Twee weken geleden heb ik besloten mezelf een Fenix 7 Sapphire Solar (hele mond vol) kado gedaan. Hij was in de aanbieding voor 555, nog steeds een smak geld, maar ik sport veel, hou van data, en vond dat ik mezelf wel eens mocht verwennen met een leuk speeltje

.
Mijn bevindingen:
+ Logische interface op het horloge, ja het is af en toe even zoeken, maar na wat pielen moet ik concluderen dat het wel goed in elkaar zit
+ Accuduur, dit wist ik van te voren, maar ik wil benadrukken dat het erg fijn is om niet elke dag over de staat van de batterij te hoeven denken!
+ Synchronisatie met Garmin Connect, ik moet zeggen dat dit mij niks tegenvalt. Synchroniseren gaat eigenlijk zonder dat ik er mee bezig hoef te zijn, erg fijn!
+ Sensoren, metingen etc. Ik weet niet hoe accuraat het nu precies is, maar m'n slaap, stress en hartslag lijken goed overeen te komen. De body batterij vind ik ook een leuke feature!
Verbeterpuntjes:
- Een zoekfunctie in garmin connect zou heel welkom zijn. Ik snap dat het op een watch niet handig is, maar de app is onnodig ingewikkeld
- Afhankelijkheid van de cloud. Afgelopen zondag lag GC eruit, en dan zie je hoe afhankelijk dit apparaat is van de cloud.
- Niet helemaal te spreken over MoveIQ. Als ik ga hardlopen zet ik een activity aan, maar er zijn zat momenten waar ik even 10 minuten fiets of loop, waar MoveIQ niks registreert. Ik heb me ingeschreven voor wat challenges. Het zou dan fijn zijn als alles wordt meegenomen.
- De oplaadconnector voelt erg fragiel, raar ding
- Garmin Pay werkt alleen met Revolut in mijn geval, daarnaast vind ik het pin code mechanisme niet heel fijn/veilig.
Al met al eigenlijk heel tevreden, op een paar zaken in de software na. Waarschijnlijk doet bijv. de Apple Watch dit beter, maar dan zit je weer elke dag aan de lader

Ik kan niet wachten om met dit ding te gaan hiken van de zomer!