Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 275 ... 320 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34

Quakie

quakelen

@Mistraller Ik heb min of meer hetzelfde... in begin nergens last van maar na tijdje kreeg ik uitslag precies waar mijn Fenix 5 zat... Het wordt wel iets erger met meer zweten maar gaat pas echt goed weg als ik dagen niks draag.. Toen ik mijn Epix 2 kreeg had ik er op dat moment geen last van en dit paar weken zo gehouden. En ineens had ik het weer... waardoor ik ook vermoed nikkel uitslag.
Ik heb er op zich geen last van, geen jeuk of zo. Ik ga nu proberen om in de nacht om horloge op andere pols te dragen om het toch een beetje te ontzien.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-07 17:44
Quakie schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:16:
@Mistraller Ik heb min of meer hetzelfde... in begin nergens last van maar na tijdje kreeg ik uitslag precies waar mijn Fenix 5 zat... Het wordt wel iets erger met meer zweten maar gaat pas echt goed weg als ik dagen niks draag.. Toen ik mijn Epix 2 kreeg had ik er op dat moment geen last van en dit paar weken zo gehouden. En ineens had ik het weer... waardoor ik ook vermoed nikkel uitslag.
Ik heb er op zich geen last van, geen jeuk of zo. Ik ga nu proberen om in de nacht om horloge op andere pols te dragen om het toch een beetje te ontzien.
Met warm weer en vocht is je huid gevoeliger. Ik had er in de zomer ook veel meer last van.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:32
Mistraller schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:46:
[...]
@Pharos1985 zit die uitslag bij jou rond je hele pols?
Het rood op mijn arm zit enkel daar waar de HR sensor zit ja. De rest van de pols staat gewoon de band erin, maar de rest van mijn pols kleurt niet rood.

Ik merkte wel dat er wat vuil/huidschilfers vastzaten op mijn 965, heb hem nu heel proper gepoetst.
Qua nikkelallergie: nooit last van gehad met de Apple Watch S6 44mm (daar hoopte zich ook geen huidschilfers of vuil rond!). Gebruikt deze ook nikkel? Ik vermoed van wel toch?

Ik draag hem wel vrij strak, ik zwem heel veel (iedere dag 2u) en ik moet bekennen dat ik hem dikwijls niet uitdoe na het zwemmen om hem te laten drogen, misschien komt het daardoor.
Maar dat gedrag dat ik nu persoonlijk stel is niet anders dan dat ik deed met mijn Apple Watch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Pharos1985 schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:16:
[...]

Het rood op mijn arm zit enkel daar waar de HR sensor zit ja. De rest van de pols staat gewoon de band erin, maar de rest van mijn pols kleurt niet rood.

Ik merkte wel dat er wat vuil/huidschilfers vastzaten op mijn 965, heb hem nu heel proper gepoetst.
Qua nikkelallergie: nooit last van gehad met de Apple Watch S6 44mm (daar hoopte zich ook geen huidschilfers of vuil rond!). Gebruikt deze ook nikkel? Ik vermoed van wel toch?

Ik draag hem wel vrij strak, ik zwem heel veel (iedere dag 2u) en ik moet bekennen dat ik hem dikwijls niet uitdoe na het zwemmen om hem te laten drogen, misschien komt het daardoor.
Maar dat gedrag dat ik nu persoonlijk stel is niet anders dan dat ik deed met mijn Apple Watch...
Dan ligt het niet aan je horlogeband. Ik weet dat siliconenbandjes bij mij een issue zijn, toen zag ik echt rond de pols uitslag.

RVS bevat nikkel, maar het is afhankelijk van de legering die gebruikt wordt in welke verhoudingen. Vocht versterkt natuurlijk een allergie want je huid zwelt op en staat wat meer open. De nikkelionen dringen dan makkelijker binnen. Bovendien treedt er onder invloed van zweet meer ionisatie op.
Ik weet niet of de achterkant van een apple watch ook RVS is, en hoe glad die was... (hoe gladder hoe minder oppervlak en dus uittreding van nikkelionen)

Garmin is er in elk geval uiterst vaag over.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=sIUsy1HplR94kWoagvIOh5

Ik kwam wel dit tegen en dat is misschien ook een idee.
https://www.jewelrytools....Protectant-1-2-ounce.html

Moet je wel regelmatig vernieuwen lijkt me. Maar als het werkt zou ik het wel willen proberen. Want ik vind een horloge op rechts dragen niet fijn.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharos1985
Net even opgezocht: mijn oude Apple Watch had ook nikkel rond de HR sensor.
Ik ga eens proberen met een ander bandje en hem vooral laten uitdrogen na het zwemmen (en hem af en toe eens kuisen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik ga zelf dit denk eens proberen.
https://www.sieradenfourn...aden-coating/#description

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 22:14
Mistraller schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:35:
[...]
RVS bevat nikkel, maar het is afhankelijk van de legering die gebruikt wordt in welke verhoudingen.
Garmin gebruikt toch gewoon 316L, zou achter op je horloge moeten staan, dus weet je lijkt mij dan ook hoeveel Ni er maximaal in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
kwiebus schreef op maandag 13 november 2023 @ 23:14:
[...]

Garmin gebruikt toch gewoon 316L, zou achter op je horloge moeten staan, dus weet je lijkt mij dan ook hoeveel Ni er maximaal in zit?
Dat klopt. En dat blijkt dus 10% nikkel. Het maakt verder ook nog uit of de kast gepolijst is (zoals bij mijn vroegere Seiko) of het geborstelde wat in elk geval mijn fenix7 heeft. Daarmee wordt het oppervlak en daarmee de hoeveelheid uittredende nikkelionen flink vergroot.
4% van de mannen heeft blijkbaar al een nikkel allergie lees ik! (En al meer dan 10% vrouwen, ik verwacht doordat die meer sieraden dragen)
Een allergie ontwikkel je door langdurige blootstelling, en een garmin watch wordt natuurlijk gepromoot om 24h te dragen want anders doen tal van functies het niet goed. In Amerika zouden dit soort feiten al gauw reden zijn tot een claim :P
En anders dan je bandje, kan je de achterkant van je watch niet wisselen voor een niet-allergeen materiaal. Ja een titanium watch kopen, maar dat is natuurlijk gek als dat rvs horloge je allergie mogelijk heeft "aangezet". Zie dat maar eens te bewijzen.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor zover ik weet is het simpelweg irritatie van het continu dragen en daardoor vochtig/warm/bacterien/etc... Niet kunnen luchten.

Gebeurt ook op de forerunners waar geen metaal op de achterkant zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
m0ridin schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 00:23:
Voor zover ik weet is het simpelweg irritatie van het continu dragen en daardoor vochtig/warm/bacterien/etc... Niet kunnen luchten.

