Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 288 ... 318 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzie79
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:47
Megupe schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:48:
[...]

Mocht iemand zijn epix 2 (of fenix 7) nog niet geupdate hebben naar 17.20 adviseer ik daarmee nog ff te wachten. Als goed is is de update ook on hold gezet.

Bij mij zelf is een issue dat de daily suggested workouts crasht. Die kan ik alleen herstellen door mijn horloge te herstarten.
Bij mij op de epix 2/17.20 waren de daily suggested workouts niet meer zichtbaar als ik er eentje had uitgevoerd. Bij 17.22 (B ) lijkt het nu wel terug normaal te werken (ook al staat er niets van in de changelog). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-06 14:15
Hm, interessant. Ik zie wel gewoon suggested workouts en kan ook door de lijst van suggesties voor de komende dagen heenscrollen. Wanneer zou de watch crashen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:44
Bij het handmatig selecteren van de daily workout op de horloge (in Training menu- workoutbibliotheek- dagelijkse suggesties) volgt inderdaad een crash op mijn Fenix7. :-(

Echter vanochtend mij daily run gedaan via de selectie van Hardlopen en dan de workout die klaar stond in mijn schema. Dit gaat goed.:-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Fred13 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:44:
Bij het handmatig selecteren van de daily workout op de horloge (in Training menu- workoutbibliotheek- dagelijkse suggesties) volgt inderdaad een crash op mijn Fenix7. :-(

Echter vanochtend mij daily run gedaan via de selectie van Hardlopen en dan de workout die klaar stond in mijn schema. Dit gaat goed.:-)
hm, via de beschreven manier kan ik nog wel de workout aanklikken en zien wat 'ie van plan is en 'm ook daadwerkelijk starten dus ik denk niet dat ik dat probleem heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzie79
Tazzie79 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:27:
[...]

Bij mij op de epix 2/17.20 waren de daily suggested workouts niet meer zichtbaar als ik er eentje had uitgevoerd. Bij 17.22 (B ) lijkt het nu wel terug normaal te werken (ook al staat er niets van in de changelog). :?
Te vroeg gejuicht... |:(
Als ik nu naar Training > Workoutbibiliotheek> dagelijkse suggesties ga, kan ik niet meer doorklikken op Planoverzicht (daarnet vreemd genoeg nog wel). :-(
Enkel na herstarten kan ik de lijst terug raadplegen, en wordt de dagelijkse suggestie ook voorgesteld bij het starten van een loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
We hebben 't over deze manier toch?

YouTube: DSW Fenix 7x SS v17.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzie79
Ik selecteer eerst de activiteit (lopen of trail run) en selecteer dan de training, maar het zal vermoedelijk op hetzelfde neerkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:36
Ik start doorgaans met de activiteit hardlopen en selecteer dan de daily suggested workout.
Aangezien ik het horloge al opnieuw gestart heb kan ik niet testen of via de workout methode zoals het youtube filmpje wel zou werken.

Maar de DSW komt nu ook niet meer voor in mijn morning report en als ik de kalender glance open crasht die ook een keer ik terug op het home screen (voordat ik opnieuw start).

Ik heb nu herstel uit mijn ochtendrapport gehaald, misschien dat dit wel de boosdoener was (deze optie bestaat pas sinds 17.20 volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ik heb morning report al tijden uitstaan idd. Irriteert me vaak mateloos als ik net voor het wakker worden wil zien hoe laat het is

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ascent schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:37:
Ik heb morning report al tijden uitstaan idd. Irriteert me vaak mateloos als ik net voor het wakker worden wil zien hoe laat het is
Die begrijp ik niet. Hoezo kun je dat dan niet zien? Tijd staat toch gewoon op je horloge?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Maar= als je morning report aanstaat en je drukt op de lichtknop doet dat geen licht maar iets anders, or niks.. ofzo. Tenminste, vorig jaar wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:03:
Maar= als je morning report aanstaat en je drukt op de lichtknop doet dat geen licht maar iets anders, or niks.. ofzo. Tenminste, vorig jaar wel
Vreemd… dat werkt gewoon normaal bij mij sinds het morning report beschikbaar kwam op mijn Epix (gen 2).

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:35
ascent schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:37:
ik kijk meestal pas op mijn horloge nadat ik wakker ben geworden :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Prulleman schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:46:
[...]

ik kijk meestal pas op mijn horloge nadat ik wakker ben geworden :+
Ik word nog wel eens wakker voor de wekker en dan wil ik even checken of 't zin heeft om weer om te draaien of niet. Als er dan al een morning report staat, gaat 't backlight niet aan als je op de knop drukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 11:35
ascent schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:48:
[...]

Ik word nog wel eens wakker voor de wekker en dan wil ik even checken of 't zin heeft om weer om te draaien of niet. Als er dan al een morning report staat, gaat 't backlight niet aan als je op de knop drukt
het is niet dat ik je niet begreep, het klopte alleen niet helemaal hoe het het zegt.. voor je wakker wordt slaap je nog, de meeste mensen kunnen geen klok kijken tijdens het slapen.. ik vond het wel een grapje waard ;)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Haha sorry, ik las er straal overheen. Haha :) ik zou de morning report wel weer eens een kans kunnen geven maar als het nu weer mogelijk eoa bug triggert mis ik er niet zoveel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raw Demin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:12
Ik wilde dus een heel verhaal typen over dat ik nu een Polar Grit X Pro heb en twijfel of het nuttig is om deze te vervangen voor een ander. Maar tijdens het zoeken, wikken, wegen, kwam ik op de ING site een aanbieding tegen. En i.c.m. vakantiegeld klikte ik per ongeluk op bestellen :$

Al sinds een jaar of 15 fanatiek gebruiker van diverse Polar horloges, maar ergens krijg ik toch steeds meer het idee dat ik 'iets' mis, en over 'moet' stappen naar Garmin.
Al tig keer gekeken ook, maar de hoeveelheid bomen in het Garminbos maken het echt (bijna) onmogelijk om een 'de perfecte keus' te maken.

Ik ben echt cijfertjes/statistiekengeil, dus hoe meer hoe beter.
Ook ben ik een kluns/lomp een beetje onhandig, dus al die schattige plastic horloges doen het niet zo heel lang bij mij. (ja, JIJ Polar Pacer :( )
GPS/kompas moet secuur zijn.
Batterij moet het een beetje volhouden.
Routes zijn een must.
Meldingen van mijn telefoon zijn niet zo belangrijk, maar ik merk wel dat ik ze zeer waardeer.

Voor de rest boeit al die extra poespas (muziek, nfc betalen, bellen, ongevaldetectie, bellen, touchscreen) me weinig. Ik hou vooral van simpel, en absoluut geen geluidjes/trillingen (of tenminste uit kunnen zetten).

Nouja, ik dacht dus een van de Forerunner series, maar de Garmin site blijft me maar richting de Fenix duwen.

Goed verhaal allemaal, maar de 965 komt mijn kant op O-)

(Toch nog klein puntje van onzekerheid, heb ik de 'juistje' keuze gemaakt, of zegt iemand nu echt van: "JEZUS JONGEN, wat koop je nou?!")

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:36
Raw Demin schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:09:
Ik wilde dus een heel verhaal typen over dat ik nu een Polar Grit X Pro heb en twijfel of het nuttig is om deze te vervangen voor een ander. Maar tijdens het zoeken, wikken, wegen, kwam ik op de ING site een aanbieding tegen. En i.c.m. vakantiegeld klikte ik per ongeluk op bestellen :$

Al sinds een jaar of 15 fanatiek gebruiker van diverse Polar horloges, maar ergens krijg ik toch steeds meer het idee dat ik 'iets' mis, en over 'moet' stappen naar Garmin.
Al tig keer gekeken ook, maar de hoeveelheid bomen in het Garminbos maken het echt (bijna) onmogelijk om een 'de perfecte keus' te maken.

Ook ben ik een kluns/lomp een beetje onhandig, dus al die schattige plastic horloges doen het niet zo heel lang bij mij. (ja, JIJ Polar Pacer :( )
Routes zijn een must.
Meldingen van mijn telefoon zijn niet zo belangrijk, maar ik merk wel dat ik ze zeer waardeer.

Voor de rest boeit al die extra poespas (muziek, nfc betalen, bellen, ongevaldetectie, bellen, touchscreen) me weinig. Ik hou vooral van simpel, en absoluut geen geluidjes/trillingen (of tenminste uit kunnen zetten).

Nouja, ik dacht dus een van de Forerunner series, maar de Garmin site blijft me maar richting de Fenix duwen.

(Toch nog klein puntje van onzekerheid, heb ik de 'juistje' keuze gemaakt, of zegt iemand nu echt van: "JEZUS JONGEN, wat koop je nou?!")
volgens mij prima keuze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raw Demin schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:09:

Routes zijn een must.

JEZUS JONGEN, wat koop je nou?!") 7(8)7

Maar alle gekheid op een stokje… de Forerunner 9xx serie is vaak omschreven als de plastic Fenix (toen de Epix Gen2 nog niet bestond). Je schrijft dat je geen plastic horloge meer wilt, dus waarom dan geen Fenix of Epix kopen? Nu wil ik hier niet mee beweren dat de FR965 een plastic prulletje is… verre van dat… maar robuuster zijn een Fenix of Epix natuurlijk wel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raw Demin
PatrickC schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:42:
[...]

