Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 290 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Juancho schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:02:
[...]

Het ging idd goed! Zolang je auto lap maar uit hebt staan. Na de warming-up stond de teller weer op 0, elke 400m stonden de tellers weer op 0 en ook na elke 2 min rust weer op 0. Top voor interval! Ik zou dit ook kunnen gebruiken voor m'n halve marathon, gewoon een interval van 21*1km maken 😁. Met die andere kant en klare view als soort coach/motivator die constant in de gaten houdt of je je doel haalt of juist niet.
En dan is je halve marathon niet 21,1km maar 21,4km omdat je niet de exacte perfecte lijn loopt en haal je alsnog je gewenste tijd niet.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:29

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Juancho schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:02:
[...]

Het ging idd goed! Zolang je auto lap maar uit hebt staan. Na de warming-up stond de teller weer op 0, elke 400m stonden de tellers weer op 0 en ook na elke 2 min rust weer op 0. Top voor interval! Ik zou dit ook kunnen gebruiken voor m'n halve marathon, gewoon een interval van 21*1km maken 😁. Met die andere kant en klare view als soort coach/motivator die constant in de gaten houdt of je je doel haalt of juist niet.
Kleine toevoeging.

Je auto-lap zal waarschijnlijk op 1km staan. Met deze intervaltraining haal je geen 1km per interval.

Maar als je langere blokken gaat trainen dan kan je hier wel tegenaan lopen. Als je dan een blok van 1200m hebt dan krijg je een ronde van 1km gevolgd door één van 200m.

Je moet dus los van de training die je in het portaal aanmaakt op je horloge de auto-lap uitzetten.

Je kan er voor kiezen om per training dit aan of uit te zetten, maar Ik heb dit opgelost door de 'hardlopen' activiteit te kopieren en te hernoemen naar 'intervallen' en daar de auto-lap uitgezet.

[ Voor 0% gewijzigd door m-vw op 04-06-2024 21:48 . Reden: Typo ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Poekie schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:19:
[...]

En dan is je halve marathon niet 21,1km maar 21,4km omdat je niet de exacte perfecte lijn loopt en haal je alsnog je gewenste tijd niet.
Nou toevallig dacht ik hier net nog aan. Hoe gaat Garmin daar mee om? Ik heb dus dat ene scherm straks voor mijn neus die ik ingesteld heb op halve marathon. Maar het komt natuurlijk nooit exact van start tot finish over een. Gaat de tijd/opname dus gewoon door als ik bijv. volgens de watch al 21,4km heb gelopen maar in praktijk moet ik nog 200m? En dat ik dus zelf de run kan stoppen als ik over de finish ga?

En nog een laatste vraagje en dan zijn al mijn zorgen voor zaterdag wel weg en heb ik ook veel meer tijd om zelf dingen uit te proberen op mijn nieuwe Garmin :). Maar ik ga er vanuit dat de Forerunner 265 de hele run mee gaat incl. Spotify afspelen en alle andere toeters en bellen? Ik wil mijn telefoon namelijk het liefs niet meenemen. Mijn Samsung watch had ik met de testrun bekeken maar die ging geen halve marathon mee. Nu is algemeen bekend, en wat ik zo Google is dat bij Garmin niet anders, dat Spotify streaming enorm veel batterij vreet. Maar de 265 serie moet toch makkelijk de hele run mee kunnen (mijn doel is 2:15 uur, liefst iets sneller richting de 2 uur) en zelfs nog wel wat uurtjes extra?

Ik heb overigens net voor het eerst sinds ik de watch heb deze eens opgeladen tot 100% (normaal houd ik vast aan 80-20%) en het geeft aan een duur van 13 dagen. Zal natuurlijk zonder (lange) runs/andere sporten en Spotify zijn, maar toch. Das ff andere koek dan de Samsung _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 04-06-2024 19:35 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:25
@Juancho voor de race zou ik gewoon auto lap aanzetten dan weet je wel ongeveer wat je gemiddelde tempo’s zijn per km. En zoals @Poekie zegt marge inbouwen dus of iets sneller per km lopen 😉.
Verder loopt het horloge door bij de race geen idee of dat IQ veld of de race pro wel automatisch stopt. Ik verwacht van niet, maar dat weet een ervaringsdeskundige hier vast wel.
Ik gebruik autolap sporadisch anders een activiteit kopiëren en hernoemen deed ik op mijn vorige horloge ook ivm data velden. Bij interval of als ik een programma volgde wilde ik andere dingen zien dan tijdens gewone loop.

Net terug van mijn drempel loop. Laatste blok was (te) zwaar was best warm even wennen. Epix kan warmte acclimatisatie “berekenen” gaat dat vanzelf op basis van de temp in de Connect app of moet ik temperatuur registratie in de hardloop activiteiten aanzetten?
Morgen staat herstel loop gepland dus horloge past het snel aan. Weet iemand of ik de suggesties ook in de app of website van Garmin kan zien? Kan die nergens vinden namelijk…..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

@Juancho Nog even over het 21,1 vs 21,4.

Je tijd is de tijd tussen start en finish en niet wanneer je horloge zwgt dat je 21,1km gelopen hebt. 🙂

Verder stoppen die watch faces je activiteit niet, zelfs geprogrammeerde trainingen stoppen niet. Je krijgt wellicht wel een signaal dat je de ingestelde afstand gelopen hebt, maar je activiteit blijft lopen totdat jij op stop drukt.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
m-vw schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:16:
@Juancho Nog even over het 21,1 vs 21,4.

Je tijd is de tijd tussen start en finish en niet wanneer je horloge zwgt dat je 21,1km gelopen hebt. 🙂

Verder stoppen die watch faces je activiteit niet, zelfs geprogrammeerde trainingen stoppen niet. Je krijgt wellicht wel een signaal dat je de ingestelde afstand gelopen hebt, maar je activiteit blijft lopen totdat jij op stop drukt.
Top dank je! Want idd, de ene 21,1km is de andere niet natuurlijk. Ik wil dus zelf starten als ik begin en zelf stoppen als ik over de finish ben. Zolang de watch face (die IQ) maar gewoon doorloopt is het helemaal prima! Uiteindelijk is de tijdregistratie van de run zelf natuurlijk leidend maar je hebt ff een maatje om je pols nodig om te helpen :).

Autolap heb ik na de eerste training met de watch gelijk uitgezet. Ik vind dat helemaal niks en wil zelf controle hebben. Misschien moet ik nog leren lopen met autolap, maar dat is dan voor later.

Super bedankt iig allemaal voor de snelle hulp in mijn eerste dagen met een Garmin. Ik besef me dat ik veel heb gevraagd en ook dingen die je wellicht in de handleiding kon vinden of gewoon door er tijd in te stoppen. Ga ik allemaal nog veeeel meer doen komende weken maar ik zat even met de halve marathon deadline van zaterdag. En dat maakte me toch wat onrustig met een onbekende watch :). Dus nogmaals bedankt allemaal! En voor ik het vergeet, wat een topding is die 265 nu al zeg, geen moment spijt en ik mis eigenlijk mn Samsung watch geen moment. Ook niet qua looks, die 265 is echt prachtig ook _/-\o_

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:27

Dazzler2120

FP ProMod
GSX-MAN schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:10:
Nog even in wat merken gedoken: Coros en Amazfit worden op Trail-running.eu erg positief beoordeeld. Maar dat blijken beide Chinese bedrijven te zijn. En natuurlijk, veel niet-Chinese bedrijven laten ook in China produceren. Maar als ik de keuze heb de Chinese economie niet te steunen, probeer ik dat.

Dus terug naar Garmin. En nog maar eens kijken en passen in een fysieke winkel.
Ah ja, als dat in je overweging zit dan zou ik inderdaad bij Garmin blijven. Als 'westers' alternatief heb je nog Suunto, worden zeker goed aangeschreven door de trailrunners, maar zoals ik van veel mensen begrepen heb, wordt dat eco-systeem niet als prettig ervaren.
Maar als de Fenix 7s te hoog aan de prijs is, vooral eens kijken naar evt. overjarige modellen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Juancho schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:31:
Autolap heb ik na de eerste training met de watch gelijk uitgezet. Ik vind dat helemaal niks en wil zelf controle hebben. Misschien moet ik nog leren lopen met autolap, maar dat is dan voor later. _
Auto lap vind ik nu juist erg fijn, zeker als ik langere afstanden loop, zoals een halve marathon. Het zijn eigenlijk de enige momenten dat ik op mijn horloge kijk tijdens zo’n loop en laat het horloge verder ook met rust tijdens de loop. Soms kijk ik zelf een hele wedstrijd niet op mijn horloge en loop gewoon op gevoel. Na vele jaren hardlopen lukt het me aardig om precies het tempo te lopen wat ik wil lopen, zonder dat ik daar een horloge voor nodig heb. :+ Succes met je HM!

