Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 259 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:03

Vliegvlug

Flight Simple

Lagune schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:07:
[...]

staat gewoon een lijstje van chargers die hij heeft getest
Dat had ik uiteraard gezien maar had in mijn eerste post al aangegeven dat ik juist niet naar zo’n grote Qi laadpad op zoek ben maar naar een kleine omdat het anders teveel ruimte inneemt. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 10:00
Wat een gedoe allemaal om een horloge 1x per week op te laden.. is (met de soepel werkende connector van Garmin) een kabeltje inpluggen niet net zo handig ipv er een weer extra apparaat voor te hebben? Of zeg ik nu iets heel ouderwets :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jap85 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 09:18:
Wat een gedoe allemaal om een horloge 1x per week op te laden.. is (met de soepel werkende connector van Garmin) een kabeltje inpluggen niet net zo handig ipv er een weer extra apparaat voor te hebben? Of zeg ik nu iets heel ouderwets :P
Ik heb draadloos laden ook nooit begrepen. Extra kosten voor een accessoire en een minder efficiënt laadproces. Het enige voordeel war ik zie is dat ze apparaten misschien beter waterdicht kunnen maken zonder dat een connector nodig is.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 15:48
Lol, als ik iets en draak van een connector vind is het wel die van Garmin dus juist daarbij snap ik de charme van draadloos opladen wel ;)

Verder wel eens hoor, mijn 955 moet ik eens in de 2 weken een uurtje oid opladen. Daar kan ik zelfs de Garmin connector prima mee handlen.

Maar gemak dient de mens dus je telefoon gewoon neerleggen en opladen is precies dat, net wat meer gemak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Ik vind het juist fijn dat draadloos laden. In mijn auto kan ik draadloos laden en op mijn werk ook. Telefoon op de juiste plek neerleggen en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
m0ridin schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:01:
[...]

Maar gemak dient de mens dus je telefoon gewoon neerleggen en opladen is precies dat, net wat meer gemak
Dat is waar, maar de verhouding gemak vs extra resources / E waste lijkt soms een beetje zoek tegenwoordig, zeker met iets wat je zo sporadisch hoeft op te laden en dan waarschijnlijk nog langer duurt ook. Maar goed dat is allemaal persoonlijk natuurlijk. Ik vind het zelf ook geen enkel probleem om mn telefoon even aan de usb c van m'n scherm te hangen als ik er toch achter zit. In de auto bijvoorbeeld is draadloos laden wel weer handig. Maar goed dit gaat te ver off topic. Ieder z'n voorkeur :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Die Vivomove Trend moet wel wat vaker dan 1x per week worden opgeladen. Garmin geeft een batterijduur van 5 dagen maar na 4 moet je echt wel gaan opladen.

En het draadloos laden is voor mij enerzijds een gemakskwestie maar anderzijds las ik ook over problemen met de oplaad contacten na lange tijd gebruik.
En aangezien ik mijn elektronica altijd lang zo lang mogelijk gebruik verwacht dit horloge wel een paar jaar te hebben en wil ik eventuele problemen daarmee voor zijn, juist om te voorkomen dat die voortijdig stuk gaat.

En mensen die over duurzaamheid beginnen; mijn huidige mobiel die ik net een maandje heb is een tweedehands, degene daarvoor heb ik ruim 4,5 jaar gebruikt, die daarvoor iets van 2 jaar toen hij defect ging en die daar weer voor 5 jaar, dus ik durf wel te beweren dat ik daarin duurzamer ben dan een ruime meerderheid van de tweakers hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Vliegvlug schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 12:47:
[...]

Die Vivomove Trend moet wel wat vaker dan 1x per week worden opgeladen. Garmin geeft een batterijduur van 5 dagen maar na 4 moet je echt wel gaan opladen.

En het draadloos laden is voor mij enerzijds een gemakskwestie maar anderzijds las ik ook over problemen met de oplaad contacten na lange tijd gebruik.
En aangezien ik mijn elektronica altijd lang zo lang mogelijk gebruik verwacht dit horloge wel een paar jaar te hebben en wil ik eventuele problemen daarmee voor zijn, juist om te voorkomen dat die voortijdig stuk gaat.

En mensen die over duurzaamheid beginnen; mijn huidige mobiel die ik net een maandje heb is een tweedehands, degene daarvoor heb ik ruim 4,5 jaar gebruikt, die daarvoor iets van 2 jaar toen hij defect ging en die daar weer voor 5 jaar, dus ik durf wel te beweren dat ik daarin duurzamer ben dan een ruime meerderheid van de tweakers hier. ;)
Duidelijk en fair enough! Ik bedoelde het ook zeker niet als veroordeling hoor :). Vroeg het me af omdat ik er voor mezelf geen meerwaarde in zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:04
tlpeter schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:21:
Ik vind het juist fijn dat draadloos laden. In mijn auto kan ik draadloos laden en op mijn werk ook. Telefoon op de juiste plek neerleggen en gaan met die banaan.
Zo'n vakje heb ik ook. Alleen zijn moderne telefoons groter dan het vakje haha.
Ik zie maar 1 voordeel en dat is dat mijn telefoon ook andere devices draadloos kan laden. Ooit getest met een samsung watch en die kon vanuit mijn telefoon laden. Voor nood zeg maar.
Verdere ervaring met draadloos; je denkt dat ie op de lader ligt. Volgende ochtend, amper opgeladen omdat een huisgenoot het device van de laadspot heeft gestoten 8)7
Doe mij maar een kabel.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 22:22

Saninl

Weet iemand toevallig of het bij Garmin horloges zin heeft om je primaire race te wijzigen?

Zelf gebruik ik vrij regelmatig de dagelijkse workout suggesties op de Fenix en heb ik de komende tijd verschillende runs staan met als hoogtepunt een race in het najaar. Die laatste staat als mijn primaire, maar hierdoor lijken mijn dagelijkse suggesties geen rekening te houden met een wedstrijd over anderhalve week.

Nu zit ik dus te twijfelen over voor de laatste week/weken de primaire race te wisselen om te zorgen dat de dagelijkse suggesties iets beter aansluiten?

Iemand ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

Saninl schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:56:
Weet iemand toevallig of het bij Garmin horloges zin heeft om je primaire race te wijzigen?

Zelf gebruik ik vrij regelmatig de dagelijkse workout suggesties op de Fenix en heb ik de komende tijd verschillende runs staan met als hoogtepunt een race in het najaar. Die laatste staat als mijn primaire, maar hierdoor lijken mijn dagelijkse suggesties geen rekening te houden met een wedstrijd over anderhalve week.

Nu zit ik dus te twijfelen over voor de laatste week/weken de primaire race te wisselen om te zorgen dat de dagelijkse suggesties iets beter aansluiten?

