Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 274 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
bluecupra schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:19:
[...]

Lekkere timing voor mij, maandag nog een bestelling geplaatst voor een Epix 2 42 via de IING shop (normaal 499 tegenover 729 voor de Epix die elders over 1000 euro aangeboden wordt)
De epix 2 is tot een compleet ander horloge? Had je met die nieuwe aanbieding ineens voor zo’n Venu gekozen? Anders gaat ie nog net zo makkelijk retour toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
Aghanim schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Ik vind de 965 dan toch wel een betere keuze voor 'maar' 100 euro meer. Zeker door de titanium band is die ook best netjes/zakelijk en dan heb je toch echt wel een shitload aan extra features. Met de nieuwe beta voor de F7/EPIX verwacht ik dat de 965 deze features ook krijgt en is het redelijk gelijk met de Venu 3.
De 965 heeft volgens mij geen titanium band maar gewoon siliconen. Wel een titanium rand, of bedoelde je dat ook? Wel eens dat dat chiquer oogt dan het plastic van bijvoorbeeld de 945. Wat dat betreft heeft die 965 nu wel echt een hoog "bang-for-your-bucks" gehalte, icm ook amoled, de nieuwste interface en nagenoeg een gelijk featurepakket als de epix 2 of de f7pro. Alleen ECG zal 'ie nooit gaan krijgen, i.t.t. die andere twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 19:09
Valorian schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:00:
[...]

De epix 2 is tot een compleet ander horloge? Had je met die nieuwe aanbieding ineens voor zo’n Venu gekozen? Anders gaat ie nog net zo makkelijk retour toch?
Je hebt gelijk dat een Venu3 en Epix Pro andere horloges zijn en eigenlijk niet te vergelijken. Echter als je kijkt naar de prijzen op dat moment;

Venu3 €499
Epix 2 Pro 42 Sapphire €1049 --> ING €720

Op het moment ik de bestelling geplaatst heb bij de ING was de Venu 3 daar (nog) niet leverbaar. Denk dat de aanbieding bij ING dusdanig is dat, gezien het ontstane prijsverschil de Venu 3 ook voor velen interessant kan worden t.o.v. een Epix (Pro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bluecupra schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:45:
[...]

Je hebt gelijk dat een Venu3 en Epix Pro andere horloges zijn en eigenlijk niet te vergelijken. Echter als je kijkt naar de prijzen op dat moment;

Venu3 €499
Epix 2 Pro 42 Sapphire €1049 --> ING €720

Op het moment ik de bestelling geplaatst heb bij de ING was de Venu 3 daar (nog) niet leverbaar. Denk dat de aanbieding bij ING dusdanig is dat, gezien het ontstane prijsverschil de Venu 3 ook voor velen interessant kan worden t.o.v. een Epix (Pro)
Als prijs de bepalende factor is kan ik je redenatie nog een beetje volgen, maar qua horloges is het echt appels en peren vergelijken en hebben de horloges een andere doelgroep.De Venu komt uit de ‘vivo’ range van Garmin horloges en de Epix uit de Fenix range (het is een Fenix met amoled scherm).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:20:
[...]

Als prijs de bepalende factor is kan ik je redenatie nog een beetje volgen, maar qua horloges is het echt appels en peren vergelijken en hebben de horloges een andere doelgroep.De Venu komt uit de ‘vivo’ range van Garmin horloges en de Epix uit de Fenix range (het is een Fenix met amoled scherm).
Als ik de eisen: amoled - representatief in werkomgeving - niet te groot hanteer zou ik ook op de Venu 3 of Epix 42 pro uit komen. Als de Epix 42 ook in zwart beschikbaar was bij ING had ik die ook besteld (bij gebrek aan alternatief), ondanks dat ik niet per sé de echte sport/recovery metrics nodig heb vergeleken met wat de Venu 3 nu biedt.

Ik heb de Epix Pro niet gekocht omdat de zwarte variant 1000+ kost en niet via ING beschikbaar is. Dat vind ik echt te duur. Heb nu de Venu 3 gekocht via ING omdat die aan bovenstaande eisen voldoet en een hele mooie prijs heeft.

Alternatief was nog de 265 maar die ziet er toch weer wat te sportief uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De venu is volgens mij meer een casual gezondheidshorloge met wat sportfunctionaliteit waar de epix meer een full-fledged sport/activity horloge is.

Idd niet bepaald dezelfde doelgroep en kan me niet echt voorstellen dat je tussen deze 2 zou twijfelen? Maar misschien idd als je meer naar oppervlakkige specs kijkt (looks, scherm)

[ Voor 16% gewijzigd door m0ridin op 27-10-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij zijn de extra metrics van de Epix nice to have omdat mijn sporten niet lekker gaan op training load/cardio. Omdat ik een kleinere pols heb is de keuze beperkter en moet ik sowieso concessies doen. In deze use case is de Epix eigenlijk overkill maar voorheen was de Venu wel heel mager qua health metrics.

Nu met VO2max, hersteltijd, training benefit en HRV status is dat voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Of zowel de Venu als de Epix voldoen aan je eisen is natuurlijk erg persoonlijk. Alls je trails loopt waar b.v. volledige kaarten handig zijn, dan valt een Venu bijvoorbeeld al af, want met breadcrumbs navigeren kan bij trails best wel eens problematisch zijn. Ik gebruik de maps dan ook regelmatig op mijn Epix. Maar als je verder de extra features die een Epix biedt niet nodig vindt, dan voldoet die Venu natuurlijk ook prima. Persoonlijk vind ik de Epix echter wel een mooier horloge. 8)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben flink bezig met navigatie instelling van mijn FR955.

Wie heeft ervaring met bug reporten of hoe ik dat het beste kan doen?
Wanneer ik via de telefoon een activiteit aanpas dan is de gegevensveld “Resterende afstand” niet aanwezig onder “navigatie”. Doe ik dit op mijn horloge dan is het afhankelijk van welke sport ik kies of het mogelijk is om het veld “Resterende afstand” te kunnen kiezen.
Onder ander bij de motorsporten is het veld “Resterende afstand” niets kiesbaar.

Navigatie;
Blijkbaar zitten er low level instellingen op de profielen waar je zelf niet bij kunt.
Bij ene sport geeft die een heel korte enkel piepje bij een afslag en bij een ander een twee tonige alarm.
Ook geeft die bij de ene sport een popup met een afslag terwijl die bij de andere sport een popup geeft met een kaart. Ik vind zelf erg jammer dat ik deze zaken niet zelf kan instellen hoe ik dit wil. Of heeft iemand het wel ontdekt hoe dit kan.
(Al heb ik ook wel het idee dat die bij sommige sporten een enkel kort piepje geef bij een afslag ook een bug is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:37

Flipm0de

geen

Aghanim schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:44:
[...]

Als ik de eisen: amoled - representatief in werkomgeving - niet te groot hanteer zou ik ook op de Venu 3 of Epix 42 pro uit komen. Als de Epix 42 ook in zwart beschikbaar was bij ING had ik die ook besteld (bij gebrek aan alternatief), ondanks dat ik niet per sé de echte sport/recovery metrics nodig heb vergeleken met wat de Venu 3 nu biedt.

Ik heb de Epix Pro niet gekocht omdat de zwarte variant 1000+ kost en niet via ING beschikbaar is. Dat vind ik echt te duur. Heb nu de Venu 3 gekocht via ING omdat die aan bovenstaande eisen voldoet en een hele mooie prijs heeft.