JEZUS JONGEN, wat koop je nou?!") 7(8)7

Maar alle gekheid op een stokje… de Forerunner 9xx serie is vaak omschreven als de plastic Fenix (toen de Epix Gen2 nog niet bestond). Je schrijft dat je geen plastic horloge meer wilt, dus waarom dan geen Fenix of Epix kopen? Nu wil ik hier niet mee beweren dat de FR965 een plastic prulletje is… verre van dat… maar robuuster zijn een Fenix of Epix natuurlijk wel. 8)
En bedankt haha, nu ga ik wéér denken en malen B)
Nouja, morgen schijnt hij binnen te komen, eens voelen hoe plastic hij aanvoelt. Volgens de website heeft ie een Titanium sierrand, en Corning® Gorilla® Glass DX, dus dat zou al een hoop moeten schelen :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:29
Raw Demin schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:04:
[...]

Nouja, morgen schijnt hij binnen te komen, eens voelen hoe plastic hij aanvoelt. Volgens de website heeft ie een Titanium sierrand, en Corning® Gorilla® Glass DX, dus dat zou al een hoop moeten schelen :7
De 965 is een fijn apparaat. Met gorilla glass ben je al een heel eind. Zo heb ik het ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raw Demin schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:04:
[...]

Haha… sorry!

Ik heb zelf 4 jaar een FR645M gehad… was nog zo goed als nieuw na die 4 jaar! Maar je las ook van gebruikers waarbij het bandje afbrak (het deel van de horloge kast waar het bandje vast zit brak af). Maar bij de FR9xx serie heb ik dat soort berichten niet voorbij zien komen. Maar… het blijft plastic. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:02
Hier ook dit jaar mijn FR935 na 6 of 7 jaar pas ingeruild voor de nieuwe Epix. Buiten een kleine kras in het scherm door van een rots te donderen die je alleen ziet als je het klokje in de goeie richting houdt, is die ook nog als nieuw. Alleen maar vervangen omdat ik de Epix Gen 2 kreeg voor m’n verjaardag (en het ging bij mij ook tussen de 965 en de Epix, beide zouden me even blij hebben gemaakt).

Je hoeft er geen spijt van te krijgen, ga je echt veel plezier aan hebben. En zelfs al komt over 3 weken of zo de 975 uit, zo is er altijd iets. Vooral van genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

InZane schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:23:
[...]

De 965 doet inderdaad 'maar' 31 uur op GPS :+

Op smartwatch mode gaat de 965 trouwens langer mee dan de 955: 23 dagen vs 15 dagen.
Voor mij was juist het OLED scherm wél een reden om voor de 965 te gaan (naast dat m'n Fenix 6 kapot was en de 965 voor een prima prijs te koop was/is bij de ING renteshop). Garmin heeft 't best goed voor mekaar gekregen om de batterijduur er niet al te erg onder te laten lijden.

Maar excusez, dit hoort eigenlijk in een ander topic thuis :)
Hoorde inderdaad in een ander topic, maar damn, je hebt gelijk. Ik weet helaas niet meer waar, maar ergens had ik gezien dat de 965 maar half zo lang met de batterij deed als de 955. Daar klopt dus niks van...

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Drossie schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:54:
Even een vraagje over de Garmin Vivoactive 5.
Mijn vrouw heeft er zo eentje sinds een maand of 2. Probleem is dat het horloge nadat ze uit bereik geweest is van haar telefoon, het horloge niet opnieuw verbinding maakt met haar gsm wanneer ze opnieuw in elkaars bereik komen. Ze moet telkens opnieuw de Garmin Connect app manueel openen om de verbinding opnieuw tot stand te brengen.
Hoe komt dat?
Ik heb de al ingesteld dat de app niet gaat sluimeren, maar dat helpt niet.
Ben je hier nog verder mee gekomen? Ik loop hier zelf ook tegenaan sinds een paar weken. Zelf de Connect weer opstarten en dan blijft de verbinding weer een paar uur goed. Forerunner 955 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-06 21:54
vinom schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:00:
[...]

Ben je hier nog verder mee gekomen? Ik loop hier zelf ook tegenaan sinds een paar weken. Zelf de Connect weer opstarten en dan blijft de verbinding weer een paar uur goed. Forerunner 955 hier.
Neen. Geen antwoord gekregen. Ik vind geen gelijkaardige problemen op Facebook of via de zoekmachine. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drossie schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 03:42:
[...]

Neen. Geen antwoord gekregen. Ik vind geen gelijkaardige problemen op Facebook of via de zoekmachine. Vreemd...
Op het officiële Garmin forum kan ik één recente post vinden met problemen mbt BT connecties, met maar 3 reacties en geen oplossing.
https://forums.garmin.com...and-reconnecting-to-phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:28
Ik heb een Garmin Fenix 7 Pro, en ik zou graag willen dat het horloge de DND stand van de telefoon volgt. Helaas heb ik nog geen oplossing kunnen vinden... Probleem is dat als de telefoon op DND staat komen de meldingen nog door op mijn Garmin.

Alleen als de Garmin zelf in DND staat dan werkt het wel, maar dat is niet supersnel in te stellen.

Reden dat ik het wil is dat ik een nieuwe telefoon heb die automatisch op DND gaat als je hem ondersteboven neerlegt. Superhandig tijdens meetings of als ik me wil concentreren, plus dat ik ook kan instellen dat bepaalde belletjes (zoals de opvang of mn vriendin) er wel doorheen komen.

Maar ik heb een tijdje gezocht op het internet, maar nog geen oplossing gevonden... Heeft iemand hier een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
kepler schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:04:
Ik heb een Garmin Fenix 7 Pro, en ik zou graag willen dat het horloge de DND stand van de telefoon volgt. Helaas heb ik nog geen oplossing kunnen vinden... Probleem is dat als de telefoon op DND staat komen de meldingen nog door op mijn Garmin.

Alleen als de Garmin zelf in DND staat dan werkt het wel, maar dat is niet supersnel in te stellen.

Reden dat ik het wil is dat ik een nieuwe telefoon heb die automatisch op DND gaat als je hem ondersteboven neerlegt. Superhandig tijdens meetings of als ik me wil concentreren, plus dat ik ook kan instellen dat bepaalde belletjes (zoals de opvang of mn vriendin) er wel doorheen komen.

Maar ik heb een tijdje gezocht op het internet, maar nog geen oplossing gevonden... Heeft iemand hier een oplossing?
Je kunt met routines de wifi en 4g uitzetten als je je telefoon flipt; de lompste manier om te voorkomen dat de meldingen aankomen.. ik ben zelf ook benieuwd naar een snellere manier. Ook een manier voor "set dnd voor 1 uur" op mn Garmin zou een mooie optie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
ascent schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:09:
[...]

Je kunt met routines de wifi en 4g uitzetten als je je telefoon flipt; de lompste manier om te voorkomen dat de meldingen aankomen.. ik ben zelf ook benieuwd naar een snellere manier. Ook een manier voor "set dnd voor 1 uur" op mn Garmin zou een mooie optie zijn
Het voornaamste is dat ik eigenlijk die uitzonderingen wel wil toestaan, als de opvang of mijn vriendin overdag belt dan is er meestal iets aan de hand en wil ik dus wel (altijd) bereikbaar zijn. Dat werkt prima op de telefoon, maar de Garmin kopieert dus niet die settings... Het is een luxe probleem, maar toch ;)

Volgens mij kan de DND ook onder een sneltoets zetten op de Garmin, maar die vergeet ik vast weer uit te zetten en die telefoontjes komen dan ook niet door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Kan je geen hotkey instellen?
Dat heb ik zo gedaan, dan is het een knop eventjes ingedrukt houden en boem DND staat aan. Of is dat niet supersnel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:08
Hoi allen,

Vraagje. Ik gebruik al een paar jaar een Samsung smartwatch voor zowel sporten bij houden (hardlopen/tennis/padel) icm looks en smartwatch functies. Ik ben al een tijdje druk aan het trainen voor een halve marathon en wordt daarin ook geholpen door een soort van hardloop coach (goede vriend). Hij checkt m'n tijden, data en past het training schema daarop aan. Nou klopt de data van de smartwatch eigenlijk totaal niet. Hartslag zones, maximale hartslag met een run etc, het slaat eigenlijk nergens op. Goed, daar staat Samsung ook niet om bekend 😁.

Omdat ik na de halve marathon wel door wil met hardlopen wil ik graag betrouwbare data zodat je ook verder kan ontwikkelen. Ik ben even in de Garmin Forerunner 265 gedoken en volgens mij is dat een hele goede watch voor mijn sport doeleinden maar ook gewoon een hele mooie watch om je pols buiten het sporten om.

Klopt dit beeld ene beetje? Ik heb zelf nooit een Garmin gehad overigens. Heb wel een paar eisen maar volgens mij zit dat wel goed bij deze watch. Namelijk offline Spotify via de watch kunnen luisteren, wat leuke watch faces, een store met apps als Strava of dat de sport app van Garmin geïntegreerd is met Strava, mogelijkheden voor andere bandjes, ingebouwde GPS etc. En ik loop veel intervallen met soms 4 soorten qua tempo dus die wil ik graag easy via een interval programma kunnen instellen. Mijn huidige Samsung galaxy watch 6 classic kan dit wel met hun eigen sport app maar dit gaat maar tot 2 aparte soorten loop per interval. Dit is te beperkt voor mij.