Iemand ervaring?
zo kort voor je race heeft het weinig zin I guess, weet niet hoe lang die race is maar wellicht moet je ook nog taperen?

zowiezo je build phase is al voorbij? als je een fenix 7 hebt kan je bij de daily suggestions het trainings plan zien (plan overview)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Lagune schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:31:
[...]

zo kort voor je race heeft het weinig zin I guess, weet niet hoe lang die race is maar wellicht moet je ook nog taperen?

zowiezo je build phase is al voorbij? als je een fenix 7 hebt kan je bij de daily suggestions het trainings plan zien (plan overview)
Thanks voor je reply! Ik kan inderdaad het plan overzicht zien, maar die is georiënteerd op die run veel later in het jaar…? Dus nog in de basisfase. Daarom ben ik aan het bedenken om in de toekomst elke meest recente run de primaire te maken, omdat prioriteren niet echt lijkt te werken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:30

Roozzz

Plus ultra

Saninl schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:47:
[...]
Thanks voor je reply! Ik kan inderdaad het plan overzicht zien, maar die is georiënteerd op die run veel later in het jaar…? Dus nog in de basisfase. Daarom ben ik aan het bedenken om in de toekomst elke meest recente run de primaire te maken, omdat prioriteren niet echt lijkt te werken
Volgens mij werkt het prioriteren juist prima. Het doel staat in dit najaar, alles wat je daarvoor doet is bijzaak en ga je dus niet specifiek voor voorbereiden. Dat jij dat anders ziet dan garmin is jammer ;)

Maar wat voor trainingen doe je nu dan en wat zou je gedaan willen hebben? De boel 1,5 week van te voren omgooien heeft qua trainingseffect eigenlijk geen nut. Het voornaamste wat je kan bereiken is dat de belasting wat omlaag gaat, zodat je meer kunt herstellen en fris bent voor de wedstrijd.
Dus als de uitdaging daar zit, dan vooral doen. Zou je meer meters op wedstrijdtempo ofzo willen maken, dan ben je te laat.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hoe ervaren andere Apple Watch gebruikers de nauwkeurigheid van 'Split Pace' (Lap Pace voor Garmin-gebruikers) gedurende de split/lap (1km in mijn geval)?

Mijn ervaring is dat de split pace consequent (véél) te traag aangeeft aan de start van de split/lap, en dan langzaam bijtrekt naar de juiste pace. Echter, vlak voor het einde van de split is hij dan alsnog 2-5sec te hoog, waarna ik de Split notificatie krijg waarop wél de juiste pace (tijd) te zien is.

Dus over 1km, waarop ik constant 4:15/km loop zie ik bijvoorbeeld:
Na 100m: 4:38/km
Na 500m: 4:24/km
Na 800m: 4:19/km
Na 990m: 4:17/km
Notificatie van de split: 4:15/km

Die 4:15/km is dan ook wat ik achteraf in Strava zie (die een herberekening doet, dus op basis daarvan ga ik er vanuit dat die 4:15/km dan inderdaad juist is). Bij de volgende split gebeurt dan gewoon weer iets vergelijkbaars.

Op mijn Garmin had ik de onbetrouwbaarheid in de eerste 300m ook altijd wel, maar op de Apple Watch is dit echt heel consequent een 'probleem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 23:27
@MrAcid
Volgens mij is dit het gemiddelde op het moment waar door je op het einde wel je juiste pace hebt.
Met de app trenara heb ik dit ook op mijn garmin

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Gunth schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:29:
@MrAcid
Volgens mij is dit het gemiddelde op het moment waar door je op het einde wel je juiste pace hebt.
Met de app trenara heb ik dit ook op mijn garmin
Dat klopt, het is een gemiddelde dat zich 'stabiliseert'/ontwikkelt gedurende de lopende kilometer. Echter, als ik gewoon een constant tempo loop dan zou ik niet verwachten dat hij áltijd te traag begint én dat hij 10meter voor het eindigen van de kilometer nog niet het juiste gemiddelde heeft vastgesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:47
m0ridin schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:01:
Lol, als ik iets en draak van een connector vind is het wel die van Garmin dus juist daarbij snap ik de charme van draadloos opladen wel ;)
Wat is er mis mee dan? Hij past op beide manieren en doet het altijd. Het heeft jaren geduurd voordat telefoons dat niveau in bereikten met hun usb-c. :P

Wil je laden tijdens gebruik dan is het minder handig inderdaad, maar dat zit hem meer in de locatie van de poort.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:20:
[...]

Wat is er mis mee dan? Hij past op beide manieren en doet het altijd. Het heeft jaren geduurd voordat telefoons dat niveau in bereikten met hun usb-c. :P

Wil je laden tijdens gebruik dan is het minder handig inderdaad, maar dat zit hem meer in de locatie van de poort.
Het is meer de standaard laadkabel die je er bij geleverd krijgt denk ik. Daardoor moet je horloge op de zijkant liggen tijdens het laden en als het kabeltje niet goed (meer) vastklikt, gaat deze nog wel eens los. Daarom kun je dan beter zo’n puck gebruiken, die blijft beter zitten.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Roozzz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:02:
[...]

Volgens mij werkt het prioriteren juist prima. Het doel staat in dit najaar, alles wat je daarvoor doet is bijzaak en ga je dus niet specifiek voor voorbereiden. Dat jij dat anders ziet dan garmin is jammer ;)

Maar wat voor trainingen doe je nu dan en wat zou je gedaan willen hebben? De boel 1,5 week van te voren omgooien heeft qua trainingseffect eigenlijk geen nut. Het voornaamste wat je kan bereiken is dat de belasting wat omlaag gaat, zodat je meer kunt herstellen en fris bent voor de wedstrijd.
Dus als de uitdaging daar zit, dan vooral doen. Zou je meer meters op wedstrijdtempo ofzo willen maken, dan ben je te laat.
Klopt deels inderdaad, zeker omdat het primaire doel in het najaar ligt. Maar juist het toewerken naar de wedstrijd op korte termijn (niet primaire run) gaat wat mij betreft op een te hoog tempo met een te hoge frequentie. Ik was in de veronderstelling dat ik nu ook "mocht" gaan temperen van Garmin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Gonadan schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:20:
[...]

Meh, hier toch vaak niet helemaal een lekkere connectie en gewoon... ik vind het design meh ;) Geen ramp verder, omdat ik hem maar 1x in de zoveel tijd hoef op te laden, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:25:
Het is meer de standaard laadkabel die je er bij geleverd krijgt denk ik. Daardoor moet je horloge op de zijkant liggen tijdens het laden en als het kabeltje niet goed (meer) vastklikt, gaat deze nog wel eens los. Daarom kun je dan beter zo’n puck gebruiken, die blijft beter zitten.
Nog nooit meegemaakt, hij ligt gewoon op het dressoir en laadt altijd prima op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:22:
[...]

Nog nooit meegemaakt, hij ligt gewoon op het dressoir en laadt altijd prima op.
Ik ook (nog) niet, maar mijn broer wel met een F6 Pro Titanium. Hij gebruikt nu de puck en opladen gaat weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Hebben ze er bij nieuwe modellen weer op bezuinigd of is je broer gewoon wat minder subtiel? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 01:30

Roozzz

Plus ultra

Saninl schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:24:
[...]
Klopt deels inderdaad, zeker omdat het primaire doel in het najaar ligt. Maar juist het toewerken naar de wedstrijd op korte termijn (niet primaire run) gaat wat mij betreft op een te hoog tempo met een te hoge frequentie. Ik was in de veronderstelling dat ik nu ook "mocht" gaan temperen van Garmin...
Dat is gelukkig wel eenvoudig op te lossen :)

Eerlijk gezegd taper ik ook niet tot nauwelijks voor een 'tussendoor' wedstrijdje in bijvoorbeeld een marathon voorbereiding. Maar een dagje (of twee) extra rust kan wel behoorlijk helpen om met frisse benen aan de start te staan. Ik zou dus gewoon enkele loopjes schrappen of terugschroeven.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

In navolging op mijn eerdere vraag hier welke kleine wireless charger zou werken met mijn Garmin Vivomove Trend.

