Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 278 ... 318 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goerriaan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-07 20:27
Strak horloge 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 19:57
Van de week had ik weer eens een flinke koers in elkaar geklikt en klikte op het horloge op 'bekijk'. Dan gaat hij hem dus in totaaloverzicht inladen op de kaart. Dat duurde gewoon een paar minuten voordat de kaart zichtbaar was, de koers zag ik nog niet maar dat duurt dan vast nóg langer.
Begint toch wel weer te kriebelen voor een opvolger. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bij deze dan @Gonadan

Epix nu 459 bij Amazon.de

[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 02-01-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Da's toch geen opvolger joh. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:47
Gonadan schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:48:
[...]

Da's toch geen opvolger joh. :P
Hangt ervan af wat je nu hebt... Anders een Fenix 7 X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16
dochterlief is blij met haar Venu SQ2... maar toch ff een kleine tegenvaller die ik over het hoofd heb gezien; ding heeft geen barometrische hoogtemeter dus hij kan geen trappen tellen.

(Dat kon haar budget vivosport namelijk wél)

Blijft al met al toch echt vaag hoe Garmin besluit de productlijn te vullen. Overigens zou het me niks verbazen dat het alleen software matig uit staat.

Gelukkig is trappenlopen niet echt heel zinnige metric imho, maar blijkbaar keek dochterlief daar vaak op.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:23

Flipm0de

geen

aan de hardlopers met een apple watch. Kan je alerts instellen voor hartslagzones? Bijvoorbeeld dat je in zone 2 wilt trainen dus dat je een alert kijgt als je onder 123bmp komt en boven 456bmp?

Heb nu een garmin, maar als apple gebruiker mis ik toch de integratie met mn iphone.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-07 18:59
Gonadan schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:39:
Van de week had ik weer eens een flinke koers in elkaar geklikt en klikte op het horloge op 'bekijk'. Dan gaat hij hem dus in totaaloverzicht inladen op de kaart. Dat duurde gewoon een paar minuten voordat de kaart zichtbaar was, de koers zag ik nog niet maar dat duurt dan vast nóg langer.
Begint toch wel weer te kriebelen voor een opvolger. :+
ben zelf van de Fenix 5S overgestapt op een Forerunner 965. Bevalt erg goed; de slanke behuizing, het 1.4" Amoled-scherm maar ook het lage gewicht, strakke uiterlijk, voldoende geheugen en super GPS maakten het voor mij een betere keuze dan een Fenix 7.
Mn ogen worden wat minder dus groter/scherper scherm was een wens. Maar met mijn smalle pols (ca 16.5cm) valt een Fenix 7 wat groot uit. De Forerunner 965 gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-07 15:54
Mistraller schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:50:
...

Blijft al met al toch echt vaag hoe Garmin besluit de productlijn te vullen. Overigens zou het me niks verbazen dat het alleen software matig uit staat.

...
daar lijkt het wel op. Voorbeeldje: ik heb lang gefietst met een Fenix 5X+ op het stuur en een HRM-Tri (heb hem toch liggen voor het hardlopen).

Nu ik overgestapt ben op een Edge 540 voor het fietsen heb ik ineens Stamina en Ademhalinsfrequentie bij mijn fietsritjes erbij gekregen. Dat meet die Edge toch echt niet zelf, maar icm de HRM-Tri, die ik dus eerder ook al had, wel.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
swhnld schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:14:
[...]

Hangt ervan af wat je nu hebt... Anders een Fenix 7 X?
@Aghanim weet wel wat ik heb, we hebben al een langere historie van elkaar poken over nieuwe horloges. ;)

Ik heb nu een F5+, bij een upgrade denk ik dan wel op zijn minst aan een betere HR-sensor en dual-frequency GNSS. Buiten dan de genoemde processorkracht die ik denk te missen onderhand. Voor mijn gevoel wat het vroeger ook allemaal wat sneller.
thunder68 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:14:
ben zelf van de Fenix 5S overgestapt op een Forerunner 965. Bevalt erg goed; de slanke behuizing, het 1.4" Amoled-scherm maar ook het lage gewicht, strakke uiterlijk, voldoende geheugen en super GPS maakten het voor mij een betere keuze dan een Fenix 7.
Mn ogen worden wat minder dus groter/scherper scherm was een wens. Maar met mijn smalle pols (ca 16.5cm) valt een Fenix 7 wat groot uit. De Forerunner 965 gaat prima.
Om eerlijk te zijn ben ik de laatste tijd inderdaad wel wat vaker naar de hogere FR's gaan kijken. Functioneel loopt een Fenix nog steeds voor maar het is veel minder dan voorheen en al helemaal niet op functies die ik echt zou missen. Het grootste voordeel was voorheen het uiterlijk, maar ook in dat aspect kruipt een FR 9xx richting de Fenixen.

Toch blijven die ook nog wel veel hangen in het simpele zwarte. Ik heb graag een titaniumkleurige rand maar dan niet per se meteen een witte kast, en die combinatie is Garmin op het moment wel erg fan van. Behalve bij de duurste Fenix met lederen bandje. :z

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 14:24
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:24:
[...]

daar lijkt het wel op. Voorbeeldje: ik heb lang gefietst met een Fenix 5X+ op het stuur en een HRM-Tri (heb hem toch liggen voor het hardlopen).

Nu ik overgestapt ben op een Edge 540 voor het fietsen heb ik ineens Stamina en Ademhalinsfrequentie bij mijn fietsritjes erbij gekregen. Dat meet die Edge toch echt niet zelf, maar icm de HRM-Tri, die ik dus eerder ook al had, wel.
Ik had voorheen een FR55 en een HRM-Pro. Ik kreeg daarbij van Garmin te horen dat de chip in de FR55 niet krachtig genoeg was om alle data van de HRM-Pro aan te kunnen. Sinds de upgrade naar een 955 (want multisport) heb ik ook veel meer data over vooral mijn loopjes.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:24:
[...]

Ademhalingsfrequentie is geen hardware voor, dat wordt bepaald met je HR. En voor Stamina heb je een vermogenssensor nodig. Maar voor een barometer moet een echt sensortje aanwezig zijn en een klein gaatje. Maar dan laat je je edge wel de data binnenharken via ANT+... dus dan "heeft" ie die sensor ineens wel. Hoogtemeter kan je niet extern koppelen.

Ik weet het nog van mijn vorige auto, daar heeft iemand toen een bitje omgezet en had ik ineens een licht/regensensor die er volgens de specs niet in zat. Dat gebeurt volgens vaak, want dan kan je veel generieker hardware uit de fabriek laten rollen. Maar het niet zo dat ándere Garmin devices ineens een stukje hardware unlocken wat af-fabriek dicht stond.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Gonadan de 965 heeft een titanium bezel maar ik neem aan dat je rvs kleur wilt en niet zwart (DLC)? De Pro versies van de Epix en Fenix hebben in elk geval de features die je zoekt. Ik zal de aanbiedingen in de gaten blijven houden :9

@Flipm0de ik weet het niet meer zeker maar vraag het even na in het AW topic. Met 3rd party apps zoals WorkOutDoors kan het wel.

@thunder68 wat mij zelf verrassend genoeg tegenstond bij de Venu 3 (ook 1.4” Amoled) en ik bij de 965 ook heb is de verhouding tussen horloge/scherm, screen to body dus. Enerzijds wil ik die zo zo hoog mogelijk hebben, anderzijds is het nadeel dat het horloge er erg uit begint te zien als een glimmende sjoelsteen. Het is een beetje uit verhouding bij de Amoled horloges met een hoge screen to body ratio vind ik. Zeker omdat Amoled erg aanwezig is. Valt vooral op als je pols wat klein is tegenover het horloge. Daarom vind ik een Fenix of Epix er een stuk stoerder uit zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9spDiNQljq-pibt_XRXK_8itr1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VlUDphE6DsL4fmjYOZCLL0P6.jpg?f=fotoalbum_large

@Hopjesvla79 ik ben vorige week geswitcht van een Venu 3 naar een F7S SS en zie nu in Connect ook data over o.a. training load en dergelijke van de maanden dat ik de Venu 3 had. De horloges registeren dus blijkbaar veel meer maar je hebt een specifiek type in Connect nodig om de historie ook te unlocken zo lijkt het.

