Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 247 ... 318 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 91634 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:08:
Forerunner met Oled scherm lijk mij onwaarschijnlijk. Juist bij het buitensporten heeft het speciale lcd scherm van garmin een grotere meerwaarde ten opzichte van een oled scherm.
Grotere meerwaarde? Buiten merk ik weinig verschil tussen het LCD scherm op mijn vorige FR645M en het OLED scherm op mijn huidige Epix 2. En binnen is meerwaarde van OLED juist groot. :)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-07 18:19
Cloclo100 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 05:03:
[...]

Wat gonodan zegt; wandeltochten doen niets voor je conditie tenzij je er helemaal geen hebt of snelwandelt😀.
*Of in de bergen wandelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07 17:32
Stancke schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:28:
[...]

Ik log graag mijn activiteiten buiten het fietsen (wandeltochten, loopjes) etc. en na 2 jaar ergerde ik er mij nog steeds aan dat mijn Venu geen training load/recovery data gaf voor die trainingen waardoor het leek alsof ik geen conditie aan het opbouwen was volgens Garmin. Ik hou wel van cijfertjes en data en gezien ik er na 2 jaar nog steeds mij niet over kan zetten, is de aankoop van de Fenix wel gerechtvaardigd 8)

Ben nu wel aan het twijfelen geslagen aangezien de Forerunner 945/955 "morning report" geeft en "training suggestion" en de Fenix 6 niet. Ik moet zeggen dat ik toch wel rekening regelmatig mijn body battery nakijk en er op regelde tijdstippen ook rekening mee hou om die dag wel of niet een training uit te voeren.

Als ik zie dat de Forerunner onderstaande data weergeeft, denk ik dat het voor mij een meerwaarde is tov. de Fenix. Het is wel zoiets dat ik eigenlijk zocht, iemand/apparaat die mij feedback geeft om training wel/niet te doen en wat dan ook van training. Ik sport graag maar heb graag iemand die zegt wat ik moet doen (beetje zoals getrouwd zijn).

Denk eerder nu de Fenix retour te sturen en te kijken voor de ForeRunner 945
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De fenix geeft ook trainingsuggesties gebaseerd op je hrv/body battery etc. Zo'n training readiness is volgens mij niets meer dan een leukere weergave van de data die je fenix toch al vastlegt. Voorzover ik weet meet de 945 geen datapunten die de fenix 6 niet meet. Ik zou er zeker niet voor retouren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:26
(jarig!)
Ik heb een vraagje over de epix 2 die ik niet met mijn toestel, de handleiding en Google beantwoord krijg.
Zijn er meerdere ademhalingsoefeningen ingebakken en zo ja welke en hoe vind ik die.

De enige die ik tegenkom is er 1 van +-15 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-07 19:55
Megupe schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:38:
Ik heb een vraagje over de epix 2 die ik niet met mijn toestel, de handleiding en Google beantwoord krijg.
Zijn er meerdere ademhalingsoefeningen ingebakken en zo ja welke en hoe vind ik die.

Start .. breath work .. en dan de realx and focus (short), die is 5 minuten. Als de breath work er niet tussen staat kun je die onder de lijst van activiteiten toevoegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 22:36
Megupe schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:38:

Heb mijn horloge op Engels staan en daar heet de app (in het rijtje van Bike, walk, etc.) Breathwork. Vier oefeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
(jarig!)
Ik heb 1 app die heet ademhaling.
Die kon dacht ik maar 1 soort oefening, dat blijkt na (omslachtig) klikken en zoeken in die app niet 1, maar uit 4-5 oefeningen te bestaan.

Dank voor de hulp.

[ Voor 74% gewijzigd door Megupe op 03-01-2023 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 10:05
kw_nl schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:38:
[...]

Je kan Zwift toch laten uploaden naar Garmin?

Mijn Garmin laat ik een mijn hartslag uitzenden, de iPad waarom Zwift draait pikt die dan op. Dan is mijn hartslag wel nauwkeurig (zover mogelijk). Als ik hem niet laat uitzenden en een HR-band gebruik, dan klopt er ook niks van. Maar door de export van Zwift naar Garmin wordt het uiteindelijk wel goed gezet.

Broadcast hearthrate:
https://www8.garmin.com/m...20the%20Controls%20Menu).

Garmin en Zwift koppelen:
https://www.dcrainmaker.c...nd-tacx-app-workouts.html
Nu komen inderdaad (dank daarvoor!) mijn Zwift ritjes keurig op mn horloge/in Connect. Maar het lijkt er sterk op dat de trainingsload (en andere meetwaarden) niet worden meegenomen. Mn hartslag blijft ook op de lage waarden staan en wordt niet overruled door de Zwift-data.
Kan dat wel geregeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:56
zeeg schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:58:
[...]

Nu komen inderdaad (dank daarvoor!) mijn Zwift ritjes keurig op mn horloge/in Connect. Maar het lijkt er sterk op dat de trainingsload (en andere meetwaarden) niet worden meegenomen. Mn hartslag blijft ook op de lage waarden staan en wordt niet overruled door de Zwift-data.
Heb je al wel je Garmin een keer gesynced?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cloclo100 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 05:03:
[...]

Wat gonodan zegt; wandeltochten doen niets voor je conditie tenzij je er helemaal geen hebt of snelwandelt😀.
Hangt er maar helemaal vanaf waar je wandelt..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBp6-Y7h8jXCI-AuQv4ItoisDQI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WZMy8aiQ9aDjDSGPqTCVb9ig.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKR5ayC0qVJNWqcFIY7gdvXiWvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DPrApRKm95QsCmLTUU2PBIQ9.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBA6zY2LeQtjI_DdfD4_auDPkw0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M4fxYIZcDakfZSetfdBtCwsW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door ToolkiT op 03-01-2023 12:18 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 15:08

Lagune

Its time for warp

ToolkiT schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:07:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
wat is je training effect op deze activity ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Lagune schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:33:
[...]

wat is je training effect op deze activity ?
Aerobic 3.0 Impacting
Anaerobic 2.1 Maintaining

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

ToolkiT schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:43:
[...]

