Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 291 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
RigolleM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:46:
[...]

Een GPSMap 67 kost nieuw rond de € 500 daar heb je geen Garmin smartwatch voor met navigatie via topo kaartmateriaal, lange batterijduur en een groot scherm... en zoals @Wallie aangeeft kan je ook de vorige modellen kiezen, die zijn nog voordeliger en 2dehands nog voordeliger.

Op mijn GPSMap 67i staat standaard Garmin topo kaart materiaal en is uitgebreider dan Komoot of ieder andere op OSM gebasseerde kaart. Ook zoals @Wallie vermeldde moet je je geen zorgen maken over de batterij, bij de 67i gaat die 130u mee... en dat met navigatie 8)
Ik snap je helemaal hoor, maar zo'n handheld zou ik 1-2x per week gebruiken. Horloge 24/7. Als de Galaxy Watch minder gaat worden, kan ie natuurlijk wel met een nieuwe Fenix/Epix vervangen worden. Of als ik de huidige verkoop natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-08 12:55
Aghanim schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:50:
Het doel van mijn post was niet om van de sterk oververtegenwoordigde Garmin gebruikers in dit topic te horen waarom ze geen Apple Watch willen ;)

Het punt is dat het lijstje waarom Garmin de voorkeur geniet steeds kleiner wordt. Dat doet dus steeds een groepje gebruikers mogelijk wel overstappen omdat de door hen gewenste feature nu wel geboden wordt. De afgelopen 2-3 jaar heeft de Apple Watch op sport gebied een enorme inhaalslag gemaakt tegenover o.a. Garmin. Dat impliceert dat Apple deze doelgroep serieus neemt en daar fors in investeert met zowel software als hardware (Ultra ).

Ik heb de afgelopen 5 jaar ongeveer evenveel Garmin als Apple gedragen en dat geeft wel aan dat beide niet volledig bieden wat ik zoek. Apple heeft mijn voorkeur omdat ik de gemiddelde Garmin qua form factor niet prettig vind. Of ze zijn te klein, of het scherm is klein of ze zijn te groot. En te dik zijn ze allemaal. Ik zoek dus een Fenix in een Apple behuizing. Dus als Apple die kant op aan het bewegen is komt dat dichterbij voor mij :)

Ben overigens wel benieuwd of degenen die hier meteen over batterij beginnen daar ook daadwerkelijk ervaring mee hebben. Voor mij is het namelijk helemaal geen punt omdat de AW opladen gewoon een vast onderdeel in mijn ochtend routine is. Tijdens het koffie maken leg ik hem 25 min op de lader en klaar. Zit gewoon in geprogrammeerd. Natuurlijk heb ik ook liever 2 weken batterijduur maar in praktisch opzicht is het echt niet zo’n groot probleem voor mij.
Ik had altijd 2 volle dagen batterij, geen probleem. Ook het opladen eens in de twee dagen vond ik geen probleem. FR265 na ongeveer een week (4x hardloopactiviteit) op 20%, dus ja da's veel beter maar maakt uiteindelijk niets uit zolang je niet in de knel komt met batterijduur tijdens 1 enkele activiteit imo.

je zou wel kunnen redeneren dat de Garmin door het minder vaak opladen langer mee zou moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
Mwah, dagelijks opladen is mee te leven, dat moet m'n telefoon ook. Maar continue "stress" hebben als ik bijvoorbeeld wat later op de dag wil fietsen of hardlopen en oh nee, het percentage is te laag, eerst opladen. Dat is mijn no go (naast een forse Apple antipathie, mocht laatst al geen zelf opgenomen audio afspelen op haar telefoon, bracht me terug naar die iTunes ellende van froegah)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ben overigens wel benieuwd of degenen die hier meteen over batterij beginnen daar ook daadwerkelijk ervaring mee hebben. Voor mij is het namelijk helemaal geen punt omdat de AW opladen gewoon een vast onderdeel in mijn ochtend routine is. Tijdens het koffie maken leg ik hem 25 min op de lader en klaar. Zit gewoon in geprogrammeerd. Natuurlijk heb ik ook liever 2 weken batterijduur maar in praktisch opzicht is het echt niet zo’n groot probleem voor mij.
Heb ik hierboven al niet medegedeeld dat de batterij ontoereikend is voor mega-wandelingen, zelfs een AWU zou het enkel halen als ik hem op low battery modus zet, maar dat wil ik niet riskeren, om die laatste kilometers niet te registreren. Er zijn ook ultra-sporters die tegen de limieten van de AW(U) botsen.

Ik laad hem ook 's morgens op.. en vertrek aan 100%, maar als ik mijn wandeling doe haal ik het einde van de dag niet meer... dus terug opladen. Iemand die een loopje doet van 2u of fietstocht van 4u doet loopt daar niet tegen. Ik ben daar ook nooit tegen gelopen toen ik fietste, gebruikte de AW dan ook niet om te registreren, maar nu vind ik het wel handig om elke kilometer een status update te krijgen van mijn pace. Twijfel om nog snel bv. een Coros Pace te halen, specifiek voor de dodentocht, maar dan wordt het wel een héél dure hobby, want erna ga ik die nooit meer gebruiken.

Ik hoef ook geen watch die ik een week niet moet opladen, maar wel ééntje die het 20u volhoudt tijdens een activiteit, en dan kom je bij een kransje aan smartwatches uit zoals FR965, Fenix, Epix,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenz64 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:45:
Mwah, dagelijks opladen is mee te leven, dat moet m'n telefoon ook. Maar continue "stress" hebben als ik bijvoorbeeld wat later op de dag wil fietsen of hardlopen en oh nee, het percentage is te laag, eerst opladen. Dat is mijn no go (naast een forse Apple antipathie, mocht laatst al geen zelf opgenomen audio afspelen op haar telefoon, bracht me terug naar die iTunes ellende van froegah)
Die stress vind ik zelf ook vervelend. In de praktijk heb ik dat echter nooit:
- ik laad om 6:30 mijn AW op tot 80%
- bij naar bed gaan rond 22:30 zit ik dan op ongeveer 40%
- om 6:30 is de batterij dan ongeveer 25%

1 uur hardlopen met bluetooth borstband en oortjes + muziek afspelen is ongeveer 10-15% batterij.
2.5 uur fietsen met bluetooth borstband is ongeveer 30-35% batterij

Dus tenzij je veel langer dan dit zou sporten is het geen probleem. Als dat mijn usecase zou zijn zou ik overigens de AW in de ochtend al opladen tot 90-10% om helemaal geen zorgen te hebben.

Al vond ik het ook heerlijk met mijn Fenix dat ik niet eens naar de batterij hoefde om te kijken dus ik snap het wel. Grappig genoeg kwam ik juist daarmee af en toe in de problemen omdat zo weinig opladen betekende dat ik ook nooit echt op de batterij lette :)

Maar als ik 1 wens voor de AW heb is het wel een langere batterijduur natuurlijk.

@RigolleM jouw usecase is vrij uniek/specifiek en dan heb je inderdaad een Garmin of andere horloge nodig. Overigens redden de meeste Garmins ook geen 20 uur. Al vermoed ik dat je dan ook maps wilt en dus inderdaad een 965/Epix/Fenix neemt zoals je al aangeeft. Als ik dergelijke tochten zou maken zou ik ook geen zin hebben in stress met de AW. De 'doorsnee' sporter heeft deze uitdaging natuurlijk niet zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Aghanim op 11-06-2024 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Aghanim schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:28:
@RigolleM jouw usecase is vrij uniek/specifiek en dan heb je inderdaad een Garmin of andere horloge nodig. Overigens redden de meeste Garmins ook geen 20 uur. Als ik dergelijke tochten zou maken zou ik ook geen zin hebben in stress met de AW. De 'doorsnee' sporter heeft deze uitdaging natuurlijk niet zo.
Uniek? We zijn met 13 000 ingeschreven :+ Maar ik snap wel wat je bedoelt! ;)

Neen, daarom verwijs ik naar FR965/Fenix/Epix, die zouden het wel 20u moeten volhouden, maar + €500 besteden voor enkel deze usecase dat is mij iets te gortig. Een GPSMap ga ik wel nog gebruiken na de Dodentocht, want heb wel de smaak te pakken van het wandelen, niet zozeer van de lange afstanden, maar wel van de mooie streken die je kunt bewandelen. Helaas wegens tijdsgebrek, zit nu aan + 7/8u per wandeling, begeef ik mij niet te ver van mijn woonplaats (max. uurtje rijden met auto), maar dan zit ik nog niet in Echternach, Mullerthal, Nationaal park in Limburg, Waalse ardennen. De Vlaamse ardennen is zo'n beetje het maximum dat ik er nu uithaal.. maar heb ik nu al zo vaak bewandelt en voorheen gefietst dat ik dit zo gewoon ben geworden, dat het mij niet meer bekoort.

[ Voor 44% gewijzigd door RigolleM op 11-06-2024 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:47
Iemand hier een idee of er een gedachte achter de keuze van Garmin zit om een serie intervallen in een daily suggestion niet te laten eindigen met een rust blok, maar direct door te gaan naar de cooling down?

Voorbeeld vandaag:

1x 10 minuten warmlopen op 5:35

4x 4 minuten op 4:15
3x 2 minuten rust op 6:15

1x 10 minuten cooling down op 5:35

Na de laatste interval zit dus geen rust, maar direct cooling down, waardoor hartslag voor mijn gevoel tijdens de gehele cooling down te hoog blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:34

charrel

Cortisol4life..

