Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 273 ... 315 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-05 19:49
Cyberpope schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:41:
Ik heb nu een Garmin Fenix 7 aanschaft. De standaard in de aanbieding op Amazon.
Maar merk dat het geheugen (16g) al wel heel snel vol zit met alleen de kaart van Europa.
Dus twijfel nog even over wel of niet terugsturen.

Is die beperkte ruime een probleem, ik weet dat meer mensen hier een fenix 7 hebben.
Kun je ook openMTB kaarten erop zetten? En zoja weet iemand een goede guide?
Ik heb de Fenix 7 nu een half jaar in gebruik en was ook bezorgd ivm de geheugenruimte. Echter aangezien ik geen muziek op de horloge plaats heb ik nog geen problemen gezien.
Ja, als je naar een ander werelddeel op vakantie wil dan moet je Europa misschien verwijderen echter dat komt niet vaak voor. Alternatief is dat je aparte landen of groepen landen installeerd, dan hou je nog voldoende geheugenruimte over.
Met 32GB was het natuurlijk makkelijker om nog meer landen te installeren, echter ook dan loop je een keer vast. Meer geheugen is leuk en jammer dat Garmin dit niet heeft ingebouwd in de Fenix-7 (standaard versie) maar ik mis het op dit moment niet aangezien je hierdoor geen functionaliteit mist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ascent schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:17:
Ik maak soms een trail met wat waypoints en das altijd op een paar km van huis. Ik wil graag dat mn horloge naar de route toe navigeert maar krijg het niet voor elkaar. Op internet zie ik wel eens dat mensen "navigeer naar begin" als optie kregen maar mij lukt dat niet op mn fenix7. Iemand een idee hoe je dat voor elkaar krijgt? Heb al een aantal opties geprobeerd; eerst de run starten, dan de course laden. Ook via start.. navigate de course geladen en dan gezegd dat ik m wil hardlopen maar geeft hetzelfde effect: geen navigatie naar de course toe.
Navigeer naar start is iets anders. Dan navigeer je terug naar waar je activiteit is gestart.

Als de route die je wilt lopen start op een andere plek dan waar je op dat moment bent, kun je als de route is geladen via pan & zoom naar het startpunt van de route gaan op het scherm, tot de crosshair op het startpunt staat. Als je dan de start button indrukt krijg je de optie Ga. Als je die kiest, navigeert het horloge je naar het startpunt.
https://www8.garmin.com/m...B0-AD23-3678F17DA862.html

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:52
Ik maak soms een trail met wat waypoints en das altijd op een paar km van huis. Ik wil graag dat mn horloge naar de route toe navigeert maar krijg het niet voor elkaar. Op internet zie ik wel eens dat mensen "navigeer naar begin" als optie kregen maar mij lukt dat niet op mn fenix7. Iemand een idee hoe je dat voor elkaar krijgt? Heb al een aantal opties geprobeerd; eerst de run starten, dan de course laden. Ook via start.. navigate de course geladen en dan gezegd dat ik m wil hardlopen maar geeft hetzelfde effect: geen navigatie naar de course toe.
volgens mij kan het inderdaad niet op die manier. Maar als je dan toch bezig bent met het maken van een route..plan dan dat stukje vanaf huis er ook gewoon in, wel zo makkelijk.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Wat je ook kunt doen. Sport starten.
Middelste linker knop lang ingedrukt houden.
Instellingen voor "activiteit", ->routebepaling -> ->Koersen kies voor kaart gebruiken.

Nu wordt je standaard genavigeerd naar je koers en wanneer je van je koers afraakt dan navigeert die je ook weer terug op de koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 20:56
Anoniem: 91634 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:35:
[...]

Instellingen voor "activiteit", ->routebepaling -> ->Koersen kies voor kaart gebruiken.

Nu wordt je standaard genavigeerd naar je koers en wanneer je van je koers afraakt dan navigeert die je ook weer terug op de koers.
Als dat werkt klinkt dat perfect. Ga straks even testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Hopjesvla79 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:34:
[...]

volgens mij kan het inderdaad niet op die manier. Maar als je dan toch bezig bent met het maken van een route..plan dan dat stukje vanaf huis er ook gewoon in, wel zo makkelijk.
In het geval van een zelfgemaakte route kan dat idd. Maar soms download je eens wat van Komoot of andere sites en dan kan het wel eens handig zijn om naar de route te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
PatrickC schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:28:
[...]

Navigeer naar start is iets anders. Dan navigeer je terug naar waar je activiteit is gestart.

Als de route die je wilt lopen start op een andere plek dan waar je op dat moment bent, kun je als de route is geladen via pan & zoom naar het startpunt van de route gaan op het scherm, tot de crosshair op het startpunt staat. Als je dan de start button indrukt krijg je de optie Ga. Als je die kiest, navigeert het horloge je naar het startpunt.
https://www8.garmin.com/m...B0-AD23-3678F17DA862.html
Dit had ik gelezen inderdaad. Voelt wat omslachtig want Garmin weet zelf vast wel de kortste route naar *ergens* op de ingeladen route en zodra de navigate naar de route klaar is moet je opnieuw de route inladen want die raakt ie kwijt als je met de crosshair navigeert meen ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 10:13

charrel

Cortisol4life..

eddemans schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:18:
Kleine twijfel of dit het juiste topic is maar de ING Rentepuntenwinkel heeft nu weer voorraad van enkele Garmin producten (aanbieding):

Garmin Forerunner 265 €354 (plus punten)
Garmin Forerunner 965 €454 (plus punten)
(en Fenix, Epix, Edge etc.)
Hier gebruik al een tijdje de 245 om mijn smalle pols, kon deze alleen niet weerstaan dus gisteren de 965 besteld met de rentepunten van een vriend van me. Hopelijk komt mijn pols er een beetje mee weg, een epix 6 zag er niet uit maar de forerunner 965 is een stuk platter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SX-Superfly schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:59:
Hoe zie ik activiteiten die met MoveIQ zijn opgenomen op mijn FR965? Zojuist een uur gewandeld maar dit zie ik nergens terug op mijn horloge, en ook niet in de app. Krijg ook geen melding met de vraag of ik een activiteit wil starten. MoveIQ staat aan.
Niet.

Move IQ geeft alleen een labeltje in je dagelijkse overzicht grafiekjes (bijv hartslag)... Zie het nut er ook niet echt van in.

Als je iets wil opnemen moet je gewoon handmatig de activiteit starten, volgens mij heeft alleen de venu iets van een automatische trigger maar de 9x5 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 15:06

Steeffoon

Smartphone-nerd

Steeffoon schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:55:
Vraagje. Ik laad met regelmaat routes in vanuit Komoot op de Garmin Forerunner 965. Echter krijg ik nooit geluidjes te horen zijn voor afslagen en al als ik aan het wandelen ben. Best wel onhandig. Mijn partner met Epix 2 krijgt dit wel te horen.

Uiteraard de instellingen nagelopen, waarbij Afslagaanwijzingen ingeschakeld staat. Wat kan het zijn? Iemand een idee?
Nog steeds het probleem. Iemand een idee, oplossing?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Steeffoon schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:25:
[...]

Wat bedoel je precies met 'Afslagaanwijzingen'? Dat vinkje tijdens het inladen van je route?
Heb je de audio prompts in de setttings van je horloge aanstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:39
ECG is nu beschikbaar (USA only) voor de Epic Pro, Fenix 7 pro en de Venu 3.

