Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 271 ... 317 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Aghanim schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:10:
[...]

Hey daar is de maandelijkse wel/geen screenprotector bij saffier weer :)

Gewoon even terugzoeken in het topic dan hebben jullie alle standpunten meteen beschikbaar :)

@SX-Superfly het probleem met Training Readiness is dat die zich baseert op een deel van de indicatoren die zich weer baseren op cardio inspanning (training load/training status/recovery tijd etc.). Ik weet niet of je alleen maar WOD doet of bijvoorbeeld ook losse krachttraining. In dat geval zal je merken dat je metrics mis gaan omdat Garmin alleen cardio load (hartslag) en geen muscular load kan meten.

Mogelijk train je dus te zwaar maar blijkt dat niet uit de Garmin metrics en heeft dat impact op je HRV.

Maar zoals @Gonadan terexht aangeeft: op je gevoel afgaan. De (Garmin) metrics zijn leuk totdat ze niet meer lijken te kloppen.
Thanks voor je uitleg. Naast WOD ook losse krachttraining inderdaad. En ik merk ook dat bij bijv. Cleanen of skiën of roeien de garmin moeite heeft met meten. Volgens garmin lage hartslag waarbij ik op dat moment zeker in de anaerobe zone zit. Terwijl garmin wel ziet of ik squat of benchpress doe.

Op dit moment zegt garmin training readiness van '1' terwijl ik een rustdag heb gehad en een active recovery aerobe training. Tsja, zo heb je wel erg weinig aan de metrics die Garmin laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SX-Superfly schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:27:
[...]

Thanks voor je uitleg. Naast WOD ook losse krachttraining inderdaad. En ik merk ook dat bij bijv. Cleanen of skiën of roeien de garmin moeite heeft met meten. Volgens garmin lage hartslag waarbij ik op dat moment zeker in de anaerobe zone zit. Terwijl garmin wel ziet of ik squat of benchpress doe.

Op dit moment zegt garmin training readiness van '1' terwijl ik een rustdag heb gehad en een active recovery aerobe training. Tsja, zo heb je wel erg weinig aan de metrics die Garmin laat zien.
Voor sporten anders dan pure cardio werken de metrics minder goed inderdaad. Je kunt nog met borstband krachttraining doen (doe ik altijd) om de juiste hartslag te loggen maar ook dan is het weinig representatief. Training load zit bij mij dan rond de 35-50 en TE aeroob is rond de 1.5 en anaeroob ook. Hersteltijd uurtje of 6. 10 min in Z2 ‘joggen’ en je bent er al overheen.

De eerste die muscular load goed weet te combineren met cardio load gaat veel nieuwe klanten krijgen. Whoop heeft een bedrijf overgenomen die hier mee bezig zijn maar in de 4.0 werkt het ook nog niet blijkbaar. Volgens henzelf wel maar op Reddit zijn de ervaringen wisselend.

Overigens zou je bij een Readiness van 1 wel een duidelijke oorzaak moeten zien en voelen. Zelfs met griep haalde ik dat niet.

Cardiovascular strain vs muscular strain.

Strength training on the other hand is typically performed in a rep, set, and scheme. For example, 3 sets of 8 repetitions with 2 minutes rest, where the user performs 8 repetitions of an exercise, then rests for 2 minutes of time before subsequently performing the next set of 8 repetitions. The cardiovascular response to this type of training isn’t the same. It results in an HR spike immediately post set followed by a recovery during the rest phase. However, this type of training requires a high demand from the neuromuscular system and places resulting strain on the musculoskeletal system. It uses predominantly anaerobic (without oxygen) energy pathways during the work phases. Therefore the cardiovascular strain measured will be underrepresented compared to cardiovascular or endurance training. As a result, your cardiovascular load will most likely be lower resulting in a lower Strain (for example: 5-10) when using Strain Coach to track weightlifting.

There are other styles of weight training such as CrossFit, circuit training, or muscular endurance training, that can be done in a continuous training manner similar to cardiovascular endurance training. While they will likely produce higher levels of Cardiovascular Strain, they are still missing the neuromusculoskeletal components of resistance training and will still under represent the actual strain sustained.

En:

Strength training seems to a have a dose-response relationship with HRV:
The volume of training completed and subsequent decreases in HRV. (Williams 2021, Figueiredo 2015)
As you increase training intensity from 50% one repetition maximum (1RM) to 100% 1RM, subsequent HRV. (Lellamo 2004)
An exercise intensity threshold at 70% of one repetition maximum (1RM) seems to exist that needs to be exceeded to observe significant changes in HRV. (Lima 2011)
HRV is also sensitive to the amount of muscle used. When compared, a whole body strength session versus a lower body strength session versus an upper body strength session the drops in subsequent HRV are proportional to the amount of muscle used when training volume is controlled: Whole body > Lower Body > Upper Body. (Kingsley 2014)
Strength Training to Failure causes greater reductions in HRV than training not-to-failure. (Gonzalez-Badillo 2016)

[ Voor 56% gewijzigd door Aghanim op 18-09-2023 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:55
Inhoudelijke vraag.

Vandaag wezen zeilen, en ik wilde dus voor het eerst mijn Fenix7 gebruiken om de zeiltocht te loggen. Had hem al bij de activities gezet. Alleen ik kon de activiteit niet starten?
Ik zag wel regatta timer etc maar ik heb geen idee hoe dat werkt, iemand die daar ervaring mee heeft? Het zeilen was gewoon een lekker rondje toeren, geen wedstrijd.
Heb hem maar even als suppen gelogd en achteraf gecorrigeerd...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkfi
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-06 15:46
Basti84 schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:23:
Iemand enig idee wanneer de Coros Pace 3 in NL komt?
Vooralsnog enkel te reserver op wat Amerikaanse websites maar er zijn al wel een 3tal weken reviews op de welbekende Youtube websites.
Ik ben hier ook benieuwd naar. Deze vraag heb ik ook neergelegd bij Coros Benelux, maar die geven aan dat ze nog geen datum hebben waarop deze te bestellen is.

Op de socials hebben ze aangegeven, beschikbaarheid mid-september. Afwachten denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:52
dirkfi schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:35:
[...]

Ik ben hier ook benieuwd naar. Deze vraag heb ik ook neergelegd bij Coros Benelux, maar die geven aan dat ze nog geen datum hebben waarop deze te bestellen is.

