Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 272 ... 316 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

nogeeninlog schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:01:
Sinds enkele maanden heb ik een Garmin FR 955 Solar. Prima verbetering t.o.v. de 935. Maar wanneer ik mijn telefoon meeneem, dan worden steeds de rondetijden in audio doorgegeven. Hoe kan ik dat uitzetten? Ik heb in e handleiding gezocht, maar niet gevonden waar dit zit.
In Connect bij de settings van je horloge -> audio prompts. Staat een koptelefoontje bij.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-05 13:25

Flipm0de

geen

Heb de vivoactive 5 gekocht. Mooi ding maar loop tegen 1 groot issue aan. Krijg het niet voor elkaar om de hartslagzones in te stellen. Lukt alleen als percentages.

Nu vond ik dit artikel;
https://support.garmin.com/en-US/?faq=w8qlOr7BQ16Z82HVrevpw9

Het lijkt geven niet te kunnen?! Maar zie ook niet iets staan bij de specificaties waar ik dit terug had kunnen vinden? Weet iemand hier wat ik op moet letten?

Deze gaat helaas waarschijnlijk terug, de hartslagzones is juist waar ik op wil trainen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05 14:38
@Flipm0de volgens mij kan je op de site in je horloge je zones instellen. Dus inloggen en bovenin op je horloge drukken en dan in de instellingen van dat apparaat kijken

Edit: kan ook in de app. Open de app > open je horloge > gebruikersinstellingen. Daar kan ik mn hartslag zones instellen. Let op heb wel een Fenix miss dat ze het voor de vivo hebben afgeslankt zoals Garmin wel vaker doet..

[ Voor 39% gewijzigd door Martiveen op 04-10-2023 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de zones weet kun je toch de percentages berekenen en op die manier de juiste waarden instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Martiveen schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:09:
@Flipm0de volgens mij kan je op de site in je horloge je zones instellen. Dus inloggen en bovenin op je horloge drukken en dan in de instellingen van dat apparaat kijken

Edit: kan ook in de app. Open de app > open je horloge > gebruikersinstellingen. Daar kan ik mn hartslag zones instellen. Let op heb wel een Fenix miss dat ze het voor de vivo hebben afgeslankt zoals Garmin wel vaker doet..
Ik vrees dat dit het idd is. Want zie hier alleen percentages en alleen op basis van Max hartslag. Weet van de forerunner 245 dat er 3 opties waren om de zones te berekenen en je die echt per hartslag kon instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, je hebt nu geen sport maar wellness horloge. Maar je kunt toch instellen zoals ik hierboven zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

XeNeRgY schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:41:
Klopt, je hebt nu geen sport maar wellness horloge. Maar je kunt toch instellen zoals ik hierboven zei?
Ja maar er zijn minder opties en dat is niet hoe ik het wil instellen.

Kan alleen niet zo terugvinden hoe ik kan zien welk horloge dit nou wel heeft en welke niet. Een oude forerunner 245 heeft t bijvoorbeeld wel. En, ik denk, een venu3 dan waarschijnlijk niet (welness horloge).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:01
Flipm0de schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:21:
[...]

Ja maar er zijn minder opties en dat is niet hoe ik het wil instellen.

Kan alleen niet zo terugvinden hoe ik kan zien welk horloge dit nou wel heeft en welke niet. Een oude forerunner 245 heeft t bijvoorbeeld wel. En, ik denk, een venu3 dan waarschijnlijk niet (welness horloge).
Ik vind dat de hartslagzones redelijk arbitrair bepaald worden. De zones kunnen heel erg afhangen van de methode die je kiest. Zie hier mijn post met mijn hartslagzones voor verschillende (Garmin) methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

slow whoop schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:09:
[...]

Ik vind dat de hartslagzones redelijk arbitrair bepaald worden. De zones kunnen heel erg afhangen van de methode die je kiest. Zie hier mijn post met mijn hartslagzones voor verschillende (Garmin) methodes.
Thanks! Nog een reden waarom het zo stom is dat ze dit niet in de vivoactive hebben gestopt. Moet toch maar voor een forerunner gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Flipm0de Een hartslag is zo persoonlijk en dan ook nog die 3 methodes die @slow whoop noemt dat maakt het inderdaad lastig. Ik werk zelf altijd obv de drempelhartslag met de daarbij behorende snelheid verkregen via een eigen (uiteraard..) 10 km tijd. Dat verwerken laat ik niet aan Garmin over... Vroeger deed ik daar zelfs nog een uitgebreide hartslagtraining voor, 4 of 5x 2000 m. Eigenlijk maak je dan je eigen ijklijn met op de x-as de snelheid of km-tijd en op de y-as de bijbehorende hartslag.
Mijn 10 km tijd dus ook de snelheid was bekend dan is op de y-as de bijbehorende hartslag ca je drempel, niks geen hocus pocus met software...... je eigen data gewoon rechtstreeks gebruiken.
Die 10 km tijd levert dan ook de tijden/snelheden op die je op de langzamere tempos moet lopen, de meeste trainers hebben daar wel een tabel voor en met die tijden/snelheden kijk je dan in je eigen hartslag test grafiek en je weet bij welke hartslag je die training moet lopen.

Dit verhaal is al (veel) eerder voorbij gekomen op het forum, ik meen met plaatjes, zoek ff, ben de komende weken teveel met andere zaken bezig, maar het principe ervan is hier heel getypt. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

route99 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:14:
@Flipm0de Een hartslag is zo persoonlijk en dan ook nog die 3 methodes die @slow whoop noemt dat maakt het inderdaad lastig. Ik werk zelf altijd obv de drempelhartslag met de daarbij behorende snelheid verkregen via een eigen (uiteraard..) 10 km tijd. Dat verwerken laat ik niet aan Garmin over... Vroeger deed ik daar zelfs nog een uitgebreide hartslagtraining voor, 4 of 5x 2000 m. Eigenlijk maak je dan je eigen ijklijn met op de x-as de snelheid of km-tijd en op de y-as de bijbehorende hartslag.
Mijn 10 km tijd dus ook de snelheid was bekend dan is op de y-as de bijbehorende hartslag ca je drempel, niks geen hocus pocus met software...... je eigen data gewoon rechtstreeks gebruiken.
Die 10 km tijd levert dan ook de tijden/snelheden op die je op de langzamere tempos moet lopen, de meeste trainers hebben daar wel een tabel voor en met die tijden/snelheden kijk je dan in je eigen hartslag test grafiek en je weet bij welke hartslag je die training moet lopen.

Dit verhaal is al (veel) eerder voorbij gekomen op het forum, ik meen met plaatjes, zoek ff, ben de komende weken teveel met andere zaken bezig, maar het principe ervan is hier heel getypt. Succes.
Idd dit wil ik ook. Gebruik het schema van sportrusten en daar hoort ook een methode voor het berekenen van je zones bij (op basis van het omslagpunt). Die zet je dan per hartslag zelf in het horloge. Dus idd niet door Garmin zelf bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:06
Is er trouwens een activiteit voor bodypump bij garmin?
Ik heb de forerunner 255.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flipm0de schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:28:
[...]

Idd dit wil ik ook. Gebruik het schema van sportrusten en daar hoort ook een methode voor het berekenen van je zones bij (op basis van het omslagpunt). Die zet je dan per hartslag zelf in het horloge. Dus idd niet door Garmin zelf bepaald.
Dit kun je toch gewoon doen door jouw zones om te rekenen in een % en dat % in Garmin in te voeren? Ik snap het probleem niet. Ja het was fijn als het anders kon maar dit voer je toch maar 1x in en update je hooguit 1x per jaar? Of ik snap niet wat je bedoelt, dat kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:28
Is het de moeite waard om een hartslagband te gebruiken bij een Garmin Epix of is het verschil miniem?

Een indicatie is voor mij goed genoeg. Ik heb altijd al een super hoge hartslag gehad (de standaard regel geldt voor mij niet) maar tijdens een uurtje spinning ging de hartslag nog eens 5-6 slagen hoger dan ik tijdens het klimmen met de MTB voor mekaar weet te boksen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-05 14:49
Twee weken geleden heb ik besloten mezelf een Fenix 7 Sapphire Solar (hele mond vol) kado gedaan. Hij was in de aanbieding voor 555, nog steeds een smak geld, maar ik sport veel, hou van data, en vond dat ik mezelf wel eens mocht verwennen met een leuk speeltje :).

Mijn bevindingen:
+ Logische interface op het horloge, ja het is af en toe even zoeken, maar na wat pielen moet ik concluderen dat het wel goed in elkaar zit
+ Accuduur, dit wist ik van te voren, maar ik wil benadrukken dat het erg fijn is om niet elke dag over de staat van de batterij te hoeven denken!
+ Synchronisatie met Garmin Connect, ik moet zeggen dat dit mij niks tegenvalt. Synchroniseren gaat eigenlijk zonder dat ik er mee bezig hoef te zijn, erg fijn!
+ Sensoren, metingen etc. Ik weet niet hoe accuraat het nu precies is, maar m'n slaap, stress en hartslag lijken goed overeen te komen. De body batterij vind ik ook een leuke feature!

