Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 294 ... 317 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Nu online
@Canis Lupus ik weet niet 100% zeker of de FR265 deze functionaliteit heeft, verwacht het wel, maar zoek even bij gegevensvelden. Wellicht dat je hier het veld ''stappen'' kunt toevoegen (en niet perse uit de activiteit hoeft naar het beginscherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Er zijn wel IQ data screens die # stappen in activiteit en # stappen totaal pakken. O.a. Hikefield v2 (die gebruik ik zelf, en heeft beide) en Hiker (zie ik in de beschrijving iig # stappen staan).

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 16:42

Canis Lupus

Vosbot

Poekie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:30:
Er zijn wel IQ data screens die # stappen in activiteit en # stappen totaal pakken. O.a. Hikefield v2 (die gebruik ik zelf, en heeft beide) en Hiker (zie ik in de beschrijving iig # stappen staan).
Thanks @Poekie, Hikefield v2 ga ik wel uitproberen, die lijkt Steps en Step Goal te ondersteunen, de ring in het middel kan als progress bar worden ingesteld.

@RR46 Standaard wordt alleen het "Steps" datafield door Garmin aangeboden, wat het aantal stappen in die activiteit is.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik kan helaas nog geen gave en fijne AMOLED watchface vinden voor mijn Forerunner 265. Het scherm is best mooi (ik kom van een Samsung Galaxy 6 watch met ook een prachtig AMOLED scherm) maar de watchfaces in de IQ store vind ik eerlijk gezegd ronduit lelijk.

Ik mis echt mooie watchfaces die evt. ook wat aanpasbaar zijn qua data fields wat je dus ziet. Iemand nog tips/trics?

Ik heb nog even navraag gedaan bij AWF (Android/Google wear) maar die zijn helaas nog niet zover dat ze al op het Garmin platform kunnen bouwen. Die maken echt gave watchfaces (aanpasbare data, low battery etc).

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wadam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-05 13:21
Ik herken dat ook (heb de FR 965). Bij mijn zoektocht naar andere watchfaces kom ik altijd uit op de standaard watchfaces, omdat ik die andere ook echt lelijk vind. Misschien zijn de stockfaces dan wel gewoon goed?

Ik mis alleen (t.o.v. van mijn vorige FR745) dat ik de load op mijn watchface zie, inclusief mooi balkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wadam schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:43:
Ik herken dat ook (heb de FR 965). Bij mijn zoektocht naar andere watchfaces kom ik altijd uit op de standaard watchfaces, omdat ik die andere ook echt lelijk vind. Misschien zijn de stockfaces dan wel gewoon goed?

Ik mis alleen (t.o.v. van mijn vorige FR745) dat ik de load op mijn watchface zie, inclusief mooi balkje.
De standaard faces van Garmin zelf zijn idd de beste/mooisten gek genoeg. Ik was altijd bij Samsung andersom gewend, makers van WF's maakten de meest gave dingen. Kijk ik in de store dan lijkt het wel alsof een stel kleuters wat op de knoppen gedrukt hebben zo lelijk. Met alle respect overigens verder maar de resolutie is heel matig of gewoon de look is heel kinderachtig/tekenachtig/komt er niet uit op een AMOLED scherm. Of er zit irritante reclame op de watch die je alleen kan unlocken door te betalen/doneren.

Nou wil ik voor heel goede watchfaces best betalen, deed ik bij Samsung ook, maar dan moet een watchface wel echt heel gaaf en handig zijn. En voorlopig zie ik er in de store echt werkelijk 0. Valt toch enorm tegen. Dus toch maar weer de stock. Die zijn leuk, maar ook niet heel bijzonder hoor. Maar die komen er iig fris en helder uit op het AMOLED scherm.

Ik mis namelijk gewoon wat (vrije) datavelden op de face zodat je in 1 oogopslag alles ziet wat je graag wil zien. Dat kon met die AWF bij Samsung echt perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 01-08-2024 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Herkenbaar :)
Standaard Watch faces zien er gaaf uit maar hebben te weinig datavelden, faces met veel datavelden (mijn voorkeur) zijn vaak iets saaier... 😬

Ik gebruik nu Teko Big (reguliere Teko is ook nice)
Afbeeldingslocatie: https://services.garmin.com/appsLibraryExternalServices/api/screenshots/6592b351-439b-4370-9b2b-8aa84a6f20f1

Garmin Dash ook fraai:
Afbeeldingslocatie: https://services.garmin.com/appsLibraryExternalServices/api/screenshots/c9e3667c-d373-4d2e-970d-53e52891fcb0

[ Voor 13% gewijzigd door Canis Lupus op 01-08-2024 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy87
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-05 20:50
Problemen met de Forerunner 265, deze kan ik heel moeilijk koppelen aan mijn Samsung Galaxy S23 en S10, maar na verbreken bluethooth moet ik hele verbinding opnieuw instellen, blijkt vaker voor te komen. Wie heeft dit probleem? Óf wie heeft een FR 265 en dit probleem niet... welke mobiel gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:40
speedy87 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:44:
Problemen met de Forerunner 265, deze kan ik heel moeilijk koppelen aan mijn Samsung Galaxy S23 en S10, maar na verbreken bluethooth moet ik hele verbinding opnieuw instellen, blijkt vaker voor te komen. Wie heeft dit probleem? Óf wie heeft een FR 265 en dit probleem niet... welke mobiel gebruiken jullie?
Ik heb een FR 265 en S23 en ervaar geen problemen. Ik koppel het horloge slechts een paar keer per week om activiteiten te uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Hier ook een S23 en forerunner 265 combinatie. Zijn constant met elkaar verbonden, nooit problemen. Ook niet met m'n Jabra dopje bijv. Spotify aan en ze zijn gelijk verbonden.

@Canis Lupus sorry maar die faces vind ik dus heel lelijk, druk, geen Amoled. Maar smaken verschillen natuurlijk! En Garmin is natuurlijk meer sport gericht dan fancy smartwatch gericht. Maar ik had vanuit een grote communitie wel wat meer gave faces verwacht in de store. Desnoods betaald.

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 01-08-2024 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Wie heeft dit probleem? Óf wie heeft een FR 265 en dit probleem niet... welke mobiel gebruiken jullie?
Hier FR265 en S21, geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 09:30
Iemand nog een goeie tip voor een mooie titaniumband voor de 7X? De orginele vind ik erg prijzig dus Amazon ofzo is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 00:29
koppel je via het BT menu van je telefoon of via de app?
(het bt menu moet je dus bij uit de buurt blijven, enkel connecten via de app)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:55
Misschien helpt mijn comment je:
vinom in "Het grote sporthorloge met GPS topic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:08

skate master

Autodesk Educator Expert

Juancho schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:57:

@Canis Lupus sorry maar die faces vind ik dus heel lelijk, druk, geen Amoled. Maar smaken verschillen natuurlijk! En Garmin is natuurlijk meer sport gericht dan fancy smartwatch gericht. Maar ik had vanuit een grote communitie wel wat meer gave faces verwacht in de store. Desnoods betaald.
Heb zelf ook wel een paar watchfaces gemaakt, Maar blijf het bij Garmin altijd lastig vinden.
Blijft altijd een gevecht met de hoeveelheid geheugen wat je mag gebruiken.
Gebruik je het geheugen voor grafische opsmuk heb je minder te besteden voor data.
Daarnaast zijn er zoveel modellen met eigen specifieke layout kenmerken en ondersteuning van sensoren wat het lastig maakt om een goed universeel watchface te maken met vrijheid in sensor weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reductio
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-05 23:52
Sinds kort heb ik de Coros Pace 3. Voornaamste reden voor mij (naast dat de basics op orde zijn) de batterijduur en de mogelijkheid mp3 te uploaden. Zonder workouts zit ik nu op 55% na 8 dagen. De stappenteller is heel accuraat tijdens het wandelen, maar telt helaas ook stappen op de fiets en in de auto, dat vind ik wel jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
skate master schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:11:
[...]

