Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik ben zelf met 50 µg begonnen afgelopen dinsdag (na het bloedprikken). Morgen ga ik de huisarts bellen voor de uitslag die ik al online terug kon vinden. Foto van mijn onderrug heb ik ook al online gezien. Lijkt op in orde maar wil het even zeker wetenAghanim schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:32:
@tlpeter @Stefke naar aanleiding van de discussie over vitamine D en HRV 2 weken geleden ben ik vitamine D supplement gaan proberen. Mijn vriendin slikt het in de winter dus binnen handbereik.
Te vroeg voor conclusies en N=1 maar heb het nu 7 dagen genomen:
[Afbeelding]
Voor de rest is alles qua sport, voeding en slaap onveranderd en mijn HRV is normaal rond de 50-55 als ik verder in het jaar terug kijk. Ben overigens zeker niet fitter dan ooit (VO2max is 3 lager door extra gewicht).
Ben benieuwd of het terugvalt als ik stop met nemen.
Een vitamine D tekort heeft de volgende simptomen:
Osteoporose, botbreuken, zwakkere botten, pijnlijke botten, botvervormingen
Spiertrillingen of -krampen
Pijnlijke gewrichten, spierpijn, lage rugpijn
Neerslachtigheid, lusteloosheid, depressieve gevoelens
Vermoeidheid
Tandproblemen zoals bloedend tandvlees en cariës
Verminderd immuunsysteem
Vertraagde groei en motorische ontwikkeling bij kinderen
Hiervan heb ik nr 2,3,4,5 en 6 al een tijdje.
Dit zou ook mijn blesures meteen verklaren.
Ik zal het ontopic houden en over een tijdje weer een grafiekje van mijn HRV posten.
Je bent er blijkbaar nog niet van dat Vit D tekort af.tlpeter schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:34:
[...]Ik heb even terug gezocht naar een bloedonderzoek van bijna drie jaar terug en toen was mijn vitamine D 33,0 nmol/l. Dat is veel te laag terwijl ik toch regelmatig buitenkom. Eignelijk alle klachten die daar bij horen heb ik wel last van. Ik wacht komende maandag en daarna de uitslag af en laat het je wel weten.
Is er wel eens op een andere manier naar die problemen gekeken? Zoals:
Dit alleen al kan ook de verschijnselen geven die je noemt!tlpeter schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:54:
[...]Tandproblemen zoals bloedend tandvlees en cariës
Als er nl in je gebit ontstekingen zitten dan kunnen de bacteriën in je bloedbaan komen en als dat maar blijft sluimeren tot zo'n hele rij van klachten leiden, waar je maar niet van af komt....Bij nog verdere verwaarlozing kan zelfs je hartspier ontstoken/aangetast worden, met een bepaald risico op een fatale afloop.
Daar helpt dus geen Vitamine D aan. En het probleem zou wel eens een invloed kunnen hebben op jouw Vit D waarden, immers je bent toch door allerlei kwalen ontregelt.
Een bezoek aan de tandarts, met dit verhaal en de vraag of er mogelijk wat sluimert, lijkt me al heel snel te plannen.
Ik heb mensen lang zien dokteren maar naar het gebit was dan nog nooit gekeken en in een aantal gevallen bleken de problemen daar van te komen.
Sterkte er mee.
[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 21-01-2024 11:36 ]
Vorige jaar geprobeerd ski activiteiten op te nemen. Heb destijds automatisch stop (17 km/u) aangezet, zodat hij in de liften niet opneemt.
Moet nog even goed bekijken wat de beste manier is. Hoe gaan jullie hiermee om? Handmatig starten in de ochtend en in de middag stoppen?
Whatever.
Daar op aansluitend wil ik na een ronde/interval de melding aanpassen die je daarin krijgt. Ik zou bijvoorbeeld graag willen zien wat mijn gemiddelde tempo was tijdens die interval ipv de standaard afgelegde afstand en/of tijd.
Iemand tips?
Lap Alert kun je hier veranderen:DaveStuifbergen schreef op maandag 22 januari 2024 @ 07:05:
Een vraagje aan de kenners. Gebruik sinds kort de Garmin Epix Pro (Gen 2). Ik doe vaak workouts die via trainingpeaks op mijn Horloge komen. Alleen tijdens deze activiteiten (vooraf geplande workout) krijg je een ander scherm te zien, die ik graag zou willen aanpassen. Is hier een mogelijkheid toe, of moet ik gewoon een ander scherm toevoegen en daar naar toe scrollen tijdens mijn activiteit?
Daar op aansluitend wil ik na een ronde/interval de melding aanpassen die je daarin krijgt. Ik zou bijvoorbeeld graag willen zien wat mijn gemiddelde tempo was tijdens die interval ipv de standaard afgelegde afstand en/of tijd.
Iemand tips?
https://www8.garmin.com/m...22-A011-BCD8C8F61EDC.html
Workout screen kun je helaas (nog?) niet aanpassen volgens mij
Het gaat om het wat makkelijker bloeden en ik ga elk kwartaal al naar de mondhygienist omdat ik snel tandsteen heb. Ik heb dit onder controle maar bedankt voor de uitleg.route99 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:34:
[...]
Je bent er blijkbaar nog niet van dat Vit D tekort af.
Is er wel eens op een andere manier naar die problemen gekeken? Zoals:
[...]
Dit alleen al kan ook de verschijnselen geven die je noemt!
Als er nl in je gebit ontstekingen zitten dan kunnen de bacteriën in je bloedbaan komen en als dat maar blijft sluimeren tot zo'n hele rij van klachten leiden, waar je maar niet van af komt....Bij nog verdere verwaarlozing kan zelfs je hartspier ontstoken/aangetast worden, met een bepaald risico op een fatale afloop.
Daar helpt dus geen Vitamine D aan. En het probleem zou wel eens een invloed kunnen hebben op jouw Vit D waarden, immers je bent toch door allerlei kwalen ontregelt.
Een bezoek aan de tandarts, met dit verhaal en de vraag of er mogelijk wat sluimert, lijkt me al heel snel te plannen.
