Ik ben sinds een paar weken weer wat met krachttraining begonnen. Ik heb daar een beetje een haat-liefde verhouding mee. Enerzijds voelt het fijn om met puddingbenen en -armen rond te lopen en het gevoel te hebben dat je spieren hebt. Anderzijds komt er altijd na een bepaalde periode de klad er in, omdat het op lange termijn te vermoeiend blijkt, of toch wat blessures optreden.
Nu had ik me bedacht dat een smartwatch/fitnesstracker mij zou kunnen helpen om dat laatste niet te laten gebeuren. Volgens mij zijn HRV en slaapmonitor daarbij interessante meetinstrumenten om te bepalen of de workout brengt wat het moet brengen.
De overige functies interesseren mij dan ook niet (zoals berichten ontvangen, muziek afspelen, contactloos betalen, etc). Ik zoek dus eigenlijk een basic smartwatch/fitnesstracker met functies die mij helpen bij de krachttraining en fit blijven en die daarbij geen vermogen kost.
Ik voel me aangetrokken tot de Garmin Vivoactive 5, maar geen idee of dat ook een echt goede keuze is. Het is ook ongeveer de max wat ik er aan uit wil geven trouwens. Van Garmin heb je ook nog de ForeRunner 165, maar die is als ik het goed heb begrepen, meer gericht op hardlopen. Je hebt ook nog de VivoSmart 5, maar die heeft volgens mij geen HRV meetfunctie.
Denken jullie dat de Vivoactive 5 het best aan mijn wensen voldoet? of weten jullie een betere optie?
Oh, ik kan tijdens mijn werk overigens geen horloge dragen, dus als een goede functie vereist dat je zo'n ding 24/7 om hebt, dan houdt het uberhaupt al op.
[
Voor 5% gewijzigd door
LA-384 op 14-07-2024 21:03
]