Alternatief was nog de 265 maar die ziet er toch weer wat te sportief uit vind ik.
Kan je bij de venu3 de hartslagzones instellen per hartslag ipv alleen een percentage?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flipm0de schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:34:
[...]

Kan je bij de venu3 de hartslagzones instellen per hartslag ipv alleen een percentage?
Nee alleen met percentages. En heb een vreemde bug waardoor alle percentages op 65535% staan. Maar hardlopen individueel kan ik de percentages wel goed zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ciU00lEGSpW4xW3vK3probTOTo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mO1TMRIA9f2mfPofgfJxbm5U.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:05
Huh? Is dat afhankelijk van welk horloge je hebt? Ik dacht dat je gewoon in connect zelf kon kiezen wat je invoert? Zones of gewoon zelf getallen, kan toch gewoon?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:43:
Huh? Is dat afhankelijk van welk horloge je hebt? Ik dacht dat je gewoon in connect zelf kon kiezen wat je invoert? Zones of gewoon zelf getallen, kan toch gewoon?
De opties die je hebt verschillen per horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:48:
[...]

De opties die je hebt verschillen per horloge.
Ook voor het instellen van hartslagzones? Ik dacht dat zoiets gewoon onderdeel van je profiel was. Zelfs met mijn prehistorische 310xt kon ik zelf getallen opgeven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:30:
[...]

Ook voor het instellen van hartslagzones? Ik dacht dat zoiets gewoon onderdeel van je profiel was. Zelfs met mijn prehistorische 310xt kon ik zelf getallen opgeven.
Ik heb mijn zones staan op %LDHS bijvoorbeeld. Dan kan volgens mij niet met een Venu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:47:
[...]

Ik heb mijn zones staan op %LDHS bijvoorbeeld. Dan kan volgens mij niet met een Venu.
Ben even gaan spelen met de app en daar staat het inderdaad niet onder profiel maar onder instellingen van het horloge. Had dat blijkbaar verkeerd onthouden.
Nu kan ik los van voorkeuzes zoals jij noemt evengoed zelf de zones bepalen maar zelfs dat is dus een optie? Apart, dat lijkt me toch basis.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:55:
[...]

Ben even gaan spelen met de app en daar staat het inderdaad niet onder profiel maar onder instellingen van het horloge. Had dat blijkbaar verkeerd onthouden.
Nu kan ik los van voorkeuzes zoals jij noemt evengoed zelf de zones bepalen maar zelfs dat is dus een optie? Apart, dat lijkt me toch basis.
Ik begrijp niet helemaal wat je nu bedoelt. Hartslagzones instellen obv % max hartslag kan volgens mij altijd bijvoorbeeld. Maar als een horloge geen ondersteuning heeft voor lactaatdrempels, dan is dat ook geen optie om in te stellen als basis bij de hartslagzones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:21:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je nu bedoelt. Hartslagzones instellen obv % max hartslag kan volgens mij altijd bijvoorbeeld. Maar als een horloge geen ondersteuning heeft voor lactaatdrempels, dan is dat ook geen optie om in te stellen als basis bij de hartslagzones.
Ik bedoel dat je gewoon zelf de BPM grens per zone kunt invullen. Ik dacht dat je dat altijd wel kon doen en dat alleen slimmere automatische varianten van het horloge af hingen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:40
Aghanim schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:18:
[...]

Nee alleen met percentages. En heb een vreemde bug waardoor alle percentages op 65535% staan. Maar hardlopen individueel kan ik de percentages wel goed zetten:

[Afbeelding]
Heb je al op Garmin Connectsite gekeken? Daar kan je ook volgens alles instellen. De app (en het horloge) neemt dat dan weer over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
La1974 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 07:12:
[...]

Heb je al op Garmin Connectsite gekeken? Daar kan je ook volgens alles instellen. De app (en het horloge) neemt dat dan weer over.
Werkt helaas niet meer bij nieuwere toestellen:

Models that support Real Time Settings via the Garmin Connect app will not have the option to edit device settings in Garmin Connect web.

@Gonadan @PatrickC de opties schelen inderdaad per horloge. Een Fenix kan meerdere manieren van hartslag instellen. Op een Venu is het enkel met percentages. Wat op zich voldoende is want daarmee kun je alle waarden kiezen en eventueel via online tools je lactaatdrempel zones berekenen. Het zal alleen niet automatisch aangepast worden als je drempel wijzigt zoals de Fenix wel doet.

[ Voor 30% gewijzigd door Aghanim op 29-10-2023 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@Aghanim dat bedoelde ik ook met de basis, het handmatig invullen. Automatisch kan mijn Fenix inderdaad ook maar dat doet hij alleen bij een hartslagband. Aangezien ik die over het algemeen niet draagt past hij ook niets aan.
Wellicht slim om wel eens een tijdje te doen want de huidige waarden konden wel eens van veel te lang geleden zijn. :D

Overigens zijn er twee features die ik graag toegevoegd zie op het Garmin platform: synchroniseren van standaard Spotify afspeellijsten zoals 'jouw afleveringen' (kan een je nu niet kiezen) en het synchroniseren van de voortgang binnen een podcast met Spotify zelf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kan bevestigen dat de Venu 3 en Vivoactive 5 via de Workout Benefit feature onderhuids gebruik maken van Training Effect wat zichtbaar is in Runalyze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73ImVMgkLYbL_vE7GAHsTfLWAWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6q2Ri5RzLL8ObTcnXwcxCB0z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BuNqpTTOFW78W-UzU007Ag-3IOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z69aOjLCLI9e93T0qx9ZEdNZ.jpg?f=fotoalbum_large

Voegt voor mij toch weer iets extra toe wat ik stiekem wel een beetje mis.

PS: breder bandje incoming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
RobinE schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:15:
Ik had de garmin hrm pro, deze was stuk door water / condens problemen. Dit is een bekende kwaal van deze band. Hand hem sinds 2019 dus geef het ca 4 jaar volgehouden.

Koop in elk geval niet de wahoo ticker, is wel goedkoop maar de 1e was al stuk bij openen verpakking (deksel batterij wil niet dicht/vast) de vervanger was goed, bij tweede keer gebruik, zelfde euvel, pak hem uit de kast en deksel valt eraf, op de grond en stuk 😢.

Nu de garmin hrm pro plus besteld, deze heeft een betere afdichting zonder schroefjes, zou dus langer mee moeten gaan, we zullen het zien. De hrm band op zichzelf is een fijn ding, werkte eigenlijk altijd (zeker bij even bevochtigen of wat geleidingsgel)
Mijn band is zeker tien jaar oud, kreeg ik ooit bij mijn 310XT die toen vrij nieuw was en die doet het nog steeds prima. Sinds kort ben ik aan het overwegen om toch met band te gaan lopen, maar ik denk dat het voor de betrouwbaarheid dan toch wel slim is een verse te halen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 08:24
Gonadan schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:32:
[...]

