Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik heb deze zojuist even geprobeerd op mijn Epix 2, maar als ik dan naar Navigeer, Opgeslagen locaties ga, zie ik de locatie niet staan. Horloge is verbonden met mijn iPhone en ook op hetzelfde wifi netwerk.Prulleman schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:37:
Ik gebruik altijd sendpoints.us om een locatie naar de edge of Fenix door te sturen. Je hebt dan wel de bijbehorende iq app nodig, maar dan hoef je enkel een viercijferige code in te voeren en je locatie is opgeslagen en beschikbaar als navigatie eindbestemming
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Verwijderd
@Prulleman
Dat is een goede. Ik ga even Google hoe je de barometer kan controleren.
Kan ook een keer pech hebben als het weer snel omslaat ofzoVerwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:38:
Voor mijn doen heb ik gisteren weinig bijzonders gedaan. Wel lopen we in de pauze altijd een rondje van 15 min en tijdens mijn werk loop ik regelmatig door het gebouw naar de andere afdeling.
@Prulleman
Dat is een goede. Ik ga even Google hoe je de barometer kan controleren.
Ik heb wel de knop onder Waypoint maken. Misschien iets in de software of het type horloge?Steeffoon schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:45:
[...]
Hier inderdaad ook het horloge gekoppeld, maar krijg nergens de optie 'Go' te zien. Snap er geen snars vanWat een ongebruiksvriendelijke app
![]()
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/DQzo6QrIW4wiS6KuCk5TEDwr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 30-06-2023 11:59 ]
Het lukt me zelfs niet om een locatie op te slaan op het horloge zelf. Als ik de kaart display, een locatie selecteer op de kaart, start eve ingedrukt houdt en dan ‘Lovatie opslaan’ kies en ik hierna naar Navigeer en opgeslagen locaties ga, geeft het horloge aan, ‘Geen locaties opgeslagen’. En ik volg toch echt alle stappen die in de handleiding staan.PatrickC schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:34:
[...]
Ik heb deze zojuist even geprobeerd op mijn Epix 2, maar als ik dan naar Navigeer, Opgeslagen locaties ga, zie ik de locatie niet staan. Horloge is verbonden met mijn iPhone en ook op hetzelfde wifi netwerk.
Het lijkt hier op:
https://forums.garmin.com...s-saved#pifragment-1292=2
[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 30-06-2023 12:03 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Wat gek. Die staat er hier echt nietswhnld schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:57:
[...]
Ik heb wel de knop onder Waypoint maken. Misschien iets in de software of het type horloge?
[Afbeelding]

Hier ook niet
De wondere wereld van Garmin software i guess. Sowieso alsnog niet het toevoegen van een locatie trouwens, al zou het alsnog nuttig zijn
Gelukkig ben ik niet de enige danm0ridin schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:11:
[...]
Hier ook niet
De wondere wereld van Garmin software i guess. Sowieso alsnog niet het toevoegen van een locatie trouwens, al zou het alsnog nuttig zijn
Heb de app maar weer verwijdert. De functie Sendpoints doet het gelukkig goed hier, slaat alleen locaties dubbel op, maar goed, kan ik mee leven. Nu nog hopen op betere accuduur
Ik vind dat wel serieus veel als gemiddelde hoor. Wat wandel en hardloop je dan gemiddeld per dag wel niet?Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:28:
[Afbeelding]
Gisteren 56 verdiepingen geklommen volgens mijn fr955 (terwijl ik niet idee heb dat ik dat heb gedaan) zijn er meer mensen met dit soort waardes?
Ik loop gemiddeld zo 17k stappen per dag a 14km. Lijk mij ook niet bijzonder veel maar daar denkt garmin ook anders over.
Ai, is de rechter de 7S Solar? Ik overweeg ook precies deze overstap, maar is de display van de solar echt zo veel beroerder of lijkt dat maar zo:?Aghanim schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:26:
Spot de verschillen:
[Afbeelding]
Fenix 6S Sapphire vs Fenix 7S Sapphire Solar
[ Voor 28% gewijzigd door dirkjesdirk op 02-07-2023 23:06 ]
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Voor zover ik weet is bij alle solar versies het scherm donkerder vanwege dat solar laagje.dirkjesdirk schreef op zondag 2 juli 2023 @ 23:05:
[...]
Ai, is de rechter de 7S Solar? Ik overweeg ook precies deze overstap, maar is de display van de solar echt zo veel beroerder of lijkt dat maar zo:?
Wat ik heb begrepen is dat een ring rondom het scherm wat relatief veel doet, maar kwa oppervlakte relatief klein is. En dus ook nog een laag over het hele scherm wat bij doorzichtig is, maar net niet helemaal wat veel minder opwekt, maar relatief groot is.
