Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 287 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:41
timwijn schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:37:
Hi,

Even benieuwd naar ervaringen van mede 265S gebruikers. Ik heb die van mij nu circa 3 maanden. Over het algemeen tevreden, op een punt na, de zichtbaarheid/afleesbaarheid van het scherm. Buiten in de zon is het scherm eigenlijk (bijna) niet af te lezen, maar ook zonder zon is het scherm nauwelijks af te lezen.
Heb hem een half jaar, nog nooit problemen met leesbaarheid of helderheid gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:36
Garmin Venu 3 vs Forerunner 265(s)
Na 2 jaar veel plezier te hebben gehad van mijn Garmin Venu (1) ben ik aan het kijken voor een nieuwe smartwatch. Ik gebruik deze 2-3 keer in de week voor hardlopen en in de zomer ook voor het wielrennen.
Mijn Venu is nog goed, maar ik wil graag iets nieuwers. Als ik toch kritiek mag geven, dan duurt het lang ( circa minuut ) voordat er GPS is gesignaleerd en de 2 knoppen icm touchscreen werkt niet optimaal. Bij het zwemmen werkt het scherm alles behalve optimaal.
Wat ik zeker wil, is Garmin Pay en spotify is toch wel een pré.

Venu 3
Heeft 3 knoppen ( of is de middelste alleen voor de microfoon )
Design ( ziet er mooier uit als 'normaal horloge'
Meer 'smart'opties door apps, zoals bellen. edit Handig, maar ik vraag mij af hoevaak hiervan gebruik gemaakt wordt. De microfoon is hooguit handig voor bijvoorbeeld Shazam of het geluidsniveau.
Nieuwere hartslagmeter
€ 409,95 https://www.belsimpel.nl/...nd?utm_source=2001&cntd=1

FR 265(s)
Meer analyses van sporten
Meer gericht op hardlopen
Meer knoppen, dus ook met handschoenen makkelijk te bedienen.
€ 409,95 icm 20 euro kortinghttps://www.futurumshop.n...-sporthorloge-zwart.phtml

Zijn er mensen die beide hebben geprobeerd? Als ik de reviews lees, zou een combinatie van beide de ideale combinatie zijn, maar dat is er natuurlijk niet. FR voor meer sportgerelateerd, Venu voor meer 'smart'.

[ Voor 5% gewijzigd door Focus89 op 20-04-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 19:12
Volgens mij beantwoord je zelf al de vraag, de FR 265 (s) door
maar ik probeer zo min mogelijk 'smart' op mijn sporthorloge te zetten

[ Voor 3% gewijzigd door Marc3l op 20-04-2024 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 09:31
Check sowieso de prijzen bij de ING ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ING verkoopt alleen de Venu nog. Als je het belangrijk vindt hoe ‘normaal’ een horloge er voor dagdagelijks gebruik uit ziet dan zou ik voor de Venu gaan. Ben je een die hard hardloper/fietser die alle detail features nodig heeft (persoonlijk denk ik dat dit voor niemand echt geldt) dan neem je de 265.

De Venu heeft een stuk betere HR sensor overigens. En heeft redelijk wat training metrics zoals hersteltijd en training benefit. Daarmee zit deze dichter bij de FR serie dan een Venu 1 of 2.

Ik vind persoonlijk de meerwaarde van de Venu op overall gebied groter dan de specifieke sport meerwaarde van de 265. En met 3 knoppen ook goed tijdens sporten te bedienen.

Venu is vaak ook voor 370-390 te krijgen bij de bekende webwinkels.

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 20-04-2024 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:11
Hartloper schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:28:
[...]

Heb hem een half jaar, nog nooit problemen met leesbaarheid of helderheid gehad.
Inmiddels foto gemaakt, vanmorgen in de zon, volle helderheid, dit lijkt me toch niet normaal voor een 265S?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2zbEMJwVgZJp72b3o81K-bZtuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55YZDCKJZ8Cb4JClTDgtTRYA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:41
Ik kan alleen maar zeggen dat ik dat probleem nooit heb. En je hebt hem naar jou gekanteld met je pols zodat het scherm oplicht ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
timwijn schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:50:
[...]

Inmiddels foto gemaakt, vanmorgen in de zon, volle helderheid, dit lijkt me toch niet normaal voor een 265S?
[Afbeelding]
Is dit op de powersave mode toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:40
2 Zaken blijf ik mij afvragen bij mij, Felix 6 Pro:

- Kan ik in het horloge iets ingeven van telefoonnummers? Als ik ga lopen, neem ik mijn telefoon niet mee want muziek via het horloge. Er zal maar eens iets gebeuren waarbij ik mijn vrouw moet contacteren maar wie kent er nog telefoonnummers uit het hoofd? Ik alvast niet dus mocht ik het ergens kunnen opslaan in het horloge heb ik iets om terug op te vallen?

- Bij het lopen merk ik, tot mijn grote ergenis, vaak op dat het actueel tempo niet klopt. Ik loop bv. aan 7min/km en opeens zie ik het tempo op mijn horloge droppen naar 8.30min/km (willekeurig getal) om dan even later dan zich te herstellen terwijl ik écht wel hetzelfde tempo loop. Ik durf niet zeggen dat het meer voorkomt in het bos dan in een woonwijk.

Hebben jullie dit ook? Ligt het aan mij? Of is het sowieso not done om op actueel tempo te lopen net omwille van die schommelingen? Ik zou net denken dat een Felix horloge tot de beste leerlingen van de klas behoort ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Stancke Even googlen levert dit bijvoorbeeld op.
https://apps.garmin.com/a...0-a189-e65d9189f029?tid=0
https://apps.garmin.com/e...d2-4f73-b238-b57f9a47bd6b
https://apps.garmin.com/n...72-41f1-b484-ff014827780e

Wat betreft nauwkeurigheid van de actuele snelheid, dat is hier al meermaals besproken. De beperkingen van actuele snelheid obv gps sensor in je horloge. De nieuwere horloges met multi-band gps zijn hier wel nauwkeuriger in geworden.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
ascent schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:47:
[...]

