Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 292 ... 317 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ah ok helder! Dan is het wel handig om die knop "aan te zetten". Ik had de namelijk uit staan (was bang bij de halve marathon per ongeluk op die knop te drukken) maar voor interval is dat wel handig! Thanks!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Volgens mij staat ie standaard aan bij die workout, hij heeft dan ook op t scherm staan dat je daar moet drukken. De lap undo werkt ook niet voor die stap.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:53

charrel

Cortisol4life..

Juancho schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 15:24:
Ah ok helder! Dan is het wel handig om die knop "aan te zetten". Ik had de namelijk uit staan (was bang bij de halve marathon per ongeluk op die knop te drukken) maar voor interval is dat wel handig! Thanks!
Bij heuvel trainingen moet je wel elke keer drukken als je onderaan de heuvel staat. Maar tegenwoordig hebben ze ook voor 10-15 seconden links onder een terug/ ongedaan maak knop als je een keer verkeerd drukt. Daarvoor vernagelde dan je training..
Ik was erg blij met die feature, paar keer in lange trainingen verkeerd gedrukt, dan was er geen mogelijkheid om die training door te gaan of het laatste onderdeel af te maken. Dat is nu wel zo, iig op mijn Forerunner 965.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:09
Wanneer je een workout maakt moet je hem heel bewust opnieuw naar het horloge sturen anders wordt hij niet geüpdatet.
Enerzijds jammer want ik pas ze nog wel eens aan en dan blijf je klikken. En zo vaak heb je dezelfde workout niet op verschillende toestellen staan in verschillende vormen.
Maar ja, als je er een van Garmin zelf hebt gekozen en die krijgt een update wil je die wellicht niet automatisch op je toestel krijgen. Dus ik snap het ook wel weer.

Wel jammer dat veel oefeningen nogal brak vertaald worden wanneer je telefoon op Nederland staat. De meeste sporters gebruiken toch Engelse termen voor de oefeningen en als je het dan per se wilt vertalen doe het dan consistent.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Pfff. Even ventileren hoor: was ik nou de enige die de memo gemist had dat ING Bank inmiddels ook Garmin Pay ondersteunt? Was helemaal enthousiast toen ik het toevallig tegenkwam, maar lees nu dat het al vanaf januari is haha. 8)7 .. Anyway, ik ben er in ieder geval blij mee. Had 6 jaar eerder gemogen, maar beter laat dan nooit. Tot die tijd kunnen werken met Openbank maar echt ideaal heb ik dat nooit gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Iets anders: volgende week weer alpine tochten: vaak lange dagen en beperkte oplaadmogelijkheden (wel powerbank mee). En een 5 jaar oude 945 die nog goed werkt maar niet meer zo lang mee gaat als in het begin (logischerwijs). In sommige gevallen zal ik ook gebruik maken van het volgens van een GPX bestand. Verder zijn zaken als hartslagmeting leuk maar niet noodzakelijk. Net als pulse ox meting. Als jullie moeten inschatten, wat zijn dan de functies die het meeste batterij vreten en die ik dus mogelijk beter uit kan zetten? Of iets concreter, als je onderstaande functies op volgorde van batterij-vreten zou zetten, hoe zou het rijtje er dan uit zien?

- Hartslagmeting via horloge aan
- Pulse OX meting continu aan
- Navigatie (volgen gpx track) aan met kaart-display op voorgrond
- Overig (mis ik nog iets wat uit kan en veel energie vraagt?)
- Muziek aan*
- Bluetooth aan**

* Muziek gebruik ik niet, maar heb ik er voor de vorm wel even bij gezet.
** Bluetooth gebruik ik tijdens het wandelen in principe ook niet, al zou het voor de vorm niet gek zijn ivm de "automatisch-hulpbericht-sturen-bij-crash-detection"-service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Zoals jullie vast weten ben ik een paar weken terug overgestapt van Samsung naar Garmin en ben enorm blij met m'n nieuwe forerunner 265 als maatje. Leer steeds meer en echt m'n beste aankoop ooit op gebied van sporten en alles er om heen.

Nou zit mijn vriendin een beetje in dezelfde situatie maar bij haar is het zo dat haar oudere Samsung watch echt op is. Dus voor haar verjaardag wil ze graag een nieuwe watch. Ze dacht zelf eerst aan de kleinere Galaxy watch 6 met Wear OS en een betere accuduur. Ik ken die watch dus, prima en mooi ding als je een beetje een overal smartwatch wil met sportfuncties (je kan bijv de Wear OS Strava app op je watch downloaden).

Maar door mijn enthousiasme over Garmin is ze een beetje gaan twijfelen. Ze loopt zeker niet zo veel/ver/serieus als mij hard maar wel op haar niveau (5-10km incl af en toe een wedstrijd). Mijn forerunner 265 vind ze te lomp en niet vrouwelijk en wat ik zelf zo zie lijkt me de Venu® 2S een hele mooie optie voor haar. Een echte watch voor een dame, wel het mooie AMOLED scherm (ze wil niet het oudere low resolutie scherm van Garmin) en verder toch ook veel opties om haar sporten beter te kunnen tracken met offline muziek, goede accuduur en een overal mooie smartwatch. De prijs ligt nu iets minder de €300 ivm de Samsung Galaxy Watch6 van €220.

Ik ben dus wle benieuwd of er hier ook ervaringen zijn met Garmin watches voor dames. Ik wil haar namelijk die cadeau doen 😁

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 25-06-2024 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Valorian schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:17:
Iets anders: volgende week weer alpine tochten: vaak lange dagen en beperkte oplaadmogelijkheden (wel powerbank mee). En een 5 jaar oude 945 die nog goed werkt maar niet meer zo lang mee gaat als in het begin (logischerwijs). In sommige gevallen zal ik ook gebruik maken van het volgens van een GPX bestand. Verder zijn zaken als hartslagmeting leuk maar niet noodzakelijk. Net als pulse ox meting. Als jullie moeten inschatten, wat zijn dan de functies die het meeste batterij vreten en die ik dus mogelijk beter uit kan zetten? Of iets concreter, als je onderstaande functies op volgorde van batterij-vreten zou zetten, hoe zou het rijtje er dan uit zien?

- Muziek aan*
- Bluetooth aan**

** Bluetooth gebruik ik tijdens het wandelen in principe ook niet, al zou het voor de vorm niet gek zijn ivm de "automatisch-hulpbericht-sturen-bij-crash-detection"-service.
toon volledige bericht
Ik zou zelf zeggen dat pulse ox een hoop batterij eet, dat was iig mijn ervaring. Garmin zelf heeft ook tips:
https://www8.garmin.com/m...08-9010-675124116CD9.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:10
Valorian schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:17:

- Muziek aan*
- Bluetooth aan**

toon volledige bericht
Pulse OX heeft wat mij betreft een zeer beperkte meerwaarde. Die zou ik lekker uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:18
Juancho schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 01:34:
Zoals jullie vast weten ben ik een paar weken terug overgestapt van Samsung naar Garmin en ben enorm blij met m'n nieuwe forerunner 265 als maatje. Leer steeds meer en echt m'n beste aankoop ooit op gebied van sporten en alles er om heen.

Nou zit mijn vriendin een beetje in dezelfde situatie maar bij haar is het zo dat haar oudere Samsung watch echt op is. Dus voor haar verjaardag wil ze graag een nieuwe watch. Ze dacht zelf eerst aan de kleinere Galaxy watch 6 met Wear OS en een betere accuduur. Ik ken die watch dus, prima en mooi ding als je een beetje een overal smartwatch wil met sportfuncties (je kan bijv de Wear OS Strava app op je watch downloaden).

Maar door mijn enthousiasme over Garmin is ze een beetje gaan twijfelen. Ze loopt zeker niet zo veel/ver/serieus als mij hard maar wel op haar niveau (5-10km incl af en toe een wedstrijd). Mijn forerunner 265 vind ze te lomp en niet vrouwelijk en wat ik zelf zo zie lijkt me de Venu® 2S een hele mooie optie voor haar. Een echte watch voor een dame, wel het mooie AMOLED scherm (ze wil niet het oudere low resolutie scherm van Garmin) en verder toch ook veel opties om haar sporten beter te kunnen tracken met offline muziek, goede accuduur en een overal mooie smartwatch. De prijs ligt nu iets minder de €300 ivm de Samsung Galaxy Watch6 van €220.

