Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 289 ... 318 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:30
PatrickC schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 00:10:
@Juancho Op een iPhone zie ik gewoon mijn agenda uit de Agenda app die met iCloud synced. Heb je bij Android niet de keus om de Google Agenda te gebruiken als standaard agenda app op een Samsung telefoon?
https://support.garmin.com/en-US/?faq=7d6OqKtM2B66QoQeI6CGP8
Uiteraard heeft Android dat en ik gebruik dan ook de agenda van Google. Niet de stock agenda van Samsung. Echter komen al mijn afspreken en taken vanuit Google agenda niet door op de Garmin watch... 🤔

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:27
Juancho schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 00:19:
[...]

Uiteraard heeft Android dat en ik gebruik dan ook de agenda van Google. Niet de stock agenda van Samsung. Echter komen al mijn afspreken en taken vanuit Google agenda niet door op de Garmin watch... 🤔
De agenda die,je in garmin connect ziet is je trainingskalender.
Op je watch zelf zie je niet alleen die traningskalender, maar ook je Google afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ascent schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:53:
Sleep tracking is bij Garmin helaas niet zo goed. "The Quantities Scientist" heeft 'r op z'n youtube kanaal behoorlijk uitgebreide video's over
M’n dutjes op de bank worden wel feilloos vastgelegd 😂
Horloge om in bed vind ik irritant dus geen idee hoe de normale sleeptracking is.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:44
PaulC schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 07:00:
[...]

Op je watch zelf zie je niet alleen die traningskalender, maar ook je Google afspraken.
Afspraken zie je terug in de datum veld op jouw watch face of in het ochtendrapport. Ook bij de glances mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
Fred13 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 07:26:
[...]

Afspraken zie je terug in de datum veld op jouw watch face of in het ochtendrapport. Ook bij de glances mogelijk.
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tSRd6z8HwDF-VhHj9GTxdawjnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xA5Z7xCuo4OPdvXO8Xszn05e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Megupe schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:48:
[...]

Mocht iemand zijn epix 2 (of fenix 7) nog niet geupdate hebben naar 17.20 adviseer ik daarmee nog ff te wachten. Als goed is is de update ook on hold gezet.

Bij mij zelf is een issue dat de daily suggested workouts crasht. Die kan ik alleen herstellen door mijn horloge te herstarten.
17.23 versie is live. Hopelijk heeft dit de laatste issues wel opgelost.
Ik heb hem geinstalleerd, maar weet pas na paar dagen meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:55
Juancho schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 23:44:
[...}
...Garmin Pay werkt (met de Rabobank)...
Is dat een Visa kaart van de Rabobank? Ik probeer dit ook maar hij zegt steeds; kaart geweigerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17-06 22:34
aaaido schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:15:
Hmmm ik twijfel tussen de FR 255 en de FR 265...
Tussen dezelfde modellen heb ik getwijfeld. Uiteindelijk via Marktplaats een 255 music voor € 190. Toen was de keuze snel gemaakt en ik ben super tevreden dat ik geen touchscreen meer heb. Mijn vorige horloge was een Garmin Venu, maar de knoppen van de FR werken voor mij top. Het MIP-scherm stoort mij niet en ik kan atlijd de tijd zien, terwijl ik bij de Venu het scherm op always on moest zetten of meerdere keren op het scherm tikken.

Je moet voor jezelf helder hebben wat je belangrijk vindt voor de goede afweging:
- scherm
- batterijduur
- de 265 heeft net iets meer functies, maar gebruik je die?
- hoeveel geld wil je eraan uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
PaulC schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 07:00:
[...]

Ah ik zie nu opeens idd mijn afspraken buiten de Garmin agenda om. Geen idee hoe en wat, had wel wat lopen pielen met settings :). Idealiter zou ik graag de eerstvolgende afspraak zien op mijn watchface maar ik heb er nog geen gevonden waar dat kan. Maargoed, dat is wellicht dan 1 van de compromissen die ik moet maken. Al begreep ik wel vanuit de Wear OS AMOLED watchface groep (die ik altijd gebruikte op de Samsung) dat er wel iets aan zit te komen voor het Garmin eco systeem omdat het eindelijk ook mogelijk zou moeten zijn. Geen idee hoe en wat, maar als ik meer weet post ik dat hier wel.

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 30-05-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ron322 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:33:
[...]

Is dat een Visa kaart van de Rabobank? Ik probeer dit ook maar hij zegt steeds; kaart geweigerd.
Gewoon een standaard betaalkaart, volgens mij Maestro? Ik kon die simpel toevoegen via de Garmin app. Je moet ff je pasnummer vanuit je Rabobank app kopiëren en die gebruiken. Werkte gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Oogje schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 07:08:
[...]

M’n dutjes op de bank worden wel feilloos vastgelegd 😂
Horloge om in bed vind ik irritant dus geen idee hoe de normale sleeptracking is.
Ik heb de watch nu 2x om gehad. Eerste nacht vond ik zelf erg fijn, goed en diep geslapen en voelde me ook fit. Afgelopen nacht heel slecht geslapen, onrustig, om -4:00 uur er nog een keer uit. Beide slapen werden ook zo door Garmin herkent, ingeschat en kwam terug in de data. Natuurlijk moet je het altijd met een korreltje zout nemen, maar het klopt iig wel aardig met mijn gevoel. En slaap neemt Garmin mee met veel berekeningen voor je dag. Samsung deed dat bijv. niet, die gaf alleen tips zoals geen koffie savonds, geen fel scherm ligt etc. Maar dat weet iedereen ook wel zonder watch lijkt me ;). Ben dus benieuwd hoe slaaptracking mij over een langere termijn gaat helpen (zeker icm trainingen etc) of dat het eigenlijk weinig doet en de watch straks tijdens het slapen ook af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:44
Juancho schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:19:
[...]

Gewoon een standaard betaalkaart, volgens mij Maestro? Ik kon die simpel toevoegen via de Garmin app. Je moet ff je pasnummer vanuit je Rabobank app kopiëren en die gebruiken. Werkte gelijk.
Bij Rabo of ING is het volgens mij idd de meastro kaart. Echter je kunt ook een visa kaart koppelen en dat kan via de provider van jouw creditcard (en de app). Werkt ook prima op mijn Fenix7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:03
Fred13 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:38:
[...]

Bij Rabo of ING is het volgens mij idd de meastro kaart. Echter je kunt ook een visa kaart koppelen en dat kan via de provider van jouw creditcard (en de app). Werkt ook prima op mijn Fenix7.
De Visa creditcard van Rabobank werkt niet bij mij. Mastercard Debit (opvolger van Maestro) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
La1974 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:23:
[...]

De Visa creditcard van Rabobank werkt niet bij mij. Mastercard Debit (opvolger van Maestro) wel.
Dit zal ook bij mij het probleem wel zijn dan, heel jammer, toch wel een mooie feature als je zonder telefoon loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
ron322 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:05:
[...]

Dit zal ook bij mij het probleem wel zijn dan, heel jammer, toch wel een mooie feature als je zonder telefoon loopt.
Je kan toch gewoon je betaalpas gebruiken voor Garmin Pay. Hoeft toch niet perse een creditcard te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
La1974 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:13:
[...]

Je kan toch gewoon je betaalpas gebruiken voor Garmin Pay. Hoeft toch niet perse een creditcard te zijn?
Oke, dan ga ik de domme vraag maar stellen: hoe dan? Je kan geen IBAN invullen en je moet een 'beveiligingscoide' invullen. Dit lijkt specifiek voor CC's gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door ron322 op 30-05-2024 11:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:54
ron322 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:26:
[...]

Oke, dan ga ik de domme vraag maar stellen: hoe dan?
Even op de site van je bank kijken.

Zue hier bijv voor ABN: https://www.abnamro.nl/nl.../wearables/overzicht.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron322
Ik voel me zoooo onnozel... Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raw Demin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:12
Hier was ik toevallig vanmorgen ook mee aan het kloten bezig. Wel bij de ING, daar moet het via een omweg in de app en dan koppelen met de Garmin app, en moest ik het 3-4x opnieuw proberen. Alles weer verwijderen, app/telefoon/horloge opnieuw opstarten en dan weer een poging. Uiteindelijk lijkt het nu te werken.

Straks eens in een winkel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
Raw Demin schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:07:
[...]

Hier was ik toevallig vanmorgen ook mee aan het kloten bezig. Wel bij de ING, daar moet het via een omweg in de app en dan koppelen met de Garmin app, en moest ik het 3-4x opnieuw proberen. Alles weer verwijderen, app/telefoon/horloge opnieuw opstarten en dan weer een poging. Uiteindelijk lijkt het nu te werken.

