Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 293 ... 317 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Op mijn epix bij instellingen -> meldingen en waarschuwingen -> systeemwaarschuwingen -> waarsch v telef. verbinding

Maar dat zal bij jouw fenix 6 ongetwijfeld anders zijn. Misschien een gekke vraag, maar heb je de handleiding al eens doorgelezen?
Pagina 27.
https://www8.garmin.com/m..._6_6S_6X_Pro_OM_NL-NL.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Hathi schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:07:
Op mijn epix bij instellingen -> meldingen en waarschuwingen -> systeemwaarschuwingen -> waarsch v telef. verbinding

Maar dat zal bij jouw fenix 6 ongetwijfeld anders zijn. Misschien een gekke vraag, maar heb je de handleiding al eens doorgelezen?
Pagina 27.
https://www8.garmin.com/m..._6_6S_6X_Pro_OM_NL-NL.pdf
Dank je!
Nee, die zat er niet bij. Heb de Garmin van een kennis overgenomen en die had de handleiding niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Frid0 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:28:
Nee, die zat er niet bij. Heb de Garmin van een kennis overgenomen en die had de handleiding niet meer
Papieren handleidingen zijn sowieso al jaren afgeschaft bij Garmin…
De online versie is makkelijk te vinden (nu helemaal met die link)

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 19:17
Heb mijn Garmin Forerunner 265 nu bijna een week dus alles zal nog niet kloppen maar vandaag een 55km rondje gefietst en Garmin zegt nu: 95 uur herstel... Dat is imo een beetje te gek. Dagje rust prima maar 4 dagen... Haalt die waarschijnlijk van bepaalde parameters maar hoe pas ik dit aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aaaido schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:49:
Heb mijn Garmin Forerunner 265 nu bijna een week dus alles zal nog niet kloppen maar vandaag een 55km rondje gefietst en Garmin zegt nu: 95 uur herstel... Dat is imo een beetje te gek. Dagje rust prima maar 4 dagen... Haalt die waarschijnlijk van bepaalde parameters maar hoe pas ik dit aan?
Waarschijnlijk staan je hartslagzones niet goed, waardoor de inspanning als zeer zwaar is ingeschat door Garmin.

https://www8.garmin.com/m...E9-8048-901AC0881AEA.html

Verder moet je het horloge ook even een week of twee de kans geven alles goed in te regelen.

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 07-07-2024 21:00 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Laatst online: 30-05 19:17
PatrickC schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:58:
[...]

Waarschijnlijk staan je hartslagzones niet goed, waardoor de inspanning als zeer zwaar is ingeschat door Garmin.

https://www8.garmin.com/m...E9-8048-901AC0881AEA.html

Verder moet je het horloge ook even een week of twee de kans geven alles goed in te regelen.
Hartslagzones staan goed. Denk dat het vooral zit in 'acute belasting' die zit nu al op 400 terwijl de basis (groene zone) tussen 150 en 200 zit. Alleen hoe pas ik dat aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aaaido schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:42:
[...]

Hartslagzones staan goed. Denk dat het vooral zit in 'acute belasting' die zit nu al op 400 terwijl de basis (groene zone) tussen 150 en 200 zit. Alleen hoe pas ik dat aan?
Kun je niet zelf aanpassen. Dat duurt dus een week of 2, dus geeft het even de tijd om in te regelen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 18:16
Ik heb recent een Garmin Forerunner 165 gekocht voor bij het hardlopen, rent wel lekkerder dan met telefoon.

Nou heb ik de laatste tijd beetje last van hartoverslagen (in rust trouwens, nooit bij sporten). Dat je hart ff niet klopt zeg maar en dan daarna extra hard. Schijnt niet zo heel erg te zijn in de meeste gevallen maar ik vroeg me af kan deze smartwatch dat zien eigenlijk? Ik zie bij hartslag wel zo'n grafiekje maar zie geen optie om dat ff wat duidelijker in kaart te krijgen of te kunnen exporteren ofzo. Of zijn er misschien andere apps voor die dat kunnen laten zien?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 09:30
Ik denk dat je daar een model met ecg (hartfilmpje) voor moet hebben en die meet ook niet constant maar alleen een periode als je m aanzet vziw. Weet dus niet of je deze harthickups hierin terug gaat zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert213
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-03 17:42
Ik heb een onregelmatige hartslag en kijk ook vaak op mijn Garmin.
Maar was pas bij de Cradioloog en die zei.....een echte meting kan alleen in het ziekenhuis met een ECG ....horloge is slechts een hulpmiddel.

Ik ben 66 een met een inspanningstest kwam mijn hartslag nog boven de 200......krijg nu een lichte bétablocker
maar .....vooral!!!! blijven sporten in mijn geval is dat Crossfit.

Dus als je echt wat wil weten moet je toch een ECG laten maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-05 19:24
YoshiBignose schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:58:
Ik heb recent een Garmin Forerunner 165 gekocht voor bij het hardlopen, rent wel lekkerder dan met telefoon.

Nou heb ik de laatste tijd beetje last van hartoverslagen (in rust trouwens, nooit bij sporten). Dat je hart ff niet klopt zeg maar en dan daarna extra hard. Schijnt niet zo heel erg te zijn in de meeste gevallen maar ik vroeg me af kan deze smartwatch dat zien eigenlijk? Ik zie bij hartslag wel zo'n grafiekje maar zie geen optie om dat ff wat duidelijker in kaart te krijgen of te kunnen exporteren ofzo. Of zijn er misschien andere apps voor die dat kunnen laten zien?
Zoiets ga je maar opvangen met een Holter-ECG.
Ver buiten het bereik van deze gadgets hier, en maar goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij heeft de Apple Watch wel wat functionaliteit op het gebied van het detecteren van onregelmatige hartslag/hartritme stoornissen. Maar... evengoed... dit soort horloges zijn niet bedoeld als medisch apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:50
Toen ik vanwege WPW met een hartslag van boven de 250 zat kon de Apple Watch er (ook) niks mee. Mijn ervaring:
Garmin horloge (955) gaat tot 220 slagen
Garmin hartslagband (HRM Pro) tot 250
Apple Watch zegt dat je hartslag niet goed gemeten kan worden bij een dergelijke hartslag.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 18:16
PrettigGestoord schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:59:
[...]

Zoiets ga je maar opvangen met een Holter-ECG.
Ver buiten het bereik van deze gadgets hier, en maar goed ook.
Je zou denken dat dat wel meevalt... omdat het puur gaat om de bons van je hart die dan even iets later komt dan de vorige, maar misschien denk ik te makkelijk :P Hartoverslag is ook weer niet iets wat direct spoed 112 is ofzo, het heeft meestal te maken met stress, caffeine of alcohol. Maar het zou wel helpen als je bij je huisarts komt en dan meteen kan laten zien wanneer je er last van hebt en hoe vaak het is enzo.

Ik las in het nieuws weleens over dat een smartwatch iemand z'n leven redde dus ik dacht misschien dat het met zo'n Garmin ook kan, maar ik zie idd dat er maar enkele types zijn met ECG functie. En dan zie je dus dit. De Forerunner heeft die functie helaas niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOJFBViREpQF7D6KGEIvS5EENPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGTH8XI7rHqDmcc7ggb4VNws.jpg?f=fotoalbum_large

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:32

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik kom er even niet uit: ik heb een Fenix 7X Pro Solar. Via Express geeft ie aan dat er updates zijn voor de Topoactive Europe. Op de klok is de kaart van Europe te zien, waarbij het rechtergedeelte blauw is (Noorwegen, Zweden, Polen etc).