Ook te gebruiken binnen Europa via een workaround, maar dan moet je eerst je profiel van Garmin.com op USA zetten vanaf je mobiel met spoofed gps op USA ingesteld. Daarna komt de optie vanuit Garmin Connect beschikbaar en dit blijft werkzaam als je alles weer terug zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
flippiej schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:57:
ECG is nu beschikbaar (USA only) voor de Epic Pro, Fenix 7 pro en de Venu 3.

Ook te gebruiken binnen Europa via een workaround, maar dan moet je eerst je profiel van Garmin.com op USA zetten vanaf je mobiel met spoofed gps op USA ingesteld. Daarna komt de optie vanuit Garmin Connect beschikbaar en dit blijft werkzaam als je alles weer terug zet.
Het feit dat het zo werkt, laat me vermoeden dat de databehandeling niet helemaal voldoet aan de Europese regelgeving. Als dat belangrijk is, moet wie dit doet nadenken over waar je ECG data naar toe gaat en met wie het gedeeld wordt.

Als dat Amerikaanse ziekteverzekeraars zijn bijvoorbeeld, is dat voor iemand in de benelux minder relevant. Maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steeffoon schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:25:
[...]

Al geprobeerd zonder komoot. Zeg direct via garmin connect?

En bij instellingen-> navigatie->alarm->afslagaanwijzing op aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Anoniem: 91634 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:57:
[...]

Al geprobeerd zonder komoot. Zeg direct via garmin connect?

En bij instellingen-> navigatie->alarm->afslagaanwijzing op aan staan?
De afslagaanwijzingen staan aan, dus daar zou het niet aan moeten liggen. De routes maak ik altijd in Komoot, vriend ook, die krijgt wel alle meldingen, dus dat zou niet uit mogen maken lijkt me.
BigWillem89 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:32:
[...]

Wat bedoel je precies met 'Afslagaanwijzingen'? Dat vinkje tijdens het inladen van je route?
Heb je de audio prompts in de setttings van je horloge aanstaan?
Als ik kijk bij alarmen staan afstand tot einddoel en bestemming ETE uit, maar lijkt me dat die daar geen betrekking op hebben?

Afslagaanwijzingen is een optie onder alarmen, bij de navigatie-instellingen. Die staan dus aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Niet online
Steeffoon schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:13:
[...]

De afslagaanwijzingen staan aan, dus daar zou het niet aan moeten liggen. De routes maak ik altijd in Komoot, vriend ook, die krijgt wel alle meldingen, dus dat zou niet uit mogen maken lijkt me.

[...]

Als ik kijk bij alarmen staan afstand tot einddoel en bestemming ETE uit, maar lijkt me dat die daar geen betrekking op hebben?

Afslagaanwijzingen is een optie onder alarmen, bij de navigatie-instellingen. Die staan dus aan.
En deze?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Io9l49dhGnFOVBH1B33kzm8VNQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DdSDUJ4SkNrPzCHdE3JuWTvC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Anoniem: 91634 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:35:
[...]

Hmm ik krijg het ermee niet voor elkaar om richting de koers genavigeerd te worden. Hij stelt ook geen vragen oid zodra ik de course laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je wel gps ontvangst? Het werkt wel enkel wanneer je een gps fix hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Anoniem: 91634 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:05:
Heb je wel gps ontvangst? Het werkt wel enkel wanneer je een gps fix hebt.
Yes. Start de activiteit pas als ik ontvangst heb. Daarna laat ik de coursemaar krijg geen vraag over het navigeren naar de course en het gebeurt ook niet automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:22
En het is exact dezelfde route uit Komoot als die van je vriend? Ik heb zelf geen goede ervaringen met Komoot dus gebruik het niet, maar het zou wel moeten kunnen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 21:17
@Steeffoon loop je de route in de juiste richting? Als je de route andersom loopt dan werken de aanwijzingen niet. Probeer het eens met een route die je in komoot en Garmin maakt en dan een korte bij huis bijvoorbeeld als je gaat wandelen ofzo. Meestal werkt het bij mij wel maar in connect staat de schuif met aanwzijningen standaard uit kwam ik in de vakantie achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeeftZijWeer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-08-2024
xray79 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:36:
@Steeffoon loop je de route in de juiste richting? Als je de route andersom loopt dan werken de aanwijzingen niet. Probeer het eens met een route die je in komoot en Garmin maakt en dan een korte bij huis bijvoorbeeld als je gaat wandelen ofzo. Meestal werkt het bij mij wel maar in connect staat de schuif met aanwzijningen standaard uit kwam ik in de vakantie achter.
Als je de route laadt via Connect moet je dat schuifje (Schakel meldingen in) inderdaad aanzetten voor je de route naar je horloge zendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Dit is hoe het er bij mij uitziet; dat zou volgens mij moeten kloppen dan...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ccmeaDnfhD_EHH9nILBGd95CKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipNXcoWdBp9TD3r0P8L5TCWV.jpg?f=fotoalbum_large
Gonadan schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:10:
En het is exact dezelfde route uit Komoot als die van je vriend? Ik heb zelf geen goede ervaringen met Komoot dus gebruik het niet, maar het zou wel moeten kunnen.
Die is inderdaad exact hetzelfde.
xray79 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:36:
Ik haal de opgeslagen koersen uit de Komoot-app op de smartwatch, ook al geprobeerd om hem vanuit de Komoot app op de smartphone naar het horloge te sturen. Echter allen zonder resultaat. Uiteraard loop ik in de juiste richting. Waar vind je dat desbetreffende schuifje? Dan doe ik nog even een extra check daarvoor. @HeeftZijWeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Niet online
Ja, kijkt me ook dat die audio prompts goed staan.

Met betrekking tot dat schuifje, die heb je alleen als je routes inlaadt via Connect. Niet via Komoot. Zie bijvoorbeeld deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAeOxyRqHm5jQS7B2wiu9oh3yhU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTxESYzL7riA3aE83bfyHuOn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

BigWillem89 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:20:
Ja, kijkt me ook dat die audio prompts goed staan.

Met betrekking tot dat schuifje, die heb je alleen als je routes inlaadt via Connect. Niet via Komoot. Zie bijvoorbeeld deze:

[Afbeelding]
Ik weet wel dat hij het ooit gedaan heeft met een Komoot route, maar ja... dat was ook maar één keer. Dat was ook een Komoot route.

Kan je routes inladen in Connect, ook al heb je die route gemaakt met Komoot? Of is dat iets totaal verschillends? Ik gebruik namelijk nooit Garmin voor het maken van routes. Waar vind je de optie precies, waarvan jij de screenshot deelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Niet online
Steeffoon schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:41:
[...]

Ik weet wel dat hij het ooit gedaan heeft met een Komoot route, maar ja... dat was ook maar één keer. Dat was ook een Komoot route.

Kan je routes inladen in Connect, ook al heb je die route gemaakt met Komoot? Of is dat iets totaal verschillends? Ik gebruik namelijk nooit Garmin voor het maken van routes. Waar vind je de optie precies, waarvan jij de screenshot deelt?
De integratie tussen Komoot en Garmin werkt niet helemaal lekker. Ik had problemen met de navigatie dat er soms bochten niet werden gezien als bocht en ik dus regelmatig verkeerd liep als ik niet zelf regelmatig op het horloge keek. Wat ik tegenwoordig doe is routes aanmaken in Komoot, GPX exporteren openen op de telefoon en dan importeren naar Connect. Dan zie je het screenshot wat ik eerder deelde. Je kan ook in Garmin Connect routes maken, maar ik vind dat zelf niet fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 11:53

GurbY{nl}

GurbY{nl}

BigWillem89 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:54:
[...]