Straks eens in een winkel proberen.
Zowel Rabo als ING gekoppeld, ging vlekkeloos in 1 keer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wie van jullie gebruikt er ook een screenprotector op de Garmin watch? Ik vond dat wel een fijne gedachte, zeker in het begin, dus gister 1 besteld en net geprobeerd. Maar wat een gepiel is dat altijd. En eenmaal mislukt... kan je dat ding en dus je geld weggooien...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vkro5sk0iDQsgTVs4_DULQ16M_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlII3BlyNWQs4M5NPNzn8mLg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Juancho op 30-05-2024 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6H3ZawpPRVaubp8_DDKBZ4q1RM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/csWlAcQ6gk6TfDA1uQ5yI8rz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RT8cK510YJb672--VHZrkb9BaI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vhm85JVOAKBh87sVGKA4fs1n.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn epix pro… oordeel zelf of ik met of zonder screen protector moet doen…

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Mijn Epix2 heeft na ruim 2 jaar nog geen krassen op het scherm, wel kleine krasjes op de bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17:54
Saphire versie? Zo ja, geen protector. Indien nee, persoonlijke afweging... (al is een sporthorloge natuurlijk een gebruikersvoorwerp).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:41

charrel

Cortisol4life..

Juancho schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:22:
Wie van jullie gebruikt er ook een screenprotector op de Garmin watch? Ik vond dat wel een fijne gedachte, zeker in het begin, dus gister 1 besteld en net geprobeerd. Maar wat een gepiel is dat altijd. En eenmaal mislukt... kan je dat ding en dus je geld weggooien...

[Afbeelding]
Beter gewoon op Ali een setje van 5 bestellen. Gebruik ik hier al jaren, werkt prima. Elke 4/5 maanden zet ik er een nieuwe op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
De grap is dat op beide fotos van mij een screen protector zit....

als je er een goed plaatst is er niks zichtbaar en geeft het je extra zekerheid...

Ik vind de tempered glass van Brotect zelf top.....(al gingen de eerste 2 mis, nummer 3 zat prima..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
RR46 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:25:
Saphire versie? Zo ja, geen protector. Indien nee, persoonlijke afweging... (al is een sporthorloge natuurlijk een gebruikersvoorwerp).
Nee helaas heeft de FR265 Gorilla Glass 3. Ik zal via Amazon ofzo dan wel even een setje van 3-5 kopen en proberen of dat beter gaat. Zeker de eerste maanden ben ik het liefst voorzichtig. Een horloge wil ik nog wel eens stoten tegen deuren, muren etc. etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
miel schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:47:
Ik vind de tempered glass van Brotect zelf top.....(al gingen de eerste 2 mis, nummer 3 zat prima..)
Deze?

https://www.amazon.nl/BRO...Transparant/dp/B0BXPSM3Y9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-06 20:51
Hier een Garmin 245m, in het begin wel een protector erop gehad maar zeker al een jaar niet meer (heb hem bijna 3 jaar). Heb wel wat krasjes maar niet hinderlijk, alleen als je er echt op gaat letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Ik heb deze:

https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title

[ Voor 88% gewijzigd door miel op 30-05-2024 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:14

DON PAPA

Tweaker-fan

Zoals ik eerder al melden, heb afgelopen dinsdagochtend een Fenix 7X Pro besteld bij de webshop luna-time en vandaag werd deze al netjes afgeleverd door GSL, dus wat mij betreft een aanrader deze webshop.

De eerste indruk van dit horloge is ook zeer positief tot nu toe, het enige wat mij een beetje tegenviel, was dat er bij deze versie met een titanium bandje niet even een klein schroevendraaiertje was mee geleverd om het titanium bandje op maat te kunnen maken. Gelukkig had ik er zelf nog één, maar ik kan mij voorstellen dat niet iedereen zo'n ieniemienie schroevendraaier in huis heeft.

Ben wel zeer benieuwd naar alle functies die erop zitten, maar dat ga ik de komende tijd wel ontdekken... :)

[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 31-05-2024 01:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron322
PatrickC schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:34:
[...]

Je moet ergens een setting gemist hebben, want het horloge moet signalen kunnen geven als je buiten de ingestelde hartslagzone komt.
Kijk even bij Activiteitswaarschuwingen in de handleiding van het horloge, maar volgens mij is het bij workouts zo dat je altijd waarschuwingen worden afgegeven als je hartslag niet in het opgegeven bereik ligt.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=RsB4M7L3Nu8VVePzEuICG9
I stand corrected, ik had de workout verkeerd gemaakt, na correctie werkt het perfect. Zelfs een extra gegevensscherm wanneer je buiten de limieten komt, very nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Weet iemand waar je naast je gewicht ook notities kan maken voor metingen? Ik weeg mezelf altijd elke vrijdag ochtend incl extra metingen qua omvang maar ik kan dat laatste nergens kwijt in de app/watch/portal... 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Juancho schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:03:
Weet iemand waar je naast je gewicht ook notities kan maken voor metingen? Ik weeg mezelf altijd elke vrijdag ochtend incl extra metingen qua omvang maar ik kan dat laatste nergens kwijt in de app/watch/portal... 🤔
3s nodig om het te vinden.. Garmin Connect app - Meer - Gezondheidsstatistieken - Gewicht - 3 bolletjes - Een weegmoment toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
RigolleM schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:11:
[...]

3s nodig om het te vinden.. Garmin Connect app - Meer - Gezondheidsstatistieken - Gewicht - 3 bolletjes - Een weegmoment toevoegen.
Die had ik gevonden maar daar kan je dus geen notities toevoegen of velden toevoegen voor bijv buik/borst/arm/been metingen... 🤔

Alleen gewicht zegt me te weinig, daarom heb ik elke week op hetzelfde moment ook extra metingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 31-05-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Juancho schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:17:
[...]

Die had ik gevonden maar daar kan je dus geen notities toevoegen of velden toevoegen voor bijv buik/borst/arm/been metingen... 🤔

Alleen gewicht zegt me te weinig, daarom heb ik elke week op hetzelfde moment ook extra metingen.
Ach sorry.. te rap gelezen.. neen dat lukt niet, kon dit bij Samsung? Ik heb ff gekeken bij Withings (mijn slimme weegschaal) app, en kan daar ook niks aan toevoegen, daarvoor gebruik ik dan mijn MyFitnessPal, omdat ik daar ook mijn voeding bijhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juancho schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:17:
[...]

Garmin heeft het handmatig vastleggen van deze data gelimiteerd tot alleen het gewicht. Via hun Index weegschalen wordt wel meer data vastgelegd, maar ook geen handmatige metingen, maar wel metingen als vetpercentage, spiermassa, etc..

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
PatrickC schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:13:
[...]

Garmin heeft het handmatig vastleggen van deze data gelimiteerd tot alleen het gewicht. Via hun Index weegschalen wordt wel meer data vastgelegd, maar ook geen handmatige metingen, maar wel metingen als vetpercentage, spiermassa, etc..
Maar ik wil gewoon mn eigen metingen (dat is het meest betrouwbaar) vastleggen. Erg jammer dat er zoveel data in de Garmin app zit en kan maar een simpel opmerkingen veldje desnoods niet. Jammer, want dit lijken me toch ook best belangrijke dingen om mee te nemen. Gewicht is niet alles bepalend, centimeters die je verliest zegt veel meer.

Dan blijf ik dat maar met pen en papier noteren. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Juancho schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:05:
[...]
Dus als ik het goed begrijp kon je dit bij uw Samsung ook niet? Omtrek van lichaamsdelen is data waar Garmin, maar ook anderen, niks mee kunnen aanvangen om ergens in een dashboard of analyse te presenteren. Ik snap dat Garmin dit beperkt, want anders zou het nogal een zooitje worden. Bij activiteiten kan dit wel, maar Garmin gaat ervan uit, als je geen Garmin weegschaal gebruikt, dat de gewichtsdata al van ergens anders komt via synchronisatie met derden, zoals ik het doe met mijn Withings weegschaal. Net zoals ik app van derden gebruik om mijn voeding bij te houden, en Garmin werkt samen met MyFitnessPal voor het gebruik van calorieën om aan te geven hoeveel calorieën je verbruikt en opneemt. En zoals ik al had aangegeven is dit dan ook de app waar je dan extra info kunt neerpennen, als een soort van dagboek, in uw geval een weekboek als je je maar 1x/week weegt.