Ik heb sinds kort een 955 solar en zolang je geen vergelijkingsmateriaal hebt (vivoactive 4 is overleden), dan is het een prima goed afleesbaar displaydirkjesdirk schreef op zondag 2 juli 2023 @ 23:05:
Ai, is de rechter de 7S Solar? Ik overweeg ook precies deze overstap, maar is de display van de solar echt zo veel beroerder of lijkt dat maar zo:?
Weet je zeker dat de 6 een "S" is..? Ik zou zweren, op basis van de foto, dat ie groter was dan de 7...Aghanim schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:26:
Spot de verschillen:
[Afbeelding]
Fenix 6S Sapphire vs Fenix 7S Sapphire Solar
@ ElPaco: ik weet dat bij de solar versies het scherm donkerder is vanwege dat solar laagje, maar hier valt het verschil wel erg op. In ieder geval vind ik gezien de beperkte extra batterijtijd de solar optie dan nog niet aantrekkelijk genoeg. Maar voor de 7 Pro heb je geen keus meer: alle pro modellen hebben solar!
Maar wellicht is het ook hier het beeld ietwat vertekend.
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
@GurbY{nl} Dat weet ik heel zeker ja
Kan je aan de rand zien. De gewone heeft meer relief en schroefjes.GurbY{nl} schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:24:
[...]
Weet je zeker dat de 6 een "S" is..? Ik zou zweren, op basis van de foto, dat ie groter was dan de 7...
Bij Solar devices, vergeet niet dat het HELE scherm solar is. Alleen is het display 7% en het zichtbare solar randje 100%.
https://www.dcrainmaker.c...s-7x-in-depth-review.html
Dus 7% minder benutting van (zon)licht tbv afleesbaarheid.
[ Voor 31% gewijzigd door Mistraller op 03-07-2023 13:12 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Dus hoewel inderdaad prima te verklaren zal het idd aardig ver boven gemiddeld liggen.
Verdiepingen klimmen (en hoogtemeters) is data afkomstig van de barometer. Een fikse wind-vlaag of een foutje daarin kan erg hoge waardes daarin opleveren. Dat gebeurt bij mij ook weleens.Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:28:
[Afbeelding]
Gisteren 56 verdiepingen geklommen volgens mijn fr955 (terwijl ik niet idee heb dat ik dat heb gedaan) zijn er meer mensen met dit soort waardes?
Ik loop gemiddeld zo 17k stappen per dag a 14km. Lijk mij ook niet bijzonder veel maar daar denkt garmin ook anders over.
Het aantal stappen is meestal vrij accuraat bij mij. 17K / dag is uiteraard voor een gemiddelde vrij hoog:
Mijn stap-grootte is 0.83m. Wandelen doe je bv. met 5.5 km/h - dus dan heb je het over 2,5 uur non-stop wandelen om op 17K stappen uit te komen. Dat is voor veel beroepen simpelweg niet haalbaar, omdat ze een zittend beroep hebben en geen tijd hebben om 's avonds 2,5 uur nog te wandelen.
Deze is verdeeld in: Anaerobisch/ Hoog aeroob /Laag aeroob
Nu lijkt het Hoog earoob niet te detecteren, en alleen Laag en Anaerobisch.
Naar mijn idee heb ik een Hoog earoob training gedaan.
De HR (fr255) is gekoppeld aan mijn edge.
Iemand anders die dit herkent?
![]() | ![]() |
Verder overigens een heerlijk apparaat, dus heb nu deze geretourneerd en hetzelfde model opnieuw besteld. Ik mag hopen dat de batterij van de nieuwe 965 beter is!6
Iemand bekend ermee dat de batterijduur slecht kan zijn (in het begin, of überhaupt)? In de reviews is namelijk iedereen stuk voor stuk enthousiast.
[ Voor 13% gewijzigd door Steeffoon op 04-07-2023 13:18 ]
hier kan je toch niet in 6 dagen een oordeel over vellen.. ...? als ik terug lees ben je er de eerste dagen flink mee bezig geweest, dat kost allemaal stroom, misschien zitten er ook wat gekke (energie slurpende) watchfaces of andere apps bij.. )Steeffoon schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:14:
Inmiddels na een kleine week besloten de Garmin Forerunner 965 te retourneren. Het batterijverbruik was met regelmaat wispelturig. Zo ging er bijvoorbeeld de ene nacht 1 procent van de batterij af (enkel monitoren slaap en hartslag) en de andere nacht gerust 12 procent. Helaas is dat na een week niet beter geworden.