Heb zelf ook wel een paar watchfaces gemaakt, Maar blijf het bij Garmin altijd lastig vinden.
Gebruik je het geheugen voor grafische opsmuk heb je minder te besteden voor data.
Daarnaast zijn er zoveel modellen met eigen specifieke layout kenmerken en ondersteuning van sensoren wat het lastig maakt om een goed universeel watchface te maken met vrijheid in sensor weergave.
Echt jammer. Heb dit weekend nog maar eens zitten scollen in de store maar vrijwel alles wat je ziet is grafisch zo vreselijk lelijk. Bizar gewoon. Dan was ik bij Samsung wel veel en veel beter gewend.

Jammer, want Garmin heeft nu natuurlijk ook mooiere AMOLED schermen, dus je zou denken, daar zijn vast wel gave watch faces voor. Helaas niet dus. Ik heb er nu eentje gevonden die ik met heel veel tweaken nog enigszins te doen vind, maar dat is ook vooral omdat ik er meer data fields in kwijt kan dan de standaard meegeleverde faces van Garmin. Die van Garmin zelf zijn grafisch gezien wel gewoon veruit de mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skate master schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:11:
[...]

Same, maar vooral qua verschillende layouts, resoluties, fonts, etc... Komt er een nieuw model uit kun je weer allemala aanpassingen gaan maken om het er mooi uit te laten zien. Moet zeggen, ook omdat ik ze zo efficient en zuinig mogelijk wil maken. Maakte ze vooral voor mezelf, om ze dan wel in de store te zetten maar dan komt er een serie aan vragen, verzoeken en bugs...

Ben er dan ook mee gestopt, kostte me teveel tijd en gedoe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-05 15:25
Ik ben in de markt voor een nieuw sporthorloge. Mijn huidige horloge, een garmin forerunner 735XT ziet er nog netjes uit, maar de accu begint nu echt minder te worden. Mijn oog valt nu op een van de volgende twee opties:
- Fenix 7 Pro Sapphire Solar
- Epix Pro Gen 2 Sapphire

Voor beide is veel te zeggen, het wordt een keuze tussen een superieure batterij duur en een beter afleesbaar hoge resolutiescherm. Voor nu neig ik naar de Epix, afgaande op reviews en gebruikservaringen die ik vind, in het speciaal die van DC rainmaker.

Maar nu komt de Fenix 8 eraan, verwachten jullie nog een prijsdaling voor de huidige modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:09
De Fenix 7 Pro en Epix Pro zijn al wat in prijs gedaald sinds de introductieprijs van begin 2023. Dus een directe prijsverlaging bij aankondiging van de 8 verwacht ik niet. Na verloop van tijd kunnen er twee dingen gebeuren. Of ze gaan de 'oude' series nog als goedkopere variant aanbieden en de prijzen dus nog wat verlagen (zo rond black friday bijvoorbeeld). Of ze gaan de 'oude' series uitfaseren en dus gewoon niet meer produceren/verkopen. In dat geval zou het best kunnen dat er nog wat winkels zijn met een wat ruimere voorraad waar ze vanaf willen en dus wat goedkoper weg gaan zetten. Maar dat zal een keer stoppen. Dat laatste gebeurde bijvoorbeeld met de Epix Sapphire (zonder Pro). Garmin verkoopt/produceert ze niet meer, maar er zijn nog wel winkels met nog voorraad voor een leuk prijsje.
Het zou mij niet verbazen als ze de Epix Pro gaan uitfaseren (aangezien de Fenix 8 waarschijnlijk ook amoled krijgt) en de fenix 7 pro nog wat langer als goedkoper model gaan aanbieden en daar wel wat prijsacties mee gaan komen zo rond black friday.
Maar het blijft gokken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik zit in het zelfde bootje @lithoijen

De meeste in de Garmin Reddit geven het advies tenminste te wachten tot de release van de Fenix 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:09
Hathi schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:31:
aangezien de Fenix 8 waarschijnlijk ook amoled krijgt
Hoe kom je daarbij?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 18:09
Omdat Garmin steeds vaker toestellen uitrust met amoled... Niet alleen de recent uitgebrachte horloges, maar bijvoorbeeld ook de Edge 1050.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
https://www.techradar.com...r-apple-watch-ultra-rival

https://the5krunner.com/2024/07/03/garmin-fenix-8-fenix-e/

Fenix 8 is gelekt via een Finse webshop. Er zou ook een Fenix E komen, de Fenix 8 met MIP ipv AMOLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
JaVaWa schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:35:
Omdat Garmin steeds vaker toestellen uitrust met amoled... Niet alleen de recent uitgebrachte horloges, maar bijvoorbeeld ook de Edge 1050.
Sinds Garmin amoled heeft zijn er elke generatie de redenaties en geruchten dat de Fenix amoled krijgt, maar elke keer zegt Garmin dat niet te willen en wordt het gewoon mips.

Vandaar dat ik benieuwd ben of er daadwerkelijk een serieuze bron voor je of gewoon weer dezelfde geruchten en redenaties zonder enige basis. Een Fenix met amoled geloof ik onderhand pas als hij op de Garmin site staat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb geen 265, maar een Venu 2 Plus. Wel heb ik een S23. Sinds ik die heb (de Venu heb ik al wat langer) merk ik af en toe wel Bluetooth problemen. 1x heb ik ook de verbinding opnieuw moeten instellen, en de andere keren was Bluetooth uit en aan zetten op de S23 voldoende. Die problemen had ik met mijn vorige smartphone niet, dus het lijkt aan de S23 te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
RoD schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:44:
[...]

Ik heb geen 265, maar een Venu 2 Plus. Wel heb ik een S23. Sinds ik die heb (de Venu heb ik al wat langer) merk ik af en toe wel Bluetooth problemen. 1x heb ik ook de verbinding opnieuw moeten instellen, en de andere keren was Bluetooth uit en aan zetten op de S23 voldoende. Die problemen had ik met mijn vorige smartphone niet, dus het lijkt aan de S23 te liggen.
Heb je Android de boel laten migreren naar je nieuwe telefoon? Want het is mij opgevallen dat dat lang niet altijd even lekker werkt, zo ook voor Garmin en de integratie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 18:42
JaVaWa schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:35:
Garmin Edge 1050 heeft geen Amoled maar een Transmissive LCD display, in de leaks stond er vaak Amoled, maar dat is niet het geval, heeft wel een veel hogere lichtstraling (1000 nits) waarbij het lijkt alsof het Amoled is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevoelig
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 17:26
charrel schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:22:
[...]