Een goede vriend van mij is een professionele fitnesscoach en het is van hem dat ik die tip van MyFitnessPal heb gekregen, hij stelt dit ook voor aan zijn klanten om dit op die manier te doen, het is tot op een bepaald niveau gratis te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
RigolleM schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 07:37:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kon je dit bij uw Samsung ook niet? Omtrek van lichaamsdelen is data waar Garmin, maar ook anderen, niks mee kunnen aanvangen om ergens in een dashboard of analyse te presenteren. Ik snap dat Garmin dit beperkt, want anders zou het nogal een zooitje worden. Bij activiteiten kan dit wel, maar Garmin gaat ervan uit, als je geen Garmin weegschaal gebruikt, dat de gewichtsdata al van ergens anders komt via synchronisatie met derden, zoals ik het doe met mijn Withings weegschaal. Net zoals ik app van derden gebruik om mijn voeding bij te houden, en Garmin werkt samen met MyFitnessPal voor het gebruik van calorieën om aan te geven hoeveel calorieën je verbruikt en opneemt. En zoals ik al had aangegeven is dit dan ook de app waar je dan extra info kunt neerpennen, als een soort van dagboek, in uw geval een weekboek als je je maar 1x/week weegt.

Een goede vriend van mij is een professionele fitnesscoach en het is van hem dat ik die tip van MyFitnessPal heb gekregen, hij stelt dit ook voor aan zijn klanten om dit op die manier te doen, het is tot op een bepaald niveau gratis te gebruiken.
Dat werkt ja. Maar MyFitnessPal is samen met LinkedIn je grootste privacy nachtmerrie. Dus of je dit soort data wil delen met ze…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik ken Myfitnesspall maar als je niet aan voeding trracking doet is er geen enkele reden om die app te gebruiken. Dus dat doe ik dan ook niet (meer). Ik had het gewoon fijn gevonden als er gewoon bij bijv gewicht een notitieveld was waar je wat extra info kon zetten. Bijv je andere meeting en, of bijzondere zaken rondom die gewichtsmeting. Geen ramp, maar ik zou het erg handig gevonden hebben.

Ander vraagje, mijn garmin stelt automatisch rondes in. Volgens mij per uur activiteit als ik wandel of tennis. Dit wil ik liever niet, ik wil gewoon dat de tijd doorloopt en niet in rondes wordt opgeknipt. Kan ik dit ook uitzetten?

Bij hardlopen zal ik dat wel willen overigens maar dan stel ik dat neem ik aan in bij de interval en runs die je maakt.

[ Voor 38% gewijzigd door Juancho op 01-06-2024 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:10

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Juancho schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:14:
Ik ken Myfitnesspall maar als je niet aan voeding trracking doet is er geen enkele reden om die app te gebruiken. Dus dat doe ik dan ook niet (meer). Ik had het gewoon fijn gevonden als er gewoon bij bijv gewicht een notitieveld was waar je wat extra info kon zetten. Bijv je andere meeting en, of bijzondere zaken rondom die gewichtsmeting. Geen ramp, maar ik zou het erg handig gevonden hebben.

Ander vraagje, mijn garmin stelt automatisch rondes in. Volgens mij per uur activiteit als ik wandel of tennis. Dit wil ik liever niet, ik wil gewoon dat de tijd doorloopt en niet in rondes wordt opgeknipt. Kan ik dit ook uitzetten?

Bij hardlopen zal ik dat wel willen overigens maar dan stel ik dat neem ik aan in bij de interval en runs die je maakt.
Auto lap uitzetten.
Activiteit kiezen - opties - instellingen - auto lap uit.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@Juancho Je kunt per activiteit type aangeven of je autolap wilt en op welke manier. Misschien eens een keertje de handleiding bestuderen? ;)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 16:59
miel schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:47:
De grap is dat op beide fotos van mij een screen protector zit....

als je er een goed plaatst is er niks zichtbaar en geeft het je extra zekerheid...

't Is anders vrij duidelijk te zien. En als je een beetje een dwangmatig oog voor detail hebt zoals ik dan ga je je daar meteen aan ergeren. Nog los van het feit dat het altijd ten koste gaat van de werking van het aanraken van het scherm.

Zou het ook nog iets doen tegen de zonnecel eigenlijk?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Garmin F955

Vanochtend horloge afgedaan met halve volle accu. Kom ik thuis, heeft die de accu compleet leeg getrokken.

Half jaar geleden heb ik zelfde gehad alleen toen was ik een weekend van huis met als gevolg dat daarna de batterij zoveel schade had opgelopen van mij 8 maanden horloge dat de accu nog maar 3 a 4 dagen mee ging.

Voor ieder, wees hier voor gewaarschuwd. Al vindt ik zelf heel slecht dat dit horloge blijkbaar zich zelf kan vernietigen. De vorige keer was de accu wel netjes onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipn7OMgx3E3dvOn-gzOaERJWSBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Abl13XuEHKjcWo2A6qIAlgeN.jpg?f=fotoalbum_large
Gewoon simpel screen protector van zo setje van 5 stuks. Zit bij mij alweer een tijdje op en ik kan echt niet zonder gezien hoeveelheid zand. Gezien prijs van fr955 hoop ik er 5 jaar mee te kunnen doen maar of dat lukt betwijfel ik gezien in 8 maanden de batterij al stuk had.

De ene persoon is intensiever gebruiker dan een ander.
Touchscreen werkt trouwens perfect met deze protector.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 02-06-2024 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eergisteren mijn is mijn Garmin Epix Gen2 geüpdatet naar v17.23. Sindsdien heb ik het probleem dat het Morning Report niet reageert op het touchscreen. Na wat drukken op knoppen werkt het uiteindelijk wel. Ik ben niet de enige schijnbaar:
https://forums.garmin.com...1589/morning-report-swipe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:43:
Garmin F955

Vanochtend horloge afgedaan met halve volle accu. Kom ik thuis, heeft die de accu compleet leeg getrokken.

Half jaar geleden heb ik zelfde gehad alleen toen was ik een weekend van huis met als gevolg dat daarna de batterij zoveel schade had opgelopen van mij 8 maanden horloge dat de accu nog maar 3 a 4 dagen mee ging.

Voor ieder, wees hier voor gewaarschuwd. Al vindt ik zelf heel slecht dat dit horloge blijkbaar zich zelf kan vernietigen. De vorige keer was de accu wel netjes onder garantie vervangen.
Waar waarschuw je ons nu voor? Wat heb je gedaan waardoor je accu stuk ging? Dat is me niet duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:04

Investig8or

What goes up, could come down

PatrickC schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:27:
Eergisteren mijn is mijn Garmin Epix Gen2 geüpdatet naar v17.23. Sindsdien heb ik het probleem dat het Morning Report niet reageert op het touchscreen. Na wat drukken op knoppen werkt het uiteindelijk wel. Ik ben niet de enige schijnbaar:
https://forums.garmin.com...1589/morning-report-swipe
Ik had dat juist met de vorige software versie, knopje omlaag werkte wel (en touchscreen werkte ook normaal verder). Met deze nieuwe versie gaat het weer goed. Heb je het horloge al uit/ aan gezet voor de zekerheid?

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Investig8or schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:20:
[...]

Ik had dat juist met de vorige software versie, knopje omlaag werkte wel (en touchscreen werkte ook normaal verder). Met deze nieuwe versie gaat het weer goed. Heb je het horloge al uit/ aan gezet voor de zekerheid?
Na de update niet meer. Maar goed idee. Eens kijken hoe het morgenochtend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-06 21:22
Dan blijf ik nog even op 16.22 met mijn Epix Gen2. Die werkt hier prima en ik mis niks volgens mij.

Ben van een F5plus overgsestapt omdat die ineens een zwart scherm had. Zonde ja deed het prima ondanks mindere batterij en was mede daardoor wel naar een vervanger aan het kijken omdat ik in oktober de Marathon van Eindhoven wil lopen. Was ondetussen 5 jaar oud maar een doorverkoop en weggeven aan iemand was leuk geweest zeker in het kader van duurzaamheid.....

Ik kon nog wel wat doen op het horloge schijnbaar, want tijdens dat zwarte scherm heb ik door op knoppen te drukken activiteiten gestart en gestopt. BT stond aan dus ik zag ineens in connect updates komen. Connectie met laptop en express doet niks dus ben bang dat die reddeloos verloren is.

Ben dus naar via ING naar de Epix Gen2 safier overgestapt. Wel een verschil hoor maar dat was dan ook de bedoeling ;-)
Pols hartslag werkt echt wel beter op de Epix. Bij de F5plus klopte die bij het lopen alleen bij warmer weer en een duurloop voor de rest niet tijdens activiteiten. In rust en bij slaap wel gelukkig.
Nu merk ik dat zelfs bij een interval de hartslag redelijk overeenkomt met mijn gevoel en ik zie ook echt de uitschieters. Bij de langere intervallen en drempellopen doe ik wel de Wahoo Tickr om zodat ik 'zeker' weet dat de threshold wordt meegenomen.
Heb in oktober de marathon van Eindhoven gelopen in 4:15. Was mijn 1e ging voor de 4 uur maar lukte helaas niet. Heb daarvoor het Garmin schema 16 weeks Marathon Intermediate level training plan (van runpotential.co.uk ofzo) gebruikt. Beviel me best wel goed genoeg afwisseling en ook wat krachttraining/crosstraining erin verwerkt.