Ik heb eerst getest met een Samsung EP-OR825, welke ik kon lenen en bij een Samsung Watch 4 geleverd is.
Deze geeft op het display in eerste instantie “charging” aan, display gaat dan uit maar lijkt daarna al snel te stoppen met laden want na een flinke tijd op de lader was het batterij percentage niet opgeklommen.
Het display van de smartwatch is als deze op de lader ligt vreemd genoeg heel erg lastig lastig aan te krijgen maar nadat me dit eindelijk gelukt was zag ik ook niet zo’n bliksem-symbool in het batterij icoon wat er wel is als ik met de bijgeleverde laadkabel oplaad.
Kortom het laden met de officiële Samsung Watch 4 lader lukt niet.
Heb het meerdere keren geprobeerd onder verschillende oriëntaties ook maar dat maakte niet uit.

Daarna heb ik deze TUSITA samsung watch 5 (pro) wireless charger kloon gekocht:
TUSITA USB-C Samsung Galaxy Watch 5 Pro wireless charger kloon

Dat laatste plaatje is wel misleidend want ze hebben het daar over “1A output current”, terwijl op de lader zelf staat “Output: 5.0V 0.5A” :? :

Maar het belangrijkste is dat hij het wel doet op de Vivomove Trend! :)
Heb hem er als test een half uurtje op gehad en hij wordt daadwerkelijk opgeladen.
Viel me wel op dat het horloge warm wordt, wat met de normale laadkabel niet gebeurd, maar ik neem aan dat dit bij draadloos laden hoort.
Of is dat juist een slecht teken?
(Dit is mijn eerste device met wireless laden dus ik heb geen enkele referentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:20:
Hebben ze er bij nieuwe modellen weer op bezuinigd of is je broer gewoon wat minder subtiel? :P
Nee, hoor, hij behandelt zijn Fenix prima! Alleen kreeg hij op een gegeven moment problemen dat het standaard bijgeleverd kabeltje soms connectie verloor tijdens het laden. In de puck zit het horloge veel steviger vast en dat loste het probleem meteen op. En die puck is goedkoper dan een nieuw kabeltje van Garmin en je krijgt er dan ook nog van die ‘afdekdopjes’ bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
Op basis van de tips hier ook bij ING de Fenix 7 Sapphire Solar besteld. Schappelijke prijs! Ik ben sinds een jaar of 2 fanatieker gaan sporten en nu ook UL backpacking/hiking op de agenda staat, wilde ik echt af van het navigeren/registreren met de telefoon (en daarbij benodigde powerbanks :r ). Ik heb nog even getwijfeld over de Epix, maar vanwege de multi-day backpacking/hiking plannen, sprak de langere batterijduur van de Fenix 7 mij wel aan. Ben benieuwd!

[ Voor 10% gewijzigd door Justinn1988 op 09-05-2023 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mocht iemand nog snel een Fenix 7s glazen screenprotector zoeken, stuur maar een DM. Ik heb er nog 3 rondslingeren.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Comeback van Suunto?

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 09-05-2023 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@retlaw Tof! Ik zie je dit weekend dan! Ik doe ook mee aan Raid LL.

Zat net te spelen met het profiel Adventure Race.
Heb jij (of iemand) al ontdekt hoe ik een Time reminder kan setten voor deze activiteit?

Ik wil graag elke 20 en elke 45 minuten een piepje.
Het zou moeten kunnen; Garmin
Maar met hardlopen/fietsen zie ik dit wel, maar in AR niet.

Iemand een idee?

Qua battery time denk ik dat ik ook nog wat zuinigs ga kiezen, al was ik met eerdere races niet ontevreden.
Denk dat het horloge langer vol energie zit dan ikzelf ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Het ziet er gaaf uit, maar die lag en bezel geven met in de filmpjes al jeuk - laat staan in het echt? Zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Vooral de batterijduur lijkt indrukwekkend, maar vind het eigenlijk een soort van Forerunner 955 solar?

Zie verder niet echt iets vernieuwend of onderscheidends? Sterker nog, qua sw lijkt het nog niet bepaald af (niet vloeiende ui, kaarten nog beperkt...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Justinn1988 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:05:
Op basis van de tips hier ook bij ING de Fenix 7 Sapphire Solar besteld. Schappelijke prijs! Ik ben sinds een jaar of 2 fanatieker gaan sporten en nu ook UL backpacking/hiking op de agenda staat, wilde ik echt af van het navigeren/registreren met de telefoon (en daarbij benodigde powerbanks :r ). Ik heb nog even getwijfeld over de Epix, maar vanwege de multi-day backpacking/hiking plannen, sprak de langere batterijduur van de Fenix 7 mij wel aan. Ben benieuwd!
Ik krijg deze ook binnenkort! Ben ook erg benieuwd. Heb nu een Apple Watch maar die is veel te snel leeg. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:13:
[...]

Ik krijg deze ook binnenkort! Ben ook erg benieuwd. Heb nu een Apple Watch maar die is veel te snel leeg. :)
Heb hem net de 1e volle dag om gehad en bevalt prima. Betreft mijn eerste Garmin. Komend weekend eens een testje doen met wandelen op kaart en GPX route. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:31

KnOeFz

no comment...

Misschien offtopic maar weet niet welk topic beter past...
Ik heb een vraagje over Garmin Connect (Android), dus wel gerelateerd aan mijn Garmin sport horloge met GPS :+

Het maken van koersen heeft een onleesbaar kleurenschema wat kleine (vaak) onverharde paadjes moeilijk tot niet laat zien op de kaarten. Bij aanklikken vind hij ze wel maar dan moet je al weten dat ze daar ergens liggen. Dat zorgt ervoor dat ik vaak in andere apps mijn routes maak. Ik zou ze wel graag in Garmin Connect maken.

Nu probeerde ik onlangs de garmin Explore app en tot mijn verbazing komen daar alle kleine paadjes super duidelijk in beeld..... Hieronder een screenshot waar beide naast elkaar op te zien zijn van het zelfde gebied. De gesyippelde lijnen in Garmin Explore zijn de kleine paadjes.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8xzb0tQ/Garmin-maps.jpg

Is het mogelijk de kaarten in Garmin Connect anders te renderen, bijvoorbeeld zoals in Explore zodat alles leesbaarder wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door KnOeFz op 12-05-2023 14:38 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:11
Welkom in de wondere/consequente wereld van Garmin ;-)
In Garmin Connect gebruiken ze google maps als kaart, terwijl ze in explore een kaart op basis van OSM gebruiken. Dat kan je helaas niet aanpassen (althans, niet op iOS. Heel misschien wel op Android, daar zijn ze ook altijd zo lekker consequent in, maar ik verwacht het eigenlijk niet).
Maar ga je naar de garmin connect website, dan kan je weer wel een andere kaartprovider kiezen, waaronder ook OSM. Zelfs op de mobiele website, al is dat niet echt werkbaar om een route te plannen, dus beter via een pc.
Zoals ik al zei, lekker consequent zijn ze altijd bij Garmin :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Op Android ook niet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:31

KnOeFz

no comment...

