Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 277 ... 318 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:35
Ik heb een Epix 2 Shaphire en een paar keer week last dat deze uitvalt. Lijkt willekeurig te gebeuren, tijdens geen gebruik of tijdens een activiteit. Ook kwam tijdstip geen patroon te herkennen.

Ik heb alle geïnstalleerde watchfaces verwijderd (had geen extra datavelden geïnstalleerd). Ook de activity map leeggemaakt op de Epix.

De Epic gaat meestal daarna gewoon weer aan. Heel soms moet ik 'm aan de oplaadkabel hangen en start deze weer op. Dan zegt die dat de batterij 100% is terwijl dat niet klopt.

Iemand nog een idee? Of is dit een gevalletje contact met Garmin support...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:42
BigEagle schreef op zondag 10 december 2023 @ 07:23:
Ik heb een Epix 2 Shaphire en een paar keer week last dat deze uitvalt. Lijkt willekeurig te gebeuren, tijdens geen gebruik of tijdens een activiteit. Ook kwam tijdstip geen patroon te herkennen.

Ik heb alle geïnstalleerde watchfaces verwijderd (had geen extra datavelden geïnstalleerd). Ook de activity map leeggemaakt op de Epix.

De Epic gaat meestal daarna gewoon weer aan. Heel soms moet ik 'm aan de oplaadkabel hangen en start deze weer op. Dan zegt die dat de batterij 100% is terwijl dat niet klopt.

Je zou nog een fabrieksinstellingen reset kunnen proberen en eventueel de laatste firmware opnieuw erop zetten om software als oorzaak uit te sluiten. Werkt dat niet dan support vragen, want dan is het hoogstwaarschijnlijk hardware die kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 07:27
PatrickC schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:37:
@Focus89 Muziek luisteren op een horloge kost nu eenmaal veel batterijduur. Op een 255 6,5 uur en 255S 5,5 uur. Bij de 265(S) krijg je 1-2 uur meer. Bij de 965 kun je daar nog eens 2 uur extra bij optellen.

Wat is voor jou acceptabel?
De genoemde 5,5 en 6,5 uur is acceptabel. Ik begrijp dat muziek luisteren in combinatie met een activiteit veel batterij kost, maar dat het 35 - 40% kost is teveel van het goede.
Aghanim schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 07:53:
Als je Pay wilt ben je al snel gebonden aan Garmin (of Apple/Samsung). De volgende keuze is wel of geen Amoled. De keuze erna is budget. Klinkt alsof de 255/265 goede keuzes zijn. Je kan tweedehands ook nog naar een F5/F6/945/745 kijken.
Amoled hoeft niet per se. Ziet er natuurlijk leuker uit, maar om daarvoor veel meer te betalen vind ik onzin. Ik heb ook ingesteld dat mijn scherm uitgeschakeld is zonder beweging. Budget is circa 300 euro.
De opties die je noemt heb ik niet bekeken, maar zijn ook oudere horloges, toch? Kan ik dan niet beter voor een nieuwer model gaan of hebben deze toch meer opties die echt top zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou de 255 nemen. Zo te lezen heeft die meer dan voldoende opties voor je. Mocht je heel graag maps willen dan moet je uitwijken naar een tweedehands Fenix of Forerunner uit de 9 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Focus89 schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:05:
[...]

Amoled hoeft niet per se. Ziet er natuurlijk leuker uit, maar om daarvoor veel meer te betalen vind ik onzin. Ik heb ook ingesteld dat mijn scherm uitgeschakeld is zonder beweging. Budget is circa 300 euro.
De opties die je noemt heb ik niet bekeken, maar zijn ook oudere horloges, toch? Kan ik dan niet beter voor een nieuwer model gaan of hebben deze toch meer opties die echt top zijn.
Amoled was hier ook geen vereiste, mijn 245 met mips scherm voldeed prima. Maar nu met de 965 ga ik nooit meer terug naar Mips ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
De genoemde 5,5 en 6,5 uur is acceptabel. Ik begrijp dat muziek luisteren in combinatie met een activiteit veel batterij kost, maar dat het 35 - 40% kost is teveel van het goede.
Ik vind het ook bizar veel om eerlijk te zijn. Voor mij eigen activiteiten reken ik met zo'n 10% per uur en dat is met gps uiteraard, meerdere sensoren en Spotify. Met jouw verbruik zou een activiteit van anderhalf uur al niet eens kunnen? Dat lijkt mij niet in orde.

Zelf heb ik dan wel een Fenix maar dan nog kan ik niet geloven dat het normaal is. Mijn vriendin heeft een Venu 2s en niet echt harde cijfers maar schat ook eerder richting tien dan richting dertig. Wanneer zij wandelt met muziek (tussen een a twee uur) dan doet ze vier a vijf dagen met een lading in plaats van een week.

Wel houd ik in de winter meer marge, want na mezelf opwarmen kan dat zomaar 10% lading schelen. :D

Heb je het al eens met andere dopjes geprobeerd? Misschien is namelijk de Bluetooth verbinding wat moeizaam en dat kan veel stroom kosten ten opzichte van een sterke en stabiele verbinding.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
charrel schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:45:
[...]

Amoled was hier ook geen vereiste, mijn 245 met mips scherm voldeed prima. Maar nu met de 965 ga ik nooit meer terug naar Mips ;)
Dat blijft iets persoonlijks. Elke keer als ik de amoled varianten in het echt zie vind ik het toch minder mooi. Qua resolutie en kleurweergave is het technisch gezien natuurlijk ontegenzeggelijk beter maar niet voor dagelijks gebruik. Ik wil niet mijn scherm uit hoeven zetten om de batterijduur te redden en ik vind bij de gewone wijzerplaat zichtbaarheid door reflectie er zoveel natuurlijker uitzien dan door verlichting dat ik mip mooier vind. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:35
[...]

[...]

In de Ing winkel kost de 265 €354, dat is aanzienlijk goedkoper dan op een hoop andere plekken. Dat maakt de keuze om toch voor de 265 te gaan misschien makkelijker. Ik weet het niet zeker, maar de 265/965 hebben mogelijk een nieuwe versie sensor erin zitten die nauwkeuriger is, is ook een voordeel natuurlijk.

Hier de 965, erg blij mee, de map functie gebruiken we soms ook met wandelen, importeren van routes vanuit de Alltrails app. En de 265/965 zijn net uit waardoor je langer verzekerd bent van ondersteuning en updates.

[ Voor 3% gewijzigd door Stokertje op 10-12-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:53
Hoe lang word een smartwatch ondersteund eigenlijk?
Ik heb de Garmin forerunner 255.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
satshow schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:31:
Hoe lang word een smartwatch ondersteund eigenlijk?
Ik heb de Garmin forerunner 255.
Hier is geen vaste tijd voor volgens mij, maar mijn vorige 645 heeft bijna 5 jaar firmware updates gehad. Dan zijn de meeste foutjes er ook wel uit en nieuwe features worden ook niet meer toegevoegd.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:57:
[...]

