Ah, thanks! Wellicht vond 'ie m'n Fenix 6X daarom nietCyberpope schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:06:
Nee, die garmin webupdater is alleen voor legacy producten
Volgens een onderzoeker bij Mozilla doet Garmin het aardig goed op privacygebied. Strava heb je, zoals anderen al zeiden, niet echt nodig. Ik gebruik het wel, maar da's juist voor de sociale aspecten.Antonius schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:15:
Beginnende hardloper hier. In de BF aanbiedingen heb ik een Forerunner 55 besteld. Ik heb nooit eerder met een smartwatch of andere wearable gelopen. Nodig heb ik het niet echt, ik loop zuiver recreatief en op gevoel. Wel is er een nerdige nieuwsgierigheid: in hoeverre kan ik mijn gevoel matchen met meetbare zaken: snelheid, afstand, hartslag, dat soort dingen. Nu ben ik ook behoorlijk terughoudend met online delen van allerlei info. Alles uit mijn horloge uploaden naar Garmin en/of Strava of andere cloud diensten ben ik niet direct voor in. Het zou dus goed kunnen dat ik de data uit het horloge alleen op het horloge zelf bekijk, of hooguit de FIT bestanden naar de PC en een beetje met software klooien om er wat grafiekjes uit te plotten. Vooral om lekker nerdig bezig te zijn dus
:strip_exif()/f/image/M0NF8ISTzU6Dbdj6hpWxE1DA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had met mn fēnix 6X last van matige gps (zie links). Op het Garmin forum zie ik er ook vaak klachten over. Regelmatig liep ik door tuinen en gebouwen. Heb daarop twee dingen aangepast:
1. Horloge naar binnen gedraaid op mn pols
2. Loggen van gps data van smart naar "every second" gezet.
Ik ben tevreden met het resultaat.
@ascent Dat naar binnen draaien op de pols lijkt mij meer voor betere optische hartslagmeting. Het loggen naar ‘every second’ is altijd het eerste wat ik aanpas. Qua batterijverbruik maakt het namelijk niets uit, alleen de fit files worden wat groter omdat er meer GPS coördinaten worden vastgelegd.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nee, dit gaat over gps. Omdat de gps sensor bij de "12 uur" zit, wijst ie standaard veel naar beneden. Nu dus meer omhoog. De hartslagmeting doe ik via de hrm pro dus die gaat niet via de watchPatrickC schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:55:
@ascent Dat naar binnen draaien op de pols lijkt mij meer voor betere optische hartslagmeting.
Wel een interessante vraag: waar is de HR het beste van je watch? Door de spieren aan de binnenkant zou ik denken juist aan de buitenkant maar not sure. De huid is daar denk ik wel dikker (aan de buitenkant)
[ Voor 20% gewijzigd door ascent op 26-11-2022 18:57 ]
Nooit geweten dat het voor een gps sensor beter is als deze ‘naar boven wijst’. Ik let eigenlijk nooit zo op de nauwkeurigheid van de GPS track, maar meer op de totaal gelopen afstand en die klopt eigenlijk altijd wel redelijk.ascent schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:57:
[...]
Nee, dit gaat over gps. Omdat de gps sensor bij de "12 uur" zit, wijst ie standaard veel naar beneden. Nu dus meer omhoog. De hartslagmeting doe ik via de hrm pro dus die gaat niet via de watch
Wel een interessante vraag: waar is de HR het beste van je watch? Door de spieren aan de binnenkant zou ik denken juist aan de buitenkant maar not sure. De huid is daar denk ik wel dikker (aan de buitenkant)
De huid aan de buitenkant van de pols is vaak veel meer verkleurd en zeker bij mannen vaak veel meer behaard. Met name dat laatste zou van invloed zijn. Toen mijn broer de verity sense nog niet gebruikte, had hij de beste resultaten om zijn F6 aan de binnenkant van de pols te dragen.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ja, zo te zien ging je bij heel wat mensen op de koffie. Bar gezellig allemaal, maar je training schiet niet opascent schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:44:
Regelmatig liep ik door tuinen en gebouwen.