Verbeterpuntjes:
- Een zoekfunctie in garmin connect zou heel welkom zijn. Ik snap dat het op een watch niet handig is, maar de app is onnodig ingewikkeld
- Afhankelijkheid van de cloud. Afgelopen zondag lag GC eruit, en dan zie je hoe afhankelijk dit apparaat is van de cloud.
- Niet helemaal te spreken over MoveIQ. Als ik ga hardlopen zet ik een activity aan, maar er zijn zat momenten waar ik even 10 minuten fiets of loop, waar MoveIQ niks registreert. Ik heb me ingeschreven voor wat challenges. Het zou dan fijn zijn als alles wordt meegenomen.
- De oplaadconnector voelt erg fragiel, raar ding
- Garmin Pay werkt alleen met Revolut in mijn geval, daarnaast vind ik het pin code mechanisme niet heel fijn/veilig.

Al met al eigenlijk heel tevreden, op een paar zaken in de software na. Waarschijnlijk doet bijv. de Apple Watch dit beter, maar dan zit je weer elke dag aan de lader :) Ik kan niet wachten om met dit ding te gaan hiken van de zomer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:30

Roozzz

Plus ultra

cbr600f4i schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 23:16:
Is het de moeite waard om een hartslagband te gebruiken bij een Garmin Epix of is het verschil miniem?

Een indicatie is voor mij goed genoeg. Ik heb altijd al een super hoge hartslag gehad (de standaard regel geldt voor mij niet) maar tijdens een uurtje spinning ging de hartslag nog eens 5-6 slagen hoger dan ik tijdens het klimmen met de MTB voor mekaar weet te boksen.
Als een accurate hartslag je niet interesseert is het goed genoeg.

Wil je gericht trainen op hartslag, dan zal je wat mij betreft altijd een hartslagband moeten gebruiken. De optische meting laat bij veel mensen nogal wat te wensen over.

Mijn band bleek toevallig leeg tijdens een workout afgelopen week. Ik heb spontaan een nieuwe max hartslag gezet in een tempoblok. Het volgende blok liep ik net zo hard, maar scheelde het 50 slagen. De afsluitende 200meters zag hij als Z1/2, terwijl ik bij het uitlopen weer Z5 in ging... Het moge duidelijk zijn dat optische metingen bij mij niet heel goed werken :+

Misschien is de indicatie voor jou beter dan mag je jezelf gelukkig prijzen. Er zitten hele grote verschillen tussen de ervaringen van mensen en soms zelfs van dag tot dag.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Roozzz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:05:
[...]

Als een accurate hartslag je niet interesseert is het goed genoeg.

Wil je gericht trainen op hartslag, dan zal je wat mij betreft altijd een hartslagband moeten gebruiken. De optische meting laat bij veel mensen nogal wat te wensen over.

Mijn band bleek toevallig leeg tijdens een workout afgelopen week. Ik heb spontaan een nieuwe max hartslag gezet in een tempoblok. Het volgende blok liep ik net zo hard, maar scheelde het 50 slagen. De afsluitende 200meters zag hij als Z1/2, terwijl ik bij het uitlopen weer Z5 in ging... Het moge duidelijk zijn dat optische metingen bij mij niet heel goed werken :+

Misschien is de indicatie voor jou beter dan mag je jezelf gelukkig prijzen. Er zitten hele grote verschillen tussen de ervaringen van mensen en soms zelfs van dag tot dag.
Ik heb heel wat jaren geleden wel met een hartslagband gefietst toen ik nog een polar had en die gaf ook altijd de hoogste hartslagen weer. Dus wat dat betreft is er niets veranderd.

Bij mij fluctueert het sowieso nogal dus voor mijn gevoel klopt het wel altijd, hoge inspanning, hoge hartslag, zodra ik de inspanning terugschroef loopt de hartslag ook snel weer terug. De trend is altijd goed.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:30

Roozzz

Plus ultra

cbr600f4i schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:21:
[...]

Ik heb heel wat jaren geleden wel met een hartslagband gefietst toen ik nog een polar had en die gaf ook altijd de hoogste hartslagen weer. Dus wat dat betreft is er niets veranderd.

Bij mij fluctueert het sowieso nogal dus voor mijn gevoel klopt het wel altijd, hoge inspanning, hoge hartslag, zodra ik de inspanning terugschroef loopt de hartslag ook snel weer terug. De trend is altijd goed.
Klinkt dan als goed bruikbaar voor een indicatie. Van zulke trends mag ik alleen maar dromen ;)

Mocht je die oude band nog ergens hebben liggen dan kan je daarmee een keertje 'ijken'. Dan heb je een beeld van wat de waardes zijn bij een doorsnee rondje.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 23:15

ik gebruik een band voor intervaltraining. Voor rustige of constante duurloopjes (zonder gekke heuvels) volstaat het horloge prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Voor mij was het wel de moeite waard bij de Epix. Zelfs bij een constante duurloop waar de hartslag niet flink fluctueert zat het horloge er regelmatig naast door cadence locking. Maar het is heel persoonlijk of je daar last van krijgt. Mijn broer heeft hetzelfde met zijn Fenix 6 Pro. We gebruiken beide nu een Polar Verity Sense… werkt perfect.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
PatrickC schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:39:
[...]

Voor mij was het wel de moeite waard bij de Epix. Zelfs bij een constante duurloop waar de hartslag niet flink fluctueert zat het horloge er regelmatig naast door cadence locking. Maar het is heel persoonlijk of je daar last van krijgt. Mijn broer heeft hetzelfde met zijn Fenix 6 Pro. We gebruiken beide nu een Polar Verity Sense… werkt perfect.
Maar een polar verity sense werkt toch ook met optische meting van je hartslag?
Is die dan zoveel betrouwbaarder dan een Epix (of Fenix 7)?
Zo ja, waarom is die dan betrouwbaarder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-05 15:37
Megupe schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:45:
[...]

Maar een polar verity sense werkt toch ook met optische meting van je hartslag?
Is die dan zoveel betrouwbaarder dan een Epix (of Fenix 7)?
Zo ja, waarom is die dan betrouwbaarder?
Je draagt hem niet om je pols, maar om je bovenarm (of hoger op je onderarm). Meer leds/licht (daarmee ten koste van batterijverbruik). Lichter qua gewicht, icm positie daarmee stabieler om de arm en daarmee betrouwbaarder.

Ik gebruik zelf trouwens altijd een Polar OH1+ (icm een FR955). Veel betrouwbaarder, vooral icm intervallen. Heb gemerkt dat als ik de FR955 heel hoog op mijn onderarm (richting elleboog) draag deze veel betrouwbaarder is en op die manier de OH1+ wellicht niet nodig zou zijn, maar dit zit minder lekker en is minder handig qua bediening en in de gaten houden dus dat (gecombineerd met het feit dat de Polar super eenvoudig is om te doen en, behalve bij lange afstanden in mijn geval, heel comfortabel is) zorgt ervoor dat ik de polar blijf gebruiken,

[ Voor 34% gewijzigd door m0ridin op 06-10-2023 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Megupe Ter aanvulling op @m0ridin , batterijlading van de Verity Sense gaat zo’n 4-5 weken mee met 3-4 uur gebruik per week. Verder merk je niet eens dat je ‘m draagt, wat bij een borstband toch wel anders ik vind ik.

Op zich vind ik het eigenlijk geen probleem als de hartslagmeting een keertje afwijkt, maar bij de huidige generatie horloges heeft dat ook meteen impact op andere waardes, b.v. VO2max, trainingload, etc.. Die waardes vind ik wel interessant namelijk, om trend te volgen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@PatrickC Ah ja, had idd begrepen dat de verity sense al een stuk langer mee zou gaan dan de OH1+ van mij. Maar die laad ik 1x per week oid even op (of 2 weken).

Gebruik dat ding ook al een jaar of 4 bij elk loopje zo'n beetje dus kan me voorstellen dat de batterij daarvan ook al niet meer optimaal is. Maar geen enkel probleem voor me verder, itt tot als ik mijn horloge elke paar dagen op zou moeten laden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:58
ik ga beginnen met sporten in de sportschool. kracht en cardio (ben 44 dus geen extreme dingen)
Nu wil ik graag dat mijn smartwatch mee gaat helpen om bij te houden hoe ik het doe. Gezien ik net gehoord heb dat ik wel wat verkalking bij mijn hart heb wil ik de hartslag goed kunnen meten. goed in de zin dat ik kan zien bij welke inspanning die hard omhoog gaat. (moet juist sporten dus geen gevaar voor iets)
Nu heb ik altijd een amazefit gehad. Voor notificaties etc best prima. Maar is dit wel een goed horloge voor de krachttraining?