Ik ben dus wle benieuwd of er hier ook ervaringen zijn met Garmin watches voor dames. Ik wil haar namelijk die cadeau doen 😁
Om het lompe van de 265 te voorkomen kan je natuurlijk naar de 265S kijken, die is een maatje kleiner. Maar blijft wel een sport uiterlijk houden.
Venu 2S is al wat ouder en wordt ook al niet meer gemaakt door Garmin volgens mij, dus daar is het goed zoeken naar een winkel die nog het juiste kleurtje op voorraad heeft. Qua prijs is die daardoor natuurlijk wel heel gunstig. Winkels zijn hun laatste voorraden aan het uitverkopen.
Venu 3s zou denk ik het ideale horloge zijn, maar die is nog wel wat duurder. Vivoactive 5 ook bekeken? Die heeft ook AMOLED tegenwoordig en doet eigenlijk nauwelijks onder voor de Venu 3S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
@charrel @Homer-Simpson
Eens, denk dat ik die dit keer maar uit zet. Vind PulseOX wel leuk om terug te zien, hoe het lichaam acclimatiseert aan hoogte. Maar meer dan 'leuk' is het niet en ik ga ook niet naar extreme hoogte (zal 2,5 week tussen de 2600m en 3600m slapen en overdag pieken aantikken tot een meter of 4300m). Misschien zet ik hem wel op de 'sleep tracking' mode of ik meet het elke avond even handmatig zodat ik wel een mooie 'log' heb van de acclimatisatie zonder dat dat ding er de hele dag batterijen mee vreet ;)

Ik hoop dat als ik hartslagmeting uit zet, pulse ox uit laat en bluetooth uit laat ik dan ondanks de leeftijd van het horloge nog 10 uur navigatie kan volhouden. Verder heb ik altijd wel ergens korte rustpauzes dus eventueel kan er dan nog een powerbank-oplaadmomentje ingelast.

@charrel Mooi tips lijstje van Garmin trouwens. Ik was alweer even vergeten dat een watchface die continu geupdate wordt ook meer batterij vraagt. Op mijn standaard scherm met tochten heb ik onderaan een fancy kompas-dial zitten. Maar die kan ik er dus beter even uit kukelen (en dan kompas op een apart scherm zetten). Verder loont het dus ook om bij navigatie/gpx volgen het scherm met de kaart alleen te selecteren als je er iets mee doet, en niet continu open te zetten omdat dat dan steeds wordt bijgewerkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Valorian op 25-06-2024 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 10:44

Flipm0de

geen

Juancho schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 01:34:

de vivoactive 5 is ook lekker klein, heeft veel smartwatch features en een goed scherm.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Flipm0de schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:40:
[...]

de vivoactive 5 is ook lekker klein, heeft veel smartwatch features en een goed scherm.
Even bekeken en idd dit lijkt me een hele mooie voor haar! Zit alles op en aan en in die goud/roze kleur ook wel in haar stijl van watch die ze zoekt. Mag ze zelf even bepalen of ze deze Garmin wil of toch de Galaxy watch 6 van rond de €190. Iets goedkoper dus dan de Vivoactive 5 van rond de €265

Thanks allen!

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 25-06-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:05
Juancho schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:56:
[...]

Even bekeken en idd dit lijkt me een hele mooie voor haar! Zit alles op en aan en in die goud/roze kleur ook wel in haar stijl van watch die ze zoekt. Mag ze zelf even bepalen of ze deze Garmin wil of toch de Galaxy watch 6 van rond de €190. Iets goedkoper dus dan de Vivoactive 5 van rond de €265

Thanks allen!
Eerlijk gezegd ben ik aan het wachten/hopen dat Garmin snel een en 275 introduceert
(om een 265 in promo te kunnen kopen voor mijn vrouw 😇 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
PaulC schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:09:
[...]

Eerlijk gezegd ben ik aan het wachten/hopen dat Garmin snel een en 275 introduceert
Ik heb zelf dus de de 265 (46mm) maar die is voor haar pols echt te lomp. Nu heb ik zelf ook geen hele grote handen/polsen maar voor mij is de 265 perfect. Groter had ik ook niet gewild. Dus ik zou je vrouw wel adviseren ze beide, dus de 265 en 265s variant te proberen in een winkel. Bij ons had bijv. Run2Day beide liggen. Gelijk ook daar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
Juancho schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:14:
[...]

Ik heb zelf dus de de 265 (46mm) maar die is voor haar pols echt te lomp. Nu heb ik zelf ook geen hele grote handen/polsen maar voor mij is de 265 perfect. Groter had ik ook niet gewild. Dus ik zou je vrouw wel adviseren ze beide, dus de 265 en 265s variant te proberen in een winkel. Bij ons had bijv. Run2Day beide liggen. Gelijk ook daar gekocht.
Welke variant zien we wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb op de dag dat ie uitkwam de roze 265S gekocht. Nog geen moment spijt van gehad. Mijn 645M en Lily op die manier kunnen inruilen voor één horloge dat alles kon. Met een polsomtrek van ~18cm is ie niet lomp groot.
Oh, en ik ben dus een vrouw :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Poekie op 25-06-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 09-06 10:44

Flipm0de

geen

PaulC schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:09:
[...]

is er ergens een tijdlijn van wanneer garmin met nieuwe dingen komt? Zoals dat apple elke september met hun nieuwe watch komt.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Flipm0de schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:36:
[...]

is er ergens een tijdlijn van wanneer garmin met nieuwe dingen komt? Zoals dat apple elke september met hun nieuwe watch komt.
Vandaag nog :+

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
Ik had dus idd op vandaag gehoopt 😁, maar voorlopig alleen nog maar de 1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Wat zegt dat nog, tegenwoordig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
Philo Melos schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:55:
[...]

Nu moet ik onbewust aan dit koppel denken (polsomtrek natuurlijk 🤪 )
https://img.gva.be/p34ueP...0.3656307_0.3656307__.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Philo Melos schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:55:
[...]

Sssssh niet verder vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:55
Ik heb sinds ik ben begonnen met sporten een Samsung Watch 5 Pro. Ik gebruik hem voor hardlopen, fietsen en zwemmen. Daarnaast vind ik het stappentellen wel handig, maar bellen/muziek/navi boeit mij allemaal niet. Basis-notificaties zijn wel handig.

Waar het loggen van lopen en fietsen prima lukt qua tempo en route, laat hij mij bij open water zwemmen in de steek. Zowel lokatie, afstand en tempo lijken niet op de werkelijkheid en dat schiet niet op.

Zijn er hier meer met die ervaringen met de Samsungs? En ook met praktijkervaring van watches die het wel goed doen met zwemmen in open water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
El-Loco schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:35:
Ik heb sinds ik ben begonnen met sporten een Samsung Watch 5 Pro. Ik gebruik hem voor hardlopen, fietsen en zwemmen. Daarnaast vind ik het stappentellen wel handig, maar bellen/muziek/navi boeit mij allemaal niet. Basis-notificaties zijn wel handig.

Waar het loggen van lopen en fietsen prima lukt qua tempo en route, laat hij mij bij open water zwemmen in de steek. Zowel lokatie, afstand en tempo lijken niet op de werkelijkheid en dat schiet niet op.

Zijn er hier meer met die ervaringen met de Samsungs? En ook met praktijkervaring van watches die het wel goed doen met zwemmen in open water?
Zelf geen ervaring mee. Maar als je niet geeft om dingen als "strokes" dan zou je wellicht je horloge bovenop een zwemboei/drijver kunnen binden, zodat die goed/beter gps-signaal houdt? Als je zo'n ding gebruikt tenminste, ben zelf geen open water zwemmer maar weet dat veel mensen uit veiligheidsaspect (zeker als ze alleen zwemmen) wel zo'n ding meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-06 23:06

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Een aantal jaar ben ik een tevreden gebruiker geweest van de Apple Watch SE, echter heeft Apple besloten om deze smartwatch niet meer te voorzien van een OS upgrade per september. Zodoende ben ik opzoek naar een andere IOS compatible Smartwatch. Dit keer geen Appeltje. De twee smartwatches die mij nu interessant lijken zijn: Garmin Vivoactive 5 & Garmin Venu 3. Een groot verschil tussen deze twee is dat de Garmin Venu 3 ingebouwde speaker en microphone heeft, dat lijkt de Vivoactive 5 niet te hebben. Ook heeft de Venu een wat groter scherm. Zou dat de €160 euro meerprijs voor de Venu 3 waard zijn? Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten, of kan ik beter even wachten met aanschaffen van een nieuwe smartwatch tot de nieuwe modellen er zijn (geen idee wanneer deze uitkomen).

Ik sta open voor alle tips en tricks en verwijzingen naar andere smartwatches waar ik nu nog niet aan heb gedacht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:53
haagsepracht schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:09:
Een aantal jaar ben ik een tevreden gebruiker geweest van de Apple Watch SE, echter heeft Apple besloten om deze smartwatch niet meer te voorzien van een OS upgrade per september. Zodoende ben ik opzoek naar een andere IOS compatible Smartwatch. Dit keer geen Appeltje. De twee smartwatches die mij nu interessant lijken zijn: Garmin Vivoactive 5 & Garmin Venu 3. Een groot verschil tussen deze twee is dat de Garmin Venu 3 ingebouwde speaker en microphone heeft, dat lijkt de Vivoactive 5 niet te hebben. Ook heeft de Venu een wat groter scherm. Zou dat de €160 euro meerprijs voor de Venu 3 waard zijn? Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten, of kan ik beter even wachten met aanschaffen van een nieuwe smartwatch tot de nieuwe modellen er zijn (geen idee wanneer deze uitkomen).

Ik sta open voor alle tips en tricks en verwijzingen naar andere smartwatches waar ik nu nog niet aan heb gedacht :)
Als je overstapt naar Garmin vanwege de smartwatchfunctionaliteiten kan je beter verder zoeken.

De meeste Garmins zijn gericht op sport en hebben beperkte functionaliteiten als smartwatch.

Eigenlijk het tegenovergestelde van Apple.