Verder overigens een heerlijk apparaat, dus heb nu deze geretourneerd en hetzelfde model opnieuw besteld. Ik mag hopen dat de batterij van de nieuwe 965 beter is!6
Iemand bekend ermee dat de batterijduur slecht kan zijn (in het begin, of überhaupt)? In de reviews is namelijk iedereen stuk voor stuk enthousiast.
ik zou bij je volgende model toch echt even 2 cycli afwachten voor je zo'n drastisch besluit neemt..
Ik had de melding van de week gemaakt bij de winkel waar ik het apparaat gekocht had, gevraagd of dit zo hoorde. Zij gaven aan van niet en daarop hadden ze het verzoek om hem niet meer te gebruiken en terug te brengen. De eerste dag heb ik inderdaad goed gebruikt om hem in te stellen en dergelijke, de dagen erna niet tot nauwelijks, enkel wat kleine dingetjes. Heb de Stock Watch Face gebruikt. Verder stond enkel Sendpoints en Komoot op. Die laatste nog niet gebruikt, de eerste drie keer.Prulleman schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:30:
[...]
hier kan je toch niet in 6 dagen een oordeel over vellen.. ...? als ik terug lees ben je er de eerste dagen flink mee bezig geweest, dat kost allemaal stroom, misschien zitten er ook wat gekke (energie slurpende) watchfaces of andere apps bij.. )
ik zou bij je volgende model toch echt even 2 cycli afwachten voor je zo'n drastisch besluit neemt..
Ik had het best langer willen proberen, maar de winkel gaf aan dat het het beste was om hem retour te nemen. Zou de accuduur na twee laadcycli daadwerkelijk zo enorm veel verschil moeten maken? Ik was nu sowieso al een laadcycli verder en hij was bijna op de helft van deze.
Ik lees dat meer mensen hier sinds een paar weken last van te hebben.Plint schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:10:
De laatste weken lijkt mijn Trainingstatus / Last niet accuraat.
Deze is verdeeld in: Anaerobisch/ Hoog aeroob /Laag aeroob
Nu lijkt het Hoog earoob niet te detecteren, en alleen Laag en Anaerobisch.
Naar mijn idee heb ik een Hoog earoob training gedaan.
De HR (fr255) is gekoppeld aan mijn edge.
Iemand anders die dit herkent?
Oplossing de garmin connect dowgraden. Dus dat ga ik maar eens proberen.
Mijn huidige versie is 4.68 draaiende op android.
Eerlijk is eerlijk dat ik geen ervaring heb met de HRM pro, maar normaliter komt Garmin enkel met een verhoging van de max HR als die ook werkelijk is geconstateerd. Dat zou je in de FIT-file van de activiteit moeten kunnen terugvinden.ascent schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:38:
Mijn Garmin + HRM pro denken na een run dat m'n max HR omhoog is gegaan naar 195. Nu zal ik niet snel in de buurt komen van zo'n getal, ook niet tijdens een (voor mij) snelle 5km. Hoe moet ik die maxhr zien, is dat een theoretisch maximum, of zou dat een hartslag moeten zijn die ik daadwerkelijk heb gehaald in een training/run ? M'n daadwerkelijke maximum zit rond de 175 als ik flink doorloop
Als je die activiteit bekijkt, bv, op Strava, zie je dan ook een HR slag terug van 195?
Ik had het zelf ook na laatste grote update.. Denk zo goed als anderhalf week last van leeglopende batterij.. nu weekje of anderhalf rustig en zoals voor de update.Steeffoon schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:11:
[...]
Ik had de melding van de week gemaakt bij de winkel waar ik het apparaat gekocht had, gevraagd of dit zo hoorde. Zij gaven aan van niet en daarop hadden ze het verzoek om hem niet meer te gebruiken en terug te brengen. De eerste dag heb ik inderdaad goed gebruikt om hem in te stellen en dergelijke, de dagen erna niet tot nauwelijks, enkel wat kleine dingetjes. Heb de Stock Watch Face gebruikt. Verder stond enkel Sendpoints en Komoot op. Die laatste nog niet gebruikt, de eerste drie keer.
Ik had het best langer willen proberen, maar de winkel gaf aan dat het het beste was om hem retour te nemen. Zou de accuduur na twee laadcycli daadwerkelijk zo enorm veel verschil moeten maken? Ik was nu sowieso al een laadcycli verder en hij was bijna op de helft van deze.
Het blijft een kleine computertje met software.. Ik heb hem in begin soft reset gegeven. Daarna liep mijn horloge nog gauw leeg en ineens niet meer. Het is een standaard config, geen extra apps of watchfaces.
schiet mij maar lek.

Ik teken nergens meer voor
nee totaal niet, de run staat opjoker1977 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:16:
[...]