Kortom mensen die deze watch gebruiken en mij hier wat meer over kunnen vertellen? Thanks! 🙏

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 25-05-2024 11:48 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-06 22:16
Super horloge; het enige wat mij niet lukt (en blijkbaar echt moeilijk in te stellen is) is muziek/podcasts offline beluisteren via het horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Juancho De FR265 is dan een prima keus en kan alles wat je vraag. Integratie met Strava gaat trouwens via je Garmin Connect account, wat je koppelt aan Strava. Het horloge heeft daar verder niet zo veel mee te maken, op één punt na… Strava live segmenten. De FR265 ondersteunt dat niet volgens mij, maar heb je dat nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:19
Op mijn epix werkt Playrun als app prima voor het syncen van podcasts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Ik luister podcasts via Spotify, gaat ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
PatrickC schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:13:
@Juancho De FR265 is dan een prima keus en kan alles wat je vraag. Integratie met Strava gaat trouwens via je Garmin Connect account, wat je koppelt aan Strava. Het horloge heeft daar verder niet zo veel mee te maken, op één punt na… Strava live segmenten. De FR265 ondersteunt dat niet volgens mij, maar heb je dat nodig?
Nee dat is voor mij niet direct nodig. Daar heb je toch ook een betaalde versie van Strava voor nodig (wat ik niet heb)? Ik wil gewoon een overal betere en betrouwbare watch waar ik het hardlopen beter mee kan tracken en dus kan verbeteren. De Samsung is te beperkt qua bijv. intervallen instellen en is gewoon niet betrouwbaar genoeg, dat is echt een smartwatch en eigenlijk geen sportwatch. En dat is prima hoor, verder een heel mooi en fijn ding. Maar ondertussen zijn die van Garmin ook zover dat ze mooie schermen en looks hebben wat ik ook belangrijk vind. Ik draag de watch dan namelijk ook gewoon buiten het sporten om. En dan wil je toch een leuk klokje om je pols die ondertussen wel allemaal data verzamelt voor je training later die dag of gewoon stappen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ik vond de Fenix de mooiste (met MIP) die ik ook gewoon kon dragen, ik gebruik niet alle functies (wie wel) maar het moet er ook een beetje leuk uitzien idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juancho schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:18:
[...]

Nee dat is voor mij niet direct nodig. Daar heb je toch ook een betaalde versie van Strava voor nodig (wat ik niet heb)? Ik wil gewoon een overal betere en betrouwbare watch waar ik het hardlopen beter mee kan tracken en dus kan verbeteren. De Samsung is te beperkt qua bijv. intervallen instellen en is gewoon niet betrouwbaar genoeg, dat is echt een smartwatch en eigenlijk geen sportwatch. En dat is prima hoor, verder een heel mooi en fijn ding. Maar ondertussen zijn die van Garmin ook zover dat ze mooie schermen en looks hebben wat ik ook belangrijk vind. Ik draag de watch dan namelijk ook gewoon buiten het sporten om. En dan wil je toch een leuk klokje om je pols die ondertussen wel allemaal data verzamelt voor je training later die dag of gewoon stappen etc.
Strava live segments is inderdaad een Strava premium functie.

Nog wel even een kanttekening… je noemt intervallen regelmatig… aangezien dan vaak de hartslag veel meer en sneller fluctueert, kan het zijn dat deze minder nauwkeurig is via een horloge. Soms valt het mee, soms valt het tegen. Ik zelf gebruik een losse hartslagmeter (Polar Verity Sense) bij mijn Epix gen2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
PatrickC schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:46:
[...]

Strava live segments is inderdaad een Strava premium functie.
Je kunt de segments ook downloaden en handmatig op de garmin zetten. Je krijgt dan alleen geen up2date updates meer bij 't synchroniseren maar je ziet wel wat je eigen efforts zijn en daar kun je op racen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:40
kepler schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:04:
Light even vasthouden en dan tikje op het 'niet storen'-icoon? :?

En anders inderdaad een sneltoets instellen zoals @BigWillem89 al voorstelt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
ik snap @kepler wel; het is gewoon fijn als alles met elkaar volgt. Tuurlijk kun je relatief vlot je horloge op DND zetten en tuurlijk kun je 'm daar (als je er aan denkt) weer vanaf halen, maar als 'ie je horloge zou volgen is 'r 1 ding minder om telkens te blijven doen. Simpele en overbodige handelingen wegautomatiseren is mooi. Als de garmin connect app widgets of intents zou hebben voor 't in- en uitschakelen van meldingen is 'r nog wel eea mee te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:48

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@Hartloper Heb je het over de 265 of een ander horloge?

Ik heb zelf een 245M en kan podcasts toevoegen door de knop linksonder ingedrukt te houden en dan alle stappen te doorlopen. Is inderdaad best bewerkelijk.

Via Garmin Express kan het ook, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Wat mij daar wel opvalt is dat de beide mogelijkheden niet met elkaar communiceren. Ik had namelijk via mijn horloge een aflevering van 'De Pacer' gedownload maar die zie ik in GE niet staan.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:50
Juancho schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:18:
[...]

Ik heb de FR265 sinds afgelopen november, omdat ik me had aangemeld voor een halve marathon in april en hier met meer regelmaat en controle voor wou trainen. Ik had een Apple watch en daarop viel me toch tegen met hardlopen over het bijhouden van trainingen, tijdens het lopen de hartslagzones zien etc.
Ik heb na mijn aanschaf nog geen seconde spijt gehad en draag mijn FR265 letterlijk dag en nacht.
De Garmin coach die je kunt gebruiken heeft mij begeleid naar een tijd waarop ik uiteindelijk trots op ben (1:36) en mijn hardlooptrainingen zijn nu (mede)dankzij de garmin coach en live weergaven van hartslag / hartslagzone / cadans /intervalbegeleiding een stuk efficienter geworden.
De weergave van rust en herstelbehoefte zijn ook ideaal en des te langer je het horloge draagt, des te meer betrouwbaar dit (schijnt) te zijn.
Navigatie werkt ook prima met koersen, maar mocht je dat met kaarten willen dan moet je de FR965 hebben. Zonder kaart werkt prima, het is even wennen, maar is goed te doen.
Ook het oled-scherm is ook zeer fijn om te zien, want na de AW wou ik wel een oled, want ik wou er niet op acheruit gaan qua "normaal" horloge.
Uiteindelijk moet je het wel zelf doen en de kilometers maken, maar het is voor mij de investering waard geweest.
Mocht je nog meer vragen hebben, dan pm me maar of via het topic mag ook uiteraard :)

edit: ik lees net terug dat je intervallen wilt doen, je kunt ook custom intervallen er op zetten. Er valt zoveel in te stellen, dat waarschijnlijk alles wel kan wat je wilt.

@Hartloper Ik heb wel spotify-playlists er op staan, wat lukt je precies niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Vince22 op 27-05-2024 09:40 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
ascent schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:31:
ik snap @kepler wel; het is gewoon fijn als alles met elkaar volgt. Tuurlijk kun je relatief vlot je horloge op DND zetten en tuurlijk kun je 'm daar (als je er aan denkt) weer vanaf halen, maar als 'ie je horloge zou volgen is 'r 1 ding minder om telkens te blijven doen. Simpele en overbodige handelingen wegautomatiseren is mooi. Als de garmin connect app widgets of intents zou hebben voor 't in- en uitschakelen van meldingen is 'r nog wel eea mee te doen
Wegautomatiseren is een ramp voor de ene helft van de gebruikers en een zegen voor de andere helft, tenzij je het kunt instellen maar dat valt vaak tegen. Ik heb zelf namelijk exact de tegenovergestelde use case als @kepler. Mijn telefoon is altijd stil en trilt amper, mijn horloge is het enige apparaat wat notificeert. En dan is het horloge even gauw op niet storen als ik dat wil precies wat ik zoek. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
Gonadan schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:38:
[...]

Wegautomatiseren is een ramp voor de ene helft van de gebruikers en een zegen voor de andere helft, tenzij je het kunt instellen maar dat valt vaak tegen. Ik heb zelf namelijk exact de tegenovergestelde use case als @kepler. Mijn telefoon is altijd stil en trilt amper, mijn horloge is het enige apparaat wat notificeert. En dan is het horloge even gauw op niet storen als ik dat wil precies wat ik zoek. :P
Mijn telefoon staat ook altijd op stil en trilt helemaal niet. Al mijn notificaties gaan via het horloge. En ja, ik kan een hotkey instellen voor DND op mn horloge. Maar dat levert twee 'problemen' op voor mij:

- Ik wil wel bereikbaar blijven voor bepaalde mensen die bellen (kinderopvang, mn vriendin, etc)
- Ik vergeet hem dan ook weer terug aan te zetten

Beide zijn op te lossen als het horloge de DND settings van mn telefoon kan volgen, want daar kan ik uitzonderingen instellen. Ik kan DND super simpel aan/uit zetten door mn telefoon ondersteboven neer te leggen. Erg handig in meetings, en ik kan het niet vergeten want ik kan zien dat mn telefoon andersom ligt.

(Of Garmin maakt uitzonderingen op DND mogelijk, en bv een timer van 60min. Dat zou ook mijn problemen oplossen)

Maar wat ik al zei, luxe problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
kepler schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:53:
[...]

Mijn telefoon staat ook altijd op stil en trilt helemaal niet. Al mijn notificaties gaan via het horloge. En ja, ik kan een hotkey instellen voor DND op mn horloge. Maar dat levert twee 'problemen' op voor mij:

- Ik wil wel bereikbaar blijven voor bepaalde mensen die bellen (kinderopvang, mn vriendin, etc)
- Ik vergeet hem dan ook weer terug aan te zetten

Beide zijn op te lossen als het horloge de DND settings van mn telefoon kan volgen, want daar kan ik uitzonderingen instellen. Ik kan DND super simpel aan/uit zetten door mn telefoon ondersteboven neer te leggen. Erg handig in meetings, en ik kan het niet vergeten want ik kan zien dat mn telefoon andersom ligt.

(Of Garmin maakt uitzonderingen op DND mogelijk, en bv een timer van 60min. Dat zou ook mijn problemen oplossen)

Maar wat ik al zei, luxe problemen ;)
Wordt wel een beetje flauw dan inderdaad, moet je helemaal met tasker o.i.d. gaan zorgen dat je bluetooth uit gaat wanneer je telefoon op niet storen gaat. :D

Heb nog gezocht in de IQ store maar er zijn ook geen appjes voor, is dan vast iets wat je niet mag beïnvloeden van Garmin gok ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vince22 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:36:
[...]