Ik heb mensen lang zien dokteren maar naar het gebit was dan nog nooit gekeken en in een aantal gevallen bleken de problemen daar van te komen.
Sterkte er mee.
Zal vanavond thuis eens kijken, want volgens mij werkt de puck die ik heb wel gewoon.Gonadan schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:02:
[...]
Nee dat klopt niet, die pagina die je linkte suggereerde dat het gewoon zou werken. Dus ik ben wel enigszins teleurgesteld.
Bij mijn weten is het nodig om updates te doen voor je kaarten, via de telefoon kunnen alleen apps. Ik gebruik het nu omdat ik de kaarten onderhand voor de zesde keer opnieuw aan het installeren ben in de hoop dat ze dan wel weer snel laden.
Weet het echter niet zeker omdat ik maar zelden bedraad synchroniseer.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Werkt die lift detectie ook op horloges die geen barometrische hoogtesensor hebben, zoals de FR235? Kwestie van uitproberen denk ik…slow whoop schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:09:
@Harmen Als je (Garmin) horloge de ski activiteit ondersteunt is het een kwestie van 1x aanzetten als begint, en uitzetten als je klaar bent. Ik zet hem alleen uit tijdens een lange (lunch)pauze. Ski lift wordt automatisch gedetecteerd, omdat je dan omhoog gaat.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Lang geleden dat ik nog een workout heb gedaan met mijn horloge. Maar voor zover ik me herinneer startte ik een activiteit en de horloge stelde me dan voor om de workout mee te nemen. Dus dan had ik de schermen van die activiteit en de workout.DaveStuifbergen schreef op maandag 22 januari 2024 @ 07:05:
Een vraagje aan de kenners. Gebruik sinds kort de Garmin Epix Pro (Gen 2). Ik doe vaak workouts die via trainingpeaks op mijn Horloge komen. Alleen tijdens deze activiteiten (vooraf geplande workout) krijg je een ander scherm te zien, die ik graag zou willen aanpassen. ....
In de aanbieding vandaag evenals de 7pro solar
En afgelopen tijd ook vit -D geslikt (25mg) maar ik bleef tegen de ondergrens aan hikken. Toen 50mg gaan slikken en ook weer na ong 2 weken verbetering, vergelijkbaar met jouw grafiek nu.
Of het nou vit-D is, dat is natuurlijk lastig vast te stellen, maar het lijkt er wel op
Ah, dat helpt allemaal nietgoerriaan schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:22:
Garmin Epix (Gen 2) Pro 42mm - High quality multisport GPS watch with AMOLED touch screen, LED flashlight, heart rate, maps and up to 10 days autonomy, Silver https://amzn.eu/d/05gTYKG
Ik zag dat ze dit in de laatste beta update hebben aangepast, dubbel klikken linksboven gaat dan ook gelijk naar de zaklamp app. Scheelt weer een shortcutGonadan schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:22:
[...]
Dat is het snel inschakelen van de laatst gebruikte instelling van de zaklamp. Wanneer je hem via een sneltoets inschakelt kom je ook echt in de zaklampapp, en kan je dus intensiteit en kleur nog aanpassen.
Die zaklamp is, naast het verbeterde MIP scherm, wel 1 van de redenen dat ik voor een 7S pro ben gegaan
Oh dat gaat vast ook weer klachten opleveren van mensen die het juist wel fijn vinden de zaklamp te kunnen gebruiken zonder dat ze meteen die app op hun scherm krijgen.kepler schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:07:
Ik zag dat ze dit in de laatste beta update hebben aangepast, dubbel klikken linksboven gaat dan ook gelijk naar de zaklamp app. Scheelt weer een shortcut
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha ja das waar, hopelijk is het een optie. Draai zelf geen beta dus weet het nietGonadan schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:25:
[...]
Oh dat gaat vast ook weer klachten opleveren van mensen die het juist wel fijn vinden de zaklamp te kunnen gebruiken zonder dat ze meteen die app op hun scherm krijgen.
Net even gecontroleerd. Mijn puck van Ali ,toen €2,57, werkt gewoon goed. Doet al dienst sinds 2019.m-vw schreef op maandag 22 januari 2024 @ 07:52:
[...]
Zal vanavond thuis eens kijken, want volgens mij werkt de puck die ik heb wel gewoon.
Weet het echter niet zeker omdat ik maar zelden bedraad synchroniseer.
Helaas werkt de link naar de winkel niet meer.
Garmin FR245M + HRM-RUN
pucks gaan altijd kapot bij mijm-vw schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:05:
[...]
Net even gecontroleerd. Mijn puck van Ali ,toen €2,57, werkt gewoon goed. Doet al dienst sinds 2019.
Helaas werkt de link naar de winkel niet meer.
nu geswitched naar de sleutelhangers, hopelijk gaan die langer mee
Daar heb ik er ook diverse van. Die liggen op mijn werk voor het geval dat.Lagune schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:50:
[...]
pucks gaan altijd kapot bij mij
Garmin FR245M + HRM-RUN
deze zijn idd fijn, ik heb ze als lichtgewicht optie tijdens trekkings.Lagune schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:50:
[...]
pucks gaan altijd kapot bij mij
Hi Ha Hopjesvla
Mediamarkt heeft ze ook voor deze prijs. Ik heb zelf een Epix gen 2 gekocht voor iets meer dan €500.goerriaan schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:22:
Garmin Epix (Gen 2) Pro 42mm - High quality multisport GPS watch with AMOLED touch screen, LED flashlight, heart rate, maps and up to 10 days autonomy, Silver https://amzn.eu/d/05gTYKG
Ik ben het type dat constant twijfelt tussen de Apple Watch en Garmin

De Ultra 2 die ik heb is het voor sport en registratie toch niet helemaal voor mij dus die gaat weg.
Die sleutelhangers moet ik tzt ook maar eens aanschaffen, die zijn wel erg makkelijk!
Ik heb ooit een zwik kabeltjes besteld om die reden.m-vw schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:05:
[...]
