Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 318 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:52
Ik denk dat de Venu 3 al veel doet wat ik wil. Al vind ik de training schema's wel leuk en dat zijn dingen die mij een impuls geven om vaker te sporten.

Het gaat er mij meer om dat ik een beetje een recent model heb. Al heb ik het idee dat Garmin toch nooit echt enorme updates naar de horloges stuurt als ze verouderen qua software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:26
Tja voor die schema’s (Garmin coach, daily suggested workouts) moet je nu dus bij de Forerunner 570 zijn. Of de 265 natuurlijk, maar dan heb je weer oudere hardware dan de Venu 3.
Maar wie weet is dat juist wel iets dat naar de Venu 4 komt. Bij de Vivoactive 6 hebben ze de DSW al toegevoegd voor alleen wandelen.
De Vivoactive 5 was de goedkopere tegenhanger dan de Venu 3. Er is nu dus een nieuwe Vivoactive 6 gekomen, wat voor mij dus ook wel een belangrijke reden is om aan te nemen dat er dit jaar ook nog een Venu 4 komt.
Die zal dan ongetwijfeld de nieuwe dingen van de VA6 ook hebben, plus nog wat extra’s. Bij de Venu 3 waren de mic en speaker compleet nieuw (nog geen enkel ander Garmin horloge had dat) en bij de eerste Venu was Amoled compleet nieuw. Dus of ze gebruiken de Venu 4 weer om iets compleet nieuws te doen. Of ze hebben niet écht iets nieuws meer en moeten wat van hun bestaande functies van andere modellen naar de Venu brengen. Dus net als bij de VA6 koersbegeleiding en DSW (misschien bij de Venu zelfs voor meer sporten) bijvoorbeeld.
Maar persoonlijk verwacht ik zeker een Venu 4 in september. Wel met een flink prijskaartje ben ik bang trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Voor de Garmin gebruikers die wel Slaap/HRV/ademhaling/huidtemperatuur data willen, maar geen horloge willen dragen ‘s nachts: https://www.garmin.com/nl...eep-monitor-slaaptracker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:32
Dat heeft ook op de frontpage gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:16
Hathi schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:08:
Voor de Garmin gebruikers die wel Slaap/HRV/ademhaling/huidtemperatuur data willen, maar geen horloge willen dragen ‘s nachts: https://www.garmin.com/nl...eep-monitor-slaaptracker/
Vraag me af of hier een markt voor is. Ik gebruik deze functie via mijn Garmin watch alleen om mijn herstel na het sporten bij te kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
GoEV6 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:39:
[...]

Vraag me af of hier een markt voor is. Ik gebruik deze functie via mijn Garmin watch alleen om mijn herstel na het sporten bij te kunnen houden.
Dat is dan ook grotendeels het doel van deze band. DCR heeft dat best mooi beschreven: https://www.dcrainmaker.c...armin-monitor-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:16
Hathi schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:45:
[...]

Dat is dan ook grotendeels het doel van deze band. DCR heeft dat best mooi beschreven: https://www.dcrainmaker.c...armin-monitor-review.html
Ja dat snap ik maar een fanatieke sporter dan ook al een sporthorloge hebben met deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
Maar ik kan niet slapen met zo'n lomp horloge als een 970, Enduro 3 of Fenix 8, terwijl ik die wel wil voor de batterijduur en maps tijdens lange runs. Dus dan is zo'n band (of een ring) wel een uitkomst. Hoewel ik persoonlijk geen interesse heb in slaapscore en dat soort nummers, zie ik wel een markt.

[ Voor 19% gewijzigd door Roet op 18-06-2025 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je al een wat ouder horloge hebt zonder HRV en dit toch graag wilt, dan is zo’n slaapband zeker een uitkomst als je verder prima tevreden bent met je oude horloge. Persoonlijk zou het voor mij iets zijn om de huid van m’n pols wat rust te geven ‘s nachts. Maar… ik vind de prijs van €170 veel te hoog. Net als de weegschalen van Garmin veel te duur zijn. Toevallig ook een ‘Index’.

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 18-06-2025 15:38 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

PatrickC schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:36:
Persoonlijk zou het voor mij iets zijn om de huid van m’n pols wat rust te geven ‘s nachts.
Had ik ook last van, totdat ik de werkelijk geniale ingeving kreeg om 's avonds van pols te wisselen. Dat ik op mijn linkerzijde slaap maakt het alleen maar prettiger om hem 's nachts rechts te dragen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kenneth schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:48:
[...]

Had ik ook last van, totdat ik de werkelijk geniale ingeving kreeg om 's avonds van pols te wisselen. Dat ik op mijn linkerzijde slaap maakt het alleen maar prettiger om hem 's nachts rechts te dragen.
Dit is inderdaad een goede tip! Ik heb m’n horloge ook wel eens rechts gedragen, maar kan daar toch niet echt aan wennen, maar dat was dan overdag. Ik zal het ook eens ‘s nachts proberen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
kenneth schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:48:
[...]

Wilde ik ook doen ivm huidirritatie; vervelend is bij mij dat mijn polsen net niet even dik zijn. Linkerpols is iets dunner dus dan moet ik elke avond en ochtend ook nog bandjes wisselen. Dus nu wissel ik gewoon om de zoveel tijd om want links vind ik nog altijd het fijnste.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:10
Mijn 1e vraag is gelijk: biedt zo'n band meer/betere/realistische data dan de watch? Beetje zoals de hwrtslqg via je watch of via een losse borstband.

Als dat niks uit maakt is het voor mij geen toegevoegde waarde want ik draag m'n FR265 al elke nacht. Ik vind slaapscore en andere data die in het overal plaatje meegenomen wordt wel belangrijk dus ik zou er wel iets voor over hebben. Maar dan moet het wel echt een flinke verbetering op gebied van betrouwbare data zijn.

In dat kader zit ik er wel over na te denken om een losse Garmin hartslag band te kopen voor al m'n sportactiviteiten. Iemand nog tips? Heb nog een rits aan bol.com bonnen die al een tijdje in de lade liggen dus wellicht kan ik daar iets leuks mee doen 😁

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 19-06-2025 10:08 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:02
Juancho schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:07:
Mijn 1e vraag is gelijk: biedt zo'n band meer/betere/realistische data dan de watch? Beetje zoals de hwrtslqg via je watch of via een losse borstband.

Als dat niks uit maakt is het voor mij geen toegevoegde waarde want ik draag m'n FR265 al elke nacht. Ik vind slaapscore en andere data die in het overal plaatje meegenomen wordt wel belangrijk dus ik zou er wel iets voor over hebben. Maar dan moet het wel echt een flinke verbetering op gebied van betrouwbare data zijn.

In dat kader zit ik er wel over na te denken om een losse Garmin hartslag band te kopen voor al m'n sportactiviteiten. Iemand nog tips? Heb nog een rits aan bol.com bonnen die al een tijdje in de lade liggen dus wellicht kan ik daar iets leuks mee doen 😁
Denk dat je een paar zaken door mekaar aan het gooien bent.