Ik heb de FR265 sinds afgelopen november, omdat ik me had aangemeld voor een halve marathon in april en hier met meer regelmaat en controle voor wou trainen. Ik had een Apple watch en daarop viel me toch tegen met hardlopen over het bijhouden van trainingen, tijdens het lopen de hartslagzones zien etc.
Ik heb na mijn aanschaf nog geen seconde spijt gehad en draag mijn FR265 letterlijk dag en nacht.
De Garmin coach die je kunt gebruiken heeft mij begeleid naar een tijd waarop ik uiteindelijk trots op ben (1:36) en mijn hardlooptrainingen zijn nu (mede)dankzij de garmin coach en live weergaven van hartslag / hartslagzone / cadans /intervalbegeleiding een stuk efficienter geworden.
De weergave van rust en herstelbehoefte zijn ook ideaal en des te langer je het horloge draagt, des te meer betrouwbaar dit (schijnt) te zijn.
Navigatie werkt ook prima met koersen, maar mocht je dat met kaarten willen dan moet je de FR965 hebben. Zonder kaart werkt prima, het is even wennen, maar is goed te doen.
Ook het oled-scherm is ook zeer fijn om te zien, want na de AW wou ik wel een oled, want ik wou er niet op acheruit gaan qua "normaal" horloge.
Uiteindelijk moet je het wel zelf doen en de kilometers maken, maar het is voor mij de investering waard geweest.
Mocht je nog meer vragen hebben, dan pm me maar of via het topic mag ook uiteraard :)

edit: ik lees net terug dat je intervallen wilt doen, je kunt ook custom intervallen er op zetten. Er valt zoveel in te stellen, dat waarschijnlijk alles wel kan wat je wilt.
Bedankt voor de info, hier heb ik veel aan! Volgens mij kan die FR265 enorm veel (voor mij grotendeels denk ik ook gewoon overkill aangezien ik het qua sporten houd bij hardlopen/tennis/padel/wandelen/krachttraining (thuis). Maar ik heb net een paar maand een goede vriend als coach gehad die mij op weg hield naar de halve marathon straks. Daarna blijf ik wel hardlopen en dan leek mij die ingebouwde coach van Garmin super handig om mee verder te gaan. Ik weet niet precies hoe dat werkt, kan je daar wat meer over zeggen? Zo zijn mijn doelen bijv. na de halve marathon een snelle 10km lopen en een betere 15km. Kan je dit bijv. als doel ingeven en doet de Garmin coach de rest op basis van allemaal data die het horloge verzameld?

En voor wat betreft de zaken als smartwatch, heeft Garmin een standaard voor bandjes en kan je hiermee dus leuk afwisselen? Zelfde voor de watchfaces, hoe zit dat met het Garmin systeem? Samsung draait op Android en dat werkt eigenlijk super qua watchfaces etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vince22
Juancho schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:51:
[...]

Bedankt voor de info, hier heb ik veel aan! Volgens mij kan die FR265 enorm veel (voor mij grotendeels denk ik ook gewoon overkill aangezien ik het qua sporten houd bij hardlopen/tennis/padel/wandelen/krachttraining (thuis). Maar ik heb net een paar maand een goede vriend als coach gehad die mij op weg hield naar de halve marathon straks. Daarna blijf ik wel hardlopen en dan leek mij die ingebouwde coach van Garmin super handig om mee verder te gaan. Ik weet niet precies hoe dat werkt, kan je daar wat meer over zeggen? Zo zijn mijn doelen bijv. na de halve marathon een snelle 10km lopen en een betere 15km. Kan je dit bijv. als doel ingeven en doet de Garmin coach de rest op basis van allemaal data die het horloge verzameld?

En voor wat betreft de zaken als smartwatch, heeft Garmin een standaard voor bandjes en kan je hiermee dus leuk afwisselen? Zelfde voor de watchfaces, hoe zit dat met het Garmin systeem? Samsung draait op Android en dat werkt eigenlijk super qua watchfaces etc.
Ok daar gaan we!
Voor wat betreft de Garmin Coach , je kiest vooraf de afstand waarvoor je wilt trainen en hoeveel dagen per week je tijd hebt om hiervoor te trainen (3-5) en welke dag van de week voor jou schikt voor de lange afstandruns. Bij mij was dit de zondag. Daarop kun je een coach instellen die je met een kalenderschema met oefeningen naar een bepaald doel traint (afstand met een bepaalde tijd) die je vantevoren kiest en onderweg het programma nog bij kunt stellen. Het programma wordt gegenereerd tot de dag van de race die je zelf aangeeft.
Mijn trainingsschema met Jeff zag er bijvoorbeeld als volgt uit.
Woensdag: Interval met Cadansoefeningen, Accelleration glide en RunWalkRun (interval).
Vrijdag: Heuvelloop intervallen: bij gebrek aan heuvels bij ons in de buurt heb ik die vaak over geslagen en daarvan in de plaats een interval of een duurtraining gedaan
Zondag: lange afstand (14+ km)
Dit werd afgewisseld met hersteltrainingen. Aangezien ik mijn tijd moet aanpassen aan mijn gezin vond ik dit ideaal om af en toe een training te negeren of de volgende dag een oefening te doen.
De feedbsack die je op de trainingen krijgt zijn vaak handig maar je merkt gewoon als je een tijdje bezig bent dat je je fitter voelt, je VO2max stijgt en dat je gemiddelde hartslag daalt bij inspanning, dus je conditie verbetert.
Voor meer info over de Garmin Coach zijn in het hardlooptopic wel tips en youtube is je vriend.

Bandjes zijn verwisselbaar met quick release bandjes en Ali staat er vol mee dus de keus is reuze.
Watchfaces zijn op het horloge zelf aan te passen of via de Garmin ConnectIQ app, waar je zelf een watchface kan aanmaken (met foto's bijvoorbeeld) of community-made watchfaces waarop je soms 20 data velden in 1 watchface hebt. Het is allemaal niet zo gelikt als je standaard smartwatch maar hey; uiteindelijk heb je hem voor het sporten, maar er is genoeg aan te passen :)

Nog een mooie functie is RacePro, hierbij kun je een afstand met een doeltijd instellen, bijvoorbeeld 10km met 4:45 gemiddeld, en tijdens je hardloopsessie kun je zien hoeveel seconden je voor/achterloopt op de ingestelde tijd, zodat je een stapje bij of terug kunt doen tijdens de race.

Ongetwijfeld vergeet ik de helft, maar zoals je al zegt, er is een overkill aan mogelijkheden met sporten,die je ook nog kunt kiezen als je een activiteit start. Hardlopen,wandelen,voetballen, triathlon,zwemmen, etc etc etc

[ Voor 7% gewijzigd door Vince22 op 27-05-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:27
Vince22 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:18:
[...]

Mijn trainingsschema met Jeff …
Jeff vind ik zelf nu wel niet de beste, voelt eerder op senioren gedoeld.
Liever Greg (gebalanceerd) of Amy voor de wat pittigere korte afstanden.
Just my 5 cents …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Vince22 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:18:
[...]

Ok daar gaan we!
Voor wat betreft de Garmin Coach , je kiest vooraf de afstand waarvoor je wilt trainen en hoeveel dagen per week je tijd hebt om hiervoor te trainen (3-5) en welke dag van de week voor jou schikt voor de lange afstandruns. Bij mij was dit de zondag. Daarop kun je een coach instellen die je met een kalenderschema met oefeningen naar een bepaald doel traint (afstand met een bepaalde tijd) die je vantevoren kiest en onderweg het programma nog bij kunt stellen. Het programma wordt gegenereerd tot de dag van de race die je zelf aangeeft.
Mijn trainingsschema met Jeff zag er bijvoorbeeld als volgt uit.
Woensdag: Interval met Cadansoefeningen, Accelleration glide en RunWalkRun (interval).
Vrijdag: Heuvelloop intervallen: bij gebrek aan heuvels bij ons in de buurt heb ik die vaak over geslagen en daarvan in de plaats een interval of een duurtraining gedaan
Zondag: lange afstand (14+ km)
Dit werd afgewisseld met hersteltrainingen. Aangezien ik mijn tijd moet aanpassen aan mijn gezin vond ik dit ideaal om af en toe een training te negeren of de volgende dag een oefening te doen.
De feedbsack die je op de trainingen krijgt zijn vaak handig maar je merkt gewoon als je een tijdje bezig bent dat je je fitter voelt, je VO2max stijgt en dat je gemiddelde hartslag daalt bij inspanning, dus je conditie verbetert.
Voor meer info over de Garmin Coach zijn in het hardlooptopic wel tips en youtube is je vriend.

Bandjes zijn verwisselbaar met quick release bandjes en Ali staat er vol mee dus de keus is reuze.
Watchfaces zijn op het horloge zelf aan te passen of via de Garmin ConnectIQ app, waar je zelf een watchface kan aanmaken (met foto's bijvoorbeeld) of community-made watchfaces waarop je soms 20 data velden in 1 watchface hebt. Het is allemaal niet zo gelikt als je standaard smartwatch maar hey; uiteindelijk heb je hem voor het sporten, maar er is genoeg aan te passen :)

Nog een mooie functie is RacePro, hierbij kun je een afstand met een doeltijd instellen, bijvoorbeeld 10km met 4:45 gemiddeld, en tijdens je hardloopsessie kun je zien hoeveel seconden je voor/achterloopt op de ingestelde tijd, zodat je een stapje bij of terug kunt doen tijdens de race.