Klopt. Jammer dat de fēnix 6 serie zo ruk is met gps maar op deze manier is er nog wat van te maken
Ik vind dat wel meevallen, dat ruk van de gps. Heb de 6X en als test eens in het natuurgebied van de ene kant van het pad (ca 2-3m breed) naar de andere kant en terug, dat een keer of 6. Daarna rechtdoor. Duidelijk te zien op de ligt waar ik begon te slingeren en waar dat ophield.
Graag schakel ik jullie hulp in aangezien ik er adhv de search niet uitkom. Een tijdje geleden heb ik een sportmedische keuring gedaan waarbij de volgende hartslagzones (met de volgende omschrijving) zijn gemeten:
Zone 0 122 - 150 (hersteltraining)
Zone 1 151 - 170 (langzame duurloop)
Zone 2 171 - 181 (extensieve duurtraining)
Zone 3 182 - 190 (intensieve duurloop)
Zone 4 191 - 197 (tempotraining, intervallen)
Zone 5 198 - 203 (weerstandstrainingen)
Mijn gemeten omslagpunt is 190.
Nu heb ik bovenstaande geprobeerd in te stellen op mijn Garmin, maar ik kom er niet helemaal uit of dit nu de juiste manier is of niet. Graag jullie mening.
Nu heb ik bovenstaande geprobeerd in te stellen op mijn Garmin, maar ik kom er niet helemaal uit of dit nu de juiste manier is of niet. Graag jullie mening.
/f/image/lv3dE74C1C4i3uiJruuEhz0K.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Eric1985 op 27-11-2022 21:49 ]
Altijd leuk, een 6-zone model in de 5 zones van je horloge knutselen. Naar mijn idee heb je dit op de meest logische manier gedaan.
Het evt onderscheid tussen zones boven je omslagpunt is toch niet zo relevant als je het mij vraagt. Dat is typisch kort en hard, dus je hartslag is dan toch niet iets waar je op gaat pacen.
Het evt onderscheid tussen zones boven je omslagpunt is toch niet zo relevant als je het mij vraagt. Dat is typisch kort en hard, dus je hartslag is dan toch niet iets waar je op gaat pacen.
If you can see, look. If you can look, observe
Waarom sla je zone 0 niet gewoon over? Dan kan je de overige zones gewoon in Garmin opnemen.Eric1985 schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:48:
Graag schakel ik jullie hulp in aangezien ik er adhv de search niet uitkom. Een tijdje geleden heb ik een sportmedische keuring gedaan waarbij de volgende hartslagzones (met de volgende omschrijving) zijn gemeten:
[Afbeelding]
Alles onder zone 1 is dan ‘No Zone’.
Toch nog maar op het laatste moment gebruik gemaakt van de Black Friday aanbieding van Amazon voor een Garmin Venu 2 voor 270 euro
. Zat er lang tegenaan te hikken, omdat ik nu een VivoActive 4 heb waarvan de batterij vrij random tussen de minder dan 1 en soms 3 dagen meegaat (geen garantie meer). Op zich nog wel werkbaar, maar geen idee wanneer die batterij helemaal dood gaat.
Venu 2 is ook wel een mooie upgrade denk ik
Venu 2 is ook wel een mooie upgrade denk ik
[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 28-11-2022 09:31 ]
Dat is ook een mogelijkheid, maar is weet dus niet of dat de juiste gangbare methode is. Het nadeel van zone 0 overslaan is dat ik alleen door heel diep te gaan in de 4 terecht zal komen. Zone 5 bereik ik dan alleen door sprints te trekken en langdurig tot het gaatje te gaan voordat mijn hartslag dat niveau bereikt heeft. Hierdoor geeft Garmin aan dat ik nagenoeg nooit anearoob train..La1974 schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:25:
[...]
Waarom sla je zone 0 niet gewoon over? Dan kan je de overige zones gewoon in Garmin opnemen.
Alles onder zone 1 is dan ‘No Zone’.
Toevallig al een verzendbevestiging gehad? Ik heb 'm ook vrijdag besteld maar nog niks gehoordharmen76 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:41:
[...]