Dubbeldooier schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:39:
Iemand hier een idee of er een gedachte achter de keuze van Garmin zit om een serie intervallen in een daily suggestion niet te laten eindigen met een rust blok, maar direct door te gaan naar de cooling down?

Voorbeeld vandaag:

Na de laatste interval zit dus geen rust, maar direct cooling down, waardoor hartslag voor mijn gevoel tijdens de gehele cooling down te hoog blijft.
Nee, in de trainingsplannen zit dat wel gewoon. Viel me vandaag en van de week ook al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-08 12:55
RigolleM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:32:
[...]

...maar + €500 besteden voor enkel deze usecase dat is mij iets te gortig...
FR965 is €454 via ING puntenshop als dat tot je mogelijkheden behoort. Had ik dat maar gezien een paar weken geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
ron322 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:59:
[...]

FR965 is €454 via ING puntenshop als dat tot je mogelijkheden behoort. Had ik dat maar gezien een paar weken geleden...
Als Belg heb ik daar niks aan, maar ik zat eerder naar Epix Pro Gen2 Sapphire 51mm te lonken, heb hem zelfs al in mijn handen gehad, de FR965 vond ik wat te 'fragiel' in mijn ogen.

Mijn AW is dit jaar aan vervanging toe dus ik wacht nog af wat de nieuwe AWU of AWX gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ron322 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:48:
[...]

Ik had altijd 2 volle dagen batterij, geen probleem. Ook het opladen eens in de twee dagen vond ik geen probleem. FR265 na ongeveer een week (4x hardloopactiviteit) op 20%, dus ja da's veel beter maar maakt uiteindelijk niets uit zolang je niet in de knel komt met batterijduur tijdens 1 enkele activiteit imo.

je zou wel kunnen redeneren dat de Garmin door het minder vaak opladen langer mee zou moeten gaan.
Hoe was je ervaring met slijtage van de batterij van de AW? Want als in het begin 2 dagen hebt (meestal hoor ik minder, maar dat zal afhangen van het gebruik), maar dat wordt geleidelijk minder, dan is dat problematischer dan een Garmin die je ipv één keer per 10 dagen (mijn ervaring met mijn Epix Gen2) na een paar jaar één keer per 8 dagen moet opladen. Mijn vorige FR645M ging na dik 4 jaar nog prima qua batterij. Dat scheelde maar een dagje ongeveer tov toen ik het horloge kocht.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
PatrickC schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:04:
[...]

Hoe was je ervaring met slijtage van de batterij van de AW? Want als in het begin 2 dagen hebt (meestal hoor ik minder, maar dat zal afhangen van het gebruik), maar dat wordt geleidelijk minder, dan is dat problematischer dan een Garmin die je ipv één keer per 10 dagen (mijn ervaring met mijn Epix Gen2) na een paar jaar één keer per 8 dagen moet opladen. Mijn vorige FR645M ging na dik 4 jaar nog prima qua batterij. Dat scheelde maar een dagje ongeveer tov toen ik het horloge kocht.
Mijn AW series 6 is van september 2020 en staat nu op 79% qua batterijconditie.
2 dagen heb ik nooit gehaald, zeker niet met AOD actief.. dus alle dagen opladen, soms 2x/dag als ik een lange afstand gewandeld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
RigolleM schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:20:
[...]

Als Belg heb ik daar niks aan, maar ik zat eerder naar Epix Pro Gen2 Sapphire 51mm te lonken, heb hem zelfs al in mijn handen gehad, de FR965 vond ik wat te 'fragiel' in mijn ogen.

Mijn AW is dit jaar aan vervanging toe dus ik wacht nog af wat de nieuwe AWU of AWX gaat opleveren.
Als je een Pro abo hebt bij Outdooractive (geen idee of het met een proef abo kan, maar volgens mij kun je wel een maand-abo nemen), dan krijg je 25% korting bij Garmin zelf, wellicht zit er wat voor je tussen: https://garmin-partner.com/outdooractive-codes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:14
Philo Melos schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:49:
[...]

Ik zou Pulse Oximeter ook uitzetten. Dat is nogwel de meest nutteloze meting. Die zit er zoveel naast dat het geen enkele betrouwbaarheid heeft.
Of dit het was weet ik niet maar sinds ik dit uitgezet heb EN de scherm helderheid op laag (nog fel genoeg) lijkt de batterij een heel stuk beter. Zaterdagmiddag tot 100% geladen, halve marathon meegelopen met Spotify aan, paar keer 30-45min wandelen opgenomen (zonder muziek), een 5km run met muziek aan en een tennisles en verder de watch praktisch de hele dag en nacht om gehad. En ik heb nu nog steeds 34%. Dan ga ik incl activiteiten en muziek alsnog richting 7 dagen wat ik suoer netjes vind.

Dan kloppen die voorspellingen van Garmin denk ik nu wel heel goed met mijn FR265.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 12-06-2024 11:45 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:56

Voorbeeld vandaag:

IK heb dat ook, maar ik doe de 1e minuut of iets langer op de langzame kant van het cooling down tempo doel. Dan zakt mijn hartslag ook mooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09
Het doel van mijn post was niet om van de sterk oververtegenwoordigde Garmin gebruikers in dit topic te horen waarom ze geen Apple Watch willen ;)

Het punt is dat het lijstje waarom Garmin de voorkeur geniet steeds kleiner wordt. Dat doet dus steeds een groepje gebruikers mogelijk wel overstappen omdat de door hen gewenste feature nu wel geboden wordt. De afgelopen 2-3 jaar heeft de Apple Watch op sport gebied een enorme inhaalslag gemaakt tegenover o.a. Garmin. Dat impliceert dat Apple deze doelgroep serieus neemt en daar fors in investeert met zowel software als hardware (Ultra ).

Ik heb de afgelopen 5 jaar ongeveer evenveel Garmin als Apple gedragen en dat geeft wel aan dat beide niet volledig bieden wat ik zoek. Apple heeft mijn voorkeur omdat ik de gemiddelde Garmin qua form factor niet prettig vind. Of ze zijn te klein, of het scherm is klein of ze zijn te groot. En te dik zijn ze allemaal. Ik zoek dus een Fenix in een Apple behuizing. Dus als Apple die kant op aan het bewegen is komt dat dichterbij voor mij :)

Je eerste introductie is nogal tegenstrijdig met de rest van je post. Het is maar de vraag of het lijstje waarom Garmin de voorkeur geniet daadwerkelijk korter wordt, dat kon nog wel eens erg afhangen van hoe men kijkt naar dat lijstje en de implementatie van bepaalde functionaliteiten.
En als je dan ook nog specifiek de feitelijke argumenten wilt afzwakken door de rationaliteit van een zekere voorkeur in twijfel te trekken dan is het niet vreemd als daar door mensen met een voorkeur voor Garmin op gereageerd wordt.
Hetzelfde zie je soms in discussies over voorkeur voor type scherp, serie horloge, focus op smart/sport/leefstijl, etc. Als we elkaar voorkeuren en meningen ook nog eens in twijfel gaan trekken dan wordt de discussie niet leuker. :)

Meer on-topic: het is ontegenzeggelijk waar dat Apple de doelgroep serieus lijkt te nemen en ze investeren daar flink in. En ik snap dat wanneer je toch al in dat ecosysteem zit het heel interessante ontwikkelingen zijn.
Voor iemand die niet volledig in dat ecosysteem zit, zoals ik, is het alsnog interessant. Want alle concurrentie voor Garmin zal zorgen dat zij ook meer gaan innoveren en doorontwikkelen. Dat heb je al gezien dat sinds de smartwatch wat meer gemeengoed geworden is er ineens heel veel meer mogelijk werd op de horloges van Garmin.
Laat ze elkaar maar lekker aansporen, ik juich dat toe.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:25

Voorbeeld vandaag:

Viel mij ook op ben net begonnen met de daily suggestions voor de Marathon. Kom van de F5plu saf en daar was de batterij ook minder aan het worden en de Fenix PRO is wel een verademing. Elke dag laden wil ik juist niet om de paar dagen zou ok zijn dan kan je in de avond of ochtend bij douchen enzo ff bijladen maar op vakanties/weekenden enzo werkt dat niet dus moest ik veel te veel op de batterij letten. Kan het ja uiteraard zoals @Aghanim doet maar daar wil ik echt geen rekening mee hoeven houden. En ik heb gen Apple producten dus dan is de keus snel gemaakt :o
Ik was de rust voor de cooling down ook gewend maar vaak vond ik die dan weer niet nodig dus snap wel dat de laatste rust in de coolingdown opgaat.
Ik ben nog wel zoekend naar een makkelijke manier om de week vooruit te kijken behalve dan via de widget op horloge. klopt het dat de app of website deze data niet hebben of laten zien en dat het horloge deze dus alleen maar berekend en laat zien op basis van data in horloge of ook op basis van de Connect app/site data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer eens een krachtsportactiviteit geregistreerd met mijn horloge. Vroeger deed ik dat nooit want het was meer gedoe dan dat ik er baat bij had, maar dat is in de loop der jaren stieken ook wel flink doorontwikkeld zeg.

Hij had bijna alle oefeningen goed herkend (in de basis, want er zijn natuurlijk veel varianten) en gaf daar al een mooi overzicht van en een plaatje met welke spieren ik geraakt had. Dit maakt het wel erg makkelijk om je reps en volume bij te houden, achteraf heb je de specifieke oefeningen ook zo goed geklikt en valt de administratie eigenlijk best mee tegenwoordig. Niet slecht moet ik zeggen.