Waarom dan jarenlang geen probleem... en dan nu wel? Ben het met je eens hoor, ik heb dat ook gedacht, ik heb er nu ruim een jaar last van, maar toen ik rechts ben gaan dragen was er geen enkel probleem meer.
Ik kan dat niet goed verklaren hoor.
Zodra links bij mij geheeld is ga ik eens de proef op de som nemen met een protective layer. Als het dan weg blijft dan trek ik in elk geval mijn conclusie ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
m0ridin schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 00:23:

Ja, ik had er ook last van een tijdje geleden met mijn FR935, mijn zoon ook met z’n FR45. We hebben allebei een redelijk gevoelige huid, maar dagelijks even “luchten” en afspoelen is bij mij voldoende. Wisselen van arm werkte ook. Mijn zoon is gaan basketten en draagt ze nu veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-07 19:55
Vanmorgen kreeg ik een kleine SW update voor mijn FR965. Binnen 1 minuut was het klaar. Ik heb geen idee wat er veranderd is. Ik zat op SW versie 16.17, en dat zit ik nu nog steeds. Iemand een idee waar ik een changelog zou kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 16:38
slow whoop schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:29:
Vanmorgen kreeg ik een kleine SW update voor mijn FR965. Binnen 1 minuut was het klaar. Ik heb geen idee wat er veranderd is. Ik zat op SW versie 16.17, en dat zit ik nu nog steeds. Iemand een idee waar ik een changelog zou kunnen vinden?
Google eens zou ik zeggen ;)
Changelog staat op Garmin Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:54

charrel

Cortisol4life..

Van de beta naar de Final?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-07 19:55
loyske schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:22:
[...]

Google eens zou ik zeggen ;)
Changelog staat op Garmin Forum.
Waar dan precies? De laatste changelog die ik zie is van versie 16.17, en die heb ik al 2 maanden op m'n horloge.

Ja, ik weet dat er een nieuwere beta versie is (v17.18), maar die update heb ik niet, en wil ik ook nog niet zolang die beta is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 16:38
slow whoop schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:46:
[...]

Waar dan precies? De laatste changelog die ik zie is van versie 16.17, en die heb ik al 2 maanden op m'n horloge.

Ja, ik weet dat er een nieuwere beta versie is (v17.18), maar die update heb ik niet, en wil ik ook nog niet zolang die beta is.
Weet je dan zeker dat het een update was op je horloge? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:39
loyske schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:54:
[...]

Weet je dan zeker dat het een update was op je horloge? >:)
Dit gebeurd bij de epix ook wel eens.
Het is mij ook onduidelijk waarom deze tussentijdse updates voorbij komen en door is ook wel eens vaker hier voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook gebeurd op de Venu. Software versie is hetzelfde gebleven maar staat nu een vreemd (beta?) teken bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:30
Mistraller schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:46:
Helaas werkt het zo niet. Een (nikkel)allergie ontwikkel je door veelvuldig contact. Zo heb ik jarenlang probleemloos tape (leukoplast) verdragen (ivm 4daagse vaak blaren getaped). Tot ik na blessure met gescheurde enkelband langdurig ingetaped werd (sporttape en leukoplast hebben zelfde bestanddelen). Daarna moest ik helaas over op een hypoallergene tape. Binnen 24 uur rode uitslag en jeuk. Bevestigd door de huisarts.

Zoiets lijk ik ook met mijn Fenix te hebben. Ik heb jarenlang een VA3 gedragen. (links). Pas in het laatste jaar gaf dat uitslag. Toen heb ik de fenix7 gekocht want daar is de HR sensor van glas, in de hoop dat het daaraan lag. Helaas meteen links weer uitslag. Daarna 2 maanden rechts gedragen, uitslag verdween, rechts ook niks te zien.
Daarna weer links gaan dragen, binnen 2 dagen uitslag. Met name het rondje metaal rond de HR sensor. Dat dus het meest in je huid duwt.

Ik kan maar één ding bedenken en dat is dus een plaatselijke nikkel allergie (Al is dát wel iets wat ik zelf ook betwijfel). Ik ga dit nog verder testen door de achterkant af te tapen oid, ik kan niet verklaren anders waarom ik links wel issues heb en rechts niet. Mogelijk is de huid daar dunner geworden door veel horloge dragen of zo.

Wat ik op mijn arm zie is in elk geval precies de soort roodheid en schilfers als die ik bij @Pharos1985 zie. Maar dus alleen in het midden onder de kast, niet onder de band. Ik reageerde ook op de siliconen bandjes van Garmin trouwens, maar daarom droeg ik met VA3 al een stalen band en met de fenix ook. Gekke is, dat dat ook gewoon rvs bandjes zijn en dus nikkel in zit, maar geen enkele huidreactie. Maar ook daar, dat duwt net iets minder in je vel.

@Pharos1985 zit die uitslag bij jou rond je hele pols?
Die foto van @Pharos1985 lijkt totaal niet op een echte allergische reactie, dat is meer irritatie. Natuurlijk kan ik het zo niet uitsluiten maar voordat we dergelijke conclusies gaan trekken zou ik er eerst een expert (lees: dermatoloog) naar laten kijken. Tot die tijd is irritatie door vocht en/of vuil veel aannemelijker.
Ockham's scheermes zeg maar. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:34:
[...]

Bandjes zijn inmiddels binnen.
Qua stevigheid hoef je je geen zorgen te maken..
Wat wel een dingetje is, is dat ze vaak een quickfit koppeling aan een standaard bandje maken.. hierdoor is de lengte wat raar (dus bij smalle polsen een probleem) en het eerste schakeltje wat groot is..
Voorbeeld van metalen bandje:
[Afbeelding]

Bij die van Garmin is dat iets subtieler:
[Afbeelding]
https://www.garmin.com/en-GB/p/610842/pn/010-12738-01
Maar daar betaal je ook 10x zoveel voor.. dus of dat het geld waard is..

ditto voor leer:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Rubber bandjes zijn vergelijkbaar, dus daar kan je je geen buil aan vallen :)
even een follow up hiervop..

Het leren bandje is inmiddels stuk.. niet in het klik mechanisme, maar het leren bandje zelf brak -O-
Voordeel is wel dat het klik systeem een standaard 20mm bandje aankan, dus ik heb een vervangende besteld voor een paar pond, dus geen man overboord..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
ToolkiT schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:47:
[...]

even een follow up hiervop..

Het leren bandje is inmiddels stuk.. niet in het klik mechanisme, maar het leren bandje zelf brak -O-
Voordeel is wel dat het klik systeem een standaard 20mm bandje aankan, dus ik heb een vervangende besteld voor een paar pond, dus geen man overboord..
ToolkiT schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:34:
Bandjes zijn inmiddels binnen.
Qua stevigheid hoef je je geen zorgen te maken..
:D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

de stevigheid van het kliksysteem is prima, daar blijf ik bij.. maar als er daarachter te slap leer hebt houd het op natuurlijk.. en het was in mijn geval ook wel een stukje user error want ik hat hem te vaak in regen en tijdens rugby training om..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
ToolkiT schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:05:
[...]

de stevigheid van het kliksysteem is prima, daar blijf ik bij.. maar als er daarachter te slap leer hebt houd het op natuurlijk.. en het was in mijn geval ook wel een stukje user error want ik hat hem te vaak in regen en tijdens rugby training om..
Stevigheid van een bandje is voor mij meer dan het kliksysteem alleen, hij moet in zijn geheel blijven werken.

Maar leder om houden bij sport en regen zou ik zelf ook niet snel doen, daar is het niet echt voor gemaakt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gonadan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:09:
[...]

Stevigheid van een bandje is voor mij meer dan het kliksysteem alleen, hij moet in zijn geheel blijven werken.
Mee eens maar de originele vraag ging over het klik systeem of dat wel ok was.. en daar is an sich niks mis mee..
Gonadan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:09:
[...]
Maar leder om houden bij sport en regen zou ik zelf ook niet snel doen, daar is het niet echt voor gemaakt.
nope.. user error van mijn kant.. ben met douchen ook wel eens vergeten af te doen is ook niet handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

nst6ldr schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:07:
[...]