Kan niet niet een scherm aanpassen zodat je cadans zichtbaar is? Bij mijn weten waren cadans training altijd met zo'n schermpje met een groen stuk in het midden en rood aan beide zijden waar je dan in moest blijven. Net zoals interval trainingen met de tijd doen.
Hoi. Hier een startende loper en garmin 965 gebruiker.

Wat je zoekt zijn de gemiddelde cadans cijfers?

Ga naar je interval overzicht en bekijk de gegevens in landscape modus (telefoon draaien).

Dat geeft een numeriek overzicht van bijna alle data.

Buiten is het koud en guur. Gisteren was het warmer dan vandaag. Maar dat kan ook aan mij liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
gevoelig schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:57:
[...]

Hoi. Hier een startende loper en garmin 965 gebruiker.

Wat je zoekt zijn de gemiddelde cadans cijfers?

Ga naar je interval overzicht en bekijk de gegevens in landscape modus (telefoon draaien).

Dat geeft een numeriek overzicht van bijna alle data.
Nee dit gaat echt over cadans trainingen (van een Garmin coach programma) en dat je tijdens die training dus je cadans ziet. Zie mijn initiële post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Klopt het trouwens dat bij Garmin de de daily suggested workouts niet getoond worden als je een Garmin Coach programma volgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevoelig
Juancho schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

Nee dit gaat echt over cadans trainingen (van een Garmin coach programma) en dat je tijdens die training dus je cadans ziet. Zie mijn initiële post.
Ah. Uit een van de vele reacties haalde ik niet of het achteraf of runtime was.

Ik heb zelf net mijn 5K training met Amy achter de rug en ben de 10K begonnen met Jeff. Toevallig moet ik vanavond mijn eerste drill workout doen, dus ik ga het zien.

Wat ik mij daarbij afvraag na het zien van wat video's. Het is dus de bedoeling kortere stappen te maken en sneller/meer per minuut gedurende x periode? (voor mij ws tegen-natuurlijk in het begin)

[ Voor 6% gewijzigd door gevoelig op 06-08-2024 10:27 ]

Buiten is het koud en guur. Gisteren was het warmer dan vandaag. Maar dat kan ook aan mij liggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ja dat is cadans en daar krijg je soms een specifieke training voor om op te trainen. Ik had dat ook maar had daarvoor al een specifieke training van een vriend gevolgd voor de halve marathon dus ik wist wel een beetje hoe mijn cadans zat. Maar tijdens die Garmin training kreeg je mee dat je binnen een cadans bereik moest zitten maar dat zag je niet op je watch terug. Dus je hebt geen flauw idee of je het goed doet, dat was het punt dat ik aanhaalde.

Benieuwd of jij dat ook hebt. Wat wel kan is dat de tijd te kort was voor cadans metingen, maar dan zou ik het raar vinden dat zo'n Garmin training dan niet iets aangepast wordt zodat je het wel ziet. Zeker voor beginners is het zo niet te doen zonder de juiste cadans info tijdens de oefening.

Overigens, ik vond Jeff niks (dat is toch die wat oudere man?). Trainingen waren te licht voor mij, ben overgestapt naar Greg die er regelmatig de zweep wel over heen gooit haha.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 06-08-2024 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gonadan schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:57:
[...]

Heb je Android de boel laten migreren naar je nieuwe telefoon? Want het is mij opgevallen dat dat lang niet altijd even lekker werkt, zo ook voor Garmin en de integratie.
Ja, dat heb ik gedaan. Misschien dan toch maar de boel even volledig opnieuw installeren, want ik merk bijvoorbeeld ook dat Connect voor accu drain zorgt. Misschien dat ik met herinstalleren beide problemen kan oplossen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gevoelig
Juancho schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:35:

Overigens, ik vond Jeff niks (dat is toch die wat oudere man?). Trainingen waren te licht voor mij, ben overgestapt naar Greg die er regelmatig de zweep wel over heen gooit haha.
Heb net vorige week de benchmark en eerste workout archter de rug. Mijn 5K ben ik begonnen met Amy maar omdat ik wat pijntjes had waardoor ik rustiger aan moest doen en ik in het verleden al eerder geblesseerd ben geweest heb ik Jeff geselecteerd.

Onderbreken tijdens lopen is ook niet mijn natuur dus ik kan me voorstellen dat je anders kiest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:24:
Klopt het trouwens dat bij Garmin de de daily suggested workouts niet getoond worden als je een Garmin Coach programma volgt?
Ja, je ziet de workouts op de dagen dat er een training vanuit het coach programma in de agenda staat. De andere dagen zie je dan als rustdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevoelig
Juancho schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

Nog even terug gelezen, ik reageerde hier op:
Na afloop wilde ik dus thuis dan maar zelf checken in de app wat mijn cadans was tijdens die 20sec. Ook nergens snel/makkelijk af te lezen behalve in een grafiekje wat super lastig is om te lezen. Dus maar de Garmin portal op de PC geopend en daar zie je het dan wel.... Maar je hebt natuurlijk niet altijd een laptop/pc bij de hand. Kan je in de app ook kolommen toevoegen (in dit geval bij het onderdeel intervallen) zodat cadans daar komt te staan? Kan dat zo 123 niet vinden.....
Hoeft dus niet in een grafiek maar kan ook numeriek in de intervals tab van een activity en dan je telefoon horizontaal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:18

charrel

Cortisol4life..

Juancho schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:35:

Heb alle coaches gehad maar het meeste/ beste profijt gehad van Jeff dacht ik. Greg was vaak net even te pittig, Amy te makkelijk. Jeff doet wat langere rustige loopjes, strides en glides dacht ik. Na 2x Gregg voor de 10km een keer Jeff gekozen en juist toen maakte ik flinke sprongen naar beneden qua tijden en afstanden die ik kon lopen.
Laatste firnware update van de 965 bevalt trouwens goed, alles is er net weer even op vooruit gegaan grafisch en qua inzichten. Enige wat balen was dat al mijn ingestelde work out profielen/schermen weer " standaard" waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 18:19
Vandaag een rustige dag gehad, beetje lezen in de achtertuin, kijk ik zojuist in de garmin connect-app, staat er van 10.00 tot 14.00 een slaap geregistreerd, compleet met fases diepe slaap en lichte slaap. :+

De slaap die ik vannacht heb gehad kan ik niet meer terugvinden, terwijl die er vanochtend wel nog in stond. Kan ik dat nog ergens terughalen/aanpassen?

[ Voor 27% gewijzigd door LA-384 op 06-08-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
charrel schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:56:
[...]

Heb alle coaches gehad maar het meeste/ beste profijt gehad van Jeff dacht ik. Greg was vaak net even te pittig, Amy te makkelijk. Jeff doet wat langere rustige loopjes, strides en glides dacht ik. Na 2x Gregg voor de 10km een keer Jeff gekozen en juist toen maakte ik flinke sprongen naar beneden qua tijden en afstanden die ik kon lopen.
Laatste firnware update van de 965 bevalt trouwens goed, alles is er net weer even op vooruit gegaan grafisch en qua inzichten. Enige wat balen was dat al mijn ingestelde work out profielen/schermen weer " standaard" waren.
Ik ga de andere 2 nog wel een keer testen hoor, maar dan niet voor een wedstrijd run zoals ik nu doe met Greg voor een 10km run. Maar daarna ga ik eens 2x een 5km programma volgen en afronden bij Amy en Jeff. Dan zien we vanzelf wel waar/bij wie ik profijt heb :)

Maar naast deze 3 trainers begreep ik ook dat er vanuit de Garmin community ook kant en klare programma's en schema's zijn die je zo kan implementeren en ook heel goed zijn. Misschien nog wel beter dan die van de Garmin coaches.