Het enige wat ik nog graag zou zien is een vrije workout kunnen plannen. Wat ik namelijk vooraf wel weet is dat ik een x aantal iteraties ga doen van een warmup en dan drie werksets per oefening. Dat kan ik prima met een workout in elkaar klikken maar dan moet ik vooraf ook de volgorde van oefeningen in beton gieten, en dat hangt soms juist ook weer af van de beschikbaarheid van de racks of plek in de gym.
Dus dan toch maar de vrije variant, en zelf maar wat discipline hebben dat de rust niet te lang mag duren. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:19
YouTube Music is eindelijk beschikbaar voor Garmin horloges :)

https://apps.garmin.com/a...5-a912-377827866362?tid=1

Modellen:
D2™ Mach 1 Pro
Enduro™ 2
Enduro™ 2
Forerunner® 255 Music
Forerunner® 255 Music
Forerunner® 255S Music
Forerunner® 255S Music
Forerunner® 265
Forerunner® 265
Forerunner® 265S
Forerunner® 265S
Forerunner® 955
Forerunner® 955, Forerunner® 955 Solar
Forerunner® 965
Forerunner® 965
Mercedes-Benz Venu® 2
Mercedes-Benz Venu® 2
Mercedes-Benz Venu® 2S
Mercedes-Benz Venu® 2S
Venu® 2
Venu® 2
Venu® 2 Plus
Venu® 2 Plus
Venu® 2S
Venu® 2S
Venu® 3
Venu® 3
Venu® 3S
Venu® 3S
epix™ (Gen 2)
epix™ (Gen 2), quatix® 7 – Sapphire Edition
epix™ Pro (42mm)
epix™ Pro (42mm)
epix™ Pro (47mm)
epix™ Pro (47mm), quatix® 7 Pro
epix™ Pro (51mm)
epix™ Pro (51mm)
fēnix® 7
fēnix® 7, quatix® 7
fēnix® 7 Pro
fēnix® 7 Pro, fēnix® 7 Pro – Solar Edition, fēnix® 7 Pro – Sapphire Solar Edition
fēnix® 7S
fēnix® 7S, fēnix® 7S– Solar Edition, fēnix® 7S– Sapphire Solar Edition
fēnix® 7S Pro
fēnix® 7S Pro, fēnix® 7S Pro– Sapphire Solar Edition
fēnix® 7X
fēnix® 7X, fēnix® 7X - Solar Edition, fēnix® 7X– Sapphire Solar Edition, quatix® 7X – Solar Edition
fēnix® 7X Pro
fēnix® 7X Pro, fēnix® 7X Pro– Sapphire Solar Edition
tactix® 7
tactix® 7, tactix® 7 – Pro Ballistics Edition, tactix® 7 – Pro Edition
tactix® 7 – AMOLED Edition
tactix® 7 – AMOLED Edition

[ Voor 84% gewijzigd door Jorco op 13-06-2024 07:29 ]

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:39
Link werkt niet hier en zoeken ook niet (F6 pro)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 09:31
Prulleman schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:22:
[...]

Link werkt niet hier en zoeken ook niet (F6 pro)
Klopt. Op de 6 is het niet supported

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:47
en je moet wel youtube premium hebben voordat het werkt zag ik....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

miel schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:55:
Dat is bij Spotify toch niet anders?

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
miel schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:55:
Dat is meestal met dat soort diensten, niet echt iets om over te vallen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 23:16
ascent schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:04:
[...]

Klopt. Op de 6 is het niet supported
Oh wauw. Ze weten je wel van een oudere versie af te rammen :p
Lijkt me dat hun niks verhinderd om t ook voor de 6 uit te brengen. Maar ze forceren je zo wel naar de nieuwere versie :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Of dat is nog in ontwikkeling en ze hebben zich eerst gericht op de nieuwste versie.
Of er zijn daadwerkelijk beperkingen in hardware of software die het lastiger maken voor de 6.
Ik vind het nog wat vroeg voor conclusies. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 23:16
@Gonadan gezien de houding van Garmin met uitbrengen van features naar "oudere" horloges. Denk ik dat ze 't niet gaan doen. Zou er wel heel blij van worden. Dit is stiekem de enige reden die ik nog kan bedenken dat ik nog spotify heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Martiveen schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:31:
@Gonadan gezien de houding van Garmin met uitbrengen van features naar "oudere" horloges. Denk ik dat ze 't niet gaan doen. Zou er wel heel blij van worden. Dit is stiekem de enige reden die ik nog kan bedenken dat ik nog spotify heb...
Gezien die houding zou ik juist nog even wachten met oordelen, ik heb namelijk vaak genoeg wel dingen zien doordruppelen. Vaak waren grenzen eerder gebaseerd op platform, denk bijvoorbeeld aan het IQ platform en de versie die het horloge ondersteunt.

De Fenix 6 zit nog op versie 3 en dat is wel een oudje (één van de redenen waarom de 6 amper een upgrade was ten opzichte van 5+). De modellen die het wel hebben gekregen zitten allemaal op versie 4 of 5. Met die informatie durf ik wel meer de aanname te doen dat het inderdaad niet naar de 6 gaat komen.

Maar dat is dan met de verschillen in platformversie als onderbouwing, niet omdat ze er over het algemeen geen zin in zouden hebben. Vaak als je je afvraagt waarom het enige apparaat wel een functie heeft en de ander niet ligt hierin je antwoord. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Juancho schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:44:
[...]

Of dit het was weet ik niet maar sinds ik dit uitgezet heb EN de scherm helderheid op laag (nog fel genoeg) lijkt de batterij een heel stuk beter. Zaterdagmiddag tot 100% geladen, halve marathon meegelopen met Spotify aan, paar keer 30-45min wandelen opgenomen (zonder muziek), een 5km run met muziek aan en een tennisles en verder de watch praktisch de hele dag en nacht om gehad. En ik heb nu nog steeds 34%. Dan ga ik incl activiteiten en muziek alsnog richting 7 dagen wat ik suoer netjes vind.

Dan kloppen die voorspellingen van Garmin denk ik nu wel heel goed met mijn FR265.
Enkele reacties geleden vroeg je ivm datavelden ivm Halve.
Stamina bleek op de 265 echter niet beschikbaar voor het laatste veld.
Ik bedenk juist dat 1 van mijn andere screens de ‘virtual partner’ is, die aangeeft hoe ver je voor of achter loopt. Kan voor jou misschien ook wel interessant zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
PaulC schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:53:
[...]

Enkele reacties geleden vroeg je ivm datavelden ivm Halve.
Stamina bleek op de 265 echter niet beschikbaar voor het laatste veld.
Ik bedenk juist dat 1 van mijn andere screens de ‘virtual partner’ is, die aangeeft hoe ver je voor of achter loopt. Kan voor jou misschien ook wel interessant zou zijn.
Klopt! Die had ik ondertussen ook al ontdekt, is een prima alternatief. Heb het tijdens de halve niet gebruikt maar ik ga die zeker komende weken tijdens mijn long runs eens proberen. Misschien handig voor de 10km run straks in september.

Daarover gesproken... mijn beentjes zijn weer helemaal hersteld dus ik wil a.s. maandag starten met een 10km plan van Garmin zelf. Zoals bekend heb je 3 opties qua coaches maar ik ben er niet helemaal uit want eigenlijk voldoen ze allemaal niet zo op papier:

1. ik wil max 3x trainen in de week (idealiter interval/herstel/long run). Buiten Jeff om hebben de andere 2 coaches 4 of 5x trainen
2. ik vind het niet fijn als er wandelingen tijdens je run zitten maar ik begreep dat coach Jeff dat juist wel heeft.

Wat is wijsheid om dan te doen? En welke coach zou het beste passen voor mijn doel, namelijk een PR lopen op de 10km met als doel 50 minuten?

Thanks alvast!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:41
Juancho schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:31:
[...]

Klopt! Die had ik ondertussen ook al ontdekt, is een prima alternatief. Heb het tijdens de halve niet gebruikt maar ik ga die zeker komende weken tijdens mijn long runs eens proberen. Misschien handig voor de 10km run straks in september.

Daarover gesproken... mijn beentjes zijn weer helemaal hersteld dus ik wil a.s. maandag starten met een 10km plan van Garmin zelf. Zoals bekend heb je 3 opties qua coaches maar ik ben er niet helemaal uit want eigenlijk voldoen ze allemaal niet zo op papier:

1. ik wil max 3x trainen in de week (idealiter interval/herstel/long run). Buiten Jeff om hebben de andere 2 coaches 4 of 5x trainen
2. ik vind het niet fijn als er wandelingen tijdens je run zitten maar ik begreep dat coach Jeff dat juist wel heeft.

Wat is wijsheid om dan te doen? En welke coach zou het beste passen voor mijn doel, namelijk een PR lopen op de 10km met als doel 50 minuten?

Thanks alvast!
Bij Jeff krijg je veel 800 meter met 3min pauze op verschillende tempo's (snel- en doel-tempo). Als je niet van wandelen houdt kun je die 3 minuten natuurlijk ook op een rustig tempo rennen. Verder heb je de magic mile (1 mijl zo hard mogelijk), de long runs (waarbij de bedoeling is om run-walk-run te doen, maar die doe ik altijd gewoon rennen) en de intervallen (heuvel-trainingen) waarbij je standaard tussendoor rust hebt/wandelt.