Nu heb ik redelijk kunnen lopen afgelopen periode maar door nieuwe drukke baan en het slechte weer (dus maar iets meer de sportschool in) wel wat minder dan voorheen. Zo'n 130 km /maand.
Heb het horloge nu een week of 5/6 en de daily suggestions zijn wel ok veel rustige loopjes, interval of drempel en lange loop in weekend. Ik wil weer gaan opbouwen en heb de Marathon in de garmin agenda gzet en de daily suggestion gaat daar nu mee aan de slag. Staat eerst een beginfase dan opbouwfase dan piek afbouw/taper en zelfs rust/herstel na de marathon. Ziet er allemaal veelbelovend uit maar wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is het gebaseerd op het schema wat Garmin voor de marathon gebruikt op de connect pagina? Past het zich continue aan ook als je slaap eens wat minder is? Zit er niet op te wachten dat het algoritme de lange loop eruit haalt als ik een keer wat minder slaap in het weekend.....Dan hou ik liever zelf een schema bij wat minder adaptief is.

tldr:
Wat zijn jullie ervaringen met de dagelijkse suggestie en die gebruiken voor een marathontraining?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:32
Ik heb ook allerlei vreemde dingen met de update. Was in Slovakije deze week en merkte dat de kaart er niet opstond. Deze morgen proberen die van Europe te downloaden, maar eerst blijkt hij die van Antarctica gepakt te hebben, vervolgens die van Groenland. Ben het nu via Garmin Express aan het doen, maar dit is toch raar.

Er staat ook een update van de golfkaarten klaar, maar ook die updates werken niet (boeit me verder weinig behalve dat ik niet graag zie dat er updates zijn :), ik ben een drama met balsporten, laat staan dat ik op zo'n klein balletje zou moeten meppen).

Ook mijn voorgestelde trainingen waren weg, maar die zijn teruggekomen na een herstart.
xray79 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:27:
tldr:
Wat zijn jullie ervaringen met de dagelijkse suggestie en die gebruiken voor een marathontraining?
Ik probeer die te gebruiken voor een 20km Alpen trail, maar Garmin begrijpt de hoogtemeters niet goed. Voor een vlakke race zou het best nog wel ok kunnen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door nokie op 02-06-2024 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
xray79 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:27:
Dan blijf ik nog even op 16.22 met mijn Epix Gen2. Die werkt hier prima en ik mis niks volgens mij.

Ben van een F5plus overgsestapt omdat die ineens een zwart scherm had. Zonde ja deed het prima ondanks mindere batterij en was mede daardoor wel naar een vervanger aan het kijken omdat ik in oktober de Marathon van Eindhoven wil lopen. Was ondetussen 5 jaar oud maar een doorverkoop en weggeven aan iemand was leuk geweest zeker in het kader van duurzaamheid.....

Ik kon nog wel wat doen op het horloge schijnbaar, want tijdens dat zwarte scherm heb ik door op knoppen te drukken activiteiten gestart en gestopt. BT stond aan dus ik zag ineens in connect updates komen. Connectie met laptop en express doet niks dus ben bang dat die reddeloos verloren is.

Ben dus naar via ING naar de Epix Gen2 safier overgestapt. Wel een verschil hoor maar dat was dan ook de bedoeling ;-)
Pols hartslag werkt echt wel beter op de Epix. Bij de F5plus klopte die bij het lopen alleen bij warmer weer en een duurloop voor de rest niet tijdens activiteiten. In rust en bij slaap wel gelukkig.
Nu merk ik dat zelfs bij een interval de hartslag redelijk overeenkomt met mijn gevoel en ik zie ook echt de uitschieters. Bij de langere intervallen en drempellopen doe ik wel de Wahoo Tickr om zodat ik 'zeker' weet dat de threshold wordt meegenomen.
Heb in oktober de marathon van Eindhoven gelopen in 4:15. Was mijn 1e ging voor de 4 uur maar lukte helaas niet. Heb daarvoor het Garmin schema 16 weeks Marathon Intermediate level training plan (van runpotential.co.uk ofzo) gebruikt. Beviel me best wel goed genoeg afwisseling en ook wat krachttraining/crosstraining erin verwerkt.

Nu heb ik redelijk kunnen lopen afgelopen periode maar door nieuwe drukke baan en het slechte weer (dus maar iets meer de sportschool in) wel wat minder dan voorheen. Zo'n 130 km /maand.
Heb het horloge nu een week of 5/6 en de daily suggestions zijn wel ok veel rustige loopjes, interval of drempel en lange loop in weekend. Ik wil weer gaan opbouwen en heb de Marathon in de garmin agenda gzet en de daily suggestion gaat daar nu mee aan de slag. Staat eerst een beginfase dan opbouwfase dan piek afbouw/taper en zelfs rust/herstel na de marathon. Ziet er allemaal veelbelovend uit maar wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is het gebaseerd op het schema wat Garmin voor de marathon gebruikt op de connect pagina? Past het zich continue aan ook als je slaap eens wat minder is? Zit er niet op te wachten dat het algoritme de lange loop eruit haalt als ik een keer wat minder slaap in het weekend.....Dan hou ik liever zelf een schema bij wat minder adaptief is.

tldr:
Blijf op 16.22!

Ik zit op 17.23 en problemen met morning rapport (het swipen) en de daily workouts.

Ik ga in oktober halve marathon van Amsterdam lopen, hopelijk onder 1,5 uur en gebruik hiervoor de daily workouts die hierop gebaseerd zijn. Leuke en afwisselende trainingen.
Als ik gezopen of getennist heb dan krijg ik een dag later een andere suggestie.
Alleen ik moet dus bijna dagelijks mijn horloge opnieuw opstarten om de workouts te kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Gonadan schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:39:
[...]

't Is anders vrij duidelijk te zien. En als je een beetje een dwangmatig oog voor detail hebt zoals ik dan ga je je daar meteen aan ergeren. Nog los van het feit dat het altijd ten koste gaat van de werking van het aanraken van het scherm.

Zou het ook nog iets doen tegen de zonnecel eigenlijk?
Ik heb een Epix dus geen zonnecel. Touch screen merk ik weinig van als ik eerlijk ben. Maar ben dan wel benieuwd waar je dit ziet in de bovenste foto.... ik zie het namelijk niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
miel schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:33:
[...]

Ik heb een Epix dus geen zonnecel. Touch screen merk ik weinig van als ik eerlijk ben. Maar ben dan wel benieuwd waar je dit ziet in de bovenste foto.... ik zie het namelijk niet....
Rechtsonder een duidelijk randje, zelfs op een onscherpe foto al te zien. In het echt dus al helemaal. Vaak in het begin valt het nog meer, bij langer gebruik niet meer.

Maar als jij er blij mee bent gewoon gebruiken hoor, niets mis mee. Alleen heb ik een andere mening over dat je het niet ziet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miel
Gonadan schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:40:
[...]

Rechtsonder een duidelijk randje, zelfs op een onscherpe foto al te zien. In het echt dus al helemaal. Vaak in het begin valt het nog meer, bij langer gebruik niet meer.

Maar als jij er blij mee bent gewoon gebruiken hoor, niets mis mee. Alleen heb ik een andere mening over dat je het niet ziet. :)
Ik heb dus de foto en de horloge nogmaals bekeken en nu zie ik het idd wel.... maar idd, ik stoor me er niet aan dus dat is goed!

Dank! (dit weekend 45 km hikes gedaan... heerlijk navigeren op de horloge, echt zalig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:28
Ik snap de endurance score (op mn Fenix 7s pro) niet helemaal...

Vorig weekend een 50k gelopen in 5.5u, en die dag erna is mijn endurance score omlaag gegaan?? Ik heb wel een lager tempo gelopen (door de heuvels) dan bv mn marathon, maar ik dacht dat het juist om de tijdsduur ging? Na mijn lange duurlopen ging hij juist wel omhoog. Die 5.5u was veruit de langste loop, dus had eigenlijk wel een sprong verwacht :D

Nu heb gisteren een 1/8 Triathlon gedaan, en 1.5u bezig geweest. En nu stijgt mn endurance score juist wel :D :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:43:
[...]

Na de update niet meer. Maar goed idee. Eens kijken hoe het morgenochtend is.
Vanmorgen werkte het Morning Report weer als normaal. Gisteren dus wel het horloge een keertje opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Even advies gevraagd voor de mensen met een halve marathon ervaring en Garmin als maatje.