Aerobic 3.0 Impacting
Anaerobic 2.1 Maintaining
ah dat had ik niet verwacht op een wandelactiviteit, door de hoogte toch flink meer impact op hartslag dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 10:29
Als je stevig aan het wandelen bent ga je toch vlot in zone 2, dus natuurlijk heeft dit ook een impact.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Lagune schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:47:
[...]

ah dat had ik niet verwacht op een wandelactiviteit, door de hoogte toch flink meer impact op hartslag dan?
Dit was op die wandeling bij mij in de buurt.. dus geen hoogte, wel veel hoogte verschil.. en dat maakt significant uit ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aghanim schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:58:
Wat zijn jullie concrete ervaringen met de nieuwe features van de F7/Epix/955? Is stamina een nuttige metric en wat doe je er tijdens het lopen mee? En hoe zit het met morning report en HRV status? Klopt het met hoe je je voelt en wat doe je er mee?
Ehm, nou... Volgens mij Forerunner 955 was mijn Stamina na ~4 uur nog 1%, alleen moest ik nog ruim de helft :P En op zich is dat best goed gegaan (alleen aan het einde wel helemaal op en ingestort, dus laatste half uur ofzo was enorm zwaar). Gebruik het dus (nog) totaal niet. Wel van plan meer langere afstanden/ultra achtige dingen te gaan doen dus wellicht dan wat bewuster mee omgaan.

HRV en morning report vind ik wel leuk en komen wel overeen met gevoel/verwachting. Blijft allemaal aan elkaar verbonden (vooral hartslag gerelateerd).

Ik doe er verder niet veel mee aangezien het puur informatief is en ik uiteindelijk vooral naar mijn eigen lichaam luister en dat de doorslag laat geven.

Mijn training readiness geeft dan wel 1 aan, maar ik kan me prima goed geneog voelen om alsnog te trainen. Gaat wellicht niet zo lekker als met een 100 readiness, maar ik laat het zeker niet leiden.

Oftewel, het is vaak bevestiging, informatie, trends die aangeven dat je misschien even op moet letten en je slaap moet pakken (of minder biertjes) dus een goede feedback. Maar in mijn geval vaak niet verrassend en ook zeker niet doorslaggevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 09:58
ToolkiT schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:07:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is bergwandelen, een geheel andere activiteit dan wandelen. ;)

Maar dan nog is het leuk voor een soort basisconditie voor dat soort activiteiten, maar als je denkt dat je wielrenconditie daar grote sprongen van gaat maken dan denk ik er anders over. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gonadan schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:43:
[...]

Dat is bergwandelen, een geheel andere activiteit dan wandelen. ;)

Maar dan nog is het leuk voor een soort basisconditie voor dat soort activiteiten, maar als je denkt dat je wielrenconditie daar grote sprongen van gaat maken dan denk ik er anders over. :P
Die eerste 2 zijn idd in de bergen, maar die laatste is letterlijk vanaf mijn huis :)
Voor mij is wandelen automatisch ook heuvels 8)

Als ik bergen ga lopen dan train ik van te voren lokaal, met name voor je kniespieren bij de afdaling heb je wel wat training nodig.. Daar kwam ik op Ben Nevis achter toen we redelijk kort dag besloten te gaan klimmen met de meiden... basisconditie was prima, maar spiertraining was toch minder dan verwacht :X kids natuurlijk nergens last van op de terugweg (op de heen weg niet vooruit te branden maar huppelend naar beneden 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-07 23:08

Aight!

'A toy robot...'

m0ridin schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:50:
[...]

Ehm, nou... Volgens mij Forerunner 955 was mijn Stamina na ~4 uur nog 1%, alleen moest ik nog ruim de helft :P En op zich is dat best goed gegaan (alleen aan het einde wel helemaal op en ingestort, dus laatste half uur ofzo was enorm zwaar). Gebruik het dus (nog) totaal niet. Wel van plan meer langere afstanden/ultra achtige dingen te gaan doen dus wellicht dan wat bewuster mee omgaan.

HRV en morning report vind ik wel leuk en komen wel overeen met gevoel/verwachting. Blijft allemaal aan elkaar verbonden (vooral hartslag gerelateerd).

Ik doe er verder niet veel mee aangezien het puur informatief is en ik uiteindelijk vooral naar mijn eigen lichaam luister en dat de doorslag laat geven.

Mijn training readiness geeft dan wel 1 aan, maar ik kan me prima goed geneog voelen om alsnog te trainen. Gaat wellicht niet zo lekker als met een 100 readiness, maar ik laat het zeker niet leiden.

Oftewel, het is vaak bevestiging, informatie, trends die aangeven dat je misschien even op moet letten en je slaap moet pakken (of minder biertjes) dus een goede feedback. Maar in mijn geval vaak niet verrassend en ook zeker niet doorslaggevend.
Ik vindt het vooral vervelend als je net bezig ben met een training en je krijgt -X performance :p. Als je bijvoorbeeld 2-3 trainingen achter elkaar doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 09:58
ToolkiT schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:02:
[...]

Die eerste 2 zijn idd in de bergen, maar die laatste is letterlijk vanaf mijn huis :)
Voor mij is wandelen automatisch ook heuvels 8)

Als ik bergen ga lopen dan train ik van te voren lokaal, met name voor je kniespieren bij de afdaling heb je wel wat training nodig.. Daar kwam ik op Ben Nevis achter toen we redelijk kort dag besloten te gaan klimmen met de meiden... basisconditie was prima, maar spiertraining was toch minder dan verwacht :X kids natuurlijk nergens last van op de terugweg (op de heen weg niet vooruit te branden maar huppelend naar beneden 8)7 )
Haha ja dat had ik ook. Omhoog leek een lekkere voorjaarswandeling (tot je ineens in de snijdende wind door de sneeuw ploetert), maar naar beneden moest ik wel aardig op mijn techniek letten. Aangezien mijn knieën al het nodige meegemaakt hebben was dat wel even anders. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens The5KRunner heeft Garmin 3 nieuwe horloges geregistreerd die de komende weken (CES?) uit gaan komen. Hij verwacht een FR265 en 265s (Amoled versies van de 255). Laten we het hopen, ben wel weer toe aan een nieuwe Garmin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Het kan ook een small, regular en x van iets anders zijn. Wifi en bluetooth erop dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:14
Zo hoop ik weer op een goede upgrade voor mijn vivoactive 3.
Die dus ook de moeite is om dat geld aan uit te geven.