Is dit op de powersave mode toevallig?
Nope, staat uit. Daarnaast nog >90% batterij.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Stancke schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:07:

- Kan ik in het horloge iets ingeven van telefoonnummers? Als ik ga lopen, neem ik mijn telefoon niet mee want muziek via het horloge. Er zal maar eens iets gebeuren waarbij ik mijn vrouw moet contacteren maar wie kent er nog telefoonnummers uit het hoofd? Ik alvast niet dus mocht ik het ergens kunnen opslaan in het horloge heb ik iets om terug op te vallen?

- Bij het lopen merk ik, tot mijn grote ergenis, vaak op dat het actueel tempo niet klopt. Ik loop bv. aan 7min/km en opeens zie ik het tempo op mijn horloge droppen naar 8.30min/km (willekeurig getal) om dan even later dan zich te herstellen terwijl ik écht wel hetzelfde tempo loop. Ik durf niet zeggen dat het meer voorkomt in het bos dan in een woonwijk.

Hebben jullie dit ook? Ligt het aan mij? Of is het sowieso not done om op actueel tempo te lopen net omwille van die schommelingen? Ik zou net denken dat een Felix horloge tot de beste leerlingen van de klas behoort ;)
Als je een Felix hebt is het waarschijnlijk van Aliexpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

timwijn schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:50:
[...]

[Afbeelding]
Ik had nog even gekeken bij de mijne - die foto's van van de week waren met brightness low! Ik vind het al snel te fel namelijk, dus dat jij significant minder backlight hebt met een twee stappen hogere instelling lijkt me niet goed.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Poekie schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:50:
[...]

Ik had nog even gekeken bij de mijne - die foto's van van de week waren met brightness low! Ik vind het al snel te fel namelijk, dus dat jij significant minder backlight hebt met een twee stappen hogere instelling lijkt me niet goed.
Thanks! Ga er achteraan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
barrymossel schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:43:
[...]

Als je een Felix hebt is het waarschijnlijk van Aliexpress?
Het is geen duimpje waard maar ik moest wel gniffelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibble-T
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-08 10:23
Stancke schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:07:

Ik heb met Mijn Garmin 5s Plus hetzelfde. Ik heb mijn GPS op seconde gezet, en zowel GPS als Galileo aangezet, maar het blijft bedroevend.
Het duurt soms minuten voordat GPS oppakt, met af en toe tot aan een kilometer verschil op de totale afstand. Ik leg mijn horloge met regelmaat buiten om alvast GPS te vinden.

Tijdens het lopen loopt ik me regelmatig extra in het zweet om mijn tempo vast te houden, waarna ik ontdek dat mijn GPS weer eens is weggelopen ;). Dat GPS niet volledig accuraat is snap ik, maar het gaat niet om 5 a 10sec /km maar om verschillen van soms meer dan een minuut/km.
Ook op heldere winterdagen in het vlakke Groningerland.

Dat is mijns inziens niet acceptabel voor een horloge van €600.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibble-T
In navolging van mijn vorige bericht.
Mijn Fenix 5s plus heeft allerlei functies die ik niet gebruik, bv navigatie.

Die ben ik bereid op te offeren voor een sportwatch die mijn GPS accuraat volgt voor hardlopen.
Wat is hier de ervaring: welk sporthorloge(merk) levert de GPS prestatie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Zelf merkte ik behoorlijk verschil met de overstap van een niet-multiband naar wel-multiband. Ik heb deze thumbnails al wel vaker gepost, maar links is de Fenix 6X Pro, rechts de Fenix 7X-SS. Dat de GPS snelheid daar op de een of andere manier onder te lijden heeft lijkt me evident. Met de F6X heb ik nog wel eens ge-experimenteerd met 't draaien van m'n horloge naar binnen (scherm naar m'n lijf toe dus, ipv naar buiten), omdat dat de plek waar de GPS sensor zit wat meer "zicht" zou moeten geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_nW4b9_AsEvUJc4VZ35aNjsClI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nxQI5hhirQYVMTyCP7UWmLt4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pyby0AbQsNerk1fsk_WipYEjX1k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Kx01lZMh2s00S72t3VgFOgd6.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duidelijk verschil inderdaad. De Fenix 6 heeft sowieso een vrij slechte GPS kwaliteit. Er zijn ook niet multi band horloges die veel nauwkeuriger zijn zoals de Polar V800, Apple Watch 8/9 en de Venu 3/FR 165. Als je bij DCR of Dezfit kijkt naar reviews van die laatste 2 dan zie ook vergelijkingen met de multi band Garmins. Dat ligt behoorlijk dicht op elkaar. Wel doet multi band het in lastige gebieden nog een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:05

Roozzz

Plus ultra

Tibble-T schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:16:
[...]

Ik heb met Mijn Garmin 5s Plus hetzelfde. Ik heb mijn GPS op seconde gezet, en zowel GPS als Galileo aangezet, maar het blijft bedroevend.
Het duurt soms minuten voordat GPS oppakt, met af en toe tot aan een kilometer verschil op de totale afstand. Ik leg mijn horloge met regelmaat buiten om alvast GPS te vinden.

Tijdens het lopen loopt ik me regelmatig extra in het zweet om mijn tempo vast te houden, waarna ik ontdek dat mijn GPS weer eens is weggelopen ;). Dat GPS niet volledig accuraat is snap ik, maar het gaat niet om 5 a 10sec /km maar om verschillen van soms meer dan een minuut/km.

Je synchroniseert wel regelmatig met de app?

Dit klinkt namelijk wel heel extreem. Mogelijk ontbreekt het bestand met satellieten of is deze verouderd (ik ben de naam kwijt). Dan weet je horloge waar hij moet zoeken om satellieten snel te kunnen vinden.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibble-T
Dank voor jullie responses.