Op zich kun je Jeff dus zonder enige moeite aanpassen zodat je niet hoeft te wandelen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43
Martiveen schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:31:
De app is niet gemaakt door Garmin, maar door Google. Die moet je er op aankijken...

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@Juancho je kunt ook Greg of Amy pakken en na het starten maar drie dagen aangeven volgens mij. Maar misschien werkt dat niet als je een bepaalde tijd wil lopen. Voor het doel uitlopen kan dat in ieder geval wel bij Greg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Poekie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:42:
@Juancho je kunt ook Greg of Amy pakken en na het starten maar drie dagen aangeven volgens mij. Maar misschien werkt dat niet als je een bepaalde tijd wil lopen. Voor het doel uitlopen kan dat in ieder geval wel bij Greg.
Thanks, ik zal ze eens alle drie (stuk voor stuk) aanzetten en kijken wat ik er in kan tweaken. Ik zou het bijv. ook wel handig vinden als je zelf aanpassingen kan doen in hun voorstelde trainingen. Bijv. intervallen aanpassen, long runs, wandelen vervangen door een easy run etc. etc. Leuk om eens mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Juancho schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:56:
[...]

Thanks, ik zal ze eens alle drie (stuk voor stuk) aanzetten en kijken wat ik er in kan tweaken. Ik zou het bijv. ook wel handig vinden als je zelf aanpassingen kan doen in hun voorstelde trainingen. Bijv. intervallen aanpassen, long runs, wandelen vervangen door een easy run etc. etc. Leuk om eens mee te spelen.
Behalve het aantal dagen, een workout naar een andere dag verplaatsen en je dag voor long run aangeven, is het verder niet echt tweakbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Poekie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:58:
[...]

Behalve het aantal dagen, een workout naar een andere dag verplaatsen en je dag voor long run aangeven, is het verder niet echt tweakbaar.
Niet geheel onlogisch ook want als je dat wilt kun je beter zelf een schema maken :)

Je kunt ook gewoon workouts skippen als je 3 ipv 4 keer wilt lopen. Een alternatief is nog via TrainAsONE een schema genereren of je 10km race als ‘race’ in de kalender zetten via de race widget. Dan krijg je ook een schema gebaseerd op je training readiness dat dus veel dynamischer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Aghanim schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:36:
[...]

Niet geheel onlogisch ook want als je dat wilt kun je beter zelf een schema maken :)
Ja en nee. Ik heb nu het 10km programma gestart en moet vandaag een benchmark run doen (ik neem aan dat Garmin op basis van die data het programma gaat opstellen. Maar die run heeft een warminup van 2 minuten wat ik veelste kort vind. Ik loop, zeker bij intervallen, altijd eerst 10min in rustig tempo en ga dan gelijk over naar mijn run. Ik kan dat helaas niet aanpassen in het programma van die run. Dus dan moet je zelf maar ff 8 minuten ervoor gaan nemen, alleen wordt dat niet meegenomen helaas. Aan de andere kant, misschien moet ik dat allemaal ook los laten en gewoon braaf Garmin volgen ;)
Je kunt ook gewoon workouts skippen als je 3 ipv 4 keer wilt lopen. Een alternatief is nog via TrainAsONE een schema genereren
TrainAsOne kende ik niet, ga daar even induiken! Ik vond het aanbod wbt kant en klare trainingen al wat beperkt en kon me niet voorstellen dat er niet veeeeeel meer schema's zijn ter voorbereiding op een bepaalde run die je kan importeren en zo kan inladen. Thanks!
of je 10km race als ‘race’ in de kalender zetten via de race widget. Dan krijg je ook een schema gebaseerd op je training readiness dat dus veel dynamischer is.
Hier moet ik ff induiken nog (handleiding!!! ;)) want ik zie op de racewidget wel mijn event maar kan geen training starten hiervoor. Misschien omdat ik die 10km al als training had aangemaakt?

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 14-06-2024 11:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Juancho Ik heb geen Garmin dus moet het uit mijn hoofd doen, anderen kunnen me vast aanvullen :)

Als je bij Race/event een 10KM wedstrijd toevoegt met een datum in de toekomst (bijvoorbeeld +10 weken) dan worden je Daily Suggestions aangepast met als doel om je voor te bereiden op die race en gewenste eindtijd/pace. De 10 weken worden dan opgedeeld in base building en snelheid (interval) en taper. Volgens mij kun je doorklikken via de race widget en dan zie je 1 week vooruit alle daily suggestions staan die dan aansluiten bij jouw doel. Het mooie is dat als je training readyness ineens matig is, de daily suggestions ook wijzigen.

Garmin coach is niet dynamisch daarin en laat je gewoon intervals rammen als je training readyness laag is. Nu was in mijn geval de TR vrijwel altijd tussen de 60-90 dus weinig zeggend en aan de andere kant pas ik mijn schema toch niet snel aan bij hoe ik me voel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Aghanim schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:01:
@Juancho Ik heb geen Garmin dus moet het uit mijn hoofd doen, anderen kunnen me vast aanvullen :)

Als je bij Race/event een 10KM wedstrijd toevoegt met een datum in de toekomst (bijvoorbeeld +10 weken) dan worden je Daily Suggestions aangepast met als doel om je voor te bereiden op die race en gewenste eindtijd/pace. De 10 weken worden dan opgedeeld in base building en snelheid (interval) en taper. Volgens mij kun je doorklikken via de race widget en dan zie je 1 week vooruit alle daily suggestions staan die dan aansluiten bij jouw doel. Het mooie is dat als je training readyness ineens matig is, de daily suggestions ook wijzigen.

Garmin coach is niet dynamisch daarin en laat je gewoon intervals rammen als je training readyness laag is. Nu was in mijn geval de TR vrijwel altijd tussen de 60-90 dus weinig zeggend en aan de andere kant pas ik mijn schema toch niet snel aan bij hoe ik me voel.
Voor iemand zonder Garmin horloge heb je het goed uitgelegd. :+

Misschien kun je in je signature hier even vermelden wat je huidige horloge is? Best lastig voor ons om dat bij te houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:06:
[...]

Misschien kun je in je signature hier even vermelden wat je huidige horloge is? Best lastig voor ons om dat bij te houden. ;)
Ik ben al best lang stabiel met een Apple Watch 8 sinds februari :+ . Daarvoor nog even een F7SS gehad die de AW8 afwisselde. Het is me eigenlijk om het even, vind het even fijne horloges al zijn ze behoorlijk verschillend. De UI van Apple vind ik een stuk mooier en gebruiksvriendelijker en het draagcomfort qua dikte en gewicht is ook veel beter. Daar staan de bekende nadelen tegenover maar daar kan ik mee leven.

Met de komst van watchOS11 blijf ik bij Apple tenzij de Epix 42mm SS fors in de aanbieding komt of er een opvolger van komt. Irritante van Apple is namelijk dat je 3rd party apps moet nemen voor training metrics en die hebben niet de reputatie die Firstbeat heeft. Dat probleem wordt nu opgelost.

Ik heb al maanden een slepende achillespees/kuit blessure dus echt hardlopen gaat niet. Krachttraining en fietsen tracken heeft Garmin niet veel meerwaarde (fiets metrics gaan via power meter) tegenover Apple. Dus dat helpt ook wel om niet te switchen.Ik vind de hardloopspecifieke features van Garmin gaaf (zoals coach en race widget en pace pro etc.) maar in de praktijk gebruik ik het eigenlijk toch niet. Ik werk met een eigen schema en programmeer die interval dan gewoon en dat kan bij Apple ook.

Ik wacht nog steeds op een Whoop band van Garmin (zonder maandelijkse fee).

[ Voor 44% gewijzigd door Aghanim op 14-06-2024 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
PatrickC schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:06:
[...]

En @Aghanim , ik zit even op zowel de watch als Garmin connect te kijken maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik heb bij racegebeurtenissen die 10km wedstrijd zelf aangemaakt aangezien deze gek genoeg niet al als officiele race in het systeem staat. De boel ingevoerd met als doel 50 min.

Kijk ik dan op de watch bij racekalender (widget met een vlag) of die andere widget (met vlag en sterretje) dan staat de race er wel met wat info maar kan ik verder niet doorklikken/swipen. Ik heb dat eigen Garmin plan even op pauze gezet want ik dacht, misschien kan je dat niet allebei doen, maar ik zie de daily suggestions gewoon niet....Zal wel aan mij liggen maar toch... |:(

Edit laat maar. RTFM!!!! ;)

Aanwijzingen voor dagelijkse aanbevolen workouts in- en uitschakelen
Dagelijkse aanbevolen workouts worden aanbevolen op basis van uw vorige activiteiten die zijn opgeslagen in uw Garmin Connect™ account.
Druk op START.
Selecteer Hardlopen of Fietsen.
Houd UP ingedrukt.
Selecteer Training > Workouts > Dagelijkse suggesties > Instel​lingen > Workoutprompt.‍
Selecteer START om aanwijzingen in of uit te schakelen.
Ik zou dit alleen graag duidelijk in een widget willen, op de watch of telefoon... Edit 2: blijkbaar stond de Workoutprompt uit en kreeg ik daarom geen voorstellen binnen.

Overigens, ik zie nu al dat dat daily suggesties programma mij vandaag/morgen/zondag/maandag behoorlijk lang laat rennen. Lijkt me niet de bedoeling... :?

[ Voor 31% gewijzigd door Juancho op 14-06-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juancho schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:37:
[...]

