Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 258 ... 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
Hopjesvla79 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:55:
[...]

oef dat is inderdaad wel snel dan.

Ter vergelijking:

De VA4S van mijn vriendin zit dan nog net onder 50%. En met mijn 5X+ heb ik ruim voldoende over dan voor een 2e dag.
Thnx. Andere kopen dan maar, ik dacht niet dat de accus zijn te vervangen. Had al eens gezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47
Pelox schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:41:
Ik heb dus sinds 2 weken de 955, prima ding maar 1 ding valt me tegen.. de accuduur.

Gistermiddag 100% geladen, 1 activiteit gedaan van 30 min en vanmorgen heb ik nog maar 84% over.. dus -20% per dag ongeveer.. wifi heb ik uitgezet, oxymeter en gps staan ook uit enkel hartslagmeting over de dag. Scherm helderheid staat op 20%.

Iemand een idee wat het kan zijn?
Heb je hem al eens opnieuw opgestart?

Ik heb een Fenix 5+ en die lijkt sinds de laatste update ook een stuk meer stroom te gebruiken. Gisteravond helemaal volgeladen en staat nu alweer op 73% zonder ook maar iets gedaan te hebben.
Daar zit ook iets niet lekker en ik moet nog achterhalen waarin dat zit.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:01
Gonadan schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:03:
[...]

Heb je hem al eens opnieuw opgestart?

Ik heb een Fenix 5+ en die lijkt sinds de laatste update ook een stuk meer stroom te gebruiken. Gisteravond helemaal volgeladen en staat nu alweer op 73% zonder ook maar iets gedaan te hebben.
Daar zit ook iets niet lekker en ik moet nog achterhalen waarin dat zit.
Je opnieuw opstarten heb ik al gedaan.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

westergas

rikkie_pc

Bandje van mijn FR45 is stuk, dus een nieuwe gekocht. De twee schroefjes aan de bovenkant gingen gewoon los maar van de schroefjes aan de onderkant is het schroefdraad stuk. Ik kan de schroefjes zowel links als rechtsom draaien maar er gebeurt niets.

Horloge is ouder dan 2 jaar dus gratis omruilen doen ze niet bij Garmin (al gecheckt bij support)

Iemand dit ook al eens meegemaakt?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:40
Heb het idee dat mijn batterij (Garmin 245M) ook sneller leeg gaat de afgelopen weken.
Bijvoorbeeld maandag avond 22:00 van de lader, 100%. Volgende ochtend rond 07:30 nog 85%

Zit op versie 12.10 sinds het weekend maar hiervoor had ik het ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:31
PatrickC schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:33:
[...]

Volgens Garmin:
VA4 : 18 uur
VA4S : 15 uur
Venu 2 : 24 uur
VA4 hier, na vandaag 6,5 fietsen (waarvan 5,5 effectief in beweging de andere tijd op pauze) is de batterij van 100% naar ~20% gegaan. Hoe Garmin aan de 18 uur komt is mij niet duidelijk. Scherm helderheid is het laagst mogelijk, gps + Galileo en hoge data nauwkeurigheid. Ohja hij is 2,5 jaar oud.

Je kan je horloge tijdens een activiteit opladen als je wilt maar dat is niet handig als je geen mogelijkheid hebt om te stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
PatrickC schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:55:
Des maakt toch altijd goede videos en het is goed om een jaar later nog eens naar beide modellen te kijken. Ik ben zelf in iedere geval nog blij met mijn keuze voor de Epix 2 tov de Fenix 7. :)
[YouTube: Garmin Fenix 7 vs Epix // One Year Later...If I had to choose JUST ONE]
De Epix 2 was weer op voorraad bij ING, het is verleidelijk om dat horloge te kopen maar elke keer twijfel ik weer. Ik heb de video bekeken, maar hij heeft het alleen maar over de verschillen tussen de schermen van beide horloges. Is het amoled-scherm werkelijk de enige reden om voor de Epix 2 te kiezen?

En natuurlijk ziet amoled er veel gelikter uit. Maar ik heb nooit problemen ervaren om het scherm van de Forerunner te lezen, dus ik vraag mij hardop af wat voor probleem een amoled-scherm dan oplost?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:15
Het kost geen problemen op. Een iphone werkt ook met het lcd scherm van een ouderwetse ti83 rekenmachine. Zo is de meerwaarde van een fel kleurrijk hoge resolutie scherm ook bij een horloge aanwezig.

[ Voor 5% gewijzigd door jopie op 27-04-2023 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevi-n1 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:47:
[...]

VA4 hier, na vandaag 6,5 fietsen (waarvan 5,5 effectief in beweging de andere tijd op pauze) is de batterij van 100% naar ~20% gegaan. Hoe Garmin aan de 18 uur komt is mij niet duidelijk. Scherm helderheid is het laagst mogelijk, gps + Galileo en hoge data nauwkeurigheid. Ohja hij is 2,5 jaar oud.

Je kan je horloge tijdens een activiteit opladen als je wilt maar dat is niet handig als je geen mogelijkheid hebt om te stoppen
DC Rainmaker Review:
The Vivoactive 4 is an always-on watch, meaning the display never turns off. While this is how every Garmin watch except the Venu works (and even that has an always-on option too), it’s not as common within the more broad smartwatch world. So, I just wanted to point it out. Within this mode the battery life is claimed at “up to 8 days” for the Vivoactive 4, and 7 days for the Vivoactive 4s. I’d say things are roughly in that ballpark given I’ve got daily workout usage that would decrease that. Given it’s winter and I’m doing less outdoor GPS activities and more indoor workouts, my battery life is slightly skewed, but I’m getting through the majority of the week on a single charge with daily ~1hr workouts, and about 1-2 of those are outdoors with GPS. I usually make it about 5, maybe 6 days, on a single charge.
Hij vertelt hier niet exact hoeveel uur in GPS modus, maar 5-6 dagen batterijduur met elke dag 1 uur workout waarvan er 1-2 met GPS zijn. Dan klinkt die 5,5 uur met 80% batterij verbruik wel erg hoog… Was dat zo vanaf het begin, of is de batterij zoveel achteruit gegaan in 2,5 jaar?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XWB schreef op woensdag 26 april 2023 @ 23:52:
[...]

De Epix 2 was weer op voorraad bij ING, het is verleidelijk om dat horloge te kopen maar elke keer twijfel ik weer. Ik heb de video bekeken, maar hij heeft het alleen maar over de verschillen tussen de schermen van beide horloges. Is het amoled-scherm werkelijk de enige reden om voor de Epix 2 te kiezen?