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-08 12:55
m-vw schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:32:
[...]

Kleine toevoeging.

Je auto-lap zal waarschijnlijk op 1km staan. Met deze intervaltraining haal je geen 1km per interval.

Maar als je langere blokken gaat trainen dan kan je hier wel tegenaan lopen. Als je dan een blok van 1200m hebt dan krijg je een ronde van 1km gevolgd door één van 200m.

Je moet dus los van de training die je in het portaal aanmaakt op je horloge de auto-lap uitzetten.

Je kan er voor kiezen om per training dit aan of uit te zetten, maar Ik heb dit opgelost door de 'hardlopen' activiteit te kopieren en te hernoemen naar 'intervallen' en daar de auto-lap uitgezet.
Bedankt voor het omschrijven van mijn probleem, wist niet hoe ik het uit moest leggen, maar dit dus! Ik begrijp alleen je fix niet, ik wil dus ook automatisch 'if interval = 1, autolap = 0' hebben.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

@ron322 Stap voor stap hoe het werkt bij mijn horloge (FR245M), hopelijk verschilt het niet te veel van andere modellen.

1. Ga naar het activiteiten scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wr-oXqbdG1_scgl5f8fjUHmDJms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxGW2r1JgXxQWMdIzvjFnT1T.jpg?f=fotoalbum_large

2. Ga naar beneden en kies 'Voeg toe'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3ZUa2CokCtkPL45x3GPiP4hTVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1japqQoLx9kjRrKcqfwZdsv.jpg?f=fotoalbum_large

3. Kies voor 'Kopieer act.'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NqnPLrZNvNIl2vS9i0NB9NcnuPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FvrNmboVCldQCpBcaKQ5C7oI.jpg?f=fotoalbum_large

4. Selecteer 'Hardlopen'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dnxiPnEMyBbB9ozn2O8hxa5YX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xek1W0WOAD3FWaZ7sYoepV9.jpg?f=fotoalbum_large

5. Hernoem je activiteit. Bijv naar 'Intervallen'. (Doe ik nu niet omdat ik die al heb.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rp5J_vihwF1zlAiAmNQQjTQwyDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0S1duALE2ykzeUVjcZtnasBN.jpg?f=fotoalbum_large

6. Ga in het volgende scherm naar het 'Auto Lap' veld en zet het uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXBic4zOrjH3K8o2nOVhiqmn74I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Qhc5b43yGRCpVYmNdXsJh8E.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ze32l5W-ds1QUK8OtMjo2vIDQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mkJvdwjssw2Ti0YeXF02zzmb.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ZlJexBMGTfGy1X3QiHBnCY3ZmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWOmfSBhHd8ajkbg5sqIJtO8.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KeupeVEM-QeQZNTE-H0WRRFx9bg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRttAX5h8KbIINa42gxkbJgZ.jpg?f=fotoalbum_large

7. Ga naar 'OK'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omABsgcIzFjMW17SQ4BxRBfoNo4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mtxtt1xW0QwkDqMPFyYuH8Zd.jpg?f=fotoalbum_large

8. Je kan de activiteit nu bij je favorieten zetten, maar dat hoeft niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWEKIIgnMecw3YMZuy1FWiCeP1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7JlUd3dkTQ3npfIV8xJdqqg.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aS679nidoL29Zm1cbH1oLSZdqko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLflvyQv7yAzOSzLtQspkOkO.jpg?f=fotoalbum_large

Doe je de laatste stap niet dan is je activiteit natuurlijk niet weg, maar moet je verder naar beneden scrollen als je hem wilt gebruiken.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
PatrickC schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:55:
[...]

Auto lap vind ik nu juist erg fijn, zeker als ik langere afstanden loop, zoals een halve marathon. Het zijn eigenlijk de enige momenten dat ik op mijn horloge kijk tijdens zo’n loop en laat het horloge verder ook met rust tijdens de loop. Soms kijk ik zelf een hele wedstrijd niet op mijn horloge en loop gewoon op gevoel. Na vele jaren hardlopen lukt het me aardig om precies het tempo te lopen wat ik wil lopen, zonder dat ik daar een horloge voor nodig heb. :+ Succes met je HM!
Ja kan ik me goed voorstellen hoor! En wellicht is autolap dan idd perfect. Ik vind het nu nog iets te spannend zo voor mijn allereerste HM ooit. Ik ga daarna wel eens experimenteren met auto lap op de langere runs die ik zelf ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
m-vw schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:04:
@ron322 Stap voor stap hoe het werkt bij mijn horloge (FR245M), hopelijk verschilt het niet te veel van ander modellen.
Ah dit zal ook gelijk het antwoord zijn op mijn vraag die ik later nog wilde stellen! Ik heb nu 1 hardloop training en daarbinnen doe ik alles. Dus long runs, intervallen, herstel etc. Maar ik vroeg me dus al af, ik heb dan altijd, ongeacht welke training, ALLE (datafield) faces beschikbaar terwijl heel veel totaal niet van toepassing zijn.

Als ik het goed heb kan je dus per sportactiviteit schermen met datafields toevoegen toch? Gewoon de standaard Run activiteit kopiëren en omzetten naar interval, herstel, wedstrijden etc. etc. En die met eigen specifieke schermen met data puur. Klopt dit beeld? Want dan ga ik de boel even netjes organiseren per type run met alleen de schermen/data fields die ik voor die run nodig ben.

Of krijg je dan alsnog ALLE schermen/datafields te zien?

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 05-06-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
m-vw schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:04:
@ron322 Stap voor stap hoe het werkt bij mijn horloge (FR245M), hopelijk verschilt het niet te veel van andere modellen.

1. Ga naar het activiteiten scherm:
[Afbeelding]

2. Ga naar beneden en kies 'Voeg toe'.
[Afbeelding]

3. Kies voor 'Kopieer act.'.
[Afbeelding]

4. Selecteer 'Hardlopen'.
[Afbeelding]

5. Hernoem je activiteit. Bijv naar 'Intervallen'. (Doe ik nu niet omdat ik die al heb.)
[Afbeelding]

6. Ga in het volgende scherm naar het 'Auto Lap' veld en zet het uit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

7. Ga naar 'OK'.
[Afbeelding]

8. Je kan de activiteit nu bij je favorieten zetten, maar dat hoeft niet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Doe je de laatste stap niet dan is je activiteit natuurlijk niet weg, maar moet je verder naar beneden scrollen als je hem wilt gebruiken.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk.
Spot on, dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juancho schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:21:
Als ik het goed heb kan je dus per sportactiviteit schermen met datafields toevoegen toch? Gewoon de standaard Run activiteit kopiëren en omzetten naar interval, herstel, wedstrijden etc. etc. En die met eigen specifieke schermen met data puur. Klopt dit beeld? Want dan ga ik de boel even netjes organiseren per type run met alleen de schermen/data fields die ik voor die run nodig ben.
Dat beeld klopt. :)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Super nice! Ik vond het al vreemd en kon me zelfs voorstellen dat het ook ten koste gaat van je batterij. Als bijv. een interval run alle 8 aanwezige screens moet vullen qua data is dat andere koek dan 1 scherm puur voor interval.

Dan ga ik de boel eens netjes ordenen en inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Juancho schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:50:
[...]

Super nice! Ik vond het al vreemd en kon me zelfs voorstellen dat het ook ten koste gaat van je batterij. Als bijv. een interval run alle 8 aanwezige screens moet vullen qua data is dat andere koek dan 1 scherm puur voor interval.
Zo werkt dat niet, die gegevens worden toch wel opgeslagen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:29
Garmin Forerunner 165 Music binnen via de ING Rentepunten shop, mooie aanbieding (€230). Dus nu aan het opladen en zo wat muziek erop zetten. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 23:44
Juancho schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:17:
[...]