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 02-01-2024 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:06:
@Gonadan de 965 heeft een titanium bezel maar ik neem aan dat je rvs kleur wilt en niet zwart (DLC)? De Pro versies van de Epix en Fenix hebben in elk geval de features die je zoekt. Ik zal de aanbiedingen in de gaten blijven houden :9
Nee ik wil titaniumkleur, ofwel gewoon titanium, niet geverfd. Dat heb ik nu ook en bevalt heel erg goed.

De 7 Pro is ook wel erg interessant, maar dat zit je gelijk op het lederen bandje en die versie is vrij duur en zelden bij ING of in een aanbieding te vinden.
De Epix heeft niet eens zo'n kleurcombinatie en is qua scherm een stap terug, weet niet of ik mij daartoe kan zetten.
Overigens vind ik het grotere scherm van de 265 dan wel weer een voordeel, al maken ze ook gelijk de letters groter dus heb je netto juist minder in sommige menu's. :D

@Aghanim is die foto van jouzelf? Je hebt hem wel op standje lasbril staan zeg. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 02-01-2024 13:38 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Mistraller schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:00:
[...]

Ademhalingsfrequentie is geen hardware voor, dat wordt bepaald met je HR. En voor Stamina heb je een vermogenssensor nodig. Maar voor een barometer moet een echt sensortje aanwezig zijn en een klein gaatje. Maar dan laat je je edge wel de data binnenharken via ANT+... dus dan "heeft" ie die sensor ineens wel. Hoogtemeter kan je niet extern koppelen.

Ik weet het nog van mijn vorige auto, daar heeft iemand toen een bitje omgezet en had ik ineens een licht/regensensor die er volgens de specs niet in zat. Dat gebeurt volgens vaak, want dan kan je veel generieker hardware uit de fabriek laten rollen. Maar het niet zo dat ándere Garmin devices ineens een stukje hardware unlocken wat af-fabriek dicht stond.
dat bedoel ik dus. Die HR sensor (HRM-Tri) had ik al icm met de Fenix. Die frequentie krijg ik nu pas te zien icm de Edge. Die Edge heeft dat zelf niet gemeten. Een softwarematige feature die dus ook bij alle data die de Fenix heeft opgenomen bijgeleverd kan worden maar die niet weergegeven wordt. Of inderdaad iets waarvoor de 5X+ niet krachtig genoeg meer voor is.

Stamina meet die trouwens bij mij zonder vermogensmeter.

@Xaverius retrospectief werkt het bij mij niet met oudere data

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 02-01-2024 13:55 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos81
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 18:15
@Hopjesvla79
Dat is goed om te weten dat hij bij jou (nu) wel de stamina meet zonder vermogensmeter. Zelf een Epix Gen2 die ik ook voor het fietsen wil gaan gebruiken, wel geen EDGE maar met een Hammerhead Karoo/2 dit lijkt mij geen probleem om de stamina te meten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:50:
[...]

dat bedoel ik dus. Die HR sensor (HRM-Tri) had ik al icm met de Fenix. Die frequentie krijg ik nu pas te zien icm de Edge. Die Edge heeft dat zelf niet gemeten. Een softwarematige feature die dus ook bij alle data die de Fenix heeft opgenomen bijgeleverd kan worden maar die niet weergegeven wordt. Of inderdaad iets waarvoor de 5X+ niet krachtig genoeg meer voor is.

Stamina meet die trouwens bij mij zonder vermogensmeter.

@Xaverius retrospectief werkt het bij mij niet met oudere data
Ik bedoel dat dus niet ;) Want dat is gewoon een stukje software, die met de reeds gemeten data net ietsje meer doet. Omdat dat in de licentie van de edge840 zit.
Stamina meten is al best een wazig iets (BRM afgelopen jaar, ik heb nog 100km doorgefietst toen mijn stamina meter allang op "depleted" stond ) :P
En dat was mét powermeter. Hoe minder sensordata, hoe meer schatting er in die calculatie komt en hoe minder betrouwbaar.
Dat is overigens ook de reden dat ik gewoon de Edge530 blijf gebruiken als recording device en niet mijn fenix7. Dan valt de stamina data wel weg (Die trekt de edge530 er dus NIET bij) maar ik zie dat toch puur als indicator tijdens de rit; achteraf kijk ik daar echt nooit meer naar.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Mistraller schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:41:
[...]

Ik bedoel dat dus niet ;) Want dat is gewoon een stukje software, die met de reeds gemeten data net ietsje meer doet. Omdat dat in de licentie van de edge840 zit.
volgens mij ging daar toch ook over? Dat er features zijn die feitelijk gewoon aanwezig zijn (omdat ze in de data zitten) maar waarvan Garmin bepaalt dat je ze alleen maar ziet als je een bepaald device gebruikt, maar niet ziet als je een ander device gebruikt.
Ach ja, en anders heb ik het verkeerd geïnterpreteerd (ik zie idd dat je bedoelde de sensor, ik bedoelde het meer algemeen :) )

Wat betreft die extra data, zoals die stamina, ik doe er ieg. ook voor de rest niets mee. Maar goed , dat heb ik wel met meer dingen zoals die ademhalingsfrequentie of slaap (rent hard weg nu ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 02-01-2024 14:57 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07 14:09
das wel een hele goede deal, ten opzichte van de black friday deals etc...

ga nu wel een beetje twijfelen, wachten op de 8 en de epix gen 3 of dit doen... is er iets bekend hoelang de aanbieding blijft?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:53
Let er wel op dat die Amazon aanbieding niet de Sapphire versie is. Dus minder krasvast glas, geen multiband-GNSS ontvanger, 16GB ipv 32GB geheugen en RVS rand ipv titanium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07 14:09
Hathi schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:33:
Let er wel op dat die Amazon aanbieding niet de Sapphire versie is. Dus minder krasvast glas, geen multiband-GNSS ontvanger, 16GB ipv 32GB geheugen en RVS rand ipv titanium.
ohw ja, damn dank je wel. Die moet ik dus niet hebben :D

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_T schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:21:
[...]

das wel een hele goede deal, ten opzichte van de black friday deals etc...

ga nu wel een beetje twijfelen, wachten op de 8 en de epix gen 3 of dit doen... is er iets bekend hoelang de aanbieding blijft?
Ik geloof niet dat er een nieuwe versie komt binnen 12 maanden. Er zijn geen nieuwe features en innovaties beschikbaar en de pro modellen zijn pas een jaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Tot nu toe zat er sinds de Fenix 3 ofzo wel steeds max 1 tot 1,5 jaar tussen de nieuwe modellen, dus wat dat betreft zou je over uiterlijk 12 maand wel de Fenix 8 serie verwachten. Fenix 3, zomer 2015 - Fenix 3HR, zomer 2016 - Fenix 5, januari 2017 - Fenix 5 Plus, zomer 2018 - Fenix 6, zomer 2019 - Fenix 6 Solar, zomer 2020 - Fenix 7, januari 2022 - Fenix 7 Pro, zomer 2023. Tussen die modellen heeft meestal maar 1 jaar of 1,5 jaar gezeten. Dus zomer 2024 of januari 2025 zou je de Fenix 8 verwachten.
Als je ziet hoe het gaat met de andere modellen (Forerunner, Vivoactive) die ook allemaal standaard AMOLED krijgen kan ik me zo voorstellen dat ze dit bij een Fenix 8 ook standaard gaan maken en alleen de Enduro (en deels Tactix misschien) serie nog een MIP scherm krijgen.
Misschien dat de speakers/mic die nu alleen nog op de Venu 2 plus en Venu 3 serie zitten dan naar de Fenix 8 komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een Fenix met AMOLED lijkt mij erg stug, want dat is namelijk een EPIX. Ik verwacht dat de volgende Fenix (8) gewoon weer een transflective MIP scherm krijgt en er ook geen nieuwe Enduro meer komt, want die is overbodig geworden door de laatste Fenix ‘X’ horloges.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 6 solar was geen upgrade van de 6 dus er heeft meer dan 2 jaar gezeten van de 6 naar de 7. Of de 7 pro een echte upgrade is van de 7 kun je op zich ook nog wel over discussiëren, al heeft die wel degelijk betere hardware en nieuwe hardware features.