[ Voor 31% gewijzigd door maartend op 03-01-2023 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 05-07 21:30
Ben benieuwd of er een opvolger komt voor de vivoactive 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Hm, ik heb regelmatig dat m'n oneplus 8pro (android 13) de notificaties niet afleverd bij m'n fenix7x. Maar, geen idee of dat aan het horloge ligt of aan m'n telefoon. Hoe zou ik dat 't handigst kunnen troubleshooten? Veelal als ik even bluetooth uit en aanzet op m'n phone werkt 't daarna weer (even).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

ascent schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:21:
Hm, ik heb regelmatig dat m'n oneplus 8pro (android 13) de notificaties niet afleverd bij m'n fenix7x. Maar, geen idee of dat aan het horloge ligt of aan m'n telefoon. Hoe zou ik dat 't handigst kunnen troubleshooten? Veelal als ik even bluetooth uit en aanzet op m'n phone werkt 't daarna weer (even).
battery unrestricted
toggle uit "remove permissions if unused"
misschien iets van een cleansweap/cleanup tool of process draaien die het connect background process killed?

connect app:
alle apps aan bij app notifications
smart notifications de timeout langer zetten

[ Voor 8% gewijzigd door Lagune op 04-01-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Thanks voor 't meedenken! De meeste dingen had ik al gecheckt

battery unrestricted (y)
toggle uit "remove permissions if unused" (y)
misschien iets van een cleansweap/cleanup tool of process draaien die het connect background process killed? -- dit zou kunnen; lastig te troubleshooten. Sommige apps hebben een persistent notification staan zodat de app niet gekilled wordt.

connect app:
alle apps aan bij app notifications (y)
smart notifications de timeout langer zetten (y)

Wat ik nog heb gedaan in m'n oneplus is de app "gelockt"; hopelijk blijft 'ie dan langer leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
kw_nl schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:04:
[...]

Heb je al wel je Garmin een keer gesynced?
Mijn horloge synced continue. Ik zie ook mn Zwift ritjes keurig in de Connect-app.
Maar ik zie geen last/load gegevens en mijn virtuele fietsritjes komen ook niet in de meetwaarde 'aantal actieve minuten' naar voren. Vreemd...!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
zeeg schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:49:
[...]

Mijn horloge synced continue. Ik zie ook mn Zwift ritjes keurig in de Connect-app.
Maar ik zie geen last/load gegevens en mijn virtuele fietsritjes komen ook niet in de meetwaarde 'aantal actieve minuten' naar voren. Vreemd...!?
Al uit de Connect app gegooid en opnieuw toegevoegd?

De Venu 2s van mijn vrouw synchroniseerde haar slaap niet. Opnieuw toevoegen loste dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
La1974 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:06:
[...]

Al uit de Connect app gegooid en opnieuw toegevoegd?

De Venu 2s van mijn vrouw synchroniseerde haar slaap niet. Opnieuw toevoegen loste dit op.
Ik heb een hele serie oudere ritjes toegevoegd, daarvan verwacht ik niet eens dat ie de load etc meeneemt.
Maar een Zwift-ritje van vanochtend, keurig zichtbaar in Connect, laat geen 'load' gegevens etc zien. Terwijl ik bij DCRainmaker e.a. lees dat dit automagisch zou moeten gaan.

Edit:
Bij rapporten zie ik het volgende:
- Bij Activiteiten, Duur, Totale afstand : wel beide sporten (hardlopen en (indoor-)fietsen)
- Bij Trainingsbelasting/Excercise load: alleen hardlopen.

[ Voor 15% gewijzigd door zeeg op 04-01-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
zeeg schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:49:
[...]

Dat hij niet in de actieve minuten komt heb ik alleen als ik een hartslagband gebruik. Als ik m'n horloge gebruik om mijn hartslag uit te zenden naar Zwift, dan telt hij ze wel mee.

Maar in mijn load zie ik wel mijn Zwift terugkomen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jR4xCdNYzDSaA1y5Clzp9mRAwD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3zNnJiWl0IxYE9MgdS6EQ2p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 14:45
zeeg schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:58:
[...]

Dat klopt, trainingsload komt niet in je garmin te staan bij zwift ritjes omdat dit iets is dat op toestel basis wordt berekend. Deze zie je dus alleen als je de rit opneemt op je garmin.

Als het goed is zal je wel zien dat zodra zwift met connect heeft gesynced en je connect met je horloge dat je trainingstatus wel veranderd. Je last enzo zal wel veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door twowheeler op 04-01-2023 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
zeeg schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:08:
[...]

Ik heb een hele serie oudere ritjes toegevoegd, daarvan verwacht ik niet eens dat ie de load etc meeneemt.
Maar een Zwift-ritje van vanochtend, keurig zichtbaar in Connect, laat geen 'load' gegevens etc zien. Terwijl ik bij DCRainmaker e.a. lees dat dit automagisch zou moeten gaan.

Edit:
Bij rapporten zie ik het volgende:
- Bij Activiteiten, Duur, Totale afstand : wel beide sporten (hardlopen en (indoor-)fietsen)
- Bij Trainingsbelasting/Excercise load: alleen hardlopen.
Ik bedoel het horloge uit je connect halen en opnieuw toevoegen.

Bij mij werkt het namelijk wel wat je beschrijft (Epix 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-07 08:56
Iemand nog nieuwtjes gevonden over de eventuele nieuwe Garmins?
Zag vandaag dat er een nieuwe dashcam uitgebracht is.
Ik ben in ieder geval benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
luuk66 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:47:
Iemand nog nieuwtjes gevonden over de eventuele nieuwe Garmins?
Zag vandaag dat er een nieuwe dashcam uitgebracht is.
Ik ben in ieder geval benieuwd!
Ergens gelezen dat het luxe modellen worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overkill001
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-07 20:25
maartend schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:05:
[...]

Ergens gelezen dat het luxe modellen worden
In de FCC documenten staat dat de 3 horloges allemaal WiFi hebben, zal dus inderdaad om de wat duurdere versies gaan verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

overkill001 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:45:
[...]

In de FCC documenten staat dat de 3 horloges allemaal WiFi hebben, zal dus inderdaad om de wat duurdere versies gaan verwacht ik.
:? zelfs de forerunner 245 heeft al wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overkill001
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-07 20:25
Lagune schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:51:
[...]

:? zelfs de forerunner 245 heeft al wifi
245 Music en de 255 Music, maar de "normale" versies hebben dat niet toch?

Als ze nu 3 nieuwe toestellen uitbrengen met allemaal WiFi zijn ze hoger gepositioneerd dan de 255 of Garmin stapt over op WiFi voor alle modellen.

Maar, we moeten maar afwachten waar ze mee komen... ik wacht nog rustig even af tot de 255 was goedkoper is zodat ik mijn 235 kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:33
luuk66 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:56:
Beste allemaal,

Ik zit in twijfel voor de aanschaf van een garmin watch, hoe doen jullie dit in combinatie met de edge?
Ik heb een garmin edge + hartslagband welke ik gebruik met mtb/wielrennen. Houden jullie het horloge dan om of doe je deze af terwijl je gebruik maakt van de edge en hartslagband? En hoe voorkom je dan dat deze dubbel opneemt?
Weet niet of je doel is wandelen/hardlopen naast het fietsen?
In plaats van een garmin watch gebruik ik de app F3b Runsafe+ op de edge ook in combinatie met een HRM Pro. https://apps.garmin.com/e...80-4e42-bee0-f92555b75812.