Eerlijk is eerlijk dat ik geen ervaring heb met de HRM pro, maar normaliter komt Garmin enkel met een verhoging van de max HR als die ook werkelijk is geconstateerd. Dat zou je in de FIT-file van de activiteit moeten kunnen terugvinden.
Als je die activiteit bekijkt, bv, op Strava, zie je dan ook een HR slag terug van 195?
https://connect.garmin.co...807949?share_unique_id=20 en das echt niks speciaals.. ik denk dat het wellicht een algoritme is over wat je in potentie zou *kunnen* halen maar ik geloof er niks van dat me dat ook echt lukt
Oh, serieus... had het mogelijk toch nog goedgekomen met de mijne.Quakie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:02:
[...]
Ik had het zelf ook na laatste grote update.. Denk zo goed als anderhalf week last van leeglopende batterij.. nu weekje of anderhalf rustig en zoals voor de update.
Het blijft een kleine computertje met software.. Ik heb hem in begin soft reset gegeven. Daarna liep mijn horloge nog gauw leeg en ineens niet meer. Het is een standaard config, geen extra apps of watchfaces.
schiet mij maar lek.

Bij jou ook de 965?
Ik heb soms hetzelfde (955 + HRM Pro). Dan haal ik rond de 175 max en geeft mijn horloge na de inspanning aan dat mijn max omhoog (of omlaag) is bijgesteld. Heb er nog geen patroon in kunnen herkennen. Zolang mijn max HR ongeveer klopt vind ik het goed zat, die 1 meer of minder zal voor mij het verschil niet maken.ascent schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:38:
Mijn Garmin + HRM pro denken na een run dat m'n max HR omhoog is gegaan naar 195. Nu zal ik niet snel in de buurt komen van zo'n getal, ook niet tijdens een (voor mij) snelle 5km. Hoe moet ik die maxhr zien, is dat een theoretisch maximum, of zou dat een hartslag moeten zijn die ik daadwerkelijk heb gehaald in een training/run ? M'n daadwerkelijke maximum zit rond de 175 als ik flink doorloop
Fun fact: Overigens heb ik een hartafwijking waardoor ik een snelle, onregelmatige hartslag kan kirjgen. Wisten jullie dat de HRM Pro niet boven de 230 slagen per minuut gaat? Dat, of ik heb meer dan een kwartier lang een perfecte hartslag van 230 gehad. Mijn echte hartslag was waarschijnlijk eerder rond de 250/275.
Volgens mij klopt dat niet. Ik heb regelmatig een bijstelling van mijn max HR van 1/2 slagen terwijl ik nooit in de buurt ervan kom. Ik denk dat het een algoritme is dat een bepaalde berekening maakt.joker1977 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:16:
[...]
Eerlijk is eerlijk dat ik geen ervaring heb met de HRM pro, maar normaliter komt Garmin enkel met een verhoging van de max HR als die ook werkelijk is geconstateerd. Dat zou je in de FIT-file van de activiteit moeten kunnen terugvinden.
Interessant, ik herken dat helemaal niet, maar ik gebruik een hartslag-band in combinatie met een Garmin Edge voor fietsen (waar ik mijn max HR kan behalen). Daar wordt ie bijgesteld als ik het ook 'echt' haal. Misschien is dat anders bij hardlopen?Aghanim schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:50:
[...]
Volgens mij klopt dat niet. Ik heb regelmatig een bijstelling van mijn max HR van 1/2 slagen terwijl ik nooit in de buurt ervan kom. Ik denk dat het een algoritme is dat een bepaalde berekening maakt.
Misschien wel….ik heb een Epix gen 2.Steeffoon schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:30:
[...]
Oh, serieus... had het mogelijk toch nog goedgekomen met de mijne.![]()
Bij jou ook de 965?
Zonde, interessant, ik ga het bij het nieuwe model van de 965 eens goed in de gaten houden. Zou als het goed is vandaag moeten binnenkomen
Zoiets zou ik bij hardlopen ook verwachten en ik zou niet weten waarom je zoiets anders zou doen tbhjoker1977 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:35:
[...]
Interessant, ik herken dat helemaal niet, maar ik gebruik een hartslag-band in combinatie met een Garmin Edge voor fietsen (waar ik mijn max HR kan behalen). Daar wordt ie bijgesteld als ik het ook 'echt' haal. Misschien is dat anders bij hardlopen?
Is dat ook echt zo (alsin, staat dat ergens) of is dat een aanname? Ik weet 't zelf ook niet zo goed maar ik zie nergens hoe Garmin dit doet. Ik kan me ook voorstellen dat 'ie er een bepaald algoritme op loslaat met "op basis van deze Z2 training denk ik dat je als je all-out gaat ongeveer dit als max kunt halen", zonder 't daadwerlijk in de training gelopen te hebben. Da's eigenlijk hoofdzakelijk wat ik wil uitvinden denk ikjoker1977 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:16:
.. normaliter komt Garmin enkel met een verhoging van de max HR als die ook werkelijk is geconstateerd.