Mijn band is zeker tien jaar oud, kreeg ik ooit bij mijn 310XT die toen vrij nieuw was en die doet het nog steeds prima. Sinds kort ben ik aan het overwegen om toch met band te gaan lopen, maar ik denk dat het voor de betrouwbaarheid dan toch wel slim is een verse te halen. :P
Idem hier, in de kit bij m'n 310XT ook een hartslagmeterband (denk het eerste 'soepele' model van Garmin) geleverd gekregen. Doet het nog steeds perfect. De elastische band natuurlijk wel al eens vervangen, dacht door eentje van Polar, omdat die goedkoper was ;) . Paar jaar geleden heb ik me dan bij de Decathlon een band gekocht, omdat ik een dual ANT+/BT wou, maar deze gaf na een tijdje regelmatig dropouts (batterij al paar maal vervangen, heeft niet geholpen)... Dan maar terug naar de originele Garmin, welke ik ook maar alleen op m'n roeitrainer gebruik, voor de rest gebruik ik de optische hartslagmeting in m'n Fenix 5+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Ik heb zelfs nog dezelfde elastische band, maar heb hem dan ook niet continu gebruikt al die jaren. Op zich zou ik wel een nieuwere overwegen maar betwijfel of ik daar echt wat mee win.
Running dynamics heb ik al via een pod en ook al wordt een HR-band het summum van hartslagmeting genoemd dan nog zie je heel vaak problemen met die dingen om allerlei vage redenen. Ook met zo'n ding ben je dus gewoon niet 100% zeker van je zaak. Dan kan ik beter kijken of mijn huidige gewoon zonder malligheid werkt voordat in plaats van direct gaan investeren.

Jammer eigenlijk dat je niet optisch én band kunt registeren bij een loop en dan achteraf kiezen welke hij moet gebruiken voor de analyse.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Gonadan schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:35:
Jammer eigenlijk dat je niet optisch én band kunt registeren bij een loop en dan achteraf kiezen welke hij moet gebruiken voor de analyse.
Daar hebben we toch DC Rainmaker voor?
Hij geeft de reviews en dan maak je een keuze welke je wil hebben. Misschien heeft hij ook wel ergens een tip hoe beide te testen, hij vergelijkt immers ook.
https://www.dcrainmaker.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb een Garmin Forerunner 965 in combinatie met een iPhone 15 Pro Max.
Ik word tureluur van de (trillende) meldingen 'verbonden' - 'niet verbonden' op de smartwatch. Doorgaans zie ik 'niet verbonden' niet, want zie alleen maar de meldingen 'verbonden'. Weet niet waar het aan ligt, want het gebeurt ook gewoon als ik de telefoon in m'n broekzak bij me heb. Het lijkt voornamelijk te gebeuren als ik in een andere ruimte in huis sta (maar ook dan de telefoon gewoon bij me heb).

Iemand enig idee wat ik hiermee kan? Zijn er meer mensen met dit probleem?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 21:47
Er is ergens op de IQ store een app te vinden die je horloge met HR band en OHR laat vergelijken in de app/website na de workout. Ben de naam kwijt is al vaker genoemd hier. HR band van Wahoo Tickr gaat al paar jaar mee hier en werkt eigenlijk altijd goed. OHR niet maar ik gebruik de hartslag alleen bij inteval en tempolopen om de LTH te bepalen en die is al jaren redelijk stabiel dus geloof de metrics wel. Bij indoor sporten zoals krachttraining/padel kan de hartslag me niet veel schelen. Je kan dan toch niets aanpassen aan de hand van die data of mis ik dan iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Steeffoon schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:58:
Ik heb een Garmin Forerunner 965 in combinatie met een iPhone 15 Pro Max.
Ik word tureluur van de (trillende) meldingen 'verbonden' - 'niet verbonden' op de smartwatch. Doorgaans zie ik 'niet verbonden' niet, want zie alleen maar de meldingen 'verbonden'. Weet niet waar het aan ligt, want het gebeurt ook gewoon als ik de telefoon in m'n broekzak bij me heb. Het lijkt voornamelijk te gebeuren als ik in een andere ruimte in huis sta (maar ook dan de telefoon gewoon bij me heb).

Iemand enig idee wat ik hiermee kan? Zijn er meer mensen met dit probleem?
Wil je die meldingen wel ontvangen? Anders kan je ze gewoon uitzetten (device settings/notifications&alerts/system alerts/phone).
Geen ervaringen verder mee, want ik heb ze uit staan. Zie wel regelmatig op mijn horloge dat de connectie met mijn telefoon er niet is, maar dat komt denk ik door de 'Battery Savings' settings voor de Connect app op mijn telefoon (geen Apple).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
xray79 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:01:
Er is ergens op de IQ store een app te vinden die je horloge met HR band en OHR laat vergelijken in de app/website na de workout. Ben de naam kwijt is al vaker genoemd hier. HR band van Wahoo Tickr gaat al paar jaar mee hier en werkt eigenlijk altijd goed. OHR niet maar ik gebruik de hartslag alleen bij inteval en tempolopen om de LTH te bepalen en die is al jaren redelijk stabiel dus geloof de metrics wel. Bij indoor sporten zoals krachttraining/padel kan de hartslag me niet veel schelen. Je kan dan toch niets aanpassen aan de hand van die data of mis ik dan iets?
Zijn er meerdere, maar oa Auxiliary Heartrate (v2)... Welke een port is die ik van de oorspronkelijke heb gemaakt om meer horloges te ondersteunen.

Alleen kun je hiermee niet kiezen wat je waarvoor gebruikt, als je de band niet laat verbinden met het horloge kan het veld deze oppikken (en gebruikt het horloge de OHR). Zo gauw een horloge met een band verbindt zal hij deze gebruiken en OHR uitschakelen.

AuxHR doet dus alleen de hartslag extra opslaan in een connectiq veld, voor alle statistieken etc wordt gewoon de OHR gebruikt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Ja precies, dat biedt niet echt wat ik dan zou zoeken. Voor simpele vergelijkingen kan ik net zo goed mijn 310XT uit de kast trekken en ze naast elkaar gebruiken, maar dan kan ik achteraf niets meer doen aan mijn activiteit en analyses.
Dit maakt het alleen makkelijker om te vergelijken met één horloge. Kan het wel eens proberen, kan ik in ieder geval veilig kijken hoe mijn HR-band nu presteert zonder dat hij gelijk een activiteit vernaggelt. :P
swhnld schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:02:
Daar hebben we toch DC Rainmaker voor?
Hij geeft de reviews en dan maak je een keuze welke je wil hebben. Misschien heeft hij ook wel ergens een tip hoe beide te testen, hij vergelijkt immers ook.
https://www.dcrainmaker.com/
Wat bedoel je hier precies mee? De site van Ray kom ik met regelmaat en ik ken zijn werkwijze (namelijk gewoon twee apparaten gebruiken en vergelijken in een losse tool), maar dat biedt geen oplossing voor mijn vraagstuk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009

Steeffoon

Smartphone-nerd

BigWillem89 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:38:
[...]

Wil je die meldingen wel ontvangen? Anders kan je ze gewoon uitzetten (device settings/notifications&alerts/system alerts/phone).
Geen ervaringen verder mee, want ik heb ze uit staan. Zie wel regelmatig op mijn horloge dat de connectie met mijn telefoon er niet is, maar dat komt denk ik door de 'Battery Savings' settings voor de Connect app op mijn telefoon (geen Apple).
Held. Ik wist niet dat ik die meldingen uit kon schakelen. Gelijk gedaan, thanks! _/-\o_ Daar kan ik al beter mee leven.

Blijf het wel gek vinden dat hij steeds zo vaak de verbinding verliest, ook al heb ik hem uit de energiebesparing en dergelijke gehaald.