In dat kader, iemand wellicht die bepaalde te implementeren schema's kent? Bijv. voor een 5km, 10km, 15km en halve marathon?

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 07-08-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Juancho schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:20:
[...]

Ik ga de andere 2 nog wel een keer testen hoor, maar dan niet voor een wedstrijd run zoals ik nu doe met Greg voor een 10km run. Maar daarna ga ik eens 2x een 5km programma volgen en afronden bij Amy en Jeff. Dan zien we vanzelf wel waar/bij wie ik profijt heb :)
Wat ik wel is vervelend vind, maar dat is voor alle coaches hetzelfde dacht ik. Dat ik kies voor bv 3 trainingen in de week maar je krijgt er lachend 5 voorgeschoteld. Alleen Amy had dat wat minder dacht ik.
Krijg nu net 20.21 firmware binnen op de 965.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
charrel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:22:
[...]

Wat ik wel is vervelend vind, maar dat is voor alle coaches hetzelfde dacht ik. Dat ik kies voor bv 3 trainingen in de week maar je krijgt er lachend 5 voorgeschoteld. Alleen Amy had dat wat minder dacht ik.
Krijg nu net 20.21 firmware binnen op de 965.
Ja dit benoemde ik eerder ook al. Beetje vreemd dat je niet kan kiezen uit minder dagen want ze hebben allemaal 4 of 5 dagen. We zijn geen pro's he :D

Je kan wel trainingen deleten, dan herbouwd het schema zich weer. Maar ergens wel vreemd idd. Ook gezien de combinatie van trainen en rust er tussen. Greg gooit regelmatig 2 flinke hardlooptrainingen na elkaar, zonder dag rust. Dat slaat natuurlijk nergens op en dan krijg je van die video's en tips dat rust tussen trainingen belangrijk is voor blessure preventie 8)7 :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Het aantal dagen hangt af van je doelen, bij een specifiek ambitieus tijdsdoel krijg je altijd meer dan drie keer per week. Je hoeft ze echter niet altijd allemaal te doen, het schema past zich wel aan als je eens wat over slaat.

Jeff is inderdaad wat meer van de langere en rustige lopen. Dat kan heel goed werken, maar dat moet je ego wel aan kunnen. Voor velen is tempo en knallen namelijk toch nog wel belangrijk.
Zelf vond ik het nadeel van Jeff dat ik uiteindelijk uren aan het lopen was voor een wedstrijd die korter zou duren dan dat. Zijn halve marathon schema vond ik te veel tijd nemen uiteindelijk.
De variant van Greg vond ik echter weer te veel gericht op korte trainingen en stelde te veel het tempo boven kilometers, in die zin was Jeff in essentie beter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gonadan schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:07:
Het aantal dagen hangt af van je doelen, bij een specifiek ambitieus tijdsdoel krijg je altijd meer dan drie keer per week. Je hoeft ze echter niet altijd allemaal te doen, het schema past zich wel aan als je eens wat over slaat.
Weet je dit zeker? Want volgens mij krijg je al voordat je uberhaubt een doel ingeeft en een coach moet kiezen te zien hoeveel dagen die coach wil dat je traint. En dat is bij geen enkele coach minder dan 4x als ik me nog goed herinner. Het was of 4x en geen keuze voor meer/minder of 4-5 keer waarbij je de keuze had tussen die twee opties maar dus ook niet minder/meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Ja dat weet ik zeker. Je begint met je huidige status invullen, dan de afstand en dan voltooien of een tijdsdoel. Daarna kan je een coach kiezen met bijbehorend schema, de keuzes die je dan krijgt worden bepaald door wat je vooraf invult.

Ik heb nooit een tijdsdoel gedaan omdat ik hem op drie keer per week wil.

[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 07-08-2024 11:51 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeeftZijWeer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-08-2024
Juancho schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:20:
[...]

Maar naast deze 3 trainers begreep ik ook dat er vanuit de Garmin community ook kant en klare programma's en schema's zijn die je zo kan implementeren en ook heel goed zijn. Misschien nog wel beter dan die van de Garmin coaches.

In dat kader, iemand wellicht die bepaalde te implementeren schema's kent? Bijv. voor een 5km, 10km, 15km en halve marathon?
Onder de coaches staan (alleen op de computer) zelfgestuurde plannen (voor 5 km, 10 km, halve en hele marathon, maar ook 'getting started', of 'improve your fitness') waarbij je het aantal workouts per week kunt kiezen, aan de hand van beginner, gemiddeld of geavanceerd niveau. Voordeel is dat je het schema vooraf kunt zien, zodat je kunt inschatten of het bij je past. Nadeel vind ik dan weer dat het vanaf 12 weken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:30
LA-384 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:00:
Vandaag een rustige dag gehad, beetje lezen in de achtertuin, kijk ik zojuist in de garmin connect-app, staat er van 10.00 tot 14.00 een slaap geregistreerd, compleet met fases diepe slaap en lichte slaap. :+

De slaap die ik vannacht heb gehad kan ik niet meer terugvinden, terwijl die er vanochtend wel nog in stond. Kan ik dat nog ergens terughalen/aanpassen?
Ik heb dat ook al eens gehad, was inderdaad nergens meer terug te vinden, ik denk dat het een bug is.
Horloge heeft ook nogal snel als je op de bank zit dat het als “nap” wordt geregistreerd, deze is dan ook niet te deleten maar dat is in ieder geval beter dan bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 18:19
Newday schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:47:
Ik heb dat ook al eens gehad, was inderdaad nergens meer terug te vinden, ik denk dat het een bug is.
Horloge heeft ook nogal snel als je op de bank zit dat het als “nap” wordt geregistreerd, deze is dan ook niet te deleten maar dat is in ieder geval beter dan bovenstaande.
Ik heb de tijden in de app kunnen aanpassen door het betreffende "slaap moment" te openen en dan de slaaptijd te bewerken middels de verticale puntjes. Precieze tijden weet ik uiteraard niet meer. Wel vreemd dat je kennelijk maar 1 slaap moment per dag kunt registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:49
Ik gebruik nu de daily suggestions voor de marathon training. Nadeel is wel dat als Garmin vindt dat je minder geslapen hebt de training korter/rustiger wordt. Nu loop ik soms een interval alvast van morgen of overmorgen als ik weet dat ik een drukkere dag/avond heb. Ik hoop dat dit in de komende weken minder gaat meetellen anders loop ik nooit een lange afstand.....Heeft iemand hier ervaring mee of de daily suggestion dadelijk meer uitgaat van het plan dan van de persoon?

