Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 270 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
PatrickC schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:35:
Alleen routes die je in Strava met een ster gemarkeerd hebt worden toch naar Garmin gesynct?
https://support.strava.co...en-met-je-Garmin-apparaat
ja, maar als ze in connect staat, gaan ze dus wel direct naar al je devices :) Connect is dus niet een wachtplaats waar je het zelf verder kan verdelen, maar een dom doorgeefluik.

(het idee erachter is wel logisch, want anders zou je dus nooit met 1 handeling een route op je aparaat kunnen krijgen vanaf komoot of strava.. moet je ze eerst daar versturen, en dan NOG een keer via connect...)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:18:
[...]

waar zijn de koersen aangemaakt? in GC of in bv komoot/strava?
als ik dit lees: https://forums.garmin.com...haviour#pifragment-1292=2
dan lijkt het erop dat koersen vanuit garmin connect niet automatisch naar je device gaan, maar van third party diensten wel.

Ik maak de meeste routes met komoot en die komen inderdaad ook allemaal op de fenix en de edge.. ik denk dat er niks aan te doen is (behalve periodiek 1 voor 1 verwijderen.
Dat kun je instellen bij sync settings tussen Komoot en Garmin, en daar dus uitzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VjWc7l1j_XnDUY0zh3x5ONCREB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yWQevkYBKZqLmRE5ADjdDB2Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
BigWillem89 schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:17:
[...]

Dat kun je instellen bij sync settings tussen Komoot en Garmin, en daar dus uitzetten.

[Afbeelding]
maar dan komen ze helemaal niet meer door toch? (ook niet richting de edge, wat wel de bedoeling is)

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:18

joker1977

Tweakert

[...]

dan lijkt het erop dat koersen vanuit garmin connect niet automatisch naar je device gaan, maar van third party diensten wel.

Ik maak de meeste routes met komoot en die komen inderdaad ook allemaal op de fenix en de edge.. ik denk dat er niks aan te doen is (behalve periodiek 1 voor 1 verwijderen.
Je kunt op beide Garmin-devices als je ze aan de PC koppelt in de GARMIN\Courses folder de routes verwijderen door simpelweg de bestanden weg te gooien. Ofwel alles selecteren, <Del> en klaar. Scheelt een hoop tijd om dat te doen ipv. via de interface van het desbetreffende apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
joker1977 schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:24:
[...]

Je kunt op beide Garmin-devices als je ze aan de PC koppelt in de GARMIN\Courses folder de routes verwijderen door simpelweg de bestanden weg te gooien. Ofwel alles selecteren, <Del> en klaar. Scheelt een hoop tijd om dat te doen ipv. via de interface van het desbetreffende apparaat.
aja, dat scheelt wel, zeker als je aan de limiet van 100 zit.. :D
maar zijn de namen duidelijk, (als je er een paar wilt laten staan) of zijn het allemaal nummertjes?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:18

joker1977

Tweakert

Prulleman schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:25:
[...]

aja, dat scheelt wel, zeker als je aan de limiet van 100 zit.. :D
maar zijn de namen duidelijk, (als je er een paar wilt laten staan) of zijn het allemaal nummertjes?
Namen van de koers - dus je kunt ook "makkelijk" een paar laten staan als je wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhto
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-09 15:16
ok, terug naar 2000 en de computers dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prulleman schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:49:
[...]

ja, maar als ze in connect staat, gaan ze dus wel direct naar al je devices :) Connect is dus niet een wachtplaats waar je het zelf verder kan verdelen, maar een dom doorgeefluik.

(het idee erachter is wel logisch, want anders zou je dus nooit met 1 handeling een route op je aparaat kunnen krijgen vanaf komoot of strava.. moet je ze eerst daar versturen, en dan NOG een keer via connect...)
Ik heb een hoop koersen in Connect staan die niet op mijn horloge staan…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
PatrickC schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:49:
[...]

Ik heb een hoop koersen in Connect staan die niet op mijn horloge staan…
deze gezien?
[...]

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:17
Kudo's voor Garmin;

Vriend van me had een kapotte start/stop knop op z'n F6 pro sapphire. Contact opgenomen met helpdesk, nieuwe toegezegd gekregen, oude opgestuurd. Vervolgens duurde het 2 weken en had hij ondertussen niets meer gehoord. Dus, contact opgenomen en toen bleek de F6 niet meer op voorraad te zijn. Daarom hebben ze hem nu maar een F7 pro solar sapphire opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
karazz schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:45:
Kudo's voor Garmin;

Vriend van me had een kapotte start/stop knop op z'n F6 pro sapphire. Contact opgenomen met helpdesk, nieuwe toegezegd gekregen, oude opgestuurd. Vervolgens duurde het 2 weken en had hij ondertussen niets meer gehoord. Dus, contact opgenomen en toen bleek de F6 niet meer op voorraad te zijn. Daarom hebben ze hem nu maar een F7 pro solar sapphire opgestuurd.
Das wel erg netjes, zeker gezien die waarschijnlijk buiten de garantie periode zat.

Ik kon alleen een refurbished kopen voor mijn 645M waarvan de houder van het bandje was afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Zoals in vorig bericht, ik heb nu de Garmin 645M en opzich blij mee, maar zijn een aantal zaken die ik mis en waar ik last van heb.

De nauwkeurigheid, zeker in Rotterdam heb ik gemerkt was erg slecht, maar ook elders met minder hoge gebouwen zie ik door de GPS redelijk wat schommelingen in tempo die er eigenlijk niet zijn. Ik hoop dat dit met multiband GPS minder zal zijn.

Aantal andere features die ik graag zou willen:
1. PacePro
2. Maps (645 kan je alleen lijntje volgen)
3. Multisport activiteiten
4. Dagelijkse workout suggesties

De derde omdat ik misschien in de toekomst wel eens een variant van een triathlon zou willen doen. Dus dan moet ook open water zwemmen mogelijk zijn lijkt me.

Volgens mij kan ik dit allemaal (en meer) met de FR965 welke ik overweeg. Ik zie voor mezelf niet echt de meerwaarde van een Fenix of Epix model buiten het kwijl gehalte. Maar ik kan de meerprijs voor mezelf niet echt goed praten.

Of zien jullie iets dat ik over het hoofd zie.

Wat ik zoal doe nu:
1. Race fiets naar werk en terug met ommetje
2. Mountainbike
3. Hardlopen (30km per week momenteel) en aan het opbouwen naar marathon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 23:40
Dan kom je uit bij een FR955/965 als je maps op een fijne manier wilt gebruiken. 955 is nog wat goedkoper, maar geen OLED scherm.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefky
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-04 09:23
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartwatch/tracker omdat mijn mi band 6 het begeven heeft.
Gezien ik een iphone heb is een apple watch ook een kanshebber maar ik vind die nogal duur voor wat het is en de batterijduur is ook slecht (mi band is 1x per week laden).