Ja kan ik me goed voorstellen hoor! En wellicht is autolap dan idd perfect. Ik vind het nu nog iets te spannend zo voor mijn allereerste HM ooit. Ik ga daarna wel eens experimenteren met auto lap op de langere runs die ik zelf ga maken.
ik probeer me hierin in te leven, maar het lukt me niet. In mijn ogen is afstappen van de default juist "spannend".
Zeker bij een halve marathon vind ik het heel erg fijn om iedere km een melding te krijgen. Ik heb ook meer gevoel met kilometer-tussentijden dan dat ik met 1 lange doorlopende tijd heb die tegen de 2 uur eindigt. Niet voor niets communiceren de meeste hardlopers in minuten per kilometer als ze het over snelheid hebben.
Natuurlijk komt het moment van de melding niet exact overeen met het 1km bordje, maar mijn ervaring is dat los van de afwijking van het horloge / de meters die je loopt, de organisatie ook niet altijd even stipt is met de plek van het km-bordje. Dus dat is verder niet zo interessant. Je kunt er voor kiezen (als je km-tijden wilt, en IK zou die willen) om handmatig iedere km op "volgende ronde" te drukken, maar de kans dat je dan een km mist is mij te groot.
Ik snap dus eigenlijk je wens niet zo goed, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan jou :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Wyke schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:18:
[...]

ik probeer me hierin in te leven, maar het lukt me niet. In mijn ogen is afstappen van de default juist "spannend".
Zeker bij een halve marathon vind ik het heel erg fijn om iedere km een melding te krijgen. Ik heb ook meer gevoel met kilometer-tussentijden dan dat ik met 1 lange doorlopende tijd heb die tegen de 2 uur eindigt. Niet voor niets communiceren de meeste hardlopers in minuten per kilometer als ze het over snelheid hebben.
Natuurlijk komt het moment van de melding niet exact overeen met het 1km bordje, maar mijn ervaring is dat los van de afwijking van het horloge / de meters die je loopt, de organisatie ook niet altijd even stipt is met de plek van het km-bordje. Dus dat is verder niet zo interessant. Je kunt er voor kiezen (als je km-tijden wilt, en IK zou die willen) om handmatig iedere km op "volgende ronde" te drukken, maar de kans dat je dan een km mist is mij te groot.
Ik snap dus eigenlijk je wens niet zo goed, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan jou :+
Je hebt gelijk hoor, ik haalde interval en een stabiele run zoals de halve marathon door elkaar. Voor het eerste werkt de auto lap voor mij niet, voor het tweede wil je idd gewoon per KM ff de info horen. Dus autolap gaat voor de HM ook aan. Excuses voor de verwarring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 23:44
Juancho schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:21:
[...]

Je hebt gelijk hoor, ik haalde interval en een stabiele run zoals de halve marathon door elkaar. Voor het eerste werkt de auto lap voor mij niet, voor het tweede wil je idd gewoon per KM ff de info horen. Dus die gaat voor de HM ook aan. Excuses voor de verwarring!
ah ok.. ja bij intervallen kan hij inderdaad in de weg zitten. Persoonlijk heb ik er zelden last van, omdat ik mijn intervallen vaak op tijd doe, en ik in die tijd zelden meer dan een km weet af te leggen :) (ik doe vaak intervallen met x keer 60 seconden of y keer 3 minuten)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Gisteren net zoals vele mijn Garmin forerunner 965 binnen gekregen. Besteld via ING rentepunten dus dat scheelde mooi veel geld. Nu al ruim 2 sportsessies verder, aardig wat stappen en de batterij zit pas op 70%, echt niet normaal.

Ben de Pixel gewend van Google maar wat heeft die een dramatische batterij, 24 uur is al lastig.Nu mooi spelen met het horloge en de app, echt een mooie investering. Achteraf had ik deze eerder moeten kopen. Mooi om zo je vooruitgang te kunnen meten en met sprongen omhoog ziet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Wbt de batterij duur van de Forerunner 265... Gister einde middag na m'n interval als test eens de watch tot 100% doorgeladen. Om 18:00 uur was de watch dus vol. Verder weinig meer met de watch gedaan die avond, nachts om gehouden om mijn slaap te tracken en vandaag druk dagje kantoor dus ook amper bezig geweest op de watch en ook geen activiteiten opgenomen. Heb AOD uit, wake up via pols draaien aan, Bluetooth aan, WIFI uit en ik gebruik een Garmin standaard watch face.

Toen ik om 16:30 weg reed van kantoor was de watch op 79% en nu ik weer slapen 73%.

Is dit een beetje normaal voor de watch als je geen activiteiten uitvoert met ook nog eens offline muziek aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 05-06-2024 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:25
Juancho schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:02:
Wbt de batterij duur van de Forerunner 265... Gister einde middag na m'n interval als test eens de watch tot 100% doorgeladen. Om 18:00 uur was de watch dus vol. Verder weinig meer met de watch gedaan die avond, nachts om gehouden om mijn slaap te tracken en vandaag druk dagje kantoor dus ook amper bezig geweest op de watch en ook geen activiteiten opgenomen. Heb AOD uit, wake up via pols draaien aan, Bluetooth aan, WIFI uit en ik gebruik een Garmin standaard watch face.

Toen ik om 16:30 weg reed van kantoor was de watch op 79% en nu ik weer slapen 73%.

Is dit een beetje normaal voor de watch als je geen activiteiten uitvoert met ook nog eens offline muziek aan?
Je hebt niet toevallig een update gehad? Het is dan het beste om een reset te doen, dat lost heel veel potentiële kuren op zoals overmatige batterijverbruik. De reset doe je door de knop linksboven ingedrukt te houden tot hij uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:45

Dus zo’n 25% in een dag. Dat zou in theorie 4 dagen batterijduur in smartwatchmode betekenen met AOD uit. Ik heb zelf geen FR265, maar dat lijkt mij voor Garmin begrippen echt véél te kort.
Geen idee of dit ook nog speelt met een amoled horloge met AOD uit, maar bij MIP schermen zou het eerste advies altijd zijn om even een van de default Watch faces te gebruiken. Sommige third party watch faces zorgen voor een hele hoge batterijduur. Oh wacht, ik lees nu dat je al een Garmin standaard Watch face gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Juancho Wat is je Pulse Oximeter setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:52

Roozzz

Plus ultra

In mijn ervaring is muziek afspelen vanaf het horloge best wel een energievreter. Dus klinkt niet abnormaal.

Er zijn ook apps om je batterij gebruik te monitoren tijdens activiteiten. Voor als je je zorgen maakt wat de grote energievragers zijn. Dan kan je experimenteren en evt wat zaken uitschakelen (pulse oxy bv).

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Bij mij is mn horloge (ook 265 maar S dus grotere batterijcapaciteit (ja echt)) gisteravond tegen 23u opgeladen geweest tot 90% en nu zit ie op 88%, maar nachtstand gehad dus display gedimd, en geen pulseox of muziek streamen. Wel bluetoothcommunicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:32

Muziek vanaf de watch ? Dat is wel een energievreter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net half uurtje gesport in de sportschool. Zocht een simpele gymworkout in mijn Garmin maar klikte op workout en moest allemaal setjes+gewichten invullen, dat is niks.

Welk type workout kiezen jullie als je in de sportschool bezig bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taedium
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:27
Wackmack schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:21:
Net half uurtje gesport in de sportschool. Zocht een simpele gymworkout in mijn Garmin maar klikte op workout en moest allemaal setjes+gewichten invullen, dat is niks.

Lama, niet goed gelezen

[ Voor 7% gewijzigd door Taedium op 06-06-2024 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Bedankt voor de reacties weer. Even ter verduidelijking, ik had dus geen muziek aan via de watch en geen activiteiten gestart. Dus echt puur smartwatch mode. Hoogste verbruik was dus wel in de nacht. Echter, toen ik vanmorgen rond hetzelfde tijdstip opstond was de watch van 73% naar 70% gegaan. Dus slechts 3%. Kan dat ook niet verklaren. Eens kijken hoe leeg de watch vandaag om 18:00 uur is want dan kan ik 2 dagen vergelijken met hetzelfde gebruik. Ik zit overigens op software versie 19.18
Deze staat in de slaapstand en zal dus alleen meten als ik slaap.
Titanicfanatic schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 05:03:
[...]

Je hebt niet toevallig een update gehad? Het is dan het beste om een reset te doen, dat lost heel veel potentiële kuren op zoals overmatige batterijverbruik. De reset doe je door de knop linksboven ingedrukt te houden tot hij uitgaat.
Nee ik heb geen update gehad. Iig niet zichtbaar en ik neem aan dat dat wel eerst even vermeld wordt op de watch :). Heb vanmorgen wel even een restart gedaan (geen reset ;))
Roozzz schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:58:
[...]

In mijn ervaring is muziek afspelen vanaf het horloge best wel een energievreter. Dus klinkt niet abnormaal.

Er zijn ook apps om je batterij gebruik te monitoren tijdens activiteiten. Voor als je je zorgen maakt wat de grote energievragers zijn. Dan kan je experimenteren en evt wat zaken uitschakelen (pulse oxy bv).
Spotify offline afspelen vreet idd batterij maar dat is ook geen ramp. Ik doe dat alleen maar tijdens sporten dus dan weet je dat. In dit geval had ik echter tijdens die hele periode van meten geen offline muziek aan en ook geen activiteiten gestart. Dus echt gedragen als smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:08

Quakie

quakelen

Wackmack schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:21:

Deze zoek ik juist en heb ik dus niet. Kan alleen mijn eigen workouts vinden of diegene van Garmin.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Quakie schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:28:
[...]

