• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
maartend schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:08:
[...]

Ja, eerder aan zetten en zorgen dat hij de locatie heeft gevonden.
Ik zet de mode al aan voordat ik de deur uit ga. Maar waar kan ik ergens zien dat de locatie gevonden is? Volgens mij staat het icoontje van de locatie aan.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:09
satshow schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:41:
[...]

Ik zet de mode al aan voordat ik de deur uit ga. Maar waar kan ik ergens zien dat de locatie gevonden is? Volgens mij staat het icoontje van de locatie aan.
Ik heb een 3, dus weet niet op de 4. Ik selecteer de activiteit, start nog niet. Dan geeft hij aan dat de sattelieten worden gezocht, en dan komt er klaar te staan. Dan heeft hij verbinding en start ik mijn activiteit

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-02 16:20

Bartske

Valar Morghulis

luuk66 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:45:
Is er al meer nieuws over de garmins welke laatst geruchten over waren dat er nieuwe watches uit gingen komen?
Het embargo bij de fcc verloopt in juli heb ik vernomen, dus voor die tijd zullen ze worden aangekondigd denk ik

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:32
satshow schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:55:
Ik ben straks aan het wandelen geweest een route van 2 kilometer. Toen ik thuis vertrok heb ik via mijn vivoactive 4 de wandel mode aangezet.
Echter toen ik thuis kwam zag ik dat ik een afstand had gelopen van 1,4 kilometer.

Iemand een idee hoe dit kloppend te krijgen?
Met een ander tooltje een GPX maken en dan timestamps toevoegen bv gotoes of fitfiletools?

Maar voor 600 meter zou het me teveel moeite zijn.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Vorige week heel spontaan een 745 gekocht voor een hele mooie rijs. Ik wil weer een stuk meer gaan hardlopen en vind de Garmin/Firstbeat metrics fijn, ook omdat deze handig op 1 plek gepresenteerd worden en op de achtergrond integreren met elkaar. Bij Apple gebruik ik meerdere apps en die matchen soms weer niet met elkaar wat ik irritant vind.

Dat was dus niet zo'n goede zet want nu wil ik een upgrade naar een recenter model :+
Doordat ik de AW nu (even) niet meer gebruik mis ik de HRV features die de 745 niet heeft. De F7/x55 hebben die wel. Dus nu aan het twijfelen tussen een:
- 255 (voldoende maar geen Training Readiness en Maps)
- 955 via ING meest bang for buck maar grote bezel en mogelijk te groot voor mijn pols
- F7S perfecte optie (mooier en kleiner dan de 955) maar fors duurder dan de 255 en 955
- Epix 2 is ongeveer even groot als de 955 dus kan dan net zo goed voor Amoled gaan 8)

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:26
@XeNeRgY Ik ben vrij mager en dus ook dunne polsjes. De Epix2 pas bij mij prima. Nog net binnen de lijntjes zeg maar :9
tlpeter schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:32:
@XeNeRgY Ik ben vrij mager en dus ook dunne polsjes. De Epix2 pas bij mij prima. Nog net binnen de lijntjes zeg maar :9
Ik heb (denk ik) niet eens hele dunne polsen met 18cm maar ben gewoon een zeikerd. Ik wil het horloge niet voelen. Het kan ook door het gewicht komen. De overstap van de F6s Pro naar een Apple Watch was echt een verademing. De 745 voel ik ook bijna niet aan mijn pols. Daarom dat de 955 en 255 qua comfort misschien slimmer zijn.

• Bartske

Bartske

Valar Morghulis

XeNeRgY schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:35:
[...]

Ik heb (denk ik) niet eens hele dunne polsen met 18cm maar ben gewoon een zeikerd. Ik wil het horloge niet voelen. Het kan ook door het gewicht komen. De overstap van de F6s Pro naar een Apple Watch was echt een verademing. De 745 voel ik ook bijna niet aan mijn pols. Daarom dat de 955 en 255 qua comfort misschien slimmer zijn.
Denk dat dit ook wel een kwestie van gewenning is, maar als je daar gevoelig voor bent is het inderdaad beter om een kleiner horloge te kopen.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:49
@XeNeRgY
De Epix 2 is qua formaat precies even groot als de 6Pro.
Heb ze hier beide liggen maar de Epix is lichter en een heel stuk minder aanwezig voor mijn gevoel.
Scheelt best veel vind ik.

(Wel heb ik de standaard band vervangen voor een Nylon Velcro cheap ass amazon ding want ik kreeg jeuk van die standaard siliconen banden van Garmin, maar of dat in gewicht heel erg veel uitmaakt weet ik niet).

Nikon D600 | 24-70/f2.8 | 70-200/f2.8 | 50/f1.8 | Panasonic DMC-GM1 | 12-32/f3.5-5.6 | iMac 27" | MacBook Pro 15"

Soepie schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:00:
@XeNeRgY
De Epix 2 is qua formaat precies even groot als de 6Pro.
Heb ze hier beide liggen maar de Epix is lichter en een heel stuk minder aanwezig voor mijn gevoel.
Scheelt best veel vind ik.

(Wel heb ik de standaard band vervangen voor een Nylon Velcro cheap ass amazon ding want ik kreeg jeuk van die standaard siliconen banden van Garmin, maar of dat in gewicht heel erg veel uitmaakt weet ik niet).
Klopt, ik heb zelf eerder de F6S Pro gehad, juist vanwege de 42mm. Ik kon ook niet tegen het bandje dus heb een Archer nylon band gekocht en daarmee was het dragen al een stuk beter. Mijn irritaties zitten meer bij het gewicht en de dikte (overhemden) merk ik sinds ik de 745 heb. Die zit namelijk veel beter vast.

Lastige is ook met passen dat je sowieso even moet wennen en ik pas na het wennen merk of ik gewend ben (zeikerd dus) :+

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:49
@XeNeRgY
Sorry, had de s in je F6s even over het hoofd gezien ;)
Dat maakt wel even verschil ja.

Nikon D600 | 24-70/f2.8 | 70-200/f2.8 | 50/f1.8 | Panasonic DMC-GM1 | 12-32/f3.5-5.6 | iMac 27" | MacBook Pro 15"

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RR2, PC2, F1, FS2020,

Heb een Epix2 besteld (heb al jaren een Fenix3, maar reeds vervangen batterij is op z'n eind).
Wat zij dé apps om als eerste te installeren volgens jullie?

i7,GTX2070,16Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:08
Dev0o schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:58:
Heb een Epix2 besteld (heb al jaren een Fenix3, maar reeds vervangen batterij is op z'n eind).
Spotify en dan ben je wel klaar. Rest staat er op.
Eventueel kaarten van andere continenten.

PS Is Doom al geport naar de Epix?

