Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dit herken ik ook wel. Laatste dagen erg slecht geslapen, 's nachts regelmatig wakker gelegen, maar mijn body battery lijntje loopt mooi omhoog richting de 100.Sander schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:20:
[...]
Ik krijg sinds ik het horloge heb 9 vd 10 keer excellent sleep, ook als het een kortere nacht van 6u is met veel momenten wakker zijn en ik totaal brak wakker wordt. Ook dan is body battery 'vol' en training readiness hoog. Totaal niet in lijn met hoe ik me dan voel als ik als een vaatdoek voor de spiegel sta in de badkamer... Mijn verwachting was dat het iets was dat geleidelijk beter zou worden maar enkele weken later nog steeds een scheef beeld.
Daarnaast heb ik ook vaak overdag tijdens het werk (kantoorbaan) dat hij aardig wat procenten weet te stijgen. Ooit zit ik aan het einde van de middag ook weer op 100.
Oftewel, ik twijfel ook aan de betrouwbaarheid van die cijfertjes...
Ik heb echt niet zo'n cijfer van Garmin nodig om vast te stellen of ik brak ben.... als ik voel dat ik brak ben... dan ben ik dat ook... en dan pas ik mijn training daar op aan. Houd het contact met jezelf, laat je gevoel goed binnen komen en je niet door zo'n horloge laten bepalen. Wees trots op dat wat je zelf kunt.karazz schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:22:
[...]Oftewel, ik twijfel ook aan de betrouwbaarheid van die cijfertjes...
Zo'n horloge kan echt wel handig zijn voor andere zaken, tijd/snelheid.
Met Vo2 max ben ik al weer heel voorzichtig. Als ik een keer op een plek loop waar de satellieten een probleem zijn dan zijn de afstanden bepaald niet kloppend. En Garmin doet dan net of er niks aan de hand is en in 1 zo'n training kan de VO2-max wel 3 of 4 punten zakken. Er is dus geen enkele data verificatie in zo'n Garmin horloge of de data die afgegeven zijn, wel zinvol zijn.
Tis net als met alcohol, drink met mate.... (*) en zo is het met die Garmin ook, "gebruik hem met mate"
(*): Volgens mijn huisgenoot adviseert de Gezondheidsraad sinds 2015 zelfs bij voorkeur nul glazen alcohol per dag..
Vergelijkbaar met jou maar dan een score van 93. Terwijl ik zeker weten een aantal keer wakker geweest ben door kids die even wat van zich lieten horen en ik 7:25 slaap niet 'uitstekend' vindt voor mezelf :-)PatrickC schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:11:
[...]
En hoe ziet de uitleg van de sleep score er uit in GC? Ergens zit een fout in de gedetecteerde waardes voor slaapduur, stress, diep, licht, rem, wakker/rusteloosheid. Ik zat op 86 de afgelopen nacht, wat boven gemiddeld was.
[Afbeelding]
Yep idem, mijn 'stress' zit in de ochtend en avond als ik met kids thuis veel in gang ben. Tuurlijk is dat vermoeiend en zit daar 'stress', maar dat zegt niet dat ik dat niet heb gedurende mijn werkdag en dat ik daar heel de dag duimen draai. Ik heb zelf het idee dat de 'sensitiviteit' van beide berekeningen (slaap + stress) te laag is en dat het daardoor te snel als 'goed' wordt bestempeld.karazz schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:22:
[...]
Dit herken ik ook wel. Laatste dagen erg slecht geslapen, 's nachts regelmatig wakker gelegen, maar mijn body battery lijntje loopt mooi omhoog richting de 100.
Daarnaast heb ik ook vaak overdag tijdens het werk (kantoorbaan) dat hij aardig wat procenten weet te stijgen. Ooit zit ik aan het einde van de middag ook weer op 100.
Oftewel, ik twijfel ook aan de betrouwbaarheid van die cijfertjes...
Overigens agree met @route99 maar wat ik hierin vind is dat in het verleden ik mijn rusthartslag wel altijd zag als bevestiging van hoe ik me voelde, en zeker ook in periodes van ziek zijn of worden was het ook wel voorspellend. Mijn verwachting zou zijn dat er enige correlatie zou zijn tussen wat ik voel en wat Garmin aangeeft, dus meer bevestiging dan dat Garmin me dat moet vertellen.
[ Voor 10% gewijzigd door Sander op 22-06-2023 10:51 ]
Ik heb weleens (achteraf) kunnen zien dat ik behoorlijk ziek werd. Ik ga niet op voorhand checken en dan denken dat er iets is, maar achteraf is het altijd wel interessant om de cijfertjes te analyseren en er dan achter komen dat mijn horloge eerder wist dat er iets was dan dat ik zelf doorhad.route99 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:46:
[...]
Ik heb echt niet zo'n cijfer van Garmin nodig om vast te stellen of ik brak ben.... als ik voel dat ik brak ben... dan ben ik dat ook... en dan pas ik mijn training daar op aan. Houd het contact met jezelf, laat je gevoel goed binnen komen en je niet door zo'n horloge laten bepalen. Wees trots op dat wat je zelf kunt.
Zo'n horloge kan echt wel handig zijn voor andere zaken, tijd/snelheid.
Met Vo2 max ben ik al weer heel voorzichtig. Als ik een keer op een plek loop waar de satellieten een probleem zijn dan zijn de afstanden bepaald niet kloppend. En Garmin doet dan net of er niks aan de hand is en in 1 zo'n training kan de VO2-max wel 3 of 4 punten zakken. Er is dus geen enkele data verificatie in zo'n Garmin horloge of de data die afgegeven zijn, wel zinvol zijn.
Tis net als met alcohol, drink met mate.... (*) en zo is het met die Garmin ook, "gebruik hem met mate"
(*): Volgens mijn huisgenoot adviseert de Gezondheidsraad sinds 2015 zelfs bij voorkeur nul glazen alcohol per dag..
Als het echt gaat over een specifieke dag en de fitheid op die dag, dan is gevoel voor mij 95% leidend. Wat wel interessant is, is de HRV trend van 7 dagen plus om te kijken of je wel genoeg tijd besteed aan herstel / teveel hooi op je vork neemt qua trainingsload.
Tweedekansje voor 150 euro. Vind ik best acceptabel voor een klokje met GPS, garmin pay en HR.Sleepoog schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:07:
Dank voor jullie input. Een Apple-device gaat het niet worden
De Venu ziet er goed uit, maar is al ouder (2020). De 2 (Sq) is me dan qua prijs iets te gortig (voor iemand die 'm gebruikt als gewoon horloge met een plaatje op de achtergrond). Kak, is toch nog lastiger dan ik dacht.
Okee, hij is ouder, maar dan ben je wel je eisenpakket aan het bijstellen.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Dat is info van 22 dagen geleden. Op het forum staat verder geen nieuwere firmware genoemd, dus welke update krijgen we hier dan gepusht? Lijkt een update van 13.22, zonder dat die een nieuw versie nummer heeft gekregen.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Er wordt nu wel melding gemaakt (wellicht een van jullie?) van dit fenomeen op het forum van Garmin:PatrickC schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:28:
[...]
Dat is info van 22 dagen geleden. Op het forum staat verder geen nieuwere firmware genoemd, dus welke update krijgen we hier dan gepusht? Lijkt een update van 13.22, zonder dat die een nieuw versie nummer heeft gekregen.
https://forums.garmin.com.../337583/13-22-mini-update
Niet mijn melding. Maar benieuwd wat er uitkomt.OneMoreThing schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:55:
[...]