Deze zoek ik juist en heb ik dus niet. Kan alleen mijn eigen workouts vinden of diegene van Garmin.
Ja, vaag he. Op het eind maar HITT aangeklikt maar dat is het ook niet echt. Als ik gewoon sport hoef ik geen rondes te tellen.

https://www8.garmin.com/m...10-9480-E7CE8119EAF2.html

Als u geen krachttrainingen naar uw watch hebt gedownload, kunt u Vrij > START selecteren en naar stap 6 gaan.
-
Start uw eerste set.
Het toestel telt uw herhalingen. Het aantal herhalingen wordt weergegeven als u ten minste vier sets hebt voltooid.

TIP: Het toestel kan alleen herhalingen van een enkele beweging voor elke set tellen. Wanneer u andere bewegingen wilt doen, moet u eerst de set voltooien en vervolgens een nieuwe starten.

Dit volgende keer proberen.

[ Voor 46% gewijzigd door Wackmack op 06-06-2024 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
kepler schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:42:
[...]

Dat werkt dus niet op mijn Pixel, want de Garmin pikt blijkbaar ergens anders de notificaties op en stuurt die alsnog door naar de watch als mn telefoon op DND staat. Op mijn telefoon zie ik helemaal niks binnenkomen, maar dus wel op mn Garmin horloge :')
Om hier nog maar eens op terug te komen, in mijn pixel kan je voor notificaties tijdens "niet storen" best wel wat verschillende dingen instellen:
  • scherm niet aanzetten
  • niet activeren voor meldingen
  • meldingsstipjes voor apps verbergen
  • statussen bovenaan scherm verbergen
  • geen meldingen op het scherm
  • verbergen in pull-downvenster.
Ik heb wat zitten proberen en volgens mij is die laatste vooral degene die ervoor zorgt dat de meldingen wel of niet naar de Garmin doorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:53
m-vw schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:53:
Zo werkt dat niet, die gegevens worden toch wel opgeslagen.
Zo werkt het soms wel. Sommige datavelden registreren alleen data wanneer ze op een scherm gezet worden, denk bijvoorbeeld aan dubbele HR-sensor of powermeting. In dergelijke gevallen kost het wel degelijk extra rekenkracht en dus stroom wanneer je meer velden hebt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Voor de geïntereseerden. Ik ontving vanmorgen van Amazon mijn screenprotector. Dit keer gekozen voor een protector die alleen het binnenste glas beschermt. De vorige protector die ik, voor veel meer geld, kocht beschermt de gehele voorkant dus incl. het deel waar Garmin/Start/stop/up/back/light op staat. Alleen is dat gehele deel iets afgerond en volgens mij is het daarom extra lastig om zo'n protector goed te plaatsen zonder bubbels.

Na 2 pogingen (ik kreeg 6 van die dingen) zit het er wel vrij aardig op. Ik stoor me er iig niet aan (zonder is natuurlijk wel mooier) en geeft mij zeker in de eerste maanden bij gebruikt van de nieuwe watch wat meer zekerheid. Je stoot toch onbewust makkelijk tegen deuren etc aan. Aan de rechterkant nog wel een randje lucht wat ik niet weg kreeg, misschien gaat dat vanzelf nog weg met de tijd... En anders gooien we er maar een nieuwe op :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAWgCfvIYG517zKRgNNAAxwkmMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKCtcb2AntiWgkeA5ZfJk8h0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-N7rQ73njOQGnj02EI5RPd6AXhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzstKN1gLLRaTiUfmUt4X1dL.jpg?f=fotoalbum_large

Link naar de screenprotector:
https://www.amazon.nl/dp/..._487102941_TE_SCE_3p_dp_1

[ Voor 44% gewijzigd door Juancho op 06-06-2024 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:06:

Deze staat in de slaapstand en zal dus alleen meten als ik slaap.

[...]
Ik zou Pulse Oximeter ook uitzetten. Dat is nogwel de meest nutteloze meting. Die zit er zoveel naast dat het geen enkele betrouwbaarheid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:35
MaffeMaarten schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:46:
[...]

Om hier nog maar eens op terug te komen, in mijn pixel kan je voor notificaties tijdens "niet storen" best wel wat verschillende dingen instellen:
  • scherm niet aanzetten
  • niet activeren voor meldingen
  • meldingsstipjes voor apps verbergen
  • statussen bovenaan scherm verbergen
  • geen meldingen op het scherm
  • verbergen in pull-downvenster.
Ik heb wat zitten proberen en volgens mij is die laatste vooral degene die ervoor zorgt dat de meldingen wel of niet naar de Garmin doorkomen.
Dank, maar dat werkt bij mij niet. Net getest, alles op uit gezet maar krijg op mn Garmin gewoon mijn test WhatsApp berichtje door... Op mn telefoon zie ik helemaal niks binnenkomen, totdat ik DND weer uit zet.

Misschien zit er in Garmin nog een andere setting verstopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Eens kijken hoe leeg de watch vandaag om 18:00 uur is want dan kan ik 2 dagen vergelijken met hetzelfde gebruik. Ik zit overigens op software versie 19.18
Vandaag om 18:00 uur had de watch nog 63%. Dus:

Dag 1: dinsdagavond 100% --> woensdagochtend om 08:00 uur 73%
Dag 2: donderdagochtend 08:00 uur 70% --> donderdagavond om 18:00 uur op 63%

Beide dagen de watch puur als smartwatch gebruikt (ik moet straks tennissen en dat neem ik nog wel op). Sinds vanmiddag wel de pulse oxy uitgezet, helderheid op minimaal gezet behalve tijdens een activiteit en WIFI ook uit. Eens ondervinden wat dit doet met de 265. Ik schat zo in met tennis activiteit erbij dat ik er mee zou kunnen doen tot zaterdagochtend? Dan praat je totaal over 3 hele dagen en 2 halve dagen. Dat lijkt me te beperkt voor wat de Garmin zou moeten kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 06-06-2024 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:32
Deeltje uit de handleiding van de 265

https://www8.garmin.com/m...92-A444-5C13277B4A44.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Die had ik gezien ja, vandaar ook mijn vraag wat een beetje jullie ervaring is. Mijn situatie beschrijft namelijk geen activiteiten tracking en dus die 13 dagen. Daar kom ik by far op de huidige wijze niet aan. Zelfs niet als ik straks de tennisles niet opneem.

Bij Samsung was bekend dat de watch even een weekje ongeveer nodig had om te calibreren en jouw levenspatroon een beetje in kaart te brengen. Ik weet niet of dat bij Garmin ook zo is? Die verzamelt natuurlijk nog tig keer meer data.

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 06-06-2024 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:45
vinom schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:20:
[...]

Ik erger mijzelf er dood aan, dus ik ben nog eens gaan zoeken. Dit lijkt iets te doen. Staat Connect hier bij jou erbij? Te vinden onder Apps>Toestemmingen>Automatisch starten op de achtergrond
[Afbeelding]
Connect stond niet aangevinkt. Nu wel. Afwachten of dat de oplossing is.
Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:23
Drossie schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:53:
[...]

Connect stond niet aangevinkt. Nu wel. Afwachten of dat de oplossing is.
Bedankt alvast!
Bij mij heeft gewerkt ieder geval kan ik inmiddels zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
Juancho schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:11:
[...]

Die had ik gezien ja, vandaar ook mijn vraag wat een beetje jullie ervaring is. Mijn situatie beschrijft namelijk geen activiteiten tracking en dus die 13 dagen. Daar kom ik by far op de huidige wijze niet aan. Zelfs niet als ik straks de tennisles niet opneem.

Bij Samsung was bekend dat de watch even een weekje ongeveer nodig had om te calibreren en jouw levenspatroon een beetje in kaart te brengen. Ik weet niet of dat bij Garmin ook zo is? Die verzamelt natuurlijk nog tig keer meer data.
Ik gebruik al lang Garmin horloges en alle modellen hadden ongeveer een energie verbruik volgens opgave.
Van kalibreren van de accuduur heb ik nog nooit gehoord.