[Voor 4% gewijzigd door Megupe op 16-01-2023 13:31]

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-02 15:50

Lagune

Its time for warp

XeNeRgY schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:31:
Vorige week heel spontaan een 745 gekocht voor een hele mooie rijs. Ik wil weer een stuk meer gaan hardlopen en vind de Garmin/Firstbeat metrics fijn, ook omdat deze handig op 1 plek gepresenteerd worden en op de achtergrond integreren met elkaar. Bij Apple gebruik ik meerdere apps en die matchen soms weer niet met elkaar wat ik irritant vind.

Dat was dus niet zo'n goede zet want nu wil ik een upgrade naar een recenter model :+
Doordat ik de AW nu (even) niet meer gebruik mis ik de HRV features die de 745 niet heeft. De F7/x55 hebben die wel. Dus nu aan het twijfelen tussen een:
- 955 via ING meest bang for buck maar grote bezel en mogelijk te groot voor mijn pols
- F7S perfecte optie (mooier en kleiner dan de 955) maar fors duurder dan de 255 en 955
- Epix 2 is ongeveer even groot als de 955 dus kan dan net zo goed voor Amoled gaan 8)
epix for the win en ik was vroeger een enorme fenix fan (fenix 3, 5, 6 en 7 gehad)
scherm _/-\o_
Dev0o schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:58:
Ben zelf fan van sendpoints, tooltje om makkelijk locaties naar je horloge te sturen (zet vaak een locatie erop om erheen te navigeren als ik op de fiets zit, hoef ik niet perse mijn telefoon er steeds bij te pakken).

Nu is de navigatie niet altijd de meest efficiente hebt ik het idee, maar ok.

Verder heb ik een eigen battery monitor widget maar dat is niet echt een noodzakelijke app, puur handig om in de gaten te houden.

[Voor 10% gewijzigd door m0ridin op 16-01-2023 14:51]

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-02 21:29
XeNeRgY schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:31:

Ik heb zelf de volgende modellen achtereenvolgens een paar dagen in huis gehad:
  • Fenix 7
  • Fenix 7s
  • Fenix 7 Sapphire Solar
  • Fenix 7s Sapphire Solar
  • Epix 2
Ben blijven hangen bij de Fenix 7s. Voor mij de beste oplossing met smalle polsen (17 cm), beste contrast/afleesbaarheid (dus geen Sapphire/Solar) en subtieler scherm (geen oled van de Epix). Denk dat ik de 955 ook te groot vind. En ik wil graag kaarten op m'n horloge, dus andere modellen vallen daarmee voor mij af.

Maar wat je mooi vindt staan en hoe groot je budget is blijft iets heel persoonlijks.

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ik stap over van Garmin 945 naar de Apple watch Ultra (icm Stryd)
Geen hartslagband meer om, geen rare Stryd integratie waar ik me aan erger.
Denk dat ik alle gegevens ook it Runalye kan halen, hartslagmeting van ultra is heel goed. Voor de intervallen de Stryd op power.
Batterijduur zal wel even wennen zijn.
Zijn er apps die een must zijn op een Apple Watch (ultra)?

[Voor 9% gewijzigd door Philo Melos op 16-01-2023 20:43. Reden: Verkocht]

Philo Melos schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:38:
Geen hartslagband meer om (staat te koop hier en op marktplaats voor de g:interesseerden hrm proplus), geen rare Stryd integratie waar ik me aan erger.
Denk dat ik alle gegevens ook it Runalye kan halen, hartslagmeting van ultra is heel goed. Voor de intervallen de Stryd op power.
Veel plezier, gaaf horloge! Apps die vergelijkbare data geven als Firstbeat: Athlytic, Training Today, Hearth Analyzer.

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:28

ChillPascal

In the end...

Ik vind zelf de hartslag meting van de Ultra in koude dagen nogal tegenvallen. Met enige regelmaat zit de meting de eerste 10 minuten van een workout ‘vast’ op 0 of een veel te hoge waarde. Ondanks dat de Ultra netjes en strak om mijn pols zit.

Wat betreft een must-have app kan ik maar èèn aanbeveling doen: WorkOutDoors
ChillPascal schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:34:
[...]

Ik vind zelf de hartslag meting van de Ultra in koude dagen nogal tegenvallen. Met enige regelmaat zit de meting de eerste 10 minuten van een workout ‘vast’ op 0 of een veel te hoge waarde. Ondanks dat de Ultra netjes en strak om mijn pols zit.

Wat betreft een must-have app kan ik maar èèn aanbeveling doen: WorkOutDoors
Dat is een bekend fenomeen inderdaad (veel andere horloges en zelfs borstbanden hebben er last van). Nat maken en een test workout thuis starten om te testen of je HR-lock hebt zou kunnen helpen.

Waar gebruik jij Workoutdoors nog voor? Sinds OS9 heb ik hardlopen met de native workout app gedaan.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

XeNeRgY schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:20:
[...]

Dat is een bekend fenomeen inderdaad (veel andere horloges en zelfs borstbanden hebben er last van). Nat maken en een test workout thuis starten om te testen of je HR-lock hebt zou kunnen helpen.
Heeft het natmaken van de sensor een positief effect op de betrouwbaarheid van een optische hartslagsensor (Apple Watch Ultra)?
Waar gebruik jij Workoutdoors nog voor? Sinds OS9 heb ik hardlopen met de native workout app gedaan.
Poeh, ik gebruik het voor veel verschillende zaken, waar OS mijn wetens geen ondersteuning voor biedt. Bijvoobeeld:
  • Inladen routes (GPX)
  • Configureren verschillende data-interfaces voor de verschillende trainingen (duurloop, interval, wedstrijd, etc)
  • Plannen intervaltraining (incl spraak hulp zoals aangeven tempo's en bijsturen indien te snel/te langszaam)

• Philo Melos
  • Niet online
Ik heb me geloof ik heel wat op de hals gehaald. Was vergeten hoe makkelijkhet routes maken in Garmin is, en hoe vaak ik dat gebruik.
Vanochtend voor het laatst met de Garmin gelopen en ergerde me al aan de hartslagmeting. Die sloeg op tilt. Wrs door de kou lees ik hier. Nou, dan zal de ultra het niet beter doen. Dan komt er misschien nog een armhartslagband. Want met de kou is het ook lekker om wel het horloge te zien, en toch de mouwen naar beneden te hebben. Ondanks dat ik een cursus van de Iceman heb gevolgd :D (hartslagband van Garmin ook net verkocht)

Nouja, we gaan het meemaken. Alles in 1 ecosysteem lijkt me geweldig. Muziek bijv.
Batterijduur zal even wennen zijn, maar ik laadde de Garmin na een workout ook altijd op.
Dus dan is het niet zoveel anders.

En door de verkoop van alle hardloopspulletjes is de pijn qua prijs ook gehalveerd.

Thnx voor de tips.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Philo Melos schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 16:28:
[...]