Wachten op nieuwe modellen is altijd goed maar dan kan je blijven wachten want ze worden altijd beter. Hierin verschillen ze niet van Apple (behalve dat Apple wat voorspelbaarder is qua releases van nieuwe versies).

Of het ene horloge beter is dan de andere is volledig afhankelijk van je wensen. Daarom zijn er ook verschillende modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-06 23:06

haagsepracht

One Man, Half Machine.

La1974 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:27:
[...]

Als je overstapt naar Garmin vanwege de smartwatchfunctionaliteiten kan je beter verder zoeken.

De meeste Garmins zijn gericht op sport en hebben beperkte functionaliteiten als smartwatch.

Eigenlijk het tegenovergestelde van Apple.

Wachten op nieuwe modellen is altijd goed maar dan kan je blijven wachten want ze worden altijd beter. Hierin verschillen ze niet van Apple (behalve dat Apple wat voorspelbaarder is qua releases van nieuwe versies).

Of het ene horloge beter is dan de andere is volledig afhankelijk van je wensen. Daarom zijn er ook verschillende modellen.
Zolang ik de notificaties doorgepusht krijg op een smartwatch, Spotify kan bedienen én inderdaad sport/health metrics kan bekijken na aan training, slaap of gewoon gebruik, dan zou een smartwatch in principe al voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:35
Ik heb sinds kort een nieuw sporthorloge de Epix pro2 ter vervanging van mijn overleden Fitbit.
Altijd gesport voetbal, hardlopen en fietsen na 3 jaar medische ellende en nu de nieuwe garmin leek het mij leuk en prettig om te trainen voor de 10k met een coach. Ik heb Jeff gekozen want het walk - run sprak me wel aan gezien ik helemaal vanaf 0 moet beginnen.
Dan kan ik zelf bepalen in hoeverre ik ga wandelen of joggen en train je ook nog eens goed op echt hardlopen wat ik nooit deed.

Er zitten ook heuvel trainingen bij maar als ik naar buiten ga kom ik geen heuvels tegen.
Hoe kan ik dit het beste oppakken? Lopen met korte stappen zoals je ook op een heuvel doet, of normaal?

Verder had ik vorige training wat moeite om te interval goed uit te voeren, kreeg snel de melding te snel of anders weer te langzaam.
Ik kon niet snel zien wat het gewenste tempo moest zijn op het horloge behalve de groene streep in het midden.
Het hielp ook niet dat de epix nog op miles stond |:(
Kan die layout ook worden aangepast bij coach interval trainingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:04

Sherlock

No Shit

d-vine schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:35:

Er zitten ook heuvel trainingen bij maar als ik naar buiten ga kom ik geen heuvels tegen.
Hoe kan ik dit het beste oppakken? Lopen met korte stappen zoals je ook op een heuvel doet, of normaal?
Ik heb hetzelfde programma gevolgd, en bij de heuveltraining heb ik een fietstunneltje opgezocht. Het was toch maar 15 sec heuvel op, dan een minuut rust en dan weer 15 sec heuvel af. Toevallig zat er bij de fietstunnel bij ons in de buurt ook een geluidswal waar je ook nog op kon lopen. Bij goed (droog) weer heb ik dat gedaan, omdat dat stukje net wat langer was.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 10:11
haagsepracht schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:09:

Kwam toevallig langs een review van de nieuwe Suunto Race S, daar is DCR best positief over en die kan wat jij vraagt (bovendien wordt je dan niet van de ene walled garden de andere ingezogen ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Vraagje wbt m'n forerunner 265 en gemiddelde tempo van een training. Een een run, bestaande uit bijv warming-up, sessie en ooling down moet ik volgens de Garmin coach in een bepaald gemiddelde tempo lopen. Dat krijg ik ook netjes door in m'n oortjes. Echter 2 dingen die ik vervelend vind :

1. Warming-up en cooling down worden meegenomen bij het gemiddelde tempo van je echte run. Ik wil dat niet want ik loop altijd rustig warm. Garmin hanteert geen specifiek gemiddeld tempo voor je warming-up en echte run. Kan je aangeven dat warming-up en cooling down niet meegeteld worden? Ik zie na m'n run in de Garmin data wel puur het gemiddelde tempo van alle onderdelen los. Dat is wat ik ook wil tijdens het rennen!

2. Opzich handig dat er tempo doelen zijn waar je binnen moet blijven. Voor mij volstaat alleen een piepje/trilling als ik er onder/boven zit en hoeft de dame dat niet steeds te zeggen. Kan ik dat ook ergens aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarahumara
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-06 10:35
Vraag: mijn schoonmoeder zoekt een smart/health watch om o.a. slaap, rust hartslag en eventueel bloeddruk te meten.

Ze is nogal een digibeet, dus ik heb er grote twijfels bij. Grote kans dat ze m na een week in de la flikkert…

Ik ben zelf fanatiek hardloper, heb altijd Garmins gehad de afgelopen 10 jaar. Dus ik neig nu ook wel naar een Garmin voor schoonmoeder. Maar juist qua gebruiksgemak vind ik Garmin niet heel sterk.

Ik zag dat Samsung Galaxy watches betere specs hebben qua gezondheid. ECG-meting, bloeddrukmeting. Is zo’n ding enigszins compatible met de iPhone van schoonmoeder?

Iemand tips, gebruikerservaringen vanuit een digibete boomer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Tarahumara schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:09:
Vraag: mijn schoonmoeder zoekt een smart/health watch om o.a. slaap, rust hartslag en eventueel bloeddruk te meten.

Ze is nogal een digibeet, dus ik heb er grote twijfels bij. Grote kans dat ze m na een week in de la flikkert…

Ik ben zelf fanatiek hardloper, heb altijd Garmins gehad de afgelopen 10 jaar. Dus ik neig nu ook wel naar een Garmin voor schoonmoeder. Maar juist qua gebruiksgemak vind ik Garmin niet heel sterk.

Ik zag dat Samsung Galaxy watches betere specs hebben qua gezondheid. ECG-meting, bloeddrukmeting. Is zo’n ding enigszins compatible met de iPhone van schoonmoeder?

Ik heb zelf net een paar weken een Garmin en daarvoor jarenlang samsung watches gehad. Mijn advies? Houdt samsung bij samsung en Apple bij Apple. En Garmin voor de meer actieve sporters onder ons. Is er geen leuke deal te vinden wbt een ouder maar nog prima Apple watch model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarahumara
Juancho schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:13:
[...]

Ik heb zelf net een paar weken een Garmin en daarvoor jarenlang samsung watches gehad. Mijn advies? Houdt samsung bij samsung en Apple bij Apple. En Garmin voor de meer actieve sporters onder ons. Is er geen leuke deal te vinden wbt een ouder maar nog prima Apple watch model?
Het gaat echt alleen om de gezondheidsfuncties. Geen smartwatchfuncties, zoals berichten. Is een Apple Watch ook een goede qua gezondheidsfuncties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Tarahumara schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:20:
[...]

Het gaat echt alleen om de gezondheidsfuncties. Geen smartwatchfuncties, zoals berichten. Is een Apple Watch ook een goede qua gezondheidsfuncties?
Ja, wat wil je horen? Wat is goed naar jouw idee?
De meeste recente AW's tracken de meest gangbare zaken. Bloeddruk wordt (nog) door geen enkele watch gemeten, net als bloedsuikerspiegel. Blijkbaar doet een Galaxy Watch wel bloeddruk. Weer wat geleerd. AW doet geen bloeddruk.

Maar een AW werkt alleen met een iPhone, dus dat is wel van belang.

[ Voor 8% gewijzigd door Sluuz op 27-06-2024 13:30 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarahumara
Sluuz schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:28:
[...]

Ja, wat wil je horen? Wat is goed naar jouw idee?
De meeste recente AW's tracken de meest gangbare zaken. Bloeddruk wordt (nog) door geen enkele watch gemeten, net als bloedsuikerspiegel. Blijkbaar doet een Galaxy Watch wel bloeddruk. Weer wat geleerd. AW doet geen bloeddruk.

Maar een AW werkt alleen met een iPhone, dus dat is wel van belang.
Ik zou graag praktijkervaring willen horen van met name de gezondheidsfuncties. Komt die bloeddruk meting in de buurt van een echte meting bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:51
Tarahumara schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Ik zou graag praktijkervaring willen horen van met name de gezondheidsfuncties. Komt die bloeddruk meting in de buurt van een echte meting bijvoorbeeld.
Volgens de geruchten zou "een soort van" bloeddrukmeting in de volgende AW aanwezig zijn, hopelijk vanaf dag 1 en niet na een paar maand of enkel US/Canada en later pas in EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ding daarmee is dat je alsnog iedere x weken moet calibreren met een behoorlijke manchet meter. Heb je die niet, dan is het allemaal niet zo makkelijk als het klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderable
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 17:05
Juancho schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:47:
Vraagje wbt m'n forerunner 265 en gemiddelde tempo van een training. Een een run, bestaande uit bijv warming-up, sessie en ooling down moet ik volgens de Garmin coach in een bepaald gemiddelde tempo lopen. Dat krijg ik ook netjes door in m'n oortjes. Echter 2 dingen die ik vervelend vind :

1. Warming-up en cooling down worden meegenomen bij het gemiddelde tempo van je echte run. Ik wil dat niet want ik loop altijd rustig warm. Garmin hanteert geen specifiek gemiddeld tempo voor je warming-up en echte run. Kan je aangeven dat warming-up en cooling down niet meegeteld worden? Ik zie na m'n run in de Garmin data wel puur het gemiddelde tempo van alle onderdelen los. Dat is wat ik ook wil tijdens het rennen!

