@Aight! Kan je instellen in de Garmin connect app. Veiligheid en tracking -> livetrack. Per apparaat een optie voor 'toon koers' en 'automatisch starten'.
Draag je het horloge niet te strak? Ik heb dit gehad met mijn VA4. Dat i.c.m. zweet/water en dat de huid onder het horloge te lang nat bleef dat het ging irriteren. Sinds ik het bandje losser doe dat het altijd kan 'drogen' heb ik het niet meer gehad.Mistraller schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:00:
Mijn lijf heeft besloten om een probleem van mijn VA3 te maken.... in het najaar wat uitslag onder mijn horloge op de plek van de HR sensor. Een paar maanden heb ik het horloge rechts gedragen, toen was het genezen. Sinds een maandje draag ik hem weer links, maar helaas is het weer terug. Lijkt wel eczeem.
Is niet helemaal het geval, globaal correleert het wel maar te veel verschil (moet eens specifiek nakijken, heb garmin vs stryd wel eens geplot ook met correctiefactoren) maar geloof dat bij hogere waardes het verschil hoger is dan bij lagere waardes...Aghanim schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:01:
[...]
Helder. Als de waarden en de metingen verder wel correct zijn (dus standaard 100 hoger dan Stryd) kun je misschien je zones daar op aanpassen door ze ook 100 te verhogen. Is misschien niet de meest logische route maar scheelt je wel 200€. Maar goed, dat had je ongetwijfeld zelf al bedacht voordat je deze vraag stelde
@Pepper92 ik had een 745 en toen de 955 en F7S besteld. Voor mij was de F7S qua grootte echt veel beter dan de 955. Dat heeft mij de forse meerprijs doen accepteren. Een te groot horloge dat niet fijn draagt vind ik een miskoop.
Hoe dan ook, power an sich is ook niet een standaard begrijp ik dus verschillende fabrikanten zullen het verschillen doen.
Dus stryd en garmin door elkaar gebruiken eigenlijk niet te doen...
Ik draag hem al 4 jaar, en sinds enkele maanden ineens foute boel. Aangezien ik ook allergisch reageer op het bandje ben ik toch een beetje bang dat ik een lokale allergie heb ontwikkeld. Rechts namelijk geen problemen in de maanden dat ik hem daar droeg. Heb ook geen afdruk in mijn arm of zo. Metalen band geeft immers absoluut niet mee en dat zou erg onprettig zijn als je je arm aanspant.kevi-n1 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:47:
[...]
Draag je het horloge niet te strak? Ik heb dit gehad met mijn VA4. Dat i.c.m. zweet/water en dat de huid onder het horloge te lang nat bleef dat het ging irriteren. Sinds ik het bandje losser doe dat het altijd kan 'drogen' heb ik het niet meer gehad.
Maar ik zat al wel te denken om links/rechts af te wisselen inderdaad. Daar kan ik nog wel mee leven.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ja als ik die aanzet pakt ie hem niet. Of moet ik wel de app open hebben staan?DialOut schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:29:
@Aight! Kan je instellen in de Garmin connect app. Veiligheid en tracking -> livetrack. Per apparaat een optie voor 'toon koers' en 'automatisch starten'.
Dacht dat het gewoon altijd zou doen maar krijg ook geen melding op horloge dat live track gestart is.
Misschien lees ik er overheen. Ik heb een Fenix6 en een hrm pro. Gisteren gesport maar vergeten activiteit te starten op horloge.
Alles is netjes geregistreerd, maar kan de data niet koppelen aan een activiteit.
Ik heb handmatig een activiteit gemaakt maar de gegevens worden niet gebruikt.
Is er een manier om de gegevens achteraf nog in een activiteit te krijgen?
Alles is netjes geregistreerd, maar kan de data niet koppelen aan een activiteit.
sinds gps multiband heeft stryd imho weinig meerwaardeborn2tweak schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:05:
Mag ik hier ook aankoopadvies vragen? Ik heb nu een Forerunner 955 en wil deze graag uitbreiden om wat meer running dynamics te krijgen. Nu twijfel ik of ik voor een HRM Pro+ of een Stryd moet gaan. De Stryd geeft me de power info die interessant is, de HRM Pro+ juist de accurate HR data.
Op zich ben ik nog niet ontevreden over de pols HR data van de 955, maar ik weet ook dat het bij intervallen lang niet zo accuraat is. Maar stel dat ik toch op wattage ga trainen, dan is dat alweer minder relevant. Wat zouden jullie adviseren?
tenzij je in limburg woont en met hoogte hardloopt en/of bij hoge gebouwen (ie zuidas ofzo)
gps kost tijd om 2 punten te berekenen maar die fix is zo goed/snel met multiband dat het verwaarloosbaar is ?
zelf stryd een jaar gebruikt maar wat mij erg tegen stond
- stryd app, outdated, geen garmin metrics/of maps beschikbaar
- elk paar schoenen opnieuw calibreren
@Aight! ik start wel altijd de Garmin Connect app even op voordat ik op pad ga.
https://www.notebookcheck...-US-pricing.690513.0.html
Ik weet het niet...aan de ene kant is zo'n AMOLED schempje wel mooi om te zien maar aan de andere kant...touchscreen bedienen als je zeiknatte vingers hebt (heb ik altijd met hardlopen) gaat hem niet worden. En dat scherm gaat natuurlijk steeds uit om stroom te besparen en burn in tegen te gaan. Dus hoe vaak zie je het nou helemaal.
En dan de prijs...nog een keer $100 er bovenop...
Ik weet het niet...aan de ene kant is zo'n AMOLED schempje wel mooi om te zien maar aan de andere kant...touchscreen bedienen als je zeiknatte vingers hebt (heb ik altijd met hardlopen) gaat hem niet worden. En dat scherm gaat natuurlijk steeds uit om stroom te besparen en burn in tegen te gaan. Dus hoe vaak zie je het nou helemaal.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
zitten gewoon knopjes op hoor voor tijdens het hardlopenwestergas schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:06:
touch is met name handig voor maps (wandelen)
scherm gaat niet uit (alwaysOn
resulteerd dan wel (met de epix2 iig) in ongeveer 4 tot 5 dagen battery
Ik vind de FR965 er niet verkeerd uit zien met die titanium bezel. Maar met een 46 mm behuizing vind ik hem waarschijnlijk te groot voor mijn polsen. Bovendien ben ik nog blij met m;n Fenix 7s, dus daar hou ik het voorlopig bij.
Werkt dit misschien?vanputten80 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:40:
Misschien lees ik er overheen. Ik heb een Fenix6 en een hrm pro. Gisteren gesport maar vergeten activiteit te starten op horloge.
Toegang tot opgeslagen hartslaggegevens
Als u een getimede activiteit opslaat voordat u de opgeslagen hartslaggegevens uploadt, kunt u de gegevens downloaden van het HRM-Pro-apparaat.