[ Voor 12% gewijzigd door Steeffoon op 31-10-2023 14:14 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@Gonadan wat ik bedoelde is laat het vergelijken aan Ray over, pak er een en accepteer het zoals het is, of scoor een tweede horloge (via marktplaats en verkoop die een maand later weer voor ongeveer dezelfde prijs) en repliceer zijn resultaten met jou hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@m0ridin hoe gebruik je dat veld dan eigenlijk? Ik ben van running power gewend dat je hem gewoon op een scherm moet zetten en dan werkt hij, maar ik kan deze niet vinden na het installeren.
swhnld schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:50:
@Gonadan wat ik bedoelde is laat het vergelijken aan Ray over, pak er een en accepteer het zoals het is, of scoor een tweede horloge (via marktplaats en verkoop die een maand later weer voor ongeveer dezelfde prijs) en repliceer zijn resultaten met jou hardware.
Daar kan ik niet zoveel mee. In de praktijk is een HR-band blijkbaar ook niet blind te vertrouwen, ook niet als hij goed uit de reviews komt.
Aangezien het gebruiken over het algemeen meteen betekent dat hij leidend is voor de activiteit moet je vooraf kiezen welke sensor je wilt vertrouwen. Ik zou het wel lekker vinden als je er gewoon twee kunt laten meten en dan achteraf de beste resultaten gebruiken. Maar ik besef mij ook dat het een beetje een edge case is en Garmin die nooit zal bouwen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:29:
@m0ridin hoe gebruik je dat veld dan eigenlijk? Ik ben van running power gewend dat je hem gewoon op een scherm moet zetten en dan werkt hij, maar ik kan deze niet vinden na het installeren.

[...]
Het is een dataveld dus je moet hem aan een activiteit toevoegen, je moet dan alleen wel de strap waar het om gaat uitschakelen op het horloge (disablen) omdat anders het horloge al met je strap koppelt voor het veld de kans krijgt...

Als het goed is (ha! Dat is altijd een grote als) zal het veld dan vanzelf de strap vinden (is wel afhankelijk van een ANT verbinding geloof ik, volgens mij wordt bluetooth niet ondersteund) aangezien hij niet naar een specifieke strap/id zoekt maar gewoon naar de eerste die hij kan vinden.

Wat ik meestal doe is dan het normale HR veld in hetzelfde scherm als de aux-hr zetten, hoewel de waardes vaak ook prima overeen komen zou er (vooral bij veranderingen in tempo bijv) wel verschil in te zien moeten zijn, of verschilt het soms bijv 1 bpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
m0ridin schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:33:
Het is een dataveld dus je moet hem aan een activiteit toevoegen
Ja hier loop ik dus vast. Ik probeer hem op een scherm te zetten maar hij zegt dat 2/2 Connect IQ velden al in gebruik zijn (dat is de running power, die heb ik ooit eerder al eens geïnstalleerd) dus hij komt überhaupt niet naar voren bij de keuzes. :?

edit:
Zucht. De 2/2 betekent dat je maximaal twee ConnectIQ velden in je schermen mag hebben. Ik kon hem dus niet selecteren omdat ik er eerst een weg moet gooien en dan kan ik hem wel vinden. :F
Volgens mij hoef je maar één veld te hebben om Running Power te laten werken dus heb even ruimte gemaakt.

[ Voor 31% gewijzigd door Gonadan op 31-10-2023 15:51 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup, max 2 connectiq velden (wat ik echt niet begrijp... maar ok)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Zijn er meer mensen met de uitdaging dat hun Garmin horloge 30 seconden achter loopt ten opzichte van hun telefoon en laptop?
Het viel mij op toen ik de watchface veranderde van een analoge klok naar digitaal dat die niet gelijk liep, en ben toen gaan kijken. Mijn telefoon synchroniseert met het mobiele netwerk, mijn laptop met de Windowns time server. En het horloge met iets bij Garmin.
Gezien laptop en telefoon gelijk lopen vermoed ik dat de tijdserver die Garmin gebruikt achter loopt. Enig idee hoe dit recht te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

charrel

Cortisol4life..

@swhnld Mijn Forerunner 245&965 lopen precies gelijk met mijn laptop en telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 01-11-2023 08:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:32:
Zijn er meer mensen met de uitdaging dat hun Garmin horloge 30 seconden achter loopt ten opzichte van hun telefoon en laptop?
Het viel mij op toen ik de watchface veranderde van een analoge klok naar digitaal dat die niet gelijk liep, en ben toen gaan kijken. Mijn telefoon synchroniseert met het mobiele netwerk, mijn laptop met de Windowns time server. En het horloge met iets bij Garmin.
Gezien laptop en telefoon gelijk lopen vermoed ik dat de tijdserver die Garmin gebruikt achter loopt. Enig idee hoe dit recht te trekken?
https://support.garmin.com/en-US/?faq=z9ue29cdcD8SHu28Lo8VY5

Buiten even een activiteit starten. Tijd word dan door de GPS bijgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
m0ridin schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:59:
Yup, max 2 connectiq velden (wat ik echt niet begrijp... maar ok)...
Aangezien je er in feite een hele app met eigen rekenkracht aan kunt hangen snap ik een limiet wel. Met twee velden draai je in feite twee extra apps tijdens de activiteit en Garmin wil gegarandeerd genoeg rekenkracht en geheugen over houden voor de primaire zaken.
Als ze het een beetje slim gebouwd hebben dan zullen de resources voor ConnectIQ los staan van primaire zaken, maar dan nog kan het toestaan van te veel ConnectIQ velden zorgen dat die niet meer goed presteren.

Voor nu heb ik genoeg aan twee velden, maar ik vind het wel zonde dat ik Running Power via ConnectIQ moet regelen. Latere horloges kunnen dat zelf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
pjlgt schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:43:
[...]

https://support.garmin.com/en-US/?faq=z9ue29cdcD8SHu28Lo8VY5

Buiten even een activiteit starten. Tijd word dan door de GPS bijgesteld.
Ik heb de Garmin Express route genomen uit de link, maar het is opgelost, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swhnld schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:32:
Misschien dat het in je watchface zit? Hier loopt die zowat op 1/10 seconden gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:29:
[...]

Misschien dat het in je watchface zit? Hier loopt die zowat op 1/10 seconden gelijk.
Het is opgelost via de link die @pjlgt had doorgegeven, maar dank voor het reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:03:
[...]

Aangezien je er in feite een hele app met eigen rekenkracht aan kunt hangen snap ik een limiet wel. Met twee velden draai je in feite twee extra apps tijdens de activiteit en Garmin wil gegarandeerd genoeg rekenkracht en geheugen over houden voor de primaire zaken.
Als ze het een beetje slim gebouwd hebben dan zullen de resources voor ConnectIQ los staan van primaire zaken, maar dan nog kan het toestaan van te veel ConnectIQ velden zorgen dat die niet meer goed presteren.

Voor nu heb ik genoeg aan twee velden, maar ik vind het wel zonde dat ik Running Power via ConnectIQ moet regelen. Latere horloges kunnen dat zelf.
Nou ja, het is al sinds weet ik het hoe lang die 2 velden en voor alle horloges geloof ik... Dus ik zou toch zeggen dat er met de nieuwe danwel higher end modellen meer mogelijk is.

Maar hoe dan ook, 9 vd 10x voor mij absoluut geen issue hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
m0ridin schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:11:
[...]

Nou ja, het is al sinds weet ik het hoe lang die 2 velden en voor alle horloges geloof ik... Dus ik zou toch zeggen dat er met de nieuwe danwel higher end modellen meer mogelijk is.