2. Opzich handig dat er tempo doelen zijn waar je binnen moet blijven. Voor mij volstaat alleen een piepje/trilling als ik er onder/boven zit en hoeft de dame dat niet steeds te zeggen. Kan ik dat ook ergens aanpassen?
1. Is in te stellen wanneer je een van de velden op je watch faces instelt om de lap-pace weer te geven. De avg pace geeft volgens mij de pace van over je hele run, de pace de 'huidige' pace (lopend 'gemiddelde') en de lap pace het gemiddelde tempo van dat blok van je workout. In je warm-up blok zal dat dus het inlooptempo moeten zijn, en in je tempoblok je tempo-tempo.

2. De audio-instructies kunnen volgens mij worden uitegezet. Ik loop zelf nooit met oortjes, maar de pieptonen die worden weergeven als ik te hard loop in mijn zelfgemaakte blokkenschema kunnen in ieder geval worden uitgezet in de activity settings van de hardloopactiviteit. Geen ervaring mee dus, maar lijkt te kunnen: https://forums.garmin.com...e-prompts-during-exercise

Het is ik, Leander, altijd in staat dingen helder en duidelijk te krijgen (ook als dit enigszings bot overkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Leanderable schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:11:
[...]

1. Is in te stellen wanneer je een van de velden op je watch faces instelt om de lap-pace weer te geven. De avg pace geeft volgens mij de pace van over je hele run, de pace de 'huidige' pace (lopend 'gemiddelde') en de lap pace het gemiddelde tempo van dat blok van je workout. In je warm-up blok zal dat dus het inlooptempo moeten zijn, en in je tempoblok je tempo-tempo.
Maar dit is toch puur een grafische visualisatie en niet zozeer aanpassing van gemiddelden en de berekening erachter? Met die velden toon je alleen de data die je wilt zien. Idealiter wil ik dat inlopen/uitlopen helemaal niet meeberekent worden. Wat ik nu achteraf zie in Garmin connected bij de run wil ik juist op de watch zien :). Maar ik ben even wezen tweaken aan mijn run face. Heb nu even dit erin gezet, wellicht beetje overkill voor een long/interval run, maar misschien geeft dit mij dan iig in beeld wat mijn gemiddelde tempo is van puur bijv. de 40 min hardlopen in een bepaald tempo zonder dat het inlopen meegerekend wordt.

Ingewikkeld verhaal zo, excuses :? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1d4c-_59WaP6Y7GuBz0K50W1NBk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WefEKCcasqpkqsoYAHcsRp0M.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 27-06-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderable
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 17:05
Juancho schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:26:
[...]

Maar dit is toch puur een grafische visualisatie en niet zozeer aanpassing van gemiddelden en de berekening erachter?
Dat klopt, het gemiddelde tempo van je hele hardloopactiviteit verandert inderdaad niet. Ik vermoed dat je, wanneer je zegt dat garmin connect je 'alleen het tempo van je run geeft' je kijkt naar het interval-subscherm van die activiteit? Daar zijn de laps ook uitgesplitst, en probeert garmin zelf te bepalen wat voor soort lap dat was. Ook in garmin connect is de 'average pace' gewoon gemiddeld over de hele activiteit (onder stats, of op je hoofdscherm). Het lijkt me ook niet de bedoeling dat dat kan veranderen, dat is immers gewoon het gemiddelde tempo van je loopje.

Of begrijp ik je verkeerd?

Het is ik, Leander, altijd in staat dingen helder en duidelijk te krijgen (ook als dit enigszings bot overkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Leanderable schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:33:
[...]

Dat klopt, het gemiddelde tempo van je hele hardloopactiviteit verandert inderdaad niet. Ik vermoed dat je, wanneer je zegt dat garmin connect je 'alleen het tempo van je run geeft' je kijkt naar het interval-subscherm van die activiteit? Daar zijn de laps ook uitgesplitst, en probeert garmin zelf te bepalen wat voor soort lap dat was. Ook in garmin connect is de 'average pace' gewoon gemiddeld over de hele activiteit (onder stats, of op je hoofdscherm). Het lijkt me ook niet de bedoeling dat dat kan veranderen, dat is immers gewoon het gemiddelde tempo van je loopje.

Of begrijp ik je verkeerd?
Laat ik het even praktisch uitschrijven, dat is wat duidelijk denk ik. Als voorbeeld mijn training (van de Garmin Coach) van maandag:

1. warmingup 5 min (stond geen tempo bij)
2. 30 min rennen tussen 6:15-5:37
3. Coolingdown van 5 min (stond geen tempo bij

Warmingup loop ik altijd rond de 7"00. Ik startte daarna dus met deel 2, de run zelf. En na 1km (afstand van de warmingup zal hier vast ook bij zitten) krijg ik door wat mijn gemiddelde tempo is. Maar daar zit die 7"00 dus bij in. Dat geeft voor mij een vertekent beeld want ik wil puur deel 2 van mijn run, dus die 30 min rennen, als tijd/tempo horen want bij dat deel moet ik daadwerkelijk lopen op een door Garmin voorgesteld gemiddelde.

Wat ik nu dacht nadat mijn coach het gemiddelde tempo doorgaf naar 1km... ik loop behoorlijk achter qua tempo. Dus ik versnellen maar toen kreeg ik weer door dat ik te hard ging. Bij km 2 was mijn gemiddelde tempo nog te hoog (want die 7"00 telt weer mee). Dus dat gaf een heel vertekent/verwarrend beeld. Volgens mij zat ik pas op het Garmin gemiddelde tempo na een km of 3.

Ik zou dit dan wel kunnen opvangen door die aanpassing die ik nu heb gemaakt in mijn run watch face want daar staat nu ook gemiddelde ronde tempo bij. Die zal dus alleen gaan over deel 2 van mijn run. Wat dan wel blijf is dat de lieve dame in mijn oortjes nog altijd de gemiddelde snelheid laat weten incl. warmingup maar vooruit, dat moet ik dan maar negeren.

Ik hoop dat het nu nog iets duidelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
Juancho schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:26:
[...]

Maar dit is toch puur een grafische visualisatie en niet zozeer aanpassing van gemiddelden en de berekening erachter? Met die velden toon je alleen de data die je wilt zien. Idealiter wil ik dat inlopen/uitlopen helemaal niet meeberekent worden. Wat ik nu achteraf zie in Garmin connected bij de run wil ik juist op de watch zien :). Maar ik ben even wezen tweaken aan mijn run face. Heb nu even dit erin gezet, wellicht beetje overkill voor een long/interval run, maar misschien geeft dit mij dan iig in beeld wat mijn gemiddelde tempo is van puur bijv. de 40 min hardlopen in een bepaald tempo zonder dat het inlopen meegerekend wordt.

Ingewikkeld verhaal zo, excuses :? ;)

[Afbeelding]
Je kan de warmup/cooldown makkelijk over slaan door dan op de intervalknop te drukken.
En je loopt gewoon 10 of 15 min langer door daarna ..’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Tarahumara schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:20:
[...]

zaken als slaap, rust hartslag en eventueel bloeddruk moet je op een watch sowieso niet te nauwkeurig nemen. Dan moet je echt met een hartslagband gaan rondlopen of je bloeddruk laten opmeten. Om puur daar een relatief dure smartwatch voor te kopen die je geen super betrouwbaar resultaat geeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Juancho schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:44:
[...]

Laat ik het even praktisch uitschrijven, dat is wat duidelijk denk ik. Als voorbeeld mijn training (van de Garmin Coach) van maandag:

1. warmingup 5 min (stond geen tempo bij)
2. 30 min rennen tussen 6:15-5:37
3. Coolingdown van 5 min (stond geen tempo bij

Warmingup loop ik altijd rond de 7"00. Ik startte daarna dus met deel 2, de run zelf. En na 1km (afstand van de warmingup zal hier vast ook bij zitten) krijg ik door wat mijn gemiddelde tempo is. Maar daar zit die 7"00 dus bij in. Dat geeft voor mij een vertekent beeld want ik wil puur deel 2 van mijn run, dus die 30 min rennen, als tijd/tempo horen want bij dat deel moet ik daadwerkelijk lopen op een door Garmin voorgesteld gemiddelde.

Wat ik nu dacht nadat mijn coach het gemiddelde tempo doorgaf naar 1km... ik loop behoorlijk achter qua tempo. Dus ik versnellen maar toen kreeg ik weer door dat ik te hard ging. Bij km 2 was mijn gemiddelde tempo nog te hoog (want die 7"00 telt weer mee). Dus dat gaf een heel vertekent/verwarrend beeld. Volgens mij zat ik pas op het Garmin gemiddelde tempo na een km of 3.