Als je hardloop of wandel gegevens wil loggen werkt dit aardig goed, en heb je geen Garmin Watch nodig (heb zelf al een Apple Watch).
Wat je ziet in Connect:
- hoogte
- tempo
- hartslag
- ademhaling
- temp
- energie
- trainingspiek
- HRV
- locatie van abnormaliteit (?)
- rMSSD
- SDNN
en nog veel meer oa Cal, Training Effect etc.
Alleen geen stappen, dat moet ik nog uitzoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-07 15:54
maar als ik het goed begrijp dan ga je dus met je Edge wandelen en hardlopen? :?

beetje dit idee zie ik dan voor me (dit is dus een werkelijk product van AliExpress...)

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB16luBKVXXXXX1XpXXq6xXFXXXN.jpg_640x640Q90.jpg_.webp

ok... Interessant als je een Edge 1040 heb.

hmmm dan is fietsen met een Fenix op je stuur toch minder apart imho ;)

Of moet ik het meer zien als lopen met een oude Oregon aan een carabiner ofzo?

[ Voor 9% gewijzigd door Hopjesvla79 op 05-01-2023 14:15 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
.

[ Voor 99% gewijzigd door Hopjesvla79 op 05-01-2023 14:14 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
.

[ Voor 99% gewijzigd door Hopjesvla79 op 05-01-2023 14:15 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
Hopjesvla79 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:09:
maar als ik het goed begrijp dan ga je dus met je Edge wandelen en hardlopen? :?

beetje dit idee zie ik dan voor me (dit is dus een werkelijk product van AliExpress...)

[Afbeelding]

Eigenlijk ligt de Edge 530 best makkelijk in de hand dus tijdens het wandelen / hardlopen pak ik hem erbij als ik op HR wil trainen bv interval. In combi met de HRM Pro werkt dit zeer nauwkeurig. Maar goed, ben nog aan het bekijken of het een goed alternatief is voor een (verder zinloze) aanschaf van een Garmin Forerunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Zijn 'r hier veel garmin users die al de nieuwe kaartenset voor Europa, 2022.10, hebben ontvangen? Zie hier en daar wat mensen er al mee online posten maar krijg 'm zelf nog niet (en garmin geeft ook aan dat 'ie 'r nog niet is maar die zal achterlopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:22

[Afbeelding]

hebben edge devices andere activiteiten dan fietsen...? Kan op mijn edge 530 niet een wandel activiteit starten.. enkel verschillende fiets vormen (wielrennen, mtb, indoor, ...). Op mijn fenix heb ik een complete set aan activiteiten van klimmen tot zemmen.

Je zal vast wel achteraf het activiteit type kunnen aanpassen, maar daarnaast lijkt zo'n ding aan mijn pols ook niet super praktisch

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
Prulleman schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:13:
[...]

hebben edge devices andere activiteiten dan fietsen...? Kan op mijn edge 530 niet een wandel activiteit starten.. enkel verschillende fiets vormen (wielrennen, mtb, indoor, ...). Op mijn fenix heb ik een complete set aan activiteiten van klimmen tot zemmen.
Normaal niet maar via een Connect IQ app dus wèl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerwev
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-06 22:30
Woensdag mijn Fenix 7 sapphire solar ontvangen via de ING na een week heel lang wachten. Mooie upgrade vanaf mijn Vivoactive 3. Als trailrunner was ik toe aan een horloge met kaarten ipv het lijntje volgen via Dwmaps. Nu kan ik lekker (ver)dwalen in het bos en indien nodig weer terug navigeren. De vivoactive accu was inmiddels met 4 uur de accu wel leeg. Daar heb ik voorlopig geen last van.

Positief verrast was ik dat de historie keurig overgezet werd. Ben benieuwd met alle nieuwe data wat mij dit oplevert. Heb nog wel even getwijfeld over de Epix maar het solar scherm icm de betere accuduur (en dat ik al heel lang een Fenix wilde) trok mij over de streep. Mijn vrouw heeft een Venu 2 plus gekocht, eerlijk gezegd is dat scherm wel jaloersmakend veel mooier maar vindt het prima zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-06 18:44

[Afbeelding]

Garmin heeft ooit een snelwisselkit uitgebracht voor de Forerunner 910XT (alsook voor de oudere 310XT). Deze bestond uit een 'quarter turn mount' voor op de fiets (type Edge) en een montageplaatje om je horloge te voorzien van de 'quarter turn mount'-achterkant. Om je horloge dan nog op je pols te bevestigen hadden ze een horlogeband met quarter turn mount in de kit zitten.

Die snelwisselkits zijn normaal nog te koop, en kunnen dus perfect gebruikt worden om je Garmin Edge op te monteren (een vriend van me gebruikt die oplossing al jaren om met z'n Edge 800 te wandelen op z'n pols).

Edit: nu heb ik me suf zitten zoeken naar een link waar deze nog te koop zijn (heb me er zelf vorig jaar nog eentje gekocht om m'n 310xt te voorzien van een nieuw bandje, was toen goedkoopste oplossing), maar ik kan niet meteen iets vinden, buiten links naar de site van Garmin en Amazon.com. Voor wie zelf wil zoeken, trefwoorden zijn 'quick release' en '910XT'.

[ Voor 4% gewijzigd door dvraemdo op 09-01-2023 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:35

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Sinds mijn horloge (FR245M) firmware 11.6 heeft worden na iedere ronde de cijfers allemaal afzonderlijk genoemd. Elf is nu één,één en 5 minuten vierenvijftig wordt echt uitgesproken als vijf, vijf, vier.

Hebben meer mensen dit? (Heb niet teruggekeken of het al eerder genoemd is.)

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Yup, herkenbaar. De Fenixen hebben die bug ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-07 18:19
Jerwev schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:57:
Woensdag mijn Fenix 7 sapphire solar ontvangen via de ING na een week heel lang wachten. Mooie upgrade vanaf mijn Vivoactive 3. Als trailrunner was ik toe aan een horloge met kaarten ipv het lijntje volgen via Dwmaps. Nu kan ik lekker (ver)dwalen in het bos en indien nodig weer terug navigeren. De vivoactive accu was inmiddels met 4 uur de accu wel leeg. Daar heb ik voorlopig geen last van.