Nu ook weer voorraad en net eentje besteld
ik ben nu een maand geblesseerd aan knie, maar had vlak daarvoor ook dat garmin aangaf dat ik nauwelijks anearoob/hoog aeroob trainde, ondanks dat ik wel het idee had dat ik liep volgens de schema's en het voor mijn lichaam wel zo aanvoelde (hartslagband polar h10).Eric1985 schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:42:
[...]
Dat is ook een mogelijkheid, maar is weet dus niet of dat de juiste gangbare methode is. Het nadeel van zone 0 overslaan is dat ik alleen door heel diep te gaan in de 4 terecht zal komen. Zone 5 bereik ik dan alleen door sprints te trekken en langdurig tot het gaatje te gaan voordat mijn hartslag dat niveau bereikt heeft. Hierdoor geeft Garmin aan dat ik nagenoeg nooit anearoob train..
Ik heb ook nog geen verzendbevestiging gehad. Volgens mij stond er ook een levertijd van max 5 dagen bij.ascent schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:43:
[...]
Toevallig al een verzendbevestiging gehad? Ik heb 'm ook vrijdag besteld maar nog niks gehoord
Ik heb vandaag mijn Fenix 6 Sapphire verkocht en ben nu aan het wachten op nieuwe Epix voorraad bij de ING.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Mooie upgrade! Zal wel vrijdag worden gok ik!BigEagle schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:04:
Ik heb vandaag mijn Fenix 6 Sapphire verkocht en ben nu aan het wachten op nieuwe Epix voorraad bij de ING.
Dank je. Ik draag nu een Fenix 5, dat verschil zal nog groter zijn met een Epix...ascent schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:09:
[...]
Mooie upgrade! Zal wel vrijdag worden gok ik!
Klopt je omslagpunt dan wel? Of hoe lang geleden is dit gemeten? Zones zien er qua percentages goed uit (heb ze ook ongeveer zo ingesteld) maar zou volgens mij niet ZO moeilijk moeten zijn om je omslagpunt te bereiken...Eric1985 schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:42:
[...]
Dat is ook een mogelijkheid, maar is weet dus niet of dat de juiste gangbare methode is. Het nadeel van zone 0 overslaan is dat ik alleen door heel diep te gaan in de 4 terecht zal komen. Zone 5 bereik ik dan alleen door sprints te trekken en langdurig tot het gaatje te gaan voordat mijn hartslag dat niveau bereikt heeft. Hierdoor geeft Garmin aan dat ik nagenoeg nooit anearoob train..
In mijn geval heb ik een max hartslag van ~180 en omslagpunt van ~160 en die haal ik tussen mijn HM en mijn 10k tempo (eerder tegen HM tempo).
Het onderzoek is van begin dit jaar. Twee jaar daarvoor heb ik hetzelfde onderzoek laten uitvoeren en de zones zijn nauwelijks gewijzigd. Oftewel; ik denk dat het klopt.
Obv jullie input ga ik dan toch proberen om Zone 0 te schrappen en de overige zones in te vullen conform de sporttest.
Vraagje aan degene die hun omslagpunt weten: na hoeveel km op je 10km wedstrijdtempo bereik je je omslagpunt?
Obv jullie input ga ik dan toch proberen om Zone 0 te schrappen en de overige zones in te vullen conform de sporttest.
Vraagje aan degene die hun omslagpunt weten: na hoeveel km op je 10km wedstrijdtempo bereik je je omslagpunt?
Ik ook, een Fenix solar via de ING. Vandaag een mail met de pakbon.ascent schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:43:
[...]
Toevallig al een verzendbevestiging gehad? Ik heb 'm ook vrijdag besteld maar nog niks gehoord
Ik ben benieuwd, na 5 jaar Polar te hebben hoe een Garmin is!
Spannend! Hier faalt er ergens iets, hij staat in de PostNL app en gister stond ie op "bezorgen dinsdag" maar hij lijkt nog niet ontvangen door PostNL. Vanochtend was de app ook stuk. Fingers crossed dat 'ie toch komt vandaag, want nerds en gadgets.......
955 op voorraad bij de ING
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
1 zonder solar voor mij! Topaerofreak schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:52:
955 op voorraad bij de ING
Welkom bij de wachtrij "bezorgtijd nog niet bekend"
Wellicht dat dit iets te persoonlijk zal zijn, maar men mag ook reageren via een privé bericht.