Ik zou dit dan wel kunnen opvangen door die aanpassing die ik nu heb gemaakt in mijn run watch face want daar staat nu ook gemiddelde ronde tempo bij. Die zal dus alleen gaan over deel 2 van mijn run. Wat dan wel blijf is dat de lieve dame in mijn oortjes nog altijd de gemiddelde snelheid laat weten incl. warmingup maar vooruit, dat moet ik dan maar negeren.

Ik hoop dat het nu nog iets duidelijk is ;)
toon volledige bericht
Ah, bij jou is het dan de 1km autolap die de boel 'verstoort'. Tijdens je loop zal je wel de gegevens van dat deel van je workout zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Sherlock schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:49:
[...]

Ah, bij jou is het dan de 1km autolap die de boel 'verstoort'. Tijdens je loop zal je wel de gegevens van dat deel van je workout zien.
Ja omdat ik anderzijds wel graag per km even de tijden/afstanden hoor. Maar dan alleen van de echte run, in mijn voorbeeld deel 2 >:). Als ik autolap uitzet (wat prima bij kortere intervallen kan) krijg ik die tussentijden/snelheden per km niet door.

Maar de meest simpele oplossing is dan wat @PaulC aangeeft: zelf even de warmingup doen los van het programma en daarna het programma starten en gelijk de warminup skippen door de back button in te drukken. Dan zou alles moeten gaan lopen vanaf de daadwerkelijke run. En bij einde van die run kan je zo de coolingdown ook evt. skippen.

[ Voor 37% gewijzigd door Juancho op 27-06-2024 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Juancho schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:56:
[...]
Ja omdat ik anderzijds wel graag per km even de tijden/afstanden hoor. Maar dan alleen van de echte run, in mijn voorbeeld deel 2 >:)
Maar waarom is dat? Je warming up tempo maakt niet uit, en je volgt in het middelste deel toch al de workout? Wordt bij jou overigens ook de gemiddelde snelheid benoemt? Ik denk dat ik alleen de snelheid van de afgelopen km aan heb staan. Dus in het geval van je warming up --> naar workout deel zul je hier ook maar 1 keer last van hebben. Daarna is de afgelopen km voleldig in je workout dus is de snelheid ook correct.

Ik zou het als ik jou was in elk geval niet in de datavelden zoeken, maar in de autolap functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Sherlock schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:00:
[...]

Maar waarom is dat? Je warming up tempo maakt niet uit, en je volgt in het middelste deel toch al de workout? Wordt bij jou overigens ook de gemiddelde snelheid benoemt? Ik denk dat ik alleen de snelheid van de afgelopen km aan heb staan. Dus in het geval van je warming up --> naar workout deel zul je hier ook maar 1 keer last van hebben. Daarna is de afgelopen km voleldig in je workout dus is de snelheid ook correct.

Ik zou het als ik jou was in elk geval niet in de datavelden zoeken, maar in de autolap functie.
Wat ik volgens mij had was dat met autolap aan je:

1. warmingup afstand mee telt. Als mijn inlopen bijv. 500m is dan krijg ik na 500m van mijn echte run dus de dame in mijn oortje van 1km met dit en dit als tijden/afstanden/hartslag. Bij de coolingdown net zo.

Zet je autolap uit dan moet je toch zelf de back button indrukken als je wil dat de km tracking gaat lopen? In mijn geval dus als ik begin aan deel 2 van het programma.

Maar misschien maak ik het te moeilijk voor mij zelf hoor! Ik heb nu wat extra lap data velden toegevoegd dus morgen tijdens mijn run even checken of dat iig inzichtelijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 27-06-2024 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarahumara
Juancho schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:45:
[...]

zaken als slaap, rust hartslag en eventueel bloeddruk moet je op een watch sowieso niet te nauwkeurig nemen. Dan moet je echt met een hartslagband gaan rondlopen of je bloeddruk laten opmeten. Om puur daar een relatief dure smartwatch voor te kopen die je geen super betrouwbaar resultaat geeft....
Ik vind dat mijn Garmin fenix 6 best goed werk levert qua slaap, slaapscore, HRV, rust hartslag. In ieder geval goed genoeg om een trend vast te kunnen stellen. Komt meestal ook goed over een met hoe ik me voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Tarahumara schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:23:
[...]

Ik vind dat mijn Garmin fenix 6 best goed werk levert qua slaap, slaapscore, HRV, rust hartslag. In ieder geval goed genoeg om een trend vast te kunnen stellen. Komt meestal ook goed over een met hoe ik me voel.
Zoek op Youtube eens naar 'The Quantified Scientist'. Een Nederlander die allerlei wearables test op de gezondheidsfuncties en ze vergelijkt met geeikte meetapparatuur. Trek daaruit zelf je conclusies.
De AW zit vaak in de bovenste regionen, Garmins scoren over het algemeen ook goed en de Xiaomi's en Amazfits van deze wereld zijn vaak wat minder. Het blijven echter allemaal wearables en geen medische apparaten.
Je geeft erg weinig informatie waar we iets mee kunnen. Of iets "goed" werkt is volledig afhankelijk van je verwachting en van je doel. Ja, met wearables kan je prima trends zien. Maar bepalen of je bij een bepaalde bloeddruk naar de dokter moet gaan op moment X lijkt me niet een geschikte taak voor een wearable.

Verder is een mening als "hij toont meestal een waarde die overeenkomt met hoe ik me voel" is precies de nauwkeurigheid van zo'n apparaat. Soms klopt het, soms niet en voel je je veel beter/slechter dan je apparaat aangeeft. Verder zijn zaken als body battery/recovery score en dat soort zaken allemaal volledig "verzonnen" door de fabrikant. Er zal vast een leuk algo achterzitten, maar ze verschillen allemaal van elkaar en niemand weet wat de beste is.

[ Voor 17% gewijzigd door Sluuz op 27-06-2024 15:39 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Juancho schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:03:
[...]

Wat ik volgens mij had was dat met autolap aan je:

1. warmingup afstand mee telt. Als mijn inlopen bijv. 500m is dan krijg ik na 500m van mijn echte run dus de dame in mijn oortje van 1km met dit en dit als tijden/afstanden/hartslag. Bij de coolingdown net zo.

Zet je autolap uit dan moet je toch zelf de back button indrukken als je wil dat de km tracking gaat lopen? In mijn geval dus als ik begin aan deel 2 van het programma.

Maar misschien maak ik het te moeilijk voor mij zelf hoor! Ik heb nu wat extra lap data velden toegevoegd dus morgen tijdens mijn run even checken of dat iig inzichtelijk is.
Wanneer je over gaat naar een andere fase in je workout wordt dat als.ronde gezien, dus gaat de teller na de warmup fase opnieuw lopen voor een ronde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Tarahumara schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:23:
[...]

Ik ben ook tevreden over mijn Forerunner 265, zeker ivm de Galaxy watch 6 die ik hiervoor had. Maar ga je iemand die specifiek puur een watch wil voor oa hartslag en bloeddruk een dure Garmin "aansmeren"? Met dat oogpunt reageerde ik. Dan denk ik dat, zeker wat oudere mensen, te veel gaan vertrouwen/geloven op wat de watch zegt terwijl het juist een heel pakketje bij elkaar is waarvoor je normaal gesproken zo'n watch neemt.

Mijn Forerunner geeft bijv. na aan dat ik overbelast ben qua trainingsstatus. Wat voor mijn gevoel ook aardig klopt want ik heb heb maandag hardgelopen en afgelopen 3 dagen in de hitte langdurig op de tennisbaan gestaan. Dat gekoppeld aan minder slapen (door de hitte) en het vele wandelen wat ik sowieso al doe op een dag (want hond) en ik voel me ook best vermoeid op dit moment.

Alsnog ben ik zelf in control wat ik er mee doe, zo heb ik vanavond tennisles en daar ga ik zeker heen. Maar mijn hardlooptraining van vrijdag heb ik bijv. naar zaterdagochtend gezet. Even een dagje extra rust. En misschien wel 2. Je moet dus alles wel in balans houden en alle cijfertjes en adviezen op de juiste manier interpreteren. Of je een wat oudere vrouw hiermee blij maakt? Ik denk het niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Juancho op 27-06-2024 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:07
Juancho schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:47:

Ik heb zelf de FR245 en die geeft de gemiddelde tijd van de interval die je aan het lopen bent. Dus als ik eerst een warming-up heb en daarna de echte run, krijg ik na 1km in die echte run mijn gemiddelde door. Kun je dit niet instellen door andere opties te kiezen die je op het scherm ziet? Want ik kan ook het gemiddelde van de hele run zien, maar die heb ik in een ander schermpje staan.
Ook bij deze moet er wel wat in te stellen zijn. Bij mij krijg ik 2 verschillende piepjes afhankelijk van of ik te snel of te langzaam ga. Andere meldingen krijg ik niet, dus als ik op de goede snelheid ga, blijft ie stil.

En ik weet dat ik aan het begin wat bezig ben geweest om dit goed in te stellen. En als dat met de FR245 kan, verwacht ik dat dit bij de FR265 ook wel moet kunnen. Ik zou dus nog even met schermpjes en instellingen gaan spelen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
redwing schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:40:
[...]