Daar heb ik er ook diverse van. Die liggen op mijn werk voor het geval dat.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Zonet maar een Forerunner 255 besteld op amazon aan 252 EUR. Lijkt me een goede keuze maar dat zal ik pas vrijdag kunnen zeggen
Nog even getwijfeld voor een 265 maar meeste zaken heb ik niet nodig of hecht ik niet zoveel belang aan.
Ik twijfel enorm tussen de Pro standard edition (010-02803-01) en de standard Sapphire edition (010-02582-30)
Ik ken de (minimale) verschillen tussen de pro en standard en vind deze niet zo belangrijk omdat de horloge zowiezo overkill is voor waar ik hem zal gebruiken.
Ik weet dat ik ook met andere (goedkopere) versies mee uit de voeten kan alleen is dat allemaal zo plastic fantastic. (FR965, Venu 3)
Ik wil namelijk de titanium en lederen band op gegeven moment bijkopen, zodat ik kan afwisselen.
Het is jammer dat de Marq lijn van Garmin erg duur is
Als je de verschillen kent, waar zit je twijfel dan in?Eskiya schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 06:33:
Ik ben nog geen smartwatchbezitter en ben voornemens om een Garmin Epix te kopen. Ik ben er alleen nog niet over uit wat verstandig(er) is. Wellicht daf jullie mij over de streep kunnen halen.
Ik twijfel enorm tussen de Pro standard edition (010-02803-01) en de standard Sapphire edition (010-02582-30)
Ik ken de (minimale) verschillen tussen de pro en standard en vind deze niet zo belangrijk omdat de horloge zowiezo overkill is voor waar ik hem zal gebruiken.
Ik weet dat ik ook met andere (goedkopere) versies mee uit de voeten kan alleen is dat allemaal zo plastic fantastic. (FR965, Venu 3)
Ik wil namelijk de titanium en lederen band op gegeven moment bijkopen, zodat ik kan afwisselen.
Het is jammer dat de Marq lijn van Garmin erg duur is
@Requiem19 opties of kwaliteit materiaalRequiem19 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 07:56:
[...]
Als je de verschillen kent, waar zit je twijfel dan in?
Standard
LENZEN: Corning® Gorilla® Glass
SIERRANDEN: Roestvrij staal (zilveren is Gepassiveerd rvs)
MATERIAAL BEHUIZING: Met glasvezel versterkt polymeer met roestvrijstalen achterkant
Sapphire
LENZEN: Saffierkristal
SIERRANDEN: Carbon grey DLC titanium of puur titanium
MATERIAAL BEHUIZING: Vezelversterkt polymeer met titanium afdekking aan de achterkant
@PatrickC
Ja ben wel van plan om de horloge voor een aantal jaren te gebruiken.
- Pro = €660,29
- Sapphire = €629
Het hangt er ook een beetje vanaf wat je ermee doet. Volgens mij wordt er algemeen gezegd dat voor "veilige" sporten (zoals gewoon hardlopen), het eigenlijk weinig verschil maakt. Anderzijds, als je van jezelf weet dat je eerder onhandig bent, dan zal saffier wel een streepje voorhebben. Met saffier betaal je voor iets meer zekerheid dus...
Je leest weleens over krassen, (inc foto's) maar 9 van de 10 keer zijn dit krassen in de coating die langzaam weer verdwijnen als de hele coating eraf slijt.. Ik dacht in het begin ook wel krasjes te zien, maar die is het glas perfect, echter waterdruppeltjes blijven er niet zo mooi meer opliggen als het 1e jaar (hydrofobe coating verdwenen, samen met de kleine krasjes in die coating)
persoonlijk vind ik een sapphire glas toch mooier dan een extra screenprotector met weer een randje, het schijnt dat een sapphire scherm wel meer glare heeft en minder licht doorlaat, maar ik heb er geen last van, maar het verschil is ongetwijfeld zichtbaar als je ze naast elkaar legt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hierop terugkomend, vandaag kreeg ik voor het eerst ook de melding over limiet bereikt. Dit was echter pas meerdere betalingen waarvan één boven de honderd euro. Direct contact gezocht met de Rabobank en die vertelden mij wat ik al wist, dat het géén contactloos betalen is qua limieten en dus je gewone paslimieten volgt. Dat ik dan toch werd geweigerd vonden zij ook erg vreemd en werd gevraagd het in de gaten te houden en eventueel vaker aan te kloppen. Dat ga ik nu maar doen want als ik érgens niet tegen kan is het wel dat je ineens niet kunt betalen terwijl je het wel hoort te kunnen.Sander schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:34:
[...]
Toch werkt het niet zo bij mij, met Apple Pay kan ik idd hogere bedragen betalen etc maar bij Garmin zie ik toch echt op de pinautomaat daglimiet bereikt a 150€ en die kan ik wel verhogen maar ook dan stopt het bij betalingen boven de 50€ per transactie. Hier heb ik met Rabo over gebeld een paar maanden geleden en die gaven aan dat het dezelfde limieten als voor contactloos betalen zijn. Dus of er zit bij mij (en de vraagsteller) iets mis, of jullie halen wat door elkaar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Blij om te horen dat anderen hier toch ook last van hebben! Ik gebruik het eigenlijk niet meer sindsdien omdat ik merk dat FaceID + 2x drukken een stuk sneller werkt dan vaak toch weer de code intikken op de Garmin. Daarvoor betaal ik gewoon niet vaak genoeg op een dagGonadan schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:10:
[...]
Hierop terugkomend, vandaag kreeg ik voor het eerst ook de melding over limiet bereikt. Dit was echter pas meerdere betalingen waarvan één boven de honderd euro. Direct contact gezocht met de Rabobank en die vertelden mij wat ik al wist, dat het géén contactloos betalen is qua limieten en dus je gewone paslimieten volgt. Dat ik dan toch werd geweigerd vonden zij ook erg vreemd en werd gevraagd het in de gaten te houden en eventueel vaker aan te kloppen. Dat ga ik nu maar doen want als ik érgens niet tegen kan is het wel dat je ineens niet kunt betalen terwijl je het wel hoort te kunnen.
[ Voor 11% gewijzigd door Sander op 26-01-2024 11:24 ]
Kan een Garmin sporthorloge door meerdere personen gebruikt worden of raakt het dan in de war?