Als je denkt dat jouw 265 niet correct functioneert moet je contact opnemen met je leverancier of direct met Garmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:25
[...]
Nee ik heb geen update gehad. Iig niet zichtbaar en ik neem aan dat dat wel eerst even vermeld wordt op de watch :). Heb vanmorgen wel even een restart gedaan (geen reset ;))
[...]
Niet hetzelfde. ;) Het is voor de doorgewinterde Garmin-gebruiker altijd de eerste stap bij rare/ongewenste fenomenen. Het is vrijwel zeker ook het eerste dat de Garmin servicedesk aan je gaat vragen te doen.

Maak je geen zorgen: je raakt geen gegevens kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:52
Juancho schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 23:44:
[...]

Bijv. donderdagavond gaat de watch om 23:00 uur in de slaapstand. Helemaal top. De dag erna sta ik op een vrijdagmiddagborrel om 23:00 uur nog in de kroeg. Wil je dat je watch dan uitgaat en in slaapmode gaat? Nee ik wil dat iig niet. Ik wil die avond gewoon zelf de slaapstand aanzetten op moment dat ik in bed lig.

Maargoed ik heb ondertussen al flink gezocht maar het kan idd bij Garmin niet. Workaround is idd dat je bijv. in het weekend (als je geen vaste slaaptijden wil hebben) de boel op 1 min zet. Of echt midden in de nacht als je sowieso toch wel slaapt en dat je zelf daarvoor al de slaapmodus aan zet. Het is niet anders.

[...]
Dit kan dus wel, kwam ik vanmorgen achter :)
In Slaapscore -> Dan op Start/Stop -> Instellingen -> Plannen
Dan kun je per dag van de week bepalen wanneer de slaapstand aangaat.Dus als je tijdens de vrijmibo je kop eraf zuipt heb je om 03:00 de slaapstand er nog niet op, tenminste als je dat wilt 8)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18:46
@Juancho heb je al podcasts of muziek erop kunnen zetten ? De ultieme uitdaging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Wauw wat een handige nieuwe functie op de laatste Garmin update (modellen met navigatie)

Je kunt nu een punt zoeken in Apple Maps en dan sturen naar je horloge zodat hij je er naar toe navigeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Hartloper schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 21:00:
@Juancho heb je al podcasts of muziek erop kunnen zetten ? De ultieme uitdaging
Ja hoor. Ging super easy. Spotify app openen, playlist downloaden die ik gemaakt heb voor offline luisteren, oortjes verbonden automatisch en gaan! Super easy en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ben echt onder de indruk van de batterij van de Garmin Forerunner 965. Dinsdag begonnen op 92%, 6 trainingssessie verder, nog niet af gedaan en nog op 48%! De batterij lijkt bijna 10 keer zoveel mee te gaan als de Pixel Watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Mij batterij duur lijkt na wat aanpassingen in settings wel iets beter. Dinsdag om 18:00 uur was de watch 100%. Nu nog 35% met 1,5 uur tennis en 45 wandelen als activiteiten getracked. En ik heb die settings dus woensdagavond veranderd. Ik ga morgen nog eens een testje doen door weer tot 100% te laden.

Vandaag matchday! M'n eerste halve marathon! Heb besloten met die Peters Race Pacer data view te lopen. Die heb ik ingesteld op halve marathon en mijn loop tempo. Dus als het goed is houdt die view mooi constant bij of ik m'n doel haal in het huidige tempo. Ik heb er voor de zekerheid nog wel een extra data field view onder gezet met afstand, tempo, cadans, timer en tijd. Autolap aangezet en ronde toets uit (ik wil niet per ongeluk op die knop rechtsonder drukken zodat je Laps in de war komen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wheHkNxH3fD4bWZaeaFDg5n-q4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXZkcYP9mTLmliEdj8r47l3w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Juancho op 08-06-2024 11:18 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Nou gister m'n allereerste halve marathon! Inhoudelijk is dat voor het hardloop topic maar even een korte evaluatie van mijn nieuwe Garmin. Kan niet anders zeggen dan wat een super fijn hardloop maatje!

Ik had dus dat peter racer programma aangezet en die was erg prettig. Was wel iets optimistischer dan het daadwerkelijk was (watch gaf aan 2 uur en 14 sec als ETA maar het was 2 uur 2 minuten 4 seconden). Heb bijna de hele weg muziek aangehad. Er was uiteindelijk maar 12% van de batterij verbruikt! Dat is bizar weinig, geweldig! Mijn Samsung hiervoor zou zeer twijfelachtig zijn of die de hele run met muziek aan zou kunnen.

Echt super blij met m'n Forerunner 265, gaat me echt helpen verder te groeien. Heb de volgende wedstrijd (10k) al gepland en ga hiervoor gewoon eens een garmin programma starten en me laten optrainen door Garmin. Ben benieuwd hoe dat werkt! 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Quakie schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:50:
Wauw wat een handige nieuwe functie op de laatste Garmin update (modellen met navigatie)

Je kunt nu een punt zoeken in Apple Maps en dan sturen naar je horloge zodat hij je er naar toe navigeert.
Dat kon al jaren met sendpoint maar wel fijn als dat inderdaad ook native gaat werken. Gaat het ook een beetje soepel?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ah wist ik niet.

Paar keer getest en ik vind dat calculatie lang duurt. Nog niet echt rit afgemaakt… gauw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 20:59
Goedemorgen,

Ik heb een vreemd fenomeen met mijn F6 (al zal 't niet aan 't apparaat liggen). Gisteren wezen hardlopen met oordopjes (shokz) verbonden met mijn telefoon (android). Hardloopactiviteit gestart op mijn garmin en gaan lopen.

Vervolgens krijg ik netjes per kilometer een audiobericht over de snelheid van de afgelegde kilometer. Bedenk me nu dat ik niet weet waar dat die melding vandaan komt, wellicht doet de garmin app dat automatisch indien verbonden met telefoon? Of heeft de koptelefoon verbinding met zowel horloge als telefoon?

Hoe dan ook, gedurende mijn loop waren de audioberichten afwisselend in het nederlands en dan weer in een duitse stem die nederlandse tekst voorleest volgens mij. Het was in ieder geval geen duits-duits.

Het is me dus niet duidelijk waar het audiobericht vandaan komt en ook niet waarom de taal zoveel wisselt. Ik loop niet heel vaak hard dus het is alweer even geleden, maar ik dacht dat hij bij vorige runs alles in het duits deed....

Lekker vage omschrijving zo, sorry daarvoor, maar wellicht herkent iemand er iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijntjeB
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-09 15:23
karazz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:13:
Goedemorgen,

Ik heb een vreemd fenomeen met mijn F6 (al zal 't niet aan 't apparaat liggen). Gisteren wezen hardlopen met oordopjes (shokz) verbonden met mijn telefoon (android). Hardloopactiviteit gestart op mijn garmin en gaan lopen.

Vervolgens krijg ik netjes per kilometer een audiobericht over de snelheid van de afgelegde kilometer. Bedenk me nu dat ik niet weet waar dat die melding vandaan komt, wellicht doet de garmin app dat automatisch indien verbonden met telefoon? Of heeft de koptelefoon verbinding met zowel horloge als telefoon?

Hoe dan ook, gedurende mijn loop waren de audioberichten afwisselend in het nederlands en dan weer in een duitse stem die nederlandse tekst voorleest volgens mij. Het was in ieder geval geen duits-duits.

Het is me dus niet duidelijk waar het audiobericht vandaan komt en ook niet waarom de taal zoveel wisselt. Ik loop niet heel vaak hard dus het is alweer even geleden, maar ik dacht dat hij bij vorige runs alles in het duits deed....

Lekker vage omschrijving zo, sorry daarvoor, maar wellicht herkent iemand er iets van?
Als ik aan het fietsen ben, krijg ik ook meldingen over de gemiddelde snelheid.
Elke twee kilometer, dat zal wel de standaardinstelling zijn. Lijkt me uit de Connect app te komen, omdat ik de hoofdtelefoon nog niet gekoppeld heb aan mijn horloge.

Ik ben nog aan het uitproberen met de 965, apparaat heeft verschrikkelijk veel functies die ik nog niet heb gebruikt, of die nog standaard ingesteld staan.

Hardlopen doe ik zonder hoofdtelefoon, dus daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulC
karazz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:13:
Goedemorgen,

Als je de Garmin Connect open laat staan tijdens een activiteit EN in de setting van je watch staan Audiomeldingen aangevinkt zal deze meldingen geven via de aangesloten audiodevice op je phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59

charrel

Cortisol4life..

TijntjeB schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:26:
[...]

Als ik aan het fietsen ben, krijg ik ook meldingen over de gemiddelde snelheid.
Elke twee kilometer, dat zal wel de standaardinstelling zijn. Lijkt me uit de Connect app te komen, omdat ik de hoofdtelefoon nog niet gekoppeld heb aan mijn horloge.