Ik hoor uiteraard de fitbits, Garmins etc. Ik wil geen hoofdprijs uitgeven (max 250)

is er iemand die mij advies kan geven? ik zit nu in de bomen en het bos

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gupfishy schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:44:
ik ga beginnen met sporten in de sportschool. kracht en cardio (ben 44 dus geen extreme dingen)
Nu wil ik graag dat mijn smartwatch mee gaat helpen om bij te houden hoe ik het doe. Gezien ik net gehoord heb dat ik wel wat verkalking bij mijn hart heb wil ik de hartslag goed kunnen meten. goed in de zin dat ik kan zien bij welke inspanning die hard omhoog gaat. (moet juist sporten dus geen gevaar voor iets)
Nu heb ik altijd een amazefit gehad. Voor notificaties etc best prima. Maar is dit wel een goed horloge voor de krachttraining?

Ik hoor uiteraard de fitbits, Garmins etc. Ik wil geen hoofdprijs uitgeven (max 250)

In jouw geval zou ik voor de meest nauwkeurige hartslagmeting gaan, dus via een borstband. Elk horloge wat een externe hartslagmeter ondersteunt, zou dan voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:46
Nu we toch offtopic zijn rondom chest HR monitors. Wie weet waar je binnen Garmin connect kan zien welke HR monitor gebruikt is bij de activiteit? Heb een Coospo H808s gebruikt tijdens het lopen. Op mijn 955 zegt hij connected maar hoe weet je nu echt of hij die gebruikt heeft. Zou ook fijn zijn als je dat naderhand nog ergens kon zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Asprine op 06-10-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Asprine schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:57:
Nu we toch offtopic zijn rondom chest HR monitors. Wie weet waar je binnen Garmin connect kan zien welke HR monitor gebruikt is bij de activiteit? Heb een Coospo H808s gebruikt gebruik tijdens het lopen en op mijn 955 zegt hij connected maar hoe weet je nu echt of hij die gebruikt heeft. Zou ook fijn zijn als je dat naderhand nog ergens kon zien.
Ik denk dat je dat handmatig moet toevoegen bij "uitrusting" in de connect app. Ik heb nooit ergens een weergave in connect gezien waar dit standaard bij staat.
m0ridin schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:56:
[...]

Je draagt hem niet om je pols, maar om je bovenarm (of hoger op je onderarm). Meer leds/licht (daarmee ten koste van batterijverbruik). Lichter qua gewicht, icm positie daarmee stabieler om de arm en daarmee betrouwbaarder.

Ik gebruik zelf trouwens altijd een Polar OH1+ (icm een FR955). Veel betrouwbaarder, vooral icm intervallen. Heb gemerkt dat als ik de FR955 heel hoog op mijn onderarm (richting elleboog) draag deze veel betrouwbaarder is en op die manier de OH1+ wellicht niet nodig zou zijn, maar dit zit minder lekker en is minder handig qua bediening en in de gaten houden dus dat (gecombineerd met het feit dat de Polar super eenvoudig is om te doen en, behalve bij lange afstanden in mijn geval, heel comfortabel is) zorgt ervoor dat ik de polar blijf gebruiken,
PatrickC schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:47:
@Megupe Ter aanvulling op @m0ridin , batterijlading van de Verity Sense gaat zo’n 4-5 weken mee met 3-4 uur gebruik per week. Verder merk je niet eens dat je ‘m draagt, wat bij een borstband toch wel anders ik vind ik.

Op zich vind ik het eigenlijk geen probleem als de hartslagmeting een keertje afwijkt, maar bij de huidige generatie horloges heeft dat ook meteen impact op andere waardes, b.v. VO2max, trainingload, etc.. Die waardes vind ik wel interessant namelijk, om trend te volgen.
Tja, ik heb ook een polar H10 borstband (wat ik denk de gouden standaard is), die doet het (tenzij het vriest) als ik hem goed heb zitten gewoon prima. Irritante is het omdoen en ik krijg er een beetje drukplekken van. Ik weet niet of een armband dan een meerwaarde is, wat is jullie p[ersoonlijke mening hierin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-05 21:53
Nu we toch offtopic zijn rondom chest HR monitors. Wie weet waar je binnen Garmin connect kan zien welke HR monitor gebruikt is bij de activiteit? Heb een Coospo H808s gebruikt gebruik tijdens het lopen en op mijn 955 zegt hij connected maar hoe weet je nu echt of hij die gebruikt heeft. Zou ook fijn zijn als je dat naderhand nog ergens kon zien.
kun je voor zover ik weet niet zien in de app of website. Wel zie je het aan de melding bij start en de lampjes die uit zijn als je een activiteit start. Ik gebruik de HR band alleen bij intervallen en tempolopen om te kunnen zien hoe zwaar het was. De rest met OHR en het koppelen werkt eigenlijk altijd op mijn F5+ dus neem aan dat dit op een nieuwer horloge ook zo is.
OHR is bij mij hit en mis dus vandaar de Wahoo Tickr voor de LTH bepaling

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Megupe schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:04:
Tja, ik heb ook een polar H10 borstband (wat ik denk de gouden standaard is), die doet het (tenzij het vriest) als ik hem goed heb zitten gewoon prima. Irritante is het omdoen en ik krijg er een beetje drukplekken van. Ik weet niet of een armband dan een meerwaarde is, wat is jullie p[ersoonlijke mening hierin?
Alle testen die ik gezien heb laten maar een zeer gering verschil zien in nauwkeurigheid tussen de Polar H10 en de Verity Sense. Ik heb ook een borstband gehad, maar vond het maar een onding. Je voelt ‘m constant zitten en ook druk/schuurplekken. Bij de Verity Sense merk je hier niets van. Enige nadelen… je moet ‘m aanzetten en uitzetten, en af en toe opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
PatrickC schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:13:
[...]

Alle testen die ik gezien heb laten maar een zeer gering verschil zien in nauwkeurigheid tussen de Polar H10 en de Verity Sense. Ik heb ook een borstband gehad, maar vond het maar een onding. Je voelt ‘m constant zitten en ook druk/schuurplekken. Bij de Verity Sense merk je hier niets van. Enige nadelen… je moet ‘m aanzetten en uitzetten, en af en toe opladen.
DCRainmaker had ook alleen een lichte vertraging tussen H10 en verity sense als ik zo ff gauw door zijn review scan.
Goed om te lezen dat jij de negatieve punten herkent ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

Quakie

quakelen

Nu we toch offtopic zijn rondom chest HR monitors. Wie weet waar je binnen Garmin connect kan zien welke HR monitor gebruikt is bij de activiteit? Heb een Coospo H808s gebruikt tijdens het lopen. Op mijn 955 zegt hij connected maar hoe weet je nu echt of hij die gebruikt heeft. Zou ook fijn zijn als je dat naderhand nog ergens kon zien.
Heb een hartslag band van Garmin en die zie ik in Connect staan. Activiteit open en gelijk onder overzicht. Onderaan zie ik Garmin horloge en daar onder zie ik Garmin hrm band.
Ik had hiervoor een Ali band en die zag ik terug via grafieken. Moest je app installeren via Connect app. Aux hr ofzo

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@Megupe Ik heb ook de OH1+ (voorloper van Verity Sense) aangeschaft omdat ik een borstband gewoon enorm irritant vond/vind... Die dingen om je arm zijn zoveel makkelijker en comfortabeler (vind ik dan).

Qua nauwkeurigheid, hooguit iets vertraging omdat de borstband direct bij je hart zit en de OHR dingen daar verder vandaan en op basis van rondpompen van bloed werken (en de daarbij behorende lichtverschillen). Maar verder enorm nauwkeurig (in het begin zeer regelmatig vergeleken met de borstband, correleerde top)

@Quakie Aux HR dataveld is om een band/strap te koppelen NAAST gebruik van OHR op horloge. Om beide te meten en vergelijken dus. Voor de statistieken gebruikt garmin dan verder de OHR waarde, de band waarde wordt gewoon extra opgeslagen voor weergave (vergelijk) achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 09:14
gupfishy schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:44:

Dit is best wel een complexe vraag zonder meer achtergrondinformatie. Is er sprake van slagaderverkalking? Wat is je algehele fitness level? Waarom wil je zien bij welke inspanning de hartslag hard omhoog gaat? Wat betreft dat laatste kan ik er van alles bij voorstellen maar bepaalde activiteiten hebben een andere intensiteit.

Verder zal een smartwatch minder effectief zijn met gewichtheffen maar wel weer meer bij cardio. Wat zou je willen meten met gewichtheffen?

Tenslotte als je vooral je hartslag wil meten kies voor een hartslagband icm een horloge. Dat is het meest accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Hart ding is gelukkig niets ergs. Geen vernauwing etc. Maar ben vooral zelf benieuwd hoe die gaat bij inspanning. Is dus meer patroon volgen
Bij kracht zou ik willen zien hoeveel herhalingen etc. Na wat speurwerk kwam ik er achter dat dit niet echt met een smartwatch gaat lukken. Teveel afwijkingen.
Dus vooral 1 die hartslag kan meten, slaap, stappen uiteraard en liefst met een goede app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
m0ridin schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:01:
@Megupe Ik heb ook de OH1+ (voorloper van Verity Sense) aangeschaft omdat ik een borstband gewoon enorm irritant vond/vind... Die dingen om je arm zijn zoveel makkelijker en comfortabeler (vind ik dan).