Maar ik heb a.s. weekend mijn allereerste halve marathon ooit en ik loopt, zoals bij een aantal bekend, sinds een weekje met mijn nieuwe Garmin Forerunner 265. Ik zit nog een beetje te stoeien met welke datavelden het beste/handigste zijn om in je 1e glance van je hardloop run te zien. Wat hebben jullie daar staan? Even wat punten die ik belangrijk vind:

1. ik loop long runs het liefst als soort interval van steeds 1 km. Dus elke km zie ik de data en na elke km begint weer een nieuwe ronde. Dus snelheid weer opnieuw en ook de afstand op nieuw
2. Wat ik van mijn vorige watch fijn vond is dat ik tempo (ik denk dat die watch je huidige tempo liet zien)/hartslag/ronde/totale tijd en afstand liet zien
3. Op een 2de glance zo ik kan iets van een overal scherm willen, dus hoeveel tijd ik totaal al loop, totale afstand en gemiddelde snelheid over elke 1km run
4. Mijn halve ga ik waarschijnlijk stabiel lopen op 1 tempo (zal zo rond de 5"50/6"00 liggen). Ultiem doel is natuurlijk binnen 2 uur, maar ik zou ook super trots zijn als dat 2u5/10min wordt). maar is er ook een datafield of glance die dit constant bijstelt? Dus dat je snel en makkelijk kan zien of je met het huidige tempo je doel haalt?

Ik had gister even getest met een interval schema waarbij ik ook min/max snelheden had ingevuld waarbinnen ik elke interval wilde lopen, maar dat werkte eerder storend. Ene moment zit je er iets onder, dan weer iets erboven en elke keer krijg je dat te horen voor je oortjes. Dus dat skip ik even en houd wel net zoals op mijn vorige watch zelf af en toe in de gaten of mijn tempo goed is. Ook had ik niks aan alle data die ik hoorde want ik had blijkbaar nog auto lap aan staan. En die rekende dus per 1km ipv mijn intervalletjes met 3 min rust daartussen. Dus dat gaf tijdens het lopen een heel vertekend beeld (gemiddelde tijden etc) maar na afloop klopte wel de data in Garmin. Daar werd netjes mijn zelf gemaakte interval getoond en bleek ik gewoon veelste snel te hebben gelopen (omdat ik niks kon met die auto lap info van Garmin). Ik heb auto lap gelijk uitgezegd en hopelijk laat de watch nu dus ook echt alleen maar de zaken zien en horen op basis van mijn ingestelde intervallen.

Ik wil alleen voorkomen dat ik straks op de halve, wat ik toch al spannend vind, constant moet scrollen op de watch om te zien of ik nog op schema lig.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 03-06-2024 11:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:11

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Kijk eens in de Connect IQ store naar de categorie "Data fields for runners".
Je stelt dan je scherm in op slechts één data field, en je kiest het geinstalleerde.

Zelf loop ik gewoonlijk met het All in One field: https://apps.garmin.com/a...ee-402b-95a4-a111e83d45e3

en voor wedstrijden Peter's Race Pacer https://apps.garmin.com/a...3-b4ef-63e2b5394e76?tid=2 waarbij je kan zien hoeveel voor of achter op je schema ligt

Jouw voorkeur vind je misschien terug bij : bvb https://apps.garmin.com/a...f1-4759-bc99-e9401ae54f8e
Hierbij is tegelijk je huidige snelheid en je voorbije rondesnelheid zichtbaar

Succes!

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Albi The Dragon schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:56:
Je stelt dan je scherm in op slechts één data field, en je kiest het geinstalleerde.

Zelf loop ik gewoonlijk met het All in One field: https://apps.garmin.com/a...ee-402b-95a4-a111e83d45e3

en voor wedstrijden Peter's Race Pacer https://apps.garmin.com/a...3-b4ef-63e2b5394e76?tid=2 waarbij je kan zien hoeveel voor of achter op je schema ligt

Jouw voorkeur vind je misschien terug bij : bvb https://apps.garmin.com/a...f1-4759-bc99-e9401ae54f8e

Succes!
Ow dit is gaaf! Je kan zelfs al voorgeprogrammeerde glances voor je run downloaden en inladen! Scheelt een hoop tweaken, thanks! Nu nog even kijken hoe ik die glances op de watch bij Run krijg... Edit: dit ook al gelukt, als ik het goed heb kan ik ze zelfs alle 3 op de watch zetten en tijdens de run kan je ze alle 3 ook inzien met up/down. Wat tof!

De Garmin watch wordt met de dag mooier zeg! Afgelopen weekend ook weer flink wat ingelezen met de handleiding en ik word echt razend enthousiast! En het eco systeem van Garmin valt best mee, als je er ff een weekje ofzo mee bezig bent heb je het zo door. Ik mis ook steeds minder de toffe AMOLED watchfaces die WearOS wel heeft, gewoon omdat de Garmin zoveel meer dingen biedt waar ik eigenlijk veel meer aan heb. En die paar standaard faces van Garmin zijn eigenlijk best OK.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 03-06-2024 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulC
Juancho schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:38:
Even advies gevraagd voor de mensen met een halve marathon ervaring en Garmin als maatje.
Voor de halve gebruik ik 1 scherm met Stamina om te zien hoever ik nog op het huidige tempo zou kunnen (kwestie van proberen zo optimaal mogelijk te eindigen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z925HgXWafUXuRt2U-lQs1jW5t0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewJihHAHpnU0ewWCpSj2hl9B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
PaulC schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:41:
[...]

Voor de halve gebruik ik 1 scherm met Stamina om te zien hoever ik nog op het huidige tempo zou kunnen (kwestie van proberen zo optimaal mogelijk te eindigen)
[Afbeelding]
Deze heb jezelf gemaakt denk ik? Zou je me de data velden eens af afbeelding kunnen sturen? Mag ook evt in PM 🙏

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaulC
Juancho schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:45:
[...]
Deze heb jezelf gemaakt denk ik? Zou je me de data velden eens af afbeelding kunnen sturen? Mag ook evt in PM 🙏
Ja
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaGjclgC6qrZA-leytx29y_47XE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9NmXsgbiOUdhz399rPJOCB0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dank je! Ik kan hem namaken tot veld 8, Stamina (Afstand). Deze staat tussen geen enkele categorie. Kan je aangeven waar ik deze kan vinden? Super bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
PatrickC schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:22:
[...]

Vanmorgen werkte het Morning Report weer als normaal. Gisteren dus wel het horloge een keertje opnieuw opgestart.
Bij ook, incl de daily suggested workout. Hopelijk werkt het mogelijk ook, anders zal ik reageren op de moderator die mij heeft aangeschreven in het EPIX topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:04

Investig8or

What goes up, could come down

PatrickC schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:22:
[...]

Goed om te horen! Bij mij ging het vanochtend juist weer niet met het touchscreen, beetje willekeurig.. :'). Zal ook maar weer eens opnieuw opstarten.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:26
Juancho schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:44:
[...]

Dank je! Ik kan hem namaken tot veld 8, Stamina (Afstand). Deze staat tussen geen enkele categorie. Kan je aangeven waar ik deze kan vinden? Super bedankt!
Stamina dataveld tijdens workout bestaat niet op FR265. Da's alleen voor FR965/Epix/Fenix.

[ Voor 16% gewijzigd door slow whoop op 03-06-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Succes!
Wat is daar zo speciaal aan? Het aantal datavelden wat op één scherm mag? Of kan hij ook dingen laten zien die een normaal Garmin scherm niet kan?
Ik kan nu tot zes en vind dat vaak al te druk om even in één oogopslag het juiste eruit te vissen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho

Succes!
Vreemd trouwens, ik kan maar 2 van de 3 instellen. Als ik All in One kies kan ik de running Data weer niet instellen. Gebruik ik die laatste wel en wil ik All in One ook toevoegen... kan die weer niet. Zit er een beperking aan het aantal van dit soort externe data screens ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
slow whoop schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:27:
[...]

Stamina dataveld tijdens workout bestaat niet op FR265. Da's alleen voor FR965/Epix/Fenix.
En is er ook geen alternatief voor de 265 om iets van een constant advies te krijgen of ik op de halve marathon als ik zo verder loop ook binnen x tijd binnen ben? Of vraag ik dan net iets te veel :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:26
Juancho schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:56:
[...]

En is er ook geen alternatief voor de 265 om iets van een constant advies te krijgen of ik op de halve marathon als ik zo verder loop ook binnen x tijd binnen ben? Of vraag ik dan net iets te veel :)
Volgens mij kan dat met PacePro (ook op FR265).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik raad race screen aan. https://apps.garmin.com/a...67-41a5-96dc-60634983fc93

Die kan je bij een wedstrijd ook 'ijken' op de kilometerborden (of mijlen) bij een wedstrijd en dan doet ie net of je op dat moment ook echt zover gelopen hebt, je eindtijd aanpassend enzo.

Geweldig scherm, ik gebruik m al sinds 2017.

Zie ook DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.com/2016/12/pacing-races-garmin.html

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
slow whoop schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:02:
[...]