Ik zou niet weten wat er nog te verbeteren is aan de huidige pro modellen dat een upgrade rechtvaardigt (ecg en body temperatuur). Kan alleen een nieuwe look bedenken maar dat lijkt me wat mager.

Persoonlijk denk ik dat er weinig nieuwe horloges van Garmin komen in 2024. Hopelijk heb ik het mis :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Fenix met AMOLED zou dan het einde van de Epix betekenen inderdaad. Maar einde van de Enduro kan natuurlijk ook. Ik heb alleen echt het idee dat ze de MIP schermen aan het uitfaseren zijn aangezien er ook al geen recente Forerunners en Vivoactive met MIP scherm meer zijn. Dus daarom zou het mij niet verbazen als ook bij de Fenix 8 serie de focus wat meer op AMOLED zal liggen. MIP is vooral nog handig voor de lange batterijduur (icm met Solar glas) en dat is natuurlijk het paradepaartje van de Enduro, vandaar die gedachtegang. Beetje speculeren blijft altijd leuk. De naam Fenix zullen ze in ieder geval nooit laten vallen, die is inmiddels veel te sterk. Je hebt de instinct natuurlijk ook nog bedenk ik me nu, voor de ultieme batterijduur, maar daar doe je wel weer andere concessies.

De 6 Solar is inderdaad een beetje een twijfelgeval, maar was in principe ook een mid-point release upgrade net als de 3HR, 5 Plus en 7 Pro. Ook volgens DCR: https://www.dcrainmaker.c...se-history-explained.html
Ook als je de 7 Pro niet als een upgrade zou zien dan zou je deze zomer een Fenix 8 mogen verwachten aangezien de Fenix 7 dan alweer 2,5 jaar oud is, net als de tijd tussen de 6 (non solar) en de 7.

Ik verwacht inderdaad ook niet heel veel op horloge gebied dit jaar. VA5 en Venu 3 zijn net nieuw. FR265/965 zouden als eerst aan de beurt zijn, maar gezien de features die daar nu al in zitten is het niet logisch om die te vernieuwen, dan zou de Fenix 8 eerder komen met de nieuwste nieuwigheden die ze kunnen bedenken. Daarvan zou ik niet raar opkijken als die in de (late) zomer van dit jaar gaat komen.
Wat ze er aan nieuwigheden in willen stoppen blijft altijd spannend bij Garmin. Als Garmin een beetje vasthoudt aan zijn tradities dan komt één van die vernieuwingen alleen in de X variant. Bij de 5 waren dat de maps, bij de 6 het solar glas en bij de 7 de zaklamp. Die kregen de kleinere varianten altijd pas bij de mid-point upgrade. Al had de 5X plus ook nog weer de pulse-ox sensor nieuw die de kleinere pas bij de 6 kregen. Dus ben benieuwd waarmee ze ons bij de 8X kunnen verrassen.
AMOLED icm Solar is niet mogelijk lijkt me en ook niet echt 'nieuw nieuw' natuurlijk. Softwarematig kunnen ze altijd wel weer e.e.a. verzinnen wat leuke data kan zijn. Polar heeft ook nog wel een paar statische tests in de Vantage die Garmin nog niet heeft geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ik zou dedicated InReach functionaliteit wel mooi vinden, maar dat gaat wellicht niet met de benodigde antenne. Maar wie weet... weggewerkt in het horlogebandje?

[ Voor 11% gewijzigd door Hopjesvla79 op 02-01-2024 22:50 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob500
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 05-07 08:53
Hoe vaak heb je dat nodig? Op al die watches die verkocht worden? Lijkt mij wat overkill. Miss iets voor de marq.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baFNhSEV_TL9La25C1lBZJ_jfNU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7ksllAzFiJB32aq6SaNLCc6N.png?f=user_large

Nu niet meer beginnen over dat GPS soms hikjes heeft hoor, het is een perfect feilloos mechanisme, ik trek de resultaten totaal niet in twijfel. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:30:
[Afbeelding]

Nu niet meer beginnen over dat GPS soms hikjes heeft hoor, het is een perfect feilloos mechanisme, ik trek de resultaten totaal niet in twijfel. :+
Daarom loop ik liever met Garmin, een Apple Watch is wat minder scheutig met de afstand waardoor ik op een 10km een gemiddeld pace verschil van 3-5 seconden heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-07 16:01
Heb nu sinds een half jaar de fenix 7s en ben er super blij mee. Trainingen, workouts, races, allemaal helemaal prima. _/-\o_

Alleen de oplaadkabel, wat een onding. Als ik het horloge aansluit, trilt die soms, beweeg ik de kabel iets trilt die nog een keer. Oplaad icoontje verschijnt of verdwijnt random, soms laad die wel op, soms niet.

Ben ik de enige die hier problemen mee heeft? Kan aan de kabel en stekkerblok combinatie liggen, maar vind het wel irritant. :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ob3lix schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:16:
Heb nu sinds een half jaar de fenix 7s en ben er super blij mee. Trainingen, workouts, races, allemaal helemaal prima. _/-\o_

Alleen de oplaadkabel, wat een onding. Als ik het horloge aansluit, trilt die soms, beweeg ik de kabel iets trilt die nog een keer. Oplaad icoontje verschijnt of verdwijnt random, soms laad die wel op, soms niet.

Ben ik de enige die hier problemen mee heeft? Kan aan de kabel en stekkerblok combinatie liggen, maar vind het wel irritant. :')
Ik denk dat bijna iedereen die problemen heeft, maar het verschilt een beetje per horloge hoe strak de kabel vast zit in het horloge. Maar de oplossing is simpel, een ‘puck charger’ gebruiken. DCR heeft er een keertje een artikel over geschreven: https://www.dcrainmaker.c...-pack-of-these-pucks.html

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Rob500 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:53:
Hoe vaak heb je dat nodig? Op al die watches die verkocht worden? Lijkt mij wat overkill. Miss iets voor de marq.
tja, hopelijk nooit nodig. Maar goed, als dat het criterium is dan mogen er van mij ook heel veel functies die er nu opzitten af omdat ik ze nooit gebruik en zal gaan gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Hopjesvla79 op 04-01-2024 14:31 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@PatrickC
Die ervaring heb ik zelf niet, althans niet consistent. Het is mij wel eens gebeurd maar over het algemeen is het in klikken, op zijn kant leggen en klaar, het werkt. De eerste paar jaar had ik daar überhaupt geen last van dus ik kan mij voorstellen dat als je het héél vaak gebruikt (amoled? ;) ) dat je dan sneller slijtage krijgt. Zal mijn vriendin eens vragen hoe die dat ervaart.

Toch is zo'n puck wel een interessante optie. Wat netter weg leggen en je hebt misschien ook minder last dat het hele dressoir mee klinkt wanneer je nog een berichtje krijgt. :D

Gevonden op .de, ga dat maar eens proberen gewoon denk ik. :)
https://www.amazon.de/dp/B07KY5PYDD

Edit:
Opladen gaat goed, maar USB-verbinding ondersteunt hij niet. Ik zou ze niet per se aanraden als je dat wel verwacht.

[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 14-01-2024 12:24 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 16:38
Euhm meer mensen die andere settings hebben gekregen in de Garmin Connect app? Ander gewicht, lengte, geboortedatum etc? Meeteenheden stonden ook op Statuut.
Gebruik zelf een Epix Gen2, maar de settings komen vanuit Garmin Connect.