Als er geen onderschijd tussen personen is dan verschillen metingen van het horloge.
[ Voor 5% gewijzigd door Apollyon op 26-01-2024 12:37 ]
Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie
[ Voor 41% gewijzigd door Gonadan op 26-01-2024 12:40 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dank je. Twee Garmin Fenix horloges word te duur. Welke andere Garmin modellen kan ik overwegen?Gonadan schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:40:
Garmin is gekoppeld aan één account van één persoon, daarmee is een horloge persoonlijk. Je kunt natuurlijk alleen voor een rondje rennen hem even lenen, maar daarmee zal je wel stappen en andere metrics beïnvloeden.
Wensen voor vriendin
- Gezondheid loggen
- Voortgang loggen
- Oefeningen bijhouden
- Stappen tellen
- Hartslag meter
- Saturatie meter
- Smalle polsen / 42mm of kleiner
- Vrouwelijk model / kleurtjes is een bonus
Zonder die eis heb je al snel veel meer mogelijkheden volgens mij. Anders zou ik snel een Venu model roepen, vindt mijn vriendin ook prettig.
[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 26-01-2024 14:27 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
HRV is wel interessant, maar volgens mij ook voorbehouden aan de luxere modellen
Dank je voor het noemen van Garmin Venu @Gonadan. De Venu3s (of 2s) kan alles en komt in vrouwlijke kleur en vormg.
Je zou kunnen beginnen met een betaalbaar maar vrij capabel toestel dat je in enkele kleuren en desnoods verschillende extra kleur-bandjes kan krijgen, zoals bvb:Apollyon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:21:
[...]
Dank je. Twee Garmin Fenix horloges word te duur. Welke andere Garmin modellen kan ik overwegen?
Wensen voor vriendin
- Gezondheid loggen
- Voortgang loggen
- Oefeningen bijhouden
- Stappen tellen
- Hartslag meter
- Saturatie meter
https://www.coolblue.be/n...-forerunner-55-blauw.html
Voor je vriendin zou de nieuwe Lily 2 voldoen (heeft echter geen eigen GPS, enkel via telefoon).Apollyon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:21:
[...]
Dank je. Twee Garmin Fenix horloges word te duur. Welke andere Garmin modellen kan ik overwegen?
Wensen voor vriendin
- Gezondheid loggen
- Voortgang loggen
- Oefeningen bijhouden
- Stappen tellen
- Hartslag meter
- Saturatie meter
Voor een volgende keer, misschien eerst zelf even zoeken of je het antwoord op dit soort vragen kan vinden. Eigen inzet op Tweakers wordt altijd erg gewaardeerd
[ Voor 44% gewijzigd door 13art op 26-01-2024 16:51 ]
Voor watches met kaarten en navigatie kom je bij de duurdere modellen uit :Apollyon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:00:
Ondersteunt een Garmin sporthorloge gratis routes en kaarten van openstreetmaps of moet je Garmin kaarten kopen?
Forerunner 955, 965, Fenix, epix
Ik wil een afweging maken of kaarten nuttig zijn bij het hardlopen. Zijn kaarten handig of is het meer een gimick op een klein horlogescherm?PaulC schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:05:
Voor watches met kaarten en navigatie kom je bij de duurdere modellen uit :
Forerunner 955, 965, Fenix, epix
Ik heb goede ervaring met openstreetmaps maar ik weet niet of dat op een Garmin horloge kan.
voor hardlopen weet ik het niet, ik loop altijd wel waar ik de weg weet. Alhoewel ik volgens mij wel eens op vakantie een stukje heb gerend met een route.Apollyon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:38:
[...]
Ik wil een afweging maken of kaarten nuttig zijn bij het hardlopen. Zijn kaarten handig of is het meer een gimick op een klein horlogescherm?
Ik heb goede ervaring met openstreetmaps maar ik weet niet of dat op een Garmin horloge kan.
Maar ik gebruik het heel veel tijdens het wandelen, en daar heeft het voor mij heel veel meerwaarde. OpenStreetMap kan er op, maar ik heb nog niet in al die jaren daar de behoefte voor gehad (behalve in de US heb ik er wat custom kaarten opgezet).
Mijn routes staan er altijd op. Ook lang gefietst met de kaart, met het horloge (5X+) op het stuur, werkte ook prima.
Of het voor jou goed genoeg is moet je voor jezelf afvragen. Als je nu veel hardloopt met je mobiel in de hand om de weg te weten dan vast wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 26-01-2024 16:51 ]
Hi Ha Hopjesvla
[ Voor 3% gewijzigd door Rob500 op 26-01-2024 16:57 ]
Ik gebruik de kaarten ook voor wandelingen. Werkt prettig en is een handige functie. Hardlopen doe ik niet op kaarten.Apollyon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:38:
[...]
Ik wil een afweging maken of kaarten nuttig zijn bij het hardlopen. Zijn kaarten handig of is het meer een gimick op een klein horlogescherm?
Strategische oplossing:Apollyon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:38:
[...]
Bestel voor je vriendin een goedkope (met kleurtjes) en voor jouw een duurder model met kaarten (excuus ter evaluatie natuurlijk) > budgettaire middenweg 😊
Vergroot de kans dat ze in je buurt blijft, want jij weet de weg …
(en voor een rondje te lopen heeft zij geen kaarten nodig) 😎
Ik gebruik het meer met wandelen en af en toe bij het hardlopen als ik een trail loop op onbekend terrein. Bij punten waar meerdere paden bij elkaar komen wil het dan wel eens handig zijn als je het juiste pad op je horloge kan zien. Het hangt erg af van wat voor rondjes je hardloopt of wandelt.Apollyon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:38:
[...]
Je kunt ook andere kaarten, b.v. de openstreetmaps die je noemt, installeren dan die Garmin standaard bij levert, maar heb nog nooit de behoefte gehad om dat te doen. De Garmin kaarten voldoen prima voor mij.
Op m'n vorige horloge (Fenix 7s) gebruikte ik ook OpenStreetMap, en had ik alleen de kaarten op m'n horloge van de landen die ik nodig had. Nu heb ik een FR965 en gebruik ik gewoon de kaarten van Garmin (heel Europa).