Dat blijft iets persoonlijks. Elke keer als ik de amoled varianten in het echt zie vind ik het toch minder mooi. Qua resolutie en kleurweergave is het technisch gezien natuurlijk ontegenzeggelijk beter maar niet voor dagelijks gebruik. Ik wil niet mijn scherm uit hoeven zetten om de batterijduur te redden en ik vind bij de gewone wijzerplaat zichtbaarheid door reflectie er zoveel natuurlijker uitzien dan door verlichting dat ik mip mooier vind. :)
Op een vreemde manier komen de Garmin watchfaces (en ook de custom made) niet lekker uit op de Amoled schermen. Als je dat vergelijkt met Apple, Samsung of bijvoorbeeld Amazfit lijkt het net alsof die resoluties 2x zo hoog zijn ondanks dat dat niet het geval is. Een analoge watchface ziet er gewoon niet strak uit. Geen idee hoe dat komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De jaarlijkse Sportswatch Year In Review van mijn 2 favoriete reviewers, DC Rainmaker en Desfit. Mocht je ook een Strava account hebben, is het ook leuk om beide heren te volgen. Ze komen op de mooiste plekjes! 8)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:47
Ik overweeg voor mijn dochter een Garmin venu sq 2 music. Met rentepunten 208. Nog iemand aandachtspunten?
Enige wat ik me kan bedenken; polsomtrek, 't is net 15cm zeg maar.
Maar verder lijkt het me een prima upgrade voor de vivosport die ze nu draagt.

[ Voor 9% gewijzigd door Mistraller op 11-12-2023 00:21 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Aghanim schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:29:
[...]

Op een vreemde manier komen de Garmin watchfaces (en ook de custom made) niet lekker uit op de Amoled schermen. Als je dat vergelijkt met Apple, Samsung of bijvoorbeeld Amazfit lijkt het net alsof die resoluties 2x zo hoog zijn ondanks dat dat niet het geval is. Een analoge watchface ziet er gewoon niet strak uit. Geen idee hoe dat komt.
Oh dat was me nog niet eens opgevallen, nog een minpuntje dan. :P
Ik had het nog puur over de wijze van licht geven die ik voor dagelijks gebruik bij mip gewoon mooier vind. En zolang dat functioneel verder geen verschil maakt ga ik dan toch nog steeds voor mip.

Denk dat ik in de kerstvakantie mij weer eens lekker ga verdiepen in allerlei filmpjes en reviews. Ondertussen overweeg ik een 7 pro maar houd wel de geruchten over een 8 in de gaten. Die zou naar verwachting binnen twee maanden aangekondigd moeten worden en dan kan ik mooi vergelijken. Ergens verwacht ik daar weinig nieuws qua sensoren en opties op dat vlak, dus dan zou het mooi zijn als de 7 wat zou dalen in prijs. Maar ik ben ook wel weer zo'n knuppel die dan gewoon het nieuwste wil en daar te veel voor betaalt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:09:
[...]

Oh dat was me nog niet eens opgevallen, nog een minpuntje dan. :P
Ik had het nog puur over de wijze van licht geven die ik voor dagelijks gebruik bij mip gewoon mooier vind. En zolang dat functioneel verder geen verschil maakt ga ik dan toch nog steeds voor mip.

Denk dat ik in de kerstvakantie mij weer eens lekker ga verdiepen in allerlei filmpjes en reviews. Ondertussen overweeg ik een 7 pro maar houd wel de geruchten over een 8 in de gaten. Die zou naar verwachting binnen twee maanden aangekondigd moeten worden en dan kan ik mooi vergelijken. Ergens verwacht ik daar weinig nieuws qua sensoren en opties op dat vlak, dus dan zou het mooi zijn als de 7 wat zou dalen in prijs. Maar ik ben ook wel weer zo'n knuppel die dan gewoon het nieuwste wil en daar te veel voor betaalt. :P
Ik hoop dat er een 8 komt (zodat de 7 pro goedkoper wordt) maar kan me eerlijk gezegd 0 functionaliteit indenken die dat zou rechtvaardigen. Er is geen nieuwe sensor en vorige maand is ECG uitgerold en vorige week lichaamstemperatuur. Dat gaat echt voorlopig wel de basis zijn. De Pro versies zitten ook pas early in de product lifecycle. Mijn gevoel is dat we rond de zomer 2025 pas updates gaan zien.

Hier een willekeurig voorbeeld:

Epix
Afbeeldingslocatie: https://theruntesters728802416.files.wordpress.com/2022/01/garmin-epix-2-running-watch-review-the-run-testers.jpg?w=1000

Amazfit
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/d4V6mZBjlZbrivALSM80FmbckmklTLRqY5yEj7-ekzk.jpg?auto=webp&s=a94846ea39c5d781200f34dd076ba678aabb2854

Het is net alsof Garmin op een soort tussenversie zit qua resolutie. Je ziet het pas als je de Amoleds van andere merken er naast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Aghanim Kan het geen anti-alias verschil zijn misschien? Dan kan een beeld ook scherper lijken, terwijl dezelfde resolutie wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:01
Aghanim schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:18:
[...]

Ik hoop dat er een 8 komt (zodat de 7 pro goedkoper wordt) maar kan me eerlijk gezegd 0 functionaliteit indenken die dat zou rechtvaardigen. Er is geen nieuwe sensor en vorige maand is ECG uitgerold en vorige week lichaamstemperatuur. Dat gaat echt voorlopig wel de basis zijn. De Pro versies zitten ook pas early in de product lifecycle. Mijn gevoel is dat we rond de zomer 2025 pas updates gaan zien.

Hier een willekeurig voorbeeld:

Epix
[Afbeelding]

Amazfit
[Afbeelding]

Het is net alsof Garmin op een soort tussenversie zit qua resolutie. Je ziet het pas als je de Amoleds van andere merken er naast hebt.
Het is denk ik ook een afweging tussen een scherp beeld of langere accuduur. Garmin kiest voor het laatste en probeert en zo goed mogelijke balans te vinden tussen scherp genoeg beeld en lange accuduur. Garmin heeft bijvoorbeeld ook de Venu 3 die wel weer scherper lijkt dan de Epix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:24:
@Aghanim Kan het geen anti-alias verschil zijn misschien? Dan kan een beeld ook scherper lijken, terwijl dezelfde resolutie wordt gebruikt.
Ik vermoed dat het daar mee te maken heeft inderdaad. Het kan overigens wel want bijvoorbeeld FR965 Like Plus xDrip is wel strak.

@OneMoreThing Ik weet niet of het daadwerkelijk impact heeft op het batterijverbruik in een dusdanige mate dat het hinderlijk is. Ik heb een Venu 3 en die gaat een dag of 10 mee. Als dat 9 dagen zou zijn met een veel strakker beeld zou ik daar geen probleem mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb sinds kort dat ik met whatsapp ook in eens foto's te zien krijg bij mijn Epix2.

Hij vraagt soms om te updaten en dat doe ik tussen neus en lippen door zonder op de inhoud in te gaan, maar blijkbaar is dit ook ergens doorgezet.
Zijn er nog meer leuke features waar ik niks vanaf weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DBC87 schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:21:
Ik heb sinds kort dat ik met whatsapp ook in eens foto's te zien krijg bij mijn Epix2.