Op de socials hebben ze aangegeven, beschikbaarheid mid-september. Afwachten denk ik ;)
Je kon hem enkele weken terug via de officiële Duitse store bestellen (naar België althans) maar daar inmiddels ook al een tijdje uitverkocht.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:02
De 965 is weer te koop via de ING portal. Ik heb hem net kunnen aanschaffen. Hoeveel er beschikbaar zijn weet ik niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Rhahyrion op 20-09-2023 10:36 ]

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:04
Ik heb de 965 ook direct besteld 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:23
Weer wat nieuwe horloges van Garmin. Gisteren de Tactix 7 AMOLED: https://www.garmin.com/nl-NL/p/1297277/pn/010-02931-01

En vandaag de Vivoactive 5: https://www.garmin.com/nl-NL/p/1057989

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hathi schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:30:
Weer wat nieuwe horloges van Garmin. Gisteren de Tactix 7 AMOLED: https://www.garmin.com/nl-NL/p/1297277/pn/010-02931-01

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:09
Dit hoort in Vraag en Aanbod

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 23-09-2023 10:51 ]

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:46
:)

[ Voor 99% gewijzigd door Hazewindhond009 op 23-09-2023 20:25 ]

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42

Wallie

Herr

weg

[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 23-09-2023 10:51 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• johrans
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-05 08:01

johrans

#*#=##

Wallie schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:01:
[...]

Te laat... alweer uitverkocht
Huh ik zie die 965 dus nog staan als bestelbaar...

De fenix/epix zijn er nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 22:34
Rhahyrion schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:34:
De 965 is weer te koop via de ING portal. Ik heb hem net kunnen aanschaffen. Hoeveel er beschikbaar zijn weet ik niet.
Kon me niet inhouden en heb er ook een besteld. Met een Fenix 7s om m'n pols heb ik zo'n ding natuurlijk helemaal niet nodig. Compleet onverantwoord om dan een FR965 te kopen. Maar goed, ik ben wel erg benieuwd. :)

Opmerkelijk trouwens dat ie na 6 uur nog steeds verkrijgbaar is op de site. Ik had gedacht dat ie binnen enkele minuten weer uitverkocht zou zijn. De meesten hebben denk ik hun trackers ingesteld op de Fenix/Epix modellen.

Overigens vandaag ook een mail gekregen van TomTom dat zij op 30 oktober de stekker uit de TomTom Sports infrastructuur trekken. Heb nog een oude TomTom Spark3 in een la liggen. Die is dus straks echt niets meer waard.

[ Voor 14% gewijzigd door slow whoop op 20-09-2023 16:28 ]

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:32
slow whoop schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:24:
[...]

Overigens vandaag ook een mail gekregen van TomTom dat zij op 30 oktober de stekker uit de TomTom Sports infrastructuur trekken. Heb nog een oude TomTom Spark3 in een la liggen. Die is dus straks echt niets meer waard.
Met offline software kun je een TomTom nog blijven gebruiken.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• walterworld
  • Laatst online: 03-06 20:43
Hathi schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:30:

Heel mooi de VA 5, loop nu nog rond met een VA HR. Jammer geen transfect scherm.
Toch nog een opvolger voor de VA serie, dacht dat ze met de Venu lijn zouden verder gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 06-06 17:44
regel dit via DM of via V&A

[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 23-09-2023 10:52 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterworld schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:13:
[...]

Heel mooi de VA 5, loop nu nog rond met een VA HR. Jammer geen transfect scherm.
Toch nog een opvolger voor de VA serie, dacht dat ze met de Venu lijn zouden verder gaan.
Een VA HR…dat is al een oudje! Ik heb ‘m ook gehad, maar dat is al weer 2 horloges terug voor mij en ik heb bijna 4 jaar gedaan met een FR645M die daarna kwam. :+

Transflective schermen worden steeds schaarser op Garmin horloges. Waarom vind je dat jammer? Vanwege de batterijduur? Of de afleesbaarheid buiten? Ik zou niet meer terug willen naar transflective, nu ik het amoled scherm op de Epix 2 al meer dan een jaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Laatst online: 03-06 20:43
PatrickC schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:54:
[...]

Een VA HR…dat is al een oudje! Ik heb ‘m ook gehad, maar dat is al weer 2 horloges terug voor mij en ik heb bijna 4 jaar gedaan met een FR645M die daarna kwam. :+

Transflective schermen worden steeds schaarser op Garmin horloges. Waarom vind je dat jammer? Vanwege de batterijduur? Of de afleesbaarheid buiten? Ik zou niet meer terug willen naar transflective, nu ik het amoled scherm op de Epix 2 al meer dan een jaar gebruik.
Jup :Y , VA HR still going strong. Garmin=kwaliteit. De reden waar ik hem destijds voor heb gekocht is nog steeds hetzelfde en minder duurzaam om elke keer maar te upgraden, Op nieuwere horloges van Garmin zitten wat nieuwe snufjes maar niet het upgraden waard voor mij.

Wat betreft tranflectief vanwege batterijduur, afleesbaarheid buiten en kans op inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

walterworld schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:50:
[...]

Jup :Y , VA HR still going strong. Garmin=kwaliteit. De reden waar ik hem destijds voor heb gekocht is nog steeds hetzelfde en minder duurzaam om elke keer maar te upgraden, Op nieuwere horloges van Garmin zitten wat nieuwe snufjes maar niet het upgraden waard voor mij.

Wat betreft tranflectief vanwege batterijduur, afleesbaarheid buiten en kans op inbranden.
Dat eerst kan ik niet ondersteunen.. Ik heb nog geen vivosmart meegemaakt die langer dan 1 jaar meeging.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterworld schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:50:
[...]

Ik heb mijn VA HR destijds verkocht, maar daarvan brak de band hierna binnen een half jaar af op zo’n manier dat deze niet meer was te herstellen. De persoon die hem kocht is fysiotherapeut, dus waarschijnlijk zijn er tijdens zij werk krachten op gekomen waar het horloge niet meer tegen kon na een paar jaar. Ook lees je regelmatig vergelijkbare problemen bij de Forerunner 645, maar die heb ik gelukkig nooit ervaren. Maar… Garmin is dus niet altijd een garantie voor kwaliteit… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
A3-D schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:20:
[...]

Waar moet ik aan denken bij "een dealtje"?

Wij hebben die rentepunten nog nooit gebruikt en hebben er ruim voldoende. Hij staat echter nu inderdaad op uitverkocht.... :/
Dealtje in de zin dat iemand met genoeg punten maar hem niet zelf nodig heeft de Forerunner965 aanschaft en voor mooie prijs doorverkoopt aan iemand die niet bij ing bankiert 😇.
Ondertussen ben ik op die manier voorzien. Enneh, ze zijn vaak snel uitverkocht inderdaad. Mooie aanbieding voordat klokje wat je nergens in NL-webshops voor minder dan €620 kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFSchets
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 14:35
Toch even een vraag over de nieuwe vivoactive 5 (website Garmin en review dc rainmaker geven me geen duidelijkheid): heeft deze nou wel of geen breadcrumb routes?

Zo ja dan bestel ik hem zsm :-)

[ Voor 9% gewijzigd door AFSchets op 22-09-2023 18:29 ]

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:37

Flipm0de

geen

Net zoals in de review van dcrainmaker over de vivoactive5; ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben een simpele hardloper, loop op hartslagzones. Volgens mij heb ik genoeg aan een FR245, wil ik het iets beter dan een vivoactive5, nog mooier een Venu 3. De FR reeks is een stuk duurder en snap niet helemaal wat ik daarvoor terugkrijg?