Ik wil voornamelijk tracken tijdens het lopen met hartslag en gps, wat gsm functionaliteit (meldingen lezen etc), slaap tracken, ...

Zware sportfunctionaliteit moet er niet bij zijn maar elke extra is mooi meegenomen.
Wat zouden jullie zoal aanraden? Er is tegenwoordig zoveel keuze... Mijn budget is max 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:07
PatrickC schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:35:
Alleen routes die je in Strava met een ster gemarkeerd hebt worden toch naar Garmin gesynct?
https://support.strava.co...en-met-je-Garmin-apparaat
Klopt, wel opletten met opslaan want standaard staat het sterretje aan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lefky schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:38:
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartwatch/tracker omdat mijn mi band 6 het begeven heeft.
Gezien ik een iphone heb is een apple watch ook een kanshebber maar ik vind die nogal duur voor wat het is en de batterijduur is ook slecht (mi band is 1x per week laden).

Ik wil voornamelijk tracken tijdens het lopen met hartslag en gps, wat gsm functionaliteit (meldingen lezen etc), slaap tracken, ...

Zware sportfunctionaliteit moet er niet bij zijn maar elke extra is mooi meegenomen.
Wat zouden jullie zoal aanraden? Er is tegenwoordig zoveel keuze... Mijn budget is max 300 euro.
Een Forerunner 255 misschien? Die koop je nu bij Garmin zelf voor €279,99. Heeft nu een verjaardagskorting van €70.
https://www.garmin.com/nl-NL/p/780139

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Voor de Fenix 7 & Epix 2 gebruikers hier: hoe zijn julle ervaringen met de 14.36 firmware update? Ik zie veel geklaag over battery drain, nu lees je dat bij elke nieuwe versie wel, maar mijn indruk is dat er nu nog meer over geklaagd wordt. En het kan vaak ook gewoon verholpen worden door je device even helemaal uit & aan te zetten en aan de lader te hangen. Maar helaas heb ik zelf ook ooit ondervonden dat mijn Instinct Solar van de ene dag op de andere onbruikbaar werd door battery drain na een update, ondanks opladen, aan & uit, factory reset, van alles geprobeerd. Keurig opgelost (geld terug) door webwinkel, maar was wel vervelend en wil het nu graag voorkomen met mijn 7s. :) (Ik ervaar zero issues met de huidige firmware, maar er zitten wel wat leuke nieuwe features in 14.36)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:25
estorino schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:17:
Voor de Fenix 7 & Epix 2 gebruikers hier: hoe zijn julle ervaringen met de 14.36 firmware update? Ik zie veel geklaag over battery drain, nu lees je dat bij elke nieuwe versie wel, maar mijn indruk is dat er nu nog meer over geklaagd wordt. En het kan vaak ook gewoon verholpen worden door je device even helemaal uit & aan te zetten en aan de lader te hangen. Maar helaas heb ik zelf ook ooit ondervonden dat mijn Instinct Solar van de ene dag op de andere onbruikbaar werd door battery drain na een update, ondanks opladen, aan & uit, factory reset, van alles geprobeerd. Keurig opgelost (geld terug) door webwinkel, maar was wel vervelend en wil het nu graag voorkomen met mijn 7s. :) (Ik ervaar zero issues met de huidige firmware, maar er zitten wel wat leuke nieuwe features in 14.36)
Ik heb een Epix 2 en ervaar geen battery drain issues. Ik merk eigenlijk geen verschil met de vorige software versies. Wellicht dat het afhangt van je gebruik maar ik gebruik een standaard watchface zonder always on display en gebruik multiband GPS bij mijn activiteiten (wandelen, hardlopen, fietsen en zwemmen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Voor mij nog te kort om te zeggen, het is me niet zozeer opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefky
PatrickC schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:16:
[...]

Een Forerunner 255 misschien? Die koop je nu bij Garmin zelf voor €279,99. Heeft nu een verjaardagskorting van €70.
https://www.garmin.com/nl-NL/p/780139
Is het niet vervelend dat dit met knoppen is en niet met touchscreen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 18:33
Lefky schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:48:
[...]

Nee, die knoppen werken prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:43
Voor de Fenix 7 & Epix 2 gebruikers hier: hoe zijn julle ervaringen met de 14.36 firmware update? Ik zie veel geklaag over battery drain
Ik heb op m'n F7X-SS met zowel de 14.31 als de 14.36 geen issues met m'n accu. Ik las wel in de releasenotes dat 't vooral Garmin Pay related zou zijn (en dat gebruik ik ook) maar hier dus niks van gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lefky schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:48:
[...]

Die eis had je nog niet genoemd. ;) Vervelend is het niet, maar soms wel handiger. Ik gebruik het touchscreen op mijn Epix 2 alleen bij het gebruik van maps en bij het één keer per dag intoetsen van de pincode van Garmin Pay. Maar dat komt wellicht ook omdat ik hiervoor een Forerunner 645 had, ook zonder touchscreen.

Als je een touchscreen wilt, dan ga je al snel naar een Venu 2/3 of nog nieuwere Forerunners, Fenix of Epix en die krijg je niet onder de €300. Een vivoactive 4 zou ook kunnen, maar die is best wel oud.

Andere merken kan natuurlijk ook, maar daar ben ik niet zo in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkfi
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:35

De Coros Pace 3 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefky
PatrickC schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:20:
[...]

Die eis had je nog niet genoemd. ;) Vervelend is het niet, maar soms wel handiger. Ik gebruik het touchscreen op mijn Epix 2 alleen bij het gebruik van maps en bij het één keer per dag intoetsen van de pincode van Garmin Pay. Maar dat komt wellicht ook omdat ik hiervoor een Forerunner 645 had, ook zonder touchscreen.

Als je een touchscreen wilt, dan ga je al snel naar een Venu 2/3 of nog nieuwere Forerunners, Fenix of Epix en die krijg je niet onder de €300. Een vivoactive 4 zou ook kunnen, maar die is best wel oud.

Andere merken kan natuurlijk ook, maar daar ben ik niet zo in thuis.
Die Venu 2 lijkt mij ook wel interessant. Door die birthday sale kan ik hem bij Garmin zelf voor 320 aankopen.
Is dat misschien iets?
Garmin heeft uiteraard een goede reputatie, maar de venu 2 is natuurlijk ook al wat ouder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 15:59

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Lefky schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:01:
[...]

Die Venu 2 lijkt mij ook wel interessant. Door die birthday sale kan ik hem bij Garmin zelf voor 320 aankopen.
Is dat misschien iets?
Garmin heeft uiteraard een goede reputatie, maar de venu 2 is natuurlijk ook al wat ouder...
Er is ook nog de Venu 2 sq. Die is volgens mij wat jonger en lijkt op een Apple Watch.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 23:56

pdavie2311

Live life to the fullest..

