Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 262 ... 317 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Roland] schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:10:
Ik hou wel van net een wat andere kleur dan zwart maar zou deze dus wel graag even in het echt willen zien voor ik hem aanschaf. Maar deze ligt natuurlijk helemaal nergens in een winkel om even te bekijken.
Een collega van me heeft die versie van de 7X.Erg mooi! 8)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 07:46

trithemis

Dragonfly

Blauwschaap schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:53: dus dat zal dan wel refurbished worden) exemplaar.
[...]
Maak je geen zorgen over Garmin refurbished. Ik had mijn 7S SS ingeleverd vanwege een aanlopende trilmotor en gaf aan dat ik wel graag een gaaf exemplaar terug wilde ontvangen. Ze zeiden dat alleen de printplaat mogelijk opnieuw gebruikt werd. De nieuwe had iig ook een betere accu (nee niet omdat ie nieuw was) 1 dag extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Aghanim schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:02:

Het gat ertussen wordt echter een stuk kleiner nu Apple meer opschuift qua echte sport features. Er is een groep die 2 horloges gebruikt (Garmin voor sport, Apple/Samsung voor smartwatch) en waarvoor het steeds meer mogelijk wordt om 1 van beide te gebruiken als geheel.
Bedoel je dan de smartwatch (Apple/Samsung) als geheel want zo pas ik het ook toe: de repository/data_vergaarbak is de Apple Watch cq Apple Health en specifieke detail analyses haal ik uit de Garmin voor workouts van hardloop en fietsen (beide gratis gelukkig).

Grappig om te zien hoe goed sommige sensordata uit beide eco-systemen overeenkomt, bv HR, VO2Max. Kcal (actieve vs totale kilocalorieën) dan weer niet, dat varieert structureel teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De quantified scientist heeft trouwens een review van de 965 online staan, nog steeds geen extra reden om over te stappen vanaf de 955 ;)

YouTube: Garmin Forerunner 965 : Full Scientific Review

Maar gezien het feit alles behalve het scherm hetzelfde is als de 955 ook niet verrassend.

Ben echt benieuwd naar de nieuwste elevate sensor, apple ligt echt een aardige stap voor mbt hr sensor en sleep tracking. Hoop dat de nieuwe sensor deze stap kleiner kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:05
Zojuist mijn The Watch Steward bandje binnengekregen. Ik wist al, veel te duur voor wat je krijgt. € 52,- inclusief verzendkosten, btw/inklaringskosten. Ik vind het een tegenvaller. Niet mooi gestikt. Had zo van ali express kunnen komen en draagcomfort, mwoah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:22
ebk71 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:26:
..Ik wist al, veel te duur voor wat je krijgt. ...
just curious.. maar waarom bestel je hem dan? :?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:23
Leuke blog post van Garmin zelf over de Forerunner serie: https://www.garmin.com/nl...rerunner-hardloophorloges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:31:
[...]

just curious.. maar waarom bestel je hem dan? :?
:) Tja, omdat ik mij de blubber heb gezocht naar een dergelijke versie en waren er maar 3 vergelijkbaar: The Watch Steward, Nick Mankkey en nog een ander merk wat ik even vergeten ben. Mankey moet je 3 maanden ofzo op wachten en is nog duurder. En dat andere merk vroeg 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Van het minimalistische type stiksel, imho wel duidelijk op hun site, moet je net van houden en is idd niet goedkoop als je er niks mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
route99 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:38:
[...]
Van het minimalistische type stiksel, imho wel duidelijk op hun site, moet je net van houden en is idd niet goedkoop als je er niks mee hebt.
In dit geval ongelijk gestikt, en dat is waar ik dan over val. Voor die prijs verwacht ik natuurlijk ook dat een fee dat ding elke ochtend persoonlijk om mijn pols hangt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Gezien ook de lange wachttijd zal mijn ook niks verbazen dat die direct van de alieexpresse komt. Waarschijnlijk heb je de portemonnee gespekt van een dropschipper.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 09-06-2023 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:25:
Gezien ook de lange wachttijd zal mijn ook niks verbazen dat die direct van de alieexpresse komt. Waarschijnlijk heb je de portemonnee gespekt van een dropschipper.
Nee, afgezien dat ik een dropshipper wel weet te herkennen. Deze komt rechtstreeks bij The Watch Steward vandaan. En Mankey schijnt ze persoonlijk te maken, vandaar de lange wachttijd. En daar had ik deze dus NIET besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:52:
De quantified scientist heeft trouwens een review van de 965 online staan, nog steeds geen extra reden om over te stappen vanaf de 955 ;)

YouTube: Garmin Forerunner 965 : Full Scientific Review

Maar gezien het feit alles behalve het scherm hetzelfde is als de 955 ook niet verrassend.

Ben echt benieuwd naar de nieuwste elevate sensor, apple ligt echt een aardige stap voor mbt hr sensor en sleep tracking. Hoop dat de nieuwe sensor deze stap kleiner kan maken.
Blijf het toch een magere betrouwbaarheid vinden voor zo’n duur horloge. Zeker als training readiness en andere scores bepaald worden door de slaapmetrics. Die moeten dan wel behoorlijk kloppen vind ik.

De elevate 5 is weer beter voor hardlopen en fietsen maar krachttraining nog niet voldoende zag ik in een video review. Ben benieuwd naar een review van quantified scientist van de Epix pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Aghanim eens hoor, erg teleurstellend... Zeker omdat blijkt dat het een stuk beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
apple ligt echt een aardige stap voor mbt hr sensor en sleep tracking.
Wat mij betreft is dat larie: Mijn Apple Ultra had dezelfde problemen met de hartslagmeting als mijn 945. De 955 doet het helaas niet veel beter. Gelukkig hebben we de Polar verity sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

De quantified scientist heeft trouwens een review van de 965 online staan, nog steeds geen extra reden om over te stappen vanaf de 955 ;) YouTube: Garmin Forerunner 965 : Full Scientific Review
Is er ook een artikel/publicatie waarin dit allemaal in een context verhaal te lezen valt? Met literatuurreferenties, toegang tot extra data (wat je bij de betere artikelen naar verwezen kunt worden)? Data zullen van Rob vast wel kloppen in de YouTube film, maar traceerbaarheid is imho een heel groot goed. Het rustig in een artikel kunnen lezen/verteren vind ik iig veel prettiger.
Apple ligt echt een aardige stap voor mbt hr sensor en sleep tracking. Hoop dat de nieuwe sensor deze stap kleiner kan maken.
Onderstaande literatuur review geeft wel aardig aan waar Apple staat.
Daar het een literatuur review is, is het een resultaat gebaseerd op meerdere bronnen. Ik zie Rob niet bij de auteurs staan. Rob heeft zelf wel veel op zijn (oorspronkelijke) vakgebied gepubliceerd.
Conclusions:
The results are encouraging regarding the application of the Apple Watch in mental health, particularly as heart rate variability is a key indicator of changes in both physical and emotional states. Particular benefits may be derived through avoidance of recall bias and collection of supporting ecological context data. However, a lack of methodologically robust and replicated evidence of user benefit, a supportive health economic analysis, and concerns about personal health information remain key factors that must be addressed to enable broader uptake.
Bron: https://mental.jmir.org/2022/9/e37354/ waar je ook de gebruikte referenties kunt vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[Roland] schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:10:
[...]
Ik hou wel van net een wat andere kleur dan zwart maar zou deze dus wel graag even in het echt willen zien voor ik hem aanschaf. Maar deze ligt natuurlijk helemaal nergens in een winkel om even te bekijken.
Toch een zwarte 7x saphire geworden. Nieuw in gesealede doos via marktplaats waar iemand hem zelf gekocht met ING rentepunten en zo wat bijverdiend.

In eerste instantie een beetje teleurgesteld in het scherm. Vond het zo donker, naast mijn Fenix 5 gelegd en die is echt beter afleesbaar. Blijkt dat saphire glas dus een beetje dimt. In geen enkele review gelezen (of overheen gelezen). Toch wel zo'n verschil dat mijn oude ogen een halve seconde meer nodig hebben om de tijd af te lezen.

Maar los daarvan, wat een fantastisch apparaat. Ik had bedacht om de daily suggestions te gaan volgen. Mocht ik vanmorgen 6.40km lopen in 48 minuten. Toen had ik wel zoiets: ik wil hardlopen, niet wandelen. Maar gezien dat ik vaak te snel wil en ook nog wat last van een zweepslag in de kuit heb geprobeerd langzaam te lopen, niet helemaal gelukt om zo langzaam te gaan.

Wat een heerlijke bak data komt hier uit zeg. Genoeg zaken die verbeterd kunnen worden waarvan ik het bestaan niet wist. Lekker uitzoeken hoe ik daar op kan trainen.

GPS is ook zoveel beter, heb express hetzelfde rondje door het bos gelopen als een paar dagen geleden en de 7 is spot-on (als gaat is de pace nog steed pieken en dalen, had dat smoother verwacht).

Ik ga blij blijven van deze aanschaf :-)

Die daily suggestions, zijn die bedoeld je sneller, verder, of beiden te laten lopen of voor het behoud van huidig niveau? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 15:00
Ik ben op zoek naar mijn eerste smartwatch.

Gebruik is vooral om data bij sporten te checken waaronder hartslag, calorieën verbruik (en inname), slaap tracking. Bellen doe ik er niet mee. Notificaties van whatsapp, mail en agenda wel.

