Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 281 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:42:
Pincode is van je wallet, die stel je zelf in.
Nou, ik hoefde niks in te stellen bij toevoegen van de ING pas (lege wallet) en de pincode van mn pas werkt om de betaalactie te starten via horloge.

Diezelfde pincode probeerde ik ook toen beide passen nog in de wallet zaten en dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47
@m0ridin ik geloof je wel, maar wat ik schrijf is hoe het werkt volgens zowel Garmin als ING en mijn ervaring.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan werkt het bij ING anders dan bij ABN Amro en Rabobank. De pincode die ik op mijn horloge moet ingeven is een zelf gekozen pincode (Garmin Wallet) en is niet dezelfde dan die van beide passen. Ik vind het wel vreemd dat de echte pincode van de pas bij ING gebruikt wordt, want in je wallet kunnen meerdere kaarten zitten, die allemaal hun eigen pincode op de pas hebben.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
@PatrickC Hoe kom je er bij dat het anders werkt bij ING? Ik stel juist van niet? :?
Ik ga bij voorbaat van uit dat er bij @m0ridin iets anders aan de hand was.

Edit:
Bij wijze van test even mijn ING pas toegevoegd. Een stuk soepeler proces dan bij de Rabobank moet ik zeggen.
Maar mijn aanname was correct. Mijn gewone wallet PIN werkt gewoon en ik zie nu twee passen, niets bijzonders aan verder.

[ Voor 42% gewijzigd door Gonadan op 31-01-2024 12:59 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:28
Misschien kijk ik er totaal overheen, maar is het op de 965 mogelijk om de dagelijks gesuggereerde opdracht voor de komende dagen te bekijken als de dagelijkse opdracht van die dag al gedaan is? Want ik kan die meer suggesties alleen vinden als ik die opdracht nog niet gestart ben, maar bij mijn vader op zijn Fenix 7 lijken ze gewoon in de agenda glance getoond te worden. En wordt er niet veel wijzer van als ik de handleiding doorkijk.
Vind het soms namelijk wel fijn om even te kijken wat ze voor de komende dagen bedacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Ik heb helemaal geen suggesties dus heb geen idee. :D (kan dat zijn omdat ik een training plan doe?)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wie weet heb ik die pincode zelf gekozen destijds en hetzelfde gemaakt als die van mijn pinpas? Geen idee...

Weet ook niet hoe het zou moeten werken als je alle passen hebt verwijderd en een nieuwe toevoegt, of hij dan de (ooit) zelf gekozen pincode weer gebruikt of dat je dan een nieuwe zou moeten maken.

Hoe dan ook, zal niet de eerste keer zijn dat ik een speciaal geval ben :+

Zou mijn ervaringen dan ook niet als de standaard nemen en eerder als uitzondering, tot het tegendeel bewezen is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
m0ridin schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:03:
[...]

Nou, ik hoefde niks in te stellen bij toevoegen van de ING pas (lege wallet) en de pincode van mn pas werkt om de betaalactie te starten via horloge.

Diezelfde pincode probeerde ik ook toen beide passen nog in de wallet zaten en dat werkte niet.
Pas je Garmin PIN maar eens aan ;)
Een Garmin "Pinpas" moet je zien als een extra pas. En elke bankpas heeft een eigen pincode. (Denk maar aan een en/of rekening met 2 passen)

Een plastic pas heeft niets met een virtuele pas te maken, dan alleen de rekening waar die toegang tot geeft.
Zou ook een flink security issue zijn als Garmin toegang zou hebben tot de pincode van je plastic pas.

Kortom: Die heb je zelf ooit in Garmin ingesteld. Kan niet anders.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:53:
@PatrickC Hoe kom je er bij dat het anders werkt bij ING? Ik stel juist van niet? :?
Ik ga bij voorbaat van uit dat er bij @m0ridin iets anders aan de hand was.

Edit:
Bij wijze van test even mijn ING pas toegevoegd. Een stuk soepeler proces dan bij de Rabobank moet ik zeggen.
Maar mijn aanname was correct. Mijn gewone wallet PIN werkt gewoon en ik zie nu twee passen, niets bijzonders aan verder.
Was ook niet een reactie op jou, dat had ik even duidelijker moeten aangeven. ;)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:28
Gonadan schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:05:
Ik heb helemaal geen suggesties dus heb geen idee. :D (kan dat zijn omdat ik een training plan doe?)
Jep
Als je een speciaal trainingsplan volgt met geplande workouts voor een specifiek evenement, een trainingsplan hebt gedownload van Garmin Connect (een Garmin plan of een plan dat je zelf hebt gemaakt) of een trainingsplan van een derde partij hebt gedownload, krijgen deze workouts voorrang boven de Dagelijkse aanbevolen workouts
https://www.garmin.com/nl...ggested-workouts-feature/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:08:
[...]

Pas je Garmin PIN maar eens aan ;)
Een Garmin "Pinpas" moet je zien als een extra pas. En elke bankpas heeft een eigen pincode. (Denk maar aan een en/of rekening met 2 passen)

Een plastic pas heeft niets met een virtuele pas te maken, dan alleen de rekening waar die toegang tot geeft.
Zou ook een flink security issue zijn als Garmin toegang zou hebben tot de pincode van je plastic pas.

Kortom: Die heb je zelf ooit in Garmin ingesteld. Kan niet anders.
Vast... Maar again.

1. Diezelfde pincode werd eerder niet geaccepteerd.
2, Wijzigen pin kan alleen als je het origineel weet, en de optie zie ik uberhaupt niet in de connect app?

https://www8.garmin.com/m...%20%3E%20Wijzig%20pincode.

Ik heb daarna alle kaarten verwijderd en de ING opnieuw toegevoegd, maar afhankelijk van wat ze bedoelen met 'garmin pay opnieuw instellen' was dat misschien niet hetzefde als 'opnieuw instellen'. En daar hoefde ik dus geen nieuwe pincode te specificeren.

Ah well... Het zal, het werkt nu en verder zal t me n worst wezen :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
Mijn epix2 geeft vandaag als stappendoel 23560 stappen...
Afgelopen 5 dagen een trekking door Patagonië gedaan waarbij mijn flexibele stappendoel flink is opgeschroefd 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
m0ridin schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:15:
[...]