Maar hoe dan ook, 9 vd 10x voor mij absoluut geen issue hoor.
Ja dat zou ik ook denken, maar ik vraag mij dan af of daar genoeg vraag naar is om prioriteit te krijgen. Want wij samen scoren blijkbaar al 100% op het niet echt nodig hebben. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:41
PatrickC schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:51:
Ik krijg mijn ABN Amro ICS creditcard niet opnieuw toegevoegd nu… er zijn problemen volgens ICS met creditcard betalingen via Garmin Pay, dus ‘nieuwe’ apparaten kunnen voorlopig niet meer geactiveerd worden. M’n andere 2 pasjes staan er wel weer op.
Heeft iemand hier toevallig nog meer info over? Ik heb ook een factory reset op mijn Garmin moeten doen, en kon daarna mijn ANWB ICS Visa niet meer toevoegen. Inmiddels gebeld met ICS en daar kreeg ik een ernstig nietszeggend antwoord van het type "Het klopt dat je ICS Visa Card niet meer kan worden toegevoegd aan Garmin en Fitbit, ik kan je niet vertellen waarom en we weten niet hoe lang dat nog gaat duren".

't Klinkt me in de oren alsof ze een security-incident hebben gehad. Vervelend, maar juist de vaagheid en het gebrek aan communicatie zorgt bij mij dan voor extra zorg.

Tot die tijd wil ik eigenlijk wat anders: hebben mensen hier goede ervaringen met Revolut? Ik begrijp hun propositie niet zo goed, hoewel een uitleg daarover misschien nogal offtopic is voor dit draadje :+

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:43
dabutcha76 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:32:
[...]

Tot die tijd wil ik eigenlijk wat anders: hebben mensen hier goede ervaringen met Revolut? Ik begrijp hun propositie niet zo goed, hoewel een uitleg daarover misschien nogal offtopic is voor dit draadje :+
revolut werkt hier goed, we hebben 't in Noorwegen op vakantie gebruikt. De Noorse kronen zet je met een gunstiger koers om vanuit euro's en je hebt dan daadwerkelijk kronen op je rekening staan. Ze hebben ook virtuele kaarten wat nog wel eens handig is bij shady toko's. Zowel m'n vriendin als ik hadden allebei dezelfde kaart op onze garmin staan (aha, daar is met een beste omweg de relevantie voor dit topic weer! :P) en konden daarmee overal contactloos betalen. Als je de aanbrengpremie wil splitten of meer wil weten over 't gebruik, stuur maar een priveberichtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 22:40
dabutcha76 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:32:
[...]

Heeft iemand hier toevallig nog meer info over? Ik heb ook een factory reset op mijn Garmin moeten doen, en kon daarna mijn ANWB ICS Visa niet meer toevoegen. Inmiddels gebeld met ICS en daar kreeg ik een ernstig nietszeggend antwoord van het type "Het klopt dat je ICS Visa Card niet meer kan worden toegevoegd aan Garmin en Fitbit, ik kan je niet vertellen waarom en we weten niet hoe lang dat nog gaat duren".

't Klinkt me in de oren alsof ze een security-incident hebben gehad. Vervelend, maar juist de vaagheid en het gebrek aan communicatie zorgt bij mij dan voor extra zorg.

ik wil mijn asn ics visa toevoegen maar krijg ook foutmelding en wordt naar deze site verwezen.
HOpelijk schieten ze wel op, want na hardlopen gebruik ik het nog best wel vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:41
Ik heb inmiddels Revolut geregeld en die lijkt het ook gewoon te doen op de Garmin. Nog niet mee betaald, want ik had nog niks nodig :) Dank aan @ascent (die ik stiekem ook IRL bleek te kennen), dus als je nog sam-sam zijn referral code wilt doen kun je 'm ff DM'en :)

Update: werkt als een zonnetje!

[ Voor 6% gewijzigd door dabutcha76 op 03-11-2023 18:08 ]

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:37
Ik heb de forerunner 255. Kan ik deze ook aanmelden voor bèta versies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
satshow schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:31:
Ik heb de forerunner 255. Kan ik deze ook aanmelden voor bèta versies?
Zelf geen ervaring met de 255, maar je kunt het simpelweg checken door in te loggen bij GarminConnect, je toestel te raadplegen en dan klikken op ''Deelnemen aan bètaprogramma''.

Indien deze ''knop'' er niet is, zal het niet mogelijk zijn (en evt. hier even zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 21:37
RR46 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:47:
[...]

Zelf geen ervaring met de 255, maar je kunt het simpelweg checken door in te loggen bij GarminConnect, je toestel te raadplegen en dan klikken op ''Deelnemen aan bètaprogramma''.

Indien deze ''knop'' er niet is, zal het niet mogelijk zijn (en evt. hier even zoeken).
Blijkbaar werkt het alleen voor de Music versie aangezien daar wifi aanwezig is, ik heb de standaard versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
FirePuma142 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:07:
In 2017 kocht ik een leren Quickfit 22mm van Garmin zelf, en daar mocht ik E79 voor afrekenen. Die is inmiddels wel versleten helaas, dus ik bedacht me een nieuwe aan te schaffen. Een ruime 5 jaar later kost hetzelfde bandje E150. Ik val hier van de stoel zowat. Dat is E30 per jaar mocht ook deze 5 jaar mee gaan.

Met cumulatieve inflatie komt je nog onder de E100 uit, is dit nu gewoon een dikke cash grab, of mis ik iets?
Misschien willen ze heel duurzaam doen en het gebruik van dierlijke producten ontmoedigen? Oh nee, dan zou het wel in dikke marketing terug te vinden zijn. :P

Ik ben zojuist ook weer op mijn stoel geklommen. Exact hetzelfde bandje in exact dezelfde winkel kost nu inderdaad 150 in plaats van 80. Gezien de kwaliteit van de bandjes en omdat ik het de fabrikant ook wel gun kocht ik toen origineel, maar nu begin ik toch we even rond te kijken voor een alternatief. Er zijn wel grenzen aan wat mij betreft.
Heb wel de winkel gemaild waarom dit is, kijken of we daar nog iets kunnen bereiken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhto
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-09 15:16
vraagje aan de kenners onder jullie.

Vorige week aan het rijden op zwift + ipad. Er komt melding op mijn FR om te verbinden (HR staat aan op uitzenden, draag geen band meer wegens steeds problemen) met IPAD. Ik doe dat en krijg code en accepteer.

Nu wil ik die FR niet meer laten verbinden met IPAD, was fout om zo te connecteren (moet via zwift), maar hoe krijg ik die connectie ongedaan? Ik zie bij BT op de ipad 'verbonden met FR', maar heb geen mogelijkheid om hem daar te wissen...

Vervelend, want zo verbindt mijn FR niet met mijn gsm - Garmin connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:23
verhto schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:21:

Vorige week aan het rijden op zwift + ipad. Er komt melding op mijn FR om te verbinden (HR staat aan op uitzenden, draag geen band meer wegens steeds problemen) met IPAD. Ik doe dat en krijg code en accepteer.

Nu wil ik die FR niet meer laten verbinden met IPAD, was fout om zo te connecteren (moet via zwift), maar hoe krijg ik die connectie ongedaan? Ik zie bij BT op de ipad 'verbonden met FR', maar heb geen mogelijkheid om hem daar te wissen...

Als je bluetooth uitzet op je ipad of horloge kan je in de bluetooth instellingen op het i'tje drukken bij de verbinding en dan 'vergeet dit apparaat'

EDIT: bluetooth hoeft niet uit te staan zie ik, was alleen zo bij mijn apple watch.