@Juancho Als de Garmin coach teveel dagen laat lopen kun je ook het gewone schema op de website nemen. Die past zich alleen niet aan als je het te makkelijk/moeilijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nee ik loop het 10km programma van Greg wel uit hoor. Ik verwijder altijd elke week een training van hem. Er staan vaak ook 2 zo goed als dezelfde trainingen in dus eentje daarvan verwijder ik. Ik verdeel de 3 sessies het liefst over 1. interval 2. soort van rustige herstel training 3. duurloop

Daarom heen tennis ik namelijk ook nog behoorlijk veel. Het is alleen gewoon jammer dat je niet kan zeggen: ik wil een 10km programma van die en die coach met dit en dit als doel en daarvoor heb ik 2 of 3 dagen in de week om te trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 16:21
even een vraagje, ik ben de laatste tijd vaak courses/routes aan het lopen op mijn F6. Het probleem dat ik hierbij heb is dat er soms wel/soms geen richtingspijltje bij staat. Mijn routes hebben soms overlappende stukken en daarom is het wel handig om te weten welke kant ik op moet. De keren dat er wel een pijltje staat, staat die vaak vlak achter mijn huidige positie. Daarmee is het ook niet echt bruikbaar.

Wellicht komt het door de combinatie met een training. Wellicht ook niet. In principe zou het geen verschil moeten maken in welke volgorde je de training en de route kiest, maar is dat ook echt zo?

Hopelijk kan iemand hier me een zetje de goede richting op geven.

bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevoelig
Voor het eerst de drills gelopen, zou ik nog even terugkoppelen. Was me niet direct duidelijk hoe die lap knop te hanteren. Het idee is denk ik alvast te lopen (rennen) en dan te starten met knop?

Tijdens het lopen zag een en gekleurde balk waarvan ik volgens mij binnen de groene strook moet blijven. Het gewenste bereik werd dus aangegeven.

De acceleration glider drill was helemaal vaag. Het is niet echt duidelijk in welke toestand je moet lopen en moet rennen en versnellen. Was mooi geweest als ze dedicated ondersteuning met duidelijk gesproken instructies toevoegen.

Over het aantal workouts per week: ik heb aan de start aangegeven dat ik tijd had voor drie keer per week en op welke dagen en dat zondag mijn long run day is. Dat wordt allemaal netjes gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:23
Juancho schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:34:
[...]

Weet je dit zeker? Want volgens mij krijg je al voordat je uberhaubt een doel ingeeft en een coach moet kiezen te zien hoeveel dagen die coach wil dat je traint. En dat is bij geen enkele coach minder dan 4x als ik me nog goed herinner. Het was of 4x en geen keuze voor meer/minder of 4-5 keer waarbij je de keuze had tussen die twee opties maar dus ook niet minder/meer.
Je kan ook gewoon 3 dagen doen. Heb laatst met Jeff het schema voor de halve gedaan. Je moet denk ik het aantal dat je kan lopen aanvinken en wellicht 'geen doel' kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmiddag een e-mail ontvangen van Garmin over nieuwe must-have watchfaces… ik dacht, laat ik eens kijken… kosten ze allemaal €5,99 per stuk… voor een watchface! We betalen zeker nog niet genoeg voor hun horloges? ;w

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gedonie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-02 13:30
De prijzen van de watchfaces zijn inderdaad hoog, had ze tussen de 1 en 2 euro verwacht. Maar nee Garmin verdient te weinig aan horloges. Weet niet hoe dat met andere zit maar ik doe minimaal 7 jaar met mijn Garmin horloge.

Dus de horloges zijn prijzig maar als je dan gaat kijken hoe lang het duurt tussen de aankopen valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:02
Oh? We zitten hier op tweakers dus ik had verwacht dat jullie die wel zelf programmeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

gevoelig schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:03:

De acceleration glider drill was helemaal vaag. Het is niet echt duidelijk in welke toestand je moet lopen en moet rennen en versnellen. Was mooi geweest als ze dedicated ondersteuning met duidelijk gesproken instructies toevoegen.
Leggen ze wel goed uit in de filmpjes, glider is naadloos van wandelen > joggen> rennen> bijna sprinten en dan weer dezelfde weg naar wandelen. Zijn ook wel behulpzame yt's over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Marc3l schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 17:48:
[...]

Je kan ook gewoon 3 dagen doen. Heb laatst met Jeff het schema voor de halve gedaan. Je moet denk ik het aantal dat je kan lopen aanvinken en wellicht 'geen doel' kiezen.
Dan moet geen doel selecteren de trigger zijn want ik kon met geen mogelijkheid aangeven, bij 2 coaches getest, dat ik 3 dagen wilde hardlopen ipv 4 of 5. Ik had dus wel steeds aangegeven dat ik als doel had een 10km in 50min. Ik zal het na dit trainingsschema eens testen.

Wbt watchfaces, ik zocht toevallig in de IQ store op Google en ik kwam daar best leuke faces tegen van de maker MWD-Soft. Er staat bij dat het betaalt is echter geen bedrag en ik kan het gewoon installeren. Op het eerste oog mis ik ook niet iets en er zit ook geen irritante reclame door.

Zijn wel een beetje de watchfaces die ik zocht en ook had op mijn Samsung smartwatch. Voldoende optie voor datavelden en gewoon leuk vormgegeven zonder poespas.

https://apps.garmin.com/n...75-b898-7b0f9a08e299/apps

Edit: ik zie het al, even doorgeklikt en het is een 3 daagse trial. Daarna mag je €1.75 aftikken per watchface. Jammer. De AWF faces op de Samsung watch waren regelmatig korte tijd gratis of in een aanbieding en anders betaalde je er nog geen euro voor. Had zo door de tijd heen er veel verzameld maar helaas niet beschikbaar op de Garmin.

https://sites.google.com/view/wmd-soft-apps/license

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 10-08-2024 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Garmin servers (zelfs Garmin Pay) zijn allemaal down. Laten we hopen dat het niet weer een ransomeware aanval is.
En weer online!!!

Qua watchface gebruik ik de M2. Erg minimalistisch. Zwarte achtergrond, witte cijfers. Tijd groot, boven datum klein, onder batterij en stappen klein. Lekker rustig.

[ Voor 45% gewijzigd door Philo Melos op 10-08-2024 10:09 . Reden: Watchface ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:23
Bedoel je niet de 'Simple 2'? Kan niets vinden op M2 en die simple voldoet aan je inschrijving.

Ik zelf gebruik de Infinity Geometry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Marc3l schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:52:
Bedoel je niet de 'Simple 2'? Kan niets vinden op M2 en die simple voldoet aan je inschrijving.