Toch weer terug komen op de weer app. Wellicht ben ik hier te autistisch in maar 7 graden verschil vind ik gewoon te veel. Het wordt max 24 graden hier vandaag en de Epix 2 geeft 31 graden aan. Hoe dan?!! Heb actuele locatie goed staan maar volgens mij wordt het nergens 31 graden vandaag in NL?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pdavie2311 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:25:
Toch weer terug komen op de weer app. Wellicht ben ik hier te autistisch in maar 7 graden verschil vind ik gewoon te veel. Het wordt max 24 graden hier vandaag en de Epix 2 geeft 31 graden aan. Hoe dan?!! Heb actuele locatie goed staan maar volgens mij wordt het nergens 31 graden vandaag in NL?
Start eens opnieuw op.. misschien is er wat blijven hangen..
Mijn Fenix 6 geeft gewoon 24 max en current 20

Welke tijd staat er onderin? Bij mij is dat nu <10 min geleden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoeSjMNUtCB1EYk9DoQgGOJKkfY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xClfwHRqEfyefdovo3m2kms.jpg?f=fotoalbum_large

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Prulleman schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:37:
[...]

Start eens opnieuw op.. misschien is er wat blijven hangen..
Mijn Fenix 6 geeft gewoon 24 max en current 20

Welke tijd staat er onderin? Bij mij is dat nu <10 min geleden..

[Afbeelding]
Helpt niet. Start best vaak de Epix opnieuw. Wat staat er bij jou dan bij elk uur? Als je in dat menu kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pdavie2311 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:49:
[...]

Helpt niet. Start best vaak de Epix opnieuw. Wat staat er bij jou dan bij elk uur? Als je in dat menu kijkt?
heb er eigenlijk nooit eerder op gelet, maar nu staat er bv 10:47, lijkt op een refresh elke 20 min

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Prulleman schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:50:
[...]

heb er eigenlijk nooit eerder op gelet, maar nu staat er bv 10:47, lijkt op een refresh elke 30 min
Bedoelde dit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpMIctD4fN550FaTdohlTzYQEzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/50jAeZTIO3DQWdY3ThUnWALl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
die begint bij 11:00, maar bij jou staat ie op het middelste scherm van de 3 (puntjes rechts boven)
11 uur 22 graden, 12 uur 23 etc.

het 2e scherm begint met 15:00 / 23 graden

(ik ben nu in Rijswijk en vanochtend vertrokken uit Breda, ik neem aan dat ergens de actuele locatie wordt opgepakt)

veranderd het misschien als je een sync forceert vanuit connect? en heeft connect wel de juiste machtigingen (locatie etc)

[ Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 12-09-2023 10:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Prulleman schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:56:
[...]

die begint bij 11:00, maar bij jou staat ie op het middelste scherm van de 3 (puntjes rechts boven)
11 uur 22 graden, 12 uur 23 etc.

het 2e scherm begint met 15:00 / 23 graden

(ik ben nu in Rijswijk en vanochtend vertrokken uit Breda, ik neem aan dat ergens de actuele locatie wordt opgepakt)

veranderd het misschien als je een sync forceert vanuit connect? en heeft connect wel de juiste machtigingen (locatie etc)
Alles staat goed. Alle machtigen aan en locatie staat ook op altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pdavie2311 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:05:
[...]

Alles staat goed. Alle machtigen aan en locatie staat ook op altijd.
en een sync forceren vanuit connect? of anders ook de telefoon opnieuw opstarten..

de data komt van je telefoon en gaat via BT naar je horloge, als connect half vast is gelopen of de BT connectie doet moeilijk, dan kan de data op je horloge niet updaten.
ik verwacht dat het herstarten van je telefoon meer kans heeft dan het herstarten van je horloge (als ik er nu over nadenk). Er kan meer mis gaan met je telefoon

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Prulleman schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:15:
[...]

en een sync forceren vanuit connect? of anders ook de telefoon opnieuw opstarten..

de data komt van je telefoon en gaat via BT naar je horloge, als connect half vast is gelopen of de BT connectie doet moeilijk, dan kan de data op je horloge niet updaten.
ik verwacht dat het herstarten van je telefoon meer kans heeft dan het herstarten van je horloge (als ik er nu over nadenk). Er kan meer mis gaan met je telefoon
Ook al gedaan. Alles staat goed en is zojuist gesynchroniseerd. Heb nu tijdelijk een Android waar het niet goed staat en bij mijn iPhone werkte het ook niet. Verschillen van 7 graden. Bied het dan niet aan als Garmin zijnde als het meuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:34
Hier mensen bekend met loslaten van het display van een Forerunner 945? Opgelost via Garmin?
Ze gaan me een omruilvoorstel doen, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pdavie2311 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:40:
[...]

Ook al gedaan. Alles staat goed en is zojuist gesynchroniseerd. Heb nu tijdelijk een Android waar het niet goed staat en bij mijn iPhone werkte het ook niet. Verschillen van 7 graden. Bied het dan niet aan als Garmin zijnde als het meuk is.
welke tijd staat er in het eerste scherm van de widget? "as of 11.27" nu bij mij, dit update dus elke 20 minuten.

je moet niet focussen op de 7 graden verschil. ik vermoed dat deze data gewoon niet gesynced wordt en dat je naar oude data zit te kijken

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:17
Als hij (te lang) niet gesynced heeft krijg je dit beeld, geen 'oude' data...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oY38AWUeXJRoIGUElhcP4NjRbj4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fzqaOMgr5OrXmkEEnw5HZ2dW.jpg?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door karazz op 12-09-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:43
Lefky schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:01:
[...]

Is dat misschien iets?
Als je ING hebt (of iemand kent met ING), is 'ie 279,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
pdavie2311 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:25:
En als je eens een andere locatie toevoegt dan je huidige locatie, krijg je dan wel realistische waarden? Je kunt dat doen in het eerste scherm van de weer app door rechts boven te klikken en de optie Voeg locatie toe. Misschien dat je bron voor weerdata van je huidige locatie gewoon geen goede data heeft (of een week achter loopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
OneMoreThing schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:27:
[...]