Er wordt nu wel melding gemaakt (wellicht een van jullie?) van dit fenomeen op het forum van Garmin:
https://forums.garmin.com.../337583/13-22-mini-update
Ik teken nergens meer voor
Ter info, in het topic staan verschillende mensen die na een reboot het probleem opgelost hadden. Zojuist de update toch maar weer gedaan naar 26.0 en daarna een herstart. Batterijverbruik lijkt vrij normaal nu (~5%/dag).karazz schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:25:
Gisteren de hele dag stock watchface gebruikt, maar bracht geen verschil helaas.
Wel kwam ik zojuist dit topic tegen, zou een firmware dingetje kunnen zijn.
Stress, drank, lange werkdagen, heel veel autorijden en veel te weinig slapen.Aghanim schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:25:
[...]
Puur uit nieuwsgierigheid. Wat doe jij een week lang om het presteren dat je niet boven de 40 uit komt? Zit je dan een week op Chersonissos![]()
Mij lukt dat in elk geval niet. Zelfs met korte nachten (4 uur) en toch flink sporten en een druk leven begin ik over het algemeen nog wel op 65+.

Kijk nu naar een polar Verity sense. Kan ik hiermee een activiteit starten op mijn Fenix en achteraf de hrm data ophalen?
Dat kan wel met de hrm pro, fijne functie waardoor ik mijn horloge niet hoef om te doen
Ik snap niet wat je bedoelt. Wil je zonder je horloge lopen maar wel een activiteit starten op je Fenix?vanputten80 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:26:
Wederom is mijn HRM pro stuk, band laat los.
Kijk nu naar een polar Verity sense. Kan ik hiermee een activiteit starten op mijn Fenix en achteraf de hrm data ophalen?
Dat kan wel met de hrm pro, fijne functie waardoor ik mijn horloge niet hoef om te doen
Een Verity Sense heeft verschillende modes. Ik gebruik altijd de mode om alleen de hartslag naar mijn horloge te sturen. Maar je kunt ook mode kiezen waarbij hartslagdata op de Sense wordt opgeslagen en die via Polar Flow achteraf binnenhalen.
https://support.polar.com...hoosing-training-mode.htm
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 24-06-2023 00:29 ]
Ik teken nergens meer voor
Mee eens, die (huidige) Garmin banden zijn niet het meeest duurzaam. Is echt nog wel een verbeterpunt. Bij die afklikbare oudere types kon je het bandje zelf nog vernieuwen zodra de rek eruit was.vanputten80 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:26:
Wederom is mijn HRM pro stuk, band laat los.
[ Voor 93% gewijzigd door luuk66 op 24-06-2023 16:18 ]
Heb je een extra pagina met kaart toegevoegd?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb de activiteit in plaats van zwembad, naar open water zwemmen gezet en toen kwam de kaart erbijGonadan schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:42:
@luuk66 je oplossing kan voor anderen eventueel ook waardevol zijn, zou je hem willen delen?
Heb je een extra pagina met kaart toegevoegd?
Ik heb de Verity gekocht. Tot nu tevreden, zit fijn!PatrickC schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:27:
[...]
Ik snap niet wat je bedoelt. Wil je zonder je horloge lopen maar wel een activiteit starten op je Fenix?
Een Verity Sense heeft verschillende modes. Ik gebruik altijd de mode om alleen de hartslag naar mijn horloge te sturen. Maar je kunt ook mode kiezen waarbij hartslagdata op de Sense wordt opgeslagen en die via Polar Flow achteraf binnenhalen.
https://support.polar.com...hoosing-training-mode.htm
Het lijkt niet mogelijk te zijn om opgeslagen data aan een activiteit te koppelen.
Met de HRM band ging ik altijd hockeyen. Ik start dan een activiteit, horloge in de tas en het veld over. Na afloop beëindigde ik de activiteit en vervolgens zoekt het horloge de hrm band en haalde hij de data op.
Ah, op die manier. De integratie met een Garmin hartslagband zal dan inderdaad wel wat meer opties bieden. Je kunt waarschijnlijk wel een export maken van de Polar Flow activiteit en die dan via de Garmin Connect website weer importeren. Waarom draag je je horloge niet gewoon? Of mag dat niet vanwege veiligheidsredenen?vanputten80 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:32:
[...]
Ik heb de Verity gekocht. Tot nu tevreden, zit fijn!
Het lijkt niet mogelijk te zijn om opgeslagen data aan een activiteit te koppelen.
Met de HRM band ging ik altijd hockeyen. Ik start dan een activiteit, horloge in de tas en het veld over. Na afloop beëindigde ik de activiteit en vervolgens zoekt het horloge de hrm band en haalde hij de data op.
De kans dat er een bal of stick op mijn Fenix 6pro komt is er, zonde.PatrickC schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:49:
[...]
Ah, op die manier. De integratie met een Garmin hartslagband zal dan inderdaad wel wat meer opties bieden. Je kunt waarschijnlijk wel een export maken van de Polar Flow activiteit en die dan via de Garmin Connect website weer importeren. Waarom draag je je horloge niet gewoon? Of mag dat niet vanwege veiligheidsredenen?
Je zou er nog een zweetbandje overheen kunnen doen. Dat zie je ook vaak bij die obstacle runs. Maar, zoals @route99 al aangeeft, is het dragen van sierraden en horloges uit veiligheidsredenen af te raden.vanputten80 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:51:
[...]
De kans dat er een bal of stick op mijn Fenix 6pro komt is er, zonde.
Ik wil hem vooral komende vakantie gebruiken voor wandelingen in natuurgebieden in Scandinavië. Dan is navigatie erg handig. Ik zal mijn routes plannen via Komoot. Op de Edge kun je deze makkelijk inladen, waarna deze op de kaart van Garmin zelf getoond worden. Hoe zit dat met smartwatches van Garmin?
Na het lezen van verschillende artikelen en het vergelijken, lijkt het te gaan tussen de Venu 2 en de Epix Gen 2 Sapphire. Die zijn beiden met leuke korting verkrijgbaar bij ING. Al zit er wel een gigantisch prijsverschil tussen van ca 400 euro. Ik ben benieuwd of dat het verschil waard is.
Ik wil mogelijk wel wat meer in de toekomst doen op het gebied van beweging, maar hardlopen zie ik mezelf niet doen. Ik zag wel bepaalde zaken op de Venu 2 ontbreken (de rechter in het rijtje). Ochtendoverzicht, kruimelpad, navigatie van punt naar punt... Ik vind dit echter wat onduidelijk? Wat houden de missende functies in?
/f/image/7Sfz6zp1idCyApQFFsNF1CZo.png?f=fotoalbum_large)
Ik zag ook nog de Forerunner 955, zou dat wellicht nog een idee zijn, al mist deze wel een AMOLED scher? Ben ook benieuwd waarin een horloge eventueel nog van toevoeging kan zijn op de Edge 840. ? Volgens dit overzicht (https://buy.garmin.com/nl...538&compareProduct=777730) ontbreekt op de 955 de stresstest, maar betekent dat ook dat ie het stressniveau niet meet? Ik maak ook op bij de Venu 2 dat een wandelactiviteit niet gepauzeerd wordt als je stilstaat, klopt dat?