Die websites zijn handig!
Ik heb toch nog even contact met Garmin opgenomen. die adviseren een reset en opnieuw updaten. Dat ga ik even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44
[...]

Wat is je EPO status? Hij zou binnen een paar seconden signaal moeten hebben anders is er wat mis. En als je altijd dergelijke afwijking hebt zou ik garantie claimen, want dat hoort gewoon niet.

Wanneer mensen hier praten over 'slechte GPS' dan bedoelen ze dat hij niet perfect is, niet dat hij kilometers gaat afwijken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 17:05
[...]
Ik leg mijn horloge met regelmaat buiten om alvast GPS te vinden.
Je horloge als eens een update gegeven met de computer via Garmin express.
Dat heeft bij mij de gps lock tijden verlaagd. Op een of andere manier haalde hij toen meer binnen dan via de wifi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asprine
Hier op android de nieuwe Garmin mobile connect app gepushed gekregen. Opt-out lijkt geen optie meer.
Het was al niet best maar nu is het helemaal onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:28
Asprine schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:42:
Hier op android de nieuwe Garmin mobile connect app gepushed gekregen. Opt-out lijkt geen optie meer.
Het was al niet best maar nu is het helemaal onoverzichtelijk.
kreeg inderdaad gisteren een melding dat de beta over was.

het was inderdaad al een beetje een puinhoop, maar het idee is nu dat je wat meer focus zou kunnen leggen op de zaken die voor jou belangrijk zijn. lukt niet helemaal, maar vind het ook niet slechter.

alles wat onder de zijbalk zat zit nu exact hetzelfde onder de knop "meer" rechts onder, dus dat is amper veranderd. het is vooral de startpagina die op de schop is gegaan, maar die kan je behoorlijk aanpssen

[ Voor 16% gewijzigd door Prulleman op 25-04-2024 13:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Poll voor de nieuwe Garmin Mobile interface
https://forums.garmin.com...l-connect-mobile-ios-v5-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
Asprine schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:50:
[...]

Je horloge als eens een update gegeven met de computer via Garmin express.
Dat heeft bij mij de gps lock tijden verlaagd. Op een of andere manier haalde hij toen meer binnen dan via de wifi.
Is een blogpost van 2016 maar lijkt mij hier nog steeds van toepassing.
https://www.dcrainmaker.c...etter-off-taking-epo.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
Ah ja verandering, da's altijd lastig. Iedereen heeft alle tijd om mee te doen aan de beta en hun feedback te geven, heb ik ook gedaan.
Persoonlijk vind ik het een heel stevige verbetering. En heel veel kan je prima weer uitzetten of anders configureren als het niet bevalt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-09 15:55
Gonadan schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:42:
Ah ja verandering, da's altijd lastig. Iedereen heeft alle tijd om mee te doen aan de beta en hun feedback te geven, heb ik ook gedaan.
Persoonlijk vind ik het een heel stevige verbetering. En heel veel kan je prima weer uitzetten of anders configureren als het niet bevalt.
Ben ik met je eens tijdje terug bèta gaan testen beviel me prima. Oude UI was ok maar in deze kun je meer configureren. Wel op Android op mijn iPad moet ik eens beter kijken maar zal vast hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13
Gonadan schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:42:
Ik kan de enorme battery drain op mijn Pixel 7 Pro niet bepaald een verbetering noemen. Als ik naar het batterijverbruik kijk ligt deze sinds de update zo tussen de 40% en 60% van het totale verbruik terwijl ik de app niet actief gebruik.

Bijvoorbeeld afgelopen middag:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7cgiQ2G.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
kwiebus schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 00:36:
[...]

Ik kan de enorme battery drain op mijn Pixel 7 Pro niet bepaald een verbetering noemen. Als ik naar het batterijverbruik kijk ligt deze sinds de update zo tussen de 40% en 60% van het totale verbruik terwijl ik de app niet actief gebruik.

[Afbeelding]
Bij mijn non pro staat de app niet eens in de lijst, hij heeft nog geen actief batterijverbruik gehad.
Ik zou niet meteen de app de schuld geven maar even kijken of je installatie nog goed zit. Soms is het op Android fijn om even cache te wissen of zelf opnieuw te installeren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Op mijn iPhone 13 Mini 6%, dus dat valt alleszins mee. Zou Connect even opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]
Ik heb dit soms ook icm mijn iPhone 12 Pro, maar ook al bij de oude versie van de GC app. Het lijkt alsof er soms wat op de achtergrond actief blijft. Afsluiten van de app en opnieuw opstarten verhelpt het altijd.

Edit: Wel,typisch… merkte dat mij iPhone nogal warm aanvoelde en batterij snel leeg liep… wat blijkt GC app gebruikte veel batterij (33%).

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 27-04-2024 17:00 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
[...]
17% bij een activiteit van 3u41m incl. live tracking, valt echt goed mee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 08:13
Ik heb de cache verwijderd en mijn telefoon een keer herstart. Vooralsnog lijkt de Connect app zich nu weer te gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:27
Ik maak graag mijn eigen workouts in Connect en sync deze dan met mijn horloge. Voorheen kon ik meerdere workouts opslaan/syncen, maar sinds kort maar één per keer. Heel vervelend...

Heb al geprobeerd van alles uit mijn horloge te halen, dus de opslag is niet vol bijvoorbeeld. Meerdere hier die tegen dit euvel aan lopen?

Edit: als ik ze toevoeg aan de trainingsagenda zijn ze wel beschikbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Totrail op 03-05-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Even een vraag over de routes in Garmin connect:
Ik ben gewend deze te maken in Strava en deze worden gesynct met Garmin connect.

Wat me alleen tegenvalt is dat dit 1-way sync is: Als ik oude routes verwijder uit strava blijven ze wel staan in Garmin connect. Mis ik een instelling want dit is nu vrij onhandig omdat ik nu twee keer moet wissen...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vandermark schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:09:
Ik ben gewend deze te maken in Strava en deze worden gesynct met Garmin connect.