[ Voor 9% gewijzigd door loyske op 04-01-2024 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:47
loyske schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:44:
Euhm meer mensen die andere settings hebben gekregen in de Garmin Connect app? Ander gewicht, lengte, geboortedatum etc? Meeteenheden stonden ook op Statuut.
Nee, staat gewoon goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
swhnld schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:57:
[...]

Nee, staat gewoon goed bij mij.
Echt vreemd, ik was opeens een zwaardere, kleinere en oudere amerikaan :+
Geen idee waar dit vandaan is gekomen en ook geen idee hoe lang dit al was.
Denk kort, want vanmorgen was mijn Epix nog in de slaapstand, terwijl die normaal om 7:00 afloopt.
Slaaptijden waren ook gewijzigd. Zeer vreemd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Gonadan Inderdaad amoled (Epix Gen2), maar laadt het horloge ongeveer 1 x per 10 dagen op. Mijn broer gebruikt nog een Fenix 6 Pro en bij hem zit het standaard kabeltje nog losser. Ik verwacht trouwens dat dat meer aan de connector van de kabel ligt die ‘slijt’, dan het horloge zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loyske schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:04:
[...]

Echt vreemd, ik was opeens een zwaardere, kleinere en oudere amerikaan :+
Geen idee waar dit vandaan is gekomen en ook geen idee hoe lang dit al was.
Denk kort, want vanmorgen was mijn Epix nog in de slaapstand, terwijl die normaal om 7:00 afloopt.
Slaaptijden waren ook gewijzigd. Zeer vreemd!
Dat is toch best wel ernstig. Als je geen melding hebt gehad van een vreemde login op je GC account, dan klopt er iets niet in de Cloud data van Garmin en zag je de data van iemand anders. De activiteiten die je zag waren nog wel van jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:19:
De 6 solar was geen upgrade van de 6 dus er heeft meer dan 2 jaar gezeten van de 6 naar de 7. Of de 7 pro een echte upgrade is van de 7 kun je op zich ook nog wel over discussiëren, al heeft die wel degelijk betere hardware en nieuwe hardware features.

Ik zou niet weten wat er nog te verbeteren is aan de huidige pro modellen dat een upgrade rechtvaardigt (ecg en body temperatuur). Kan alleen een nieuwe look bedenken maar dat lijkt me wat mager.

Persoonlijk denk ik dat er weinig nieuwe horloges van Garmin komen in 2024. Hopelijk heb ik het mis :+
Schermformaat van de 965, triple frequentie GNSS, energie-efficiëntere hardwarekeuzes, processorkracht. Genoeg dingen die een upgrade kunnen zijn hoor. Ben alleen bang dat de 8 nog tegen zal vallen op dat vlak en wellicht een 8 pro pas weer écht leuk. Voor degenen die nu al in het 'pro hoekje' zitten dan.

Overigens is die 965 ook wel een leuk ding moet ik zeggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-07 19:29
Aghanim schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:19:
Draadloos opladen op mijn forerunner zou fijn zijn (wat mijn non-Garmin 5 jaar geleden al had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
En dan als grote mat tussen je matras en molton inbouwen? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi1966
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-06 21:21
Ik heb de Garmin 265s en helemaal blij mee. Weet iemand of het mogelijk is dat de watch automatisch activiteiten opneemt en ze dan in je Connect zet? Ik weet dat je het wel kan zien in je agenda van Connect, maar niet in het hoofdoverzicht op het beginscherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SecHyg
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09:09
loyske schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:44:
JA, kwam er vandaag achter. 13 jaar ouder en 8 cm korter (mijn voorland?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SecHyg schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:29:
[...]

JA, kwam er vandaag achter. 13 jaar ouder en 8 cm korter (mijn voorland?)
Op Reddit zijn er ook veel die hetzelfde probleem hebben. Lijkt dus breder voor te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:06
Mijn gegevens bij Garmin klopten gisteren ook niet. Ik zie nu dat vannacht om 4:33 m'n gewicht is bijgewerkt naar het juiste gewicht. Ook de andere instellingen staan nu weer goed.

Toevoeging: de gegevens bij m'n zoon kloppen nog niet. Volgens Garmin hebben we een paar verjaardagen gemist en is hij nu meerderjarig :?

[ Voor 28% gewijzigd door elastiek op 05-01-2024 09:50 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
PatrickC schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:40:
[...]

Dat is toch best wel ernstig. Als je geen melding hebt gehad van een vreemde login op je GC account, dan klopt er iets niet in de Cloud data van Garmin en zag je de data van iemand anders. De activiteiten die je zag waren nog wel van jou?
Nee is geen inlogpoging geweest. Mijn activiteiten kloppen wel nog. Vannacht is mijn gewicht aangepast, maar dat was een gewicht van voor afgelopen woensdag.....
Ook werkte mijn slaapstand vanmorgen weer niet goed op de Epix, ondanks dat ik alles goed ingesteld heb gisteren. Werd om 6:20 wakker van fel licht en het ochtendrapport :X
elastiek schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:10:
Mijn gegevens bij Garmin klopten gisteren ook niet. Ik zie nu dat vannacht om 4:33 m'n gewicht is bijgewerkt naar het juiste gewicht. Ook de andere instellingen staan nu weer goed.

Toevoeging: de gegevens bij m'n zoon kloppen nog niet. Volgens Garmin hebben we een paar verjaardagen gemist en is hij nu meerderjarig :?
Hier ook om dezelfde tijd een gewicht update. Echter heb ik zelf woensdag een update gedaan van gewicht.
Gewicht vanmorgen was van vorige week :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Garmin heeft het probleem onderkend en werkt aan een oplossing.
We’ve completed our investigation of the issue that you reported with your Garmin Connect account. On January 3rd we released a change to resolve a bug in Garmin Connect. That change unintentionally modified some of the settings within your Garmin Connect account. Please be assured that this change was made by Garmin and at no point was there any unauthorized access to your account. We have identified the root cause of this issue and restoring your settings to their previous values. We apologize for any inconvenience this may have caused you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
PatrickC schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:31:
Garmin heeft het probleem onderkend en werkt aan een oplossing.

[...]
Zag vandaag ook een update van GC app in iOS, zal er vast mee te maken hebben. Maar mooi dat het duidelijk is en wordt opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Zit de review van ome Ray over de 965 even door te werken, mooi citaat staat er in:
There’s likely no topic that stirs as much discussion and passion as GPS or heart rate accuracy. A watch could fall apart and give you dire electrical shocks while doing so, but if it shows you on the wrong side of the road? Oh hell no, bring on the fury of the internet!
_O-

Ook een interessante conclusie over SatIQ:
Normally, I’d spend a lot of time showing you chart after chart of perfectly good runs/rides/hikes. But this time, I’m going to save you (and me) a boatload of time. Because frankly, they’re all perfect. Nonetheless, if you want to look at data sets, you can. In the case of the Forerunner 965, I used Garmin’s newish SatIQ feature. That means that it will use multiband/dual-frequency GNSS when it needs to, but then save power with less power-draining GPS when it doesn’t. In all my testing since last summer of that feature, it’s basically spot-on in scaling up/down. There’s simply no need to force multiband GPS on Garmin devices. I’ve done mountain treks and deep city testing, and it nails both exactly in terms of scaling up/down.
@Aghanim ik heb de 965 eens goed zitten bekijken en ome Ray heeft een leuke vergelijking met de Epix gemaakt. Laat goed zien wat de verschillen zijn (ook met Fenix ga ik dan even vanuit).
Hij kwam tot minimaal 65 verschillen waarvan ik de belangrijkste verschillen voor mij even opgesomd heb. Daarbij richtend op een Epix sapphire versie want dat zou ik sowieso wel kiezen, dat scheelt weer wat verschillen.
• duidelijk meer 'premium' materialen bij de Fenix/Epix serie
• groter scherm bij de 965 (1,4" vs 1,3")
• 965 duidelijk lichter, maar amper dunner (had ik meer van verwacht)
• 965 doet langer met een batterij, behalve bij GPS gebruik.
• kleine verschillen in UI waar je nog kunt discussiëren welke variant mooier is

De pro heeft dan pas een echt verschil, met de gen 5 HR sensor. Verder zit het verdacht dicht bij elkaar allemaal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gonadan het zijn inderdaad zeer aan elkaar gewaagde horloges. Ik denk dat je met beide een goede koop doet en het vooral aan komt op persoonlijke smaak (uitgaande dat Amoled de keuze is dus Epix vs 965). Voor mij zou dan uiterlijk (Epix) of prijs (965 via ING) of verwachte software ondersteuning (Epix want de Fenix lijn heeft over het algemeen langer update support, zien bijvoorbeeld 945) de keuze bepalen.