Ik ken de technische specificaties wel qua verschillen, maar ben vooral benieuwd naar de praktijk. Wat zijn de verschillen tussen de Forerunner 955, de Venu 2 en de Epix Gen 2?
Update 17:15u Ik zit nog even verder te kijken en zie ook de Forerunner 965. Denk dat de Venu 2 wel afvalt. Ik kan echter niet echt helder krijgen wat het verschil is tussen de Forerunner 955/965 en de Epix Gen 2
[ Voor 4% gewijzigd door Steeffoon op 26-06-2023 17:25 ]
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Zelf heb ik sinds een paar weken de 955. Die meet mijn stressniveau wat merkbaar is op momenten dat ik stress ervaar (zoals vlak voor het geven van een presentatie op het werk), dan krijg ik van mijn 955 de vraag of ik een ademhalingsoefening wil doen. Dus lijkt wel actief te monitorenSteeffoon schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:43:
Ik zag ook nog de Forerunner 955, zou dat wellicht nog een idee zijn, al mist deze wel een AMOLED scher? Ben ook benieuwd waarin een horloge eventueel nog van toevoeging kan zijn op de Edge 840. ? Volgens dit overzicht (https://buy.garmin.com/nl...538&compareProduct=777730) ontbreekt op de 955 de stresstest, maar betekent dat ook dat ie het stressniveau niet meet? Ik maak ook op bij de Venu 2 dat een wandelactiviteit niet gepauzeerd wordt als je stilstaat, klopt dat?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Tja die rentepuntenwinkel moet ook wel een beetje rendabel blijven natuurlijk. Zij zullen ook wel kijken naar wat ze voor een redelijk bedrag kunnen verkrijgen. De nieuwste modellen zullen ook vanuit Garmin niet snel met een goede deal kunnen komen denk ik.Aghanim schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:26:
Ik heb uit nieuwsgierigheid de ING klantenservice benaderd met de vraag wat de verwachting is voor de nieuwere Garmin modellen zoals de 265 - 965 - F7/Epix Pro. Ik kreeg de reactie terug dat er voorlopig geen plannen zijn om de voorraad te veranderen of uit te breiden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Inladen van routes van Komoot op je Garmin smartwatch werkt inderdaad super makkelijk (zelfde als bij Edge neem ik aan). Ze komen automatisch in je courses te staan als je je Garmin account hebt gekoppeld aan Komoot en je in Komoot de route saved. In Garmin connect hoef je dan alleen nog sent to device te doen. Op de Venu zitten trouwens geen routes, dus die valt dan inderdaad al af.Steeffoon schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:43:
Ik wil hem vooral komende vakantie gebruiken voor wandelingen in natuurgebieden in Scandinavië. Dan is navigatie erg handig. Ik zal mijn routes plannen via Komoot. Op de Edge kun je deze makkelijk inladen, waarna deze op de kaart van Garmin zelf getoond worden. Hoe zit dat met smartwatches van Garmin?
Na het lezen van verschillende artikelen en het vergelijken, lijkt het te gaan tussen de Venu 2 en de Epix Gen 2 Sapphire. Die zijn beiden met leuke korting verkrijgbaar bij ING. Al zit er wel een gigantisch prijsverschil tussen van ca 400 euro. Ik ben benieuwd of dat het verschil waard is.
Ik wil mogelijk wel wat meer in de toekomst doen op het gebied van beweging, maar hardlopen zie ik mezelf niet doen. Ik zag wel bepaalde zaken op de Venu 2 ontbreken (de rechter in het rijtje). Ochtendoverzicht, kruimelpad, navigatie van punt naar punt... Ik vind dit echter wat onduidelijk? Wat houden de missende functies in?
[Afbeelding]
Ik ken de technische specificaties wel qua verschillen, maar ben vooral benieuwd naar de praktijk. Wat zijn de verschillen tussen de Forerunner 955, de Venu 2 en de Epix Gen 2?
Update 17:15u Ik zit nog even verder te kijken en zie ook de Forerunner 965. Denk dat de Venu 2 wel afvalt. Ik kan echter niet echt helder krijgen wat het verschil is tussen de Forerunner 955/965 en de Epix Gen 2
Ik gebruik zelf de 955 hiervoor, werkt perfect voor zowel wandelen als fietsen. Als je graag oled wilt is de 965 de beste optie wat mij betreft: Groter scherm en lichter dan de Epix bij hetzelfde formaat. Voordeel van de Epix is de luxere uistraling vanwege de metalen kast (maar daardoor weer zwaarder). Enige verschil tussen 955 en 965 is eigenlijk het scherm en de 955 is een fractie kleiner maar weer iets dikker.
Qua functionaliteit zijn er geen grote verschillen dus het is net waar je meer waarde aan hecht: comfort of luxere uitstraling.
[ Voor 7% gewijzigd door jap85 op 27-06-2023 09:52 ]
Dank voor je reactie. Top! Dat klinkt goed.jap85 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:45:
[...]
Inladen van routes van Komoot op je Garmin smartwatch werkt inderdaad super makkelijk (zelfde als bij Edge neem ik aan). Ze komen automatisch in je courses te staan als je je Garmin account hebt gekoppeld aan Komoot en je in Komoot de route saved. In Garmin connect hoef je dan alleen nog sent to device te doen. Op de Venu zitten trouwens geen routes, dus die valt dan inderdaad al af.
Ik gebruik zelf de 955 hiervoor, werkt perfect voor zowel wandelen als fietsen. Als je graag oled wilt is de 965 de beste optie.
Ik twijfel tussen de 955 Solar , de 965 en de Epix 2.
Misschien dat ik de Epix te groot ga vinden om mee te slapen.
Ik twijfel mede door de naam Forerunner, kom ik functies tekort omdat deze in de naam toch vooral voor hardlopers bedoeld zijn?
Wat vind je van de snelheid, krasbestendigheid en de afleesbaarheid van de 955? Twijfel of OLED daarin beter is.
Ik had m'n reactie nog iets geupdate. De 955 / 965 hebben eigenlijk alle belangrijke functies die Garmin te bieden heeft op sportgebied dus ik denk niet dat je daar iets gaat missen (wat de Epix wel heeft). De Forerunner naam komt meer vanuit het verleden maar het is nu gewoon een volledig multi sport horloge.Steeffoon schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:52:
[...]
Dank voor je reactie. Top! Dat klinkt goed.
Ik twijfel tussen de 955 Solar , de 965 en de Epix 2.
Ik twijfel mede door de naam Forerunner, kom ik functies tekort omdat deze in de naam toch vooral voor hardlopers bedoeld zijn?
Wat vind je van de snelheid, krasbestendigheid en de afleesbaarheid van de 955? Twijfel of OLED daarin beter is.
De 955 heb ik nog maar een maandje, heeft een val van 2 meter op het asfalt overleefd met alleen een kleine beschadiging op de hoek van de bevestigingspunt bij de band. Heb ook al 2 jaar een 745 en daar zit nog geen krasje op, dus ik denk dat je je daar niet zoveel zorgen over hoeft te maken. Afleesbaarheid van 955 is prima.