Via https://www.fitfileviewer.com/ heb ik de .fit-file wat uit elkaar geplozen en kom daar twee interessante zaken tegen. Zoekend op "heart_rate" zie ik een aantal blokken waar dit in terugkomt. Een van die blokken is "record", en die heeft 1282 meetpunten. Gesorteerd op heart_rate, zie ik een max van 157 terugkomen. Daarnaast is er een "session" blok, waar een avg_heart_rate en een max_heart_rate in terugkomt. Ook daar is de max_heart_rate 157. Dat matcht dus met elkaar.joker1977 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:16:
Dat zou je in de FIT-file van de activiteit moeten kunnen terugvinden.
Het is mogelijk om je maxHR te laten berekenen aan de hand van de lactaatdrempel. Die laatste kan je dmv een begeleide test op je horloge laten bepalen, of je kan je Garmin op 'auto detect' zetten, waardoor er bij bepaalde runs (bij mij is dat meestal bij een intervalrun) een nieuwe lactaatdrempel en bijgevolg nieuwe maxHR wordt vastgelegd (je krijgt dan wel de optie om deze al dan niet te aanvaarden).ascent schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:05:
[...]
nee totaal niet, de run staat op
https://connect.garmin.co...807949?share_unique_id=20 en das echt niks speciaals.. ik denk dat het wellicht een algoritme is over wat je in potentie zou *kunnen* halen maar ik geloof er niks van dat me dat ook echt lukt
Ben bang dat ik wederom een maandagochtend model heb ontvangen.
De trilmotor die afgaat bij bijvoorbeeld berichten en meldingen is zo heftig dat dit erg onaangenaam is. Erg hard, ook in vergelijking met het vorige model 965 waar deze veel subtieler was. Heel raar dat je ook niet de intensiteit in kunt stellen in de interface, dit kan bij sommige Garmin's wel.
Iemand toevallig nog ervaring hiermee? Misschien is drie keer scheepsrecht...
Meer mensen last van die met deze of soortgelijke combinatie (Samsung en Fenix 7) lopen?
nooit issues gehad met de s10 en s22 icm met een F6.peppie71 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:03:
De Fenix 7s van mijn vrouw verliest steeds verbinding met haar Samsung S20FE na het opladen. De verbinding valt dan alleen te herstellen als het horloge opnieuw gekoppeld wordt. Echt om gek van te worden al is het een first world problem.
Meer mensen last van die met deze of soortgelijke combinatie (Samsung en Fenix 7) lopen?
ik zou de BT verbinding eruit gooien, garmin connect opnieuw installeren en vervolgens opnieuw verbinden (via connect!!!! niet via het bt menu van je telefoon)
Ik had steeds soortgelijke problemen zolang het horloge gekoppeld was aan mijn oude mobiel. Toen ik em daar uit Connect gooide was het probleem opgelost. Misschien soortgelijk ?peppie71 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:03:
De Fenix 7s van mijn vrouw verliest steeds verbinding met haar Samsung S20FE na het opladen. De verbinding valt dan alleen te herstellen als het horloge opnieuw gekoppeld wordt. Echt om gek van te worden al is het een first world problem.
Het lijkt een fysiek / mechanisch issue. Zijn er mensen die hier ook tegenaan zijn gelopen?
Ik heb een Epix gen 2 en een S20FE. Geen enkel probleem met de verbinding.peppie71 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:03:
Even in een bakje met lauw/warm water houden en tientallen keren het knopje indrukken. Dat lost het wel op.dewil1990 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:29:
Ik heb een Garmin Fenix 7 Solar, en lijk sinds iets meer dan een week wat problemen te hebben met de startknop. Reactie bij gebruik van de knop blijft uit, ik heb het idee dat er ook minder weerstand/terugvering is i.v.m. de andere knoppen. En moet hem vaak nadrukkelijk harder indrukken voordat het horloge reageert op de knop.
Het lijkt een fysiek / mechanisch issue. Zijn er mensen die hier ook tegenaan zijn gelopen?
Je hebt de energie instellingen van de app al goed staan neem ik aan? Dat hij dus niet zomaar gekilled mag worden?peppie71 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:03:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb een S20FE 5G en een fenix7. Issues komen mij niet bekend voor. Wat vanaf het begin een happy bonding...peppie71 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:03:
---------------
Niet aanzetten is geen gps.luuk66 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:32:
Is er een manier om met je garmin horloge terug te kijken waar je geweest bent? Ik heb een route gefietst en heb hem toen niet aangezet als activiteit en zou graag nu terug willen kijken hoe de route ongeveer liep.