En als je eens een andere locatie toevoegt dan je huidige locatie, krijg je dan wel realistische waarden? Je kunt dat doen in het eerste scherm van de weer app door rechts boven te klikken en de optie Voeg locatie toe. Misschien dat je bron voor weerdata van je huidige locatie gewoon geen goede data heeft (of een week achter loopt).
die optie heb ik niet op de F6.. ik kan menu ingedrukt houden en dan krijg ik weather options, maar daar kan ik dan alleen celsius of fahrenheit kiezen. verder niks

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smazo
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-08 19:07

Aangezien je van een mi band 6 komt kan ik je ook een Amazfit GTS 4 Mini (á 100 euro) aanraden. Ik heb de GTS 2 mini maar volgens mij is er weinig veranderd. Het ding werkt echt prima waar hij voor bedoeld is. GPS doet het in mijn omgeving (Enschede) gewoon normaal en de hartslagmeter werkt ook naar behoren. Beide bevindingen heb ik getest door te lopen met twee horloges; Polar Pacer+borstband en de Amazfit. Het enige wat de amazfit niet goed kan is intervallen bijhouden. Maar volgens mij is dat ook niet iets waar je naar op zoek bent. De accu gaat twee weken mee en zelfs dutjes worden gevaarlijk accuraat gemeten(bron: de vrouw naast me op de bank)
De app werkt niet bijzonder goed en je moet er rekening mee houden dat al je data naar het verre oosten verstuurd wordt maar dat is niet anders dan met jou Mi band.

Het mooie van dit horloge is ook nog dat minder getrainde ogen allemaal denken dat je een Apple Watch draagt:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneMoreThing
Prulleman schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:54:
[...]

die optie heb ik niet op de F6.. ik kan menu ingedrukt houden en dan krijg ik weather options, maar daar kan ik dan alleen celsius of fahrenheit kiezen. verder niks
Het toevoegen van locaties voor weer is met de meest recente software update toegevoegd (14.36) die in elk geval beschikbaar is voor Epix 2 en Fenix 7. Ik weet zo niet of die optie ook voor Fenix 6 beschikbaar is/komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

OneMoreThing schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:27:
[...]

Ook al gedaan. Werkt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefky
smazo schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:07:
[...]

Aangezien je van een mi band 6 komt kan ik je ook een Amazfit GTS 4 Mini (á 100 euro) aanraden. Ik heb de GTS 2 mini maar volgens mij is er weinig veranderd. Het ding werkt echt prima waar hij voor bedoeld is. GPS doet het in mijn omgeving (Enschede) gewoon normaal en de hartslagmeter werkt ook naar behoren. Beide bevindingen heb ik getest door te lopen met twee horloges; Polar Pacer+borstband en de Amazfit. Het enige wat de amazfit niet goed kan is intervallen bijhouden. Maar volgens mij is dat ook niet iets waar je naar op zoek bent. De accu gaat twee weken mee en zelfs dutjes worden gevaarlijk accuraat gemeten(bron: de vrouw naast me op de bank)
De app werkt niet bijzonder goed en je moet er rekening mee houden dat al je data naar het verre oosten verstuurd wordt maar dat is niet anders dan met jou Mi band.

Het mooie van dit horloge is ook nog dat minder getrainde ogen allemaal denken dat je een Apple Watch draagt:)
De GTR 4 had ik al bekeken. Het jammere eraan is dat het met alexa is. Een garmin venu 2 kan blijkbaar ook met siri maar daar heb je dan weer een pro model voor nodig wat direct 450 euro kost.
Is er een verschil tussen een GTR en een GTS buiten de vorm dan?
Klopt het dat je hier zelf geen apps op kan installeren? Ik denk bv aan de domotica app van mijn huis etc

[ Voor 3% gewijzigd door Lefky op 12-09-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefky
ascent schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:26:
[...]

Als je ING hebt (of iemand kent met ING), is 'ie 279,-
Is dat ergens een actie? En geldt dat ook in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Lefky schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:12:
[...]

Klopt het dat je hier zelf geen apps op kan installeren? Ik denk bv aan de domotica app van mijn huis etc
Hou er rekening mee dat dit buiten Apple Watch en Android WearOS sowieso heel beperkt mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:27

GurbY{nl}

GurbY{nl}

pdavie2311 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:21:
[...]

Ook al gedaan. Werkt ook niet...
En een echt afwijkende locatie invullen, zoals bv Chicago of zo? Heb je vaste locatie aan, of huidige locatie gebruiken in Connect?

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:07
RoyK schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 19:57:
Ik ben uiteindelijk voor de Garming Instinct Crossover gegaan zonder solar. Hij is op dit moment voor een stevige discount te grijpen (319 euro).
Hoe bevalt deze? Ik zelf ben ook aan het kijken voor een sporthorloge en vind de Instinct serie er super uit zien.

Kan je met de instinct ook muziek bedienen van bijv. een mediaspeler? Hoe is de dikte? 16mm is best dik lijkt me?

Thanks voor het antwword.

• pdavie2311

pdavie2311

Ik blijf toch bij Apple 😬 Mijn nieuwe Epix 2 Pro 51MM staat dus te koop. Het lukt maar niet om van Apple af te komen, haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneMoreThing
pdavie2311 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:05:
Ik blijf toch bij Apple 😬 Mijn nieuwe Epix 2 Pro 51MM staat dus te koop. Het lukt maar niet om van Apple af te komen, haha!
Herkenbaar, zodra Apple meer gedetailleerde sport en herstel analyses toevoegt ga ik ook weer terug naar Apple. Ik mis zaken zoals body battery en training readiness terwijl de data wel voorhanden is. Zo'n gemiste kans...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

OneMoreThing schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:28:
[...]

Herkenbaar, zodra Apple meer gedetailleerde sport en herstel analyses toevoegt ga ik ook weer terug naar Apple. Ik mis zaken zoals body battery en training readiness terwijl de data wel voorhanden is. Zo'n gemiste kans...
Wel jammer! De Epix 2 Pro en dan met name de 51MM die ik heb is echt een heel mooi en robuust klokje. Batterij is subliem itt Apple. Maar toch verkoop ik hem.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

kwdtje schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:02:
[...]Ik zelf ben ook aan het kijken voor een sporthorloge en vind de Instinct serie er super uit zien.
Tis wel qua display een compromis smart watch. Een flink deel v/h scherm kan je niet voor sport functies gebruiken.

En de type en aantallen sportfuncties van de Instict vallen me zwaar tegen, daar zijn oa de vaker Forerunners sterker in, uiteraard zoals altijd prijs afhankelijk.
Accelerometer, Afstand, Apps installeren, Barometer, Calorieënteller, Contactloos betalen, Crash­detectie, Hartritme, Hartslagsensor, Hoogtemeter, Inactiviteitswaarschuwing, Kompas, Menstruatiecyclus, Muziekbediening op smartphone, Oximeter (Bloedzuurstof), Slaapmonitor, Smartphone notificaties, Snelheidssensor, Stappenteller, Stopwatch, Stress detectie, Traptredenteller
Verder: Het blijft altijd persoonlijk. Over smaak valt immers niet te twisten. Succes met de keuze,.