De integratie tussen Komoot en Garmin werkt niet helemaal lekker. Ik had problemen met de navigatie dat er soms bochten niet werden gezien als bocht en ik dus regelmatig verkeerd liep als ik niet zelf regelmatig op het horloge keek. Wat ik tegenwoordig doe is routes aanmaken in Komoot, GPX exporteren openen op de telefoon en dan importeren naar Connect. Dan zie je het screenshot wat ik eerder deelde. Je kan ook in Garmin Connect routes maken, maar ik vind dat zelf niet fijn werken.
Of Komoot uit ConnectIQ downloaden en als widget op je klok. Op het moment dat je dan in Komoot "delen met toestel" kiest, krijg je op je klok de vraag of je em als Garmin koers of Komoot koers wilt gebruiken. Werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 21:50

Saninl

2 vraagjes tussendoor voor mijn Epix Gen2;

- sinds ik een trainingsschema met coach heb gebruikt, krijg ik geen meldingen meer over dagelijkse workoutsuggesties. Het schema is afgerond en ik heb workoutprompt aan staan? Tevens komen de dagelijkse workoutsuggesties niet meer langs in m’n ochtendreport?

- hoe kan ik bepaalde gegevens weghalen uit het overzicht dat je krijgt na het voltooien van een run? Ik zou dat graag willen opschonen omdat ik bepaalde “screens” totaal niet boeiend vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:37
Saninl schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:01:

- sinds ik een trainingsschema met coach heb gebruikt, krijg ik geen meldingen meer over dagelijkse workoutsuggesties. Het schema is afgerond en ik heb workoutprompt aan staan? Tevens komen de dagelijkse workoutsuggesties niet meer langs in m’n ochtendreport?

- hoe kan ik bepaalde gegevens weghalen uit het overzicht dat je krijgt na het voltooien van een run? Ik zou dat graag willen opschonen omdat ik bepaalde “screens” totaal niet boeiend vindt?
Dat eerste heb ik ook ooit eens gehad maar was vele versies geleden.
Andere mogelijke optie, heb je trainingsstatus wel aan staan?

Het tweede is wellicht wel in de opties te vinden, wellicht precies na je workout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Niet online

Ik heb hier hetzelfde. Ik krijg de meldingen ook niet. Maar als ik een run activiteit start - opties - training - workout- daily suggestions , daar zie ik ze wel staan.

Voor mij niet erg. Ik heb net een eerste 5k schema afgerond en die daily suggestions die ik nu krijg zijn veel te ambitieus. Gok dat die meer van nut zijn oor de ervaren lopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:56

Daar had ik ook last van op mijn Forerunner. Volgens mij was de truuk om een workout in de Connect app aan te maken, die te synchroniseren naar je horloge en hem daarna weer te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

BigWillem89 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:54:
[...]

Ah, goed om te weten. Dat ga ik volgende keer eens even proberen, thanks!! Het is wat omslachtiger, maar als het dan wel werkt op een route door de bossen, dan is dat wel wenselijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:41

Lagune

Its time for warp

Steeffoon schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

Ah, goed om te weten. Dat ga ik volgende keer eens even proberen, thanks!! Het is wat omslachtiger, maar als het dan wel werkt op een route door de bossen, dan is dat wel wenselijk :)
ik gebruik altijd courses dan werkt turn based navigation wel, die connectIQ app is rubbish

synct automatisch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ifte577xcYPyFF6Cl1zQcRUDSro=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1ODzXwzDWo8OZL7LNpumpXEK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Lagune schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:30:
[...]

ik gebruik altijd courses dan werkt turn based navigation wel, die connectIQ app is rubbish

synct automatisch

[Afbeelding]
Ik ben nog niet heel thuis in het ecosysteem van Garmin, maar wat bedoel je met courses? Waar maak je je routes dan in, en hoe zet je ze op je watch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Steeffoon schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:01:
[...]

Ik ben nog niet heel thuis in het ecosysteem van Garmin, maar wat bedoel je met courses? Waar maak je je routes dan in, en hoe zet je ze op je watch?
Een course is een route die je kunt lopen of fietsen. Bij horloges die maps ondersteunen gebeurt dat met een kaart. Als maps niet worden ondersteund, dan wordt vaak een breadcrumb trail weergegeven.

Maken kan op verschillende manieren. Ik maak ze meestal op Strava en deze syncen automatisch naar mijn Garmin account. Via Garmin Connect kan ik dan aangeven dat ze naar mijn horloge gestuurd moeten worden. Dat gebeurt dan bij de eerstvolgende sync. Andere opties om courses aan te maken zijnop Garmin Connect zelf, Garmin Explore, Komoot, etc.. Je kunt ook gpx files importeren uit allerlei andere applicaties of websites.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:41

Lagune

Its time for warp

Steeffoon schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:01:
[...]

je maakt een route aan in komoot (die komt dan bij planned te staan) die synct dan naar courses op garmin Connect, soms moet je die course in de Garmin app nog even naar je horloge sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 11:53

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Lagune schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:18:
[...]

je maakt een route aan in komoot (die komt dan bij planned te staan) die synct dan naar courses op garmin Connect, soms moet je die course in de Garmin app nog even naar je horloge sturen
Met de komoot widget kun je em ook op je toestel ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 20:58

Flipm0de

geen

Heb nu de forerunner 255 en de Garmin vivoactive 5. Eentje gaat marktplaats op. Kom de 255 voor een mooie deal krijgen, 244e. De Garmin was 299e.

De Garmin heeft een mooi amoledscherm (wat soms ook irritant is want raise to wake werkt niet altijd lekker).De 255 wat meer hardloop statistieken en is wat groter. Kan ook meer instellen qua hardslagzones (dat is hoe ik train) maar met een rekensom kan dat ook op de vivo5.

Snap alleen niet hoe de oudere 255 overal nog steeds zo duur is? Meer dan de vivo5 zelfs. Mis ik iets wat dit horloge zo bijzonder maakt? Heb een beetje fomo als ik straks de 255 verkoop en dan blijkt dat ik iets gemist heb 😀.

[ Voor 5% gewijzigd door Flipm0de op 21-10-2023 18:50 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-05 15:31
Hoop dat iemand me uit de keuzestress kan helpen... I narrowed it down to Venu 3(S) en FR265(S).

Ik hardloop 2x per week (4km), racket sport 1x per week (squash) en dan 1 a 2x sportschool. Ik beschouw mezelf echt n casual en beweeg eigenlijk alleen om me gezond te houden (en voor de lol) maar geen ambities voor marathon etc. Verder hiken op vakanties en routes bewandelen.

Toch spreekt de 265 me meer aan vanwege de bredere hoeveelheid opties... Maar Venu 3 weer eigenlijk meer voor z'n "algemeenheid" (Forerunners zijn voor hardlopers bla bla). Is er iets wat me een van de twee kanten op duwt?

Buiten dat om kan de prijs me hooguit een kant op duwen, afhankelijk wat Black Friday doet.

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFSchets
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-05 23:42
Tweaklie schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 23:11:
Hoop dat iemand me uit de keuzestress kan helpen... I narrowed it down to Venu 3(S) en FR265(S).