Ongetwijfeld vergeet ik de helft, maar zoals je al zegt, er is een overkill aan mogelijkheden met sporten,die je ook nog kunt kiezen als je een activiteit start. Hardlopen,wandelen,voetballen, triathlon,zwemmen, etc etc etc
Wederom bedankt, echt super fijne informatie! En gelukkig kan/doet de watch dus ook precies wat ik graag zou willen als ik dan toch verder ga met hardlopen. Dat die goede vriend die mij nu elke week verder op weg helpt met de training voor de halve...straks wordt overgenomen door de coach van Garmin en dat je zo dus steeds sterker/sneller/beter/fitter wordt. Top dus!

Ik denk dat ik die FR265 dan mooi ga aanschaffen als verjaardagscadeautje :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Juancho schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:25:
[...]

Ik denk dat ik die FR265 dan mooi ga aanschaffen als verjaardagscadeautje :) .
Haast jammer dat ie niet in de rentepunten shop staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ascent schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:36:
[...]

Haast jammer dat ie niet in de rentepunten shop staat!
Ik heb nog wat cadeaubonnen liggen, al een jaar en wist nooit wat ik daarvan moest kopen. Nu een goede en praktische invulling! ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@Vince22 nog vergeten maar heb je voor al die fijne training/coaching zaken ook nog een betaald abonnement van Garmin nodig? Of zit er alles er bij in (wat ik wel hoop voor de prijs van die watch ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
En nog een laatste vraag, ik heb nu de Samsung Galaxy Watch6 Classic LTE 43mm variant. Ik heb niet zulke grote polsen en ik vind dit een mooi formaat eigenlijk. De FR265 is er echter in een 42mm en 46mm variant. Ik neig dan eerder naar de 42mm. Is dat beeld een beetje goed en is de 46mm watch toch echt wel een slag lomper/groter? Ik ga de watch natuurlijk wel ook bekijken bij bijv. Run2day hier in de stad.

[ Voor 74% gewijzigd door Juancho op 27-05-2024 13:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vince22
PaulC schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:46:
[...]

Jeff vind ik zelf nu wel niet de beste, voelt eerder op senioren gedoeld.
Liever Greg (gebalanceerd) of Amy voor de wat pittigere korte afstanden.
Just my 5 cents …
Ik ben ook een senior met mn 45 dus wat dat betreft..haha.. . Ik heb Jeff gekozen omdat hij 3 keer per week een training had en de rest 4 keer en dat haal ik nooit... vandaar :)

@Juancho Ik zou gewoon gaan passen en kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Juancho schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:43:
@Vince22 nog vergeten maar heb je voor al die fijne training/coaching zaken ook nog een betaald abonnement van Garmin nodig? Of zit er alles er bij in (wat ik wel hoop voor de prijs van die watch ;))
Die drie coaches zijn geen los abo maar inbegrepen. Als je horloge 't kan, is 't gratis. Staar je er niet blind op. Ze zijn leuk meegenomen maar persoonlijk vind ik ze behoorlijk "Generic" en is 't de vraag of is 't trainen bij een loopgroep verslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:17
Nou, die Greg heb ik onlangs geprobeerd voor een halve marathon plan. Ik had aangegeven op dat moment zo'n 12 km per week te hardlopen, maar Greg liep wel hard van stapel:

10 maart: benchmark
11 maart 30 minuten licht tempo
14 maart 80 minuten licht tempo
15 maart 30 minuten licht tempo
17 maart 30 minuten licht tempo
18 maart 30 minuten licht tempo

--->>>

Hielspoor..

Trainen voelde prima, maar nu door hielspoorklachten al een paar maanden niet meer gelopen. Nu twee weken geen last meer, en wil het lopen weer rustig gaan oppakken.

Tip, ook al voelt het lopen zelf top: luister naar je lichaam, ook buiten het hardlopen om. Ik kon 's ochtends alleen maar op mijn tenen uit bed komen, niks waard. Met hardlopen later op de dag had ik dan weer nergens last van. Wist ik veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ascent schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:45:
[...]

Die drie coaches zijn geen los abo maar inbegrepen. Als je horloge 't kan, is 't gratis. Staar je er niet blind op. Ze zijn leuk meegenomen maar persoonlijk vind ik ze behoorlijk "Generic" en is 't de vraag of is 't trainen bij een loopgroep verslaat.
Maar je kan wel zelf flink uitgebreide intervals instellen toch? Dat ervaar ik namelijk als een groot nadeel bij de Samsung. Ik kan daar wel een interval instellen echter alleen maar met 2 oefeningen. Wil ik er een 3de bij doen... kan het al niet. Bovendien telt Samsung je coolingdown/uitlopen mee bij de interval dus na elke ronde zou je dat volgens de app moeten doen. Terwijl de warmingup wel los staat van je intervals en dus eenmalig meegenomen worden. Totaal niet logisch dus. Nog los van dat je alleen afstanden/tijden kan kiezen en bijv. niet tempo's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
SvenVis schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:02:
Nou, die Greg heb ik onlangs geprobeerd voor een halve marathon plan. Ik had aangegeven op dat moment zo'n 12 km per week te hardlopen, maar Greg liep wel hard van stapel:

10 maart: benchmark
11 maart 30 minuten licht tempo
14 maart 80 minuten licht tempo
15 maart 30 minuten licht tempo
17 maart 30 minuten licht tempo
18 maart 30 minuten licht tempo

--->>>

Hielspoor..

Trainen voelde prima, maar nu door hielspoorklachten al een paar maanden niet meer gelopen. Nu twee weken geen last meer, en wil het lopen weer rustig gaan oppakken.

Tip, ook al voelt het lopen zelf top: luister naar je lichaam, ook buiten het hardlopen om. Ik kon 's ochtends alleen maar op mijn tenen uit bed komen, niks waard. Met hardlopen later op de dag had ik dan weer nergens last van. Wist ik veel...
Sowieso is mij geleerd NOOIT 2 dagen achter elkaar te lopen. Maar ik begreep uit eerdere berichten dat je dat kon overrulen of de dagen kon opschuiven zodat je bijv. altijd minimaal 1 dag rust heb tussen 2 runs?

Vorig jaar wilde ik dezelfde halve marathon ook doen. Zelf maar wat lopen aan knooien met online schema's, 0,0 verstand en ook bij 15km hielspoor. Ook maanden niet kunnen hardlopen. Dit jaar weer een poging gedaan maar dan met die goede vriend als coach. Goede en rustige opbouw gehad en 0,0 last van hielspoor of gewrichtspijntje. Bizar hoe belangrijk een goede opbouw in je schema is! Dus alles wat ik daar van geleerd heb neem ik zeker mee.

En evt. zou ik zijn schema dus ook in de Garmin app kunnen gooien als ik het goed begreep. Ook handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Juancho schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:07:
[...]

Sowieso is mij geleerd NOOIT 2 dagen achter elkaar te lopen.
Dat is voor beginnende lopers zeker een goed advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
Juancho schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:03:
[...]

Maar je kan wel zelf flink uitgebreide intervals instellen toch? Dat ervaar ik namelijk als een groot nadeel bij de Samsung. Ik kan daar wel een interval instellen echter alleen maar met 2 oefeningen. Wil ik er een 3de bij doen... kan het al niet. Bovendien telt Samsung je coolingdown/uitlopen mee bij de interval dus na elke ronde zou je dat volgens de app moeten doen. Terwijl de warmingup wel los staat van je intervals en dus eenmalig meegenomen worden. Totaal niet logisch dus. Nog los van dat je alleen afstanden/tijden kan kiezen en bijv. niet tempo's.
Voorbeeld van zelfgeknoeid schema :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kjc1CF8FiTwdu7_c29v9UGMl3OY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obO7K8E4z649yYcllvUfFCg3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
PaulC schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:33:
[...]

Voorbeeld van zelfgeknoeid schema :)
[Afbeelding]
Ja dat is top en kan dus niet bij de Samsung watch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
ascent schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:45:
[...]

Klopt, bij een loopgroep kun je natuurlijk ook overleggen/socializen/vergelijken/vragen, maar als je zoals ik het in je drukke privéschema moet proppen (kids met school/sport/spelen etc, werk, privézaken) dan is een virtuele coach, zelfs generic, beter als zelf "zomaar" wat doen. Iets is altijd beter als niets 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Heeft die forerunner 265 overigens ook een soort van always on display dat je iig altijd de tijd in beeld hebt? Batterij verschil is wel erg hoog zeg! Terwijl de FR toch ook ene heel mooi helder en kleurrijk scherm heeft? Mijn Samsung watch gaat ongeveer 1,5 dag mee. Inclusief run. Een halve marathon lopen met tracking aan en Spotify via de watch lukt waarschijnlijk net niet.

Ik heb via marktplaats wellicht al een koper voor m'n galaxy watch 6 classic die hij morgen als het bevalt gelijk wil kopen. Dus ik had run2day al even gevraagd en daar hebben ze gelukkig de zwarte wel op voorraad.

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 27-05-2024 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulC
Juancho schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:56:
Heeft die forerunner 265 overigens ook een soort van always on display dat je iig altijd de tijd in beeld hebt? Batterij verschil is wel erg hoog zeg! Terwijl de FR toch ook ene heel mooi helder en kleurrijk scherm heeft? Mijn Samsung watch gaat ongeveer 1,5 dag mee. Inclusief run. Een halve marathon lopen met tracking aan en Spotify via de watch lukt waarschijnlijk net niet.

Ik heb via marktplaats wellicht al een koper voor m'n galaxy watch 6 classic die hij morgen als het bevalt gelijk wil kopen. Dus ik had run2day al even gevraagd en daar hebben ze gelukkig de zwarte wel op voorraad.
Heb je Ome Ray zijn review niet gelezen ?
https://www.dcrainmaker.c...5-265s-review-amoled.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-06 22:16
m-vw schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:35:
@Hartloper Heb je het over de 265 of een ander horloge?