En @Aghanim , ik zit even op zowel de watch als Garmin connect te kijken maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik heb bij racegebeurtenissen die 10km wedstrijd zelf aangemaakt aangezien deze gek genoeg niet al als officiele race in het systeem staat. De boel ingevoerd met als doel 50 min.

Kijk ik dan op de watch bij racekalender (widget met een vlag) of die andere widget (met vlag en sterretje) dan staat de race er wel met wat info maar kan ik verder niet doorklikken/swipen. Ik heb dat eigen Garmin plan even op pauze gezet want ik dacht, misschien kan je dat niet allebei doen, maar ik zie de daily suggestions gewoon niet....Zal wel aan mij liggen maar toch... |:(

Dagelijkse aanbevolen workouts worden aanbevolen op basis van uw vorige activiteiten die zijn opgeslagen in uw Garmin Connect™ account.

[...]

Ik zou dit alleen graag duidelijk in een widget willen, op de watch of telefoon... Edit 2: blijkbaar stond de Workoutprompt uit en kreeg ik daarom geen voorstellen binnen.

Overigens, ik zie nu al dat dat daily suggesties programma mij vandaag/morgen/zondag/maandag behoorlijk lang laat rennen. Lijkt me niet de bedoeling... :?
Nu wordt het lastig voor mij want ik kan niet meekijken. Volgens mij moet je nu naar Hardlopen (alsof je een workout start) en dan heb je daar in de menu's iets van Training (daar waar je ook je interval training kunt selecteren of een course kunt laden). Daar staat dan ook Daily Suggestions bij. Als het goed is moet je daar nu een week vooruit kunnen kijken.

Je hebt ook een race widget en een widget die er nog bij hoort. Via 1 van die 2 kun je er dacht ik ook komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 14-06-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 12-09 22:26
Juancho schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:37:
[...]

[...]

Merk dat de training suggesties, dagelijks goed aansluiten op mijn herstel. Paar slechte nachten gehad en nu stuk minder hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Aghanim schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:48:
[...]

Nu wordt het lastig voor mij want ik kan niet meekijken. Volgens mij moet je nu naar Hardlopen (alsof je een workout start) en dan heb je daar in de menu's iets van Training (daar waar je ook je interval training kunt selecteren of een course kunt laden). Daar staat dan ook Daily Suggestions bij. Als het goed is moet je daar nu een week vooruit kunnen kijken.
Ja ik zie het, ik zie zelfs de hele opbouw van het programma. Opzich handig, maar hij laat me nu 4 dagen achter elkaar flinke runs doen van 40min of langer en op de woensdag pas een herstel training. Dat slaat natuurlijk nergens op qua rust/herstel balans.

Even kijken wat dan handig is, of die daily gebruiken als programma voor die 10km wedstrijd of toch via de Garmin coach.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Juancho schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:50:
[...]

Ja ik zie het, ik zie zelfs de hele opbouw van het programma. Opzich handig, maar hij laat me nu 4 dagen achter elkaar flinke runs doen van 40min of langer en op de woensdag pas een herstel training. Dat slaat natuurlijk nergens op qua rust/herstel balans.

Even kijken wat dan handig is, of die daily gebruiken als programma voor die 10km wedstrijd of toch via de Garmin coach.
Je hoeft ze niet allemaal te doen. Als je 3x per week wilt lopen doe je gewoon de daily suggestion van die dag want die is dan gebaseerd op je training readiness en je race schema.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xray79
@Juancho De uitleg van @Aghanim klopt voorzover ik kan zien op mijn horloge.
Je kan zelfs meerdere evenementen/races in de race kalender zetten en dan zeggen of het je prioriteit is ondersteunend of geen rekening me houden. Is wel via de website van Garmin geen idee of dat in de app zit. ik zit nu achter de PC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyoibUzfDoK7acrP0VjFu4T0wWg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ndY0RqWc4zVZnuKXJVAreWa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZwqXRB7uKtEVIviWvkdfODtiGw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fmdt8QHTzLL1avcoF4a1YDGb.png?f=user_large

Geen idee hoe dat werkt, ik heb er maar 1 race instaan, maar kan me voorstellen dat als je de 10KM op 8 weken zet en de Marathon in oktober dat hij ook wat meer snelheidswerk (voor de 10K) erin zet mits je training readiness dat toestaat.

Als je je activiteit opent zie je idd maar een paar dagen vooruit.
Maar als je in de widget op je horloge de race kalender opent (vlag met sterretje) dan zie je in het 1e scherm het aantal weken/dagen nam van event met datum en tijd. Als je dan op de start/stop knop klikt komt er Dgl suggesties in het menu daar weer op klikken en dan kan ik naar beneden scrollen 10 dagen vooruit ofzo maar onderin zie je dan Plan overzicht en Instellingen.
Bij Plan overzicht geeft die dan de fases aan bij mij van 1-6 tot 17-7 begin fase dan 18-7 tot 2-9 opbouw 3-9 tot 3-10 piek fase en 4-10 tot 12-10 afbouw. 13 Oktober de Marathon en dna 14-10 tot 27-10 herstel fase.

Ik zag bij mij vorige week toen ik wat minder lang sliep dat de tempo/interval trainingen werden verplaatst, je krijgt dan wat meer basis loopjes. Ja saai maar zal wel beter voor het lichaam zijn. Als ik me toch fitter voel dan gedacht kies ik in de hardloop activiteit de training van een dag of 2/3 vooruit die een tempo/interval voorschrijft. Dan past het horloge de komende dagen ook aan dus denk dat als je een loopje doet zonder het programma dat die daar ook rekening mee zal houden. Maar dat is een aanname....Weet ook niet of ze rekening houden met krachttraining of andere trainingen die je op het horloge registreerd.
Het gewone coaching programma van Greg,Amy of Jeff past zich een beetje aan als je een tempo kiest maar houdt geen rekening met vermoeidheid en andere zaken. De dagelijkse suggesties wel!
Geen idee hoe en of dit algoritme ook bij mindere training readines in de opbouw/piekfase omgaat met dit. Ik zou dan wat minder verschuivingen verwachten ondanks vermoeidheid.....Maar ik ga het gewoon proberen voor mijn voorbereiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Megupe schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:18:
[...]

17.23 versie is live. Hopelijk heeft dit de laatste issues wel opgelost.
Ik heb hem geinstalleerd, maar weet pas na paar dagen meer...
En hoe doet deze SW versie het? Zie wat problemen https://forums.garmin.com...92=5#pifragment-1292=7met Daily suggestions maar geen idee of dat ook geldt als je een plan/race hebt gestart of alleen voorkomt als je niks in de agenda hebt staan??

Owh zijn er mensen die interesse hebben in 1oranje, 1 blauw (niet origineel) en 1 zwart origineel garmin 20 mm quick fit bandje? DM me maar

[ Voor 25% gewijzigd door xray79 op 14-06-2024 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
xray79 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:03:
[...]

En hoe doet deze SW versie het? Zie wat problemen https://forums.garmin.com...92=5#pifragment-1292=7met Daily suggestions maar geen idee of dat ook geldt als je een plan/race hebt gestart of alleen voorkomt als je niks in de agenda hebt staan??

Owh zijn er mensen die interesse hebben in 1oranje, 1 blauw (niet origineel) en 1 zwart origineel garmin 20 mm quick fit bandje? DM me maar
xray79 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:03:
[...]

Nou, ik heb later dus een update gestuurd op dit forum om niet te updaten.
Precies omdat de DSW niet naar voren komt. Je moet elke dag de watch opnieuw opstarten om de DSW te zien.
Daarnaast werkt het dagelijks overzicht bij wakker worden ook niet soepel.

Oftewel, blijf lekker op 16.22 als je daar nog op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Fwiw, DSW werkt bij mij wel gewoon op 17.23. ik gebruik geen morning report. Ik meende ergens een verband tussen morning report en "gedoe" met DSW gelezen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
ascent schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:48:
Fwiw, DSW werkt bij mij wel gewoon op 17.23. ik gebruik geen morning report. Ik meende ergens een verband tussen morning report en "gedoe" met DSW gelezen te hebben
Ik heb morning rapport ff uitgezet.
Nu kijken hoe het komende dagen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Bedankt voor de reacties ik blijf nog even op 16.22. Gebruik morning report en wil geen gedoe. Mis ook niks dus wacht lekker op een stabiele versie. Het forum is nog niet echt positief met DSW en reportage in de ochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgende keer graag iets meer toelichting/context ipv alleen een (video)link te droppen. d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 17-06-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vandaag mijn eerste run uit het 10km programma van Garmin gedaan. Opzich wel handig dat alles al is ingevuld en je gewoon op start kunt klikken en lopen maar. Maar wat ik wel vervelend vond is:

1. je kan helemaal niks aanpassen van die workout. Zo houdt Garmin maar 5min inlopen/uitlopen aan terwijl ik 10min fijner vind. Ook tempo's kan je niet aanpassen
2. Op de watch, dus wat je na elke km/interval hoort qua voortgang, hoor/zie je het gemiddelde tempo van je interval maar ook met de warminup meegenomen. Dat geeft nogal een vertekend beeld en dat wil ik ook helemaal niet. De interval, daar gaat het om en van zo'n lap of tijd wil je het gemiddelde tempo horen. Ik tenminste wel.

Na de run zag ik wel op Garmin Connect dat daar netjes het gemiddelde tempo staat per onderdeel van je workout. Precies zoals ik het ook graag over de oortjes wil!