• BigWillem89
  • Niet online
Niet zeker of ik dit beter hier of in het hardloop topic kan plaatsen, maar probeer het hier maar eerst.

Ik ben een paar weken geleden gestart met hardlopen via de Garmin Coach (Jeff Galloway), ik zou hierbij mijn eerste 5k midden oktober moeten kunnen lopen. Het schema vond ik persoonlijk echter te traag en liep steeds al een beetje langer dan aangegeven. Nu gewisseld van coach (Amy Parkerson-Mitchell), en dat schema bevalt me beter (drie keer lopen; 6.5k, 4.5k en 3.5k). Ik heb ingesteld dat ik mijn langste afstand op zondag wil doen, maar het schema blijft deze op mijn eerste loopdag van de week geven. Bij Jeff ging dit wel goed. Iemand een idee wat ik verkeerd doe of wat ik nog zou kunnen proberen? Heb al geprobeerd de dag te wijzigen, maar zonder gewenst resultaat.

Denk er nu aan om het schema maar te laten varen en het alleen als duwtje in de rug te gebruiken om daadwerkelijk te gaan lopen.

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 10:18
BigWillem89 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:21:
Niet zeker of ik dit beter hier of in het hardloop topic kan plaatsen, maar probeer het hier maar eerst.

Ik ben een paar weken geleden gestart met hardlopen via de Garmin Coach (Jeff Galloway), ik zou hierbij mijn eerste 5k midden oktober moeten kunnen lopen. Het schema vond ik persoonlijk echter te traag en liep steeds al een beetje langer dan aangegeven. Nu gewisseld van coach (Amy Parkerson-Mitchell), en dat schema bevalt me beter (drie keer lopen; 6.5k, 4.5k en 3.5k). Ik heb ingesteld dat ik mijn langste afstand op zondag wil doen, maar het schema blijft deze op mijn eerste loopdag van de week geven. Bij Jeff ging dit wel goed. Iemand een idee wat ik verkeerd doe of wat ik nog zou kunnen proberen? Heb al geprobeerd de dag te wijzigen, maar zonder gewenst resultaat.

Denk er nu aan om het schema maar te laten varen en het alleen als duwtje in de rug te gebruiken om daadwerkelijk te gaan lopen.
Vreemd, heb ik zelf geen last van, maar schijnt vaker voor te komen. Hier zijn meer mensen met dit issue, en als workaround geven ze een andere voorkeursdag in, om zo hun voorkeursdag toch goed ingesteld te krijgen.

• BigWillem89
  • Niet online
SvenVis schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:40:
[...]

Vreemd, heb ik zelf geen last van, maar schijnt vaker voor te komen. Hier zijn meer mensen met dit issue, en als workaround geven ze een andere voorkeursdag in, om zo hun voorkeursdag toch goed ingesteld te krijgen.
Bedankt voor je reactie. Deze had ik ook gevonden, helaas heeft het schuiven met dagen geen effect.
Lijkt ook een oud issue door verschil in weekstart dag te zijn die inmiddels opgelost is?

Als ik nu mijn long run aanpas naar zaterdag, verplaatst hij die ook naar loopdag zaterdag met nog steeds de korte afstand.

• SvenVis
BigWillem89 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:12:
[...]

Bedankt voor je reactie. Deze had ik ook gevonden, helaas heeft het schuiven met dagen geen effect.
Lijkt ook een oud issue door verschil in weekstart dag te zijn die inmiddels opgelost is?

Als ik nu mijn long run aanpas naar zaterdag, verplaatst hij die ook naar loopdag zaterdag met nog steeds de korte afstand.
Wellicht programma pauzeren, en dag later weer hervatten, kijken wat dat doet?

• BigWillem89
  • Niet online
SvenVis schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:41:
[...]

Dat kan ik altijd proberen, programma nu gepauzeerd, zal hem morgen hervatten.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:05
En in het eerste geval kan je de trainingen zelf herplannen toch? Deed ik sowieso vaker afhankelijk van de weekindeling.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 06:06
Is het niet zo dat je Garmin coach 2 of 3 trainingen vooruit planned, en je dus je wijzigingen daarna pas gaat zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:05:
Haha ik las jouw laatste post hierboven en wilde toen reageren: tijd om terug te komen ;)

Ik zit nu ook weer een paar weken op de AW ipv mijn F7S SS. Eigenlijk mis ik de extra metrics helemaal niet.

• BigWillem89
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:27:
En in het eerste geval kan je de trainingen zelf herplannen toch? Deed ik sowieso vaker afhankelijk van de weekindeling.
Ja, dat zou eventueel ook kunnen. Niet heel handig, maar is ook weer geen ramp.
Ben-i schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:19:
Is het niet zo dat je Garmin coach 2 of 3 trainingen vooruit planned, en je dus je wijzigingen daarna pas gaat zien?
Ja, dat klopt. Maar je ziet de wijzigingen wel meteen als je van coach wisselt of je loop dagen aanpast. Dus denk niet dat het daar aan ligt.

Edit:
SvenVis schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:41:
[...]

Helaas heeft dit niet geholpen, dus ga ze wel handmatig omgooien.

[ Voor 16% gewijzigd door BigWillem89 op 14-09-2023 10:31 ]

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26

Quakie

quakelen

pdavie2311 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:46:
[...]

Wel jammer! De Epix 2 Pro en dan met name de 51MM die ik heb is echt een heel mooi en robuust klokje. Batterij is subliem itt Apple. Maar toch verkoop ik hem.
Wat drijf je terug naar de AW ?

Ik teken nergens meer voor

• pdavie2311

pdavie2311

Quakie schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:49:
[...]

Wat drijf je terug naar de AW ?
Arsenaal aan Apple thuis...😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@pdavie2311 ook in bezit van genoeg Apple spul en ik houd van het in “sync zijn “ op alle apparaten, maar persoonlijk staat alle notificaties op mijn Garmin op uit.
Zodra batterij uithoudingsvermogen, sporten, navigeren bijv op hetzelfde niveau is overweeg ik pas een AW.

Ik zie heel veel mensen met een AW enorm veel kijken naar hun apparaat om vervolgens hun iPhone te pakken om verder te lezen of te beantwoorden. Teveel onnodige prikkels voor mij 🤣

• loyske
Iemand al eens besteld bij runningxpert.com ?

Volgens de search in dit topic, lijkt het wel in orde!

[ Voor 39% gewijzigd door loyske op 14-09-2023 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Mijn vorige fenix (f5) kwam er vandaag. Levering duurt wat langer dan direct in NL maar toen was deze winkel stukken goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruggero
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-09 12:46
loyske schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:55:
Iemand al eens besteld bij runningxpert.com ?