Ik ben nog aan het uitproberen met de 965, apparaat heeft verschrikkelijk veel functies die ik nog niet heb gebruikt, of die nog standaard ingesteld staan.

Hardlopen doe ik zonder hoofdtelefoon, dus daar heb ik geen ervaring mee.
Fietsen doet ie elke 5 km hier een melding, meestal doet ie dat via mijn telefoon. Met mijn oordopjes deed ie het laatst weer niet. Hardlopen is elke km een update. Nog nooit echt gezocht naar die setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Dat is toch autolap aan/uit? Die zorgt elke KM voor een update van je tijden/afstanden. Kan je aan/uit zetten bij de settings van je hardloopactiviteit. Dit geldt overigens voor meerdere sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 20:59
Duidelijk, dankje.

Zal daar eens kijken. Enig idee of daar ook iets van taalinstelling aan gekoppeld zit toevallig? Ik heb het niet precies bijgehouden, maar het leek haast netjes om de beurt NL/DE. Niet heel vervelend, wel heel raar. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45

Wallie

Herr

Van Duitse aanmoedigingen loop je toch ook harder?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webrow
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08 20:39
Dit is inderdaad de "lap" functie gecombineerd met het verkondigen ervan (twee losse opties). Standaard staat je horloge voor fietsen ingesteld op 5km. Je kan dus los de auto lap uitzetten of aanpassen naar bijv "auto gps". Maar ook het aankondigen ervan. Offtopic over het roepen, maar vind vooral de auto lap gps fijn, als ik iets van intervallen op een bepaald rondje rijd. (hij onthoud elk punt dat je zelf lap klikt op je horloge)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaulC
karazz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:58:
Duidelijk, dankje.

Zal daar eens kijken. Enig idee of daar ook iets van taalinstelling aan gekoppeld zit toevallig? Ik heb het niet precies bijgehouden, maar het leek haast netjes om de beurt NL/DE. Niet heel vervelend, wel heel raar. :)
Voorbeeld settings v d watch in Garmin connect:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bomtc-8SxXGnORzPRMFpg3WfPXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsX3JLS9ifYBBZnSocPOKgNr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OugyoDs4yi9bSqfVf2cGUCVUUSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWPLPdJDXovlu5Yk55QXpBx0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Iemand heel toevallig ervaring mee?
Ik wil dat mijn offline beluistering accuraat wordt weergegeven in zowel de luistergeschiedenis van Spotify als in mijn Stats.fm (voorheen bekend als Spotistats) account. Is het iemand gelukt om offline beluisteren op een Garmin horloge goed te synchroniseren? Zijn er specifieke instellingen of stappen die ik moet volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foomers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-09 06:24
Locolau schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:27:
Iemand heel toevallig ervaring mee?
Ik wil dat mijn offline beluistering accuraat wordt weergegeven in zowel de luistergeschiedenis van Spotify als in mijn Stats.fm (voorheen bekend als Spotistats) account. Is het iemand gelukt om offline beluisteren op een Garmin horloge goed te synchroniseren? Zijn er specifieke instellingen of stappen die ik moet volgen?
Dit is mij niet gelukt op een Fenix 7. Dit leek me handig voor het beluisteren van podcasts om zo bij te houden welke afleveringen ik had geluisterd. Maar ik vraag me af wat voor andere reden je hebt om deze stats bij te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Foomers schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:52:
[...]

Dit is mij niet gelukt op een Fenix 7. Dit leek me handig voor het beluisteren van podcasts om zo bij te houden welke afleveringen ik had geluisterd. Maar ik vraag me af wat voor andere reden je hebt om deze stats bij te houden?
Geen reden, maar vind 't leuk om via stats.fm een compleet beeld te hebben van mijn favo nummers en luistergeschiedenis. De enige optie die mij nog rest om te testen is bij Spotify data opvragen en kijken of daar offline plays wel bijzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Foomers schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:52:
Daarom heb ik nu maar een aparte playlist waar ik afleveringen in zet die ik wil luisteren. Synchroniseren pakt automatisch de nieuwe mee en achteraf markeer ik gewoon de afleveringen die ik gehad heb als beluisterd voordat ik ze weer van mijn lijst af gooi.
Ietwat bewerkelijk, maar 't gaat helaas niet vanzelf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Weet iemand het volgende? Ik heb dus afgelopen zaterdag mijn eerste halve marathon gelopen. Nu is het natuurlijk zo dat je nooit exact die 21,1km loopt en er altijd wat speling in. Maargoed, officieel is 21,1km natuurlijk wel de afstand en daar is oa ook die 2 uur grens op gebaseerd. Ik keek in mijn Garmin Connect data van die run maar daar kon ik helaas nergens de tijd zien op 21,1km exact. Ik heb overigens gelopen met die Peter Pace race data screen. Daar had ik wel 21100m als afstand ingevuld maar uiteindelijk geklokt bij de finish op 21,49km in 2 uur 2 min en 4 seconden.

Ik kreek op Strava (sync aanstaan met Garmin) en daar staat wel bij beste prestaties: Halve marathon 1:59:54.

Is dit in Garmin ook te vinden? Als ik naar die run van zaterdag ga zie ik dus alleen maar alle data gebaseerd op die 21,49km.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 10-06-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foomers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-09 06:24
Juancho schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:40:

Is dit in Garmin ook te vinden? Als ik naar die run van zaterdag ga zie ik dus alleen maar alle data gebaseerd op die 21,49km.
Ja dit kan in Garmin connect onder profiel (bij je foto links boven), statistieken en dan persoonlijke records.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Foomers schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:45:
[...]

Ja dit kan in Garmin connect onder profiel (bij je foto links boven), statistieken en dan persoonlijke records.
Daar had ik idd al gekeken maar daar staat niet de 21,1km maar dus de 21,49km run. Die staat dan bij verst onder hardlopen.

Onder het kopje Persoonlijke records staat niks over de halve marathon. Alleen: dag/week/maand/serie langste doel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBzNOQdMXRdy1lw52UmotbIJP8o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H6tXXu0EVZRkdAzy2wj15qwI.png?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door Juancho op 10-06-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:20

Sherlock

No Shit

Bij Persoonlijke records sta je nog op het tabje "Stappen" denk ik dan. Daarnaast staat "Hardlopen".

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
Juancho schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:48:
[...]

Daar had ik idd al gekeken maar daar staat niet de 21,1km maar dus de 21,49km run. Die staat dan bij verst onder hardlopen.

Onder het kopje Persoonlijke records staat niks over de halve marathon. Alleen: dag/week/maand/serie langste doel.

[Afbeelding]
Hier toch wel hoor:
Nb: als het er niet bij staat dan rechts boven op het knopje wijzigen bij aanvinken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N19-yb3uc7Mx6uOLTHtnODXxz5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9bN6buSuL4mXAW5Ely4Sc98H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door PaulC op 10-06-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Je kan je personal records nog aanpassen in de instellingen zodat hij wel de tijd van de halve marathon en de marathon weergeeft.
Ik heb de opties:
- 1km
- 1mijl
- 5km
-10km
- halve marathon
- hele marathon
- longest run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:20

Sherlock

No Shit

Zijn screenshot is van de webversie van GC.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tgp-eUHsVXCbo8yLytbrnGntagU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MrbvAZ44PhU4g2333baJe3Us.png?f=fotoalbum_large
Hij staat nog op Stappen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Even gekeken en halve marathon staat er nu wel bij maar geen ingevulde data...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDQRV9XaOaR4bayfTK4zi1cIZM0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/028EgJ3R9bbWSxsyyRIzwLpC.png?f=user_large

Ik heb de HM overigens toegevoegd als officieel evenement. Maar dat lijkt me niet uitmaken toch? Hier zou dan toch je tijd moeten komen te staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Bij je activiteit op de webversie rechtsbovenin het tandwieltje aanklikken -> Set as PR -> HM kiezen. Maar Garmin is wel zo dat ie je activiteit-tijd pakt, want dat is nou eenmaal de tijd die je gelopen hebt (je kunt er evt. voor kiezen om je activiteit in te korten tot je chiptijd).

[ Voor 47% gewijzigd door Poekie op 10-06-2024 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
[...]