Positief verrast was ik dat de historie keurig overgezet werd. Ben benieuwd met alle nieuwe data wat mij dit oplevert. Heb nog wel even getwijfeld over de Epix maar het solar scherm icm de betere accuduur (en dat ik al heel lang een Fenix wilde) trok mij over de streep. Mijn vrouw heeft een Venu 2 plus gekocht, eerlijk gezegd is dat scherm wel jaloersmakend veel mooier maar vindt het prima zo.
Gaaf, veel plezier ermee. Ik ben al 2 weken nu aan het wachten op de epix via ING, hopelijk komt die van mij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denoli74
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-03 15:26
Dit is hier misschien al eens voorbijgekomen maar ik ga toch even mijn probleem voorleggen.
Sinds eergisteren de epix 2 en komende va' de coros pace 2 toch ff men weg zoeken in het uitgebreide menu.
Wat me maar niet lukt is de slaaptracking...die moet ik s'morgens manueel toevoegen....dus wanneer ik ga slapen en wanneer ik opsta dan zegt hij zoveel uur geslapen maar ik krijg geen grafieken met diep slaap...remslaap..enz...horloge zelf zegt geen slaapregistratie.
Polsslag hartmeting staat aan.
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
denoli74 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:17:
Dit is hier misschien al eens voorbijgekomen maar ik ga toch even mijn probleem voorleggen.
Sinds eergisteren de epix 2 en komende va' de coros pace 2 toch ff men weg zoeken in het uitgebreide menu.
Wat me maar niet lukt is de slaaptracking...die moet ik s'morgens manueel toevoegen....dus wanneer ik ga slapen en wanneer ik opsta dan zegt hij zoveel uur geslapen maar ik krijg geen grafieken met diep slaap...remslaap..enz...horloge zelf zegt geen slaapregistratie.
Polsslag hartmeting staat aan.
Wat doe ik verkeerd?
Dit had mijn vrouw met haar Venu 2s. Oplossing was het horloge verwijderen uit Garmin Connect en weer opnieuw koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
(jarig!)
m-vw schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:36:
Sinds mijn horloge (FR245M) firmware 11.6 heeft worden na iedere ronde de cijfers allemaal afzonderlijk genoemd. Elf is nu één,één en 5 minuten vierenvijftig wordt echt uitgesproken als vijf, vijf, vier.

Hebben meer mensen dit? (Heb niet teruggekeken of het al eerder genoemd is.)
Ik heb een Epix, maar ik herken dit probleem alleen als mijn mobiel (android) ook gekoppeld is.
Als ik loop zonder mobiel, dan wordt de tijd normaal genoemd.

Ik loop normaal zonder mobiel, maar heel soms bereikbaar voor werk, dan neem ik mijn mobiel mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Megupe op 09-01-2023 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Megupe schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:52:
[...]

Ik heb een Epix, maar ik herken dit probleem alleen als mijn mobiel (android) ook gekoppeld is.

Ik loop normaal zonder mobiel, maar heel soms bereikbaar voor werk, dan neem ik mijn mobiel mee.
Ah! Dat verklaart waarom het vandaag wel normaal werd uitgesproken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Iemand trouwens een idee hoe ik in een multisport activity na een run een vooraf bepaalde strength workout kan doen? Het scherm om een workout te kiezen lijkt niet beschikbaar en krijg alleen maar de "free" versie, aka "doe maar wat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:35

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Megupe schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:52:
[...]

Dat zal ik komende week dan eens moeten gaan proberen. Zou het wel vreemd vinden, want mijn mobiel speelt enkel een podcast af en doet niets mbt de activiteit.

Daarbij was dit voorheen nooit een probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door m-vw op 09-01-2023 15:39 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 05-07 22:20
Is er ook een plek waar je feedback kan geven op updates?
Zie nog wel input voor software verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denoli74
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-03 15:26
La1974 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:31:
[...]
Heb de dit geprobeerd en deze nacht weer geen slaapgegevens.
Ik zet de horloge manueel in slaapstand als ik ga slapen en ontwaak met de wekker.
Geen slaapgegevens...raar toch.

Dit had mijn vrouw met haar Venu 2s. Oplossing was het horloge verwijderen uit Garmin Connect en weer opnieuw koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 05-07 21:37
Asprine schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:36:
Is er ook een plek waar je feedback kan geven op updates?
Zie nog wel input voor software verbeteringen.
https://forums.garmin.com/beta-program/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-07 00:20
Ter info:
Bij Essent in de Thuisvoordeelshop (wel voor leden) loopt een actie voor een Garmin Epix Gen 2 Sapphire Carbon Grey DLC voor €755,- . Lijkt me een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:35

ChillPascal

In the end...

Mijn vriendin is op zoek naar een nieuw hardloophorloge. Hopelijk kan ze enkele goede tips en adviezen krijgen in dit topic.

Ze zal het horloge enkel gaan gebruiken om hardloopactiviteiten bij te houden. Dus geen dagelijks casual gebruik. Wekelijks zal het gaan om meerdere duurlopen en een interval training. Het is dus belangrijk om de live intervaltempo's te kunnen monitoren alsmede de (optische) hartslag. Het bijhouden van aanvullende gegevens zoals VO2max of (an)earobe status zijn erg welkom, maar geen vereiste. Wel vereist is het kunnen koppelen van een Garmin HRM borstband.

Verder zou het mooi zijn als je ook een route (GPX) kunt inladen en vervolgens kunt navigeren op kaart, maar is haar geen grote meerprijs waard indien dit de enige extra functie is bij een duurder model.

Als ik de line-up van Garmin zo bekijk komen we snel uit bij de Forerunner modellen met een shortlist van de 55, 245 en de 255.

De 55 is natuurlijk het nieuwe instapmodel en verkrijgbaar voor nog geen €200,-. Daarmee is de 55 ongeveer even duur als de 245. De 245 lijkt een stuk meer functionaliteiten te bieden. Dit is echter wel een model van ruim 3 jaar geleden.
De opvolger, de Forurunner 255, is onderhand ook verkrijgbaar voor zo'n €350,-. Het is mij echter niet helemaal duidelijk wat deze voor meerwaarde heeft t.o.v. de 245. Het lijken voornamelijk software- en informatiefeatures en de dual-band GNSS.

Hopelijk kan iemand ons van adviezen voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo te lezen is vrijwel ieder horloge geschikt en daarmee de 55 en 245 ook. Zelf zou ik voor de 245 (via Marktplaats) gaan. Die is wat rijker uitgerust.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@ChillPascal
De verschillen tussen de 245 en 255 zijn best wel groot. Op deze pagina wordt het duidelijk op een rijtje gezet.
https://www.garmin.com/nl...er-245-en-forerunner-255/
Wellicht is de 255 overkill voor je vriendin, zeker als ze het horloge alleen maar gaat dragen met hardlopen.
Maar… gaat ze ‘m toch langer dragen, dan biedt de 255 wel heel veel meerwaarde en zou ik daar zeker voor kiezen.

