Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 269 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:31
Littlegupper schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:43:
Zijn hier nog oplossingen voor? Of moet je gewoon een paar seconde voor het einde van je workout op stop drukken?
https://www8.garmin.com/m...9E-9027-9245A6CA8628.html

En als je dit gebruikt met de combi afstand en tijd en de combi zo instelt dat de tijd eerder klaar is, stopt ie de workout dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:12
jap85 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:56:
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van laps als je niet op een baan loopt? Ik vind het alleen maar irritant die lap meldingen en info waar ik toch niets mee doe en heb het dus ook standaard uit staan.
Ik wil juist wel weten of ik op het juiste tempo per km zit. Bij lange duurlopen moet ik niet te hard gaan en heb je te maken met invloeden zoals heuvels, wind tegen, ondergrond, etc.
Dus voor mij werken die lap meldingen juist goed als ik niet op de baan loop.

Op de baan zijn ze van minder belang voor mij.. dan loop ik meer op gevoel, afhankelijk hoe groot de blokken zijn.. 200, 400, 800, 2000.. kan ik op de baan redelijk goed inschatten hoe hard ik moet lopen om de serie goed uit te voeren.

[ Voor 5% gewijzigd door DeCo op 01-09-2023 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
DeCo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:10:
[...]

Ik wil juist wel weten of ik op het juiste tempo per km zit. Bij lange duurlopen moet ik niet te hard gaan en heb je te maken met invloeden zoals heuvels, wind tegen, ondergrond, etc.
Dus voor mij werken die lap meldingen juist goed als ik niet op de baan loop.

Op de baan zijn ze van minder belang voor mij.. dan loop ik meer op gevoel, afhankelijk hoe groot de blokken zijn.. 200, 400, 800, 2000.. kan ik op de baan redelijk goed inschatten hoe hard ik moet lopen om de serie goed uit te voeren.
Ah op die manier, dan heb je er wel wat aan idd. Eigenljk zou daar de actuele snelheid ook handig voor zijn maar helaas is die niet altijd zo accuraat lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:12
jap85 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:34:
[...]

Ah op die manier, dan heb je er wel wat aan idd. Eigenljk zou daar de actuele snelheid ook handig voor zijn maar helaas is die niet altijd zo accuraat lijkt het.
Nee, dat klopt inderdaad.. ik heb een Fenix 6 pro en daar is de actuele snelheid verre van accuraat helaas, dus doe ik het maar met de laptijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Naast Garmin met de Venu 3 heeft ook Coros een nieuw toestel uitgebracht:

De Coros Pace 3:
Afbeeldingslocatie: https://d1teks7lx8pls2.cloudfront.net/filters:format(webp)/filters:quality(80)/fit-in/0x370/coros-v2/images/pace3-2308/pace3-product-preview-3.png

Pace 3 YT review van Chase the Summit:
https://youtu.be/watch?v=q9hpOD_1bFw

Pace 3 YT review van DesFit:
https://youtu.be/watch?v=koI9lk5HHSs

Venu 3 YT review van DesFit:
https://youtu.be/watch?v=xIJgwH6SPyY

De Pace 3 mist nog wel een paar functies vergeleken met bijvoorbeeld de 2x5 reeks van Garmin, maar kost met 250 euro significant minder. Dat Garmin steeds duurder wordt blijkt ook weer uit de prijs van de Venu 3. Die 500 euro nieuwprijs moet wel een hele fijne winstmarge opleveren voor Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 06:06
Klopt het dat de lactaatdrempel test die standaard in de forerunner 965 zit helemaal niet zo zwaar is om te doen?

Ik heb jaren geleden eens zelf een lactaatdrempeltest gedaan op een spinningbike en daarbij moest ik wel redelijk de spreekwoordelijke "ballen uit de broek trappen".
Nu ik het hardlopen weer aan het oppakken ben heb ik die Garmin test gedaan. Daarbij je dus steeds 4 minuten in een bepaalde hrzone moet lopen die elke stap wat zwaarder wordt, en zegt ie al na de 3e stap dat de lactaatdrempel gevonden is op 171bpm bij 6:40/km terwijl ik het gevoel heb nog wel wat harder/sneller te kunnen. (Mijn max HR is 190)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:28
Ik heb de Epix 2 maar het valt mij op dat de temperatuurdata weinig correct is. Voor bijv. vandaag een dag naar verwachting 20 graden geeft ie 26 graden max aan. Er zit zelden een dag tussen dat de temperatuurverwachting overeenkomt met bijv. weather.com of weerplaza.

In het voorjaar was ik in een klein dorpje in Nederland en daar was de temperatuur zo'n 10 graden verschillend, ik had 't idee dat ie de Amerikaanse plaats nam met dezelfde naam want die temperatuur kwam overeen.

Ik gebruik DEM en GPS voor plaatsbepaling maar is het ook handmatig in te stellen waar die het weer vandaan moet halen of kan je zien welke plaats die als referentie neemt? Of is het simpelweg een waardeloze functie?

[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 02-09-2023 09:09 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

cbr600f4i schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:08:
Ik heb de Epix 2 maar het valt mij op dat de temperatuurdata weinig correct is. Voor bijv. vandaag een dag naar verwachting 20 graden geeft ie 26 graden max aan. Er zit zelden een dag tussen dat de temperatuurverwachting overeenkomt met bijv. weather.com of weerplaza.

In het voorjaar was ik in een klein dorpje in Nederland en daar was de temperatuur zo'n 10 graden verschillend, ik had 't idee dat ie de Amerikaanse plaats nam met dezelfde naam want die temperatuur kwam overeen.

Ik gebruik DEM en GPS voor plaatsbepaling maar is het ook handmatig in te stellen waar die het weer vandaan moet halen of kan je zien welke plaats die als referentie neemt? Of is het simpelweg een waardeloze functie?
Goede vraag! Ik heb de Epix 2 Pro en wijkt ook af. Mijn iPhone geeft vandaag als max 22 graden aan terwijl de Epix het heeft over 26 graden! Ik pak vast de strandspullen hier 8)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij geven Garmin en weer app op mijn iPhone exact hetzelfde aan.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

PatrickC schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:51:
Bij mij geven Garmin en weer app op mijn iPhone exact hetzelfde aan.
Je kunt geen bron kiezen voor het weer? Als ik weer aanklik staat er. Geen instellingen in Connect. Activiteiten, apps, weer ——> geen instellingen.