Ik ben zelf van een FR645M naar een Epix 2 gegaan en merk niets van het verschil in grootte. Alleen met de eerste hardloopsessies merkte ik in het begin een verschil in gewicht. Maar dat went snel.Steeffoon schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:52:
[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 27-06-2023 11:16 ]
Ik heb mijn 955 nu een paar maanden en laat je niet misleiden door de naam ForeRUNNER, ik doe er multisport activiteiten mee zonder problemen, Strava snapt multisport alleen niet, maar daar kan Garmin niks aan doen
Ik heb nog geen krasje of iets en ik draag hem ook gewoon bij het klussen/verhuizen en ben een vrij lomp persoon.
Ik vond de naam ook verwarrend. Maar ik gebruik hem voor hardlopen, zwemmen, fietsen, pilates, yoga en hikes. De afleesbaarheid vind ik top. Tijdens het zwemmen een snelle blik aan hoeveel lengths ik zit, bij het lopen mijn route volgen, animatie van de pilatesoefening zien, ... doet die allemaal goed. Gaat ook goed in fel zonlicht, al is het soms een seconde langer kijken om het echt goed te zien (was voornamelijk tijdens de hele zonnige dagen vorige weken). Geen seconde spijt hier van de 955. De meerprijs van de AMOLED op de 965 was het mij niet waard en als ik zie hoe hij nu performt ben ik niet zeker of een AMOLED nog goed genoeg zou zijn voor mij.Steeffoon schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:52:
[...]
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Animatie van pilatesoefeningen. Hoe werkt dat/hoe moet dat?ElkeBxl schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:57:
[...]
Ik vond de naam ook verwarrend. Maar ik gebruik hem voor hardlopen, zwemmen, fietsen, pilates, yoga en hikes. De afleesbaarheid vind ik top. Tijdens het zwemmen een snelle blik aan hoeveel lengths ik zit, bij het lopen mijn route volgen, animatie van de pilatesoefening zien, ... doet die allemaal goed. Gaat ook goed in fel zonlicht, al is het soms een seconde langer kijken om het echt goed te zien (was voornamelijk tijdens de hele zonnige dagen vorige weken). Geen seconde spijt hier van de 955. De meerprijs van de AMOLED op de 965 was het mij niet waard en als ik zie hoe hij nu performt ben ik niet zeker of een AMOLED nog goed genoeg zou zijn voor mij.
Ik ben zojuist even bij Bever binnengelopen, uitgebreid geholpen. De Epix 2 en de Forerunner 955 Solar heb ik uitgebreid vast kunnen houden en proberen. Ik ben wel direct onder de indruk van het OLED-scherm, dat vind ik veel mooier, dat van de Solar (MIP) ziet er toch net wat meer 'kitscherig' uit, ook al is dat het ongetwijfeld niet. Het lijkt net of ik kijk naar een soort van 3D-scherm zonder 3D-bril, maar dat is misschien mijn eerste indruk.
Ik neig nu het meest naar de Forerunner 965, vanwege het OLED-scherm en het meer compactere dan de Epix. Daarbij scheelt het weer een paar tientjes. Ik twijfel nog even een paar uurtjes, en dan denk ik maar bestellen
@Aghanim Dat bedoelde ik inderdaad, had ik even beter moeten beschrijven. Die combinatie van dik en zwaar maakt hem voor mij misschien net wat minder aantrekkelijk.
@jap85 Top, thanks, zie het nu inderdaad. Goed om te weten dat het met de kwaliteit wel goed zit.
@Verwijderd Vanwaar de overstap?
@ElkeBxl Dank voor je toevoeging!
@ElPaco Thanks! Haha, ja, ik ben ook vrij lomp als het om dat soort dingen gaat, dus tof om te weten dat hij wel wat kan verduren. Ik moet zeggen; ik ben wel echt onder de indruk van het OLED-scherm ook onder feller (winkel-) licht. Een smartphone is immers ook afleesbaar op zonnige dagen, denk dat ze dat bij Garmin wel goed getest hebben toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Steeffoon op 27-06-2023 14:41 ]
Voorbeeldje zie je hier: YouTube: Support: Animated Workouts. Ik doe enkel de voorgemaakte workouts, geen idee hoe het zit als je zelf workouts zou aanmaken.vinom schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:59:
[...]
Animatie van pilatesoefeningen. Hoe werkt dat/hoe moet dat?
MIP is inherent beter afleesbaar hoe meer licht er op valt, bij OLED juist omgekeerd. Ja OLED kan licht genoeg, maar moet dat doen door het scherm feller te zetten, bij MIP juist niet. Beiden werken dus prima, een OLED scherm geeft uiteraard wat levendiger kleuren
Jammer, was wel de enige manier om tegen een leuk prijsje een Garmin horloge te scoren. Verbaas me er nog steeds over hoe prijsvast die dingen zijn. Doen ze goed, dat wel.Aghanim schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:26:
Ik heb uit nieuwsgierigheid de ING klantenservice benaderd met de vraag wat de verwachting is voor de nieuwere Garmin modellen zoals de 265 - 965 - F7/Epix Pro. Ik kreeg de reactie terug dat er voorlopig geen plannen zijn om de voorraad te veranderen of uit te breiden.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Goed om te weten, nice!ElPaco schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:46:
@Steeffoon e-biken is een los activiteitstype, dus die kan je gewoon tracken ja. Je kan dan ook meteen navigeren met je horloge, mocht je dat willen. Ik heb op die manier een eMTB rit gemaakt in het buitenland, waarbij ik de weg dus echt niet kende. Werkte perfect, het touchscreen maakt het gebruik van een kaartje een fluitje van een cent.
MIP is inherent beter afleesbaar hoe meer licht er op valt, bij OLED juist omgekeerd. Ja OLED kan licht genoeg, maar moet dat doen door het scherm feller te zetten, bij MIP juist niet. Beiden werken dus prima, een OLED scherm geeft uiteraard wat levendiger kleuren
En wat betreft het scherm helder zetten; ik neem aan dat dat automatisch gebeurd, of dien je dat handmatig aan te passen?
Edit 20:00 uur. Zojuist de knoop doorgehakt, en de Forerunner 965 besteld
[ Voor 7% gewijzigd door Steeffoon op 27-06-2023 20:11 . Reden: Besteld! ]
Sinds kort eigenaar van de fenix 6x pro, ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe dat navigeren (het beste) werkt.ElPaco schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:46:
@Steeffoon e-biken is een los activiteitstype, dus die kan je gewoon tracken ja. Je kan dan ook meteen navigeren met je horloge, mocht je dat willen. Ik heb op die manier een eMTB rit gemaakt in het buitenland, waarbij ik de weg dus echt niet kende. Werkte perfect, het touchscreen maakt het gebruik van een kaartje een fluitje van een cent.
Had afgelopen weekend een eindpunt waar ik heen wilde fietsen, had via de Garmin Explore app een adres erin gekregen en dacht de activiteit fietsen geselecteerd te hebben en de navigatie aan. Na nog geen 5 km ging mijn horloge in battery save modus, toen was plots m'n navigatie helemaal weg en blijkbaar had hij ook geen fietsactiviteit lopen.
Via komoot zou het ook moeten kunnen, maar ik navigeer zo weinig dat ik eigenlijk het liefst via de standaard navigatie zou willen navigeren. Indien mogelijk. Mocht het via komoot stukken beter werken ga ik die uiteraard gebruiken.
Hoe dan ook, eerdaags nog maar eens in verdiepen.
Je hebt dan waarschijnlijk de activiteit niet gestart.karazz schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:19:
[...]
Sinds kort eigenaar van de fenix 6x pro, ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe dat navigeren (het beste) werkt.