En natuurlijk ziet amoled er veel gelikter uit. Maar ik heb nooit problemen ervaren om het scherm van de Forerunner te lezen, dus ik vraag mij hardop af wat voor probleem een amoled-scherm dan oplost?
Het scherm is het enige verschil. Ik heb het scherm op mijn vorige FR645M ook nooit een probleem gevonden, maar zou nu niet meer terug willen naar dat type scherm nu ik aan het amoled scherm van de Epix 2 gewend ben geraakt. :+

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:55
[...]

De Epix 2 was weer op voorraad bij ING,
Zo te zien is deze nog altijd op voorraad / leverbaar via ING

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011932

Na lang twijfelen ook besteld, levering naar verwachting morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
PatrickC schreef op donderdag 27 april 2023 @ 00:02:
[...]

DC Rainmaker Review:

[...]

Hij vertelt hier niet exact hoeveel uur in GPS modus, maar 5-6 dagen batterijduur met elke dag 1 uur workout waarvan er 1-2 met GPS zijn. Dan klinkt die 5,5 uur met 80% batterij verbruik wel erg hoog… Was dat zo vanaf het begin, of is de batterij zoveel achteruit gegaan in 2,5 jaar?
De battery widget zegt dat zonder activiteit sinds gisteravond de drain 1.192%/h is. Dus mijn batterij duur is ong. 3,5 dag zonder activiteit. Ik weet niet of een andere VA4 gebruiker andere waardes heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:09
Ik heb een Garmin Venu Sq2 in combinatie met een Samsung S23.
Nu moet ik elke keer de verbinding tussen het horloge en de telefoon opnieuw leggen.
Op de Samsung staan alle batterijbesparingen voor Garmin Connect uit. Dus dat mag het niet veroorzaken.
Meer mensen last van met Samsung en Garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roodey schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:23:
Ik heb een Garmin Venu Sq2 in combinatie met een Samsung S23.
Nu moet ik elke keer de verbinding tussen het horloge en de telefoon opnieuw leggen.
Op de Samsung staan alle batterijbesparingen voor Garmin Connect uit. Dus dat mag het niet veroorzaken.
Meer mensen last van met Samsung en Garmin?
Geen problemen hier (fr955 solar icm s23u).

Misschien iets met de rechten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
[...]

De Epix 2 is meer een Fenix dan een forerunner. Je moet het ook meer zien als een alledaags luxe horloge gebaseerd op sportactiviteiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
[...]

Niets. Het is gewoon anders, niet beter. Fenix of Epix, of beter AMOLED of niet, is echt iets van persoonlijke voorkeur.
De een heeft meer en duidelijker kleuren, de ander is zuiniger en meer geschikt voor altijd aan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevi-n1 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:57:
[...]

De battery widget zegt dat zonder activiteit sinds gisteravond de drain 1.192%/h is. Dus mijn batterij duur is ong. 3,5 dag zonder activiteit. Ik weet niet of een andere VA4 gebruiker andere waardes heeft?
Heb je PulseOx misschien aan staan? Of een watchface die wat meer batterij verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van PulseOx heb ik meer gehoord maar ben wel benieuwd waarop dit gebaseerd is. Met de spo2 alleen snachts aan kon ik geen verschil in batterij verbruik merken dan wanneer die uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:20:
Van PulseOx heb ik meer gehoord maar ben wel benieuwd waarop dit gebaseerd is. Met de spo2 alleen snachts aan kon ik geen verschil in batterij verbruik merken dan wanneer die uit staat.
PulseOx is toch een extra sensor met leds dus ‘‘s nachts aan of uit zou eigenlijk toch wel verschil moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:53
Gonadan schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:19:
[...]

Niets. Het is gewoon anders, niet beter. Fenix of Epix, of beter AMOLED of niet, is echt iets van persoonlijke voorkeur.
De een heeft meer en duidelijker kleuren, de ander is zuiniger en meer geschikt voor altijd aan.
Ja, dat de Fenix zuiniger is was voor mij ook de reden om deze te kiezen i.p.v. de Epix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickC schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:31:
[...]

PulseOx is toch een extra sensor met leds dus ‘‘s nachts aan of uit zou eigenlijk toch wel verschil moeten maken.
Wanneer die de spo2 meet gaan bij mij de groene leds uit en de rode aan voor 25 seconden. Wat de interval van de meting is weet ik niet.
In ieder merkte ik bij mijn garmin 955 niet noemswaardig verschil in batterij verbruik. Maar ik zal kijken of ik het een keertje kan meten wat het verschil is.

Maar ben zelf erg verbaasd over dat men de spo2 meting stroom vreten noemt terwijl niemand komt met cijfers in batterij verbruik en bij welk model dit was. Komt bij heel erg over dat het aannames zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2023 @ 23:44:
[...]

Wanneer die de spo2 meet gaan bij mij de groene leds uit en de rode aan voor 25 seconden. Wat de interval van de meting is weet ik niet.
In ieder merkte ik bij mijn garmin 955 niet noemswaardig verschil in batterij verbruik. Maar ik zal kijken of ik het een keertje kan meten wat het verschil is.

Maar ben zelf erg verbaasd over dat men de spo2 meting stroom vreten noemt terwijl niemand komt met cijfers in batterij verbruik en bij welk model dit was. Komt bij heel erg over dat het aannames zijn.
Als ik dit op mijn Fenix 6 aanzet, geeft het horloge zelf aan dat de batterij duur verkort wordt. Garmin waarschuwt dus zelf. (En dat doen ze niet bij alle instellingen op deze manier..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2023 @ 23:44:
[...]

Wat op mij weer heel erg over komt als het niet willen geloven omdat je het graag aan wilt hebben staan. ;)

Garmin is daar zelf ook vrij transparant over:
Will Using the Pulse Ox Feature Affect the Battery Life of My Device?

If you turn on Pulse Ox tracking for sleep or all-day, battery life between charges will be reduced. Various factors contribute to battery life, including usage patterns, customization settings, activity level, fit on the wrist, and the user’s physical characteristics.

The continuous measurement during sleep or all-day will not initiate if the battery level is too low.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevi-n1
PatrickC schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:51:
[...]

Heb je PulseOx misschien aan staan? Of een watchface die wat meer batterij verbruikt?
Nee PulseOx staat niet aan maar ik was nieuwsgierig en ik heb het vanacht aangezet.
Wat betreft de watchface zou dat het mogelijk best kunnen zijn, ik gebruik de wachtface "Data Lover".
PatrickC schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:31:
[...]