Wat me alleen tegenvalt is dat dit 1-way sync is: Als ik oude routes verwijder uit strava blijven ze wel staan in Garmin connect. Mis ik een instelling want dit is nu vrij onhandig omdat ik nu twee keer moet wissen...
Nee, je mist geen instelling. Zit niets anders op dan twee keer wissen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:02
Ik heb na een korte workout vergeten af te sluiten en de workout enkele uren open laten staan. Dat werd geregistreerd als een enorme anaerobe inspanning (?, gewone werkdag). Nu zijn wel al mijn metrics door de war: belasting, vo2max enz. Ik heb de workout gewist, maar de afwijkende metrics blijven staan. Weet iemand hoe ik die kan laten herberekenen? Ik kan alleen herberekeningen van routes vinden. (Garmin Forerunner 255s met Garmin connect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het tegenovergestelde. Horloge thuis laten liggen tijdens intensief sporten.
Dus opgenomen op de telefoon, via garmin portal toegevoegd aan mijn profiel, maar 0,0% belasting, herstel, enz op de horloge.

Blijkbaar worden betrekkingen echt alleen op de horloge gedaan tijdens de activiteit.

Alleen in jou geval vind ik het vreemd dat jou garmin er zo van slag is geraakt. Normaal meet je horloges ook alles de hele dag door, maar blijkbaar houdt die tijdens een activiteit er andere berekening op na als wanneer er geen activiteit is gestart. Dat die het als een grote anaerobe inspanning registreert is heel bijzonder. Als je de activiteit terug kijkt zie je dan ook een constant hoge hartslag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JorisV schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:09:
Ik heb na een korte workout vergeten af te sluiten en de workout enkele uren open laten staan. Dat werd geregistreerd als een enorme anaerobe inspanning (?, gewone werkdag). Nu zijn wel al mijn metrics door de war: belasting, vo2max enz. Ik heb de workout gewist, maar de afwijkende metrics blijven staan. Weet iemand hoe ik die kan laten herberekenen? Ik kan alleen herberekeningen van routes vinden. (Garmin Forerunner 255s met Garmin connect).
Je had de activiteit toch ook gewoon kunnen aanpassen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlLWGRn3cNJqgLa2BWCpmRSoZBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJFE3cKzZiCyQ0LDYx50JDsE.jpg?f=fotoalbum_large
Maar dat is nu te laat. Misschien dat het na een tijdje toch nog vanzelf herberekend wordt, of na de volgende activiteit die je vastlegt.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 05-05-2024 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:02
@Verwijderd Ik kan de activiteit niet meer zien, maar ik heb daarna vooral cognitieve inspanning geleverd.
@PatrickC Bijsnijden ging niet (omdat het een HIIT activiteit was?) Ik hoop dat het nog herberekend wordt, maar de activiteit was 15/4, dus ik heb er een hard hoofd in.

Dank voor jullie meedenken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:05
Gisteren na lang wikken en wegen een Epix Pro (gen 2) besteld....... zul je zien dat er binnen nu en een paar weken een Epix 3 gereleased wordt.....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:24
miel schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:15:
Gisteren na lang wikken en wegen een Epix Pro (gen 2) besteld....... zul je zien dat er binnen nu en een paar weken een Epix 3 gereleased wordt.....
Bedankt namens de rest van ons :+

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 13-09 13:44
vandermark schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:09:

Je moet het zelfs 3x doen. Want in je Garmin device blijft ie ook nog staan. En bij mij zelfs 4x dus, want alles komt op mijn Fenix én edge.

Devices schoon ik overigens maar sporadisch op. (met usb kabel in 1 keer alle files weggooien via de laptop)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
Voor de shoppers onder ons. Zalando heeft een aantal (oudere) Polar horloges is de uitverkoop.
https://www.zalando-loung...L-NL_PH_campaigns_ZZO2SN8

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 13-09 10:50
Zijn er geruchten dat die eraan zit te komen? En wat zouden evt. interessante features kunnen zijn? Naar mijn idee zal het nog wel een jaartje of twee kunnen duren voor een nieuwe epix, of het moet gelijk opgaan met de Fenix serie,

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een Epix (gen 2) 2 zou dat dan zijn en niet een Epix 3. ;)
Maar gewoon gaan genieten van je Epix Pro (gen 2)! :)

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 09-05-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Hierop terugkomend, vandaag kreeg ik voor het eerst ook de melding over limiet bereikt. Dit was echter pas meerdere betalingen waarvan één boven de honderd euro. Direct contact gezocht met de Rabobank en die vertelden mij wat ik al wist, dat het géén contactloos betalen is qua limieten en dus je gewone paslimieten volgt. Dat ik dan toch werd geweigerd vonden zij ook erg vreemd en werd gevraagd het in de gaten te houden en eventueel vaker aan te kloppen. Dat ga ik nu maar doen want als ik érgens niet tegen kan is het wel dat je ineens niet kunt betalen terwijl je het wel hoort te kunnen.
Hier vandaag ook weer ervaren na een aantal betalingen de laatste dagen, met een enkele boven de 100€. Maar vandaag eigenlijk niets anders dan 25€ tanken en een kleine uitgave op een luchthaven die geweigerd wordt. Erg irritant dat het zo onvoorspelbaar is want daarmee is het hele nut van de feature weg: ik kan niet zonder telefoon of pinpas een rondje hardlopen of fietsen en toch wat drinken oid halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Sander schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:13:
Hier vandaag ook weer ervaren na een aantal betalingen de laatste dagen, met een enkele boven de 100€. Maar vandaag eigenlijk niets anders dan 25€ tanken en een kleine uitgave op een luchthaven die geweigerd wordt. Erg irritant dat het zo onvoorspelbaar is want daarmee is het hele nut van de feature weg: ik kan niet zonder telefoon of pinpas een rondje hardlopen of fietsen en toch wat drinken oid halen
Om eerlijk te zijn heb ik er al sinds januari geen last meer mee gehad voor zover ik mij kan herinneren, al heb ik zo te zien de laatste tijd wel het meeste met ING gedaan. Heb gewoon twee passen gekoppeld dus kan altijd nog op de andere terug vallen eventueel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:21:
[...]