Vast... Maar again.

1. Diezelfde pincode werd eerder niet geaccepteerd.
2, Wijzigen pin kan alleen als je het origineel weet, en de optie zie ik uberhaupt niet in de connect app?

https://www8.garmin.com/m...%20%3E%20Wijzig%20pincode.

Ik heb daarna alle kaarten verwijderd en de ING opnieuw toegevoegd, maar afhankelijk van wat ze bedoelen met 'garmin pay opnieuw instellen' was dat misschien niet hetzefde als 'opnieuw instellen'. En daar hoefde ik dus geen nieuwe pincode te specificeren.

Ah well... Het zal, het werkt nu en verder zal t me n worst wezen :+
Ga naar toestel => Garmin Pay => Wijzig pincode. Ook hier geldt dat garmin per toestel een pincode hanteert voor zover ik weet. In de algemene Garmin connect settings zie je die dus niet. En een garmin pincode beschermt de container waar de virtuele passen in opgeslagen zitten.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Mistraller schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:57:
[...]

Ga naar toestel => Garmin Pay => Wijzig pincode. Ook hier geldt dat garmin per toestel een pincode hanteert voor zover ik weet. In de algemene Garmin connect settings zie je die dus niet. En een garmin pincode beschermt de container waar de virtuele passen in opgeslagen zitten.
Volgens mij klopt dit helemaal. Mijn pincode heb ik gezet toen ik een openbank pas heb toegevoegd. Na het toevoegen van de ing kon ik beide passen met dezelfde code op het horloge gebruiken. En na het verwijderen van openbank werkt de ing nog steeds met de oorspronkelijke pin

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mistraller schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:57:
[...]

Ach, thanks!

Ik zat op mijn horloge zelf te zoeken EN in garmin pay direct op de connect app... Maar had de garmin pay optie in toestel settings IN de connect app gemist. Daar kan ik idd pincode aanpassen.

Alsnog geen idee waarom het in eerste instantie niet geaccepteerd werd maar zal wel ergens iets verkeerd gedaan hebben of een setting zat niet helemaal lekker.

Weet de volgende keer in ieder geval waar te zoeken nu! ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
Enniwee, eindelijk raak: het is een 6 Sapphire geworden. Pff, ook dan best veel veranderd sinds de 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:16
PatrickC schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:29:
Dan werkt het bij ING anders dan bij ABN Amro en Rabobank. De pincode die ik op mijn horloge moet ingeven is een zelf gekozen pincode (Garmin Wallet) en is niet dezelfde dan die van beide passen. Ik vind het wel vreemd dat de echte pincode van de pas bij ING gebruikt wordt, want in je wallet kunnen meerdere kaarten zitten, die allemaal hun eigen pincode op de pas hebben.
De pin op je horloge staat volledig los van de pin van je pas. Je horloge heeft geen enkel idee van de pincode van je pas (net als dat je fysieke pinpas dat ook niet ‘weet’).

De pin op je horloge is om te voorkomen dat als iemand je horloge zou stelen, die ook betalingen zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 06:45:
[...]

De pin op je horloge staat volledig los van de pin van je pas. Je horloge heeft geen enkel idee van de pincode van je pas (net als dat je fysieke pinpas dat ook niet ‘weet’).

De pin op je horloge is om te voorkomen dat als iemand je horloge zou stelen, die ook betalingen zou kunnen doen.
Precies, daarom snapte ik één van de posts ook niet waar wel de pincode van de pas werd gebruikt. Maar volgens mij is dat nu allemaal opgehelderd. :)

Ik heb gisteren nog een Garmin Pay ingesteld voor mijn broer. Die heeft een ING rekening met een Fenix 6 Pro. Het proces ging wel anders dan wat ik gewend was van ABN Amro.

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 01-02-2024 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:26
<rant>

Garmin gaat echt eens moeten overschakelen naar een andere manier van opladen (eventueel zoals bij Samsung of Fossil vroeger, zie: https://image.gsmpunt.nl/...dloze-oplader-zwart_1.jpg), want de laatste tijd blijft het connectortje niet meer goed in mijn horloge (Venu 2S) steken (dan denk ik dat hij aan het opladen is en blijkt na een tijdje de kabel er niet meer in te zitten en kan ik hem dus niet gebruiken als ik ergens naar toe ga omdat hij niet genoeg opgeladen is. :(

Ben al bijna van plan om een ander merk horloge te gaan kopen.
</rant>

[ Voor 19% gewijzigd door Robinho96 op 01-02-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Robinho96 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:50:
<rant>

Garmin gaat echt eens moeten overschakelen naar een andere manier van opladen (eventueel zoals bij Samsung of Fossil vroeger, zie: https://image.gsmpunt.nl/...dloze-oplader-zwart_1.jpg), want de laatste tijd blijft het connectortje niet meer goed in mijn horloge (Venu 2S) steken (dan denk ik dat hij aan het opladen is en blijkt na een tijdje de kabel er niet meer in te zitten en kan ik hem dus niet gebruiken als ik ergens naar toe ga omdat hij niet genoeg opgeladen is. :(

</rant>
probeer eens een nieuw kabeltje, wellicht zit de slijtage daarin een niet in het horloge

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
<rant>

</rant>
Heb ik met mijn 945 gehad. Die deed het zelfs met nieuwe kabeltjes matig. Pas toen ik de connectorpuntjes op het toestel schoonmaakte deed ie het wer naar behoren. Klein schuurpapiertje doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

<rant>

</rant>
Garmin Marq2 : magnetisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Aghanim schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:00:
Uptimerobot, zoek even in dit topic.
Dit werkt toch alleen als je een link naar het product hebt? Maar hoe kan je dit hebben als het product niet op voorraad is? Of mis ik een stap?

Ik zoek de link naar een Garmin 265.

[ Voor 6% gewijzigd door Flipm0de op 01-02-2024 20:42 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@Aghanim terugkomend op je eerdere vragen of er niets geks met mijn readiness was, ik kan dat niet uitsluiten. Ik kan mij namelijk niet aan de indruk onttrekken dat bepaalde statistieken de historie van een vorig horloge niet mee nemen.
Zo is de belasting nu uitgebreider en het optimaal bereik lijkt pas te stijgen sinds ik met dit horloge train, alsof het optimale bereik wat ik met mijn vorige horloge had opgebouwd gereset is. Hij denkt dan nu ook al een week dat ik veel en veel te intensief train voor wat ik aan kan.