Ja met een hartslagband krijg je betere HR metingen, maar doet niks als je geen activiteit start, dus hiermee slapen levert niks op.
De Garmin Index Sleep Monitor zal weinig extra bijdragen als je al met een Garmin watch slaapt, enkel heeft hij wel de nieuwe OHR sensor en uw watch heeft nog de oude.
De nieuwste OHR sensors zijn een pak beter qua HR metingen, maar in sommige disciplines zoals bv. bij fietsen, waar de hartslag vaak wisselt, is een HR band veel accurater.
De OHR sensors voor rond de voorarm of biceps zijn ook iets accurater dan deze rond de pols, dus die Garmin Index Sleep Monitor zou in theorie betere data kunnen opleveren.

Een tip: koop een Garmin HR band, liefst zo recent mogelijk.. de HRM 600 zal je wellicht weinig extra bieden want je hebt een FR570/970 nodig, voor de nieuwe features. Ik heb de HRM Pro Plus en die doet het na 3 jaar nog fantastisch (1x batterij vervangen).

[ Voor 7% gewijzigd door RigolleM op 19-06-2025 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Mijn mooie roze Forerunner 265S bandje begint scheuren te vertonen op het punt waar ik hem moet buigen om de gesp vast te maken. Even gechat met Garmin support, en ik krijg een nieuwe opgestuurd (duurt wel even want niet op voorraad tot eind juli). *O*

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
RigolleM schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:24:
[...]

Denk dat je een paar zaken door mekaar aan het gooien bent.

Ja met een hartslagband krijg je betere HR metingen, maar doet niks als je geen activiteit start, dus hiermee slapen levert niks op.
Dat snap ik, dat een borstband niks met slapen te maken heeft en andersom een slaapband niks doet voor je activiteiten :). Ik bedoelde meer dat zo'n specifieke band je natuurlijk wel betere en betrouwbaardere data moet opleveren :)
Een tip: koop een Garmin HR band, liefst zo recent mogelijk.. de HRM 600 zal je wellicht weinig extra bieden want je hebt een FR570/970 nodig, voor de nieuwe features. Ik heb de HR Pro Plus en die doet het na 3 jaar nog fantastisch (1x batterij vervangen).
Deze bedoel je? https://www.bol.com/nl/nl...xGjA.6_29.31.ProductTitle

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Klopt, is de op één na recenste HR band van Garmin. Als je ooit van plan bent om een FR570/970 of toekomstige Fenix gaat aanschaffen, kan je ovewegen om de HRM 600 te nemen.

Enige nadeel aan (O)HR banden is dat dit wrijving/schuren op de huid met zich meebrengt. Geen probleem als je een uurtje gaat lopen, maar ik wandel regelmatig +4u, laat staan +80km wandeltochten en dan beginnen die dingen te irriteren. Heb dit opgelost met talkpoeder of Assos zalf die ik gebruik voor zadelwrijving te voorkomen. Het dragen van een second skin shirt helpt ook... maar bij +30°C draag ik liever enkel 1 shirt ;)

Ben nu overgeschakeld op een FR970 en plots nergens last meer van, want geen (O)HR banden meer :+

[ Voor 35% gewijzigd door RigolleM op 19-06-2025 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
Poekie schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:44:
Mijn mooie roze Forerunner 265S bandje begint scheuren te vertonen op het punt waar ik hem moet buigen om de gesp vast te maken. Even gechat met Garmin support, en ik krijg een nieuwe opgestuurd (duurt wel even want niet op voorraad tot eind juli). *O*
Oh dat is wel netjes, hoe oud was die?

Bandje van m'n 745 begon na 1,5 jaar scheurtjes te vertonen bij het gaatje die ik meestal gebruikte en dat gaatje was na 2 jaar helemaal doorgescheurd. Het bandje van m'n 955 is bij hetzelfde gebruik na 2 jaar nog prima, ik heb ook ergens gelezen dat de duurzaamheid van de bandjes wat verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
RigolleM schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:27:
[...]

Klopt, is de op één na recenste HR band van Garmin. Als je ooit van plan bent om een FR570/970 of toekomstige Fenix gaat aanschaffen, kan je ovewegen om de HRM 600 te nemen.
Ik heb mijn Forerunner 265 nog maar 1,5 jaar dus die draag ik als het goed is nog wel een tijdje. Maar de HRM600 is wel de nieuwste dus dan heeft dat mijn voorkeur met oog op de toekomst. Dan ga ik deze wel halen als het weer bij bol.com te bestellen is. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Juancho schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:35:
[...]

Ik heb mijn Forerunner 265 nog maar 1,5 jaar dus die draag ik als het goed is nog wel een tijdje. Maar de HRM600 is wel de nieuwste dus dan heeft dat mijn voorkeur met oog op de toekomst. Dan ga ik deze wel halen als het weer bij bol.com te bestellen is. Thanks!
De HRM 600 moet je zelf opladen, de HRM Pro Plus is nog met een CR2023 knoopcel, die je afhankelijk van hoeveel je sport eens moet wisselen. Meestal zo'n 1 à 1,5 jaar als je 3x/week sport. HRM 600 is om de 2 maand opladen. Normaal krijg je daar wel een melding van als hij bijna leeg is.

Maar die prijs 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:15
RigolleM schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:24:
Een tip: koop een Garmin HR band, liefst zo recent mogelijk.. de HRM 600 zal je wellicht weinig extra bieden want je hebt een FR570/970 nodig, voor de nieuwe features. Ik heb de HRM Pro Plus en die doet het na 3 jaar nog fantastisch (1x batterij vervangen).
Persoonlijk ben ik heel blij met de Polar H10. Doet het prima met mijn Garmins. Ik kan nog niet voorstellen dat ik het prijsverschil over heb voor die paar extra meetwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
phicoh schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:08:
[...]

Persoonlijk ben ik heel blij met de Polar H10. Doet het prima met mijn Garmins. Ik kan nog niet voorstellen dat ik het prijsverschil over heb voor die paar extra meetwaarden.
Voor de Garmin HRM Pro Plus heb ik toendertijd €20 meer betaald dan een H10, voor dat prijsverschil verkies toch liever iets binnen de Garmin familie, maar € 169 vind ik toch iets te gortig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phicoh
RigolleM schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:12:
Voor de Garmin HRM Pro Plus heb ik toendertijd €20 meer betaald dan een H10, voor dat prijsverschil verkies toch liever iets binnen de Garmin familie, maar € 169 vind ik toch iets te gortig 8)7
Ik ben even vergeten waarom, maar er was iets waardoor ik de voorkeur gaf aan de Polar. Onafhankelijk van de prijs. Mijn pedalen zijn ook niet van Garmin. Dus ik ben toch al buiten de familie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
phicoh schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:31:
[...]

Ik ben even vergeten waarom, maar er was iets waardoor ik de voorkeur gaf aan de Polar. Onafhankelijk van de prijs. Mijn pedalen zijn ook niet van Garmin. Dus ik ben toch al buiten de familie :-)
Ik heb er al een paar versleten van Garmin, en telkens ik een ander merk nam, waren die sneller versleten... dus was het logisch om terug te keren naar Garmin.

Mijn pedalen van de racefiets zijn van Shimano, de powermeter is SRAM en ik loop rond met een iPhone en Apple Watch, dus ik ben niet getrouwd met Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phicoh
RigolleM schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:51:
Ik heb er al een paar versleten van Garmin, en telkens ik een ander merk nam, waren die sneller versleten... dus was het logisch om terug te keren naar Garmin.
Polar heeft losse straps, dus dat lijkt me niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
phicoh schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:11:
[...]