Inmiddels zijn we een jaar verder en heb ik er een HRM Pro bij gekocht, deze heb ik vandaag voor het eerst gebruikt en echt totaal geen spijt van. Garmin lijkt veel nauwkeuriger te zijn met het herkennen van oefeningen. Natuurlijk is dat niet de reden dat ik een bandje gekocht heb: boksen met een horloge om is eigenlijk best bagger. De eerste paar keer ging dat prima, maar inmiddels heb ik een groepje sporters gevonden waar ik me mee kan meten kwa intensiteit en dan gaat zo'n horloge gewoon knellen. Aan de ene kant jammer voor de F3b boxing app die ik juist voor deze activiteit gekocht heb, aan de andere kant gaat dit (vermoedelijk) voor mij gewoon veel comfortabeler zijn.

Andere vechtsporters met gelijkwaardige problemen en oplossingen? Sensoren voor in de handschoenen zou helemaal ideaal zijn, alas, dat is niet Garmin's domein.

Oh, en ik heb ook een Garmin Index S2 weegschaal gekocht om te helpen mijn lichaamscompositie weer op peil te krijgen. Jullie worden bedankt :')
Na het boksen is die HRM Pro dus echt ideaal gebleken, maar er deed zich iets geks voor. Toen ik op mijn Fenix 7 Solar Sapphire de activity ging opslaan, reboot het horloge ineens. Gelukkig had hij de activity wel bewaard en alsnog opgeslagen, maar niet op de manier die ik wilde: ineens was het een hardloop activiteit, en toen ik dat naar boksen had omgezet miste ik eigenlijk alles behalve de absolute basis zoals caloriën verbrand, duur van de training en hartritme. Niet zo tof dit, heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Hier ook gehad, exact zelfde dan dat jij beschrijft.
Als ie finaal naar final versie gaat, ga ik uit het beta programma stappen.
De redshift op de FR965 is wel héél leuke gimmick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redshift gebruik ik ook op de Venu. Eigenlijk niet meer uitgeschakeld sinds ik het heb. Wel jammer dat het niet in te stellen is qua tijden per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:04
Aghanim schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:25:
Redshift gebruik ik ook op de Venu. Eigenlijk niet meer uitgeschakeld sinds ik het heb. Wel jammer dat het niet in te stellen is qua tijden per dag.
Is het op de Venu niet in te stellen met zonsondergang? Zo gebruik ik dee setting op mijn Epix (en werkt ideaal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bluecupra schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:35:
[...]

Is het op de Venu niet in te stellen met zonsondergang? Zo gebruik ik dee setting op mijn Epix (en werkt ideaal)
Thx, die had ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:20
Gister de Venu 3 binnen gekregen.
Heb inmiddels alles aan de gang, ik ben alleen aan het klooien met datavelden.

Ik had via Connect IQ "All In One" dataveld geinstalleerd. Maar hoe krijg ik deze nu 1 op 1 in de Garmin?

Ik kan wel datavelden wijzigen, maar alle datavelden hebben maximaal 4 velden, en ik wil er eigenlijk minimaal 5 hebben.

Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Yooside bandje vandaag aangekomen met wat vertraging door bpost. Leuk bandje, niet te klein, niet te groot, perfect eigenlijk.

Had het wel eerst compleet verkeerd geïnstalleerd (schoot continu los en was te klein, je moet goed kijken hoe je het precies installeert.

Dacht nog wat verschillende kleuren te bestellen, maar wisselen is niet op 1 2 3 gebeurt (met een Apple Watch klikt dat gewoon 1 op 1 los en moet je dat niet achter zulk metalen staafje zitten peuteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@Pharos1985 de originele bangjes hebben quickfit, dat is wel gewoon zo eraf en erop te klikken. Imitatie heeft dat niet altijd en dat is inderdaad een stuk meer gepruts.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B-Art schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:46:
Gister de Venu 3 binnen gekregen.
Heb inmiddels alles aan de gang, ik ben alleen aan het klooien met datavelden.

Ik had via Connect IQ "All In One" dataveld geinstalleerd. Maar hoe krijg ik deze nu 1 op 1 in de Garmin?

Ik kan wel datavelden wijzigen, maar alle datavelden hebben maximaal 4 velden, en ik wil er eigenlijk minimaal 5 hebben.

Mis ik iets?
Je moet dan juist aangeven dat je 1 dataveld wilt hebben en daar “All in One” in zetten. Die zorgt er dan voor dat je alle datavelden van “All in One” ziet.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:20
PatrickC schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:31:
[...]

Je moet dan juist aangeven dat je 1 dataveld wilt hebben en daar “All in One” in zetten. Die zorgt er dan voor dat je alle datavelden van “All in One” ziet.
Maar dat naar 1 veld zetten krijg ik niet voor elkaar.
Edit, gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Zwemmen jullie met de third party nylon bandjes? Wat doet dat de rekbaarheid/kleur van de band?
Ik ga het iig doen: ik zie dan wel waar ik eindig (een nieuwe band via Ali kost bijna niets dus waarom niet).

Met mijn Apple Watch deed ik dat steeds met de 'braided solo loop': niet goed volgens Apple, maar na 2jaar héél weinig kleurverschil opgemerkt, laat staan verschil in rekbaarheid.

• verhto
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-07 15:27
heb nog een vraag ivm verbinden FR955.

Mijn HR van FR zend ik uit (op zelfde moment) naar IPAD (Zwift) en naar mijn garmin edge 840.

Hoe komt het dat er na 5 min geen verbinding meer is tussen mijn FR955 en IPAD maar wel tussen FR955 en Garmin Edge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Mijn eerste imitatiebandje is binnen. Overduidelijk nep: veel slapper materiaal, meer rek erin. Quickfit is een stuk minder quick, gaat stroever en mist de afwerking met ronding waardoor hij er soepel in klikt.
Maar of dat alles ook in dagelijks gebruik merkbaar is dat ga ik ervaren, kan ik nog niet over oordelen. Net als duurzaamheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GO_5qrwWENrKGGUt1zAH9VMlGAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1iNSROBvg00RWRcFvWM7TlLh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik laat het wel weten of het bevalt, of wanneer mijn arm licht begint te geven in het donker. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:00
Gonadan schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:06:
Mijn eerste imitatiebandje is binnen. Overduidelijk nep: veel slapper materiaal, meer rek erin. Quickfit is een stuk minder quick, gaat stroever en mist de afwerking met ronding waardoor hij er soepel in klikt.
Maar of dat alles ook in dagelijks gebruik merkbaar is dat ga ik ervaren, kan ik nog niet over oordelen. Net als duurzaamheid.

[Afbeelding]

Ik laat het wel weten of het bevalt, of wanneer mijn arm licht begint te geven in het donker. :+
ik heb al meerdere van dit soort bandjes voor mijn 5X+ gebruikt. Op de punten die jij benoemd na zit er weinig verschil met de originele. Ok, ik heb ook een soortgelijke oranje, en die is na de zomer wat gebleekt geworden (alleen te zien op de plekken die geen zin zien dat die daar wat donkerder is), maar ik vermoed dat dat met de originele ook was gebeurd.