[ Voor 4% gewijzigd door Koets89 op 09-11-2023 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:34
verhto schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:21:

In de bluetooth instelling, klikken op de i naast de FR en dan "Vergeet dit Apparaat" klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhto
awel dat is het rare, bij BT instellingen staat 'forerunner', maar dat I'tje staat er dus niet, en kan ik niet doen vergeten, maar toch is hij verbonden met IPAD...

Vandaar mijn vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:23
verhto schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:47:
awel dat is het rare, bij BT instellingen staat 'forerunner', maar dat I'tje staat er dus niet, en kan ik niet doen vergeten, maar toch is hij verbonden met IPAD...

Vandaar mijn vraag....
Staat dat i'tje er wel bij andere apparaten in de lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhto
ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 12:26
Zijn er overstappers van de Garmin FR245 naar de FR265?

Ik denk aan een upgrade maar twijfel over de iets grotere behuizing.
Van 42,3 x 42,3 x 12,2 mm naar 46,1 x 46,1 x 12,9 mm.

Had van de week al even bij wat winkels binnen gekeken om te passen, maar de FR265 was helaas nergens voorradig. Mediamarkt, Bever & Decathlon geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

charrel

Cortisol4life..

Gaargod schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:47:

Had van de week al even bij wat winkels binnen gekeken om te passen, maar de FR265 was helaas nergens voorradig. Mediamarkt, Bever & Decathlon geweest.
Hier van een 245 naar een 965 gegaan, het is wel wat groter maar met mijn dunne polsen nog steeds prima te doen. Het misstaat zeker niet, mijn vrouw had haar twijfels dat het niet goed zou passen maar die bleken ongegrond. Een fenix 6 of iets dergelijks zag er niet uit, maar dat kwam meer door de dikte/ hoogte.
De 965 is een stuk vlakker dan een fenix6/7/epix

[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 10-11-2023 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

nst6ldr schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:07:
Wauw, voor wat betreft krachttraining is het erg hit & mis voor wat betreft de sensoren. Om uit te proberen heb ik een keer 'free training' aangezet voor m'n borst en biceps routine. Vrijwel alles werd gewoon herkend, echt super knap.

Vandaag heb ik een workout van tevoren ingesteld, en deadlifts herkend hij gewoon helemaal niet. 20 reps -> ik kijk op horloge -> 4 reps totaal.

Op zich geen ramp, want je kan het nog per set instellen, zowel gedurende als achteraf op je telefoon, maar vond het wel verassend gezien de nauwkeurigheid van mijn uitprobeersel waarbij ik geen enkele oefening had gedefinieerd en zo'n beetje 6 van de 7 oefeningen én reps automatisch werden herkend.
Inmiddels zijn we een jaar verder en heb ik er een HRM Pro bij gekocht, deze heb ik vandaag voor het eerst gebruikt en echt totaal geen spijt van. Garmin lijkt veel nauwkeuriger te zijn met het herkennen van oefeningen. Natuurlijk is dat niet de reden dat ik een bandje gekocht heb: boksen met een horloge om is eigenlijk best bagger. De eerste paar keer ging dat prima, maar inmiddels heb ik een groepje sporters gevonden waar ik me mee kan meten kwa intensiteit en dan gaat zo'n horloge gewoon knellen. Aan de ene kant jammer voor de F3b boxing app die ik juist voor deze activiteit gekocht heb, aan de andere kant gaat dit (vermoedelijk) voor mij gewoon veel comfortabeler zijn.

Andere vechtsporters met gelijkwaardige problemen en oplossingen? Sensoren voor in de handschoenen zou helemaal ideaal zijn, alas, dat is niet Garmin's domein.

Oh, en ik heb ook een Garmin Index S2 weegschaal gekocht om te helpen mijn lichaamscompositie weer op peil te krijgen. Jullie worden bedankt :')

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:01
Gaargod schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:47:

Als je de gewone 265 te groot zou vinden is er ook nog de 265S; die is 41,7 x 41,7 x 12,9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:51
verhto schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:47:

Vandaar mijn vraag....
Ik heb dat bijvoorbeeld ook met mijn wahoo cadans sensor (gekoppeld via Zwift of via Wahoo). Na wat rondsurfen, zie ik dat er nog mensen die dit hebben, en het opgelost krijgen door de app die met het device is geassocieerd te verwijderen (dus Zwift waarschijnlijk in dit geval?). Misschien kan je dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder68 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:27:
[...]

Als je de gewone 265 te groot zou vinden is er ook nog de 265S; die is 41,7 x 41,7 x 12,9.
Ik heb zelf ook voor deze overweging gestaan. Voor mij was de afmeting van de 245 perfect. De S versies van de 255/265 hebben een enorme bezel en 1.1” scherm in vrijwel dezelfde afmeting als de 245. Vind ik echt een achteruitgang.

De stap naar 45/46/47mm lijkt klein maar op de pols is die toch best fors. Ik had een 965 (47mm) en Venu 3 (45mm) besteld via ING. De 965 heb ik een paar uur gedragen maar vond ik echt enorm op mijn 170mm pols dus heb de Venu gehouden. Het was qua comfort wel te dragen maar iedere keer dat ik op mijn pols keek leek er een CD op mijn arm geplakt.

Jammer dat Garmin geen 1.3” in een 42/43mm heeft gestopt. Dat zou voor mij de sweet spot zijn.

Maar het is erg persoonlijk dus ik zou zelf even vergelijken bij bijvoorbeeld de media markt. Zoek even een horloge met dezelfde diameter zoals een Galaxy Watch of Venu of 255 of Huawei GT en dan heb je wel een indruk.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 11-11-2023 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02:40
Iemand ook last van huiduitslag/allergie met die Garmin polsbandjes?
Ik kom hiervoor van een Apple Watch en droeg daar steeds solo loops op (bandjes die in 14 verschillende maten bestaan en geen 'sluiting' hebben, ze zijn gemaakt van een soort silicone vermoed ik) en ik had hiermee geen enkel probleem.

Met de Garmin: beetje water/vocht/zweet bij het polsbandje en ik krijg er huiduitslag door/rode polsen enzoverder.
Het is nog niet zo héél erg en ik kan het min of meer wel wat proberen voorkomen door de band echt zeer droog te proberen houden en indien dat niet lukt/is het horloge eventueel tijdelijk uitdoen tot wanneer het droog is.

Zijn er mensen die andere bandjes gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pharos1985 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 09:28:
Ik kom hiervoor van een Apple Watch en droeg daar steeds solo loops op (bandjes die in 14 verschillende maten bestaan en geen 'sluiting' hebben, ze zijn gemaakt van een soort silicone vermoed ik) en ik had hiermee geen enkel probleem.

Met de Garmin: beetje water/vocht/zweet bij het polsbandje en ik krijg er huiduitslag door/rode polsen enzoverder.
Het is nog niet zo héél erg en ik kan het min of meer wel wat proberen voorkomen door de band echt zeer droog te proberen houden en indien dat niet lukt/is het horloge eventueel tijdelijk uitdoen tot wanneer het droog is.

Ja, ik gebruik nylon (loop) bandjes bij mijn Epix. Veel comfortabeler, en uitwasbaar.
https://www.amazon.nl/hor.../dp/B09FKVGX2S/ref=sr_1_2

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 11-11-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:33
Pharos1985 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 09:28:

Ook ik vind de standaard bandjes niet echt lekker. Gaan jeuken maar uitslag heb ik er niet van.
Wel ben ik ook op nylon bandjes over maar ik gebruik de Yooside variant al vanaf de Felix 6, nu op de Epix. Zitten erg lekker:

https://www.amazon.nl/lus...914331&pd_rd_i=B09G1753BS

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die bandjes kosten 3€ bij Ali en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze er ook vandaan komen en er 10x marge op zit, gebruik ze zelf naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Ik vind de originele heerlijk maar had gezien de prijsverhogingen toch eens wat online besteld. Aangezien de bezorgdienst zijn werk weer eens niet doet ben ik daarover aan het ranten in plaats dat ik een serieuze ervaring kan delen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Ik heb een FR965. Past elk 22mm bandje daarop?