Om eerlijk te zijn heb ik er al sinds januari geen last meer mee gehad voor zover ik mij kan herinneren, al heb ik zo te zien de laatste tijd wel het meeste met ING gedaan. Heb gewoon twee passen gekoppeld dus kan altijd nog op de andere terug vallen eventueel.
Ik heb ook nog een VISA kaart gekoppeld maar daar heb ik NL al paar keer geen succes mee gehad bij kleine lokale snackbars etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02:16
Ik heb de Epix Gen 2 Sapphire 47mm al een poosje en de standaard polsbandje zorgt voor irritatie. Ik wil een Titanium (look) polsbandje voor mijn watch kopen alleen vind ik het een fors bedrag op de site van Garmin zelf.

Kan iemand mij adviseren waar ik nog meer polsbandjes kan bestellen voor de Garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eskiya schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 07:14:
Ik heb de Epix Gen 2 Sapphire 47mm al een poosje en de standaard polsbandje zorgt voor irritatie. Ik wil een Titanium (look) polsbandje voor mijn watch kopen alleen vind ik het een fors bedrag op de site van Garmin zelf.

Kan iemand mij adviseren waar ik nog meer polsbandjes kan bestellen voor de Garmin?
Polsbandjes voor Garmin horloges zijn op veel plekken te krijgen. De goedkoopste optie is AliExpress.
https://nl.aliexpress.com...2g0o.productlist.search.0
Op Amazon kun je er ook vinden.

Waarom wil je trouwens titanium (look) en bijvoorbeeld niet een nylon bandje. Ik gebruik al heel lang een nylon loop bandje en dat is echt ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 19:48
PatrickC schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 07:29:
[...]

Polsbandjes voor Garmin horloges zijn op veel plekken te krijgen. De goedkoopste optie is AliExpress.
https://nl.aliexpress.com...2g0o.productlist.search.0
Op Amazon kun je er ook vinden.

Waarom wil je trouwens titanium (look) en bijvoorbeeld niet een nylon bandje. Ik gebruik al heel lang een nylon loop bandje en dat is echt ideaal.
Waarschijnlijk omdat het er mooi uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VodaNL schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:45:
[...]

Waarschijnlijk omdat het er mooi uitziet
Ik denk het ook, maar met hardlopen lijkt me een titanium bandje helemaal niet zo fijn en zwaar. Voordeel van het nylon bandje wat ik heb is dat het super licht is en je het bandje heel makkelijk strak genoeg kunt vastmaken (is ook licht elastisch), omdat je niet met gaatjes of vaste lengtes (schakels) zit. Als je het horloge casual draagt dan kan hij iets losser en tijdens hardlopen iets strakker. Met name belangrijk als je ook de hartslagmeting via het horloge nauwkeurig wilt hebben. Dat laatse is voor mij van minder belang, omdat ik voor hardlopen een Polar Verity Sense hartslagband gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Waarschijnlijk gaat hij de titanium voor dagelijks gebruik doen en dan het originele bandje voor sport. Want irritatie is meestal van de hele dag dragen en niet zozeer van een uurtje sporten.

Een nylon bandje voor dagelijks gebruik moet je maar net mooi vinden, esthetisch gezien is dat nog een stap terug ten opzichte van siliconen wat mij betreft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:08:
Een nylon bandje voor dagelijks gebruik moet je maar net mooi vinden, esthetisch gezien is dat nog een stap terug ten opzichte van siliconen wat mij betreft.
Dat ligt een beetje aan het nylon bandje. :+ Ik heb er twee, dezelfde, maar dan in verschillende kleuren. De volledig zwarte is dan wat minder, maar de donkerblauwe met een oranje randje aan één kant en lichtblauwe aan de andere kant vind ik er best mooi uitzien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Eskiya schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 07:14:

Ik heb een metalen band van Ali. Echt topding. Was wel een iets duurdere, maar past er mooi bij, zit zelfs zo'n driehoekje in gestanst. Of de band echt titanium is weet ik niet. Maar ik heb wel een RVS horlogekast, niet titanium. (Die ik wel overweeg ivm allergische reacties op de kast van het horloge :'( )
Het rondje rond het glas, wat het meest op de huid drukt geeft een reactie. Gek genoeg alleen linkerpols vooralsnog. Dus ik draag nu veel rechts.

[ Voor 16% gewijzigd door Mistraller op 18-05-2024 14:21 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
Help ..

Een paar weken terug mijn garmin fenix 6x pro de kaarten geüpdatet via de computer heb software versie 26.00 maar sindsdien houdt hij mijn slaapscore niet meer bij.

Meer mensen last van ?

Net Bij niet storen in slaapstand uit gekozen op horloge dat kan ik morgen pas zien wat het doet.

Blijf het wel vreemd vinden,hiervoor.nooit last gehad hier van.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LwCvxrfg5NzfFt6Vii7RBOgvkQ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gMRBizokjqtflAwZhXaxuuiG.jpg?f=fotoalbum_large
I

s het een bug ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:24
De nieuwe firmware voor Epix 2 (pro) is uit.
V17.20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
Niet alleen de Epic, voor heel veel modellen is nieuwe firmware uit.
Zie: https://forums.garmin.com/outdoor-recreation/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Added heart rate dynamic source switching to select the best heart rate data source (watch or chest HRM) to improve accuracy during running activities.
Hoe werkt dat? Volgens mij staat de OHR sensor op het horloge toch uit op het moment dat je een externe hartslagmeter gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
PatrickC schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:51:
[...]