NOTITIE: Uw HRM-Pro-apparaat slaat tot 18 uur aan activiteitengeschiedenis op. Als het geheugen van de hartslagmeter vol is, worden uw oudste gegevens overschreven.
Doe de hartslagmeter om.
Selecteer op uw Garmin-apparaat het menu Geschiedenis.
Selecteer de getimede activiteit die u hebt opgeslagen terwijl u het HRM-Pro-apparaat droeg.
Selecteer Download hartslag.
Dank voor je reactie. Nee dat werkt niet.mv_ak schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:28:
[...]
Werkt dit misschien?
Toegang tot opgeslagen hartslaggegevens
Als u een getimede activiteit opslaat voordat u de opgeslagen hartslaggegevens uploadt, kunt u de gegevens downloaden van het HRM-Pro-apparaat.
NOTITIE: Uw HRM-Pro-apparaat slaat tot 18 uur aan activiteitengeschiedenis op. Als het geheugen van de hartslagmeter vol is, worden uw oudste gegevens overschreven.
Doe de hartslagmeter om.
Selecteer op uw Garmin-apparaat het menu Geschiedenis.
Selecteer de getimede activiteit die u hebt opgeslagen terwijl u het HRM-Pro-apparaat droeg.
Selecteer Download hartslag.
Ik heb geen activiteit gestart op mijn horloge toen ik ben gaan trainen.
De data staat wel in de Garmin app, maar kan het niet koppelen aan een nieuw aangemaakt activiteit.
Ook niet via Geschiedenis op het horloge (gekozen voor met de hand aangemaakt activiteit)
Trainen met de band, zonder een activiteit te starten, lijkt niet mogelijk.
Je kunt de activiteit ook in het verleden aanmaken lijkt het. https://connect.garmin.com/modern/activity/manualvanputten80 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:42:
[...]
Dank voor je reactie. Nee dat werkt niet.
Ik heb geen activiteit gestart op mijn horloge toen ik ben gaan trainen.
De data staat wel in de Garmin app, maar kan het niet koppelen aan een nieuw aangemaakt activiteit.
Ook niet via Geschiedenis op het horloge (gekozen voor met de hand aangemaakt activiteit)
Trainen met de band, zonder een activiteit te starten, lijkt niet mogelijk.
Dan zou die de data via geschiedenis etc. kunnen koppelen? (maar daar is het nu te laat voor < 18u)
Ik zoek zelf ook hoe het nu zit met wat opgeslagen wordt - wil graag de hardloop dynamics maar heb geen horloge.
Edit**
Nee, het werkt alleen voor specifieke horloges helaas. Meer info en welke gesupport zijn (niet de Edge series en FR245 bijvoorbeeld):
https://support.garmin.com/en-AU/?faq=BatdMMuLrk703sVqdI5069
Uit een ander draadje. Garmin hartslag van hrm belt niet in getimede activiteit
[ Voor 15% gewijzigd door mv_ak op 08-02-2023 17:11 ]
Amoled zit ik niet speciaal op te wachten in een sporthorloge. Het mooiste hiervan zou zijn als de 955 een stukje goedkoper wordtwestergas schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:06:
Ik zat recentelijk ook na te denken over een fenix7 (LCD) of EPIX-Gen2 (AMOLED). In het verleden had ik een Samsung smartwatch met amoled die ik vaak elke dag moest opladen. Wel een mooi scherm.Lagune schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:18:
[...]
zitten gewoon knopjes op hoor voor tijdens het hardlopen
touch is met name handig voor maps (wandelen)
scherm gaat niet uit (alwaysOn) afhankelijk van je watchface zal ie wel gaan dimmen of een ander soort watchface (bijv zwart wit) weergeven
resulteerd dan wel (met de epix2 iig) in ongeveer 4 tot 5 dagen battery
Daarna heb ik een 6-tal jaren fenix6s gehad met LCD scherm. Dit heb ik altijd een fijn beeldscherm gevonden.
De Fenix7 en Epix hebben beide de mogelijkheid tot touch bediening, dit heeft mij verrast omdat het wel handig is op de horloge, vooral in rust bij bekijken van gegevens of notificaties. Tijdens activiteiten heb ik hem uitstaan behalve bij wandelen. Daarnaast kun je hem ook makkelijk even aanzetten dmv twee knoppen gelijktijdig in te drukken.
Vanwege de keuze die je zelf kunt maken vind ik touch bediening een welkome aanvulling naast de reguliere knoppen.
AMOLED displays zijn mooi maar ik vind het irritant dat het scherm steeds ongemerkt aanspringt of dat het moet aanspringen als je even naar de klok wil kijken. Prettiger is het LCD dat gewoon zichtbaar blijft, vooral overdag.
Wandelkaarten lijken me wel fijner op de Epix omdat die een hogere resolutie heeft tov van de Fenix7 en dus meer detail kan laten zien.
Echter voor mij is het belangrijk dat ik het horloge niet al te vaak hoef op te laden, misschien ben ik lui maar het is gewoon fijn als ik een weekend weg ben of op reis ik me geen zorgen over hoef te maken. Gewoon kan sporten, hiken enz zonder de stress van een akku die opeens leeg is tijdens een activiteit.
Dit waren mijn overwegingen die mijn keuze tussen AMOLED en T-LCD hebben bepaald.
Daarnaast was het prijsverschil natuurlijk ook nog een factor van belang
Deze horloges zijn eigenlijk wel erg duur.

Wat zijn je ervaringen met T-LCD dan in een donkere omgeving? Heb je dan niet altijd het backlight nodig om het scherm af te lezen en moet dat backlight dan ook niet automatisch activeren of handmatig? Ik heb nu een half jaar een Epix Gen2 en het scherm staat standaard uit en gaat pas aan als ik er naar kijk of knoppen of het touchscreen gebruik. Werkt perfect. En pas na 10 dagen opladen, met gemiddeld meer dan 1 uur GPS gebruik per dag. De Epix Gen2 is bij de ING shop gekocht, dus die prijs viel erg mee.Fred13 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:22:
[...]
Ik zat recentelijk ook na te denken over een fenix7 (LCD) of EPIX-Gen2 (AMOLED). In het verleden had ik een Samsung smartwatch met amoled die ik vaak elke dag moest opladen. Wel een mooi scherm.
Daarna heb ik een 6-tal jaren fenix6s gehad met LCD scherm. Dit heb ik altijd een fijn beeldscherm gevonden.
De Fenix7 en Epix hebben beide de mogelijkheid tot touch bediening, dit heeft mij verrast omdat het wel handig is op de horloge, vooral in rust bij bekijken van gegevens of notificaties. Tijdens activiteiten heb ik hem uitstaan behalve bij wandelen. Daarnaast kun je hem ook makkelijk even aanzetten dmv twee knoppen gelijktijdig in te drukken.
Vanwege de keuze die je zelf kunt maken vind ik touch bediening een welkome aanvulling naast de reguliere knoppen.
