium abonnement voor of volstaat het éénmalige aan te schaffen 'maps' account ook?
Herberekenen heb ik zelf geen ervaring mee, als ik nu van mijn route afwijk krijg ik een lijntje te zien met de afstand terug naar de route.
Het gaat mij vooral om deze situatie: Stel je loopt een route van A naar D met tussentijdse waypoints B en C. Als je dan afwijkt voor je waypoint B had bereikt en zo ver doorloopt dat je besluit om niet mer terug te lopen naar B, maar verder te lopen naar waypoint C. Kan de Garmin daar mee overweg of blijft hij je dan terug sturen naar waypoint B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hathi schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:08:
Omdat Garmins productaanbod nog niet groot genoeg was en het nog niet moeilijk genoeg was om een keuze te maken hebben ze nu ook een Instinct 3 met jawel, een AMOLED scherm.
https://www.garmin.com/nl-NL/p/1316397

En ook nog een MIP versie en een goedkopere E versie.

Zo op het oog heel erg vergelijkbaar qua specs met een Forerunner 265
Oh men, ze blijven maar variaties uitbrengen... Op zich ook wel te begrijpen, maar overzichterlijker maakt het het allemaal niet.

Nou ja, ik wacht toch op een eventuele Forerunner 975 ;)
bwernsen schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:09:
Ik fiets bijna altijd op de route die ik op mijn horloge heb staan. De kaarten zijn echt prima. Ipv steeds te kijken, krijg ik spraakberichten op mijn headset. (Volgende vork linksaf oid).

En als ik in de war ben kijk ik op mijn horloge. Elk bospaadjes staat keurig op de kaart.
Heb alleen het idee dat soms erg onlogische routes worden aangegeven... Soms WEET ik dat x de snelste/kortste is maar word ik toch via y geroute met een extra omweggetje. Moet misschien nog eens extra kijken naar plan opties, kan zijn dat er meer op basis van populaire routes wordt geplanned (al dacht ik snelste te hebben geselecteerd al).

Voor hiken, hardlopen, etc is het echt ideaal... Niet alleen de routes zelf, duidelijk en idd alle paadjes staan erop maar ook dat je uberhaupt even kan uitzoomen en kijken of een bepaald weggetje of pad misschien ook uitkomt waar je heen wil. Fijn om wat meer algemeen overzicht te hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door m0ridin op 06-01-2025 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
bwernsen schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:09:

Ik had mij niet gerealiseerd dat de Garmins zelfs ingesproken navigatie berichten naar een hoofdtelefoon zou kunnen sturen! Dat klinkt super handig inderdaad.
Pagina: 1 ... 306 ... 322 Laatste