In Express kies ik echter "Europe-West. Maar wat er ook gebeurd: hij blijft bij Mapbeheer nog steeds de bovenstaande map zien, en niet Europe West.

Kan ik dat op de één of andere manier forceren? Uit de map "Garmin" op de klok zelf een .img bestand verwijderen..? Ik zie twee redelijk forse bestanden, allebei van goed 3GB...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
dr was een paar pagina's terug ook verwarring over die kaarten/namen/voorbeeldplaatjes uit express.. volgens mij een foutje in hoe 't getoond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:53
Op het moment heb ik de forerunner 255 van Garmin.
Nu is er de preorder van watch 7 van Samsung.

Ik zie bij de forerunner de hersteltijd ed. Bestaat zoiets ook bij Samsung?

Heeft Samsung sportactiviteiten zoals spinning, bodypump ed? Ik zet dit aan via mijn Garmin en zie nadien veel informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:57
Ik ben sinds een paar weken weer wat met krachttraining begonnen. Ik heb daar een beetje een haat-liefde verhouding mee. Enerzijds voelt het fijn om met puddingbenen en -armen rond te lopen en het gevoel te hebben dat je spieren hebt. Anderzijds komt er altijd na een bepaalde periode de klad er in, omdat het op lange termijn te vermoeiend blijkt, of toch wat blessures optreden.

Nu had ik me bedacht dat een smartwatch/fitnesstracker mij zou kunnen helpen om dat laatste niet te laten gebeuren. Volgens mij zijn HRV en slaapmonitor daarbij interessante meetinstrumenten om te bepalen of de workout brengt wat het moet brengen.

De overige functies interesseren mij dan ook niet (zoals berichten ontvangen, muziek afspelen, contactloos betalen, etc). Ik zoek dus eigenlijk een basic smartwatch/fitnesstracker met functies die mij helpen bij de krachttraining en fit blijven en die daarbij geen vermogen kost.

Ik voel me aangetrokken tot de Garmin Vivoactive 5, maar geen idee of dat ook een echt goede keuze is. Het is ook ongeveer de max wat ik er aan uit wil geven trouwens. Van Garmin heb je ook nog de ForeRunner 165, maar die is als ik het goed heb begrepen, meer gericht op hardlopen. Je hebt ook nog de VivoSmart 5, maar die heeft volgens mij geen HRV meetfunctie.

Denken jullie dat de Vivoactive 5 het best aan mijn wensen voldoet? of weten jullie een betere optie?

Oh, ik kan tijdens mijn werk overigens geen horloge dragen, dus als een goede functie vereist dat je zo'n ding 24/7 om hebt, dan houdt het uberhaupt al op.

[ Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 14-07-2024 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 20:31
@LA-384
Garmin krachttraining functies zijn minimaal.
Horloge vindt het registreren van sets heel lastig, is met name gemaakt voor hardlopen.
Je maakt vooraf een training met daarin de apparaten die je wil gaan gebruiken, hoe vaak en hoe zwaar.
De training loopt alleen altijd doordat apparaten soms bezet zijn, je meer of minder sets hebt gedaan en misschien met meer of minder gewist gewerkt hebt. Naderhand moet je dat in de app weer allemaal gaan corrigeren. Best wel irritant.
Hebben suggesties gedaan voor aanpassingen maar zijn nog niet geimplementeerd
https://forums.garmin.com...d-weights/1784709#1784709

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:24
Vraagje, ik wil graag op mijn Garmin Forerunner 265 de datafields voor de tennis activiteit aanpassen. Maar ik mis een hele hoop velden, bijv. stappen/afstand etc. Ook bij het aanmaken van een nieuw scherm voor de tennis activiteit komen deze data fields niet naar voren. Iemand een idee?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 15:59
Vraagje over Garmin Pay. Heb de Google Wallet van ING gekoppeld aan mijn telefoon. Dit werkt prima, iedere keer pakt mijn telefoon de Google Wallet als ik ergens wil betalen.

De Garmin Pay is netjes gekoppeld in mijn ING app. Als ik echter met mijn Garmin (965) wil betalen gebeurt er niks.

Zie wel bij Google Wallet op mijn telefoon staan, standaard betaling? Zou dit het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 12:49
Wackmack schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:21:
Vraagje over Garmin Pay. Heb de Google Wallet van ING gekoppeld aan mijn telefoon. Dit werkt prima, iedere keer pakt mijn telefoon de Google Wallet als ik ergens wil betalen.

De Garmin Pay is netjes gekoppeld in mijn ING app. Als ik echter met mijn Garmin (965) wil betalen gebeurt er niks.

Zie wel bij Google Wallet op mijn telefoon staan, standaard betaling? Zou dit het kunnen zijn?
Ik heb ook Google Wallet van ING gekoppeld aan mijn telefoon en als standaard betaling ingesteld. Maar ik kan ook gewoon Garmin Pay van ING gebruiken op mijn FR965. Werkt prima.
Geen idee waarom dat bij jou niet lukt. Misschien eend de ING betaal methode uit Garmin Pay verwijderen en opnieuw toevoegen (via de Garmin app)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Nu online
Wackmack schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:21:

Kan je definiëren wat je precies bedoeld met 'gebeurt er niks'?
Als je je wallet opent op je Garmin horloge kan je dan wel je pincode invoeren? En krijg je vervolgens wel je pas te zien met aflopende timer? Krijg je foutmeldingen? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 28-05 15:59
Hathi schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:41:
[...]

Kan je definiëren wat je precies bedoeld met 'gebeurt er niks'?
Als je je wallet opent op je Garmin horloge kan je dan wel je pincode invoeren? En krijg je vervolgens wel je pas te zien met aflopende timer? Krijg je foutmeldingen? etc.
Dat was het inderdaad, oeps! Net wallet geopend en gelukkig kunnen betalen. Heel fijn zo in het zwembad. Kan de telefoon mooi thuis blijven.

Morgen voor het eerst rondje in de bergen lopen met de Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Asprine schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:11:
@LA-384
Garmin krachttraining functies zijn minimaal.
Horloge vindt het registreren van sets heel lastig, is met name gemaakt voor hardlopen.
Je maakt vooraf een training met daarin de apparaten die je wil gaan gebruiken, hoe vaak en hoe zwaar.
De training loopt alleen altijd doordat apparaten soms bezet zijn, je meer of minder sets hebt gedaan en misschien met meer of minder gewist gewerkt hebt. Naderhand moet je dat in de app weer allemaal gaan corrigeren. Best wel irritant.
Hebben suggesties gedaan voor aanpassingen maar zijn nog niet geimplementeerd
https://forums.garmin.com...d-weights/1784709#1784709
Op zich vind ik dat nog niet zo interessant. Gewicht, sets en reps kan ik ook opschrijven/tellen.

Het gaat me echt meer om de monitoring van mn hartslag gedurende de dag (behalve op het werk) en slaapritme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 20:31
LA-384 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:23:
[...]

Op zich vind ik dat nog niet zo interessant. Gewicht, sets en reps kan ik ook opschrijven/tellen.