Polar heeft losse straps, dus dat lijkt me niet echt een probleem.
Ik denk één van de redenen waarom ik terug overstapte was dual connectie (BT/ANT+), voor op Zwift in combinatie met Apple TV/iPhone. Toendertijd had polar enkel ANT+ modellen, nu zijn ze ook dual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ON8SD
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:37
Polar die ANT+ heeft? Dat zou nogal eens groot nieuws zijn! Je bedoelt waarschijnlijk dat Polar enkel BT heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phicoh
ON8SD schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:21:
Polar die ANT+ heeft? Dat zou nogal eens groot nieuws zijn! Je bedoelt waarschijnlijk dat Polar enkel BT heeft?
De Polar H10 heeft ANT+ (en BT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:29
Deze was ik jullie nog verschuldigd.

Boksen met HRM-pro-plus met horloge niet in de buurt maar in een kluisje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/we69vcTgMSOJZFY-vRozo_id12w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x3NNGoN6Wr2GNjHrtOJL7DSu.png?f=fotoalbum_large

Boksen met HRM-pro-plus met horloge in dezelfde ruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGIuhs99g34sMg_K3jHJZC7gQU0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4o7Mr2dwkkTl6dbfdjfKaf6x.png?f=fotoalbum_large

Het lijkt er dus heel sterk op dat de HRM gedurende de activiteit data naar de horloge (F7) stuurt die dat vervolgens logt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqxEABAGBYwhx3hzux7YVSvCSZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwJAczGTaemZw0Eo4Po2oZ7x.jpg?f=fotoalbum_large

Wat kan dir veroorzaken? Gisteren wel een update gehad, maar zon/maan kalender raakt toch niet zomaar van slag?

Langste dag vandaag, maar toch niet zó lang??

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon 73 op 20-06-2025 09:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:31
Ramon 73 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:57:
[Afbeelding]

Wat kan dir veroorzaken? Gisteren wel een update gehad, maar zon/maan kalender raakt toch niet zomaar van slag?

Langste dag vandaag, maar toch niet zó lang??
Ben je misschien in Finland?

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:19
sander_g schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:12:
[...]

Volgens mij heb je gelijk:
Ramon 73 in "Roadtrip Finland zomer 2021"

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ik schrijf nergens dat het een Polar HR was en ik weet ook wel dat ze een eigen protocol hadden, maar vandaag is het ook ANT+/BT.

Ik heb wel eens een Polar strap gehad waar de Garmin HR sensor in paste, maar dat was geen succes, de HR sensor sprong er te gemakkelijk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Groot nieuws! Mijn Polar Verity Sense heeft ANT+ 2.0. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
PatrickC schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:26:
[...]

Groot nieuws! Mijn Polar Verity Sense heeft ANT+ 2.0. :+
ANT 2.0 is iets wat Polar inderdaad claimt op hun website/handleiding, ANT+ is een open protocol, dus fabrikanten zijn vrij om hier iets aan toe te voegen, wat precies is mij ook niet duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:07
sander_g schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:12:
[...]

_/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phicoh
RigolleM schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:16:
[...]

ANT 2.0 is iets wat Polar inderdaad claimt op hun website/handleiding, ANT+ is een open protocol, dus fabrikanten zijn vrij om hier iets aan toe te voegen, wat precies is mij ook niet duidelijk.
Dat het open is betekent dat fabrikanten samen uitbreidingen van het protocol verzinnen. Het is niet de bedoeling dat fabrikanten zelf maar iets doen.

Maar vanwege EU regels gaat Garmin stoppen met ANT+. Dus in de toekomst zal bij Garmin alles wel BT worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
phicoh schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:28:
[...]

Dat het open is betekent dat fabrikanten samen uitbreidingen van het protocol verzinnen. Het is niet de bedoeling dat fabrikanten zelf maar iets doen.

Maar vanwege EU regels gaat Garmin stoppen met ANT+. Dus in de toekomst zal bij Garmin alles wel BT worden.
En dan is het hopen dat de fabrikanten hun specifieke Bluetooth implementaties blijven open stellen voor elkaar, anders krijg je meer en meer vendor lockin als je iets naast de basis functies wil gebruiken. (Gezien BT standaardisatie een traag bureaucratisch proces is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47
Mistraller schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:41:
[...]

Wilde ik ook doen ivm huidirritatie; vervelend is bij mij dat mijn polsen net niet even dik zijn. Linkerpols is iets dunner dus dan moet ik elke avond en ochtend ook nog bandjes wisselen. Dus nu wissel ik gewoon om de zoveel tijd om want links vind ik nog altijd het fijnste.
Ik wissel inderdaad altijd bij opstaan en naar bed gaan van bandje. Overdag loop ik met een lederen bandje, als ik daar altijd in ga slapen dan meurt hij binnen no-time als de ziekte. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

jap85 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:32:
[...]

Oh dat is wel netjes, hoe oud was die?

Bandje van m'n 745 begon na 1,5 jaar scheurtjes te vertonen bij het gaatje die ik meestal gebruikte en dat gaatje was na 2 jaar helemaal doorgescheurd. Het bandje van m'n 955 is bij hetzelfde gebruik na 2 jaar nog prima, ik heb ook ergens gelezen dat de duurzaamheid van de bandjes wat verbeterd is.
Twee jaar, drie maand. Ik had m echt bij lancering gekocht. Hier inderdaad ook scheurtjes die bij dat meest-gebruikte gaatje zaten. Ik ken Garmin, en ik weet dat als je op tijd bent je soms net in een niet-bekend window zit voor coulance. Als ik nog een half jaar had gewacht met melden, wat het bandje misschien net zou hebben gehaald, zat ik daar vast wel weer buiten.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Ik ga starten met Hyrox. Ik heb mogelijkheden gevonden om dit op mijn Epix 2 in te stellen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:16
Hier vandaag de upgrade van een Fenix 6 naar de 970. Fenix 6 werkte eigenlijk nog perfect ook al liep de batterij sneller leeg. Top toestel en outdoor heel veel gebruikt. Flink wat bergen mee beklommen letterlijk.
Probleem was echter dat ik de grote versie had en inclusief het bulkige design maakte dat het ding zo lomp groot en zwaar dat ik hem nooit "casual" droeg enkel als ik ging sporten. Dit ding voel ik niet eens om mijn pols zo licht! Amoled is ook wel een echte sprong vooruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IJ58Czo27yKMNM3YUljFiQKZqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1snkMzGpkWvIEKSv70Q2H49.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0OJb6YdQupRh5-WR9vcz-dnT7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTNYImkocEWnskA7wuE2vpcN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik ben een beetje in dubio. Vorig jaar heb ik voor het eerst sinds vele jaren een horloge gekocht en veelal gedragen. Het was de garmin instinct 2s, gekozen vanwege de lange accuduur en de gunstige prijs. De wat retro looks spraken me ook zeer aan. Ik heb geen dikke polsen, vandaar de "s" versie.