Qua nauwkeurigheid, hooguit iets vertraging omdat de borstband direct bij je hart zit en de OHR dingen daar verder vandaan en op basis van rondpompen van bloed werken (en de daarbij behorende lichtverschillen). Maar verder enorm nauwkeurig (in het begin zeer regelmatig vergeleken met de borstband, correleerde top)

@Quakie Aux HR dataveld is om een band/strap te koppelen NAAST gebruik van OHR op horloge. Om beide te meten en vergelijken dus. Voor de statistieken gebruikt garmin dan verder de OHR waarde, de band waarde wordt gewoon extra opgeslagen voor weergave (vergelijk) achteraf.
fijn om te horen. Kijken of ik in het grote boek van Sinterklaas kan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
gupfishy schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:54:
Hart ding is gelukkig niets ergs. Geen vernauwing etc. Maar ben vooral zelf benieuwd hoe die gaat bij inspanning. Is dus meer patroon volgen
Bij kracht zou ik willen zien hoeveel herhalingen etc. Na wat speurwerk kwam ik er achter dat dit niet echt met een smartwatch gaat lukken. Teveel afwijkingen.
Dus vooral 1 die hartslag kan meten, slaap, stappen uiteraard en liefst met een goede app.
Ok dan zou ik gaan voor een basic/mid range Watch. Bijvoorbeeld een Forerunner 245, amazefit balance of vivoactive 4s. Echter check ook even de Forerunner 255. Die is wel wat duurder maar is imo wel een interessante stap omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Ik zat naar de 245 te kijken. Das een leuke prijs ook. 255 toch wel stukje duurder. Ga me even verder inlezen wat de verschillen zijn.
Dank is groot!

Ps. De Vivoactive 5 is net uit..is dat dan ook vergelijkbaar maar dan nieuwer?

[ Voor 21% gewijzigd door gupfishy op 06-10-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
gupfishy schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:58:
Ik zat naar de 245 te kijken. Das een leuke prijs ook. 255 toch wel stukje duurder. Ga me even verder inlezen wat de verschillen zijn.
Dank is groot!

Ps. De Vivoactive 5 is net uit..is dat dan ook vergelijkbaar maar dan nieuwer?
Verschillen tussen de 245 en 255 https://www.garmin.com/nl...er-245-en-forerunner-255/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat ik al een tijdje het probleem had op mijn Garmin Epix gen2 dat opgeslagen locaties waren verdwenen en ook nieuwe niet werden opgeslagen, heb ik de enige ‘oplossing’ die Garmin biedt toch maar uitgevoerd… terugzetten naar fabrieksinstellingen. Daarna was het weer een hele tour om het horloge gekoppeld te krijgen met mijn iPhone. Garmin Connect kon het horloge niet vinden… na wat pielen met de bluetooth op mijn iPhone lukte het uiteindelijk wel. Hierna de laatste backup van het horloge teruggezet (nieuwe optie in de laatste firmware). Tot mijn verassing deed het horloge hiervoor opnieuw een reset naar fabrieksinstellingen en moest het koppelproces nogmaals doorlopen worden. |:( Ditmaal werkte het echter meteen. Maar… wat blijkt… de Garmin Pay wallet op het horloge is hierna leeg. Dus alle kaarten moeten opnieuw gekoppeld worden aan het horloge. :( Maar daar had ik die backup toch voor teruggezet? :? Garmin vermeldt daarbij dus niet, dat niet alles wordt teruggezet, waaronder dus ook niet je Garmin Pay kaarten. Positief is wel dat locaties opslaan weer werk, maar belachelijk dat dat alleen op te lossen was door een factory reset. Erg slecht van Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er schijnt een KB artikel over te zijn in het Engels (tip van iemand op het Garmin forum):
https://support.garmin.com/en-US/?faq=fLogiPl4Vr5p8u0bFNWmK7
Probeer dat maar eens zelf te vinden…

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 08-10-2023 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg mijn ABN Amro ICS creditcard niet opnieuw toegevoegd nu… er zijn problemen volgens ICS met creditcard betalingen via Garmin Pay, dus ‘nieuwe’ apparaten kunnen voorlopig niet meer geactiveerd worden. M’n andere 2 pasjes staan er wel weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 23:03
Vanuit beveiligingsoogpunt is het niet heel vreemd dat je pasjes uit een backup niet opnieuw gekoppeld worden toch :?

[ Voor 4% gewijzigd door spokje op 08-10-2023 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spokje schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:33:
Vanuit beveiligingsoogpunt is het niet heel vreemd dat je pasjes uit een backup niet opnieuw gekoppeld worden toch :?
Er zit toch gewoon een pincode op die wallet? Verder is het pasje al gekoppeld aan Garmin Pay (ook zichtbaar in het overzicht bij je bank) en aan je Garmin Connect account. En de backup staat opgeslagen op je Garmin account in de cloud. Hoeveel beveiliging wil je nog meer hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 08-10-2023 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 23:03
Nog meer door ze niet automatisch opnieuw te koppelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Aaarrgghhhj keuze stress
De Garmin 245, 255
Garmin Vivoactive 5
Of toch gelijk een Garmin venu 3
Denk dat Garmin wel beste sensoren heeft etc.
Amazefit is de trex 2 wel ver maar is denk toch een stuk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
PatrickC schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:51:
Ik krijg mijn ABN Amro ICS creditcard niet opnieuw toegevoegd nu… er zijn problemen volgens ICS met creditcard betalingen via Garmin Pay, dus ‘nieuwe’ apparaten kunnen voorlopig niet meer geactiveerd worden. M’n andere 2 pasjes staan er wel weer op.
ICS en Garmin Pay... het is bijna 2024 maar echt prioriteit heeft het daar niet. Ik heb VISA van ICS. Zijn die andere 2 pasjes ook ICS of direct van de bank?

Overigens is betalen met creditcard nog niet geheel ingeburgerd in Nederland. Ik snap het wel vanwege de kosten die het voor de zelfstandige ondernemer meebrengt maar ik heb nog niet het vertrouwen dat ik mijn portemonnee thuis kan laten en alleen met de Garmin (Pay) op weg kan. Het wordt nog te vaak geweigerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:44:
[...]

ICS en Garmin Pay... het is bijna 2024 maar echt prioriteit heeft het daar niet. Ik heb VISA van ICS. Zijn die andere 2 pasjes ook ICS of direct van de bank?

Overigens is betalen met creditcard nog niet geheel ingeburgerd in Nederland. Ik snap het wel vanwege de kosten die het voor de zelfstandige ondernemer meebrengt maar ik heb nog niet het vertrouwen dat ik mijn portemonnee thuis kan laten en alleen met de Garmin (Pay) op weg kan. Het wordt nog te vaak geweigerd.
Andere 2 zijn gewoon pinpassen van ABN Amro en Rabobank. De creditcard is ook van ABN Amro trouwens, een Mastercard.

In winkels met creditcard betalen in NL is inderdaad nogal eens problematisch. Maar in het buitenland is het wel meer geaccepteerd, waar sommige pinpassen af en toe weer niet werken. Dus dan is het handig meerdere passen in je Garmin Pay wallet te hebben zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:49
PatrickC schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:10:
Omdat ik al een tijdje het probleem had op mijn Garmin Epix gen2 dat opgeslagen locaties waren verdwenen en ook nieuwe niet werden opgeslagen, heb ik de enige ‘oplossing’ die Garmin biedt toch maar uitgevoerd… terugzetten naar fabrieksinstellingen. Daarna was het weer een hele tour om het horloge gekoppeld te krijgen met mijn iPhone. Garmin Connect kon het horloge niet vinden… na wat pielen met de bluetooth op mijn iPhone lukte het uiteindelijk wel. Hierna de laatste backup van het horloge teruggezet (nieuwe optie in de laatste firmware). Tot mijn verassing deed het horloge hiervoor opnieuw een reset naar fabrieksinstellingen en moest het koppelproces nogmaals doorlopen worden. |:( Ditmaal werkte het echter meteen. Maar… wat blijkt… de Garmin Pay wallet op het horloge is hierna leeg. Dus alle kaarten moeten opnieuw gekoppeld worden aan het horloge. :( Maar daar had ik die backup toch voor teruggezet? :? Garmin vermeldt daarbij dus niet, dat niet alles wordt teruggezet, waaronder dus ook niet je Garmin Pay kaarten. Positief is wel dat locaties opslaan weer werk, maar belachelijk dat dat alleen op te lossen was door een factory reset. Erg slecht van Garmin.
Even los van je volledig terechte rant over de informatievoorziening: ik ben erg blij dat je de koppeling met een betaalkaart niet even simpel uit een back-up kunt halen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:05:
[...]