[Afbeelding]
Je moet deze waarschijnlijk nog accepteren als PR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Poekie schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:17:
Bij je activiteit op de webversie rechtsbovenin het tandwieltje aanklikken -> Set as PR -> HM kiezen. Maar Garmin is wel zo dat ie je activiteit-tijd pakt, want dat is nou eenmaal de tijd die je gelopen hebt (je kunt er evt. voor kiezen om je activiteit in te korten tot je chiptijd).
Dank je! Weer wat geleerd. Er komt nu idd de tijd te staan die ik ook volgens de watch heb gelopen. Die verschilt weer 4 seconden met wat de chip van mijn wedstrijdnummer aangeeft maar dat is geen punt. Wat ik wel vreemd vind is dat in het zelfde scherm, persoonlijke records, de 5km/10km/langste afstand wel automatisch werden ingevuld op basis van dezelfde halve marathon. Maargoed, als er nu iets ontbreekt weet ik hoe ik het handmatig kan toevoegen. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:34
tlpeter schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:20:
[...]

Je moet deze waarschijnlijk nog accepteren als PR
Dit volgens mij ja. Ga naar je activiteit in Garmin Connect en daar krijg je dan een knopje om het record te accepteren.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:24
Hier zojuist mijn Epix 47 Sapphire ontvangen en kort na de updates werkt het polsgebaar niet meer, ik kan deze, net als de scherm altijd aan optie, ook niet meer selecteren (Greyed-Out).

Ik zie hier en daar wel meldingen van dit issue in het topic maar vond zo geen oplossing

@Robert67 Hoe heb jij dit gefixed?

[ Voor 6% gewijzigd door BasvanS op 10-06-2024 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:24
Ok, nog even wat langer gespeeld met het horloge, nadat ook een softreset niet bleek te werken. Zoekende op de engelse optie 'Gesture' vond ik dat de 'Scherm uit' optie die onder de light knop zit (ingedrukt houden) niet geactiveerd mag zijn. Deze setting kun je zover ik weet nergens anders aan/uit zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Finally, de definitieve aanval op Garmin lijkt geopend :)

Training metrics
Afbeeldingslocatie: https://images.macrumors.com/t/vW-9ZGLJdh5L6DQYXbgiuKOkhco=/1600x0/article-new/2024/06/watchos-11-training-load.jpg

Apple Vitals
Apple Vitals uses heart rate, respiration, wrist temperature, HRV and other data to give a deeper understanding of your body’s response

Bron The5Krunner.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_ueOKMBNqVSlUKbCy-WDVKVCWk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YzpUq7JVw8bRVCb3kNAcnFHj.png?f=fotoalbum_large

Er waren natuurlijk al apps als Superset/Bevel, Training Today en Athlytic maar daar zat geen science backed team achter. Daar heeft Apple minder last van denk ik zo. Hopelijk snel de beta.

[ Voor 45% gewijzigd door Aghanim op 10-06-2024 21:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:08
Aghanim schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:29:
Finally, de definitieve aanval op Garmin lijkt geopend :)
En tevens op de vele 3rd party iOS apps zoals Athlytic, Gentler Streak, HRV4Training etc. waar meestal een abonnement nodig is.

Ik ben erg benieuwd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
Nu nog iets doen aan de batterij duur, elke dag opladen is een no-go voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:57
ArnoutV schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:42:
Nu nog iets doen aan de batterij duur, elke dag opladen is een no-go voor mij
Een tochtje van 100km wandelen met GPS logging, HR,.. ook niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Afgelopen vrijdag meegedaan aan Mudmasters met mijn Apple Watch (Ultra 2). Hiervoor had ik altijd een Garmin 7X en ik moet zeggen dat die Garmin toch gewoon fijner is qua werking. Sowieso al omdat je knoppen kunt gebruiken i.p.v. een touchscreen. Dat werkt gewoon niet goed als het scherm (en je vingers) mega vies zijn. Plus er zat zand tussen dat wieltje aan de zijkant waardoor dat ook niet werkte.

Ik had mijn keuze al bijna gemaakt om terug te gaan naar Garmin (niet alleen door bovenstaand hoor) maar misschien dat ik nu wel even watchOS 11 ga afwachten. Naast de batterij vind ik de software op de Garmin completer voor mijn doeleinden. De AWU heeft als enige voordeel de integratie met iPhone en de eSIM (overal data v Spotify/bereikbaar).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:02
Ik ben juist van Apple naar Garmin geswitcht omdat ik geen zin had om dagelijks op te laden, leuk deze extra statistieken, maar zolang ze de batterij duur niet drastisch verbeteren blijft het een No Go

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ach, het zal vast weer een deel van de garmin users overtuigen voor een apple watch te gaan (beetje de venu ed), waarbij om de dag opladen geen probleem is en een paar uur activity tracking voldoende is....

Maar in hoeverre is zo'n apple watch eigenlijk nuttig/goed te gebruiken als je uberhaupt geen iphone of macbook ed hebt?

Ik heb in principe een aardige antipathie richting apple dus vermijdt er zoveel mogelijk van, kan ik zo'n applewatch uberhaupt normaal gebruiken zonder overige apple devices?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:28

Steeffoon

Smartphone-nerd

m0ridin schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:50:
Ach, het zal vast weer een deel van de garmin users overtuigen voor een apple watch te gaan (beetje de venu ed), waarbij om de dag opladen geen probleem is en een paar uur activity tracking voldoende is....

Maar in hoeverre is zo'n apple watch eigenlijk nuttig/goed te gebruiken als je uberhaupt geen iphone of macbook ed hebt?

Ik heb in principe een aardige antipathie richting apple dus vermijdt er zoveel mogelijk van, kan ik zo'n applewatch uberhaupt normaal gebruiken zonder overige apple devices?
Een Apple Watch werkt in ieder geval niet met Android, dus zonder iPhone is hij vrij nutteloos.

Hier blijf ik ook bij Garmin. Pas als een Apple Watch minimaal 3-4 dagen meegaat, ga ik het eens overwegen.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 15:01
VodaNL schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:20:
Ik ben juist van Apple naar Garmin geswitcht omdat ik geen zin had om dagelijks op te laden, leuk deze extra statistieken, maar zolang ze de batterij duur niet drastisch verbeteren blijft het een No Go
Idem, AW is gewoon een mooie gadget, maar ver geraak je er niet mee. Hier dus ook een simpele FR255 in de plaats :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron322
Ik kom van AW (recent overgestapt op FR265). De AW verzameld dezelfde data als Garmin voor zover ik zie en is dus (potentieel) net zo goed. Garmin blinkt uit in uitwerking van die data en de pure focus op sportactiviteiten. UI en uitgebreidheid van mogelijkheden zijn superieur.

Hier laat Apple het liggen, maar als ze dat wél gaan oppakken, samen met verbeteren van de batterijduur zou ik persoonlijk niet zomaar een winnaar kunnen aanwijzen. Dit uiteraard i.c.m. iPhone.

edit: integratie AW met Strava is ook niet goed overigens, toch wel een dingetje.

[ Voor 8% gewijzigd door ron322 op 11-06-2024 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijntjeB
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-09 15:23
ron322 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:11:
Ik kom van AW (recent overgestapt op FR265). De AW verzameld dezelfde data als Garmin voor zover ik zie en is dus (potentieel) net zo goed. Garmin blinkt uit in uitwerking van die data en de pure focus op sportactiviteiten. UI en uitgebreidheid van mogelijkheden zijn superieur.

Hier laat Apple het liggen, maar als ze dat wél gaan oppakken, samen met verbeteren van de batterijduur zou ik persoonlijk niet zomaar een winnaar kunnen aanwijzen. Dit uiteraard i.c.m. iPhone.

edit: integratie AW met Strava is ook niet goed overigens, toch wel een dingetje.
Garmin laat het op smart-gebied liggen. De AW is wat dat betreft superieur. Op sport- en analyse-gebied is de Garmin in mijn optiek beter.
Android en Garmin is iets beter in het smart-gebied dacht ik, maar bij gebrek aan een android heb ik daar geen ervaring mee.

Ondanks verminderde smart (of dankzij :+ ) zeer tevreden met de Forerunner die ik nu om heb.
Niet meer elke dag laden :D en constante metingen O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
Bedenk ook dat Garmin meer is dan alleen de horloges. Als je fietst gebruik je waarschijnlijk ook nog een Edge fietscomputer en misschien ook wel de vermogensmeters van Garmin. Oh ja en de Varia bike radar, nog een Garmin cadans sensor etc. Al het ANT+ spul zal wellicht ook wel op de AW kunnen maar denk dat je toch sneller geneigd bent om bij Garmin te blijven.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:39:
Bedenk ook dat Garmin meer is dan alleen de horloges. Als je fietst gebruik je waarschijnlijk ook nog een Edge fietscomputer en misschien ook wel de vermogensmeters van Garmin. Oh ja en de Varia bike radar, nog een Garmin cadans sensor etc. Al het ANT+ spul zal wellicht ook wel op de AW kunnen maar denk dat je toch sneller geneigd bent om bij Garmin te blijven.
Ik zie het verband niet tussen fietsen en AW als je een Garmin Edge hebt.
Maar om te antwoorden: de Garmin Varia RTL515 en RTC515 werken met bluetooth, en werken perfect via de Garmin Varia app op een Android/iOS apparaat, geen idee of er een AW app is, maar ik denk het niet. Werkt de Varia op een Garmin smartwatch? Vermogensmeters ondersteunt WatchOS ook al even, mijn SRAM Quarq power meters ondersteunen ANT+ en BT, maar zelf nog niet getest wegens een Garmin Edge.