Het gaat me echt meer om de monitoring van mn hartslag gedurende de dag (behalve op het werk) en slaapritme.
Je vraagt of het je kan helpen en motiveren in de sportschool, dan krijg je daar antwoord op. Als je het antwoord toch niet interessant vindt stel dan de vraag niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Asprine schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:03:
Je vraagt of het je kan helpen en motiveren in de sportschool, dan krijg je daar antwoord op. Als je het antwoord toch niet interessant vindt stel dan de vraag niet,
Ok sorry, maar dan heb je mijn vraag verkeerd gelezen, of ben ik wellicht niet duidelijk genoeg geweest.

Het horloge hoeft me niet te motiveren, motivatie is doorgaans geen probleem.
Wat ik hoop te bereiken is dat het horloge mijn "gezondheid" in de gaten houd.

Eerdere pogingen strandden op het feit dat ik op een gegeven moment te vermoeid was of blessures opliep, mogelijk door overtraining/te weinig slaap/rust of wat dan ook.

Ik hoopte dat een horloge die de hartslag en slaapritme monitort, in ieder geval zou kunnen helpen hierin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 08:49
Hallo,

de 7X voor 460 op de amazon.de voor prime leden.

Ik heb prime maar kan het horloge niet bestellen. In het verleden wel gedaan op de Duitse amazon. als ik de URL wijzig naar .nl is bestellen wel mogelijk. Maar dan is het horloge 530euro.

Weet iemand of je dit op 1 op andere manier kan omzeilen? Of verzenden naar een NL adres maakt dit onmogelijk?

[ Voor 11% gewijzigd door Jirure1984 op 16-07-2024 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
LA-384 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:19:
[...]

Ok sorry, maar dan heb je mijn vraag verkeerd gelezen, of ben ik wellicht niet duidelijk genoeg geweest.

Eerdere pogingen strandden op het feit dat ik op een gegeven moment te vermoeid was of blessures opliep, mogelijk door overtraining/te weinig slaap/rust of wat dan ook.

Ik hoopte dat een horloge die de hartslag en slaapritme monitort, in ieder geval zou kunnen helpen hierin.
Als je de Garmin zoveel mogelijk draagt, dus ook nachts, wordt dat prima in de gaten gehouden op basis van slaap activiteiten, stress, ademhaling etc. Je krijgt in je body battery te zien hoe je er overal gezien voor staat (energie level) maar ook je training readyness. Ik had bijv afgelopen week elke dag een tenniswedstrijd en de data zag ik mooi aangepast worden. De laatste dagen schreeuwde de watch bijna dat ik rust moest nemen, ik voelde me ook niet super fit meer na zoveel spelen. Maar neem het wel aan als hulpmiddel. Want uiteindelijk heb ik met een 1% training readyness alsnog het toernooi gewonnen op de laatate dag 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 13:50
Juancho schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:57:
[...]

Als je de Garmin zoveel mogelijk draagt, dus ook nachts, wordt dat prima in de gaten gehouden op basis van slaap activiteiten, stress, ademhaling etc. Je krijgt in je body battery te zien hoe je er overal gezien voor staat (energie level) maar ook je training readyness. Ik had bijv afgelopen week elke dag een tenniswedstrijd en de data zag ik mooi aangepast worden. De laatste dagen schreeuwde de watch bijna dat ik rust moest nemen, ik voelde me ook niet super fit meer na zoveel spelen. Maar neem het wel aan als hulpmiddel. Want uiteindelijk heb ik met een 1% training readyness alsnog het toernooi gewonnen op de laatate dag 😏
Speel je enkels? Dubbelspel is niet vermoeiend tenzij je erg laat in de avond speelt, daarna 10 bier drinkt en er vervolgens weer om 6 uit moet

En registreer je je tennis activiteiten? Zo ja met hartslagband of zonder. Registratie alleen op basis van horloge geeft enorme overschatting van de inspanning en dus te lange hersteltijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:16
LA-384 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:19:
[...]

Het liefst wil je dan een horloge wat ook de HRV kan meten. Dat is een redelijke indicator van je gesteldheid en is minder gevoelig voor een periode waarin je hem niet draagt zoals op je werk. Maar ook dan zou je nog een redelijk beeld moeten kunnen krijgen, tenzij je werk immens intensief is en je dat eigenlijk wel mee zou willen nemen in de analyse.

Overigens deel ik de mening van @Asprine totaal niet als het gaat om krachttraining. Mijn horloge kan veel basisoefeningen herkennen maar ik vind het nog het fijnst om uit een schema te werken. Als je dat wat slim in elkaar zet kan je makkelijk achteraf reps en gewicht aanpassen. En besluit je eens een andere oefening te doen dan registreer je gewoon wel je reps en gewicht en zet je achteraf de oefening even goed via je telefoon, zo gepiept.
Uiteraard kan een beetje krachtsporter dat wel uit zijn hoofd maar het is ook leuk om resultaten over langere termijn terug te kunnen zien en het plaatje van wat je geraakt hebt vind ik stiekem ook wel lollig.

De training van vrijdag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfviDwXp0uMEcQYVOFk64y7Ox9g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W3vTBRTstVT8jQtslp2vI563.png?f=user_large

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Megupe schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:45:
[...]

Speel je enkels? Dubbelspel is niet vermoeiend tenzij je erg laat in de avond speelt, daarna 10 bier drinkt en er vervolgens weer om 6 uit moet

En registreer je je tennis activiteiten? Zo ja met hartslagband of zonder. Registratie alleen op basis van horloge geeft enorme overschatting van de inspanning en dus te lange hersteltijd.
1. ik speel beide, dubbel en enkel. Ik speelde afgelopen week 7 wedstrijden in 7 dagen. Overigens niet helemaal met je eens dat dubbel niet vermoeiend kan zijn. Dat ligt echt aan je tegenstander en hoe de wedstrijd verloopt. Dat je met enkelen meer meters maakt klopt natuurlijk.
2. ja ik registeer mijn tennissessies met de Garmin watch en nee geen hartslagband
3. Ik weet dat je de cijfertjes uit die body battery/training readyness net super letterlijk moet geven. Het is een indicatie. En die klopte bij mij wel aardig, al was het nummer 1 op de meter weer iets overdreven. Maar het gaf mij met alles erbij (slaap/stress/hartslag etc) wel de juiste indicatie dat even rust pakken wel nodig was. Ik heb gister 5km rustig uitgelopen in een relaxt hardloop tempo, vannacht goed geslapen en nu ben ik weer voor 76% training ready. Dus vanavond weer de baan op :)

En zo gebruik ik mijn Garmin vooral op gebied van gezondheid/actief zijn/herstel pakken.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 16-07-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Juancho schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:18:
[...]

1. ik speel beide, dubbel en enkel. Ik speelde afgelopen week 7 wedstrijden in 7 dagen. Overigens niet helemaal met je eens dat dubbel niet vermoeiend kan zijn. Dat ligt echt aan je tegenstander en hoe de wedstrijd verloopt. Dat je met enkelen meer meters maakt klopt natuurlijk.
2. ja ik registeer mijn tennissessies met de Garmin watch en nee geen hartslagband
3. Ik weet dat je de cijfertjes uit die body battery/training readyness net super letterlijk moet geven. Het is een indicatie. En die klopte bij mij wel aardig, al was het nummer 1 op de meter weer iets overdreven. Maar het gaf mij met alles erbij (slaap/stress/hartslag etc) wel de juiste indicatie dat even rust pakken wel nodig was. Ik heb gister 5km rustig uitgelopen in een relaxt hardloop tempo, vannacht goed geslapen en nu ben ik weer voor 76% training ready. Dus vanavond weer de baan op :)

En zo gebruik ik mijn Garmin vooral op gebied van gezondheid/actief zijn/herstel pakken.
Ik snap ook wel dat je na 7 dagen spelen ook ff dagje rust pakt. Heerlijk hoe het toernooi seizoen je soms kan "pakken".