En wat ik ook lastig vind, is er een soort release schedule van Garmin horloges. Net zoals je weet dat er elk jaar een nieuwe iPhone komt in september. Nu ben ik toch een beetje bang dat ik iets koop en een week later er een nieuwe versie van iets op de markt komt.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik weet niet of je met de Venu 3 ook multisport kan doen? Dat zou nog een reden kunnen zijn om voor een duurdere FR te gaan.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!
AFSchets schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:29:
Toch even een vraag over de nieuwe vivoactive 5 (website Garmin en review dc rainmaker geven me geen duidelijkheid): heeft deze nou wel of geen breadcrumb routes?

Zo ja dan bestel ik hem zsm :-)
Volgens mij niet, de 4 en Venu voor zover ik weet ook niet namelijk. Je kan wel DWmap gebruiken uit de IQ store.

@ElPaco Nee

@Flipm0de zo ongeveer alle modellen zijn dit jaar vernieuwd. Ik verwacht niks meer behalve misschien een nieuwe activity tracker.

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 23-09-2023 09:57 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Stel je wil de ING pagina bijhouden wanneer hij weer beschikbaar is, wat is dan een goede website daarvoor?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Uptimerobot, zoek even in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:26
Flipm0de schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:05:
Net zoals in de review van dcrainmaker over de vivoactive5; ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben een simpele hardloper, loop op hartslagzones. Volgens mij heb ik genoeg aan een FR245, wil ik het iets beter dan een vivoactive5, nog mooier een Venu 3. De FR reeks is een stuk duurder en snap niet helemaal wat ik daarvoor terugkrijg?

En wat ik ook lastig vind, is er een soort release schedule van Garmin horloges. Net zoals je weet dat er elk jaar een nieuwe iPhone komt in september. Nu ben ik toch een beetje bang dat ik iets koop en een week later er een nieuwe versie van iets op de markt komt.
Als je een simpele hardloper bent, dan maakt het toch niet uit of je met 'the latest and greatest' loopt? Die 245 doet het over 3 jaar nog net zo goed als je op hartslagzones loopt.

• Flipm0de

Flipm0de

geen

spokje schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:16:
[...]

Als je een simpele hardloper bent, dan maakt het toch niet uit of je met 'the latest and greatest' loopt? Die 245 doet het over 3 jaar nog net zo goed als je op hartslagzones loopt.
Ja dat is eigenlijk wel waar. Maar iets in mij gaat toch aan als ik de nieuwe versies zie.

Maar je hebt helemaal gelijk hoor, eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
Flipm0de schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:18:
[...]

Ja dat is eigenlijk wel waar. Maar iets in mij gaat toch aan als ik de nieuwe versies zie.

Maar je hebt helemaal gelijk hoor, eigenlijk.
Hehe begrijpelijk wel. Als je een goede deal kunt krijgen gewoon doen lijkt me. Garmin horloges verouderen minder snel dan bijvoorbeeld een smartwatch die qua functionaliteit elk jaar flinke stappen maakt potentieel. Je krijgt per generatie bij Garmin misschien een nieuwe sensor, en wat extra metrics (waar je over het algemeen niets mee doet, maar alleen leuk staan in de Garmin app). Maar voor gewoon hardlopen volstaat de huidige lijn perfect, en over een paar jaar ook nog :) ik zou vooral kijken of je kunt leven met het uiterlijk van de watch die je koopt.

offtopic:
Break ya neck!! ;)

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:42

Roozzz

Plus ultra

Mwah, multiband gps zou wel hoog op mijn lijstje staan als ik op zoek was naar een nieuw hardloophorloge.

De oudere generatie Garmin horloges zijn qua gps gewoon wat matig in moeilijkere omstandigheden (bos bijvoorbeeld) en qua tempo accuraatheid. Dat kan je oplossen met een stryd oid, maar als een horloge dat ook zelf goed kan is dat een flinke pre wat mij betreft.

If you can see, look. If you can look, observe

• spokje
De 245 heeft toch al multiband?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:28
Dit zie je ook vaak voorbij komen in het smartphone aankoop topic. Koop ik nu of wacht ik tot er iets beters komt.
En dan is het tegenargument, er komt altijd iets beters.
Dat geld overigens ook voor de aankoopprijs. Wordt het goedkoper of betere aanbieding als ik wacht.

Conclusie is dan ook, wil je iets, koop wat er is voor de prijs die jij bereid bent te betalen, en kijk niet achterom, wees blij met de keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder68

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 22:34
Ik heb m'n FR965 binnen (via ING). Ik kom van een Fenix 7s. Zaken die me opvallen:
  • Scherm. Helder, hoge resolutie en veel kleuren. Maar ja, dat is natuurlijk een beetje een open deur als je altijd een MIPS scherm hebt gebruikt
  • Scherm. Groot. Even wennen, maar het is het eerste 47 mm model van Garmin dat ik bij mezelf niet te groot vind staan.
  • Gewicht. De FR965 is een stuk lichter dan de Fenix 7s, en dat voel je.
  • Dikte. Ruim 1 mm dunner dan de Fenix modellen. Dat lijkt weinig, maar het ziet er echt platter uit op m'n pols. Staat beter, vind ik.
  • Bezel. De bezel is lekker dun. Dunner dan bv de 47 mm Fenix/Epix modellen, en vergelijkbaar met de Fenix 7s. Persoonlijk vind ik dat me dat beter staat.
  • Bezel. De bezel is van titanium. De meeste/vorige Forerunner modellen hadden een kunststof bezel. Persoonlijk vind ik de metalen bezel wat chiquer staan voor dagelijks gebruik.
  • Gebruik. Interface is (bijna) identiek aan Fenix, dus geen verrassingen daar. Door het amoled scherm komt alle informatie wel beter tot z'n recht.
  • (Eerste) ergernissen. Waarom kan ik geen Hot Key instellen voor Do not Disturb, zoals bij de Fenix?
Nog even zoeken of ik het scherm nu op "always on" wil laten staan, of op "wrist gesture". Staat nu op het laatste, maar moet daar soms nog even wennen.

Ik vind het een fijn horloge. Heb eigenlijk mijn Fenix 7s niet meer om gehad sinds ik de FR965 heb. Ik denk dat dat genoeg zegt.

Foto met links Fenix7s standaard editie (met black-light aan) en rechts de Forerunner 965:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCPRffEdDfG4hGLlb-RtqQwmHuQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZhBKnnqZFjyBrq6kKgOANxI.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 13% gewijzigd door slow whoop op 25-09-2023 08:58 . Reden: fotootje erbij ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Knip, dit topic is bedoeld voor ervaringen met GPS horloges. Niet voor uptime robots (en eigenlijk ook niet voor aanschaffen/prijzen/ed, maar dat wordt, net als in sommige andere topics, min of meer gedoogd).