Ik heb me geloof ik heel wat op de hals gehaald. Was vergeten hoe makkelijkhet routes maken in Garmin is, en hoe vaak ik dat gebruik.
Vanochtend voor het laatst met de Garmin gelopen en ergerde me al aan de hartslagmeting. Die sloeg op tilt. Wrs door de kou lees ik hier. Nou, dan zal de ultra het niet beter doen. Dan komt er misschien nog een armhartslagband. Want met de kou is het ook lekker om wel het horloge te zien, en toch de mouwen naar beneden te hebben. Ondanks dat ik een cursus van de Iceman heb gevolgd :D (hartslagband van Garmin ook net verkocht)

Nouja, we gaan het meemaken. Alles in 1 ecosysteem lijkt me geweldig. Muziek bijv.
Batterijduur zal even wennen zijn, maar ik laadde de Garmin na een workout ook altijd op.
Dus dan is het niet zoveel anders.

En door de verkoop van alle hardloopspulletjes is de pijn qua prijs ook gehalveerd.

Thnx voor de tips.
Ik ben in ieder geval enorm blij met mijn Apple Watch Ultra icm WorkOutDoors. App voor een kleine eenmalige bijdrage. Uitstekende support en blijvende updates.

Daarbij draag ik de AWU ook dagelijks naar het werk of tijdens mijn vrije tijd.

Veel plezier ermee in ieder geval!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:54

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hier ook al sinds release de AWU! Heerlijke Watch!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Zojuist de HRM-Pro Plus binnengekregen en gekoppeld aan de Apple Watch Ultra (i.c.m. WOD). Vanmiddag gelijk maar eens voor een testrondje meenemen.

Heeft iemand ervaring met de pace en cadance van de HRM-Pro Plus? Oftewel; kan ik beter de data van mijn AWU of de HRM gebruiken voor deze twee gegevens.

• Philo Melos
  • Niet online
ChillPascal schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:47:
Zojuist de HRM-Pro Plus binnengekregen en gekoppeld aan de Apple Watch Ultra (i.c.m. WOD). Vanmiddag gelijk maar eens voor een testrondje meenemen.

Heeft iemand ervaring met de pace en cadance van de HRM-Pro Plus? Oftewel; kan ik beter de data van mijn AWU of de HRM gebruiken voor deze twee gegevens.
Pace is ronduit slecht met de HRM Pro Plus. Ik had een keer een afwijking op 22 km van 3 km! Beter de AWU gebruiken lijkt me.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Philo Melos schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:16:
[...]

Pace is ronduit slecht met de HRM Pro Plus. Ik had een keer een afwijking op 22 km van 3 km! Beter de AWU gebruiken lijkt me.
Hoe bedoel je dit precies? Voor "Current pace" kan ik kiezen tussen drie source-inputs bij de AWU in de WorkOutDoors-app.
  • Pedometer
  • GPS
  • Health
Ik lees dat hier veelal Pedometer gebruikt wordt. Dit werkt m.i. ook redelijk goed, snel en accuraat. Nu ik een HRM-Pro Plus heb kan ik die ook als input gebruiken. Maar geen goed idee zo te horen?

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:23
Philo Melos schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:16:
[...]

Komt dat misschien omdat de HRM Pro (plus) alleen HR data levert via bluetooth en niet de hele set met beweeginformatie, HRV etc? Die gaat als ik het goed begreep alleen via ANT+ en dat praat de AW niet.

• Philo Melos
  • Niet online
mv_ak schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:51:
[...]

Komt dat misschien omdat de HRM Pro (plus) alleen HR data levert via bluetooth en niet de hele set met beweeginformatie, HRV etc? Die gaat als ik het goed begreep alleen via ANT+ en dat praat de AW niet.
Bij mij was het icm Forerunner 945. Je kunt dat op de Garminconnectpagina waar je apparaten staan in of uitschakelen. Bijmij stond het ingeschakeld terwijl ik dat vergeten was. Niet leuk! Al mijn prś konden in de prullenmand.

Vanochtend trouwens eerste run met de AWU. Inderdaad zeg, de hartslagmeting is knudde! Ga ik maar zoń armhartslagmeetding van Polar bestellen. Want het is ook wel fijn om bij 0 graden je horloge over je mouwen te dragen. Kan die polar betrouwbaar hartslag meten. Kreeg op runalyze een VO2max van 54! Haha, zo hoog was ie nog nooit! :D

• EdwinW
  • Laatst online: 03-02 21:51
ChillPascal schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:54:
[...]

Heeft het natmaken van de sensor een positief effect op de betrouwbaarheid van een optische hartslagsensor (Apple Watch Ultra)?
Zou volgens mij geen verschil uit mogen maken. Ze maken gebruik van verschillende manieren om de hartslag te meten.
Een hartslagband maakt gebruik van het elektrische signaal (nat maken verbetert de overdracht). Een optische hartslagmeting maakt gebruik van licht. Voor een goede meting moet een smartwatch niet kunnen bewegen (goed nauwsluitend). Wat verder een nadelige invloed kan hebben op de optische meting is huidskleur, lichaamsbeharing en de eventuele aanwezigheid van een tatoeage.

• Lagune

Lagune

Its time for warp

pace via HRM pro is bedoeld voor treadmill, niet voor buiten :)

• mv_ak
EdwinW schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:43:
[...]

Zou volgens mij geen verschil uit mogen maken. Ze maken gebruik van verschillende manieren om de hartslag te meten.
Een hartslagband maakt gebruik van het elektrische signaal (nat maken verbetert de overdracht). Een optische hartslagmeting maakt gebruik van licht. Voor een goede meting moet een smartwatch niet kunnen bewegen (goed nauwsluitend). Wat verder een nadelige invloed kan hebben op de optische meting is huidskleur, lichaamsbeharing en de eventuele aanwezigheid van een tatoeage.
Hier staan wat tips mbt HR pols en band
De HR van de pols (AW, Garmin) is sowiezo een benadering vanwege FFT.
https://www.fbbbrown.com/...r-optical-heart-accuracy/

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:54

pdavie2311

Live life to the fullest..

Philo Melos schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:19:
[...]

Bij mij was het icm Forerunner 945. Je kunt dat op de Garminconnectpagina waar je apparaten staan in of uitschakelen. Bijmij stond het ingeschakeld terwijl ik dat vergeten was. Niet leuk! Al mijn prś konden in de prullenmand.

Vanochtend trouwens eerste run met de AWU. Inderdaad zeg, de hartslagmeting is knudde! Ga ik maar zoń armhartslagmeetding van Polar bestellen. Want het is ook wel fijn om bij 0 graden je horloge over je mouwen te dragen. Kan die polar betrouwbaar hartslag meten. Kreeg op runalyze een VO2max van 54! Haha, zo hoog was ie nog nooit! :D
Hier werkt de hartslag prima op de Ultra. Draag je hem wel strak genoeg en anders iets hoger op?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Zojuist de F7S SS besteld via ING. Nu zijn we ivm verbouwing niet aanwezig in ons huis. Weet iemand welke bezorgdienst het pakket bezorgt en of je daar een goede T&T en keuze mogelijkheden hebt?

• EdwinW
  • Laatst online: 03-02 21:51
Het werd bij mij via PostNL bezorgd met T&T
Het wordt alleen op adres afgeleverd, niet bij de buren i.v.m. handtekening.