Kijk deze grafieken maar terwijl ik heel januari gewoon door getraind heb, meerdere trainingen per week maar nu vindt hij met terugwerkende kracht van niet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2WPeREVyE74et_xMktm8HzFL7U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZYIh2ya72uZAn1NzXsrdUSjO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAWTM0PSafIbkA_M6l3Ghf2DkvU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pN0SvGChuxOtBE1kcLQXj77r.png?f=fotoalbum_tile

Misschien dat coach Greg daarom van die laffe trainingen geeft? Ik heb er zelf maar een uur aangeplakt vandaag om wel richting mijn komende wedstrijd te trainen. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:42
Flipm0de schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:13:
[...]

Dit werkt toch alleen als je een link naar het product hebt? Maar hoe kan je dit hebben als het product niet op voorraad is? Of mis ik een stap?

Ik zoek de link naar een Garmin 265.
Die staat nog niet in de winkel. Dus dan moet je wachten tot ze die ook gaan verkopen.

Je kunt eventueel een check zetten op https://api.www.ing.nl/ap...er=1&categoryId=112311623 en de term "Forerunner 265".

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

sander_g schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:41:
[...]

Die staat nog niet in de winkel. Dus dan moet je wachten tot ze die ook gaan verkopen.

Je kunt eventueel een check zetten op https://api.www.ing.nl/ap...er=1&categoryId=112311623 en de term "Forerunner 265".
Ah zo thanks! Ze hebben die wel ooit gehad. Weet dat een vriend deze bij de ing heeft gekocht.

Bedankt!

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Gonadan schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:47:
Zo is de belasting nu uitgebreider en het optimaal bereik lijkt pas te stijgen sinds ik met dit horloge train, alsof het optimale bereik wat ik met mijn vorige horloge had opgebouwd gereset is. Hij denkt dan nu ook al een week dat ik veel en veel te intensief train voor wat ik aan kan.
Trainingsbelasting hangt samen met je horloge en niet met je Connect gegevens. Wanneer je een nieuw horloge hebt, duurt het gewoon een aantal weken voordat gegevens juist zijn.

Kan je overigens in de periode rond de horloge switch niet kiezen uit horloge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
lateef schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:35:
[...]

Trainingsbelasting hangt samen met je horloge en niet met je Connect gegevens. Wanneer je een nieuw horloge hebt, duurt het gewoon een aantal weken voordat gegevens juist zijn.

Niet dat ik weet, hoe zou je moeten wisselen dan? Je hebt wel een primair horloge wat je instelt, en dat gaat over stappen en hartslag en zo qua synchroniseren. Binnen Connect is het wel op één hoop.
Maar dat verklaart ook niet waarom hij dan doet alsof ik mijn oude horloge niet tot half januari gebruikt heb, nu lijkt het alsof ik sinds half december niets meer gedaan heb, dus zijn er daadwerkelijk gegevens weggegooid of genegeerd.

Ga Garmin wel even vragen want ik heb ook een start gemaakt met een bizarre 'endurance score' die daarna wel netjes gecorrigeerd werd maar door die foutieve waarden heb ik het komende jaar niets aan mijn grafieken. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:06
Gonadan schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:44:
[...]

Niet dat ik weet, hoe zou je moeten wisselen dan? Je hebt wel een primair horloge wat je instelt, en dat gaat over stappen en hartslag en zo qua synchroniseren. Binnen Connect is het wel op één hoop.
Maar dat verklaart ook niet waarom hij dan doet alsof ik mijn oude horloge niet tot half januari gebruikt heb, nu lijkt het alsof ik sinds half december niets meer gedaan heb, dus zijn er daadwerkelijk gegevens weggegooid of genegeerd.

Ga Garmin wel even vragen want ik heb ook een start gemaakt met een bizarre 'endurance score' die daarna wel netjes gecorrigeerd werd maar door die foutieve waarden heb ik het komende jaar niets aan mijn grafieken. 8)7
Staat ‘Physio true-up’ aan?

Dat zorgt ervoor dat verschillende Garmin devices met elkaar communiceren over oa trainingload. Dit werkt ‘ok’ tussen een Garmin horloge en Garmin fietscomputer. Durf niet te zeggen of het ook werkt tussen 2 Garmin horloges…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Gonadan schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:44:
[...]

Niet dat ik weet, hoe zou je moeten wisselen dan?
Ik heb een drop-down in de periode rond mijn laatste horlogewissel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcvgPpENpiUl67LYcFDzEiqAKQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxfBL7ssJBAyGZZv5TAcvYBL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Requiem19 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:52:
Staat ‘Physio true-up’ aan?

Dat zorgt ervoor dat verschillende Garmin devices met elkaar communiceren over oa trainingload. Dit werkt ‘ok’ tussen een Garmin horloge en Garmin fietscomputer. Durf niet te zeggen of het ook werkt tussen 2 Garmin horloges…
Bij mijn oude wel, mijn nieuwe heeft die optie niet in het menu of ik kan het niet vinden.
lateef schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:54:
Ik heb een drop-down in de periode rond mijn laatste horlogewissel.

[Afbeelding]
Nee, die dropdown heb ik niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Gonadan schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:06:
[...]

Nee, die dropdown heb ik niet.
Tja, logica en consistentie is waarschijnlijk niet helemaal het sterkste punt van Garmin. Nog een paar weken geduld en je gegevens zullen waarschijnlijk wel betrouwbaarder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Gonadan schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:06:
[...]

Bij mijn oude wel, mijn nieuwe heeft die optie niet in het menu of ik kan het niet vinden.
Is eruit gehaald. Staat standaard aan volgens mij.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lateef schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:35:
[...]