Vooral met trails ed is context enorm fijn om te hebben, mocht je een paadje gemist hebben kun je zien of je andere pad alsnog dezelfde kant op gaat of je ergens anders af kan slaan (en zo niet idd terug).
Nu is alles wel bediscussieerd maar één ding blijft me dwarszitten: de Apple Watch is zeer motiverend met die ringen: die doet niet alleen stapjes, maar ook bewegen, staan, en intensief bewegen. Dus einde dag zie ik simpel: lekker bezig geweest. Of niet.
Mijn Forerunner doet stapjes en activiteiten. Maar heb bv vanochtend pittig rondje mtb gedaan en mijn Garmin staat nu op 1500 stapjes. Loser! Dat lees ik dan
Het is geen issue maar vind het wel jammer. Of zijn er dials die ook laten zien of je genoeg beweegt?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Persoonlijk vind ik al die metertjes die aangeven hoeveel ik al bewogen heb of signalen dat ik moet gaan bewegen volstrekt overbodig. Mijn geheugen is nog voldoende om te weten hoe actief ik ben geweest gedurende de huidige dag.
En ja, mijn geheugen werkt ook nog prima, maar toch, hoe kinderlijk ook, helpen die metertjes mij wel. Kan net het verschil zijn tussen niets doen of nog even rondje meepakken.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Dat is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het een heel fijne toevoeging. Ik ben in training voor wat langere afstanden en dan moet je best vaak weer een route vinden die je op een bepaald aantal kilometers brengt. Omdat ik wel lekker wil lopen plan ik dat graag vooraf op wegen en paden die voor hardlopen geschikt zijn en dan is het fijn als je met navigatie gewoon gestuurd wordt. Ook in mijn eigen woonregio loop ik op die manier soms op plekken waar ik niet vaak kom en kan je lekker gevarieerde routes maken.Apollyon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:38:
Maar ook op vakanties is het erg fijn. Met behulp van de TrendLines (garmin laat bij het maken van een koers zien welke paden vaak gebruikt worden voor dergelijke activiteiten) maak je makkelijk een looprondje in een gebied waar je überhaupt nooit eerder bent geweest. Voor zowel hardlopen als gewoon wandelingen vind ik dat soms erg handig.
Dan gebruik je een zoekmachine, dat soort feiten zijn echt heel makkelijk te vinden.Ik heb goede ervaring met openstreetmaps maar ik weet niet of dat op een Garmin horloge kan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor weekdoelen snap ik het ook wel. Het ging mij meer om de huidige dag. Ik heb wel eens een halve marathon gelopen en lig dan uit te rusten op de bank en dan kreeg ik een move alert van mijn horloge. Domme software. Ik heb mijn horloge ook niet nodig om mij aan te zetten tot bewegen. En afstand meten is hier natuurlijk niet mee te vergelijken. Nu kan ik de km’s wel redelijk zelf inschatten, zeker op mijn vaste trainingsrondjes, maar ook hier zijn de week totalen en jaar totalen van belang, want daar heb ik allerlei doelen op gedefinieerd.Gonadan schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:51:
Die metertjes zijn best leuk inderdaad, zeker als je jezelf doelen stelt (per week bijvoorbeeld) dan kan je daarmee makkelijk zien of je op koers ligt. Natuurlijk kan je zelf ook wel beredeneren hoeveel je getraind hebt, maar dat geldt in feite ook voor afstand en tijd, dus waarom zou je dan überhaupt nog je activiteiten willen tracken.
Die 'kom eens van je reet'-melding heb ik ook uit staan inderdaad. Die houdt veel te weinig rekening met wat je verder nog gedaan hebt, dat ben ik wel met je eens.PatrickC schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:03:
Voor weekdoelen snap ik het ook wel. Het ging mij meer om de huidige dag. Ik heb wel eens een halve marathon gelopen en lig dan uit te rusten op de bank en dan kreeg ik een move alert van mijn horloge. Domme software. Ik heb mijn horloge ook niet nodig om mij aan te zetten tot bewegen. En afstand meten is hier natuurlijk niet mee te vergelijken. Nu kan ik de km’s wel redelijk zelf inschatten, zeker op mijn vaste trainingsrondjes, maar ook hier zijn de week totalen en jaar totalen van belang, want daar heb ik allerlei doelen op gedefinieerd.
Maar stel dat je bijvoorbeeld graag 10K stappen per dag haalt (vaak gekozen doel) dan kan ik mij voorstellen dat het meerwaarde heeft als je dat makkelijk kunt zien.
Zelf ben ik nog een beetje aan het wennen aan de nieuwe metrics die ik er met mijn upgrade bij gekregen heb. De body battery is wel grappig. Dat vertelt je in principe ook niets wat je niet al weet, maar toch is het leuk om daar naar te kijken af en toe. Misschien gaat mij dat toch iets bewuster laten omgaan met mijn nachtrust en herstel, want daar gooi ik een beetje met de pet naar als ik eerlijk ben.
Daarom ook wel confronterend om te zien dat ik al een paar dagen op training readyness 1 sta.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, voor iemand die die 10k stappen niet zomaar elke dag haalt, maar het toch graag wel elke dag wil halen, kan dat handig zijn. Mijzelf boeit het niet zo. Normaal haal ik die 10k stappen gemakkelijk, maar als het dan een keer de hele dag regent (komt wel eens voor in NL..) en het zijn een keer wat minder stappen, het zij zo…Gonadan schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:05:
[...]
Die 'kom eens van je reet'-melding heb ik ook uit staan inderdaad. Die houdt veel te weinig rekening met wat je verder nog gedaan hebt, dat ben ik wel met je eens.
Maar stel dat je bijvoorbeeld graag 10K stappen per dag haalt (vaak gekozen doel) dan kan ik mij voorstellen dat het meerwaarde heeft als je dat makkelijk kunt zien.
Zelf ben ik nog een beetje aan het wennen aan de nieuwe metrics die ik er met mijn upgrade bij gekregen heb. De body battery is wel grappig. Dat vertelt je in principe ook niets wat je niet al weet, maar toch is het leuk om daar naar te kijken af en toe. Misschien gaat mij dat toch iets bewuster laten omgaan met mijn nachtrust en herstel, want daar gooi ik een beetje met de pet naar als ik eerlijk ben.