Maar ik raak bij dubbels alleen mentaal moe, maar dat zal ook wel per persoon kunnen verschillen ;)

Maar de meting alleen obv watch is helaas bij tennis enorm inconsistent, ik durf daarvan ook niet eens een trend te gebruiken, zeker als ik vergelijk met een hartslagmeter om. Dan loont het meer om alleen naar je lichaam te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@Juancho @Gonadan
Mijn werk is dus een periode van 9 uur dat ik het horloge niet kan dragen. S nachts zal ik aan moeten wennen (draag al 20 jaar niets meer om mn armen), maar denk wel mogelijk. Zal 15 uur per dag genoeg zijn dan?

M'n werk is vooral intensief in de zin van dat ik de hele dag een actieve zithouding heb en altijd geconcentreerd bezig moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
LA-384 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:13:
@Juancho @Gonadan
Mijn werk is dus een periode van 9 uur dat ik het horloge niet kan dragen. S nachts zal ik aan moeten wennen (draag al 20 jaar niets meer om mn armen), maar denk wel mogelijk. Zal 15 uur per dag genoeg zijn dan?

M'n werk is vooral intensief in de zin van dat ik de hele dag een actieve zithouding heb en altijd geconcentreerd bezig moet zijn.
Hoelang je de watch draagt hoe beter Garmin berekeningen kan uitvoeren natuurlijk. Maar of die 9 uur werken een (te) grote impact maakt... geen idee. Maar slaap is wel een belangrijke input dus als je dat ook al zal skippen dan zal ik die inschattingen/voorspellingen/fitheid dingen links laten liggen. En dan moet je je afvragen waar je de Garmin voor wilt gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
@LA-384 vandaar dat ik over HRV begon. Die meet de variaties in je hartslag en gebruikt dat om je gesteldheid te bepalen. Dat kan in mijn optiek ook prima wanneer je hem tijdens je werk niet draagt.
Ga je kijken naar metrieken als body battery of training readiness dan is dat veel meer verbonden met wat je allemaal doet op een dag. Een stresvolle dag op kantoor kan daar flink invloed op hebben en dat neem je dan niet mee in de metingen. Het zal echter net snel effect hebben op je fysieke prestaties dus je kunt je afvragen in hoeverre dat echt erg is.

Hartslag in rust, slaapkwaliteit, HRV, dat zijn dingen die je wat kunnen vertellen over je gesteldheid en trends daarin, en die kan je prima uit het gebruik wat jij voorstelt halen (mits 's nachts ook gedragen). Het blijft maar een horloge dus is niet zaligmakend, maar je kunt er echt wel wat uit halen als je er naar luistert.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@Gonadan @Juancho Bedankt voor jullie inzichten. Ik heb nog even verder gekeken en nu spreekt de Instinct 2s mij meer aan. Het oogt wat stoerder, is volgens mij ook robuuster, lange accu-duur en volgens Coolblue een betere betrouwbaarheid qua hartmeting dan de andere smartwatches. Volgens de vergelijkpagina op garmin.com lijkt de Instinct echter minder uitgebreide slaap-registratie te hebben (althans bij de vivoactive staat "slaap (geavanceerd)".

De solar versie is ook wel grappig, maar aangezien ik alleen met goed weer buiten kom, twijfel ik of ik daar wel zoveel aan ga hebben. Bovendien zit die wel een stuk boven mijn gewenste budget.

[ Voor 15% gewijzigd door LA-384 op 16-07-2024 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Solar is leuk als je hele dagen door zonnig gebied wandelt of fietst, dan loopt hij iets minder hard leeg. Je kunt er niet echt mee opladen dus voor normaal consumentenverbruik is het niet meer dan een gimmick. Ik gebruik het om de zonkracht die ik heb ervaren te meten, niet zozeer om te laden. :P

Check anders deze review: https://www.dcrainmaker.c...olar-in-depth-review.html
Lekker uitgebreid en geeft je vast een goed beeld van wat je kan verwachten qua features, want dat verschilt nogal per Garmin model (zelfs specifieke sporten verschillen per model)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 13:07
LA-384 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:53:
...... en volgens Coolblue een betere betrouwbaarheid qua hartmeting dan de andere smartwatches......
Want Coolblue is namelijk autoriteit op het beoordelen van smartwatches?

DCR is betrouwbaar en check anders de YT videos van The Quantified Scientist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-05 19:24
Off topic maar die app updates zijn ook niet mals bij Garmin, update naar versie 5.3 voor iOS is gewoon 624mb groot :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
PrettigGestoord schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:56:
Off topic maar die app updates zijn ook niet mals bij Garmin, update naar versie 5.3 voor iOS is gewoon 624mb groot :O
Wat heeft dat met Garmins updates te maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
LA-384 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:53:
volgens Coolblue een betere betrouwbaarheid qua hartmeting dan de andere smartwatches.
Ik zou vooral naar de gebruikte sensor kijken. De Instict 2s is niet meer de nieuwste (2 jaar oud) en de sensor is generatie elevate 4:

– Upgraded to Garmin Elevate Gen4 Optical HR Sensor

Bron: https://www.dcrainmaker.c...olar-in-depth-review.html

Als je dan bijv naar de Fenix 7 Pro serie kijkt (maar, ook de venu 3 meen ik) zit die op de elevate 5:

– Completely new optical HR sensor – Garmin Elevate V5

https://www.dcrainmaker.c...ltiband-for-everyone.html

Dat lijkt me relevantere informatie dan coolblue. Zeker als je binnen 't garmin-ecosysteemvergelijkt zou ik eerder kijken naar de generatie sensor dan naar coolblue want die doen 't over de brede linie van *alle* sportwatches wel prima, maar als je dit soort details wil hebben is dat niet de toko voor de vergelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:43:
Solar is leuk als je hele dagen door zonnig gebied wandelt of fietst, dan loopt hij iets minder hard leeg. Je kunt er niet echt mee opladen dus voor normaal consumentenverbruik is het niet meer dan een gimmick. Ik gebruik het om de zonkracht die ik heb ervaren te meten, niet zozeer om te laden. :P

Check anders deze review: https://www.dcrainmaker.c...olar-in-depth-review.html
Lekker uitgebreid en geeft je vast een goed beeld van wat je kan verwachten qua features, want dat verschilt nogal per Garmin model (zelfs specifieke sporten verschillen per model)
Nou ja, kleine kanttekening... In 'watch' modus kan het echt wel schelen in de zomer. Ik merk in de zomer dat mijn horloge echt veel langer mee gaat 'als horloge'. Tijdens activiteiten is het te verwaarlozen idd, maar afhankelijk van gebruik kan het wel de moeite waard zijn.

(Los van het feit dat ik de non-solar 955 versie ook nog een stuk lelijker vond/vind ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
m0ridin schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:10:
[...]

Nou ja, kleine kanttekening... In 'watch' modus kan het echt wel schelen in de zomer. Ik merk in de zomer dat mijn horloge echt veel langer mee gaat 'als horloge'. Tijdens activiteiten is het te verwaarlozen idd, maar afhankelijk van gebruik kan het wel de moeite waard zijn.