Ik heb zelf een 245M en kan podcasts toevoegen door de knop linksonder ingedrukt te houden en dan alle stappen te doorlopen. Is inderdaad best bewerkelijk.

Via Garmin Express kan het ook, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Wat mij daar wel opvalt is dat de beide mogelijkheden niet met elkaar communiceren. Ik had namelijk via mijn horloge een aflevering van 'De Pacer' gedownload maar die zie ik in GE niet staan.
Ik heb de 265S.
en @Vince22 ik heb het met Garmin express proberen sychroniseren maar dat lukte helemaal niet. Er stonden dan wel een paar podcast op mijn horloge maar ik kon niet goed kiezen welke. Kan ook aan mij liggen dat ik geen IT-knobbel heb maar ik lees toch her en der dat het echt moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ga ik vanavond gelijk lezen voor het slapen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:42
Juancho schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:56:
...Dus ik had run2day al even gevraagd en daar hebben ze gelukkig de zwarte wel op voorraad.
Ik heb hem vorige week gekocht bij futurumshop, incl. kortingcode scheelt dat nog wel veel geld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Review gelezen en gelijk ook bijna 2 uur aan YouTube video's van hem bekeken over de FR265. Ik ben denk ik wel om 😁. Enige waar ik nog een beetje angstig voor ven is dat de data allemaal niet zo betrouwbaar is als mijn Samsung. Of dat je er weinig mee kan. Voorbeeld, sleepttacking. Doet de Samsung opzich goed maar het komt dan alleen met generieke tips die ik zonder watch ook wel weet. En het doet niks met je dagelijkse activiteiten en/of fitheid etc.

Garmin heeft wat ik zo zag een hele ecosysteem waarbij al die data meegenomen wordt in schema's etc en dat je er ook echt wat mee kan in je trainingen etc.

Maargoed, ik heb nooit een garmin gehad dus moet dat vertrouwen nog ff krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Sleep tracking is bij Garmin helaas niet zo goed. "The Quantities Scientist" heeft 'r op z'n youtube kanaal behoorlijk uitgebreide video's over

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
Zo dat ging dus heel snel! Gister mijn Samsung watch op marktplaat gezet, vanmiddag al verkocht en gelijk de Forerunner 265 maar gekocht! Kost me uiteindelijk €185 na verkoop oude watch en cadeaubonnen. Vervroegt verjaardagscadeautje zeg maar :).

Ga de watch zo uitpakken en het ecosysteem van Garmin ontdekken. Zal denk ik flink wat uurtjes in gaan zitten, incl. alle Youtube video's etc maar dat is het hopelijk waard. Eén ding mis ik nu al van de Samsung: de draairing!! Wat kon een relatief simpele toevoeging enorm praktisch zijn! Zal wennen worden met die knoppen en touch op de Garmin. Aan de andere kant ben ik erg positief verrast over de looks van alleen de kast van het horloge. Dat matte is echt prachtig, ik had de watch niet zo mooi/stijlvol verwacht! De Samsung had bijv. meer pianolak glans zwart. Het bijgeleverde bandje is wel erg lelijk maar wel fijn voor sporten. Dus even wat extra bandjes erbij gaan kopen voor het dagelijkse gebruik buiten het sporten om.

Hebben jullie er nog een extra beschermplaatje over heen gezet? Bij de Samsung deed ik dat wel altijd gelijk. En ook gelijk even wat leuke verschillende bandjes kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ps23I97BG_7RtoRuOBY0KjduacU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZ9RNzBUVS7anbjZUsFOsoyG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Juancho op 28-05-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Leek me trouwens wel goed/leuk om en specifiek Garmin Forerunner 265 topic aan te maken waar we tips/trics etc kunnen delen. Ik kon zo'n topic nog niet vinden en ik kan me voorstellen dat mensen het hier niet tof vinden als ik al mijn vragen/opmerkingen etc post over de specifieke 265 watch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raw Demin
Juancho schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:59:
Leek me trouwens wel goed/leuk om en specifiek Garmin Forerunner 265 topic aan te maken waar we tips/trics etc kunnen delen. Ik kon zo'n topic nog niet vinden en ik kan me voorstellen dat mensen het hier niet tof vinden als ik al mijn vragen/opmerkingen etc post over de specifieke 265 watch :)
Nouja, dit topic is voor de sportwatches. Gewoon lekker hier je vragen stellen, lijkt me. Ik heb sinds dit weekend een 965 en dit schijnt het grote broertje van jouw horloge te zijn. Ik zal dus zeker ook geïnteresseerd zijn :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ah ok, ja ik zag ook pas net dat dit topic eigenlijk een Garmin Forerunner topic is. Ik dacht een meer algemeen sporthorloge met GPS.... Ik heb wel net een nieuw topic aangemaakt, maar ik kan die wel wissen. Zal hier even mijn vragen noteren:

Alvast wat punten waar ik moeite mee heb of wel advies in kan krijgen:

1. Watchfaces! Daar blinkt de Samsung echt in uit. Ik volgde altijd de AWF pagina/website omdat ik hun faces echt geweldig vind. Zowel qua looks maar ook zeker de vele mogelijkheden om zelf te tweaken en data te laten zien wat je graag wil. Ik heb nu wat rondgekeken in de Garmin store maar dat valt super tegen qua AMOLED faces. En ik mis bijv. de optie om een face te kiezen waarbij ik mijn eerste volgende agenda punt (uit Google Agenda) kan laten tonen in de face. Maar ook is er niet direct een AOD. Sommige watchfaces hebben dat van zichzelf gelukkig wel, anderen niet en dat is ook niet instelbaar
2. de hele menu structuur. Het zal gewenning zijn maar ik vind het super rommelig. Omlaag swipen of de terug knop gebruiken geeft volgens mij het widget scherm weer. Daar moeten dan de apps en andere dingen in staan die je graag wil zien. Het is een beetje een zooitje zeg maar :). Maken jullie bijv. gebruik van eigen mappen en categoriseren jullie alles? Of hoe houden jullie het een beetje overzichtelijk?
3. Zaken als slaap/stress/hartslag(zones) en dat icm je dagelijkse activiteiten... moet je hier nog iets voor instellen of is het een kwestie van de watch even een periode de tijd te geven om mijn data te verzamelen en komt het dan vanzelf met van allerlei tips/tricks etc?
4. Je kan instellen dat de watch je na een x periode van geen activiteit waarschuwt om te bewegen. Heel fijn, maar ik krijg alleen een melding: Beweeg! Verder geen acties die je, met de watch, kan doen. Simpele dingen als romp bewegen, stretchen, squads doen etc. Klopt
5. Waar kan je het beste eigen interval programma's maken? Liefst doe je dit natuurlijk via je eigen Garmin portal of mobiel ipv het horloge zelf...Edit: ik zag het al, heel handig op de PC bij Garmin Connect! Wel een andere vraag, je kan daar ook voorgeprogrammeerde schema's vinden. Bijv. een gemiddelde 10km. Die kan je dan neem ik aan naar je Garmin sturen en dat programma volgen (zal ook in je Garmin agenda komen?). Maar is dat dan klant en klaar of past het schema zich ook aan op basis van mijn persoonlijke data? Dus stel ik heb wat runs uit dat schema gedaan, daar komt wat data en ik zou bijv. sneller of juist langzamer kunnen lopen. Is zo'n schema dan dynamisch of vraag ik dan te veel? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 28-05-2024 21:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:04

DON PAPA

Tweaker-fan

Na het lezen van de shop reviews over luna-time toch maar de sprong gewaagd, en vanmorgen een fenix 7x pro sapphire solar met titanium band besteld. Deze webshop had namelijk de laagste prijs (€845) die ik op dit moment kon vinden. Een paar uur later kreeg ik al een mail dat GLS het pakket had opgehaald, nu nog even afwachten hoelang de reis vanuit Duitsland gaat duren met GSL.

Het is mijn eerste Garmin horloge, dus ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen. Maar nu eerst deze topic rustig door spitten, want er is hier genoeg lees voer om de tijd te dooie tijdens het wachten op GLS 😉

Edite: GLS heeft zijn werk goed gedaan, twee dagen later had ik het pakketje al binnen :)

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 30-05-2024 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
Juancho schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:35:
Ah ok, ja ik zag ook pas net dat dit topic eigenlijk een Garmin Forerunner topic is. Ik dacht een meer algemeen sporthorloge met GPS.... Ik heb wel net een nieuw topic aangemaakt, maar ik kan die wel wissen. Zal hier even mijn vragen noteren:

Stap 1: 😇
https://www8.garmin.com/m...rerunner_265_OM_EN-US.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
Ik heb een irritant probleem dat ik niet opgelost krijg, ik kan geen koptelefoon verbonden krijgen met de 265, drie verschillende oordopjes geprobeerd en 2 koptelefoons. Hij vindt gewoon niks! Iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Laatst online: 10:59
Wel een andere vraag, je kan daar ook voorgeprogrammeerde schema's vinden. Bijv. een gemiddelde 10km. Die kan je dan neem ik aan naar je Garmin sturen en dat programma volgen (zal ook in je Garmin agenda komen?). Maar is dat dan klant en klaar of past het schema zich ook aan op basis van mijn persoonlijke data? Dus stel ik heb wat runs uit dat schema gedaan, daar komt wat data en ik zou bijv. sneller of juist langzamer kunnen lopen. Is zo'n schema dan dynamisch of vraag ik dan te veel? :)
Die kun je zelf maken op de connect website.
Onder trainingen kun je zelf via pacePro afstanden met een daarbij gewenst tempo instellen en naar je horloge sturen.
Je kunt dan de PacePro training selecteren. Hierbij zal je horloge dan aangeven of je harder of langzamer moet gaan rennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ron322 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:46:
Ik heb een irritant probleem dat ik niet opgelost krijg, ik kan geen koptelefoon verbonden krijgen met de 265, drie verschillende oordopjes geprobeerd en 2 koptelefoons. Hij vindt gewoon niks! Iemand een idee wat ik fout doe?
Ik moet straks mijn Jabra Elite 7 voor het eerst koppelen aan de watch. Zal even laten weten of me dat simpel en snel is gelukt of niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron322
Juancho schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:27:
[...]