Volgens mij kan dat met PacePro (ook op FR265).
Ah dit zat ff verstopt, had ik gemist. Ik kan hier idd mijn eigen halve marathon doel op instellen en deze naar de watch sturen. Ik denk dat ik het vooral belangrijk vind om snel te zien of ik nog op schema lig wbt mijn doeltijd en zoja/zonee, hoever je voor ligt op schema of juist hoever achter zodat je ook kan anticiperen hierop.

Al die andere dingen lijkt me niet direct nodig want ik wil ook vooral genieten van alles om mij heen (het is altijd 1 groot feest in de stad, veel bekenden etc). Dus ik ga de pacepro even verder uitzoeken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Poekie schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:13:
Ik raad race screen aan. https://apps.garmin.com/a...67-41a5-96dc-60634983fc93

Die kan je bij een wedstrijd ook 'ijken' op de kilometerborden (of mijlen) bij een wedstrijd en dan doet ie net of je op dat moment ook echt zover gelopen hebt, je eindtijd aanpassend enzo.

Geweldig scherm, ik gebruik m al sinds 2017.

Zie ook DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.com/2016/12/pacing-races-garmin.html
Ik kan deze ook niet installeren. Als ik de instructies volg en deze wil toevoegen staat de race screen niet in de connectIQ lijst, in de garmin connect wel maar voeg ik deze daar toe pakt het gegevens veld weer de All In One (die hierboven door iemand als tip gegeven werd). Ik heb het idee dat je maar 2 gegevensschermen van externen mag hebben?... Meer mensen last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 03-06-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:48
Juancho schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:52:
[...]
Ik heb het idee dat je maar 2 gegevensschermen van externen mag hebben?... Meer mensen last van?
Voor een Forerunner 265 klopt dat.
Maar dat kan je toch ook gewoon zelf googlen of opzoeken in de handleiding?
https://support.garmin.co...ntifier=886785&tab=topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hathi schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:21:
[...]

Volgens mij bij alle garmin horloges de limiet (in ieder geval ook bij mijn 955 solar en ook bij de fenixen, epixen, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:48
m0ridin schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:31:
[...]

Volgens mij bij alle garmin horloges de limiet (in ieder geval ook bij mijn 955 solar en ook bij de fenixen, epixen, etc).
Op m'n Epix ook inderdaad. Maar ik geloof dat er fietscomputers zijn van Garmin die er wel meer aan kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
Juancho schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:56:
[...]

Dat is voor jouw volgende Garmin. Upgrade van 265 naar 965 😎
Eerst deze volledig leren kennen en het maximale eruit halen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-06 14:15
Juancho schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:05:
[...]

Maar ik wil gewoon mn eigen metingen (dat is het meest betrouwbaar) vastleggen. Erg jammer dat er zoveel data in de Garmin app zit en kan maar een simpel opmerkingen veldje desnoods niet. Jammer, want dit lijken me toch ook best belangrijke dingen om mee te nemen. Gewicht is niet alles bepalend, centimeters die je verliest zegt veel meer.

Je kunt ze wel importeren, vanuit een csv-bestand.. Maar echt een fijne interface heeft Garmin daar idd niet voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hathi schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:21:
[...]

Dan snap ik dit niet en kan ik ook niet terug vinden in de handleiding.... 🤔. Beide schermen komen van dezelfde handeling af, namelijk hoe je zo'n extern gegevens veld moet invoegen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8xu14Wiyn__0k066N8n3DOZMgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jbgefM84Ykwt7vUvdQc7Fbtk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZO7CSloiMrPIWLTLrSx1-CHGoU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZlXXWPJitv2hqzbyKBhXTfK.jpg?f=fotoalbum_large

De hike 2v heb ik niet eens geïnstalleerd en de all in one staat niet op de watch maar wel op de app terwijl de boel gesynchroniseerd is. Heb de cache maar even gewist maar dat maakt niks uit. De handleiding klopt sowieso niet met de 265, andere schermen en stappen, maar dat terzijde.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 03-06-2024 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

La1974 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:42:
[...]

Waar waarschuw je ons nu voor? Wat heb je gedaan waardoor je accu stuk ging? Dat is me niet duidelijk.
Ik had mijn horloge afgedaan, niet uitgezet en een heel weekend lang thuis laten liggen.

Gene waar voor wil waarschuwen is dat het verstandig is om het horloge uit te zetten wanneer je hem af doet gezien die blijkbaar in keer de accu leeg kan trekken. Lithium accus kunnen niet goed tegen wanneer ze helemaal leeg worden getrokken. Waarschijnlijk had die van mij daardoor schade opgelopen doordat de accu heel weekend lang helemaal leeg was.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 03-06-2024 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:26
Het Battery Management System (BMS), wat iedere li-ion accu heeft, zou dit juist moeten voorkomen en het apparaat moeten afschakelen ruim voordat de accu echt leeg raakt. Zo werkt het bij je laptop, je telefoon en ook je horloge. Klinkt meer als een gevalletje pech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Juancho schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:52:
[...]

Ik kan deze ook niet installeren. Als ik de instructies volg en deze wil toevoegen staat de race screen niet in de connectIQ lijst, in de garmin connect wel maar voeg ik deze daar toe pakt het gegevens veld weer de All In One (die hierboven door iemand als tip gegeven werd). Ik heb het idee dat je maar 2 gegevensschermen van externen mag hebben?... Meer mensen last van?
Per activiteit (run/bike/walk/...) kun je inderdaad 2 ConnectIQ velden toevoegen. Vandaar ook de (0/2, 1/2, 2/2) die er onder staat. Dit staat zoals @Hathi ook al schreef ook gewoon in de gebruikershandleiding. Ook geeft je horloge dit gewoon aan dacht ik.

Race screen (en enkele andere ConnectIQ velden ook) kan dan vervolgens ook alleen op een '1 field' scherm, dus als je hebt gekozen voor een 2 of meer velden houdend scherm, kun je dit veld niet toevoegen.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 16:10
SlaadjeBla schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:34:
Het Battery Management System (BMS), wat iedere li-ion accu heeft, zou dit juist moeten voorkomen en het apparaat moeten afschakelen ruim voordat de accu echt leeg raakt. Zo werkt het bij je laptop, je telefoon en ook je horloge. Klinkt meer als een gevalletje pech.
Klopt, normaal gesproken moet dat schade aan het horloge voorkomen. Ik heb zelfs een Garmin Forerunner die helemaal niet uitgezet kan worden, dus als ik hem opgeladen heb moet hij zichzelf uitschakelen als de accu bijna leeg is.
Ook al is hij 16 jaar oud, hij houdt 't nog steeds behoorlijk lang uit.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Investig8or schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:18:
[...]

Goed om te horen! Bij mij ging het vanochtend juist weer niet met het touchscreen, beetje willekeurig.. :'). Zal ook maar weer eens opnieuw opstarten.
En vanmorgen werkte het weer niet. Dus wat je zegt… beetje willekeurig. Ik ga m’n horloge niet elke dag opnieuw opstarten. Hopelijk snel een fix van Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nog even advies gevraagd over interval training en je data screens. Ik moet straks weer een interval lopen en heb nog even al lopend wat data screens geprobeerd maar ik kom er nog niet helemaal uit. Wat ik voor mijn eigen gemaakte intervallen (via Garmin Connect) wil is dat elk item die ik toevoeg aan mijn training op zich staat en dat dus de teller weer op 0 komt qua tijd/tempo. Ik wil bij elk item gezien zien of ik goed op mijn doelen zit:

Als voorbeeld mijn interval van vandaag:

1. 10 min warmingup (ik wil zien of ik binnen mijn tempo marge loop)
2. 400m rennen en dat een 6x waarbij ik het tempo elke keer iets ophoog (hoeft niet perse op de watch, ik verhoog vaak met 5 sec). Ik wil hier dus bij elke 400m zien of mijn tempo goed is
3. herstel van 2 min (ik wil zien of ik binnen mijn tempo marge loop)
4. coolingdown van 5 min uitlopen (ik wil zien of ik binnen mijn tempo marge loop)

Ik krijg het nog niet voor elkaar dat ik van elk item de afstand/tempo/tijd zie. Ik heb autolap nu wel uitgezet maar de watch berekend het allemaal over 1 km terwijl het berekend moet worden over het item in mijn interval wat ik op dat moment loop. De teller wordt niet elke keer weer op 0 gezet. Iemand die mij kan vertellen welk data screen je moet opbouwen? Super bedankt alvast! Misschien doe ik zelf iets fout hoor (grote kans), maar ik heb al aardig wat lopen tweaken en doen maar krijg niet de juiste informatie op het scherm voor mijn intervallen...

Op basis van onderstaande video heb ik nu zijn interval screen gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoRJTsZdV7Z9JcyuOs__Imic1Nw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRTXumkBZnwgS2Snhy0rjOIJ.jpg?f=fotoalbum_large

YouTube: THE BEST GARMIN WATCH DATA SCREENS SETUP for every type of run - RAC...