En als je ohr tijdens sporten wilt gebruiken dan zou de Epix pro de voorkeur hebben omdat de v4 (volgens TQS) matig presteert.

Van de GPS kwaliteit klopt wel, de Venu 3 was ook spot on (volgens DCR en mijn eigen ervaringen) zonder multi band. Pace schommelingen heb ik niet getest overigens.

De UI is inderdaad verschillend. Persoonlijk vind ik de hogere resolutie van Amoled beter uitkomen op de FR/Venu serie dan de Fenix/Epix. Daar voelt de UI in mijn ogen nog steeds oudbollig.

Zelf mis ik Amoled eigenlijk helemaal niet, dat had ik wel verwacht. Enige wat me wel stoort is dat het mip scherm van de F7 sapphire erg donker en daarmee binnen slecht afleesbaar is. Schijnt bij de Pro beter te zijn. En ik wil die zaklamp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@Aghanim de afweging zou voor mij 965 (ING) of F7 Pro Sapphire (materiaal en looks) zijn. Epix geef ik weinig kans, ik blijf fan van MIP, zeker nu dat ook nog verbeterd is. Alleen jammer dat ze dat solar ringetje niet gewoon scherm gemaakt hebben, kost toch amper meer stroom en dat solar levert niet veel op.

Wat maakt dat je de resolutie op de FR beter vind uit komen? Het scherm is groter dus effectieve resolutie is nagenoeg gelijk met de Epix. Dan blijven alleen nog verschillen over zoals het arceren van geselecteerde menu opties of wat cursieve teksten, verder is het identiek.

OHR van mijn F5+ is al goed genoeg voor sporten, maar de v5 zou ik natuurlijk zeker verwelkomen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:28:
@Aghanim de afweging zou voor mij 965 (ING) of F7 Pro Sapphire (materiaal en looks) zijn. Epix geef ik weinig kans, ik blijf fan van MIP, zeker nu dat ook nog verbeterd is. Alleen jammer dat ze dat solar ringetje niet gewoon scherm gemaakt hebben, kost toch amper meer stroom en dat solar levert niet veel op.

Wat maakt dat je de resolutie op de FR beter vind uit komen? Het scherm is groter dus effectieve resolutie is nagenoeg gelijk met de Epix. Dan blijven alleen nog verschillen over zoals het arceren van geselecteerde menu opties of wat cursieve teksten, verder is het identiek.

OHR van mijn F5+ is al goed genoeg voor sporten, maar de v5 zou ik natuurlijk zeker verwelkomen. :P
De FR en Venu hebben een andere UI dan de Fenix/Epix. Ik vind die UI mooier en beter passen bij Amoled. Bij de Epix is het puur een Amoled versie van de oude Fenix UI.

Hieronder een verschil. Het is moeilijk om 2 vergelijkbare foto’s te vinden, wellicht kun je in YouTube video’s de 2 UI’s met elkaar vergelijken.

Epix
Afbeeldingslocatie: https://www.lbtechreviews.com/wp-content/uploads/2022/03/Bild-12-989x952-1.jpeg

Venu 3
Afbeeldingslocatie: https://hardworkout.no/wp-content/uploads/2021/04/v2-body-battery-energy-monitoring-c33b5fea-3cc7-43ff-80fc-a76e96ac06ac.jpg

Wat voor mij overigens de grootste softwarematige upgrade (en irritatie) zou zijn is dat Garmin eindelijk eens een serieuze impact toekent aan kracht training. Het is echt lachwekkend momenteel. Zo was vandaag 1 uur compounds (squat, bench, pull ups etc.) een whopping 47 training load en 4 uur herstel tijd en ben ik volgens mijn training readiness van 68 klaar om vanavond een rondje hard te lopen. In werkelijkheid kan ik amper de trap op :)

Ik snap niet dat er niet iets aan het algoritme gedaan kan worden. De activiteit wordt gelogd als Strength en zelfs de oefeningen met sets/reps worden herkend. Dan kun je toch wel een serieuzere inschatting maken van de impact van zo’n training? Desnoods stel je dat het 1 op 1 gelijk is aan een tempo run van vergelijkbare duur.

Nu is een z2 hardlooprondje van 45mm 3x zoveel training load.

[ Voor 31% gewijzigd door Aghanim op 05-01-2024 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:17
Zijn er eigenlijk horloges die krachttraining goed registreren?
Heb de amazefit gtr 3. Daar zit het wel op maar het werkt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb momenteel een Apple Watch Series 4 die ik al met plezier 4 jaar draag. Ik ga dit jaar een meerdaagse hike doen in de bergen en dat gaat mijn AW niet trekken. Ik kwam al snel uit bij Garmin als alternatief, maar jezus hoeveel soorten zijn er wel niet!

Mijn vereisten zijn meerdaagse batterijduur, hoogtemeter en mogelijkheden om een route van komoot weer te geven terwijl mijn smartphone uit staat.

Ik kwam dan uit op een Fenix 7, maar zie dat er ook een goedkopere Forerunner 255 is. Ik zou qua budget liefst rond de 400 blijven, maar er zit wel wat speling op. Liefst ook een horloge dat ik dagelijks kan dragen (dus niet te groot/lelijk).

Iemand ervaring met Komoot op een Garmin? De routes die ik doe zijn normaal volledig bewegwijzerd, maar kunnen volgen op het horloge is wel een grote plus. Buiten wandelen doe ik niet echt aan sport dus functies voor lopen en dergelijke heb ik niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 05-07 20:39
Meld me ook maar weer 's, de accu van m'n Fenix 5 is overleden en had bedacht iets van een 6 pro of nieuwer te scoren. Uit principe wil ik eigenlijk niks nieuws kopen. Tweedehands 6 pro gaat nog wel, tweedehands 7 is idioot duur, op mp vraagt men meestal (veel) meer dan de prijs voor een nieuwe Epix (in de aanbieding uiteraard).

Wil ik weer een Garmin, heb even de Wahoo Rival overwogen, die voor €99 weg mag, maar ik wil kaarten en ik denk dat Wahoo er mee stopt, dus ondersteuning zal ook discutabel zijn.

945 mss, maar de looks van de Fenix vind ik mooier, lastig hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@Frenz64 overleden? Heb je een bepaald icoontje of is hij gewoon erg snel leeg tegenwoordig?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

@Xanthine
Als ik jou was zou voor iets duurder 955 gaan. Die heeft ingebouwde kaarten en navigatie wat stukken fijner werkt dan komoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Xanthine Ik vraag me ook af hoe Komoot op een FR255 zal werken. De FR255 heeft normaal alleen breadcrumb navigatie. Ik kan me niet voorstellen dat je dat kunt omzeilen door een app als Komoot te gebruiken. Je kunt wellicht wel koersen gebruiken vanuit Komoot, want Komoot is wel ondersteund op het horloge.

Net als hierboven genoemd zou ik een horloge kiezen die kaarten al heeft ingebouwd. De FR955 is dan een optie, maar bijvoorbeeld ook een Epix 6 Pro. Bijkomend voordeel is dat beide horloges ook een langere batterijduur hebben dan de FR255.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Al een tijdje liep hij sneller leeg dan normaal @Gonadan , maar de laatste tijd kon ik er zelfs geen 10 km meer mee lopen en het opladen gaat onregelmatig en valt hij spontaan uit als ik een activiteit start. Heb nog ff zitten kijken of ik de batterij gaan vervangen, maar dan ga ik toch voor een vervangend horloge.