Even los van je volledig terechte rant over de informatievoorziening: ik ben erg blij dat je de koppeling met een betaalkaart niet even simpel uit een back-up kunt halen. :P
Mee eens, maar ik neem even aan dat de koppeling bij de bank ook geregistreerd staat met het specifieke hardware ID van mijn horloge. Dus ik vraag me af wat het veiligheidsrisico zou zijn als het een restore van een backup op hetzelfde horloge als waarop de backup op is gemaakt betreft?

Mijn grootste frustratie is eigenlijk dat dit allemaal nodig was om een probleem op te lossen met het opslaan van locaties. Dat moest ik eens flikken op mijn werk.. voor elk probleem wat ik niet kan oplossen, dan maar eisen dat de gebruikers hun systeem terug moeten zetten naar de factory settings. Kijk, een systeem opnieuw opstarten, dat vraag ik ook wel eens en is ook compleet iets anders dan een factory reset. Maar daarin is Garmin erg makkelijk… eerste wat ze altijd roepen bij problemen is of er al een factory reset gedaan is. Als je horloge gewoon op ‘stock’ applicaties draait, zou dat niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:49
PatrickC schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:29:
Mee eens, maar ik neem even aan dat de koppeling bij de bank ook geregistreerd staat met het specifieke hardware ID van mijn horloge. Dus ik vraag me af wat het veiligheidsrisico zou zijn als het een restore van een backup op hetzelfde horloge als waarop de backup op is gemaakt betreft?
Hardware identificatie is ook prima te vervalsen. Het meest veilige is als dat soort gegevens gewoon niet eens in de backup zitten en ik vermoed dat dat zelfs een eis van de banken is geweest.

Zo heb ik zelfs wel eens geklaagd bij de Rabobank dat ze zelfs bij updates soms de koppeling met de app stilzwijgend killen. Erg vervelend als je hem primair gebruikt voor saldomeldingen en verder niet. (dan kom je er dus pas achter wanneer je niet kunt betalen vanwege een lege rekening)
Mijn grootste frustratie is eigenlijk dat dit allemaal nodig was om een probleem op te lossen met het opslaan van locaties. Dat moest ik eens flikken op mijn werk.. voor elk probleem wat ik niet kan oplossen, dan maar eisen dat de gebruikers hun systeem terug moeten zetten naar de factory settings. Kijk, een systeem opnieuw opstarten, dat vraag ik ook wel eens en is ook compleet iets anders dan een factory reset. Maar daarin is Garmin erg makkelijk… eerste wat ze altijd roepen bij problemen is of er al een factory reset gedaan is. Als je horloge gewoon op ‘stock’ applicaties draait, zou dat niet nodig moeten zijn.
Klinkt alsof ze dan bepaalde configs of cache opbouwen die niet via een gewone resetoptie te herstellen is. Je ziet zo'n fabrieksreset heel vaak aanbevolen worden bij apparaten maar dat is gewoon een brandhout oplossing, dat ben ik met je eens.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FWIW: bij Apple moet je na een backup van je Watch ook opnieuw de passen koppelen. De data is wel blijven staan dus veel meer dan next next finish met een 2FA is het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 10:20
Amazon prime dagen zijn gestart aardige kortingen op oa Garmin producten

bijv:
fenix 7 466euro
Epix 2 566euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Cross-post uit Apple Watch topic. Daar is het Apple gehalte-hoog, het sportgehalte laag. Hier andersom. :+

Heeft er iemand al tips voor een goeie 'Workout builder' voor de Apple Watch nu de WorkOutKit beschikbaar is - zodat je niet meer op je horloge hoeft te pielen om de meer complexe schema's te bouwen?

Ik kom o.a. deze tegen met mijn review in een paar regels. Bij alle apps geprobeerd een vrij eenvoudige hardloopworkout aan te maken (4x2000m met 2min rust, met open warming-up en cooldown):
  • Workout Builder: https://apps.apple.com/us...end-to-watch/id6450721774
  • Vrij basaal en 'lelijk', niet mogelijk om een 'open' warm-up en cooldown te kiezen (moeten een target/tijd hebben), positief: kan workouts verzenden zonder 'm in te plannen op een dag.
  • RunMaker: https://apps.apple.com/mm/app/runmaker/id6456522309
  • Mooie interface, werkt intuitief en snel. Je kunt met een AI tekstprompt de workout ingeven (5ct per prompt, ook als je geen goed resultaat hebt), maar hierbij werd de warming-up en cooldown niet meteen meegenomen. Handmatig is het bij eenvoudige workouts eigenlijk net zo snel. Workouts kun je alleen plannen op een dag, niet los versturen, waarna ze netjes bovenaan staan in de Workout App. Met een meer complexe workout (piramide 200-400-800-1000-1000-800-400-200 met 1 min rust, open warmup en cooldown) is de AI wél erg handig. Als je de 'examples' even bekijkt in de app dan is het ook eenvoudiger om de prompts te schrijven en gaat het vrij goed! Alleen hardloopworkouts.
  • WatchFit Workouts for Watch: https://apps.apple.com/nl...uts-to-watch/id6464086175 vrij duur (€8 per jaar), mooi en intuitief, 'alle' workoutstypes, zowel losse workouts verzenden als inplannen, complexe workouts (pyramide voorbeeld van hierboven) vereisen vrij veel handwerk, maar is goed te doen en beter dan op de watch.
Voor nu is RunMaker voor mij de meeste geschikte. Benieuwd of ik nog zaken gemist heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MrAcid ik gebruik Workoutdoors hiervoor. Werkt prima via de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
XeNeRgY schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:12:
@MrAcid ik gebruik Workoutdoors hiervoor. Werkt prima via de iPhone.
Ja, die heeft ook een vrij aardige workout builder inderdaad, maar ik vind die watchOS app toch te lelijk om te gebruiken als ik géén kaart nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrAcid schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:34:
[...]

Ja, die heeft ook een vrij aardige workout builder inderdaad, maar ik vind die watchOS app toch te lelijk om te gebruiken als ik géén kaart nodig heb.
Helemaal eens. Het is jammer dat de lay-out niet aangepakt wordt, is de afgelopen jaren al zo. Voor mij voldoet de normale workout app op zich wel maar daar heb ik problemen met de Strava sync (zoals je las in het AW topic). Je zou overigens ook nog naar iSmoothrun kunnen kijken, die is ook geliefd. Zelf nooit geprobeerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Jirure1984 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:32:
Amazon prime dagen zijn gestart aardige kortingen op oa Garmin producten

bijv:
fenix 7 466euro
Epix 2 566euro
Bij bol.com nog goedkoper:

https://www.bol.com/nl/nl...9Bmw.2_15.16.ProductTitle

Goede prijs??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

gupfishy schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:16:
Aaarrgghhhj keuze stress
De Garmin 245, 255
Garmin Vivoactive 5
Of toch gelijk een Garmin venu 3
Denk dat Garmin wel beste sensoren heeft etc.
Amazefit is de trex 2 wel ver maar is denk toch een stuk minder
heb jij al een keuze gemaakt? De 255 is hier en daar in de aanbieding voor rond de 250e. Dan scheelt ie niet veel meer met een 245. En, van wat ik hier lees, is een Frontrunner écht een sporthorloge met bijbehorende metrics ivm een Venu of Vivoactive. Die richten zich vooral meer op het smartwatch / health deel.

moet zeggen dat ik een beginnende hardloper ben hoor, maar wel ambities richting de 10k en ooit een halve( met potlood de halve van amsterdam in 2024 in mijn agenda staan)

[ Voor 6% gewijzigd door Flipm0de op 11-10-2023 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-05 08:58
Ik heb die gisteren inderdaad gekocht. Ik had, vanwege long covid, een vivoactive 4 gekocht maar miste toch de meer diepgaande sport tracking. leek mij een goede deal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
XeNeRgY schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:21:
[...]

Helemaal eens. Het is jammer dat de lay-out niet aangepakt wordt, is de afgelopen jaren al zo. Voor mij voldoet de normale workout app op zich wel maar daar heb ik problemen met de Strava sync (zoals je las in het AW topic). Je zou overigens ook nog naar iSmoothrun kunnen kijken, die is ook geliefd. Zelf nooit geprobeerd overigens.
Via HealthFit kun je die sync wel oplossen? iSmoothRun ziet er helaas ook erg “functioneel” uit.