Hij moet een beetje hufter proof zijn want gebruik hem bij crossfit.

Ik twijfel tussen de venu 2 plus en de forerunner 955. Ik lees verhalen over inbranden van het scherm bij de venu 2 (plus). De schermen van de fr (en fenix) zouden hier geen last van hebben.

Ik vind de venu horloges wel erg klein. Ben al jaren gewend aan een g-shock mudmaster. Volgens mij komt een fr meer in die buurt. De fenix en en epix zijn qua budget te duur. Fr 955 kan nog net (ing rentepunten). Is een fr een uitgeklede versie van de fenix? En minder premium materialen?

[ Voor 75% gewijzigd door SX-Superfly op 11-06-2023 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

[Roland] schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:58:
[...]
Toch een zwarte 7x saphire geworden. ....)
8) (y)
Die daily suggestions, zijn die bedoeld je sneller, verder, of beiden te laten lopen of voor het behoud van huidig niveau? Iemand een idee?
Zat er al een suggestie bij dat deze 7x zo smart is dat dit onderstaande al ontdekt werd...
niet helemaal gelukt om zo langzaam te gaan.
*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SX-Superfly schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:45:

Gebruik is vooral om data bij sporten te checken waaronder hartslag, calorieën verbruik (en inname), slaap tracking. Bellen doe ik er niet mee. Notificaties van whatsapp, mail en agenda wel.

Ik twijfel tussen de venu 2 plus en de forerunner 955. Ik lees verhalen over inbranden van het scherm bij de venu 2 (plus). De schermen van de fr (en fenix) zouden hier geen last van hebben.

Ik vind de venu horloges wel erg klein. Ben al jaren gewend aan een g-shock mudmaster. Volgens mij komt een fr meer in die buurt. De fenix en en epix zijn qua budget te duur. Fr 955 kan nog net (ing rentepunten). Is een fr een uitgeklede versie van de fenix? En minder premium materialen?
De FR 900 serie wordt ook wel de plastic Fenix genoemd. Dus qua functies gelijkwaardig en qua materialen minder premium. De schermen van de FR955 (en Fenix) zijn transflectief memory-in-pixel (MIP) schermen. Die kunnen niet inbranden.

Heb je ook al eens naar de Instinct serie gekeken? Die zijn wat robuuster… hufter proof… :+

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 11-06-2023 19:45 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
PatrickC schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:44:
[...]

De FR 900 serie wordt ook wel de plastic Fenix genoemd. Dus qua functies gelijkwaardig en qua materialen minder premium. De schermen van de FR955 (en Fenix) zijn transflectief memory-in-pixel (MIP) schermen. Die kunnen niet inbranden.

Heb je ook al eens naar de Instinct serie gekeken? Die zijn wat robuuster… hufter proof… :+
Dank voor je reactie. De instinct ook gezien maar geen fan van de vaste wijzers. Dan liever de fr en wat minder hufter proof. Of een tweedehands fenix 7 solar, er staan genoeg op marktplaats!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
SX-Superfly schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:03:
[...]

Dank voor je reactie. De instinct ook gezien maar geen fan van de vaste wijzers. Dan liever de fr en wat minder hufter proof. Of een tweedehands fenix 7 solar, er staan genoeg op marktplaats!
Dat is de Instinct Crossover: https://www.garmin.com/nl-NL/p/819727

De andere Instinct modellen hebben geen vaste wijzers:
https://www.garmin.com/nl-NL/p/775421
https://www.garmin.com/nl-NL/p/884585

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Tsja, dat scherm... dan is een fenix 7 toch wel een stuk mooier. Jammer dat die niet bij de ING aan te schaffen is.

Heeft de solar optie echt nut qua batterijverbruik? Of is dit beperkt?

[ Voor 7% gewijzigd door SX-Superfly op 11-06-2023 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:08
SX-Superfly schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:45:

Mijn vrouw heeft de Venu, en die is ook ingebrand. Ik zou erg graag de FR965 of de Epix willen maar dit houdt me toch wel een beetje tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnuEy8CeOU-9mdo2J0i60tN1EK8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cmmXudlHRATbuRauRVEU9VPR.jpg?f=fotoalbum_large

Ze heeft hem nu op zwarte achtergrond, dan heeft ze er het minste hinder van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SX-Superfly schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:03:
[...]

Ik heb een tijd lang crossfit gedaan met een Apple Watch. Die was zelfs hufter proof genoeg om het prima te overleven. Misschien vergroot dat nog een aantal horloges die je ook in optie hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shinji schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:36:
[...]

Mijn vrouw heeft de Venu, en die is ook ingebrand. Ik zou erg graag de FR965 of de Epix willen maar dit houdt me toch wel een beetje tegen.

[Afbeelding]

Ze heeft hem nu op zwarte achtergrond, dan heeft ze er het minste hinder van.
Dat ziet er niet best uit inderdaad. Lijkt er op dat het inbranden gebeurt is met activity data schermen? Heeft ze always on met high brightness misschien aan staan tijdens activiteiten? Ik heb mijn Epix nergens op always on staan, omdat het aan gaan van het scherm op het moment dat je er op kijkt gewoon prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Zo veel sport ze niet, en hij staat niet op always on. Is ook volgens mij whatsapp notificatie die je ziet.

[ Voor 32% gewijzigd door Shinji op 12-06-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shinji schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:22:
Zo veel sport ze niet, en hij staat niet op always on. Is ook volgens mij whatsapp notificatie die je ziet.
Whatsapp notificaties zijn geen statische beelden. Wat betreft die always on, dat is een aparte instelling voor normaal gebruik en tijdens een activiteit. Staat always on ook uit bij activiteiten?
https://www8.garmin.com/m...65-AC8E-42853AA2C676.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Nee, maar als zelfs niet statische beelden inbranden. De handleiding is voor de Venu2 maar zal wellicht ook voor de Venu gelden, ze gaat zo even kijken of ze het uit kan zetten.

Het scherm blijft bij een activiteit nu inderdaad “always on”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:27
Shinji schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:38:
Nee, maar als zelfs niet statische beelden inbranden. De handleiding is voor de Venu2 maar zal wellicht ook voor de Venu gelden, ze gaat zo even kijken of ze het uit kan zetten.

Het scherm blijft bij een activiteit nu inderdaad “always on”
DC Rainmaker heeft er ook al eens wat over gezegd. De methoden die Garmin hanteert om pixel burn-in tegen te gaan zijn verbeterd. Ik zie op mijn Epix met always on display ook geen enkel spoor hiervan na ruim een jaar gebruik.

DCRainmaker:
11) Pixel Burn-In Potential: Pixel display burn-in can occur in AMOLED/OLED (and other types of) screens when bright images are left on for an extended period of time without change. For example, a very bright-white watch face with sharp lines. Companies (both watchmakers and phone/tablet/TV/etc makers) mitigate this through a variety of methods. For example in Garmin’s Venu & Epix series, they do what’s called pixel-shifting, which slightly moves an image a pixel or two in a different direction occasionally to turn off/on pixels. Generally speaking, this isn’t obvious/viewable to your eye. Whereas the Fenix series has no issues with burn-in.

In terms of potential for pixel burn-in on the Epix watch, I suspect we’re in a far better place than Garmin was with the original Venu (which uses a different display and a handful of people have seen burn-in issues). I don’t believe I’ve seen any reports on the Venu 2 series for burn-in, which is the same screen as Epix. Though, it’s also only about 8-9 months old. We’ve seen Garmin since introduce specific guidelines around Connect IQ watch faces to be enabled in always-on mode, plus there are aspects like the sleep mode, dimming, and powering off after 60-seconds of non-movement. All of which are designed to substantially reduce the chances of burn-in. I’m personally not worried about it in normal usage in 2022 given the measures that have been taken and the lessons learned Garmin has with other units, but ultimately only time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Doet mij ook denken aan samsung Galaxy telefoons met oled schermen. De ene persoon heeft het scherm binnen 1 jaar tijd ingebrand en de ander merkt er pas na 3 jaar iets van.

Op internet kan ik er zo niet wat over vinden, maar zal het zo kunnen zijn dat een hogere temperatuur het inbranden versnelt?
Iemand die veel buiten sport in de zon en gebruik van witte achtergrond lijk mij dan funest voor zo scherm. En always on op uit te hebben tijdens het sporten lijk mij niet handig, je wilt juist continue je waardes in de gaten houden tijdens het sporten.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 13-06-2023 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 91634 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 00:29:
Doet mij ook denken aan samsung Galaxy telefoons met oled schermen. De ene persoon heeft het scherm binnen 1 jaar tijd ingebrand en de ander merkt er pas na 3 jaar iets van.

Op internet kan ik er zo niet wat over vinden, maar zal het zo kunnen zijn dat een hogere temperatuur het inbranden versnelt?
Iemand die veel buiten sport in de zon en gebruik van witte achtergrond lijk mij dan funest voor zo scherm. En always on op uit te hebben tijdens het sporten lijk mij niet handig, je wilt juist continue je waardes in de gaten houden tijdens het sporten.
Ik weet niet hoe het op de Venu is, maar op mijn Epix 2 zijn alle achtergronden standaard zwart. Je kunt de achtergrond wel op wit instellen, maar dat kost je meer batterijduur. En always on op uit hebben tijdens sporten werkt bij mij prima. Ik heb echt zelden dat het scherm niet direct aan gaat als ik er op kijk, maar met hardlopen kun je je arm/pols natuurlijk vrij bewegen. Bij sporten waar dat niet kan, is het denk ik handiger om always on wel aan te hebben tijdens een activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:57
OneMoreThing schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:15:
[...]