Ben er alleen nog niet uit wat, net als velen hier zou ik de laatste versie willen hebben, qua gimmicks en nauwkeurigheid. Alleen ben ik bezig met mijn footprint en is de functionaliteit van een 945/6 pro goed genoeg voor mijn doelen (ben na long covid ver teruggevallen qua conditie en helaas ook discipline, wellicht helpt een nieuw horloge hier ook iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een aantal analoge horloges, al jaren niet meer gedragen want heb een Fenix en ben wel een beetje data nerd. Wel jammer want veel mooier bij een avondje uit.

Nu loop ik af en toe (intervals) met een hardloopband van de Decathlon. Simpel ding.

Daarom zat ik te denken om een Garmin HRM-Pro aan te schaffen. Die telt ook stappen (ik ben zo iemand die rustig om 23:30 nog even een rondje gaat lopen om aan de 10.000 te komen) en zoals ik lees integreert dat mooi met Garmin connect en neemt die over wanneer je geen horloge draagt. HRM pro is verder wellicht wat overdreven want de running dynamics krijg ik al van mijn horloge.

Dus HRM-pro zou ik gebruiken bij intervals en wanneer ik een "ouderwets" horloge wil dragen. Over dat laatste gaat mijn vraag, is een HRM-Pro zo onzichtbaar dat je deze kunt dragen onder een shirt dat deze niet op valt? Een paar jaar geleden zou ik mezelf uitgelachen hebben om deze vraag maar als je eenmaal in een "streak" zit dan motiveert het toch wel om deze te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@[Roland] Dat zal erg liggen aan hoe strak dat shirt is wat je draagt lijkt mij? En wil je die dan de hele dag gaan dragen, wanneer je een klassiek horloge om hebt? Verder… de Fenix is toch een prima horloge om ook casual te dragen? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
gupfishy schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:22:
Zijn er eigenlijk horloges die krachttraining goed registreren?
Heb de amazefit gtr 3. Daar zit het wel op maar het werkt voor geen meter.
Wat versta jij onder "goed registreren"?

Ik heb het Garmin ook een paar keer laten proberen, maar volgens Garmin bestond elke workout, elke set alleen maar uit benchen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UteYP1_FZ1hnMWKbqWSlRBCmxYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NiiirYynDsdAOD6lhy4I5aR.jpg?f=fotoalbum_large
Dit zijn per oefening 10x warming up, 4*8 werk en 1* (toevallig beide) 10 alles er uit. Die reps na een setje handmatig aanpassen op het horloge is wel prima te doen, en ook nodig want dat zat er ook vaak naast.
En nee, het was beide geen bench press. :+

Is natuurlijk ook vrij onmogelijk om alles goed te voorspellen aan de hand van alleen een gyroscoop (?).

Achteraf wel makkelijk te bewerken in Connect.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:20:
@[Roland] Dat zal erg liggen aan hoe strak dat shirt is wat je draagt lijkt mij? En wil je die dan de hele dag gaan dragen, wanneer je een klassiek horloge om hebt? Verder… de Fenix is toch een prima horloge om ook casual te dragen? 8)
Zekers prima om casual te dragen, maar ik draag ook niet elke dag dezelfde trui :-)

En niet de hele dag maar wel een dag deel. Met dat goedkope ding van de decathlon zou het ook kunnen maar als ik de plaatjes van de HRM Pro bekijk dan lijkt deze een stuk dikker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Roland] schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:31:
Zekers prima om casual te dragen, maar ik draag ook niet elke dag dezelfde trui :-)
Dan zou je een paar versies van de Garmin MARQ kunnen kopen!? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En niet de hele dag maar wel een dag deel. Met dat goedkope ding van de decathlon zou het ook kunnen maar als ik de plaatjes van de HRM Pro bekijk dan lijkt deze een stuk dikker.
Inderdaad, dus als het shirt enigszins ‘aansluit’ op je lichaam, dan ga je zien dat je ‘m draagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Ik heb hem net ontvangen als vervanger van een defecte HRM band. Dus als je wil weten hoe dik hij is, kan ik hem wel opmeten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Specificaties van de HRM Pro Plus:
29,4 mm x 51,4 mm x 8,5 mm (BxHXD) (1,2" x 2,0" x 0,3")

Dus dat ding is bijna 1 cm dik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 09:08
Was best fris vanmiddag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-JhBlRLgPzJZODNtl6n_rTyit0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmTSGhui23NWSJlhu0lJlL05.jpg?f=fotoalbum_large

Tot nu toe erg tevreden over de Instinct 2x. Belangrijkste voor mij was vooral batterijduur. Ergens vind ik het hele retro uiterlijk ook wel mooi.
En het is eens wat anders dan als dat Fenix en Epix geweld hier ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis_k op 07-01-2024 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-07 10:57
Ik vind dit echt de mooiste serie van Garmin, heel erg stoer! Baal alleen dat er geen spotify ondersteuning op zit. Hardlopen zonder telefoon is het doel, dus neig ik (nog steeds) naar een Forerunner
Dennis_k schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:51:
Was best fris vanmiddag.

[Afbeelding]

Tot nu toe erg tevreden over de Instinct 2x. Belangrijkste voor mij was vooral batterijduur. Ergens vind ik het hele retro uiterlijk ook wel mooi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:52:
[...]

De FR en Venu hebben een andere UI dan de Fenix/Epix. Ik vind die UI mooier en beter passen bij Amoled. Bij de Epix is het puur een Amoled versie van de oude Fenix UI.

Hieronder een verschil. Het is moeilijk om 2 vergelijkbare foto’s te vinden, wellicht kun je in YouTube video’s de 2 UI’s met elkaar vergelijken.

Epix
[Afbeelding]

Venu 3
[Afbeelding]
Ik baseer mijn uitspraken juist op de vergelijking die ik bij DRC heb gezien, die heeft het over kleine verschillen en de voorbeelden zijn ook zeker niet schokkend. De verschillend die ik zag zijn echter zeker niet in het voordeel van de FR.
Wellicht iets om nog verder uit te diepen maar het zal niet snel een aspect zijn die mijn keuze heel erg beïnvloed. Beide varianten zullen een stap vooruit zijn ten opzichte van mijn UI.
Wat voor mij overigens de grootste softwarematige upgrade (en irritatie) zou zijn is dat Garmin eindelijk eens een serieuze impact toekent aan kracht training. Het is echt lachwekkend momenteel. Zo was vandaag 1 uur compounds (squat, bench, pull ups etc.) een whopping 47 training load en 4 uur herstel tijd en ben ik volgens mijn training readiness van 68 klaar om vanavond een rondje hard te lopen. In werkelijkheid kan ik amper de trap op :)

Ik snap niet dat er niet iets aan het algoritme gedaan kan worden. De activiteit wordt gelogd als Strength en zelfs de oefeningen met sets/reps worden herkend. Dan kun je toch wel een serieuzere inschatting maken van de impact van zo’n training? Desnoods stel je dat het 1 op 1 gelijk is aan een tempo run van vergelijkbare duur.

Nu is een z2 hardlooprondje van 45mm 3x zoveel training load.
Ik vind het volledig logisch om eerlijk te zijn. De impact van krachttraining kan je simpelweg niet uit hartslag halen, dat gaat gewoon niet. Garmin kijkt naar impact op het cardiovasculaire systeem, niet naar spierbelasting of andere impact.
Qua cardio kan jij namelijk gewoon vanavond een rondje rennen, dus Garmin heeft volkomen gelijk. Dat jij puddingbeentjes hebt van het squatten is niet te meten, dus dat stukje moet je toch echt zelf beredeneren. Had je namelijk een EDIUBD mentaliteit gehad dan was het hardlopen geen probleem geweest.
Wat jij wilt gaat er niet komen, en als een fabrikant het toch gaat doen dan zal het niet accuraat zijn. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-07 13:51
Ik lees zojuist dat de Garmin Connect app een overhaul krijgt en per vandaag voor een selecte groep gebruikers beschikbaar is. Iemand al toegang? Ik ben wel benieuwd. Ik gebruik de Garmin Connect app al een tijd en ben er inmiddels redelijk aan gewend. Maar ik moet wel toegeven dat ik het op het begin vond dat het wel wat logischer in elkaar mocht zitten. Wat jullie?