Ik hardloop 2x per week (4km), racket sport 1x per week (squash) en dan 1 a 2x sportschool. Ik beschouw mezelf echt n casual en beweeg eigenlijk alleen om me gezond te houden (en voor de lol) maar geen ambities voor marathon etc. Verder hiken op vakanties en routes bewandelen.

Toch spreekt de 265 me meer aan vanwege de bredere hoeveelheid opties... Maar Venu 3 weer eigenlijk meer voor z'n "algemeenheid" (Forerunners zijn voor hardlopers bla bla). Is er iets wat me een van de twee kanten op duwt?

Buiten dat om kan de prijs me hooguit een kant op duwen, afhankelijk wat Black Friday doet.

Alvast dank.
Je hebt het over hiken op vakanties en routes bewandelen. Ik weet niet of je je horloge wil gebruiken voor het 'inladen' van de routes maar de Venu heeft volgens mij geen ondersteuning voor (kruimelspoor) navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 15:48
Hi,

Ik weet niet of dit het juiste topic is om de vraag te stellen, maar wie weet heeft iemand van jullie toch een idee. Mijn vader heeft gezondheidsproblemen (oa longfibrose) en woont alleen. De laatste weken zijn de problemen wat erger geworden, en is hij ook eventjes in het ziekenhuis beland. Ik ben daarom op zoek naar horloge die zou detecteren wanneer hij bijvoorbeeld valt (en dan automatisch iemand verwittigd), en waarmee hij zelf ook een noodoproep zou kunnen starten.
Zelf gebruik ik een forerunner 645 (en een Edge 840), en weet dus dat garmin toestellen valdetectie hebben, en in zo'n geval automatisch via de gsm een sms sturen met de locatie. Ik las op dcrainmaker dat de Venu 3 bovendien ook een microfoon en luidspreker heeft, waarmee je kan telefoneren indien je gsm dicht genoeg in het bereik is (dat zou volgens mij normaal wel het geval moeten zijn). Wat ik echter niet weet is of je bij de recentere horloges de valdetectie altijd actief kan hebben, want volgens mij is dat bij mijn 645 niet mogelijk.
Weet iemand dit? Of kent iemand betere alternatieven hiervoor? Mijn vader gebruikt een iphone, dus een apple watch is ook een optie (maar ik ken de features daarvan niet). Wat mij bij dit toestel wel stoort is het feit dat je die bijna dagelijks moet opladen, ik vermoed dat mijn vader die daardoor niet lang zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 10:13

charrel

Cortisol4life..

Ik zou niet vertrouwen op de valdetectie zelf, afdaling met de mtb onderuit met 35km/u en het horloge deed niks, paar dagen later tijdens in interval training met hardlopen stopte ik plotseling en toen ging ie alarm slaan terwijl ik alleen stond uit te hijgen. Alarm slaan op het horloge kan uiteraard wel en dan zou de venu het voordeel hebben met een luidspreker en microfoon ingebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:27

Roozzz

Plus ultra

schoene schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:32:
Hi,

Ik weet niet of dit het juiste topic is om de vraag te stellen, maar wie weet heeft iemand van jullie toch een idee. Mijn vader heeft gezondheidsproblemen (oa longfibrose) en woont alleen. De laatste weken zijn de problemen wat erger geworden, en is hij ook eventjes in het ziekenhuis beland. Ik ben daarom op zoek naar horloge die zou detecteren wanneer hij bijvoorbeeld valt (en dan automatisch iemand verwittigd), en waarmee hij zelf ook een noodoproep zou kunnen starten.
Zelf gebruik ik een forerunner 645 (en een Edge 840), en weet dus dat garmin toestellen valdetectie hebben, en in zo'n geval automatisch via de gsm een sms sturen met de locatie. Ik las op dcrainmaker dat de Venu 3 bovendien ook een microfoon en luidspreker heeft, waarmee je kan telefoneren indien je gsm dicht genoeg in het bereik is (dat zou volgens mij normaal wel het geval moeten zijn). Wat ik echter niet weet is of je bij de recentere horloges de valdetectie altijd actief kan hebben, want volgens mij is dat bij mijn 645 niet mogelijk.
Weet iemand dit? Of kent iemand betere alternatieven hiervoor? Mijn vader gebruikt een iphone, dus een apple watch is ook een optie (maar ik ken de features daarvan niet). Wat mij bij dit toestel wel stoort is het feit dat je die bijna dagelijks moet opladen, ik vermoed dat mijn vader die daardoor niet lang zou gebruiken.
Zo ver ik weet werkt valdetectie alleen tijdens een activiteit. En geeft de nodige false positives & negatives. Niet bruikbaar dus in deze casus.

Ik zou het zoeken in een andere hoek en kijken naar een dedicated systeem, zoals: https://nl-alarmering.nl/

Er zijn diverse aanbieders, met net andere kenmerken.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:52
Roozzz schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:48:
[...]

Zo ver ik weet werkt valdetectie alleen tijdens een activiteit. En geeft de nodige false positives & negatives. Niet bruikbaar dus in deze casus.

Ik zou het zoeken in een andere hoek en kijken naar een dedicated systeem, zoals: https://nl-alarmering.nl/

Er zijn diverse aanbieders, met net andere kenmerken.
precies dit, zou vooral kijken naar aanbieders die hier al iets voor op de markt hebben. Misschien wordt het ook nog eens door de verzekering gedekt.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:27
schoene schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:32:
Mijn vader gebruikt een iphone, dus een apple watch is ook een optie (maar ik ken de features daarvan niet). Wat mij bij dit toestel wel stoort is het feit dat je die bijna dagelijks moet opladen, ik vermoed dat mijn vader die daardoor niet lang zou gebruiken.
Draagt je vader nu al een horloge? En doet hij die af? Wat voor bandje heeft die en bestaat hetzelfde idee voor het nieuwe horloge?

Ik zou dus wel een Apple Watch bekijken zoals de Ultra, die heeft ingebouwde sos functie, en integreert perfect, plus de Ultra kan enkele dagen mee op de accu. Je zou zelfs de LTE versie kunnen overwegen dat het zonder telefoon in de buurt ook nog werkt.

En opladen moet zowiezo gebeuren. Of het eens per week is of per 3 dagen maakt dan ook niet veel meer uit. Zijn telefoon laad hij ook regelmatig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweaklie schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 23:11:

Alvast dank.
Welke extra opties van de 265 spreken je dan aan? Zonder dat te weten is het moeilijk advies te geven. De Venu heeft overigens weer andere ‘meer’ opties zoals Sleep Coach en een betere hartslagsensor. Verder ziet de FR er sportief uit en de Venu klassieker, wat sommigen die het horloge de hele dag dragen ook belangrijk vinden. De FR is via ING 150€ goedkoper (354€).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 15:48
Merci allemaal voor de antwoorden. Ik ga het inderdaad waarschijnlijk beter zoeken bij de gespecialiseerde aanbieders, ik zoek daar wat verder (overigens heb ik wel goeie ervaring met de crash detectie, maar blijkbaar kan je er dus onvoldoende op vertrouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-05 15:31
XeNeRgY schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:31:
[...]