Ik moet straks mijn Jabra Elite 7 voor het eerst koppelen aan de watch. Zal even laten weten of me dat simpel en snel is gelukt of niet...
Nou het is gelukt met vreemde workaround, pairen via muziek > hoofdtelefoon > toevoegen werkte dus niet. wat ik toen heb gedaan is proberen muziek af te spelen, dan vraagt ie vanzelf of je een hoofdtelefoon wil aansluiten en dan lukt het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Dennis_k schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:53:
[...]

Die kun je zelf maken op de connect website.
Onder trainingen kun je zelf via pacePro afstanden met een daarbij gewenst tempo instellen en naar je horloge sturen.
Je kunt dan de PacePro training selecteren. Hierbij zal je horloge dan aangeven of je harder of langzamer moet gaan rennen
Of in de app onder More - Training & Planning - Workouts als je niet per se een bepaalde route wil afleggen. Zit op de website ook onder het menu - training & planning - workouts.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:29
....
2. de hele menu structuur. Het zal gewenning zijn maar ik vind het super rommelig. Omlaag swipen of de terug knop gebruiken geeft volgens mij het widget scherm weer. Daar moeten dan de apps en andere dingen in staan die je graag wil zien. Het is een beetje een zooitje zeg maar :). Maken jullie bijv. gebruik van eigen mappen en categoriseren jullie alles? Of hoe houden jullie het een beetje overzichtelijk?......
Welkom in de Garmin software-wereld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
Goed, ik kom vanaf Apple watch, en die heeft zeker beperkingen (vandaar ook de overstap op de FR265). Maar wat werkte die AW makkelijk en intuïtief. Maakte daar ook mijn eigen interval workouts in en dat werkte perfect (wel een gepriegel op zo'n klein schermpje), ook de begeleiding via audio en daarop aangepaste gegevensschermen tijdens het lopen.

Nu heb ik ik op de FR265 al een aantal workouts geprogrammeerd en eerlijk is eerlijk, dat werkt geniaal via de connect app, veel beter dan Apple. Ik heb nog geen intervaltraining gelopen dus daar kan ik nog niets over zeggen.

Ik heb ook een 'basis' workout gemaakt, gewoon 'open' zonder afstands- of tijdsdoel. Enige dat erin geprogrammeerd zit een een hartslagbereik. Hier gaat het meteen al mis, horloge geeft geen waarschuwing o.i.d. wanneer ik buiten het geprogrammeerde bereik kom (ja het hartje gaat van groen naar oranje, maar dat is geen waarschuwing). Ik wil iets horen of voelen (ook zonder koptelefoon, want die gebruik ik nagenoeg nooit). De Apple watch trilde en gaf een vette waarschuwing in beeld, dit moet toch met de FR265 ook kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

1. Watchfaces! Daar blinkt de Samsung echt in uit. Ik volgde altijd de AWF pagina/website omdat ik hun faces echt geweldig vind. Zowel qua looks maar ook zeker de vele mogelijkheden om zelf te tweaken en data te laten zien wat je graag wil. Ik heb nu wat rondgekeken in de Garmin store maar dat valt super tegen qua AMOLED faces. En ik mis bijv. de optie om een face te kiezen waarbij ik mijn eerste volgende agenda punt (uit Google Agenda) kan laten tonen in de face. Maar ook is er niet direct een AOD. Sommige watchfaces hebben dat van zichzelf gelukkig wel, anderen niet en dat is ook niet instelbaar
2. de hele menu structuur. Het zal gewenning zijn maar ik vind het super rommelig. Omlaag swipen of de terug knop gebruiken geeft volgens mij het widget scherm weer. Daar moeten dan de apps en andere dingen in staan die je graag wil zien. Het is een beetje een zooitje zeg maar :). Maken jullie bijv. gebruik van eigen mappen en categoriseren jullie alles? Of hoe houden jullie het een beetje overzichtelijk?
3. Zaken als slaap/stress/hartslag(zones) en dat icm je dagelijkse activiteiten... moet je hier nog iets voor instellen of is het een kwestie van de watch even een periode de tijd te geven om mijn data te verzamelen en komt het dan vanzelf met van allerlei tips/tricks etc?
4. Je kan instellen dat de watch je na een x periode van geen activiteit waarschuwt om te bewegen. Heel fijn, maar ik krijg alleen een melding: Beweeg! Verder geen acties die je, met de watch, kan doen. Simpele dingen als romp bewegen, stretchen, squads doen etc. Klopt
5. Waar kan je het beste eigen interval programma's maken? Liefst doe je dit natuurlijk via je eigen Garmin portal of mobiel ipv het horloge zelf...Edit: ik zag het al, heel handig op de PC bij Garmin Connect! Wel een andere vraag, je kan daar ook voorgeprogrammeerde schema's vinden. Bijv. een gemiddelde 10km. Die kan je dan neem ik aan naar je Garmin sturen en dat programma volgen (zal ook in je Garmin agenda komen?). Maar is dat dan klant en klaar of past het schema zich ook aan op basis van mijn persoonlijke data? Dus stel ik heb wat runs uit dat schema gedaan, daar komt wat data en ik zou bijv. sneller of juist langzamer kunnen lopen. Is zo'n schema dan dynamisch of vraag ik dan te veel? :)
Garmin is gewoon het meest gebruikte sporthorloge, dus komt hier vanzelf erg veel aan bod. :+

1. Qua amoled watchfaces kan Garmin niet tippen aan Apple Watches of Samsung horloges. Op mijn Epix Gen2 gebruik ik dan ook meestal gewoon één van de stock watchfaces.
2. Valt wel mee toch? Je hebt Widgets en Apps.Widgets bekijk je door vanaf de watchface te swipen of omhoog/omlaag button, apps start je op door op start te drukken en dan een app te kiezen. Ik gebruik maar een paar apps veel, die staan dan in de favorieten, dus vooraan in de lijst.
3. Slaaptijden kun je instellen, maar dat is meer om het horloge op ‘stil’ te zetten gedurende die tijd. Stress gaat vanzelf. Hartslagzones dien je wel in te stellen.
4. Meer dan Beweeg zul je niet krijgen. Persoonlijk vind ik dit de meest nutteloze functie op dit soort horloges. Waarom moet een horloge mij gaan vertellen dat ik moet gaan bewegen? Dus die functie gaat bij mij altijd meteen uit. :+
5. Dat kan op meerdere plekken, horloge, GC app, GC website, Wat betreft de workouts, je kunt de suggested workouts gebruiken, Garmin kijkt dan naar je geplande wedstrijden, training load en training readiness en doet dan suggesties voor workouts (of rust :) ) Je kunt ook voor de Garmin Coach gaan. Ook die past de workouts dynamisch aan, aan je doelen. Maar als je zelf een workout (b.v. interval training) aanmaakt, dan gaat Garmin die niet dynamisch aanpassen nav je resultaten/vorderingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ron322 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:08:
Ik heb ook een 'basis' workout gemaakt, gewoon 'open' zonder afstands- of tijdsdoel. Enige dat erin geprogrammeerd zit een een hartslagbereik. Hier gaat het meteen al mis, horloge geeft geen waarschuwing o.i.d. wanneer ik buiten het geprogrammeerde bereik kom (ja het hartje gaat van groen naar oranje, maar dat is geen waarschuwing). Ik wil iets horen of voelen (ook zonder koptelefoon, want die gebruik ik nagenoeg nooit). De Apple watch trilde en gaf een vette waarschuwing in beeld, dit moet toch met de FR265 ook kunnen?
Je moet ergens een setting gemist hebben, want het horloge moet signalen kunnen geven als je buiten de ingestelde hartslagzone komt.
Kijk even bij Activiteitswaarschuwingen in de handleiding van het horloge, maar volgens mij is het bij workouts zo dat je altijd waarschuwingen worden afgegeven als je hartslag niet in het opgegeven bereik ligt.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=RsB4M7L3Nu8VVePzEuICG9

[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 29-05-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 08:41
Hmmm ik twijfel tussen de FR 255 en de FR 265...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
aaaido schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:15:
Hmmm ik twijfel tussen de FR 255 en de FR 265...
De 255 heeft toch geen AMOLED scherm? Ik denk dat je dan echt voor de 265 moet gaan als die niet gek veel duurder is. Batterij gaat alsnog lang mee, tenminste, ik verbaas me na het kopen van gister middag hoeveel ik nu nog over heb nadat ik al vele uren heb lopen testen, bekijken, tweaken etc op de watch en ook de hele nacht om gehouden heb. De Samsung had ik allang aan de lader moeten hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ander vraag, misschien weet iemand dat? Je hebt dus slaaptracking en slaapmode als stand op de watch. De slaap tracking staat nu ingesteld op elke dag tussen start-eind tijd. Kan handig zijn, maar ik wil ook op bepaalde dagen dat ik dat zelf bepaal. Dus dat ik zelf de watch in de slaapstand zet en dat dan het tracken van mijn slaap ook begint.

Is dit mogelijk? Ik heb de watch/app/portaal al bekeken maar het enige wat ik kan is dus die tijden aanpassen, maar niet verwijderen. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Juancho schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:25:. Dus dat ik zelf de watch in de slaapstand zet en dat dan het tracken van mijn slaap ook begint.
Als je de light-knop ingedrukt houdt, krijg je een menuutje waar o.a. sleepmode on/off in zit. daarmee kun je 'm starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ascent schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:26:
[...]