Verder benieuwd waarmee de coach verder gaat komen komende week. Heb geen idee hoe zo'n programma gaat richting mijn doel voor de 10km maar daar kom je maar op 1 manier achter :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
Juancho schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:23:
Vandaag mijn eerste run uit het 10km programma van Garmin gedaan. Opzich wel handig dat alles al is ingevuld en je gewoon op start kunt klikken en lopen maar. Maar wat ik wel vervelend vond is:

1. je kan helemaal niks aanpassen van die workout. Zo houdt Garmin maar 5min inlopen/uitlopen aan terwijl ik 10min fijner vind. Ook tempo's kan je niet aanpassen
Op zich wel logisch. Je vraagt advies van een coach, dan moet je doen wat die coach zegt ook. Niet zo irritant voor een coach als pupillen die dan advies willen maar alsnog hun eigen plan willen trekken. ;)

Overigens weerhoudt niemand je er van om alvast vijf minuten te lopen of wat langer door te gaan. Verlengen van je activiteit kan sowieso altijd.
2. Op de watch, dus wat je na elke km/interval hoort qua voortgang, hoor/zie je het gemiddelde tempo van je interval maar ook met de warminup meegenomen. Dat geeft nogal een vertekend beeld en dat wil ik ook helemaal niet. De interval, daar gaat het om en van zo'n lap of tijd wil je het gemiddelde tempo horen. Ik tenminste wel.

Na de run zag ik wel op Garmin Connect dat daar netjes het gemiddelde tempo staat per onderdeel van je workout. Precies zoals ik het ook graag over de oortjes wil!
Dat is ook instelbaar bij mijn weten. De rondeinformatie is iets wat je zelf kan aanpassen en wat dan opgelezen wordt.
Een ronde met je warm-up erin kan niet. Het is of per ronde, of totaal dus alle ronden met de warm-up erbij. Zelf heb ik ook de voorkeur voor alleen de afgelopen ronde dus heb dat in mijn verslag staan.
Verder benieuwd waarmee de coach verder gaat komen komende week. Heb geen idee hoe zo'n programma gaat richting mijn doel voor de 10km maar daar kom je maar op 1 manier achter :)
In mijn ervaring werken ze best aardig. Elke coach heeft zijn eigen stijl en elk schema ook wel zijn eigenaardigheden, maar als je iets vindt wat een beetje bij je past kan je er best goed op trainen.
En als je een stuk meer trainingservaring hebt (of gewoon eigenwijs bent) dan ontgroei je uiteindelijk de coach wel en ga je zelf dingen bedenken. Al vind ik het soms alsnog wel lekker om hem als stok achter de deur te gebruiken omdat je agenda altijd gevuld raakt.
Ik zou willen dat dat ook kon zonder die coach.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 15:01
Juancho schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:23:

Ik heb die afgelopen dinsdag gestart, ondertussen al 3 trainingen verder. :P
Ben benieuwd naar het resultaat, ik probeer het wel zo strak mogelijk te volgen.

Ik had gisteren een warm-up van 5min, dan 30min 'lekker tempo' lopen zoals Garmin het noemt en optioneel nog 10min en die heb ik maar half gedaan, daarna cooldown van 10min. Meer dan voldoende voor mij.

Ik vind het voorlopig een nuttige functie die ook aanzet tot meer, i.p.v. maar wat random rondjes te gaan lopen.
Als het vlot gaat zie ik zomaar de 16 of 21km aan de horizon liggen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
PrettigGestoord schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:29:
[...]

Ik heb die afgelopen dinsdag gestart, ondertussen al 3 trainingen verder. :P
Ben benieuwd naar het resultaat, ik probeer het wel zo strak mogelijk te volgen.

Ik had gisteren een warm-up van 5min, dan 30min 'lekker tempo' lopen zoals Garmin het noemt en optioneel nog 10min en die heb ik maar half gedaan, daarna cooldown van 10min. Meer dan voldoende voor mij.

Ik vind het voorlopig een nuttige functie die ook aanzet tot meer, i.p.v. maar wat random rondjes te gaan lopen.
Als het vlot gaat zie ik zomaar de 16 of 21km aan de horizon liggen... :9
Ah ja dan werkt het natuurlijk sowieso al veel beter! Ik heb er echter net zo'n 3 maanden aan training op zitten voor die halve marathon die ik laatst liep. Daarvoor had ik een goede vriend die mijn schema maakte en elke week opnieuw tweaken en doen. Dus dat volgde ik braaf (nog wel op mijn vorige Samsung Watch). Dus zomaar zelf random lopen, dat ga ik never nooit meer dan. Altijd met een idee en plan. Wat het ook is.

Maar voor die 10km wedstrijd en de basis die ik nu al heb durf ik wel een keer zo'n Garmin programma van a tot z te lopen en zien of het daadwerkelijk helpt en mij heeft klaargestoomd voor het ingestelde doel. En zo niet of als ik na afloop denkt dat het toch niet mijn gewenste opbouw is... dan kan je altijd nog of externe schema's inladen of evt zelf invoeren. Dat is dan weer het mooie van Garmin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
verkeerde topic

[ Voor 98% gewijzigd door Philo Melos op 18-06-2024 15:04 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Ik wil graag dat de Garmin een plan maakt voor mijn marathon. Nu paar maanden aan het trainen en het gaat super. Afgelopen week een halve marathon gelopen en dat ging best wel makkelijk. Geen toptijd hoor (5:45 pace) maar dat is mijn doel ook niet.

Nu wil dat mijn Garmin 965 een schema hiervoor maakt. Net gekeken bij trainingsplan maar dit is alleen de halve marathon. Uitdaging is het ook niet.

Nu een evenement aangemaakt met 42km. Zou Garmin hiervoor nu training suggesties geven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0h-X6J5DNif8pJzOCb0EdmR_-8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J7FHaGM2WDyuIF9LFPdtboZW.png?f=fotoalbum_large

Is kijken of dit iets doet zo.

[ Voor 27% gewijzigd door Wackmack op 18-06-2024 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Wackmack schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:09:
Ik wil graag dat de Garmin een plan maakt voor mijn marathon. Nu paar maanden aan het trainen en het gaat super. Afgelopen week een halve marathon gelopen en dat ging best wel makkelijk. Geen toptijd hoor (5:45 pace) maar dat is mijn doel ook niet.

Nu wil dat mijn Garmin 965 een schema hiervoor maakt. Net gekeken bij trainingsplan maar dit is alleen de halve marathon. Uitdaging is het ook niet.

Nu een evenement aangemaakt met 42km. Zou Garmin hiervoor nu training suggesties geven?

[Afbeelding]

Als goed is zullen je dagelijkse suggesties hierop aangepast worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wackmack schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:09:

[Afbeelding]

Lees even mijn post van een paar dagen geleden terug, daar staat dat letterlijk uitgelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09
Misschien een domme vraag. Tijdens het hardlopen luister ik graag naar podcasts. Sommige podcasts duren echter korter dan mijn hardloopronde. Als een podcast is afgelopen, wordt niet automatisch de volgende aflevering gestart.

Moet je hiervoor handmatig een playlist aanmaken of kan je ook instellen dat de volgende podcast automatisch begint als de vorige is afgelopen? Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Unkie schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:04:
Misschien een domme vraag. Tijdens het hardlopen luister ik graag naar podcasts. Sommige podcasts duren echter korter dan mijn hardloopronde. Als een podcast is afgelopen, wordt niet automatisch de volgende aflevering gestart.

Moet je hiervoor handmatig een playlist aanmaken of kan je ook instellen dat de volgende podcast automatisch begint als de vorige is afgelopen? Iemand een tip?
Als je je telefoon mee neemt, wat ik doe, dan maak ik gebruik van de playlist. Werk met de app "Castbox" en daar kan je afleveringen toevoegen aan een playlist.

Als ik ga hardlopen,luister ik op 1.8 snelheid dus dan kan je er aardig wat luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09
Wackmack schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:09:
[...]

Als je je telefoon mee neemt, wat ik doe, dan maak ik gebruik van de playlist. Werk met de app "Castbox" en daar kan je afleveringen toevoegen aan een playlist.

Als ik ga hardlopen,luister ik op 1.8 snelheid dus dan kan je er aardig wat luisteren.
Bedankt! Goeie tip, maar ik heb geen telefoon mee (alleen mijn horloge: Fenix 7 sapphire solar). Wellicht is Castbox beschikbaar op de Fenix?

[edit]
Wel een alternatief gevonden: PlayRun. Jammer dat dit blijkbaar niet met Spotify kan.

[ Voor 13% gewijzigd door Unkie op 19-06-2024 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
Ik heb in Spotify een playlist 'loopcasts' waar ik in zet wat ik lopend wil luisteren. Dan is het niet meer dan updaten en alles komt er vanzelf in. Dan speelt het wel achter elkaar door.
Het enige wat ik mis is kunnen spoelen binnen een nummer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb mezelf gisteren een Fenix 7X Solar cadeau gedaan, omdat ik toch echt met kaarten en meer dan 50 waypoints (de max van mijn Instinct) wil kunnen navigeren.

Dus ik aan de slag met de topo-kaart van Europa. Selecteren in het horloge, wifi zoeken, juiste kaart selecteren, inpluggen in de lader en volgens het horloge zes uur wachten. Fucking hell... Uurtje later: download nog steeds op nul procent. Ja, en dan heb ik nog de samenvatting gegeven, want werkelijk niets lukte in één keer.