DC Rainmaker heeft er ook al eens wat over gezegd. De methoden die Garmin hanteert om pixel burn-in tegen te gaan zijn verbeterd. Ik zie op mijn Epix met always on display ook geen enkel spoor hiervan na ruim een jaar gebruik.

DCRainmaker:
11) Pixel Burn-In Potential: Pixel display burn-in can occur in AMOLED/OLED (and other types of) screens when bright images are left on for an extended period of time without change. For example, a very bright-white watch face with sharp lines. Companies (both watchmakers and phone/tablet/TV/etc makers) mitigate this through a variety of methods. For example in Garmin’s Venu & Epix series, they do what’s called pixel-shifting, which slightly moves an image a pixel or two in a different direction occasionally to turn off/on pixels. Generally speaking, this isn’t obvious/viewable to your eye. Whereas the Fenix series has no issues with burn-in.

In terms of potential for pixel burn-in on the Epix watch, I suspect we’re in a far better place than Garmin was with the original Venu (which uses a different display and a handful of people have seen burn-in issues). I don’t believe I’ve seen any reports on the Venu 2 series for burn-in, which is the same screen as Epix. Though, it’s also only about 8-9 months old. We’ve seen Garmin since introduce specific guidelines around Connect IQ watch faces to be enabled in always-on mode, plus there are aspects like the sleep mode, dimming, and powering off after 60-seconds of non-movement. All of which are designed to substantially reduce the chances of burn-in. I’m personally not worried about it in normal usage in 2022 given the measures that have been taken and the lessons learned Garmin has with other units, but ultimately only time will tell.
Ik snap niet goed hoe dit werkt. Als je een vierkant hebt van 20x20 pixels en je schuift dat af en toe1 pixel op heb je nog steeds een vierkant van 18x18 pixels dat altijd aan staat. Tenzij je het vierkant als een soort watermerk over het hele scherm laat bewegen, maar dat lijkt voor normaal gebruik geen praktische oplossing.
Kennelijk wordt er nog wat meer gedaan dan dat als pixel burn-in nu geen probleem meer is op OLED schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:21
Weet iemand of de manier of een route naar je horloge te sturen is veranderd in de Garmin Connect app? Als ik een course open en naar de 3 bolletjes rechts bovenin ga, zie ik de optie 'Send to device ' daar niet meer tussen staan..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXXYLLeOUSCIN-nKNwc047Ypb5Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QHaKwOw7Fd12g5LC9mJ7xH7I.png?f=fotoalbum_large

De laatste routes heb ik steeds via de webversie verstuurd maar ik ben nu op vakantie dus dat gaat helaas niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25

Rhapsody

In Metal We Trust

Bij mij, op mijn Android, staat er naast die drie puntjes een knopje om de course naar je device te sturen.

In je screenshot achter het menu dus.

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:21
Rhapsody schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:06:
Bij mij, op mijn Android, staat er naast die drie puntjes een knopje om de course naar je device te sturen.

In je screenshot achter het menu dus.
Ah dat is het inderdaad, bedankt! Dit is op enig moment aangepast dus, het zat eerst in dat menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slow whoop schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:09:
[...]

Ik snap niet goed hoe dit werkt. Als je een vierkant hebt van 20x20 pixels en je schuift dat af en toe1 pixel op heb je nog steeds een vierkant van 18x18 pixels dat altijd aan staat. Tenzij je het vierkant als een soort watermerk over het hele scherm laat bewegen, maar dat lijkt voor normaal gebruik geen praktische oplossing.
Kennelijk wordt er nog wat meer gedaan dan dat als pixel burn-in nu geen probleem meer is op OLED schermen.
Klopt, het enige wat het doet is dat de randen van het plaatje wat inbrandt minder scherp zijn. De meeste statische images zijn breder dan maar 1 pixel. Mijn oude Plasma TV had ook pixel shift aan boord, maar had ook ‘gewoon’ burn-in. Ik denk dat het meer helpt dat het scherm automatisch dimmed en dus voor maar korte periodes op zijn felste werkt. En de kwaliteit van oled schermen zal ook wel beter zijn geworden en beter bestand tegen burn-in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Opvallend...
Op 5 juni ben ik bloed wezen doneren. Vanaf die datum is mijn HRV ineens uit het groen gevallen. Denk dat mijn hart de zaak een beetje aan het compenseren is. Nu vraag ik mij af, als ie straks weer in het groen terugkomt, zou dat dan komen doordat Garmin mijn waardes aan het bijstellen is, of omdat mijn lichaam rode bloedlichaampjes aan het produceren is?
Garmin houdt er natuurlijk geen rekening mee dat er ineens 10% bloed kan verdwijnen :+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@Mistraller In dit geval lijkt me het wel duidelijk waar mogelijke veranderingen vandaan komen....
Lees dit verhaal eens en mogelijk kun je er een soort verwachting aan hangen hoe dat bij jou zou gaan?
https://www.hardlopen.nl/...gevolgen-voor-hardlopers/
En je mag toch wel hopen dat je lichaam nieuwe rode bloedlichaampjes aan het produceren is, anders ben je na een paar keer bloedgeven toch "donor-af", lijkt me? Tis geen rocket science om die verwachting uit te spreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:56

joker1977

Tweakert

Mistraller schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:45:
Opvallend...
Op 5 juni ben ik bloed wezen doneren. Vanaf die datum is mijn HRV ineens uit het groen gevallen. Denk dat mijn hart de zaak een beetje aan het compenseren is. Nu vraag ik mij af, als ie straks weer in het groen terugkomt, zou dat dan komen doordat Garmin mijn waardes aan het bijstellen is, of omdat mijn lichaam rode bloedlichaampjes aan het produceren is?
Garmin houdt er natuurlijk geen rekening mee dat er ineens 10% bloed kan verdwijnen :+
Je kunt je baseline zien en hoe die zich ontwikkelt. Dat kan zowel in de app als op de website. Je ziet die grijzige "band" als de baseline. Mijn ervaring is dat de baseline maar heel langzaam wijzigt, maar wel degelijk daardoor gaat veranderen.

Als je bv. mijn HRV van de afgelopen 4 weken bekijkt dan zie je duidelijk de invloed van een weekendje niet helemaal fit zijn door de warmte en toch veel meer trainingload te doen, mijn HRV kelderde naar een dieptepunt. Herstel daarvan duurde een paar dagen, maar daardoor zakte mijn HRV-baseline toch een beetje. Zie afbeelding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8V5yFYqMBa2Qd7D2epwRCeaoUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CylNNiYnEq1zxjyNHjGZdkNe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:28
joker1977 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:01:
[...]

Je kunt je baseline zien en hoe die zich ontwikkelt. Dat kan zowel in de app als op de website. Je ziet die grijzige "band" als de baseline. Mijn ervaring is dat de baseline maar heel langzaam wijzigt, maar wel degelijk daardoor gaat veranderen.

Als je bv. mijn HRV van de afgelopen 4 weken bekijkt dan zie je duidelijk de invloed van een weekendje niet helemaal fit zijn door de warmte en toch veel meer trainingload te doen, mijn HRV kelderde naar een dieptepunt. Herstel daarvan duurde een paar dagen, maar daardoor zakte mijn HRV-baseline toch een beetje. Zie afbeelding

[Afbeelding]
Dat lijntje is imo een mooi voorbeeld van functional overreaching. Je hebt eigenlijk teveel trainingsload gehad ( / in te zware omstandigheden getraind). Net iets over je kookpunt, maar niet te lang. Je HRV stijgt na die dip naar een hoger punt dan in de 4 weken daarvoor.

Waarschijnlijk heb je zo weer een klein stapje gemaakt, wat natuurlijk heel mooi is. Af en toe het lichaam een tikkeltje uit balans brengen is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:29
Mistraller schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:45:
Opvallend...
je maakt 24/7 rode bloedlichaampjes (en andere kleuren) aan. En na 1x bloedafgifte wellicht iets meer aanmaak, dus na ongeveer een week zal allesweer normaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002

joker1977

Tweakert

Requiem19 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:28:
[...]

Dat lijntje is imo een mooi voorbeeld van functional overreaching. Je hebt eigenlijk teveel trainingsload gehad ( / in te zware omstandigheden getraind). Net iets over je kookpunt, maar niet te lang. Je HRV stijgt na die dip naar een hoger punt dan in de 4 weken daarvoor.

Waarschijnlijk heb je zo weer een klein stapje gemaakt, wat natuurlijk heel mooi is. Af en toe het lichaam een tikkeltje uit balans brengen is goed.
Beetje combinatie van alles. Weekendje (vr-zo) weg, en dan toch iets teveel km's en hm's proberen te proppen in een weekendje waar je ook de nodige sociale verplichtingen hebt waardoor je wat te weinig slaapt en teveel alcohol nuttigt. Ter plekke waren de temperaturen ook véél hoger dan thuis en ik moet daar ook altijd wat aan wennen, dus al met al.. zwaar!