[Voor 55% gewijzigd door EdwinW op 20-01-2023 16:10]

• Bartske

Bartske

Valar Morghulis

XeNeRgY schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:52:
Zojuist de F7S SS besteld via ING. Nu zijn we ivm verbouwing niet aanwezig in ons huis. Weet iemand welke bezorgdienst het pakket bezorgt en of je daar een goede T&T en keuze mogelijkheden hebt?
Je moet wel echt thuis zijn. Postnl punt bijvoorbeeld kan niet ivm een handtekening die je moet zetten.

• Philo Melos
  • Niet online
pdavie2311 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:36:
[...]

Hier werkt de hartslag prima op de Ultra. Draag je hem wel strak genoeg en anders iets hoger op?
Vanochtend weer kudt! De 1ste 8 minuten stond ie vast op 142. Nadien hele tijd goed. Dus ik neem aan dat ik hem goed draag. Vind het eigenlijk onacceptabel voor een horloge van 1000,- Maar goed, heb een polar verity sense besteld. Kijken hoe dat bevalt.
Bartske schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:38:
[...]

Je moet wel echt thuis zijn. Postnl punt bijvoorbeeld kan niet ivm een handtekening die je moet zetten.
Weet je toevallig ook welke bezorgdienst het is? Als ik teruglees lijkt het PostNL te zijn. Bij PostNL punt kun je gewoon op het scherm tekenen bij de balie bij de Primera hier.

[Voor 7% gewijzigd door XeNeRgY op 20-01-2023 17:48]

• Megupe
Als je ff strikt fysiologisch bekijkt snap ik wel dat bij kou de optische hartslagmeting een grotere foutmarge heeft.
Hoe optische hartslagmeting precies werkt weet ik niet, maar ik ga er van uit dat het met de bloedtoevoer te maken heeft. Door kou krijg je vaatvernauwing en neemt de doorbloeding af, derhalve zal de meting lastiger worden.
Enige wat goed gaat werken is electronische registratie van je hartslag, dus een borst- of armband.
Philo Melos schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:13:
[...]

Vanochtend weer kudt! De 1ste 8 minuten stond ie vast op 142. Nadien hele tijd goed. Dus ik neem aan dat ik hem goed draag. Vind het eigenlijk onacceptabel voor een horloge van 1000,- Maar goed, heb een polar verity sense besteld. Kijken hoe dat bevalt.
Tsja… had hetzelfde met de Garmin Epix 2 en gebruik nu al een aantal maanden tot volle tevredenheid de verity sense… nooit meer problemen gehad. Maar triest is het wel dat horloges van €1000 zo’n slechte hartslagmeting hebben. Het zou aan het gewicht van het horloge liggen, maar met mijn nylon ultrafit bandje zit het horloge echt wel super stabiel vast op mijn polsen. Ik snap ook niet waarom die software/firmware niet beter is in het detecteren van issues. Als een hartslag ineens van 140 naar 180 springt, wat toevallig dan precies je stap frequentie is, dan moet dat toch simpel te detecteren zijn?
XeNeRgY schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:52:
Haha… je kon het toch niet laten? ;) Waarom de Fenix 7S SS en niet een Epix 2? Vanwege de grootte? Ben wel benieuwd hoe je terugkeer naar Garmin gaat bevallen. :+
PatrickC schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:42:
[...]

Haha… je kon het toch niet laten? ;) Waarom de Fenix 7S SS en niet een Epix 2? Vanwege de grootte? Ben wel benieuwd hoe je terugkeer naar Garmin gaat bevallen. :+
Yup. Wist het al toen ik de 745 haalde vorige week :)

Ben weer flink meer aan het hardlopen en dan zijn de Garmin features wel echt fijn vind ik.

Het was wachten op voorraad bij ING. Ik heb ook een 955 besteld. Die is een stuk voordeliger maar denk ik te groot (wel iets lichter). Epix wel over gedacht maar vond de F6s al fors/dik/zwaar dus dan gaat de Epix het niet worden helaas.

Nu nog hopen dat de pakketten wel naar een postNL punt kunnen want hier is niemand…
XeNeRgY schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:41:
[...]

Yup. Wist het al toen ik de 745 haalde vorige week :)

Ben weer flink meer aan het hardlopen en dan zijn de Garmin features wel echt fijn vind ik.

Het was wachten op voorraad bij ING. Ik heb ook een 955 besteld. Die is een stuk voordeliger maar denk ik te groot (wel iets lichter). Epix wel over gedacht maar vond de F6s al fors/dik/zwaar dus dan gaat de Epix het niet worden helaas.

Nu nog hopen dat de pakketten wel naar een postNL punt kunnen want hier is niemand…
Een 745, 955 en F7S SS? Je hebt toch maar 2 polsen? :+ Je wordt zo nog eens een keertje een 2e DCR! :Y
PatrickC schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:52:
[...]

Een 745, 955 en F7S SS? Je hebt toch maar 2 polsen? :+ Je wordt zo nog eens een keertje een 2e DCR! :Y
Heb ook nog een AW ;)

De 745 heb ik al weer verkocht. Super fijn horloge maar wil graag de HRV features. Vriend van me neemt de 955/F7 over. De AW bewaar ik nog even voor de zekerheid.
XeNeRgY schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:55:
[...]

Heb ook nog een AW ;)

De 745 heb ik al weer verkocht. Super fijn horloge maar wil graag de HRV features. Vriend van me neemt de 955/F7 over. De AW bewaar ik nog even voor de zekerheid.
Ja, HRV is erg interessant. Het gaat inmiddels ook weer wat beter… :)
Vreemd… ik heb gisteren met Garmin Pay betaald bij de lokale bakker en betaling ging goed… zelfs bonnetje mee gekregen. Maar… ik zie de transactie niet terug op Internet Bankieren (ABN Amro). Dat heb ik nog nooit meegemaakt in de bijna 5 jaar Garmin Pay gebruik. Iemand anders wel eens meegemaakt?

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:03
Misschien omdat het weekend is dat de transactie later op je abn te zien is?
Plint schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:46:
Misschien omdat het weekend is dat de transactie later op je abn te zien is?
Een paar uur later bij de AH betaald en wel gewoon te zien.

[Voor 44% gewijzigd door PatrickC op 22-01-2023 14:53]

• mv_ak
Interessant, en met een IQ app kun je de HRV info verkrijgen via heel veel Garmin devices met bijvoorbeeld een HRM Pro hartslagband (met bijvoorbeeld de Edge 530), tip voor wie niet een (duur) Garmin horloge heeft. Er zijn vast ook andere.
https://apps.garmin.com/e...=false#compatible-devices

[Voor 5% gewijzigd door mv_ak op 22-01-2023 18:29]

• Plint
Hoe werkt bij jullie de hartslagmeting tijdens een interval training?

Heb deze week twee x een intervaltraining gedaan tijdens fietsen. 1 x op de FR255 zelf en 1 x met de FR255 icm de edge1040.