Na bijna een jaar kom ik wel tot de conclusie dat dat best een maatje groter had mogen zijn. Over de accuduur ben ik bijzonder tevreden, heerlijk om het horloge maximaal 1x/week een uurtje of wat aan de oplader te hoeven hangen. Het gebrek aan bling vind ik ook prima, hoewel de informatie soms wellicht wat beperkt is.

Nu zit ik toch te denken om voor een nieuw horloge te gaan. Vanzelfsprekend springt de instinct 3 dan in het oog. Ik dacht eerst dat deze enkel met amoled scherm verkrijgbaar was, maar er is toch ook een MIP variant, te weten de instinct 3 solar tactical edition. Echter als ik op garmin of hier in de price watch kijk naar de accuduur van sommige andere horloges, dan lijken enkele amoled modellen het ook best prima te doen (6a7 dagen altijd aan voor de epix pro en fenix 8 volgens garmin).

Ik gebruik het horloge vooral als horloge en om wat beweging en slaap in kaart te brengen. Dat laatste motiveert me om bezig te blijven, ook al weet ik dat de waardes niet heel betrouwbaar zijn.

Hebben jullie zo ervaring met de accuduur van de epix pro en fenix 8 tov de instinct 3 solar tactical (of eigenlijk beter de instinct 2s, want daarover ben ik al tevreden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zijn er mensen die hun nieuwe Rabo bankpas (Mastercard) hebben gekoppeld aan hun Garmin pay? Ik krijg steeds de boodschap autorisatie van kaart mislukt. Ligt het aan mijn Garmin? 955 Solar, aan de nieuwe Rabopas (is geactiveerd) of aan het warme weer? Balen, want neem nooit mijn phoon mee maar kan dus wel gewoon boodschappen doen. Nu moet die phoon weer mee. Krijg er grijze haren van. Iemand ook dit gehad of een trucje weet?

En opeens ( na het horloge voor de zoveelste maal opnieuw te hebben ingesteld) kreeg ik 2 kaarten te zien, wrs 1 debet en de betaalpas (allebei die nieuwe Rabo) en toen deed die het wel. Afijn...

[ Voor 20% gewijzigd door Philo Melos op 29-06-2025 11:20 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:20
Geen idee of het bekend is maar zo niet: windy heeft een watchface en een widget uitgebracht voor garmin. Vind het zelf als watersporter wel handig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noPta2GtZdqHCG_dQrtXe1Ku77E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIEVmZD3esUrpFFjzhImAM8J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Q-lgG8DnpTMjPYW_NV7-2bm7vg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvEbur1oA8Rd9GLPbr10JTS6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door sparks op 29-06-2025 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 21:47
LA-384 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:47:
Ik ben een beetje in dubio. Vorig jaar heb ik voor het eerst sinds vele jaren een horloge gekocht en veelal gedragen. Het was de garmin instinct 2s, gekozen vanwege de lange accuduur en de gunstige prijs. De wat retro looks spraken me ook zeer aan. Ik heb geen dikke polsen, vandaar de "s" versie.

Na bijna een jaar kom ik wel tot de conclusie dat dat best een maatje groter had mogen zijn. Over de accuduur ben ik bijzonder tevreden, heerlijk om het horloge maximaal 1x/week een uurtje of wat aan de oplader te hoeven hangen. Het gebrek aan bling vind ik ook prima, hoewel de informatie soms wellicht wat beperkt is.

Nu zit ik toch te denken om voor een nieuw horloge te gaan. Vanzelfsprekend springt de instinct 3 dan in het oog. Ik dacht eerst dat deze enkel met amoled scherm verkrijgbaar was, maar er is toch ook een MIP variant, te weten de instinct 3 solar tactical edition. Echter als ik op garmin of hier in de price watch kijk naar de accuduur van sommige andere horloges, dan lijken enkele amoled modellen het ook best prima te doen (6a7 dagen altijd aan voor de epix pro en fenix 8 volgens garmin).

Ik gebruik het horloge vooral als horloge en om wat beweging en slaap in kaart te brengen. Dat laatste motiveert me om bezig te blijven, ook al weet ik dat de waardes niet heel betrouwbaar zijn.

Hebben jullie zo ervaring met de accuduur van de epix pro en fenix 8 tov de instinct 3 solar tactical (of eigenlijk beter de instinct 2s, want daarover ben ik al tevreden).
Geen vergelijking met de genoemde horloges want ik kom van een Fenix 5+ en heb nu een Epix pro gen 2 47mm en dat is een wereld van verschil. Heb amoled niet always on maar gesture en dat werkt prima. In de avond nacht modus naar rood licht zodat het scherm te lezen is zonder verblind te worden. Loop gemiddeld 30-40 km per week. Met 2x per week uur sportschool. En zo nu en dan een fiets of wandel rit, Whatsapp en telefoongesprekken komen binnen op horloge altijd BT aan. Slaapdata, respiratory etc. Kan beter maar rust hartslag en HRv lijken meer te kloppen….. Trainingsschema wat aanpast is fijn en gebruik ik bij het lopen. Ik doe makkelijk een week of langer met batterij. Ik hou het niet bij laadt horloge op bij 30% of minder tot 80-90% als je met 20% ofzo sport krijg je melding maar dan kun je nog een goede 4 uur lopen of fietsen ofzo dus met gps ohr of band en BT aan. Muziek gebruik ik minimaal weet niet wat dat doet met batterij. Maar of je nu geholpen bent betwijfel ik maar geeft misschien inzicht in dagelijks gebruik. Succes met kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
@xray79 Bedankt voor jouw ervaring, ik denk dat mijn gebruik aardig vergelijkbaar is.
Ik heb echter toch een andere keuze gemaakt, en wel de fenix 7 pro solar sapphire :+

Na wat verder lezen bleek dat feitelijk de epix pro gen 2 te zijn, maar dan met MIP scherm ipv Amoled.
MIP lijkt mij persoonlijk toch prettiger om drie redenen: beter leesbaar in zonlicht, geen oplichtend scherm in bed en zuiniger met de accu. Dat oplichtend scherm bij amoled zal vast wel omheen te werken zijn, maar het lijkt me altijd een net-niet oplossing.

Ik verwacht het horloge deze week ergens te ontvangen. Mocht het toch niet bevallen (ben vooral benieuwd naar het formaat, heb nu 42mm het wordt 47mm en gewicht), dan blijf ik nog even bij m'n instinct 2s, of ga dan wellicht voor de instinct 3 solar. Die zou zoveel betere zonnecellen hebben, dat je in de zonnige maanden feitelijk niet hoeft op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wel jammer dat Garmin de nieuwe features niet meer naar de Fenix 7 series brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
PatrickC schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:55:
Wel jammer dat Garmin de nieuwe features niet meer naar de Fenix 7 series brengt.
[YouTube: Massive Garmin Fenix 8/Enduro 3/Fenix E - Firmware Update (Public Beta)!]
Welke features mis je echt op de 7 dan?

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mistraller schreef op maandag 30 juni 2025 @ 23:08:
[...]

Welke features mis je echt op de 7 dan?
Op die manier bedoelde ik het niet. Ik heb ook geen Fenix 7, maar een Epix Gen2 (zie mijn signature).
Het ging mij er om dat een horloge, dat nog minder dan een jaar geleden het meest recente Fenix model was (want de 7 Pro krijgt deze updates ook niet meer) en dus nog volop wordt verkocht, ook rechtstreeks door Garmin, nu al geen feature updates meer lijkt te ontvangen. Dat vind ik voor een horloge in deze premium prijsklasse een slechte zaak.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 30-06-2025 23:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 30 juni 2025 @ 23:39:
[...]