Qua looks is de Nike Run Club app erg mooi, maar die is weer super minimaal qua functionaliteit. Voorlopig ga ik voor de Workout app met WorkOutDoors voor als ik in onbekend gebied loop of routes wil volgen. 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Nog geen keuze gemaakt. Maar ga dan die aanbieding zeker bekijken. Smartwatch zaken wil ik vooral berichten kunnen ontvangen. Niet heel veel meer. Dan zou zo een 255 toch wel een goede zijn
Flipm0de schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:22:
[...]

heb jij al een keuze gemaakt? De 255 is hier en daar in de aanbieding voor rond de 250e. Dan scheelt ie niet veel meer met een 245. En, van wat ik hier lees, is een Frontrunner écht een sporthorloge met bijbehorende metrics ivm een Venu of Vivoactive. Die richten zich vooral meer op het smartwatch / health deel.

moet zeggen dat ik een beginnende hardloper ben hoor, maar wel ambities richting de 10k en ooit een halve( met potlood de halve van amsterdam in 2024 in mijn agenda staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik zit eraan te denken om een hartslag band te kopen die goed werkt met mijn garmin forerunner 255.
Iemand een suggestie voor een hartslag band die goed werkt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:32
satshow schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:47:
Ik zit eraan te denken om een hartslag band te kopen die goed werkt met mijn garmin forerunner 255.
De hartslag banden van Garmin zelf :) Ik heb zelf de HRM Pro+ sinds een paar maanden en doet wat ie moet doen, is afwasbaar, gaat lang mee, en voelt goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
vinom schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

De hartslag banden van Garmin zelf :) Ik heb zelf de HRM Pro+ sinds een paar maanden en doet wat ie moet doen, is afwasbaar, gaat lang mee, en voelt goed aan.
Straks eens kijken, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polar H9 gebruik ik al vrij lang naar volle tevredenheid, volgens mij ook goedkoper dan de HRM Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:46
Hier de Goospo H808s, werkt prima en 17 euro via aliexpress.
Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
https://www.polar.com/en/vantage/v3/explore
nieuws: Polar introduceert Vantage V3-smartwatch met amoledscherm en ecg

Via de frontpage. Interessant! Vind 'm mooi (rond vind ik steeds mooier), degelijke batterijduur (8 dagen zonder HR en GPS), wel minder dan Garmin dacht ik. Alhoewel de meeste Garmins translucent LCD zijn en deze amoled, dus eerder te vergelijken met vivoactive en zo, en dan lijkt het me gelijk op lopen (niet precies opgezocht)

Polar ecosystem is fijn (wel al jaren geleden dat ik er mee bezig was, moest toen nog data overzetten via kabel vanuit een oude sportwatch)

Mooi dat er wat concurrentie is naar fijne, verfijnde, universeel draagbare sport/health watches met een mooi uiterlijk, en goede batterijduur.

Suck it, apple watch, met je 24u batterijduur

[ Voor 11% gewijzigd door Amos_x op 12-10-2023 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Er lijkt niet veel loop dynamica in te zitten, wat kan de accelerator sensor ?
Of je daar de Polar "stryde" sensor voor nodig, tis wel ruim 500 euro wat je uitgeeft.

[ Voor 12% gewijzigd door route99 op 11-10-2023 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:05
satshow schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:47:
Ik had de garmin hrm pro, deze was stuk door water / condens problemen. Dit is een bekende kwaal van deze band. Hand hem sinds 2019 dus geef het ca 4 jaar volgehouden.

Koop in elk geval niet de wahoo ticker, is wel goedkoop maar de 1e was al stuk bij openen verpakking (deksel batterij wil niet dicht/vast) de vervanger was goed, bij tweede keer gebruik, zelfde euvel, pak hem uit de kast en deksel valt eraf, op de grond en stuk 😢.

Nu de garmin hrm pro plus besteld, deze heeft een betere afdichting zonder schroefjes, zou dus langer mee moeten gaan, we zullen het zien. De hrm band op zichzelf is een fijn ding, werkte eigenlijk altijd (zeker bij even bevochtigen of wat geleidingsgel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

gupfishy schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:54:
Nog geen keuze gemaakt. Maar ga dan die aanbieding zeker bekijken. Smartwatch zaken wil ik vooral berichten kunnen ontvangen. Niet heel veel meer. Dan zou zo een 255 toch wel een goede zijn

[...]
ik ben voor de 255 gegaan. Was een goeie deal bij bol voor 244e. Had eerst de Vivoactive 5 maar die voelde niet zo robuust en had wat minder instellingen. Nu een dag om mn pols en is uiteindelijk gewoon een horloge waar ik de tijd op zie en zo nu en dan een appje op lees.

Morgen eerste rondje hardlopen! Geeft wel meteen weer nieuwe motivatie :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:37
Voor de Epix 2 komt net een update binnen (build 14.68)

https://forums.garmin.com...n-2-system-software-14-68

Change Log

Fixed a potential crash when syncing with phone.
Fixed a potential issue with inability to sync after pairing to Garmin Express.
Fixed issue where Body Battery was incorrectly written to some activities.
Fixed possible issue with Thai language.
Fixed possible UI issue with the music player.
Fixed potential shutdown in plan overview for a primary race.
Fixed some translation issues.
Fixes and improvements to the music player.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amos_x schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:39:
https://www.polar.com/en/vantage/v3/explore

Via de frontpage. Interessant! Vind 'm mooi (rond vind ik steeds mooier), degelijke batterijduur (8 dagen zonder HR en GPS), wel minder dan Garmin dacht ik. Alhoewel de meeste Garmins translucent LCD zijn en deze amoled, dus eerder te vergelijken met vivoactive en zo, en dan lijkt het me gelijk op lopen (niet precies opgezocht)

Polar ecosystem is fijn (wel al jaren geleden dat ik er mee bezig was, moest toen nog data overzetten via kabel vanuit een oude sportwatch)

Mooi dat er wat concurrentie is naar fijne, verfijnde, universeel draagbare sport/health watches met een mooi uiterlijk, en goede batterijduur.

Suck it, apple watch, met je 24u batterijduur
Voor mij is de batterijduur helemaal geen issue. Ik zou nooit 600€ betalen voor dit horloge als je voor minder een F7 of voor ongeveer hetzelfde bedrag een Epix (als je graag Amoled wilt) kunt kopen. Die heeft naast meer sportfuncties en metrics ook een App Store, Pay en de mogelijkheid om muziek te spelen. En deze heeft maar 1 regio gratis maps ipv wereldwijd. Als je dat soort basis features in 2023 niet biedt doe je wat mij betreft echt niet meer mee. Zeker niet voor 600€.

En voor 100€ meer heb je een Ultra en is het batterij probleem sowieso opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
RobinE schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:15:
[...]

Ik had de garmin hrm pro, deze was stuk door water / condens problemen. Dit is een bekende kwaal van deze band. Hand hem sinds 2019 dus geef het ca 4 jaar volgehouden.

Koop in elk geval niet de wahoo ticker, is wel goedkoop maar de 1e was al stuk bij openen verpakking (deksel batterij wil niet dicht/vast) de vervanger was goed, bij tweede keer gebruik, zelfde euvel, pak hem uit de kast en deksel valt eraf, op de grond en stuk 😢.

Nu de garmin hrm pro plus besteld, deze heeft een betere afdichting zonder schroefjes, zou dus langer mee moeten gaan, we zullen het zien. De hrm band op zichzelf is een fijn ding, werkte eigenlijk altijd (zeker bij even bevochtigen of wat geleidingsgel)
Werkt deze ook met andere activiteiten dan hardlopen zoals spinning of bodypump om maar wat te noemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:05
[b]satshow in "Het grote sporthorloge met GPS topic."

Werkt deze ook met andere activiteiten dan hardlopen zoals spinning of bodypump om maar wat te noemen?
Jep, zodra je activiteit start en je gebruikt de band wordt de hartslag gemeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
XeNeRgY schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:52:
[...]

Voor mij is de batterijduur helemaal geen issue. Ik zou nooit 600€ betalen voor dit horloge als je voor minder een F7 of voor ongeveer hetzelfde bedrag een Epix (als je graag Amoled wilt) kunt kopen. Die heeft naast meer sportfuncties en metrics ook een App Store, Pay en de mogelijkheid om muziek te spelen. En deze heeft maar 1 regio gratis maps ipv wereldwijd. Als je dat soort basis features in 2023 niet biedt doe je wat mij betreft echt niet meer mee. Zeker niet voor 600€.

En voor 100€ meer heb je een Ultra en is het batterij probleem sowieso opgelost.
Tja, het gaat niet altijd enkel maar om 'minder' geld en droge euros. 400-700 euro is wat mij betreft in dezelfde range. Het hangt er maar van af wat je belangrijk vindt. Wereldwijde regio's zal ik niet meteen gebruiken, en anders koop je ze wel bij. Ik ben ook geen fanatiek sporter die 1000 metrics wil.

Blijft over, de hardware als hardware. Design, bandje, hoe voelt het aan. Het platform erachter (polar flow is best fijn eigenlijk, vind ik gemakkelijker navigeren als casual dan Garmin connect)

En misschien ook niet onbelangrijk, las ik op de frontpage in een reactie, polar is een Europees bedrijf, waar de meeste van ons ook wonen. Dus onze aankoop blijft in Europa, en onze data wellicht ook aangezien die zich netjes (zouden) moeten houden aan de EU wetgeving.

Polar kennende is deze watch binnen een aantal maand 100 euro afgeprijsd, en polar kent nog wel een harde kern die hard fans. Ik zie ze in elk geval nog regelmatig (oudere modellen) bij collega's op het werk. Dus als een replacement zich aandient, kan het zomaar de volgende Polar in de serie worden. Deze bijvoorbeeld. Wegens gewenning en 'lock-in' in het platform, dat alleen al.