Inmiddels zwaar gefrusteerd de Fenix uit de lader getrokken, door de menu's zitten bladeren en een USB modus gevonden. Wacht eens even... had ik op mijn allereerste Garmin 305 niet gewoon een programma van Garmin waarmee ik alles vanaf de PC regelde?

Garmin Express weer geïnstalleerd, Fenix aangemeld, download gezocht, hij is er nu mee bezig en verwacht met pakweg een half uur klaar te zijn. Tot zover de frustratie.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GSX-MAN schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:58:
Ik heb mezelf gisteren een Fenix 7X Solar cadeau gedaan, omdat ik toch echt met kaarten en meer dan 50 waypoints (de max van mijn Instinct) wil kunnen navigeren.

Dus ik aan de slag met de topo-kaart van Europa. Selecteren in het horloge, wifi zoeken, juiste kaart selecteren, inpluggen in de lader en volgens het horloge zes uur wachten. Fucking hell... Uurtje later: download nog steeds op nul procent. Ja, en dan heb ik nog de samenvatting gegeven, want werkelijk niets lukte in één keer.

Inmiddels zwaar gefrusteerd de Fenix uit de lader getrokken, door de menu's zitten bladeren en een USB modus gevonden. Wacht eens even... had ik op mijn allereerste Garmin 305 niet gewoon een programma van Garmin waarmee ik alles vanaf de PC regelde?

Garmin Express weer geïnstalleerd, Fenix aangemeld, download gezocht, hij is er nu mee bezig en verwacht met pakweg een half uur klaar te zijn. Tot zover de frustratie.
Stond die kaart niet voorgeïnstalleerd op het horloge dan? Mijn Epix Gen2 kwam destijds met Europa pre-installed.

Verder zou download via wifi natuurlijk moeten werken, maar supersnel is het zeker niet. Ik heb de Europa map wel eens geüpdatet via wifi en dat duurde ongeveer een uur.

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 19-06-2024 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

PatrickC schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:15:
[...]

Stond die kaart niet voorgeïnstalleerd op het horloge dan? Mijn Epix Gen2 kwam destijds met Europa pre-installed.

Verder zou download via wifi natuurlijk moeten werken, maar supersnel is het zeker niet. Ik heb de Europa map wel eens geüpdatet via wifi en dat duurde ongeveer een uur.
Er stond geen topo-kaart op, nee. Maar goed, nu wel. Vrijdag maar eens testen in het bos.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
De eerste serieuze updates via wifi gaan een nachtje kosten inderdaad. Dat is niet te doen.
Maar ook gewone kaartupdates doe ik via Express. Via wifi is gewoon belachelijk traag.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Gonadan schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:58:
De eerste serieuze updates via wifi gaan een nachtje kosten inderdaad. Dat is niet te doen.
Maar ook gewone kaartupdates doe ik via Express. Via wifi is gewoon belachelijk traag.
Dat, en hij bleef op 0% staan. Na een dikke vijf kwartier had daar toch iets progressie in moeten zitten. Maar goed, het is nu geregeld en Express blijft sneller en makkelijker dan draadloos. Zeker omdat "draadloos" betekent dat je 'm alsnog in de lader moet hangen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:48

DON PAPA

Tweaker-fan

Vraagje, zijn deze Garmin topo kaarten bijvoorbeeld veel beter dan de Komoot kaarten, of heeft het andere voordelen? En hoe werkt dat met de Garmin kaarten, moet je die éénmalig aankopen? Of heb je daar net als bij Komoot een jaar abonnement voor nodig?

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 20-06-2024 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Die krijg je gewoon bij het horloge en zijn vrij compleet. Welke beter zijn is een persoonlijke voorkeur (beweringen dat er dingen missen zijn al vaker ontkracht).

Bij Komoot betaal je ook grotendeels voor het aanbod van routes en dergelijke, dat is meer dan alleen een app met kaarten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Gonadan schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:15:
Die krijg je gewoon bij het horloge en zijn vrij compleet.
Bedankt voor je info ;)

Ow dat wist ik niet, nou dan ik ze gewoon is testen. Ik begrijp uit jullie berichten dat ik deze kaarten het beste via de pc op het horloge kan zetten met "Garmin Expres". Kan ik deze kaarten dan gewoon downloaden vanaf de Garmin website? Of staan ze soms al op de Fenix 7X Pro, en hoef ik ze alleen te update via WiFi?

Edite: ow ik zie dat er ook een hele uitleg over kaarten in de handleiding staat (vorige keer overheen gelezen waarschijnlijk), denk dat ik er zo wel uitkom ;)

[ Voor 16% gewijzigd door DON PAPA op 20-06-2024 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Het is inderdaad puur het updaten naar de nieuwste versie wat je via Garmin Express kunt doen. En het installeren van werelddelen die er niet standaard op staan, want je horloge is te klein om de hele wereld in één keer op te zetten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Heeft iemand ervaring met het kopen van een Garmin horloge via amazon.de (officiële garminshop)?

Zit een fikse korting op tegenover Nederlandse webshops maar zitten hier nog haken en ogen aan? Misschien met garantie of dat je een Duitse variant krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Reactie van ASN bank mbt betalen met mijn Garmin horloge:
Dank voor uw bericht. Wij begrijpen dat u graag wilt betalen met uw Smartwatch.

Momenteel kunnen wij nog geen uitspraken doen of en wanneer wij deze functie aan gaan bieden.

Wij waarderen het zeer dat u de moeite neemt ons hierover te mailen. Hierdoor zijn wij namelijk in staat onze dienstverlening continu te verbeteren.

Wij zullen uw bericht dan ook doorsturen naar de desbetreffende afdeling. Mocht blijken dat hier meer vraag naar is dan kunnen zij overwegen een aanpassing door te voeren. Of en wanneer er een eventuele aanpassing volgt kunnen wij helaas niet aangeven.
Dus als er meer lui bij asn/Volksbank zitten, gauw die banken mailen.

En van ICS cards verwacht ik ook niet meer dat die het nog gaan aanbieden.

[ Voor 4% gewijzigd door Megupe op 20-06-2024 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Megupe schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:21:

[...]

Ik heb in mijn studententijd bij de ING gewerkt op de klantenservice en moet wel even gniffelen als ik dit lees. Dit waren namelijk de heerlijke vragen die je lekker snel kon wegwerken met een 'SAW' (=> standaard AntWoord).

9 van de 10x werden dit soort suggesties ook niet goed gelogd en/of deed de business ook weinig met dit soort data. Je hebt meer kans om aandacht te krijgen als je op Twitter/FB/LinkedIN een scherpe post maakt die veel traffic genereert.

Dan komt het bij een webcare team die iets meer intern kunnen regelen / aandacht kunnen vragen dan de (mail) klantenservice.

Is openbank trouwens geen optie voor je om met je Garmin te kunnen betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:39
De ing heeft er maar 7 jaar over gedaan... Dus met een beetje geduld komt ASN binnenkort ook

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mirved schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:05:
Heeft iemand ervaring met het kopen van een Garmin horloge via amazon.de (officiële garminshop)?

Zit een fikse korting op tegenover Nederlandse webshops maar zitten hier nog haken en ogen aan? Misschien met garantie of dat je een Duitse variant krijgt?
Regelmatig gedaan en geen probleem. Voorheen werd er nog wel een percentage over de prijs berekend (btw denk ik) wat er bovenop kwam. Geen idee of dat nu nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 00:02
Mirved schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:05:

Ik heb ook vaker via amazon.de spullen gekocht. Geen probleem, vergelijkbaar met amazon.nl alleen soms goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Requiem19 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:29:
[...]

Ik heb in mijn studententijd bij de ING gewerkt op de klantenservice en moet wel even gniffelen als ik dit lees. Dit waren namelijk de heerlijke vragen die je lekker snel kon wegwerken met een 'SAW' (=> standaard AntWoord).

9 van de 10x werden dit soort suggesties ook niet goed gelogd en/of deed de business ook weinig met dit soort data. Je hebt meer kans om aandacht te krijgen als je op Twitter/FB/LinkedIN een scherpe post maakt die veel traffic genereert.

Dan komt het bij een webcare team die iets meer intern kunnen regelen / aandacht kunnen vragen dan de (mail) klantenservice.

Goede suggestie, maar dan ga ik op basis van reviews liever naar Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Gonadan schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:39:
Het is inderdaad puur het updaten naar de nieuwste versie wat je via Garmin Express kunt doen.
Ik loop toch tegen een probleem aan, waar ik maar niet uitkom. Als ik kijk via "Garmin Express" dan geeft deze aan dat alles is bijgewerkt. Maar kijk ik vervolgens op de watch, dan geeft hij bij de 3 standaard "Courseview" kaarten en de standaard "TopoActive Europe" nog steeds dat er update beschikbaar is. Maar als ik vervolgens zo'n kaart probeer te update via WiFi dan geeft hij bij 95% opeens aan synchroniseren klaar. En dan komt er bij die kaart te staan, dat hij in de wachtrij staat. En als ik hem dan weer aan de lader aansluit, dan begint hij weer opnieuw met downloaden van die kaart tot ongeveer 95%. Het enige wat ik dan nog kan doen is hem uit de wachtrij halen, zodat er weer "update beschikbaar" bij komt te staan. Ook met Garmin Express heb ik al een keer alle kaarten opnieuw erop gezet, maar ook dat heeft niks geholpen. Ik krijg de 3 standaard "Courseview" kaarten en de standaard "TopoActive Europe" dus met geen mogelijkheid geupdate :?