Op de Watch kan ik ook niks vinden. Net via GPS opnieuw locatie laten bepalen op de Watch en hij geeft nog steeds 27 graden hier vanmiddag! 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Ik heb een vraagje over mijn nieuwe Forerunner 255. Deze laat nogal een afdruk achter op mijn pols. Mijn ouder Vivoactive 3 had dit niet. Herkennen anderen dit? Is het kwalijk? Ik heb dagen dat ik de Forerunner als vast horloge gebruik, maar dit brengt me wel aan het twijfelen.

De kleine afdruk is van een dopje op het oplaadpunt. Dat dopje kan ik er ook afhalen, maar was een probeersel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4KyQlm71fmJDR4VdMBrD6_HNOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrGZyBDqaW5MbcLGEzEcZrAZ.jpg?f=fotoalbum_large

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 23:40
Je zou hem een tandje losser kunnen dragen. Wanneer je echt een wat meer accurate hartslagmeting wil, bij sporten bijvoorbeeld, dan weer wat strakker zetten. Dat is tenminste wat ik doe bij mijn FR955 (die ik altijd draag).

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
ascent schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:46:
[...]

En als je dit gebruikt met de combi afstand en tijd en de combi zo instelt dat de tijd eerder klaar is, stopt ie de workout dan?
Ik heb even distance only gedaan, 5km. Daarna zegt ie wel "target gehaald" maar stopt ie niet dus daar heb je niks aan vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RepareerDroid schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:52:
Naast Garmin met de Venu 3 heeft ook Coros een nieuw toestel uitgebracht:

De Coros Pace 3:
[Afbeelding]

Pace 3 YT review van Chase the Summit:
https://youtu.be/watch?v=q9hpOD_1bFw

Pace 3 YT review van DesFit:
https://youtu.be/watch?v=koI9lk5HHSs

Venu 3 YT review van DesFit:
https://youtu.be/watch?v=xIJgwH6SPyY

De Pace 3 mist nog wel een paar functies vergeleken met bijvoorbeeld de 2x5 reeks van Garmin, maar kost met 250 euro significant minder. Dat Garmin steeds duurder wordt blijkt ook weer uit de prijs van de Venu 3. Die 500 euro nieuwprijs moet wel een hele fijne winstmarge opleveren voor Garmin.
Je moet dan ook wel eerlijk vergelijken ;)
De Pace 3 concurreert eerder met de 255 dan de 265. De 255 music is voor rond de 330-350 euro te krijgen en biedt voor 100 euro meer echt heel veel meer functionaliteit (dat is niet 'een paar functies'. Dat zou voor mij een no brainer zijn. Je zou zelfs nog kunnen vergelijken met de 245 music die zelfs goedkoper is dan de Pace 3.

Persoonlijk kan ik geen enkel argument bedenken om niet voor een 255 of 245 te gaan ipv de Pace 3. Tenzij je een hekel hebt aan Garmin. Als de prijs op 199 euro hadden gehouden zoals de Pace 2 had het grotere kostenverschil een zwaarder argument geweest voor mij persoonlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 02-09-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
ElPaco schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:29:
Je zou hem een tandje losser kunnen dragen. Wanneer je echt een wat meer accurate hartslagmeting wil, bij sporten bijvoorbeeld, dan weer wat strakker zetten. Dat is tenminste wat ik doe bij mijn FR955 (die ik altijd draag).
Dit is al een tandje losser... Nog losser en het gaat heen en weer schuiven. Heb jij dan ook zo'n afdruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
SePtiCTaNk schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:04:
[...]

Dit is al een tandje losser... Nog losser en het gaat heen en weer schuiven. Heb jij dan ook zo'n afdruk?
Klein beetje maar. Bij jou lijken het echt scherpen randen te zijn, dat is bij mij niet zo. Maar je kan zeker zien dat ik mijn horloge net gedragen heb.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
ElPaco schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:10:
[...]

Klein beetje maar. Bij jou lijken het echt scherpen randen te zijn, dat is bij mij niet zo. Maar je kan zeker zien dat ik mijn horloge net gedragen heb.
Het kunststof voelt ook een beetje scherp rondom de sensor. Dat voel ik niet zozeer in mijn huid, maar het gaat niet naadloos in elkaar over.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yl9IGshIcUd4Y9QyZQ1QczSYUnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5Rm6AvZaAC0aCyJnjT2nwPt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door SePtiCTaNk op 02-09-2023 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
SePtiCTaNk schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:19:
.

De kleine afdruk is van een dopje op het oplaadpunt. Dat dopje kan ik er ook afhalen, maar was een probeersel. [Afbeelding]
Heftige afdruk. Herken het hier niet met mn f7x die ik 24x7 omheb. Wel een standje losser dan superstrak idd. Je zou een klittenband band kunnen overwegen, die zijn vaak een beetje rekbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:18
cbr600f4i schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:08:

Als ik me niet vergis pakt Garmin het 'dichtsbijzijnde' weerstation om het weer te bepalen.
Weather information displayed on your device is collected from the closest official weather station and may be different than what displays in your weather app on your phone. Local airports will be the most common official weather stations
Hier is dat dus de situatie 80km noordelijker, wat redelijk waardeloos is.

Nu lijkt me 10 graden verschil wat veel, maar goed. In ieder geval is uiterst correcte GPS data geen factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Vreemde is dat temperatuur wel goed weergegeven wordt op homescreen zeg maar, maar als je er dan ingaat zie je ineens 26 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0X9PEiFWFrhPFEBO2VONlGU7ME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ueAUMi3XVI9bqUERTOqX7dJe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wImL1IoPRQd1mQOTTlN73dRKGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LKCrDyKDgeNDHGypRgcmnxo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:55
Is er ook een optie om de weersverwachtingen op de horloge helemaal uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
SePtiCTaNk schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:04:
[...]