Klopt, test situatie is hetzelfde. Horloge zit aan de oplader totdat ik ga slapen. Vervolgens lees ik in de ochtend de battery widget uit en gebruik het dataveld "Since last chg".
Zonder PulseOx is het verbruik 1.192%/h
Met PulseOx is het verbruik 1.912%/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@kevi-n1 is dat een widget van Garmin zelf of eentje uit de iQ store? Ik heb wel een veelgebruikte in de store gevonden, ga die eens proberen denk ik. Nooit bij stilgestaan dat die widgets bestaan. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
Gonadan schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:35:
@kevi-n1 is dat een widget van Garmin zelf of eentje uit de iQ store? Ik heb wel een veelgebruikte in de store gevonden, ga die eens proberen denk ik. Nooit bij stilgestaan dat die widgets bestaan. :D
Dat is er eentje uit de iQ store, link. Zoals de naam al zegt, met heel veel data op het scherm :) Je kan een hoop instellen dus misschien kan ik ook bepaalde waardes minder vaak laten updaten en zo het batterij gebruik verminderen. To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 18:01
Ik zoek eigenlijk een ‘simpel’ sporthorloge die wel de functionaliteit heeft van strava bijhouden, maar verder niet heel erg duur is.
Zie mooie Garmin horloges met ontzettend veel mogelijkheden, maar heb een mooi (normaal) analoog horloge die ik overdag draag. Alleen voor het hardlopen zou ik een sporthorloge fijn vinden, zodat ik mijn mobiel niet mee hoef voor het bijhouden van de route(tijden).. koppeling aan mijn hartslagmeter zou ook fijn zijn, maar als hij dat zelf bijhoudt is dat natuurlijk nog beter.

Iemand een idee? (En nee ik zoek geen aliexpress-varianten 😉)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
@Goofyduck384 Een simpele forerunner klinkt mij dan het meest logisch in de oren. In principe puur bedoeld voor hardlopen.
kevi-n1 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:40:
Dat is er eentje uit de iQ store, link. Zoals de naam al zegt, met heel veel data op het scherm :) Je kan een hoop instellen dus misschien kan ik ook bepaalde waardes minder vaak laten updaten en zo het batterij gebruik verminderen. To be continued.
Haha ja die ken ik, maar ik doelde op de batterij widget. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:56:
@Goofyduck384 Een simpele forerunner klinkt mij dan het meest logisch in de oren. In principe puur bedoeld voor hardlopen.

[...]

Haha ja die ken ik, maar ik doelde op de batterij widget. :D
Dit is er een die ik zelf heb gemaakt:

https://apps.garmin.com/n...75-43f4-9718-03159bd8b6da

Niet heel fancy en leest simpelweg de percentages op het moment van openen dus niet op de achtergrond oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
m0ridin schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:44:
Dit is er een die ik zelf heb gemaakt:

https://apps.garmin.com/n...75-43f4-9718-03159bd8b6da

Niet heel fancy en leest simpelweg de percentages op het moment van openen dus niet op de achtergrond oid
Is dat een beetje te doen zoiets knutselen? Heb mij er nog niet in verdiept maar een eigen wijzerplaat in elkaar fietsen heeft mij altijd wel interessant geleken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:53:
[...]

Is dat een beetje te doen zoiets knutselen? Heb mij er nog niet in verdiept maar een eigen wijzerplaat in elkaar fietsen heeft mij altijd wel interessant geleken.
Mjawel, vind het niet de meest handige/gebruiksvriendelijke taal en omgeving maar er is wel genoeg open source te vinden ook om inspiratie op te doen en veel voorbeelden te vinden...

Doe er zelf alleen nog maar weinig mee, te weinig tijd (en motivatie) en ook de switch van eclispe naar vscode moet ik nog even doorkrijgen. E voor je het weet zit er toch veel tijd in, bugfixes en aanpassingen. Nieuwe modellen die net weer andere resoluties/etc hebben.

Maar begon in eerste instantie om dezelfde reden, dingen maken die ik mistte en als je alleen voor je eigen device ontwikkelt maakt dat het een stuk makkelijker. (Er vanuit gaande dat je wel wat programmeer ervaring hebt ;) )

Maar misschien kun je hiermee al maken wat je wil?

https://garmin.watchfacebuilder.com/

(Zelf geen ervaring mee btw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:46:
Ik zoek eigenlijk een ‘simpel’ sporthorloge die wel de functionaliteit heeft van strava bijhouden, maar verder niet heel erg duur is.
Zie mooie Garmin horloges met ontzettend veel mogelijkheden, maar heb een mooi (normaal) analoog horloge die ik overdag draag. Alleen voor het hardlopen zou ik een sporthorloge fijn vinden, zodat ik mijn mobiel niet mee hoef voor het bijhouden van de route(tijden).. koppeling aan mijn hartslagmeter zou ook fijn zijn, maar als hij dat zelf bijhoudt is dat natuurlijk nog beter.

Iemand een idee? (En nee ik zoek geen aliexpress-varianten 😉)
Forerunner 45 is helemaal prima daarvoor. Jaar lang zelf gebruikt voor (hard)lopen fietsen en als alledaags horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kevi-n1
Thnx dat je verschil met of zonder spo2 al getest hebt. Verschil van 0,72% batterij verbruik per nacht verklaard wel waarom ik geen verschil zag in gebruik in de standaard batterij monitoring van fr955 die enkel hele % weer geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:24:
@kevi-n1
Thnx dat je verschil met of zonder spo2 al getest hebt. Verschil van 0,72% batterij verbruik per nacht verklaard wel waarom ik geen verschil zag in gebruik in de standaard batterij monitoring van fr955 die enkel hele % weer geeft.
@Verwijderd Je leest te snel over mijn tekst heen :)

Zonder PulseOx is het verbruik 1.192%/h => 8h slaap = 9,536% batterij verbruik
Met PulseOx is het verbruik 1.912%/h => 8h slaap = 15,296% batterij verbruik

Maar zoals @PatrickC aangaf kan de gebruikte watchface ook een groot aandeel hebben in het energieverbruik van de horloge.

[ Voor 10% gewijzigd door kevi-n1 op 28-04-2023 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, te snel gelezen. Dat verbruik is echt gigantische.
Bij systeem-> slaap stand kan je instellen dat nachts standaard watchface toont, hopelijk scheelt dat veel.

