Gonadan schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:18:
[...]
Ik ben zelf meer Fenix fan vooralsnog, maar zie het ook niet zo zitten om regelmatig te moeten vervangen om het prijstechnisch leuk te houden. Liever koop ik dan één keer wat echt goeds en doe er lang mee.
Zo denk ik er naar "maar" liefst een week research ook over, wat een rabbit hole is, dit zeg zeker als noob zijnde duizelde het mij van alle mogelijkheden, diverse gebruiksdoeleinden. Alleen het merk Garmin is al een studie op zich met alle types die elkaar imo niet veel ontlopen en daar heb je dan weer tig verschillende uitvoeringen van etc etc. Sws schijnt het met de accuratie van bv Garmin pas echt goed te gaan werken met de modellen vanaf zo'n €400.
Zou mijns inziens ook wel handig zijn als men bij Garmin de mogelijkheid heeft om modellen/types te vergelijken, tot op heden deze mogelijkheid niet gevonden op hun website ?
Het ging uiteindelijk, tussen een Venu 3 (€450) en de EPIX/Gen/2 Sapphire Edition aangezien deze laatste voor maar €50 meer te verkrijgen was middels black friday.
Leek mij dit een no brainer omdat de EPIX (veel) uitgebreider is + vind deze qua looks absoluut de mooiere + ook niet onbelangrijk deze heeft naast een touchscreen ook nog de mogelijkheid tot het bedienen met knoppen wat mij zoals nu met het erg regenachtige weer, nogal wat handiger lijkt ?
Vind het nog steeds een moeilijke keuze, mede omdat ik momenteel nog zeker 3 t/m 6 maanden aan het revalideren ben alvorens ik weer serieus met trainen (mtb/fitness) kan gaan beginnen. Volgens een medewerker van Coolblue sluit de Venu 3 daar voor mij nu meer op aan dan de EPIX.
De slaapfunctie op de Venu 3 is verbeterd, zit een nieuwere Elevate 5-sensor generatie hartslagmeter in waardoor de body attery mijns inziens weer wat nauwkeuriger is en er zitten nog wel wat meer features op die voor mij nu van toepassing zijn, althans dat denk ik...mocht iemand mij hiermee verder willen adviseren dan hoor ik dat graag.