Maar inderdaad, net iets teveel van het goede, maar niet zolang en veel dat het roofbouw/afbraak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:35
Had vanochtend (net zoals de afgelopen dagen) een zwemactiviteit gedaan in de zee met mijn vivoactive 4. Na het zwemmen de activiteit gestopt terwijl ik aan het afdrogen was. Niet veel later is het horloge er helemaal meegestopt... De knop rechtsbovenin vasthouden heeft geen effect en als ik de laadkabel erin stop geeft die ook geen kick. Vanavond maar eens een andere laadkabel proberen maar de batterij was vol vanochtend dus een lege batterij lijkt me onwaarschijnlijk. Herkend iemand dit?

[ Voor 5% gewijzigd door kevi-n1 op 15-06-2023 12:48 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mr2f7BbDzZGEfDx0eFjh4Fa0zU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OMIfzk91q7AKlg6yyAMGvYxJ.png?f=fotoalbum_large
Waarom moest is meteen aan dc rainmaker denken? ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ToolkiT schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:29:
[Afbeelding]
Waarom moest is meteen aan dc rainmaker denken? ;)
je kan de cijferfetisjisten ook dichter bij huis zoeken hoor ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Megupe schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:35:
[...]

je maakt 24/7 rode bloedlichaampjes (en andere kleuren) aan. En na 1x bloedafgifte wellicht iets meer aanmaak, dus na ongeveer een week zal allesweer normaal zijn.
Nu ja, dat duurt wel wat langer hoor ;) Anders zou je veel vaker mogen doneren. Maar ik doneer al heel lang en ik heb er verder nooit veel van gemerkt. Als ik binnen 3 maanden doneer dan gaat overigens mijn ferritine (ijzervoorraad in je lichaam) te ver naar beneden en dan roepen ze je minstens 6 maanden niet op.

Maar een goede opmerking was natuurlijk ook de temperatuur. Want het is natuurlijk sinds die datum ook heel warm geworden; dus het zal me niks verbazen als dat ook flink bijdraagt.

Ik ga zaterdag ook gewoon de geplande BRM rijden, want het is verder niet dat ik me zorgen maak of zo. Ben gewoon altijd wel geïnteresseerd in de cijfertjes :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
route99 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:59:
@Mistraller In dit geval lijkt me het wel duidelijk waar mogelijke veranderingen vandaan komen....
Lees dit verhaal eens en mogelijk kun je er een soort verwachting aan hangen hoe dat bij jou zou gaan?
https://www.hardlopen.nl/...gevolgen-voor-hardlopers/
En je mag toch wel hopen dat je lichaam nieuwe rode bloedlichaampjes aan het produceren is, anders ben je na een paar keer bloedgeven toch "donor-af", lijkt me? Tis geen rocket science om die verwachting uit te spreken...
Klopt niet helemaal; want mannen mogen 5x per jaar doneren. Waarbij tegenwoordig wel je ferritine in de gaten wordt gehouden waarmee je ijzervoorraad wordt bepaald.
Maar met Bpos wordt ik toch maar gemiddeld zo'n 2x per jaar opgeroepen.

Maar is verder puur interesse of het HRV cijfer relatie zou hebben met de donatie, ik ben al zovaak geweest, maar toen had ik nog geen fenix. :)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Mistraller schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:45:
[...]Klopt niet helemaal; want mannen mogen 5x per jaar doneren.
Was maar een grapje nav de opmerking dat "Nu vraag ik mij af, als ie straks weer in het groen terugkomt, zou dat dan komen doordat Garmin mijn waardes aan het bijstellen is, of omdat mijn lichaam rode bloedlichaampjes aan het produceren is?". Wat Garmin daar doet blijft een black box, ik zou me daar niks van aantrekken en er alleen vanuit gaan dat ik zoveel bloed gaf en vervolgens het herstel volgens de richtlijnen uitvoeren en dat is dan:
Waarbij tegenwoordig wel je ferritine in de gaten wordt gehouden waarmee je ijzervoorraad wordt bepaald.
Prima toch zo.
Maar is verder puur interesse of het HRV cijfer relatie zou hebben met de donatie
Zou kunnen maar ik vermoed.... dat het meer samenhangt met de efficiency hoe je de rode bloedlichaampjes weer op peil hebt, die hebben een belangrijk aandeel bij de zuurstof aanvoer, zeker bij zwaardere inspanningen.
De app ziet alleen maar zaken die veranderen maar het is hem niet als input parameter verteld dat er ~10% bloed afgetapt is, dus ik zou weinig tot geen waarde aan de uitspraken over de HRV of andere parameters toekennen. eerst maar zien goed te herstellen van het doneren en dan zie/voel je aan je herstel wel of je wer de oude aan het worden bent.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Gisteren even een F6 omgehad om de grootte te ervaren. Ondanks dat ik het verschil met mijn F6S duidelijk merk viel het me op zich wel mee. Volgens mij past het qua pols ook wel (170mm).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jq0PgEoTD6h1RV1naOrLt6FVi_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gEBicrOoPiH18nTJ1BuL7dF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0p5Y3Hpi3wW9qYha1hoToW2ZAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZC8pGcMw4N3Fjltv5c0n7YkF.jpg?f=fotoalbum_large

Daarmee zouden een Epix en 965 ook een optie kunnen zijn ipv de 42mm Epix Pro sapphire, die een godsvermogen kost en in zwart niet verkrijgbaar lijkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Aghanim op 16-06-2023 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:59
Sinds de laatste firmware-update (versie 13.22) werkt de time-out voor de schermverlichting op mijn Fenix 7 niet meer correct. Normaal gesproken zou het scherm na 4 seconden uit moeten gaan tijdens activiteit, algemeen gebruik en in de slaapstand, maar dit gebeurt niet meer. Dit is erg vervelend, omdat het ongemerkt de batterij leegtrekt.

Is dit probleem bekend? Bestaat er een mogelijke oplossing? Overdag merk ik het probleem niet snel op, maar ik merk wel dat de batterij sneller leeg raakt.

Voor nu heb ik alle functies uitgeschakeld en moet ik handmatig de verlichting aan- en uitzetten met de knop aan de rechterbovenkant

Toevoeging:
Ik heb schermverlichting uit staan, maar zodra ik een activiteit met GPS start gaat de backlight toch aan. Wat is dit vreemd zeg. Ik ga zo maar is op Garmin forum neuzen

[ Voor 56% gewijzigd door seez op 16-06-2023 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aghanim schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:07:
Gisteren even een F6 omgehad om de grootte te ervaren. Ondanks dat ik het verschil met mijn F6S duidelijk merk viel het me op zich wel mee. Volgens mij past het qua pols ook wel (170mm).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarmee zouden een Epix en 965 ook een optie kunnen zijn ipv de 42mm Epix Pro sapphire, die een godsvermogen kost en in zwart niet verkrijgbaar lijkt.
Ik dacht ook dat de stap van een FR645M naar de Epix gen 2 ook groot zou zijn, maar dat viel reuze mee. En ik heb ook best smalle polsen. En het iets grotere scherm is erg fijn. Een X versie daarentegen vind ik echt te groot. Een collega heeft een F7X en dat ding is mij echt te groot. Maar hij loopt ultra’s, soms wel meer dan 200km en dan is die extra batterijduur wel echt een pré.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
seez schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:43:
Sinds de laatste firmware-update (versie 13.22) werkt de time-out voor de schermverlichting op mijn Fenix 7 niet meer correct. Normaal gesproken zou het scherm na 4 seconden uit moeten gaan tijdens activiteit, algemeen gebruik en in de slaapstand, maar dit gebeurt niet meer. Dit is erg vervelend, omdat het ongemerkt de batterij leegtrekt.

Is dit probleem bekend? Bestaat er een mogelijke oplossing? Overdag merk ik het probleem niet snel op, maar ik merk wel dat de batterij sneller leeg raakt.

Voor nu heb ik alle functies uitgeschakeld en moet ik handmatig de verlichting aan- en uitzetten met de knop aan de rechterbovenkant

Toevoeging:
Ik heb schermverlichting uit staan, maar zodra ik een activiteit met GPS start gaat de backlight toch aan. Wat is dit vreemd zeg. Ik ga zo maar is op Garmin forum neuzen
Dit is een feature:

https://forums.garmin.com...ion-13-22---backlight-bug

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seez
Dan is het een feature waarbij ze een bug hebben geïntroduceerd want de schermverlichting gaat niet uit. Bij elke (auto)lap gaat de verlichting aan en niet uut. Ook niet als je activiteit beëindigd. Time out functie lijkt daardoor kapot te zijn

Ik vind dit echt zeer kwalijk want mijn batterijduur in dagen is gehalveerd

Ik zal bij Garmin maar account aanmaken en aanmelden

[ Voor 26% gewijzigd door seez op 17-06-2023 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[Roland] schreef op zondag 29 januari 2023 @ 12:17:
--

Ik ben 49, ik loop onregelmatig hard en ook helemaal niet zo snel (2 weken geleden wel mijn snelste 5k in 9 jaar gelopen in 26.01, daar moest ik wel even van bijkomen). Ik heb na 3 jaar niets doen i.v.m een enkeloperatie afgelopen augustus het hardlopen weer een beetje opgepakt.