Had afgelopen weekend een eindpunt waar ik heen wilde fietsen, had via de Garmin Explore app een adres erin gekregen en dacht de activiteit fietsen geselecteerd te hebben en de navigatie aan. Na nog geen 5 km ging mijn horloge in battery save modus, toen was plots m'n navigatie helemaal weg en blijkbaar had hij ook geen fietsactiviteit lopen.
Via komoot zou het ook moeten kunnen, maar ik navigeer zo weinig dat ik eigenlijk het liefst via de standaard navigatie zou willen navigeren. Indien mogelijk. Mocht het via komoot stukken beter werken ga ik die uiteraard gebruiken.
Hoe dan ook, eerdaags nog maar eens in verdiepen.
Zojuist even gekeken en denk dat 't dat inderdaad was. Het is sowieso niet te zien of de activiteit wel of niet gestart is met de navigatie heb ik het idee. Stukje bewustwording daarin is wel nodig.PatrickC schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:25:
[...]
Je hebt dan waarschijnlijk de activiteit niet gestart.
Komoot gebruik ik ook om routes te zoeken en als je die in je opgeslagen koersen zet dan kun je die synchroniseren met je Garmin. Bij mijn horloge vraagt die dan na het selecteren van de koers welke ''app'' je wil gebruiken Komoot of Garmin navigeren. Ik kies meestal voor Garmin maar turn by turn is een hit and miss bij mij (ook als ik een route in Connect maak en daar de optie schakel meldingen in aanzet. Geen idee waarom dat soms wel en soms niet werkt......
In ieder geval vast één vraag; is het mogelijk dat je bijvoorbeeld door van beneden naar boven te vegen, niet het menu opent, maar dat je je notificaties te zien krijgt, ofwel de meldingen? Dat zou ik een heel stuk makkelijker vinden dan dat je steeds dat menu in moet duiken.
Daarbij zie ik echt nergens de mogelijkheid om de kaart/navigatie te openen, waar zit in vredesnaam die optie?
[ Voor 12% gewijzigd door Steeffoon op 28-06-2023 19:34 ]
Rechtse knop boven: door de activiteiten scrollen tot onder.Steeffoon schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:25:
Heb de Garmin Forerunner 965 binnen. Wat een overweldigende hoeveelheid mogelijkheden en opties. Hier ben ik wel even mee zoet.
In ieder geval vast één vraag; is het mogelijk dat je bijvoorbeeld door van beneden naar boven te vegen, niet het menu opent, maar dat je je notificaties te zien krijgt, ofwel de meldingen? Dat zou ik een heel stuk makkelijker vinden dan dat je steeds dat menu in moet duiken.
Daarbij zie ik echt nergens de mogelijkheid om de kaart/navigatie te openen, waar zit in vredesnaam die optie?
Nb: https://www8.garmin.com/m...rerunner_965_OM_NL-NL.pdf
Ah, thanks. Die stond gigantisch verstopt, onder overig. Ik had wel verwacht/gehoopt dat je ook naar een adres kon navigeren, maar dat kan blijkbaar niet...PaulC schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:47:
[...]
Rechtse knop boven: door de activiteiten scrollen tot onder.
Nb: https://www8.garmin.com/m...rerunner_965_OM_NL-NL.pdf
Klinkt op zich logisch, maar de 955 bijvoorbeeld was al heel kort na introductie verkrijgbaar bij de ING. Natuurlijk zijn ze afhankelijk van wat Garmin ze aanbiedt, maar het kon dus wel.Gonadan schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:09:
[...]
Tja die rentepuntenwinkel moet ook wel een beetje rendabel blijven natuurlijk. Zij zullen ook wel kijken naar wat ze voor een redelijk bedrag kunnen verkrijgen. De nieuwste modellen zullen ook vanuit Garmin niet snel met een goede deal kunnen komen denk ik.
Waar ik niet mee kan leven is de move alert. Uur an het stofzuigen en schoonmaken geweest, zit ik 2 minuten (koffie was nog te heet om te drinken) en krijg een move alert. Krijg hem ook steeds als ik op de fiets ziet, en ik ben geen luie fietser. Die gaat dus uit. Met dat zoiets niet goed werkt ga ik ook gelijk twijfelen over alle andere sensor data. Dat is wel jammer.
Is dit typisch voor Garmin?
Nee, ik had ooit een Fitbit en na het lopen van een halve marathon, uitrustend op de bank, begon dat ding ook te piepen en trillen dat ik moest gaan bewegen.[Roland] schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:00:
Is dit typisch voor Garmin?

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 28-06-2023 23:21 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Dit herken ik niet. Op mijn fr955 werkt de turn bij turn navigatie prima, tenzij ik de route achterstevoren laat navigeren. Ik denk dat meer iets mee heeft te maken dat garmin blijkbaar iets van de afslagen er in zet wanneer je hem naar de horloge synchroniseert.xray79 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:38:
@karazz Garmin maar turn by turn is een hit and miss bij mij (ook als ik een route in Connect maak en daar de optie schakel meldingen in aanzet. Geen idee waarom dat soms wel en soms niet werkt......
Nee hoor. Een basisniveau van continue bewegen is een stuk gezonder voor je als 4 uur heel hard bewegen en daarna 20 uur op je reet zitten of rug liggen. Daar is deze functie op gebaseerd. Ook na een marathon is een basisniveau van bewegen goed. Irritant? Zeker. Uitzetten? Gewoon doen. Maar nutteloos? dat niet.Gonadan schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:55:
Tja die functie wil dat je regelmatig een stukje loopt, hij kijkt verder niet naar activiteit. Dus voegt wat mij betreft weinig toe tenzij rondjes lopen überhaupt je enige vorm van beweging is.
En mijn bewegingsbalk wordt ook gewist bij stukje fietsen of andere activiteit waarbij mijn hartslag ook maar een klein beetje stijgt.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Heel veel plezier, en er zijn genoeg opties dat je de komende weken nog wel zoet bent met uitzoekenSteeffoon schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:25:
Heb de Garmin Forerunner 965 binnen. Wat een overweldigende hoeveelheid mogelijkheden en opties. Hier ben ik wel even mee zoet.
Ik heb een watchface (standaard van eht toestel) waarop het aantal notificaties te zien is. Als ik die aantik en ingedruk hou (op het scherm dus) opent hij meteen de notificaties. Idem met bijvoorbeeld mijn stappen, als ik die ingedrukt hou gaat hij meteen naar het stappenscherm met doel en de grafiek van mijn stappen van vandaag.In ieder geval vast één vraag; is het mogelijk dat je bijvoorbeeld door van beneden naar boven te vegen, niet het menu opent, maar dat je je notificaties te zien krijgt, ofwel de meldingen? Dat zou ik een heel stuk makkelijker vinden dan dat je steeds dat menu in moet duiken.
Edit: Ik heb trouwens een 955, maar kwa functionaliteit zou dat gelijk moeten zijn.
Mijn watchface:
:strip_exif()/f/image/UZAb2hvbHuXAXtWMjAA5OxrD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door ElPaco op 29-06-2023 08:30 ]
Nutteloos is weer het uiterste, maar echt meerwaarde kan ik het niet noemen. Mede omdat hij nogal kieskeurig is qua type en duur beweging. Zo kan ik bijvoorbeeld twee uur lang op kantoor continu heen en weer lopen inclusief trappen maar dan vindt hij dat ik niets gedaan heb om dat ik niet een paar minuten achter elkaar gelopen heb. Ga ik bewust één keer twee rondjes achter elkaar doen zonder stoppen dan registreert hij dat wel als beweging en mag ik weer twee uur op m'n reet zitten zonder waarschuwing. Terwijl ik dan netto heel veel minder bewogen heb. En fietsen is inderdaad ook niet echt bewegen vindt zo'n ding.Cyberpope schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:58:
[...]