(Los van het feit dat ik de non-solar 955 versie ook nog een stuk lelijker vond/vind ;) )
Dat is toch wat ik zeg? Hij loopt iets minder hard leeg. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
De Instict 2x solar gaat wel oneindig mee als je voldoende zon pakt, ook in smartwatchmode. Je moet dan alleen geen activiteiten willen tracken :-)

EDIT: Maar, de vraag ging over de 2s, niet de 2x ... Was meer bedoeld als context voor solarcharging bij Garmin in 't algemeen

[ Voor 30% gewijzigd door ascent op 17-07-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Ja maar dit ging om de S, die moet in battery saver mode wil je oneindig kunnen halen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Gonadan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:33:
Ja maar dit ging om de S, die moet in battery saver mode wil je oneindig kunnen halen. ;)
Ja, dat klopt wat je zegt :) Ik probeerde meer 't standpunt "hij loopt alleen wat trager leeg" van extra context te voorzien (want dat geldt voor veel Garmins maar niet allemaal) maar faalde daar een beetje in. Zal m'n post editten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ja, die opmerking over Coolblue was idd niet goed over nagedacht van mij. :+

De x is echt veel te groot voor mijn polsen, dus ik denk dat ik er te weinig uithaal om de meerprijs van de solar te verantwoorden.
ascent schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:07:
Ik zou vooral naar de gebruikte sensor kijken. De Instict 2s is niet meer de nieuwste (2 jaar oud) en de sensor is generatie elevate 4:

Als je dan bijv naar de Fenix 7 Pro serie kijkt (maar, ook de venu 3 meen ik) zit die op de elevate 5:
De elevate 5 zit dan niet in mijn budget als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
ascent schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:36:
Ja, dat klopt wat je zegt :) Ik probeerde meer 't standpunt "hij loopt alleen wat trager leeg" van extra context te voorzien (want dat geldt voor veel Garmins maar niet allemaal) maar faalde daar een beetje in. Zal m'n post editten :-)
Ach ja, het verschilt gewoon nogal per gebruiksscenario. Als ik met mijn F7pro de hele dag in de zon ga liggen niks doen dan zal hij ook richting oneindig gaan, of in ieder geval mijn hele vakantie vol houden. :D

Het gaat mij er meer om dat men niet moet denken dat je ineens een paneel om hem echt op te laden hebt, want het is niet zo dat als je hem een middagje in de zon legt hij ineens weer vol zit of zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jirure1984
Vanmiddag op amazon.de de 7X voor 490 geen prime korting

Toch overstag gegaan. Volgende week dinsdag binnen. Een mooie upgrade op mijn 4 jaar oude Fenix 5 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Jirure1984 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:59:

Toch overstag gegaan. Volgende week dinsdag binnen. Een mooie upgrade op mijn 4 jaar oude Fenix 5 plus.
Gaaf, mooi ding! De zaklamp is nuttiger dan je misschien denkt. Ben er nog steeds blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:46
Jirure1984 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:59:

Waarschijnlijk in september komt wel de 8 uit. Daar wacht ik zelf op atm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Is een logische keuze maar voordat die onder de 500 eur duikt duurt nog wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl} schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:24:
Ik kom er even niet uit: ik heb een Fenix 7X Pro Solar. Via Express geeft ie aan dat er updates zijn voor de Topoactive Europe. Op de klok is de kaart van Europe te zien, waarbij het rechtergedeelte blauw is (Noorwegen, Zweden, Polen etc).

In Express kies ik echter "Europe-West. Maar wat er ook gebeurd: hij blijft bij Mapbeheer nog steeds de bovenstaande map zien, en niet Europe West.

Kan ik dat op de één of andere manier forceren? Uit de map "Garmin" op de klok zelf een .img bestand verwijderen..? Ik zie twee redelijk forse bestanden, allebei van goed 3GB...
Nou fris is de boel niet. Als ik naar de kaarten ga, zie ik Topoactive Europe (waarbij rechtergedeelte blauw is, NL etc niet). 10,nogwat GB totaal. Dus dat zou de volledige kaart zijn. Als ik scroll en uitzoom kan ik detail krijgen in heel Europa. Dat lijkt dus ok.

Echter. Bij kaartbeheer krijg ik "update beschikbaar". Hang ik em dan aan de pc, vraagt ie gelijk of ik die wil downloaden. Vooruit maar. (Ik heb inmiddels tot 2x toe de Topoactive Europe verwijderd en vervolgens via Express opnieuw gedownload.)
Er wordt dan verbinding met wifi gemaakt (...) en vervolgens gaat ie UREN staan downloaden. Na iets van 4 of 5 uur is ie klaar, en, nou komt het, begint ie lekker opnieuw. Gistermiddag om 16u aan de pc gehangen, na de eerste keer zegt ie dat de verbinding verbroken moet worden en de klok opnieuw moet worden aangesloten en hup, daar gaat ie weer. Dat 3x herhaalt en vanochtend stond nr4 op 26%.

De kaarten lijken in orde, en ik heb nu de update uit de wachtrij gehaald. Die start dus niet opnieuw. Wel zegt ie bij kaartbeheer opnieuw dat er een update beschikbaar is....

[ Voor 3% gewijzigd door GurbY{nl} op 18-07-2024 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 16:05

DON PAPA

Tweaker-fan

GurbY{nl} schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:35:
[...]
De kaarten lijken in orde, en ik heb nu de update uit de wachtrij gehaald. Die start dus niet opnieuw. Wel zegt ie bij kaartbeheer opnieuw dat er een update beschikbaar is....
Ik had precies hetzelfde, en na verloop van tijd verdween die melding spontaan, blijkbaar heeft het even tijd nodig voor dat het systeem weet dat alle updates al gedaan zijn...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:44
DON PAPA schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:57:
Zoals ik eerder al melden, heb afgelopen dinsdagochtend een Fenix 7X Pro besteld bij de webshop luna-time en vandaag werd deze al netjes afgeleverd door GSL, dus wat mij betreft een aanrader deze webshop.

De eerste indruk van dit horloge is ook zeer positief tot nu toe, het enige wat mij een beetje tegenviel, was dat er bij deze versie met een titanium bandje niet even een klein schroevendraaiertje was mee geleverd om het titanium bandje op maat te kunnen maken. Gelukkig had ik er zelf nog één, maar ik kan mij voorstellen dat niet iedereen zo'n ieniemienie schroevendraaier in huis heeft.
Je wordt maar 1 keer 50, heb dus precies deze mezelf kado gedaan. Mijn polsomtrek is 18.5cm, ik vind hem er heel mooi op staan.
Bewust geen amoled genomen: ik weet dat ik me kapot ga ergeren aan die kleine vertraging als je wilt zien hoe laat het is.
Ook geen zin te wachten op de Fenix 8, ik verwacht daar geen wereldschokkende veranderingen en zeer waarschijnlijk wordt het ook een amoled.
Accuduur is fantastisch: ik heb hem 24/7 om, en hiermee gaat hij makkelijk dik 2 weken mee met 10 sportactiviteiten (1uur gemiddeld), met gps logging ingesteld op 1x per seconde, bluetooth altijd aan ivm telefoon notificaties.
Titaniumband zit ook heerlijk en vind ik comfortabeler dan het siliconenbandje (die er ook bij zit), het laatste knijpt de zijkanten van de pols een beetje.
Zaklamp is echt superhandig idd, vannacht nog gebruikt op muggenjacht. Veel feller dan mijn telefoon ook.
Oja solar charging doet hij zoals eerder gezegd dus niet: ik zou het eerder solar support noemen omdat de accu dan minder snel leegloopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGHn-Ky4JBjS98-iIEBnhQ5WFlA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7F9iYd1hJsTvjM4ONEZE7Nrv.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 3% gewijzigd door _Dekker op 18-07-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
hmm ik vond de immitatie leren chestnutstrap wel stoer staan maar vind deze titaniumband er toch ook wel gaaf uitzien.. *twijfel*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 31-05 23:02
Over de solar opbrengsten/voordelen gesproken…