De komende maanden zal ik een pittig traject ingaan met oa bestraling, chemotherapie en operaties. Ik zal tijdens deze periode veel onder begeleiding gaan sporten en wil daar het liefst een sporthorloge bij gebruiken. Ook om zaken rondom slaap, stress en andere zaken rondom algehele gezondheid een beetje te monitoren.
In hoeverre zijn er horloges die zulke zaken bij ziekte ook goed in kaart brengen, is er wellicht iemand uit eigen ervaring die er meer over kan vertellen? Dit mag dus ook via een privé bericht als men het liever niet openbaar deelt.
De komende maanden zal ik een pittig traject ingaan met oa bestraling, chemotherapie en operaties. Ik zal tijdens deze periode veel onder begeleiding gaan sporten en wil daar het liefst een sporthorloge bij gebruiken. Ook om zaken rondom slaap, stress en andere zaken rondom algehele gezondheid een beetje te monitoren.
In hoeverre zijn er horloges die zulke zaken bij ziekte ook goed in kaart brengen, is er wellicht iemand uit eigen ervaring die er meer over kan vertellen? Dit mag dus ook via een privé bericht als men het liever niet openbaar deelt.
Wauw, pittig, op voorhand alvast heel veel sterkte!
De stresstracker van de Garmins vind ik best aardig, de sleeptracker niet zo. Wat ik nog goed weet van mijn coronabesmetting is dat 't horloge 't eerder "doorhad" dan ik; heel veel stress gemeten terwijl ik me zelf nog wel aardig voelde op dat moment. Volgens mij is een Apple Watch qua sleeptracking beter als je 't graag bij een horloge houdt (en uberhaupt met een watch om slaapt).
De stresstracker van de Garmins vind ik best aardig, de sleeptracker niet zo. Wat ik nog goed weet van mijn coronabesmetting is dat 't horloge 't eerder "doorhad" dan ik; heel veel stress gemeten terwijl ik me zelf nog wel aardig voelde op dat moment. Volgens mij is een Apple Watch qua sleeptracking beter als je 't graag bij een horloge houdt (en uberhaupt met een watch om slaapt).
Waarop baseer je je mening dat de Garmin minder is qua slaap-tracking dan een Apple ?ascent schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:37:
Wauw, pittig, op voorhand alvast heel veel sterkte!
Als ik het goed heb onthouden, voornamelijk uit deze video's YouTube: Garmin Sleep Tracking: A Scientist’s Perspective YouTube: Apple Watch : Scientific Sleep Test maar weet 't niet 100% zeker meerjoker1977 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:02:
[...]
Waarop baseer je je mening dat de Garmin minder is qua slaap-tracking dan een Apple ?
Daarnaast ben ik zelf ook niet echt kapot van de sleeptracking; als ik wakker ben (en dan ook wel langer dan 15 minuten en ook al even uit bed geweest oid) kan 't gerust voorkomen dat de Fenix nog denkt dat ik nog slaap. Ik snap dat 't niet eenvoudig is om, met de beschikbare sensoren, een heel scherpe analyse te doen maar toch..
[ Voor 24% gewijzigd door ascent op 29-11-2022 15:09 ]
Heftig… in ieder geval heel veel sterkte gewenst bij dit traject.Blaauw87 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:35:
Wellicht dat dit iets te persoonlijk zal zijn, maar men mag ook reageren via een privé bericht.
Wat betreft jouw vraag… ik gebruik nu enkele maanden een Garmin Epix (Gen 2) en ben onder de indruk van hoe Garmin alle meetwaardes combineert en hierbij adviezen geeft. Slaap, HRV, rusthartslag, ademfrequentie, trainingsbelasting, body battery, VO2max… Ik ben zelf net herstellend van mijn eerste Corona besmetting en mijn HRV zakte dan ook compleet in het rood en klimt nu weer heel langzaam omhoog. Ook was duidelijk te zien dat de slaapkwaliteit niet ok was en mijn lichaam weinig herstelde (body battery bleef heel laag). Maar ik zie het wel als meer een bevestiging van wat je zelf al voelt, maar helpen doet het zeker.