Als ze maps wil, dan wordt het wel een heel ander verhaal. Dan ga je naar de FR945/955, Fenix 5+/6 Pro/7 of Epix 2. Dat is ook een heel andere prijsklasse.Verder wil je bij maps eigenlijk een touchscreen, dus dan vallen de FR945 en Fenix 5/6 modellen al af.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

PatrickC schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 23:14:
@ChillPascal
De verschillen tussen de 245 en 255 zijn best wel groot. Op deze pagina wordt het duidelijk op een rijtje gezet.
https://www.garmin.com/nl...er-245-en-forerunner-255/
Wellicht is de 255 overkill voor je vriendin, zeker als ze het horloge alleen maar gaat dragen met hardlopen.
Maar… gaat ze ‘m toch langer dragen, dan biedt de 255 wel heel veel meerwaarde en zou ik daar zeker voor kiezen.

Als ze maps wil, dan wordt het wel een heel ander verhaal. Dan ga je naar de FR945/955, Fenix 5+/6 Pro/7 of Epix 2. Dat is ook een heel andere prijsklasse.Verder wil je bij maps eigenlijk een touchscreen, dus dan vallen de FR945 en Fenix 5/6 modellen al af.
touch met hardlopen is echt niet te doen, zweet en gepriegel, tenzij je ultra's loopt ofzo en even kan stoppen? in mijn ervaring als je op verharde wegen loopt heb je het ook niet nodig (turn-based)

ik zou voor de 255 gaan vanwege gps multi-band, pace is veel betrouwbaarder

tenzij ze veel verschillende (nieuwe) routes wil hardlopen (strava route creator via de app!) dan een met maps (955,fenix7,epix)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Budget is denk ik de magische sleutel op het antwoord. Als je 400 euro uit wilt geven is een 255 - 945 - 955 - F6 een mooie optie. Als je zo min mogelijk uit wilt geven voldoet zelfs een 235 nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Nu online
Ik heb net twee dagen geleden de 255S binnen gekregen.
Vooralsnog erg blij mee! Mooi apparaat, hij zit lekker en is niet te groot en geen moment te aanwezig zoals tijdens slapen. Onwijs veel data beschikbaar.

Wat is de manier om de harslag te koppelen tijdens het fietsen met Strava?
Of voer je deze altjd achteraf in?
Als het goed is heb ik alle functies aangezet zowel in Garmin connect en Strava.

Uiteindelijk komt er een fietscomputer om dit goed te laten verlopen. Alleen nog kijken welke het wordt, de 1040 of 830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 07:46
[b]Plint in "Het grote sporthorloge met GPS topic.".

Als het goed is heb ik alle functies aangezet zowel in Garmin connect en Strava.
je kan toch gewoon je fietsactiviteit opnemen op je horloge, dan geeft hij hartslag toch automatisch door?

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Plint schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:16:
Ik heb net twee dagen geleden de 255S binnen gekregen.
Vooralsnog erg blij mee! Mooi apparaat, hij zit lekker en is niet te groot en geen moment te aanwezig zoals tijdens slapen. Onwijs veel data beschikbaar.

Uiteindelijk komt er een fietscomputer om dit goed te laten verlopen. Alleen nog kijken welke het wordt, de 1040 of 830.
als ik met de garmin watch een fiets rit track, dan wordt de hartslag data uiteraard opgenomen bij de activiteit. De activiteit gaat in 1e instantie naar garmin connect en die sync het vervolgens met strava, dan heb ik gewoon vanzelf HR data op beide platformen.

(je moet de fietsrit dan wel als activiteit tracken, als je het als move iq auto detect activiteit laat staan, dan weet ik niet wat er gebeurt, maar die gaan bij mij zeker niet naar strava.. als ik 500 meter naar de bakker fiets hoeft dat niet in strava te staan :D).

verder gebruik ik een edge 530, en vaak een losse HR band, zeker op de MTB geeft dat betere resultaten, maar afgelopen weekend de band vergeten en dan zet ik HR broadcast aan de op fenix 6 en dan neemt de egde 530 de HR van het horloge op.

(https://www.strava.com/activities/8351961708/analysis deze x zag de hartslag er wel OK uit, in lijn met wat ik verwacht)

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 12-01-2023 11:28 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Nu online
De fietsactiviteit heb ik aangezet op de watch.
Tegelijk ook opgenomen in Strava. (zit hier de fout?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Plint schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:34:
De fietsactiviteit heb ik aangezet op de watch.
Tegelijk ook opgenomen in Strava. (zit hier de fout?)
yep.. dat is onnodig dubbelop, maar dan 1 x half (zonder hr sensor). je hoeft nu niet meer strava op je telefoon te starten, je kan gewoon de activiteit op je horloge aanzetten en afronden. als je in connect dan strava koppelt gaat je complete activiteit inc HR data naar strava

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Nu online
Goed om te weten!
Maar zou in dit geval niet alsnog ook de opgenomen activiteit van de watch moeten connecten naar Strava?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:43
Als jij hebt aangegeven dat Garmin Connect naar Strava moet syncen zou je dat inderdaad wel verwachten.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Plint schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:48:
Goed om te weten!
Maar zou in dit geval niet alsnog ook de opgenomen activiteit van de watch moeten connecten naar Strava?
wat @Soepie zegt inderdaad...

je moet het zo zien, je neemt een activiteit 1 x op, en daarna sync je deze naar alle platformen waar je de data wilt bekijken en of delen met anderen.

Je kon voorheen opnemen met strava en strava connecten met intervals.icu, etc, nu neem je op met een garmin device, dit zijn dan de stappen:
- je horloge slaat de activiteit op zijn interne geheugen op, je kan em dan op het horloge bekijken.
- als je horloge via BT verbonden is met je telefoon, dan staat na een sync de activiteit ook in garmin connect
- als je in garmin connect een koppeling hebt gemaakt met strava, zal elke nieuwe activiteit geupload worden naar strava (maar andere platformen zijn ook mogelijk. en andere richtingen zijn ook mogelijk).

Als ik bv een indoor workout doe met TrainerRoad, (via de TrainerRoad app op mijn telefoon), dan gaat de activiteit eerst naar trainerroad, die synct vervolgens naar garmin connect en strava, strava synct vervolgens weer naar intervals.ice en zo staat de activiteit die is opgenomen met TrainerRoad in 1 keer op 4 plekken.
Als ik een fietsrit of workout doe op mijn Edge 530, dan gaat ie vanuit garmin naar zowel strava als trainerroad, via strava gaat ie nogmaals naar trainerroad (maar die kan gelukkig ontdubbelen) en naar intervals.icu. Trainerroad herkent dan of het een gewone rit of trainerroad workout was en doet er dan nog wat mee.

kortom, je denkt veel te ingewikkeld, gewoon via de garmin app, naar instellingen, verbonden apps, strava. Connectie maken en schuifjes aanzetten en dan gaat de rest vanzelf

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:04

joker1977

Tweakert

Plint schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:48:
Goed om te weten!
Ja, maar!