Google timeline als je dat op je telefoon aan hebt staan maar je watch heeft die data zeker niet.
---------------
Vziw houdt Garmin alleen GPS bij als je GPS-activiteiten logt. Wel kun je dit op Google vaak wel ongeveer terugvinden als je locationtracking aan hebt staan (https://maps.google.com/locationhistory/b/0)luuk66 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:32:
Is er een manier om met je garmin horloge terug te kijken waar je geweest bent? Ik heb een route gefietst en heb hem toen niet aangezet als activiteit en zou graag nu terug willen kijken hoe de route ongeveer liep.
+1. Het zou wel erg vreemd zijn als je wel GPS data tevoorschijn zou komen als je hem uit hebt staan. Accuduur bijvoorbeeld is 1 op 1 gekoppeld aan hoe vaak en lang je je GPS aan hebt staan. Imho bestaat er geen "hidden GPS".... dat zou heel erg weird zijn en zou het zgn uitzetten maar toch p de achtergrond wel werken van de GPS, geen accuduur verschil opleveren.... immers de GPS stond toch stiekem aan....Mistraller schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:43:
[...]Niet aanzetten is geen gps.
[ Voor 16% gewijzigd door route99 op 07-07-2023 20:17 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hitte acclimatie staat op 45% bij mij op dit moment en deze loopt gestaag op.Aghanim schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:35:
Werkt bij jullie de heat acclimation feature naar behoren? Hier gebeurt er niks, ondanks dat ik de afgelopen tijd al vaker heb hardgelopen op 22+ graden. Zo ook vandaag. Feature staat aan. In Connect staat bij de run van vandaag ook 22C als temperatuur dus dat zou goed moeten zijn.
Ik hoorde laatst dat de start temp hoger dan 22 moet zijn (wat dus een gekke voorwaarde is...).. misschien gaat het daar misAghanim schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:35:
Werkt bij jullie de heat acclimation feature naar behoren? Hier gebeurt er niks, ondanks dat ik de afgelopen tijd al vaker heb hardgelopen op 22+ graden. Zo ook vandaag. Feature staat aan. In Connect staat bij de run van vandaag ook 22C als temperatuur dus dat zou goed moeten zijn.
Lijkt wel wat te doen ja, was eerst 4% en nu 2%.Aghanim schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:35:
Ben aan het twijfelen over 265 of 265S (ben niet groot 1,74m) en heb schrik dat de gewone 265 te groot zal uitvallen.
Graag jouw mening hierover.
Je lengte is niet relevant, de omtrek van je pols welHartloper schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 17:11:
@Tim_W
Ben aan het twijfelen over 265 of 265S (ben niet groot 1,74m) en heb schrik dat de gewone 265 te groot zal uitvallen.
Groter is mooier. Maar zo'n horloge dat te groot is voor de pols, zoals je tegenwoordig meer en meer ziet, dat vind ik niet mooi en niet praktisch.
Edit nog eens gemeten en is meer 170 mm, breder dan ik dacht. Maar ik ga toch voor de 265S versie gaan.
[ Voor 111% gewijzigd door Hartloper op 09-07-2023 07:04 ]
Verwijderd
Prulleman schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:53:
[...]
Ik hoorde laatst dat de start temp hoger dan 22 moet zijn (wat dus een gekke voorwaarde is...).. misschien gaat het daar mis
:strip_exif()/f/image/SUiyvqFA56JOCirkwMEWCRpM.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal zeggen sport even een paar uurtjes buiten vandaag en gaat van zelf.
In de connect app laat bij mij alleen geen grafiek zien(of kijk k op de verkeerde plek?)
Prestatie statistieken->training status->
Verwijderd
Prulleman schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:53:
[...]
Ik hoorde laatst dat de start temp hoger dan 22 moet zijn (wat dus een gekke voorwaarde is...).. misschien gaat het daar mis
:strip_exif()/f/image/SUiyvqFA56JOCirkwMEWCRpM.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal zeggen sport even een paar uurtjes buiten vandaag en gaat van zelf.
In de connect app laat die bij mij alleen geen grafiek zien(of kijk k op de verkeerde plek?)
Prestatie statistieken->training status->warmte acclimatisering.
Daarnaast werkt de meter alleen als er ook daadwerkelijk een activiteit gestart is?