Nee hoor. Een basisniveau van continue bewegen is een stuk gezonder voor je als 4 uur heel hard bewegen en daarna 20 uur op je reet zitten of rug liggen. Daar is deze functie op gebaseerd. Ook na een marathon is een basisniveau van bewegen goed. Irritant? Zeker. Uitzetten? Gewoon doen. Maar nutteloos? dat niet.
En mijn bewegingsbalk wordt ook gewist bij stukje fietsen of andere activiteit waarbij mijn hartslag ook maar een klein beetje stijgt.
Nee, wat mij betreft voegt het echt niet zoveel toe.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor een doelgroep waar het vasthouden van een actieve leefstijl best lastig kan zijn, dan kan een reminder wellicht stimuleren, maar heb je zelf veel ervaring met sporten en bewegen en heb je een prima balans uitgezocht, dan zit ik iig niet te wachten op een "move".... push, dus staat ie bij mij uit.
20 uur… nu overdrijf je wel.Cyberpope schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:58:
[...]
Nee hoor. Een basisniveau van continue bewegen is een stuk gezonder voor je als 4 uur heel hard bewegen en daarna 20 uur op je reet zitten of rug liggen. Daar is deze functie op gebaseerd. Ook na een marathon is een basisniveau van bewegen goed. Irritant? Zeker. Uitzetten? Gewoon doen. Maar nutteloos? dat niet.
Die bewegingsbalk is er om bijvoorbeeld mensen te stimuleren die veel zitten (zittend beroep) om even uit die bureaustoel te gaan en te gaan bewegen. Daar vind ik de functie ook nuttig voor. Maar als je net een halve marathon van bijna 2 uur gelopen heb, moet het algoritme zo slim zijn om een paar uurtjes liggen op de bank ook prima te vinden.
Ik heb hem vaker gebruikt, juist omdat een nudge wel goed kan zijn om ook vaker achter mijn bureau vandaan te komen. Als het dan echter niet goed geregistreerd wordt wanneer je wél veel in beweging bent dan heeft het geen waarde meer.
Hoe dan ook vind ik die andere metric, het aantal actieve minuten per week, voor mijzelf heel veel belangrijker. Dat is daadwerkelijk training voor je cardiovasculaire systeem en dat is wat voor veel mensen heel goed zou zijn om beter op peil te hebben. Het verschil tussen een beetje slenteren of op de elektrische fiets en denken dat je beweegt, of echt flink wandelen en zelf doorfietsen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En een gezonde levensstijl bevat meer componenten dan alleen bewegen, ook daar is het handig om zelf een goed zelfbeeld en intrinsieke motivatie voor/van te hebben. Met alleen maar 'move" gaat het imho dan echt niet worden.
[ Voor 14% gewijzigd door route99 op 29-06-2023 11:42 ]
Ik heb daar wel eens mee liggen stoeien, voor mijn gevoel kreeg ik dat aantal actieve minuten met moeite omhoog gewerkt. Ondanks dat ik op de niet-elektrische fiets naar het werk ga, in de pauze een flinke ronde wandel (niet slenter) en volgens mij heb ik in die periode toen ook een mtb-tocht en een boks-training gedaan.Gonadan schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:25:
Hoe dan ook vind ik die andere metric, het aantal actieve minuten per week, voor mijzelf heel veel belangrijker. Dat is daadwerkelijk training voor je cardiovasculaire systeem en dat is wat voor veel mensen heel goed zou zijn om beter op peil te hebben. Het verschil tussen een beetje slenteren of op de elektrische fiets en denken dat je beweegt, of echt flink wandelen en zelf doorfietsen.
Telt hij die actieve minuten alleen wanneer er een activiteit gestart is? Of ook wanneer er geen activiteit gestart is maar hij wel een verhoogde hartslag ziet?
Zie: https://support.garmin.com/en-US/?faq=pNU9nnDzzGAHmEavp9rpY8karazz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:46:
[...]
Ik heb daar wel eens mee liggen stoeien, voor mijn gevoel kreeg ik dat aantal actieve minuten met moeite omhoog gewerkt. Ondanks dat ik op de niet-elektrische fiets naar het werk ga, in de pauze een flinke ronde wandel (niet slenter) en volgens mij heb ik in die periode toen ook een mtb-tocht en een boks-training gedaan.
Telt hij die actieve minuten alleen wanneer er een activiteit gestart is? Of ook wanneer er geen activiteit gestart is maar hij wel een verhoogde hartslag ziet?
Het verschilt namelijk per horloge!
Dat had dus ook met een setting opgevangen kunnen worden, met een toelichting wanneer het wel of niet handig is om daar voor te kiezen.
Met een actieve leefstijl kijk ik dus echt nooit naar die minuten.
[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 29-06-2023 12:36 ]
Mijn Fenix7 ziet ze ook als ik geen activiteit start. Maar nu komt het meest idiote: Als ik mijn horloge af doe en bv. 2 uur op mijn fiets met een Garmin Edge ga zitten dan tellen dat niet als "minuten intensieve training" bij Garmin.karazz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:46:
[...]
Ik heb daar wel eens mee liggen stoeien, voor mijn gevoel kreeg ik dat aantal actieve minuten met moeite omhoog gewerkt. Ondanks dat ik op de niet-elektrische fiets naar het werk ga, in de pauze een flinke ronde wandel (niet slenter) en volgens mij heb ik in die periode toen ook een mtb-tocht en een boks-training gedaan.
Ofwel - het lijkt erop dat die teller op het horloge wordt bijgehouden en niet "Garmin-wide" ... maakt de teller voor mij in ieder geval zinloos...
Heb je die Fysio True-Up (of zoiets) setting aan staan op beide apparaten? Dat synct volgens mij onder andere die actieve minuten tussen je apparaten.joker1977 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:01:
[...]
Mijn Fenix7 ziet ze ook als ik geen activiteit start. Maar nu komt het meest idiote: Als ik mijn horloge af doe en bv. 2 uur op mijn fiets met een Garmin Edge ga zitten dan tellen dat niet als "minuten intensieve training" bij Garmin.
Ofwel - het lijkt erop dat die teller op het horloge wordt bijgehouden en niet "Garmin-wide" ... maakt de teller voor mij in ieder geval zinloos...
Staat aan, maar het lost het probleem niet op. Ik denk dat de Edge geen support heeft voor "intensity minutes" - en hoewel het vrij eenvoudig uit de data gehaald kan worden (Edge heeft HR en Power meter verbonden) worden er simpelweg geen "intensity minutes" toegekend aan de activiteit.ElPaco schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:04:
[...]
Heb je die Fysio True-Up (of zoiets) setting aan staan op beide apparaten? Dat synct volgens mij onder andere die actieve minuten tussen je apparaten.
Zie ook https://forums.garmin.com...sity-minutes---edge-watch
Eén van de vele idiote dingen die Garmin doet. Als je je horloge niet omhebt maar wel op je Edge fietst met HR-band dan toch mist de hartslag-data van het fiets-even in je "HR gedurende dag"-grafiekje. Ook zoiets gaars.