Hij vraagt soms om te updaten en dat doe ik tussen neus en lippen door zonder op de inhoud in te gaan, maar blijkbaar is dit ook ergens doorgezet.
Die is er bij de laatste firmware update bijgekomen, maar werkt wel alleen icm Android telefoons.
Zie voor alle updates:
https://forums.garmin.com...n-2-system-software-15-74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos81
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 18:15
DBC87 schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:21:

Dit is leuk te lezen, helaas zie ik geen afbeeldingen van bv Whatsapp of Messenger update 15.74 gelijk geïnstalleerd toen deze beschikbaar was.Het vreemde is wel dat in de Connect app bij telefoon machtigingen foto's en video's uit staat, dit terwijl ik voor deze app geen rechten geweigerd heb ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDs3nShyr_NfwVHO5KUbIsI5vL4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/as5v6iSslJ3SxILjOFENdhBm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigEagle
  • Laatst online: 17:35
BigEagle schreef op zondag 10 december 2023 @ 07:23:

Contact gehad met Garmin Support en ik krijg een andere Epix 2. Mijn oude Epix is inmiddels naar Garmin verstuurd.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:18

Flipm0de

geen

cosmos81 schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:45:
[...]

Dit is leuk te lezen, helaas zie ik geen afbeeldingen van bv Whatsapp of Messenger update 15.74 gelijk geïnstalleerd toen deze beschikbaar was.Het vreemde is wel dat in de Connect app bij telefoon machtigingen foto's en video's uit staat, dit terwijl ik voor deze app geen rechten geweigerd heb ?[Afbeelding]
dit is zeker alleen voor android? :'(

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Flipm0de schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:32:
[...]

dit is zeker alleen voor android? :'(
Ja, net zoals dat wij per app kunnen instellen of je wel of niet op je horloge meldingen van die specifieke app wil. Apple heeft het gewoon wat meer dichtgetimmerd voor derden.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus89
Gonadan schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:47:
[...]

Ik vind het ook bizar veel om eerlijk te zijn. Voor mij eigen activiteiten reken ik met zo'n 10% per uur en dat is met gps uiteraard, meerdere sensoren en Spotify. Met jouw verbruik zou een activiteit van anderhalf uur al niet eens kunnen? Dat lijkt mij niet in orde.

Zelf heb ik dan wel een Fenix maar dan nog kan ik niet geloven dat het normaal is. Mijn vriendin heeft een Venu 2s en niet echt harde cijfers maar schat ook eerder richting tien dan richting dertig. Wanneer zij wandelt met muziek (tussen een a twee uur) dan doet ze vier a vijf dagen met een lading in plaats van een week.

Wel houd ik in de winter meer marge, want na mezelf opwarmen kan dat zomaar 10% lading schelen. :D

Heb je het al eens met andere dopjes geprobeerd? Misschien is namelijk de Bluetooth verbinding wat moeizaam en dat kan veel stroom kosten ten opzichte van een sterke en stabiele verbinding.
Bedankt voor de tip en ik zal eens proberen met andere dopjes of er nog circa 30% afgaat bij een activiteit.
Stokertje schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:27:
[...]

In de Ing winkel kost de 265 €354, dat is aanzienlijk goedkoper dan op een hoop andere plekken. Dat maakt de keuze om toch voor de 265 te gaan misschien makkelijker. Ik weet het niet zeker, maar de 265/965 hebben mogelijk een nieuwe versie sensor erin zitten die nauwkeuriger is, is ook een voordeel natuurlijk.

Hier de 965, erg blij mee, de map functie gebruiken we soms ook met wandelen, importeren van routes vanuit de Alltrails app. En de 265/965 zijn net uit waardoor je langer verzekerd bent van ondersteuning en updates.
Helaas zijn mijn bankzaken niet via ING, dus ik heb geen punten.

Conclusie is:
Het wordt een 255S music of 265S. De normale variant vind ik té groot en is ook groter dan mijn huidige Venu.
Nu wachten op een mooie aanbieding en dan toeslaan :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Focus89 let er op dat de S versie echt klein is. Ik houd van kleine horloges maar deze zijn zo klein dat ze echt voor een vrouwenpols gemaakt zijn. Een 42mm horloge oogt bijzonder genoeg echt een stuk groter. De bezel is ook nog eens enorm waardoor je met 1.1” erg weinig scherm hebt. Ter referentie: ik heb een 45mm Venu 3 en die vind ik al te groot.

Het lukt mij niet om op IOS notificaties voor mijn Venu 3 helemaal uit te zetten. Ik wil dus niks zien op mijn horloge maar wel op mijn telefoon. Heb meerdere websites bekeken zoals de instructie van Coolblue maar krijg sterk de indruk dat ik alleen kan kiezen tussen:
- notificaties aan op iPhone en Garmin
- notificaties uit op iPhone en Garmin

Kan me haast niet voorstellen dat dit de enige 2 opties zijn? Ik weet dat je het niet per app kunt bepalen. Ik kan het in elk geval niet vinden in Connect.

@Gonadan Garmin Fenix & Epix Release Cycles & Timing Explained

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 12-12-2023 19:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-07 20:01
Volslagen overbodige post, maar ik doe het toch. Na de teleurstelling over de steeds slechter wordende accuduur van mijn Apple Watch 5, heb ik een AW Ultra overwogen. Maar erg duur en kwa batterijduur zou ik er niet veel op vooruit gaan. Toen op het spoor van Garmin ( en dit draadje) gekomen en kwa prijs kwaliteit op de Venu 3 uitgekomen. Maar mij hele lieve echtgenote wilde mij een mooi kerstcadeau geven. Na enig aandringen van haar de Epix voor een mooie prijs (519) kunnen aanschaffen. Kwa mogelijkheden totale overkill voor mij, maar wat is ie mooi 🤩. Ikke blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-07 16:45
Mijn FR965 verbind niet meer met mn Android telefoon. Ik heb het horloge verwijderd uit de Bluetooth lijst en geprobeerd opnieuw te verbinden via de garmin app. Dit lukt ook niet. Hij blijft hangen op "de installatie wordt voltooid". En daarna melding dat het is mislukt.

Als ik het horloge verwijder uit de app, de app verwijder en opnieuw installeer, ben ik dan alle data kwijt?

[ Voor 13% gewijzigd door SX-Superfly op 13-12-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

SX-Superfly schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:56:
Mijn FR965 verbind niet meer met mn Android telefoon. Ik heb het horloge verwijderd uit de Bluetooth lijst en geprobeerd opnieuw te verbinden via de garmin app. Dit lukt ook niet. Hij blijft hangen op "de installatie wordt voltooid". En daarna melding dat het is mislukt.

Als ik het horloge verwijder uit de app, de app verwijder en opnieuw installeer, ben ik dan alle data kwijt?
volgens mij ben je je data dan niet kwijt, het staat in de cloud kijk maar eens op https://connect.garmin.com/
behalve dan verzamelde data die nog niet door gestuurd is doordat er geen verbinding is.