No way dat mijn fitnessleeftijd 20 is of mijn VO2 max 46.
--

Oftewel, mijn vraag. Is de Fenix 7 beter in het monitoren/interpreteren van deze data. Iemand vergelijkbare resultaten gehad die verbeterd zijn met nieuwere technologie? Gaaf apparaat maar zonde van het geld als deze er net zo naast zit.
Om antwoord te geven op mijn eigen vraag van begin dit jaar (heb een Fenix 7 nu), VO2 Max is het zelfde gebleven en mijn fitness leeftijd is van 20 naar 40 gegaan. De Fenix 7 is dus wel wat slimmer dan de Fenix 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Roland] schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 12:29:
[...]

Om antwoord te geven op mijn eigen vraag van begin dit jaar (heb een Fenix 7 nu), VO2 Max is het zelfde gebleven en mijn fitness leeftijd is van 20 naar 40 gegaan. De Fenix 7 is dus wel wat slimmer dan de Fenix 5.
Ja, dat vond ik enorm balen toen ik van de FR645M naar de Epix 2 ging… ik ging van 18-jarige naar een 40-plusser! Ik voelde me ineens een stuk ouder, maar gelukkig nog steeds jonger dan mijn echte leeftijd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:46
kevi-n1 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:48:
Had vanochtend (net zoals de afgelopen dagen) een zwemactiviteit gedaan in de zee met mijn vivoactive 4. Na het zwemmen de activiteit gestopt terwijl ik aan het afdrogen was. Niet veel later is het horloge er helemaal meegestopt... De knop rechtsbovenin vasthouden heeft geen effect en als ik de laadkabel erin stop geeft die ook geen kick. Vanavond maar eens een andere laadkabel proberen maar de batterij was vol vanochtend dus een lege batterij lijkt me onwaarschijnlijk. Herkend iemand dit?
Jup, wel in zwembadwater bij horloge van mijn vader. Vivoactive 4s die het 2 jaar primaheeft gedaan (hij heeft er weinig mee gezwommen volgens mij). Vorig weekend na het zwemmen is het horloge opeens leeg en valt uit. Na het drogen weer 40 % maar loopt dan willekeurig vast en leeg. Laden gaat nauwelijks meer.

Hij is retour/ ter reparatie naar Coolblue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Epix en Fenix Pro sensoren getest door the Quantified Scientist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seez
seez schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:43:

Toevoeging:
Hierbij een update, omdat ik geen onjuiste informatie wil verspreiden. Het lijkt erop dat de interne werking van de MENU* UP-knop niet goed meer functioneert. Hoewel de knop niet vastzit, registreert deze ongewenste invoer, bijvoorbeeld één klik die lijkt op ingedrukt houden. Hierdoor blijft de schermverlichting aanstaan. Toevallig is dit probleem ontstaan na de laatste software-update, maar het lijkt geen softwareprobleem te zijn (hoewel ik hier niet 100% zeker van ben). Wanneer ik in het snelmenu naar de schermverlichting ga, schakelt de instelling automatisch van 5% naar 100% en blijft op die manier totdat ik de UP-knop een paar keer indruk, waarna ik het weer kan verlagen. Daarom vermoed ik dat er intern iets niet goed werkt, wat een beetje vreemd is, aangezien dit een knop is die ik nauwelijks gebruik.

Ik heb een supportticket bij Garmin ingediend en vermoed dat een RMA nodig zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 18 juni 2023 @ 07:15:
Epix en Fenix Pro sensoren getest door the Quantified Scientist.
Yip, toch weer erg teleurstellend... Hoop dat het met een lichter gewicht van bijv een 9x5 beter presteert, maar aangezien de aw ultra het wel goed lijkt te doen en ook niet licht is blijft dat maar de vraag.

Hier moet Garmin toch echt mee aan de bak, helemaal als de aw stappen blijft maken op fitness gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:34:
[...]

Yip, toch weer erg teleurstellend... Hoop dat het met een lichter gewicht van bijv een 9x5 beter presteert, maar aangezien de aw ultra het wel goed lijkt te doen en ook niet licht is blijft dat maar de vraag.

Hier moet Garmin toch echt mee aan de bak, helemaal als de aw stappen blijft maken op fitness gebied
Eens. Ik zat nog steeds op redelijk zeker om de Epix pro 42mm te nemen maar had daarbij wel de hoop op Apple niveau sensoren. Zeker als je het met een Watch SE van 250€ vergelijkt die het wel goed voor elkaar heeft.

Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel problemen je hier nu werkelijk mee gaat hebben op day to day basis. Zo liep ik vandaag met de OHR van mijn F6S en als benchmark mijn Apple Watch. De F6S golfde wat meer tussen een bandbreedte van 5BPM maar was gedurende de 1:45 uur spot on. Uiteindelijk 1bpm verschil met de AW. De F6S heeft geen hele beste sensor volgens de metingen, toch was dit prima. Interval durf ik het niet aan overigens, maar dat doe je ook niet dagelijks.

Hoeveel variatie zit er bij jullie in de HRV metingen bij Garmin? Ik heb in de laatste 90 dagen 1x ‘unbalanced’ (oranje) gehad en de rest groen. Is dat vergelijkbaar? Er lijkt weinig variatie in te zitten bij mij.

[ Voor 21% gewijzigd door Aghanim op 18-06-2023 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:35
De Ingenieur schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:08:
[...]

Jup, wel in zwembadwater bij horloge van mijn vader. Vivoactive 4s die het 2 jaar primaheeft gedaan (hij heeft er weinig mee gezwommen volgens mij). Vorig weekend na het zwemmen is het horloge opeens leeg en valt uit. Na het drogen weer 40 % maar loopt dan willekeurig vast en leeg. Laden gaat nauwelijks meer.

Hij is retour/ ter reparatie naar Coolblue.
Het horloge is elke week wel 2x in het zwembad gebruikt tijdens zwemtrainingen dus ik zou bijna denken op toeval. Toch bijzonder dat het water toch iets doet met het horloge terwijl het gecertificeerd is op 5 ATM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:12:
[...]

Eens. Ik zat nog steeds op redelijk zeker om de Epix pro 42mm te nemen maar had daarbij wel de hoop op Apple niveau sensoren. Zeker als je het met een Watch SE van 250€ vergelijkt die het wel goed voor elkaar heeft.

Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel problemen je hier nu werkelijk mee gaat hebben op day to day basis. Zo liep ik vandaag met de OHR van mijn F6S en als benchmark mijn Apple Watch. De F6S golfde wat meer tussen een bandbreedte van 5BPM maar was gedurende de 1:45 uur spot on. Uiteindelijk 1bpm verschil met de AW. De F6S heeft geen hele beste sensor volgens de metingen, toch was dit prima. Interval durf ik het niet aan overigens, maar dat doe je ook niet dagelijks.

Hoeveel variatie zit er bij jullie in de HRV metingen bij Garmin? Ik heb in de laatste 90 dagen 1x ‘unbalanced’ (oranje) gehad en de rest groen. Is dat vergelijkbaar? Er lijkt weinig variatie in te zitten bij mij.
Nou ja, ik train op hartslag icm LTHR en dan kunnen zones best nauw komen kijken... een 5bpm verschil is dan erg irritant. Komt er vooral op neer dat ik er gewoon niet op vertrouw.

In het dagelijks gebruik geen punt en daar heb ik het idee dat hij het goed doet, maar voor sporten voor mij niet echt te gebruiken. Dan zijn ook slaapstatitstieken wat meh, alles wordt oa afgeleid van hartslag dus die ook met wat korrels zout nemen, etc.

Ik hoop ooit een sporthorloge te kunnen gebruiken waar ik geen externe hartslagsensor nodig heb, nu met de Polar OH1+ is het prima af te vangen maar wel weer een extra iets wat je om moet doen.

Wat betreft HRV, hier over het algemeen ook groen en enkele afwijkenden (naar onder, en vermoed meestal door alcohol). De trend verandert wel, het 'grijze gebied' bedoel ik dan. Daar valt het dan steeds in, al dan niet aan de onderkant ervan dus dat verklaart het groene al varieren de waardes an sich wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:12:
Nee, ik heb echt wel periodes van unbalanced of soms zelfs laag. Het heeft bij mij vaak te maken met stress icm slecht slapen, of wanneer je een keer een virusje te pakken hebt. In maart/april heb ik ook altijd last van hooikoorts (els/hazelaar/berk), waardoor ik veel slechter slaap. In 4 weken tijd was het bijna constant ongebalanceerd of laag. De afgelopen 4 weken was het dan weer constant groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:50:
Ik hoop ooit een sporthorloge te kunnen gebruiken waar ik geen externe hartslagsensor nodig heb, nu met de Polar OH1+ is het prima af te vangen maar wel weer een extra iets wat je om moet doen.
Die hoop heb ik al opgegeven. Ik vind de hartslagmeting op mijn Epix 2 slechter dan mijn oude FR645M. Waarschijnlijk komt dat door het gewicht van het horloge. Ik gebruik nu de Polar Verity Sense om mijn bovenarm en dat werkt perfect. En je merkt helemaal niet dat je dat ding draagt. Nadeel is wel dat ik ‘m af en toe vergeet en dat je een extra apparaat moet opladen, maar 3-4 weken haal ik wel op één batterijlading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:11:
[...]

