Hopjesvla79 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:39:
Bedenk ook dat Garmin meer is dan alleen de horloges. Als je fietst gebruik je waarschijnlijk ook nog een Edge fietscomputer en misschien ook wel de vermogensmeters van Garmin. Oh ja en de Varia bike radar, nog een Garmin cadans sensor etc. Al het ANT+ spul zal wellicht ook wel op de AW kunnen maar denk dat je toch sneller geneigd bent om bij Garmin te blijven.
Ik zie het verband niet tussen fietsen en AW als je een Garmin Edge hebt.
Maar om te antwoorden: de Garmin Varia RTL515 en RTC515 werken met bluetooth, en werken perfect via de Garmin Varia app op een Android/iOS apparaat, geen idee of er een AW app is, maar ik denk het niet. Werkt de Varia op een Garmin smartwatch? Vermogensmeters ondersteunt WatchOS ook al even, mijn SRAM Quarq power meters ondersteunen ANT+ en BT, maar zelf nog niet getest wegens een Garmin Edge.
Ik heb even getwijfeld om een Fenix/Epix aan te schaffen om mijn statistieken bij te houden voor het wandelen/hiken. Ik ben namelijk mij aan het voorbereiden op de Dodentocht (100km wandelen) en ik wandel af en toe op GPS en daarvoor heb ik een GPSmap 67i aangeschaft, want goedkoper dan Epix/Fenix in 51mm variant. Qua navigatie is zo'n GPSmap outstanding en werkt ook perfect met Garmin Connect voor mijn statistieken icm Strava. Epix/Fenix qua smartwatch only, ben ik ook niet zo'n fan van.. dus ik zou voor dagelijks gebruik mijn AW aanhouden, en enkel voor het sporten naar de Epix/Fenix grijpen.
De AW gebruik ik ook voor GPS logging en HR (om mijn tempo te registreren / km), maar die gaat het niet volhouden tijdens 100km, na 42km had ik nog 1% over, maar ik had always on display nog actief, deze nu uitgezet en na 36km had ik 30%, dus 100km haal ik niet. De AW Ultra is mij te duur en biedt geen meerwaarde voor dergelijke lange afstandswandelingen, want kantje boord of ik die 100km ermee haal, en qua navigatie is het ook maar magertjes.