Is er iets op de Fenix (7pro) serie om de solar te “meten”/“tracken”? Je kunt in de horloge de zonintensiteit (LUX) zien maar dit zegt mij niet zo veel… is er ook nog iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:44
RR46 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:13:
Over de solar opbrengsten/voordelen gesproken…

Is er iets op de Fenix (7pro) serie om de solar te “meten”/“tracken”? Je kunt in de horloge de zonintensiteit (LUX) zien maar dit zegt mij niet zo veel… is er ook nog iets anders?
Niet echt, je kunt nog wel een weekoverzicht zien op je horloge.
Voor mij is het meer een indicatie of ik zelf wel genoeg zon heb gehad.
Hij geeft dus niet aan welke impact/winst de zon heeft op het accuverbruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jirure1984
Martiveen schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:35:
[...]

Waarschijnlijk in september komt wel de 8 uit. Daar wacht ik zelf op atm
Afweging niet bewust gemaakt. Maar 500euro vind ik nog een mooi bedrag voor een sporthorloge. Wat zal de 8X bij release doen 800+? en kom van de 5 Plus dus sowieso een flinke upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:21

Tazzios

..

Ik heb de laatste maand al +-5 keer gehad dat ik mijn Garmin Fenix 5s als opnieuw moet koppelen met de koppelcode met mijn telefoon(Pixel 7a). Ik krijg dan ook een mail "Bedankt voor het registreren van jouw".
Herkennen mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 12:05

Niku

Alagaesii

Ik heb een Garmin Forerunner 255. Sinds een recente update geeft die bij navigatie ook spraakaanwijzingen (rechtsaf/linksaf etc). Storend als ik een podcast probeer te luisteren en ik heb echt geen benul hoe ik dat uit kan zetten. Weet iemand dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Nu online
Dat kun je instellen in de Connect app, bij de instellingen voor het toestel > Audiomeldingen > Navigatiewaarschuwingen

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:29
Mijn Garmin 945 heeft zoveel routes in het horloge staan dat nieuwe 'syncen' pas kan als ik oude weghaal. Is er een manier om alle routes eruit te gooien zonder dit één voor één te doen (waarbij de routes die je wilt weghalen steeds eerst even moet 'laden')? Enige wat ik kan bedenken is een factory reset, maar dan ben ik ook mijn settings en data screens e.d. kwijt. Vanuit de Connect app kan het ook niet. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Nu online
Sluit het toestel aan op je computer en verwijder de bestanden uit de map Garmin\Courses.
De map Garmin\Activities (of Activity) bevat al je activiteiten, die kan vast ook wel een schoonmaakbeurt gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door JaVaWa op 18-07-2024 20:08 ]

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

En anders via explorer (app) kwam ik achter. Die ondersteunt tegenwoordig ook horloges (in elk geval 955 en Fenix 7).
Daar kun je ook alles aanvinken en wissen. Wist hij ook op telefoon. Ideaal!

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:21

Grudgie

PSN: Grudgie7

Goedemorgen,

Ik ben in de markt voor een nieuwe sporthorloge. Op dit moment heb ik een Garmin Venu 2 en die heb ik nu ongeveer 2 jaar en doet het eigenlijk nog erg goed. Gebruik hem vooral voor het bijhouden van mijn stappen, ik wandel veel en ik doe krachttraining en soms paar keer hardlopen.

Nu heb ik wat rondgekeken voor een goeie upgrade.

uitvoering: Garmin Vivoactive 5 (Zwart) €255
uitvoering: Garmin Venu 3, 45mm Zwart (Zwart) €419
uitvoering: Garmin Forerunner 165 Zwart (Grijs, Zwart) €254

Eigenlijks is de Venu 3 mij te duur en zit ik te kiezen tussen de Vivo 5 of de FR165.

Heb van alle 3 reviews bekeken maar welke zouden jullie aanraden? Of raden jullie nog een andere aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Waarom een nieuwe?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Volgens mij is van die drie de venu3 de enige die ecg kan, right? Betekent volgens mij ook nieuwe elevate5 sensor voor hartslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Nu online
ascent schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:51:
Volgens mij is van die drie de venu3 de enige die ecg kan, right? Betekent volgens mij ook nieuwe elevate5 sensor voor hartslag
In NL kan (officieel) nog geen enkel Garmin horloge ECG metingen doen. Onofficieel zijn er wat trucjes om je horloge te laten denken dat je in Amerika bent om het op die manier werkend te krijgen als je een horloge hebt die over ECG geschikte hardware beschikt. Van deze drie is de Venu 3 inderdaad de enige die die hardware heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 12:05

Niku

Alagaesii

Niku schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:10:
Ik heb een Garmin Forerunner 255. Sinds een recente update geeft die bij navigatie ook spraakaanwijzingen (rechtsaf/linksaf etc). Storend als ik een podcast probeer te luisteren en ik heb echt geen benul hoe ik dat uit kan zetten. Weet iemand dit? :)
Moet het blijkbaar uitzetten bij het aanmaken van de route zelf. Enfin: gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:21

Grudgie

PSN: Grudgie7

Is dat ECG interessant dan? Volgens mij niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben vandaag benaderd door Garmin mbt het Morning Report issue, waar het touchscreen niet werkt. Ze zijn meerdere klanten aan het benaderen die dit probleem eerder gemeld hebben op het Garmin forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Grudgie schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:18:
Is dat ECG interessant dan? Volgens mij niet echt.
Als je een hartritme stoornis hebt en die ook thuis wilt vastleggen dan wel.
PatrickC schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:36:
Ik ben vandaag benaderd door Garmin mbt het Morning Report issue, waar het touchscreen niet werkt. Ze zijn meerdere klanten aan het benaderen die dit probleem eerder gemeld hebben op het Garmin forum.
Ook last van en gemeld naast de DSW maar geen reactie tot dusver.
Ik swipe nu de eerste van het morning raport mbv een knop.

[ Voor 48% gewijzigd door Megupe op 19-07-2024 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-04 08:27
ik heb sinds kort een epix pro 51mm en wil graag een rit doen met de racefiets. Daarvoor gebruik ik een Edge 830.
Is het voldoende als ik vanaf de watch mijn hartslag deel naar de edge zodat de edge dan de hele rit + hartslag opslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:25
Valdourian schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:13:
ik heb sinds kort een epix pro 51mm en wil graag een rit doen met de racefiets. Daarvoor gebruik ik een Edge 830.
Is het voldoende als ik vanaf de watch mijn hartslag deel naar de edge zodat de edge dan de hele rit + hartslag opslaat?
Ja, v die door ik soms met mijn 520 en epix 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:29
Valdourian schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:13:
Zomaar benieuwd: wat is het voordeel om het op bovenstaande manier te doen en niet gewoon door het horloge de rit + hartslag te laten opslaan en de Edge alleen te gebruiken om alles op te zien tijdens het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-04 08:27
Valorian schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:19:
[...]