[ Voor 6% gewijzigd door solomo op 13-12-2023 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 16:18

Flipm0de

geen

Aghanim schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:31:
@Focus89 let er op dat de S versie echt klein is. Ik houd van kleine horloges maar deze zijn zo klein dat ze echt voor een vrouwenpols gemaakt zijn. Een 42mm horloge oogt bijzonder genoeg echt een stuk groter. De bezel is ook nog eens enorm waardoor je met 1.1” erg weinig scherm hebt. Ter referentie: ik heb een 45mm Venu 3 en die vind ik al te groot.

Het lukt mij niet om op IOS notificaties voor mijn Venu 3 helemaal uit te zetten. Ik wil dus niks zien op mijn horloge maar wel op mijn telefoon. Heb meerdere websites bekeken zoals de instructie van Coolblue maar krijg sterk de indruk dat ik alleen kan kiezen tussen:
- notificaties aan op iPhone en Garmin
- notificaties uit op iPhone en Garmin

Kan me haast niet voorstellen dat dit de enige 2 opties zijn? Ik weet dat je het niet per app kunt bepalen. Ik kan het in elk geval niet vinden in Connect.

@Gonadan Garmin Fenix & Epix Release Cycles & Timing Explained
in de connect app, bij instellingen van je horloge. Meldingen en Waarschuwingen > Smartphone meldingen

Bij Algemeen Gebruik Status uitzetten denk ik.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SX-Superfly schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:56:

Nee, data staat allemaal in de cloud. De data die nog niet is gesynchroniseerd vam je horloge naar Garmin connect raak je ook niet kwijt. Dat zou alleen gebeuren bij een factory reset van je horloge en deze niet meer gesynchroniseerd zou zijn met Garmin connect.

Ziet je telefoon het horloge wel in de bluetooth settings? Verder kun jje op je horloge ook nog ‘Koppel Telefoon’ kiezen in je connectiviteit instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-07 16:45
Na opnieuw opstarten telefoon en vervolgens telefoon weer toevoegen doet ie het weer.

Maar nu komen meldingen niet binnen op het horloge. Bijv als ik gebeld wordt. Terwijl de toestemming wel is gegeven tijdens toevoegen van het horloge op de telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepie
  • Laatst online: 15:30
Aghanim schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:19:
[...]

Ik vermoed dat het daar mee te maken heeft inderdaad. Het kan overigens wel want bijvoorbeeld FR965 Like Plus xDrip is wel strak.

@OneMoreThing Ik weet niet of het daadwerkelijk impact heeft op het batterijverbruik in een dusdanige mate dat het hinderlijk is. Ik heb een Venu 3 en die gaat een dag of 10 mee. Als dat 9 dagen zou zijn met een veel strakker beeld zou ik daar geen probleem mee hebben.
Het kan ook echt wel, kijk maar eens op:
https://garmin.watchfacebuilder.com/?deviceid=epix2

Hier staan toch ook echt wel goede tussen. Nadeel is dat de datavelden meestal niet selecteerbaar zijn.
Maar mogelijk is het dus ook wel voor de amoled versies van Garmin.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SX-Superfly schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:00:
Na opnieuw opstarten telefoon en vervolgens telefoon weer toevoegen doet ie het weer.

Maar nu komen meldingen niet binnen op het horloge. Bijv als ik gebeld wordt. Terwijl de toestemming wel is gegeven tijdens toevoegen van het horloge op de telefoon.
Horloge ook al eens opnieuw opgestart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
TheTinusNL schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:49:
[...]

Inmiddels toch een lichte vorm van spijt dat ik die Instinct 2 niet voor €200 heb gekocht... ;w

Ik had eerder moeten beginnen met modellen vergelijken.
Inmiddels heb ik dat wel gedaan en heb ik een spreadsheetje opgezet met 29 Garmin modellen en kom ik op een FR 255 of Instinct 2 uit. Prijs is ongeveer gelijk, wel wat boven die 200 die ik eerder noemde, maar als dat de prijs van de markt is, dan is dat maar zo.

Nu lijkt de afweging de gigantische accu en Training Readiness van de Instinct 2 versus multiband GPS en wat mooier design van de FR 255 te worden.

Of wachten op de Forerunner 65... maar ik schat de kans niet zo groot dat ze daar gelijk de v5 Elevate in zetten?
Voor nauwkeurigere OHR ben ik meer bereid om features in te leveren dan andere upgrades.

In ieder geval is alles een flinke upgrade t.o.v. mijn Vivoactive 3 *O*
Eindelijk de knoop doorgehakt en, tussen al die mooie Forerunners, Fenix'en en Epix's, een product: Garmin Instinct 2 voor een leuke prijs kunnen kopen *O*

Benieuwd of de functie > vorm filosofie mij daadwerkelijk bevalt, of dat ik over een aantal maanden toch met een FR 65 of 255 rondloop.

In ieder geval weer extra motivatie om het hardlopen weer meer op te pakken naast het fietsen *O*

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 15:43
@TheTinusNL Resistance is futile, uiteindelijk eindig je toch met een Fenix of een Epix :P.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Misschien heb ik het gemist, maar is er al een truc om de ECG functionaliteit op de Fenix 2 Pro te activeren in Europa?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@TheTinusNL Leuk om hier eens iets anders dan een Forerunner, Venu/vivoactive, Fenix of Epix voorbij te zien komen. De Instinct 2 wordt vaak gekozen vanwege zijn lange batterijduur. Ben wel benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:52:
@TheTinusNL Leuk om hier eens iets anders dan een Forerunner, Venu/vivoactive, Fenix of Epix voorbij te zien komen. De Instinct 2 wordt vaak gekozen vanwege zijn lange batterijduur. Ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Exact. Ik wil gewoon dat ding kunnen dragen en niet (zoals nu op die oude VA3) een paar keer per dag moeten kijken naar de accu en het opladen moeten plannen om een activiteit te kunnen doen, of belangrijker: om te zorgen dat de accu 's ochtends niet leeg is zodat mijn wekker gewoon af kan gaan. :P
In de praktijk moet ik dat ding nu ook elke dag wel een keer aan de lader leggen...

En die overweldigende waterval aan nieuwe features is dan eigenlijk bijna bonus... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanderw
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-07 17:10
shoombak schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:34:
Misschien heb ik het gemist, maar is er al een truc om de ECG functionaliteit op de Fenix 2 Pro te activeren in Europa?
YouTube: How to activate Garmin ECG app outside the US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Raar dat je daar dit soort dingen ervoor uit moet halen om een app te installeren op je telefoon.
Kan dat niet gewoon ook dmv een vraag aan de gebruiker gesteld worden, mensen moeten toch zelf weten welke info gedeeld en gemeten kan.mag worden.