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 23-09-2023 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Btw, de Garmins icm met Android, kan je dat wel per app instellen welke meldingen je krijgt? Garmin icm met iPhones is alles of niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:48

Rhapsody

In Metal We Trust

Flipm0de schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:42:
Btw, de Garmins icm met Android, kan je dat wel per app instellen welke meldingen je krijgt? Garmin icm met iPhones is alles of niets.
Ja dat kun je per app instellen.

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
IPhone in principe ook. Vinkje per app bij meldingencentrum uit en hij komt niet op je Garmin.

• Flipm0de

Flipm0de

geen

pjlgt schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:18:
IPhone in principe ook. Vinkje per app bij meldingencentrum uit en hij komt niet op je Garmin.
Ja maar dan krijg je ze ook niet op je iPhone. Ik wil juist sommige meldingen wel op m’n telefoon maar niet de hele tijd op m’n horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Flipm0de schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:28:
[...]

Ja maar dan krijg je ze ook niet op je iPhone. Ik wil juist sommige meldingen wel op m’n telefoon maar niet de hele tijd op m’n horloge.
Snap ik. Ik heb enkel telefoontjes en smsjes aanstaan. De rest gewoon standaard uit.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:26
Ja dat is ideaal inderdaad. Wel meldingen op de telefoon maar dan stil, en een beetje set met trillen op het horloge. Ben erg blij met die mogelijkheid.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Gonadan schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:57:
Ja dat is ideaal inderdaad. Wel meldingen op de telefoon maar dan stil, en een beetje set met trillen op het horloge. Ben erg blij met die mogelijkheid.
Dan moet ik bij het Garmin horloge toch nog een Android kopen 😛

• brknbrkn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-05 16:59
Ik gebruik m'n 965 al bijna niet meer. Ik vind het geen vooruitgang tov van m'n Amazfit. De accuratesse van de HR-sensor is gelijk bovendien.

[ Voor 5% gewijzigd door brknbrkn op 23-09-2023 21:40 ]

brknbrkn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:39:
Ik gebruik m'n 965 al bijna niet meer. Ik vind het geen vooruitgang tov van m'n Amazfit. De accuratesse van de HR-sensor is gelijk bovendien.
Interessant… qua sensor nauwkeurigheid hoor je vaak het omgekeerde, maar hoe goed een specifieke HR sensor werkt, kan per persoon verschillen. Ik vind de HR sensor op mij Garmin Epix 2 ook niet zo goed, maar dat was simpel op te lossen. Hoe zit het met de GPS nauwkeurigheid? En waarom prefereer je nu de Amazfit?

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 23-09-2023 21:51 ]

Welke Amazfit gebruik je? Mijn ervaring is dat de HR sensor van Amazfit niet bepaald fantastisch is, waarbij de nieuwste modellen (Cheetah o.a) het best aardig doen voor hardlopen op een standaard tempo. Garmin t/m Elevate 4 (965) is overigens ook niet goed genoeg.

Als je de vergelijking doet op prijs kan ik me voorstellen dat een 965 die 3x zo duur is dan wel echt veel extra’s moet kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 14:22
PatrickC schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:50:
[...]

Interessant… qua sensor nauwkeurigheid hoor je vaak het omgekeerde, maar hoe goed een specifieke HR sensor werkt, kan per persoon verschillen. Ik vind de HR sensor op mij Garmin Epix 2 ook niet zo goed, maar dat was simpel op te lossen. Hoe zit het met de GPS nauwkeurigheid? En waarom prefereer je nu de Amazfit?
Mijne vind ik ook niet goed bij traplopen en intervallen, hoe loste jij het op?
(Band om de borst daargelaten, die gebruik ik al bij intervaltraining)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Megupe schreef op zondag 24 september 2023 @ 00:27:
[...]

Mijne vind ik ook niet goed bij traplopen en intervallen, hoe loste jij het op?
(Band om de borst daargelaten, die gebruik ik al bij intervaltraining)
Polar Verity Sense… borstbanden vind ik verschrikkelijk maar om de bovenarm merk ik niet eens dat ik ‘m draag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:46
weet iemand hoe die hoogte correctie van Garmin werkt?.

Vandaag gaan fietsen met een vriend, ik met een Fenix 5X+, hij met Edge Explore. In Connect staat bij mij de hoogte correctie uit (vanwege barometer), bij hem aan (weet even niet of er bij hem een barometer aanwezig is)

Krijgen we uiteindelijk het volgende hoogteprofiel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiWRJ54BM9NJjksuZVEkqrxKPK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GdTThvyZD2ddFhmNzoRyV1T.jpg?f=fotoalbum_large

Links Fenix, Rechts Edge.

qua minimale en maximale hoogte klopt het aardig. Wel lijkt de Fenix de data veel smoother te hebben.

Dan het echte 'probleem':

Nu de totale hoogte:
Fenix: 73, Edge 294.

Dat is al een flink verschil. Maar goed, de data van de Edge ziet er ruwer uit, meer pieken en dalen dus dat zou het een en ander kunnen verklaren.

Als ik nu bij de Fenix de correctie aanzet gaat de totale hoogte ineens van 73 naar 465!

Waar komt dat enorme verschil ineens vandaan? Iemand een idee? Kan er online veel over vinden, maar dat gaat allemaal over de maximale/huidige hoogte die dan niet klopt. Niet het probleem wat ik zie, het enorme verschil tussen wel of niet aanzetten van die correctie op de totale hoogte.

Die 73 klopt trouwens ook veel meer (voor mijn gevoel) dan de 465, dus ben benieuwd op welke data dit gebaseerd is.

(voor diegene die nu denken correctie? In Connect op de PC kan je de hoogte correctie en en uit zetten, die staat voor apparaten met een barometer standaard uit. De uitleg over hoe die werkt is zeer cryptisch...)

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 24-09-2023 18:34 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 06-06 17:44
Na bijna 10 jaar een Suunto Ambit 3 Peak Black HR gebruikt te hebben (met band) ben ik nu ook overgestapt naar Amazfit. Mijn vrouw gebruikte al een tijdje een Garmin Vivosport maar die verbrak nogal regelmatig de verbinding met bluetooth waardoor het syncen naar Strava niet echt meer soepel verliep. Voor haar verjaardag stond een nieuwe tracker/watch op haar lijstje en heb ik de Amazfit GTS4 voor haar gekocht.

Omdat zij hier super enthousiast over was, met name de batterijduur en de diverse mogelijkheden, heb ik voor mezelf de Amazfit Balance besteld en die is zojuist bezorgd.

Even afwachten hoe hij bevalt, maar de balans prijs/kwaliteit bevalt me nu al _/-\o_

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Laatst online: 14:08
Pffff heb ik weer. Afgelopen vrijdagavond op een bedrijfsfeestje ben ik ineens mijn FR245 kwijt. Blijkt een paar meter verder op de grond te liggen want het bandje blijkt gescheurd bij het ene uiteinde dat om het palletje heen zit.