Welke extra opties van de 265 spreken je dan aan? Zonder dat te weten is het moeilijk advies te geven. De Venu heeft overigens weer andere ‘meer’ opties zoals Sleep Coach en een betere hartslagsensor. Verder ziet de FR er sportief uit en de Venu klassieker, wat sommigen die het horloge de hele dag dragen ook belangrijk vinden. De FR is via ING 150€ goedkoper (354€).
Mij is verteld dat de 265 een hoop meer activities ondersteunt en dus veelzijdiger is als het gaat om het sport aspect. Ook de navi optie (breadcrumb) die ik hierboven las is eigenlijk ook best handig. Ik loop altijd hetzelfde rondje omdat ik dat ken... Ik onderzoek niet zo snel nieuwe rondjes.

Ik zit niet bij ING... Heb ik er dan nog baat bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweaklie schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:53:
[...]

Mij is verteld dat de 265 een hoop meer activities ondersteunt en dus veelzijdiger is als het gaat om het sport aspect. Ook de navi optie (breadcrumb) die ik hierboven las is eigenlijk ook best handig. Ik loop altijd hetzelfde rondje omdat ik dat ken... Ik onderzoek niet zo snel nieuwe rondjes.

Ik zit niet bij ING... Heb ik er dan nog baat bij?
De Venu ondersteunt in elk geval tennis en padel. Squash zie ik niet direct staan. Maar de meeste activities zijn een wassen neus. Ze meten namelijk allemaal hetzelfde: tijdsduur en hartslag en calorieën. Zo is padel hetzelfde als yoga. Strength is dan bijvoorbeeld wel specifiek omdat je reps en sets kan tellen en een schema kan maken. Ondersteunen beide horloges.

Breadcrumb navigatie kan handig zijn als je het gebruikt. Mijn verwachting is dat dit op 1 hand te tellen is per jaar, daar zou ik mijn keuze niet op baseren. Zeker als je niet echt lange afstanden loopt kun je niet snel verdwalen.

Een familielid of kennis met ING kan je wellicht helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Flipm0de schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:49:
Heb nu de forerunner 255 en de Garmin vivoactive 5. Eentje gaat marktplaats op. Kom de 255 voor een mooie deal krijgen, 244e. De Garmin was 299e.

De Garmin heeft een mooi amoledscherm (wat soms ook irritant is want raise to wake werkt niet altijd lekker).De 255 wat meer hardloop statistieken en is wat groter. Kan ook meer instellen qua hardslagzones (dat is hoe ik train) maar met een rekensom kan dat ook op de vivo5.

Snap alleen niet hoe de oudere 255 overal nog steeds zo duur is? Meer dan de vivo5 zelfs. Mis ik iets wat dit horloge zo bijzonder maakt? Heb een beetje fomo als ik straks de 255 verkoop en dan blijkt dat ik iets gemist heb 😀.
De Forerunner is ook een Garmin. ;) De 255 is specifiek een sporthorloge met meer uitgebreide sport gerelateerde features en extra sensoren als een thermometer en een hoogtemeter. De Forerunner heeft ook meer knoppen voor betere bediening tijdens het sporten. De Vivoactie 5 is wat simpeler en gericht op algemene fitness en gezondheid. Je betaald dus voor de extra's. De basis is bij allebei prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Lagune schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:18:
[...]

Aha, dat doe ik als het goed is ook inderdaad, maar blijkbaar gaat er daar toch iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:49
Ik heb tijdens een alpinetocht/rotsklim mijn 945 tegen een rots getikt met als gevolg een barst in het glas. Beetje jammer, maar het maakt het wel iets makkelijker om mijzelf nu na 4 jaar 945 weer een cadeautje te geven. Ik twijfel nu over de volgende opties:

965: De meest logische 'opvolger' van mijn huidige horloge. Qua feature-set zal deze weer min of meer gelijk lopen met de Fenix 7 en de Epix Pro (2) denk ik, en qua scherm (amoled) schijnt 'ie zelf nog iets beter te zijn dan de Epix Pro 2. Verder is de user interface nieuw, iets wat die andere genoemde modellen (nog) niet hebben. Tot slot: dit is ook het lichtste model en hoewel ik eigenlijk nooit mensen hoor klagen over de Fenix e.d. zal het tijdens het sporten wellicht het fijnste 'dragen'. Bijkomend voordeel is dat 'ie voor 454 euro* in huis is. Erg scherpe prijs denk ik.

Epix Pro 2e generatie Dit zou dan de 'luxe' optie zijn. Net even wat chiquer afgewerkt en sapphire Glass. Misschien wel handig gezien mijn track record met de vorige ;) .. Maar wel fors duurder (goedkoopste 729 euro*, voor de 42 of 47mm variant). Verder heb ik mij nog niet écht verdiept in wat dit horloge qua features extra biedt tov de 965. Ik verwacht eigenlijk weinig.

Tot slot; de Fenix 7 pro. Dit is voor zover ik begrijp exact hetzelfde horloge als de epix pro 2, maar dan zonder amoled-scherm. Dus iets langere batterijduur. Goedkoopste 629 euro.*

Qua scherm: zo'n Amoled scherm is natuurlijk erg fraai. Maar heeft ook nadelen: het horloge kan niet op een fietshouder gezet tijdens het racefietsen, want het amoled-scherm gaat zelfs in "always on" modus automatisch in 'sleep' modus als ze langer dan een minuutje niet om de pols zitten. Volgens Garmin om 'inbranden te voorkomen', iets wat tijdens een activiteit natuurlijk kul is maar c'est la vie. Hoe dan ook, als ik voor de 965 of e Epix ga zal ik er dus nog een fietscomputer bij moeten kopen, terwijl ik die normaliter eigenlijk niet mis. Verder zal de batterij wat sneller leeg gaan?

*Via de hier welbekende puntenwinkel ;)

Iemand hier nog interessante inzichten m.b.t. het bovenstaande? En weet iemand een website waar alle features naast elkaar gezet kunnen worden? Ik zie dat DC Rainmaker de 965 nog niet heeft toegevoegd aan de 'comparison tool' :(

[ Voor 8% gewijzigd door Valorian op 22-10-2023 17:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
965+fiets computer = prijs Fenix/Epix. Weet niet hoe belangrijk je de looks voor overdag dragen vindt, dat zou mij meer naar Fenix of Epix trekken.

Ik heb het gevoel dat de Epix en Fenix langer ondersteund blijven dan de Forerunners. Zo kreeg de F6 bijvoorbeeld HRV en de 945 niet meer.

Misschien ook kijken naar stevigheid als je klimt.

Kosten: 965
Looks: Fenix/Epix
Ondersteuning: Fenix/Epix
Stevigheid: Fenix/Epix Sapphire

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Afgezien van gewicht zou ik voor de Fenix 7 Pro gaan. Die ziet er goed uit en je hoeft geen rekening te houden met een extra apparaat als je gaat fietsen.

Alternatief: Een 955(+screen protector?) is maar iets duurder dan de 965(via ING). De 955 heeft het voordeel van een laag gewicht en een MIPS scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Valorian Hoe kom je er bij dat het scherm van een Epix in sleep modus (uit) gaat als je ‘m niet draagt? In AOD mode dimmed het scherm na een aantal seconden, maar helemaal uit gaat het niet als er een activiteit gestart is
https://forums.garmin.com...ing-maps-on-bike-activity

[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 22-10-2023 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:16
@Valorian waar gebruikte je de 945 het meeste voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
PatrickC schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:26:
@Valorian Hoe kom je er bij dat het scherm van een Epix in sleep modus (uit) gaat als je ‘m niet draagt? In AOD mode dimmed het scherm na een aantal seconden, maar helemaal uit gaat het niet als er een activiteit gestart is
https://forums.garmin.com...ing-maps-on-bike-activity
Ah, misschien staat het er niet goed, maar DC Rainmaker zegt hier :

Note that with the Epix series (or any AMOLED watch from any company), if cycling with it, you’ll really need to be leaving it on your wrist. Sure, you can put it on your handlebars – and I’ve done that – but the display will automatically turn off when not on-wrist (even with always-on mode). On bumpier roads, it’ll actually stay on most of the time, but if you’re on beautiful smooth pavement, it’ll turn off to save battery and the display. Garmin says this is required to prevent a burn-in situation going wrong if left for many hours untouched. Though, I suspect if you’re a cyclist doing multi-hour workouts frequently, you’re probably going to have a dedicated bike computer.