Bron:
https://www.garmin.com/en...re-customized-experience/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
(jarig!)
Jurbatov schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:50:
Ik lees zojuist dat de Garmin Connect app een overhaul krijgt en per vandaag voor een selecte groep gebruikers beschikbaar is. Iemand al toegang? Ik ben wel benieuwd. Ik gebruik de Garmin Connect app al een tijd en ben er inmiddels redelijk aan gewend. Maar ik moet wel toegeven dat ik het op het begin vond dat het wel wat logischer in elkaar mocht zitten. Wat jullie?

Bron:
In dat artikel staat dat het om beta versie gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Ik ben benieuwd. Ik vind zelf dat de software van Garmin vooral uit allerlei losse blokken bestaan die niet echt met elkaar geïntegreerd zijn. Als ze dat gaan veranderen dan zou dat erg mooi zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Dennis_k schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:51:
Was best fris vanmiddag.

[Afbeelding]

Meer Instincts <3

Ik heb na de eerste acculading van circa 9 dagen (normale Instinct 2) nu voor de tweede lading PulseOx uit gezet (TheTinusNL in "Het grote sporthorloge met GPS topic.").
Inmiddels begonnen aan dag 11 en nog 38% accu over met ~3-3,5 uur GPS gebruik.

Wel benieuwd of dat door het uitzetten van PulseOx komt, of dat in de eerste acculading het vele instellen met backlightgebruik zo'n grote invloed had.

Ook benieuwd onder welke omstandigheden ik dicht bij de 28 dagen standby tijd ga komen.

Uiteindelijk ook tevreden met de keuze voor Training Readiness boven multiband GPS van een FR255 (TheTinusNL in "Het grote sporthorloge met GPS topic.").
Ik luister nog steeds naar mijn lichaam, maar die Training Readiness komt wel akelig accuraat overeen.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:25
Ik kon het zo snel niet vinden, maar jullie weten het vast. Is er een mogelijkheid om met Garmin Connect wekelijks terugkerende workouts te plannen of moet ik ze voor elke dag los toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
El-Vder schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:09:
Ik kon het zo snel niet vinden, maar jullie weten het vast. Is er een mogelijkheid om met Garmin Connect wekelijks terugkerende workouts te plannen of moet ik ze voor elke dag los toevoegen?
Voor zover ik weet zijn terugkerende workouts niet mogelijk. Dus workout los toevoegen aan alle dagen waarop je ‘m wilt doen.

Waarschijnlijk vindt Garmin dat workouts vaak verschillend zijn en vinden ze een ‘recurring workout’ dus niet interessant om toe te voegen. Maar ik zou het toch wel een mooie toevoeging vinden die softwarematig simpel te implementeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:50
Jurbatov schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:50:

Bron:
Ik zit in de beta groep maar ik vind het niet zo mooi. Juist grotere en mijns inziens onoverzichtelijke blokken. Eerst kon ik in een oogopslag alles zien, nu moet ik scrollen, swipen en zoeken. Is ook best buggy nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
El-Vder schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:09:
Bij mijn weten kan het niet, al ben ik nog altijd voornemens om te kijken of ik dat via een API voor elkaar krijg. Op dit moment heb ik een script draaien wat mijn geplande activiteiten uitleest en naar Google calendar zet, maar andersom is nog niet zomaar gedaan. De connect kalender is namelijk gewoon publiek te maken, maar schrijfrechten is wel heel iets anders. :P
Anoniem: 91634 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:16:
Ik ben benieuwd. Ik vind zelf dat de software van Garmin vooral uit allerlei losse blokken bestaan die niet echt met elkaar geïntegreerd zijn. Als ze dat gaan veranderen dan zou dat erg mooi zijn.
Eens, het is allemaal wat te technisch zou ik bijna zeggen. Alsof techneuten het ontwikkeld hebben. Kijk je naar een Strava, waar ik op zich niet eens fan van ben, die zijn veel meer bezig met je voeden met informatie of uitdaging. Garmin biedt het meeste ook wel, maar dat moet je dan actief in het menu gaan opzoeken. Ze doen veel minder aan cross 'selling' van hun functionaliteit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Frenz64 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:08:
Al een tijdje liep hij sneller leeg dan normaal @Gonadan , maar de laatste tijd kon ik er zelfs geen 10 km meer mee lopen en het opladen gaat onregelmatig en valt hij spontaan uit als ik een activiteit start. Heb nog ff zitten kijken of ik de batterij gaan vervangen, maar dan ga ik toch voor een vervangend horloge.
Ah dat is wel naar inderdaad, dan zou ik ook voor een nieuwe gaan. Dit soort dingen is ook één van de redenen voor mij om een opvolger te overwegen, ik heb nu nog nul klachten en kan hem dus nog met gerust hart verkopen. Als hij eenmaal écht niet meer voldoet dan zal ook dat geen optie meer zijn.
Als ik nu naar V&A of marktplaats kijk kan ik wellicht nog ergens tussen de 100 en 200 vangen, als dat al niet meer lukt ga ik de. moeite waarschijnlijk niet eens meer doen. :P
Ben er alleen nog niet uit wat, net als velen hier zou ik de laatste versie willen hebben, qua gimmicks en nauwkeurigheid. Alleen ben ik bezig met mijn footprint en is de functionaliteit van een 945/6 pro goed genoeg voor mijn doelen (ben na long covid ver teruggevallen qua conditie en helaas ook discipline, wellicht helpt een nieuw horloge hier ook iets)
Tja wat moet je aan doelen hebben om een horloge te rechtvaardigen? Mijn doelen zijn lekker amateuristisch lopen, fit blijven, sneller worden, verder lopen, vaak weer opbouwen na een blessure of slappe periode, soms een raceje doen. Feitelijk heeft geen enkele van die doelen zo'n horloge echt 'nodig'. Ik kan dat allemaal prima op de bonnefooi of met een telefoon met simpel appje o.i.d.

Toch heb ik een topmodel voor multisport, altijd al gehad. Het is leuk om de loopjes te bekijken, beetje analyseren, gewoon speelgoed. Dat motiveert ook, en dan mag het best wat kosten.

Ik ben zelfs zo'n maf die running dynamics leuk vindt, iets wat zelfs ome Ray niets interesseert

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 14:24
Die running dynamics zijn leuk ja. Afgelopen zondag een hele fijne 10km gelopen. Mooi om dan achteraf in de running dynamics ook te kunnen zien waarom het een lekker loopje was. Kan daar echt van genieten.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@Aghanim ik zie net dat ik mijn F5+ al bijna zes jaar heb, dat kon wel eens het laatst duwtje zijn wat ik nodig heb. Ik ga voor de bijl ben ik bang. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:44:
@Aghanim ik zie net dat ik mijn F5+ al bijna zes jaar heb, dat kon wel eens het laatst duwtje zijn wat ik nodig heb. Ik ga voor de bijl ben ik bang. :+
Zou gaaf zijn als jij degene bent die gaat testen hoe lang de F5+ mee kan totdat hij echt helemaal niks meer doet ;)

Nieuwe horloge is overhyped, ga je niet sneller door lopen ;)

Zonde van je geld, gaat zeker spijt hebben ;)

Retro is in ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Mijn vriendin is van een F5 (non +!) gegaan naar een Epix. Die kijkt elke ochtend nog verbaast als ze ziet wat de Epix allemaal op het schermpje tovert na een nachtje slaap :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:58:
Zou gaaf zijn als jij degene bent die gaat testen hoe lang de F5+ mee kan totdat hij echt helemaal niks meer doet ;)

Nieuwe horloge is overhyped, ga je niet sneller door lopen ;)

Zonde van je geld, gaat zeker spijt hebben ;)

Retro is in ;)
Vermoeiende man. :D

Al die argumenten heb ik mijzelf ook verteld toen ik van de 310XT over wilde stappen op mijn Fenix 5+. Waarom vervangen als het gewoon nog werkt? Ik ga er niet harder door lopen, hooguit helpt het gemak de drempel te verlagen. Kost een hoop geld maar wat win je er echt mee?
Toch bleek dat meer dan ik dacht. Niet meer met de laptop je activiteiten moeten uploaden, muziek op het horloge, kaarten en routes maken op het horloge, kleurenweergave, betalen zelfs later. Plus hij werd mooi genoeg om dagelijks te dragen.