Burp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
Wii4all schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:17:
[...]
Raar dat je daar dit soort dingen ervoor uit moet halen om een app te installeren op je telefoon.
Kan dat niet gewoon ook dmv een vraag aan de gebruiker gesteld worden, mensen moeten toch zelf weten welke info gedeeld en gemeten kan.mag worden.
Nee, dat is niet raar. Er is wet en regelgeving gemaakt om consumenten te beschermen doordat leveranciers het onmogelijk maken om te overzien. Ik las vandaag dat de nieuwe EULA voor WoW meer dan 12.300 woorden telt. Dat leest bijna niemand vrijwillig. Dus zijn er regels gemaakt wat wel en niet mag met dikke boetes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16:04
@Focus89 @Aghanim
Ik ben een man en heb de 265S, heel mooi horloge en niet te klein imho.
Als ik het horloge als dagelijks horloge zou dragen had ik misschien de gewone versie genomen, maar ik draag het vooral tijdens het hardlopen en dan vind ik het S formaat perfect.

Enige minpuntje: als het koud is heeft-ie het moeilijker om mijn hartslag correct weer te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hartloper schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:59:
@Focus89 @Aghanim
Als ik het horloge als dagelijks horloge zou dragen had ik misschien de gewone versie genomen, maar ik draag het vooral tijdens het hardlopen en dan vind ik het S formaat perfect.

Enige minpuntje: als het koud is heeft-ie het moeilijker om mijn hartslag correct weer te geven.
Ik zou het zelf eerder andersom doen: juist een groter horloge voor het hardlopen vanwege betere zichtbaarheid en dan kleiner voor dagelijks dragen ivm comfort. Grappig hoe iedereen daar anders naar kijkt :)

Hoe groot is je pols omtrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16:04
Ik ben linkshandig en draag mijn horloge rechts. Rechterpols meet 17 cm.
Als ik het horloge dagelijks zou dragen wordt de smartwachtfunctie belangrijker en dan is de grootte behulpzaam.
Maar voor het hartkloppen is kleiner = lichter. En qua zichtbaarheid heb ik geen problemen tijdens het hardlopen met de 265S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben van een ‘lichte’ FR645M naar een ‘zware’ Epix Gen2 gegaan. Na één keertje hardlopen merkte ik niets meer van het verschil in gewicht. Het enige nadeel is dat bij ‘zwaardere’ horloges sneller problemen kunnen ontstaan met de optische hartslagmeting. Maar daar zijn ook oplossingen voor… :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus89
Hartloper schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:59:
@Focus89 @Aghanim

Hartloper schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:42:
Ik ben linkshandig en draag mijn horloge rechts. Rechterpols meet 17 cm.
Als ik het horloge dagelijks zou dragen wordt de smartwachtfunctie belangrijker en dan is de grootte behulpzaam.
Maar voor het hartkloppen is kleiner = lichter. En qua zichtbaarheid heb ik geen problemen tijdens het hardlopen met de 265S.
Mijn polsomtrek is ook 17 cm, dus ik geloof ook meteen dat de 265S daarvoor perfect is. Helaas voor mijn portemonnee iets minder :| en het scherm en touchscreen hoeft voor mij niet perse. Daarom neig ik toch naar de 255s (music), omdat ik bang ben dat de 255 te groot is en gaat irriteren. Nu nog wachten op een mooie aanbieding >:)

Op dit moment zit er nog een Garmin Venu om mijn pols en is groot genoeg. Ik ben er wel achtergekomen dat touchscreen niet handig is tijdens het sporten met bezwete vingers of in de regen.
Nog ter vergelijking de modellen: https://tweakers.net/pric...;1461174;1915642;1825256/

[ Voor 3% gewijzigd door Focus89 op 15-12-2023 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Focus89 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 21:43:
Ik ben er wel achtergekomen dat touchscreen niet handig is tijdens het sporten met bezwete vingers of in de regen.
Dit hoor ik wel vaker, maar er zitten toch ook gewoon knoppen op om ‘m te bedienen tijdens het sporten?
Ik gebruik het touchscreen op mijn Epix 2 tijdens sporten alleen voor de maps. De rest gaat gewoon met de knoppen. Het touchscreen is vooral handig bij het gebruik van de smartwatch functies of om snel door de widgets en menu’s te scrollen en natuurlijk de pincode voor Garmin Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Laatst online: 15:30
+1.
Sterker nog, ik heb het touchscreen uitgeschakeld staan bij de meeste activiteiten.

Gewoon spullen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb denk ik minimaal 500x gesport met een touchscreen horloge (Apple watches, Venu’s, Fenix 7S) en echt nog 0x een probleem gehad met de touchscreen. Ook niet in regen. Ja, soms is een button wat handiger maar voor mij is het geen wereld van verschil.

Overigens is mijn pols ook 17cm. De S versie van de 255/265 vind ik met die omtrek persoonlijk echt veel te klein. De normale versies van 46mm zijn voor mij dan weer op het randje van te groot. Ideale grootte is 43-44mm maar die zijn er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Wii4all schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:17:
Dat hoeft ook helemaal niet, je moet alleen wachten tot de lokale autoriteiten toestemming hebben gegeven. In de VS is dat allemaal wat makkelijker, die zijn meer van het achteraf aanklagen bij nare gevolgen dan het voorkomen ervan. In de EU gaat daar een stuk meer tijd overheen, wanneer het goedgekeurd is komt het vanzelf op de normale wijze beschikbaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:49
Misschien weet iemand dit. Maar soms geeft mijn garmin Forerunner 965 de tussentijden weer bij mijlen en niet bij kilometers. Ik heb het vermoeden dat dat alleen gebeurt als ik er van te voren een workout inzet met alleen maar kilometers zoals; loop 14km hard en daar geen tempodoel aan hang. Is dit een garmin dingetje of stel ik iets dan niet goed in?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerGio schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:25:
Misschien weet iemand dit. Maar soms geeft mijn garmin Forerunner 965 de tussentijden weer bij mijlen en niet bij kilometers. Ik heb het vermoeden dat dat alleen gebeurt als ik er van te voren een workout inzet met alleen maar kilometers zoals; loop 14km hard en daar geen tempodoel aan hang. Is dit een garmin dingetje of stel ik iets dan niet goed in?
Kijk eens even via de Garmin Connect website wat je account instellingen zijn voor maateenheden. Mijn broer heeft dit ook een keertje gehad en toen zat er een verschil in settings tussen zijn horloge en zijn account op Garmin Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Vandaag 2x een tukkie gedaan, waarvan eentje 45 minuten op de bank, nou dan ben ik echt wel aan het pitten.... Fenix7: Geen dutjes vandaag!

Zo goed vind ik dit niet werken in elk geval.

Verder de Garmin family wel weer uitgebreid vandaag; een Venu SQ2 music gekocht met rentepunten voor dochterlief.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:11

Quakie

quakelen

Bij mij werkt het ook niet. Tenminste ik ga er vanuit dat het er een automatische detectie is? Ik val regelmatig in slaap nl... beetje lastig om zelf te starten... :D

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij werkt de nap detectie gewoon, op een Epix Gen2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 16:38
Bij mij registreert de epix gen2 dutjes tijdens het werk.... zal dan wel lage hartslag hebben ofzo want ben echt niet aan het slapen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:16
Op mijn Fenix7 werkt het detecteren van dutjes ook niet. Wel als je het handmatig opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos81
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 18:15
Op mijn Epix Gen/2 werkt de nap-detectie nagenoeg perfect, laat af en toe wel wat steekjes vallen met het naar bed gaan bij het opstaan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 13:32
(jarig!)
1keer dutje gedaan met epix om mijn pols en die heeft ook een dutje gedetecteerd.
Tot dusver geen dutjes gedetecteerd terwijl ik wakker was.