Ik heb zelf de FR245 en die geeft de gemiddelde tijd van de interval die je aan het lopen bent. Dus als ik eerst een warming-up heb en daarna de echte run, krijg ik na 1km in die echte run mijn gemiddelde door. Kun je dit niet instellen door andere opties te kiezen die je op het scherm ziet? Want ik kan ook het gemiddelde van de hele run zien, maar die heb ik in een ander schermpje staan.
Zou je eens naar jouw run watchface kunnen kijken en welke velden je daar hebt? Ik heb die van mij aangepast, zie screenshot hierboven. Misschien zit daar nog verschil in? Ben wel benieuwd!
Ook bij deze moet er wel wat in te stellen zijn. Bij mij krijg ik 2 verschillende piepjes afhankelijk van of ik te snel of te langzaam ga. Andere meldingen krijg ik niet, dus als ik op de goede snelheid ga, blijft ie stil.
Dit is nu opgelost, ik had over het hoofd gezien dat bij instellingen/geluiden/ronde/tempo waarschuwing een toggle nog op aan stond. Dus dat moet nu weg zijn. Ik neem aan dat de trilling er dan nog wel is als ik te traag/hard ga :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Juancho schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:48:
[...]
Zou je eens naar jouw run watchface kunnen kijken en welke velden je daar hebt? Ik heb die van mij aangepast, zie screenshot hierboven. Misschien zit daar nog verschil in? Ben wel benieuwd!
Als ik zo even snel kijk lijkt het er op dat bij mij het ronde-tempo wordt gebruikt (bij het plaatje dus veld 4) en dat op de plek van het gemiddelde van de hele run gemiddeld tempo (veld 5) wordt gebruikt

Dat ronde-tempo begint die te tellen zodra je een nieuwe ronde (interval) begint en ik heb b.v. ingesteld staan dat ie iedere km een melding geeft. Dus 1 km in de echte run krijg ik mijn gemiddelde door en daarna iedere km het gemiddelde van die km. Een andere optie is volgens mij nog intervaltempo, welke het tempo van de hele interval geeft. Ik gebruik die niet omdat ik liever per km zie of ik het goede tempo loop :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Zo, net die cadans interval training gedaan. Met de lap toets werkte het idd, pas als ik die zelf indrukte begon de daadwerkelijke training met 20sec lopen op x cadans en daarna 45 sec herstel. Werkte prima. Maar wel 2 dingen:

1. Bij zo'n Garmin run krijg je al een scherm/face te zien met info. Dus ik dacht, het doel van de run was cadans lopen rond 178spm dus dat wordt neem ik aan wel realtime tijdens die 20sec getoond of iig na die 20sec in een update zodat je weet of je op de juiste weg bent. Maar niks daarvan. Geen zichtbare cadans, de dame die mij door run leidde gaf ook niks aan over mijn cadans. Dit valt natuurlijk op te lossen door de run te starten in een eigen opgebouwde face met cadans, maar toch. Ik vind het heel vreemd dat bij een cadans training de cadans niet zelf door Garmin getoond wordt. Of mis ik iets?
2. Na afloop wilde ik dus thuis dan maar zelf checken in de app wat mijn cadans was tijdens die 20sec. Ook nergens snel/makkelijk af te lezen behalve in een grafiekje wat super lastig is om te lezen. Dus maar de Garmin portal op de PC geopend en daar zie je het dan wel.... Maar je hebt natuurlijk niet altijd een laptop/pc bij de hand. Kan je in de app ook kolommen toevoegen (in dit geval bij het onderdeel intervallen) zodat cadans daar komt te staan? Kan dat zo 123 niet vinden.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 09-06 19:48
17.28 voor Epix2 /Fenix7 is uit.
Daily suggested workouts zouden vanaf nu weer dagelijks te zien zijn.
Ik heb hem gedownload, ga het komende dagen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Juancho schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:10:
Zo, net die cadans interval training gedaan. Met de lap toets werkte het idd, pas als ik die zelf indrukte begon de daadwerkelijke training met 20sec lopen op x cadans en daarna 45 sec herstel. Werkte prima. Maar wel 2 dingen:

1. Bij zo'n Garmin run krijg je al een scherm/face te zien met info. Dus ik dacht, het doel van de run was cadans lopen rond 178spm dus dat wordt neem ik aan wel realtime tijdens die 20sec getoond of iig na die 20sec in een update zodat je weet of je op de juiste weg bent. Maar niks daarvan. Geen zichtbare cadans, de dame die mij door run leidde gaf ook niks aan over mijn cadans. Dit valt natuurlijk op te lossen door de run te starten in een eigen opgebouwde face met cadans, maar toch. Ik vind het heel vreemd dat bij een cadans training de cadans niet zelf door Garmin getoond wordt. Of mis ik iets?
2. Na afloop wilde ik dus thuis dan maar zelf checken in de app wat mijn cadans was tijdens die 20sec. Ook nergens snel/makkelijk af te lezen behalve in een grafiekje wat super lastig is om te lezen. Dus maar de Garmin portal op de PC geopend en daar zie je het dan wel.... Maar je hebt natuurlijk niet altijd een laptop/pc bij de hand. Kan je in de app ook kolommen toevoegen (in dit geval bij het onderdeel intervallen) zodat cadans daar komt te staan? Kan dat zo 123 niet vinden.....
Kan niet niet een scherm aanpassen zodat je cadans zichtbaar is? Bij mijn weten waren cadans training altijd met zo'n schermpje met een groen stuk in het midden en rood aan beide zijden waar je dan in moest blijven. Net zoals interval trainingen met de tijd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
charrel schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:22:
[...]

Kan niet niet een scherm aanpassen zodat je cadans zichtbaar is? Bij mijn weten waren cadans training altijd met zo'n schermpje met een groen stuk in het midden en rood aan beide zijden waar je dan in moest blijven. Net zoals interval trainingen met de tijd doen.
Niet het schermpje wat ik voor me kreeg toen ik naar hardlopen ging en die betreffende training startte. Ik had dat wel verwacht maar miste dat dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Ik ben gewend het wel te zien inderdaad. Alleen is 20 seconden wel ongeveer de tijd die de instructies in beeld blijven staan en voordat je een waarschuwing krijgt als je niet goed zit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:57

Steeffoon

Smartphone-nerd

Tarahumara schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:09:

Is de Huawei Watch Fit 3 niets?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Steeffoon schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:50:
[...]

Is de Huawei Watch Fit 3 niets?
Dat lijkt mij ook een goede optie. Zeker gezien het i.c.m. een iPhone is. Op Android staat de app niet in de Play Store, maar bij Apple staat het wel gewoon in de Appstore. Dat is een groot voordeel voor een digibeet. :)
De Fit 3 kijgt ook een goede beoordeling van Tweakers: review: Huawei Watch Fit 3 - Niet origineel, wel goed(koop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:57

Steeffoon

Smartphone-nerd

RepareerDroid schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:04:
[...]
Dat lijkt mij ook een goede optie. Zeker gezien het i.c.m. een iPhone is. Op Android staat de app niet in de Play Store, maar bij Apple staat het wel gewoon in de Appstore. Dat is een groot voordeel voor een digibeet. :)
De Fit 3 kijgt ook een goede beoordeling van Tweakers: review: Huawei Watch Fit 3 - Niet origineel, wel goed(koop)
Precies, heb hem voor mijn eigen site ook een paar weken gedragen voor review, echt een prima ding! En inderdaad, gewoon uit de App Store te downloaden!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-06 09:32
Vanochtend een nieuwe update (17.28) ontvangen op mijn Fenix7 horloge. Lijkt oa de problemen met het ochtendrapport op te lossen. Ik ben benieuwd ! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 09-06 19:48
Fred13 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:14:
Vanochtend een nieuwe update (17.28) ontvangen op mijn Fenix7 horloge. Lijkt oa de problemen met het ochtendrapport op te lossen. Ik ben benieuwd ! :-)
Paar dagen terug al gemeld.
Bij mij (Epix2) lijkt sindsdien de daily suggested workout nu weer normaal te functioneren.
Morning rapport start op met fysieke knoppen, swipen is wisselend wel of niet of heel traag.
Helaas werkt verbinding met bluetooth oordoppen niet altijd in 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-06 12:53
Ik zit nog op 16.22 wacht jullie updates even af maar denk dat ik deze week de gok ga wagen…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Toch nog even een paar vraagjes:

1. Ik wil dat de audio melding bij te hard of te zacht rennen op basis van de voorgestelde training uit hebben. Heel irritant en een piepje/trilling op de watch is genoeg. Ik dacht dat ik het uitgezet had maar net kreeg ik toch weer door m'n oortjes dat ik te hard of te zacht liep... 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oqo7KymZfTSF0yON-BFdS8_0avk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTfqfyk0jnlQUIEhLvp2iBBV.jpg?f=fotoalbum_large

2. Ik volg een 10km schema van Garmin coach zelf. Die is wat meer gericht op beginners volgens mij maar ik kan niet verder dan 1 week vooruit kijken wbt de trainingen. Ik heb nu nog regelmatig korte runs van 20 min die ik binnen een bepaald tempo moet lopen. Stel dat ik zelf besluit dat ik wat harder wil lopen... Past de Garmin coach de boel dan ook na de run aan omdat hij kan zien dat ik bljjkbaar fitter/sneller ben dat gedacht? Of hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Megupe schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Paar dagen terug al gemeld.
Bij mij (Epix2) lijkt sindsdien de daily suggested workout nu weer normaal te functioneren.
Morning rapport start op met fysieke knoppen, swipen is wisselend wel of niet of heel traag.
Helaas werkt verbinding met bluetooth oordoppen niet altijd in 1x.
Oeps dat had ik gemist. ;)

Ochtend rapport lijkt iets beter te reageren, soepeler. In het algemeen voelt de touch bediening ook wat soepeler aan op mijn fenix7.
Geen issues gezien tot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13
Fred13 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:14:
Wat was daar voor probleem mee dan eigenlijk? Niks van gezien volgens mij

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
redwing schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:40:
[...]