Volgens de search in dit topic, lijkt het wel in orde!
Onlangs een forerunner 255 voor mijn zoon bij deze winkel gekocht. Donderdag besteld, maandag binnen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 14:53
Isaja schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:14:
Mijn half jaar oude Forerunner 55 wordt echt steeds beroerder qua GPS fix. Deze morgen gaan hardopen(met een paar wolkjes in de lucht) en pas na 20min in de run GPS fix, erg irritant.

Is al vanaf het begin een issue maar wordt steeds trager/ slechter. Toestel heeft laatste update en veranderen van gps settings (gps only/ gallileo/ glonass) maakt geen verschil in de snelheid van de fix.

Adviezen of terugsturen onder garantie?
Ik zou nog even terugkoppelen of dat het gelukt was met bovenstaande vraag - de GPS fix werkt inmiddels helemaal goed!

De crux zat hem inderdaad in het regelmatige koppelen met de telefoon/ garmin connect app. Heb hem voor de zekerheid ook een keer met de kabel aan de pc verbonden, maar lijkt hetzelfde te doen als via de app.

GPS fix duurt nu max 10 seconden (bij stilstaan) en is stabiel tijdens activiteiten (hardlopen en lange wandelingen).

Erg blij mee en hoop dat anderen hier mogelijk ook wat aan hebben als ze via de zoekfunctie op GPS-fix zoeken. @tlpeter @m0ridin en @xray79 nogmaals dank voor de hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Isaja schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:02:
[...]

Ik zou nog even terugkoppelen of dat het gelukt was met bovenstaande vraag - de GPS fix werkt inmiddels helemaal goed!

De crux zat hem inderdaad in het regelmatige koppelen met de telefoon/ garmin connect app. Heb hem voor de zekerheid ook een keer met de kabel aan de pc verbonden, maar lijkt hetzelfde te doen als via de app.

GPS fix duurt nu max 10 seconden (bij stilstaan) en is stabiel tijdens activiteiten (hardlopen en lange wandelingen).

Erg blij mee en hoop dat anderen hier mogelijk ook wat aan hebben als ze via de zoekfunctie op GPS-fix zoeken. @tlpeter @m0ridin en @xray79 nogmaals dank voor de hulp! _/-\o_
wat bedoel je dan precies? dat met een actieve, maar instabiele BT verbinding tussen horloge en telefoon de GPX fix moeizaam verloopt, maar als je BT uitzet (of je telefoon thuis laat) het probleem weg is?
Of is het probleem echt opgelost en is de verbinding tussen horloge en telefoon nu gewoon OK (zoals het hoort)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
Ik kom, na een paar weekjes de apple watch ultra te testen, toch weer even terug naar garminland. Mijn ergernissen zijn vrij specifiek en ik vermoed dat weinig mensen hier last van hebben.

Ik heb persoonlijk een hekel aan licht uitstralende apparaten die om mijn lichaam bewegen. Dat leidt mij sterk af, vooral in lichtjes duistere omgevingen. En ik wil de always on display aan hebben omdat ik niet steeds mijn hand en pols als een neuroot op exact dezelfde manier overduidelijk wil opheffen en voor mijn neus brengen. Ik kijk graag subtiel onder een lichte hoek naar mijn uurwerk. Verder, omdat ik die ik polsdraai af gezet heb, kan ik geen meldingen lezen tenzij ik interageer met het scherm, vervelend.
Tot slot, 2-3 dagen batterij is prima, maar een batterijduur van 15 dagen geeft wel meer rust.

Misschien probeer ik de fenix 7 pro wel eens, zien wat voor een verschil het geeft met mijn fenix 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt je snel bedacht :+
Aardappelnoot schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 00:28:
Ik ga dus de apple watch ultra eens proberen, zien of ik daarmee minstens twee dagen batterij haal, mijn minimum voor een smartwatch. Als de ultra mij toch niet bevalt ga ik stoppen met een smartwatch en wachten tot ofwel apple meer batterij leven geeft, of een garmin die eens accurate sensoren heeft (+ een moderne app).
Ik ben overigens even goed een notoire switcher tussen AW en Garmin ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Aghanim op 15-09-2023 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 19:09

RoyK

Hobby tekenaar

kwdtje schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:02:
[...]

Hoe bevalt deze? Ik zelf ben ook aan het kijken voor een sporthorloge en vind de Instinct serie er super uit zien.

Kan je met de instinct ook muziek bedienen van bijv. een mediaspeler? Hoe is de dikte? 16mm is best dik lijkt me?

Thanks voor het antwword.
Ik ben er zeer blij mee. Ik vind het gaaf om te zien. Het wijzers lichten zachtjes op in het donker. Ik doe ongeveer 26 dagen met een accu. Hij houd de hele dag mijn hartslag bij, hoeveel trappen ik oploop en stappen ik zet. Doe dat eens met een Apple watch of Samsung watch, en je kan om de dag aan de lader haha.

Zodra ik in de fitness ben zet ik de cardio optie aan en sluit ik die af als ik weggaat. Houd hij netjes alles bij wat er met je lichaam gebeurd. Als mijn telefoon gaat trilt de horloge. Ideaal als ik de telefoon op niet storen zet. Ik zie gelijk wie er belt en kan dan wegdrukken via de horloge.

Je kunt muziek bedienen met de horloge. Ik weet niet of je er ook muziek op kunt zetten. Volgens mij niet.

En ja, hij is wel beetje dik. Maar het zit perfect! Ik had een prijs warning gezet en hem op kunnen pikken voor 320 euro. Dus het loont om een beetje geduldig te zijn.

Overigens, de solar is leuk maar de winst in langer door kunnen gaan is verwaarloosbaar. Ik had het er niet voor over. Wat ook nog grappig is om te vertellen: opladen van de horloge kost nog geen 30 minuten. _/-\o_

Ik zeg: DOEN

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
Aghanim schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:01:
Je hebt je snel bedacht :+

[...]

Ik ben overigens even goed een notoire switcher tussen AW en Garmin ;)
Haha ja, ik heb bij beiden wel ergernissen, maar de ene zal mij op een bepaald moment sterker tegen steken dan de andere 8)7
Al bij al vergelijk ik heel graag en test ik graag de nieuwste updates. Vandaar dat ik eens de fenix 7 pro wil testen, ook al is die niet zo veel verschillend als mijn fenix 6. Bij apple wilde ik ook eens apps testen zoals Athlytic, maar heb er niet zoveel aan gevonden. Zijn ook allemaal subscriptions, wat ik niet bepaald prefereer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 14:53
Prulleman schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:51:
[...]

wat bedoel je dan precies? dat met een actieve, maar instabiele BT verbinding tussen horloge en telefoon de GPX fix moeizaam verloopt, maar als je BT uitzet (of je telefoon thuis laat) het probleem weg is?
Of is het probleem echt opgelost en is de verbinding tussen horloge en telefoon nu gewoon OK (zoals het hoort)
Nee ging specifiek om de gps fix bij activiteiten buiten. Telefoon blijft dan thuis.