Ik ben zelf dik tevreden over de "large". Je eigen lengte zal zoals hierboven niet zo veel uitmaken, maar je polsomtrek wel. Ik heb zelf relatief dunne polsen en daar past deze prima op. Mijn gevoel zegt dat je het best voor de large kunt gaan. De kleinere is gevoelsmatig meer voor de dames.Hartloper schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 17:11:
@Tim_W
Het is natuurlijk het mooiste is om langs een fysieke winkel te gaan om ze naast elkaar te vergelijken, maar daar moet je net gelegenheid en/of zin in hebben.
Strava Garmin 265
Maar misschien toch nog weer eens kijken naar een Edge, maar daarvoor is het andere topic.
Mijn polsomtrek ook 170mm en draag een Epix gen2 die nog net iets groter is dan de 265. Gaat prima.Hartloper schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 22:09:
Zo'n 145 mm
Groter is mooier. Maar zo'n horloge dat te groot is voor de pols, zoals je tegenwoordig meer en meer ziet, dat vind ik niet mooi en niet praktisch.
Edit nog eens gemeten en is meer 170 mm, breder dan ik dacht. Maar ik ga toch voor de 265S versie gaan.
Dank voor de tip, mocht helaas niet baten. Sterker nog, problemen zijn gedurende het weekend erger geworden. De menu knop werkte ook niet meer, ik heb een reset gedaan. Het horloge blijft nu continue ook hangen en start niet verder op.joker1977 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:01:
[...]
Even in een bakje met lauw/warm water houden en tientallen keren het knopje indrukken. Dat lost het wel op.
Dus gisteren teruggestuurd voor garantie

gevoelsmatig voor dames vind ik een tikkie onzinnigTim_W schreef op maandag 10 juli 2023 @ 06:30:
[...]
Ik ben zelf dik tevreden over de "large". Je eigen lengte zal zoals hierboven niet zo veel uitmaken, maar je polsomtrek wel. Ik heb zelf relatief dunne polsen en daar past deze prima op. Mijn gevoel zegt dat je het best voor de large kunt gaan. De kleinere is gevoelsmatig meer voor de dames.
Het is natuurlijk het mooiste is om langs een fysieke winkel te gaan om ze naast elkaar te vergelijken, maar daar moet je net gelegenheid en/of zin in hebben.
Alsof je als vrouw niet een groot horloge wil, gemidelde vrouw heeft niet opeens betere ogen , of minder route navigatie, trainingsfeedback nodig dan een man.
15 pols hier en epix gen2
Ga voor de grote, ook als je smalle polsen hebt. Er zijn zoveel gegevens af te lezen dat je gewoon graag een wat groter scherm wil.
Echter , als het voor jou erg belangrijk is hoe het visueel oogt, dan kan het voor zowel man/vrouw/ anders wel een goed idee zijn om te kijken hoe zo'n grote om je pols staat.
Want idd het ziet er soms een beetje uit als een blok om je pols. ( bij mij wel, maar het oogt ook wel als een sportief statement en ik compenseer wel met de rest van de outfit )
[ Voor 7% gewijzigd door Mariekeb op 10-07-2023 11:33 ]
DCR zegt er wel iets over hier…Aghanim schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:09:
Heeft iemand enig idee wanneer de software features van de F7 en Epix Pro naar de gewone F7 en Epix komen? Ik begreep dat Garmin met kwartalen gaat werken maar kan het niet meer terugvinden. Zou dat betekenen eind Q3?
https://www.dcrainmaker.c...955-965-fenix-7-epix.html
Overigens ben je voor mijn gevoel toch echt wel in de minderheid hoor
[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 10-07-2023 13:18 ]
* ElkeBxl meldt haar met een 955 op de polsAghanim schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:18:
Overigens ben je voor mijn gevoel toch echt wel in de minderheid hoorIk zie weinig vrouwen met een horloge groter dan 42mm.

Quoted For TruthMariekeb schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:24:
[...]
gevoelsmatig voor dames vind ik een tikkie onzinnig
Alsof je als vrouw niet een groot horloge wil, gemidelde vrouw heeft niet opeens betere ogen , of minder route navigatie, trainingsfeedback nodig dan een man.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Staat prima, juist stoer zo'n serieus horloge bij een dame.
Ik heb inmiddels besloten om toch voor de Fenix 7 Pro te gaan. Heb het 47 milimeterformaat op jullie aanraden in de winkel even geprobeerd en dat blijkt toch prima te passen om mijn pols. Het formaat is heel even wennen na een klein formaat Apple Watch, maar het ziet er wel goed uit. Heb het horloge net een paar uur in mijn bezit, dus zo maar eens mijn eerste rondje hardlopen ermee. Dank voor jullie tips!KeineAngst schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:25:
Mooie review. Heb nu een Apple Watch en wil graag overstappen naar Garmin. Ik zit nog te twijfelen tussen een normale 7 en een 7 pro. Ben er ook nog niet helemaal uit of het dan een Fenix of een Epix moet worden.