[ Voor 55% gewijzigd door Juancho op 04-06-2024 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:49
Zojuist de Epix 47 MM Sapphire besteld in het wit.

Uiteindelijk niet voor de PRO gegaan vanwege een goede deal ik vond via Kaufland.de

Dan maar geen Gen 5 hartslagmeter en zaklamp ;). Voor de rest is het toestel identiek als ik het goed uitgezocht.

Via Kaufland.de werd het horloge aangeboden voor EUR 574,- via een reseller (NovaHora). Daar rechtstreeks besteld voor 539,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:53

Dazzler2120

FP ProMod
GSX-MAN schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:46:
Ik loop nu met een Garmin Instinct, waar ik in grote lijnen, maar niet honderd procent, tevreden over ben. Ik wil echter:
-Kaartnavigatie
-Meer waypoints
-Meer accuratesse in de afstandmeting

Wie heeft de gouden tip? Ik zit al naar de Fenix 7X Solar te kijken, want lekker groot met 51mm, maar wat een geld...
@GSX-MAN ff in dit topic over de horloge vraag
Het ligt eraan of je in het Garmin Eco-systeem wilt blijven of niet. Ik ben zelf enorm fan van Coros, mede door de langdurige batterijduur en het 'relatief' simpele feature-ontwerp (lees: Naast sporten weinig life-style features).

Ik heb zelf een Coros Apex Pro, waarmee ik tot ~30 uur aan activiteiten kan opnemen. In de praktijk doe ik ong 10 dagen met 1 batterijdagen als ik alle sensoren 24/7 aan laat staan (dus hartslag sensor volcontinu laat meten) en 2 +weken met 1 batterij lading wanneer ik slechts 1x in de 10 min een hartslag meting doe.
De GPS werkt goed, soms moet hij even lang 'nadenken' als ik lang geen reboot gedaan heb. Ik gebruik hem voor (lange) wandelingen en voor runs.

De Apex Pro 2 en de Vertix 2 zijn een doorontwikkeling hierop en bieden dezelfde functies, langere batterij duur en wat verbeterde hardware. Prijs is lager dan Garmin. Volgens mij zit je voor je feature-set in de Epix of de Fenix price-range te zoeken dan wanneer je bij de Garmins blijft?

Volgens mij scoort Coros goed op alle 3 die punten, dus wellicht iets om in de gaten te houden.

Edit: hier is bv een discussie op de Coros subreddit erover:
https://www.reddit.com/r/...n_fenix_7s_solar_saphire/
Uiteraard zullen resultaten daarvan wellicht wat biased zijn, maar je zou eens wat van dit soort vergelijkingen op kunnen zoeken en dan bepalen of de Garmin voor jou als voorbeeld de meerprijs waard is.

[ Voor 10% gewijzigd door Dazzler2120 op 04-06-2024 11:58 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 08:46

GSX-MAN

de/het/een

(jarig!)
Dazzler2120 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:55:
[...]

@GSX-MAN ff in dit topic over de horloge vraag
Het ligt eraan of je in het Garmin Eco-systeem wilt blijven of niet. Ik ben zelf enorm fan van Coros, mede door de langdurige batterijduur en het 'relatief' simpele feature-ontwerp (lees: Naast sporten weinig life-style features).

Ik heb zelf een Coros Apex Pro, waarmee ik tot ~30 uur aan activiteiten kan opnemen. In de praktijk doe ik ong 10 dagen met 1 batterijdagen als ik alle sensoren 24/7 aan laat staan (dus hartslag sensor volcontinu laat meten) en 2 +weken met 1 batterij lading wanneer ik slechts 1x in de 10 min een hartslag meting doe.
De GPS werkt goed, soms moet hij even lang 'nadenken' als ik lang geen reboot gedaan heb. Ik gebruik hem voor (lange) wandelingen en voor runs.

De Apex Pro 2 en de Vertix 2 zijn een doorontwikkeling hierop en bieden dezelfde functies, langere batterij duur en wat verbeterde hardware. Prijs is lager dan Garmin. Volgens mij zit je voor je feature-set in de Epix of de Fenix price-range te zoeken dan wanneer je bij de Garmins blijft?

Volgens mij scoort Coros goed op alle 3 die punten, dus wellicht iets om in de gaten te houden.

Edit: hier is bv een discussie op de Coros subreddit erover:
https://www.reddit.com/r/...n_fenix_7s_solar_saphire/
Uiteraard zullen resultaten daarvan wellicht wat biased zijn, maar je zou eens wat van dit soort vergelijkingen op kunnen zoeken en dan bepalen of de Garmin voor jou als voorbeeld de meerprijs waard is.
Corus heb ik via trail-running.eu ook goede dingen over gelezen. En ik heb inderdaad niet al die functies nodig die Garmin biedt. Maar ik vind het grote scherm van die Fenix wel weer aantrekkelijk.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
PatrickC schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:29:
[...]

En vanmorgen werkte het weer niet. Dus wat je zegt… beetje willekeurig. Ik ga m’n horloge niet elke dag opnieuw opstarten. Hopelijk snel een fix van Garmin.
Goed om te weten dan blijf ik nog even op 16.22. Heb geluk want ik heb horloge wel moeten updaten toen ik hem kreeg. En ik was aan het lezen over de Epix en las dus dat de nieuwe firmware mogelijke issus had. Toen automatisch updaten uitgezet en was eigenlijk vergeten dat weer aan te zetten ;)

Ik ga het marathon schema door Garmin met de daily workouts doen. Heb tijd genoeg om bij te sturen en weet wel ongeveer wat er nodig is.
Juancho schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:26:
Nog even advies gevraagd over interval training en je data screens. Ik moet straks weer een interval lopen en heb nog even al lopend wat data screens geprobeerd maar ik kom er nog niet helemaal uit. Wat ik voor mijn eigen gemaakte intervallen (via Garmin Connect) wil is dat elk item die ik toevoeg aan mijn training op zich staat en dat dus de teller weer op 0 komt qua tijd/tempo. Ik wil bij elk item gezien zien of ik goed op mijn doelen zit:

Als voorbeeld mijn interval van vandaag:

1. 10 min warmingup (ik wil zien of ik binnen mijn tempo marge loop)
2. 400m rennen en dat een 6x waarbij ik het tempo elke keer iets ophoog (hoeft niet perse op de watch, ik verhoog vaak met 5 sec). Ik wil hier dus bij elke 400m zien of mijn tempo goed is
3. herstel van 2 min (ik wil zien of ik binnen mijn tempo marge loop)
4. coolingdown van 5 min uitlopen (ik wil zien of ik binnen mijn tempo marge loop)

Ik krijg het nog niet voor elkaar dat ik van elk item de afstand/tempo/tijd zie. Ik heb autolap nu wel uitgezet maar de watch berekend het allemaal over 1 km terwijl het berekend moet worden over het item in mijn interval wat ik op dat moment loop. De teller wordt niet elke keer weer op 0 gezet. Iemand die mij kan vertellen welk data screen je moet opbouwen? Super bedankt alvast! Misschien doe ik zelf iets fout hoor (grote kans), maar ik heb al aardig wat lopen tweaken en doen maar krijg niet de juiste informatie op het scherm voor mijn intervallen...

Op basis van onderstaande video heb ik nu zijn interval screen gemaakt:

[Afbeelding]

YouTube: THE BEST GARMIN WATCH DATA SCREENS SETUP for every type of run - RAC...
Als het goed is kun je in de conect app of website de verschillende items met of zonder doelen aangeven. Dus eerst een warming up van xx minuten of 2 km of zonder doel en met de lap button door naar de volgende stap, dan je intervallen instellen met herstel en cooldown. Elk item zal zo ook getagd worden in Garmin en kan je dan achteraf bekijken of je de tempo's/afstanden/hartslag/etc. hebt behaald. Op je horloge zou ik dan één scherm maken met totale tijd en afstand gem tempo en hartslag als je da twilt. Zodat je die altijd hebt ook als je geen intervallen ofzo loopt.
En dan op een 2e of 3e scherm data die bij de interval hoort dus lappace/lapafstand/lapHR etc. Die data veranderen als het goed per item, mits je in de training naar ene ander item gaat zoals interval via LAP knop of tijd/afstand/etc.
Wat ik doe bij een nieuw horloge is gewoon activiteiten starten en kijken wat er gebeurt en die dan weggooien ipv opslaan. Echte activiteiten wil ik zo min mogelijk klooien met mijn horloge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

(jarig!)
GSX-MAN schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:17:
[...]