In jouw forum-link wordt gesproken over "dimmed" ipv "off", maar ook dat het betekent dat je het scherm eigenlijk niet meer kan lezen, en dat het voor de fiets dus niet (echt) bruikbaar is. Dat is wel jammer. Maar op zich overkomelijk (voor de fiets gebruik ik hem puur voor de route-navigatie, en voor weinig kan ik natuurlijk altijd ergens een 2e hands fietscomputer fixen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
RR46 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:59:
@Valorian waar gebruikte je de 945 het meeste voor?
Volgorde van gebruik:
- Hardlopen (zowel duurloop als intervaltrainingen)
- Racefietsen
- Alpine tochten. Dat is niet vaak want alleen op vakanties. Maar batterijduur is daar wel een must.
- Skieën (1 week per jaar)

Verder als 'daily watch'. Met klimmen in de hal draag ik hem overigens niet. En met sportklimmen buiten (technisch klimmen, enkele pitches) ook niet. Alleen met eventuele klimstukken tijdens een alpinetocht. Dus voor die paar weken per jaar zou ik als het alleen om 'robuustheid' gaat ook een protector of een robuuste case kunnen kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Valorian op 22-10-2023 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
XeNeRgY schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:07:
965+fiets computer = prijs Fenix/Epix. Weet niet hoe belangrijk je de looks voor overdag dragen vindt, dat zou mij meer naar Fenix of Epix trekken.

Ik heb het gevoel dat de Epix en Fenix langer ondersteund blijven dan de Forerunners. Zo kreeg de F6 bijvoorbeeld HRV en de 945 niet meer.

Misschien ook kijken naar stevigheid als je klimt.

Kosten: 965
Looks: Fenix/Epix
Ondersteuning: Fenix/Epix
Stevigheid: Fenix/Epix Sapphire
Thanks. Dit vat het goed samen denk ik :) .. Heb nog even e.e.a. naast elkaar gezet en zie dat qua feature-set de drie modellen inwisselbaar zijn. Verder weet ik dat ik na de aanschaf van de 945 (toen 500 euro) op den duur wel spijt kreeg dat ik niet nét iets meer had betaald voor de Fenix 6 pro. Omdat je er toch snel 3-5 jaar mee doet en die 100-200 euro meerprijs over die tijd dan wel meevallen. Vanuit die rationale zou ik nu beter de F7pro of de Epix kunnen nemen. Jouw visie op 'ondersteuning' helpt mij naar die richting, al is het geen deal-breker voor de 965 (zo lang het horloge qua werking maar ondersteunt wordt (volgens mij zeer lang) vind ik het niet zo'n ramp als nieuwe features er niet meer op uitgerold worden.

PS: Goedkoopste is voor mij overigens om gewoon niets te kopen en met een barst te leven. Of het glas te laten vervangen (doet Garmin dat?).

[ Voor 5% gewijzigd door Valorian op 22-10-2023 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Valorian Ik heb het net even geprobeerd en heb AOD aangezet tijdens een activiteit. Ik heb het horloge van mijn pols afgehaald en los,op de tafel gelegd en toen de activiteit fietsen gestart. Na enkele seconden dimmed het scherm, maar het blijft wel gewoon aan. Het horloge gaat alleen uit indien AOD aan staat, als je geen activiteit gestart hebt, Volgens mij heeft Garmin dit aangepast na release en de test van DCR was nog op een firmware waar het scherm van het horloge tijdens een activiteit wel uit ging als je het horloge niet droeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Valorian schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:37:
PS: Goedkoopste is voor mij overigens om gewoon niets te kopen en met een barst te leven. Of het glas te laten vervangen (doet Garmin dat?).
Neem sowieso even contact op met Garmin. Soms geven ze zelfs uit coulantie je een nieuwer model of in ieder geval een serieuze korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 13:26
Ik heb sinds een paar weken wat sync issues met m'n F6X richting Garmin Connect. Connect laat de activities gewoon niet meer zien als ik mn horloge sync.
Zodra ik 'm aan de pc hang met Garmin Express gaat het direct goed en worden alle activiteiten goed gesynct.

Heb alles al een reboot gegeven en de Connect app opnieuw geïnstalleerd, maar het issue blijft. Ik heb een Android telefoon. Iemand een idee of dit wel eens gehad?

Volgende stap lijkt me de F6X resetten, maar daar heb ik eigenlijk weinig zin in.

Edit: Bluetooth reset gedaan en opnieuw gepaired en heeft ook niet geholpen helaas.

Alles synct netjes (stappen, slaap, HR, etc) behalve activiteiten :(

[ Voor 13% gewijzigd door spokje op 22-10-2023 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
PatrickC schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:39:
@Valorian Ik heb het net even geprobeerd en heb AOD aangezet tijdens een activiteit. Ik heb het horloge van mijn pols afgehaald en los,op de tafel gelegd en toen de activiteit fietsen gestart. Na enkele seconden dimmed het scherm, maar het blijft wel gewoon aan. Het horloge gaat alleen uit indien AOD aan staat, als je geen activiteit gestart hebt, Volgens mij heeft Garmin dit aangepast na release en de test van DCR was nog op een firmware waar het scherm van het horloge tijdens een activiteit wel uit ging als je het horloge niet droeg.
Thanks voor het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
foute topic :+

[ Voor 105% gewijzigd door PatrickC op 22-10-2023 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Hebben jullie wel eens een sync opgezet tussen Garmin en je google calendar? Je kunt wel een ICS importeren in Google maar dat synct dan slechts éénmalig en ook maar één keer per dag of zo.
Terwijl ik bijvoorbeeld wanneer ik een trainingplan heb graag wat schuif met loopjes wanneer het mij uit komt en dan moeten die wijzigingen wel doorgevoerd worden in de agenda die ik dan ook weer kan delen met mijn vriendin.
Ik begin onderhand maar te denken aan iets knutselen in HomeAssistant of hebben jullie nog betere tips. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Handige nieuwe feature van Strava icm Garmin horloges en fietscomputers die Up-Ahead ondersteunen.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Garmin Up-Ahead + Strava Custom Waypoints // Better Navigation and Routes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:16:
Hebben jullie wel eens een sync opgezet tussen Garmin en je google calendar? Je kunt wel een ICS importeren in Google maar dat synct dan slechts éénmalig en ook maar één keer per dag of zo.
Terwijl ik bijvoorbeeld wanneer ik een trainingplan heb graag wat schuif met loopjes wanneer het mij uit komt en dan moeten die wijzigingen wel doorgevoerd worden in de agenda die ik dan ook weer kan delen met mijn vriendin.
Ik begin onderhand maar te denken aan iets knutselen in HomeAssistant of hebben jullie nog betere tips. :P
Misschien heb je hier wat aan?
https://static.garmincdn.com/en_US/help/a50/sync_google.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Dat is hit 1 uit Google, die had ik ook wel gevonden. Ziet er wat te obscuur uit om zo eens te proberen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand toevallig een Venu 2 in combinatie met Runalyze? Waar ik benieuwd naar ben is of je bij je workout in Runalyze waarden ziet bij 'Training Effect'?