Nu zit ik met hetzelfde. Mijn horloge werkt prima, batterij lijkt amper gedegradeerd in zes jaar, ik ga niet harder lopen van een nieuwe, functioneel is de stap nu veel kleiner dan toen van de 310XT af, waarom zou ik het überhaupt doen?
Maar eigelijk best wel veel redenen: gewoon weer nieuwe en sneller (hoop ik met name bij kaarten te merken), touchscreen bediening als extra, multi frequentie GNSS, verbeterde OHR, krijg weer een mooi lederen bandje, nieuwer platform voor apps. En de ondersteuning qua nieuwe functionaliteiten zal allicht langer op orde blijven dan ik nog voor mijn F5+ ga krijgen.

Aangezien ik nu een mooie deal aan het doorlichten ben op legitimiteit is de kans aanwezig dat ik binnenkort toch over stap. Wachten op een 8 zal waarschijnlijk een teleurstelling worden, dan nu maar vast genieten.

ja ik weet dat je een grapje maakte, maar ik vind het zelf ook lekker om mijn onderbouwing uit te schrijven. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:05:
Nu zit ik met hetzelfde. Mijn horloge werkt prima, batterij lijkt amper gedegradeerd in zes jaar, ik ga niet harder lopen van een nieuwe, functioneel is de stap nu veel kleiner dan toen van de 310XT af, waarom zou ik het überhaupt doen?
Maar eigelijk best wel veel redenen: gewoon weer nieuwe en sneller (hoop ik met name bij kaarten te merken), touchscreen bediening als extra, multi frequentie GNSS, verbeterde OHR, krijg weer een mooi lederen bandje, nieuwer platform voor apps. En de ondersteuning qua nieuwe functionaliteiten zal allicht langer op orde blijven dan ik nog voor mijn F5+ ga krijgen.

Aangezien ik nu een mooie deal aan het doorlichten ben op legitimiteit is de kans aanwezig dat ik binnenkort toch over stap. Wachten op een 8 zal waarschijnlijk een teleurstelling worden, dan nu maar vast genieten.

ja ik weet dat je een grapje maakte, maar ik vind het zelf ook lekker om mijn onderbouwing uit te schrijven. :P
Zo te lezen heb je het prima voor jezelf onderbouwd. Los daarvan mag je jezelf natuurlijk af en toe ook iets gunnen (kan ik altijd makkelijk tegen een ander zeggen en zelf minder goed in) en wat ik wel een belangrijk argument vind: investeren in je eigen gezondheid is altijd een goede investering.

Ben benieuwd welke het wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Gisteren een rondje gelopen met m'n Wahoo Bolt, werkt ook, sterker nog, de kaart werkt heel praktisch. Maar goed, de motivatie van @Gonadan werkt ook voor mij, alleen ga ik geen 7 pro aanschaffen.

Verschil tussen 6 pro en 7 is eigenlijk alleen touch screen een iets langere accuduur, plus wat software gimmicks als live stamina (volgens mij zijn sensoren gelijk toch?) dus ik neig naar 6 pro, liefst Sapphire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@Frenz64 ik beschouw de non-pro versies dan ook eigenlijk als een soort tussenlijn die ik meestal negeer. In lijn met mijn plus versie is kiezen voor een pro logischer. Dan is het verschil tussen de 7 pro en de gewone 7 of 6 pro wel weer een stuk groter.

Al is het verschil bij saffier voor de 7 wel da je dan ook bij de non-pro al de multi frequentie GNSS krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 11-01-2024 10:44 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Dus dan weet ik wel aan welke kant van de weg ik loop, mja, ik blijf mp maar goed volgen voor een 6 pro eventueel met solar of een Sapphire. Dat lijkt voor €200 - €250 de sweet spot qua vfm

Tenzij er mooie 7 Sapphire nieuw te scoren valt (< €400), hoewel ik dus eigenlijk geen nieuwe wil. Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan nietwaar? 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08:06
@Gonadan deze perikelen komen me bekend voor… kwam ook van een F5+ (titanium) en na heel veel vijven en zessen toch de knoop door gehakt (bij een goede prijs).

Erg blij mee met de extra (met name HRV inzichten) functionaliteiten (en ieder moet die meerprijs voor zichzelf verantwoorden natuurlijk) en geen moment spijt van : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenz64 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:42:
Dus dan weet ik wel aan welke kant van de weg ik loop, mja, ik blijf mp maar goed volgen voor een 6 pro eventueel met solar of een Sapphire. Dat lijkt voor €200 - €250 de sweet spot qua vfm

Tenzij er mooie 7 Sapphire nieuw te scoren valt (< €400), hoewel ik dus eigenlijk geen nieuwe wil. Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan nietwaar? 🙄
Ik heb lang de 7S SS in de gaten gehouden op MP, die kwam zelfs gebruikt niet voor 400 euro voorbij. Dus ik hoop het voor je maar kan even duren. Een 6 Pro voor rond de 250 (in goede staat) moet wel lukken. Ik heb begin 2023 een 6S Sapphire nieuw voor 325 gekocht op MP.

Voordeel van de dual band GPS is wel dat pace wat stabieler is voor als je op pace interval wilt lopen. Of het stabiel genoeg is kan ik niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Intervallen hoeft niet meer van mezelf, hihi. Het aanbod tweedehands 7 ligt idd meestal boven de Black Friday prijzen. Het zal wel een 6 worden denk ik.

Wel vreemd, je kon toen een Epix krijgen voor onder de €400

[ Voor 17% gewijzigd door Frenz64 op 11-01-2024 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Ja een gen 1 zeker? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Zeker, maar wel gelijk aan een 7 (non pro) een dat dan vergeleken met de tweedehands prijzen maakt hem niet aantrekkelijk

[ Voor 17% gewijzigd door Frenz64 op 11-01-2024 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Frenz64 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:04:
Zeker, maar wel gelijk aan een 7 (non pro) een dat dan vergeleken met de tweedehands prijzen maakt hem niet aantrekkelijk
De gen 1 is niet echt vergelijkbaar met een 7 hè, dat is die vierkante uit 2015. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Nee, niet die gen 1 smart ass, de huidige heet toch ook geen Epix 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Frenz64 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:09:
Nee, niet die gen 1 smart ass, de huidige heet toch ook geen Epix 3
De huidige gen 2 heet Epix, de gen 3 heet Epix Pro. Welke gen 1 denk jij aan dan? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 11-01-2024 20:24 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even wat ophelderen merk ik… :+ De eerste Garmin epix… dus eigenlijk de gen 1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NoM1VtZtPGNufMXHcjdjK6xbKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQSYFCftVuEvIW1d24KZWY9C.jpg?f=fotoalbum_large
Daarom heette de epix die 2 jaar geleden uitkwam ook epix (Gen2) en die vorig jaar uitkwam heet epix Pro (Gen2). Dus er is ook geen epix 3 of epix (Gen3).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Oké oké, I stand corrected

De gen 2 Epix was ten tijde van BF onder de €400
Pagina: 1 ... 278 ... 318 Laatste