Een tandje losser kon toch wel :P Veel minder een drukplek en de hartslagmeter werkt gewoon de hele tijd. Het voelt wel wat apart maar wellicht is dat een kwestie van wennen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHLMEQ4JLIPOLQnJMaSGXl0GeBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMCBEPBNpmeSPvHOVp60v3HI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
eric.1 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:53:
[...]

Als ik me niet vergis pakt Garmin het 'dichtsbijzijnde' weerstation om het weer te bepalen.

Hier is dat dus de situatie 80km noordelijker, wat redelijk waardeloos is.

Nu lijkt me 10 graden verschil wat veel, maar goed. In ieder geval is uiterst correcte GPS data geen factor.
Tsja, zou dan bijv. Hoogeveen of Leeuwarden zijn. Ik heb ook het idee dat het iets van het laatste half jaar is dat ie er redelijk naast zit.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
cbr600f4i schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:50:
[...]

Tsja, zou dan bijv. Hoogeveen of Leeuwarden zijn. Ik heb ook het idee dat het iets van het laatste half jaar is dat ie er redelijk naast zit.
Daarom staat er bij mij in de widget Leeuwarden terwijl ik in Drachten woon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26

Quakie

quakelen

Snap zulke keuzes niet. Waarom niet gewoon uitlezen van je telefoon.
Zelfde met hun weegschaal. Ik heb hem toevallig. Dacht handig. Elke dag gelijk het weerbericht als je weegt. Blijkt apparaat lokatie van je internet provider te pakken. Bij mij is dat 80+ km verschil.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 23:33
sander_g schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:17:
[...]

Ik heb het volgende gedaan:

1) ga naar de pagina voor je product. Check het API request via developer tools van je browser. Voor de Garmin fēnix® 7 Sapphire Solar Smartwatch is dat
https://www.ing.nl/api/loyalty-shop/catalog/products/1011933

In de response zit deze tekst: "availableStock":0

Even onthouden.

2) Ga naar uptimerobot.com en maak een gratis account. Voeg daarna een Monitor toe met content check. Zet het criterium op "if keyword does not exist". Vul de gevonden API URL in en de term "availableStock":0.

Je krijgt dan binnen 5 minuten een mailtje als de term niet meer voorkomt (en er dus voorraad zou moeten zijn).
Ik wil graag een een forerunner 965 via de site van ing bemachtigen. Gaat om de volgende:
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1017589

Ik snap alleen niet hoe ik de api voor elkaar moet krijgen. Heb nu de gewone link in uptimerobot gezet, neem aan dat ie dan niet werkt haha
Kan iemand mij aan het api adres helpen? Neem daarnaast aan dat ik dan de optie Keyword moet kiezen in de uptimerobot app ende term "availableStock":0 moet invullen als be missing?

[ Voor 187% gewijzigd door PaT op 06-09-2023 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Volgens mij wordt 't tijd dat 'r iemand een keer een telegram-botje in elkaar knutselt voor alle modellen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
XPS15 schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:22:
[...]

Ik wil graag een een forerunner 965 via de site van ing bemachtigen. Gaat om de volgende:
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1017589

Ik snap alleen niet hoe ik de api voor elkaar moet krijgen. Heb nu de gewone link in uptimerobot gezet, neem aan dat ie dan niet werkt haha
Kan iemand mij aan het api adres helpen? Neem daarnaast aan dat ik dan de optie Keyword moet kiezen in de uptimerobot app ende term "availableStock":0 moet invullen als be missing?
https://www.ing.nl/api/loyalty-shop/catalog/products/1017589

[ Voor 193% gewijzigd door PaT op 06-09-2023 22:58 ]

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 23:33
Thanks, ik hoop dat ik het nu goed heb gedaan 😅

[ Voor 186% gewijzigd door PaT op 06-09-2023 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:56
XPS15 schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:21:
[...]

Thanks, ik hoop dat ik het nu goed heb gedaan 😅
Nee, ze hebben het adres van de API veranderd. Het moet zijn

https://api.www.ing.nl/ap.../catalog/products/1017589

[ Voor 172% gewijzigd door PaT op 06-09-2023 22:57 ]

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02:40
Beste,

Ik kwam dit interessant topic tegen in mijn zoektocht naar informatie over de Garmin FR965.
Ik kom van een Apple Watch S6 en heb nu een Forerunner 965 gekocht 2 dagen geleden.
1 woord: wat een top horloge voor sport te doen! Indien ik dat had geweten had ik nooit een AW6 gekocht en meteen een Garmin :-)

Iemand die weet hoe ik snel wegwijs raak in het horloge? Heel veel dingen heb ik mezelf al geleerd/ontdekt.

Vandaag bvb 4000meter gaan zwemmen (indoor): opeens begon ie zelf intervallen te tellen (per keer dat ik aan de kant rustte voor 1 of 2 minuten stopte ie automatisch en maakte ie een nieuw interval aan: heel interessant dat hij dit kan, maar ik vermoed dat je dat ook kan uitschakelen bvb).

Ik ga denk ik volgende dagen als ik tijd heb volgende video eens andachtig bekijken: YouTube: Garmin Forerunner 965: The Complete Beginners Guide

Nog iemand goede guides/tutorials/filmpjes.

1 woord: wat een top sporthorloge!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Pharos1985 Gefeliciteerd met je aankoop! De video die je gevonden hebt is meteen een goede. DC Rainmaker (DCR) is wereldwijd toch wel één van de experts op het gebied van sporthorloges. Daarnaast kijk ik ook graag naar de video’s die Desfit maakt.

Wat betreft dat automatisch stoppen en nieuw interval aanmaken. Je kunt de instellingen van de activiteit aanpassen om dit niet meer te doen waarschijnlijk. Ik gebruik zelf mijn Garmin horloge niet bij het zwemmen, maar bij zwemmen zit een ‘auto rust’ optie. Die zou je eens kunnen proberen.

En vragen stellen in dit topic kan ook natuurlijk! :)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:51
route99 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:31:
@mefjoew Nieuwsgierig, wat voor een training was dit?
Je hebt een ruimte van ca 50x100m vrijwel helemaal "rood" dus "vol" gelopen?
[Afbeelding]
Als beloofd, hierbij een printscreen van de meting van afgelopen zaterdag (wedstrijd). Eerste half uur gevlagd, dus dat is de dikke rode lijn die over de zijlijn loopt. Qua afstand plm. 6,7km wat me een aardige inschatting lijkt. Al met al prima zo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nX4LktfpRiE2NcrAOafVxy4Ue48=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XuZT4HUPypVfjvzFCj0fgxBb.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Iemand een idee waarom ik na iedere keer de melding krijg: snelste mijl en snelste km? Want dat is gewoon niet zo iedere keer 🤣
Hardlopen met de Epix 2 Pro…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Ik geloof dat als je de records in Garmin Connect niet accepteert dan is iedere keer dat je mijl/km/whatever loopt je snelste, maar pin me er niet op vast.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SePtiCTaNk schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:19:
Ik heb een vraagje over mijn nieuwe Forerunner 255. Deze laat nogal een afdruk achter op mijn pols. Mijn ouder Vivoactive 3 had dit niet. Herkennen anderen dit? Is het kwalijk? Ik heb dagen dat ik de Forerunner als vast horloge gebruik, maar dit brengt me wel aan het twijfelen.

De kleine afdruk is van een dopje op het oplaadpunt. Dat dopje kan ik er ook afhalen, maar was een probeersel. [Afbeelding]
Ja heb ik ook. Komt door dat ze onder kant nogal hoekig is. En eigenlijk ook waardeloos dat het horloge bol is aan de onderkant wat een drukpunt geeft en onstabiel liggen.

Mijn oude Tom Tom horloge was gecurved waardoor die mooi om de pols heen valt. Hopelijk doet Garmin dit in het toekomst beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Grappig dat net tijdens het grasmaaien, mijn stappen niet werden geregistreerd. Ik loop uiteraard met beide armen op hoogte aan de grasmaaier maar gaat het ook niet “ deels “ op GPS? Kwam geen stap of afstand bij..De Apple Watch deed dit wel altijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:26:
Grappig dat net tijdens het grasmaaien, mijn stappen niet werden geregistreerd. Ik loop uiteraard met beide armen op hoogte aan de grasmaaier maar gaat het ook niet “ deels “ op GPS? Kwam geen stap of afstand bij..De Apple Watch deed dit wel altijd..
Als je de GPS wilt gebruiken moet je een activiteit, bijvoorbeeld wandelen, opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

PatrickC schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:45:
[...]

Als je de GPS wilt gebruiken moet je een activiteit, bijvoorbeeld wandelen, opstarten.
Daar zat ik al aan te denken. Volgende keer bij maaien, gewoon wandelen aanzetten dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:47:
[...]

Daar zat ik al aan te denken. Volgende keer bij maaien, gewoon wandelen aanzetten dan..
Of het ook helpt bij stappen tellen weet ik echter niet. Stappen tellen doet Garmin ook door op de armzwaaiingen te letten en bij het grasmaaien gebeurt dit nu eenmaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Tenzij je je hrm (borstband) of foodpod gebruikt! Dat heb ik ook met de wandelband tijdens het werken en dan liggen mn handen ook stil op buro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:16
ElPaco schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:11:
Ik geloof dat als je de records in Garmin Connect niet accepteert dan is iedere keer dat je mijl/km/whatever loopt je snelste, maar pin me er niet op vast.
Na elke update volgens mij, maar ik snap er niets van. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 22:16

Roozzz

Plus ultra

Gonadan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:31:
[...]

Na elke update volgens mij, maar ik snap er niets van. :P
En in iedere nieuwe maand en/of na het opladen.

Het is complete chaos wat mij betreft 8)7

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Ik snap er überhaupt niets van want ik heb een metrisch systeem aan staan dus waarom begint 'ie überhaupt over een mijl? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 21:53
Software version 16.17 for the Forerunner 955 Series is now available and is at 20% Phased Rollout.

Change Log:
Adds muscle maps to HIIT, Cardio, and Pilates activities.
Adds the Endurance Score glance.
Adds the Hill Score glance.
Adds map types and map data field options.
Adds weather maps to the Weather glance.
Adds a Workouts app to the Activities & Apps list.
Adds new activities for team sports, racket sports, and more.
Adds notification watch face data field ability to display name or number.
Adds support for new Di2 cassettes.
Improves users' position on map during navigation.
Fixes Pace Pro screen freeze
Fixes flashlight not retaining last brightness level.
Fixes some issues with Spotify.
Fixes popularity map theme not being displayed.
Fixes issues with glance folders
Fixes Daily Suggested Workouts incorrect pace times.
Fixes CIQ Data fields only showing Time.
Fixes Pace Alerts Screen with no message
Fixes the heading bug during course navigation.
Various fixes for maps
Various other fixes
Includes GPS Firmware Update.
Includes Sensor Hub Firmware Update.
Includes Mobile Translations.
Includes Audio Prompt Updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Asprine schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:04:
Software version 16.17 for the Forerunner 955 Series is now available and is at 20% Phased Rollout.
Cool! Hopelijk succesvoller dan de 14.31 voor F7/tactix, die is nu gepauzeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Asprine schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:04:

Change Log:
Adds muscle maps to HIIT, Cardio, and Pilates activities.
Adds the Endurance Score glance.
Adds the Hill Score glance.
Adds map types and map data field options.
Adds weather maps to the Weather glance.
Adds a Workouts app to the Activities & Apps list.
Adds new activities for team sports, racket sports, and more.
Adds notification watch face data field ability to display name or number.
Adds support for new Di2 cassettes.
Improves users' position on map during navigation.
Fixes Pace Pro screen freeze
Fixes flashlight not retaining last brightness level.
Fixes some issues with Spotify.
Fixes popularity map theme not being displayed.
Fixes issues with glance folders
Fixes Daily Suggested Workouts incorrect pace times.
Fixes CIQ Data fields only showing Time.
Fixes Pace Alerts Screen with no message
Fixes the heading bug during course navigation.
Various fixes for maps
Various other fixes
Includes GPS Firmware Update.
Includes Sensor Hub Firmware Update.
Includes Mobile Translations.
Includes Audio Prompt Updates.
Vanmorgen de update geïnstalleerd op mijn 965, het weer kaartje is handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Zijn er mensen met een tip voor 't volgende;

ik heb een wandelband onder m'n buro staan en doe met ASR mee voor stappendoelen. Ik probeer, wanneer het werk dat toelaat, wat te wandelen op de wandelband. Echter, je polsen waar je horloge aan zit, ligt dan vrij stil. Ik kan gaan tracken met m'n telefoon maar da's ook niet perse ideaal. Wil wel graag de watch gewoon om houden. Hacks als "om je enkel", of "in je broekzak" werken vast technisch beter maar da's niet wat ik zoek.

Ik heb 't geprobeerd met de HRM pro, die geeft immers ook rundynamics. Dat helpt wel iets maar is nog steeds niet accuraat. En, elke keer die band om is ook wat gedoe.

Nu dacht ik slim te zijn een footpod te halen. Heb 'r 1 van zwift (goedkope instapper) maar die meet enkel steps per minute en pace, maar lijkt geen steps door te geven. Ergo, de afstand en het aantal stappen per minuut worden goed bijgehouden maar 't totaal aantal stappen niet. In feite is 't een stukje afgeleide data want je hebt immers de spm al, maar daar doet ie niks mee.

Is er een manier om de footpod ook stappen te laten meten?

EDIT:

Nevermind, Garmin zegt zelf van niet op https://support.garmin.com/en-US/?faq=z1TfJCqajl8ZEZey72gg98 en https://support.garmin.com/en-US/?faq=vs3FdBS9QZ4DE2MWVAeZfA

[ Voor 13% gewijzigd door ascent op 06-09-2023 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 21:53
Zelf benieuwd naar de workout app. Misschien nu beter mijn hardloop/work out intervals te registreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben-i
Asprine schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:26:
Zelf benieuwd naar de workout app. Misschien nu beter mijn hardloop/work out intervals te registreren.
De workouts app laat alleen maar al je workouts zien (per sport) die je via connect naar je horloge hebt gestuurd. Haha
Oke oke je kan je workout dan wel ook direct starten, dus je hoeft niet meer naar bv hardlopen > training > workouts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLE64GeJP77W8CuAw5VSiOI44Cc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4R9yK004tOwl5pw1xGotzBrZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Ben-i op 06-09-2023 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Je kon toch al direct via training naar workouts?
Maar een overzicht is wel handig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Gonadan schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:16:
Ja klopt, ik zie het nut er ook (nog) niet zo van in. Maar goed er zullen vast sporters zijn die het graag gebruiken/willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik ga binnenkort een dagje kayaken, kan ik deze activiteit ook meten met de Epix 2? Ik kom niet verder dan dat je een 'canoe' app moet downloaden maar doet dat hetzelfde als de standaard fiets, wandel en mtb activiteiten? Kijk ik er wellicht overheen, zit het er simpelweg niet op?

Edit: ik heb het al gevonden, kon het gewoon toevoegen als activiteit :+

[ Voor 13% gewijzigd door cbr600f4i op 07-09-2023 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxility
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 18:34
Al lange tijd zitten kijken naar een nieuw sporthorloge

Gister toch maar de knoop doorgehakt en bij bergzeit.nl voor 689 de Epix (gen 2) besteld. Flink prijsverschil met de Epix Pro en eigenlijk alleen voor een lampje + betere hartslagsensor die niet merkwaardig veel beter blijkt te zijn.

Ben benieuwd!
Die is wel degelijk een heel stuk beter (bij interval, HIIT en krachttraining) maar of het de meerprijs waard is? Bij ING heb je de Epix Pro voor iets meer dan 689€. Zou ik persoonlijk de voorkeur aan geven.

• Voxility
Aghanim schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:15:
Die is wel degelijk een heel stuk beter (bij interval, HIIT en krachttraining) maar of het de meerprijs waard is? Bij ING heb je de Epix Pro voor iets meer dan 689€. Zou ik persoonlijk de voorkeur aan geven.
En hoe werkt dit als niet ING klant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:54
@Voxility een vriend op de kop tikken die wel ING klant is :p

• Voxility
Martiveen schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:42:
@Voxility een vriend op de kop tikken die wel ING klant is :p
Hij is helaas uitverkocht zie ik. Iemand enig idee of voorraden bij deze shop regelmatig worden aangevuld?

• Martiveen
@Voxility wekelijks wel

• cbr600f4i
Vraagje aan gebruikers van Garmin Pay i.c.m. een ICS Visa creditcard. Zou dit moeten werken? Ik kan er niets over vinden op de ICS website en kreeg bij het pin apparaat van de bakker dat de betaling niet kon worden afgerond. Ligt dat wellicht aan het contract dat de bakker heeft of is dit specifiek voor ICS, de kaart heeft voldoende saldo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

cbr600f4i schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:51:
Vraagje aan gebruikers van Garmin Pay i.c.m. een ICS Visa creditcard. Zou dit moeten werken? Ik kan er niets over vinden op de ICS website en kreeg bij het pin apparaat van de bakker dat de betaling niet kon worden afgerond. Ligt dat wellicht aan het contract dat de bakker heeft of is dit specifiek voor ICS, de kaart heeft voldoende saldo.
Accepteert die bakker überhaupt wel creditcard betalingen?

• cbr600f4i
_Arthur schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:56:
[...]

Accepteert die bakker überhaupt wel creditcard betalingen?
Eigenlijk wel een goede vraag, ik was er vanuit gegaan dat dat het geval was maar ik realiseer me omdat er vPay op de kaart zit dat dat wel eens de reden kan zijn dat normaal gesproken de kaart wordt geaccepteerd maar via de Garmin natuurlijk niet omdat daar het vPay deel niet wordt gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:51:
Je hebt de kaart toch kunnen toevoegen aan de Garmin Wallet? Dan wordt deze ook ondersteund en ligt het puur aan de bakker die creditcard betalingen niet accepteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voxility schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:44:
[...]

Hij is helaas uitverkocht zie ik. Iemand enig idee of voorraden bij deze shop regelmatig worden aangevuld?
Lees dit topic eens een keertje door wat betreft het laatste jaar? ;)

PatrickC schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:26:
[...]

Je hebt de kaart toch kunnen toevoegen aan de Garmin Wallet? Dan wordt deze ook ondersteund en ligt het puur aan de bakker die creditcard betalingen niet accepteert.
Volgens mij ondersteunen heel veel winkels geen credit card. Supermarkten (voorheen) ook niet. Reden voor mij om van bank te switchen zodat ik bij Garmin wel Pay kon gebruiken.
Aghanim schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:07:
[...]

Volgens mij ondersteunen heel veel winkels geen credit card. Supermarkten (voorheen) ook niet. Reden voor mij om van bank te switchen zodat ik bij Garmin wel Pay kon gebruiken.
Klopt, ik heb wel eens per ongeluk mijn CC gebruikt via Garmin Pay in de supermarkt. Geweigerd. Pinpassen van ABN Amro en Rabobank werken wel altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:07
PatrickC schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:24:
[...]

Klopt, ik heb wel eens per ongeluk mijn CC gebruikt via Garmin Pay in de supermarkt. Geweigerd. Pinpassen van ABN Amro en Rabobank werken wel altijd.
En als je el cheapo wilt kan je een gratis openbank rekening openen en daar wat saldo aanhouden. Da's gewoon debit card en verder helemaal gratis rekening. Ik gebruik het overigens zelden want bij de kassa moet ik altijd priegelen met die pincode en dan staat iedereen nieuwsgierig te kijken wat je gaat doen... 8)7

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mistraller schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:27:
[...]

En als je el cheapo wilt kan je een gratis openbank rekening openen en daar wat saldo aanhouden. Da's gewoon debit card en verder helemaal gratis rekening. Ik gebruik het overigens zelden want bij de kassa moet ik altijd priegelen met die pincode en dan staat iedereen nieuwsgierig te kijken wat je gaat doen... 8)7
Dat gaat op mijn Epix Gen2 nu toch wel veel beter dan op de FR645M die ik daarvoor had. Niet alleen is het invoeren van de pincode nu veel makkelijker door het touchscreen, maar ik hoef de pincode ook minder vaak in te toetsen. Schijnbaar wordt de hartslag meting bij de Epix minder snel onderbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Vind het ook suf. Heb de Rabobank in Garmin Pay staan en bij de Tinq kun je contactloos betalen. Maar, met de watch faalt dat terwijl het met de Rabobank pas zelf prima werkt. Flauw gedoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben-i
Gonadan schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:16:
Ben-i schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:21:
[...]

Ja klopt, ik zie het nut er ook (nog) niet zo van in. Maar goed er zullen vast sporters zijn die het graag gebruiken/willen.
Ondertussen heb ik het nut van de "workouts app" gevonden denk ik.
Via connect > workouts kun je een hele hoop cardio, hiit, kracht, yoga, pilates etc etc workouts vinden en toevoegen aan je horloge. Elke workout komt dan onder zijn eigen activiteit te staan wat niet zo overzichtelijk is als je 2 of 3 verschillende workouts na elkaar wilt doen ("was het nou een cardio of Hiit workout? :? ") Via de workouts app kun je ze gemakkelijk terug vinden en starten, hoef je niet meer zo te zoeken tussen je activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:07
PatrickC schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:16:
[...]

Dat gaat op mijn Epix Gen2 nu toch wel veel beter dan op de FR645M die ik daarvoor had. Niet alleen is het invoeren van de pincode nu veel makkelijker door het touchscreen, maar ik hoef de pincode ook minder vaak in te toetsen. Schijnbaar wordt de hartslag meting bij de Epix minder snel onderbroken.
Tja, ik héb een touchscreen op mijn F7 (ook met mijn voorganger, de VA3) maar je zult hem toch elke 24 uur moeten invoeren en dat is bij mij geen routine. Het zijn veel meer handelingen dan betalen met je telefoon; en voorlopig heb ik die toch nog altijd op zak.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:17
Persoonlijk gebruik ik enkel nog mijn horloge om mee te betalen, voorheen op mijn VA4 was het een eitje met 't touchscreen om de pincode in te voeren. Nu op mijn F6 heb ik de pincode zo gemaakt dat ik niet heel ver van de 0 af hoef om alles in te voeren, is ook zo gebeurd O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 08:24
'k Betaal ook vrij regelmatig met m'n F5 plus, bvb in de kantine op het werk. Als ik aan de kassa sta aan te schuiven, geef ik al m'n pincode in, zodat ik hoogstens eens opnieuw in het menu van Garmin Pay moet gaan om te kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxility
PatrickC schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:28:
[...]

Lees dit topic eens een keertje door wat betreft het laatste jaar? ;)
Dat heb ik gedaan, lees wisselende verhalen :)

Heb een monitoring op de API voorraad gezet. Ik lees dat het over het algemeen op vrijdag weer op voorraad komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mistraller schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:33:
[...]

Tja, ik héb een touchscreen op mijn F7 (ook met mijn voorganger, de VA3) maar je zult hem toch elke 24 uur moeten invoeren en dat is bij mij geen routine. Het zijn veel meer handelingen dan betalen met je telefoon; en voorlopig heb ik die toch nog altijd op zak.
Voordat ik ga winkelen voer ik de pincode meestal al thuis in. Daarna is het een fluitje van een cent. Ik heb Garmin Pay achter een hotkey zitten op het horloge. Long press op start button, en mijn pinpas staat meteen in beeld. Dat vind ik makkelijker dat betalen met Apple Pay op mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxility schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:35:
Dat heb ik gedaan, lees wisselende verhalen :)
Dat klopt! Je kunt er eigenlijk geen pijl op trekken wanneer, maar de voorraad wordt regelmatig aangevuld. Vaak hebben ze maar een paar horloges op voorraad. Ik heb destijds best wel even moeten wachten op d3 Epix Gen2… was vaak te laat. Maar uiteindelijk werd mijn geduld beloond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-09 22:08
Ik ben op zoek naar een goedkoop device voor het zwemmen. Het ding moet eigenlijk alleen gezwommen banen (automatisch) kunnen tellen en dat om kunnen zetten naar afstand en gemiddelde snelheid. Daarnaast ook wel handig als hij de afstand en snelheid bij het zwemmen in open water kan bijhouden, maar is geen vereiste.

Alle overige toeters en bellen, hartslagmeter, koppelingen met andere devices en apps etc. etc., leuk hoor, maar dat boeit me eigenlijk niet of nauwelijks.

Iemand die zo'n device weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:22
civspeler schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:04:
Ik ben op zoek naar een goedkoop device voor het zwemmen. Het ding moet eigenlijk alleen gezwommen banen (automatisch) kunnen tellen en dat om kunnen zetten naar afstand en gemiddelde snelheid. Daarnaast ook wel handig als hij de afstand en snelheid bij het zwemmen in open water kan bijhouden, maar is geen vereiste.

Alle overige toeters en bellen, hartslagmeter, koppelingen met andere devices en apps etc. etc., leuk hoor, maar dat boeit me eigenlijk niet of nauwelijks.

En waterproof whiteboard en een marker? ;-)
Nee just kidding. ik heb een Venu 2, daar kan het mee, maar ik merk dat er zeker in binnenbaden nog niks is wat 100% betrouwbaar is...... de Fenix 6 is iets beter, maar ook daar telt hij soms dubbel of niet.....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
miel schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:20:
[...]

En waterproof whiteboard en een marker? ;-)
Nee just kidding. ik heb een Venu 2, daar kan het mee, maar ik merk dat er zeker in binnenbaden nog niks is wat 100% betrouwbaar is...... de Fenix 6 is iets beter, maar ook daar telt hij soms dubbel of niet.....
Haha okay.

Ik zwem sinds kort samen met van die echte Sport Billy's, professionele triatleten enzo, en die hebben allemaal de duurste Garmin en zetten elke scheet op Strava. Ik heb daar zelf totaal geen behoefte aan; ik wil enkel dat een apparaat automatisch m'n baantjes telt omdat ik zelf de tel steeds kwijtraak. :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
civspeler schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:04:

Wat vindt je goedkoop? Ik denk je het in de hoek moet zoeken van een ouder model op de tweede hands markt. Voor garmin bv. een 920xt of iets recenter de 935xt. Ik vind het garmin platform erg overzichtelijk om je baantjes te bekijken en heb geen ervaring met andere platformen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjWh3CHjNTFA6h3qYaZki1046S8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nKdah0PO8H5h9HC1frDozhfL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDvvSrmDy_b-tPim_SMBPO3bUoY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iC8XHQQvdQASW3ARvDAXoFG6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
Ik zat te denken aan hooguit 50 euro.
Ik denk je het in de hoek moet zoeken van een ouder model op de tweede hands markt. Voor garmin bv. een 920xt of iets recenter de 935xt. Ik vind het garmin platform erg overzichtelijk om je baantjes te bekijken en heb geen ervaring met andere platformen.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 08:43
op amazon.de de epix 2 voor 600.

Ik zie nu zodra ik wil afrekenen de prijs niet 600 is maar 610,7 + 7e verzendkosten. Totaal dus 617e.

[ Voor 20% gewijzigd door Jirure1984 op 08-09-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Ivm aanschaf andere telefoon gebruik ik nu tijdelijk een Xaomi icm mijn Epix 2 Pro. Daar waar de iPhone 14 Pro altijd was verbonden met de Epix via connect is dat bij de Xaomi niet het geval. Heeft dit met instellingen te maken iOs vs Android? Ik kan het niet vinden namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martiveen
@pdavie2311 je kan instellen of Android apps kan afsluiten. Heb voor de Garmin app ingesteld dat dat niet mag. Zit in de appopties van Android onder batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Martiveen schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:56:
@pdavie2311 je kan instellen of Android apps kan afsluiten. Heb voor de Garmin app ingesteld dat dat niet mag. Zit in de appopties van Android onder batterij
Ik vind het niet. Niet bij batterij tenminste. Enige wat ik daar kan vinden is: Geen beperkingen en dat heb ik aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ascent schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:03:
Vind het ook suf. Heb de Rabobank in Garmin Pay staan en bij de Tinq kun je contactloos betalen. Maar, met de watch faalt dat terwijl het met de Rabobank pas zelf prima werkt. Flauw gedoe.
Rabo limiteert wearables op 50€ per dag, een tankstation reserveert 120 dacht ik en dat bounced dus. Eigenlijk irritant want waarom mag ik met iPhone of Apple Watch dan wel gewoon net zo betalen als met pinpas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Sander schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:16:
[...]

Rabo limiteert wearables op 50€ per dag, een tankstation reserveert 120 dacht ik en dat bounced dus. Eigenlijk irritant want waarom mag ik met iPhone of Apple Watch dan wel gewoon net zo betalen als met pinpas…
Oh echt? Is dat de reden ja? Kun je zelf die limiet ophogen als consument?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

[...]

Ik betaal alles met horloge. Apple Watch en Garmin en zeker ook bedragen van wel 500,- per keer. Hoe kom je bij 50,- per dag? Heb ook Rabo al jaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij ABN Amro is de limiet €250 voor Garmin Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:31
[...]

De Rabobank limiteert zoveel als je zelf instelt voor je pas.

Ik quote vanaf hun eigen website veel gestelde vragen nummer 2:
Geldt er een limiet voor betalen met mijn smartwatch?
Bij betalen met je smartwatch gelden andere limieten dan bij contactloos betalen met je bankpas. Iedere betaling, ongeacht de hoogte van het bedrag, telt mee voor je gewone limiet die hoort bij betalingen met je betaalpas.
Je kan het dus veel hoger instellen dan de contactloos betalen limiet die inderdaad maximaal 150 euro is. Ik gebruik Garmin Pay al jaren met zowel ABN Amro en Rabobank en ik heb er nog nooit problemen mee gehad voor tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
flippiej schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:29:
[...]