Diezelfde avond online gekeken waar ik een bandje kan bestellen dat dan zaterdag wordt geleverd. Nergens! Niet bij Bol, niet bij overige sites. Uiteindelijk besteld bij een online shop, zou dan dinsdag worden. Maar ze melden zaterdag dat het is overgedragen aan PostNL maar die heeft nog niets ontvangen. Vandaag contact gehad "sorry sorry ligt aan PostNL maar nu hebben ze het wel maar omdat ze het zo druk hebben wordt het nog twee werkdagen".

Wat een geneuzel, dagenlang zonder smartwatch. Het lijkt erop dat je kunststof bandjes voor sporthorloges alleen online kunt kopen (voor €10-20 ipv vanaf €50!). Is er nou echt geen winkel in Amersfoort of Utrecht om even binnen te rennen en een bandje van 20mm te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Waypoint in Hilversum, of een Bever?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:04:
Waypoint in Hilversum, of een Bever?
Die zullen waarschijnlijk de echte garmin (=volle prijs) bandjes hebben, maar in principe kan je elk (22?) mm bandje gebruiken.
eddemans schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:59:
Pffff heb ik weer. Afgelopen vrijdagavond op een bedrijfsfeestje ben ik ineens mijn FR245 kwijt. Blijkt een paar meter verder op de grond te liggen want het bandje blijkt gescheurd bij het ene uiteinde dat om het palletje heen zit.

Diezelfde avond online gekeken waar ik een bandje kan bestellen dat dan zaterdag wordt geleverd. Nergens! Niet bij Bol, niet bij overige sites. Uiteindelijk besteld bij een online shop, zou dan dinsdag worden. Maar ze melden zaterdag dat het is overgedragen aan PostNL maar die heeft nog niets ontvangen. Vandaag contact gehad "sorry sorry ligt aan PostNL maar nu hebben ze het wel maar omdat ze het zo druk hebben wordt het nog twee werkdagen".

Wat een geneuzel, dagenlang zonder smartwatch. Het lijkt erop dat je kunststof bandjes voor sporthorloges alleen online kunt kopen (voor €10-20 ipv vanaf €50!). Is er nou echt geen winkel in Amersfoort of Utrecht om even binnen te rennen en een bandje van 20mm te halen?
Wat voor bandjes heeft de 245? Is dat quickfit, 22mm? Als het dezelfde zijn als die op de 955 (en dus 945 etc) heb ik er nog wel 1 liggen volgens mij... zal straks even kijken. Woon in Utrecht (vlakbij stadion galgenwaard) en werk op de uithof dus laat maar weten of je dat zou zien zitten uberhaupt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
m0ridin schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:20:
Die zullen waarschijnlijk de echte garmin (=volle prijs) bandjes hebben, maar in principe kan je elk (22?) mm bandje gebruiken.
Oh daar had ik overheen gelezen inderdaad. Maar geen enkele winkel gaat daar natuurlijk aan beginnen. Veel minder marge en je moet wel zelf de garantie regelen, zou ik mijn handen ook niet aan branden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:23:
[...]

Oh daar had ik overheen gelezen inderdaad. Maar geen enkele winkel gaat daar natuurlijk aan beginnen. Veel minder marge en je moet wel zelf de garantie regelen, zou ik mijn handen ook niet aan branden.
Nah, zal idd lastig zijn... hooguit, dunno... van die telefoon-achtige winkeltjes oid? of een action achtig iets, hema misschien, die algemene 22mm bandjes hebben oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@eddemans Sorry, dode mus... Kan ze niet vinden (heb eerder al aan vrienden wat gegeven, kan me niet voorstellen en volgens mij niet allemaal maar wie weet... anders heb ik ze ergens neergelegd waarvan ik nu geen idee meer heb waar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Laatst online: 14:08
m0ridin schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:25:
@eddemans Sorry, dode mus... Kan ze niet vinden (heb eerder al aan vrienden wat gegeven, kan me niet voorstellen en volgens mij niet allemaal maar wie weet... anders heb ik ze ergens neergelegd waarvan ik nu geen idee meer heb waar).
Thanks haha, overigens gaat er 20mm op een FR245, sorry ik was ff offline. Ik moet maar wachten op mijn bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-06 07:57
Is er een instelling waarmee je bepaalde activiteiten tegen kan houden van het uploaden naar Strava op garmin connect?

Ik registreer met garmin mijn wielren, mtb en hardloop activiteiten welke ik ook op Strava wil zetten. Maar soms log ik ook wandelingen welke ik liever niet op Strava heb. Is er een manier om bijvoorbeeld de activiteit wandelen in te stellen dat deze niet automatisch uploadt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
luuk66 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:52:
Is er een instelling waarmee je bepaalde activiteiten tegen kan houden van het uploaden naar Strava op garmin connect?

Ik registreer met garmin mijn wielren, mtb en hardloop activiteiten welke ik ook op Strava wil zetten. Maar soms log ik ook wandelingen welke ik liever niet op Strava heb. Is er een manier om bijvoorbeeld de activiteit wandelen in te stellen dat deze niet automatisch uploadt?
Ik heb standaard dat mijn uploads op Strava op prive staan. Dan moet je wel in Strava je geregeld activiteiten openbaar maken.
Is niet helemaal wat je vroeg, ik hoop dat die mogelijkheid er is, maar ik vrees van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nope, voor zover ik weet niet... Het is simpelweg 'koppel met strava' en zo ja dan wordt alles gesynced naar garmin connect ook gesynced naar strava. Volgens mij kun je op garmin connect ook niet specifiek voor bepaalde soorten activiteiten iets aan of uitzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 07:14

Wat ik doe is alles default op prive zetten. En alles wat ik publiek wel hebben zet ik op publiek. Iets meer gedoe maar wel een manier om bepaalde activiteiten buiten je feed te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
Top bedankt voor de reacties, helaas het antwoord waar ik al bang voor was. Ik heb nu zelf alles op publiek staan en zet de wandelingen handmatig naar privé.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 09:53

joker1977

Tweakert

luuk66 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:15:
Top bedankt voor de reacties, helaas het antwoord waar ik al bang voor was. Ik heb nu zelf alles op publiek staan en zet de wandelingen handmatig naar privé.
Ik zou even kijken naar www.activityfix.com ; het is weliswaar niet mogelijk om activiteiten naar Prive te zetten, maar je kunt daar activiteiten op basis van regels wel "muten" wat betekent dat ze niet zichtbaar zijn op de feed van volgers. Enkel als ze direct op jouw naam klikken kunnen ze die activiteit dan zien.

Dan kun je zoiets zetten als "If activity type is Walk then Mute Activity"

Ik doe dat voor een aantal activiteiten ook (o.a. woon/werk verkeer een tijdje gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 14:03
Ik gebruik Trenara voor mijn hardloopschrma en workouts. Kreeg gisteren met geen mogelijkheid de workout naar m’n fenix 7s. Na een tijdje zoeken bleek ik het max aantal workouts op m’n horloge te hebben staan.