Was bij mij inderdaad ook het geval. Je krijgt de eerste paar weken een vreemde grafiek en het pakt niet helemaal lekker van het ene naar het andere horloge door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@Aghanim hoe heb jij met jouw wisselpatroon dan ooit een stabiele statistiek kunnen krijgen? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:43
Misschien een stomme vraag, maar kan je ook een cadence lock krijgen met een HS-band? En dan met name een Garmin HRM Dual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
loyske schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:10:
Misschien een stomme vraag, maar kan je ook een cadence lock krijgen met een HS-band? En dan met name een Garmin HRM Dual?
Nee, nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Hmm is er dan op een makkelijke manier te achter halen welke HR er gebruikt is?
De HRM Dual pair ik met een Epix Gen2. In Garmin Connect zie ik wel de HRM Dual staan bij de activiteit, dan mag ik er toch vanuit gaan dat deze is gebruikt ipv de optical van de Epix!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
loyske schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:26:
[...]

Hmm is er dan op een makkelijke manier te achter halen welke HR er gebruikt is?
De HRM Dual pair ik met een Epix Gen2. In Garmin Connect zie ik wel de HRM Dual staan bij de activiteit, dan mag ik er toch vanuit gaan dat deze is gebruikt ipv de optical van de Epix!?
Als bij ‘Sensors & Accesories’ op ke Epix je HRM Dual gekoppeld is wordt deze altijd gebruikt. Ik denk dat als hij in connect genoemd is dit ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Bij een gekoppelde accessoires met HR-meting wordt inderdaad de interne optische sensor uitgeschakeld. Enige manier om dubbel te meten is via een dataveld wat zelfstandig contact maakt met je hartslagaccessoire.

Cadans lock met een band is ook mogelijk, maar komt in verhouding wel heel erg weinig voor. Dat zou wel uitzonderlijk zijn, waar loop je precies tegenaan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Gonadan schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:42:
Bij een gekoppelde accessoires met HR-meting wordt inderdaad de interne optische sensor uitgeschakeld. Enige manier om dubbel te meten is via een dataveld wat zelfstandig contact maakt met je hartslagaccessoire.

Cadans lock met een band is ook mogelijk, maar komt in verhouding wel heel erg weinig voor. Dat zou wel uitzonderlijk zijn, waar loop je precies tegenaan?
De eerste km was mijn hartslag belachelijk hoog (> 160bpm), na die km is hij terug gevallen naar geloofwaardige getallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmnRqS47hXqunczjRbP5FhVkNe0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gLAbtvklclCGSxKdiJb7cIOn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:24
Zet een Hartslag en cadans aan in dit grafiekje. Zijn die waarden die eerste KM gelijk?

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:16:
@Aghanim hoe heb jij met jouw wisselpatroon dan ooit een stabiele statistiek kunnen krijgen? :+
Die grafiek kijkt maar 4 weken terug, dat red ik meestal wel ;)

Overigens is het me nog steeds niet gelukt een keer 4+ te krijgen als anaeroob TE. Had vandaag toch een behoorlijke workout met 17x 1:00 op 3km tempo maar zelfs dan (TE 3.4) not even close :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDQEplxaYKhvNxKXqFxHapX0y-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mh8diV6tNOEHmeXbsNfy0WTT.png?f=fotoalbum_large

@Gonadan bevalt je F7 of was het de upgrade toch niet echt waard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
loyske schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:05:
[...]

De eerste km was mijn hartslag belachelijk hoog (> 160bpm), na die km is hij terug gevallen naar geloofwaardige getallen.

[Afbeelding]
Had je hem goed nat gemaakt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:14:
[...]

Die grafiek kijkt maar 4 weken terug, dat red ik meestal wel ;)

Overigens is het me nog steeds niet gelukt een keer 4+ te krijgen als anaeroob TE. Had vandaag toch een behoorlijke workout met 17x 1:00 op 3km tempo maar zelfs dan (TE 3.4) not even close :)

[Afbeelding]

@Gonadan bevalt je F7 of was het de upgrade toch niet echt waard?
't Blijft een hoop geld maar ik heb er zeker geen spijt van. Hij is toch weer een tandje mooier met groter scherm en de aanraakbediening kan ik nu al niet meer missen. Voor gewoon door de menu's is dat erg fijn, net als de layoutverbeteringen die het nieuwe platform met zich meegebracht hebben.

Zo op het eerste gezicht lijkt het aardig zonde van de knaken als je ze zo naast elkaar ziet. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4Y0_KvcXStaJdF0A3RfXMVLjQQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mziAR6KGcysIjBdGWKPoqql2.png?f=fotoalbum_large

Een groot verschil zijn de 'glances' ten opzichte van de normale widgets. Daar waar ik voorheen alleen door hele widgets kon scrollen en dus uit de store een widget moest halen voor inzichten in metrics krijg je op het nieuwe platform al een blik (glance) te zien waardoor je kunt scrollen. In feite heb je dus al drie widgets in beeld en bij doorklikken worden ze pad schermvullend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFmOXxn78ASvxiRLcFy7FqpUbR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eaYCD8JDL68c5PAz9lSc9mvT.png?f=fotoalbum_large

Het leukste is nog dat je mapjes hebt, dus wanneer ik widgets in mapjes gooi kan je de eerste twee waarden daarvan als 'glance' zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIbgj1wxJy5aTuRxUCKI-w0y_1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U6gghUAqO1VhYVDdD7INRJTG.png?f=fotoalbum_large

Sommige dingen zijn hooguit iets gelikter, meer niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLs2eFeMW_Z22f-satFEiaGoDUo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0Iovp8CLgT9OZGBfoq4AVhtL.png?f=fotoalbum_large

Of een stuk gelikter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4GhFFO8mkZdOrq0u0AdvfSwio0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cbVna97gyr8PeKdzTEcqiLTm.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zzFHNgJq5XrSp_Nr-iHS6j36UQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AurTqChJS4XvMrDZfUXeyBdF.png?f=fotoalbum_large

En qua contrast/bleeding is het echt wel een stuk verbeterd als je het backlight wilt gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LaxAYM4oJJIVDD2OVBobXjuH2WE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/apZd4FILj0lQgUBBdGzS2MEl.png?f=fotoalbum_large

Verder natuurlijk leuke extraatjes in metrieken, zaklampje is erg handig, rand is wat vlakker dus dat smoelt een stuk mooier (echt een stuk mooier) en de nieuwe sensoren zijn ook welk merkbaar beter, al is dat vooral leuk met statistieken kijken en merk ik er verder weinig van.
Het verschil aan wat je op je horloge kunt of in connect kunt zien is echt wel immens, een heel stuk groter dan ik dacht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Gonadan schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:59:
[...]