Hi Ha Hopjesvla

• Gonadan
Hopjesvla79 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:45:
ik heb al meerdere van dit soort bandjes voor mijn 5X+ gebruikt. Op de punten die jij benoemd na zit er weinig verschil met de originele. Ok, ik heb ook een soortgelijke oranje, en die is na de zomer wat gebleekt geworden (alleen te zien op de plekken die geen zin zien dat die daar wat donkerder is), maar ik vermoed dat dat met de originele ook was gebeurd.
Ik ben benieuwd. Oranje is origineel en dat is na jaren zon, zee, zwembad of wat voor omstandigheden dan ook nul komma nul verkleurd. Daar zit dus wel degelijk een verschil.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hopjesvla79
Gonadan schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:29:
[...]

Ik ben benieuwd. Oranje is origineel en dat is na jaren zon, zee, zwembad of wat voor omstandigheden dan ook nul komma nul verkleurd. Daar zit dus wel degelijk een verschil.
aha, dan zit daar idd een verschilletje. Ach ja, voor die prijs.. ;)

Hi Ha Hopjesvla

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mijn vervangende leren bandje is ook binnen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qi2p5SiRXPfMOz1Q5KLaq0ud9kQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r0qloKeVqUIpK29Yq57cT3S9.png?f=fotoalbum_large
Gewoon een standaard 20mm leren bandje dus, die ik aan de clips heb gedaan met de standaard pins..
Mooi subtiel blauw :)

Moest er wel een paar extra gaatjes in maken want met de clips is het totaal langer dan standaard, maar dat is geen probleem :)

• Gonadan
Hopjesvla79 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:36:
[...]

aha, dan zit daar idd een verschilletje. Ach ja, voor die prijs.. ;)
Nou dat hangt er bij mij echt wel van af hoe lang ze mee gaan. Het mag uiteindelijk best wel een keer verkleuren maar als ik ze regelmatig moet gaan vervangen vind ik het gewoon zonde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Pharos1985 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:18:
[...]

Hier ook gehad, exact zelfde dan dat jij beschrijft.
Als ie finaal naar final versie gaat, ga ik uit het beta programma stappen.
De redshift op de FR965 is wel héél leuke gimmick.
Er toch nog wat bugs in, 17.21 rolt gisterenavond uit. Als het goed is gelijk aan de final:
https://forums.garmin.com...ersion-17-21---20-rollout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
ToolkiT schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:13:
mijn vervangende leren bandje is ook binnen..
[Afbeelding]
Gewoon een standaard 20mm leren bandje dus, die ik aan de clips heb gedaan met de standaard pins..
Mooi subtiel blauw :)

Moest er wel een paar extra gaatjes in maken want met de clips is het totaal langer dan standaard, maar dat is geen probleem :)
Wat zijn dat voor bruine plasticjes? Zijn dat de clips?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gonadan schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:33:
[...]

Wat zijn dat voor bruine plasticjes? Zijn dat de clips?
op de foto komt het niet helemaal over, maar ze zijn zwart en van metaal.. zal eens een closeup maken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InTtFPdGhZDcpWRuHsYuXU-PYbU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/31zLJ59PTDIISoyTOpztfv8M.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sck1C0XgWUBEaSWmY3oMWNO4ES4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BCABbq8PWysFneZOfoVvllio.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHvftESCaNwL25xyPhSTdeWW1-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XDYmtc4lg1gxXSeK0eJecrgL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door ToolkiT op 17-11-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
ToolkiT schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:37:
[...]

op de foto komt het niet helemaal over, maar ze zijn zwart en van metaal.. zal eens een closeup maken

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar is dat een speciaal soort verbindingsstukje dan? Ik ken dat niet, bij mij zaten de lederen bandjes gewoon aan de kast geklikt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gonadan schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:53:
[...]

Maar is dat een speciaal soort verbindingsstukje dan? Ik ken dat niet, bij mij zaten de lederen bandjes gewoon aan de kast geklikt.
Die waren van de aftermarket bandjes die ik al had (maar nat had laten worden en het leer toen los liet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHrJTlBvcVNnS2gp2pJv579HspE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vCSyDayBdmq9Z4zPzVovnvFZ.png?f=user_large
ToolkiT in "Het grote sporthorloge met GPS topic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Duidelijk. Ik vind dat toch echt minder mooi dus ben nu met silicone bezig. Toch vind ik leer wel prettiger voor een hele dag dragen dus ik ga nog wel een keer verder zoeken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gonadan schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:10:
Duidelijk. Ik vind dat toch echt minder mooi dus ben nu met silicone bezig. Toch vind ik leer wel prettiger voor een hele dag dragen dus ik ga nog wel een keer verder zoeken.
minder mooi, mee eens.. wel flexiberer (je kan elk bandje eraan doen :)
En ook een stuk goedkoper dan de Garmin leren bandjes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
ToolkiT schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:59:
minder mooi, mee eens.. wel flexiberer (je kan elk bandje eraan doen :)
En ook een stuk goedkoper dan de Garmin leren bandjes..
Dat geloof ik, maar ik heb ooit een horloge van 900 piek gekocht mede vanwege het uiterlijk. Dus dan vind ik dat ik aan het bandje ook wel wat eisen mag stellen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:49:
[...]

Dat geloof ik, maar ik heb ooit een horloge van 900 piek gekocht mede vanwege het uiterlijk. Dus dan vind ik dat ik aan het bandje ook wel wat eisen mag stellen. :P
Dit komt door het quick fit systeem van de Fenix. De oplossing is om de originele pinnen uit de Fenix te halen, een normaal (leren) horloge bandje te kiezen en daar de pin handmatig doorheen te duwen. Daarna duw je de pinnetjes weer in de Fenix en heb je niet zo’n lelijke connector nodig. Is wat pielen maar werkt prima en veel mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:05:
[...]

Dit komt door het quick fit systeem van de Fenix. De oplossing is om de originele pinnen uit de Fenix te halen, een normaal (leren) horloge bandje te kiezen en daar de pin handmatig doorheen te duwen. Daarna duw je de pinnetjes weer in de Fenix en heb je niet zo’n lelijke connector nodig. Is wat pielen maar werkt prima en veel mooier.
Maar dan heb je geen quickfit meer, dat is wat mij betreft geen oplossing.

Overigens zou ik het anders verwoorden. Het komt niet door het quick fit systeem, maar het komt door de manier waarop fabrikanten van imitatie bandjes het soms implementeren. Dit is gewoon goedkoper om te maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:56:
[...]

Maar dan heb je geen quickfit meer, dat is wat mij betreft geen oplossing.

Overigens zou ik het anders verwoorden. Het komt niet door het quick fit systeem, maar het komt door de manier waarop fabrikanten van imitatie bandjes het soms implementeren. Dit is gewoon goedkoper om te maken.
Dat is waar. Ik ging er van uit dat iemand vrijwel nooit bandjes wisselt. Maar als je leer neemt is dat natuurlijk wel het geval. Dan is het niet te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:01:
[...]