Daarom ook wel confronterend om te zien dat ik al een paar dagen op training readyness 1 sta.
Ik moet zeggen dat Body Battery, Training Readiness en HRV echt wel wat toevoegen voor mij, zeker de afgelopen weken na 2 weken flinke griep. Als je je dan al wat beter voelt, maar je waardes toch aangeven dat je niet herstelt, dan is dat voor mij een reden om het toch nog even wat rustiger aan te doen. Als hardloop ‘verslaafde’ wil je igenlijk niets liever als gewoon weer zo snel mogelijk gaan hardlopen namelijk.
Mij boeit het ook niet zo, maar ik moet er wel hard mijn best voor doen. Met een kantoorbaan moet ik echt al een wandelingetje als lunchpauze gaan doen of andere activiteiten anders kom ik er bij lange na niet aan.PatrickC schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:27:
[...]
Ja, voor iemand die die 10k stappen niet zomaar elke dag haalt, maar het toch graag wel elke dag wil halen, kan dat handig zijn. Mijzelf boeit het niet zo. Normaal haal ik die 10k stappen gemakkelijk, maar als het dan een keer de hele dag regent (komt wel eens voor in NL..) en het zijn een keer wat minder stappen, het zij zo…
Nou ja, zo ben ik met readiness 1 gisteren toch gaan lopen. En dat ging dus inderdaad echt voor geen meter.Ik moet zeggen dat Body Battery, Training Readiness en HRV echt wel wat toevoegen voor mij, zeker de afgelopen weken na 2 weken flinke griep. Als je je dan al wat beter voelt, maar je waardes toch aangeven dat je niet herstelt, dan is dat voor mij een reden om het toch nog even wat rustiger aan te doen. Als hardloop ‘verslaafde’ wil je igenlijk niets liever als gewoon weer zo snel mogelijk gaan hardlopen namelijk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat voor wilde weken heb jij dat je op 1 staatGonadan schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:31:
Nou ja, zo ben ik met readiness 1 gisteren toch gaan lopen. En dat ging dus inderdaad echt voor geen meter.
Tweede Kerstdag; na 3 dagen veel eten, laat slapen en 6:00 opstaan om te werken, en nog 23e, 25e en 26e getraind
Hoe kom je in hemelsnaam op 1?
Ik heb 2 keer 100 gehaald en dat waren dagen dat ik mij echt supertop voelde.
Informaticus of vakkundig Googler?
Toen keek ik naar de Stress score en inderdaad: die is leeg overdag, doordeweeks.
Dat komt omdat ik 's ochtends naar kantoor een fietsactiviteit start, deze op werk hard pauzeer ("resume later") en dan eind van de middag weer opnieuw opstart. Zo staat mijn forenzenrit in 1 activiteit.
Deze 1-activiteit optie pas ik pas sinds kort toe, daarvoor steeds 1 activiteit voor 1 enkeltje en dan was er wel Stress-meting.
Maar blijkbaar neemt Garmin tijdens de harde pauze geen Stress (en wie weet wat nog meer) op.
Ook op 29 december een veel te zware inspanning gedaan (cross duathlon), waarbij ik voor de start al op slechts 38 stond. De 3 dagen erna was het 1. De 4e dag was het 6, dag daarna 7.
Als je eenmaal leeg bent is het vrij makkelijk om leeg te blijven.
Beetje late reactie... maar misschien toch informatiefJazzper schreef op zondag 28 januari 2024 @ 15:02:
Ik draag al tijden een AW4 en een Garmin FR645 door elkaar. In tijden van meer sport hang ik meer de Forerunner om en als ik meer kantoor/netwerk heb de Apple Watch.
Nu is alles wel bediscussieerd maar één ding blijft me dwarszitten: de Apple Watch is zeer motiverend met die ringen: die doet niet alleen stapjes, maar ook bewegen, staan, en intensief bewegen. Dus einde dag zie ik simpel: lekker bezig geweest. Of niet.
Mijn Forerunner doet stapjes en activiteiten. Maar heb bv vanochtend pittig rondje mtb gedaan en mijn Garmin staat nu op 1500 stapjes. Loser! Dat lees ik dan![]()
Het is geen issue maar vind het wel jammer. Of zijn er dials die ook laten zien of je genoeg beweegt?
Garmin doet achter de schermen soms meer met je bewegingsdata dan op je horloge te zien is... Voorbeeldje hieronder waarin je ziet dat ik afgelopen donderdag s'-morgen op de fiets naar het werk ben gegaan. Dat bedenkt hij zelf zonder dat ik op mijn Fenix 6 een activiteit opstart. Eind van de werkdag op de fiets naar huis, weer geen activiteit voor opgestart, hij merkt zelf aan mijn beweging + hartslag (?) dat ik aan het fietsen ben. Toen weer op de fiets naar de atletiek vereniging. Pas daar 2x echt een activiteit gestart op m'n horloge (track run) en weer op de fiets terug zonder activiteit op te starten.
Als ik in Garmin Connect web (bovenstaande screenshot) nu naar de dagelijkse activiteit kijk van donderdag pikt hij zelf het fietsen op en de blauwe golf onder in de grafiek zijn ook bewegingen die hij registreert, allemaal best mooi grafisch weergegeven
Geen idee of je dit ook in een widget op je horloge scherm kan zien.
Misschien haal je er zo toch nog wat motivatie uit
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Een voor mijn doen vrij lange en zware training doen, dan korte en hele slechte nacht hebben (pech) en je staat op 1. Dan een avondje doormidden op en na de bedrijfsborrel met korte en brakke nacht en je blijft op 1. Dan verjaardag vieren met wat vrienden, repeat. Dan op een dag dat je 1 hebt alsnog gaan lopen en weer een slechte nacht en ik sta nu alsnog op 1. Vierde dag op rij.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die optie heet Move IQ en kan je eventueel ook uit zetten op je horloge.KnOeFz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:36:
[...]