Beide keren zit er een dikke vetraging in met de huidige hartslag en wat er weergegeven wordt.. zo traag dat de interval van 30sec al voorbij is en dat daarna pas ergens het verschil te zien is.
Maar het lijkt ook niet alleen een vertraging te zijn, het lijkt ook al afgevlakt te zijn. Ik denk dat de hoogste hartslag niet terug te zien is.

Vandaag heb ik tijdens de rit het horloge iets strakker gezet. Maar geen verschil.

Ben benieuwd naar jullie ervaring.
Er valt op deze manier eigenlijk geen interval training te doen. Gezien je er altijd naast zit met de vertraging. Resultaat slecht..met al mijn goede bedoelingen ;)
Wel een bijzonder Morning Report vanmorgen. Zou ik ook zo snel gaan rennen als een koniijn dit jaar? :+
Plint schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:50:

Heb deze week twee x een intervaltraining gedaan tijdens fietsen. 1 x op de FR255 zelf en 1 x met de FR255 icm de edge1040.

Beide keren zit er een dikke vetraging in met de huidige hartslag en wat er weergegeven wordt.. zo traag dat de interval van 30sec al voorbij is en dat daarna pas ergens het verschil te zien is.
Maar het lijkt ook niet alleen een vertraging te zijn, het lijkt ook al afgevlakt te zijn. Ik denk dat de hoogste hartslag niet terug te zien is.

Vandaag heb ik tijdens de rit het horloge iets strakker gezet. Maar geen verschil.

Er valt op deze manier eigenlijk geen interval training te doen. Gezien je er altijd naast zit met de vertraging. Resultaat slecht..met al mijn goede bedoelingen ;)
Optische HR en interval is echt al heulll vaak besproken in dit topic, als je even zoekt vind je tientallen (zo niet honderden posts).

Standaard gedrag van optische meting. Die detecteert minder snel dan een borstband waardoor je vertraging hebt en soms ook pieken mist. Daardoor wordt het meer een parabool vorm dan een steile berg. De Apple Watch onderscheidt zich hierin door wel snel en duidelijke pieken te meten (interval/CrossFit etc). Beste oplossing is een borstband.
Het gaat wel een heel stuk beter met de optische meting op een hartslagband zoals de Polar Verity Sense. Maar beste oplossing is inderdaad de klassieke borstband.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Er was gisteren nog een andere Chinese badge te halen :)

La Batterie des Hommes sans Peur

• Plint
Twee pagina's aan post waarbij de eerste pagina uit 2016 stammen ;)

Bottomline is dus dat de optische hr vertraagd werkt en je voor intervallen beter een (borst)band kan aanschaffen.

Tnx voor het antwoord xenergy&patrickc

Wel jammer trouwens, ik dacht dat de fr255 de perfecte oplossing was om niet met een borstband te fietsen.
Ik zou het wel kunnen omzeilen door de interval op snelheid te peilen.

[Voor 37% gewijzigd door Plint op 22-01-2023 21:36]

• Megupe
PatrickC schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:01:
Wel een bijzonder Morning Report vanmorgen. Zou ik ook zo snel gaan rennen als een koniijn dit jaar? :+
[Afbeelding]
Bij mij kwam deze vanmorgen ook naar voren, alleen stond er 26 graden ipv -1 🥵

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:37

Roozzz

Plus ultra

Plint schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:32:
Twee pagina's aan post waarbij de eerste pagina uit 2016 stammen ;)

Bottomline is dus dat de optische hr vertraagd werkt en je voor intervallen beter een (borst)band kan aanschaffen.

Tnx voor het antwoord xenergy&patrickc

Wel jammer trouwens, ik dacht dat de fr255 de perfecte oplossing was om niet met een borstband te fietsen.
Ik zou het wel kunnen omzeilen door de interval op snelheid te peilen.
Dat zou ik toch maar doen. 30seconden intervallen kan je niet op hartslag doen. Naast de optische meting reageert jouw fysiek ook vertraagd. Tegen de tijd dat de interval voorbij is, begint je hart een beetje in de buurt te komen.

• Plint
Inderdaad.
Dan zou ik een langere intervaltijd aanhouden om de snelheid icm met hartslag te meten per zone. En dat eens in de zoveel tijd bijstellen.

Benieuwd of ik de meetmethode ook kan aanpassen maar snelheid in de workout.

• Megupe
30 seconden ingeval is bijna een sprint. Mijn hartslag is met 30 seconden inspanning ook nog niet op zijn max

Maar dan is een band het beste denk ik

[Voor 16% gewijzigd door Megupe op 22-01-2023 22:50]

Plint schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:35:
Inderdaad.
Dan zou ik een langere intervaltijd aanhouden om de snelheid icm met hartslag te meten per zone. En dat eens in de zoveel tijd bijstellen.

Benieuwd of ik de meetmethode ook kan aanpassen maar snelheid in de workout.
En dan zul je zien dat actuele snelheid ook niet echt betrouwbaar is. ;) Maar daar heb je dan weer footpods voor zoals de Stryd. 8)
Megupe schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:43:
[...]

Bij mij kwam deze vanmorgen ook naar voren, alleen stond er 26 graden ipv -1 🥵
Wat betreft hardlopen gaat mijn voorkeur dan uit naar -1! 8)

• Megupe
PatrickC schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:43:
[...]

Wat betreft hardlopen gaat mijn voorkeur dan uit naar -1! 8)
idem, maar ik had niet echt keuze. Kon ook wachten tot 30 graden, dat gaat ook niet lekker.
Aan de andere kant, warme acllimatie is nu 100% *O*

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Helaas na enkele maanden voorzichtig gebruik, dit weekend toch iets geks gedaan. Kras op het glas. Ik was een weekendje weg met de camper. Zaterdagavond uit eten, daarna slapen. Niks gezien. Volgende ochtend ommetje gemaakt in de sneeuw, koffie gedronken en tijdens het naar huis rijden zag ik het ineens.

GEEN IDEE hoe, maar baal er stevig van. Zeer storend. De kras is vrijwel wit, waardoor het goed opvalt.

Zeker niks meer aan te doen..of iemand een goede tip?

• Lagune

Lagune

Its time for warp

PatrickC schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:42:
[...]

En dan zul je zien dat actuele snelheid ook niet echt betrouwbaar is. ;) Maar daar heb je dan weer footpods voor zoals de Stryd. 8)
mwa met multiband gps vrij betrouwbaar ;) die stryds kunnen trouwens zeer onbetrouwbaar zijn indien niet gecalibreerd op een atletiekbaan (met elk paar hardloop schoenen)

staan genoeg verhalen op reddit over de slechte auto calibration out of the box distance/calibration, weet niet hoe het met de nieuwe versie van stryd is trouwens

@XeNeRgY zou die fenix7S sapphire solar weer terugsturen als ik jou was en die 955 houden :) , sapphire solar scherm imho echt veels te donker. zonder gesture backlight niet af te lezen

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Aan de Apple Watch & hartslagband-users: hoe gaan jullie om met de auto-lock van de Watch?