Ik wil 'm eerst in het echt eens zien. Benieuwd wanneer die in de winkel komt.

En het bandje lijkt me alvast op de foto's hoogwaardiger dan die standaard bandjes die bij een forerunner zitten (als voorbeeld). Garmin bandjes zijn troep, niet comfortabel en cheap ogend alsof het over een 10 euro china knockoff horloge gaat.

Edit: ik probeer niet tegendraads te zijn hoor. Je hebt vast gelijk dat je als fanatiek sporter beter bij garmin of corus kan kijken. Maar ik denk dat dit toch wel een subgroup is, en dat 90% van de mensen uit kan met basis metrics

[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 12-10-2023 09:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 11:37
*knip * Het bediscussiëren van winkels is hier offtopic

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 12-10-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amos_x schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:25:
[...]

Tja, het gaat niet altijd enkel maar om 'minder' geld en droge euros. 400-700 euro is wat mij betreft in dezelfde range. Het hangt er maar van af wat je belangrijk vindt. Wereldwijde regio's zal ik niet meteen gebruiken, en anders koop je ze wel bij. Ik ben ook geen fanatiek sporter die 1000 metrics wil.

Blijft over, de hardware als hardware. Design, bandje, hoe voelt het aan. Het platform erachter (polar flow is best fijn eigenlijk, vind ik gemakkelijker navigeren als casual dan Garmin connect)

En misschien ook niet onbelangrijk, las ik op de frontpage in een reactie, polar is een Europees bedrijf, waar de meeste van ons ook wonen. Dus onze aankoop blijft in Europa, en onze data wellicht ook aangezien die zich netjes (zouden) moeten houden aan de EU wetgeving.

Polar kennende is deze watch binnen een aantal maand 100 euro afgeprijsd, en polar kent nog wel een harde kern die hard fans. Ik zie ze in elk geval nog regelmatig (oudere modellen) bij collega's op het werk. Dus als een replacement zich aandient, kan het zomaar de volgende Polar in de serie worden. Deze bijvoorbeeld. Wegens gewenning en 'lock-in' in het platform, dat alleen al.

Ik wil 'm eerst in het echt eens zien. Benieuwd wanneer die in de winkel komt.

En het bandje lijkt me alvast op de foto's hoogwaardiger dan die standaard bandjes die bij een forerunner zitten (als voorbeeld). Garmin bandjes zijn troep, niet comfortabel en cheap ogend alsof het over een 10 euro china knockoff horloge gaat.

Edit: ik probeer niet tegendraads te zijn hoor. Je hebt vast gelijk dat je als fanatiek sporter beter bij garmin of corus kan kijken. Maar ik denk dat dit toch wel een subgroup is, en dat 90% van de mensen uit kan met basis metrics
Ik ben vooral blij dat er concurrentie is en dat er iets te kiezen is. Garmin en Apple zijn zeker ook niet heilig maar bieden in mijn ogen een sterker totaalaanbod in ruil voor de prijs (Garmin pure sportwatch, Apple pure smartwatch). Polar, Coros, Suunto vallen een beetje overal tussenin en zijn (in mijn ogen) een mindere keuze, tenzij iemand er om een goede reden specifiek voor kiest.

Ik haakte overigens vooral aan op je ‘batterij rant’ naar Apple, wat in mijn ogen op vrijwel alle fronten superieur is aan de Polar. Behalve inderdaad de batterij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
XeNeRgY schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:10:
[...]

Ik ben vooral blij dat er concurrentie is en dat er iets te kiezen is. Garmin en Apple zijn zeker ook niet heilig maar bieden in mijn ogen een sterker totaalaanbod in ruil voor de prijs (Garmin pure sportwatch, Apple pure smartwatch). Polar, Coros, Suunto vallen een beetje overal tussenin en zijn (in mijn ogen) een mindere keuze, tenzij iemand er om een goede reden specifiek voor kiest.

Ik haakte overigens vooral aan op je ‘batterij rant’ naar Apple, wat in mijn ogen op vrijwel alle fronten superieur is aan de Polar. Behalve inderdaad de batterij :+
Klopt wel hoor.

Maar voor mij is batterijduur een complete dealbreaker. Die apple watch kan voor mijn part nog op duizend punten superieur zijn, batterijduur is 80% van mijn selectiecriteria. Misschien wel 99%. Complete dealbreaker.

En dan mag iedereen weer antwoorden met 'tijdens de douche', 'routine', 'tijdens ontbijt'. Neen, neen, neen, en nogmaals neen. Zo leef ik niet, ik wil niet de slaaf zijn van nog een extra stukje tech dat er 's avonds gewoon mee ophoudt als je 'm vergeet te laden. 100x nope.

Die garmin 245 die ik heb is prachtig, af en toe eens opladen, en wanneer ik 'm ook neem voor wat sport, of een weekje vakantie, heb ik me gewoon nergens om te bekommeren wat batterij betreft.

Dat is een stukje ontzorgen waarvoor ik met plezier alle 'smart' opgeef (die ik toch niet wil of nodig heb), en op andere zaken focus. Metric, health..

Ik was op zich op zoek naar een iets meer stijlvolle forerunner. Dan begrijp ik dat je bij garmin vivoactive moet zijn, maar afgaand op de foto's ben ik toch geïntrigeerd door deze polar. Het ecosysteem, wat ik vroeger wel eens gebruikte, stond me positief bij, dus dat helpt ook.
XeNeRgY schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:52:

Ik herlees je post, en begrijp nu dat je het over de apple watch ultra hebt. Tja, zelfs dan nog vind ik het niet 'opgelost'. +-3 dagen is nog steeds onvoldoende. Persoonlijk ligt de grens op 1 week, minimum. Anders komt het er niet in.

Het verschil is ook wel iets meer dan 100 euro, polar 600 en ultra 900 euro. Plus de ultra is gigantisch en wil ik niet dragen.

[ Voor 13% gewijzigd door Amos_x op 12-10-2023 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:27

Steeffoon

Smartphone-nerd

Vraagje. Ik laad met regelmaat routes in vanuit Komoot op de Garmin Forerunner 965. Echter krijg ik nooit geluidjes te horen zijn voor afslagen en al als ik aan het wandelen ben. Best wel onhandig. Mijn partner met Epix 2 krijgt dit wel te horen.

Uiteraard de instellingen nagelopen, waarbij Afslagaanwijzingen ingeschakeld staat. Wat kan het zijn? Iemand een idee?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Amos_x ik bedoelde de ultra 1 die overal te koop is voor rond de 700€, dan is het verschil maar 100€. Als batterij voor jou inderdaad zo belangrijk is dan zijn er inderdaad betere alternatieven dan een AW. Bij mij zit het in de ochtend routine om even op te laden als ik koffie zet. Ik heb naast een gewone AW ook een Ultra en die vind ik juist lastiger, ondanks de langere batterij omdat ik daar maar 1x per 3-4 dagen hoef te laden en zo moeilijker een routine op kan bouwen.

Volgens mij is die Polar overigens even groot als de Ultra met 47x50(?) en 14.5 dik. Dus misschien eerst eens in het echt bekijken. Fors groter dan je 245.

Maar iedere keer dat ik weer een Fenix heb ben ik meteen super blij met geen omkijken aar de batterij. Dus herken wel wat je zegt, voor mij is het alleen niet super belangrijk.

[ Voor 10% gewijzigd door XeNeRgY op 12-10-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@XeNeRgY Die afmetingen had ik inderdaad nog niet gezien. Inderdaad ook fors groot, jammer genoeg. Vooral erg dik en met 14,5mm ongeveer even dik als een Apple Watch ultra (14,4mm)

Groot kan ik nog hebben op de pols (pols is breed genoeg), maar dikte kan een minpunt zijn, dat vind ik minder fijn dragen.

In elk geval ga ik ‘m zeker in het echt eens bekijken. Misschien dat Polar voor z’n andere (kleinere) watches ook een update doet (nieuwere processors, zuiniger) en dat er binnenkort wellicht een kleiner model op de markt komt. En anders ga ik nog wel eens uitzoeken hoe het bij Garmin zit tegenwoordig. Maar dat aanbod heb ik steeds als zeer verwarrend ervaren. :) Met vreemde keuzes ivm het weglaten van sommige specs.

Ivm batterij, zoveel scenario’s waar <24u storend is. Stel je gaat een avondje uit bij of met vrienden, overnacht ter plaatse en je hebt die puck niet mee… Sta je de volgende morgen op een donkere plaat te kijken. Ik heb een echte waardering voor horloges, dit soort scenario zou me niet lekker zitten. Mijn andere horloges doen het op dat moment gewoon nog.