Ik zou je toch nog even willen vragen of je eens kan kijken waar/hoe je dit op je watch/telefoon hebt ingesteld want ik blijft maar stem waarschuwingen krijgen als ik tijdens een Garmin coach run onder/boven het ingestelde tempo loop. Dat je een trilling/piepje hebt helemaal prima, graag zelfs. Maar die stem is een beetje overbodig en irritant. Maar ik kan nergens vinden waar/hoe je dat uitzet. Ik dacht het gevonden te hebben, zie screenshot hierboven, maar helaas is dat niet de oplossing. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:35
Sinds vandaag de gelukkige bezitter van een forerunner 265. Doe veel wielrennen maar gebruik daar eigenlijk aparte apparatuur voor (fietscomputer met vermogensmeter etc) en link dat door naar strava. Daarnaast doe ik een beetje hardlopen en zwemmen en dat meet ik wel via een horloge (sinds vandaag dus de 265).

Ik wil de 265 wel gaan gebruiken om algemene conditie mee te peilen. Voor een juiste peiling van conditie is het lijkt mij aan te raden dat alle sportieve activiteiten die je onderneemt in garmin worden bijgehouden. Stel ik ga een stuk wielrennen doet de 265 dan automatisch deze activiteit tracken of moet ik dat handmatig instellen? En kan ik vervolgens kiezen voor enkel alle fietsritten niet automatisch door te sturen naar strava maar wel de hardloop en zwemsessies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:42
Juancho schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:46:
[...]

Ik zou je toch nog even willen vragen of je eens kan kijken waar/hoe je dit op je watch/telefoon hebt ingesteld want ik blijft maar stem waarschuwingen krijgen als ik tijdens een Garmin coach run onder/boven het ingestelde tempo loop. Dat je een trilling/piepje hebt helemaal prima, graag zelfs. Maar die stem is een beetje overbodig en irritant. Maar ik kan nergens vinden waar/hoe je dat uitzet. Ik dacht het gevonden te hebben, zie screenshot hierboven, maar helaas is dat niet de oplossing. :?
Ik heb het in het horloge uitgezet, maar dat bleek niet voldoende. Heb het later ook nog in connect (dacht bij device-settings) uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
cannibal schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:44:
[...]

Ik heb het in het horloge uitgezet, maar dat bleek niet voldoende. Heb het later ook nog in connect (dacht bij device-settings) uitgezet.
Die had ik ook al gevonden en staat ook al uit. Nog los van dat ik mijn telefoon nooit mee neem met het hardlopen. Maar dat is het dan helaas ook niet... |:( tenminste, we praten toch over de optie tempo/snelheidswaarschuwingen van audiomeldingen op de watch en mobiel he? Want die heb ik beide uit staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 02-07-2024 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
Mistraller schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:53:
[...]

Wat was daar voor probleem mee dan eigenlijk? Niks van gezien volgens mij
Veel mensen hadden last van het niet of traag reageren van het ochtendrapport, vooral op touch bediening. Maar zoals je reeds aangeeft was dit niet bij iedereen het geval. Ik had dit soms, niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
Juancho schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:47:
[...]

Die had ik ook al gevonden en staat ook al uit. Nog los van dat ik mijn telefoon nooit mee neem met het hardlopen. Maar dat is het dan helaas ook niet... |:( tenminste, we praten toch over de optie tempo/snelheidswaarschuwingen van audiomeldingen op de watch en mobiel he? Want die heb ik beide uit staan.
Garmin Devices - [watch] - Audio Prompts (daar kun je de audio prompts voor specifieke alerts uit zetten).

Dus niet speciaal de warnings zelf uitzetten, dat is niet nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door cannibal op 02-07-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
cannibal schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:08:
[...]

Garmin Devices - [watch] - Audio Prompts (daar kun je de audio prompts voor specifieke alerts uit zetten).

Dus niet speciaal de warnings zelf uitzetten, dat is niet nodig.
Ja in dat onderdeel kijk ik ook en daar zie je dus ook staan: tempo/snelheidswaarschuwingen. Die moet uitstaan lijkt me en dat heb ik gedaan. Zowel op de watch als telefoon. Maar alsnog komt de warming qua stem binnen op mijn oortjes.... :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtkehlpaxOQRBBwGMsvyzSbs2Es=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMD9hFPwslqjwr8D1MuvtPvI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 02-07-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
Onder connectivity (bij device-settings), heb je een onderdeel phone, met ook een toggle "alerts". Deze staat bij mij ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Juancho schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:22:
[...]

Ja in dat onderdeel kijk ik ook en daar zie je dus ook staan: tempo/snelheidswaarschuwingen. Die moet uitstaan lijkt me en dat heb ik gedaan. Zowel op de watch als telefoon. Maar alsnog komt de warming qua stem binnen op mijn oortjes.... :?
In dat screenshot staat ook "work-outwaarschuwing" misschien is t die? Of die er onder.

Maar ik loop nooit met oortjes dus geen idee hoe dat precies zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 19:39
aaaido schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:41:
Ik wil de 265 wel gaan gebruiken om algemene conditie mee te peilen. Voor een juiste peiling van conditie is het lijkt mij aan te raden dat alle sportieve activiteiten die je onderneemt in garmin worden bijgehouden. Stel ik ga een stuk wielrennen doet de 265 dan automatisch deze activiteit tracken of moet ik dat handmatig instellen? En kan ik vervolgens kiezen voor enkel alle fietsritten niet automatisch door te sturen naar strava maar wel de hardloop en zwemsessies?
Ik heb een 245M maar moet dit handmatig starten. Hij herkent wel automatisch lopen en fietsen maar daarvan kan ik geen statistieken zien. Zie dat alleen bij hartslag/stress het aantal minuten maar geen details zoals bij handmatig een activiteit starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-06 12:53
aaaido schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:41:
Sinds vandaag de gelukkige bezitter van een forerunner 265. Doe veel wielrennen maar gebruik daar eigenlijk aparte apparatuur voor (fietscomputer met vermogensmeter etc) en link dat door naar strava. Daarnaast doe ik een beetje hardlopen en zwemmen en dat meet ik wel via een horloge (sinds vandaag dus de 265).

Elke activiteit die je wil tracken zul je moeten starten. Zo houdt je horloge het beste bij wat je doet. Hij houdt zelf wel een activiteit bij als je langer dan 10 (?) minuten wandelt of fietst ofzo maar de data is dan niet aan een activiteit gekoppeld. Dus handmatig starten. Voor de koppeling met Strava is het alles of niets voor zover ik weet. Optie kan zijn om alles op privé te zetten in Strava en dan kiezen wat je openbaar zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Poekie schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:12:
[...]

In dat screenshot staat ook "work-outwaarschuwing" misschien is t die? Of die er onder.

Maar ik loop nooit met oortjes dus geen idee hoe dat precies zit.
Kan ik nog proberen maar logisch nadenkend is dst voor je algemene workout waarschuwingen. Dus starten, einde, rondes, volgende item in de lijst etc.

Die ik aangaf zou toch moetrn gaan over puur de snelheids/tempo waarschuwingen. Misschien weet iemand anders dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Juancho schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 23:14:
[...]

Kan ik nog proberen maar logisch nadenkend is dst voor je algemene workout waarschuwingen. Dus starten, einde, rondes, volgende item in de lijst etc.

Die ik aangaf zou toch moetrn gaan over puur de snelheids/tempo waarschuwingen. Misschien weet iemand anders dit?
Waarom niet gewoon het hele rijtje uitzetten en het even proberen? Ik weet dat ik bij zowel mijn telefoon als in connect wat dingen aan het aan en uitzetten ben geweest totdat ie deed wat ik wile.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Maakt er iemand gebruik van het navigeren naar 'Points of Interest' via het horloge? Ik heb een forerunner 955 en gebruik deze optie (transportation) wel eens om mij naar een station te sturen. Helaas heb ik hier sinds een paar weken problemen mee, ik zie nu geen OV stations meer maar ik krijg e-bike oplaad- en fietsverhuur punten te zien in plaats van de stations. In het verleden werkte dit dus prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik gebruik het niet, maar net even gekeken voor je. Als ik bij wandelen kies voor navigeren en dan points of interest - > transportation dan krijg ik gelijk de bus en treinstations in de buurt te zien.