Beetje late reactie... maar misschien toch informatief![]()
Garmin doet achter de schermen soms meer met je bewegingsdata dan op je horloge te zien is... Voorbeeldje hieronder waarin je ziet dat ik afgelopen donderdag s'-morgen op de fiets naar het werk ben gegaan. Dat bedenkt hij zelf zonder dat ik op mijn Fenix 6 een activiteit opstart. Eind van de werkdag op de fiets naar huis, weer geen activiteit voor opgestart, hij merkt zelf aan mijn beweging + hartslag (?) dat ik aan het fietsen ben. Toen weer op de fiets naar de atletiek vereniging. Pas daar 2x echt een activiteit gestart op m'n horloge (track run) en weer op de fiets terug zonder activiteit op te starten.
Op je horloge volgens mij niet te zien (de MoveIQ activiteiten), maar in de connect app op je telefoon kan je die ook zien. Ze staan volgens mij in je agenda, maar dus niet tussen je activiteiten.Als ik in Garmin Connect web (bovenstaande screenshot) nu naar de dagelijkse activiteit kijk van donderdag pikt hij zelf het fietsen op en de blauwe golf onder in de grafiek zijn ook bewegingen die hij registreert, allemaal best mooi grafisch weergegeven
Geen idee of je dit ook in een widget op je horloge scherm kan zien.
Misschien haal je er zo toch nog wat motivatie uit
Vind ik wel interesssant. Ik ben laatst ook behoorlijk tot het gaatje gegaan. Veel alcohol en 4 uur slaap + hoge stress (volgens mijn Garmin) tijdens slaap. Body battery was die ochtend 47. Training Readiness was toen 61. Dat komt denk ik door de prima historie van de dagen daarvoor. Je zou dan inderdaad een paar dagen op rij laag moeten scoren om richting de 1 te gaan. Mij lukt het in elk geval niet om dat in 1 dag te doenGonadan schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:37:
[...]
Een voor mijn doen vrij lange en zware training doen, dan korte en hele slechte nacht hebben (pech) en je staat op 1. Dan een avondje doormidden op en na de bedrijfsborrel met korte en brakke nacht en je blijft op 1. Dan verjaardag vieren met wat vrienden, repeat. Dan op een dag dat je 1 hebt alsnog gaan lopen en weer een slechte nacht en ik sta nu alsnog op 1. Vierde dag op rij.
Mijn body battery is al een paar dagen rond de 20 bij opstaan, dus ik heb het gevoel dat ik een hint krijgt van Garmin over mijn levensstijl deze week.Aghanim schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:11:
Vind ik wel interesssant. Ik ben laatst ook behoorlijk tot het gaatje gegaan. Veel alcohol en 4 uur slaap + hoge stress (volgens mijn Garmin) tijdens slaap. Body battery was die ochtend 47. Training Readiness was toen 61. Dat komt denk ik door de prima historie van de dagen daarvoor. Je zou dan inderdaad een paar dagen op rij laag moeten scoren om richting de 1 te gaan. Mij lukt het in elk geval niet om dat in 1 dag te doen
En op zich heeft hij daar ook gelijk in als ik even kritisch terug kijk, dus in die zin kan het best wel helpen zo'n metric. Ik sluit namelijk niet uit dat ik daardoor iets bewuster ga kijken naar het compenseren van slechte dagen of uitspattingen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij is toch niet de enige hoor:Aghanim schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:15:
[...]
Wat voor wilde weken heb jij dat je op 1 staat
:strip_exif()/f/image/6X6aql5QLrzDL0KkGC7zNSDA.jpg?f=fotoalbum_large)
Body Battery
Recovery
HRV
Sleep
Nou ligt ik hier meer een griepje, 2 hele slechte nachten, HRV gehalveerd, body Battery die niet echt omhoog gaat
Nou is het hier overduidelijk griep, maar het kan ook niet echt doorzetten.. dan zijn dit soort metrics toch wel handig om even aan de noodrem te trekken
Puur uit nieuwsgierigheid (als je dat wilt delen). Wat heb je dan gedaan in die periode dat je dit soort scores haalt? Ik heb zelf nog nooit een echt lage score gehaald ( < 30 ) en toch al wel een paar keer enorm verkouden geweest of een kater gehad. Overall is mijn slaap matig (5-6 uur per nacht) en mijn belasting met 5 tot 6 keer sporten per week vrij hoog. Dat lijken me opgeteld toch best wat ingrediënten om richting de 0-20 te gaan? Een body battery van rond de 20 heb ik ook nog nooit gehad. Als ik echt mijn best doe begint die rond de 40-50.PaulC schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:48:
[...]
Hij is toch niet de enige hoor:
[Afbeelding]
Ik vraag me af of er dan niet iets mis gaat in het algoritme bij jou en @Gonadan of juist bij mij.
Overigens is mijn TR vandaag nog 54 na een 55 min Threshold run deze ochtend met een training effect van 4.3 en hersteltijd van 43 uur. Dat vind ik sowieso behoorlijk optimistisch qua score.
[ Voor 19% gewijzigd door Aghanim op 29-01-2024 16:43 ]
Ik zie hier in 1 van de screenshots dat er op dat moment bij de ‘minuten actieve training’ bvb 820 bij stond. ( ook al zit ik soms boven de 1000, … volgens Garmin Connect)Aghanim schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:39:
[...]
Puur uit nieuwsgierigheid (als je dat wilt delen). Wat heb je dan gedaan in die periode dat je dit soort scores haalt? Ik heb zelf nog nooit een echt lage score gehaald ( < 30 ) en toch al wel een paar keer enorm verkouden geweest of een kater gehad. Overall is mijn slaap matig (5-6 uur per nacht) en mijn belasting met 5 tot 6 keer sporten per week vrij hoog. Dat lijken me opgeteld toch best wat ingrediënten om richting de 0-20 te gaan? Een body battery van rond de 20 heb ik ook nog nooit gehad. Als ik echt mijn best doe begint die rond de 40-50.
Ik vraag me af of er dan niet iets mis gaat in het algoritme bij jou en @Gonadan of juist bij mij.