AMOLED displays zijn mooi maar ik vind het irritant dat het scherm steeds ongemerkt aanspringt of dat het moet aanspringen als je even naar de klok wil kijken. Prettiger is het LCD dat gewoon zichtbaar blijft, vooral overdag.
Wandelkaarten lijken me wel fijner op de Epix omdat die een hogere resolutie heeft tov van de Fenix7 en dus meer detail kan laten zien.
Echter voor mij is het belangrijk dat ik het horloge niet al te vaak hoef op te laden, misschien ben ik lui maar het is gewoon fijn als ik een weekend weg ben of op reis ik me geen zorgen over hoef te maken. Gewoon kan sporten, hiken enz zonder de stress van een akku die opeens leeg is tijdens een activiteit.
Dit waren mijn overwegingen die mijn keuze tussen AMOLED en T-LCD hebben bepaald.
Daarnaast was het prijsverschil natuurlijk ook nog een factor van belang![]()
Deze horloges zijn eigenlijk wel erg duur.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
T-LCD = MIP ?PatrickC schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:36:
[...]
Wat zijn je ervaringen met T-LCD dan in een donkere omgeving? Heb je dan niet altijd het backlight nodig om het scherm af te lezen en moet dat backlight dan ook niet automatisch activeren of handmatig? Ik heb nu een half jaar een Epix Gen2 en het scherm staat standaard uit en gaat pas aan als ik er naar kijk of knoppen of het touchscreen gebruik. Werkt perfect. En pas na 10 dagen opladen, met gemiddeld meer dan 1 uur GPS gebruik per dag. De Epix Gen2 is bij de ING shop gekocht, dus die prijs viel erg mee.
zonder solar & sapphire perfect leesbaar in donkere omgeving
@Fred13 wist niet dat de epix een hogere resolutie heeft, 416x416 tov 260x260, is me nooit opgevallen
Verwijderd
Mijn ervaring is dat je backlight in echt donker wel nodig heb. Maar die kan je ook instellen dat die avonds bij het draaien van je pols automatisch aan gaat.PatrickC schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:36:
Wat zijn je ervaringen met T-LCD dan in een donkere omgeving?
Ik heb heb geen idee hoe lang de batterij mee gaat van de 955 solar. Ik laad hem nooit verder op dan 85 procent en laat nooit leger worden dan 15%. Voor mijn gevoel laad ik hem minder vaak op dan 1x per week.
Heb zelf idee dat buiten in direct zonlicht zomers juist lcd fijner is. Maar ik ben ook een echte buiten mens.
:strip_exif()/f/image/Cll6flmb2IMVEws03vOte85B.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: https://gadgetsandwearabl...955-vs-fenix-7-vs-epix-2/
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2023 09:19 ]
externe sensoren?slow whoop schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:05:
Ik heb het idee dat de roll-out van System Software versie 11.25 voor Fenix 7 niet helemaal lekker gaat. Staat al een paar dagen op 10% en op het forum klagen mensen over sensoren die het niet meer doen.
Hier al mensen die de update hebben en wel of geen problemen ervaren?
heb zelf op de epix2 met 11.25 geen problemen
jet lag advisor
Ja, als echt heel donker is backlight wel nodig (maar die gaat aan met je polsbeweging als je kijkt). Verder vind ik het heel prettig dat je verder gewoon altijd je watchface in beeld hebt (samen met het 'rustige' beeld van een MIPS display)PatrickC schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:36:
[...]
Wat zijn je ervaringen met T-LCD dan in een donkere omgeving? Heb je dan niet altijd het backlight nodig om het scherm af te lezen en moet dat backlight dan ook niet automatisch activeren of handmatig? Ik heb nu een half jaar een Epix Gen2 en het scherm staat standaard uit en gaat pas aan als ik er naar kijk of knoppen of het touchscreen gebruik. Werkt perfect. En pas na 10 dagen opladen, met gemiddeld meer dan 1 uur GPS gebruik per dag. De Epix Gen2 is bij de ING shop gekocht, dus die prijs viel erg mee.
9 vd 10x kijk ik even naar beneden (zoals nu, aan het tikken en even een blik naar mijn pols om te zien hoe laat het is) en hoef ik dus geen polsbeweging te maken.
Interne sensoren, begreep ik. Ik krijg software updates meestal als een van de laatsten, als 80% van de mensen die al heeft. Geen idee waarom. Zelfs als ik m'n horloge naar updates laat zoeken zegt ie dat er geen nieuwe versie is, terwijl sommigen die dan al wel gekregen hebben.Lagune schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:34:
[...]
externe sensoren?
heb zelf op de epix2 met 11.25 geen problemen
jet lag advisor
Maar in het geval er problemen met de nieuwe software is, is dat natuurlijk niet erg.
als je echt heel erg op een feature aan het wachten ben kan je enrollen in de beta, die krijg je meteen en is (als ie uit is in stable) dezelfde versieslow whoop schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:33:
[...]
Interne sensoren, begreep ik. Ik krijg software updates meestal als een van de laatsten, als 80% van de mensen die al heeft. Geen idee waarom. Zelfs als ik m'n horloge naar updates laat zoeken zegt ie dat er geen nieuwe versie is, terwijl sommigen die dan al wel gekregen hebben.
Maar in het geval er problemen met de nieuwe software is, is dat natuurlijk niet erg.
Ja, MIP, wel knap want als er geen licht valt op zo’n scherm heb je volgens mij toch echt wel de backlight nodig om het scherm af te kunnen lezen. Althans dat was zo bij al mijn voorgaande Garmin horloges *FR610, VA HR, FR645M).Lagune schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:30:
[...]
T-LCD = MIP ?
zonder solar & sapphire perfect leesbaar in donkere omgeving(hangt natuurlijk wel van je watchface (font kleur af)
@Fred13 wist niet dat de epix een hogere resolutie heeft, 416x416 tov 260x260, is me nooit opgevallen
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
in het donker heb je inderdaad backlight nodig, maar (op een F6 iig) kan je dat zo instellend dat deze x seconden aangaat na zonsondergang bij een polsbeweging (en weer niet tijdens slaap uren). Zo kan je het stroomverbruik goed houden met een "always on" display.PatrickC schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:36:
[...]
Ik vind het erg prettig dat je gewoon overdag, ook met vrij weinig omgevings licht, zit nu in een niet al te lichte kamer, zonder mijn pols te bewegen het scherm kan aflezen zonder verlichting.
In vol zonlicht wordt het alleen maar beter leesbaar (zonder verlichting) in tegenstelling tot de nieuwere types, die moeten juist feller bij meer zonlicht
weinig omgevingslicht (zo zit ik nu achter mijn bureau met mijn hand op het toetsenbord, met het horloge dus prima afleesbaar, ook handig voor meldingen etc.):
:fill(white):strip_exif()/f/image/XUANgK4DoXsodJ6cc06rwgRu.png?f=user_large)
meer omgevingslicht:
:fill(white):strip_exif()/f/image/bgN5MNKGKdU6RDSJZ4b2NSl0.png?f=user_large)
(beide zonder de achtergrond verlichting aan dus...)
Ik ben dol op software updates, maar ik vind de "stabiele" versies al beta genoeg.Lagune schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:38:
[...]
als je echt heel erg op een feature aan het wachten ben kan je enrollen in de beta, die krijg je meteen en is (als ie uit is in stable) dezelfde versie
Ik heb de MIP schermen ook altijd prima gevonden, maar nu ik de Epix Gen2 heb met oled zou ik niet meer terug willen. Scherm is veel helderder, scherper en meer kleuren. Als ik het scherm vergelijk met de F6 Pro Sapphire van mijn broer, dan is het echt een enorm verschil. Ook in details zichtbaar op maps, door de hogere resolutie.Prulleman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:47:
[...]
in het donker heb je inderdaad backlight nodig, maar (op een F6 iig) kan je dat zo instellend dat deze x seconden aangaat na zonsondergang bij een polsbeweging (en weer niet tijdens slaap uren). Zo kan je het stroomverbruik goed houden met een "always on" display.
Ik vind het erg prettig dat je gewoon overdag, ook met vrij weinig omgevings licht, zit nu in een niet al te lichte kamer, zonder mijn pols te bewegen het scherm kan aflezen zonder verlichting.
In vol zonlicht wordt het alleen maar beter leesbaar (zonder verlichting) in tegenstelling tot de nieuwere types, die moeten juist feller bij meer zonlicht
weinig omgevingslicht (zo zit ik nu achter mijn bureau met mijn hand op het toetsenbord, met het horloge dus prima afleesbaar, ook handig voor meldingen etc.):
[Afbeelding]
meer omgevingslicht:
[Afbeelding]
Ik heb zelf een Fenix 7 Sapphire Solar sinds een aantal weken als upgrade vanaf de Fenix 6. Ben wel gecharmeerd van de realtime stamina functie, die dus tijdens een activiteit meet hoe vol de batterij nog is. Nu ben ik niet echt een duursporter en vind ik het wel jammer dat deze functie alleen kan worden aangezet bij ren- en fietsactiviteiten. Ik heb voor mijn sport (crossfit) wel een nieuwe activiteit aangemaakt op basis van een renactiviteit, maar dat werkt toch niet super. Qua stamina overigens wel, want laatst tijdens een hele intensieve workout schoot de stamina binnen 10 minuten van 100% naar +/- 20% (zie plaatje hieronder). Dat duurt bij duuractiviteiten een stuk langer! Maar het zou mooi zijn als ze die stamina functie op alle activiteiten activeren.

[ Voor 8% gewijzigd door vanDaal op 09-02-2023 14:12 ]
Ik heb de VA3 en dus een stuk lager resolutie MIPS maar ik vind het ook echt heel fijn. Ik heb backlight altijd uit staan (ook niet met polsbeweging) en alleen in het donker even een tapje op het scherm. Maar vooral lange accuduur en hoe feller de zon, hoe beter het beeldm0ridin schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:15:
[...]
Ja, als echt heel donker is backlight wel nodig (maar die gaat aan met je polsbeweging als je kijkt). Verder vind ik het heel prettig dat je verder gewoon altijd je watchface in beeld hebt (samen met het 'rustige' beeld van een MIPS display)
9 vd 10x kijk ik even naar beneden (zoals nu, aan het tikken en even een blik naar mijn pols om te zien hoe laat het is) en hoef ik dus geen polsbeweging te maken.
Voor mij in elk geval de reden waarom de venu van mijn lijstje afviel en de fenix7s nu bovenaan staat.
Welke watchface is dat?Prulleman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:47:
[Afbeelding]
meer omgevingslicht:
[Afbeelding]
[ Voor 25% gewijzigd door Mistraller op 09-02-2023 14:53 ]
---------------
1 van de standaard faces van de F6 (pro/sapphire?).
er zijn wel varianten van te vinden in de QI store als je zoekt op fenix 6
Volgens mij is de Garmin stamina functie min-of-meer hetzelfde als W' . Populair gezegd komt het erop neer dat je bovenop je aerobe capaciteit een tank hebt met energie die je bovenop je aerobe workload kunt aanwenden. De hoeveelheid energie die erin zit is vrij beperkt (laten we stellen in de orde van 10 - 30 kJoule) maar kan weer aangevuld worden door een tijdlang onder je aerobe max. capaciteit te sporten.vanDaal schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:07:
Ik heb zelf een Fenix 7 Sapphire Solar sinds een aantal weken als upgrade vanaf de Fenix 6. Ben wel gecharmeerd van de realtime stamina functie, die dus tijdens een activiteit meet hoe vol de batterij nog is. Nu ben ik niet echt een duursporter en vind ik het wel jammer dat deze functie alleen kan worden aangezet bij ren- en fietsactiviteiten. Ik heb voor mijn sport (crossfit) wel een nieuwe activiteit aangemaakt op basis van een renactiviteit, maar dat werkt toch niet super. Qua stamina overigens wel, want laatst tijdens een hele intensieve workout schoot de stamina binnen 10 minuten van 100% naar +/- 20% (zie plaatje hieronder). Dat duurt bij duuractiviteiten een stuk langer! Maar het zou mooi zijn als ze die stamina functie op alle activiteiten activeren.
[Afbeelding]
Het is vrijwel onmogelijk om dit soort cijfers te bepalen zonder een vorm van vermogensmeting te bepalen. En dan moet dat vermogen ook nog een redelijk bekende correlatie hebben met je metabool vermogen én je power-curve moet enigszins bekend zijn.
Ofwel: Voor een accuraat resultaat werkt dat eigenlijk enkel voor duursporten waar je vermogen tot je beschikking hebt. Ik betwijfel sterk of het nauwkeurig werkt met hardlopen, maar daar kun je met de huidige vermogens-meting in de horloges nog iets doen. Voor Cross-fit geldt dat uiteraard niet, vandaar dat het niet gaat.
Ik zou ervoor waken om je "blind" te staren op dit soort data, vermoedelijk is het mentale aspect ("Oh ik heb nog wel 50% over!") sterker dan de correlatie tussen het getalletje en de werkelijke "waarde".
Lijkt op de face die ik nu op mijn VA3 gebruik, dus leuk voor straks....als ik de f7s mag gaan kopen van mezelf..Prulleman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:59:
[...]
1 van de standaard faces van de F6 (pro/sapphire?).
er zijn wel varianten van te vinden in de QI store als je zoekt op fenix 6
https://apps.garmin.com/e...splayCurrentVersion=false
---------------
Je hartslag op een watch face is wel een batterijslurper.Prulleman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:47:
[...]
in het donker heb je inderdaad backlight nodig, maar (op een F6 iig) kan je dat zo instellend dat deze x seconden aangaat na zonsondergang bij een polsbeweging (en weer niet tijdens slaap uren). Zo kan je het stroomverbruik goed houden met een "always on" display.
[Afbeelding]
meer omgevingslicht:
[Afbeelding]
T-LCD in een donkere omgeving heeft backlight nodig indien het omgevingslicht onvoldoende is. Meestal als je de horloge richting een lichtbron (ook zwakke lichtbron) draait dan is het voldoende zonder backlight. Echter als het onvoldoende is dan tik ik op het scherm of druk op de light knop (je kunt ook de gesture mode instellen dus identiek aan de Epix) en met 10% backlight heb je meer als voldoende verlichting. Prettig vind ik dan weer dat dit niet te fel oplicht tov de donkere omgeving. Het is een "zachter" licht.PatrickC schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:36:
[...]
Maar je hebt gelijk iedereen zal zijn eigen voorkeur in deze moeten bepalen ;-)
Valt tegenwoordig wel mee, garmins hebben tegenwoordig een enorm efficiente gedeeltelijke update modus waardoor dit super efficient kan (zelfde met secondes).La1974 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:20:
[...]
Je hartslag op een watch face is wel een batterijslurper.
Daar was ik destijds op mijn VA3 ook bang voor, maar zelfs die gaat dagen mee ook al heb ik een custom face met secondewijzer. Nu na 4 jaar nog altijd een dag of 5 zonder opladen. (mits ik geen GPS tracking doe)m0ridin schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:00:
[...]
Valt tegenwoordig wel mee, garmins hebben tegenwoordig een enorm efficiente gedeeltelijke update modus waardoor dit super efficient kan (zelfde met secondes).
---------------
Ik kreeg ‘m vanmorgen al vanzelf binnen. Flinke update!Megupe schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:24:
Bij mij komt 11.25 nu binnen op de Epix2 nadat ik hem ff aan garmin expres had gehangen.
https://forums.garmin.com...n-2-system-software-11-25
Één van de meest interessante voor degene die touch uitzetten voor activiteiten, maar voor maps toch touch willen gebruiken:
- Added 'Map Only' Touch setting to activities
[ Voor 19% gewijzigd door PatrickC op 09-02-2023 23:05 ]
Bwa. Ik moet toch ook toegeven dat ik HR op mijn watchface heb uitgeschakeld op mijn FR955 omdat dat batterij zuipte tot en met. De watch face die ik momenteel gebruik laat helaas niet toe om de seconden uit te schakelen, maar hij houdt het toch makkelijk een week vol als ik elke dag minstens 45 minuten ga lopen met muziek dus dat lijkt inderdaad weinig impact te hebben.m0ridin schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:00:
[...]
Valt tegenwoordig wel mee, garmins hebben tegenwoordig een enorm efficiente gedeeltelijke update modus waardoor dit super efficient kan (zelfde met secondes).
Overlaatst nog 2 uur gaan lopen, ook met muziek, en bij terugkomst was mijn batterij 20% lichter. 10% per uur met alle toeters en bellen vind ik zeer netjes.
[ Voor 11% gewijzigd door iqcgubon op 10-02-2023 10:07 ]
Bij mij kwam hij ook langs.. op mijn horloge zelf begon hij te buzzen dat er een update geinstalleerd ging worden.. dat had ik nog nooit gezien..Megupe schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:24:
Bij mij komt 11.25 nu binnen op de Epix2 nadat ik hem ff aan garmin expres had gehangen.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik zal eens kijken wat het verschil is.. doe nu ongeveer een week met de f6La1974 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:20:
[...]
Je hartslag op een watch face is wel een batterijslurper.
Ik heb (nog) geen horloge met kaarten en navigatie. Dat staat wel een beetje op het wensenlijstje, met name om leuke kronkelpaadjes in bossen uit te kunnen zetten zonder verloren te lopen. Welke tools gebruiken jullie om dat soort routes uit te zetten en in je horloge te krijgen? En hoe is de ervaring met navigeren op een horloge tijdens hardlopen?
@Antonius Ik maak routes meestal in Strava (ik heb een betaald abonnement), maar apps als Komoot worden ook veel gebruikt. Voor hardlopen gebruik ik de maps nog bijna niet, heel af en toe voor een trail die niet is uitgezet en dan is het wel handig. Met wandelen gebruik ik de maps wel regelmatig. Stuk sneller dan iedere keer je telefoon erbij moeten pakken.
Zijn er ook PC opties? Dat lijkt mij praktischer bij uitpuzzelen van priegelpaadjes in het bos. Maar misschien ben ik daarmee ook een beetje een fossiel
Je kunt ook de Garmin Explorer app of PC applicatie gebruiken. Je kunt makkelijk zelf een route uitstippelen. Werkt ook goed.Antonius schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:03:
Ik heb (nog) geen horloge met kaarten en navigatie. Dat staat wel een beetje op het wensenlijstje, met name om leuke kronkelpaadjes in bossen uit te kunnen zetten zonder verloren te lopen. Welke tools gebruiken jullie om dat soort routes uit te zetten en in je horloge te krijgen? En hoe is de ervaring met navigeren op een horloge tijdens hardlopen?
Ikzelf laad vaak een gpx file vanuit diverese wandel-websites en zet die via de explorer-app op mijn horloge. Werkt prettig en is gratis. Natuurlijk kun je ook Komoot, Strava, Wikiloc of andere betaalde diensten gebruiken.
Die GPX files kun je toch ook rechtstreeks op je horloge zetten via de GC app? Garmin Explore gebruik ik eigenlijk nooit.Fred13 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:39:
Ikzelf laad vaak een gpx file vanuit diverese wandel-websites en zet die via de explorer-app op mijn horloge. Werkt prettig en is gratis. Natuurlijk kun je ook Komoot, Strava, Wikiloc of andere betaalde diensten gebruiken.
Dat kan b.v, via https://www.afstandmeten.nlAntonius schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:58:
Zijn er ook PC opties? Dat lijkt mij praktischer bij uitpuzzelen van priegelpaadjes in het bos. Maar misschien ben ik daarmee ook een beetje een fossiel
Route maken en dan als gpx opslaan. Die gpx laadt je dan op je horloge.
Komoot heeft een prima web versie, dat werkt inderdaad wat makkelijker dan de app, maar op vakantie zonder pc/laptop lukt het ook prima via de Komoot app.Antonius schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:58:
Gewoon een keer het wereld pakket kopen voor 2 tientjes en je kan overal routes maken
is inmiddels 3 tientjes.... Komt dat wel eens in de sale?Prulleman schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:55:
[...]
Komoot heeft een prima web versie, dat werkt inderdaad wat makkelijker dan de app, maar op vakantie zonder pc/laptop lukt het ook prima via de Komoot app.
Gewoon een keer het wereld pakket kopen voor 2 tientjes en je kan overal routes maken
Hi Ha Hopjesvla
Dat is altijd al de standaardprijs geweest. 20 euro is een aanbiedingsprijs. Maar die heb ik al een tijdje niet meer voorbij zien komen.Hopjesvla79 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:35:
[...]
is inmiddels 3 tientjes.... Komt dat wel eens in de sale?
Maar wereldwijde navigatie voor eenmalig 30 euro is natuurlijk ook een koopje.
Hmm, heb sinds kort ook een Epix2. Automatische updates staat aan. Als ik via WiFi op updates controleer, kom ik niet verder dan versie 10.46.ToolkiT schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:15:
[...]
Bij mij kwam hij ook langs.. op mijn horloge zelf begon hij te buzzen dat er een update geinstalleerd ging worden.. dat had ik nog nooit gezien..
Betekent dit dat je via Garmin Express over recentere updates kunt beschikken?
De 11.x series zijn nog beta.MrSweety66 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:55:
[...]
Hmm, heb sinds kort ook een Epix2. Automatische updates staat aan. Als ik via WiFi op updates controleer, kom ik niet verder dan versie 10.46.
Ah, dat verklaart het verschil. Thx.
Hebben jullie vertrouwen in de Bèta’s? Geen crashes? Of een geaccepteerd risico voor de early adopters?
De bèta’s werken over het algemeen prima. Daar gaat ook nog een alpha-serie aan vooraf (die moet je handmatig op je horloge zetten).MrSweety66 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 23:12:
[...]
Ah, dat verklaart het verschil. Thx.
Hebben jullie vertrouwen in de Bèta’s? Geen crashes? Of een geaccepteerd risico voor de early adopters?
Maar 11.25 is inmiddels uit beta. Ze zijn langzaam aan het opschalen.
Ze rollen de updates gefaseerd uit. Soms gaat via Garmin Express wat sneller. Maar kan tot 1-2 weken duren voordat iedereen de update heeft.MrSweety66 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:55:
[...]
Hmm, heb sinds kort ook een Epix2. Automatische updates staat aan. Als ik via WiFi op updates controleer, kom ik niet verder dan versie 10.46.
Iemand een idee of je bij de Fenix/Epix series met multi gps achteraf bij een activiteit kan zien voor welke optie het horloge heeft gekozen als het op “automatisch selecteren” staat?
Bestaat Garmin Basecamp ook nog, en is dat wat om zelf je hardloop routes uit te stippelen? Vroeger was dat een populair programma voor Garmin GPS navi in de auto of op de motor.
Ja dat bestaat nog. En nee, dat is niet een fijn programma om hardlooproutes mee uit te stippelen.
Er zijn daar tegenwoordig veel gebruiksvriendelijkere opties voor, zoals Komoot.
Er zijn daar tegenwoordig veel gebruiksvriendelijkere opties voor, zoals Komoot.
Volgens mij kan dat tijdens een activiteit variëren afhankelijk van de kwaliteit van GPS ontvangst. Maar je kunt dit volgens mij nergens zien. Je zou de fit file van een activiteit eens kunnen onderzoeken. Als het daar niet in staat, dan kun je het zeker nergens zien. Waarom zou je dit eigenlijk willen weten? Ik heb ‘m ook op automatisch staan en dit werkt prima.Saninl schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:57:
Iemand een idee of je bij de Fenix/Epix series met multi gps achteraf bij een activiteit kan zien voor welke optie het horloge heeft gekozen als het op “automatisch selecteren” staat?
Verwijderd
Begint al mee dat basecamp de meeste gpx bestanden niet ondersteund. Ik zou de web portal gebruiken van Garmin.Antonius schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:26:
Bestaat Garmin Basecamp ook nog, en is dat wat om zelf je hardloop routes uit te stippelen? Vroeger was dat een populair programma voor Garmin GPS navi in de auto of op de motor.
Zelf vind ik de online planner van https://www.rungps.net/ erg goed.
Je kunt ook routes met Garmin Explore Mobile app uitstippelen of laten uitstippelen door de app. Mijn wandel GPX bestanden worden ook netjes ingelezen door de app en als je deze draadloos synced met jouw horloge zijn beiden up to date en kunnen de kaart gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:38:
[...]
Begint al mee dat basecamp de meeste gpx bestanden niet ondersteund. Ik zou de web portal gebruiken van Garmin.
Zelf vind ik de online planner van https://www.rungps.net/ erg goed.
Garmin Basecamp bestaat ook nog maar gebruik ik weinig. Wel is het handig dat je op jouw PC de web versie kunt gebruiken ( explore.garmin.com). Moet ik nog uitgebreid eens gaan proberen echter een YouTube video leek een goed beeld te geven van een handige webtool. Blijft ook automatisch in sync met de mobiele app en jouw horloge.
Die functionaliteit zit nu in Garmin Connect, zowel in de app als de webversie.Antonius schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:26:
Verder even een kleine rant. Het kleine lusje van mijn polsband (FR245M) is stuk.
Mbv Google eindelijk de vervangende onderdelen gevonden, krijg je dit voor geschoteld:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9tqiJVsDp7pzz390wnL2k1vT.jpg?f=user_large)
Dat wordt dus gewoon Ali.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Haham-vw schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:07:
[...]
Die functionaliteit zit nu in Garmin Connect, zowel in de app als de webversie.
Verder even een kleine rant. Het kleine lusje van mijn polsband (FR245M) is stuk.
Mbv Google eindelijk de vervangende onderdelen gevonden, krijg je dit voor geschoteld:
[Afbeelding]

Gewoon een lief berichtje naar garmin sturen via de support pagina. Dan krijg je een reactie en hopelijk een bestellink erbij. Je gebruikt de link en je betaald 0 euro.m-vw schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:07:
[...]
Hopelijk gaat het lukken
Heb nu 3 jaar een Polar Grit X en de accu begint wel serieus minder te worden en nu naar een garmin aan het kijken. De software (Connect vs Flow) en map opties zijn wel stukken beter bij garmin. Loop redelijk veel met zo'n 1000+ km per jaar en als laatste Marathon op Curacao. Waar ik dus normaal nooit ga lopen want de route begeleiding op de polar is echt slecht.
Na dit forum terug te lezen gaat mijn voorkeur naar de Epix. Hoop dat de ING winkel nog aangevuld wordt.
Nu is mijn vraag hoe vaak komt garmin met nieuwere versies? Want de Epix 2 en F7 lancering wa sjan 2022 dacht ik. Een google search leverde weinig op iig.
Tevens las ik wat hartslag meet issues. Maar dat is denk ik opgelost met de laatste software update.
Na dit forum terug te lezen gaat mijn voorkeur naar de Epix. Hoop dat de ING winkel nog aangevuld wordt.
Nu is mijn vraag hoe vaak komt garmin met nieuwere versies? Want de Epix 2 en F7 lancering wa sjan 2022 dacht ik. Een google search leverde weinig op iig.
Tevens las ik wat hartslag meet issues. Maar dat is denk ik opgelost met de laatste software update.
jep zo kreeg ik gratis schroefjes (complete replacement kit zelfs) voor mn HRM-Tri van garmin support, bij het vervangen van de batterij zoekgeraaktkevi-n1 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:29:
[...]
Gewoon een lief berichtje naar garmin sturen via de support pagina. Dan krijg je een reactie en hopelijk een bestellink erbij. Je gebruikt de link en je betaald 0 euro.
Hopelijk gaat het lukken
@jvang wikipedia
[ Voor 10% gewijzigd door Lagune op 14-02-2023 11:08 ]
Vraagje aan de Garmin gebruikers:
Klopt dat , dat er geen mogelijkheid is om tijdens de navigatie geen enkele mogelijkheid is om gesproken richtingsaanwijzingen te krijgen (mits oortjes), noch met de Garmin app, noch met 3rd parties zoals bvb Komoot, maar steeds naar je scherm moet liggen kijken ?
ref: recent artikel op Techradar
Klopt dat , dat er geen mogelijkheid is om tijdens de navigatie geen enkele mogelijkheid is om gesproken richtingsaanwijzingen te krijgen (mits oortjes), noch met de Garmin app, noch met 3rd parties zoals bvb Komoot, maar steeds naar je scherm moet liggen kijken ?
gesproken niet idd afaik maar je krijgt wel een waarschuwing als je een afslag nadertPaulC schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:08:
Mijn Garmin Fenix 5plus (gekocht jan 2019) heeft af en toe een vreemd probleem, voornamelijk bij langere loopjes (15 á 20km+), als ik de activiteit wil opslaan gaat het horloge direct uit, hij start dan ook weer zelf op en dan kan ik de activiteit wel weer opslaan. Ook is het wel eens gebeurt dat het horloge gewoon halverwege de run plots opnieuw opstart, in een training is dit nog niet gebeurt maar inmiddels wel 2x bij een wedstrijd 
Ik heb inmiddels het horloge al meer dan eens volledig gereset naar fabrieksinstellingen maar dit heeft helaas niet geholpen. Iemand die dit probleem herkend en er een oplossing voor heeft?

Ik heb inmiddels het horloge al meer dan eens volledig gereset naar fabrieksinstellingen maar dit heeft helaas niet geholpen. Iemand die dit probleem herkend en er een oplossing voor heeft?
Dat halverwege opnieuw opstarten heb ik ook wel eens gehad bij mij Fenix 5, dus je bent niet de enige..
Niet echt een oplossing, maar ik heb een Epix 2 gekocht
Niet echt een oplossing, maar ik heb een Epix 2 gekocht
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Dat hangt af van welke Garmin je hebt. Als je een Garmin hebt met TopoActive kaarten dan kan je wel gesproken aanwijzingen krijgen vanuit Garmin zelf met bluetooth oortjes gekoppeld aan je Garmin of aan je telefoon. Kan je instellen in de Connect app.PaulC schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:08:
Garmin heeft geen vast schema voor het vernieuwen van horloges. De FR265 en FR965 schijnen de volgende upgrades te worden. In de Fenix en Epix serie heb ik nog nergens iets gezien wat betreft opvolgers.jvang schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:26:
Ik gebruik bij mijn Epix 2 een Polar Verity Sense bandje voor hartslagmeting. Dus of het nu beter is kan ik niet zeggen. Toevallig afgelopen zondag het bandje vergeten en toen verder geen problemen gehad met de hartslagmeting van het horloge zelf.
De garmin epix gen 1 kwam in 2015 uit dus reken maar uit...jvang schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:26:
Heb nu 3 jaar een Polar Grit X en de accu begint wel serieus minder te worden en nu naar een garmin aan het kijken. De software (Connect vs Flow) en map opties zijn wel stukken beter bij garmin. Loop redelijk veel met zo'n 1000+ km per jaar en als laatste Marathon op Curacao. Waar ik dus normaal nooit ga lopen want de route begeleiding op de polar is echt slecht.
Maar eens met hierboven. Al gok ik er zelf op dat er na 2.5-3 jaar weer een opvolger komt
De Epix is wel een vreemde eend in de bijt denk ik. De Epix Gen 2 is meer een Fenix 7 met oled scherm dan een opvolger van de Epix Gen 1. Als Garmin inderdaad met een FR265 en FR965 gaat komen, dan is dat redelijk kort op de FR255 en FR955. En nog niet zo ver daarvoor kwam de FR945LTE uit. Bij de Fenix serie duurt het wel vaak langer en brengen ze ook nog wel eens een tussentijdse upgrade uit met een paar extra features (F5 plus, F6 Solar).Bartske schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:32:
[...]
De garmin epix gen 1 kwam in 2015 uit dus reken maar uit...![]()
Maar eens met hierboven. Al gok ik er zelf op dat er na 2.5-3 jaar weer een opvolger komt
De enige feature die ik zou verwachten om de F7 op korte termijn te updaten is OLED maar dan alleen voor de X en S omdat je anders de Epix kunt nemen. Denk echter dat de kans heel klein is. Het wordt dan ook echt een warboel qua modellen.
ECG, wireless charging & hopelijk een nieuwe (magnetische) connector alhoewel ze hebben gezegd deze alleen op de marq te doenAghanim schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 07:54:
De enige feature die ik zou verwachten om de F7 op korte termijn te updaten is OLED maar dan alleen voor de X en S omdat je anders de Epix kunt nemen. Denk echter dat de kans heel klein is. Het wordt dan ook echt een warboel qua modellen.
Heeft inderdaad gewerkt. Bedankt voor de tip.kevi-n1 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:29:
[...]
Gewoon een lief berichtje naar garmin sturen via de support pagina. Dan krijg je een reactie en hopelijk een bestellink erbij. Je gebruikt de link en je betaald 0 euro.
Hopelijk gaat het lukken
Garmin FR245M + HRM-RUN
De update frequentie van de fenix lijn is over het algemeen toch wel elke 1 tot 2 jaar hoor. Tussen de fenix en fenix 2 zat 2 jaar. Daarna fenix 3, 3HR, 5, 5 plus, 6, 6 solar, 7. Daar zat steeds 1 of 1,5 jaar tussen. Dus wat dat betreft zou er deze zomer (1,5 jaar na de fenix 7/epix) wel weer een update van de fenix lijn komen. Niet genoeg vernieuwing voor een 8 misschien. 7 plus? 7 oled? Al zou dat laatste een beetje krom zijn omdat er al een epix bestaat.
ECG komt al op de Venu 2 Plus als update. Ik verwacht niet dat ze dat naar de Forerunner, Fenix of Epix series gaan brengen.Lagune schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:33:
[...]
ECG, wireless charging & hopelijk een nieuwe (magnetische) connector alhoewel ze hebben gezegd deze alleen op de marq te doen
dit was een reply op features voor de fenix 8PatrickC schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:29:
[...]
ECG komt al op de Venu 2 Plus als update. Ik verwacht niet dat ze dat naar de Forerunner, Fenix of Epix series gaan brengen.
denk dat alle next-gen garmin watches ECG gaan hebben? is een kwestie van een metalen ring toevoegen bij de sensor?
[ Voor 15% gewijzigd door Lagune op 15-02-2023 13:38 ]
Die metalen ring moet dan wel in het design van het horloge passen. Het feit dat de ‘oudere’ Venu 2 Plus dit wel heeft en de ‘nieuwere’ F7/Epix2/FR955 niet, is misschien wel een teken aan de wand. Maar… we zullen zien!Lagune schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:36:
[...]
dit was een reply op features voor de fenix 8
denk dat alle next-gen garmin watches ECG gaan hebben? is een kwestie van een metalen ring toevoegen bij de sensor?
Ik zat te wachten op restock bij de ING shop van de Epix maar vond nu deze voor €693,-. ING Shop is €689,- en punten als hij op voorraad zou zijn iig.
https://csmobiles.com/gb/...itanio-0753759281045.html
Lijkt een betrouwbare webshop in noorwegen.
Hmmm...jvang schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:51:
Ik zat te wachten op restock bij de ING shop van de Epix maar vond nu deze voor €693,-. ING Shop is €689,- en punten als hij op voorraad zou zijn iig.
Who Is:Founded in 2009, CSMobiles is a brand of the company NorwayTec Limited with tax office in Norway.
Ze zeggen zelf ook dat ze van origine Spaans zijn.Registrant Contact Information:
Name REDACTED FOR PRIVACY
Organization REDACTED FOR PRIVACY
Address REDACTED FOR PRIVACY
City REDACTED FOR PRIVACY
State / Province CORDOBA
Postal Code REDACTED FOR PRIVACY
Country ES
Phone REDACTED FOR PRIVACY
Fax REDACTED FOR PRIVACY
Die hele 'About' leest als een ChatGPT die de opdracht heeft gekregen zoveel mogelijk buzzwords te gebruikenwe had to change of headquarters installations into Madrid, Spain's capital,

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
ja dit zag ik ook en doet mij twijfelen aan de betrouwbaarheid. Verzending vanuit Spanje ook. Nu zijn de reviews op trust pilot wel veel en redelijk positief. iig ouder dan het bestaan van ChatGPT.TheOmen schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:25:
[...]
Hmmm...
[...]
Who Is:
[...]
Ze zeggen zelf ook dat ze van origine Spaans zijn.
[...]
Die hele 'About' leest als een ChatGPT die de opdracht heeft gekregen zoveel mogelijk buzzwords te gebruiken
Nu doe ik zakelijk veel handel in de EU en elke ander land dan NL is een stuk vager, slordiger en ouderwetser dan wij. Bijna elk zakelijk bedrijf en website, zeker in zuid of oost europa ziet er vaag uit tov wat wij gewend zijn.
@jvang Beetje apart dat een zgn. "Noorse" webshop de website in verschillende talen aanbiedt, maar juist niet in het Noors.
Het is qua regelgeving en belastingen veel ingewikkelder om vanuit een non-EU land de EU markt te bedienen.
Een Noorse webshop die zich richt op de EU markt is alleen al daarom een bijzondere keuze... Lijkt mij eerder dat hier een Aziatisch (/Chinees) bedrijf achter zit.
Een Noorse webshop die zich richt op de EU markt is alleen al daarom een bijzondere keuze... Lijkt mij eerder dat hier een Aziatisch (/Chinees) bedrijf achter zit.
@EdwinW @Requiem19 na wat doorzoeken en vragen blijkt het een Noors IT bedrijf te zijn met een spaanse familie link. En het consumenten electronica webshop gedeelte is ook verhuisd naar spanje (fulfilment zat daar al) om de Eu te bedienen. Tenminste dat vertellen ze op de chat.
maja desalniettemin blijft het vaag. Als ik er al zou bestellen zou ik het iig met CC of PayPal doen zodat je enigszins beschermd bent.
maja desalniettemin blijft het vaag. Als ik er al zou bestellen zou ik het iig met CC of PayPal doen zodat je enigszins beschermd bent.
Founded in 2009, maar registratie van het domain pas in 2016?
Ik vind het allemaal een beetje raar zaakje eerlijk gezegd.
Ik zou gewoon even lekker een url op de link van de ING zetten..... (Is meestal op vrijdag middag tussen 13.30 en 15.00 uur lijkt het een beetje op).
Ik vind het allemaal een beetje raar zaakje eerlijk gezegd.
Ik zou gewoon even lekker een url op de link van de ING zetten..... (Is meestal op vrijdag middag tussen 13.30 en 15.00 uur lijkt het een beetje op).
Gewoon spullen
Hmmm, vandaar dat ik de Garmins daar eigenlijk structureel misloop - op die tijd komt voor mij doorgaans niet uit. Of ze zijn er gewoon daarnaast ook echt niet vaak.Soepie schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:10:
Het is inderdaad ook niet zo dat heel vaak langs komen.
En als ze al langs komen dan hebben ze er ook maar een paar, ze krijgen er ook geen 20 binnen of zo….
En als ze al langs komen dan hebben ze er ook maar een paar, ze krijgen er ook geen 20 binnen of zo….
Gewoon spullen
@Soepie @Antonius Zal het vandaag in de gaten houden en stuur wel een berichtje als ze er zijn. 
Enige wat mij opvalt is dat Epix en Fenix 7X op uitverkocht staan zonder optie voor notificatie email. De fenix 7 staat op tijdelijk uitverkocht met optie tot email notificatie. Dat zou implementeren dat de ene nog wel wordt aangevuld en de andere niet.
We wachten het af!
Enige wat mij opvalt is dat Epix en Fenix 7X op uitverkocht staan zonder optie voor notificatie email. De fenix 7 staat op tijdelijk uitverkocht met optie tot email notificatie. Dat zou implementeren dat de ene nog wel wordt aangevuld en de andere niet.
We wachten het af!
Alles weer op voorraad bij ING zie ik. Sla jullie slag!
De 955 helaas niet
net degene waar ik op aan het azen ben. Heb al een uptimerobot ding ingesteld, dus maar even afwachten wanneer die weer komt.
Gefeliciteerd. Mooie klok. Heb hem zelf ook en geniet dagelijks van het amoled scherm en alle sensoren aan. En dan gaat het nog 6 dagen mee. Mag ik vragen wat een Epix2 bij ing kost?
@MrSweety66 De Winkel van de ING is voor iedereen zichtbaar, bestellen kan alleen als klant.
6 dagen wow, mag blij zijn met 3 á 4 dagen, gebruik je zeker de stock watchface??MrSweety66 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:25:
Gefeliciteerd. Mooie klok. Heb hem zelf ook en geniet dagelijks van het amoled scherm en alle sensoren aan. En dan gaat het nog 6 dagen mee. Mag ik vragen wat een Epix2 bij ing kost?