Ik zie mijn wandelactiviteit wel terug als een MoveIQ maar niets als een geregistreerde activiteit. Of is dit iets was specifiek voor de vivoactive was?
Zit idd. niet in de Forerunner en Fenix. Zelfs niet als optie om aan te zetten. Heb het destijds ook opgezochtkevi-n1 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:25:
Ik heb sinds een week een forerunner 955 solar en ik kom van een vivoactive 4. De vivoactive 4 had als functie dat een wandelactiviteit automatisch gestart kon worden na X aantal minuten. Kijk ik hier nou overheen bij de forerunner 955?
Ik zie mijn wandelactiviteit wel terug als een MoveIQ maar niets als een geregistreerde activiteit. Of is dit iets was specifiek voor de vivoactive was?
zie:
https://forums.garmin.com...pifragment-1292=2#1571196
Bij werkt dat dan alleen als ik mijn horloge gebruik als hartslagmeter die het wel ondersteund.joker1977 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:17:
[...]
Staat aan, maar het lost het probleem niet op. Ik denk dat de Edge geen support heeft voor "intensity minutes" - en hoewel het vrij eenvoudig uit de data gehaald kan worden (Edge heeft HR en Power meter verbonden) worden er simpelweg geen "intensity minutes" toegekend aan de activiteit.
Zie ook https://forums.garmin.com...sity-minutes---edge-watch
Eén van de vele idiote dingen die Garmin doet. Als je je horloge niet omhebt maar wel op je Edge fietst met HR-band dan toch mist de hartslag-data van het fiets-even in je "HR gedurende dag"-grafiekje. Ook zoiets gaars.
Dit is het lijstje wat max gesynct kan worden:ElPaco schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:04:
[...]Heb je die Fysio True-Up (of zoiets) setting aan staan op beide apparaten? Dat synct volgens mij onder andere die actieve minuten tussen je apparaten.
Welk type gegevens wordt gesynchroniseerd?:
- VO2 max
- FTP- en vermogenszones
- Hersteltijd
- Trainingsbelasting
- Focus trainingsbelasting
- Warmte- en hoogteacclimatisatie
- Raceprognose
- Laatste activiteit/sportwidget
- Laatste hardloop-/fiets-/zwemsessie-widgets
- Wekelijkse en maandelijkse totalen
- Slaap1
[ Voor 13% gewijzigd door route99 op 29-06-2023 14:34 ]
Je bent geweldig, dankjewel! Ik zie dat je echt eindeloos watch faces kunt personaliseren, heerlijk. Dit werkt inderdaad ook op de 965, fijn!ElPaco schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:28:
[...]
Heel veel plezier, en er zijn genoeg opties dat je de komende weken nog wel zoet bent met uitzoeken
[...]
Ik heb een watchface (standaard van eht toestel) waarop het aantal notificaties te zien is. Als ik die aantik en ingedruk hou (op het scherm dus) opent hij meteen de notificaties. Idem met bijvoorbeeld mijn stappen, als ik die ingedrukt hou gaat hij meteen naar het stappenscherm met doel en de grafiek van mijn stappen van vandaag.
Edit: Ik heb trouwens een 955, maar kwa functionaliteit zou dat gelijk moeten zijn.
Mijn watchface:
[Afbeelding]
-
Iemand toevallig nog een idee hoe je naar een adres kunt navigeren, of snel een adres kunt openen op de kaart, waarna je er naar toe kunt wandelen? Eventueel via een app van derden via Connect IQ? Ik heb er al rond gezocht, maar kan het niet echt vinden
Nieuwe activiteit van type 'Navigeer' starten. Kies voor 'Kaart gebruiken'. Ga naar waar je heen wilt op de kaart en houdt de START/STOP knop lang ingedrukt. Kies voor 'Weg' en goooo!Steeffoon schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:13:
[...]
Iemand toevallig nog een idee hoe je naar een adres kunt navigeren, of snel een adres kunt openen op de kaart, waarna je er naar toe kunt wandelen? Eventueel via een app van derden via Connect IQ? Ik heb er al rond gezocht, maar kan het niet echt vinden
Ben zelf wel fan van de sendpoints connectiq app.Steeffoon schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:13:
[...]
Je bent geweldig, dankjewel! Ik zie dat je echt eindeloos watch faces kunt personaliseren, heerlijk. Dit werkt inderdaad ook op de 965, fijn!
-
Installeer die op watch, ga naar sendpoints.us site en tik adres in, deze genereert een hash van 4 cijfers, vul in in de app en hij wordt als saved location op je horloge opgeslagen (heeft wel verbinding met je telefoon nodig, gok ivm internet/sync).
Dat is inderdaad een idee, maar moet bijvoorbeeld binnenkort in Amsterdam zijn, dan is het een aardige puzzeltochtElPaco schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:15:
[...]
Nieuwe activiteit van type 'Navigeer' starten. Kies voor 'Kaart gebruiken'. Ga naar waar je heen wilt op de kaart en houdt de START/STOP knop lang ingedrukt. Kies voor 'Weg' en goooo!
Dat klinkt al tof, erg bedankt voor de tip! Gelijk even proberenm0ridin schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:37:
[...]
Ben zelf wel fan van de sendpoints connectiq app.
Installeer die op watch, ga naar sendpoints.us site en tik adres in, deze genereert een hash van 4 cijfers, vul in in de app en hij wordt als saved location op je horloge opgeslagen (heeft wel verbinding met je telefoon nodig, gok ivm internet/sync).
Weet jij toevallig ook waar? Ik zie die optie nergens terugkomen in de app.ElPaco schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:27:
Je kan het adres van tevoren via de Connect app al als opgeslagen locatie er in zetten.
Als je me kan uitleggen waar zou dat top zijn, voor zover ik weet is dit niet mogelijk namelijk...ElPaco schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:27:
Je kan het adres van tevoren via de Connect app al als opgeslagen locatie er in zetten.
Je hebt wel een garmin explore app die dit soort functionaliteit biedt/bood, maar die vind ik zo ongebruiksvriendelijk als wat en daarnaast wordt die dacht ik ook al lang niet (altijd) meer gesupport.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd, kan er in ieder geval niks van vinden in connect (android).
Gauw even in de Android Store gekeken, maar de Garmin Explore app uit 2018 heeft op 15 mei 2023 nog weer een update gehad en zit op versie 3.8 nu, dus is er nog steeds en wordt actief onderhouden.m0ridin schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:48:
[...]
Als je me kan uitleggen waar zou dat top zijn, voor zover ik weet is dit niet mogelijk namelijk...
Je hebt wel een garmin explore app die dit soort functionaliteit biedt/bood, maar die vind ik zo ongebruiksvriendelijk als wat en daarnaast wordt die dacht ik ook al lang niet (altijd) meer gesupport.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd, kan er in ieder geval niks van vinden in connect (android).
Plus je kunt inderdaad ergens naartoe navigeren ermee.
[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 29-06-2023 17:05 ]
Als ik ter plekke even ergens heen moet navigeren doe ik dat dus via het kaartje op mijn horloge.
Als ik van tevoren weet wat ik wil, dan maak ik een wandel/overige koers aan en sync ik die naar mijn horloge. Die gebruik ik dan bij het opstarten van de wandelactiviteit.