Overigens is mijn TR vandaag nog 54 na een 55 min Threshold run deze ochtend met een training effect van 4.3 en hersteltijd van 43 uur. Dat vind ik sowieso behoorlijk optimistisch qua score.
Misschien een actieve week geweest of zo ?
:strip_exif()/f/image/Enb6MDQtYStSvQV1vqGIxr7L.jpg?f=fotoalbum_large)
Ga je echter een week lang echt flink slecht aan de gang dan zie je hem wel naar het putje dalen. Dan trek je hem dag na dag wel leeg maar zie je het herstel weinig doen. Een drukke week met belachelijk veel avonden beschonken doet dat wel met je, niet echt een standaard week gelukkig.
Slaapscore slecht, hersteltijd loopt nog, acute belasting hoog, slaapgeschiedenis slecht en stressgeschiedenis gemiddeld resulteert in nu readiness 4, hij is gestegen.

HRV zit er nog niet in, daar heb ik het horloge nog te kort voor. Later eens kijken of dat nog invloed gaat hebben.
@Prulleman de factoren voor readyness die bij mij aangeeft zijn: slaapscore afgelopen nacht, hersteltijd, HRV-status, acute belasting, slaapscoregeschiedenis (meerdere dagen), stressgeschiedenis (meerdere dagen).
[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 29-01-2024 17:05 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gaat het nou om Body battery of Training Readiness?Aghanim schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:39:
[...]
Puur uit nieuwsgierigheid (als je dat wilt delen). Wat heb je dan gedaan in die periode dat je dit soort scores haalt? Ik heb zelf nog nooit een echt lage score gehaald ( < 30 )
Body battery is natuurlijk prima leeg te krijgen gedurende de dag. Training readiness heb ik volgens mij ook wel eens op 1 gehad na zware 6 uur durende ritten met aansluitend liveslow biergedrag
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 29-01-2024 19:05 ]
er kan zelfs nog wat af na een slechte nacht (ziek)PatrickC schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:05:
Training Readiness heb ik ook wel vaker op 1 staan, direct na een pittige training. Wat betreft body battery en slapen… bij een slechte nacht (tijdens ziekte) komt daar bv maar +20 bij, terwijl het met een goede nacht meer dan +60 erbij kan zijn. Toen ik 2 weken ziek was schommelde mijn body battery tussen 5 (lager kan niet) en 25 en geen enkele keer hardgelopen . Ben nu een week verder, 3 keer hardgelopen en nu schommelt deze tussen 25-75. HRV ook weer groen, na 2 volle weken rood.
:strip_exif()/f/image/raoF923KvIwjCeerLFz7DGDf.jpg?f=fotoalbum_large)
Precies, je kunt vast nog veel dieper gaan!Aghanim schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:18:
Ik hoor het al. Ik moet een avond plannen met als doel de dag erna een TR van 1 te krijgen
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zondag een kleine verstopte neus.
Gister in de loop van de dag wat meer irritaties richting neusholte en keel.
Ik dacht gisteravond: nou, dat zal morgen wel ziek wakker worden zijn, benieuwd of HRV dan ook omlaag gaat.
Word vanochtend wakker, voel mij nog net zo als gisteren (matig, maar niet slechter). HRV:
/f/image/oVZEGuhzn0YRis9Ri0zXa62p.png?f=fotoalbum_large)
plots omhoog? Zit mijn lichaam in soort super-herstelmodus?
de 28e sliep ik wel dramatisch: werken, trainen, veel eten, dus die dip is te verklaren.
Training Readiness wel 95/100 (Prime)

[ Voor 3% gewijzigd door TheTinusNL op 30-01-2024 09:23 ]
Eindelijk
Desalniettemin een goede tip!
Even kijken of het activeren lukt!
Edit:
Er waren al wat geruchten, maar deze kwam toch best onverwacht in mijn Google News Feed.
Het activeren werkt, vanuit de ing app, die connect dan zelf met de Garmin app. Betalen zal ook wel lukken dan!
[ Voor 54% gewijzigd door Prulleman op 30-01-2024 18:48 ]
Op de Epix ging het prima, maar als ik de Fenix 6 er bij wil plaatsen krijg ik een error en dat ik het nogmaals moet proberen. Gaat dus niet helemaal lekker.
Maar ja, later nog maar eens proberen. De belangrijkste werkt in ieder geval.
Gewoon spullen
Garmin zegt niets te kunnen zien en wijst subiet door naar de bank. In de Garmin wallet kon ik wel de transactie zien staan als geweigerd, maar nog beweert Garmin niets te kunnen zien.
Heb er zo een beetje mijn bedenkingen bij, klinkt verdacht veel als een communicatiestoornis waar dus één transactie mislukt maar het weinig met limieten te maken heeft. Het probleem is alleen dat om zoiets goed te testen ik nogal geld moet uitgeven, en daar heb ik graag wel een goede reden voor.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier een Fenix 6 Sapphire (pro).Soepie schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:52:
Hier ook prima gelukt, maar niet op beide devices.
Op de Epix ging het prima, maar als ik de Fenix 6 er bij wil plaatsen krijg ik een error en dat ik het nogmaals moet proberen. Gaat dus niet helemaal lekker.
Maar ja, later nog maar eens proberen. De belangrijkste werkt in ieder geval.
Misschien snapt de ing app nog niet dat er meerdere horloges in de connect app kunnen staan
Zal inderdaad wel iets zijn met 2 devices. Is ook niet belangrijk maar was een leuke test.
Gewoon spullen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als dat zo is moeten ze niet de mogelijkheid in de app stoppen om ook een ander device te koppelen en gewoon aangeven dat het max 1 isGonadan schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:04:
Wellicht kan het alleen voor het primaire horloge ingesteld worden? Een tweede horloge in je account zit er eigenlijk ook een beetje voor spek en bonen in.
Gewoon spullen
Pincode gewoon die van de betaalpas zelf blijkbaar... Weet even niet meer hoe dat met die openbank pas ging (kan dus ook prima zijn dat ik de verkeerde pincode heb geprobeerd).
Maar fijn dat ING het nu eindelijk ook ondersteunt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8