Wat jij gaat meemaken zal waarschijnlijk veel heftiger zijn en is ook vast terug te zien in de meetwaardes van zo’n horloge. Maar je moet altijd in het achterhoofd houden dat het geen medisch apparaat is. Je moet meer letten op data trends. Hoe ziet het verloop van HRV, rusthartslag, VO2max er uit over een bepaalde periode.
Zoals hierboven ook net gezegd zal je vooral op trends moeten letten. En ook ik ben redelijk onder de indruk van mijn epix2.Blaauw87 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:35:
De horloges en metingen zijn enigszins getest en vermoedelijk gemaakt voor gezonde mensen.
Op basis van wat je schrijft wacht jou inderdaad een pittig trajevt en zal je gezondheid wel een deuk kunnen oplopen.
Desalniettemin zal het bijhouden van de trends voor jou ook wel interessant kunnen zijn. Maar dat is zeker met je ziekte denk ik wel een heel persoonlijke keuze.
Sterkte!
Same here - Epix2 doet het behoorlijk goed qua health tracking.
Ik had hier voor een Fenix 5 en een Whoop. Whoop lag eerst ver voor op Garmin qua 24/7 health tracking, maar Garmin zit nu ook wel op dat hoge niveau.
Wat Garmin goed doet is alle data combineren:
- HRV
- Slaap
- Stress
- Trainingload
En dan met aanbevelingen komt. Dat werkt vrij aardig en inzichtelijk.
Ik had hier voor een Fenix 5 en een Whoop. Whoop lag eerst ver voor op Garmin qua 24/7 health tracking, maar Garmin zit nu ook wel op dat hoge niveau.
Wat Garmin goed doet is alle data combineren:
- HRV
- Slaap
- Stress
- Trainingload
En dan met aanbevelingen komt. Dat werkt vrij aardig en inzichtelijk.
v24 voor de F6 series is er (https://forums.garmin.com...371/system-software-24-00). Ben benieuwd .. die beta met downgrades e.d. heeft wel ff geduurd
Heel veel sterkte de komende tijd!Blaauw87 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:35:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar let er op dat als je medicijnen neemt die mogelijk je hartslag of bloeddruk beinvloeden dit ook de metingen van zo'n horloge zullen beinvloeden en dat, hoe goed hij ook meet, mogelijk een verkeerde analyse geeft. Dit is ook iets wat je met je arts kan bespreken, niet dat hij waarschijnlijk verstand van sporthorloges heeft, maar die kan misschien wel duiden waarom je hartslag of HRV mogelijk veel hoger/lager is dan verwacht.
Daarom geldt nu nog veel meer dan als bij een gezond persoon, een sporthorloge, leuk voor erbij en om extra metingen te hebben maar laat je nooit leiden door wat zo'n horloge zegt.
Blaauw87 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:35:
[...]
dit dus, sterkte trouwensBartske schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:18:
[...]
Heel veel sterkte de komende tijd!
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar let er op dat als je medicijnen neemt die mogelijk je hartslag of bloeddruk beinvloeden dit ook de metingen van zo'n horloge zullen beinvloeden en dat, hoe goed hij ook meet, mogelijk een verkeerde analyse geeft. Dit is ook iets wat je met je arts kan bespreken, niet dat hij waarschijnlijk verstand van sporthorloges heeft, maar die kan misschien wel duiden waarom je hartslag of HRV mogelijk veel hoger/lager is dan verwacht.
Daarom geldt nu nog veel meer dan als bij een gezond persoon, een sporthorloge, leuk voor erbij en om extra metingen te hebben maar laat je nooit leiden door wat zo'n horloge zegt.
vergeet ook het placebo effect niet, "the mind is a powerful thing"
gevaar is dat je vaak gaat kijken naar je horloge en uit die data conclusies gaat trekken?
training load/effect/status enzo wel nuttig voor het sporten
[ Voor 9% gewijzigd door Lagune op 30-11-2022 11:14 ]
Heel veel sterkte!Blaauw87 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:35:
Ik heb zelf geen ervaring met en ben geen fan van Apple Watches, maar wat betreft hartslagmeting, sleeptracking etc zijn deze voor zover ik weet wel het nauwkeurigst.