Even opschonen verhielp het probleem, maar voelt toch wel prehistorisch dat die beperking er is. Je zou zeggen workouts neemt niet zoveel ruimte in beslag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Venu 3 en 255 in de aanbieding bij Amazon.es

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A3-D schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:40:
Omdat zij hier super enthousiast over was, met name de batterijduur en de diverse mogelijkheden, heb ik voor mezelf de Amazfit Balance besteld en die is zojuist bezorgd.

Even afwachten hoe hij bevalt, maar de balans prijs/kwaliteit bevalt me nu al _/-\o_
Ik heb de Cheetah (redelijk vergelijkbaar) na een week verkocht omdat ik de prijs kwaliteit juist te mager vond. Voor evenveel geld heb je bijvoorbeeld een Apple Watch SE, die:
- een klote batterij heeft
- de beste sensoren in class
- Apple Pay
- streaming muziek ipv MP3
- een echte Appstore met 100en apps
- een premium afwerking

Los van smaak en de batterij biedt de AW (of een Galaxy als je Android hebt) veel meer waar voor hetzelfde geld. Ik zag dat meerdere reviewers dezelfde conclusie trekken over Amazfit. Top budget merk (toen de GTS en GTR nog 129€ kostten) met hoge value for money. Momenteel te duur geworden. En ze stoppen steeds meer features achter een subscription.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spokje

https://www.amazon.es/gp/...7QQL/?tag=peppercom0f9-21

Aanbiedingsssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:12
Heb via Garmin Connect enkele segmenten binnengehaald. Als ik nu mijn standaard loopje doe krijg ik het segment aangeboden als ik hem benader en komt de vraag of ik hem wil lopen.
Achteraf krijg je dan je looptijd en positie in het segment tov de andere lopers. Maar omdat het midden in mijn loopje zit besteed ik er op dat moment geen tijd aan. Maar nu, waar kan ik terug zien wat mijn tijd was op mijn horloge of in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Asprine schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:19:
Heb via Garmin Connect enkele segmenten binnengehaald. Als ik nu mijn standaard loopje doe krijg ik het segment aangeboden als ik hem benader en komt de vraag of ik hem wil lopen.
Achteraf krijg je dan je looptijd en positie in het segment tov de andere lopers. Maar omdat het midden in mijn loopje zit besteed ik er op dat moment geen tijd aan. Maar nu, waar kan ik terug zien wat mijn tijd was op mijn horloge of in de app?
Bedoel je dan Strava segmenten (dan moet je wel Strava Premium hebben, anders kan dat niet)? Want ik ken dat niet voor de Garmin segmenten. Die staan trouwens op de website hier https://connect.garmin.com/modern/segments als je bent ingelogd.
Strava segmenten staan, je raad het al, bij Strava. Maar die geeft ze ook echt wel als dingetje bij je activiteit weer.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Poekie schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:43:
[...]

Bedoel je dan Strava segmenten (dan moet je wel Strava Premium hebben, anders kan dat niet)? Want ik ken dat niet voor de Garmin segmenten. Die staan trouwens op de website hier https://connect.garmin.com/modern/segments als je bent ingelogd.
Jep garmin segmenten binnengehaald via garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 09:53

joker1977

Tweakert

Asprine schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:19:
Kun je toch gewoon terugvinden in de activiteit op Strava ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Gebruik geen Strava, haalde het binnen via Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
Ik dacht even te kijken voor je of ik het kon vinden, maar die Garmin segmenten zijn zo'n gedrocht dat ik er geen heb kunnen vinden die ik gelopen/gefietst heb (wat best knap is bij mij in de buurt). Als de zoekfunctie ook maar een klein beetje fatsoenlijk was geweest had ik je graag geholpen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Garmin segmenten zijn op nieuwere horloges ook al weer weg als functie, blijkbaar ziet Garmin er ook geen heil meer in. Maar ik denk dus dat je via de link die ik je gaf het segment moet opzoeken, en dan bij leaderboards kan kijken. En 'only me' als je al je eigen pogingen wil zien, anders zul je alleen de beste zien gok ik.
Hier in de buurt zijn er ook maar weinig, die ik blijkbaar nooit echt gelopen heb, want de meeste zijn ook nog eens gewoon complete routes. Lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Op mijn 955 bestaat deze functie nog.
Uploaden naar je horloge ziet er zo uit. Krijg hem dus ook tijdens het hardlopen en ook een eind score als ik hem afgerond heb. Maar als ik bij het leaderboard kijk zie ik mezelf niet terug. De upload functie werkt dus blijkbaar ook nog niet. Man oh man, wat een halve bak is die software van Garmin.
Wel dus een deel van mijn antwoord gevonden, kan online het klassement zien.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SNMHHJxp/Screenshot-2023-09-29-at-15-07-33.png

[ Voor 8% gewijzigd door Asprine op 29-09-2023 15:15 ]

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Aan zo een segmentenlijst met bijbehorende afstand/tijden, ontleen ik eigenlijk geen enkele inspiratie. Ik weet nl nooit hoe die tijd tot stand gekomen is, dus met welk doel een ander dat deel gelopen heeft. Ik vond mijzelf ook terug op een rondje rond een plas (ruim 3km) , maar dat is een onderdeel van mijn totale training, dat kan inlopen zijn, maar ook een intervaltraining waarvan de intervallen voor een deel daar gedaan zijn. Dat kunnen lange intervallen zijn (5-10 min) maar ook hele korte.
Van de anderen in die lijst weet ik dit ook niet, dus wat zegt hun tijd mij?

Tis dus een tijdvergelijk van een afstand die op de een of andere manier hardlopend afgelegd wordt,, zonder een verdere definitie hoe die invulling van dat hardlopen tot stand kwam, meer niet. Het is imho een appels met peren vergelijk. Maar als je daar plezier uit haalt, das prima, vooral doen en geniet er van. *O*

[ Voor 9% gewijzigd door route99 op 30-09-2023 16:10 ]

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Ik heb sinds een maand een Garmin Forerunner 965 en ben er erg blij mee. Nu heb ik een workout voor krachttraining in Connect gemaakt en naar mijn FR965 gestuurd. Nu kom ik er tijdens mijn workout achter dat ik de volgorde van de activiteiten in de workout niet kan veranderen. Soms is een apparaat bezet, waardoor ik genoodzaakt ben om een volgend apparaat te kiezen in mijn workout. Dat gaat dan niet. Ik moet de vaste volgorde aanhouden. Op deze manier is de workout mogelijkheid voor krachttraining niet echt bruikbaar voor mij, of zie ik iets over het hoofd? Iemand een idee hoe het wel mogelijk is om activiteiten/apparaten binnen de workout op het horloge flexibel te kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
twapee12 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:21:
Ik heb sinds een maand een Garmin Forerunner 965 en ben er erg blij mee. Nu heb ik een workout voor krachttraining in Connect gemaakt en naar mijn FR965 gestuurd. Nu kom ik er tijdens mijn workout achter dat ik de volgorde van de activiteiten in de workout niet kan veranderen. Soms is een apparaat bezet, waardoor ik genoodzaakt ben om een volgend apparaat te kiezen in mijn workout. Dat gaat dan niet. Ik moet de vaste volgorde aanhouden. Op deze manier is de workout mogelijkheid voor krachttraining niet echt bruikbaar voor mij, of zie ik iets over het hoofd? Iemand een idee hoe het wel mogelijk is om activiteiten/apparaten binnen de workout op het horloge flexibel te kiezen?
Als je op de start button drukt kun je de optie kiezen om over te slaan. Overgeslagen oefeningen kun je hierna op elk moment weer toevoegen en ook aan het einde van de workout, vraagt het horloge nog of je overgeslagen oefeningen die je nog niet gedaan hebt alsnog wilt uitvoeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spokje
En na 3 trainingen heb je geen zin meer om al je sets en gewichten in te voeren op je horloge :+ been there, done that ;P