Op die manier bedoelde ik het niet. Ik heb ook geen Fenix 7, maar een Epix Gen2 (zie mijn signature).
Het ging mij er om dat een horloge, dat nog minder dan een jaar geleden het meest recente Fenix model was (want de 7 Pro krijgt deze updates ook niet meer) en dus nog volop wordt verkocht, ook rechtstreeks door Garmin, nu al geen feature updates meer lijkt te ontvangen. Dat vind ik voor een horloge in deze premium prijsklasse een slechte zaak.
Eens. Het argument 'je bepaalt je keuze op de aanwezige opties op het moment van aankoop' is op zich valide, maar een apparaat van honderden euro's maar een jaar of 2 volledig supporten is verdomd kort. Zie ook hier op Reddit. Mij zullen de nieuwe features worst wezen, ik ben blij met de 7 pro zoals ie is, maar ik vind het niet getuigen van enige focus op de klant.

Lijkt me een gevolg van de extreem korte update cyclus: steeds binnen 2 jaar een nieuw topmodel betekent iedere 2 jaar een aantal verschillen moeten aanbrengen. En in de hardware zit 't 'm niet, die gaat een aantal series mee. Dus dan maar afknijpen op software. Zolang mensen een 7 (pro) blijven vervangen voor een 8, zal dit blijven. Of er moeten meer prijsvechters opstaan met nette hartslagmeting en ondersteuning van de juiste software.

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 01-07-2025 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Dat ben ik wel met je eens. Maar ik moet zeggen dat ik nog steeds ontdekkingen doe qua features die ook op mijn 7 zitten, dus ik ben nog steeds tevreden. Ook zijn niet alle (nieuwe) features heel zinvol op een schermpje van een horloge, zoals die calculator. Zolang Garmin nog geen esim ondersteunt is de telefoon toch altijd in de buurt. Bij mij althans wel :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Skybullet schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:59:
Hier vandaag de upgrade van een Fenix 6 naar de 970. Fenix 6 werkte eigenlijk nog perfect ook al liep de batterij sneller leeg. Top toestel en outdoor heel veel gebruikt. Flink wat bergen mee beklommen letterlijk.
Probleem was echter dat ik de grote versie had en inclusief het bulkige design maakte dat het ding zo lomp groot en zwaar dat ik hem nooit "casual" droeg enkel als ik ging sporten. Dit ding voel ik niet eens om mijn pols zo licht! Amoled is ook wel een echte sprong vooruit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed om te horen dat de 970 bevalt. Ik heb afgelopen weken ook onderzoek gedaan. Momenteel heb ik een Venu die na 5 jaar zijn beste tijd wel heeft gehad. De Venu 3 bied niet helemaal wat ik wil en dus zou de Forerunner 570 de volgende logische stap zijn. Die mist alleen Maps en de Flashlight. Vooral Flashlight lijkt me echt een super handige feature.

Heb jij hier de 42mm of de 47mm Forerunner? En wat is de omtrek van je pols?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
@Dubrillion De Forerunner 970 is alleen in 47mm verkrijgbaar.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
XWB schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:37:
@Dubrillion De Forerunner 970 is alleen in 47mm verkrijgbaar.
Oh ja. Daar heb je helemaal gelijk in!

Wat zijn de grote voordelen van de Venu X1 ten opzichte van de Forerunner 970?
Alleen dat ie vierkant is en lekker dun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Pff, ik kom er niet uit welk horloge van Garmin ik moet kiezen. Ik heb nu een Samsung Watch 4, mooi ding, maar batterijtijd is slecht (1,5 dag) en soms mis ik gewoon de helft van mijn registratie bij het hardlopen.

Tijd voor een Garmin, ik gebruik hem voor smartwatch features zoals notificaties e.d. en als horloge voor het hardlopen (interval baantraining en zelfstandig lopen).

Maar de vraag dus, welke... De forerunner 265 leek me eigenlijk het meest geschikt, maar het lijkt erop alsof die eruit gaat, want hij is bijna overal niet meer leverbaar. De 165 is er wel, die is ook nieuwer, maar die is wel wat klein en heeft wat minder kraswerend glas, wat wel een groot nadeel is vind ik. Hij mag best iets duurder zijn dan de 165, ik vind rond de 200-300 euro wel ok, afhankelijk van wat je er voor krijgt, maar de nieuwere 570 is mij dan weer echt te duur.

Dan heb je nog de vivoactive 6, die lijkt ook niet gek maar ook wat aan de kleine kant, dan heb je de Venu 3, die is wat mooier om te zien en groter!, maar.... die heeft weer minder features als ik het goed zie qua hardlopen dan de vivoactive of de forerunner serie.

Dan heb je nog de Epix gen 2 die afgeprijsd voor 410 euro te vinden is, ook niet gek, maar als ik de plaatjes zo zie is die qua interface/software weer vrij verouderd en lijkt dat ook niet meer geupdate te worden.

Man! Garmin heeft te veel keuzes en onduidelijk beleid qua horloges! Iemand tips zodat ik hopelijk een keuze kan maken? :( 8)7

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:20
Dubrillion schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:29:
[...]

Oh ja. Daar heb je helemaal gelijk in!

Wat zijn de grote voordelen van de Venu X1 ten opzichte van de Forerunner 970?
Alleen dat ie vierkant is en lekker dun?
Heb ook fenix 8 gehad. Voor mij het grotere en zeer heldere scherm. Ben 60j en heb leesbril nodig kortbij :)
Ook zeer comfortabel en super licht en dun. Past goed onder mijn motorvesten.

[ Voor 0% gewijzigd door tuxken op 01-07-2025 14:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@geerttttt
De FR265 is gewoon op voorraad bij Futurumshop.
https://www.futurumshop.n...-sporthorloge-zwart.phtml
Zit wel boven je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
@geerttttt Gezien uw budget al eens verder gekeken dan Garmin, bv. de Coros Pace 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

PatrickC schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:35:
@geerttttt
De FR265 is gewoon op voorraad bij Futurumshop.
https://www.futurumshop.n...-sporthorloge-zwart.phtml
Zit wel boven je budget.
Ja idd, hij is wel te koop nog her en der, maar niet bij bol.com en daar heb ik nog voor 120 euro aan bonnen van...

Eigenlijk twijfel ik tussen de venu 3, de 165 en de 265. Ik heb ze net alle 3 gezien in de winkel.

De venu 3 vond ik het mooist, mooi groot scherm, iets stijlvoller ontwerp. Nieuwere HR sensor.

De 265 heeft qua features sowieso alles wat ik zoek, en zou ik sowieso kiezen als hij bij bol.com te koop was rond de 380-400 euro.

De 165 oogt wat goedkoop, en is wat klein voor mijn hand. Maar hij is qua prijs ook echt redelijk wat goedkoper, dat is wel een voordeel.