Op het Strava-platform zit een doublure-check. Die is niet helemaal 100% - maar als er een activiteit aanwezig is die "heel veel" lijkt op een andere activiteit van dezelfde user dan heb je soms dat de upload vanuit Garmin Connect faalt, omdat Strava ze als identiek ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
joker1977 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:38:
[...]

Ja, maar!

Op het Strava-platform zit een doublure-check. Die is niet helemaal 100% - maar als er een activiteit aanwezig is die "heel veel" lijkt op een andere activiteit van dezelfde user dan heb je soms dat de upload vanuit Garmin Connect faalt, omdat Strava ze als identiek ziet.
nooit last van gehad, eerder andersom,. dat de dup check het niet goed doet, dan had ik bv een trainerroad workout met de telefoon en de edge of fenix opgenomen, zowel trainerroad als garmin stuurt dan de workout naar strava, maar dan had ik deze eigenlijk altijd dubbel in strava (en garmin connect).

(ik deed dit om extra (firstbeat) metrics te krijgen, die je voorheen niet in het garmin ecosysteem erbij kreeg als de activiteit ergens anders vandaan kwam, bv vo2max inschattingen etc, dat is sinds een jaar of langer gelukkig niet meer nodig)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Nu online
joker1977 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:38:
[...]

Ja, maar!

Kijk! dat verklaard dan waarom er niet gesynced is.
Dus volgende x gewoon alleen op de watch starten en gaat het goed.

@Prulleman dank voor de uitleg. Ik snapte het idee wel van connect, alleen zag ik het resultaat niet in Strava. Bovenstaand verklaard waarom.
Ben je blij met je Edge 530?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Plint schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:42:
[...]

Kijk! dat verklaard dan waarom er niet gesynced is.
Dus volgende x gewoon alleen op de watch starten en gaat het goed.

@Prulleman dank voor de uitleg. Ik snapte het idee wel van connect, alleen zag ik het resultaat niet in Strava. Bovenstaand verklaard waarom.
Ben je blij met je Edge 530?
zeker, ik fiets weleens met alleen het horloge, maar dat zijn echt uitzonderingen. op de MTB zou ik denk ik nog eerder zonder kunnen dan op de racefiets. Op de MTB is het meer logging en achteraf data bekijken. Hoewel het voor onbekend terrein en nieuwe routes qua navigatie ook zeker wel een meerwaarde heeft.

Het is gewoon erg prettig om op de fiets een groter scherm op de juiste plek te hebben, voor navigatie, voor trainingen en gewoon voor de reguliere data.

Ik zit overigens wel te wachten op de 540/840, dan kan ik de 530 doorschuiven naar mijn vrouw, die fietst nu nog met haar telefoon op het stuur, maar dat is ook totaal niet handig. Het blijft echter wel erg stil in de geruchten molen..

/edit @joker1977 ik snap nu waarom je de dup check noemt :) dat zal inderdaad de verklaring zijn waarom de garmin activiteit niet in strava kwam

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 12-01-2023 13:51 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lagune schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:53:
touch met hardlopen is echt niet te doen, zweet en gepriegel, tenzij je ultra's loopt ofzo en even kan stoppen? in mijn ervaring als je op verharde wegen loopt heb je het ook niet nodig (turn-based)
Maps gebruik je met name bij wandelen of trails en als je de kaart fatsoenlijk wilt kunnen zien moet je toch al stil gaan staan of wandelen. En dan werkt touch PRIMA. ;) En als je dan geen touch hebt kun je gaan zitten prutsen met alle knoppen om de kaart te verplaatsen of in of uit te zomen. Mijn broer heeft een F6 Pro en ik een Epix 2… we lopen wel eens trails samen en dan mag je raden wie het makkelijkste de maps kan gebruiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
(jarig!)
PatrickC schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:46:
[...]

Maps gebruik je met name bij wandelen of trails en als je de kaart fatsoenlijk wilt kunnen zien moet je toch al stil gaan staan of wandelen. En dan werkt touch PRIMA. ;) En als je dan geen touch hebt kun je gaan zitten prutsen met alle knoppen om de kaart te verplaatsen of in of uit te zomen. Mijn broer heeft een F6 Pro en ik een Epix 2… we lopen wel eens trails samen en dan mag je raden wie het makkelijkste de maps kan gebruiken. :+
Heb jij, of iemand anders, een idee hoe je tijdens een activiteit het zoomniveau van een kaart verander?
Ik loop met een epix2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megupe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:05:
[...]

Heb jij, of iemand anders, een idee hoe je tijdens een activiteit het zoomniveau van een kaart verander?
Ik loop met een epix2
Via touch: Double tap op het scherm zoomt in, of je drukt op + op het scherm. Uitzoomen kan alleen door de - toets op het scherm in te drukken.
Via knoppen: Houdt MENU ingedrukt, selecteert Pan/Zoom en drukt op UP of DOWN om in of uit te zoomen.
Zie ook: https://www8.garmin.com/m...8F-945D-557D3EB5F24F.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
(jarig!)
PatrickC schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:21:
[...]

Via touch: Double tap op het scherm zoomt in, of je drukt op + op het scherm. Uitzoomen kan alleen door de - toets op het scherm in te drukken.
Via knoppen: Houdt MENU ingedrukt, selecteert Pan/Zoom en drukt op UP of DOWN om in of uit te zoomen.
Zie ook: https://www8.garmin.com/m...8F-945D-557D3EB5F24F.html
Ik heb touch bij activiteiten uitstaan. Menu lang ingedrukt houden does the trick, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Megupe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:29:
[...]

Ik heb touch bij activiteiten uitstaan. Menu lang ingedrukt houden does the trick, thanks!
Control touch toevoegen, dan light knop vasthouden en met up/down naar touch (zo doe ik het iig)

@PatrickC het ging over hardlopen met touch :) met wandelen is het echt ideaal idd, dat gepriegel met pan/zoom op de fenix6 was echt bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Lagune schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:48:
[...]