Hathi schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:02:
Welkom in de wondere/consequente wereld van Garmin ;-)
In Garmin Connect gebruiken ze google maps als kaart, terwijl ze in explore een kaart op basis van OSM gebruiken. Dat kan je helaas niet aanpassen (althans, niet op iOS. Heel misschien wel op Android, daar zijn ze ook altijd zo lekker consequent in, maar ik verwacht het eigenlijk niet).
Maar ga je naar de garmin connect website, dan kan je weer wel een andere kaartprovider kiezen, waaronder ook OSM. Zelfs op de mobiele website, al is dat niet echt werkbaar om een route te plannen, dus beter via een pc.
Zoals ik al zei, lekker consequent zijn ze altijd bij Garmin :-)
Thanks voor je feedback.
Bedoeling is wel dat ik het via Android kan benaderen zodat ik ook op vakantie zo routes kan maken.
Garmin Eplore gebruikt de Garmin TopoActive kaart, een van OSM afgeleide kaart.

Net ff via Garmin Connect Web gekeken met de OSM kaart, maar die is daar ook bagger weergegeven in vergelijking met Explore (of andere third party apps)... hieronder screenshot van het zelfde gedeelte als boven is de Android screenshots.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kSCnbJX/Knipsel.jpg

Hoe mooi zou het zijn als we zelf een renderthema konden kiezen/maken....
Op mijn horloge (Fenix 6) kan ik wel een ander render thema kiezen voor de kaarten 8)7 maar dus niet in de app/website...

[ Voor 7% gewijzigd door KnOeFz op 12-05-2023 16:57 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Pelox schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:04:
Ik wil liefst alles weten en blijf het jammer vinden dat ze geen ecg hardware hebben toegevoegd aan de 965.
Ik had begrepen dat de ECG-functionaliteit vooralsnog alleen in de VS werkt. De ECG-marketing verdwijnt ook van de Garmin-website zodra je de taal op Nederlands zet.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Laatst online: 00:01
Sando schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:20:
[...]

Ik had begrepen dat de ECG-functionaliteit vooralsnog alleen in de VS werkt. De ECG-marketing verdwijnt ook van de Garmin-website zodra je de taal op Nederlands zet.
Heeft ook met de hardware van de forerunner horloges te maken, deze mist de mogelijkheid om ecg te maken helaas.. dus ook na een update zal het nooit kunnen.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens Winfuture komen er eind deze maand Pro varianten van de F7 en Epix 2. Schijnbaar een nieuwe elevate sensor en de Epix in X en S format. Mogelijk voor ECG?

Hopelijk vallen de prijzen mee, dan kan ik eindelijk ook een Epix nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:33

Quakie

quakelen

Zijn pro versies en zag paar pagina’s terug al mogelijke dollar prijzen. Vanaf 999 euro waarschijnlijk…

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag een hardloopwedstrijd. Had voor het eerst pacepro plan gemaakt. Helaas geen GPS bij de start (al 10min geprobeerd) en pas na 4km kreeg ik gps waardoor het pace pro plan ook de prullenbak in kon. Wat GPS betreft vind ik de F6 erg matig.

Is dat bij de dual gps van de 7/Epix/965 etc opgelost of vergelijkbaar als je met 1000 man op 1 plein staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:52:
Vandaag een hardloopwedstrijd. Had voor het eerst pacepro plan gemaakt. Helaas geen GPS bij de start (al 10min geprobeerd) en pas na 4km kreeg ik gps waardoor het pace pro plan ook de prullenbak in kon. Wat GPS betreft vind ik de F6 erg matig.

Is dat bij de dual gps van de 7/Epix/965 etc opgelost of vergelijkbaar als je met 1000 man op 1 plein staat?
Jij had inmiddels toch een F7?

Zul je net zien net voor de start. Daarom zorg ik meestal met wedstrijden dat ik tijdens het warmlopen al een GPS lock heb. Mijn Epix locked trouwens meestal binnen een paar seconden, maar incidenteel duurt het soms wat langer. Voor een wedstrijd wil ik echter geen risico lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:41
Pelox schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:04:
[...]

Always on ga ik niet gebruiken, het horloge is voor mij echt voor het sporten. Meldingen etc zet ik altijd uit, geen interesse in. Maar hoe meer metingen en statistieken des te beter. Ik wil liefst alles weten en blijf het jammer vinden dat ze geen ecg hardware hebben toegevoegd aan de 965.
Ik heb echt geen idee waarom? Ik heb het echt nog nooit gebruikt op mijn Apple watch serie 4. Maar goed elk hartfilmpje wat ik ooit bij een dokter of keuring heb laten maken was ook in orde.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:26:
[...]

Jij had inmiddels toch een F7?

Zul je net zien net voor de start. Daarom zorg ik meestal met wedstrijden dat ik tijdens het warmlopen al een GPS lock heb. Mijn Epix locked trouwens meestal binnen een paar seconden, maar incidenteel duurt het soms wat langer. Voor een wedstrijd wil ik echter geen risico lopen. :)
Had ik ook maar zag de toegevoegde waarde van de extra functies niet en kon een 6S sapphire nieuw voor een spotprijs kopen :)

Dit keer vergeten om bij aankomst al een lock te vinden (warmlopen doe ik nooit) maar na ruim 9 min tot de start nog steeds een rode balk. Vind de F6 sowieso traag, thuis ook vaak pas een lock na 40 seconden en ik start toch echt altijd op dezelfde plek. Waarom het na de start nog 20 min duurde geen idee.

Moet wel zeggen dat de accelerato meter het wel goed doet, miste uiteindelijk bijna niks op 15km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
GerGio schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:38:
[...]

Ik heb echt geen idee waarom? Ik heb het echt nog nooit gebruikt op mijn Apple watch serie 4. Maar goed elk hartfilmpje wat ik ooit bij een dokter of keuring heb laten maken was ook in orde.
Ja, ik kom af en toe bij de cardioloog ivm bradycardie (hartslag in rust van 27) en wat hartritmestoornissen dus wellicht vandaar :)

Maar misschien is het wel beter om het niet te kunnen meten ook.. voor mijn gemoedstoestand.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Aghanim schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:40:
[...]

Had ik ook maar zag de toegevoegde waarde van de extra functies niet en kon een 6S sapphire nieuw voor een spotprijs kopen :)

Dit keer vergeten om bij aankomst al een lock te vinden (warmlopen doe ik nooit) maar na ruim 9 min tot de start nog steeds een rode balk. Vind de F6 sowieso traag, thuis ook vaak pas een lock na 40 seconden en ik start toch echt altijd op dezelfde plek. Waarom het na de start nog 20 min duurde geen idee.

Moet wel zeggen dat de accelerato meter het wel goed doet, miste uiteindelijk bijna niks op 15km.
heb de 6 pro, maar ben het wel met je eens. Vind em vaak echt traag met GPS vinden. Soms ben ik echt halverwege mn run en dan krijg ik ineens melding van gps verbonden. Dat zou wmb voornaamste overweging zijn om een keer over te stappen: dual-band. Vergeleken ook met mn Garmin 530, die doet t echt 10x beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43
Hier een F7s en tot nu toe merk ik dat ik snel een fix heb. YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:41
Pelox schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:15:
[...]

Ja, ik kom af en toe bij de cardioloog ivm bradycardie (hartslag in rust van 27) en wat hartritmestoornissen dus wellicht vandaar :)

Maar misschien is het wel beter om het niet te kunnen meten ook.. voor mijn gemoedstoestand.
Maar die stoornissen weet je en daar verandert een ecg niks aan. Daarnaast kun je toch gewoon waarschuwingen instellen voor hoge en lage hartslag. Volgens mij zijn ze nu dit jaar pas aan het testen bij apple om te kijken of ze het on te fly kunnen zien.