Stel, je wisselt een tijdje van horloge, maar je vist je Apple Watch een paar dagen later uit de la voor een namiddag fietsen of MTB. Batterij leeg. (Half uur wachten, weg spontaniteit)

Je gaat een (lang) weekendje weg, citytripje, beetje hiken, je wil wat activity of hikes tracken, en opnieuw je vergeet die puck, en dan is de Watch waardeloos. Je kan natuurlijk al je bags, auto, thuis en weet ik veel vol leggen met lader pucks, klopt ook weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Amos_x DCRainmaker heeft een hands-on met de Polar op zijn website, krijg je een wat uitgebreidere indruk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Holy crap :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MB3M_skdreS8nlzD-20jBzVVcWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKFYSMthTtiPCO8Kar8xUQOI.jpg?f=fotoalbum_large

That’s ging to be a ‘nope’, denk ik, maar eerst zien… Formaat van een rolletje plakband :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-05 07:53
zonder de daadwerkelijke specs erbij te pakken.. volgens mij is ie niet veel dikker dan een Fenix?
hij oogt vooral dikker door het ontwerp

edit (even opgezocht)
sterker nog: hij is even dik

beide 14,5mm dik

Fenix 7: 47 x 47 x 14.5 mm
Polar: 47 x 50.8 x 14.5 mm

[ Voor 32% gewijzigd door DeCo op 13-10-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
@satshow elke HRband die compatibel is met je horloge BT/Ant+ zal werken. De ene band heeft meer metrics dan de andere, en daar betaal je dan voor. Kan dan voor elke sport gebruikt worden. Ik gebruik hem alleen bij interval/threshold om omslagpunt te bepalen. OHR (optische HR) werkt maar half half bij mij (en veel anderen is genoeg over te vinden hier en op het web) bij fietsen/fitness etc. Verder maakt het me niet uit en voel ik wel hoe zwaar het is bij die dingen dus gerbuik ik hem niet. Als test wel eens gedaan bij MTB en krachttraining met de AUX HR app op Garmin om verschil te zien, maar verder ligt die gewoon in de kast.
Ik gebruik de Wahoo Tickr uit 2018 nog altijd 1 keer de band zelf vervangen omdat de electrodegeleiders loslieten. Simpel HRbandje met knopjes bij de Dectahlon of amazon(?) gekocht en ik kon weer verder. Owhja en 1 keer de cr2032 batterij vervangen. Ding doet het nog atijd uitstekend en de mijne heeft geen schroefjes voor een kapje is gewoon zo'n draaimechanisme met een gleuf voor een munt/schroevendraaier? @RobinE

[ Voor 29% gewijzigd door xray79 op 13-10-2023 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satshow
xray79 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:24:
@satshow elke HRband die compatibel is met je horloge BT/Ant+ zal werken. De ene band heeft meer metrics dan de andere, en daar betaal je dan voor. Kan dan voor elke sport gebruikt worden. Ik gebruik hem alleen bij interval/threshold om omslagpunt te bepalen. OHR (optische HR) werkt maar half half bij mij (en veel anderen is genoeg over te vinden hier en op het web) bij fietsen/fitness etc. Verder maakt het me niet uit en voel ik wel hoe zwaar het is bij die dingen dus gerbuik ik hem niet. Als test wel eens gedaan bij MTB en krachttraining met de AUX HR app op Garmin om verschil te zien, maar verder ligt die gewoon in de kast.
Ik gebruik de Wahoo Tickr uit 2018 nog altijd 1 keer de band zelf vervangen omdat de electrodegeleiders loslieten. Simpel HRbandje met knopjes bij de Dectahlon of amazon(?) gekocht en ik kon weer verder. Owhja en 1 keer de cr2032 batterij vervangen. Ding doet het nog atijd uitstekend en de mijne heeft geen schroefjes voor een kapje is gewoon zo'n draaimechanisme met een gleuf voor een munt/schroevendraaier? @RobinE
Zal me er in gaan verdiepen, ben er niet echt in thuis wat bv een goede HR band is die ook betaalbaar is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 13-05 19:33
De Suunto Race ziet er gaaf uit zeg!
Mooie prijs voor horloge met goede accuduur, amoled en goede kaarten.

YouTube: Suunto Race Hands-On: Woah, 26 New Features Explained!

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
satshow schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

Zal me er in gaan verdiepen, ben er niet echt in thuis wat bv een goede HR band is die ook betaalbaar is.
Voorzover ik weet is elke HRband goed en is er weinig verschil tenzij je meer metrics wil dan kom je bij de duurdere banden uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vandermark schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:22:

Ik vind het uiterlijk van het horloge niet zo mooi. De functionaliteit die het biedt voor de prijs dan weer wel. Ik vind de UI in de video van DCR wel erg ‘laggy’. Maar wellicht kan Suunto daar nog wat optimaliseren. Mijn eerst sporthorloge was trouwens een Suunto. Maar dat was nog zonder hartslagsensor en GPS sensor, dus al ‘even’ geleden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
vandermark schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:22:

Dat ziet er goed uit! Zit nogal in het Garmin eco-systeem, maar ga deze zeker in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb nu een Garmin Fenix 7 aanschaft. De standaard in de aanbieding op Amazon.
Maar merk dat het geheugen (16g) al wel heel snel vol zit met alleen de kaart van Europa.
Dus twijfel nog even over wel of niet terugsturen.

Is die beperkte ruime een probleem, ik weet dat meer mensen hier een fenix 7 hebben.
Kun je ook openMTB kaarten erop zetten? En zoja weet iemand een goede guide?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:01
Cyberpope schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:41:
Ik heb nu een Garmin Fenix 7 aanschaft. De standaard in de aanbieding op Amazon.
Maar merk dat het geheugen (16g) al wel heel snel vol zit met alleen de kaart van Europa.

Is die beperkte ruime een probleem, ik weet dat meer mensen hier een fenix 7 hebben.
Ik gebruik zelf Open Topo Maps. Gewoon de kaarten downloaden en met copy-paste op je horloge zetten. En dan alleen de kaarten van de landen die je nodig hebt. Werkt perfect, en scheelt een hoop ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:39
Hoe zie ik activiteiten die met MoveIQ zijn opgenomen op mijn FR965? Zojuist een uur gewandeld maar dit zie ik nergens terug op mijn horloge, en ook niet in de app. Krijg ook geen melding met de vraag of ik een activiteit wil starten. MoveIQ staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36

Rhapsody

In Metal We Trust

SX-Superfly schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:59:
Hoe zie ik activiteiten die met MoveIQ zijn opgenomen op mijn FR965? Zojuist een uur gewandeld maar dit zie ik nergens terug op mijn horloge, en ook niet in de app. Krijg ook geen melding met de vraag of ik een activiteit wil starten. MoveIQ staat aan.
Als u in een regelmatig patroon beweegt, detecteert de functie Move IQ de activiteit automatisch en wordt deze in uw tijdlijn weergegeven. De Move IQ activiteiten geven het type activiteit en de duur weer, maar deze worden niet weergegeven in uw activiteitenlijst of nieuwsfeed.

De Move IQ functie kan een wandel- of hardloopactiviteit met tijdmeting automatisch starten met behulp van tijdsgrenzen die u instelt in de Garmin Connect™ app. Deze activiteiten worden toegevoegd aan uw activiteitenlijst.
Bron: https://www8.garmin.com/m...4F-8587-0B75C70E34C7.html

In de app moet je dat dan nog inschakelen volgens mij.

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
Cyberpope schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:41:

ik heb een 5X+ met ook 16gb geheugen, maar tot nu toe geen enkel probleem met beperkingen. Geen idee hoeveel er nu nog vrij is na een paar jaar gebruik maar tot op heden gaat het dus gewoon goed.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SX-Superfly schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:59:
MoveIQ zie je niet als opgenomen activiteiten staan. De enige plek waar je ze kan zien is in Garmin Connect bij je Agenda. Daar zien je dan de filter op ‘Move IQ gebeurt.’ aan te zetten, mocht die al niet standaard aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 20:56
Ik maak soms een trail met wat waypoints en das altijd op een paar km van huis. Ik wil graag dat mn horloge naar de route toe navigeert maar krijg het niet voor elkaar. Op internet zie ik wel eens dat mensen "navigeer naar begin" als optie kregen maar mij lukt dat niet op mn fenix7. Iemand een idee hoe je dat voor elkaar krijgt? Heb al een aantal opties geprobeerd; eerst de run starten, dan de course laden. Ook via start.. navigate de course geladen en dan gezegd dat ik m wil hardlopen maar geeft hetzelfde effect: geen navigatie naar de course toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:27
Kleine twijfel of dit het juiste topic is maar de ING Rentepuntenwinkel heeft nu weer voorraad van enkele Garmin producten (aanbieding):

Garmin Forerunner 265 €354 (plus punten)
Garmin Forerunner 965 €454 (plus punten)
(en Fenix, Epix, Edge etc.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 09:21
Jammer alleen dat bij de ING de 'kleine' varianten (Fenix 7S Pro en epix Pro 42mm) alleen in de kleur 'Soft gold' beschikbaar zijn en niet zoals de andere formaten in zwart.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Pagina: 1 ... 272 ... 316 Laatste