Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:37
Ik heb van mijn zwemactiviteit wèl de hartslag (gemeten door hrm pro belt) in mijn dagelijke hartslagovezciht staan.
Maar in de activiteit zelf staat deze niet (dus ook geen trainingseffect, hetsteltijd, etc...)

Wat gaat hier mis? Of kan het gewoonweg niet?

Devices in gebruik:
- Garmin FR245M
- Garmin HRM Pro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mgoh4cAMl6QebXmV_aJHqNAZC8U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AFU0rsFyIyHEYt6ieureU4ye.png?f=user_large

Situatie activiteit:
- zwemmen in open water, activiteit gestart op de FR245, gemeten met met de SwimSports+ IQ app
- HRM-pro belt onder wetsuit
- FR245 in de veiligheidsboei (als ik hem om mijn pols houdt, meet hij de locatie niet (tijdens zwemmen nauwelijks GPS, want onder water)
- Na zwemmen activiteit opgeslagen.

In de connect web app staat nu het volgende:
in het dagoverzicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5kJ3eyn86ORANPk3oh59l3d3Bo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8fMqJiKCUIeVfyhuR6yxAqRs.png?f=user_large
oftewel: hartslag is opgeslagen door de hrm pro en verstuurd naar connect
Maar in de activiteit zelf staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_m15SZ4x6blnuFBnYWoDvE74WQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z9ptcZVH15gxDNNo8ALQciI9.png?f=user_large
oftewel: hartslag is onderbroken toen de hrm-pro onder water ging (logisch), maar is achteraf dus niet 'aangevuld' in Connect.

Nu mis ik dus de hartslagzone info en de trainigseffecten van deze aciviteit (en hersteltijd etc...)

De FR245 heeft niet de optie om achteraf hartslag op het horloge van de hrm-pro te trekken (de duurdere 945 etc hebben dit wel)
TrueUp staat aan op het horloge.

Ik weet niet zeker of ik iets verkeerd doe, of dat het binnen Garmin (met mijn combinatie van apparatuur) niet mogelijk is.

Beste antwoord (via breew op 06-10-2021 09:15)

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:36

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Volgens de review van DCR maakt de band helaas geen eigen files aan. Dus als je bij het opslaan van je activiteit geen optie ziet om je data van de band te downloaden houdt het, zoals we al dachten, op.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:38

Roozzz

Plus ultra

Je geeft toch al het antwoord? :?
De FR245 heeft niet de optie om achteraf hartslag op het horloge van de hrm-pro te trekken (de duurdere 945 etc hebben dit wel)
Volgens mij is dat precies wat je nodig hebt om je activiteit aan te vullen met de hartslag. Of het logisch is om het in het ene overzicht wel aan te vullen en in het andere niet is een ander verhaal. Maar dat ligt aan garmin's briljante productdifferentiatie :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Roozzz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:26:
Je geeft toch al het antwoord? :?

[...]

Volgens mij is dat precies wat je nodig hebt om je activiteit aan te vullen met de hartslag. Of het logisch is om het in het ene overzicht wel aan te vullen en in het andere niet is een ander verhaal. Maar dat ligt aan garmin's briljante productdifferentiatie :+
Ik was er al bang voor.. hoopte dat ik wellicht ergens een instelling gemist had 🥺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:38

Roozzz

Plus ultra

Ik vrees ervoor :(

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Je hebt pech.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Die had ik idd voorbij zien komen. Hoopte dat achteraf nog eea in elkaar gehackt kon worden met (bijvoorbeeld) handmatige aanpassingen ofzo.

Helaas helaas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Als de borstband zelf ook een FIT bestand upload naar Connect zijn er wel tools die de beide bestanden kunnen combineren.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
m-vw schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:33:
Als de borstband zelf ook een FIT bestand upload naar Connect zijn er wel tools die de beide bestanden kunnen combineren.
Suggesties of/hoe ik zo’n bestand van de HRM pro zou kunnen vinden?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Volgens de review van DCR maakt de band helaas geen eigen files aan. Dus als je bij het opslaan van je activiteit geen optie ziet om je data van de band te downloaden houdt het, zoals we al dachten, op.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
m-vw schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:17:
van de week toch nog even proberen met de 'normale' zwem activiteit van het horloge.. in de specs staat immers het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0kU8C4xVa9qrCgNfLPI5K003XuQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WLt6qN3NcYIxIcTXfaQLRLXH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Ben benieuwd, het spreekt elkaar lekker tegen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Pagina: 1