[ Voor 27% gewijzigd door Megupe op 20-12-2023 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-07 10:33
Heeft iemand van jullie ondertussen een poging gedaan om op deze manier ECG app aan het draaien te krijgen?
Zelf heb ik de Fenix 7x pro. Ecg zou hier toch op moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
(jarig!)
Aloysxda schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:19:
[...]

Heeft iemand van jullie ondertussen een poging gedaan om op deze manier ECG app aan het draaien te krijgen?
Zelf heb ik de Fenix 7x pro. Ecg zou hier toch op moeten werken?
Ik heb geen atriumfibrilleren en zo lang ik nog kan typen ook geen ventrikelfibrilleren. Ik zie het nut er niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Venu 3 werkt ook perfect met dutjes automatisch registreren. Al slaap ik feitelijk niet (lig stil met ogen dicht) maar dat onderscheid kan hij nog niet maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 20:05
Zojuist mijn 1ste (mini) krasje op m'n Venu 3, hoort erbij! Maarrr ik wil er niet nog meer, hebben mensen hier al een screenprotector? Ik lees hele wisselende verhalen bij de reviews op Bol.com. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Graft schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:28:
Zojuist mijn 1ste (mini) krasje op m'n Venu 3, hoort erbij! Maarrr ik wil er niet nog meer, hebben mensen hier al een screenprotector? Ik lees hele wisselende verhalen bij de reviews op Bol.com. Thanks!
Ja, gehard glas, net als op mijn smartphone en Edge.
In 3,5 jaar nu toe aan mijn derde, moet er niet aan denken dat al die krasjes op het horloge zaten i.p.v. op de screen protector.

Zaterdag werd mijn nieuwe Instinct 2 bezorgd, die zit nog in de doos want screenprotectors (gehard glas) komen morgen pas. Die paar dagen extra wachten kan er dan wel bij, is mij het risico niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Fred13 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:34:
Op mijn Fenix7 werkt het detecteren van dutjes ook niet. Wel als je het handmatig opstart
Ik heb het ook een keer wél zien werken op de fenix7 maar de laatste was toch een serieuze dut... Niet gemeten.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Graft schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:28:
Ik heb op mijn VA3 en nu Fenix7 altijd een protector gehad. Recht glas met een bezel die net ietsje hoger was dan originele venster. Altijd van Ali, SPOT goedkoop en toch sterk en perfect passend.

Nu stoor ik mij alleen nog maar aan de belachelijk lelijke krassen op de bezel 8)7 (valpartijtje)

NB Ik heb er nog een paar liggen voor een fenix7s. Gratix voor de liefheb(st)er

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 20-12-2023 23:25 ]

---------------

Mistraller schreef op woensdag 20 december 2023 @ 23:24:
[...]

Ik heb op mijn VA3 en nu Fenix7 altijd een protector gehad. Recht glas met een bezel die net ietsje hoger was dan originele venster. Altijd van Ali, SPOT goedkoop en toch sterk en perfect passend.

Nu stoor ik mij alleen nog maar aan de belachelijk lelijke krassen op de bezel 8)7 (valpartijtje)

NB Ik heb er nog een paar liggen voor een fenix7s. Gratix voor de liefheb(st)er
De bezel is inderdaad lastig. Een overweging is de RVS varianten te kopen omdat je op zilver wat minder duidelijk de krassen ziet dan op slate (donkergrijs). Ik heb wel eens overwogen of je het niet kan bijtippen met een metaal lak, maar nooit aangedurfd :)

• Mistraller
Aghanim schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:58:
[...]

De bezel is inderdaad lastig. Een overweging is de RVS varianten te kopen omdat je op zilver wat minder duidelijk de krassen ziet dan op slate (donkergrijs). Ik heb wel eens overwogen of je het niet kan bijtippen met een metaal lak, maar nooit aangedurfd :)
Ik HEB een RVS. Maar stenen winnen van RVS. Ik denk dat ik het ergste er uit zou kunnen schuren, maar dan val ik binnen no-time vast nog een keer.
Je hebt wel van die bezel covers van metaal maar die zijn lelijk. Als ik verwacht dat mijn horloge het echt zwaar zou krijgen dan heb ik nog wel een kunststof bezel protector die ik erop kan zetten maar dat ziet er ook wat lomp uit.
Het blijft uiteindelijk een gebruiksvoorwerp. :)

---------------

• Fred13
  • Laatst online: 00:16
Mijn oude Fenix5s heeft altijd een screenprotector gehad (met zilveren bezel). Hij is altijd redelijk netjes blijven uitzien. Op het display geen krasje te zien. De bezel zat wel vol met krassen na meer dan 3 jaar. Echter die vallen inderdaad minder op.
Exact om deze reden heeft mijn Fenix7 ook weer een zilveren rand en heb ik geen solar versie (jammer maar die waren alleen met donkere bezel te verkrijgen :-( ).

Het blijft inderdaad een gebruiksvoorwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Mijn 5+ is de saffier titanium met inderdaad bewust zilverkleurige rand. Die zit vol butsen maar dat zie je alleen van dichtbij. Het scherm is nog helemaal gaaf, zonder beschermer erop.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi1966
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-06 21:21
Weet iemand of de forerunner 965 (47,1mm)ook goed werkt op een smalle pols? Of maakt het helemaal niet uit of je pols smal of breed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had hem op een 170cm pols (medium) en vond dat te groot. Op Reddit zijn er genoeg die een dunnere pols hebben en de 965 dragen. Het horloge is wel vrij licht wat helpt qua comfort. Het ligt dus erg aan hoe je zelf het comfort beleeft. En het esthetische aspect kan ook een rol spelen (lugs mogen niet over de randen van je pols vallen) maar mogelijk heb je daar geen last van :)

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 27-12-2023 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
(jarig!)
Aghanim schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:14:
Ik had hem op een 170cm pols (medium) en vond dat te groot. Op Reddit zijn er genoeg die een dunnere pols hebben en de 965 dragen. Het horloge is wel vrij licht wat helpt qua comfort. Het ligt dus erg aan hoe je zelf het comfort beleeft. En het esthetische aspect kan ook een rol spelen (lugs mogen niet over de randen van je pols vallen) maar mogelijk heb je daar geen last van :)
Met 170cm hebben de meesten een dunnere pols 🤗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder68
  • Laatst online: 17:47
Aghanim schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:14:
Ik ga er vanuit dat je 17cm bedoelt? Zelf heb ik ook een 17cm-pols en de 965 past daar prima op vind ik zelf. Doordat het horloge verder vrij slank is (geen dikke rand om het scherm zoals bij een Fenix wel het geval is) en de 965 ook niet zo dik is vind ik het prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi1966
Tja ik heb een polsomtrek van 16 cm, behoorlijk smal dus en heb het idee dat de 965 echt te groot is en dan ook niet goed werkt. Het alternatief is een Fenix S, maar die vind ik weer te dik en een stuk duurder. Helaas is er geen 965s 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:23
Een paar weken geleden postte ik dat ik last van mijn huid sinds ik de Garmin FR965 gebruik/heb. Hiervoor een Apple Watch gebruikt en nooit geen problemen met de huid gehad.
Dit is hoe mijn pols er nu uitziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFJfgRr7McBkBBzeZfcxQBZctpY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdHEQGRJxn2EaERvs4I0nmqe.jpg?f=fotoalbum_large

Ik probeer het horloge heel proper te houden en was het dikwijls met afwasmiddel dat ik in de keuken gebruik (ik weet niet of dat goed is: misschien moet ik een iets minder agressief middel gebruiken zoals douchegel).