Geen problemen met de bluetooth verbinding. Maar door het horloge regelmatig (eg voor het sporten) even te syncen in de Garmin connect app zijn de issues met de slechte gps fix verdwenen.

• Shinji
Pff, dinsdag de 965 besteld met wat gels die allemaal op voorraad waren. De 965 had op dat moment een levertijd van 3-5 dagen. Prima. Maar gister stond die op “op voorraad” met als melding “vandaag voor 15:00 besteld is vandaag verzonden”. Dat hadden ze dan nu ook met de mijne kunnen doen? Maar die heeft nog steeds de status wachten op verzending.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:36
Dit trauma kom je te boven zodra die op de mat ligt @Shinji ;)

• Shinji
Ik snap gewoon niet hoe webshops zo kunnen opereren.

Of ze laten het lijken of hun voorraad hoger is dan die daadwerkelijk is, of ze hanteren een hele kromme volgorde van het afhandelen van bestellingen.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
Shinji schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 07:29:
Pff, dinsdag de 965 besteld met wat gels die allemaal op voorraad waren. De 965 had op dat moment een levertijd van 3-5 dagen. Prima. Maar gister stond die op “op voorraad” met als melding “vandaag voor 15:00 besteld is vandaag verzonden”. Dat hadden ze dan nu ook met de mijne kunnen doen? Maar die heeft nog steeds de status wachten op verzending.
ik neem aan dat je gisteren meteen even contact met ze heb opgenomen? Troost, als je vandaag besteld heb je het waarschijnlijk pas dinsdag binnen ;)

Hi Ha Hopjesvla

• Shinji
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:20:
[...]

ik neem aan dat je gisteren meteen even contact met ze heb opgenomen? Troost, als je vandaag besteld heb je het waarschijnlijk pas dinsdag binnen ;)
Nee, zag het pas gisteravond.

Maar ik heb waarschijnlijk ook pas op zijn vroegst dinsdag. Aangezien hij nog niet verzonden is, dat gebeurd dan maandag hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-08 11:26
Sinds deze week lijkt mijn HRV niet te willen stijgen. Basislijn zat de afgelopen 6 weken tussen de 70 en 90. HRV zat per dag tussen de 75 en 80. Laatste 4 weken was tijdens de vakantie met weinig sporten. De weken daarvoor met 4 á 5x sporten per week met ook een stabiele hrv.

Vorige vrijdag met lichte jetlag terug van vakantie en zaterdag een wedstrijd crossfit gehad, zeer intensief. Sindsdien is mijn HRV steeds laag terwijl ik voor mijn gevoel wel voldoende rust(dagen) heb genomen en niet zwaar heb getraind. Maar blijkbaar dus te weinig rust gehad van het sporten?

Trainingreadiness staat steeds in groen, slaap is goed, stress is laag. Trainingsstatus is de afgelopen dagen 'trainingsbelasting is optimaal maar te weinig hoog aerobe activiteiten'. Vo2max is uitstekend.

Hoe krijg ik mn HRV weer op de rit? Een paar dagen wat langere trainingen op lage intensiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:29
SX-Superfly schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:54:
Sinds deze week lijkt mijn HRV niet te willen stijgen. Basislijn zat de afgelopen 6 weken tussen de 70 en 90. HRV zat per dag tussen de 75 en 80. Laatste 4 weken was tijdens de vakantie met weinig sporten. De weken daarvoor met 4 á 5x sporten per week met ook een stabiele hrv.

Vorige vrijdag met lichte jetlag terug van vakantie en zaterdag een wedstrijd crossfit gehad, zeer intensief. Sindsdien is mijn HRV steeds laag terwijl ik voor mijn gevoel wel voldoende rust(dagen) heb genomen en niet zwaar heb getraind. Maar blijkbaar dus te weinig rust gehad van het sporten?

Trainingreadiness staat steeds in groen, slaap is goed, stress is laag. Trainingsstatus is de afgelopen dagen 'trainingsbelasting is optimaal maar te weinig hoog aerobe activiteiten'. Vo2max is uitstekend.

Hoe krijg ik mn HRV weer op de rit? Een paar dagen wat langere trainingen op lage intensiteit?
Hoe is je rusthartslag en wat zijn de stresslevels die Garmin meet tov normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Requiem19 schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:02:
[...]

Hoe is je rusthartslag en wat zijn de stresslevels die Garmin meet tov normaal?
Rusthartslag gemiddeld 42, stress 25 in de afgelopen 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
SX-Superfly schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:05:
[...]

Rusthartslag gemiddeld 42, stress 25 in de afgelopen 4 weken.
Ja maar hoe verhoudt hartslag/stress zich laatste week (sinds je hrv ingekakt is) tot je gemiddelde hartslag/stress level?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Requiem19 schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:16:
[...]

Ja maar hoe verhoudt hartslag/stress zich laatste week (sinds je hrv ingekakt is) tot je gemiddelde hartslag/stress level?
Stress was zaterdag (wedstrijd) 42. Zo 23, ma 28, di 25, wo 28, do 32, vr 35, za 29.

Hartslag zaterdag (wedstrijd) 170/44, zo 92/44 (rustdag), ma 156/42 (sporten), di 145/42 (sporten), wo 128/41 (sporten), do 123/41 (rustdag), vr 149/43 (sporten), za 94/46 (rust).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 19:09

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben nog op zoek naar een screenprotector voor de Garming crossover. Ik kom verschillende versies tegen op amazon, maar de prijzen en reviews gaan alle kanten op. Sommigen zijn een fractie kleiner dan de wijzerplaat, waardoor er vuil achterblijft. Iemand een gouden tip?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:01
Shinji schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 07:29:
Omdat ik ook een 965 wil aanschaffen was ik ff benieuwd waar je hem besteld hebt, kun je dat laten weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
SX-Superfly schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:23:
[...]

Stress was zaterdag (wedstrijd) 42. Zo 23, ma 28, di 25, wo 28, do 32, vr 35, za 29.

Hartslag zaterdag (wedstrijd) 170/44, zo 92/44 (rustdag), ma 156/42 (sporten), di 145/42 (sporten), wo 128/41 (sporten), do 123/41 (rustdag), vr 149/43 (sporten), za 94/46 (rust).
Klinkt alsof er einde v/d week wat stress was (door toch te snel sporten, of door werk/prive).

HRV is niet louter een sport-stress-indicator, maar laat ook wat zien over mentale stress. Dus wellicht was het even erg druk privé?

In deze situatie zou ik zelf gewoon blijven sporten, maar niet een hele hoge intensiteit/lange duur.