Ik zelf gebruik de Infinity Geometry.
M2 Designer. Als je dan naar zijn site gaat, staan daar enorm veel voorbeelden die je kunt instellen. Dan is het een questie van degeen aanklikken en een nummer invoeren geloof ik. (maar is al een tijd geleden)

(zijn dan 2 apps die je moet installeren. De designer versie en de gewone, als ik het goed heb)

[ Voor 9% gewijzigd door Philo Melos op 10-08-2024 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:42
Ik krijg sinds enkele dagen geen wind gegevens meer mee bij mijn Garmin epix 2. Anderen die dit ook herkennen bij hardlopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Megupe schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:02:
Ik krijg sinds enkele dagen geen wind gegevens meer mee bij mijn Garmin epix 2. Anderen die dit ook herkennen bij hardlopen?
Hier op m’n Epix pro inderdaad ook al een poos niet meer. 25 juli voor het laatst nog wel, daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:49
Megupe schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:02:
Hier ook geen wind gegevens op mijn Epix gen2 wel op de kaart niet in de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 08:46
Op dit moment zijn we in de bergen. Op mijn Fenix 7 pro solar gebruik ik de optie wandelen. Op de mobiel kun je een mooie grafiek zien van de gelopen route. Het hoogte verschil was ongeveer 400m maar dit zie ik niet terug op de mobiel.
Zou iemand me op weg kunnen helpen of deze optie aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aloysxda schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 18:28:
Op dit moment zijn we in de bergen. Op mijn Fenix 7 pro solar gebruik ik de optie wandelen. Op de mobiel kun je een mooie grafiek zien van de gelopen route. Het hoogte verschil was ongeveer 400m maar dit zie ik niet terug op de mobiel.
Zou iemand me op weg kunnen helpen of deze optie aanwezig is?
Als het goed is staan de totale stijging en daling in de Statistieken van de activiteit en in de grafieken staat een hoogte grafiek.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:42
xray79 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:01:
[...]

Hier ook geen wind gegevens op mijn Epix gen2 wel op de kaart niet in de details.
Hathi schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:01:
[...]

Hier op m’n Epix pro inderdaad ook al een poos niet meer. 25 juli voor het laatst nog wel, daarna niet meer.
Ik ben teruggegaan naar connect 5.28 , dan nog steeds dit probleem.
Maar in 5.28 kan ik wel de informatie bij de grafieken weer raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Juancho schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:14:
[...]

Dan moet geen doel selecteren de trigger zijn want ik kon met geen mogelijkheid aangeven, bij 2 coaches getest, dat ik 3 dagen wilde hardlopen ipv 4 of 5. Ik had dus wel steeds aangegeven dat ik als doel had een 10km in 50min. Ik zal het na dit trainingsschema eens testen.

Wbt watchfaces, ik zocht toevallig in de IQ store op Google en ik kwam daar best leuke faces tegen van de maker MWD-Soft. Er staat bij dat het betaalt is echter geen bedrag en ik kan het gewoon installeren. Op het eerste oog mis ik ook niet iets en er zit ook geen irritante reclame door.

Zijn wel een beetje de watchfaces die ik zocht en ook had op mijn Samsung smartwatch. Voldoende optie voor datavelden en gewoon leuk vormgegeven zonder poespas.

https://apps.garmin.com/n...75-b898-7b0f9a08e299/apps

Edit: ik zie het al, even doorgeklikt en het is een 3 daagse trial. Daarna mag je €1.75 aftikken per watchface. Jammer. De AWF faces op de Samsung watch waren regelmatig korte tijd gratis of in een aanbieding en anders betaalde je er nog geen euro voor. Had zo door de tijd heen er veel verzameld maar helaas niet beschikbaar op de Garmin.

https://sites.google.com/view/wmd-soft-apps/license
En ja hoor.. Had ik eindelijk goede watch faces gevonden... Na 3 dagen nie meer bruikbaar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 11:39

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Juancho schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:27:
[...]

En ja hoor.. Had ik eindelijk goede watch faces gevonden... Na 3 dagen nie meer bruikbaar.
€1,75 is toch best een schappelijke prijs? Heel wat anders dan die €5,99 die Garmin durft te vragen. Ik heb wel vaker betaald voor third party developed watchfaces en data velden. De tijd die zo’n developer er in stopt mag best beloond worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
PatrickC schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:27:
[...]

€1,75 is toch best een schappelijke prijs? Heel wat anders dan die €5,99 die Garmin durft te vragen. Ik heb wel vaker betaald voor third party developed watchfaces en data velden. De tijd die zo’n developer er in stopt mag best beloond worden.
Ja is ergens ook wel zo. Ik heb de ontwikkelaar even een berichtje gestuurd of hij er ook een leuke bundel van kan maken. Hij heeft wel meerdere toffe watchfaces die aardig in de buurt komen van die ik had bij mijn Samsung. Dus daar wil ik ook best iets voor betalen.

Ik heb trouwens nog een optie gevonden, maker heet Saraswatches. Voor €10 kan je een lifetime bundle kopen met 180 watchfaces (die volgens mij allemaal iig mooi/handig/goed zijn) en nieuwe faces krijg je er dan ook altijd bij. Dat is de moeite nog wel een keer waard!

https://kiezelpay.com/sho...su=175369&platform=garmin

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 12-08-2024 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Juancho schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:47:
Ik heb trouwens nog een optie gevonden, maker heet Saraswatches. Voor €10 kan je een lifetime bundle kopen met 180 watchfaces (die volgens mij allemaal iig mooi/handig/goed zijn) en nieuwe faces krijg je er dan ook altijd bij. Dat is de moeite nog wel een keer waard!

https://kiezelpay.com/sho...su=175369&platform=garmin
Het zijn wel,heel veel watchfaces die erg op elkaar lijken en qua layout ook eenvoudig.

Ik zelf gebruik op dit moment, zit nu in Zwitserland op 1400m hoogte dus wil wat meer info op mijn scherm, de Data Loger watchface van peterdedecker. Die heb ik een aantal jaren aangeschaft, maar is nu volgens mij kosteloos met een optionele donatie.
https://apps.garmin.com/n...71-4d9a-9084-169e581df99c
https://starttorun.info/data-lover/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
PatrickC schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:44:
[...]

Het zijn wel,heel veel watchfaces die erg op elkaar lijken en qua layout ook eenvoudig.
Ik ben er ook wat beter door heen gescrolled maar ze lijken idd bijna allemaal op elkaar, alsof alleen de datavelden anders zijn. Beetje overdreven om er daar 180 van te hebben ;). Ik heb die andere maker al even gemaild, die heeft er een stuk of 8 die allemaal wel anders zijn qua look. Daar zijn ik best een combi pack van willen kopen.

En anders toch maar eens eentje kopen.

Datalover ken ik wel, die komt ook bijna overal wel naar voren als ik zoek op top Garmin watchfaces.
Klopt het trouwens dat je in de IQ store irritant genoeg niet kan filteren/zoeken op gratis/donatie optie watchfaces?

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 12-08-2024 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 15:20

Arrogant

S.F.W.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Juancho schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:34:
Ik ben er ook wat beter door heen gescrolled maar ze lijken idd bijna allemaal op elkaar, alsof alleen de datavelden anders zijn. Beetje overdreven om er daar 180 van te hebben ;).
Je kunt het natuurlijk ook allemaal instelbaar maken maar zo is de kans dat ze op één van zijn klokken terecht komen wel groter. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb nu deze, van dezelfde maker als waar ik een trial van had. Maar deze is als een van de weinige wel gratis...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsPmj2TdYRATaD0TqcqW1NkIzt8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogCIn9P9SMUPHn9xKqWZWeLv.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan gelukkig alles aanpassen of als je dit TE veel data vindt ook wat items weg halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vraagje namens mijn vriendin. Zij heeft sinds een paar weken de Garmin Vivoactive 5. Heel blij mee, maar als haar watch in de slaapstand gaat als we naar bed gaan dan blijft touchscreen actief. Dit is best vervelend want haar scherm gaat dus regelmatig aan (je ziet dan de slaap watch face). Mijn Forerunner 265 heeft dat niet, in slaapmode (en niet storen modus staat dan ook aan) gaat de touch functie uit en kan ik het scherm ontwaken door op 1 van de 5 knoppen te drukken. Precies zoals je het wil.