Had je hem goed nat gemaakt?
Ik lik er altijd aan voordat ik hem aandoe. Maar zou kunnen dat tegen de tijd dat ik vertrek een en ander misschien wat droger is!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Likken? Dan zou ik eerder flink fluimen, of gewoon even goed nat maken met water. Garmin adviseert om de band zelf, niet alleen de contacten, goed nat te maken. Mogelijk kan dat een rol gespeeld hebben. Al zou ik dan eerder verwachten dat hij geen hartslag meet in plaats van te veel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:17
Gonadan schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:28:
Likken? Dan zou ik eerder flink fluimen, of gewoon even goed nat maken met water. Garmin adviseert om de band zelf, niet alleen de contacten, goed nat te maken. Mogelijk kan dat een rol gespeeld hebben. Al zou ik dan eerder verwachten dat hij geen hartslag meet in plaats van te veel.
likken doe ik ook, volgens mij hele volksstammen met een band

Garmin adviseert trouwens ook om alleen de electroden nat te maken, niet de hele band (alhoewel als je dat fijn vind het denk ik geen probleem is ;) )

https://www8.garmin.com/m...5B-806D-E3DC5B38E212.html

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 02-02-2024 17:36 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn band is van stof. Tegen de tijd dat ik die nat gelikt heb is de batterij van de Fenix wel leeg :+

@Gonadan bert een UI sprong als je vooruit gaat. Tegelijkertijd als je het zo naast elkaar ziet is het maar mager hoeveel de UI in 7? jaar tijd is verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:35:
[...]

likken doe ik ook, volgens mij hele volksstammen met een band

Garmin adviseert trouwens ook om alleen de electroden nat te maken, niet de hele band (alhoewel als je dat fijn vind het denk ik geen probleem is ;) )

https://www8.garmin.com/m...5B-806D-E3DC5B38E212.html
Dan was het wellicht ome Ray en niet Garmin zelf, maar aangeraden wordt om de elektroden én de band daaromheen nat te maken. Omdat elektroden zelf vrij snel drogen. De hele band doorweken is weer wat veel van het goede. :P

@Aghanim dat is net hoe je er naar kijkt. Qua vooruitgang vind ik dat er een hoop bereikt is, qua verandering niet per se, maar niet alles moet daadwerkelijk veranderen wat mij betreft.
De interactie met aanraakbediening en de subschermen van de widgets is nog weer een paar niveaus gestegen, maar ik heb geen zin om daar een heel vergelijk in te maken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:17
Gonadan schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:57:
[...]

Dan was het wellicht ome Ray en niet Garmin zelf, maar aangeraden wordt om de elektroden én de band daaromheen nat te maken. Omdat elektroden zelf vrij snel drogen. De hele band doorweken is weer wat veel van het goede. :P

@Aghanim dat is net hoe je er naar kijkt. Qua vooruitgang vind ik dat er een hoop bereikt is, qua verandering niet per se, maar niet alles moet daadwerkelijk veranderen wat mij betreft.
De interactie met aanraakbediening en de subschermen van de widgets is nog weer een paar niveaus gestegen, maar ik heb geen zin om daar een heel vergelijk in te maken. ;)
als ze snel drogen dan zweet je niet genoeg! :+

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Ja of als het bij het lopen meteen van je dak gutst is je conditie abominabel, net hoe je ernaar kijkt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:37
loyske schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:05:
[...]

Daar heb ik in de winter ook nogal eens last van. Zeker wanneer het koud en droog is. Dan zijn de contacten niet vochtig genoeg en krijg zulke hoge hartslagwaarden. Heel irritant, zeker wanneer Strava dan zegt van 'dit ging moeilijker dan normaal'. Nee, helemaal niet! :-(
Ik heb mijn band wel eens in een regenplas gehouden om de contacten nat te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
loyske schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:10:
Yup, hier ook, zowel met verschillende horloges als met verschillende (borst)banden, zelfs met een tickr aan m'n bovenarm.

Ben blijkbaar nogal cadence lock-gevoelig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadvanboven
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem met de hartslagmeters van Garmin... nu overgestapt op een Polar H10 en geen issues meer (i.c.m. Forerunner 965).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:30
Sinds vorige week een FR965 en heb een kwalijk probleem. Tijdens normaal gebruik kan ik prima muziek luisteren via de Watch en opgeslagen spotify afspeellijsten. Tijdens een activiteit valt de Bluetooth echter constant weg, soms al na 30 seconden. Ik heb een nieuw paar oordopjes geprobeerd en hierbij hetzelfde euvel.

Als ik op internet zoek kom ik dezelfde problemen tegen, iemand ervaring mee en een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:11
Zit de Bluetooth ontvanger van je oordopjes aan dezelfde kant als de arm waaraan je je horloge draagt? Dat is vaak het probleem.
Probeer eens een activiteit met je horloge om je andere pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
nogeeninlog schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:46:
[...]

Daar heb ik in de winter ook nogal eens last van. Zeker wanneer het koud en droog is. Dan zijn de contacten niet vochtig genoeg en krijg zulke hoge hartslagwaarden. Heel irritant, zeker wanneer Strava dan zegt van 'dit ging moeilijker dan normaal'. Nee, helemaal niet! :-(
Ik heb mijn band wel eens in een regenplas gehouden om de contacten nat te maken.
Ja of aan het eind van je activiteit geeft je garmin aan dat je drempel waarde en vermogen weer gezakt is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Hathi schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:46:
Zit de Bluetooth ontvanger van je oordopjes aan dezelfde kant als de arm waaraan je je horloge draagt? Dat is vaak het probleem.
Probeer eens een activiteit met je horloge om je andere pols.
Volgens mij hebben beide oordopjes een ontvanger en heb beide dopjes in, ook geprobeerd om eerst alleen het linker oordopje te gebruiken en daarna pas de rechter aan te zetten maar ook dit werkte niet. Vanmorgen na 10 minuten fietsen verbrak de verbinding weer en kreeg daarna om de minuut weer problemen. Vind het toch bizar dat dit bij een horloge van 600 euro niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:11
In beide oordopjes een ontvanger lijkt me sterk. Je hoeft ze toch ook niet afzonderlijk van elkaar te verbinden met je horloge? Dat is overigens ook niet eens mogelijk.
Dus probeer gewoon eens met het horloge om je andere pols.
Bij veruit de meeste mensen werkt het prima, ik lees hier ook weinig klachten over. En als je de klachten leest op het Garmin forum dan moet je die sowieso niet te serieus nemen, daar wordt alleen maar geklaagd, dus als je dat als leidraad neemt dan bestaan er geen fatsoenlijk presterende Garmin producten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
De dopjes zijn wel afzonderlijk te gebruiken, dus vandaar ging ik er vanuit dat ze beide een ontvanger hadden. Ik ga het eens om mijn rechterpols proberen, voelt nog wel heel onnatuurlijk maar hopelijk is dat gewenning :) ik ben zelf doof aan m’n linkeroor dus links kan ik sowieso geen oordopje in.

