Thanks voor je uitleg. Naast WOD ook losse krachttraining inderdaad. En ik merk ook dat bij bijv. Cleanen of skiën of roeien de garmin moeite heeft met meten. Volgens garmin lage hartslag waarbij ik op dat moment zeker in de anaerobe zone zit. Terwijl garmin wel ziet of ik squat of benchpress doe.Aghanim schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:10:
[...]
Hey daar is de maandelijkse wel/geen screenprotector bij saffier weer
Gewoon even terugzoeken in het topic dan hebben jullie alle standpunten meteen beschikbaar
@SX-Superfly het probleem met Training Readiness is dat die zich baseert op een deel van de indicatoren die zich weer baseren op cardio inspanning (training load/training status/recovery tijd etc.). Ik weet niet of je alleen maar WOD doet of bijvoorbeeld ook losse krachttraining. In dat geval zal je merken dat je metrics mis gaan omdat Garmin alleen cardio load (hartslag) en geen muscular load kan meten.
Mogelijk train je dus te zwaar maar blijkt dat niet uit de Garmin metrics en heeft dat impact op je HRV.
Maar zoals @Gonadan terexht aangeeft: op je gevoel afgaan. De (Garmin) metrics zijn leuk totdat ze niet meer lijken te kloppen.
Op dit moment zegt garmin training readiness van '1' terwijl ik een rustdag heb gehad en een active recovery aerobe training. Tsja, zo heb je wel erg weinig aan de metrics die Garmin laat zien.