Dat is waar. Ik ging er van uit dat iemand vrijwel nooit bandjes wisselt. Maar als je leer neemt is dat natuurlijk wel het geval. Dan is het niet te doen.
Precies, juist de keuze voor leder zorgt voor veelvuldig wisselen. Minimaal dagelijks want ik slaap dan met siliconen en rondom elke sportiviteit. Dan wordt pielen me wel iets te gortig als ik eerlijk ben. ;)

Daarom ben ik nu een tijdje gewoon een zwarte siliconen aan het proberen, maar ik blijf toch een drang naar leder houden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:10:
Ik heb zelf dit bandje:

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

"normale" nette quickfit sluiting en ziet er prima uit imo... De reviews zijn niet best, maar persoonlijk geen enkel probleem mee. Dit is in principe mijn dagelijkse casual band, voor sporten doe ik dan een siliconen bandje om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn FR955 heeft gigantische batterij drain :'(
Was rond 2%
Fabrieksreset uitgevoerd 1,1% drain
Energie spaardmodus geactiveerd 0,9% drain of wel nog steeds binnen 5 dagen leeg.

Enige wat in geïnstalleerd heb is battery widget with automatic charge detection.
Firmware horloge is 16.17

Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd heb is het horloge opladen tot 100% (zal vanavond doen, normaal doe ik tot 85%).

Iemand nog tips of ideeën?
Horloge komt bij ING weg. Klopt het dat ik voor garantie bij Garmin zelf moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:28:
Was rond 2%
Energie spaardmodus geactiveerd 0,9% drain of wel nog steeds binnen 5 dagen leeg.

Enige wat in geïnstalleerd heb is battery widget with automatic charge detection.

Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd heb is het horloge opladen tot 100% (zal vanavond doen, normaal doe ik tot 85%).

Horloge komt bij ING weg. Klopt het dat ik voor garantie bij Garmin zelf moet zijn?
Probeer het na de factory reset eens zonder installatie van de battery widget. Heeft de watch een BT connectie met je telefoon en/of wifi verbinding met je netwerk? Misschien dat die ergens een drain veroorzaakt? Wat gebeurt er als je deze connecties uitzet?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Was rond 2%

https://forums.garmin.com...problem-with-update-16-17

Het gebeurt vaker, anders toch even beta firmware aanzetten en updaten naar 17.21?
Bij deze gebeurde het door de zons onder en opgang tijden:
https://www.reddit.com/r/...rain_support_journey_and/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:04

Klopt, heb net een 'nieuwe' 955 terug van Garmin, mijne komt ook bij ING weg. Je krijgt een refurbished exemplaar terug. Voordeel is wel dat je een kaal horloge opstuurt en een volledig horloge in doos (dus met lader) terug krijgt.

Nadeel voor mij was wel dat het versturen met UPS gaat. Die zijn echt onmogelijk traag. Zullen vast alleen maar rijden met een volle auto, maar dat is dus niet dagelijks.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16
ElPaco schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:06:
[...]

Klopt, heb net een 'nieuwe' 955 terug van Garmin, mijne komt ook bij ING weg. Je krijgt een refurbished exemplaar terug. Voordeel is wel dat je een kaal horloge opstuurt en een volledig horloge in doos (dus met lader) terug krijgt.

Nadeel voor mij was wel dat het versturen met UPS gaat. Die zijn echt onmogelijk traag. Zullen vast alleen maar rijden met een volle auto, maar dat is dus niet dagelijks.
ik stuurde een compleet horloge met doosje op en kreeg een refurb doosje met alleen het horloge terug... dus ook geen bandje of niks....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:42
miel schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:26:
[...]

ik stuurde een compleet horloge met doosje op en kreeg een refurb doosje met alleen het horloge terug... dus ook geen bandje of niks....
Uit de RMA mail voor het retour zenden:
We verzoeken u het item op te sturen zonder accessoires en/of spullen zoals SD kaarten, batterijen, oplaadkabels, originele doos en houders. Evenals bandjes die niet origineel op uw horloge zaten. Wij zijn NIET in staat deze te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16
elastiek schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:22:
[...]

Uit de RMA mail voor het retour zenden:
We verzoeken u het item op te sturen zonder accessoires en/of spullen zoals SD kaarten, batterijen, oplaadkabels, originele doos en houders. Evenals bandjes die niet origineel op uw horloge zaten. Wij zijn NIET in staat deze te retourneren.
yep. dat was mijn eigen fout.... maar goed, was een oud en versleten bandje en doosje is dan helaas... lader had ik wel achter gehouden gelukkig..;-)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie wel.
Beta ondertussen geïnstalleerd
Andere batterij watch
Wifi + bleuthoot staat uit, evenals de watchface en hartslag sensor.

Ik zal opladen tot 100% en dan gaan we het opnieuw proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-07 07:16
Epix 2 staat nu op iBood scherp geprijsd. Waren eerst op €600 gestart, maar hebben na enkele opmerkingen een serieuze prijscorrectie naar beneden gedaan (€429 wel nog een €6 verzending bij tellen). Lijkt me no brainer voor wie niet van ING rentepunten kan genieten, en voor wie vindt dat de Epix 2 Pro toch weinig meerwaarde biedt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-07 11:39
Ik ben jaloers, heb er een half jaar geleden bijna het dubbele voor betaald. Maar het blijft echt een geweldige watch, dus helemaal de prijs waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Vraagje over iets dat me nu na ruim 1,5 jaar gebruik van de Epix opvalt.
Online in handleiding en simpele google zoeken in NL en EN krijg ik het antwoord niet.
De enige manier waarop ik het antwoord kan bedenken is door fysiologisch redeneren, maar dan nog snap ik het niet helemaal.

Het betreft de weergave van ademhaling bij activiteiten zoals bijv hardlopen.
Ik zie als ik in garmin connect of op mijn epix kijk een continue registratie van ademhaling zolang ik het horloge draag.
Als ik ga hardlopen dan is er gedurende die activiteit geen registratie van ademhaling (ik dacht dat dit in het begin wel zo was, maar dat lijkt met terugkijken toch niet zo te zijn).
Als ik ga hardlopen met een polar h10 band om mijn borst, dan is er wel registratie van ademhaling.

Ik snap dat ademhaling berekend wordt adhv schommelingen in de hartfrequentie, maar waarom dan niet tijdens activiteiten als hardlopen en wel "in rust" en bij bijv ademhalingsoefeningen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Mijn aanname is dat registratie via de pols bij hardlopen als te onnauwkeurig gezien wordt om dan ook nog de ademhaling betrouwbaar te registreren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gonadan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:58:
Mijn aanname is dat registratie via de pols bij hardlopen als te onnauwkeurig gezien wordt om dan ook nog de ademhaling betrouwbaar te registreren.
+1 bij pulsOx meting moet je ook still zitten voor een goede meting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Dan klopt mijn waarneming en gedachte, fijn dat jullie het (ook met mij) eens zijn.

Net de halve marathon van amsterdam (ja duurt nog 11 maanden) toegevoegd aan mijn Garmin. Eerste keer dat ik een race ga lopen.
Leuk om te zien dat er dan gelijk een widget komt.
Benieuwd om mijn dagelijkse suggesties hiermee flink wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Een widget voor een wedstrijd? Dat is nieuw voor mij. Wat doet dat?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Gonadan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:50:
Een widget voor een wedstrijd? Dat is nieuw voor mij. Wat doet dat?
Geeft tijd (47w) tot de wedstrijd en de voorspelde tijd (1:37:59) weer.
Getallen tussen haakjes zijn op mij nu van toepassing.
Als je er op klikt krijg je 3 schermen:
-met de specifieke wedstrijd en datum/tijd, waarbij met doorklikken je dagelijkse suggesties hiervoor kunt zien
-jouw voorspelde looptijd incl beloop hiervan afgelopen 4 weken, waarbij met doorklikken ik nu zie dat ik op schema lig qua training
-Gemiddelde weer (of als binnen 14 dagen voorspelling) van die betreffende datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Grappig. Mijn geplande loopje is dan waarschijnlijk niet belangrijk genoeg voor een widget. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:55:
Grappig. Mijn geplande loopje is dan waarschijnlijk niet belangrijk genoeg voor een widget. :P
Nee je moet eens een keer een upgrade doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:36:
[...]