En verder prio geven aan gezond eten, goed slapen en vooral nagaan of er een andere stressfactor is in je leven waar je (onbewust) last van hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 00:05
@SX-Superfly leuk zo'n getalletje maar hoe voelt het als je sport? Merk je dat het niet lekker gaat of is daar geen probleem?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
thunder68 schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:00:
[...]

Omdat ik ook een 965 wil aanschaffen was ik ff benieuwd waar je hem besteld hebt, kun je dat laten weten?
TriathlonWorld.nl heb ik hem besteld. Wilde ook al wat gelletjes hebben om te proberen. En hij was daar net iets goedkoper.

Via ING kan je hem met rente punten goedkoper aanschaffen, hij is niet altijd op voorraad dus je moet een beetje geluk hebben. Maar daar was die 4xx.

[ Voor 17% gewijzigd door Shinji op 17-09-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:01
Shinji schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:24:
[...]

TriathlonWorld.nl heb ik hem besteld. Wilde ook al wat gelletjes hebben om te proberen. En hij was daar net iets goedkoper.

Via ING kan je hem met rente punten goedkoper aanschaffen, hij is niet altijd op voorraad dus je moet een beetje geluk hebben. Maar daar was die 4xx.
Thanx, Ik zit niet bij ING dus dat wordt hem niet, had anders behoorlijk aantrekkelijk geweest.
Zit m’n geduldspier wat op te rekken in afwachting van een aanbieding, of anders tot blackfriday ofzo 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:57
Shinji schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:24:
[...]

Ben je zeker dat je de 965 en niet de 265 besteld hebt? Want 4xx voor de 965 lijkt me een deal die nog nooit gepasseerd is, en een beetje te mooi lijkt. Dat in combinatie met dat je schreef dat jouw horloge een levertijd had van 3 tot 5 werkdagen, en de 965 nu op direct leverbaar zit doet mij dat een beetje vermoeden:

https://www.triathlonworl...forerunner-965-black.html
  • direct leverbaar
  • €629,-
https://www.triathlonworl...forerunner-265-black.html
  • 3 tot 5 dagen levertijd
  • €479,-
(een 965 voor 4xx euro zou ik niet twijfelen, en ook meteen kopen :) )

edit: ik las misschien fout, en je bedoelt misschien 4xx bij ing, niet bij TriathlonWorld.nl

[ Voor 4% gewijzigd door schoene op 18-09-2023 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 23:40
Er staat juist dat hij bij de ING 4xx was ;) 454 nu zo te zien.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
schoene schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:04:
[...]

Ben je zeker dat je de 965 en niet de 265 besteld hebt? Want 4xx voor de 965 lijkt me een deal die nog nooit gepasseerd is, en een beetje te mooi lijkt. Dat in combinatie met dat je schreef dat jouw horloge een levertijd had van 3 tot 5 werkdagen, en de 965 nu op direct leverbaar zit doet mij dat een beetje vermoeden:

https://www.triathlonworl...forerunner-965-black.html
  • direct leverbaar
  • €629,-
https://www.triathlonworl...forerunner-265-black.html
  • 3 tot 5 dagen levertijd
  • €479,-
(een 965 voor 4xx euro zou ik niet twijfelen, en ook meteen kopen :) )

edit: ik las misschien fout, en je bedoelt misschien 4xx bij ing, niet bij TriathlonWorld.nl
Dat laatste inderdaad.

Ik heb zelf geen ING maar een vriend van mij wel en in de ING store stond die voor 4xx plus 4000 rentepunten ofzo. Maar uitverkocht.

Mijne wordt vandaag verzonden van TriathlonWorld.nl. Ze waren vrijdag avond binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Net mijn nieuwe Epix Gen2 Sapphire binnen gekregen. Heeft het nog zin/nut om een screenprotector aan te schaffen?

Ik kom van een Forerunner 945 en deze heeft wel wat krasjes op het scherm gekregen. Maar dit was dan ook geen Sapphire.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:22
loyske schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:37:
Net mijn nieuwe Epix Gen2 Sapphire binnen gekregen. Heeft het nog zin/nut om een screenprotector aan te schaffen?

Ik kom van een Forerunner 945 en deze heeft wel wat krasjes op het scherm gekregen. Maar dit was dan ook geen Sapphire.
Ik zou het doen. Ik heb het niet gedaan en er komen toch (bijna niet zichtbaar) kleine krasjes op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
loyske schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:37:

of het nut heeft ligt er een beetje aan hoe je er mee om gaat.. Mijn 5 jaar oude Fenix saphire heeft nog geen enkel krasje (wel op de bezel, niet op het glas), saffier is natuurlijk een stuk krasvaster dan mineraalglas (wil niet zeggen dat er niets op kan komen natuurlijk). Doe vooral waar je jezelf lekker bij voelt..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SvenVis
Saffier met een protector... Saffier gebruik je toch juist om geen protector nodig te hebben?!

Ik heb al een paar flinke tikken tegen mijn horloge gehad, bezel wat beschadigd, en glas nul. Wanneer ik een protector had gehad, had ik die nu waarschijnlijk moeten vervangen. Maar als je je er veiliger bij voelt gewoon doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-03 12:57
Iemand enig idee wanneer de Coros Pace 3 in NL komt?
Vooralsnog enkel te reserver op wat Amerikaanse websites maar er zijn al wel een 3tal weken reviews op de welbekende Youtube websites.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SvenVis schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:21:
Saffier met een protector... Saffier gebruik je toch juist om geen protector nodig te hebben?!

Ik heb al een paar flinke tikken tegen mijn horloge gehad, bezel wat beschadigd, en glas nul. Wanneer ik een protector had gehad, had ik die nu waarschijnlijk moeten vervangen. Maar als je je er veiliger bij voelt gewoon doen natuurlijk.
Hey daar is de maandelijkse wel/geen screenprotector bij saffier weer :)

Gewoon even terugzoeken in het topic dan hebben jullie alle standpunten meteen beschikbaar :)

@SX-Superfly het probleem met Training Readiness is dat die zich baseert op een deel van de indicatoren die zich weer baseren op cardio inspanning (training load/training status/recovery tijd etc.). Ik weet niet of je alleen maar WOD doet of bijvoorbeeld ook losse krachttraining. In dat geval zal je merken dat je metrics mis gaan omdat Garmin alleen cardio load (hartslag) en geen muscular load kan meten.

Mogelijk train je dus te zwaar maar blijkt dat niet uit de Garmin metrics en heeft dat impact op je HRV.

Maar zoals @Gonadan terexht aangeeft: op je gevoel afgaan. De (Garmin) metrics zijn leuk totdat ze niet meer lijken te kloppen.

[ Voor 34% gewijzigd door Aghanim op 18-09-2023 16:14 ]

Pagina: 1 ... 270 ... 322 Laatste