Hoe werkt dat? Volgens mij staat de OHR sensor op het horloge toch uit op het moment dat je een externe hartslagmeter gebruikt?
ik denk dus nu niet meer perse. Wat ik denk is als je dus de optie aanzet dan kiest ie mogelijk voor de OHR als het signaal van je externe sensor niet adequaat (hoge weerstand of slechte verbinding) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megupe schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:20:
[...]

ik denk dus nu niet meer perse. Wat ik denk is als je dus de optie aanzet dan kiest ie mogelijk voor de OHR als het signaal van je externe sensor niet adequaat (hoge weerstand of slechte verbinding) is.
Hopelijjk is er dan een optie om dit uit te schakelen, want de OHR sensor van het horloge gebruikt dan onnodig batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
OHR staat niet echt 'uit' (wat is uit? Even geen of minder ledjes?), Garmin doet er zelf alleen niets mee wanneer je een HRM draagt. Met een extra dataveld kan je nu ook al gewoon OHR én HRM gebruiken zonder verdere trucjes, dus ik vermoed dat er op zich niet heel veel verandert.

Dat beetje stroomverbruik ga je überhaupt niet merken wil ik wel beweren.

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 21-05-2024 08:26 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Gonadan schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:25:
OHR staat niet echt 'uit' (wat is uit? Even geen of minder ledjes?), Garmin doet er zelf alleen niets mee wanneer je een HRM draagt. Met een extra dataveld kan je nu ook al gewoon OHR én HRM gebruiken zonder verdere trucjes, dus ik vermoed dat er op zich niet heel veel verandert.

Dat beetje stroomverbruik ga je überhaupt niet merken wil ik wel beweren.
Dit is niet helemaal waar. Als je een HRM draagt en daarna de fit-file bekijkt, zie je twee datavelden over hartslag in de fit-file staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajFznGHlg6z2qvs38Uuta_aEGkc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3bZF3qIUQvZhOWLSgc13lxLt.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
PatrickC schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:51:
[...]

Nee, blijft aan. Als je dat niet wilt moet je het horloge fysiek af doen. Ik gebruik altijd een band als ik ga Zwiften, en dan doe ik het altijd af. Pas bij neerleggen (geen HR/beweging detectie) zet hij de OHR uit.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
ascent schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:51:
Dit is niet helemaal waar. Als je een HRM draagt en daarna de fit-file bekijkt, zie je twee datavelden over hartslag in de fit-file staan.

[Afbeelding]
En wat doe Garmin daar dan zelf mee? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Voor horloges met Garmin Pay blijft de OHR als je t horloge draagt sowieso altijd aan om Pay ontgrendeld te houden (dan hoef je maar 1x/24h je pin in te geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Poekie schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:21:
Voor horloges met Garmin Pay blijft de OHR als je t horloge draagt sowieso altijd aan om Pay ontgrendeld te houden (dan hoef je maar 1x/24h je pin in te geven).
Dat was voorheen niet zo, dat is met de v16 softwareserie voor de Fenix7 gewijzigd. Dat wil zeggen, de groene ledjes waren uit als je een HRM droeg. Op die manier checkte ik altijd even of 'ie goed verbonden was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
ascent schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:24:
[...]

Dat was voorheen niet zo, dat is met de v16 softwareserie voor de Fenix7 gewijzigd. Dat wil zeggen, de groene ledjes waren uit als je een HRM droeg. Op die manier checkte ik altijd even of 'ie goed verbonden was
Zelfs op mijn F5+ was dat al zo. Weet je zeker dat de OHR niet gewoon uitgeschakeld werd omdat hij van je pols af was?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Gonadan schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:41:
[...]

Zelfs op mijn F5+ was dat al zo. Weet je zeker dat de OHR niet gewoon uitgeschakeld werd omdat hij van je pols af was?
Ik til, terwijl ik 'm draag, gewoon even een klein beetje op en dan zie je vrij duidelijk of 'r wel of geen groene ledjes branden

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

onverwachts, maar leuke feature :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCFtQwLHuNIZ7egS0oDQ-hpaFZo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ceLzFIY5BbEbLt9qLwBgNUnl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tj-azf6xTL59q1TgU3MTVO6SAXI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GqUooT1ReNyXZ9sQGYk8Zt4v.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ToolkiTGefeliciteerd!
Die had ik nog niet eerder gezien. Ben zelf over dik 3 weken jaren... ben benieuwd. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
Gefeliciteerd d:)b , als je vandaag een activiteit start krijg je de "Welcome to the Party" badge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
walterworld schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:08:
[...]

Gefeliciteerd d:)b , als je vandaag een activiteit start krijg je de "Welcome to the Party" badge.
Weet je zeker dat die badge met de verjaardag te maken heeft? Als ik de uitleg zo check gaat 't meer om 't joinen van een groep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdG0_Ut_mGsqjoB6mwmX54LPUdY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qs7pjnzs5d9H4wwVXhKeUPwg.png?f=user_large

daarbij heb ik deze badge niet op mijn verjaardag gekregen maar twee maanden daarna :)

[ Voor 7% gewijzigd door ascent op 21-05-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
ascent schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:36:
[...]

Weet je zeker dat die badge met de verjaardag te maken heeft? Als ik de uitleg zo check gaat 't meer om 't joinen van een groep.

[Afbeelding]
Ben zelf niet zo'n badge jager, maar je hebt gelijk. Heeft niks met verjaardagen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PatrickC schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:41:
@ToolkiTGefeliciteerd!
Die had ik nog niet eerder gezien. Ben zelf over dik 3 weken jaren... ben benieuwd. 8)
ik heb ook jaren Garmins en mij was het nog niet opgevallen.. maar vanochtend dus wel.. met name dankzij het mooie kleurenscherm van de Epix2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12

Quakie

quakelen

Wel Garmin level zijn jullie of gaan we dan teveel off-topic?

Ben zelf level 5 en aardig hobbel te nemen naar level 6.

[ Voor 1% gewijzigd door Quakie op 21-05-2024 14:47 . Reden: Level 5 ipv 4 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

lol google doet ook mee zie ik net op google maps:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CO0BUVBXVCR9lhiZ7hE0luKjLg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lg5xYZRCCzpChob7isiKlp6u.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 18:01
Quakie schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:46:
Wel Garmin level zijn jullie of gaan we dan teveel off-topic?