Ook een 955.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Nog een vraagje: met hardlopen en wielrennen heb ik verschillende hartslagzones. Mijn zone 2 met wielrennen is bijvoorbeeld lager dan zone 2 met hardlopen. In Garmin connect kan ik echter maar alleen een globale (dus voor alle sporten) hardloop zones instellen. Of mis ik iets? En hoe hiermee om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-01 08:18
Ik heb de topoactive maps via de FR955 geprobeerd te downloaden. Dat ging best traag, dus heb ik het via Garmin Express geprobeerd. Echter lijkt er geen optie te zijn om alle Europese landen te kiezen. Zie screenshot. West-Europa heeft geen Duitsland, wat best handig is. Is dit een foutje in de afbeelding, en staan alle europese landen er wel degelijk op?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Khl_URfhVxG0jl57n5lDbpHKEfY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MtQuQfr5HfQlChkGLexhG6US.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 16:23
Interessant, ik zie 'tzelfde .. Ik heb Europe erop staan en volgens de screenshots zou dat geen NL moeten hebben, maar die heb ik toch wel echt.

Als je bij Garmin naar "topoactive europa" zoekt krijg je dit https://www.garmin.com/nl-NL/p/586905 en het plaatje op https://res.garmin.com/tr...00/g/cf-xl?pgw=1&pgwact=1 is toch wel aanzienlijk anders.

deze FAQ is specifiek voor smartwatches: https://support.garmin.com/en-US/?faq=ytiapV74Wv2tAgn6Jtq3zA -
ook daar is de coverage uitgebreider.

Ik had altijd 't idee dat je heel europa kon kiezen als je genoeg ruimte had en kleinere stukjes als je wat krapper in de vrije ruimte zat

EDIT: hmm zie nu pas dat ik achterloop.. topoactive 2024.10, maar m'n horloge zegt "update available" en of ik even 4.3GB wil vrijmaken

[ Voor 84% gewijzigd door ascent op 03-07-2024 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 19:39
aaaido schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:53:
Nog een vraagje: met hardlopen en wielrennen heb ik verschillende hartslagzones. Mijn zone 2 met wielrennen is bijvoorbeeld lager dan zone 2 met hardlopen. In Garmin connect kan ik echter maar alleen een globale (dus voor alle sporten) hardloop zones instellen. Of mis ik iets? En hoe hiermee om te gaan?
Ik kan dat via de app, dan 'Garmin toestellen' hier je horloge kiezen. Dan naar 'gebruikersinstellingen', daar onderin zie ik 'hartslagzones'. Op die pagina zie ik bovenin icoontjes voor hardlopen, fietsen enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 08:07
vinom schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:17:
[...]

Bij mij heeft gewerkt ieder geval kan ik inmiddels zeggen!
Hier ook. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:48:
Ik gebruik het niet, maar net even gekeken voor je. Als ik bij wandelen kies voor navigeren en dan points of interest - > transportation dan krijg ik gelijk de bus en treinstations in de buurt te zien.

Ook een 955.
Dank, ik doe dus precies hetzelfde. Ik ga de kaarten wel opnieuw installeren en als dat niet helpt even contact opzoeken met Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Andere vraag: onder de douche en ik neem aan in het water ook gaat het scherm steeds aan bij aanraking met water.. nu vind ik dat met douchen niet zo erg maar hoe zit dat met zwemmen? Kan je het scherm dan locken en hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Laatst online: 08-06 16:23
aaaido schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:40:
Andere vraag: onder de douche en ik neem aan in het water ook gaat het scherm steeds aan bij aanraking met water.. nu vind ik dat met douchen niet zo erg maar hoe zit dat met zwemmen? Kan je het scherm dan locken en hoe?
Yes. Ik heb een hotkey ingesteld voor het togglen van de touchscreen functie. Als ik rechtsboven knop ingedrukt houdt gaat na een seconde de touchscreen aan of uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Via het bedienings menu heb ik ook optie om scherm te vergrendelen. Ik heb wel ander horloge, dus weet niet of hij precies hetzelfde werkt bij jou.

Bij zwemmen doet hij het bij mij iig automatisch. Zodra je die activiteit start, gaat touch screen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
De geruchtenmolen voor de Fenix 8 begint inmiddels op gang te komen: https://the5krunner.com/2024/07/03/garmin-fenix-8-fenix-e/

Geen vermelding meer van een Epix, dus de overstap naar AMOLED bij de Fenix serie begint nu toch wel realistisch te worden.
En wellicht dat de Fenix E dan de Fenix met MIP display wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:42

s3n

Hathi schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:06:
De geruchtenmolen voor de Fenix 8 begint inmiddels op gang te komen: https://the5krunner.com/2024/07/03/garmin-fenix-8-fenix-e/

Geen vermelding meer van een Epix, dus de overstap naar AMOLED bij de Fenix serie begint nu toch wel realistisch te worden.
En wellicht dat de Fenix E dan de Fenix met MIP display wordt.
Ik las het gisteren ja, stevige prijzen ook. Ik heb nog een Fenix 6 die ik eventueel wil upgraden, maar die was toch echt een stuk goedkoper. Een uitlopende Epix is dan misschien een aardig alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-01 08:18
ascent schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:06:
Interessant, ik zie 'tzelfde .. Ik heb Europe erop staan en volgens de screenshots zou dat geen NL moeten hebben, maar die heb ik toch wel echt.

Als je bij Garmin naar "topoactive europa" zoekt krijg je dit https://www.garmin.com/nl-NL/p/586905 en het plaatje op https://res.garmin.com/tr...00/g/cf-xl?pgw=1&pgwact=1 is toch wel aanzienlijk anders.

deze FAQ is specifiek voor smartwatches: https://support.garmin.com/en-US/?faq=ytiapV74Wv2tAgn6Jtq3zA -
ook daar is de coverage uitgebreider.

Ik had altijd 't idee dat je heel europa kon kiezen als je genoeg ruimte had en kleinere stukjes als je wat krapper in de vrije ruimte zat

EDIT: hmm zie nu pas dat ik achterloop.. topoactive 2024.10, maar m'n horloge zegt "update available" en of ik even 4.3GB wil vrijmaken
Heb gewoon Europa en Noord-Amerika geselecteerd via Garmin Express, ook al toont de afbeelding van Europa alleen west-Europese landen esclusief Duitsland. In de Forerunner die je dan alsnog alle Europese delen als aparte kaarten en kan je ze daar aan- en uit zetten. De afbeelding in Garmin Express lijkt niet te kloppen; de kaarten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Hi,

Ik heb een tijdje geleden van een kennis zijn Garmin Fenix 6x pro solar overgenomen. Heb altijd al interesse gehad in de Garmin Fenix horloge en dit was een mooi kans om voor een mooi bedrag kennis te maken met de Fenix lijn.

Ik heb het horloge nu een aantal weken dagelijks in gebruik en wat mij irriteert dat je vrij snel de verbinding met je gsm (iPhone) is verbroken. Hoef maar even de woonkamer uit te lopen en het horloge begint te trillen, verbinding verbroken en zodra je weer in de buurt van je gsm bent, verbinding hersteld. Vind dat persoonlijk best irritant, kan dat anders?

En de meldingen die je krijgt op je Garmin. Kan dat ook anders? Wat ik bedoel is, bv alleen een melding dat je een "melding" heb en niet direct zichtbaar is wat het is? Ik weet dat dat bij Apple kan en zal dat ook graag zien bij Garmin. Als ik nu berichten krijg kunnen mensen direct de eerste 2 zinnen meelezen via mijn Garmin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Wat betreft vraag 1, hoe zie je dat voor je?
Als je buiten bluetooth bereik komt dan ben je buiten bluetooth bereik, daar kan je niets aan veranderen. Je kan wel de meldingen van verbinding verbroken/verbinding hersteld uitschakelen als je dat fijn vind.

Ik weet niet of dat ook al op een Fenix 6 zat (en of het Android/iPhone gerelateerd is, maar ik heb een iPhone), maar op mijn epix pro sapphire kan ik via instellingen -> connectiviteit -> telefoon -> smartphone meldingen-> algemeen gebruik -> privacy instellen of meldingen pas leesbaar worden nadat ik op start druk of als ik mijn pols beweeg. Neem aan dat dat is wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Hathi schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:43:
Wat betreft vraag 1, hoe zie je dat voor je?
Als je buiten bluetooth bereik komt dan ben je buiten bluetooth bereik, daar kan je niets aan veranderen. Je kan wel de meldingen van verbinding verbroken/verbinding hersteld uitschakelen als je dat fijn vind.

Ik weet niet of dat ook al op een Fenix 6 zat (en of het Android/iPhone gerelateerd is, maar ik heb een iPhone), maar op mijn epix pro sapphire kan ik via instellingen -> connectiviteit -> telefoon -> smartphone meldingen-> algemeen gebruik -> privacy instellen of meldingen pas leesbaar worden nadat ik op start druk of als ik mijn pols beweeg. Neem aan dat dat is wat je bedoeld.
Ja, precies dat, die vermelding wil ik uitschakelen. Als ik de Garmin af doe en leg hem op een plankje trilt die ook elke keer als ik even niet in het bereik ben en als ik wel weer in het bereik komt. Voor de rest van het gezin kan dat soms best irritant zijn dat mijn horloge regelmatig trilt terwijl er geen vermelding of iets is. Kan jij mij vertellen waar ik dat kan uitschakelen?

Bedankt! Ga nu kijken of dat bij mijn Fenix 6 ook kan.
Pagina: 1 ... 292 ... 317 Laatste