Mijn vrouw en ik zijn ons aan het orienteren naar een nieuwe "sporthorloge". We hebben eigenlijk altijd Fitbit gehad, maar de kwaliteit was gewoon slecht. Meedere keren nieuwe gekregen en altijd na een X aantal maanden dan is het bandje kapot, connectie problemen,etc.
Willen maximaal rond de 250 euro uitgeven. We zijn dus uitgekomen bij de Vivoactive 5 & Forerunner 165.
Wat we ermee gaan doen?
De fitbit was vooral gebruikt om een beetje te kijken hoeveel stappen je zet / zwemmen (woon op Cyprus, zwem dus het hele jaar door) / trappen omhoog/omlaag (gebruik erg vaak de trap ivm werk, dus leuk om te zien / loop +/- 3 keer per dag met de hond 30 minuten / en jog af-en-toe / slaap en hartslag
Vrouwlief gaat weer naar de gym, en wilt graag bijhouden hoe de hartslag gaat, verbranden van de calories, etc.
Ik wil eigenlijk weer mijn oude vorm aannemen. Er moet dus 20kg af =), wil weer graag rond de 85kg zitten ipv 108. Ik ga dus weer beginnen met joggen/hardlopen & gewicht heffen. Ook ga ik waarschijnlijk weer airsoft oppakken, na bijna 2 jaar te zijn gestopt. Wil hem dus dan ook graag omhouden en niet direct met de eerste BB dood hebben.
- De 165 is plastic maar krast minder dan de active5
- Vivoactive heeft meer opties ivm boxing/pilates.
- De165 heeft meer sensoren
- De165 is nieuwer
- De 165 is groter
- De Vivoactive ziet er wat meer chique uit
Ook zitten kijken naar de Coros Pace 3. Ziet er ook denk ik prima uit en erg close naar de forerunner 165, maar er is geen official distributor op Cyprus. Dus mocht er wat fout gaan, dan ben ik hem waarschijnlijk lang kwijt.
Wat raden jullie aan