Ik heb alles al doorlopen, op de watch, in haar Connect app, de handleiding, Googlen... Lijkt me stug dat dit niet kan en ik misschien alsnog iets over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 11:39
Ook leuk idd, waarbij ik voor mezelf de kanttekening moet maken dat sinds ik m'n Fenix 6 heb, ik elke ochtend probeer in te schatten wat m'n slaapscore zou zijn. Maar het is dus wel het eerste wat doe op de dag. Ik weet dat de data behoorlijk onbetrouwbaar is en toch hecht ik er waarde aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Frenz64 op 13-08-2024 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 15:20

Arrogant

S.F.W.

Frenz64 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:05:
[...]

Ook leuk idd, waarbij ik voor mezelf de kanttekening moet maken dat sinds ik m'n Fenix 6 heb, ik elke ochtend probeer in te schatten wat m'n slaapscore zou zijn. Maar het is dus wel het eerste wat doe op de dag. Ik weet dat de data behoorlijk onbetrouwbaar is en toch hecht ik er waarde aan.
Als je er maar niet wakker van ligt. :+
Hetzelfde heb ik met de stappenteller (MiBand 6), deze is niet super betrouwbaar, maar ik probeer wel een minimaal aantal stappen per dag te halen.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik test nu even de automatische aangepaste stappenteller setting uit. Ik loop behoorlijk veel op een dag (handig met een hond) en ik tennis/hardloop er veel bij. Ik had altijd als doel 10.000 stappen, beetje de standaard. Maar nu ik dat dynamisch door garmin laat bepalen merk ik dat je toch iets meer gemotiveerd wordt om meer stappen te zetten dan dat. En heb je een keer een dag of paar dagen dat je om welke reden dan ook een stuk minder loopt, dat past Garmin dat ook weer aan.

Soort van stappen coach :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 17:51
Juancho schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:34:
Ik heb nu deze, van dezelfde maker als waar ik een trial van had. Maar deze is als een van de weinige wel gratis...

[Afbeelding]

Je kan gelukkig alles aanpassen of als je dit TE veel data vindt ook wat items weg halen.
Welke is dit? Ik zie hem niet staan in ConnectIQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 17:51

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 16:21
Arrogant schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:39:
[...]

Als je er maar niet wakker van ligt. :+
Hetzelfde heb ik met de stappenteller (MiBand 6), deze is niet super betrouwbaar, maar ik probeer wel een minimaal aantal stappen per dag te halen.
Die drang tot het minimaal aantal stappen heb ik ook, gebruik daarvoor de watchface Goals van een hele vriendelijke vlaamse ontwikkelaar die ook goed reageert op berichtjes. Heb daarnaast ook mijn trappendoel en mijn beweging als doelen erbij gezet. Is toch iedere keer net dat stukje motivatie om van mijn bureaustoel af te komen en een keer over kantoor te wandelen om die beweeg balk weer leeg te krijgen :)

Destijds ook een keer een iets groter bedrag betaald om toegang te krijgen tot al zijn software dingetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:59
Als je meer loopt dan je doel gaat het doel omhoog (tot maximaal 30000 stappen) en als je je doel niet haalt gaat het doel naar beneden.

Door de magie van meestal niet precies uit kunnen komen op het aantal stappen van je doel, kan je doel langzaam omhoog kruipen. Meestal is dat een geval van wandelen tot het doel, maar daar nog noodzakelijk honderden stappen maken met lopen van kamer naar kamer etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 27-05 22:44
Ik heb dus een Garmin Instinct Solar, de eerste zeg maar.

Ding deed het altijd prima maar sinds een tijdje (update misschien?) laadt hij niet meer op via z’n zonnecel.

Op internet kwam ik iets tegen van mensen met een fenix waar dit ook speelde maar verder weinig over te vinden.

Zijn er hier tweakers die er ook last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 14:58
De_Bastaard schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:55:
Ik heb dus een Garmin Instinct Solar, de eerste zeg maar.

Ding deed het altijd prima maar sinds een tijdje (update misschien?) laadt hij niet meer op via z’n zonnecel.

Op internet kwam ik iets tegen van mensen met een fenix waar dit ook speelde maar verder weinig over te vinden.

Zijn er hier tweakers die er ook last van hebben?
Misschien iets anders, ik heb een Instict 2s solar, maar ik heb hetzelfde probleem gehad laatst. Tegelijkertijd met dat ie ook veel notificaties van m'n telefoon ging missen. Wat bij mij werkte was opnieuw opstarten. Daarna heb ik het probleem niet meer gezien.

Dus mocht je dat nog niet geprobeerd hebben: Have you tried turning it off and on again? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Groentjuh schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:45:
[...]

Als je meer loopt dan je doel gaat het doel omhoog (tot maximaal 30000 stappen) en als je je doel niet haalt gaat het doel naar beneden.

Door de magie van meestal niet precies uit kunnen komen op het aantal stappen van je doel, kan je doel langzaam omhoog kruipen. Meestal is dat een geval van wandelen tot het doel, maar daar nog noodzakelijk honderden stappen maken met lopen van kamer naar kamer etc etc.
Ja daarom heb ik hem eens op dynamisch gezet want ik merkte dat de eigen gekozen waarde een beetje saai en eentonig werd. Je kan het natuurlijk zelf verhogen/verlagen maar de dynamische setting houdt volgens mij rekening met bijv. een hele week en baseert het voorstel daarop. Werkt tot nu toe heel prettig, elke keer weer een andere uitdaging! Soort van spelletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevoelig
charrel schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:49:
[...]

Leggen ze wel goed uit in de filmpjes, glider is naadloos van wandelen > joggen> rennen> bijna sprinten en dan weer dezelfde weg naar wandelen. Zijn ook wel behulpzame yt's over te vinden.
Heb er zojuist weer één gedaan. Ik heb de filmpjes er nog eens op nagezien maar het is wel wat onduidelijk dat de 965 alleen "run" als enige hulp heeft. De eerste "run" betekent dan joggen? Die uitleg ben ik nog niet tegengekomen in een filmpje. Voor een horloge met 32 gb geheugen hadden ze de workout toch wel even vocaal kunnen begeleiden :) . Zou wat mij betreft een verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:46:
[...]

Ja daarom heb ik hem eens op dynamisch gezet want ik merkte dat de eigen gekozen waarde een beetje saai en eentonig werd. Je kan het natuurlijk zelf verhogen/verlagen maar de dynamische setting houdt volgens mij rekening met bijv. een hele week en baseert het voorstel daarop. Werkt tot nu toe heel prettig, elke keer weer een andere uitdaging! Soort van spelletje :)
En als je dan je reeks in stand wil houden door elke dag je doel te behalen komt het er uiteindelijk op neer dat je elke dag 30k stappen moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
BigWillem89 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:22:
[...]