Ik zal vanacht kijken wat mij. Fr955 snachts verbruik. Normaal met Simple TDB watchface zonder weerbericht en seconden wijzer alleen bij beweging + hartslag zat ik op een gemiddelde verbruik van 7% per dag zonder activiteiten.

Dat je horloge alleen al nachts meer verbruikt vind ik heel bijzonder. Ik zou beginnen met aanzetten van de energie bespaar modus en daar onstebeurt de verschillende items uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:37:
Sorry, te snel gelezen. Dat verbruik is echt gigantische.
Bij systeem-> slaap stand kan je instellen dat nachts standaard watchface toont, hopelijk scheelt dat veel.

Ik zal vanacht kijken wat mij. Fr955 snachts verbruik. Normaal met Simple TDB watchface zonder weerbericht en seconden wijzer alleen bij beweging + hartslag zat ik op een gemiddelde verbruik van 7% per dag zonder activiteiten.

Dat je horloge alleen al nachts meer verbruikt vind ik heel bijzonder. Ik zou beginnen met aanzetten van de energie bespaar modus en daar onstebeurt de verschillende items uitzetten.
Fijn dat je wilt meedenken! Ik zie dat de VA4 de optie slaapstand niet heeft onder de instelling "systeem". Ik heb in de instellingen van de watchface gezocht en zag dat de hartslag, elke seconde werd geüpdatet. Dus ik vermoed dat ik de energieslurper heb gevonden. Ik zal straks nog eens een nieuwe meting doen om het verschil te zien.

Kleine update, met de aanpassingen in de watchface is het verbruik gedaald naar 0,3%/h. Dat scheelt wel ja :)

[ Voor 5% gewijzigd door kevi-n1 op 28-04-2023 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 00:27
karazz schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:02:
Iemand zijn/haar Garmin pay toevallig al gebruikt i.c.m. OVPay?

Afgelopen weekend ritje met de bus gemaakt, is niet helemaal lekker gegaan. Had het idee dat het apparaat mijn pinpas 2x binnen 1 seconde heeft gescand.

Ook de bedragen die afgeschreven zijn kloppen niet helemaal, misschien maar niet meer met m'n Garmin betalen in de bus... :s
Ik heb het een paar weken terug gebruikt voor een NS treinrit. Zowel in- als uitchecken, controle door conducteurs op heen- en terugreis en het afschrijven van de bedragen verliep vlekkeloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 03:04
maartend schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:28:
Voor zover ik begrijp zijn er voor mij eigenlijk maar 2 vervangers voor de Vivoactive 3. De 4 en de venu2.
Hoe is jullie ervaring met de accu van die dingen tijdens het tracken van een wandeling of fietstocht?

Dus in gps mode.
maartend schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:51:
[...]

Ik wandel tot 8 uur. Mijn VA3 is momenteel leeg na 6 uur gps-tracking
Ik heb mijn vorige VA3 in het begin al eens gechecked en toen kwam ik op ruwweg:
15% accu per uur met GPS tracking
15% per dag in watch mode. (custom face)

Dat komt dus aardig overeen.

En omdat ie nu door ouderdom wel eens uitviel bij kou, ben ik ook gaan zoeken, en nu ben ik inmiddels mega blij met een fenix7. Was een heel andere prijsklasse, maar heb er nog geen seconde spijt van. Afgelopen week voor het eerst navigatie gebruikt met wandeltocht. Echt zoveel fijner dan steeds papiertje uit je zak halen of telefoon erbij pakken.
En die accuduur.... zalig! Nooit meer bijladen bij de 4daagse, kennedymars of meerdaagse hike. O+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
Ik heb sinds gisteren ook een Garmin Epix 2 (sapphire) en wil deze ook gaan gebruiken voor het kitesurfen op zee. Nu heb ik gezocht op het internet of dit problemen gaat geven met de laadpoort van dit horloge.

Nu lees ik dat het horloge na ieder contact met zeewater afgespoeld dient te worden met schoon-/leidingwater. Zijn er die hier ervaringen mee hebben en kunnen aangeven of dit (op termijn) problemen gaat geven met de laadpoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Ik heb met regelmaat in allerlei soorten water gegeven en nooit problemen gehad. Wel zorg ik altijd dat hij na gebruik weer netjes schoon gespoeld is want in water kan meuk zitten en ook zweet kan je er beter af spoelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43
Ik zwem geregeld met mijn Fenix, soms in zee. Dat gaat tot nu toe prima.
Van het afspoelen wist ik overigens niet. Het klinkt logisch en zal ik in het vervolg gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
bluecupra schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:29:
Ik heb sinds gisteren ook een Garmin Epix 2 (sapphire) en wil deze ook gaan gebruiken voor het kitesurfen op zee. Nu heb ik gezocht op het internet of dit problemen gaat geven met de laadpoort van dit horloge.

Nu lees ik dat het horloge na ieder contact met zeewater afgespoeld dient te worden met schoon-/leidingwater. Zijn er die hier ervaringen mee hebben en kunnen aangeven of dit (op termijn) problemen gaat geven met de laadpoort?
Ik heb dan welliswaar de VA, maar heb op Ali afdekdopjes voor de laadpoort gekocht. Just 2B sure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
bluecupra schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:29:

Gewoon aanhouden met douchen. Zweet is net zo goed zout. Is ook beter voor je huid zodoende.
Mbt de laadpoort; dan gaat het met name om de contactvlakjes. Als die echt vies of gecorrodeerd raken, is een stukje groen schuursponsje al genoeg.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Antonius schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:52:
Ik zwem geregeld met mijn Fenix, soms in zee. Dat gaat tot nu toe prima.
Van het afspoelen wist ik overigens niet. Het klinkt logisch en zal ik in het vervolg gaan doen.
Dat wordt toch heel goor als je dat zeewater niet van je horloge afspoelt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonius
PatrickC schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 13:15:
[...]

Dat wordt toch heel goor als je dat zeewater niet van je horloge afspoelt?
Net ff geïnspecteerd, het horloge ziet er tot nu toe goed uit. Ik lig er niet dagelijks mee in zout water te spartelen, denk een keer of vijf tot nu toe.

Een tijdje terug hadden we het over software/apps voor het plannen van trainingen en andere routes voor op een Garmin horloge. Komoot werd getipt.
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:35:
[...]

is inmiddels 3 tientjes.... Komt dat wel eens in de sale?
In dit kader geef ik gratis twee tips weg (alleen vandaag :+ ).