Ik mocht gisteren een Vivoactive 5 lenen van een goede kennis om eens te testen met Crossfit. De V5 heeft geen TE zoals bekend. Maar toen ik in Runalyze keek zag ik een Aerobe en Anaerobe waarde die beiden aardig lijken te kloppen vergeleken met mijn Fenix 7. Het lijkt er dus op dat TE gewoon beschikbaar is via de FIT file op de V5 (en de Venu 3 dan ook denk ik) alleen niet zichtbaar binnen het Garmin ecosysteem.

Helaas kan ik het niet nog een keer testen want ik moest het horloge dezelfde dag terugbrengen :)

Overigens is mijn indruk van de Vivoactive 5 erg goed in relatie tot de prijs. De basis qua features is heel erg compleet (nu ook HRV en Sleep Coach) en op training gebied is er natuurlijk een groot verschil met de FR/Fenix/Epix maar door toevoeging van VO2max - hersteltijd - workout benefit (herstel - tempo - conditie - Vo2max etc. en dan wordt aangegeven of het behouden of verbeterd is) heb je eigenlijk net wat meer inzicht.

Enige minpunt vind ik dat het horloge weinig stoer oogt. Dat komt door de vorm, grootte, het iele bandje en de versiering op de bezel (wat de Venu 3 nog meer heeft). Ik zou dit horloge in elk geval aan iedereen aanraden die een Amoled horloge tot 300 euro wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
@PatrickC uiteindelijk heb ik een script gevonden voor de Google scripts die je kunt installeren in je eigen account en die periodiek de ICS naar je eigen agenda trekt. Daardoor heb ik nu mijn trainingskalender keurig als Google agenda in mijn lijstje en kan die ook met mijn vriendin delen.
Beetje jammer dat je zo'n omweg nodig hebt, maar ja, Google hè? ;)

https://github.com/derekantrican/GAS-ICS-Sync

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:33
Long shot maar kan ik vandaag reeds zien welke Garmin Daily Suggestion mij morgen zal voorstellen?

Lang verhaal kort: ik sta op loopdagen tegen 6u op om voor het werk reeds mijn training achter de rug te hebben maar zou wel leuk zijn mocht ik nu reeds weten of het 1u lopen is of bv 30min. Dan kan ik wat langer in bed blijven liggen… :)

Ik zou denken dat dit niet lukt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Stancke schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:04:
Long shot maar kan ik vandaag reeds zien welke Garmin Daily Suggestion mij morgen zal voorstellen?

Lang verhaal kort: ik sta op loopdagen tegen 6u op om voor het werk reeds mijn training achter de rug te hebben maar zou wel leuk zijn mocht ik nu reeds weten of het 1u lopen is of bv 30min. Dan kan ik wat langer in bed blijven liggen… :)

Ja dat kan wel, volgens mij kan je dit zien als je de activiteit start en dan zoekt naar de dagelijkse suggesties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Niet online
Stancke schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:04:

Run activiteit starten, opties, training, workouts, daily suggestions. Daar zie ik een schema voor een week.

Of naar activiteiten, workouts, run, daily suggestions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Megupe schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:27:
[...]

Ja dat kan wel, volgens mij kan je dit zien als je de activiteit start en dan zoekt naar de dagelijkse suggesties.
Ik kan enkel de suggestie van vandaag oproepen (Fenix 6 Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Stancke schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:30:
[...]

Ik kan enkel de suggestie van vandaag oproepen (Fenix 6 Pro).
Wellicht is dat het.
Ik heb een epix 2 en dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof (heb de F6 en 7 gehad) dat dit alleen vanaf de F7 kan. Maar ben niet 100% zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:27

Roozzz

Plus ultra

Een F6 kan dit nog niet. Die geeft alleen de suggestie van vandaag.

Kortom, tijd voor een nieuw hardloophorloge :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-05 13:22
BigWillem89 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:29:
[...]

Run activiteit starten, opties, training, workouts, daily suggestions. Daar zie ik een schema voor een week.

Leuk, werkt ook zo op m'n 955. Maar die suggesties worden ook nog beinvloed door bijvoorbeeld slaap en andere activiteiten toch? Dus nu staat er morgen Tempo, maar als ik nu vandaag hard train of slecht slaap, neem ik aan dat het wel verandert? Voor vandaag staat er trouwens Sprint en morgen Tempo, das ook wel bijzonder (zelf loop ik maar 1 of 2 keer per week en nooit 2 dagen op rij dus nooit tegenaan gelopen in de praktijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:26
jap85 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:49:
[...]

Leuk, werkt ook zo op m'n 955. Maar die suggesties worden ook nog beinvloed door bijvoorbeeld slaap en andere activiteiten toch? Dus nu staat er morgen Tempo, maar als ik nu vandaag hard train of slecht slaap, neem ik aan dat het wel verandert? Voor vandaag staat er trouwens Sprint en morgen Tempo, das ook wel bijzonder (zelf loop ik maar 1 of 2 keer per week en nooit 2 dagen op rij dus nooit tegenaan gelopen in de praktijk).
Klopt, hij past zich aan :) Je kunt ook zien in de Connect App waar je meer op zou kunnen trainen onder 'Trainingstatus' > 'Last' en dan zie je Anaerobisch, hoog aerob en laag aeroob met een optimaal bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:36
vinom schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Klopt, hij past zich aan :) Je kunt ook zien in de Connect App waar je meer op zou kunnen trainen onder 'Trainingstatus' > 'Last' en dan zie je Anaerobisch, hoog aerob en laag aeroob met een optimaal bereik.
Jammer is wel dat hij hier niks mee doet. Hij blijft altijd suggesties geven, je moet zelf in de gaten houden of je jezelf niet aan het overbelasten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Asprine schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Jammer is wel dat hij hier niks mee doet. Hij blijft altijd suggesties geven, je moet zelf in de gaten houden of je jezelf niet aan het overbelasten bent.
Als ik merkte dat ik aan het overbelasten zou geraken of als een oefening te snel weer voorbij kwam zocht ik een passendere oefening uit of skipte ik de dag.
Dat laat ik aan het gevoel van mijn lichaam afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

[...]Run activiteit starten, opties, training, workouts, daily suggestions. Daar zie ik een schema voor een week.
Je bent er blij mee?
Imho is het toch een ad hoc aanpak, er is bij zulke smart watches blijkbaar geen lange termijn visie, waarbij je dan de training uiteraard dan ook aanpast waar dat nodig is agv oa slaaptekort, te zware werkdag en/of te zware training?

Heb je al ervaring met zo'n lange termijn schema? Of laat je je verrassen door een programma die dit genereert op hopelijk correcte data en daarmee een hopelijk een correcte interpretatie uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 09:32
Roozzz schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:56:

Het hele idee van daily suggestions is dat je horloge per dag bepaalt wat op dat moment de beste training voor je is. Volgens mij heeft het dan dus niet zo veel zin om verder vooruit te kijken. Als je bv de volgende nacht slecht slaapt krijg je de dag er na een andere training voorgeschoteld dan je wellicht eerder gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Niet online
route99 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:48:
[...]
Je bent er blij mee?
Imho is het toch een ad hoc aanpak, er is bij zulke smart watches blijkbaar geen lange termijn visie, waarbij je dan de training uiteraard dan ook aanpast waar dat nodig is agv oa slaaptekort, te zware werkdag en/of te zware training?