Sinds kort maak ik namelijk gebruik van een hartslagband, waardoor ik de Watch over de mouw draag. De eerste keer leverde dit geen problemen, echter bij de lange duurloop dit weekend lockte de Watch telkens. Uiteindelijk toch maar direct om de pols gedaan om de auto-lock te voorkomen.

• Plint
PatrickC schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:42:
[...]

Wat is nog wel betrouwbaar in deze wereld :F :+
Plint schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:34:
[...]

Wat is nog wel betrouwbaar in deze wereld :F :+
Je zelf? :)

Maar GPS om nauwkeurig de actuele snelheid te bepalen is volgens mij nooit echt betrouwbaar geweest? Bij hardlopen maakt 1 km/u onnauwkeurigheid best wel veel uit. Over een wat langere periode wordt het wel ‘glad gestreken’ dus maakt die onnauwkeurigheid niet zo veel uit, maar de exacte snelheid op één bepaald moment is gewoon lastig. Dan kun je beter data velden gebruiken die gemiddelden berekenen over 5-10 seconden, maar bij 30 seconden intervals wordt dat al best lastig.
ChillPascal schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:10:
Aan de Apple Watch & hartslagband-users: hoe gaan jullie om met de auto-lock van de Watch?

Sinds kort maak ik namelijk gebruik van een hartslagband, waardoor ik de Watch over de mouw draag. De eerste keer leverde dit geen problemen, echter bij de lange duurloop dit weekend lockte de Watch telkens. Uiteindelijk toch maar direct om de pols gedaan om de auto-lock te voorkomen.
Volgens mij heeft dit met polsdetectie te maken. Je kunt dit eens proberen:

Dit werkt te voor mij met kickboksen. De workout ging steeds op pauze omdat het horloge op mijn tas lag en ik met borstband sport. Grappig trouwens. Ik heb daar nog nooit over nagedacht om over de mouw te dragen. Ik doe het altijd om de pols maar zit dan te kloten met de mouw en handschoenen. Zo leer je na 5000+ km hardlopen toch nog eens wat :)

@Lagune Ik ben heel benieuwd! Heb al vaker gelezen dat een SS scherm tegenvalt. Ben bij de 955 een beetje bang dat die wat te groot is en er te sportief uit ziet om ook casual te dragen. De 255 vind ik te sportief ogen ook door de gekleurde rand/knop. Mijn hoop is dat de 955 wat subtieler oogt. De bang for buck van de 955 bij ING is ook veel beter.

[Voor 5% gewijzigd door XeNeRgY op 23-01-2023 10:46]

• Plint
PatrickC schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:44:
[...]

Je zelf? :)

Maar GPS om nauwkeurig de actuele snelheid te bepalen is volgens mij nooit echt betrouwbaar geweest? Bij hardlopen maakt 1 km/u onnauwkeurigheid best wel veel uit. Over een wat langere periode wordt het wel ‘glad gestreken’ dus maakt die onnauwkeurigheid niet zo veel uit, maar de exacte snelheid op één bepaald moment is gewoon lastig. Dan kun je beter data velden gebruiken die gemiddelden berekenen over 5-10 seconden, maar bij 30 seconden intervals wordt dat al best lastig.
Dat zijn jouw woorden ;)

In mijn geval gebruik ik vooral voor het fietsen icm met de edge.
Het gaat me in zekere zin ook niet per sé hoe accuraat het is maar zou wel lekker zijn als het een beetje in de buurt komt. Maar voor de interval laat ik het wel gewoon lekker varen. Zolang ik het zelf maar daadwerkelijk uitvoer.

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Lagune schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:34:
[...]

staan genoeg verhalen op reddit over de slechte auto calibration, weet niet hoe het met de nieuwe versie van stryd is trouwens
Nogal wiedes. De auto calibration stelt namelijk de correctiefactor op de Stryd in op basis van de GPS track van je activiteit. Zeg maar dat deel dat onbetrouwbaar was/is ga je dan als basis gebruiken 8)7 Deze optie behoor je per direct uit te zetten / uit te laten staan. Het zou goed zijn als ze dat een andere naam geven of misschien wel gewoon schrappen. Nu suggereert het dat het iets goeds is, maar ik zie eigenlijk geen zinnige usecase.

Die calibratiefactor wil je alleen aan zitten als je inderdaad zelf getest hebt op een 'fixed distance'. De baan is dan zeer geschikt. Anders vooral op 1 laten staan.

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Roozzz schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:58:
[...]

Nogal wiedes. De auto calibration stelt namelijk de correctiefactor op de Stryd in op basis van de GPS track van je activiteit. Zeg maar dat deel dat onbetrouwbaar was/is ga je dan als basis gebruiken 8)7 Deze optie behoor je per direct uit te zetten / uit te laten staan. Het zou goed zijn als ze dat een andere naam geven of misschien wel gewoon schrappen. Nu suggereert het dat het iets goeds is, maar ik zie eigenlijk geen zinnige usecase.

Die calibratiefactor wil je alleen aan zitten als je inderdaad zelf getest hebt op een 'fixed distance'. De baan is dan zeer geschikt. Anders vooral op 1 laten staan.
had het verkeerd opgeschreven :) , ik bedoelde de out-of-the-box distance/calibration, auto calibrate idd uit (staat ook in de setup guide)

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Lagune schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:02:
[...]

had het verkeerd opgeschreven :) , ik bedoelde de out-of-the-box distance/calibration, auto calibrate idd uit (staat ook in de setup guide)
Check, dan snappen we elkaar :)

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-02 13:36

Heel goeie review van DCRainMaker heeft het er even over:

https://www.dcrainmaker.c...ner-955-solar-review.html
In any case, we see a bit of latency (about 3-5 seconds) from the FR255/955 compared to the chest strap reference, but that was on both ups and downs, so practically speaking it didn’t matter for time in zone. And functionally speaking, nobody is using heart rate to pace 20-second intervals. That’s about speed/power, not heart rate (because HR is a lagging indicator in short-burst scenarios). So while it somehow screwed up the easy part, it nailed the hard part.
Anyway, de FR255 en 955 zouden alletwee belachelijk accuraat zijn. Mits de paar seconden vertraging uiteraard.

[Voor 3% gewijzigd door iqcgubon op 23-01-2023 14:40]

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:08
Iemand hier nog advies voor een Garmin Pro 6X met een defecte hartslagsensor? Uiteraard net buiten de garantieperiode. Al diverse fora afgespeurd. Onder andere al gedaan:
  • een soft reset
  • een hard reset
  • alles up to date gemaakt, via de pc en OtA
  • hartslagmeter/activity tracker uit en aangezet
De sensor geeft ook geen licht meer, maar in de instellingen heeft de sensor nog wel een versie nummer.

Misschien dat iemand hier nog een niet geprobeerde gouden tip heeft?
Garmin bellen, soms is er nog coulance.