Ben zelf level 5 en aardig hobbel te nemen naar level 6.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_CR9wXdHKgMjJrl6TFVeZwOhAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vQB5FfOVHpuEUIyv4XuMzNB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
L6 hier, maar veel challenges met vrienden gedaan en dan gaat 't hard met de punten. Een hoog niveau zegt dus vooral iets over slim met badges omgaan, niet over je fitheid =)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ongeveer halverwege level 6, maar heb al een Garmin sinds voor ze met die badges begonnen (en dat was 3 april 2018 volgens de freebie badge) dus ik heb een hoop repeatables en die standaard dingen als Halloween, (Chinees) nieuwjaar, Valentijnsdag enzo, dat stapelt mooi op in 6 jaar.

@ToolkiT het is volgens mij ook specifiek je morning report met dat schermpje, dus als je een horloge had zonder morning report of het had uitstaan, zal het je niet zijn opgevallen. Gefeliciteerd! *O*

[ Voor 26% gewijzigd door Poekie op 21-05-2024 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Weet iemand het antwoord op mijn Garmin vraag, waar ik geen antwoord op kan vinden in de documentatie/fora?

Als ik mijn Garmin Primary Wearable (lees: horloge) niet draag tijdens een fietsrit/activiteit die ik met een Edge + borstband opneem, pakt Connect dan voor de "dagelijkse" hartslag de hartslag uit die activiteit?

Als programmeur zou ik verwachten van wel... maar zo verwacht ik wel vaker dingen die anders blijken te zijn :+

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
https://support.garmin.com/en-US/?faq=a2uguZzTQG4I2HTBvHa0gA

Als je het dan over True Up hebt wordt er veel meegepikt maar niet de hartslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 20:11
Even een vraagje over de Garmin Vivoactive 5.
Mijn vrouw heeft er zo eentje sinds een maand of 2. Probleem is dat het horloge nadat ze uit bereik geweest is van haar telefoon, het horloge niet opnieuw verbinding maakt met haar gsm wanneer ze opnieuw in elkaars bereik komen. Ze moet telkens opnieuw de Garmin Connect app manueel openen om de verbinding opnieuw tot stand te brengen.
Hoe komt dat?
Ik heb de al ingesteld dat de app niet gaat sluimeren, maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:19

joker1977

Tweakert

TheTinusNL schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:36:
Weet iemand het antwoord op mijn Garmin vraag, waar ik geen antwoord op kan vinden in de documentatie/fora?

Als ik mijn Garmin Primary Wearable (lees: horloge) niet draag tijdens een fietsrit/activiteit die ik met een Edge + borstband opneem, pakt Connect dan voor de "dagelijkse" hartslag de hartslag uit die activiteit?

Als programmeur zou ik verwachten van wel... maar zo verwacht ik wel vaker dingen die anders blijken te zijn :+
Doet ie niet (goed). Ik heb zeer regelmatig dat de widget van Connect voor hartslag een lagere max. hartslag aangeeft dan een activiteit op dezelfde dag waar ik borstband + Edge heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:05
Vanochtend een update van de connect app gehad en net tijdens het wandelen werkte de audio prompts niet meer..... meer mensen hier last van?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
joker1977 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:34:
[...]

Doet ie niet (goed). Ik heb zeer regelmatig dat de widget van Connect voor hartslag een lagere max. hartslag aangeeft dan een activiteit op dezelfde dag waar ik borstband + Edge heb gebruikt.
Maar draag je op dat moment je horloge (primary training device)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

TheTinusNL schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:44:
[...]

Maar draag je op dat moment je horloge (primary training device)?
Ik moet mezelf even corrigeren: Het werkt tóch wel goed, d.w.z. het lijkt erop dat voor de "dagelijkse" hartslag er niet altijd realtime een update plaatsvindt.

Ik heb dagen dat ik mijn horloge niet om heb tijdens het sporten, maar dan wordt nu toch de hartslag-data van de Edge erbij gezet, en dat is dus met borstband.

Is Fenix7 als primary training device met een Edge 840 met hartslagband die ik tijdens het fietsen gebruik en dan heb ik de Fenix7 niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Heb een hele tijd een vivosmart/lily voor dagelijks icm forerunner 645 voor hardlopen gehad en eigenlijk nooit gemerkt dat m'n hartslag niet meegenomen werd als ik de forerunner om had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert67
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-03 11:55
vinbrutus schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:37:
Sinds de laatste update, kan ik precies always on en scherm aan met polsgebaar nietmeer aanzetten op mijn epix 2, die opties zijn greyed out? Heeft nog iemand dat probleem?
Net nieuwe epix pro (gen 2) gekocht en ik kan dit ook niet aanzetten. Is dit nog steeds niet opgelost of mis ik een instelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
joker1977 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:04:
[...]

Ik moet mezelf even corrigeren: Het werkt tóch wel goed, d.w.z. het lijkt erop dat voor de "dagelijkse" hartslag er niet altijd realtime een update plaatsvindt.

Ik heb dagen dat ik mijn horloge niet om heb tijdens het sporten, maar dan wordt nu toch de hartslag-data van de Edge erbij gezet, en dat is dus met borstband.