Al mijn kracht trainingen op Garmin bestaan uit één set :P

[ Voor 26% gewijzigd door spokje op 30-09-2023 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twapee12
PatrickC schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:01:
[...]

Als je op de start button drukt kun je de optie kiezen om over te slaan. Overgeslagen oefeningen kun je hierna op elk moment weer toevoegen en ook aan het einde van de workout, vraagt het horloge nog of je overgeslagen oefeningen die je nog niet gedaan hebt alsnog wilt uitvoeren.
Ik heb die mogelijkheid ook gezien, maar toen ik het probeerde ging dat niet erg soepeltjes. Ik hoopte dat er nog een iets prettiger manier zou zijn. Misschien dan toch nog maar eens een keer proberen.
spokje schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:37:
En na 3 trainingen heb je geen zin meer om al je sets en gewichten in te voeren op je horloge :+ been there, done that ;P
Dat hoeft toch helemaal niet?

twapee12 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:06:
[...]

Ik heb die mogelijkheid ook gezien, maar toen ik het probeerde ging dat niet erg soepeltjes. Ik hoopte dat er nog een iets prettiger manier zou zijn. Misschien dan toch nog maar eens een keer proberen.
Ik zou niet weten hoe het makkelijker zou moeten kunnen. Enige andere optie is om maar één type oefening per workout op te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twapee12
PatrickC schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:10:
[...]

Ik zou niet weten hoe het makkelijker zou moeten kunnen. Enige andere optie is om maar één type oefening per workout op te nemen.
Ik had gehoopt te kunnen scrollen naar de desbetreffende activiteit en dan die te kunnen selecteren.

• Steeffoon
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb een Garmin Forerunner 965, al meermaals gehad dat wanneer ik een route offline opsla vanuit Komoot op de smartwatch, het horloge reboot. Erg irritant. Hebben meer mensen dit probleem? Er lijkt ook niet echt een andere optie te zijn, want een (door iemand anders gedeelde route komt niet automatisch bij m'n koersen te staan.

Iemand een idee? Zijn geen software updates beschikbaar..

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Steeffoon schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:52:
Ik heb een Garmin Forerunner 965, al meermaals gehad dat wanneer ik een route offline opsla vanuit Komoot op de smartwatch, het horloge reboot. Erg irritant. Hebben meer mensen dit probleem? Er lijkt ook niet echt een andere optie te zijn, want een (door iemand anders gedeelde route komt niet automatisch bij m'n koersen te staan.

Iemand een idee? Zijn geen software updates beschikbaar..
Hier zelfde met de 265s bij het openen van de komoot-app op het horloge. De route is vervolgens wel gewoon te vinden in mijn courses dus ik doe het ophalen gewoon thuis voor ik iets nuttigs ga doen met het horloge. Het is irritant maar lijkt me een fout bij Komoot in de app. Ook trouwens dat al mijn routes soms opnieuw toegevoegd worden, dat is irritanter, omdat weggooien van het horloge zoveel knopjes indrukken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spokje schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:37:

Al mijn kracht trainingen op Garmin bestaan uit één set :P
Same here maar zie ook geen reden om dat allemaal daar in te voeren. Heb een notitie boekje of app bij me daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvissers97
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 28-09-2024
Ha allemaal! Geen idee of dit de goede plek is om advies te vragen, maar ik doe een poging. Aan kennis geen gebrek, zag ik al.

Ik heb ruim vijf jaar hardgelopen met mijn TomTom Runner 3. De hartslagmeter was verre van perfect, maar het ding werkte altijd, het scherm heeft na al die jaren geen krasje opgelopen en de band ziet er nog als nieuw uit. Nu stopt TomTom met de ondersteuning, dus wordt het toch tijd voor iets nieuws. Het aanbod is echter zo groot! Ik heb geen idee wat past bij wat ik zoek en wat het geld waard is.

Ik zoek een horloge dat ik eigenlijk alleen ga dragen tijdens het sporten (hardlopen en fitness). Hartslagmeter is een must, maar ik ben niet zo serieus dat het super accuraat moet zijn. Ik loop twee à drie keer per week, 10 à 20 km per keer, en ik loop ook wel eens wedstrijden, maar nooit voor de winst. Omdat ik altijd muziek luister tijdens het sporten, zou het leuk zijn als mijn nieuwe horloge kan verbinden met mijn draadloze oortjes en daar Spotify over af kan spelen. Een beetje inzicht in conditieverloop (VO2-max, of whatever) is leuk. Verder wil ik vooral dat het ding van goede kwaliteit is, zodat het lang mee kan gaan.

Ik zie dat Garmin twee nieuwe horloges heeft uitgebracht (Venu 3 en Vivoactive 5), maar dit zijn algemene smartwatches waar je ook mee kunt sporten. Ze hebben dus veel functies die ik niet zal gebruiken. Voor de Samsung Smart Watch geldt een beetje hetzelfde. Ik zie dat Garmin ook horloges heeft die speciaal zijn gemaakt voor hardlopen (verschillende typen Forerunners), maar ik vraag me af of ze heel veel meer kunnen dan de 'reguliere' smartwatches. Wat zijn de voordelen van een horloge dat specifiek is gemaakt voor hardlopen?

Uiteindelijk is het natuurlijk altijd gewoon de vraag hoeveel geld je neer wilt leggen, maar wat zijn nog andere afwegingen die ik in dit geval moet maken? Waar moet ik rekening mee houden als ik mijn keuze ga maken? Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je budget is vooral bepalend. De Forerunners hebben meer hardloopfeatures en metrics dan de Venus. Zoek even op de Garmin website een vergelijking tussen die modellen en dan zie je direct de verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Waarbij je wel altijd nog zelf even de voor jou belangrijkste functionaliteiten moet controleren, bijvoorbeeld in reviews. De Garmin vergelijker zit er in mijn ervaring helaas soms naast, vooral door features niet te noemen terwijl ze wel aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:03

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik ben al enige jaren een Garmin drager. Begonnen met een Fenix 5 heb ik nu wel interesse in een Epix Pro Sapphire. Via de weg om je horloge te customizen kan je via de US store deze kiezen als basis. Een titanium met graphite case. Titanium met wit geeft je naar mijn mening minder combinaties met bandjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvesok7FOGxnFY2qRkq0njyRTJc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAQCI37tbo88gjuTaDzkCgsy.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee waar ik deze zou kunnen bemachtigen anders dan in de US?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Poekie schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:13:
[...]