Die hoop heb ik al opgegeven. Ik vind de hartslagmeting op mijn Epix 2 slechter dan mijn oude FR645M. Waarschijnlijk komt dat door het gewicht van het horloge. Ik gebruik nu de Polar Verity Sense om mijn bovenarm en dat werkt perfect. En je merkt helemaal niet dat je dat ding draagt. Nadeel is wel dat ik ‘m af en toe vergeet en dat je een extra apparaat moet opladen, maar 3-4 weken haal ik wel op één batterijlading.
Daarom hoop ik toch met de nieuwe sensor en een lager gewicht (en serieus werk van Garmin) dat het toch nog wat kan worden. In het verleden ook heel aardige resultaten gehad maar ergens bij de 945 is het mis gegaan volgens mij ...

De verity sense is de opvolger van de oh1+ die ik nu heb met vooral (/alleen?) betere batterij duur als vooruitgang dacht ik.

Vind die dingen ook prima hoor, hoewel ik toch af en toe last van schuurplekken heb met die bandjes (alleen bij langere afstanden, hm+... Waarbij de laatste hm ook erg warm was).

Die moet ik uiterlijk om de week opladen, goed te doen maar wat je zegt. Weer een device ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij beweegt de grijze balk ook wel wat over tijd maar daarbinnen is het dus altijd groen bij mij. Ik meet ook met HRV4TRAINING en daar heb ik wel slecht/redelijk/hoog. Bij Garmin is het erg stabiel, ondanks dat ik nu al weken ook slecht slaap (5-6 uur max).

@m0ridin de Apple Watch heeft die potentie maar dan weer andere irritante dingen zoals batterijduur. Daar zou eigenlijk een combi met Garmin van moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Aghanim heh, idd.. accuduur en iphone afhankelijkheid. En qua sport mogelijkheden ook beperkt...

Niks voor mij nog steeds, maar neemt niet weg dat ze sommige zaken gewoon wel erg goed voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:13
Goedemorgen,

Vorige week een 2e hands fenix 6x pro op de kop getikt, echter valt me de batterijduur zwaar tegen. Zonder activiteiten te doen trekt hij al zo'n 40% per dag weg. Ik heb de standaard watchface ingesteld en hij houdt wel continue mijn hartslag bij, maar dat zou toch niet zoveel accu moeten kosten?

Verder qua apps ook niets geks geïnstalleerd, 2 simpele apps die ik de laatste dagen zelfs niet gebruikt heb.

Er zit nog garantie op, maar ik was eerst benieuwd of hier mensen toevallig ervaring hebben met dit probleem voordat ik daarmee aan de slag ga.

edit;zag iets over wifi als mogelijke oorzaak, die stond nog aan, nu maar eens uitgezet.

[ Voor 7% gewijzigd door karazz op 19-06-2023 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:28
karazz schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:27:
Goedemorgen,

Vorige week een 2e hands fenix 6x pro op de kop getikt, echter valt me de batterijduur zwaar tegen. Zonder activiteiten te doen trekt hij al zo'n 40% per dag weg. Ik heb de standaard watchface ingesteld en hij houdt wel continue mijn hartslag bij, maar dat zou toch niet zoveel accu moeten kosten?

Verder qua apps ook niets geks geïnstalleerd, 2 simpele apps die ik de laatste dagen zelfs niet gebruikt heb.

Er zit nog garantie op, maar ik was eerst benieuwd of hier mensen toevallig ervaring hebben met dit probleem voordat ik daarmee aan de slag ga.
Nee, dat is niet normaal.

8-12% per dag zou normaler zijn, afhankelijk ook van je settings. Staat O2 meting aan (als de 6x dat heeft?) dat is een bekende batterijslurper. Verder zijn het vooral customs watchfaces die energie drainen.

Factory reset al gedaan?

Als dat niets oplost => garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:25
Misschien interessant voor meerdere mensen hier. Ik heb een een Venu 2 uit September 2021.... sinds een 3 tal weken valt deze uit snachts, iets wat ik voorheen nog nooit gehad heb.

Na wat testen blijkt dat zodra hij onder de 40% is, hij binnen 10 minuten via energy saver uit gaat..... Heel vervelend.... dus: Garmin gebeld... en krijg onder garantie een vervanging.... erg netjes en was een bekend probleem!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Requiem19 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:30:
[...]

Nee, dat is niet normaal.

8-12% per dag zou normaler zijn, afhankelijk ook van je settings. Staat O2 meting aan (als de 6x dat heeft?) dat is een bekende batterijslurper. Verder zijn het vooral customs watchfaces die energie drainen.

Factory reset al gedaan?

Als dat niets oplost => garantie claimen.
O2 staat uit inderdaad, de factory reset is vorige week gedaan. Ik lees op verschillende fora dat mensen er door de tijd heen ook last van hebben gehad bij verschillende firmware versies, maar dat zijn vooral oudere berichten.

Momenteel gebruik ik dezelfde watchface als ik op mijn vivoactive 4 in gebruik had. Die deed daarmee 5 á 6 dagen met de batterij (wat voor dat apparaat normaal is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
seez schreef op zondag 18 juni 2023 @ 08:29:
[...]

Hierbij een update, omdat ik geen onjuiste informatie wil verspreiden. Het lijkt erop dat de interne werking van de MENU* UP-knop niet goed meer functioneert. Hoewel de knop niet vastzit, registreert deze ongewenste invoer, bijvoorbeeld één klik die lijkt op ingedrukt houden. Hierdoor blijft de schermverlichting aanstaan. Toevallig is dit probleem ontstaan na de laatste software-update, maar het lijkt geen softwareprobleem te zijn (hoewel ik hier niet 100% zeker van ben). Wanneer ik in het snelmenu naar de schermverlichting ga, schakelt de instelling automatisch van 5% naar 100% en blijft op die manier totdat ik de UP-knop een paar keer indruk, waarna ik het weer kan verlagen. Daarom vermoed ik dat er intern iets niet goed werkt, wat een beetje vreemd is, aangezien dit een knop is die ik nauwelijks gebruik.

Ik heb een supportticket bij Garmin ingediend en vermoed dat een RMA nodig zal zijn.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn naar de issue. Dat ziet er zo uit
YouTube: Fenix 7 UP (MENU) button issue

Overigens lijkt de UP button het compleet te begeven omdat de meeste invoer niet wordt geregistreerd.
van Garmin ook reactie gehad en is ingeboekt om te worden vervangen

[ Voor 3% gewijzigd door seez op 19-06-2023 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
karazz schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:31:
[...]

O2 staat uit inderdaad, de factory reset is vorige week gedaan. Ik lees op verschillende fora dat mensen er door de tijd heen ook last van hebben gehad bij verschillende firmware versies, maar dat zijn vooral oudere berichten.

Momenteel gebruik ik dezelfde watchface als ik op mijn vivoactive 4 in gebruik had. Die deed daarmee 5 á 6 dagen met de batterij (wat voor dat apparaat normaal is).
Probeer toch eens de stock watchface. Misschien zit er een probleem met je huidige watchface icm de F6X Pro. Als je 5 à 6 dagen op de VA4 haalde, dan zou je toch wel minimaal 10 dagen op een F6X Pro verwachten. 40% op één dag ook nog eens zonder activiteiten is ver van normaal. Als je dat bij de stock watchface ook nog hebt en recent ook een factory reset hebt gedaan, dan lijkt het op een batterij probleem op je horloge en als daar nog garantie op zit, dan zal Garmin dat voor je moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Gisteren de hele dag stock watchface gebruikt, maar bracht geen verschil helaas.

Wel kwam ik zojuist dit topic tegen, zou een firmware dingetje kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
karazz schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:25:
Gisteren de hele dag stock watchface gebruikt, maar bracht geen verschil helaas.

Wel kwam ik zojuist dit topic tegen, zou een firmware dingetje kunnen zijn.
Ter referentie: mijn F6S Pro haalt ongeveer 9 dagen op 1 batterij lading. Je zou een andere firmware kunnen proberen. Een vorige lukt denk ik niet maar je aanmelden voor het beta programma moet wel kunnen, wellicht lost dat het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:13:
[...]

Ter referentie: mijn F6S Pro haalt ongeveer 9 dagen op 1 batterij lading. Je zou een andere firmware kunnen proberen. Een vorige lukt denk ik niet maar je aanmelden voor het beta programma moet wel kunnen, wellicht lost dat het probleem op.
En dat is dan met de S versie. Met de X zou de batterijduur nog veel langer moeten zijn.

Maar als ik het zo lees op het Garmin forum dan is die laatste firmware update van de F6 serie niet bij iedereen een succes. Niet iedereen heeft er last van, maar dat is wel vaker met dit soort issues.

@karazz Toen je ‘m kreeg had het horloge al de laatste firmware en ook het probleem? Dan heb je dus niet ervaren hoe het met een vorige firmware was. Heeft de vorige eigenaar het horloge wel uit zijn/haar Garmin account verwijderd? Dat kan soms ook tot rare problemen leiden. Je weet maar nooit…
https://support.garmin.com/en-US/?faq=LK3FAMfilC0CBbUWRzm9AA

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 19-06-2023 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
@PatrickC Toen ik hem kreeg ben ik er vooral heel veel mee gaan spelen/instellen en heb ik hem snel genoeg voorzien van de laatste software. Heb op dat moment nog niet heel bewust op het accugebruik gelet. Pas nadat ik klaar was met alles instellen viel me op dat de accu heel hard leeg liep.

En de vorige eigenaar heeft hem heel netjes een factory reset gegeven voordat hij hem opstuurde, of hij hem uit zijn/haar account heeft verwijderd weet ik niet, maar ik heb nog geen rare dingen gezien die daarop kunnen wijzen.

Maaarrr... gisterenmiddag naar versie 25.10 gegaan en tot nu nog maar 5% accu verloren. Dat lijkt er meer op! :)

Nu even in de gaten houden wanneer de update van de versie ná 26.0 beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:15

GurbY{nl}

GurbY{nl}

karazz schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 07:58:
@PatrickC Toen ik hem kreeg ben ik er vooral heel veel mee gaan spelen/instellen en heb ik hem snel genoeg voorzien van de laatste software. Heb op dat moment nog niet heel bewust op het accugebruik gelet. Pas nadat ik klaar was met alles instellen viel me op dat de accu heel hard leeg liep.

En de vorige eigenaar heeft hem heel netjes een factory reset gegeven voordat hij hem opstuurde, of hij hem uit zijn/haar account heeft verwijderd weet ik niet, maar ik heb nog geen rare dingen gezien die daarop kunnen wijzen.

Maaarrr... gisterenmiddag naar versie 25.10 gegaan en tot nu nog maar 5% accu verloren. Dat lijkt er meer op! :)

Nu even in de gaten houden wanneer de update van de versie ná 26.0 beschikbaar is.
Versie 26.0 is ook al weer even uit hoor...?!
Of oh wacht, hád je het juist bij 26? Ik draai al een tijdje op de 6X Pro solar met 26 en totaal geen drain. Er is wel een erg handige widget, dacht dat ie gewoon "Battery Level" heet. Daar kan ik op nakijken hoeveel drain er is. Geeft o.a. long term average etc.

Edit: even opgezocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yROIG6mbxNafpBypEMAS37Irhyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7iOK9BpT4nD5tCSPPM1MtuDE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door GurbY{nl} op 20-06-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:59
woosterink schreef op maandag 22 mei 2023 @ 06:58:
Ik ben recent overgestapt van de Fitbit Charge 5 naar de Fenix 7s Solar vanwege de goede GPS en uitgebreide functies. Werkelijk een tophorloge betreft zijn capaciteiten maar met 1 groot nadeel; de slaapmeting klopt van geen kant. Heb nu ook een aantal nachten geslapen met de fitbit om mijn andere pols er bij en kan met zekerheid zeggen dat mijn fitbit gewoon correct mijn slaap meet. De fitbit scores sluiten ook altijd aan bij hoe ik mij voel en hoe ik wakker word, terwijl de garmin score eigenlijk altijd zegt dat ik slecht tot redelijk geslapen heb.

Weet iemand of ik iets kan doen om de slaapscore anders in te stellen van mijn Garmin? Het grote probleem zit hem in de slaap tijd. Mijn hele leven slaap ik al 6 uur per nacht, nooit 7 of 8 wat volgens garmin zou moeten. Probleem hier mee is dat mijn body battery dus altijd slecht oplaad, mijn stress niveaus hoog zijn en daardoor ook mijn sportreadiness totaal niet klopt. Kan ik ergens instellen dat mijn nachten korter zijn dan garmin adviseerd?
Vind het best waardeloos eigenlijk omdat de mijn slaapmeting verkeerd word geïndexeerd door de garmin waardoor ik meerdere functies eigenlijk niet kan gebruiken.

Lees overigens wel meerdere mensen die hier over klagen maar nog geen oplossing gezien.
Beetje late reactie, maar ik kwam dit bericht tegen toen ik in dit topic zocht op body battery. Ook met korter dan aanbevolen slaap is het mogelijk om goede slaapscores te halen. Eergisteren haalde ik bijvoorbeeld 80/100 bij zes uren slaap. Mijn body battery ging in die zes uur van 28 naar 100. Misschien zijn de scores op je body battery en slaap dus lager dan gehoopt omdat het daadwerkelijk te kort is. Maar goed dat is de Garminwerkelijkheid, zolang jij je goed voelt moet het prima zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vsl_WfvRWkAuyDfCddhkgvd7lkM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWuooiR6X0ynMjfhie9iGkoe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLT2Wig1hW515YaRu0RExxUfLQw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HvvnDLSxwzZ996RxCaWvYAuv.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 20% gewijzigd door Armada. op 21-06-2023 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Na 1,5 jaar gebruik heeft de startknop op mijn Fenix 6 Pro een scherp randje gekregen. Zo scherp dat ik er ook een bloedblaar van heb gekregen op mijn pols (ik draag het horloge 24/7). Blijkbaar is de omhulsing van de knop eraf gevallen (?). Hierover staan meerdere klachten op internet, heeft iemand er hier ook last van gehad?

Goede service in ieder geval van Garmin (zoals ik gewend ben), retour opsturen met UPS en krijg binnen enkele dagen een vervangende / recertified Fenix 6 Sapphire (de Pro's waren op waarschijnlijk) er voor terug.

[ Voor 11% gewijzigd door [BoSS] op 21-06-2023 11:16 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karazz
[BoSS] schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:15:
Na 1,5 jaar gebruik heeft de startknop op mijn Fenix 6 Pro een scherp randje gekregen. Zo scherp dat ik er ook een bloedblaar van heb gekregen op mijn pols (ik draag het horloge 24/7). Blijkbaar is de omhulsing van de knop eraf gevallen (?). Hierover staan meerdere klachten op internet, heeft iemand er hier ook last van gehad?

Goede service in ieder geval van Garmin (zoals ik gewend ben), retour opsturen met UPS en krijg binnen enkele dagen een vervangende / recertified Fenix 6 Sapphire (de Pro's waren op waarschijnlijk) er voor terug.
Ik ken het probleem niet. Ik heb zojuist wel geprobeerd dat knopje te raken met mijn pols terwijl ik het horloge om heb, maar ik heb geen idee hoe dat je dat voor elkaar krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:25
Armada. schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:10:
[...]

Beetje late reactie, maar ik kwam dit bericht tegen toen ik in dit topic zocht op body battery. Ook met korter dan aanbevolen slaap is het mogelijk om goede slaapscores te halen. Eergisteren haalde ik bijvoorbeeld 80/100 bij zes uren slaap. Mijn body battery ging in die zes uur van 28 naar 100. Misschien zijn de scores op je body battery en slaap dus lager dan gehoopt omdat het daadwerkelijk te kort is. Maar goed dat is de Garminwerkelijkheid, zolang jij je goed voelt moet het prima zijn.

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is puur te danken aan een "excellent" stressniveau tijdens je slaap (lees: geen stress gehad tijdens je slaap).
Verhoogde stress krijg je niet alleen door drukte, inspanning, etc. Ook na eten wordt het stressniveau verhoogt. Ik vermoed door zouten ofzo. Maar ook (veel) alcohol zorgt voor een verhoogd stressniveau.

Als je nu bijvoorbeeld een zak chips op eet voor het slapen gaan, zul je zien dat het stressniveau stijgt en je bodybattery afneemt. Ergens halverwege de nacht zal het stressniveau pas afnemen en bouw je weer bodybattery op. Bij 6 uur slaap bouw je gedurende 3 uur bodybattery op en zul je je dag beginnen met een lage batterij. Daar kun je inderdaad gewoon goed bij voelen, al zeggen de getallen wat anders.

Is dat Garminwerkelijkheid? Ik denk het niet.. omdat het prima te herleiden is, waardoor je batterij wel of niet goed geladen wordt tijdens de slaap. Als ik wakker word met een kater is mijn bodybatterij ook slecht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:59
DeCo schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:42:
[...]

Dat is puur te danken aan een "excellent" stressniveau tijdens je slaap (lees: geen stress gehad tijdens je slaap).
Verhoogde stress krijg je niet alleen door drukte, inspanning, etc. Ook na eten wordt het stressniveau verhoogt. Ik vermoed door zouten ofzo. Maar ook (veel) alcohol zorgt voor een verhoogd stressniveau.

Als je nu bijvoorbeeld een zak chips op eet voor het slapen gaan, zul je zien dat het stressniveau stijgt en je bodybattery afneemt. Ergens halverwege de nacht zal het stressniveau pas afnemen en bouw je weer bodybattery op. Bij 6 uur slaap bouw je gedurende 3 uur bodybattery op en zul je je dag beginnen met een lage batterij. Daar kun je inderdaad gewoon goed bij voelen, al zeggen de getallen wat anders.

Is dat Garminwerkelijkheid? Ik denk het niet.. omdat het prima te herleiden is, waardoor je batterij wel of niet goed geladen wordt tijdens de slaap. Als ik wakker word met een kater is mijn bodybatterij ook slecht.
Ja, eens. Zelf zie ik dat soort invloeden ook altijd enorm gereflecteerd worden in mijn body battery en stress. Een tijd terug leefde ik nog erg ongezond en als ik het erg bont maakte dan steeg mijn body battery tijdens mijn slaap echt maar tien tot twintig puntjes, of soms zelfs helemaal geen stijging. Nu ik andere lifestylekeuzes maak komt dat nooit meer voor. De Garmin kan daarin echt shockerend zijn als ik wat grafieken uit mijn ongezonde tijd vergelijk met nu. Toen ik nog rookte en veel overgewicht had was mijn stresslevel gemiddeld rond de 40 - 50 terwijl ik afgelopen vier weken gemiddeld 24 had bijvoorbeeld. Hartslag in rust is bijvoorbeeld ook enorm gedaald. Super hoe motiverend een horloge daarin kan zijn, je 'goed voelen' is opeens gekwantificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:59
Na eerder van jullie een goed advies te hebben gehad voor een sporthorloge voor mijzelf (Garmin Forerunner 55, 100% tevreden), zoek ik er nu eentje voor mijn vrouw. Wel andere criteria, die niet helemaal bij dit topic passen, maar omdat hier veel kennis zit...

- slaapmonitor
- hartslagmonitor
- stressindicator
- gps niet noodzakelijk, eventueel via telefoon
- activiteiten tracken (crossfit)
- (eenvoudig) eigen foto's op de achtergrond kunnen plaatsen (must!)
- whatsapp kunnen lezen (must!)
- touchscreen (must!)
- lange accuduur
- niet lomp

Als ik zelf zoek dan kom ik uit bij
- Garmin Vivosmart 5 (plus: Garmin; min: klein scherm)
- Xiaomi Smart Band 7 Pro (plus: accu; min: geen apps?, Xiaomi?)
- Xiaomi Smart Band 7 (plus: accu; min: geen apps?, Xiaomi?)
- Huawei Band (plus: nieuw; min: geen apps?; geen reviews)

Hebben jullie andere suggesties? Fitbit bij voorkeur niet, want dan heb je en abonnement nodig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Sleepoog schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:35:
Na eerder van jullie een goed advies te hebben gehad voor een sporthorloge voor mijzelf (Garmin Forerunner 55, 100% tevreden), zoek ik er nu eentje voor mijn vrouw. Wel andere criteria, die niet helemaal bij dit topic passen, maar omdat hier veel kennis zit...

- slaapmonitor
- hartslagmonitor
- stressindicator
- touchscreen (must!)
- lange accuduur
- niet lomp

Hebben jullie andere suggesties? Fitbit bij voorkeur niet, want dan heb je en abonnement nodig volgens mij.
is dit niet een goede voor een Apple Watch?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:32:
[...]

is dit niet een goede voor een Apple Watch?
Lange accuduur… >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sleepoog Eigen foto’s op een achtergrond kunnen plaatsen? Qua Garmin zou ik kijken naar een Venu (2) of Venue Sq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Sleepoog schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:35:

- slaapmonitor
- hartslagmonitor
- stressindicator
- touchscreen (must!)
- lange accuduur
- niet lomp

Mijn dochter wil een Garmin venu sq. Best leuk klokje voor een dame. Voldoet aan alle eisen.
Vivosmart niet want achtergrond is niet aanpasbaar.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Zojuist kreeg ik voor de 3e keer een update naar 13.22 op mijn Epix gen 2 (niet pro) binnen.
De eerste keer ging nog gepaard met changelog, maar update 2 en 3 niet.
Ik kan op de site/forums van garmin niks vinden, iemand enig idee wat deze update inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-06 12:41
Armada. schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:28:
[...]
Ja, eens. Zelf zie ik dat soort invloeden ook altijd enorm gereflecteerd worden in mijn body battery en stress. Een tijd terug leefde ik nog erg ongezond en als ik het erg bont maakte dan steeg mijn body battery tijdens mijn slaap echt maar tien tot twintig puntjes, of soms zelfs helemaal geen stijging. Nu ik andere lifestylekeuzes maak komt dat nooit meer voor. De Garmin kan daarin echt shockerend zijn als ik wat grafieken uit mijn ongezonde tijd vergelijk met nu. Toen ik nog rookte en veel overgewicht had was mijn stresslevel gemiddeld rond de 40 - 50 terwijl ik afgelopen vier weken gemiddeld 24 had bijvoorbeeld. Hartslag in rust is bijvoorbeeld ook enorm gedaald. Super hoe motiverend een horloge daarin kan zijn, je 'goed voelen' is opeens gekwantificeerd.
Ik vind body battery en slaap score ook goede toevoegingen die goed inzicht verschaffen. Het is vooral bevestigend, soms confronterend, soms grappig. Confronterend is het wel als je een week lang niet boven de 40 uit komt en dagelijks met een battery van 5 gaat slapen. Ik heb ook wel eens een nachtje flink doorgehaald met alcohol en daarna wakker geworden met een body battery van 9 met 7 uur slaap. _O- Ik heb het ook al eens gehad dat de body battery bij hele lichte (geen stress) activiteiten overdag zelfs een beetje stijgt. Erg cool.
Megupe schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:58:
Zojuist kreeg ik voor de 3e keer een update naar 13.22 op mijn Epix gen 2 (niet pro) binnen.
Ik kan op de site/forums van garmin niks vinden, iemand enig idee wat deze update inhoud?
Ik kreeg net ook weer een update, en weer naar 13.22. Geen idee waarom.

[ Voor 13% gewijzigd door Justinn1988 op 22-06-2023 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:59
Dank voor jullie input. Een Apple-device gaat het niet worden :-(

De Venu ziet er goed uit, maar is al ouder (2020). De 2 (Sq) is me dan qua prijs iets te gortig (voor iemand die 'm gebruikt als gewoon horloge met een plaatje op de achtergrond). Kak, is toch nog lastiger dan ik dacht.

Over die Xiaomi kan ik verder niet zoveel vinden. Enige ervaring hier? Dat zou namelijk een prima instapper zijn. Mijn dochter heeft een Huawei Nogiets en is daar enorm tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Megupe schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:58:
https://forums.garmin.com...n-2-system-software-13-22

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Justinn1988 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:01:
Ik vind body battery en slaap score ook goede toevoegingen die goed inzicht verschaffen. Het is vooral bevestigend, soms confronterend, soms grappig. Confronterend is het wel als je een week lang niet boven de 40 uit komt en dagelijks met een battery van 5 gaat slapen. Ik heb ook wel eens een nachtje flink doorgehaald met alcohol en daarna wakker geworden met een body battery van 9 met 7 uur slaap. _O- Ik heb het ook al eens gehad dat de body battery bij hele lichte (geen stress) activiteiten overdag zelfs een beetje stijgt. Erg cool.
Puur uit nieuwsgierigheid. Wat doe jij een week lang om het presteren dat je niet boven de 40 uit komt? Zit je dan een week op Chersonissos ;)

Mij lukt dat in elk geval niet. Zelfs met korte nachten (4 uur) en toch flink sporten en een druk leven begin ik over het algemeen nog wel op 65+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ha @blavlaa , ik schreef dus dat ik alleen bij de 1e update naar 13.22 een changelog (precies deze die jij ook post) kreeg. Nu dus al 2 nieuwe updates naar wederom 13.22 ontvangen waar dus geen changelog bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:27
Megupe schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:37:
[...]

Ha @blavlaa , ik schreef dus dat ik alleen bij de 1e update naar 13.22 een changelog (precies deze die jij ook post) kreeg. Nu dus al 2 nieuwe updates naar wederom 13.22 ontvangen waar dus geen changelog bij staan.
Ik heb hetzelfde met mijn Epix gen 2. Vanochtend ook voor de derde keer update naar 13.22. De tweede en derde update lijken geen volledige update te zijn omdat het in een paar seconden geïnstalleerd is terwijl de eerste update veel langer bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien losse update van de bluetooth en gps chip? Als je het handmatig doet moet je soms ook 2-3 files updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
OneMoreThing schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:48:
[...]

Ik heb hetzelfde met mijn Epix gen 2. Vanochtend ook voor de derde keer update naar 13.22. De tweede en derde update lijken geen volledige update te zijn omdat het in een paar seconden geïnstalleerd is terwijl de eerste update veel langer bezig was.
Precies.
Ik hoop dat nu de meldingen van autolap aangepast zijn of nu instelbaar zijn.
Aghanim schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:49:
Misschien losse update van de bluetooth en gps chip? Als je het handmatig doet moet je soms ook 2-3 files updaten.
Heb ik nagekeken, deze versienummers zijn nog gelijk aan de beta van 13.22.

[ Voor 24% gewijzigd door Megupe op 22-06-2023 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:25
Aghanim schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:25:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid. Wat doe jij een week lang om het presteren dat je niet boven de 40 uit komt? Zit je dan een week op Chersonissos ;)

Mij lukt dat in elk geval niet. Zelfs met korte nachten (4 uur) en toch flink sporten en een druk leven begin ik over het algemeen nog wel op 65+.
Voorheen op de FR45 scoorde ik regelmatig 100. Mijn levensstijl was okay.. 2-3x hardlopen per week, gemiddeld alcohol, lekker eten, dat soort ongein. Sinds de Fenix 6 Pro, 2 marathons verder, 4x per week hardlopen en 3x fitness is de score van 80 uitzonderlijk hoog.. het zal gemiddeld ergens tussen 50-60 zitten. Aan de levensstijl ligt het niet, zou ik denken. Ik voel (en ben) fitter dan ooit te voren. Het ligt toch echt aan het horloge.

Als indicatie werkt het prima, maar pin je niet op de harde cijfers vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
DeCo schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:42:
[...]
Ik krijg sinds ik het horloge heb 9 vd 10 keer excellent sleep, ook als het een kortere nacht van 6u is met veel momenten wakker zijn en ik totaal brak wakker wordt. Ook dan is body battery 'vol' en training readiness hoog. Totaal niet in lijn met hoe ik me dan voel als ik als een vaatdoek voor de spiegel sta in de badkamer... Mijn verwachting was dat het iets was dat geleidelijk beter zou worden maar enkele weken later nog steeds een scheef beeld.
Pagina: 1 ... 262 ... 317 Laatste