Corus heb ik via trail-running.eu ook goede dingen over gelezen. En ik heb inderdaad niet al die functies nodig die Garmin biedt. Maar ik vind het grote scherm van die Fenix wel weer aantrekkelijk.
Aan de andere kant: is de daadwerkelijke schermgrootte voor de meeste types niet gewoon gelijk, ondanks verschillende kastgroottes?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
xray79 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:25:
Als het goed is kun je in de conect app of website de verschillende items met of zonder doelen aangeven. Dus eerst een warming up van xx minuten of 2 km of zonder doel en met de lap button door naar de volgende stap, dan je intervallen instellen met herstel en cooldown. Elk item zal zo ook getagd worden in Garmin en kan je dan achteraf bekijken of je de tempo's/afstanden/hartslag/etc. hebt behaald. Op je horloge zou ik dan één scherm maken met totale tijd en afstand gem tempo en hartslag als je da twilt. Zodat je die altijd hebt ook als je geen intervallen ofzo loopt.
En dan op een 2e of 3e scherm data die bij de interval hoort dus lappace/lapafstand/lapHR etc. Die data veranderen als het goed per item, mits je in de training naar ene ander item gaat zoals interval via LAP knop of tijd/afstand/etc.
Wat ik doe bij een nieuw horloge is gewoon activiteiten starten en kijken wat er gebeurt en die dan weggooien ipv opslaan. Echte activiteiten wil ik zo min mogelijk klooien met mijn horloge :P
Dank je! Ik heb idd via de Garmin portal een mooi interval schema gemaakt. Voor alles een stap (in totaal dus 4 stappen: warmingup en coolingdown 1x en daar tussen een herhaling van 400m rennen en 2 min rust.

Ik wil juist GEEN autolap of dat ik zelf op de lap knop moet drukken, ik wil gewoon dat de watch na elke 400m weer op nul start en ook na elke 2 min rust ook weer op nul start. Tempo kan ik dan zelf bepalen.

Ik ga straks dat scherm maar eens testen met mijn interval en kijken of het nu doet en toont wat ik wil.

Wbt de halve marathon, ik heb die Peters Race Pacer tijdens de middag wandeling even aangezet en die is preces wat ik zocht voor de halve straks! In 1 overzicht je tempo, je kan snel zien of je ingestelde doel qua tijd haalbaar is en blijft (zelfs in kleurtjes!) en wat de verwachte run tijd nog is in je tempo. Echt top, werkt ook heel motiverend! Ben nu al fan van Garmin _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

(jarig!)
Nog even in wat merken gedoken: Coros en Amazfit worden op Trail-running.eu erg positief beoordeeld. Maar dat blijken beide Chinese bedrijven te zijn. En natuurlijk, veel niet-Chinese bedrijven laten ook in China produceren. Maar als ik de keuze heb de Chinese economie niet te steunen, probeer ik dat.

Dus terug naar Garmin. En nog maar eens kijken en passen in een fysieke winkel.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:26
Drossie schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 03:42:
[...]

Neen. Geen antwoord gekregen. Ik vind geen gelijkaardige problemen op Facebook of via de zoekmachine. Vreemd...
Ik erger mijzelf er dood aan, dus ik ben nog eens gaan zoeken. Dit lijkt iets te doen. Staat Connect hier bij jou erbij? Te vinden onder Apps>Toestemmingen>Automatisch starten op de achtergrond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F02IxSjruAQZZv__hGnOxcm97Lg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gzkApwi5iOYCcchvZ9pXMcj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:16
kepler schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:04:
Ik heb een Garmin Fenix 7 Pro, en ik zou graag willen dat het horloge de DND stand van de telefoon volgt. Helaas heb ik nog geen oplossing kunnen vinden... Probleem is dat als de telefoon op DND staat komen de meldingen nog door op mijn Garmin.

Alleen als de Garmin zelf in DND staat dan werkt het wel, maar dat is niet supersnel in te stellen.

Reden dat ik het wil is dat ik een nieuwe telefoon heb die automatisch op DND gaat als je hem ondersteboven neerlegt. Superhandig tijdens meetings of als ik me wil concentreren, plus dat ik ook kan instellen dat bepaalde belletjes (zoals de opvang of mn vriendin) er wel doorheen komen.

Maar ik heb een tijdje gezocht op het internet, maar nog geen oplossing gevonden... Heeft iemand hier een oplossing?
"

I don't know if the venu is the same, but on my forerunner, I allow "smart notifications" during do-not-disturb in the garmin Connect app. I then use my phone's do-not-disturb mode to silence all notifications except for alarms and texts/calls from my family. If a call from my family comes in, it goes to the watch but emails,app alerts,etc are silenced on the phone and don't go to the watch during do-not-disturb hours.

I'm connecting via Bluetooth only, with no cell service on the watch itself. This setup might not work if your watch is connected to cell service directly."
https://www.reddit.com/r/GarminWatches/comments/18xk2jp/set_exceptions_for_calls_during_sleep_for_waking/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
Juancho schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:37:
[...]

Dank je! Ik heb idd via de Garmin portal een mooi interval schema gemaakt. Voor alles een stap (in totaal dus 4 stappen: warmingup en coolingdown 1x en daar tussen een herhaling van 400m rennen en 2 min rust.

Ik wil juist GEEN autolap of dat ik zelf op de lap knop moet drukken, ik wil gewoon dat de watch na elke 400m weer op nul start en ook na elke 2 min rust ook weer op nul start. Tempo kan ik dan zelf bepalen.

Ik ga straks dat scherm maar eens testen met mijn interval en kijken of het nu doet en toont wat ik wil.

Wbt de halve marathon, ik heb die Peters Race Pacer tijdens de middag wandeling even aangezet en die is preces wat ik zocht voor de halve straks! In 1 overzicht je tempo, je kan snel zien of je ingestelde doel qua tijd haalbaar is en blijft (zelfs in kleurtjes!) en wat de verwachte run tijd nog is in je tempo. Echt top, werkt ook heel motiverend! Ben nu al fan van Garmin _/-\o_
Als je de 4 stappen goed hebt opgezet springt je horloge automatisch naar nul en zie je die stappen terug in de app/webpagina. Je kan dan filteren op alleen de interval mocht je er heel veel doen.

Ik ga nu even mijn daily workout van morgen doen die het horloge gepland heeft. Heb nu eigenlijk herstel omdat ik laat in bed lag gisteren (verkouden/hoestende zoon) maar heb daar morgen geen tijd voor dus doe nu de drempelloop wel. Benieuwd hoe het algoritme daarmee omgaat :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
GSX-MAN schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:10:
Nog even in wat merken gedoken: Coros en Amazfit worden op Trail-running.eu erg positief beoordeeld. Maar dat blijken beide Chinese bedrijven te zijn. En natuurlijk, veel niet-Chinese bedrijven laten ook in China produceren. Maar als ik de keuze heb de Chinese economie niet te steunen, probeer ik dat.

Dus terug naar Garmin. En nog maar eens kijken en passen in een fysieke winkel.
Als je gewoon een heel stoer horloge wil, een beest van een horloge zeg maar, ja, dan is de 7x echt de beste qua looks. (en het hele Garmin eco-systeem erachter) Amazfit ver weg van blijven. Dat die site die als positief beschouwt neem ik trail-running.eu al niet meer serieus. Als je net begint en nog niets weet van wat een horloge moet kunnen is die Amazfit een leuk hebbedingetje. Maar meer wordt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:28
walterworld schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:21:
[...]

"

I don't know if the venu is the same, but on my forerunner, I allow "smart notifications" during do-not-disturb in the garmin Connect app. I then use my phone's do-not-disturb mode to silence all notifications except for alarms and texts/calls from my family. If a call from my family comes in, it goes to the watch but emails,app alerts,etc are silenced on the phone and don't go to the watch during do-not-disturb hours.

I'm connecting via Bluetooth only, with no cell service on the watch itself. This setup might not work if your watch is connected to cell service directly."
https://www.reddit.com/r/GarminWatches/comments/18xk2jp/set_exceptions_for_calls_during_sleep_for_waking/
Dat werkt dus niet op mijn Pixel, want de Garmin pikt blijkbaar ergens anders de notificaties op en stuurt die alsnog door naar de watch als mn telefoon op DND staat. Op mijn telefoon zie ik helemaal niks binnenkomen, maar dus wel op mn Garmin horloge :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
xray79 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:39:
[...]

Als je de 4 stappen goed hebt opgezet springt je horloge automatisch naar nul en zie je die stappen terug in de app/webpagina. Je kan dan filteren op alleen de interval mocht je er heel veel doen.
Het ging idd goed! Zolang je auto lap maar uit hebt staan. Na de warming-up stond de teller weer op 0, elke 400m stonden de tellers weer op 0 en ook na elke 2 min rust weer op 0. Top voor interval! Ik zou dit ook kunnen gebruiken voor m'n halve marathon, gewoon een interval van 21*1km maken 😁. Met die andere kant en klare view als soort coach/motivator die constant in de gaten houdt of je je doel haalt of juist niet.

Pagina: 1 ... 289 ... 318 Laatste