Ik heb tijdens een alpinetocht/rotsklim mijn 945 tegen een rots getikt met als gevolg een barst in het glas. Beetje jammer, maar het maakt het wel iets makkelijker om mijzelf nu na 4 jaar 945 weer een cadeautje te geven. Ik twijfel nu over de volgende opties:
965: De meest logische 'opvolger' van mijn huidige horloge. Qua feature-set zal deze weer min of meer gelijk lopen met de Fenix 7 en de Epix Pro (2) denk ik, en qua scherm (amoled) schijnt 'ie zelf nog iets beter te zijn dan de Epix Pro 2. Verder is de user interface nieuw, iets wat die andere genoemde modellen (nog) niet hebben. Tot slot: dit is ook het lichtste model en hoewel ik eigenlijk nooit mensen hoor klagen over de Fenix e.d. zal het tijdens het sporten wellicht het fijnste 'dragen'. Bijkomend voordeel is dat 'ie voor 454 euro* in huis is. Erg scherpe prijs denk ik.
Epix Pro 2e generatie Dit zou dan de 'luxe' optie zijn. Net even wat chiquer afgewerkt en sapphire Glass. Misschien wel handig gezien mijn track record met de vorige

.. Maar wel fors duurder (goedkoopste 729 euro*, voor de 42 of 47mm variant). Verder heb ik mij nog niet écht verdiept in wat dit horloge qua features extra biedt tov de 965. Ik verwacht eigenlijk weinig.
Tot slot; de
Fenix 7 pro. Dit is voor zover ik begrijp exact hetzelfde horloge als de epix pro 2, maar dan zonder amoled-scherm. Dus iets langere batterijduur. Goedkoopste 629 euro.*
Qua scherm: zo'n Amoled scherm is natuurlijk erg fraai. Maar heeft ook nadelen: het horloge kan niet op een fietshouder gezet tijdens het racefietsen, want het amoled-scherm gaat zelfs in "always on" modus automatisch in 'sleep' modus als ze langer dan een minuutje niet om de pols zitten. Volgens Garmin om 'inbranden te voorkomen', iets wat tijdens een activiteit natuurlijk kul is maar c'est la vie. Hoe dan ook, als ik voor de 965 of e Epix ga zal ik er dus nog een fietscomputer bij moeten kopen, terwijl ik die normaliter eigenlijk niet mis. Verder zal de batterij wat sneller leeg gaan?
*Via de hier welbekende puntenwinkel
Iemand hier nog interessante inzichten m.b.t. het bovenstaande? En weet iemand een website waar alle features naast elkaar gezet kunnen worden? Ik zie dat DC Rainmaker de 965 nog niet heeft toegevoegd aan de 'comparison tool'
[
Voor 8% gewijzigd door
Valorian op 22-10-2023 17:57
]