Als je de light-knop ingedrukt houdt, krijg je een menuutje waar o.a. sleepmode on/off in zit. daarmee kun je 'm starten.
Klopt dat wil ik idd als ik zelf de controle wil. Werkt op de Samsung ook zo. Maar ik krijg de planning niet uit en dus bepaald de watch het voor mij. Zoek me rot om dit te wissen voor bijv weekend dagen 😬🤔😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V52ow0tbS2ariU8KGlKBOSPhSNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2IgKBCebCCvoYvs0qD8el8hV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWIoeAr--uNwi2NR2YLh4rCey9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gi1BKPd3zxN7Hv5f2Cwv7beA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
PatrickC schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:34:
[...]

Je moet ergens een setting gemist hebben, want het horloge moet signalen kunnen geven als je buiten de ingestelde hartslagzone komt.
Kijk even bij Activiteitswaarschuwingen in de handleiding van het horloge, maar volgens mij is het bij workouts zo dat je altijd waarschuwingen worden afgegeven als je hartslag niet in het opgegeven bereik ligt.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=RsB4M7L3Nu8VVePzEuICG9
Thanks,

Ik denk dat ik het gefixed heb, morgen mag ik weer, dan zullen we t zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juancho schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:25:
Ander vraag, misschien weet iemand dat? Je hebt dus slaaptracking en slaapmode als stand op de watch. De slaap tracking staat nu ingesteld op elke dag tussen start-eind tijd. Kan handig zijn, maar ik wil ook op bepaalde dagen dat ik dat zelf bepaal. Dus dat ik zelf de watch in de slaapstand zet en dat dan het tracken van mijn slaap ook begint.

Is dit mogelijk? Ik heb de watch/app/portaal al bekeken maar het enige wat ik kan is dus die tijden aanpassen, maar niet verwijderen. Mis ik iets?
Sleep tracking vindt ook gewoon plaats buiten deze ingestelde tijden.
https://forums.garmin.com...sleep-longer-than-planned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
PatrickC schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:38:
[...]

Sleep tracking vindt ook gewoon plaats buiten deze ingestelde tijden.
https://forums.garmin.com...sleep-longer-than-planned
Ok goed om te weten dat de tracker niet alleen loopt tijdens die tijden. Maar dan alsnog... hoe krijg ik de ingestelde tijden weg? Ik wil bijv. vrijdag t/m zondag niet dat de watch zelf in sleep mode gaat, ik wil dat gewoon zelf aanzetten op moment dat ik daadwerkelijk naar bed ga en er weer uit ga. Ben ik nou zo blind.... :?

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 29-05-2024 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zag toevallig dit 'schandaal' mbt Spring's Awesome sauce energie gel voorbij komen... Waar veel minder energie en koolhydraten in zitten dan geadverteerd.

Kan best hele nare effecten hebben als je je inname op de geadverteerde waardes hebt afgestemd...

https://www.reddit.com/r/...ts_spring_energy_awesome/

Verkeerde topic :+

[ Voor 4% gewijzigd door m0ridin op 29-05-2024 14:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:01
Juancho schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:48:
[...]

Ok goed om te weten dat de tracker niet alleen loopt tijdens die tijden. Maar dan alsnog... hoe krijg ik de ingestelde tijden weg? Ik wil bijv. vrijdag t/m zondag niet dat de watch zelf in sleep mode gaat, ik wil dat gewoon zelf aanzetten op moment dat ik daadwerkelijk naar bed ga en er weer uit ga. Ben ik nou zo blind.... :?
Nee uit zetten voor alleen bepaalde dagen kan niet. Zet hem vr-zo gewoon om 5:00 's nachts ofzo en dan activeer je hem zelf zodra je gaat slapen als je dat zo graag zelf wil regelen.
Ik heb de tijden gewoon ongeveer op mijn slaaptijden ingesteld staan en kijk er verder niet naar om. Hij detecteert het toch wel goed en na 23:00 krijg ik geen meldingen meer op mijn horloge omdat de sleep mode dan geactiveerd is. Onafhankelijk of ik dan inderdaad aan het slapen ben of niet. Wat mij betreft helemaal prima.

Algemene tip is om het horloge wat meer te gaan gebruiken als nieuw horloge en de mogelijkheden te benutten zoals Garmin ze voor je bedacht heeft en niet koste wat kost proberen je vaste gewoontes van je Galaxy watch proberen vast te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Juancho schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:48:
[...]

Kan niet, minimaal is 1 minuut per dag. :+ Ik snap alleen niet waarom je dit wilt? Als je doel is om je slaap tijden (correcter) vast te leggen, dan heeft het geen zin, want daarvoor is dat slaap schema niet bedoeld. De slaap tijden zijn bij mij alleen nuttig om de nacht-watchface te activeren, want door de standaard amoled watchface wordt je ‘s nachts verblind. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ben vandaag begonnen met een trainingsprogramma op mijn Forerunner 255 richting een 10 km wedstrijd. Met Garmin zijn de trainingen allemaal puur gericht op hardlopen. Bij mijn vorige Polar horloge werden deze schema's ook aangevuld met krachttraining, mobiliteittraining en core training. Heel handig met YT filmpjes.

Ik mis dit wel bij Garmin. Ik zie wel trainingsschema's voor fitness/kracht maar die zijn niet geïntegreerd in de complete hardlooptraining. Mis ik iets, of is dit een groot verschil tussen Garmin en Polar?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
PatrickC schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:46:
[...]

Kan niet, minimaal is 1 minuut per dag. :+ Ik snap alleen niet waarom je dit wilt? Als je doel is om je slaap tijden (correcter) vast te leggen, dan heeft het geen zin, want daarvoor is dat slaap schema niet bedoeld. De slaap tijden zijn bij mij alleen nuttig om de nacht-watchface te activeren, want door de standaard amoled watchface wordt je ‘s nachts verblind. 8)
Sorry ik denk dat je mij verkeerd begrijpt :). Het doel is niet slaaptijden vast te leggen, het is juist om ook de keuze hebben om ze juist NIET vast te leggen. Mijn werkweek is wel redelijk hetzelfde dus daar kan het prima, maar vrijdag is bijv. mijn vrije dag, in het weekend zijn slaap/wek tijden al helemaal verschillend en vaak weet ik dat niet eens voor ik daadwerkelijk in bed lig ;). Vandaar dat ik het vreemd vond dat je niet bij een dag kon kiezen: geen slaaptijden invullen.

Bijv. donderdagavond gaat de watch om 23:00 uur in de slaapstand. Helemaal top. De dag erna sta ik op een vrijdagmiddagborrel om 23:00 uur nog in de kroeg. Wil je dat je watch dan uitgaat en in slaapmode gaat? Nee ik wil dat iig niet. Ik wil die avond gewoon zelf de slaapstand aanzetten op moment dat ik in bed lig.

Maargoed ik heb ondertussen al flink gezocht maar het kan idd bij Garmin niet. Workaround is idd dat je bijv. in het weekend (als je geen vaste slaaptijden wil hebben) de boel op 1 min zet. Of echt midden in de nacht als je sowieso toch wel slaapt en dat je zelf daarvoor al de slaapmodus aan zet. Het is niet anders.

Want @Hathi heeft daar wel een punt:
Algemene tip is om het horloge wat meer te gaan gebruiken als nieuw horloge en de mogelijkheden te benutten zoals Garmin ze voor je bedacht heeft en niet koste wat kost proberen je vaste gewoontes van je Galaxy watch proberen vast te houden.
Het is heel verleidelijk om mijn jarenlange ervaringen met de Samsung smartwatches te gaan vergelijken met die van Garmin maar dat is natuurlijk niet goed en fair van mij. Zowel positief als negatief overigens. En nu na weer een dag veel de watch en het Garmin ecosysteem bekeken te hebben wordt het ook gewoon steeds duidelijker, vind ik al vrij snel mijn weg en heb er ondertussen ook de eerste activiteiten met eigen/aangepaste data velden erop zitten. Dat je eigen widgets voor een type sport met datavelden kan maken is echt super! Dat geeft mij de flexibiliteit om te zien in 1 scherm wat ik perse snel wil kunnen zien op het scherm _/-\o_

Garmin Pay werkt (met de Rabobank) en verder hebben een aantal zaken nog wat meer tijd nodig om echt van invloed te kunnen zijn (body battery/activity ready etc). Ben heel nieuwsgierig!

Nog wel een vraagje waarop ik het antwoord niet kon vinden online... Is er ook iets van een Google Agenda optie mogelijk? Dat je een widget hebt met daarin je afspraken/taken etc? Ik heb nu wel een ingebouwde Garmin agenda maar die laat alleen de activiteiten zien die ik via Garmin plan. Niet al mijn afspraken etc.

Edit: ik lees nu toch dit:
Events and Other Items Not Showing In My Garmin Calendar Widget
The calendar widget will display scheduled upcoming meetings, events, appointments, and other items from the current day or the day after from the calendar on a paired smartphone. This information is based on the native calendar app on the phone. If content isn't displaying properly in the calendar widget, try the steps below.
Dat zou betekenen dat ik de Samsung telefoon native kalender moet gebruiken? Das een beetje vervelend als je alles in Google Agenda doet ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 29-05-2024 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Juancho Op een iPhone zie ik gewoon mijn agenda uit de Agenda app die met iCloud synced. Heb je bij Android niet de keus om de Google Agenda te gebruiken als standaard agenda app op een Samsung telefoon?
https://support.garmin.com/en-US/?faq=7d6OqKtM2B66QoQeI6CGP8

Pagina: 1 ... 288 ... 318 Laatste