Iemand verdere ervaringen met betere/comfortabelere/minder 'allergie' materiaal bandjes?

Ik hoor het graag. Op mijn Apple Watch had ik steeds zulke bandjes: https://www.apple.com/shop/buy-watch/apple-watch/solo-loop
Deze waren perfect, iemand een soortgelijk alternatief dat past op Garmin? Apple ging er wel vrij ver in: er waren 14 maten beschikbaar en ik ging die bandjes steeds in een Apple store passen om te kijken of ik de juiste maat had. Altijd tevreden van geweest.

Ik moet niet perse een solo loop hebben, maar wel liefst iets van dat materiaal tegen allergische reactie.
Ter info: zo zit mijn pols eruit na een 2-tal dagen een Garmin bandje te dragen, met de Apple Watch nooit last van gehad (dit is nog een redelijke reactie, indien er vocht aan te pas komt bij zwemmen oid qua zweet slaat mijn pols nog véél roder uit):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRGfm-UgcjAnR4ut3MBCEM5UxIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TN2WQuXJpe3aDQQ99s1dYnAT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Pharos1985 op 11-11-2023 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nylon klittenband bandjes gaat bij mij vrij goed,. Wel wissel ik regelmatig het horloge af van recht/linker pols.
Maar waar je mogelijk ook last van hebt is de waardeloze vorm van Garmin waardoor eerder vocht en vuil onder de horloge blijft zitten wat je huid niet zo fijn vindt.
Een horloge met een vlakke onderkant heeft daar minder last van.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2023 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Ik merk idd dat er meer vuil onder het horloge blijft zitten door zijn vorm: met wat reinigen jullie het horloge? Gewoon warm water en dreft oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
reinigen van het horloge? Gewoon afspoelen onder de kraan..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Ik reinigde mijn Apple Watch nooit en had nooit last van huiduitslag. Ik ga het met de Garmin eens proberen om deze elke 2 dagen te reinigen en kijken wat dat doet qua huiduitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Af en toe douche ik mijn horloge (epix2 )mee.
Bijvoorbeeld na het rennen of tennis.
Lijkt me wel zo fris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:45:
reinigen van het horloge? Gewoon afspoelen onder de kraan..
Bedankt, vergeef me: het was me niet 100% duidelijk gezien ik mijn vorige watch nooit echt gereinigd heb, tenzij onder de douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Aghanim schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 20:44:
Die bandjes kosten 3€ bij Ali en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze er ook vandaan komen en er 10x marge op zit, gebruik ze zelf naar tevredenheid.
Same here. Dat plastic bandje is ook te groot voor mijn pols. En dit is de enige uitzondering die ik maak voor Ali, omdat ik nog geen Europese versie heb kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Pharos1985 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:55:

Iemand verdere ervaringen met betere/comfortabelere/minder 'allergie' materiaal bandjes?

Ik hoor het graag. Op mijn Apple Watch had ik steeds zulke bandjes: https://www.apple.com/shop/buy-watch/apple-watch/solo-loop
Deze waren perfect, iemand een soortgelijk alternatief dat past op Garmin? Apple ging er wel vrij ver in: er waren 14 maten beschikbaar en ik ging die bandjes steeds in een Apple store passen om te kijken of ik de juiste maat had. Altijd tevreden van geweest.

Ik moet niet perse een solo loop hebben, maar wel liefst iets van dat materiaal tegen allergische reactie.
Ter info: zo zit mijn pols eruit na een 2-tal dagen een Garmin bandje te dragen, met de Apple Watch nooit last van gehad (dit is nog een redelijke reactie, indien er vocht aan te pas komt bij zwemmen oid qua zweet slaat mijn pols nog véél roder uit):

[Afbeelding]
Draag je 'm ook 's nachts?

Ik heb er ook last van als ik een horloge 24 uur per dag om heb. Dus ik draag mijn Garmin 's nachts aan mijn andere pols. Dit gaat nu al anderhalf jaar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 08:56
Speed24 schreef op zondag 12 november 2023 @ 07:10:
[...]
Draag je 'm ook 's nachts?

Ik heb er ook last van als ik een horloge 24 uur per dag om heb. Dus ik draag mijn Garmin 's nachts aan mijn andere pols. Dit gaat nu al anderhalf jaar goed.
Idem hier. Kreeg ook zware uitslag van ‘t bandje van mijn 965.
Door ‘s nachts rechts te dragen nu ook geen last meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wissel het horloge om 4 a 5 dagen van pols en schoonmaken doe ik af en toe onder de douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Bedankt. Ik ga al eens beginnen proberen met hem 's nachts van pols te wisselen.
Die Ali nylon bandjes waar jullie zulke goede ervaringen mee hebben, bedoelen jullie dan deze:
https://vi.aliexpress.com...2g0o.productlist.search.0

(kosten geen drol idd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 11-09 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Pharos1985 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:55:

[Afbeelding]
Wat bij mij helpt bij een siliconen bandje is hem niet te strak dragen. Dus zodat er in ieder geval 1 vinger onder past. Ga je sporten dan doe je hem wat strakker om. Na het sporten doe je hem weer wat losser.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
En dan je betaal app steeds opnieuw moeten unlocken. : P

Ik draag hem al sinds het begin om de andere pols tijdens het slapen. Heb geen irritatie gehad maar vond dat sowieso lekkerder voor mijn huid.

Overdag draag ik een leren bandje, dat is ook comfortabeler. De silicone heb ik een keer last meer gehad, maar dat was dan op een heel zweterige dag dus vind ik niet zo raar.
Op dat soort dagen gaat hij ook gewoon mee over de douche om schoon te maken.

Sowieso doe ik dat meerdere keren per week, blijven je knoppen ook soepeler. Als je horloge vies wordt dan sport je te weinig. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 17:34
Ik draag mijn Fenix7 soms tijdens het douchen, dan wordt hij weer schoon.
In het verleden had ik ook last van huid irritatie echter sinds ik af en toe de horlogeband een gaatje losser draag is dit verdwenen. Dus tijdens activiteiten (sporten, hiking etc) draag ik de horloge vast om de pols (nauwkeuriger) echter na het sporten draag ik hem wat losser zodat de huid meer ventileert. Dit bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:18
Oplossing die ik toepas tegen irritatie is de Epix, met standaard bandje, na het sporten afspoelen onder de douche, niet dragen onder de douche, na het douchen horloge goed droog maken en dan weer om. Vaak wissel ik s'nachts ook van pols en het horloge niet te strak, alleen tijdens sporten een gaatje minder.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
cbr600f4i schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:28:
Oplossing die ik toepas tegen irritatie is de Epix, met standaard bandje, na het sporten afspoelen onder de douche, niet dragen onder de douche, na het douchen horloge goed droog maken en dan weer om. Vaak wissel ik s'nachts ook van pols en het horloge niet te strak, alleen tijdens sporten een gaatje minder.
Dit deed ik ook, maar uiteindelijk vond ik het toch niet ideaal en heb ik een nylon bandje gekocht. Nu nergens meer last van. Ook niet als ik een keer na een activiteit of voor het slapen vergeet het horloge op te frissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Zouden jullie qua nylon bandje deze durven bestellen/iemand ervaring mee:
https://vi.aliexpress.com...640001498277_3#nav-review

?