• Downloads
XeNeRgY schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:52:
Garmin bellen, soms is er nog coulance.
Dank, heb inderdaad Garmin al benadert via de support.

• Plint
iqcgubon schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:39:
[...]

Heel goeie review van DCRainMaker heeft het er even over:

https://www.dcrainmaker.c...ner-955-solar-review.html

[...]

Anyway, de FR255 en 955 zouden alletwee belachelijk accuraat zijn. Mits de paar seconden vertraging uiteraard.
Ik vraag me nu af of de "broadcast hartslag" dan wel een hogere frequenty doorgeeft.
Volgens de handleiding gaat de frequenty automatisch omhoog bij een activiteit.

Maar gezien ik de activiteit op de edge activeer, en alleen broadcast vanaf de horloge zou deze wellicht op eem lagere frequenty broadcasten?

Kan overigens maar 1 setting vinden over de frequentie van de meting, slim of elke seconde.

*ik zal de twee metingen eens posten, die 5s haalt i nevernooit niet.
zo'n grijs uitstekend blokje is 30sec.

broadcast naar de edge. In sommige gevallen ben ik zelfs eerder gaan versnellen ;P

op de FR255 activiteit.

[Voor 34% gewijzigd door Plint op 23-01-2023 20:14]

@Downloads De verwachte levensduur van Fenix Pro 6X is natuurlijk veel langer dan die 2 jaar. Garmin zal niet kosteloos repareren, maar een vervangende 6X Pro tegen een bepaalde bijbetaling zouden ze op z’n minst mogen aanbieden.

• mv_ak
PatrickC schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:33:
@Downloads De verwachte levensduur van Fenix Pro 6X is natuurlijk veel langer dan die 2 jaar. Garmin zal niet kosteloos repareren, maar een vervangende 6X Pro tegen een bepaalde bijbetaling zouden ze op z’n minst mogen aanbieden.
Lijkt me gevalletje wettelijke garantie en dan wel kosteloos repareren uiteraard. Consumentenbond heeft dacht ik hier wat voorbeeldbrieven voor.

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-02 13:36
Plint schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:50:
[...]

Ik vraag me nu af of de "broadcast hartslag" dan wel een hogere frequenty doorgeeft.
Volgens de handleiding gaat de frequenty automatisch omhoog bij een activiteit.

Maar gezien ik de activiteit op de edge activeer, en alleen broadcast vanaf de horloge zou deze wellicht op eem lagere frequenty broadcasten?

Kan overigens maar 1 setting vinden over de frequentie van de meting, slim of elke seconde.

*ik zal de twee metingen eens posten, die 5s haalt i nevernooit niet.
zo'n grijs uitstekend blokje is 30sec.

broadcast naar de edge. In sommige gevallen ben ik zelfs eerder gaan versnellen ;P
[Afbeelding]

op de FR255 activiteit.
[Afbeelding]
Dit is een screenshot van een interval run van afgelopen weekend:

Ik heb broadcast heartrate niet aanstaan, maar aan de grafiek te zien neemt die netjes om de 2 seconden een meeting.

Wat ik wel vaak merk tijdens de run zelf: Als mijn interval van 1 minuut gedaan is, en ik kijk op mijn horloge geeft die intieel vaak gewoon 130bpm aan, om dan langzaam aan te stijgen naar 170. Waardoor die uiteraard meteen begint te zeuren omdat mijn HR te hoog is tijdens de Recovery :P (Dat zijn die lage grijze blokjes tussen elke interval.) De piek van mijn HR is niet zozeer tijdens de interval, maar een paar seconden nadat mijn recovery start.

Ik trek me er niet te veel van aan, want zoals in de review staat: Mijn running power is tijdens die intervals wel voldoende hoog.

[Voor 9% gewijzigd door iqcgubon op 24-01-2023 08:38]

• Bartske

Bartske

Valar Morghulis

iqcgubon schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:30:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb broadcast heartrate niet aanstaan, maar aan de grafiek te zien neemt die netjes om de 2 seconden een meeting.

Wat ik wel vaak merk tijdens de run zelf: Als mijn interval van 1 minuut gedaan is, en ik kijk op mijn horloge geeft die intieel vaak gewoon 130bpm aan, om dan langzaam aan te stijgen naar 170. Waardoor die uiteraard meteen begint te zeuren omdat mijn HR te hoog is tijdens de Recovery :P (Dat zijn die lage grijze blokjes tussen elke interval.) De piek van mijn HR is niet zozeer tijdens de interval, maar een paar seconden nadat mijn recovery start.

Ik trek me er niet te veel van aan, want zoals in de review staat: Mijn running power is tijdens die intervals wel voldoende hoog.

[Afbeelding]
Volgensmij is het ook fysiologisch dat je HR naar het maximale schiet op het moment dat je stopt met lopen, om daarna weer snel af te zakken. Het is dus niet gek dat je dat meet (als er een paar sec vertraging in de registratie zit).

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 19:18
Fraggert schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:28:
[...]

Wel gelopen met een verlopen CPE (daar krijg ik echt de schijt van in, dan pakt hij pas heel laat een GPS-signaal......WTF is dat toch joh, miljoenen smartphones gebruiken GPS en die melding heb ik nog nooit gezien, ik ga eens in het horlopge-topic te rade
Ik kwam dit tegen: https://forums.garmin.com...ncing-with-garmin-connect
Schijnbaar moet je verbinden met Garmin Express om het issue te verhelpen / nieuwe connectie met de satellieten te maken...

PS4 PSN: Dazzler2120

• Downloads
PatrickC schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:33:
Dat vind ik inderdaad ook. Destijds gekocht bij CoolBlue, fijn bedrijf zolang het allemaal binnen de fabrieksgarantie valt. Daar buiten wordt er toch wel erg moeilijk gedaan.

Heb in ieder geval contact met de Garmin Support. Ik zal nog even laten weten wat er uit gaat komen.

d:)b

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:35

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dazzler2120 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:56:
[...]

Ik kwam dit tegen: https://forums.garmin.com...ncing-with-garmin-connect
Schijnbaar moet je verbinden met Garmin Express om het issue te verhelpen / nieuwe connectie met de satellieten te maken...
Het probleem is dat je CPE gewoon bij tijd en wijle verloopt in die horloges.

Het vervelende is dat je dus de dag ervoor of op raceday moet gaan zitten checken of je CPE nog op "huidige" staat. |:( Alsof ik niet genoeg heb om niet te vergeten voor ik 2 uur in de auto zit :P

Zodra je je horloge update kun het beste een activiteit starten zoals hardlopen en dan hem dan buiten neerleggen.

Ik ga vanmiddag maar weer eens klooien, blijkbaar moet het ook gewoon binnen lukken.

Knap irritant vind ik het in elk geval wel, ik heb nog nooit Google Maps in mijn telefoon horen janken dat een CPE verlopen is :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Fraggert schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:23:
[...]