Hier zelfde met de 265s bij het openen van de komoot-app op het horloge. De route is vervolgens wel gewoon te vinden in mijn courses dus ik doe het ophalen gewoon thuis voor ik iets nuttigs ga doen met het horloge. Het is irritant maar lijkt me een fout bij Komoot in de app. Ook trouwens dat al mijn routes soms opnieuw toegevoegd worden, dat is irritanter, omdat weggooien van het horloge zoveel knopjes indrukken is.
Gelukkig, ligt het niet aan mijn device. Dat van het dubbel opslaan dat herken ik ook, zeer irritant inderdaad. Misschien toch maar eens Komoot inlichten over hun gestuntel 😁

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:09
paulvissers97 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:39:
Ha allemaal! Geen idee of dit de goede plek is om advies te vragen, maar ik doe een poging. Aan kennis geen gebrek, zag ik al.

Ik heb ruim vijf jaar hardgelopen met mijn TomTom Runner 3. De hartslagmeter was verre van perfect, maar het ding werkte altijd, het scherm heeft na al die jaren geen krasje opgelopen en de band ziet er nog als nieuw uit. Nu stopt TomTom met de ondersteuning, dus wordt het toch tijd voor iets nieuws. Het aanbod is echter zo groot! Ik heb geen idee wat past bij wat ik zoek en wat het geld waard is.

Ik zoek een horloge dat ik eigenlijk alleen ga dragen tijdens het sporten (hardlopen en fitness). Hartslagmeter is een must, maar ik ben niet zo serieus dat het super accuraat moet zijn. Ik loop twee à drie keer per week, 10 à 20 km per keer, en ik loop ook wel eens wedstrijden, maar nooit voor de winst. Omdat ik altijd muziek luister tijdens het sporten, zou het leuk zijn als mijn nieuwe horloge kan verbinden met mijn draadloze oortjes en daar Spotify over af kan spelen. Een beetje inzicht in conditieverloop (VO2-max, of whatever) is leuk. Verder wil ik vooral dat het ding van goede kwaliteit is, zodat het lang mee kan gaan.

Ik zie dat Garmin twee nieuwe horloges heeft uitgebracht (Venu 3 en Vivoactive 5), maar dit zijn algemene smartwatches waar je ook mee kunt sporten. Ze hebben dus veel functies die ik niet zal gebruiken. Voor de Samsung Smart Watch geldt een beetje hetzelfde. Ik zie dat Garmin ook horloges heeft die speciaal zijn gemaakt voor hardlopen (verschillende typen Forerunners), maar ik vraag me af of ze heel veel meer kunnen dan de 'reguliere' smartwatches. Wat zijn de voordelen van een horloge dat specifiek is gemaakt voor hardlopen?

Uiteindelijk is het natuurlijk altijd gewoon de vraag hoeveel geld je neer wilt leggen, maar wat zijn nog andere afwegingen die ik in dit geval moet maken? Waar moet ik rekening mee houden als ik mijn keuze ga maken? Thanks!
De sq 2 music? Die doet voor mij alles wat ik wil en kost maar de helft van de venu 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
paulvissers97 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:39:

Grappig, ik kom van een TomTom Runner 1 af :+ .. De ondersteuning daarvan verliep al eerder en heb toen een Samsung Galaxy Watch 3 gekocht. Dit was een beetje een miskoop:
  • batterij snel leeg, iedere dag opladen
  • Voordat er GPS verbinding was duurde het soms wel 3/4 minuten (ik liep dan rondje in de tuin :+ )
  • Samsung S-Health is gesloten software. Importeren en exporteren belachelijk lastig
  • Daarom heb ik voor 10 euro Gear Tracker gekocht. Dit was wel beter, maar nog niet optimaal
  • Horloge was vrij traag, Tizen O/S
Aan de andere kant ben ik er wel achter gekomen dat een Smartwatch niet voor mij is weggelegd. Slapen met een horloge om kan ik niet aan wennen. Voor mij was een accuraat en snel GPS signaal erg belangrijk. Als ik ga hardlopen moet hij binnen enkele seconden een GPS signaal hebben en nauwkeurig zijn.

Een Forerunner 255 Music (model van vorig jaar, zijn ook leuke horloges en ze beschikken over Multi-band GPS!).

Of de sq 2 music wat @stutrecht zojuist noemde.

Ik heb mijn horloge nu een week en ben erg onder de indruk wat Garmin allemaal meet bij een hardlooprondje. Enorm veel opties, het is niet te vergelijken met een TomTom Smartrunner. De tijd heeft niet stil gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
Vraagje hoe kun je bij Garmin bijvoorbeeld handmatig een voetbal activiteit uploaden?
Ik draag hem niet met voetballen maar zou het graag wel toe willen voegen zodat hij het wel mee kan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
Als je niks hebt opgenomen kan je in Garmin Connect - > activiteiten - > handmatig een activ. maken - > gegevens invullen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:32

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb een Garmin Fenix 6 Pro. Super ding, echter had ik de laatste tijd steeds dat er workouts niet gesynchroniseerd konden worden naar het apparaat.

Het blijkt dus zo te zijn, dat er maar 25 workouts op kunnen... Best apart aangezien er geheugen genoeg op lijkt te zitten.

Een workaround is om je workouts te plannen in de agenda, dan kunnen er wel weer meer op.

Mocht je er ooit tegen aan lopen, er kunnen dus maar 25 workouts op een Fenix 6 :)

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder68
retlaw schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:56:
Ik heb een Garmin Fenix 6 Pro. Super ding, echter had ik de laatste tijd steeds dat er workouts niet gesynchroniseerd konden worden naar het apparaat.

Het blijkt dus zo te zijn, dat er maar 25 workouts op kunnen... Best apart aangezien er geheugen genoeg op lijkt te zitten.

Een workaround is om je workouts te plannen in de agenda, dan kunnen er wel weer meer op.

Mocht je er ooit tegen aan lopen, er kunnen dus maar 25 workouts op een Fenix 6 :)
Ik liep tegen exact hetzelfde aan met mijn Fenix 5S; al lukte het soms ook via de agenda-truc niet. Heb net een nieuwe forerunner 965 en die synct vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:32
Sinds enkele maanden heb ik een Garmin FR 955 Solar. Prima verbetering t.o.v. de 935. Maar wanneer ik mijn telefoon meeneem, dan worden steeds de rondetijden in audio doorgegeven. Hoe kan ik dat uitzetten? Ik heb in e handleiding gezocht, maar niet gevonden waar dit zit.
Pagina: 1 ... 271 ... 317 Laatste