Nee je moet eens een keer een upgrade doen :+
Welke specifieke functionaliteit hebben we het nu over dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07 21:55

RoyK

Hobby tekenaar

Voor de feestdagen wil ik mijn zoon een horloge cadeau doen. We fitnessen samen 3x per week. Ik draag een Garmin Crossover en zet tijdens het trainen de cardio meter aan. Ik gun hem ook iets om naast de tijd te lezen, hij zijn calorieën verbruik / hartslag / hardloop kan meten. De Forerunner 45 is nu voor een leuk prijsje in de BF deals. Is dit een horloge die (nog) aan te raden is gezien zijn leeftijd?

https://www.coolblue.nl/s...rmin/garmin-forerunner-45

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:04
Voor 2 tientjes meer heb je de 55, ik zou daar dan voor gaan. Is net een paar jaar nieuwer.

In de basis is er sowieso niks mis met de FR45 :)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Lijkt iets te zijn van Forerunners en niet specifiek hogere of nieuwere modellen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:59:
[...]

Lijkt iets te zijn van Forerunners en niet specifiek hogere of nieuwere modellen?
Jawel, ook de F7 en Epix hebben deze. Dus ik denk die en de FR vanaf de .55 versies. Venu 3 heeft het in elk geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op woensdag 22 november 2023 @ 18:17:
[...]

Jawel, ook de F7 en Epix hebben deze. Dus ik denk die en de FR vanaf de .55 versies. Venu 3 heeft het in elk geval niet.
Dan is de Garmin site weer brak, bij doorklikken naar geschikte modellen kreeg ik alleen FRs. :D

Maar die upgrade komt wel hoor, hoop ergens dat de nieuwe (komende) Fenix of Epix serie me erg bevalt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 18:29:
[...]

Dan is de Garmin site weer brak, bij doorklikken naar geschikte modellen kreeg ik alleen FRs. :D

Maar die upgrade komt wel hoor, hoop ergens dat de nieuwe (komende) Fenix of Epix serie me erg bevalt.
Best mooie aanbiedingen nu voor de F7 pro en Epix pro dus wellicht interessant. Helaas is het enige model dat nergens in de aanbieding is de Epix Pro 42mm zwart, die had ik nu wel opgepikt voor rond de 700€. Is nu echt als meer vrouwen horloge gepositioneerd door Garmin.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 22-11-2023 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik twijfel al enige tijd om mijn Vivoactive 3 te vervangen om de volgende redenen (ik ben wel wat van mening en gebruik veranderd sinds TheTinusNL in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21" :+):
  • onnauwkeurige HR in alle praktische bandjes-strakheid opties die ik heb bij zowel 24/7 als activiteiten, als gevolg ook andere onnauwkeurige data (referentie: HRM Dual borstband)
  • accuduur is na 3,5 jaar ook niet meer alles
  • touchscreen
  • PhysioTrue Up dat al 3 jaar niks doet i.c.m. Edge 530 ondanks meerdere keren geforceerd uit en weer opnieuw aan zetten op beide apparaten
Ik gebruik mijn VA3 absoluut niet als smartwatch (= verlengde van een smartphone) en daar heb ik ook geen behoefte aan, ik zoek echt een health/activity tracker (ohja en horloge B) ).
Maar dan moet de HR meting wel kloppen, TheTinusNL in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"...

Ik hoop in ieder geval dus op nauwkeurigere HR. Er zit dezelfde Elevate sensor in als o.a. Fenix 5 de FR935 (Elevate v2? v3?), maar bij mij werkt dat maar zeer matig. Maar bijv. DC Rainmaker en wat andere YouTubers concludeerden dat die 2017 sensor ook prima werkt.
Dan ga ik twijfelen of mijn pols gewoon ongeschikt is, of dat 6 jaar nieuwere techniek van de v4 dat kan oplossen?

Ik betrap mijzelf er toch op dat een Black Friday aanbieding mijn aandacht trok in de vorm van een Instinct 2 voor €200. Gigantische accu en volgens mij heel veel features die op een Forerunner pas vanaf 400+ euro te vinden zijn... ik vind 200 eigenlijk al redelijk wat geld...

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-07 22:44
Gonadan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 18:29:
[...]

De epix 2 is nu flink afgeprijsd naar 479 euro. Bij de grote A 😆. Lijkt mij prima prijs. Kun je over 2 jaar weer goed verkopen op marktplaats wat de kosten per jaar laag houdt.

Zie net dat de epix 2 in Spanje voor 439 wordt aangeboden. Google is je vriend voor de laagste prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door LionkingNL op 24-11-2023 13:35 ]

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2023
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-12-2023
Mijn TomTom horloge is helaas niet meer goed te gebruiken en ben dus op zoek naar een ander hardloophorloge.
Gebruik nu mij Samsung watch 4 met de Strava app, echter geeft deze de gemiddelde snelheid van de loop aan. Niet handig bij intervallen op een bepaald tempo.

Nu is mijn vraag hebben alle forerunners de mogelijkheid om de actuele loopsnelheid aan te geven?
Zit te kijken naar de forerunner 55 of 255.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:26

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ZIjn er Garmin Forerunner 45 gebruikers hier? Ik probeer al enige tijd voor elkaar te krijgen dat ik mijn hartslag kan aflezen tijden het hardlopen. Mijn display toont nu alleen tijd/km, totale tijd en totale afstand.
Ik krijg op geen enkele manier voor elkaar om live mijn hartslag af te lezen, die kan ik alleen achteraf in het overzicht zien, of door te bladeren met de knopjes wat tijdens het rennen dus niet handig is.
De handleiding vertelt hier niks over, alleen over een 'braodcast' mogelijkheid maar dat zoek ik dus niet...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Erik2023 Ja, maar de actuele snelheid is altijd wat fluctuerend. Dat is inherent aan snelheidsbepaling via GPS. Als je een exact tempo wilt lopen, dan is dat best lastig, maar als er een bepaalde bandbreedte in zit is het goed te doen. De nieuwere Garmin horloges hebben ook vaak een multi-band GPS sensor. Dat helpt wel bij een betere actuele snelheid bepaling. Ik zou dus zeker voor de 255 gaan, want die heeft multi-band GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Nyarlathotep Je kunt de gegevensvelden die worden getoond aanpassen. Zie pagina 33 van de NL handleiding.
https://www8.garmin.com/m...r_45_45_Plus_OM_NL-NL.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

PatrickC schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:08:
@Nyarlathotep Je kunt de gegevensvelden die worden getoond aanpassen. Zie pagina 33 van de NL handleiding.
https://www8.garmin.com/m...r_45_45_Plus_OM_NL-NL.pdf
Dank! Ik zat in de Engelse handleiding te kijken. en denk dat ik door de gebruikte terminologie niet goed gekeken heb.
Dit horloge is wel erg beperkt: Slechts 3 gegevens per scherm. Dan kom ik eigenlijk al niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nyarlathotep schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:26:
[...]