Dus ik zou me er niet aan ergeren dat het er niet op zit

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
GerGio schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:50:
[...]

Maar die stoornissen weet je en daar verandert een ecg niks aan. Daarnaast kun je toch gewoon waarschuwingen instellen voor hoge en lage hartslag. Volgens mij zijn ze nu dit jaar pas aan het testen bij apple om te kijken of ze het on te fly kunnen zien.

Dus ik zou me er niet aan ergeren dat het er niet op zit
Nee doe ik ook niet. Het was een nice to have, geen need to.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Aantal mensen zou niet uit moeten maken, je ontvangt het alleen maar. Geen accesspoint wat vol raakt of zo. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:33

Mijn Epix is echt wel een pak sneller hoor. Heel af en toe duurt het nog even, maar meestal binnen een paar seconden.
Gisteren op Texel aangekomen en daar de Epix omgedaan voor een wandeling en binnen een paar seconden een fix terwijl ik daarvoor op de heuvelrug heb gelopen. (Draag overdag mijn AWU). Is toch een paar 100 km verschil maar qua lock bijna instant

Gewoon spullen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
@Aghanim had je wel vooraf even de app geopend en even gesynchroniseerd? Dat helpt meestal omdat hij dan al de regio weet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:55
Hallo allen.

Momenteel loop ik al een aantal jaren met een simpel TomTom sporthorloge.
Ik merk de laatste tijd dat de batterduur enorm teruggelopen is en dat de batterduur behoorlijk snel terugloopt.
Ook de GPS lijkt het slechter te doen. Onlangs bij een training anderhalve kilometer minder gelopen volgens het horloge dan werkelijk het geval was (ik liep 0 km per uur :)

Kortom, hij is aan vervanging toe.
Wat raden jullie mij aan met een budget van €200,- eventueel op te rekken naar €250,-?

Hij hoeft niet teveel toeters en bellen te hebben. Belangrijkste vind ik een goede GPS, goede batterijduur en een functie voor intervaltrainingen zodat ik rondetijden of bijvoorbeeld pyramidelopen in kan stellen.

Ook hartslagmeting in het horloge zelf lijkt mij handig. Ik loop momenteel zonder hartslagmeter en het lijkt mij een goede aanvulling.

[ Voor 93% gewijzigd door Spasm op 14-05-2023 21:31 ]

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller

Het aantal mensen om je heen maakt voor de fix natuurlijk niks uit. Mits iedereen clear sky heeft uiteraard, maar iedereen staat alleen data te ontvangen.
Bij de start van de 4daagse heb ik er nooit last van gehad in elk geval (op een VA3). Staan veel meer mensen, alleen niet iedereen trackt.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:04:
@Aghanim had je wel vooraf even de app geopend en even gesynchroniseerd? Dat helpt meestal omdat hij dan al de regio weet.
Nee, al het de volgende keer eens proberen. Nu was het wel maar 18km van mijn huis dus geen idee of dat onder een andere regio valt. Er waren naast mij nog wat mensen die ook geen fix kregen (@Mistraller) daarom dacht ik dat het mogelijk aan het te groot aantal requests zou liggen ofzo.

@PatrickC ik kocht overigens de F7 specifiek vanwege HRV-functionaliteit. Toen zag ik later een screenshot van de F6 van @Prulleman die ook HRV had. Die feature is later toegevoegd vanuit een grote update want had ik eerder niet op mijn F6. Toen kon ik 300€ besparen door de switch te maken naar een nieuwe F6S sapphire. Keuze was snel gemaakt. Als er een Epix in 42mm was geweest had ik die gehouden want wil graag oled.

Overigens schijnen de F7 Pro en Epox Pro een temperatuur sensor te krijgen. Naast menstruatie tracking kun je daarmee ook sleep stages beter detecteren las ik. Dat zou voor Garmin wel een grote stap vooruit zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 14-05-2023 21:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Aghanim schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:55:
[...]
Er waren naast mij nog wat mensen die ook geen fix kregen (@Mistraller) daarom dacht ik dat het mogelijk aan het te groot aantal requests zou liggen ofzo.
Het kan natuurlijk zijn dat er veel stoorsignalen waren, of reflecties door bijv gebouwen. Een GPS satelliet doet simpel gezegd alleen maar broadcasting, dus of er 10 of 1000 luisteraars zijn maakt niet uit.
Elke keer dat je je device synced met garmin connect krijgt ie een tabel mee waarmee het toestel vooraf al een beetje kan bepalen welke posities de satellieten naar verwachting zullen hebben en zo heb je sneller een fix.
Zonder die tabel lukt het ook wel maar moet je toestel meer data hebben van de satellieten voor het lukt.

Maar zolang je je device dus regelmatig synced heb je daar nooit last van. En je moet eerder denken aan een afstand van boven de 100km (of zoals Garmin het beschrijft, zelfs +200km) waarbij de data niet meer klopt.

https://support.garmin.com/en-US/?faq=388HjIB8mK2OPz6vycgPb6

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 14-05-2023 22:31 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Bij mijn fenix 5 was de gps fix instant. Daar zat hooguit seconde of twee tussen. Mijn Epix zit echt tegen de 30 seconde aan. Ik gaf eigenlijk zonder te zoeken de multi gps de schuld.

De F5 liet ik wel eens buiten na het open van een activiteit, wat minuten liggen. Werkt dat niet meer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orillion
  • Laatst online: 21:47
Spasm schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:11:
Hallo allen.

Ik merk de laatste tijd dat de batterduur enorm teruggelopen is en dat de batterduur behoorlijk snel terugloopt.
Ook de GPS lijkt het slechter te doen. Onlangs bij een training anderhalve kilometer minder gelopen volgens het horloge dan werkelijk het geval was (ik liep 0 km per uur :)

Wat raden jullie mij aan met een budget van €200,- eventueel op te rekken naar €250,-?

Hij hoeft niet teveel toeters en bellen te hebben. Belangrijkste vind ik een goede GPS, goede batterijduur en een functie voor intervaltrainingen zodat ik rondetijden of bijvoorbeeld pyramidelopen in kan stellen.

Ook hartslagmeting in het horloge zelf lijkt mij handig. Ik loop momenteel zonder hartslagmeter en het lijkt mij een goede aanvulling.
Forerunner 245 kun je rond de €200 nieuw kopen. Ideaal toestel voor je denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:41

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Blomminator schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:30:
@retlaw Tof! Ik zie je dit weekend dan! Ik doe ook mee aan Raid LL.

Zat net te spelen met het profiel Adventure Race.
Heb jij (of iemand) al ontdekt hoe ik een Time reminder kan setten voor deze activiteit?

Ik wil graag elke 20 en elke 45 minuten een piepje.
Het zou moeten kunnen; Garmin
Maar met hardlopen/fietsen zie ik dit wel, maar in AR niet.

Iemand een idee?

Qua battery time denk ik dat ik ook nog wat zuinigs ga kiezen, al was ik met eerdere races niet ontevreden.
Denk dat het horloge langer vol energie zit dan ikzelf ...
Het was een mooi adventure!

Ik lees je bericht nu pas, dus ik hoop dat je de timer functies hebt kunnen vinden.