Naar het schijnt zijn er soms kortingen waarbij je werelddekking voor €20 kunt aanschaffen. Dat is €10 korting op de normale prijs van €30. Met name Black Friday schijnt terugkerend te zijn. Andere aanbiedingen weet ik niet.

Nu bleef ik nieuwsgierig naar Komoot en heb een paar weken terug een account aangemaakt. Je kunt dan 1 regio gratis krijgen, waarmee je kunt uitproberen (tip 1). Denk daarbij aan een gebied ter grootte van een provincie. Als je het gewoon gebruikt om in je eigen achtertuin wat hardlooproutes uit te zetten, dan kun je daar al goed mee uit de voeten.

En hier komt tip 2: het blijkt dat je na aanmaken van je account en kiezen van de gratis regio een aanbieding krijgt: wereldpakket voor €20. Die aanbieding is met één week beperkt houdbaar. Ik was met een week om en heb inderdaad het wereldpakket voor die prijs kunnen aanschaffen. Nu heb ik dus onbeperkt Komoot.

Kortom, het wordt niet publiek geadverteerd, en Komoot heeft natuurlijk liever dat je direct €30 lapt. Maar het is dus mogelijk om voor €20 aan het wereldpakket te komen. Ik weet niet of het blijft, ik heb het niet vaker gecheckt maar het lijkt er voor mij op dat dit redelijk permanent mogelijk is.

Als je nog twijfelt: doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
nmvt

[ Voor 97% gewijzigd door maartend op 29-04-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft komoot meer waarde tenopzichte van de kaarten en navigatie van de fr955?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Dat ligt er helemaal aan hoe jij je fr955 gebruikt en wat je persoonlijke voorkeuren zijn. Ik kan dat voor jou niet bepalen. Zelf vind ik met name de web versie van Komoot op PC een prettige manier om hardloop- wandel- en fietsroutes uit te zetten en te bewerken. De routes download ik in GPX formaat en kan ik dan synchroniseren naar mijn horloge via Garmin connect.

Rechtstreeks vanuit Komoot naar Garmin sturen kan ook als je je Garmin inlog gegevens invoert bij Komoot. Ik ben niet zo'n fan van onbeperkt al mijn data delen naar, van en tussen allerlei techplatforms, dus ik kies er bewust voor om dat handmatig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Mistraller schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 13:12:
[...]

Gewoon aanhouden met douchen. Zweet is net zo goed zout. Is ook beter voor je huid zodoende.
Mbt de laadpoort; dan gaat het met name om de contactvlakjes. Als die echt vies of gecorrodeerd raken, is een stukje groen schuursponsje al genoeg.
Dit. Na het sporten gaat hij mee ander de douche, een afspoelen en weg leggen voordat ik ga zepen. Zo blijft hij prima schoon.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
maartend schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:55:
[...]

Ik heb dan welliswaar de VA, maar heb op Ali afdekdopjes voor de laadpoort gekocht. Just 2B sure
Bedankt voor deze tip, zojuist ook bij Ali besteld👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
bluecupra schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:28:
[...]

Bedankt voor deze tip, zojuist ook bij Ali besteld👍🏻
Ik bestel zelf veel bij Ali, maar dit nooit overwogen. De passing moet echt perfect zijn, anders sluit je juist water op achter het kapje. Persoonlijk zou ik dan bij het douchen alsnog even kapje eraf halen denk ik.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 10:00
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:50:
Het is met name handig om routes van anderen te vinden. Je kunt je Komoot account koppelen aan Garmin account, als je dan een route opslaat op Komoot staat ie ook bij je Garmin routes en die kun je dan direct naar je horloge sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:50:
Voor mij zit de meerwaarde alleen al in het feit dat ie ook duidelijk de ondergrond en dergelijke aangeeft. Gebruik het dan ook met name, zeg maar gerust alleen, voor fietsritten. En met de integratie van Statshunters is het plannen van routes om weer wat tegels te scoren ook een stuk praktischer.
En Komoot geeft aan of er pontjes oid op de route zijn. En voor 20 euro werelddekking een koopje. Wel irritant dat ze soms met meldingen komen om Premium aan te schaffen. Het eerste jaar voor 20 euro en daarna 60 euro per jaar. Kan je ook meerdaagse routes enzo plannen. Nou ja, dat kan ook met de 'gratis' versie. Maak je meerdere routes voor de meerdere dagen. Dus de + om een jaar Premium te gebruiken en te checken voor 2 10tjes heb ik nog niet gevonden.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:21
Hoi,
Is het bij de forerunners met navigatie mogelijk om de navigatie tegelijk met sommige ren-stats in beeld te hebben? I gebruik nu een Apple Watch met WorkOutdoors en daar is dit ideaal. Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTJFShC2FueNdYHwO1ZEK3cipRxfUCIVAUbSYETLzbC8t_N3QD6Vh692-33_sIiKMpcb10&usqp=CAU

Het zal vast niet zo uitgebreid zijn als in de afbeelding (je kan werkelijk alles wat je wenst toevoegen), maar simpele dingen als hartslag en pace zou wel fijn zijn. Scheelt toch weer switchen tussen schermen. Gebruik mijn horloge nu vaak om over onbekende trails te rennen of nieuwe plekken te ontdekken en merk dat ik graag de belangrijkste dingen in één oogopslag kan zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 18:19

joker1977

Tweakert

Koets89 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:40:
Hoi,
Is het bij de forerunners met navigatie mogelijk om de navigatie tegelijk met sommige ren-stats in beeld te hebben? I gebruik nu een Apple Watch met WorkOutdoors en daar is dit ideaal. [Afbeelding]

Het zal vast niet zo uitgebreid zijn als in de afbeelding (je kan werkelijk alles wat je wenst toevoegen), maar simpele dingen als hartslag en pace zou wel fijn zijn. Scheelt toch weer switchen tussen schermen. Gebruik mijn horloge nu vaak om over onbekende trails te rennen of nieuwe plekken te ontdekken en merk dat ik graag de belangrijkste dingen in één oogopslag kan zien.
Bij mijn Fenix kun je out of the box tot 2 data-velden toevoegen aan je map. Bij mijn Edge idem-dito. Er zijn IQ-apps beschikbaar om dat aantal uit te breiden.

dus ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
joker1977 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:57:
[...]

Bij mijn Fenix kun je out of the box tot 2 data-velden toevoegen aan je map. Bij mijn Edge idem-dito. Er zijn IQ-apps beschikbaar om dat aantal uit te breiden.

dus ja.
Doh, nooit bedacht/gemerkt dat je de datavelden op het maps-veld kon aanpassen... hendie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:17
[...]

dus ja.
is iets van de latere modellen, of niet? Ik kan het op mijn 5X+ ieg niet meteen vinden. Waar zou dat meten staan dan?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Laatst online: 00:02
Ik overweeg zoiets om op mijn 965 te gebruiken voor als ik aan het klussen ben. Iemand ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7uQCwg5unF2aSBdY3emA_zLcJ_E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aNeh5qiGMBGJasOKzkuNaw6p.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Bij klussen heb ik altijd een zweetband over mijn horloge of activitytracker. Altijd goed gegaan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
  • Laatst online: 00:02
Cyberpope schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:38:
Bij klussen heb ik altijd een zweetband over mijn horloge of activitytracker. Altijd goed gegaan.
Is een optie, natuurlijk ook om meteen dat zweet van je hoofd te vegen. :) Had nog wel aan zoiets gedacht maar had niets voor handen. Een ouwe dubbelgevouwen doorgeknipte sok zat ik nog aan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
ebk71 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:26:
Ik overweeg zoiets om op mijn 965 te gebruiken voor als ik aan het klussen ben. Iemand ervaring mee?
[Afbeelding]
Geen ervaring mee, maar zoiets had een hoop krassen op mijn kast gescheeld. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
m0ridin schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:16:
[...]

Doh, nooit bedacht/gemerkt dat je de datavelden op het maps-veld kon aanpassen... hendie.
Hahaha dat maakt twee, dit had ik echt eeuwen eerder moeten weten. Bij sommige lopen scroll ik mij het schompes omdat ik toch even hartslag of (ronde)afstand wil checken, dat past hier nu gewoon mooi bij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ebk71 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:41:
[...]

Is een optie, natuurlijk ook om meteen dat zweet van je hoofd te vegen. :) Had nog wel aan zoiets gedacht maar had niets voor handen. Een ouwe dubbelgevouwen doorgeknipte sok zat ik nog aan te denken.
Dat snap ik, maar gok dat je een protector zoals je hier linkt ook niet zo voor handen hebt :P

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 17:42
Mijn Fenix 6X had meteen bij buitenkomen een gps fix … kwestie van seconden, meteen bij buitenkomst.

Sinds de laatste update duurt het enkele km’s voordat ik een fix heb.

Herkenbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
[Afbeelding]
Ik heb een transparant plastic cover gekocht bij ali. Op het scherm heb ik al een screenprotector.
De ervaring leert wel dat de meeste krassen niet bij het klussen ontstaan bij mij 8)7

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
[...]

dus ja.
Ik wist ook niet dat dit kon, kan op m'n Forerunner 745 ook blijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 17:33

Quakie

quakelen

Euh bij mij lukt het niet ? Wat zijn precies de stappen die je moet nemen ? Ik zie wel data screens onder navigatie en map, maar als ik wijzig kies krijg ik wijzig knop, maar kan niks wijzigen. Het lijkt erop dat map dan in zoom optie modus staat. Ik heb een Epix 2 trouwens.

[ Voor 21% gewijzigd door Quakie op 01-05-2023 21:52 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 18:19

joker1977

Tweakert

Quakie schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:50:
Euh bij mij lukt het niet ? Wat zijn precies de stappen die je moet nemen ? Ik zie wel data screens onder navigatie en map, maar als ik wijzig kies krijg ik wijzig knop, maar kan niks wijzigen. Het lijkt erop dat map dan in zoom optie modus staat. Ik heb een Epix 2 trouwens.
Kun je bij een Epix 2 dat niet ook gewoon in de app op je mobiel doen ?

Ik kan daar per Activity kiezen of ik datavelden (0, 1 of 2) op het Map-screen wil hebben en welke metric ik wil weergeven. Dus bij hardlopen bv. hartslag en afgelegde tijd en bij fietsen vermogen en snelheid, bijvoorbeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

activity starten --> up knop vasthouden --> "activity settings" --> data screens --> naar de map screen --> start knop (pennetje) --> layout

super handig voor "total distance" & target (HR of pace) veld

[ Voor 5% gewijzigd door Lagune op 02-05-2023 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
[Afbeelding]
Gebruik zoiets tijdens het klussen. Werkt goed. Zat wel super snel een barst in omdat de kwaliteit van het plastic heel laag is. Maar gebruik hem nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Lagune schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:04:
[...]

activity starten --> up knop vasthouden --> "activity settings" --> data screens --> naar de map screen --> start knop (pennetje) --> layout

Ander manier van komen, maar helaas dezelfde uitkomst. Hij komt in Maps zoom terecht en knoppen zijn dan zoom knoppen. Voor locatie redenen helemaal uitgezoomd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uH2w8PysLcUUZ-x4VDXHPtlzef8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFJtlzPE1VAxRGqYK9KVQ4QN.jpg?f=fotoalbum_large

Krijg hem nu ook met geen mogelijkheid uit deze stand. Start knop en lap knop refreshed scherm. Up en down is zoomen. Kan hem alleen via uitzetten hier uit krijgen ?

[ Voor 8% gewijzigd door Quakie op 02-05-2023 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:17
Lagune schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:04:
[...]

Heilige Poep, dat zit idd zelfs op de 5x+ 8)7 Nooit geweten _/-\o_

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Quakie schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:41:
[...]

Ander manier van komen, maar helaas dezelfde uitkomst. Hij komt in Maps zoom terecht en knoppen zijn dan zoom knoppen. Voor locatie redenen helemaal uitgezoomd. [Afbeelding]

Krijg hem nu ook met geen mogelijkheid uit deze stand. Start knop en lap knop refreshed scherm. Up en down is zoomen. Kan hem alleen via uitzetten hier uit krijgen ?
Bug ofzo?

Zoom icons + het pennetje tegelijk is zoiezo niet mogelijk volgens mij :)

Je kan het ook instellen via connect mobile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ku8XKuhwzx6oMU-Mz9QOlLWdhMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQVWSJwjWycPcHUScgQgDAyI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer je het in de connect app of op het horloge zelf? Bij mij wou het via de connect app niet lukken bij een bepaalde activiteit. Kon toen maar 1 parameter krijgen op de kaart. Daarna op het horloge zelf geprobeerd om het in te stellen en toen lukte het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@joker1977 sorry over jouw reactie heen gekeken, maar inderdaad via de app op telefoon werkt het. @Lagune bedankt voor jouw reacties. Van beide weer wat geleerd🙂.