Dank! Ik zat in de Engelse handleiding te kijken. en denk dat ik door de gebruikte terminologie niet goed gekeken heb.
Dit horloge is wel erg beperkt: Slechts 3 gegevens per scherm. Dan kom ik eigenlijk al niet uit...
Je kunt toch meerdere pagina’s gebruiken?
En met 3 velden zou je op pagina 1 de verstreken tijd, afstand en snelheid kunnen weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

PatrickC schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:32:
[...]

Je kunt toch meerdere pagina’s gebruiken?
En met 3 velden zou je op pagina 1 de verstreken tijd, afstand en snelheid kunnen weergeven.
Klopt. Ik ga het ook wel proberen. Maar ik wil tijdens mijn loopje eigenlijk zo min mogelijk afleiding, en wisselen van pagina vind ik niet ideaal. Sowieso kijk ik vrij weinig op het scherm tijdens het lopen; het is voor mij vooral ontspanning en niet bezig zijn met statistieken.
Maar zeker nu ik het na een lange pauze weer heb opgepakt wil ik goed doseren, en proberen de hartslag laag te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nyarlathotep schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:41:
[...]

Klopt. Ik ga het ook wel proberen. Maar ik wil tijdens mijn loopje eigenlijk zo min mogelijk afleiding, en wisselen van pagina vind ik niet ideaal. Sowieso kijk ik vrij weinig op het scherm tijdens het lopen; het is voor mij vooral ontspanning en niet bezig zijn met statistieken.
Maar zeker nu ik het na een lange pauze weer heb opgepakt wil ik goed doseren, en proberen de hartslag laag te houden.
Dus je wilt hartslag ook op pagina 1 begrijp ik. Op hartslag zou je ook een alert in kunnen stellen voor als deze boven of onder een bepaalde waarde komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 17-07 06:19

Galois

1811 - 1832

Ik heb een Fenix 6 pro waar ik helemaal tevreden mee ben. Om mijn heen zijn er steeds meer mensen met een (bv) Epix of ander nieuw model met een amoled scherm. Wow, een zoveel mooier scherm dan mijn horloge!

Dus af en toe kijk ik toch wel stiekem voor een Epix. En vandaag kwam ik deze aanbieding tegen op Amazon: 478,99 euro! Wow, nog nooit zo laag gezien.

Het is wel de niet-pro-versie en eigenlijk wil ik de pro vanwege de betere polsHR-meter. Verder is er volgens mij geen verschil tussen de pro en de niet-pro (op de zaklamp na dan, maar die vind ik niet interessant).
Of zien jullie meer belangrijke verschillen?

Ik twijfel of ik zal happen! Ik heb mijn 6 pro nu anderhalf jaar en het horloge is krasvrij. Denk dat hij op MP zo'n 200-300 op kan leveren, maar gezien deze aanbieding (die vast niet nu voor het laatst is), zal de MP-prijs van de oude Garmins ook wel dalen...

En aan de andere kant: wat een onzin zeg! Ik ben toch tevreden met dit horloge? hahaha...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05 14:48
Dan lijkt me dit een interessantere aanbieding voor de epix gen 2 sapphire edittion op Bol.com

De sapphire editie heeft buiten het saffierglas ook multiband gps en 32gb storage vs 16gb

Was ook eerst voor de pro versie aan het kijken, maar met deze aanbieding toch de knoop doorgehakt en voor deze aanbieding gegaan.

Edit: zie nu net dat die terug op 699 euro staat, heb hem voor 529 op de kop kunnen tikken. Voor 699, is de sapphire editie mss toch niet meer zo interessant.

[ Voor 11% gewijzigd door svenn12 op 27-11-2023 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

svenn12 schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:34:
Dan lijkt me dit een interessantere aanbieding voor de epix gen 2 sapphire edittion op Bol.com

De sapphire editie heeft buiten het saffierglas ook multiband gps en 32gb storage vs 16gb

Was ook eerst voor de pro versie aan het kijken, maar met deze aanbieding toch de knoop doorgehakt en voor deze aanbieding gegaan.

Edit: zie nu net dat die terug op 699 euro staat, heb hem voor 529 op de kop kunnen tikken. Voor 699, is de sapphire editie mss toch niet meer zo interessant.
Bij Garmin zelf wel voor 629...

Maar ik dacht dat het enig verschil met de saffier-versie het glas was, maar inderdaad ook de opslag en (voor bij belangrijk) de multi-band GPS.

Ik loop wel eens met een maatje van mij die en horloge heeft met multi-band gps en zijn route is daarna op de app echt op de weg te zien. Mijn route is vaak één tot twee wegbreedtes ernaast (toch wel 10-15 m). Vind ik toch jammer (is dat belangrijk? vast niet... maar wel jammer :)).

Ik moet dus de deals in de gaten houden van de epix 2 pro of de epix 2 saffier.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
LionkingNL schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:26:
[...]

De epix 2 is nu flink afgeprijsd naar 479 euro. Bij de grote A 😆. Lijkt mij prima prijs. Kun je over 2 jaar weer goed verkopen op marktplaats wat de kosten per jaar laag houdt.

Zie net dat de epix 2 in Spanje voor 439 wordt aangeboden. Google is je vriend voor de laagste prijs.
Ik ben zelf meer Fenix fan vooralsnog, maar zie het ook niet zo zitten om regelmatig te moeten vervangen om het prijstechnisch leuk te houden. Liever koop ik dan één keer wat echt goeds en doe er lang mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Gonadan schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:18:
[...]

Ik ben zelf meer Fenix fan vooralsnog, maar zie het ook niet zo zitten om regelmatig te moeten vervangen om het prijstechnisch leuk te houden. Liever koop ik dan één keer wat echt goeds en doe er lang mee.
Waarom heb jij de voorkeur voor de Fenix boven de Epix? Het scherm van de Fenix is toch inferieur aan alles wat 2023 is? :)
Ik heb de Fenix 3, 5 plus en 6 pro (deze laatste nu) gehad, maar als ik nu in de markt zou zijn voor een nieuwe, dan zou het zeker de Epix worden (boven de Fenix 7 of zo).

Het enige nadeel dat ik kan bedenken van de Epix is dat de accuduur significant minder is dan van de Fenix serie (maar nog steeds toereikend).

Of heb jij andere argumenten voor de Fenix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos81
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-07 21:05
Gonadan schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:18:
[...]

Zo denk ik er naar "maar" liefst een week research ook over, wat een rabbit hole is, dit zeg zeker als noob zijnde duizelde het mij van alle mogelijkheden, diverse gebruiksdoeleinden. Alleen het merk Garmin is al een studie op zich met alle types die elkaar imo niet veel ontlopen en daar heb je dan weer tig verschillende uitvoeringen van etc etc. Sws schijnt het met de accuratie van bv Garmin pas echt goed te gaan werken met de modellen vanaf zo'n €400. 

Zou mijns inziens ook wel handig zijn als men bij Garmin de mogelijkheid heeft om modellen/types te vergelijken, tot op heden deze mogelijkheid niet gevonden op hun website ?

Het ging uiteindelijk, tussen een Venu 3 (€450) en de EPIX/Gen/2 Sapphire Edition aangezien deze laatste voor maar €50 meer te verkrijgen was middels black friday.

Leek mij dit een no brainer omdat de EPIX (veel) uitgebreider is + vind deze qua looks absoluut de mooiere + ook niet onbelangrijk deze heeft naast een touchscreen ook nog de mogelijkheid tot het bedienen met knoppen wat mij zoals nu met het erg regenachtige weer, nogal wat handiger lijkt ?