Zomaar benieuwd: wat is het voordeel om het op bovenstaande manier te doen en niet gewoon door het horloge de rit + hartslag te laten opslaan en de Edge alleen te gebruiken om alles op te zien tijdens het rijden?
Goeie vraag 😅
Ik gebruik de Edge sowieso voor de gpx in te laden en met de kaart te navigeren.
Ik weet niet, heb het steeds zonder watch gedaan en gewoon geweest met de Edge, dus dacht ik om enkel de hartslag toe te voegen via de watch..

Als er iemand kan bevestigen wat het beste of gemakkelijkst is is die zeker welkom ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:50
Het kan beide. Voordeel van het op je horloge doen als primair apparaat is dat je niet je hartslag hoeft te delen vanaf daar.
Nadeel is dat je afhankelijk van je sensors niet met meerdere apparaten kan koppelen, dus dan heeft of je 830 geen sensordata om live te zien, of je moet hem als second screen gebruiken.

Ik gebruik nu een Forerunner 955 als primair apparaat, met een Edge 130 plus als second screen. Nadeel daarvan is dat ik dus navigatie niet op de Edge zie, want die kan dat, ook als second screen niet aan. Tevens zie ik maar 4 datavelden tegelijk, meer is niet mogelijk.

Ik zou dus je 830 als primair apparaat gebruiken en gewoon je hartslag van de Epix pro delen.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Nu online
Als de sensors via ANT+ werken kun je ze met meerdere apparaten delen, er is geen sprake van een exclusieve verbinding.
(Dat moet je dus nooit doen vlak voor de start van een hardloopwedstrijd, je heb dan de keus uit héél erg veel sensoren...)
Voordeel van de Edge gebruiken is dat je meer statistieken op je stuur kunt zien, en dat de accu van het horloge langer meegaat. Die moet waarschijnlijk wel een activiteit starten om de hardslag te kunnen delen, maar dan kies je een indooractiviteit zodat de GPS niet wordt ingeschakeld.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathi
  • Nu online
Hartslag uitzenden kan ook gewoon zonder een activiteit te starten. Via het menu van het horloge onder sensors zit een optie met deel hartslag en dan krijg je een scherm om het delen te starten en te stoppen.
Al sluit ik niet uit dat dit niet op alle horloges het geval is, maar op de genoemde epix pro in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Nu online
Dat verschilt per type horloge. Ergens is het wel handig om het via een activiteit te starten, anders zie je al gauw over het hoofd dat het delen nog steeds actief is...

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Hathi schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:48:
Hartslag uitzenden kan ook gewoon zonder een activiteit te starten. Via het menu van het horloge onder sensors zit een optie met deel hartslag en dan krijg je een scherm om het delen te starten en te stoppen.
Al sluit ik niet uit dat dit niet op alle horloges het geval is, maar op de genoemde epix pro in ieder geval wel.
Op mijn F7X zit de optie, maar al vaker afgevraagd: wat kan ik er mee? En met wie deel ik em dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Nu online
GurbY{nl} schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:33:
[...]

Op mijn F7X zit de optie, maar al vaker afgevraagd: wat kan ik er mee? En met wie deel ik em dan?
Met je fietscomputer bijvoorbeeld. Zoals een paar posts terug genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Laatst online: 31-05 13:40
Gebruiken jullie naast je GPS horloge altijd een fietscomputer? Ik heb een Wahoo ELEMENT Bolt als fietscomputer en die is vrij basic maar doet wat hij moet doen. Maar de data gaat naar Strava. Ik zou eigenlijk graag willen switchen naar Garmin zodat hij (de GPS smartwatch) alles kan bijhouden. Ik wil dan Strava Premium ook opzeggen. Daarnaast duik ik ook recreatief (tijdens vakanties) maar de Garmin decent (MK3) is wel héél duur en dan heeft hij niet de laatste hartslag sensor.

Hoe doen jullie dit?

[ Voor 5% gewijzigd door Torgo op 20-07-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Nu online
Gewoon, meerdere apparaten aanschaffen. Ik heb er inmiddels wel een paar O-)

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Laatst online: 31-05 13:40
JaVaWa schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:50:
Gewoon, meerdere apparaten aanschaffen. Ik heb er inmiddels wel een paar O-)
Voor duiken kan ik dat nog wel begrijpen maar voor wielrennen zou ik het wel zonde vinden om te investeren in een smartwatch met GPS en die dan niet te gebruiken op de fiets. Dat maakt het lastig om een hoger segment smartwatch met GPS te kunnen verantwoorden (aan mijzelf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:56
Torgo schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:42:
Gebruiken jullie naast je GPS horloge altijd een fietscomputer? Ik heb een Wahoo ELEMENT Bolt als fietscomputer en die is vrij basic maar doet wat hij moet doen. Maar de data gaat naar Strava. Ik zou eigenlijk graag willen switchen naar Garmin zodat hij (de GPS smartwatch) alles kan bijhouden. Ik wil dan Strava Premium ook opzeggen. Daarnaast duik ik ook recreatief (tijdens vakanties) maar de Garmin decent (MK3) is wel héél duur en dan heeft hij niet de laatste hartslag sensor.

Hoe doen jullie dit?
gewoon door een Edge aan te schaffen ;-).

Veel gebruik gemaakt van mijn Fenix op het stuur voor navigatie, maar naar verloop van tijd toch overgestapt naar een Edge. Voor duiken heb ik een oude Suunto Zoop. Simpel, maar doet wat die moet doen. De Fenix gebruik ik dagelijks en op vakantie veel tijdens het wandelen. Persoonlijk vind ik dus dat ik alle apparaten kan verantwoorden :-)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 20:39
Mijn FR 265 kreeg in oktober een rode pixel, zie foto linksboven tegen de rand. Deze verdween na een paar dagen. Nu komt ie vandaag ineens weer terug. Iemand die dit heeft meegemaakt?

Ik heb een ticket aangemaakt bij Garmin, maar ik heb weinig zin om mijn toestel op te sturen en weken kwijt te zijn...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yq4FDb8te9s4LBfZrY01OpJH3qA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCx7QCQVWlzF651P6fUIUBol.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Maandag1987 op 21-07-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 09:11
Ik heb een probleem met mijn garmin 955

Sinds vandaag heeft ie geen verbinding meer met mijn pixel 6 pro
Het heeft 1 1/2 jaar zonder glitches gewerkt
Hij wil nu ook niet meer pairen.
Alle registratie en sensoren werken wel.

Wat ik heb gedaan en gechect

Opnieuw opstarten pixel en garmin 955 , geen resultaat
Garmin 955 verwijderd uit garmin connect en BT instellingen op de Pixel ( opgeslagen apparaten ) , geen resultaat
Cache garmin connect app leeggemaakt. , geen resultaat
Garmin connect verwijderd en opnieuw geinstaleerd , geen resultaat
Garmin 955 gereset maar mijn gegevens behouden , geen resultaat
Garmin 955 volledig gereset , geen resultaat
Garmin connect op andere telefoon , geen resultaat
De garmin 955 duikt meteen op in windows als ik de USB kabel op mijn pc aansluit
Garmin Express detecteert de 955 ook gewoon.

Iemand nog een suggestie los van een ticket openen bij Garmin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FX16 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:17:
Ik heb een probleem met mijn garmin 955

Sinds vandaag heeft ie geen verbinding meer met mijn pixel 6 pro
Het heeft 1 1/2 jaar zonder glitches gewerkt
Hij wil nu ook niet meer pairen.
Alle registratie en sensoren werken wel.