Edit: zojuist geprobeerd en na 5 minuten valt de verbinding weer weg. Hopelijk kan die retour.

[ Voor 14% gewijzigd door kwdtje op 06-02-2024 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Het kan erg verschillen per type dopje of het wel of niet lekker werkt. De één is een stuk sterker qua verbinding dan de ander en zo kan het bijvoorbeeld al verschillen wanneer je hardloopt (dus arm gebogen en pols vooruit) of wanneer je wandelt (arm gestrekt en wisselend voor en achter het lichaam). In het tweede geval krijg ik ook wel eens hickups, met hardlopen zelden.

Daarnaast kunnen mijn dopjes met twee apparaten verbinden en als daarvan één wegvalt bij het luisteren heeft hij daarna soms moeite om normaal te communiceren met het overgebleven apparaatn. Dat gebeurt met mijn telefoon ook dus moet ik echt aan de dopjes zelf wijten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
Zelfs met fietsen werkt het bagger en dan zat het horloge (niet onder de jas) op de rechter pols en het dopje in het rechteroor met een clear line of sight. Voor 600 euro verwacht ik gewoon geen gezeik te hebben en te gaan. Met een apple watch nooit problemen gehad, maar die vind ik simpelweg niet mooi.

Misschien de Coros Pace 3 eens proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door kwdtje op 06-02-2024 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
kwdtje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 08:39:
Zelfs met fietsen werkt het bagger en dan zat het horloge (niet onder de jas) op de rechter pols en het dopje in het rechteroor met een clear line of sight. Voor 600 euro verwacht ik gewoon geen gezeik te hebben en te gaan. Met een apple watch nooit problemen gehad, maar die vind ik simpelweg niet mooi.

Misschien de Coros Pace 3 eens proberen.
Dit zou inderdaad gewoon moeten werken. En lekker horloge terugsturen als dit niet functioneert.

Je zou nog wat meer kunnen troubleshooten maar denk met kleine succeskans. Bijv kijken naar de energy(saving) modus, GPS signaal veranderen naar smart, glonass evt uit etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
kwdtje schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:26:
Sinds vorige week een FR965 en heb een kwalijk probleem. Tijdens normaal gebruik kan ik prima muziek luisteren via de Watch en opgeslagen spotify afspeellijsten. Tijdens een activiteit valt de Bluetooth echter constant weg, soms al na 30 seconden. Ik heb een nieuw paar oordopjes geprobeerd en hierbij hetzelfde euvel.

Als ik op internet zoek kom ik dezelfde problemen tegen, iemand ervaring mee en een oplossing?
Misschien oudere BT versie in je dopje of zo. Ik heb zelf een ouder dopje, die heeft ook problemen, maar nieuwe, zelfde merk, werken zonder problemen. Andere dopjes al eens geprobeerd?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:42
Mistraller schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:29:
[...]

Misschien oudere BT versie in je dopje of zo. Ik heb zelf een ouder dopje, die heeft ook problemen, maar nieuwe, zelfde merk, werken zonder problemen. Andere dopjes al eens geprobeerd?
Zelf nog geen ervaring met BT-oortjes; ik ren nooit met muziek op. Maar het zou zomaar een software-issue kunnen zijn die middels een FW-update in de nabije toekomst opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Mistraller schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:29:
[...]

Ik heb 2 soorten dopjes geprobeerd, oude en van het weekend nieuwe gekocht. Bij beide problemen en ze werken beide perfect met bijv. mijn telefoon.

Welke dopjes gebruik jij?

[ Voor 18% gewijzigd door kwdtje op 06-02-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos81
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:28
*knip*. Dat is zelfs ontzettend offtopic. Maak voor aankoopadvies even een nieuw topic aan in Koopadvies en leveringen smartphones en tablets.

[ Voor 79% gewijzigd door rens-br op 06-02-2024 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Aghanim schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:15:
[...]

Wat voor wilde weken heb jij dat je op 1 staat :o
Doet me denken aan de vierdaagse Nijmegen :P Al had ik hem daar elke dag op ca 15 á 20. Goed voorgeslapen scheelde wel een stuk.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
kwdtje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:43:
[...]

Ik heb 2 soorten dopjes geprobeerd, oude en van het weekend nieuwe gekocht. Bij beide problemen en ze werken beide perfect met bijv. mijn telefoon.

Welke dopjes gebruik jij?
Wij hebben hier een Venu SQ2 en een Fenix 7. Maar als het zonder activity goed gaat en tijdens activity slecht, dan is er wel iets geks aan de hand ja. Je zou zeggen dat de processor het niet trekt wellicht. Maar het kan zijn dat er ook nog interferentie optreedt als je bijv. met sensors sport. (op een racefiets heb je er tegenwoordig een hele berg, en ANT+ is ook dezelfde frequentierange) Ik heb zelf Chinese. QCY. Mijn dochter heeft een of ander vaag merk, weet niet wat precies. Waren ook maar 25 euro of zo.
Ellende met dopjes en sensors is helaas dat het moeilijk vast te stellen is wat er mis is, want fabrikanten en winkels wijzen graag naar elkaar en naar de klant...

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 06-02-2024 12:06 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Horloge inmiddels terug gestuurd.

Zijn er members die een Coros Pace 3 hebben ? Ben benieuwd naar de audio kwaliteit, lees op Reddit weer horror verhalen 😂 ook benieuwd naar de Suuntoo Race, iemand hier ervaring mee?