Als het de adventure race hebt gestart, kun je met de button rechtsboven (start/stop) de opties weergeven. Ik heb bij de meeste TA's ook de lap button ingedrukt bij aankomst en vertrek. Zo kunnen we de tijden daar terug zien.
De timer functies staan bij mij dan onder 'Alerts'. Daar had ik elke 30 minuten een drink reminder en elke 45 een eat reminder ingesteld. Dat werkte beste goed.

Het enige wat bij mij minder goed werkte was mijn compass. Die had soms erg lang nodig om te laden ofzo. Niet heel handig bij een race. Hoe was dat bij jou?

Het was voor mij de eerste AR en heb ervan genoten. Pittig, vooral de twee nachten niet slapen :). Wij waren team 29 (Team 071), jullie?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Naast andere sporten, ga ik ook vaak wandelen met m'n Garmin in combinatie met 'n GPX.
Ik heb maar 'n FR245 dus de navigatie is niet super maar zeker duidelijk genoeg.

Ik vroeg me nu af of er ook een soort van "widget" bestaat die, wanneer je de up/down knoppen gebruikt tijdens een wandelactiviteit, je een soort van grafiek met de hoogtemeters laat zien.
Dus dat je eigenlijk kan zien dat er binnen x kilometer een stevige klim of daling zit aan te komen.

Heb even liggen zoeken op internet en de Connect IQ store, maar vind niet onmiddellijk iets. Is iemand op de hoogte hiervan? GPX-bestanden kunnen technisch ook de hoogte bevatten dus de data is er vaak (niet altijd) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 16:37

GurbY{nl}

GurbY{nl}

RangedNeedles schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:56:
Naast andere sporten, ga ik ook vaak wandelen met m'n Garmin in combinatie met 'n GPX.
Ik heb maar 'n FR245 dus de navigatie is niet super maar zeker duidelijk genoeg.

Ik vroeg me nu af of er ook een soort van "widget" bestaat die, wanneer je de up/down knoppen gebruikt tijdens een wandelactiviteit, je een soort van grafiek met de hoogtemeters laat zien.
Dus dat je eigenlijk kan zien dat er binnen x kilometer een stevige klim of daling zit aan te komen.

Heb even liggen zoeken op internet en de Connect IQ store, maar vind niet onmiddellijk iets. Is iemand op de hoogte hiervan? GPX-bestanden kunnen technisch ook de hoogte bevatten dus de data is er vaak (niet altijd) wel.
Op mijn Fenix 6X zit ClimbPro, mogelijk zit dat ook op de Forerunner? Die doet precies wat jij zoekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
GurbY{nl} schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:14:
[...]

Op mijn Fenix 6X zit ClimbPro, mogelijk zit dat ook p de Forerunner? Die doet precies wat jij zoekt..
Ook voor wandelen / hiking? Want dan ben ik met mijn fenix 7 ook wel blij :) Alleen moet je dan vooraf wel een GPX inladen, dat doen we bij hiking dan weer zelden.

Ik dacht even dat je met autoclimb ook wel wat kon hiermee, maar die detecteert alleen dat je klimt, en maakt het daarmee mogelijk om andere datascreens tevoorschijn te toveren, maar geen vooruitzicht of zo.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
RangedNeedles schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:56:

Dat zit er standaard in volgens mij, maar dan moet je volgens mij wel een route volgen. Zou het eens moeten opzoeken voor je als je het precies wilt weten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 12-09 16:37

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Mistraller schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Ook voor wandelen / hiking? Want dan ben ik met mijn fenix 7 ook wel blij :) Alleen moet je dan vooraf wel een GPX inladen, dat doen we bij hiking dan weer zelden.

Ik dacht even dat je met autoclimb ook wel wat kon hiermee, maar die detecteert alleen dat je klimt, en maakt het daarmee mogelijk om andere datascreens tevoorschijn te toveren, maar geen vooruitzicht of zo.
Ja, bij beide. En uiteraard een koers starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
GurbY{nl} schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:14:
[...]

Op mijn Fenix 6X zit ClimbPro, mogelijk zit dat ook op de Forerunner? Die doet precies wat jij zoekt..
Aha, een term om op te zoeken! *10 seconden later* En inderdaad, dat ziet eruit wat ik voor ogen had.
Jammer alleen van de sectie "Compatible Forerunners" :'( :+ Enkel de FR745/945/955/965 zijn ondersteund.
Gonadan schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Dat zit er standaard in volgens mij, maar dan moet je volgens mij wel een route volgen. Zou het eens moeten opzoeken voor je als je het precies wilt weten.
Jij hebt dan een van eerder vermelde Forerunners?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jap85
De 245 heeft geen barometric altimeter (en ook geen compass). Er zijn dus hardwarematige beperkingen waardoor deze geen Climbpro heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvl78
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 15:48
Spasm schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:11:
Hallo allen.

Ik heb een Forerunner 945 te koop staan op marktplaats, ik denk dat die ook voldoet aan al je eisen.
Voor € 250,- mag die weg, DM maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Mistraller schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Maar hoe verwacht je dan dat een horloge dat voorspelt als hij nog niet weet hoe je wil gaan lopen qua route?

Lijkt me logisch dat je een route moet inladen om een overzicht/voorspelling van het profiel te krijgen maar misschien mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

m0ridin schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:08:
[...]

Maar hoe verwacht je dan dat een horloge dat voorspelt als hij nog niet weet hoe je wil gaan lopen qua route?

Lijkt me logisch dat je een route moet inladen om een overzicht/voorspelling van het profiel te krijgen maar misschien mis ik iets.
de nieuwe edge fietscomputers kunnen het wel?

For Edge 540 series, Edge 840 series and Edge 1040 series devices that support course-free climb detection, we have added extra map updates to the Garmin Cycle Map. These supplementary maps come pre-installed on Edge 540 or Edge 840 devices, but Edge 1040 owners will need to update software on their devices by using Garmin Express™ software. Click here to update your software and maps on Edge 1040 series devices.

https://www.garmin.com/en...al-measurements/climbpro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Lagune schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:45:
[...]

de nieuwe edge fietscomputers kunnen het wel?

For Edge 540 series, Edge 840 series and Edge 1040 series devices that support course-free climb detection, we have added extra map updates to the Garmin Cycle Map. These supplementary maps come pre-installed on Edge 540 or Edge 840 devices, but Edge 1040 owners will need to update software on their devices by using Garmin Express™ software. Click here to update your software and maps on Edge 1040 series devices.

https://www.garmin.com/en...al-measurements/climbpro/
Ah, kende ik niet... maar zijn wel een x aantal dingen waar aan voldaan moet worden en werkt met die devices icm (al dan niet pre-installed) map updates. Klinkt alsof ze gewoon een hele rits aan climbs gedefinieerd hebben en dan zal het wel met gps herkend worden of je daar op zit.

Bij fietsen zal het ook veel meer vast liggen, bij wandelen heb je niet echt 'deze klimmetjes' en kun je veel meer afwijkende paden nemen.