Het probleem is dat je CPE gewoon bij tijd en wijle verloopt in die horloges.

Het vervelende is dat je dus de dag ervoor of op raceday moet gaan zitten checken of je CPE nog op "huidige" staat. |:( Alsof ik niet genoeg heb om niet te vergeten voor ik 2 uur in de auto zit :P

Zodra je je horloge update kun het beste een activiteit starten zoals hardlopen en dan hem dan buiten neerleggen.

Ik ga vanmiddag maar weer eens klooien, blijkbaar moet het ook gewoon binnen lukken.

Knap irritant vind ik het in elk geval wel, ik heb nog nooit Google Maps in mijn telefoon horen janken dat een CPE verlopen is :P
gewoon je horloge regelmatig syncen via garmin connect mobile app is voldoende

weet niet precies waar die rage posts vandaan komen maar ik sync nooit met PC en heb nog nooit een verlopen CPE gehad ;)

als je trouwens in je startvak staat heb je tijd genoeg voor een gps fix ?

[Voor 3% gewijzigd door Lagune op 24-01-2023 09:36]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Lagune schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:34:
[...]

weet niet precies waar die rage posts vandaan komen maar ik sync nooit met PC en heb nog nooit een verlopen CPE gehad ;)

Thanks, ik ga wat vaker syncen :)

enne......rage-posting krijg je van verlopen CPE's :P check even terug als je ervaringsdeskundige bent en je op zaterdagavond nog alles gechecked heb en je de dag er op een trailrun-evenement niet goed gelogd krijgt ;)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

nope, normaal wel...maar dus niet met een verlopen CPE

Afgelopen zondag was ik al 15 minuten onderweg toen ik eindelijk een fix kreeg, gelukkig een trainingrondje.

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Fraggert schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:41:
[...]

Thanks, ik ga wat vaker syncen :)

enne......rage-posting krijg je van verlopen CPE's :P check even terug als je ervaringsdeskundige bent en je op zaterdagavond nog alles gechecked heb en je de dag er op een trailrun-evenement niet goed gelogd krijgt ;)
kan me voorstellen dat je het er dan niet bij kan hebben

nieuwe routine, dag van te voren, spullen klaarleggen, horloge syncen ;)

of ruim van te voren in je startvak, run activity aan zonder te starten dan zoekt ie ook een gps fix

[Voor 9% gewijzigd door Lagune op 24-01-2023 09:47]

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 19:18
Fraggert schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:42:
[...]

nope, normaal wel...maar dus niet met een verlopen CPE

Afgelopen zondag was ik al 15 minuten onderweg toen ik eindelijk een fix kreeg, gelukkig een trainingrondje.
Ik ben blij dat ik dit (nog) niet gehad heb met mijn horloge :+
Ik weet ook niet of dit voor komt bij Coros? Misschien dat dat anders ingeregeld is o.i.d.?

Ik was er trouwens vorige week achter gekomen dat Coros een feature voor de nieuwe serie horloges (Vertix 2, Apex Pro 2) ook backwards compatible gemaakt hebben voor de originele Apex Pro en de Vertix.
Dus ik ga me vanavond maar eens even wat kaarten downloaden om erop te zetten om te oefenen met lopen op gpx https://www.dcrainmaker.c...w-guide-hardware.html/amp

Ideaal voor mij, Coros, stellen heel vaak nieuwe features beschikbaar voor hun oudere horloge lijnen.

PS4 PSN: Dazzler2120

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-02 21:29
Mijn ervaring is dat een GPS fix alleen lang duurt als het lang (typisch langer dan een paar weken) geleden is dat je op de locatie waar je bent een fix hebt gehad.

Ik kan dus typisch problemen hebben als ik lang geen GPS heb gebruikt, of als ik op een andere plek in de wereld voor het eerst m'n GPS gebruik.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Lagune schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:45:
[...]

kan me voorstellen dat je het er dan niet bij kan hebben

nieuwe routine, dag van te voren, spullen klaarleggen, horloge syncen ;)

of ruim van te voren in je startvak, run activity aan zonder te starten dan zoekt ie ook een gps fix
"storend" is zacht uitgedrukt :+

ja, ik ga even kijken wat het makkelijkst werkt om dit nu te fiksen, ik ga beginnen met een activty starten binnen en gewoon even neerleggen.

dit krijg je in Garmin te zien op de kaart, is letterlijk een rondje in Nijkerk, en hij geeft een streep als route van het laatste stuk dat na de fix werdt geregistreerd.

https://connect.garmin.com/modern/activity/10358923305

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

slow whoop schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:54:
Mijn ervaring is dat een GPS fix alleen lang duurt als het lang (typisch langer dan een paar weken) geleden is dat je op de locatie waar je bent een fix hebt gehad.

Ik kan dus typisch problemen hebben als ik lang geen GPS heb gebruikt, of als ik op een andere plek in de wereld voor het eerst m'n GPS gebruik.
in die link van @Dazzler2120 staan ook wat van dat soort termijnen genoemd, maar het gebeurt ook als ik hem vaker dan die termijnen gewoon heb gebruikt.

Satellite location information is refreshed periodically when your Garmin product syncs data with your Garmin Connect account. This data needs to be refreshed if the product has not been used in over 30 days, or when it has traveled more than 200 miles from its last satellite connection

[Voor 20% gewijzigd door Fraggert op 24-01-2023 12:40]

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:37
[...]

Op mijn Garmin duurde het ook ellendig lang tot ik een GPS fix kreeg.
Verbinden met Garmin Express halveerde uiteindelijk de tijd.
Syncen via de mobile app is op sommige horloges blijkbaar niet voldoende.

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Uhh, jullie hebben je horloge en telefoon niet standaard verbonden met bluetooth? Garmin synct op de achtergrond met grote regelmaat bij mij... Dan komt dit toch nooit voor?

Behalve als garmin echt een fuck-up heeft. Maar dat is vrij zeldzaam.

[Voor 36% gewijzigd door Roozzz op 24-01-2023 10:32]

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Asprine schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:17:
[...]

Op mijn Garmin duurde het ook ellendig lang tot ik een GPS fix kreeg.
Verbinden met Garmin Express halveerde uiteindelijk de tijd.
Syncen via de mobile app is op sommige horloges blijkbaar niet voldoende.
als je voor het laatst een gps fix hebt gehad >200km dat het dan lang duurt dat herken ik wel, pa woont in maastricht ik zelf in hoofddorp

met multi-band heb ik eigenlijk geen last meer van, altijd binnen no-time een fix

• Plint
iqcgubon schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:30:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Alhoewel de interval langer is bij jou, zie je idd wel dat de hartslag mooi opbouwt en inderdaad vaker lijkt te meten. Bij mij zie je alleen de HR die op retour is en dan ook pas vanaf 45-60sec erna. Dat lijkt me toch best wel traag.

Anyway, ik zal het eens gaan bijhouden komende week en de instelling eens aanpassen van slim naar elke sec.
Pagina: 1 ... 247 248 249 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee