Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 268 ... 322 Laatste
Acties:
Hartloper schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:11:
[...]

Ik denk dat je moeilijk om Garmin heen kunt.

Even wat feedback over de aankoop van mijn 965S. Het is een zeer mooi toestel, en de S blijkt niet te klein voor mijn mannenpols.
Ik kwam van een Vivoactive 3 music (die heb ik aan m'n dochter doorgegeven, was nog niks mis mee) en vind de optische hartslagmeting een stuk betrouwbaarder.
Ook de batterijduur is heel wat langer. Als ik het horloge 's nachts uitzet gaat de batterij zeker een week mee, 4 looptrainingen inbegrepen. Ook zag ik bij de Vivoactive dat hartslagmeting battterij vrat, terwijl de 965S continu de pols meet.
965S? Heb je het simpelweg over de 965? Of een Fenix serie per ongeluk... Omdat je die S nog eens specifiek benoemt raak ik nog meer in de war ;)

965 heeft geen verschillende maten namelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog even een crosspost uit het Amazfit Cheetah topic:

Vandaag interval gedaan. Niet de meest complexe maar toch steeds ongeveer 50bpm omhoog tegenover de bpm tijdens de rust perioden:

10 min warmup
6x 3:00/3:00 @VO2max (173-175bpm)
5 min cooldown

De Cheetah deed het erg goed vergeleken met de Fenix 7S met borstband. Wel wat langzamer in stijgen en dalen maar de waarden zijn wel gehaald. Ben best onder de indruk (en ik ben heel kritisch).

Afstand 40m verschil met de dual band GPS van Garmin op een totaal van 9.40km. Training Effect Aeroob 0.1 verschil, Anaeroob 1.0 verschil. Training load vrijwel gelijk. Hersteltijd 2 uur verschil. Al met al eigenlijk heel erg in lijn met Garmin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/497powLLRfrdE1JouON1owUV9yA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDwKNBlAM4wAOKpev71H2eXV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRVPEnHSzwmdVW2GlQhNvhJDzOQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRKKstsDZ02HebxvYV0g5vyX.jpg?f=fotoalbum_tile

Voor 230 euro is dit echt een goed horloge. Er lijkt toch weer een volgend niveau gehaald tegenover de GTR en GTS4 die magere 'dual band' GPS hadden en qua HR ook vaak het bos in gingen. Voor krachttraining is een borstband wel noodzaak helaas, maar toen ik gisteren mijn Fenix 7S met OHR toetste tegen de Cheetah met borstband was ik ook bepaald niet onder de indruk.

Ik denk dat het grootste nadeel (naast het Chinese platform, wat overigens prima werkt) de prijs is. Voor een paar tientjes meer heb je een Apple Watch SE met:
- class leading sensoren
- betere bouwkwaliteit
- app ecosysteem
- muziek via Apple/Youtube/Spotify etc.
- Apple Pay
- betere restwaarde

Grote voordeel van de Cheetah Square is 7 dagen batterij ipv 1 maar als je daar mee kunt leven is een Apple Watch eigenlijk een betere keuze.

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 24-08-2023 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06:42
m0ridin schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:24:
[...]

965S? Heb je het simpelweg over de 965? Of een Fenix serie per ongeluk... Omdat je die S nog eens specifiek benoemt raak ik nog meer in de war ;)

965 heeft geen verschillende maten namelijk
265S

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Meer mensen een android telefoon waarbij de connect app is geupdate? Los van de veranderingen (waar ik wel even aan moet wennen) is het font soms zo klein dat ik de neiging heb een vergrootglas te pakken. Vraag me even af dit een mijn telefoon dingetje is of algemener (want dan ga ik niet troubleshooten)

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:31
Welk scherm in connect bedoel je dan? Hier is de app ook veranderd maar niet onleesbaar oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 23:40
Ja ik heb de update ook binnen. Het is even wennen maar ik ervaar niet dat de letters TE klein zijn. Ze lijken wel klein, dus ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen nu te klein is geworden.

WoT stats

Hier ook de update en mij bevalt hij eigenlijk wel prima, nergens last van qua lettergrootte ook...

android versie, S23U

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik was wel even gefrustreerd dat ze de onderste balk hadden gereset (en ik moet mijn muscle memory trainen niet meer standaard linksboven in de hoek aan te raken maar rechtsonder). Kleinere letters is mij niet opgevallen, maar ik heb mijn hele telefoon al op t kleinst mogelijke lettertype staan.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:34
Ik heb gisteren mijn epix (gen 2) gesynchroniseerd met garmin express op laptop. Maar sindsdien zijn al mijn gedane activiteiten in 2023 in mijn horloge verdwenen en staan er onbekende acitiviteiten in (waar ik vervolgens alleen algemene info van kan zien).
Via google & garmin forum zie ik geen anderen met vergelijkbaar probleem, of ik zoek niet goed.
Anderen hiermee bekend?
NB: garmin connect op android en online laten wel de normale activiteiten zien.

Garmin connect op mijn Pixel 7 Pro oogt met de nieuwe update een stukje frisser. Moet nog enkele dingen zoeken/wennen, maar is denk ik wel overzichtelijker zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Megupe op 24-08-2023 13:36 ]

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 23:26

Quakie

quakelen

iOS versie is bij mij maar deels aangepast ?
Alleen activiteiten zien er anders uit. Voor mij wel wat overzichtelijker. Rest van app ziet hetzelfde eruit.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:46

pdavie2311

Live life to the fullest..

Damn! Epix 2 Pro gaat niet door! Was gebruikt en zat al een kras op terwijl deze als nieuw werd aangeboden. Twijfel nu tussen de Epix 2 47mm Sapphire en de Forerunner 265. Doordat ik de Watch dagelijks draag trekt mij de Epix 2 meer. Oogt niet echt als sporthorloge, premium..Scheelt wel 300,- euro tussen beide…

Edit. Zojuist de Epix 2 47mm Sapphire besteld. Komende van de Watch Ultra wil ik wel het premium gevoel houden. Hardlopen, Garmin Pay en een mooi scherm, robuust klokje, is wat ik zoek en de Epix 2 voldoet daar prima in. Komt morgen binnen.

[ Voor 27% gewijzigd door pdavie2311 op 24-08-2023 16:54 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 21:47
Update bevalt mij ook wel makkelijker naar de grafieken en statistieken gaan in een activiteit. Lettertype is niet anders of misschien een heel klein beetje kleiner maar goed te lezen hier op een Pixel 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 16:52
Er is weer een aanvulling in de ing shop, waaronder de epix, 965 etc. Heb de 965 besteld.

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 10:22
Net een epix pro gen 2 47mm besteld in de ING shop. Sinds 5 uur vanmiddag weer voorraad. De andere maten al sinds gister.

Dank voor de tips met de uptimerobot in dit topic :*) _/-\o_

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:55
Leuke prijzen in de ING shop, als je model er bij staat natuurlijk.

Helaas (nog) geen keuze in de Fenix 7 pro modellen, zojuist maar elders de knoop door gehakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:53:
Ja ik heb de update ook binnen. Het is even wennen maar ik ervaar niet dat de letters TE klein zijn. Ze lijken wel klein, dus ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen nu te klein is geworden.
Denk inderdaad dat het mijn oude ogen zijn, sowieso altijd al lastiger voor mij lichte letters op een donkere achtergrond en met net wat kleinere letters nog wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:39
Fenix 7 pro en 7x pro sapphire solar zijn beschikbaar in de ING winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 14:53
Mijn half jaar oude Forerunner 55 wordt echt steeds beroerder qua GPS fix. Deze morgen gaan hardopen(met een paar wolkjes in de lucht) en pas na 20min in de run GPS fix, erg irritant.

Is al vanaf het begin een issue maar wordt steeds trager/ slechter. Toestel heeft laatste update en veranderen van gps settings (gps only/ gallileo/ glonass) maakt geen verschil in de snelheid van de fix.

Adviezen of terugsturen onder garantie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 21:47
@Isaja je koppelt je Garmin ook elke dag/week met connect via je mobiel of pc? Zo update je namelijk de GPS posities van de satellieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isaja
xray79 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:22:
@Isaja je koppelt je Garmin ook elke dag/week met connect via je mobiel of pc? Zo update je namelijk de GPS posities van de satellieten.
@xray79 merci dat wist ik niet! Net volledig gesynct en lijkt te helpen, ik ga het de komende week in de gaten houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 23:33
Alle Garmin horloges zijn van de ing punten site af 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:30
Oh zuur zeg :( was net aan het kijken naar de Epix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben-i
  • Laatst online: 10-09 06:06
Dan was ik nog mooi optijd, heb 3 weken lang zitten refreshen om een 965 te scoren. Haha
Maar man wat een hoeveelheid data komt er uitrollen na een rondje hardlopen, dat is wel even wat anders dan mijn FR 45. Moet ongeveer een studie gaan volgen om te begrijpen wat alles betekent! Hahaha
Zijn er nog handige tips en tricks voor de FR 965? (bij mijn Edge 820 werd bv aangeraden om openstreetmaps erop te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Sinds m'n Fenix7x op vakantie in een bootloop kwam door custom kaarten waag ik me er niet meer aan. Die software van Garmin is niet stabiel genoeg om dat op een fatsoenlijke manier te handelen en dat je dan een telkens restartende watch hebt als je in de middle of no-where zit is verre van ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De 955 (en gok ook de 965) is ERG gevoelig icm custom maps. Sommigen lijken prima te werken terwijl anderen het horloge kunnen laten herstarten.

Ik heb ook nooit echt de noodzaak van custom maps begrepen, tenminste... Het is deels natuurlijk een kwestie van voorkeur en smaak, ik vind default maps prima qua hoe ze eruit zien en werken en volgens mij zijn ze ook gewoon in orde qua details.

Btw, hopelijk komen de Garmin horloges wel weer terug op de ING site... Niet dat ik op dit moment interesse heb maar een eventuele toekomstige aanschaf zou ik toch graag via die weg doen!

[ Voor 19% gewijzigd door m0ridin op 28-08-2023 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Isaja schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:14:
Mijn half jaar oude Forerunner 55 wordt echt steeds beroerder qua GPS fix. Deze morgen gaan hardopen(met een paar wolkjes in de lucht) en pas na 20min in de run GPS fix, erg irritant.

Is al vanaf het begin een issue maar wordt steeds trager/ slechter. Toestel heeft laatste update en veranderen van gps settings (gps only/ gallileo/ glonass) maakt geen verschil in de snelheid van de fix.

Effe via een PC met Garmin express verbinden. Dit zou dan dit probleem moeten oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Isaja schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:14:

Probeer je al bewegend een fix te krijgen? Dat maakt het lastiger... Handigste is even wachten op een fix, of heel rustig wandelend, en dan gaan. Maar niet al beginnen met hardlopen terwijl je nog geen fix hebt bijvoorbeeld.

Sync je enigzins regelmatig (met pc of connect mobile?), satteliet posities worden gecached voor een snellere fix en daarvoor moet af en toe gesynced worden. Ergens in het about/software versies scherm van het horloge kun je het scherm vinden waar de status getoond wordt.

Heette altijd EPO, maar nu Ephemeris lijkt het. Status is hier nu current, dat is wat je wil zien.

Hard reset geprobeerd? Bij mij de light-knop ingedrukt houden net zolang tot het horloge herstart, vaak ookhandig na een fw update als er rare dingen gebeuren (of battery drain is).

Als dit het allemaal niet is, misschien toch maar met support contact opnemen (hoewel een factory reset vast het eerste is wat ze aanbevelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Custom maps hoeft ook niet perse op mijn 965 nee, de Edge 820 was toen wat traag op de Garmin maps wat met mountainbiken niet handig is. Vandaar dat er Openstreetmaps werd aangeraden.

Moet met het navigeren met de 965 wel nog even uitzoeken welke settings het best werken. Want met "populaire routes kiezen" aan liet hij me best een stukje om fietsen. Best irritant als je er doorheen zit en je wilt gewoon de snelste route naar huis haha.

Snap dat het persoonlijk is, maar zijn er apps, glances, gegevensvelden etc die echt aan te raden/populair zijn?
Beetje lastig zoeken en kiezen uit het gigantisch aanbod in de iq store.

En ik wil graag een getijden app weet iemand toevallig een goede duidelijke (liefst gratis of anders eerst een aantal dagen goed te testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ben-i schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:12:

En ik wil graag een getijden app weet iemand toevallig een goede duidelijke (liefst gratis of anders eerst een aantal dagen goed te testen)
Getijden zit er standaard al op bij de Fenix, vast ook bij de 9xx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Epix 2 Pro 51mm binnen! Maar deze kun je zo uit de doos niet meer verbinden met Pc? USB C kabeltje alleen zit erbij. Heb laptop met alleen usb A poorten..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ascent
pdavie2311 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:36:
Epix 2 Pro 51mm binnen! Maar deze kun je zo uit de doos niet meer verbinden met Pc? USB C kabeltje alleen zit erbij. Heb laptop met alleen usb A poorten..
Ah, eindelijk. Ik vroeg me al af wanneer Garmin mee zou gaan in de tijd. Ruilen? Ik heb een laptop met enkel usb-c porten en een A-kabel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ben nu al via horloge zelf aan het updaten via WiFi …..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryVerkuylen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 31-08 22:34
Bummer. Net vrijdag een scriptje geschreven om mij een seintje te geven als de 965 weer in de rentepuntenwinkel beschikbaar is, zijn alle horloges zojuist uit de shop verdwenen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isaja
@tlpeter en @m0ridin merci en dank voor de info! Heel nuttig, ik ga met jullie tips aan de slag en laat hier binnenkort wel even weten of dat het gewerkt heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 09:27

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Volgens mij is er binnen connect toch het nodige aangepast naast de andere indeling. Ik zie sinds de update bv bij "Grafieken" nu niet meer de prestatie conditie? Voorheen was dat een as met een begin en eind waarde in blokken weergegeven, die is nu helemaal verdwenen??
Het gekke is: als ik bij connecties kijk zie ik het bij de een nog wel, bij de ander ook niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:06
GurbY{nl} schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:48:
Volgens mij is er binnen connect toch het nodige aangepast naast de andere indeling. Ik zie sinds de update bv bij "Grafieken" nu niet meer de prestatie conditie? Voorheen was dat een as met een begin en eind waarde in blokken weergegeven, die is nu helemaal verdwenen??
Het gekke is: als ik bij connecties kijk zie ik het bij de een nog wel, bij de ander ook niet meer....
Voor bv prestatie conditie heb je (dacht ik) 3 voorwaarden nodig:
- power data
- hr data
- opgenomen met een (compatible) Garmin device (bv edge 530 of hoger, of een FR* + of Fenix 6+ etc

Als ik bv een TrainerRoad sessie sync, is sinds ruim een jaar ofzo wel meer data/grafiekjes beschikbaar, maar nog steeds minder dan een Garmin recording

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het is een tijdje terug dat het hier over (alternatieve) bandjes ging. Ik heb nu de standaard band op de 955 maar zou graag een keer naar een 'nato-achtige' (dus dat OHR etc wel blijft werken) gaan. Nog tips? Ik merk dat de categorie 20 a 30e op Amazon/Bol.com een soort van oerwoud van Aliexpress tegen premium prijzen en (mogelijk) legitieme aanbiedingen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 09:27

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Prulleman schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:06:
[...]

Voor bv prestatie conditie heb je (dacht ik) 3 voorwaarden nodig:
- power data
- hr data
- opgenomen met een (compatible) Garmin device (bv edge 530 of hoger, of een FR* + of Fenix 6+ etc

Als ik bv een TrainerRoad sessie sync, is sinds ruim een jaar ofzo wel meer data/grafiekjes beschikbaar, maar nog steeds minder dan een Garmin recording
Dat klopt, en ik loop al een twee jaar met een 6X pro en ik zie al een twee jaar de prestatie conditie. Tot de recente update. Activiteiten van vorige maand staat het nog wel bij, activiteiten daarna niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Sander schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:09:
Het is een tijdje terug dat het hier over (alternatieve) bandjes ging. Ik heb nu de standaard band op de 955 maar zou graag een keer naar een 'nato-achtige' (dus dat OHR etc wel blijft werken) gaan. Nog tips? Ik merk dat de categorie 20 a 30e op Amazon/Bol.com een soort van oerwoud van Aliexpress tegen premium prijzen en (mogelijk) legitieme aanbiedingen is.
Ik heb zo'n "premium" band gehad van Ali. Hoewel de reviews lovend waren, vond ik de band erg stug. Was ook dubbel gestikt. Een super budget bandje van Ali (geen nato look maar gewoon met velcro) zit daarentegen wel prettig. Maar goed, zoals gezegd, doorgaans RVS, maar dat is imho ook het mooiste met mijn fenix met rvs bezel.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:51
Repi3 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:38:
[...]

ja werkt op zich wel redelijk goed maar een 'probleem' bij mij bv :

Voetbal bestaat al niet als activiteit, dus ik gebruikte hiervoor altijd 'virtueel lopen'
Gisteren vergeten activiteit aan te zetten, 1h30 gevoetbald maar als ik manueel mijn activiteit toevoeg moet ik zelf ingeven van de afstand.
Das wel jammer, ik wil het net weten via de activiteit. (en detail hartslag enzo.)
Vroeger met mijn fitbit ging dat wel allemaal automatisch.

Tenzij ik het nog niet gevonden heb bij garmin connect.
(btw ik heb de VA4)
Late quote, maar hoe monitor(de) jij voetbal? Ik ga, na een lange periode van afwezigheid, dit seizoen weer het veld op. Tijdens wedstrijden mag je geen horloge dragen (toch?), dus geen idee hoe ik die activiteit kan tracken. Kwam online wel 'oplossingen' tegen met het alleen dragen van de hartslagband, maar geen idee of dat goed werkt. Nog even los van welke app/zelfgemaakte activiteit je dan gebruikt. Daarom benieuwd hoe jij (of anderen in dit topic) dit aanpakken. Heb trouwens een Fenix 6 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 09:10

westergas

rikkie_pc

Zelfde met de FR965. Heb ook geen USB brick met een USB-C port. Gelukkig nog een USB-A kabeltje van mijn FR45. Bijzondere keuze van Garmin.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

westergas schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:59:
[...]

Zelfde met de FR965. Heb ook geen USB brick met een USB-C port. Gelukkig nog een USB-A kabeltje van mijn FR45. Bijzondere keuze van Garmin.
Moet ik echt zo’n verkoopje kopen of hoef ik hem niet aan pc te koppelen? Gisteren ging de update ook goed via WiFi..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik koppel mijn Garmins nooit aan de PC. Volgens mij hoeft dat alleen als je andere maps wilt installeren (OSM) of er iets mis is gegaan met een crash. Voorheen moesten beta's via de PC maar dat kan nu ook via Connect app.

Buiten dat zie ik het issue niet zo. Apple levert ook apparaten met een USB-C aansluiting (tegenwoordig moet je ze los erbij kopen) en voor zover ik weet andere merken ook. Het is toch de nieuwe standaard en bovendien leveren de meeste oude adapters een te laag vermogen om snel te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:17
Toevallig gisteren mijn Garmin aan mijn pc gehangen en even Garmin Express even aangezwengeld, uit nieuwsgierigheid. Blijkbaar was er (toevallig?) een update voor mijn kaarten die hij graag wilde installeren.

Geen idee of ik die anders ook binnen had gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Hier ook een kaart update via de pc (Garmin expres) die ik via de connect app niet kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Op de Epix 2 (geen Pro) hier gisteren de update gehad met functies die bij de Pro horen. Ben benieuwd! De vorige 13.22 had echt een significant kortere batterijduur. Hopelijk is dat in ieder geval verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Franco10 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:17:
Op de Epix 2 (geen Pro) hier gisteren de update gehad met functies die bij de Pro horen. Ben benieuwd! De vorige 13.22 had echt een significant kortere batterijduur. Hopelijk is dat in ieder geval verbeterd.
ah, cool, begint het ja? Welke versie heb je?

EDIT: Ah, ik zie dat 't begint, ook voor de fenixlijn https://forums.garmin.com...x-7-system-software-14-31Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MCkQsGR5jnsuU231y-rW8Y8P2g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KN13QcKSorfxc3KnmaT91f5i.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door ascent op 30-08-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
ascent schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:26:
[...]

ah, cool, begint het ja? Welke versie heb je?

EDIT: Ah, ik zie dat 't begint, ook voor de fenixlijn https://forums.garmin.com...x-7-system-software-14-31[Afbeelding]
Deze! Back-up en restore van toestel lijkt interessant en we hebben nu een Hill Score en Endurance Score, die bij mij beide dramatisch zijn dus ik weet nog niet wat ik daar van vind haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Franco10 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:35:
[...]

Deze! Back-up en restore van toestel lijkt interessant en we hebben nu een Hill Score en Endurance Score, die bij mij beide dramatisch zijn dus ik weet nog niet wat ik daar van vind haha.
En de kaarten! Dat je de kaart kunt zien met daaromheen metrics of de splitview van kaart en een paar metrics is briljant en long overdue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
ascent schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:39:
[...]

En de kaarten! Dat je de kaart kunt zien met daaromheen metrics of de splitview van kaart en een paar metrics is briljant en long overdue.
Die heb ik even niet helder, wat bedoel je daarmee? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
mefjoew schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:28:
[...]

Late quote, maar hoe monitor(de) jij voetbal? Ik ga, na een lange periode van afwezigheid, dit seizoen weer het veld op. Tijdens wedstrijden mag je geen horloge dragen (toch?), dus geen idee hoe ik die activiteit kan tracken. Kwam online wel 'oplossingen' tegen met het alleen dragen van de hartslagband, maar geen idee of dat goed werkt. Nog even los van welke app/zelfgemaakte activiteit je dan gebruikt. Daarom benieuwd hoe jij (of anderen in dit topic) dit aanpakken. Heb trouwens een Fenix 6 Pro.
Quote mezelf maar even, in case er anderen in dit topic zijn met een (soort)gelijke vraag.

Gisteravond eerste training gehad. Horloge gedragen, met daaroverheen een polsbandje. Idee is om ook wedstrijden op die manier te gaan spelen. Met 'F3b Sports+' de activiteit geregistreerd en dat lijkt behoorlijk goed te zijn gegaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hcts9cKnlVIPH-fmY_cNe5ObR8c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IlWVyGBVhl6fzNUR4IULePDi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@mefjoew Jij hebt er niks aan maar voor anderen: soccer wordt pas in nieuwe firmware 14.31 toegevoegd:

Added new activity types to non-Pro models: American Football, Field Hockey, Ice Hockey, Soccer/Football, Lacrosse, Rugby, Ultimate Disc, Cricket, Softball, Archery, Overland, BMX, Racket sports and more!

(dus Epix Gen2, Epix 2 Pro, Fenix 7 varianten..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:55
Zojuist ook de upgrade naar 14.31 doorgevoerd (Fenix 7 Pro).

Weet iemand of het mogelijk is om in onderstaande (originele) wijzerplaat de secondes (digitaal) toe te voegen:

Afbeeldingslocatie: https://www.sportswearhouse.nl/wp-content/uploads/2023/06/fenix7Pro_HR_3000.19-scaled-e1685703683125.jpg

Van vrijwel ieder veld kan je de gegevens wijzigen, maar ik heb nog geen veld ontdekt met ''secondes''. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@mefjoew Nieuwsgierig, wat voor een training was dit?
Je hebt een ruimte van ca 50x100m vrijwel helemaal "rood" dus "vol" gelopen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cmeg88117C46BGWoDrlPWgOavc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wMyar8Zz1cNvQhuuI1s8N8Jj.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
route99 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:31:
@mefjoew Nieuwsgierig, wat voor een training was dit?
Je hebt een ruimte van ca 50x100m vrijwel helemaal "rood" dus "vol" gelopen?
[Afbeelding]
Ongeveer een uur lang partij 6:6. Dus inderdaad die speelruimte wel een keer helemaal volgemaakt. Grappig detail: die ene rode lijn was van een keer een 'verloren bal' ophalen. Lijkt dus echt nauwkeurige waarneming te zijn.
Zal na de wedstrijd zaterdag een plaatje delen met mijn heatmap (mits ik me daarmee durf te vertonen hier :+)
Quakie schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:16:
@mefjoew Jij hebt er niks aan maar voor anderen: soccer wordt pas in nieuwe firmware 14.31 toegevoegd:

Added new activity types to non-Pro models: American Football, Field Hockey, Ice Hockey, Soccer/Football, Lacrosse, Rugby, Ultimate Disc, Cricket, Softball, Archery, Overland, BMX, Racket sports and more!

(dus Epix Gen2, Epix 2 Pro, Fenix 7 varianten..)
Bedoel je dat deze update niet wordt uitgerold op de Fenix 6? Of omdat ik al een andere 'oplossing' heb?

[ Voor 4% gewijzigd door mefjoew op 30-08-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
mefjoew schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:10:
[...]

Quote mezelf maar even, in case er anderen in dit topic zijn met een (soort)gelijke vraag.

Gisteravond eerste training gehad. Horloge gedragen, met daaroverheen een polsbandje. Idee is om ook wedstrijden op die manier te gaan spelen. Met 'F3b Sports+' de activiteit geregistreerd en dat lijkt behoorlijk goed te zijn gegaan:
[Afbeelding]
Vraagje uit interesse, had je horloge aan binnenkant of gewoon aan de buitenkant van je pols gedragen?

Zelf draag ik 'm tijdens bokstrainingen ook onder mijn bokshandschoenen, maar dan aan de binnenkant van de pols ivm comfort.

Ben ook nog op zoek naar een oplossing voor mijn basketbaltrainingen, maar daar durf ik 'm niet te dragen. Toch bang om medespelers te 'bezeren'. Misschien eens zo'n garmin HRM borstband op de kop tikken en eens kijken of dat bevalt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@mefjoew Ik ben niet helemaal op de hoogte van alle firmware versies maar normaal gesproken rolt Garmin niet alle wijzigingen terug naar alle modellen. Ik ga er dus vanuit dat jouw Fenix 6 de soccer activiteit niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
karazz schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:43:
[...]

Vraagje uit interesse, had je horloge aan binnenkant of gewoon aan de buitenkant van je pols gedragen?

Zelf draag ik 'm tijdens bokstrainingen ook onder mijn bokshandschoenen, maar dan aan de binnenkant van de pols ivm comfort.

Ben ook nog op zoek naar een oplossing voor mijn basketbaltrainingen, maar daar durf ik 'm niet te dragen. Toch bang om medespelers te 'bezeren'. Misschien eens zo'n garmin HRM borstband op de kop tikken en eens kijken of dat bevalt...
Ik droeg 'm gewoon (dus denk buitenkant pols). Met eromheen dus een polsbandje. Kan me voorstellen dat met basketbal dat wellicht een minder goede oplossing is, hoewel dat vast ook afhangt van het niveau waarop je speelt. Misschien dat een footpod en borstband inderdaad een oplossing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Hier ook bezig met update 14.31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ax_evPkQTvRyYIpv9hRJoIBDUZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Atw0WoLNqp3iySnyfJcVH5CS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruggero
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:26
Hallo allemaal. Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een nieuw sporthorloge. Uiteindelijk wil ik een keuze maken tussen de forerunner 965 of de epix 2 sapphire. Aangezien de Garmin horloges sinds dit weekend niet meer op de ing site worden aangeboden (965 was daar erg scherp geprijsd), neig ik toch meer naar de epix 2. Mede ook door het toch wat stoerdere uiterlijk.

Via Runningxpert is de Epix nu 729 excl 5% welkomstkorting. Volgens mij echt een erg scherpe prijs. De recensies over deze shop zijn overwegend positief, maar eerder in dit forum las ik toch wat over een ‘grijs’ circuit. Iemand onlangs nog ervaringen met Runningxpert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Venu 3 is beschikbaar. Hier de review van DCR.

Weinig nieuws, behalve op slaap gebied maar dat blijft discutabel qua betrouwbaarheid. Verder wel behoorlijk prijzig met 500 euro. Dan is een FR265 als je met het design kunt leven een stuk uitgebreider.

[ Voor 37% gewijzigd door Aghanim op 30-08-2023 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:39

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik zie dat de Venu 3 is aangekondigd.

Iemand enig idee of de functies ook mogelijk naar de Forerunner 965 komen? Ik zit wel te wachten op een slaapcoach die ook verteld hoeveel slaap je nodig hebt, en notificaties met foto's.

Weet niet hoe dat in het verleden was bij Garmin, of nieuwe functies ook naar eerdere modellen komen? Bedoel, de 965 is pas 'net' uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Steeffoon op 30-08-2023 18:00 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steeffoon schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:00:

Iemand enig idee of de functies ook mogelijk naar de Forerunner 965 komen? Ik zit wel te wachten op een slaapcoach die ook verteld hoeveel slaap je nodig hebt, en notificaties met foto's.

Weet niet hoe dat in het verleden was bij Garmin, of nieuwe functies ook naar eerdere modellen komen? Bedoel, de 965 is pas 'net' uit.
Dat is bij Garmin altijd een beetje onduidelijk. Over het algemeen krijgen de topmodellen het grootste deel van de nieuwe features ook. Zie bij voorbeeld de update van de F7 met features van de F7 pro (endurance score, hill score etc.). De FR965 krijgt die ook. Het is wel eens voortgekomen dat de FR serie minder nieuwe features kreeg dan de Fenix/Epix. Dat speelde uit mijn hoofd bij de 945 bijvoorbeeld. Dan speelt ook nog mee dat er soms iets nieuws is waarmee Garmin je beweegt een nieuw model te kopen. Persoonlijk denk ik niet dat die slaapcoach voldoende toegevoegde waarde voor biedt, maar misschien zien zij dat anders. Ik verwacht dus dat deze wel naar de topmodellen komen, waarbij ik daar bij de Fenix nog net wat meer zeker van ben dan bij de FR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 09:10

westergas

rikkie_pc

Ik vind die notificaties met foto's wel een update die ik mis op de 965. Stond er wel van te kijken dat dit nog niet ondersteund wordt.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Laatst online: 12:39

Steeffoon

Smartphone-nerd

westergas schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:49:
[...]

Ik vind die notificaties met foto's wel een update die ik mis op de 965. Stond er wel van te kijken dat dit nog niet ondersteund wordt.
Helemaal mee eens inderdaad. Dat mis ik nu ook!
Aghanim schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:39:
[...]

Dat is bij Garmin altijd een beetje onduidelijk. Over het algemeen krijgen de topmodellen het grootste deel van de nieuwe features ook. Zie bij voorbeeld de update van de F7 met features van de F7 pro (endurance score, hill score etc.). De FR965 krijgt die ook. Het is wel eens voortgekomen dat de FR serie minder nieuwe features kreeg dan de Fenix/Epix. Dat speelde uit mijn hoofd bij de 945 bijvoorbeeld. Dan speelt ook nog mee dat er soms iets nieuws is waarmee Garmin je beweegt een nieuw model te kopen. Persoonlijk denk ik niet dat die slaapcoach voldoende toegevoegde waarde voor biedt, maar misschien zien zij dat anders. Ik verwacht dus dat deze wel naar de topmodellen komen, waarbij ik daar bij de Fenix nog net wat meer zeker van ben dan bij de FR.
Ah, thanks voor de verduidelijking. Hopelijk wacht Garmin niet te lang :)

[ Voor 60% gewijzigd door Steeffoon op 30-08-2023 19:01 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij gaat het tegenwoordig op kwartaalbasis met de updates. Duurt dan minimaal 1 kwartaal als je geluk hebt. Je kunt ook de bèta’s installeren om sneller de nieuwe features te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aghanim schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:53:

Weinig nieuws, behalve op slaap gebied maar dat blijft discutabel qua betrouwbaarheid. Verder wel behoorlijk prijzig met 500 euro. Dan is een FR265 als je met het design kunt leven een stuk uitgebreider.
Veel softwarematige updates. Ik vraag me af of er ook nog wat naar mijn Venu 2 Plus komt, maar dan zou er wel heel weinig nieuws meer op de Venu 3 zitten, en ze willen hem met een prijs van 500 euro toch verkopen. Dus updates voor de vorige generatie zullen er dan wel niet in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zit wel te wachten op een slaapcoach die ook verteld hoeveel slaap je nodig hebt, en notificaties met foto's.
7-8 uur is meestal wel voldoende… geen coach voor nodig ;)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas lost de nieuwe 14.31 firmware op de Epix gen2 mijn probleem met de niet meer opgeslagen locaties niet op… enige wat rest is een factory reset… nu maar hopen dat die nieuwe backup en restore optie goed werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 30-08-2023 20:16 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:11:
[...]

7-8 uur is meestal wel voldoende… geen coach voor nodig ;)
Werkt volgens mij maar voor een specifieke groep mensen. Ik slaap niet heel goed dus bouw volgens apps een ‘slaapschuld’ op. Het advies is dan: slaap komende nacht 1 uur langer. Dat is mijn probleem: dat kan ik dus niet, anders had ik die slaapschuld ook niet gehad :+ Voor mensen die beter zelf kunnen bepalen of ze nog even doorslapen kan het wat helpen. Maar inderdaad 7-8 uur is een prima guideline. De trend naar meer en beter slaapinzicht vind ik wel positief, er is een grote groep mensen die zeer onbewust is over ‘basis’ zaken rondom energie. Ik geef af en toe trainingen over fysieke en mentale fitheid en je verbaast je soms over het gebrek aan basiskennis (althans, zo beschouw ik dat). Voor die doelgroep kan dit soort dingen wel helpen omdat het ze bewuster maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-09 12:06
Ruggero schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:11:
Hallo allemaal. Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een nieuw sporthorloge. Uiteindelijk wil ik een keuze maken tussen de forerunner 965 of de epix 2 sapphire. Aangezien de Garmin horloges sinds dit weekend niet meer op de ing site worden aangeboden (965 was daar erg scherp geprijsd), neig ik toch meer naar de epix 2. Mede ook door het toch wat stoerdere uiterlijk.

Via Runningxpert is de Epix nu 729 excl 5% welkomstkorting. Volgens mij echt een erg scherpe prijs. De recensies over deze shop zijn overwegend positief, maar eerder in dit forum las ik toch wat over een ‘grijs’ circuit. Iemand onlangs nog ervaringen met Runningxpert?
Zie nu ook dat alle Garmin producten zijn verdwenen uit de ING rentepuntenwinkel. Is daar meer bekend over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:58:
[...]

Werkt volgens mij maar voor een specifieke groep mensen. Ik slaap niet heel goed dus bouw volgens apps een ‘slaapschuld’ op. Het advies is dan: slaap komende nacht 1 uur langer. Dat is mijn probleem: dat kan ik dus niet, anders had ik die slaapschuld ook niet gehad :+ Voor mensen die beter zelf kunnen bepalen of ze nog even doorslapen kan het wat helpen. Maar inderdaad 7-8 uur is een prima guideline. De trend naar meer en beter slaapinzicht vind ik wel positief, er is een grote groep mensen die zeer onbewust is over ‘basis’ zaken rondom energie. Ik geef af en toe trainingen over fysieke en mentale fitheid en je verbaast je soms over het gebrek aan basiskennis (althans, zo beschouw ik dat). Voor die doelgroep kan dit soort dingen wel helpen omdat het ze bewuster maakt.
De sleep tracking van Garmin is veel te onnauwkeurig om ook maar enige waarde te hechten aan adviezen en coaching uit deze data. Volgen The Quantified Scientist kun je dan beter een Apple Watch gebruiken. Hoe zijn jouw ervaring wat dat betreft als Apple Watch en Garmin ervaringsdeskundige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
thumblex. schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:14:
[...]

Zie nu ook dat alle Garmin producten zijn verdwenen uit de ING rentepuntenwinkel. Is daar meer bekend over?
Nee helaas, wilde ook deze week bestellen en toen waren ze foetsie :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PatrickC schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:22:
[...]

De sleep tracking van Garmin is veel te onnauwkeurig om ook maar enige waarde te hechten aan adviezen en coaching uit deze data. Volgen The Quantified Scientist kun je dan beter een Apple Watch gebruiken. Hoe zijn jouw ervaring wat dat betreft als Apple Watch en Garmin ervaringsdeskundige?
Het lastige is dat je geen echt referentiekader hebt waar je zelf objectief tegenaan test. Omdat TQS dit tegen professionele apparaten heeft gedaan en Apple daar zeer goed uit komt heb ik er wel vertrouwen in dat het enigszins klopt. In slaap vallen, slaaptijd, dutjes en tijd wakker klopt heel goed. Het verschil tussen licht, diep en REM kan ik niet bepalen of dat klopt. Maar als ik gewoon 7 uur slaap weet ik ook zonder horloge wel of dat genoeg is.

Wat bij Apple beperkt is (misschien bewust) is de interpretatie van de data. Je hebt bijvoorbeeld geen slaapscore. Nu is dat ook wel een gimmick en ongetwijfeld niet heel betrouwbaar maar ergens vond ik dat bij Garmin wel leuk. Bij Apple moet je dan een app van derden installeren/kopen hiervoor. Als je er 3 installeert heb je 3 verschillende waarden. En als het dan, met alle respect, een app is die door 1 persoon wordt onderhouden heb ik (op Marco Altini na) al direct mijn vraagtekens of de wetenschappelijke onderbouwing van de data interpretatie wel klopt. Dan zit ik liever bij Garmin waar ik dat vertrouwen wel heb.

Laatst had iemand 2x een Galaxy Watch 6 (wat een matige sensoren blijven dat) om. Die gaven compleet verschillende waarden over dezelfde nacht. Dus ook dat kan blijkbaar nog :)

Ik merk zelf dat ik de laatste tijd eerder onrustig begin te worden van alle Garmin scores:
- RHR
- HRV
- Training readiness
- Hill score
- Endurance score
- VO2max
- Body battery
- Stress score
- Slaap score

Veel om bij te houden, interpreteren en verbeteren. Training readiness vat dat deels samen maar vind ik te weinig variëren (na een uur flinke krachttraining zit die nog steeds hoog bijvoorbeeld). Onder aan de streep voel ik me niet echt topfit als mijn scores pieken en als ik me belabberd voel zie ik dat wel terug in de scores maar dat is dan geen verrassing meer natuurlijk. Het aantal keren dat de data me echt verrast heeft in iets wat ik zelf niet voelde is op 0 vingers te tellen. Maar ik weet dat anderen daar betere ervaringen mee hebben.

Ik draag nu mijn Apple Watch continu en dat geeft best wat rust omdat er minder metrics zijn. Iedere dag laden dan weer wat minder :)

Een collega heeft een Whoop en die is enthousiast omdat die, zoals @Requiem19 een tijd terug ook aangaf, proactief met inzichten komt op basis van jouw specifieke situatie en gedrag. Dat vind ik wel interessant maar heb een hekel aan abonnementen.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 30-08-2023 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:52:
[...]

Het lastige is dat je geen echt referentiekader hebt waar je zelf objectief tegenaan test. Omdat TQS dit tegen professionele apparaten heeft gedaan en Apple daar zeer goed uit komt heb ik er wel vertrouwen in dat het enigszins klopt. In slaap vallen, slaaptijd, dutjes en tijd wakker klopt heel goed. Het verschil tussen licht, diep en REM kan ik niet bepalen of dat klopt. Maar als ik gewoon 7 uur slaap weet ik ook zonder horloge wel of dat genoeg is.

Wat bij Apple beperkt is (misschien bewust) is de interpretatie van de data. Je hebt bijvoorbeeld geen slaapscore. Nu is dat ook wel een gimmick en ongetwijfeld niet heel betrouwbaar maar ergens vond ik dat bij Garmin wel leuk. Bij Apple moet je dan een app van derden installeren/kopen hiervoor. Als je er 3 installeert heb je 3 verschillende waarden. En als het dan, met alle respect, een app is die door 1 persoon wordt onderhouden heb ik (op Marco Altini na) al direct mijn vraagtekens of de wetenschappelijke onderbouwing van de data interpretatie wel klopt. Dan zit ik liever bij Garmin waar ik dat vertrouwen wel heb.

Laatst had iemand 2x een Galaxy Watch 6 (wat een matige sensoren blijven dat) om. Die gaven compleet verschillende waarden over dezelfde nacht. Dus ook dat kan blijkbaar nog :)

Ik merk zelf dat ik de laatste tijd eerder onrustig begin te worden van alle Garmin scores:
- RHR
- HRV
- Training readiness
- Hill score
- Endurance score
- VO2max
- Body battery
- Stress score
- Slaap score

Veel om bij te houden, interpreteren en verbeteren. Training readiness vat dat deels samen maar vind ik te weinig variëren (na een uur flinke krachttraining zit die nog steeds hoog bijvoorbeeld). Onder aan de streep voel ik me niet echt topfit als mijn scores pieken en als ik me belabberd voel zie ik dat wel terug in de scores maar dat is dan geen verrassing meer natuurlijk. Het aantal keren dat de data me echt verrast heeft in iets wat ik zelf niet voelde is op 0 vingers te tellen. Maar ik weet dat anderen daar betere ervaringen mee hebben.

Ik draag nu mijn Apple Watch continu en dat geeft best wat rust omdat er minder metrics zijn. Iedere dag laden dan weer wat minder :)

Een collega heeft een Whoop en die is enthousiast omdat die, zoals @Requiem19 een tijd terug ook aangaf, proactief met inzichten komt op basis van jouw specifieke situatie en gedrag. Dat vind ik wel interessant maar heb een hekel aan abonnementen.
Drie weken vakantie in Zwitserland tussen 1400-2400 meter was toch best wel interessant. Vorig jaar droeg ik daar nog de FR645M en nu dus de Epix gen2. En dan zie je welke vorderingen Garmin de laatste jaren heeft gemaakt op het gebied van sensoren en data. Door de hoogte gaf Garmin wel steeds aan dat ik overbelast was met een lage training readiness. Maar toch gewoon om de dag hard gelopen, want dat is gewoon geweldig mooi door de bergen met al die hoogtemeters. :)
Ook mijn HRV waardes lagen gemiddeld zo’n 10 punten lager dan normaal, maar dat kwam waarschijnlijk door slechter slapen (een Sint Bernard die me af en toe wakker maakte :+ ).
Mijn VO2max daalde daar ook meteen 2 punten en die 2 punten kwamen er weer netjes bij in de eerste week terug in NL.
Qua hoogte acclimatisatie zit ik nu na bijna 2 weken nog steeds op 900m trouwens. :+ Dat loopt maar langzaam terug naar de 21 meter hoogte waarop ik woon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
thumblex. schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:14:
[...]

inmiddels zijn ze er weer

• ElPaco
Ik zie wel dat bijvoorbeeld een 965 ontbreekt, dus je moet even goed kijken welke je wil. Diverse Epix en Fenix modellen zijn er wel :)
Linkje naar de shop voor de luie medemens ;)

WoT stats

• kwdtje
Helaas nog geen 255 / 265. Nog even geduld hopelijk.

• karazz
Zit iedereen tegenwoordig bij de ING hier? Of hoe komen jullie aan die punten? :+

• ElPaco
Gewoon mensen kennen :p er is vast wel iemand in je kring die bij ING bankiert. Meeste die bij de ING zitten hebben ook punten in overvloed.

WoT stats

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:45
Een vraag aan de bezitters van een Fenix 7 Pro.

Hoe is de GPS tracking in bebost gebied? Met name, hoe reageert deze als het gaat om tempo en korte versnellingen?

Ik heb nu namelijk een Fenix 6 Pro en twijfel al 2 maanden over een overstap. Zelfs met ING punten is het nog wel een investering. Deze 6 pro doet het helaas niet zo goed onder bomen en met het rondje van vandaag zie ik ook dat de kaart op Strava flinke afwijkingen laat zien waar ik gewoon netjes op een pad heb gelopen. Ik let er niet zo vaak op, maar er zijn momenten dat het me irriteert. Vooral als je ziet dat het tempo voor geen meter klopt.

Als iemand kan bevestigen dat de GPS van de 7 Pro werkelijk spot-on is hak ik de knoop door. Ja, ik heb de review van DCRainmaker gezien, maar zoek liefst wat meer bevestiging.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
sander_g schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:16:
Een vraag aan de bezitters van een Fenix 7 Pro.
Ik heb ook een tijd een F6X pro gehad en nu een F7X-ss (non-pro dus, maar wel multiband) en de GPS altijd op multiband staan. Daarmee is 'ie een stuk betrouwbaarder. Vergelijk links (F6X Pro) met rechts (F7X-SS / multiband)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_nW4b9_AsEvUJc4VZ35aNjsClI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nxQI5hhirQYVMTyCP7UWmLt4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pyby0AbQsNerk1fsk_WipYEjX1k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Kx01lZMh2s00S72t3VgFOgd6.png?f=fotoalbum_tile

Korte sprints/versnellingen zullen altijd lastig zijn voor GPS-based devices. Ik vond de accuraatheid van de F6 ook niet briljant als 'r geen bossen waren overigens (wat daar hielp was 't horloge naar de binnenkant van je pols draaien).

[ Voor 41% gewijzigd door ascent op 31-08-2023 12:28 ]

• Ruggero
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:26
Top, dank voor de info. Inmiddels de Garmin epix Pro (Gen 2) Sapphire 47 mm besteld!

• dirkfi
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-09 21:35
Aghanim schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:53:

Wat doet Garmin met de prijzen van de voorlopers? Is het te verwachten dat de Venu 2 hierdoor binnenkort in prijs zal gaan dalen?

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:25
Op het eerste oog lijkt de Venu 3 inderdaad maar een matige upgrade te zijn. Niet echt veel nieuwe functies en veel van dezelfde "missing points" net als de Venu 2.

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:31
Iemand gezien waar de Venu 3 al echt beschikbaar is om te kopen?

Bol.com en Coolblue hebben hem voorlopig op een reserveringenlijst zonder indicatie. Vanuit de Garmin website zelf staat enkel ' klaar om te versturen 1-3 werkdagen' voor de zwarte variant met standaard band. De overige opties 1-2 weken of meer.

[ Voor 6% gewijzigd door flippiej op 31-08-2023 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:41
dirkfi schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:45:
[...]

Wat doet Garmin met de prijzen van de voorlopers? Is het te verwachten dat de Venu 2 hierdoor binnenkort in prijs zal gaan dalen?
De Venu 2 was een tijdje geleden bij Amazon al 200 euro, denk niet dat die veel lager gaat gaan. Als je wacht tot black friday zal hij wel weer aan die prijs zijn, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
flippiej schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:39:
Iemand gezien waar de Venu 3 al echt beschikbaar is om te kopen?

Bol.com en Coolblue hebben hem voorlopig op een reserveringenlijst zonder indicatie. Vanuit de Garmin website zelf staat enkel ' klaar om te versturen 1-3 werkdagen' voor de zwarte variant met standaard band. De overige opties 1-2 weken of meer.
As adventure in belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
Sineplex schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:54:
Op het eerste oog lijkt de Venu 3 inderdaad maar een matige upgrade te zijn. Niet echt veel nieuwe functies en veel van dezelfde "missing points" net als de Venu 2.
Het belangrijkste is wat mij betreft dat ze een 1.4 inch scherm in een 45/12mm case hebben weten te stoppen en alsnog de batterijduur hebben verbeterd. Das toch weer een flinke verbetering tov de 965 met z'n 47,2/13,2mm case bij hetzelfde formaat scherm.

Dat zou dan toch ook moeten lukken voor de volgende top Forerunner zodat die ook voor mensen met kleinere polsen geschikt is (en er fraaier uitziet met kleinere bezels) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlegupper
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:10
Op dit moment gebruik ik de Garmin Forerunner 255, echter loop ik tegen het volgende aan.

Als ik een hardloopactiviteit van 40 minuten instel en ik ga deze lopen en ik eindig op 40 minuut en 5 seconden. Dan lijkt het erop dat er een extra ronde wordt toegevoegd aan de workout van die laatste 5 seconden. Ik heb de lap functie op kilomters staan, dus van de eerste 40 minuten geeft hij keurig de informatie per ronde, alleen die hele korte ronde aan het einde is vervelend.

Zijn hier nog oplossingen voor? Of moet je gewoon een paar seconde voor het einde van je workout op stop drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 17:27
Littlegupper schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:43:
Op dit moment gebruik ik de Garmin Forerunner 255, echter loop ik tegen het volgende aan.

Als ik een hardloopactiviteit van 40 minuten instel en ik ga deze lopen en ik eindig op 40 minuut en 5 seconden. Dan lijkt het erop dat er een extra ronde wordt toegevoegd aan de workout van die laatste 5 seconden. Ik heb de lap functie op kilomters staan, dus van de eerste 40 minuten geeft hij keurig de informatie per ronde, alleen die hele korte ronde aan het einde is vervelend.

Zijn hier nog oplossingen voor? Of moet je gewoon een paar seconde voor het einde van je workout op stop drukken?
Hoezo is die hele korte ronde aan het eind vervelend? Daar heb je verder toch geen last van?

Als je na een geplande workout niet meteen op stop drukt zal je horloge volgens mij altijd een nieuwe ronde starten. Als je dat niet wilt moet je eerder op stop drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Nu online
@Littlegupper dit is lettelrijk hoe het hoort te werken. Alle stappen in je workout is een lap. Zo ook het einde van de workout.
Had eerst ook de lap functie op een km staan. Heb dat uiteindelijk uit gezet zodat ik m'n workouts beter terug kon lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlegupper
Thanks voor de snelle reacties, en goed om te weten dat het systeem werkt zoals het moet werken.
slow whoop schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:50:
[...]

Hoezo is die hele korte ronde aan het eind vervelend? Daar heb je verder toch geen last van?

Als je na een geplande workout niet meteen op stop drukt zal je horloge volgens mij altijd een nieuwe ronde starten. Als je dat niet wilt moet je eerder op stop drukken.
Veel last niet, alleen als ik mijn activiteit terugkijk vervuilt het de data met een hele korte lap aan het einde.

@Martiveen Thanks voor de tip, ik ga even uitproberen wat het beste werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van laps als je niet op een baan loopt? Ik vind het alleen maar irritant die lap meldingen en info waar ik toch niets mee doe en heb het dus ook standaard uit staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Littlegupper schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:43:

Je kunt je activiteit trimmen en die laatste paar seconden eraf poetsen. Ik neem aan dat de extra lap dan ook verdwijnt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Littlegupper
jap85 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:56:
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van laps als je niet op een baan loopt? Ik vind het alleen maar irritant die lap meldingen en info waar ik toch niets mee doe en heb het dus ook standaard uit staan.
Ik heb het nu zo ingesteld zodat ik de waardes per kilometer terug kan zien, afstand, hartslag enz.
Pagina: 1 ... 268 ... 322 Laatste