[ Voor 7% gewijzigd door Quakie op 02-05-2023 14:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jap85
Net een 955 bij ING besteld, er zijn er nog 3 mochten er nog geinteresseerden zijn :). Ik wil m voornamelijk als navigatie gaan gebruiken met fietsen / hiken en hou m'n 745 als daily wegens het fijnere formaat. Kan de 965 als extra horloge toch niet helemaal verantwoorden en OLED hoeft voor mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 16:37

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Quakie schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:08:
@joker1977 sorry over jouw reactie heen gekeken, maar inderdaad via de app op telefoon werkt het. @Lagune bedankt voor jouw reacties. Van beide weer wat geleerd🙂.
Ik zoek me suf maar kijk er waarschijnlijk overheen, waar zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-09 14:17
Zag toevallig deze blog voorbij komen over een eventuele Fenix 8 of Epix 3
https://www.reddit.com/r/...ber_epix_3_too_3_new_fcc/
Hierin staan 3 FCC links voor nieuwe aanvragen, iemand anders hier al geruchten gehoord over nieuwe horloges van garmin? En zouden dit dan daadwerkelijk nieuwe Fenix of Epix zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door luuk66 op 03-05-2023 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:24
GurbY{nl} schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:51:
[...]

Toestellen -> <jouw horloge> -> Activiteiten en apps -> Navigeer (bij kaart zie je het niet nee) -> Gegevensschermen -> Kaart -> Indeling

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

ElPaco schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:50:
[...]

Toestellen -> <jouw horloge> -> Activiteiten en apps -> Navigeer (bij kaart zie je het niet nee) -> Gegevensschermen -> Kaart -> Indeling
De enige optie die ik bij Navigeer (en alle andere activiteiten..) zie is "Verwijder"... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVsr6h7-epL3n0MWPYsH78L7HQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPms6Ry1QuAEq2g8EYcvlHSV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 13:14
luuk66 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:21:
Zag toevallig deze blog voorbij komen over een eventuele Fenix 8 of Epix 3
https://www.reddit.com/r/...ber_epix_3_too_3_new_fcc/
Hierin staan 3 FCC links voor nieuwe aanvragen, iemand anders hier al geruchten gehoord over nieuwe horloges van garmin? En zouden dit dan daadwerkelijk nieuwe Fenix of Epix zijn?
naar het schijnt zou het niet over een fenix 8 gaan, maar 3 nieuwe Epix 2 pro modellen in verschillende groottes. dus met wat geluk eindelijk een Epix 2 met een groot saffieren 1,4 inch scherm én zaklamp!

https://the5krunner.com/2023/04/28/garmin-epix-2-pro-leak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
GurbY{nl} schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:38:
[...]

De enige optie die ik bij Navigeer (en alle andere activiteiten..) zie is "Verwijder"... [Afbeelding]
Vreemd, ik heb een filmpje gemaakt hoe ik tot het menu kom. Mogelijk het het anders te maken met de mogelijkheden van je horloge.
Link naar filmpje in OneDrive

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

ElPaco schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:16:
[...]

Vreemd, ik heb een filmpje gemaakt hoe ik tot het menu kom. Mogelijk het het anders te maken met de mogelijkheden van je horloge.
Link naar filmpje in OneDrive
Dat moet dan haast; ik heb een Fenix 6X Pro Solar. Op het horloge zelf kan ik bij de kaart de twee gegevensschermen kiezen en dat werkt verder prima, maar vanuit Connect is het waarschijnlijk gewoon niet mogelijk om het aan te passen. Maar dank voor je moeite!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
glenner schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:17:
[...]

naar het schijnt zou het niet over een fenix 8 gaan, maar 3 nieuwe Epix 2 pro modellen in verschillende groottes. dus met wat geluk eindelijk een Epix 2 met een groot saffieren 1,4 inch scherm én zaklamp!

Interessant, ben benieuwd wat er komen gaat! Ben wel opzoek naar een strakker en robuuster ogend horloge met de functies van de 965 en misschien nog beter! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
[...]

Tja, draadloos laden en een zaklamp zijn wel mooi. Maar verder lijkt het nog erg op de "gewone" Epix2, voor mij denk ik niet de moeite waard te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
Megupe schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:12:
[...]

Tja, draadloos laden en een zaklamp zijn wel mooi. Maar verder lijkt het nog erg op de "gewone" Epix2, voor mij denk ik niet de moeite waard te upgraden.
Misschien dat de Epix 2 in prijs zal dalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
luuk66 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:17:
[...]

Misschien dat de Epix 2 in prijs zal dalen
Dan nog meer reden om niet te upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Megupe schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:32:
[...]

Dan nog meer reden om niet te upgraden.
Ik denk dat dit vooral interessant is voor de mensen die een grotere of kleinere (X of S) Epix willen. Die waren nu gedwongen een keuze tussen OLED en afmetingen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
GurbY{nl} schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:39:
[...]

Dat moet dan haast; ik heb een Fenix 6X Pro Solar. Op het horloge zelf kan ik bij de kaart de twee gegevensschermen kiezen en dat werkt verder prima, maar vanuit Connect is het waarschijnlijk gewoon niet mogelijk om het aan te passen. Maar dank voor je moeite!!
Is dat niet gewoon het verschil in iQ versie?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Gonadan schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:12:
[...]

Is dat niet gewoon het verschil in iQ versie?
Dat zou zomaar kunnen. Ik heb Android, mogelijk kan het alleen met Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Ik heb ook Android, dus dat is het niet. Ik heb de navigatie echter niet via iQ toegevoegd, die stond al op mijn horloge (FR955).

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Navigatie installeer je niet via iQ inderdaad, maar het zegt wel iets over het platform van het horloge.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

GurbY{nl} schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:51:
[...]

Toestel activiteiten en apps dan bijv bike en dan naar gegevens schermen en dan kaart. Kies indeling en dan 2 schermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

GurbY{nl} schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:39:
[...]

fenix6 is ook niet te configureren via connect mobile, dat is een feature die met de fenix7 is geïntroduceerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

[...]

hmm wordt ie nog bulkier, beetje fenix 7X idee ofzo

ik hoop nog steeds op een 965 sapphire, minder lompe kast en hogere resolutie dan de epix2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:03

Vliegvlug

Flight Simple

Ik heb sinds kort een Garmin Vivomove Trend welke ook wireless charging ondersteund.
Helaas levert of verkoopt Garmin daar geen draadloze oplader voor, je krijgt er wel zo’n knijpertje bij om met een draad te kunnen opladen maar wireless lijkt me handiger.