Vind het nog steeds een moeilijke keuze, mede omdat ik momenteel nog zeker 3 t/m 6 maanden aan het revalideren ben alvorens ik weer serieus met trainen (mtb/fitness) kan gaan beginnen. Volgens een medewerker van Coolblue sluit de Venu 3 daar voor mij nu meer op aan dan de EPIX.

De slaapfunctie op de Venu 3 is verbeterd, zit een nieuwere Elevate 5-sensor generatie hartslagmeter in waardoor de body attery mijns inziens weer wat nauwkeuriger is en er zitten nog wel wat meer features op die voor mij nu van toepassing zijn, althans dat denk ik...mocht iemand mij hiermee verder willen adviseren dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-07 11:39
Als je straks weer gaat sporten : ga voor de Epix. Zelfs tijdens revalidatie geeft ie je input ( bij mij tijdens ziekte) en daarna ben je er helemaal blij mee.

De MTB app heb ik nog niet geprobeerd, maar die kan echt van alles meten. Dat heet Grit and Flow.
daarnaast meet de Epix prima je slaap, je HRV, body battery etc. Tijdens mijn ziekte periode vond Garmin constant dat ik overtraind was en je zag toen ik na 6 weken begon te herstellen dit kantelen naar te weinig fysieke activiteit , naar nu weer productief.
HRV unbalanced ook tijdens die periode. Body battery te snel leeg etc. Hij had goed door dat er iets aan de hand was, en nu overal de grafiekje de goede kant op zien gaan is hartstikke motiverend om ondanks de grote teruggang in conditie , weer lekker te gaan opbouwen.
Met Grit meet je de moeilijkheid van een mountainbikerit. Daarbij wordt er rekening gehouden met facturen zoals de moeilijkheidsgraad en de hoek van bochten in het mountainbike parcours. De gritscore van een parcours behoort redelijk consistent te zijn tussen rijders. Met het getal kun je dus de moeilijkheidsgraad van verschillende parcoursen vergelijken. Als je later je rit synchroniseert met Garmin Connect zie je een handige grafiek waarbij je de totale gritscore kunt aflezen. Hoe moeilijker het parcours, hoe hoger de gritscore.

Met de Flow functionaliteit meet je hoe soepel je een mountainbiketrail rijdt.

Daarbij kijken we naar de snelheid van een rit Hierbij wordt er rekening gehouden met factoren zoals de snelheidsconsistentie, soepelheid in bochten en meer. Ook kun je na synchronisatie van de rit in Garmin Connect de flowscores afleven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Galois schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:15:
[...]

Waarom heb jij de voorkeur voor de Fenix boven de Epix? Het scherm van de Fenix is toch inferieur aan alles wat 2023 is? :)
Ik heb de Fenix 3, 5 plus en 6 pro (deze laatste nu) gehad, maar als ik nu in de markt zou zijn voor een nieuwe, dan zou het zeker de Epix worden (boven de Fenix 7 of zo).

Het enige nadeel dat ik kan bedenken van de Epix is dat de accuduur significant minder is dan van de Fenix serie (maar nog steeds toereikend).

Ben ook een Fenix gebruiker, en juist het scherm van de Epix is het enige van de Epix wat ik dus niet zo mooi vind. De meningen zijn daarover verdeeld, en ik behoor waarschijnlijk tot de weinigen maar ja..er zijn mensen die liever naar een inferieur scherm kijken ;-)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan
Galois schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:15:
[...]

Primair vanwege het superieure scherm van de Fenix eigenlijk. :D
cosmos81 schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:29:
[...]

Zo denk ik er naar "maar" liefst een week research ook over, wat een rabbit hole is, dit zeg zeker als noob zijnde duizelde het mij van alle mogelijkheden, diverse gebruiksdoeleinden. Alleen het merk Garmin is al een studie op zich met alle types die elkaar imo niet veel ontlopen en daar heb je dan weer tig verschillende uitvoeringen van etc etc. Sws schijnt het met de accuratie van bv Garmin pas echt goed te gaan werken met de modellen vanaf zo'n €400. 

Zou mijns inziens ook wel handig zijn als men bij Garmin de mogelijkheid heeft om modellen/types te vergelijken, tot op heden deze mogelijkheid niet gevonden op hun website ?

Het ging uiteindelijk, tussen een Venu 3 (€450) en de EPIX/Gen/2 Sapphire Edition aangezien deze laatste voor maar €50 meer te verkrijgen was middels black friday.

Leek mij dit een no brainer omdat de EPIX (veel) uitgebreider is + vind deze qua looks absoluut de mooiere + ook niet onbelangrijk deze heeft naast een touchscreen ook nog de mogelijkheid tot het bedienen met knoppen wat mij zoals nu met het erg regenachtige weer, nogal wat handiger lijkt ?

Vind het nog steeds een moeilijke keuze, mede omdat ik momenteel nog zeker 3 t/m 6 maanden aan het revalideren ben alvorens ik weer serieus met trainen (mtb/fitness) kan gaan beginnen. Volgens een medewerker van Coolblue sluit de Venu 3 daar voor mij nu meer op aan dan de EPIX.

De slaapfunctie op de Venu 3 is verbeterd, zit een nieuwere Elevate 5-sensor generatie hartslagmeter in waardoor de body attery mijns inziens weer wat nauwkeuriger is en er zitten nog wel wat meer features op die voor mij nu van toepassing zijn, althans dat denk ik...mocht iemand mij hiermee verder willen adviseren dan hoor ik dat graag.
Haha ik snap je gevoel. De fabrikanten zijn erg goed in het verbeteren en toevoegen van de functionaliteiten, sensoren, algoritmes, technieken en materialen. Vaak wordt het gemarket als onmisbaar en ontegenzeggelijk beter, veelal gesteund door online reviewers en fanatieke fans in topics als deze.

Kijk je er wat nuchterder naar dan is het natuurlijk onzinnig om te stellen dat je het nieuwere 'moet' hebben. Je hebt immers voor het huidige ooit ook heel bewust gekozen en bent daar lange tijd erg tevreden mee geweest. Natuurlijk zijn nieuwe dingen leuk en soms ook echt wel een verbetering in de praktijk, maar het doet mij soms ook wel een beetje denken aan het effect bij telefoons. Zodra een high end model weer een nieuwere camera heeft zijn alle oude ineens niet meer goed genoeg om foto's mee te maken, terwijl men daar lange tijd juist lyrisch over was.

Daarom neem ik liever grote stappen. Scheelt me de fomo-dwangneurose en als ik dan upgrade voelt het ook echt aan alle kanten een upgrade. Ik ging van een 310XT naar een Fenix 5+ en ga dan dus niet vanwege een marginaal betere sensor of wat handige widgets snel wéér overstappen.
Afhankelijk van wat het precies gaat worden in de praktijk denk ik eerder aan een Fenix 8 of Epix3 tegen die tijd als dat mij toch meer zou aantrekken. Tegen die tijd zullen waarschijnlijk scherm, alle sensoren en de software verbeterd zijn, dus heb ik op alle vlakken een stap vooruit.

Ik kies namelijk wel vaak graag voor een hoger model, want ik kan er behoorlijk slecht tegen als er kleine dingen later niet in de software zitten puur omdat ze verschillende prijsklassen willen uitbrengen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 275 ... 320 Laatste