Ik heb even getwijfeld om een Fenix/Epix aan te schaffen om mijn statistieken bij te houden voor het wandelen/hiken. Ik ben namelijk mij aan het voorbereiden op de Dodentocht (100km wandelen) en ik wandel af en toe op GPS en daarvoor heb ik een GPSmap 67i aangeschaft, want goedkoper dan Epix/Fenix in 51mm variant. Qua navigatie is zo'n GPSmap outstanding en werkt ook perfect met Garmin Connect voor mijn statistieken icm Strava. Epix/Fenix qua smartwatch only, ben ik ook niet zo'n fan van.. dus ik zou voor dagelijks gebruik mijn AW aanhouden, en enkel voor het sporten naar de Epix/Fenix grijpen.

De AW gebruik ik ook voor GPS logging en HR (om mijn tempo te registreren / km), maar die gaat het niet volhouden tijdens 100km, na 42km had ik nog 1% over, maar ik had always on display nog actief, deze nu uitgezet en na 36km had ik 30%, dus 100km haal ik niet. De AW Ultra is mij te duur en biedt geen meerwaarde voor dergelijke lange afstandswandelingen, want kantje boord of ik die 100km ermee haal, en qua navigatie is het ook maar magertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
RigolleM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:10:
[...]
Ik heb even getwijfeld om een Fenix/Epix aan te schaffen om mijn statistieken bij te houden voor het wandelen/hiken. Ik ben namelijk mij aan het voorbereiden op de Dodentocht (100km wandelen) en ik wandel af en toe op GPS en daarvoor heb ik een GPSmap 67i aangeschaft, want goedkoper dan Epix/Fenix in 51mm variant. Qua navigatie is zo'n GPSmap outstanding en werkt ook perfect met Garmin Connect voor mijn statistieken icm Strava. Epix/Fenix qua smartwatch only, ben ik ook niet zo'n fan van.. dus ik zou voor dagelijks gebruik mijn AW aanhouden, en enkel voor het sporten naar de Epix/Fenix grijpen.

De AW gebruik ik ook voor GPS logging en HR (om mijn tempo te registreren / km), maar die gaat het niet volhouden tijdens 100km, na 42km had ik nog 1% over, maar ik had always on display nog actief, deze nu uitgezet en na 36km had ik 30%, dus 100km haal ik niet. De AW Ultra is mij te duur en biedt geen meerwaarde voor dergelijke lange afstandswandelingen, want kantje boord of ik die 100km ermee haal, en qua navigatie is het ook maar magertjes.
Zelf heb ik een Galaxy Watch 5 Pro, maar kijk wel met een schuin oog naar een Epix/Fenix. Zelf sport ik minimaal, maar ik vind wandelen weel weer leuk. En dan heb ik er graag navigatie bij. Na 30km is de Galaxy Watch met always-on display helaas leeg. Maar zonder AOD, houdt ie het veel langer uit. Dan is m'n telefoon juist degene die roet in het eten gooit. En die gebruik ik juist voor kaart navigatie (want Komoot op WearOS doet dat niet, en bijvoorbeeld OutdoorActive is op het horloge tergend traag en onbruikbaar).

Vandaar dat ik blijf kijken naar een Garmin met kaartnavigatie en een beetje fijn uiterlijk. Smartwatch functie gebruikte in het begin wel, maar nu in de praktijk alleen notificaties...

Misschien als ik de loterij win... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulC
RigolleM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:10:
[...]

Ik zie het verband niet tussen fietsen en AW als je een Garmin Edge hebt.
Zowel mijn fietsritten van de Edge als hardlopen komen in Garmin connect samen, wat wil zeggen dat hij de effort , training status, recovery, trainingbelasting beide in beschouwing neemt.
Zolang Apple geen fietscomputer aanbiedt en de AW niet met Android te koppelen valt is die combinatie voor mij dus “onwerkbaar”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45

Wallie

Herr

barrymossel schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:31:
[...]

Zelf heb ik een Galaxy Watch 5 Pro, maar kijk wel met een schuin oog naar een Epix/Fenix. Zelf sport ik minimaal, maar ik vind wandelen weel weer leuk. En dan heb ik er graag navigatie bij. Na 30km is de Galaxy Watch met always-on display helaas leeg. Maar zonder AOD, houdt ie het veel langer uit. Dan is m'n telefoon juist degene die roet in het eten gooit. En die gebruik ik juist voor kaart navigatie (want Komoot op WearOS doet dat niet, en bijvoorbeeld OutdoorActive is op het horloge tergend traag en onbruikbaar).

Vandaar dat ik blijf kijken naar een Garmin met kaartnavigatie en een beetje fijn uiterlijk. Smartwatch functie gebruikte in het begin wel, maar nu in de praktijk alleen notificaties...

Een GPSMAP (62, 64, 65) kan ook erg handig zijn om te wandelen. Groter scherm, lange batterijduur, en je kan er gratis de opentopomap kaarten op zetten. Gebruik er eentje al jaren, vindt het ideaal voor trekkingtochten. Staan er ook voor niet veel geld op marktplaats.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
PaulC schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:37:
[...]
Zowel mijn fietsritten van de Edge als hardlopen komen in Garmin connect samen, wat wil zeggen dat hij de effort , training status, recovery, trainingbelasting beide in beschouwing neemt.
Daar heb je een punt... ik laat die samen komen in verschillende iOS apps, en wellicht zal de volgende WatchOS (11) mij die gegevens native kunnen tonen.

Maar AW heeft nog een ander probleem behalve batterij, fysieke knoppen... als je met je zweetpollen moet swipen, lukt dat niet altijd... op een Garmin watch kan je wel naar verschillende gegevenspagina's scrollen met de drukknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
barrymossel schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:31:
[...]

Een GPSMap 67 kost nieuw rond de € 500 daar heb je geen Garmin smartwatch voor met navigatie via topo kaartmateriaal, lange batterijduur en een groot scherm... en zoals @Wallie aangeeft kan je ook de vorige modellen kiezen, die zijn nog voordeliger en 2dehands nog voordeliger.

Op mijn GPSMap 67i staat standaard Garmin topo kaart materiaal en is uitgebreider dan Komoot of ieder andere op OSM gebasseerde kaart. Ook zoals @Wallie vermeldde moet je je geen zorgen maken over de batterij, bij de 67i gaat die 130u mee... en dat met navigatie 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Het doel van mijn post was niet om van de sterk oververtegenwoordigde Garmin gebruikers in dit topic te horen waarom ze geen Apple Watch willen ;)

Het punt is dat het lijstje waarom Garmin de voorkeur geniet steeds kleiner wordt. Dat doet dus steeds een groepje gebruikers mogelijk wel overstappen omdat de door hen gewenste feature nu wel geboden wordt. De afgelopen 2-3 jaar heeft de Apple Watch op sport gebied een enorme inhaalslag gemaakt tegenover o.a. Garmin. Dat impliceert dat Apple deze doelgroep serieus neemt en daar fors in investeert met zowel software als hardware (Ultra ).

Ik heb de afgelopen 5 jaar ongeveer evenveel Garmin als Apple gedragen en dat geeft wel aan dat beide niet volledig bieden wat ik zoek. Apple heeft mijn voorkeur omdat ik de gemiddelde Garmin qua form factor niet prettig vind. Of ze zijn te klein, of het scherm is klein of ze zijn te groot. En te dik zijn ze allemaal. Ik zoek dus een Fenix in een Apple behuizing. Dus als Apple die kant op aan het bewegen is komt dat dichterbij voor mij :)

Ben overigens wel benieuwd of degenen die hier meteen over batterij beginnen daar ook daadwerkelijk ervaring mee hebben. Voor mij is het namelijk helemaal geen punt omdat de AW opladen gewoon een vast onderdeel in mijn ochtend routine is. Tijdens het koffie maken leg ik hem 25 min op de lader en klaar. Zit gewoon in geprogrammeerd. Natuurlijk heb ik ook liever 2 weken batterijduur maar in praktisch opzicht is het echt niet zo’n groot probleem voor mij.
Pagina: 1 ... 290 ... 322 Laatste