Of toch maar op Amazon de Abanen/YooSide (blijkbaar zijn dat alletwee dezelfde merken het ene voor de Aziatische markt, het andere is de naam voor de Europese markt)?
https://www.amazon.co.uk/...ETSZ?_encoding=UTF8&psc=1

Edit: heb de Yooside (https://www.amazon.com.be...en%2Caps%2C81&sr=8-3&th=1) zonet besteld. Hij zou er dinsdag zijn met Amazon Prime, ik hou jullie op de hoogte wat ik er van denk.

[ Voor 36% gewijzigd door Pharos1985 op 12-11-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een prima bandje waarmee je geen irritatie meer hebt. Je hebt er alleen te veel voor betaald vergeleken met Ali. Maar wel sneller binnen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Idd: heb zitten denken om het op Ali te bestellen (zijn ze echt dezelfde??) maar dan heb ik ze pas in januari.
Kan wel zijn dat ik nog een paar kleuren bij ga bestellen, die zijn minder dringend, dan bestel ik ze op Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Ik heb die ook, de Ali versie. Bevallen prima.
Bij mij was naast irritatie vooral ook het formaat van het Garmin bandje een probleem ( smalle polsen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:07
@Pharos1985 Lijkt wel of ik dat rondje van je HR sensor op je arm zie. Heb je geen nikkel allergie? Dat lijk ik ook ontwikkeld te hebben door de garmin horloges. Alleen links tot nu toe

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pharos1985 schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:57:
Idd: heb zitten denken om het op Ali te bestellen (zijn ze echt dezelfde??) maar dan heb ik ze pas in januari.
Kan wel zijn dat ik nog een paar kleuren bij ga bestellen, die zijn minder dringend, dan bestel ik ze op Ali.
Zijn hetzelfde, ik heb ze namelijk van zowel Amazon als Ali. Bij Ali is het tegenwoordig/meestal levering in 8 dagen. Toevallig op 27-10 nog zo'n bandje besteld voor mijn Venu 3. Deze was op 6-11 binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 16:17
Zo, vandaag de gok genomen en een Garmin Venu 3 besteld. Bol.com & Coolblue hebben de prijzen in aanloop naar BlackFriday met zo'n 30,- verlaagd en Coolblue had een paar mooie 2e kansjes in nieuwstaat voor 441,-

Ik ben heel erg benieuwd hoe hij past om mijn pols, ik ben vrij groot en lang. Ik twijfelde heel erg tussen deze of de forerunner 265, vind die net wat stoerder, maar de looks van de Venu 3 zijn net wat meer allround.

Wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor krachtraining / crossfit i.c.m. de garmin hartslagmeter die ik al heb liggen. Sinds kort ook weer begonnen met hardlopen, ook daar zal het een welkome aanvulling zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Graft schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:33:
Zo, vandaag de gok genomen en een Garmin Venu 3 besteld. Bol.com & Coolblue hebben de prijzen in aanloop naar BlackFriday met zo'n 30,- verlaagd en Coolblue had een paar mooie 2e kansjes in nieuwstaat voor 441,-

Ik ben heel erg benieuwd hoe hij past om mijn pols, ik ben vrij groot en lang. Ik twijfelde heel erg tussen deze of de forerunner 265, vind die net wat stoerder, maar de looks van de Venu 3 zijn net wat meer allround.

Wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor krachtraining / crossfit i.c.m. de garmin hardslagmeter die ik al heb liggen. Sinds kort ook weer begonnen met hardlopen, ook daar zal het een welkome aanvulling zijn.
Werkt prima daarvoor. Gebruik hem precies met die sporten. Bij ING heb je overigens met 354 een veel betere deal. Kan nog interessant zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Mistraller schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:56:
@Pharos1985 Lijkt wel of ik dat rondje van je HR sensor op je arm zie. Heb je geen nikkel allergie? Dat lijk ik ook ontwikkeld te hebben door de garmin horloges. Alleen links tot nu toe
Zo'n allergie heb je, die ontwikkel je niet zomaar door een horloge lijkt me. Het komt wel vaker voor, ook met sieraden en dergelijke, maar als je dat wilt weten moet je je laten testen.
Een beetje uitslag op de huid kan net zo goed vanwege vocht of schuren zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 16:17
Aghanim schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:38:
[...]

Werkt prima daarvoor. Gebruik hem precies met die sporten. Bij ING heb je overigens met 354 een veel betere deal. Kan nog interessant zijn?
Ah top, glad to hear!

Andere bank hier en de zwarte is uitverkocht. Mooie dealtjes though! M'n vriendin maar eens vragen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:07
Gonadan schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:23:
[...]

Zo'n allergie heb je, die ontwikkel je niet zomaar door een horloge lijkt me. Het komt wel vaker voor, ook met sieraden en dergelijke, maar als je dat wilt weten moet je je laten testen.
Een beetje uitslag op de huid kan net zo goed vanwege vocht of schuren zijn.
Helaas werkt het zo niet. Een (nikkel)allergie ontwikkel je door veelvuldig contact. Zo heb ik jarenlang probleemloos tape (leukoplast) verdragen (ivm 4daagse vaak blaren getaped). Tot ik na blessure met gescheurde enkelband langdurig ingetaped werd (sporttape en leukoplast hebben zelfde bestanddelen). Daarna moest ik helaas over op een hypoallergene tape. Binnen 24 uur rode uitslag en jeuk. Bevestigd door de huisarts.

Zoiets lijk ik ook met mijn Fenix te hebben. Ik heb jarenlang een VA3 gedragen. (links). Pas in het laatste jaar gaf dat uitslag. Toen heb ik de fenix7 gekocht want daar is de HR sensor van glas, in de hoop dat het daaraan lag. Helaas meteen links weer uitslag. Daarna 2 maanden rechts gedragen, uitslag verdween, rechts ook niks te zien.
Daarna weer links gaan dragen, binnen 2 dagen uitslag. Met name het rondje metaal rond de HR sensor. Dat dus het meest in je huid duwt.

Ik kan maar één ding bedenken en dat is dus een plaatselijke nikkel allergie (Al is dát wel iets wat ik zelf ook betwijfel). Ik ga dit nog verder testen door de achterkant af te tapen oid, ik kan niet verklaren anders waarom ik links wel issues heb en rechts niet. Mogelijk is de huid daar dunner geworden door veel horloge dragen of zo.

Wat ik op mijn arm zie is in elk geval precies de soort roodheid en schilfers als die ik bij @Pharos1985 zie. Maar dus alleen in het midden onder de kast, niet onder de band. Ik reageerde ook op de siliconen bandjes van Garmin trouwens, maar daarom droeg ik met VA3 al een stalen band en met de fenix ook. Gekke is, dat dat ook gewoon rvs bandjes zijn en dus nikkel in zit, maar geen enkele huidreactie. Maar ook daar, dat duwt net iets minder in je vel.

@Pharos1985 zit die uitslag bij jou rond je hele pols?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:58
Graft schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:33:
Coolblue had een paar mooie 2e kansjes in nieuwstaat voor 441,-
Bedankt voor de tip, net ook 2e kans Venu 3 besteld :)
Ben benieuwd, heb nu FR245.
Pagina: 1 ... 274 ... 322 Laatste