[ Voor 9% gewijzigd door kwdtje op 08-02-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:40
Heb zelf een Garmin 245M en heb nooit problemen met oordopjes en Bluetooth gehad. Verschillende oortjes gebruikt, wel allemaal van Anker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
Na eerder al gesproken te hebben over een gekke overgang in metrieken (Gonadan in "Het grote sporthorloge met GPS topic.") heb ik contact gehad met Garmin, met name de endurance score zit mij dwars.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDcCL4tF6INQjaIg_pWofnzW5Iw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7MxFapc3oA0AeIMkIMmZJ4SU.png?f=fotoalbum_large

Door een piek met terugwerkende kracht is de grafiek nu zo opgebouwd dat ik er feitelijk niets aan heb. De toelichting meldt vrolijk dat ik mij ontwikkel maar door deze schaalverdeling is het niet meer dan een vlakke lijn. Aangezien dit zal aanblijven tot de piek buiten beeld is zullen grafieken dus pas vanaf 12 weken tot respectievelijk 1 jaar bruikbaar worden. Dat vond ik wat veel van het goede dus heb contact met Garmin support gezocht.

Zij vonden dit ook wel erg vreemd en konden het niet direct verklaren. Ik kreeg meteen een nieuw horloge aangeboden maar dat heb ik afgewezen, ik denk niet dat het een hardwareprobleem is en ik wil juist van die foutieve datapunten af.
De case ligt onderhand bij het technische team in de VS dus ik ben benieuwd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-08 11:34
hoi allemaal, ik heb huidig een apple smartwatch maar denk erover naar een sporthorloge te gaan. voor mij is HRV heel belangrijk en goede slaapmeting. om o.a. met HRV te kijken hoe stress gedurende de dag is en hier op in te spelen. budget is eigenlijk 200 euro.

Wat is dan de beste keuze vivoactive 5 , garmine forerunner 55 of forerunner 245?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:24
De FR55 heeft geen HRV meting, dus die valt dan af. FR245 durf ik niet van te zeggen of die HRV heeft, dus check dat even goed!

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:02
Je kan via de gezondheid app op de iPhone de HRV zien (zie 'hart' gegevens), dus voor de reden die jij opgeeft hoef je niks nieuw aan te kopen.

Garmin Forerunner 245 kan het blijkbaar enkel tijdens een activiteit, zie deze link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:20
Inderdaad. Ik heb een vivoactive 5 en apple watch ultra. Voor slaap is mijn ultra veel nauwkeuriger. Stress kan je monitoren via een andere app. Zie geen reden voor enkel en alleen slaap en hrv een andere watch te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
ik heb een applewatch series 6, uit zichzelf meet die de hrv echt weinig misschien 2-3 x per dag max, dit zegt niet over een trend of over hoe ready je bent om te sporten cq. uit te rusten, ik zie bij garmin dat dit echt tof gemaakt is vaker gesampled wordt en je een body battery score krijgt daarmee,

@tuxken hoe vind je de bodybattery werken op de vivoactive 5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:05
Zentyth1 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:21:
ik heb een applewatch series 6, uit zichzelf meet die de hrv echt weinig misschien 2-3 x per dag max, dit zegt niet over een trend of over hoe ready je bent om te sporten cq. uit te rusten, ik zie bij garmin dat dit echt tof gemaakt is vaker gesampled wordt en je een body battery score krijgt daarmee,

Is tweedehands een optie? Dan heb je in de range van 200-250 euro ook bijvoorbeeld de Fenix 6 of Forerunner 255.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Onjuist, mijn AW 6 mat gisteren 12x mijn HRV en geen 2-3x per dag zoals jij het hier aangeeft. Soit, heb de indruk dat je al beslist hebt, en is jouw goed recht natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:20
Hallo Allemaal, ik heb een Garmin Fenix 7.
Met ongeval detectie wordt er een bericht verstuurd als je valt (bijv. met de fiets).
Weet iemand of je ook handmatig een noodoproep kunt versturen (bijv, met een druk op de knop)?
Ik heb al even gezocht maar kan deze functie (nog) niet vinden.
Eventueel via een afzonderlijke App.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:05
schuurman schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:37:
Hallo Allemaal, ik heb een Garmin Fenix 7.
Met ongeval detectie wordt er een bericht verstuurd als je valt (bijv. met de fiets).
Weet iemand of je ook handmatig een noodoproep kunt versturen (bijv, met een druk op de knop)?
Ik heb al even gezocht maar kan deze functie (nog) niet vinden.
Eventueel via een afzonderlijke App.
Ja, dat kan. Zie dit artikel met de uitleg hoe je dat instelt en vanaf het horloge kan triggeren: https://support.garmin.com/en-US/?faq=Ots03L9cFf98el3a0ioSk9

Korte samenvatting: bovenste knop links van de achtergrondverlichting lang vast houden en je maakt een emergency call

[ Voor 9% gewijzigd door Heronimo op 09-02-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
Bedankt! Ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
Het werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RigolleM schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:03:
Je kan via de gezondheid app op de iPhone de HRV zien (zie 'hart' gegevens), dus voor de reden die jij opgeeft hoef je niks nieuw aan te kopen.

Garmin Forerunner 245 kan het blijkbaar enkel tijdens een activiteit, zie deze link
De AW meet weliswaar slaap en HRV data maar heeft vervolgens geen interpretatie van die data. Er zijn weliswaar apps die dit doen maar die zijn veelal gemaakt door 1-2 personen zonder een wetenschappelijke achtergrond en onderbouwing. Daarmee twijfelachtig of de info wel klopt. Ook meet de AW niet consistent (op dezelfde tijden) de HRV en gebruikt Apple dacht ik SDDN ipv RMSSD.

TLDR: ondanks dat de Apple sensoren en rauwe data metingen de meest nauwkeurige zijn, gaat het mank op interpretatie en bruikbaarheid van de data.

@Zentyth1 de V5 is de enige van die 3 die HRV ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64

Ik heb een Fenix 6 Pro (sinds kort, nog twee weken voordat ik m'n HRV status weet), maar de AW heeft een bewezen betere meting dan Garmin (check de Youtuber Quantified Scientist maar). Garmin maakt dingen idd "tof" zoals je stelt, maar of dat betrouwbaarder is de dan AW vraag ik me af.