De venu 3 mist dus wat meetdingen en functies wat de 265 (en 165?) wel heeft. Dus de vraag is, mis ik iets cruciaals als ik voor de venu 3 kies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 22:16

Roozzz

Plus ultra

RigolleM schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:00:
@geerttttt Gezien uw budget al eens verder gekeken dan Garmin, bv. de Coros Pace 3?
Tot recent een prima gedachte, maar nu zou ik hier even goed over nadenken. Ze hebben nogal een serie security issues: https://www.dcrainmaker.c...ays-fixes-are-coming.html

Even de kat uit de boom kijken lijkt me de moeite waard.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Ik heb even de 165 en de venu 3 vergeleken, wie kan uit ervaring zeggen dat de venu 3 uit dit lijstje wat belangrijke dingen mist? Want het zegt me zo qua naam niet direct allemaal iets of het heel nuttig is en of het echt klopt dat de venu 3 dat niet heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yAxkgft4ntgWyekFjzoXEdnM-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4EENYBRLfqkJkZ6fzpMKNHYf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6reQRGKNZHXPA1jez-jAj_Kw_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iROLfMykOozFmOHIcVtsw0jG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geerttttt schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:46:
Ik heb even de 165 en de venu 3 vergeleken, wie kan uit ervaring zeggen dat de venu 3 uit dit lijstje wat belangrijke dingen mist? Want het zegt me zo qua naam niet direct allemaal iets of het heel nuttig is en of het echt klopt dat de venu 3 dat niet heeft.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze is wellicht handiger en ook betrouwbaarder:
https://www.dcrainmaker.c...s=151742%2C147962#results
Belangrijkste wat ontbreekt wat mij betreft op de Venu 3 is dual band gps en wat navigatie functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
[...]

Het is nu nog een beta voor een bepaalde serie horloges toch? Dat sluit niet uit dat er in de toekomst alsnog enkele features naar de 7 serie druppelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phicoh
Gonadan schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:10:
Het is nu nog een beta voor een bepaalde serie horloges toch? Dat sluit niet uit dat er in de toekomst alsnog enkele features naar de 7 serie druppelen.
dcrainmaker had recent een lijst wat naar welke modellen zou gaan. Allerlei features zouden expliciet niet naar oudere modellen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
De Fenix 8 heeft een getijden widget. Is deze in welke vorm dan ook voor de Forerunner 970 verkrijgbaar?
Ik neig naar de Forerunner 970 omdat deze overall iets lichter en smaller is. De features zijn zo goed als hetzelfde.

Maar die getijden widget is erg handig. Ik moet nog wel eens acuut de zee op voor reddingswerk. En als ik live de getijden kan checken zou dat een hele mooie feature zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubrillion schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:35:
De Fenix 8 heeft een getijden widget. Is deze in welke vorm dan ook voor de Forerunner 970 verkrijgbaar?
Ik neig naar de Forerunner 970 omdat deze overall iets lichter en smaller is. De features zijn zo goed als hetzelfde.

Maar die getijden widget is erg handig. Ik moet nog wel eens acuut de zee op voor reddingswerk. En als ik live de getijden kan checken zou dat een hele mooie feature zijn
Is dit misschien een optie?
https://apps.garmin.com/a...4-9c8f-aabceb7805a0?tid=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:12
Dubrillion schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:35:

Ik vind het onbegrijpelijk dat een horloge dat wel open water zwemmen ondersteunt geen getijden widget heeft. Ik zie dat niet als een "nice to have" feature, maar als noodzakelijke informatie voor je eigen veiligheid als je in de zee wilt gaan zwemmen. Ik ben daar zelf ook tegenaan gelopen met mijn FR965.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
De getijden widget kon ik er op mijn F7pro wel op zetten, maar stel je er niet te veel bij voor hoor. Het werkt compleet brandhout.
Je kunt slechts kiezen uit enkele vaste meetpunten langs de kust en die liggen meestal precies rondom waar ik ben. Het is niet je een fijne widget krijgt die op basis van locatie gewoon het lokale getij aangeeft. Daar synchroniseert het überhaupt niet lekker genoeg voor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Mannie87 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 18:35:
Hier iemand ervaring met amazfit?

Mijn oog is gevallen op de amazfit balance. Lijkt toch op sportgebied ook veel te kunnen (training readiness, training coach, externe sensoren verbinden) en heeft ook nog eens veel smart functies, GPS navigatie en een goede accuduur.

En dat alles voor 150 euro. Enige nadeel wat ik eigenlijk kan bedenken is dat het Chinees is. Maar wellicht zie ik nog meer dingen over het hoofd?
Enkele dagen geleden de Amazfit Balance 2 gekocht. Prachtig horloge in mijn optiek, kan ook prima bij alle gelegenheden imo. Heel veel functies, heb er nog niet mee gesport maar de middagwandeling tussen hoge gebouwen ging akelig nauwkeurig (dual band GPS). Wat mij betreft een geduchte concurrent voor de gevestigde (Garmin) orde. 300 euro voor een horloge met 1.5" AMOLED, saffierglas, een batterij aan sensoren en 8 ziljoen trainingen is gewoon goeie bang for the buck. Ondanks dat het Chinees is (wat je hier en daar wel een beetje terugziet in de app qua brakke vertaling heel af en toe) toch van (tot nu toe) zeer goede kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgNx_pFuk7CNHN7gJNmK2BFdR3c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7iSyF6jzIF8gP9RslNrbpIyd.jpg?f=fotoalbum_large

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:42
Arfman schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:48:
[...]

Enkele dagen geleden de Amazfit Balance 2 gekocht. Prachtig horloge in mijn optiek, kan ook prima bij alle gelegenheden imo. Heel veel functies, heb er nog niet mee gesport maar de middagwandeling tussen hoge gebouwen ging akelig nauwkeurig (dual band GPS). Wat mij betreft een geduchte concurrent voor de gevestigde (Garmin) orde. 300 euro voor een horloge met 1.5" AMOLED, saffierglas, een batterij aan sensoren en 8 ziljoen trainingen is gewoon goeie bang for the buck. Ondanks dat het Chinees is (wat je hier en daar wel een beetje terugziet in de app qua brakke vertaling heel af en toe) toch van (tot nu toe) zeer goede kwaliteit.

[Afbeelding]
Ik heb langs Amazfit horloges gehad en ik vind vooral de combi met deze app heel goed (als je Android gebruikt).

https://play.google.com/s...etails?id=com.mc.amazfit1

Nu toch overgestapt op Garmin, omdat voor mijn gevoel de sensoren nauwkeuriger zijn.

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:42
Arfman schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:48:
[...]

[Afbeelding]
Ik ben al een tijd aan het nadenken over een nieuw sporthorloge (ik heb nu een forerunner 645, 6 jaar oud, en de hartslagsensor is wegens barstjes aan de sensor totaal niet meer betrouwbaar, ook toont de batterij soms kuren), en deze vind ik toch ook interessant. Ik gebruik het vooral voor lopen, maar ik wil ook graag maps hebben voor trailruns en hikes. Dan kom je bij Garmin snel bij de Forerunner 9xx reeksen, en die zijn toch een pak duurder.
Enig probleem: voor fietsen (race en mbt) gebruik ik een Garmin Edge 840. Ik vraag me dan wel af hoe goed je training status wordt als je toestellen van 2 verschillende merken door elkaar gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Dat gaat helemaal prima. Je trainingen worden aangepast op de activiteiten op beide toestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathi
bwernsen schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:52:
Dat gaat helemaal prima. Je trainingen worden aangepast op de activiteiten op beide toestellen.
Uhh, hoe dan? Als je een Garmin horloge gebruikt uiteraard wel, maar hoe heeft de Garmin Edge weet van de activiteiten van een Amazfit horloge? Geen idee of Amazfit een koppeling heeft om rekening te houden met de Garmin Edge activiteiten, maar andersom gaat dat echt niet werken naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Nee dan niet. Excuses voor de verwarring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:41
Na 4 jaar een Apple Watch SE te hebben gehad stap ik morgen over naar de Garmin-familie. Heb een beetje genoeg van de smartwatch functies en meer behoefte aan support bij Hyrox, hardlopen, herstel, coaching, etc.