Waar ik voornamelijk mee zit is de grootte van de kast ten opzichte van mijn pols. Ik heb een relatief smalle pols met een omtrek van ongeveer 17,3 centimeter. Is de 7 dan te groot en moet ik voor een 7S gaan, of is het prima te doen? Wie heeft hier ervaring mee?
Kan je ergens instellen dat hij de hoogte meting bij houdt alleen op basis van gps?
Ik heb vrij fijne hardloperonderarmen, en met hardlopen is het aangenaam als er daar niet zo'n groot geval aan de pols bungelt.
Mijn 3 gewone horloges zijn 39-40mm en ik vind die OK qua formaat.
Natuurlijk, op zo'n schermpje kijken is altijd leuker op een groter scherm, dus ik heb er wel wat over zitten tobben. Anderzijds heb ik geen kaart nodig, en is 42 mm meer dan groot genoeg om alle functies goed te kunnen zien.
De knoop is doorgehakt, het is de 265S geworden.
En ik zie het eerder als een gebruiksvoorwerp voor tijdens het lopen, ik ga er niet de rest van de dag mee rondlopen.
Geschatte tijd.Spasm schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:55:
Ik heb sinds één week de Garmin Forerunner 245.
Ik heb zojuist een intervaltraining in het horloge gezet. Weet iemand waar de afkorting Sch Tijd voor staat?
[Afbeelding]
Thanks, daar was ik zelf nooit achtergekomen. Wel een beetje een vage manier van alleen niet ik zeggen.
Ik snap sowieso niet waarom dat afgekort moet worden, dat past prima voluit geschreven
Kan ik me iets bij voorstellen.Hartloper schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:40:
@Mariekeb ik snap waarom je het mooi vind qua formaat, maar dat is nou het effect dat ik wou vermijden
En ik zie het eerder als een gebruiksvoorwerp voor tijdens het lopen, ik ga er niet de rest van de dag mee rondlopen.
Ik fiets en dan is gewicht op je pols wat minder hinderlijk
En ik draag hem 24/7, dan went het snel
:strip_exif()/f/image/BHCyuSpgVIeglyWf7UzO6p20.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ExAovr20qtR7inEkynu6LGB4.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteraard ieder zijn/haar keuze.
Geen banana for scale beschikbaar op het moment, maar bij deze mijn 265 "large":
:strip_exif()/f/image/12W7VM5DGHF3idYYAGIG6SiM.jpg?f=fotoalbum_large)
Strava Garmin 265
Middenweg is de Fenix van 1,2 inch? Heb zelf nog nooit zo'n geadvanceerd klokje gehad, welke versie raden jullie dan aan?
Sporten:
Hardlopen --> Wil ik weer op gaan pakken
Fitness / Cross fit
Wil hem ook op kantoor kunnen dragen, dus het oog wil ook wat ;-)
[ Voor 10% gewijzigd door Protax op 11-07-2023 14:29 ]
Ik had een Samsung Galaxy Watch (1e generatie), dat formaat was prima. Die is volgens mij 46 mm, maar die Fenix lijkt zoveel groter.SlaadjeBla schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:17:
De regular Fenix 7 is net zo groot als de Epix 2 (47mm). De Fenix is er ook in small (7s), de Epix is dat alleen bij de nieuwste (pro) generatie. Die zijn 42mm.
Voor mijn gevoel zijn er 2 verdachten, Komoot (verdachte #1) en Garmin Connect. Zojuist in ieder geval de koppeling dat voltooide activiteiten van Garmin naar Komoot gedeeld worden uitgezet, maar geen idee of dat het oplost.
Iemand hier toevallig enig idee?
[ Voor 11% gewijzigd door karazz op 11-07-2023 15:40 ]
Kans dat bij volgende loop het niet meer gebeurd dus.
Ik vond bij mijn keuze ook de Epix te groot. Wil je wel het AMOLED-scherm dan kun je eventueel kijken naar de Garmin Forerunner 965, daar ben ik ook voor gegaan. Is navigeren niet belangrijk, dan kan de 245 nog een idee zijn.Protax schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:26:
Ben in de markt voor een nieuwe horloge, maar ik denk dat ik de Epix persoonlijk te groot vindt.
Middenweg is de Fenix van 1,2 inch? Heb zelf nog nooit zo'n geadvanceerd klokje gehad, welke versie raden jullie dan aan?
Sporten:
Hardlopen --> Wil ik weer op gaan pakken
Fitness / Cross fit
Wil hem ook op kantoor kunnen dragen, dus het oog wil ook wat ;-)