Heb je al ervaring met zo'n lange termijn schema? Of laat je je verrassen door een programma die dit genereert op hopelijk correcte data en daarmee een hopelijk een correcte interpretatie uitvoert?
Ik gebruik het zelf niet, maar deelde gewoon waar dit gevonden kon worden. ;-)
Ook de daily suggestion op de dag zelf gebruik ik niet, ik ben net klaar met een 5k coach programme en die daily suggestions die nu aangegeven worden zijn echt te pittig. Misschien zijn die suggesties wat meer geschikt voor ervaren lopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:00
Asprine schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Ik heb echt wel dagen gehad dat m’n horloge aanraadde om rustig aan/niks te doen. Had dan vaak te maken met bepaalde consumpties de dag ervoor, maar hij houdt wel rekening met rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik vind de daily suggestions ook maar lastig. Vandaag krijg ik de suggestie om 34 minuten lang tempo 5:55/km te lopen. Maar heel eerlijk vind ik het lastig en saai om zo langzaam te rennen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zijn er mensen met een Garmin 955 en een Macbook Air M2 (of andere Mac)? Het lukt mij niet om hem zichtbaar te laten worden op de Mac. Nu moet ik muziek op een ssd kopiëren, die aansluiten op een oude linux laptop. Daar horloge ook inpluggen en dan kopiëren. Moet makkelijker kunnen, denk ik?
Garmin Express loopt trouwens ook vaak vast. Nu lukte het vanmiddag wel weer om hem te synchroniseren, maar zichtbaar worden bij Filefinder op de Mac doet ie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:06
Waarschijnlijk gebruikt de FR955 het MTP protocol. Dat ondersteunt Apple niet in de Finder.
Met het programma Android File Transfer op je Mac zou het dan wel moeten lukken, daar zit wel MTP ondersteuning in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hathi schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:51:
Waarschijnlijk gebruikt de FR955 het MTP protocol. Dat ondersteunt Apple niet in de Finder.
Met het programma Android File Transfer op je Mac zou het dan wel moeten lukken, daar zit wel MTP ondersteuning in.
Thnx. Hij doet het! Fijnz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:36
XWB schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:48:
Ik vind de daily suggestions ook maar lastig. Vandaag krijg ik de suggestie om 34 minuten lang tempo 5:55/km te lopen. Maar heel eerlijk vind ik het lastig en saai om zo langzaam te rennen.
Trainen in lagere zones is saai misschien maar niet minder belangrijk. Hoop online over te vinden als je zoekt naar zone 2 of zone 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
Roozzz schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:56:

Ik was het al aan het denken 8)

Deze morgen 5u45 wekker, klaarmaken om te lopen en de Garmin Daily Suggestion was slechts 27min lopen. Daar sta ik dan om 6u al buiten :+

Mijn vrouw is dan wel weer tevreden want ik doe dan ondertussen mijn huishoudelijke taakjes tot ik moet vertrekken om te gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

route99 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:48:
[...]
Je bent er blij mee?

Als er een wedstrijd met een tijds- of afstandsdoel in je races staat ingepland komt er in je daily suggestions een schema dat wel ook snelheid laat trainen en tapert e.d. en afhankelijk is van hoe je training van "vandaag" gisteren ging en hoe je slaap/herstel/stressniveau is. En je kan altijd kiezen om iets anders te doen dan het horloge voorstelt.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-05 19:49
Megupe schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:46:
[...]

Wellicht is dat het.
Ik heb een epix 2 en dan werkt het wel.
Werkt op mijn Fenix7 ook als je in de activiteit (bv hardlopen) => training => workputbibliotheek => dagelijkse suggesties
Hier zie je een weekoverzicht van de suggesties voor die activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:19
[...]

Bedankt voor de tip, ook al werkte het niet direct.
Blijkbaar moet het run-item (in je kalender) waarvoor je wil trainen als primair item staan.
En aangezien ik ook nog een BRM200 fiets-event in de agenda staan heb kreeg ik alleen die te zien.
Wat eigenlijk beetje dom is, want 965 had de keuze kunnen geven, of nog beter .. ah, hardlopen, dan de HM-workout van de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:37

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Interessante nieuwe beta versie voor Fenix 7/EPIX

https://www.dcrainmaker.c...cluding-nap-tracking.html

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
grappige features.
Ik hoop dat ze de autolap notificatie (audio) aanpakken ipv "autolap 1 km", maar dat lijkt niet bij zijn lijstje fixes te staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Voor wie interesse heeft, sinds gisteren zijn de Garmin Venu 3 en 3S (€354 + 4000 punten) verkrijgbaar in de ING rentepunten winkel :)

[ Voor 33% gewijzigd door Eftalou op 26-10-2023 10:39 ]

"There's no place like 127.0.0.1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:39
Eftalou schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:39:
Voor wie interesse heeft, sinds gisteren zijn de Garmin Venu 3 en 3S (€354 + 4000 punten) verkrijgbaar in de ING rentepunten winkel :)
Lekkere timing voor mij, maandag nog een bestelling geplaatst voor een Epix 2 42 via de IING shop (normaal 499 tegenover 729 voor de Epix die elders over 1000 euro aangeboden wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eftalou schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:39:
Ik vind de 965 dan toch wel een betere keuze voor 'maar' 100 euro meer. Zeker door de titanium band is die ook best netjes/zakelijk en dan heb je toch echt wel een shitload aan extra features. Met de nieuwe beta voor de F7/EPIX verwacht ik dat de 965 deze features ook krijgt en is het redelijk gelijk met de Venu 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben blij met mijn Fenix 7. Vind zaken als body battery een leuke toevoeging. Echter heb ik niet het idee dat deze mij een beetje snapt.

Ik ben een goede slaper en de meeste dagen begin ik de dag met een score tussen de 90 en 100. Ook elke dag meld het horloge dat ik de dag "fairly low" eindig. Meestal rond of onder de 20. Het maakt niet zoveel uit of ik een rustige of drukke dag heb of niet, of ik gesport heb of niet (al haal ik wel meestal de 10.000 stappen). Stresslevels zijn ook altijd laag. Ook niet dat ik uitgeput ben aan het einde van de dag. Is dit normaal om rond dat getal te eindigen of snapt mijn horloge mij niet?

(ik weet dat ik alle metrics met een korreltje zout mag nemen bij een consumenten horloge, maar toch :-)

edit:
BigWillem89 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:21:
[...]

Ik heb hier hetzelfde. Ik krijg de meldingen ook niet. Maar als ik een run activiteit start - opties - training - workout- daily suggestions , daar zie ik ze wel staan.

Voor mij niet erg. Ik heb net een eerste 5k schema afgerond en die daily suggestions die ik nu krijg zijn veel te ambitieus. Gok dat die meer van nut zijn oor de ervaren lopers.
Bij mij dus totaal niet, 90 procent is basis loopjes van 30 minuten. Wordt body battery meegenomen in suffesties? Weet iemand dit, want denkt mijn horloge echt dat ik 80 ben :-)

[ Voor 30% gewijzigd door [Roland] op 26-10-2023 17:19 ]

Pagina: 1 ... 273 ... 315 Laatste