Maar welke wireless charger is nu geschikt?
Volgens Garmin Support Center: Wirelessly Charging Your Qi-compatible Garmin Device
“A Qi-certified charging pad that provides a flat and level charging surface.”
Maar ook deze disclaimer:
“If your preferred charging pad is still unable to charge your Garmin device, it may be necessary to use a different Qi-certified charging pad.”

Kortom, Garmin zegt dus eigenlijk “elke gecertificeerde Qi lader werkt behalve als hij het toch niet doet.” :?
Echt heel nuttig ja! 8)7
Weet ik alsnog niets :|

Verder staat er dan dit plaatje bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjtVvKeyJJKpIOJXCsTS7XjHVXk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uB4OHrmzVdHAWTnsbqfhNXFA.png?f=user_large

En dat is ook niet wat ik zoek want zo’n hele grote Qi charger naast mijn bed terwijl er maar een fractie van de ruimte nodig is vind ik ook zonde van de ruimte op mijn nachtkastje welke al niet heel groot is.
Heb ook geen telefoon die Qi laden ondersteund dus daarvoor heb ik die grootte ook niet nodig.

Ben dus op zoek naar een kleine wireless Qi charger die met de Vivomove Trend werkt.
Helaas heb ik nog niets gevonden.

Wat nog het meeste in de buurt lijkt te komen qua form factor zijn de wireless smartwatch laders van Apple en Samsung.
Van Apple ga ik er sowieso vanuit dat deze niet werken omdat ze vast een eigen laadprotocol hebben maar van Samsung lees ik dat de Watch 5 horloges soort van Qi compatibel zijn:
“As noted, the Galaxy Watch 5 works with WPC-based wireless chargers. This means any wireless charger that is listed as WPC-based should work to recharge the Galaxy Watch 5. However, not all Qi-enabled wireless chargers will work.”

Maar betekent dit andersom dat een Garmin Qi compatibel smartwatch mogelijk zou kunnen werken op een Samsung Watch 5 charger?
Of weet iemand welke kleine Qi charger sowieso gaat werken met de Vivomove Trend?

(edit: kom er net achter dat WPC staat voor Wireless Power Consortium en dat ze voor verschillende producten draadloze laad standaarden maken en die voor mobile devices is.. Qi! Dus snap er nu nog minder van of die Samsung wel of niet gaat werken. :?

[ Voor 6% gewijzigd door Vliegvlug op 05-05-2023 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Vliegvlug schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:55:
Ik heb sinds kort een Garmin Vivomove Trend welke ook wireless charging ondersteund.
Helaas levert of verkoopt Garmin daar geen draadloze oplader voor, je krijgt er wel zo’n knijpertje bij om met een draad te kunnen opladen maar wireless lijkt me handiger.

Maar welke wireless charger is nu geschikt?
Volgens Garmin Support Center: Wirelessly Charging Your Qi-compatible Garmin Device
“A Qi-certified charging pad that provides a flat and level charging surface.”
Maar ook deze disclaimer:
“If your preferred charging pad is still unable to charge your Garmin device, it may be necessary to use a different Qi-certified charging pad.”

Kortom, Garmin zegt dus eigenlijk “elke gecertificeerde Qi lader werkt behalve als hij het toch niet doet.” :?
Echt heel nuttig ja! 8)7
Weet ik alsnog niets :|

Verder staat er dan dit plaatje bij:
[Afbeelding]

En dat is ook niet wat ik zoek want zo’n hele grote Qi charger naast mijn bed terwijl er maar een fractie van de ruimte nodig is vind ik ook zonde van de ruimte op mijn nachtkastje welke al niet heel groot is.
Heb ook geen telefoon die Qi laden ondersteund dus daarvoor heb ik die grootte ook niet nodig.

Ben dus op zoek naar een kleine wireless Qi charger die met de Vivomove Trend werkt.
Helaas heb ik nog niets gevonden.

Wat nog het meeste in de buurt lijkt te komen qua form factor zijn de wireless smartwatch laders van Apple en Samsung.
Van Apple ga ik er sowieso vanuit dat deze niet werken omdat ze vast een eigen laadprotocol hebben maar van Samsung lees ik dat de Watch 5 horloges soort van Qi compatibel zijn:
“As noted, the Galaxy Watch 5 works with WPC-based wireless chargers. This means any wireless charger that is listed as WPC-based should work to recharge the Galaxy Watch 5. However, not all Qi-enabled wireless chargers will work.”

Maar betekent dit andersom dat een Garmin Qi compatibel smartwatch mogelijk zou kunnen werken op een Samsung Watch 5 charger?
Of weet iemand welke kleine Qi charger sowieso gaat werken met de Vivomove Trend?

(edit: kom er net achter dat WPC staat voor Wireless Power Consortium en dat ze voor verschillende producten draadloze laad standaarden maken en die voor mobile devices is.. Qi! Dus snap er nu nog minder van of die Samsung wel of niet gaat werken. :?
https://www.dcrainmaker.c...reless-and-wired-charging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:03

Vliegvlug

Flight Simple

Het was even zoeken maar ergens onderaan kwam ik inderdaad de zin “For fun, I also tried a few other random things. Some I bought, some I had around. Notably, it charges seemingly just fine with Samsung watch charging pucks” tegen.
Dus dat klinkt goed! (y)

Staat wel niet of dit om de Samsung watch 4 of 5 lader gaat want die zijn schijnbaar anders maar ik ga er één bestellen om te zien of het inderdaad werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Vliegvlug schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:16:
[...]

Het was even zoeken maar ergens onderaan kwam ik inderdaad de zin “For fun, I also tried a few other random things. Some I bought, some I had around. Notably, it charges seemingly just fine with Samsung watch charging pucks” tegen.
Dus dat klinkt goed! (y)

Staat wel niet of dit om de Samsung watch 4 of 5 lader gaat want die zijn schijnbaar anders maar ik ga er één bestellen om te zien of het inderdaad werkt. :)
staat gewoon een lijstje van chargers die hij heeft getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazimv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-08 23:53
Ik heb onlangs de venu sq2 teruggestuurd. Bandje was niet comfortabel, en in twee weken tijd was er twee dagen geen slaap geregistreerd. De GPS accuratie was veel slechter dan ik had verwacht/gezien in reviews.
Pagina: 1 ... 258 ... 322 Laatste