En als je dan je reeks in stand wil houden door elke dag je doel te behalen komt het er uiteindelijk op neer dat je elke dag 30k stappen moet zetten?
Nee want het is dus dynamisch. Maar voor een niet zo'n actief persoon die al moeite heeft met 10k stappen op een dag zou ik het idd lekker vast zetten en zorgen dat je dat doel eerst over langere tijd behaalt voor je eens verder kan kijken.

Ik haal die 10k eigenlijk met gemak, ik zit vandaag bijv. op 20k terwijl Garmin als doel voor mij nu 14k heeft. Ik heb dan wel hardgelopen maar door de hitte minimaal gewandeld met de hond. Morgen heb ik toevallig een keer een dag dat ik relatief weinig zal bewegen. Dus dan wordt 10k al een doel om te halen. Donderdag echter weer tennissen en veel bewegen dus dan zal ik er weer over heen gaan.

Kortom, die 30k stappen wat de max blijkbaar is van Garmin zal niet heel snel voorkomen. En al helemaal niet om in stand te houden. Zo rond de 15k zal voor mij denk ik eerder relevant zijn.

Edit: even terug gekeken maar sinds ik de Garmin heb, begin juni heb ik 13,756 stappen gemiddelde per dag. Afgelopen 7 dagen een gemiddelde van 14,976 stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 27-05 22:44
MaffeMaarten schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:08:
[...]

Misschien iets anders, ik heb een Instict 2s solar, maar ik heb hetzelfde probleem gehad laatst. Tegelijkertijd met dat ie ook veel notificaties van m'n telefoon ging missen. Wat bij mij werkte was opnieuw opstarten. Daarna heb ik het probleem niet meer gezien.

Dus mocht je dat nog niet geprobeerd hebben: Have you tried turning it off and on again? ;)
Heb hem zelfs al helemaal naar factory reder gedaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:36:
[...]

Nee want het is dus dynamisch. Maar voor een niet zo'n actief persoon die al moeite heeft met 10k stappen op een dag zou ik het idd lekker vast zetten en zorgen dat je dat doel eerst over langere tijd behaalt voor je eens verder kan kijken.

Ik haal die 10k eigenlijk met gemak, ik zit vandaag bijv. op 20k terwijl Garmin als doel voor mij nu 14k heeft. Ik heb dan wel hardgelopen maar door de hitte minimaal gewandeld met de hond. Morgen heb ik toevallig een keer een dag dat ik relatief weinig zal bewegen. Dus dan wordt 10k al een doel om te halen. Donderdag echter weer tennissen en veel bewegen dus dan zal ik er weer over heen gaan.

Kortom, die 30k stappen wat de max blijkbaar is van Garmin zal niet heel snel voorkomen. En al helemaal niet om in stand te houden. Zo rond de 15k zal voor mij denk ik eerder relevant zijn.

Edit: even terug gekeken maar sinds ik de Garmin heb, begin juni heb ik 13,756 stappen gemiddelde per dag. Afgelopen 7 dagen een gemiddelde van 14,976 stappen.
Hm, ik zit op voor de afgelopen maand op een gemiddelde van 23k stappen. Aan de ene kant lijkt mij die dynamische goals wel handig, soms net even een extra duwtje om nog even te bewegen. Maar heb soms dagen waarop ik net aan de 10k haal en vrees dan dat ik op zo'n dag op eens 20k of meer moet doen. Dus voor nu maar mijn 10k als minimum aanhouden en mijn reeks in stand houden.

• Juancho
ahbart schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:29:
[...]

Super! Dank je wel. Ik vond hem niet.
Helaas, ondanks dat het er niet bij staat heeft ook deze een 3 dagen trial. Vanmorgen was deze watchface enorm 'ingekort' dus ik moet maar weer op zoek....

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 12:49
Ik ben ook geen fan van de standaard Garmin watch faces op m'n FR965. Ben nu heel tevreden met de Glance Pro watch face. Deze geeft op een overzichtelijke manier de voor mij relevante data op het scherm, zonder dat ik het te druk vind. Alle kleuren en data velden zijn instelbaar. Is alleen niet gratis, maar die paar euro die ik een paar maanden geleden betaald heb, vind ik het nog steeds waard.

• Juancho
In mijn zoektocht merk ik maar weer eens hoe mateloos irritant ik die Garmin store vindt. Je kan niet filteren op free watch faces, sommige watch faces die als betaald staan zijn eigenlijk wel gratis maar vragen een donatie. Anderen staan als gratis maar hebben een trial periode. Of staan als betaald maar de gratis variant voldoet prima omdat je niet alle zaken perse wil.

Echt, er is geen door komen aan zo. Super irritant.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 15-08-2024 11:49 ]

• Philo Melos
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:48:
In mijn zoektocht merk ik maar weer eens hoe mateloos irritant ik die Garmin store vindt. Je kan niet filteren op free watch faces, sommige watch faces die als betaald staan zijn eigenlijk wel gratis maar vragen een donatie. Anderen staan als gratis maar hebben een trial periode. Of staan als betaald maar de gratis variant voldoet prima omdat je niet alle zaken perse wil.

Echt, er is geen door komen aan zo. Super irritant.
En als je je nou eens niet druk maakt of je ergens voor moet betalen?
Soms kost geluk wat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Philo Melos schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:29:
[...]

En als je je nou eens niet druk maakt of je ergens voor moet betalen?
Soms kost geluk wat...
Dat is het punt ook niet hé. Voor de juiste faces wil ik wel betalen. Maar de gebrekkige filtering maakt het onmogelijk om daarin ondersteunend te zijn. En zo loop je als een zombie te scrollen door die enorme waslijst aan faces waarbij alles door elkaar staat. dus niet alleen gratis of betaalt maar ook stijlen, digitaal/analoog, sport en gezondheid etc etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Juancho schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:47:
[...]

Dat is het punt ook niet hé. Voor de juiste faces wil ik wel betalen. Maar de gebrekkige filtering maakt het onmogelijk om daarin ondersteunend te zijn. En zo loop je als een zombie te scrollen door die enorme waslijst aan faces waarbij alles door elkaar staat. dus niet alleen gratis of betaalt maar ook stijlen, digitaal/analoog, sport en gezondheid etc etc.
Ik zal het simpel voor je maken: wat jij wilt qua watchfaces is er bij Garmin niet. Dat accepteren en een stock watchface nemen (die zijn vaak net wat strakker) is de beste oplossing ben ik bang. Iets bij Garmin (geheugen?) maakt dat het OLED scherm niet dezelfde punch heeft als Samsung, Apple, Amazfit etc. Daardoor is het het iedere keer net niet is mijn ervaring.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hathi
Weer wat nieuwe leaks van de (amoled) Fenix 8. Ook een Enduro 3 wordt hier genoemd, die had ik in eerdere leaks nog niet gezien. Maar ik had zelf al eerder geopperd dat de Enduro lijn wel eens de vervanger voor de MIP fenixen zou kunnen worden. Het blijven nog steeds geruchten, maar ik ben er zo langzamerhand wel van overtuigd dat de Fenix serie over gaat naar amoled. Nog een paar weken geduld waarschijnlijk.

https://www.chinesesmartw...x-8-fenix-e-and-enduro-3/
Pagina: 1 ... 294 ... 317 Laatste