Maar ok, allemaal aannames bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jap85 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:18:
De 245 heeft geen barometric altimeter (en ook geen compass). Er zijn dus hardwarematige beperkingen waardoor deze geen Climbpro heeft.
Ik vraag me af of ClimbPro wel de barometrische sensor gebruikt? ClimbPro maak namelijk gebruik van GPS data en kaartinfo volgens mij. De barometrische sensor wordt gebruikt om de actuele hoogte weer te geven. Niet heuvels/bergen die nog op je pad komen. Op mijn oude FR645M zat wel de barometrische sensor, maar geen ClimbPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
RangedNeedles schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:30:
Jij hebt dan een van eerder vermelde Forerunners?
Nee dat niet, maar ik ben ook niet in de veronderstelling dat je per se climbpro nodig zou hebben. Volgens mij kan dat met een simpele 'elevation chart' ook gewoon.

Zoiets bijvoorbeeld (dit is de 255):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1z5pDWl6EXkIHRO-nCCFiWi3Fxs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SJeiuBmVz4nHwKlh9ay3fnCT.png?f=user_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:35:
[...]

Nee dat niet, maar ik ben ook niet in de veronderstelling dat je per se climbpro nodig zou hebben. Volgens mij kan dat met een simpele 'elevation chart' ook gewoon.

Zoiets bijvoorbeeld (dit is de 255):
[Afbeelding]
Ooh, sexy wel... Echt wat ik zoek. Veel hoeft het inderdaad voor mij niet te zijn en 'n FR245 en FR255 schelen op zich ook niet veel, maar geen idee of het ligt aan het ontbreken van een barometric meter zoals @jap85 zei.

Hoe of waar toon jij deze grafieken precies? Ik heb nog eens in de beschikbare gegevensvelden gekeken, maar helaas. Het enigste dat ik kan doen wat er op lijkt, is op voorhand voor alle beschikbare koersen het hoogteprofiel bekijken. Maar dat laat dus niet zien waar je op dit moment bent in de grafiek of wat je nog te wachten staat / al achter de rug hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzfKVxm9j3hzto9tQf75KxaJRcQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ady1nC4iMc6qzgCjCeSMlP9Y.jpg?f=user_large

(Let niet op de screenprotector die al wat te verduren heeft gehad :D)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
RangedNeedles schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:53:
[...]

Ooh, sexy wel... Echt wat ik zoek. Veel hoeft het inderdaad voor mij niet te zijn en 'n FR245 en FR255 schelen op zich ook niet veel, maar geen idee of het ligt aan het ontbreken van een barometric meter zoals @jap85 zei.

Hoe of waar toon jij deze grafieken precies? Ik heb nog eens in de beschikbare gegevensvelden gekeken, maar helaas. Het enigste dat ik kan doen wat er op lijkt, is op voorhand voor alle beschikbare koersen het hoogteprofiel bekijken. Maar dat laat dus niet zien waar je op dit moment bent in de grafiek of wat je nog te wachten staat / al achter de rug hebt.

[Afbeelding]

(Let niet op de screenprotector die al wat te verduren heeft gehad :D)
Volgens mij is dat hem hoor. Wanneer je de koers daadwerkelijk gaat doen zie je voortgang. Hoogtemeter is daar wat mij betreft niet voor nodig.
Bij komt hij naar voren als extra pagina wanneer ik daadwerkelijk een koers start.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 15-05-2023 21:46 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
m0ridin schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:08:
[...]

Als je een trail loopt en je begint aan een klim dan zou het inderdaad, gelijk aan de edge x40 serie prima mogelijk zijn om climbpro te activeren. Ik gebruik in Noorwegen meestal OsmAnd en dat zijn dus dezelfde maps als die garmin gebruikt. Alle trails staan erop. Maar inderdaad, dat ga je pas zien als je aan de voet van de berg staat :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:38
Ik heb sinds maart 2022 een Garmin Venu 2. Sinds een aantal maanden (2-3?) heb ik last van het volgende probleem. Wanneer het horloge een bepaald batterijpercentage bereikt (meestal rond 40%) gaat het percentage opeens naar 0% en krijg ik de vraag of ik de battery saver wil activeren. Als ik dan niet direct mijn horloge aan de oplader hang, gaat hij ook uit na een aantal minuten.

Dit probleem lijkt vaker voor te komen als ik het forum van Garmin mag geloven: https://forums.garmin.com...nu-2/319772/battery-drain

Ik heb in dat topic ook mijn probleem uitgelegd en een support engineer van Garmin heeft via e-mail contact opgenomen. Op afstand hebben zij, na toestemming van mijn kant, logging aangezet op mijn horloge die ik ook uiteindelijk met hun gedeeld heb. Helaas is dat inmiddels een aantal weken geleden en heb ik er verder niets meer over gehoord.

Zijn er hier mensen die ook last hebben van ditzelfde probleem?

Ik zit een beetje te twijfelen of ik nu een reparatieverzoek moet indienen bij de webshop waar ik heb hem gekocht, of nog even verder moet wachten op een oplossing vanuit Garmin. Omdat volgens hun forum best veel mensen hier last van hebben sinds een aantal maanden, klinkt het een beetje als een softwareprobleem en geen hardwareprobleem. Ik heb dus niet zoveel zin om mijn horloge een paar weken kwijt te zijn om hem vervolgens terug te krijgen met de mededeling dat ze niets hebben kunnen vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Blauwschaap op 16-05-2023 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Je zou even naar Garmin kunnen bellen. De support is naar mijn ervaring erg goed en mogelijk kun je iets regelen voor vervanging. Via de webshop duurt denk ik langer en kan altijd nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Blauwschaap Dik 8600 views met meer dan 80 replies, je bent niet alleen zo te lezen. Zie wel dat gisteren een nieuwe firmware is uitgekomen. Heb je die al? En heb je al een keer een factory reset gedaan en ‘m daarna tot 100% opgeladen? Als je dit allemaal al gedaan hebt, zou ik het advies hierboven volgen… bellen met Garmin support en als die niet verder helpen pas de webshop. Zij moeten namelijk de 2 jaar garantie verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb nu al 2 keer gehad dat ik mijn venu 2 oplaadt.. Haal hem van de lader doe ik hem om en dan staat ineens de battery save modus aan terwijl ik die 100 procent zeker niet bewust heb aangezet. Het scherm is dan amper te lezen zodat je de baterij spaar stand amper kan terug vinden.

Snap dat hij bij bepaalde lage percentages in die modus springt maar op het moment dat ik hem aan de lader koppel is het scherm normaal

Ik zie ook niet dat het percentage ineens van 20 naar 0 gaat zoals hierboven beschreven maar dat ineens die power save modus aan springt is wel vreemd.

Verder geen problemen met het horloge overigens batterij gaat standaard meestal een week mee

[ Voor 23% gewijzigd door Wii4all op 18-05-2023 10:47 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19:12
Knip: was meer aan aankoopvraag dus naar andere plek.op.het forum gezet

[ Voor 83% gewijzigd door gupfishy op 18-05-2023 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
  • Laatst online: 10-09 11:19
955 gekocht via ING, is nog op voorraad: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1012760
Ik heb ook elders de 965 gekocht om te vergelijken of die 250 euro extra voor het scherm en de looks me dat waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 22:19

westergas

rikkie_pc

955 is nog steeds op voorraad bij ING idd.
Zit eigenlijk te wachten totdat ze de 965 daar aanbieden....