Is Fenix7 als primary training device met een Edge 840 met hartslagband die ik tijdens het fietsen gebruik en dan heb ik de Fenix7 niet om.
Interessant dat het bij jou wel goed gaat.
Dat is dus precies wat ik wil dat er gebeurt bij mij, maar dat gebeurt niet. :+

Dat is ook wat er (niet) zou moeten gebeuren volgens de FAQ die @ascent linkte.
Ook in de uitgebreidere "What is Physio TrueUp?" staat niet dat HR wordt gesynchroniseerd.
Die heb jij dus wel? :o

Gisteren tijdens het fietsen mijn Instinct 2 afgedaan en de activiteit met Edge 530 + borstband opgenomen.
Nu zit er in de dagelijkse data van Connect een gat in mijn HR-data tijdens die activiteit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hg8akjzSOL76q0tMv1yJRUCQqPM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qFqGl8rNFgN7duTGGgbQZ9us.png?f=user_large
De activiteit zelf gaat natuurlijk wel goed.
Stel ik had mijn horloge wel omgehouden, dan zou in de dagelijkse HR de HR van het horloge zitten, zoals eergisteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9VU0z8NjoJl_vCID5vTv6wLZwQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1VzEzqDrf6Hig1CIZqzLoLfb.png?f=user_large
Die wijkt echter aardig af van de HRM-Dual van de activiteit, in eerste instantie al goed te herkennen aan de trend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiHzUz2yxtArr9V3fofzQDrGgyw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/A06DYdlnlx8qpf8OzhrYEH9u.png?f=user_large

Geen idee in hoeverre dit allemaal uitmaakt voor alle metrics, maar als data-purist is het storend :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
TheTinusNL schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:34:
[...]

Dat is ook wat er (niet) zou moeten gebeuren volgens de FAQ die @ascent linkte.
Ook in de uitgebreidere "What is Physio TrueUp?" staat niet dat HR wordt gesynchroniseerd.
Die heb jij dus wel? :o

Gisteren tijdens het fietsen mijn Instinct 2 afgedaan en de activiteit met Edge 530 + borstband opgenomen.
Nu zit er in de dagelijkse data van Connect een gat in mijn HR-data tijdens die activiteit.
[Afbeelding]
De activiteit zelf gaat natuurlijk wel goed.
Stel ik had mijn horloge wel omgehouden, dan zou in de dagelijkse HR de HR van het horloge zitten, zoals eergisteren.
[Afbeelding]
Die wijkt echter aardig af van de HRM-Dual van de activiteit, in eerste instantie al goed te herkennen aan de trend:
[Afbeelding]

Geen idee in hoeverre dit allemaal uitmaakt voor alle metrics, maar als data-purist is het storend :+
Dat werkte hier ook nooit goed nee. Wat ik altijd doe (nog steeds) is als ik de HR band om heb en de activiteit met een ander apparaat opneem, dan start ik op de horloge een activiteit (meestal dus iets met indoor of zo dat scheelt gps stroomverbruik) en dan pakt het horloge dus ook de HR band. En dan wordt HR wel netjes meegenomen in de dagelijkse lijn. Je hoeft het horloge dus niet per se om te houden want hij gebruikt de HR van de band.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

[...]

Ik twijfel, ik moet dit een keer goed testen. De twijfel ontstaat omdat ik soms zonder, soms met horloge fiets, maar (vrijwel) altijd met HR-band.

Ik zal vanavond mijn horloge af doen als ik ga fietsen en dan laat ik het je weten. Ik meen me te herinneren dat het gedrag veranderde toen ik van de Edge 530 naar de 840 ging, maar ik zal het vanavond testen zodat ik het zeker weet wat het doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

Robert67 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:42:
[...]

Net nieuwe epix pro (gen 2) gekocht en ik kan dit ook niet aanzetten. Is dit nog steeds niet opgelost of mis ik een instelling?
werkt hier prima (pro gen2 v16.22)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Mistraller schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:49:
[...]

Dat werkte hier ook nooit goed nee. Wat ik altijd doe (nog steeds) is als ik de HR band om heb en de activiteit met een ander apparaat opneem, dan start ik op de horloge een activiteit (meestal dus iets met indoor of zo dat scheelt gps stroomverbruik) en dan pakt het horloge dus ook de HR band. En dan wordt HR wel netjes meegenomen in de dagelijkse lijn. Je hoeft het horloge dus niet per se om te houden want hij gebruikt de HR van de band.
Dat doe ik inderdaad ook met ritjes op de Tacx binnen.

Hartslagband om, indoor trainen starten op het horloge, dan word de hartslagband gekoppeld. Aan het einde van de rit activiteit stoppen en wissen. Dan heb je de data van de hartslagband in je dagelijkse tijdlijn. Horloge hartslag wijkt te veel af bij het fietsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:36
Sinds 3 weken een trotse eigenaar van een FR 255 music. Lang getwijfeld of het een 265 of 255 ging worden, maar via Marktplaats voor 190 euro de FR 255 kunnen kopen. Toen was de keuze snel gemaakt en totaal geen spijt.

Het touchscreen van mijn Garmin Venu mis ik totaal niet en de toetsen werken juist heel fijn. Deze weigeren ook nooit =).
Ook dat de tijd leesbaar is met het MIP-scherm. Always On van de Venu had ik uitstaan om batterij te besparen, maar in het donker ( of overdag ) reageerde het horloge niet correct op een beweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

[...]

Ik heb het getest. Tijdje voordat ik ga fietsen doe ik horloge af, daarna HR-band om, Edge 840 gestart, gefietst en geen horloge om. Na activiteit gekeken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLqGEFiBVGqJi4F1bNsO34DApKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BVggm1SvqDkOLg8kG5BwHKwz.png?f=fotoalbum_large

zoals je ziet gaat dit nu (wel) goed. Voordat ik een Edge 840 had, had ik ook een Edge 530 waar dat niet goed ging. Zelfde gat als in jouw verhaal. Waarom het nu wel goed gaat met een 840, geen idee. Mijn horloge is een Fenix 7, volledigheidshalve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Megupe schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:19:
De nieuwe firmware voor Epix 2 (pro) is uit.
V17.20
Mocht iemand zijn epix 2 (of fenix 7) nog niet geupdate hebben naar 17.20 adviseer ik daarmee nog ff te wachten. Als goed is is de update ook on hold gezet.

Bij mij zelf is een issue dat de daily suggested workouts crasht. Die kan ik alleen herstellen door mijn horloge te herstarten.
Pagina: 1 ... 287 ... 322 Laatste