@swhnld Dat is dan positief in ieder geval, maa zoals ik al zei... de enkele keren dat ik die app heb proberen te gebruiken werd ik er redelijk gestoord van. Maar ach, misschien binnenkort weer eens een nieuwe poging wagen.
Ik heb het net even snel geprobeerd. App gedownload, koppeling gemaakt, app downloade gelijk de NL Topoactive kaart naar mijn horloge. In de app de buurtsuper op ketennaam opgezocht en kreeg in volgorde van afstand de winkels opgesomd, 1 geselecteerd en aangegeven erheen te willen.m0ridin schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:36:
Dat is dan positief in ieder geval, maa zoals ik al zei... de enkele keren dat ik die app heb proberen te gebruiken werd ik er redelijk gestoord van. Maar ach, misschien binnenkort weer eens een nieuwe poging wagen.
Ging syncen met horloge en kreeg daar de vraag hoe ik erheen wilde, hiken, navigeren, etc.
heb de navigeer optie gekozen en kreeg keurig de instructies om er te komen op het horloge alsmede op de telefoon. Daar kon ik hem ok weer stoppen en verwijderen, waarna de telefoon bevestigde dat ik dat gedaan had.
Laatste keer dat ik het probeerde was een jaar of 4 terug en toen was het inderdaad een stuk slechter.
Ah, nice, gelijk even downloaden.ElPaco schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:07:
Ik keek verkeerd, zou inderdaad niet met de Connect app, maar met de Explore app moeten. Erg intuïtief is het allemaal niet.
Als ik ter plekke even ergens heen moet navigeren doe ik dat dus via het kaartje op mijn horloge.
Als ik van tevoren weet wat ik wil, dan maak ik een wandel/overige koers aan en sync ik die naar mijn horloge. Die gebruik ik dan bij het opstarten van de wandelactiviteit.
En anders is het aanmaken van een koers inderdaad ook nog een idee idd!
@swhnld Hoe stuur jij een locatie naar het horloge? Krijg hier mooie resultaten, maar niet hoe ik ze op de smartwatch kan openen.
[ Voor 9% gewijzigd door Steeffoon op 29-06-2023 19:31 ]
Alternatief is in de workout je temporange vergroten, zodat je meer marge hebt. Dus 6:15-7:00 bijvoorbeeld.
In beide gevallen zou je melding iedere kilometer nog moeten werken.
Ja dat is een goeie. Dan maak ik een gegevens scherm met gemiddeld tempo en huidig tempo. Zal dat eens even proberen.ElPaco schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:22:
@specops0i0 hoe ik het destijds deed, is een workout maken zonder het tempo er in, dus enkel 60 mins hardlopen. Dan een gegevens heem wat je tempo laat zien.
Alternatief is in de workout je temporange vergroten, zodat je meer marge hebt. Dus 6:15-7:00 bijvoorbeeld.
In beide gevallen zou je melding iedere kilometer nog moeten werken.
Ik open de app de eerste keer, verbind met het horloge. Tweede keer pakt die automatisch het horloge.Steeffoon schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:24:
[...]
@swhnld Hoe stuur jij een locatie naar het horloge? Krijg hier mooie resultaten, maar niet hoe ik ze op de smartwatch kan openen.
Vervolgens zoek ik waar ik heen wil en klik dat aan.
De details van die lokatie verschijnen dan, en er staat een navigatiepijl met ernaast het woord "ga" . Daar tik ik op en krijg de melding " het horloge wordt klaargemaakt"
En dan ga ik op het horloge verder en selecteer navigatie en start de actie.
Verwijderd
:strip_exif()/f/image/55yRcnqaguQzBlPNa7HgLhCr.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren 56 verdiepingen geklommen volgens mijn fr955 (terwijl ik niet idee heb dat ik dat heb gedaan) zijn er meer mensen met dit soort waardes?
Ik loop gemiddeld zo 17k stappen per dag a 14km. Lijk mij ook niet bijzonder veel maar daar denkt garmin ook anders over.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2023 08:31 ]
Hier inderdaad ook het horloge gekoppeld, maar krijg nergens de optie 'Go' te zien. Snap er geen snars vanswhnld schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:08:
[...]
Ik open de app de eerste keer, verbind met het horloge. Tweede keer pakt die automatisch het horloge.
Vervolgens zoek ik waar ik heen wil en klik dat aan.
De details van die lokatie verschijnen dan, en er staat een navigatiepijl met ernaast het woord "ga" . Daar tik ik op en krijg de melding " het horloge wordt klaargemaakt"
En dan ga ik op het horloge verder en selecteer navigatie en start de actie.
:strip_exif()/f/image/UerxP1Mfp0LwW5RXTpU0mWLR.jpg?f=fotoalbum_large)
--
Ik heb nu sinds woensdagmiddag de smartwatch, begonnen met 96 procent batterij. Hij staat nu al op 61 procent. Afgelopen nacht heeft hij 11 procent verloren (Garmin Forerunner 965), terwijl de slaapstand actief was en enkel slaap en hartslag werd gemeten. Overdag vooral gebruikt voor notificaties, maar geen enkele activiteit gestart. Is dat normaal? Wordt dat nog beter? Want dit gaat wel heel hard volgens mij?
17k stappen is echt veel, dat heb ik denk ik maar 2x gehaald in de 2-3 jaar dat ik een fenix draag.Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:28:
[Afbeelding]
Gisteren 56 verdiepingen geklommen volgens mijn fr955 (terwijl ik niet idee heb dat ik dat heb gedaan) zijn er meer mensen met dit soort waardes?
Ik loop gemiddeld zo 17k stappen per dag a 14km. Lijk mij ook niet bijzonder veel maar daar denkt garmin ook anders over.
56 verdiepingen kan ook een foutje in de barometer sensor zijn, als dat tijdens het wandelen gebeurt dan denk je Garmin dat je een trap oploopt. Als je toevallig ook nog een wandelactiviteit hebt opgenomen heb je misschien foutief hoogteprofiel erbij..
Ja dat wordt beter.. geen idee of de 1e cycle gewoon minder is, of wellicht gebruik je de watch bovengemiddeld, of een combinatie.Steeffoon schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:45:
[...]
Hier inderdaad ook het horloge gekoppeld, maar krijg nergens de optie 'Go' te zien. Snap er geen snars vanWat een ongebruiksvriendelijke app
![]()
[Afbeelding]
--
Ik heb nu sinds woensdagmiddag de smartwatch, begonnen met 96 procent batterij. Hij staat nu al op 61 procent. Afgelopen nacht heeft hij 11 procent verloren (Garmin Forerunner 965), terwijl de slaapstand actief was en enkel slaap en hartslag werd gemeten. Overdag vooral gebruikt voor notificaties, maar geen enkele activiteit gestart. Is dat normaal? Wordt dat nog beter? Want dit gaat wel heel hard volgens mij?
(iq apps en watch faces pushen kost ook veel stroom)
Wat heb je gisteren gedaan?Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:28:
[Afbeelding]
Voor een kantoordag waarbij je de hele dag stilzit zou ik 17k (en 56 verdiepingen) vrij veel vinden. Maar als je ook nog ergens een uurtje hebt hardgelopen (a 10k stappen) en een goede wandeling met de hond gedaan hebt vind ik het niet bijzonder.
Ik val in categorie 2 en woon boven op een Nederlandse 'berg', dus voor mij klinkt dit vrij normaal.
If you can see, look. If you can look, observe