Aangezien ik mezelf nog niet direct 400-500 euro zag uitgeven ben ik voor nu eerst maar gegaan voor een relatief instapmodel. namelijk de Forerunner 165. Ik ben benieuwd naar hoe die bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Nou, zonet de Garmin Fenix 7 Pro Solar Sapphire opgepikt en meteen uit aan het proberen.

Allereerst, zeer mooi horloge! Heb de 47mm versie en dat gaat net, rond mijn niet al te dikke polsen. Buiten is het scherm perfect en bijna net zo goed afleesbaar als mijn Instinct 2s, maar binnen valt het me wat tegen.

Klopt het dat er geen manier is om de helderheid van het scherm aan te passen? (Dus niet dat van de backlight, wat de standaard helderheidsinstelling lijkt te doen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAY8rfOEwBuuEDnITVRNDgWZpGc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PiLpvNr61o9XWJHIcB5C151.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lS97maC4wx4rcJOlJpR0VnAJI5A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZJo8V7qUnaR3uT5B19RbQgr.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 96% gewijzigd door LA-384 op 05-07-2025 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvw18380
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:30
LA-384 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:36:
Nou, zonet de Garmin Fenix 7 Pro Solar Sapphire opgepikt en meteen uit aan het proberen.

Allereerst, zeer mooi horloge! Heb de 47mm versie en dat gaat net, rond mijn niet al te dikke polsen. Buiten is het scherm perfect en bijna net zo goed afleesbaar als mijn Instinct 2s, maar binnen valt het me wat tegen.

Klopt het dat er geen manier is om de helderheid van het scherm aan te passen? (Dus niet dat van de backlight, wat de standaard helderheidsinstelling lijkt te doen).

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is de reden dat ik deze terug gebracht heb na 1 dag. Zichtbaarheid binnen was niet goed. Helaas was een mooi horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Gvw18380 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 16:53:
[...]

Dat is de reden dat ik deze terug gebracht heb na 1 dag. Zichtbaarheid binnen was niet goed. Helaas was een mooi horloge.
Inmiddels heb ik een andere watchface ingesteld, waarbij alle tekst gewoon helderwit is gekleurd en fatsoenlijk gepositioneerd (klok Naast elkaar ipv onder elkaar) en dat maakt het wel duidelijker. Ik wil het komende week nog eens aankijken, want ik vind het wel een zeer mooi horloge verder en wil eigenlijk niet meer terug naar de instinct 2s.

Heb jij een ander horloge op het oog? Want ik weet niet of er überhaupt een MIP scherm is wat helderder is dan dat van de instinct. De instinct heeft een eigen versie dacht ik, iig de instinct 2. Ik weet ook niet in hoeverre het saffierglas er invloed op heeft. Als ik het goed heb onthouden, is de versie van de instinct 3 nóg duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LA-384 Saffierglas heeft hier inderdaad invloed op. Ik lees op verschillende plekken trouwens dat je de ‘automatic backlight’ optie moet uitschakelen. Dan zou het beter worden, want dan kun je de brightness beter aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
@PatrickC Dat las ik ook, maar dat gaat specifiek over de backlight. In de automatische stand wordt naar het omgevingslicht gekeken en wordt de backlight (welke aangaat wanneer je een knop indrukt of melding krijgt) automatisch daarop aangepast. Sommigen vinden dat het horloge dat verkeerd inschat en stellen liever zelf een vaste waarde in. Het heeft dus geen invloed op de helderheid van het scherm zonder backlight.

Ik vermoed dat het inherent is aan de werking van het MIP scherm. Het scherm heeft volgens mij geen helderheid, maar reflecteert omgevingslicht. Dat kan niet aangepast worden in het horloge zelf.

Ik las wel dat de fenix 7 pro een flinke vooruitgang is tov de fenix 7 en andere oudere (solar) mip modellen, doordat het solar gedeelte niet meer het hele scherm bedekt, of anders van structuur is. Het verschil met de fenix 8 solar is marginaal. Alleen de instinct schermen zijn nog een stuk duidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@LA-384 Ok, dat was me niet helemaal duidelijk uit de handleiding en reacties op internet. Ik heb ook altijd MIP schermen gehad (laatste was een FR645M) en vond de leesbaarheid binnen altijd wel behelpen. Al snel had ik dan het backlight nodig. Maar er is wel verschil tussen de MIP schermen en horloges. Mijn FR645M was beter leesbaar zonder backlight dan de Fenix 6 Pro Sapphire van mijn broer. Dat verschil kwam door het sapphire glas, want een Fenix 6 zonder sapphire was helderder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
@PatrickC Je hebt idd gelijk. Ik lees het nu ook elders, dat Sapphire glas wat meer weerspiegelt en wellicht daardoor ook minder contrast heeft. Balen, scheelde wel een dikke €100,- tov de normale solar (Sapphire goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Laatst online: 20:18

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb lang getwijfeld tussen een Fenix 7(X) Pro of een Garmin Fenix 8 Amoled.

Uiteindelijk de eerste knoop doorgehakt en ik ben van plan een Garmin Fenix 8 te gaan bestellen. Nu komt echter de tweede knoop, namelijk welke grootte. Ik twijfel tussen een 47mm of 51mm...

Ik heb een Fenix 6 Pro en een Garmin Enduro gedragen. Beide horloges dragen in principe prima. Mijn polsomtrek is 18 cm. Voordelen van de 51mm is dat de batterijduur vele malen beter is.
Ook geeft een 26mm band naar mijn idee wat meer stabiliteit.
Echter is aan nadeel weer dat de 51mm zwaarder is en wat dikker.
De Enduro is ook wel 51 mm, maar wel een stuk lichter dan de Fenix 8.
Ik weet niet of het misschien te zwaar wordt met een 51mm.

Voordeel van de 47mm is alleen de dikte. Dit horloge past wat makkelijker onder strakke mouwen enzo. Nadeel is weer de batterij duur...

Ik gebruik het horloge vooral voor woon werk verkeer op de racefiets, hardlopen, zwemmen en wat krachttraining thuis. Daarnaast op vakantie voor hikes en tussen ook voor wat routes tijdens een wandeling.

Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die dezelfde afweging hebben gemaakt en welke keuze toen gemaakt is :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
Ik zelf heb een Epix 1 47 of 48 mm versie. Toevallig gisteren op het vliegveld even de Fenix 8 51mm ernaast gehouden en dat vond ik toch wel kunnen, mocht ik een keer moeten vernieuwen.
Los van welk formaat vind ik het amoled scherm zoveel fijner dan een MIPS scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik zal wel iets niet snappen want het halve internet staat vol met verhandelingen over de batterijduur, maar zit er nu echt een wezenlijk verschil tussen elke tien dagen opladen en elke twintig, dertig? Een paar keer per week opladen is irritant maar dit zijn toch echt marginale dingen? Hoe groot is het probleem in de praktijk nu echt? Uitgezonderd de paar mensen die drie keer per jaar een volle week off the grid hiken in de Alpen?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
kenneth schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:47:
Ik zal wel iets niet snappen want het halve internet staat vol met verhandelingen over de batterijduur, maar zit er nu echt een wezenlijk verschil tussen elke tien dagen opladen en elke twintig, dertig? Een paar keer per week opladen is irritant maar dit zijn toch echt marginale dingen? Hoe groot is het probleem in de praktijk nu echt? Uitgezonderd de paar mensen die drie keer per jaar een volle week off the grid hiken in de Alpen?
Lijkt mij ook, en zelfs op een 3-weken durende hike nemen veel mensen een solarpanel mee om tussendoor dingen op te laden. Volledig opladen van 0% naar 100% duurt 2 uur, maar je kunt natuurlijk prima tijdens bijvoorbeeld het douchen thuis even je horloge opladen en je hebt er zo weer 20-30% bij.

Sowieso een ver van mijn bed show, ik kom van een apple watch die ik dagelijks moest opladen en bij veel sporten zelfs einde van de avond al leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

kenneth schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:47:
Het gaat mij ook niet zozeer om het aantal keer opladen alleen. Ook de duur van een activiteit is soms van belang. Ik doe soms Adventure races. Deze kunnen meerdere dagen duren. Vandaar dat ik naast een Fenix 6 Pro ook een Enduro had aangeschaft. De F6 redde het niet.
Nu mag je met een Adventure Race verder alleen het compas gebruiken en verder geen navigatie opties, dus zijn de features van de Enduro voldoende.

Nu twijfel ik met de F8 om een horloge aan te schaffen die alles kan, maar groter is. Of een kleiner formaat, waarbij ik de Enduro erbij houd voor de Adventure races.

En het is natuurlijk wel een gemak, als je niet na hoeft te denken over opladen :)

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
retlaw schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:00:
[...]

Het gaat mij ook niet zozeer om het aantal keer opladen alleen. Ook de duur van een activiteit is soms van belang. Ik doe soms Adventure races. Deze kunnen meerdere dagen duren. Vandaar dat ik naast een Fenix 6 Pro ook een Enduro had aangeschaft. De F6 redde het niet.
Nu mag je met een Adventure Race verder alleen het compas gebruiken en verder geen navigatie opties, dus zijn de features van de Enduro voldoende.

Nu twijfel ik met de F8 om een horloge aan te schaffen die alles kan, maar groter is. Of een kleiner formaat, waarbij ik de Enduro erbij houd voor de Adventure races.

En het is natuurlijk wel een gemak, als je niet na hoeft te denken over opladen :)
En is de Solar dan geen optie, indien je veel buiten bent verlengt dat de batterijduur met 5-10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Aangezien je twijfelde tussen de Fenix 7 Pro (ipv de Epix Pro) en de Fenix 8 ga ik er vanuit dat het bij de Fenix 8 om de MIP Solar versie gaat?
Dan is er naast het verschil in formaat en batterijduur dus ook nog een verschil in scherm grootte. De 47mm MIP Solar versie heeft een 1,3 inch scherm en de 51mm een 1,4 inch scherm. Bij de Amoled versie zijn de schermformaten gelijk (beiden 1,4 inch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Nee ik wil dit keer gaan voor een Amoled scherm. Ik ben benieuwd of ik daar aan kan wennen! Geen Solar, dus de schermen zijn beide 1,4 inch.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Laatst online: 20:11
Vraagje Ik heb de Garmin 165 sporthorloge, Nu wil ik de dam tot damloop gaan lopen.
Ik zie dat we ook door de IJ-tunnel gaan. Kan dit problemen geven met de GPS en veel afwijkingen geven (lees paar kilometer) iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:04

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Rick13 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:04:
Vraagje Ik heb de Garmin 165 sporthorloge, Nu wil ik de dam tot damloop gaan lopen.
Ik zie dat we ook door de IJ-tunnel gaan. Kan dit problemen geven met de GPS en veel afwijkingen geven (lees paar kilometer) iemand ervaring?
Waarschijnlijk pakt je horloge na de tunnel het signaal weer op en zal je op de kaart een rechte lijn zien.

En verder moet je gewoon doorlopen tot de finish. :P

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Zal hij dit wel corrigeren of zie je echt een verschil van 2 a 3 kilometer.
Dus de loop is 16 km en na afloop zie je dat Garmin zegt dat je 19 kilometer gelopen hebt.
Haha, doorlopen na de finish sowieso. :henk

[ Voor 27% gewijzigd door Rick13 op 07-07-2025 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:28
Dat kan verschillen per type toestel. Sommige tellen de afstand tussen het laatste punt aan het begin van de tunnel en het eerste punt na het eind mee, andere niet. Dan wordt 't dus maar 15 km ipv 16 km. Je kunt dat het beste even zelf testen (uiteraard niet in de IJ-tunnel, maar in een andere tunnel waar je als voetganger wel mag komen ;) ).

[ Voor 6% gewijzigd door JaVaWa op 07-07-2025 16:30 ]

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:17
en anders achteraf handmatig corrigeren in Connect

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:43
Sinds een maand of twee een zeer tevreden gebruiker van een Forerunner 165 Music op één ding na: na elke run krijg ik een report op het horloge met hartslag, route, tempo en nog wat variabelen maar het begint altijd met 'dit was je snelste 1k, dit was je snelste 5k' etc. Deze zogenaamde records krijg ik dus letterlijk bij elke run, ook bij herstelloopjes of gewoon tergend langzame duurlopen.

Is dit een bekende bug en kan ik hier wat aan doen? Horloge draait de meest firmware.

Dank!

[ Voor 14% gewijzigd door Franciscus7000 op 07-07-2025 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Franciscus7000 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:25:
Sinds een maand of twee een zeer tevreden gebruiker van een Forerunner 165 Music op één ding na: na elke run krijg ik een report op het horloge met hartslag, route, tempo en nog wat variabelen maar het begint altijd met 'dit was je snelste 1k, dit was je snelste 5k' etc. Deze zogenaamde records krijg ik dus letterlijk bij elke run, ook bij herstelloopjes of gewoon tergend langzame duurlopen.

Is dit een bekende bug en kan ik hier wat aan doen? Horloge draait de meest firmware.

Dank!
En je krijgt niet de vraag om ze ook te accepteren/bevestigen? Want doe je dat niet, dan is elke run een nieuw record.
https://www.reddit.com/r/...finish_a_workout_i_get_a/

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 07-07-2025 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Rick13 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:04:
Ik heb deze in 2023 gelopen en heb 'gewoon' 16 kilometer geregistreerd. Zie de link naar de activiteit https://connect.garmin.com/modern/activity/12042619434.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Top nette prestatie ook. Beetje offtopic. Maar nog tips voor deze beginnende hardlopers. Hoe in te delen etc?
Pagina: 1 ... 318 ... 322 Laatste