In Garmin Express zie ik nu dit staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zi2THTdOxUxrUaoRzL5Fyj7oBhU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fag73lW5OHvbnQFJtFjNcm3y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPs-MhjsUTsCr0UOnyRKu-Shtz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZcMwcW44hJzS3cUup6w3R94A.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DK0NIsjH38StxX5yUXov1eZWazQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z7Yq1O75ipRyw1rPN5GXrMdy.png?f=fotoalbum_large

Maar in de watch staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dABl6NwhUGM4BLUbRcZaHzjMjt0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMfJEFlVWz91Wd2cX7Bi59cI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megupe
DON PAPA schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:21:
[...]

Ik loop toch tegen een probleem aan, waar ik maar niet uitkom. Als ik kijk via "Garmin Express" dan geeft deze aan dat alles is bijgewerkt. Maar kijk ik vervolgens op de watch, dan geeft hij bij de 3 standaard "Courseview" kaarten en de standaard "TopoActive Europe" nog steeds dat er update beschikbaar is. Maar als ik vervolgens zo'n kaart probeer te update via WiFi dan geeft hij bij 95% opeens aan synchroniseren klaar. En dan komt er bij die kaart te staan, dat hij in de wachtrij staat. En als ik hem dan weer aan de lader aansluit, dan begint hij weer opnieuw met downloaden van die kaart tot ongeveer 95%. Het enige wat ik dan nog kan doen is hem uit de wachtrij halen, zodat er weer "update beschikbaar" bij komt te staan. Ook met Garmin Express heb ik al een keer alle kaarten opnieuw erop gezet, maar ook dat heeft niks geholpen. Ik krijg de 3 standaard "Courseview" kaarten en de standaard "TopoActive Europe" dus met geen mogelijkheid geupdate :?
Ook wel eens gehad, snapte niet hoe het kon en hoe ik het kon oplossen. Volgens mij alles via de pc en via het horloge een keer geupdate en op gegeven moment was alles op elke plek uptodate O-)

Ander dingetje, er is nu beta 17.26 waarin de DSW gefixt zou moeten zijn voor epix/fenix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:54
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar in de watch staat:
[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde op mijn Epix Pro sinds de laatste update. Hopelijk is het meegenomen in de volgende firmware update (niet dat ik golf speel, maar toch...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar in de watch staat:
[Afbeelding]
Als Garmin Express zegt dat ze up to date zijn dan zijn ze up to date, verder gewoon niet naar kijken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Gonadan schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:00:
[...]
Als Garmin Express zegt dat ze up to date zijn dan zijn ze up to date, verder gewoon niet naar kijken. ;)
Zo begon ik er ook net over te denken, en wat denk je, nu staat het opeens wel goed op de watch :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-4DHj4VPevE7DWtbCS2X5iGSdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFtrdtSs3zV8SFo5BwgLfVKA.jpg?f=fotoalbum_large

Het heeft mij heel wat uurtjes beziggehouden, maar gelukkig is het nu eindelijk goed..
Iedereen weer bedankt voor de support ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Vraagje, ik heb het 10km programma van Garmin gestart. Je kan sessies verwijderen en/of opnieuw plannen als het niet uit komt. Maar ik wil graag een sessie die vandaag staat skippen (te easy) en die van morgen (past perfect) zo gaan lopen. Ook omdat ik natuurlijk absoluut niet 2 dagen achter elkaar ga hardlopen.

Ik kan echter niet die sessie van morgen op vandaag zetten. Iemand die daar een soort van workaround voor heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rEV7v4n2MulaZv2G9JwxWXozxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bF5D6AGUNPaDlHfc0vwMTpFu.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: ik keek over de knop herplannen in. Daar kan je zelf een nieuwe datum kiezen! Dus het is al gelukt _/-\o_

[ Voor 62% gewijzigd door Juancho op 21-06-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
@Juancho volgens mij kun je in de activiteit of via je agenda wel een dag (of meer) vooruit kiezen maar niet meer die van gisteren bijvoorbeeld. Hoef je het ook niet om te gooien in de app/website.
Ik kan dat met de daily suggestions namelijk wel maar weet niet meer of ik dat met de 'gewone' coachingsplannen ook kon doen. Dacht van wel op was op de F5plus en al 2 jaar terug.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
xray79 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:47:
@Juancho volgens mij kun je in de activiteit of via je agenda wel een dag (of meer) vooruit kiezen maar niet meer die van gisteren bijvoorbeeld. Hoef je het ook niet om te gooien in de app/website.
Ik kan dat met de daily suggestions namelijk wel maar weet niet meer of ik dat met de 'gewone' coachingsplannen ook kon doen. Dacht van wel op was op de F5plus en al 2 jaar terug.....
Terug kan ook, ik heb de activiteit van vandaag uit het schema verwijderd en die van morgen op vandaag gezet. Probleem opgelost 😁. Zo kan je alsnog iets tweaken aan je Garmin coach programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:19
Megupe schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:21:

[...]

Requiem19 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:29:
[...]

Neem van mij aan dat medewerkers ook pushen want er zijn veel Garmins op de werkvloer. ;) Ik weet ook waarom het er (nog) niet is, maar die redenen kan ik hier niet wereldkundig maken.

@Requiem19 ING en ASN op 1 lijn zetten is niet helemaal fair. ASN gaat erg serieus om met hun klantvragen. In elk geval gaan ze hierin veel verder dan de grootbanken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Mistraller schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:02:
[...]

[...]

Neem van mij aan dat medewerkers ook pushen want er zijn veel Garmins op de werkvloer. ;) Ik weet ook waarom het er (nog) niet is, maar die redenen kan ik hier niet wereldkundig maken.

@Requiem19 ING en ASN op 1 lijn zetten is niet helemaal fair. ASN gaat erg serieus om met hun klantvragen. In elk geval gaan ze hierin veel verder dan de grootbanken.
Goed om te horen dat de medewerkers ook vooruitstrevend zijn. Ik wacht het af.
In de tussentijd een Revolut rekening geopend en werkt prima met Garmin pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
Zou idd mooi zijn als ASN het ook doet, hier werkt Openbank ook prima, maar het is nogal een spammerige club (vrij logisch, want gratis). Bovendien is de app een beetje raar qua overboeken.

Overigens heb ik nu eindelijk die QR code app werkend gemaakt en getest bij de appie, works as a charm en is met mijn use case echt letterlijk 'handig'. Met je handen vol boodschappen krijg je het poortje open zonder je telefoon vast te hoeven houden (laat staan zo'n oubollig bonnetje te moeten gebruiken, tsss)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb nog een vraagje waar ik maar niet het antwoord op kan vinden, ik ben bezig om Garmin pay via mijn ABN-bankpas te activeren. Alleen daar moet je een beveiligingscode (CVC) invullen. Maar mijn bankpas heeft niet zo'n code op de pas staan. Maar als ik dat veld leeg laat dan kun je niet verder met registreren, kan ik daar dan gewoon bijvoorbeeld 000 invullen?

[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 22-06-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Die cvc kun je in de app terugvinden bij de Rabo, bij de abn vast ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

ascent schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:53:
Die cvc kun je in de app terugvinden bij de Rabo, bij de abn vast ook?
Nee helaas ook in de app niet, op de ABN website staat alleen maar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2EjFW32_6o0oWbHB0zRhOtOsdQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s4eR4BNaZuu0WJ8FdtqVJskz.png?f=fotoalbum_large

Maar dat werkt niet, als je het veld leeg laat bij Garmin pay

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 22-06-2024 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Hm ik zie idd dat Rabo ook 000 doet. Wellicht ben ik in de war met de andere banken. Scuzi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

@ascent Ik heb nu ook maar 000 gedaan en de ABN geeft aan dat de registratie gelukt is, dus het zal wel goed zijn zo, bedankt voor je hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vraagje over een training die ik komende week moet doen. Daar staat dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eEIUaO1I1ExORahfZP-wDJOW3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nroMjmaAGn1xujVISAL70zeh.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik het goed begrijp moet ik na de warmingup de lap knop (rechts onder op de watch) indrukken en dat is dan voor de 8 herhalingen in de volgende stap? Maar moet ik dan na de 1x weer de lap knop indrukken? Of hoe moet ik dit lezen? Ik heb nog nooit op deze manier hardgelopen, vandaar even mijn vraag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Juancho schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 15:06:
Vraagje over een training die ik komende week moet doen. Daar staat dit:

[Afbeelding]

Als ik het goed begrijp moet ik na de warmingup de lap knop (rechts onder op de watch) indrukken en dat is dan voor de 8 herhalingen in de volgende stap? Maar moet ik dan na de 1x weer de lap knop indrukken? Of hoe moet ik dit lezen? Ik heb nog nooit op deze manier hardgelopen, vandaar even mijn vraag :)
Maar 1x :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:09

Roozzz

Plus ultra

Dit. (y)

De gedachte erachter is dat je dan zelf kan kiezen wanneer je begint met de intervallen en niet na 10min toevallig maar op de goede plek bent (niet pal voor een stoplicht oid). Je warming up kan dus ook gerust langer zijn dan die 10min.

Na 20sec in je interval gaat ie vanzelf de 45sec rust in. Und so weiter.

Tijdens een interval kan je met de lap knop direct skippen naar de volgende stap (typisch rust).

[ Voor 7% gewijzigd door Roozzz op 22-06-2024 15:22 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Pagina: 1 ... 291 ... 322 Laatste