Wat ik heb gedaan en gechect

Opnieuw opstarten pixel en garmin 955 , geen resultaat
Garmin 955 verwijderd uit garmin connect en BT instellingen op de Pixel ( opgeslagen apparaten ) , geen resultaat
Cache garmin connect app leeggemaakt. , geen resultaat
Garmin connect verwijderd en opnieuw geinstaleerd , geen resultaat
Garmin 955 gereset maar mijn gegevens behouden , geen resultaat
Garmin 955 volledig gereset , geen resultaat
Garmin connect op andere telefoon , geen resultaat
De garmin 955 duikt meteen op in windows als ik de USB kabel op mijn pc aansluit
Garmin Express detecteert de 955 ook gewoon.

Iemand nog een suggestie los van een ticket openen bij Garmin ?
Ziet je telefoon het horoge wel bij de bluetooth settings?
Verder, heb je dit al geprobeerd?
https://www8.garmin.com/m...DF-9C30-B576E5ADD338.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 09:11
PatrickC schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:26:
[...]

Ziet je telefoon het horoge wel bij de bluetooth settings?
Verder, heb je dit al geprobeerd?
https://www8.garmin.com/m...DF-9C30-B576E5ADD338.html
Ja, been there, done that maar helaas , geen resultaat :'(
Heb al contact gehad met futurumshop
Ik mag hem opsturen maar dan ben ik hem wel lang kwijt en dat is flink balen.
Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Gonadan schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:04:
Overigens deel ik de mening van @Asprine totaal niet als het gaat om krachttraining. Mijn horloge kan veel basisoefeningen herkennen maar ik vind het nog het fijnst om uit een schema te werken. Als je dat wat slim in elkaar zet kan je makkelijk achteraf reps en gewicht aanpassen.
Sinds vrijdag heb ik de Instinct 2s en bevalt prima.
Ik heb het 1 set geprobeerd met automatische detectie en dat beviel me niet, dus heb achteraf het schema er via de app in gezet. Ik kan alleen geen afzonderlijke sets invullen, alleen gewicht en aantal reps. Zit ik verkeerd?

Of dien je elke set op een eigen regel te zetten?

En weet iemand toevallig wat die pizza-punt rechtsboven moet weergeven?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5bC5KacUKam61sQR_snBrhnxkM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QCqNz6cGsDjqIEwcNxdSGViW.jpg?f=user_large

Het is de Instinct Pro watchface

[ Voor 21% gewijzigd door LA-384 op 23-07-2024 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
LA-384 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:45:
[...]

Sinds vrijdag heb ik de Instinct 2s en bevalt prima.
Ik heb het 1 set geprobeerd met automatische detectie en dat beviel me niet, dus heb achteraf het schema er via de app in gezet. Ik kan alleen geen afzonderlijke sets invullen, alleen gewicht en aantal reps. Zit ik verkeerd?

Of dien je elke set op een eigen regel te zetten?
Ja elke set is een eigen regel. Meestal werk ik met rondes en rust tussendoor.
Bijvoorbeeld een workout die ik heb staan:
• warmup deadlift tot lap
• rust tot lap
drie rondes:
• deadlift tot lap
• rust tot lap
dan:
• warmup bor tot lap
• rust tot lap
drie rondes:
• bor tot lap
• rust tot lap
etc.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@Gonadan Ok, en dat zet je dan telkens vantevoren in de app? Of doe je altijd hetzelfde schema/volgorde?

Ik doe zelf meestal supersets en dat varieert elke keer wat ik combineer en qua volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
LA-384 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:10:
@Gonadan Ok, en dat zet je dan telkens vantevoren in de app? Of doe je altijd hetzelfde schema/volgorde?

Ik doe zelf meestal supersets en dat varieert elke keer wat ik combineer en qua volgorde.
Ik heb een aantal workouts staan (bijv. push/pull split) waar ik dan uit kan kiezen. Maar in principe pak ik wel vaak dezelfde waarin ik bepaalde dingen hetzelfde houd. Individuele oefeningen verschillen nog wel eens maar de opbouw per spiergroep niet. Zo zal deadlift altijd die start zijn, maar wil ik een keer t-bar in plaats van bor dan doe ik gewoon t-bar en pas dat achteraf aan in de app. Als je de reps en gewicht tijdens het trainen gewoon bij houdt kan je achteraf vrij gemakkelijk oefeningen goed zetten.

Bepaalde supersets heb ik ook, dan zitten er twee oefeningen en twee rust in een ronde. Lekker nog even de armpjes slopen aan het einde bijvoorbeeld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FX16 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:55:
[...]

Ja, been there, done that maar helaas , geen resultaat :'(
Heb al contact gehad met futurumshop
Ik mag hem opsturen maar dan ben ik hem wel lang kwijt en dat is flink balen.
Dank voor het meedenken.
Heb je Garmin Support nog niet gebeld? Dat zou ik eerder dan dan futurumshop. Of, ken je iemand anders met een Garmin account en andere telefoon, om daar de koppeling eens te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 22:13

Canis Lupus

Vosbot

PSA: Mijn Vivoactive 3 van 6 jaar oud was aan vervanging toe en na een korte orientatietocht tussen de VA5, Venu 3 en FR265 uiteindelijk bij de laatste uitgekomen :)
Ben geen superfanatieke hardloper (+/- 2x per week, onderhoud), maar wel de ambitie om hardlopen + wandelen te intensiveren om ook wat gewicht kwijt te raken :P

Alledrie Amoled, das wel een heel fijn verschil ten opzichte van de VA3. Vooral ook de extra (hardloop)statistieken in de FR265 gaven voor mij de doorslag boven de Venu 3.

Gelijk opgehaald vandaag, dus kan hij volgende week mooi mee naar Oostenrijk voor wat runs/wandelingen daar :) Nu snel even inlezen/kijken naar alle functionaliteiten en nieuwe watchface zoeken :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Laatst online: 31-05 22:13

Canis Lupus

Vosbot

Praktische vraag over de Garmin FR265, nergens kunnen vinden. Kun je tijdens een activiteit (bv wandelen) terug naar je watch face / gewone menu's?

Doel: ik wil tijdens het wandelen mijn voortgang tov stappendoel inzien, maar met standaard functionaliteiten lukt (mij) dat niet...
Op mijn VA3 kon ik altijd terugswipen naar watch face of vanuit daar de 'glances'.

Update Zal je altijd zien, zoek je nog een keer, vind je wel de oplossing. Verschilt dus per model, maar oplossing is een Shortcut (bv LAP ingedrukt houden) en die naar Watch face te linken :)

Bron: https://www.reddit.com/r/...n_during_walk_or_workout/

[ Voor 29% gewijzigd door Canis Lupus op 31-07-2024 22:33 . Reden: Oplossing toegevoegd ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Canis Lupus schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:24:
Praktische vraag over de Garmin FR265, nergens kunnen vinden. Kun je tijdens een activiteit (bv wandelen) terug naar je watch face / gewone menu's?

Doel: ik wil tijdens het wandelen mijn voortgang tov stappendoel inzien, maar met standaard functionaliteiten lukt (mij) dat niet...
Op mijn VA3 kon ik altijd terugswipen naar watch face of vanuit daar de 'glances'.
Op de fenix 6 (zonder touch) moet je gewoon de back knop ingedrukt houden. En terug naar de activiteit via de knop rechts boven

Strava

Pagina: 1 ... 293 ... 317 Laatste