Maar net als @RigolleM denk ik dat je al gekozen hebt en wat anders wil, niet meer elke dag opladen bijvoorbeeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
RigolleM schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:24:
[...]

Onjuist, mijn AW 6 mat gisteren 12x mijn HRV en geen 2-3x per dag zoals jij het hier aangeeft. Soit, heb de indruk dat je al beslist hebt, en is jouw goed recht natuurlijk..
12x random overdag je hrv meten is compleet zinloos en geeft onjuiste data.

Ik neem aan dat er wel apps zij voor de AW die dit beter kunnen (bijv standaard tijdens je slaap, of standaard tijdens je diepe slaap etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
@Aghanim @Requiem19 Bedankt voor de toelichting, het is inderdaad zo dat je allerhande third party apps nodig hebt om data op een AW te optimaliseren, dit stoort mij ook mateloos... dus ik kan begrijpen dat je dan naar alternatieven kijkt zoals Garmin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Garmin is ooo niet perfect overigens. Die meet HRV tijdens je gehele slaap en neemt dan het gemiddelde. Garmin’s sleep tracking staat alleen niet bekend als de beste. En of HRV meten tijdens de gehele slaap het zuiverste is kun je je ook afvragen. Maar het is in ieder geval consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

joker1977

Tweakert

Requiem19 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:17:
Garmin is ooo niet perfect overigens. Die meet HRV tijdens je gehele slaap en neemt dan het gemiddelde. Garmin’s sleep tracking staat alleen niet bekend als de beste. En of HRV meten tijdens de gehele slaap het zuiverste is kun je je ook afvragen. Maar het is in ieder geval consistent.
Dat laatste is wel het meest belangrijk. Garmin doet ook niks met de absolute waarde an sich, maar doet een trend-analyse.

Ik merk heel sterk een correlatie tussen zowel mijn gezondheid, alcohol-gebruik en bv. vermoeidheid in HRV. Gebruik het zelf vrij vaak om te bepalen of ik meer rust nodig heb, of juist niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Letten op trends in plaats van absolute waarde is inderdaad een goed advies bij horloges.
Maar daar waar sommige waarden in theorie qua absolute waarde nog wat zeggen (bijv. VO2max) geldt dat voor HRV überhaupt niet, ook buiten horloges om niet. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
Je HRV inderdaad is wel zo'n beetje de beste indicator van lichamelijke+mentale fitheid inderdaad. Als je bij HRV doorklikt op je Garmin horloge geeft het laatste submenu een mooie weergave van je gemiddelde HRV de laatste 4 weken, geplot op je baseline. Als ik dat koppel aan hoe ik me voel correleert dat erg goed.

3 weken terug mijn trainingsschema ook omgegooid omdat de HRV trend 2 weken lang aan het dalen was toen ik meer intensiteit aan het toevoegen was. 1 intensieve training eruit gegooid per week en afgelopen 3 weken is er er (afgezien van een klein griepje) weer een stijgende trend.

Dus het is ook nog eens data waar je goed op kunt sturen qua training.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
Zelf ben ik nog aan het opbouwen maar de trend zegt al genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eG0B-hpvlkr1bQFbY8UyKCg5rYE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/atPYGdrwcMXNYO1Gore53r7G.png?f=user_large

Een gewone week gevolgd door ruim een week van verjaardagen, feestjes, borrels, weinig slaap en alles wat slecht voor je is. Nu deze week bewust veel slapen en geen alcohol in aanloop naar de wedstrijdloop van zondag. Mijn horloge maakt het wel erg confronterend wat levensstijl met je doet. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
HRV inzichten maakte het voor mij stuk makkelijker om geen alcohol meer te drinken :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 15:11
Via de search kon ik het niet vinden, hoewel ik me bijna niet kan voorstellen dat ik de enige ben met deze vraag. Ook via Google erg weinig te vinden.

Kan ik meerdere horloges tegelijk pairen met Polar Flow? Ik heb 2x de Ignite 2 en die wil ik graag beide gekoppeld hebben aan dezelfde Flow met 1 account daarachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 22:36
Requiem19 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:05:
HRV inzichten maakte het voor mij stuk makkelijker om geen alcohol meer te drinken :-).
Hier ook, al drink ik bij gelegenheden nog steeds maar dat zie ik wel terug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Blog van Marco Altini over HRV via wearables, welke merken de juiste meet methoden toepassen en een vergelijk. Kleine quote:

There are other sensors that measure HRV in the night and I have excluded from this analysis for a number of reasons. Most notably, I have excluded the Apple Watch, despite being a sensor that sells a lot, simply because it is not up to the task. The Apple Watch is not only inaccurate when sampling automatically, but it also samples sporadically, making the data of almost no use (and to say the least, extremely noisy)

Inaccurate betekent hier niet de sensor data maar dat Apple SDDN ipv rMMSD gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 10-02-2024 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Dat is toch eigenlijk al jaren bij Apple dat ze de sensor buiten activiteiten weinig gebruiken? Voorheen was dat puur om batterij te sparen en ik vermoed dat dat nog steeds het geval is.
Voor gewone hartslag kan je nog zeggen dat het je niet uitmaakt, maar HRV is wel iets gevoeliger.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
ja de hrv meeting van AW is misschien accuraat, maar er is gewoon geen goede trendanalyse te maken, ook zijn de thirth party apps erg shady (bijvoorbeeld welltory russische app) en athletic, dus ondanks dat die goed meet kan ik weinig met de data doordat apple er geen ruk mee doet, zonde IMO.

garmin heeft dit gewoon goed voor elkaar, wellicht dat de meting 10 procent afwijkt maar dan heb ik nog meer aan de trendanalyse dan wat de AW mij te bieden heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
Gonadan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:56:
Zelf ben ik nog aan het opbouwen maar de trend zegt al genoeg.

[Afbeelding]

Een gewone week gevolgd door ruim een week van verjaardagen, feestjes, borrels, weinig slaap en alles wat slecht voor je is. Nu deze week bewust veel slapen en geen alcohol in aanloop naar de wedstrijdloop van zondag. Mijn horloge maakt het wel erg confronterend wat levensstijl met je doet. :D
cool, welke watch heb je?
Pagina: 1 ... 281 ... 322 Laatste