Ik draag het horloge wel heel strak (ik heb dat graag). Ik gebruik ook een after market nylon bandje dat hier aangeraden werd.
Ik zwem iedere dag en doe het horloge uit na het zwemmen en doe het pas terug aan wanneer het volledig droog is.

Ik ga het nu eens meerdere dagen op de andere pols dragen (normaal doe ik 2 dagen op de pols op foto en 1 dag op de andere pols, maar tot nu toe geen goede ervaringen/herstel mee).

Misschien moet ik een dermatoloog raadplegen.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Probeer het eens wat losser en wellicht wat vaker op de andere pols, kijken wat het doet. Een dermatoloog is geen verkeerd idee, maar de kans is groot dat die je initieel soortgelijke opdrachten geeft. Maar, baat het niet dan schaadt het niet toch?

Ik kan zelf nul komma nul sporen vinden op mijn pols en lig tegenwoordig toch ook met regelmaat in het zwembad, dus ik verbaas mij wel over jouw pols.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pharos1985 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:51:
Een paar weken geleden postte ik dat ik last van mijn huid sinds ik de Garmin FR965 gebruik/heb. Hiervoor een Apple Watch gebruikt en nooit geen problemen met de huid gehad.
[Afbeelding]

Ik probeer het horloge heel proper te houden en was het dikwijls met afwasmiddel dat ik in de keuken gebruik (ik weet niet of dat goed is: misschien moet ik een iets minder agressief middel gebruiken zoals douchegel).

Ik draag het horloge wel heel strak (ik heb dat graag). Ik gebruik ook een after market nylon bandje dat hier aangeraden werd.
Ik zwem iedere dag en doe het horloge uit na het zwemmen en doe het pas terug aan wanneer het volledig droog is.

Ik ga het nu eens meerdere dagen op de andere pols dragen (normaal doe ik 2 dagen op de pols op foto en 1 dag op de andere pols, maar tot nu toe geen goede ervaringen/herstel mee).

Wat denken jullie?
Ik heb precies dezelfde plek gekregen sinds ik de Venu 3 heb. Eerder nog nooit last van gehad met diverse Apple Watches en Garmins. De 965 heeft de v4 sensor, daar had ik met mijn F7 zelf geen last mee. De Venu 3 heeft de v5, die ziet er aan de onderkant ook anders uit en wellicht andere materialen. Ik snap bij mij niet waarom dit nu ontstaat en in de vele jaren dat ik horloges draag eerder niet. Ik draag mijn bandjes zeker niet strak. Enige wat ik me kan bedenken is dat ik het horloge te weinig af doe, enkel bij het douchen. Aan de andere pols helpt omdat het plekje dan geneest. Geen idee of het daarna weer terug komt.

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:23
Ik heb dit in het verleden ook wel gehad met een Vivoactive 2 (dus of het echt aan de nieuwe server ligt vraag ik me af).

Is wel beetje hatelijk dit. Ga hem eens elke dag wassen met douchegel en kijken of dat het oplost.
Ook mijn Apple Watch sensor had nikkel, dus een nikkel allergie lijkt me dan toch uitgesloten.

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:30
Hier precies hetzelfde. Heb zelf nog een (oude) Fenix 5. Hiervoor nooit een horloge om gehad, maar sinds ik jaren geleden dit horloge gekocht heb, begon dit ook gelijk.
Ik zwem ook meerdere keren per week en merk dat het "rode gedeelte" een stuk minder wordt / blijft als ik na het zwemmen (of douchen) het horloge en het gedeelte op mijn pols goed droog maak.
[Afbeelding]

Wat denken jullie?

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Ik weet het niet 100% zeker maar vermoed dat het beter is om geen zeep te gebruiken voor je horloge als je dat kunt vermijden. Niet vanwege je huid, maar vooral omdat het de oppervlakte spanning van water verbreekt en daardoor veel gemakkelijker door de afdichten van het horloge kan doordringen. Vooral bij de knopjes zou dat een dingetje kunnen zijn.

Verder geen input voor je huid issues. Ik heb het ook gehad maar incidenteel en vrij kort (Fenix 7s). Het lijkt bij mij meer op te treden in de zomer. Misschien zweet, meer waarschijnlijk dat mijn huid dan wat meer pigment heeft waardoor het licht van de OHR sensor moeilijker doordringt. Ik ben toen gaan afwisselen tussen L en R pols. Verder draag ik in dagelijks gebruik het bandje nu wat losser. Alleen tijdens trainingen snoer ik hem 1 tandje vaster omdat hij anders soms mijn hartslag minder goed oppikt.

• x0xBulletx0x
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-06-2024
Hoi,

Kunnen jullie mij verder helpen?

Mijn moeder wil een smartwatch van ongeveer 50,-. De smartwatch moet genoeg licht geven zodat ze overdag in de buitenlucht de tijd kan lezen en ze gebruik kan maken van een timer terwijl ze aan het sporten is.

Met deze vraag kwam ze bij mij maar ik kom zelf ook niet verder, misschien weten jullie zo een goede oplossing?

Met vriendelijke groet,

Sven

• Requiem19
Hi Sven, waar heb je zelf al gezocht?

Anoniem: 91634

Welke smart functies zouden er op moeten zitten? Voor alleen een timer voldoet een gewoon digitaal horloge ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@x0xBulletx0x Bij dit soort bedragen denk ik altijd meteen aan Amazfit horloges.
Deze bijvoorbeeld:
https://www.mediamarkt.nl...p3-pro-cream-1732007.html
Wel €20 boven je budget, maar €50 is wel erg weinig voor een smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinoburg85
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 16:58
Advies gevraagd

Ik wil het hardlopen weer oppakken een Garmin gaan gebruiken met GPS.
Door de bomen zie ik het bos niet meer, venu fenix 965 ??
Mijn besturingssysteem is Android maar dat is volgens mij prima als ik het allemaal zo lees.
Ik wil het niet 24/7 gaan dragen maar wel bijna dagelijks met sporten dus.
Budget max 1000

Bedankt alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
tinoburg85 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:50:
Advies gevraagd

Mijn besturingssysteem is Android maar dat is volgens mij prima als ik het allemaal zo lees.
Budget max 1000

Bedankt alvast
Ga naar een goede sportwinkel en houd ze vast. Een Fenix, Epix of 965 zijn allemaal goed. En met jou budget heb je ruimte om ook voor het uiterlijk te gaan, gemak en gewicht. Plus formaat. Er zijn veel discussies hier over een Fenix S of X of normaal formaat. Voor ieder wat wils.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Een Forerunner 245 is voldoende voor hardlopen als je het horloge verder toch niet wilt dragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:52:
De eerste ervaringen zijn zéér positief.
Ik heb hem woensdag 20 december 's avonds om gedaan.