De Rabobank limiteert zoveel als je zelf instelt voor je pas.

Ik quote vanaf hun eigen website veel gestelde vragen nummer 2:

[...]

Je kan het dus veel hoger instellen dan de contactloos betalen limiet die inderdaad maximaal 150 euro is. Ik gebruik Garmin Pay al jaren met zowel ABN Amro en Rabobank en ik heb er nog nooit problemen mee gehad voor tanken.
Toch werkt het niet zo bij mij, met Apple Pay kan ik idd hogere bedragen betalen etc maar bij Garmin zie ik toch echt op de pinautomaat daglimiet bereikt a 150€ en die kan ik wel verhogen maar ook dan stopt het bij betalingen boven de 50€ per transactie. Hier heb ik met Rabo over gebeld een paar maanden geleden en die gaven aan dat het dezelfde limieten als voor contactloos betalen zijn. Dus of er zit bij mij (en de vraagsteller) iets mis, of jullie halen wat door elkaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Sander op 09-09-2023 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Sander schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:34:
[...]

Toch werkt het niet zo bij mij, met Apple Pay kan ik idd hogere bedragen betalen etc maar bij Garmin zie ik toch echt op de pinautomaat daglimiet bereikt a 150€ en die kan ik wel verhogen maar ook dan stopt het bij betalingen boven de 50€ per transactie. Hier heb ik met Rabo over gebeld een paar maanden geleden en die gaven aan dat het dezelfde limieten als voor contactloos betalen zijn. Dus of er zit bij mij (en de vraagsteller) iets mis, of jullie halen wat door elkaar.
Dat eerste.

Betalen met je horloge is niet hetzelfde als contactloos betalen, het is gewoon pinnen. Ik betaal zo vaak bedragen boven de 50, heb juist vanwege mijn horloge een rekening bij de Rabo geopend.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 10 september 2023 @ 13:29:
[...]

Dat eerste.

Betalen met je horloge is niet hetzelfde als contactloos betalen, het is gewoon pinnen. Ik betaal zo vaak bedragen boven de 50, heb juist vanwege mijn horloge een rekening bij de Rabo geopend.
Vanochtend geprobeerd 1000+ te betalen via Garmin pay: limiet bereikt. Zelfde rekening, pas etc via Apple Pay: done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 11-09 14:55
Ik heb een redelijk oude FR235 van Garmin die voor mij nog prima functioneel is. Waar ik laatste tijd tegen aan loop:

(1) Ik zet horloge aan als ik buiten ben, gps gaat bezig
(2) Ik krijg 5 groene streepjes, horloge geeft aan dat er goede fix is en ik start de activiteit fietsen
(3) direct op pauze omdat er geen beweging/afstand wordt geregisteerd...

Oplossing is herstarten, daarna doet die het weer gewoon goed.

Ik schat dat dit circa 1 op 6 activiteiten gebeurt. Hebben jullie idee hoe dit komt?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Sander schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:06:
Vanochtend geprobeerd 1000+ te betalen via Garmin pay: limiet bereikt. Zelfde rekening, pas etc via Apple Pay: done
Tja, ik geloof je wel maar het verandert niets aan de feiten. Die medewerker had het gewoon fout of begreep je verkeerd.
Je hebt een gewone Maestro pas toch? Zou hem eens verwijderen en opnieuw toevoegen, misschien helpt dat.

Aanvulling:
Ik ben de instellingen eens ingedoken maar kon helaas niets specifiek voor Garmin vinden.
Het grappige is dat de afschrijvingen wel worden geclassificeerd als contactloos betalen, omdat de pinautomaat dat zo registreert. Maar dat is alleen je horloge, Garmin Pay simuleert dan in feite een betaling met pas een code (daarom hoef je ook niet steeds een code in te voeren). Dat kan je ook zien bij het instellen van de limieten, ik heb daar alleen betalingen en 0 contactloos staan.

Ben overigens wel benieuwd wat er gaat gebeuren als Maestro eruit gaat. Grote kans dat wij hier nog wel wat gedoe krijgen in die transitie ben ik bang.

[ Voor 41% gewijzigd door Gonadan op 10-09-2023 17:35 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhto
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-09 15:16
hallo!

ik heb een FR955 en gramin 840.
Mijn koersen staan allemaal in Garmin connect.

Hoe kan ik vermijden dat al mijn koersen standaard op mijn FR955 staan? Nu staan ze ook allemaal op mijn uurwerk. Ik wil enkel de koers selecteren en versturen die ik via mijn uurwerk zou gebruiken...

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Weet niet of deze link hier al is gedeeld, maar omdat Garmin jarig is geven ze korting op veel horloges (vooral vorige modellen zoals Fenix 7, 955:
https://www.garmin.com/nl...ATURE_GIFTONSALEEMEA=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:06
verhto schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:19:
hallo!

ik heb een FR955 en gramin 840.
Mijn koersen staan allemaal in Garmin connect.

Hoe kan ik vermijden dat al mijn koersen standaard op mijn FR955 staan? Nu staan ze ook allemaal op mijn uurwerk. Ik wil enkel de koers selecteren en versturen die ik via mijn uurwerk zou gebruiken...

Iemand een idee?
waar zijn de koersen aangemaakt? in GC of in bv komoot/strava?
als ik dit lees: https://forums.garmin.com...haviour#pifragment-1292=2
dan lijkt het erop dat koersen vanuit garmin connect niet automatisch naar je device gaan, maar van third party diensten wel.

Ik maak de meeste routes met komoot en die komen inderdaad ook allemaal op de fenix en de edge.. ik denk dat er niks aan te doen is (behalve periodiek 1 voor 1 verwijderen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhto
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-09 15:16
idd, via komoot en strava...

dus niets aan te doen :(

thx voor jouw reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alleen routes die je in Strava met een ster gemarkeerd hebt worden toch naar Garmin gesynct?
https://support.strava.co...en-met-je-Garmin-apparaat

[ Voor 36% gewijzigd door PatrickC op 11-09-2023 09:36 ]

Pagina: 1 ... 269 ... 322 Laatste