Control touch toevoegen, dan light knop vasthouden en met up/down naar touch (zo doe ik het iig)

@PatrickC het ging over hardlopen met touch :) met wandelen is het echt ideaal idd, dat gepriegel met pan/zoom op de fenix6 was echt bagger
dat laatste kan ik wel beamen, dat is niet ideaal, maar buiten de bediening van de kaart mis ik touch eigenlijk niet op de F6.
(wel een reden om bij de edge serie toch eens over te stappen van de 530 naar de 8*0, aangezien ik op de fiets aanzienlijk vaker navigatie gebruik dan op de watch)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Prulleman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:00:
[...]

dat laatste kan ik wel beamen, dat is niet ideaal, maar buiten de bediening van de kaart mis ik touch eigenlijk niet op de F6.
(wel een reden om bij de edge serie toch eens over te stappen van de 530 naar de 8*0, aangezien ik op de fiets aanzienlijk vaker navigatie gebruik dan op de watch)
jup, heb het zelfs compleet uitstaan behalve bij de activity hiking/walking

vooral in de douch doet ie rare dingen met touch aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:20

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik vind het gemis op de 6X niet zo'n punt: als ik eenmaal de juiste zoom factor heb ingesteld kom ik er daarna (tijdens trails, ca 25km) vrijwel niet meer aan. Ik kijk bij naderende afslagen of ik straks naar links, rechts of rechtdoor moet en heel veel te pan/zoomen heb ik dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lagune schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:48:
[...]

Lukt het jou met de fysieke knoppen wel dan tijdens hardlopen? ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 05-07 22:20
Gebruik hier de 955 en snap de heart rate power zones niet.
Hij heeft zone 1 op 99% gezet en alle zones hoger zijn leeg als ik er op click. In het overzicht staan ze op 100-100%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGOH8JaWD0Yx6c4XUoV4lj-OWnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K5V4inDYo9rylBL7W9naJk70.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
twowheeler schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:33:
[...]

Dat klopt, trainingsload komt niet in je garmin te staan bij zwift ritjes omdat dit iets is dat op toestel basis wordt berekend. Deze zie je dus alleen als je de rit opneemt op je garmin.

Als het goed is zal je wel zien dat zodra zwift met connect heeft gesynced en je connect met je horloge dat je trainingstatus wel veranderd. Je last enzo zal wel veranderen.
Nee, de last/load verandert niet. :? Ook niet nadat ik het horloge uit Connect heb gehaald en opnieuw toegevoegd zoals hierboven werd gesuggereerd.

Sterker nog, bij last/exercise load zie ik mn Zwift ritjes niet eens. Wél keurig in het hoofdscherm overigens.

Irritant, want op dit moment doe ik laag aeroob met hardlopen en hoog- met indoorfietsen. En klaagt over een beroerde training...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-07 14:29
Asprine schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:07:
Gebruik hier de 955 en snap de heart rate power zones niet.
Hij heeft zone 1 op 99% gezet en alle zones hoger zijn leeg als ik er op click. In het overzicht staan ze op 100-100%

[Afbeelding]
Ik had hetzelfde probleem, als je in de Garmin app op het menu (3 streepjes) linksboven klikt, vervolgens Garmin toestellen -> Forerunner 955 -> Gebruikersprofiel -> Hartslag- en vermogenszones -> Hartslag -> Zones en daar op "Herstel zones" klikt kun je ze opnieuw instellen. Dat heeft het bij mij in ieder geval gefixed!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 14:45
zeeg schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:12:
[...]

Nee, de last/load verandert niet. :? Ook niet nadat ik het horloge uit Connect heb gehaald en opnieuw toegevoegd zoals hierboven werd gesuggereerd.

Sterker nog, bij last/exercise load zie ik mn Zwift ritjes niet eens. Wél keurig in het hoofdscherm overigens.

Irritant, want op dit moment doe ik laag aeroob met hardlopen en hoog- met indoorfietsen. En klaagt over een beroerde training...
Veranderd je last ook niet? Als ik heb gezwift en daarna met m'n watch een sync doe zie ik na een tijdje wel m'n last veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
twowheeler schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:43:
[...]

Veranderd je last ook niet? Als ik heb gezwift en daarna met m'n watch een sync doe zie ik na een tijdje wel m'n last veranderen.
Nee, de last verandert niet.
Ik zie in het indoor-cycling topic dat @Cloclo100 hier ook last van heeft!?

Zoek nog steeds naar een oplossing om mn Zwift ritjes niet alleen zichtbaar te krijgen in Connect (dat lukt nu), maar ook alle waarden tbv VO2max, last etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik open wel altijd even de connect app en dat gaat er een volledige sync lopen (denk ik). Pas als die klaar is zie ik op de watch en in connect de nieuwe data verwerkt in trainingstatus e.d.

Als ik dit niet doe is het zeker niet in een kwartier beschikbaar, en meestal duurt het langer dan mijn geduld (al zal de uitgebreide sync ook vast periodiek wat vaker lopen).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Prulleman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:25:
Ik open wel altijd even de connect app en dat gaat er een volledige sync lopen (denk ik). Pas als die klaar is zie ik op de watch en in connect de nieuwe data verwerkt in trainingstatus e.d.

Als ik dit niet doe is het zeker niet in een kwartier beschikbaar, en meestal duurt het langer dan mijn geduld (al zal de uitgebreide sync ook vast periodiek wat vaker lopen).
Exact dit. Ik moet echt de app openen voordat de sync pas wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:20

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Gek. Ik kom thuis, ga zitten met een kop koffie en voordat ik de lepel erin heb krijg ik op mijn horloge "u kunt uw activiteit nu bekijken". Open geen app, niks, hij synced en alles staat erin..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:43
Ik herken beide situaties.
Soms krijg ik al meldingen van Connect en Strava een paar seconden nadat. Ik de workout save.
Soms ben ik al lang en breed thuis en moet ik eerst Connect starten voordat de sync gaat lopen

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 05-07 21:30
Ik ben straks aan het wandelen geweest een route van 2 kilometer. Toen ik thuis vertrok heb ik via mijn vivoactive 4 de wandel mode aangezet.
Echter toen ik thuis kwam zag ik dat ik een afstand had gelopen van 1,4 kilometer.

Iemand een idee hoe dit kloppend te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
satshow schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:55:
Ik ben straks aan het wandelen geweest een route van 2 kilometer. Toen ik thuis vertrok heb ik via mijn vivoactive 4 de wandel mode aangezet.
Echter toen ik thuis kwam zag ik dat ik een afstand had gelopen van 1,4 kilometer.

Iemand een idee hoe dit kloppend te krijgen?
Ja, eerder aan zetten en zorgen dat hij de locatie heeft gevonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megupe
(jarig!)
Added 'Map Only' touch setting to activities (Menu - System - Touch - During Activity).
Dit is wel een goede toevoeging aan de epix2 en vergelijkbare series.
alpha 11.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-07 08:56
Is er al meer nieuws over de garmins welke laatst geruchten over waren dat er nieuwe watches uit gingen komen?
Pagina: 1 ... 247 ... 318 Laatste