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 07-09 10:01
Lijken geen eens gekke prijzen bij de ING.

aka pluim003

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DikkieDick schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:50:
Lijken geen eens gekke prijzen bij de ING.
Dat is wel een flink understatement :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Laatst online: 12-09 17:06
Misschien een hele rare vraag: ik wist niet eens dat de ING een webwinkel had, maar waarom zou je dit bij een bank willen aanschaffen? Ik heb het gevoel dat ik iets mis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
Als rekeninghouder bij ING krijg je "rentepunten", een soort air miles zeg maar. Daarmee kun je als ING klant allerlei dingen met korting kopen in de "rentepunten winkel". Voor een select aantal modellen van Garmin zijn dat fikse kortingen, goedkoper vind je die horloges nergens. Voor andere dingen weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via tip ben ik er achter gekomen dat je bij Garmin je fiets kunt toevoegen als gear.

In connect app heet het uitrusting in het menu boven de Insights.

Nu heb ik mijn moutenbike er aan toegevoegd. Alleen waar nu tegen aanloop is dat Garmin al mijn fiets activiteiten toekent aan mijn moutenbike. Dus ook race fiets, e-bike en andere activiteiten. Weet iemand of je ook een gear aan 1 of 2 specifieke activiteitsoort kunt koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
Dat zou een nuttige toevoeging zijn. Ik heb iets soortgelijks met mijn hardloopschoenen. De meeste kms maak ik op het paar dat ik op de baan en op de weg gebruik. Maar ik loop ook een keer per week in het bos. Dat doe ik op mijn trailschoenen. Al mijn loopactiviteiten staan standaard op de gewone schoenen, ook de activiteit "trail run". Die moet ik dus achteraf altijd aanpassen. Het zou fijn zijn als "Track run" default een ander paar schoenen aangewezen krijgt dan "Trail run".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Vraagje, als ik mijn actviteit beeïndigd heb of de fenix7, krijg je wat overzichtjes etc, maar wat me dan opvalt is dat ie uiteindelijk weer terugkeert in het activity venster, een fix probeert te krijgen etc...En dan na een tijdje begint ie te piepen omdat ie in batterijbesparing gaat. Keer of 2/3 op back drukken kan wel...maar dat moet toch vanzelf kunnen? Kan ik ergens instellen dat ie weer gewoon naar watchmode teruggaat als ik klaarben? Ik ben best actief maar na gedane arbeid wacht hier bank/bier/chips dus dan moet de fenix zich even koest houden :+

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Mistraller je drukt dan wel op start stop knop en daarna op done?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mistraller Hoe heb je de activiteit gestopt? Met alleen de timer stoppen? Je moet de activiteit toch eerst nog opslaan hierna? En hierna nog via start/stop en ok terug naar je watchface.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
PatrickC schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 08:51:
@Mistraller Hoe heb je de activiteit gestopt? Met alleen de timer stoppen? Je moet de activiteit toch eerst nog opslaan hierna? En hierna nog via start/stop en ok terug naar je watchface.
Ja tuurlijk, ik heb dan allang in strava zitten gluren hoe goed ik mijn best heb gedaan :)

Ik weet niet meer hoe dit op mijn VA3 werkte, maar het moet wel anders zijn, anders zou het me nu niet opvallen.
Maar ik zie inderdaad wel onder start stop nog weer een ok functie. Die had ik nog niet gezien, dus toch helpful :)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
Tranze schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 05:56:
955 gekocht via ING, is nog op voorraad: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1012760
Ik heb ook elders de 965 gekocht om te vergelijken of die 250 euro extra voor het scherm en de looks me dat waard is.
Beide zijn binnen... De 965 is wel echt een stuk strakker en het scherm is veel mooier. De 955 voelt gewoon als 'oud nieuws'. Voor mij dus duidelijk welke terug gaat :). Mijn 735 ook maar snel verkopen om de pijn iets te verzachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tranze schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:45:
[...]

Beide zijn binnen... De 965 is wel echt een stuk strakker en het scherm is veel mooier. De 955 voelt gewoon als 'oud nieuws'. Voor mij dus duidelijk welke terug gaat :). Mijn 735 ook maar snel verkopen om de pijn iets te verzachten :D
Kan me voorstellen dat dit ook te maken heeft met de grootte van de bezel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
@Aghanim Dat valt op zich nog mee. Ik vind het verschil in de bezelmaat niet zo groot. Maar het geheel, met de titanium ring, maakt dat het gewoon wat moderner oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woosterink
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik ben recent overgestapt van de Fitbit Charge 5 naar de Fenix 7s Solar vanwege de goede GPS en uitgebreide functies. Werkelijk een tophorloge betreft zijn capaciteiten maar met 1 groot nadeel; de slaapmeting klopt van geen kant. Heb nu ook een aantal nachten geslapen met de fitbit om mijn andere pols er bij en kan met zekerheid zeggen dat mijn fitbit gewoon correct mijn slaap meet. De fitbit scores sluiten ook altijd aan bij hoe ik mij voel en hoe ik wakker word, terwijl de garmin score eigenlijk altijd zegt dat ik slecht tot redelijk geslapen heb.

Weet iemand of ik iets kan doen om de slaapscore anders in te stellen van mijn Garmin? Het grote probleem zit hem in de slaap tijd. Mijn hele leven slaap ik al 6 uur per nacht, nooit 7 of 8 wat volgens garmin zou moeten. Probleem hier mee is dat mijn body battery dus altijd slecht oplaad, mijn stress niveaus hoog zijn en daardoor ook mijn sportreadiness totaal niet klopt. Kan ik ergens instellen dat mijn nachten korter zijn dan garmin adviseerd?
Vind het best waardeloos eigenlijk omdat de mijn slaapmeting verkeerd word geïndexeerd door de garmin waardoor ik meerdere functies eigenlijk niet kan gebruiken.

Lees overigens wel meerdere mensen die hier over klagen maar nog geen oplossing gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door woosterink op 22-05-2023 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@woosterink Weet je zeker dat het alleen door de duur van de slaap komt? Hoe zit het met de stress levels tijdens slaap? Wat geeft je HRV aan? Ik slaap gemiddeld 6,5 uur per dag max en daar zitten dus ook nachten tussen van maar 6 uur. Je ziet dat dan de body battery soms ook maar tot 60-70 oplaadt en training readiness minder snel oploopt, maar dat is volgens mij dan ook terecht.
https://www.garmin.com/en...ty-of-garmin-users-sleep/
https://www.garmin.com/en...score-and-sleep-insights/

[ Voor 17% gewijzigd door PatrickC op 22-05-2023 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woosterink
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
Bedankt voor je reactie Patrick.

Het punt is eigenlijk dat garmin er vanuit gaat dat iedereen 7 a 8 uur moet slapen, maar dat klopt niet. Het is gewoon dat dat per mens enorm verschilt, de één heeft meer slaap nodig dan de ander. Bij de Fitbit app kun je dit instellen of hij past het zelf aan door regelmatig aan te geven hoe je je voelt gedurende langere periode.
Ik slaap mijn hele leven al 5.5 tot 6.5u maximaal per nacht en dan ben en voel ik mij echt topfit.
Mijn HRV is rond de 50 meestal volgens garmin.

Eigenlijk zegt Garmin dat ik iedere nacht slecht tot redelijk slaap, nooit goed, ookal ervaar ik dat wel zo. Als ik de gewenste 7,5u per nacht, wat Garmin als 'gewenst' beschouwd, zou kunnen aanpassen naar 6,5 dan kloppen mijn resultaten veel beter omdat ik dan qua percentage ook hoger score qua slaap.
Pagina: 1 ... 259 ... 322 Laatste