24/7 alles aan staan wat volgens mij aan kan staan qua gezondheidstracking (1s HR, PulseOx, slaap).
Geen Bluetooth/notificaties.
4,5 uur GPS + Galileo activiteiten en nog 30 minuten core/pilates workout.
Verder veel spelen met instellingen en dus backlight aan.

Op moment van schrijven nog 12% batterij over.
En wat is het heerlijk om 5 knoppen te hebben in plaats van een touchscreen en 1 knop op mijn oude VA3. _/-\o_

Die PulseOx metingen lijken niet zo boeiend (altijd hetzelfde), kreeg bij 20% de melding dat ik dit uit kon zetten voor langere accuduur dus denk dat ik dat de volgende lading ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
(jarig!)
TheTinusNL schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:16:
[...]

De eerste ervaringen zijn zéér positief.
Ik heb hem woensdag 20 december 's avonds om gedaan.

24/7 alles aan staan wat volgens mij aan kan staan qua gezondheidstracking (1s HR, PulseOx, slaap).
Geen Bluetooth/notificaties.
4,5 uur GPS + Galileo activiteiten en nog 30 minuten core/pilates workout.
Verder veel spelen met instellingen en dus backlight aan.

Op moment van schrijven nog 12% batterij over.
En wat is het heerlijk om 5 knoppen te hebben in plaats van een touchscreen. _/-\o_

Die PulseOx metingen lijken niet zo boeiend (altijd hetzelfde), kreeg bij 20% de melding dat ik dit uit kon zetten voor langere accuduur dus denk dat ik dat de volgende lading ga doen.
De EPIX en Fenix modellen hebben ook 5 knoppen.
De forerunner ook 5 (of 4?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheTinusNL schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:16:
En wat is het heerlijk om 5 knoppen te hebben in plaats van een touchscreen en 1 knop op mijn oude VA3. _/-\o_
Dat was ook een grote design fout van Garmin destijds. Een horloge moet minimaal 2 fysieke knoppen hebben. Voor mij destijds de reden om niet van een vivoactive HR (had een touchscreen met 2 fysieke knoppen) over te stappen naar een VA3 en uiteindelijk maar voor de FR645M gegaan, zonder touchscreen helaas. Maar nu al weer 1,5 jaar een Epix Gen2, weer met touchscreen en 5 fysieke buttons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Advies gevraagd

Budget max 1000

Bedankt alvast
De ForeRunner serie is specifiek gemaakt voor (hard)lopers. De ForeRunner 965 is momenteel het beste hardloop horloge van Garmin, dus dat is een prima keuze. De 265 zou je ook nog kunnen overwegen als je extra mogelijkheden van de 965 niet nodig hebt(YouTube: Garmin Forerunner 265 vs 965 In-Depth Comparison // Every Difference...). De Fenix is ook een prima keuze, maar wel een stuk zwaarder. De Venu is meer gericht op smartwatch en gezondheids tracker functies en mist meerdere sport functies en statistieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
x0xBulletx0x schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:34:
Hoi,

Kunnen jullie mij verder helpen?

Mijn moeder wil een smartwatch van ongeveer 50,-. De smartwatch moet genoeg licht geven zodat ze overdag in de buitenlucht de tijd kan lezen en ze gebruik kan maken van een timer terwijl ze aan het sporten is.

Met deze vraag kwam ze bij mij maar ik kom zelf ook niet verder, misschien weten jullie zo een goede oplossing?

Met vriendelijke groet,

Sven
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar Google eens op Denver. Diverse modellen worden hier in Nederland verkocht en er is er al eentje te koop voor nog geen 20 euro, bijvoorbeeld de SW-151. Uiteraard alle waar naar zijn geld, maar prima om te ervaren en in te stappen imho.

[ Voor 7% gewijzigd door A3-D op 30-12-2023 12:56 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Mijn HR monitor is stuk, dus rijdt nu noodgedwongen op de racefiets met m’n Garmin Epix die de HR broadcast naar m’n Edge 840.

Wederom voor mij persoonlijk gezien dat ik zsm weer een werkende HR band nodig heb, want zo heeft de data echt geen zin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxSRPpLimXQ2Bh3hFEhsRvB1xZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WECEytQdZdRHNLnMJKkcqD0H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Advies gevraagd

Budget max 1000

Bedankt alvast
Wat is de reden dat je het horologe niet 24/7 wilt gaan dragen als ik vragen mag? Een budget van €1000 is toch zonde als je het horloge alleen maar draagt tijdens sporten? Verder, vind je topografische kaarten nog belangrijk? Wil je een touchscreen? Wil je een amoled scherm? Indien het antwoord nee is op al die vragen, dan is zoals al eerder aangegeven een FR245 meer dan toereikend en bespaar je een groot deel van je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requiem19 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:22:
Mijn HR monitor is stuk, dus rijdt nu noodgedwongen op de racefiets met m’n Garmin Epix die de HR broadcast naar m’n Edge 840.

Wederom voor mij persoonlijk gezien dat ik zsm weer een werkende HR band nodig heb, want zo heeft de data echt geen zin:

[Afbeelding]
Het is zelfs knap te noemen dat de Epix dit weet te registreren. Wattage omhoog HR omlaag :+
Lijkt wel een verband dat als je (vermoedelijk) onrustiger op je fiets zit de registratie direct minder nauwkeurig is, wat op zich wel logisch kan zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 30-12-2023 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Aghanim schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:22:
[...]

Het is zelfs knap te noemen dat de Epix dit weet te registreren. Wattage omhoog HR omlaag :+
Lijkt wel een verband dat als je (vermoedelijk) onrustiger op je fiets zit de registratie direct minder nauwkeurig is, wat op zich wel logisch kan zijn.
Gevoelsmatig even rustig op de fiets, alles zittend iig. Denk eerder dat het grote verschil (van 150watt naar 300watt) de HR zo snel laat stijgen / veranderen dat de Epix het totaal niet meer snapt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoi1966
Heb via de ING punten de Garmin Forerunner 265S gekocht voor 354 euro! Heb zelf een polsomtrek van 16,5 cm. Helemaal blij mee, en een koopje lijkt me, zag em nergens goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 14:24
Megupe schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:56:
[...]

De EPIX en Fenix modellen hebben ook 5 knoppen.
De forerunner ook 5 (of 4?).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0Pk7AUvHhMzoA1hYD6JYllna1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g56WYtWCpIfwWTaKbLmiCPBV.jpg?f=fotoalbum_large
5 voor de 955 ;) hij lijkt heel strak te zitten maar dat is door hoe ik mijn pols even hield.

WoT stats

Pagina: 1 ... 277 ... 318 Laatste