Garmins kunnen dit ook (let wel op welk model wat kan), maar zijn toch minder nauwkeurig alleen wordt het bij Garmin weer veel beter gecombineerd en krijg je daar weer betere (trainings)adviezen en inzichten door.
Het ligt er dus ook een beetje aan wat je met de data wil.
Per stuk nauwkeurig en goed in de gaten houden? Neig ik naar een apple watch
Trends in de gaten houden en gepersonaliseerde (trainings)adviezen en info? Dan weer een garmin
Waarbij natuurlijk de opmerking geplaatst moet worden dat je een apple watch vaak moet opladen en een garmin veel langer meegaat.
Uiteindelijk dus altijd persoonlijke keuzes en voorkeuren.
Heb zelf een Garmin 955 en deze kan dit allemaal, is qua algemene trends goed maar ik bekijk het ook vooral op die manier. Richtlijnen/indicaties...
Het nauwkeurigheidsvoordeel van Apple zit hem met name bij activiteiten. In rust is het verschil tussen Garmin en Apple kleiner.m0ridin schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:13:
[...]
Heel veel sterkte!
Ik heb zelf geen ervaring met en ben geen fan van Apple Watches, maar wat betreft hartslagmeting, sleeptracking etc zijn deze voor zover ik weet wel het nauwkeurigst.
Garmins kunnen dit ook (let wel op welk model wat kan), maar zijn toch minder nauwkeurig alleen wordt het bij Garmin weer veel beter gecombineerd en krijg je daar weer betere (trainings)adviezen en inzichten door.
Het ligt er dus ook een beetje aan wat je met de data wil.
Per stuk nauwkeurig en goed in de gaten houden? Neig ik naar een apple watch
Trends in de gaten houden en gepersonaliseerde (trainings)adviezen en info? Dan weer een garmin
Waarbij natuurlijk de opmerking geplaatst moet worden dat je een apple watch vaak moet opladen en een garmin veel langer meegaat.
Uiteindelijk dus altijd persoonlijke keuzes en voorkeuren.
Heb zelf een Garmin 955 en deze kan dit allemaal, is qua algemene trends goed maar ik bekijk het ook vooral op die manier. Richtlijnen/indicaties...
In z'n algemeenheid is het voor optische hartslagmeting veel makkelijker om accuraat te zijn dan tijdens beweging.
True, in rust ligt het allemaal dichter bij elkaar... Hoewel sleeptracking met apple toch ook echt wel een stuk beter is (als je de quantifiedscientist, maar ook anderen, mag geloven).Requiem19 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:15:
[...]
Het nauwkeurigheidsvoordeel van Apple zit hem met name bij activiteiten. In rust is het verschil tussen Garmin en Apple kleiner.
In z'n algemeenheid is het voor optische hartslagmeting veel makkelijker om accuraat te zijn dan tijdens beweging.
Bij mij kloppen het aantal uren en 'gevoel/score' bij Garmin ook altijd wel hoor... Maar veel specieker meot je er niet naar kijken.
Vandaar, het is maar net waar de prioriteit ligt hier.
Ervaring heb ik niet (gelukkig) en wens jou ook veel sterkte. Wat ik wel met regelmaat heb is een teruggang in conditie na een bloeddonatie. Daar heb ik eens een forum post aan gewijd (en later ook ingestuurd naar Garmin ideas). Punt is dat het hele Garmin habitat prestatie gestuurd is, dus het loggen van negatieve prestaties komt niet in het plaatje voor, terwijl dat mensen juist erg kan helpen, alleen al door te zien in een grafiek van hoever ze komen. Nou ja, zie hieronder mijn forumpost;Blaauw87 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:35:
https://forums.garmin.com...nd-performance-statistics
Nog even qua horloge keus; voor mij is een Apple Watch geen optie (ook al ben ik wel een ‘fanboy’) want een batterijduur van amper 1,5 dag werkt voor mij niet. En die ultra brengt daar geen verandering in. Ik denk dat slaap tracken belangrijk is samen met een relatief klein horloge, denk aan een S model (42 mm ofzo). Dan heb je minder batterijduur maar ook nauwkeurigere hartslagmeter (De Apple Watch is oa zo nauwkeurig omdat ie zo dicht en goed op de pols zit). Hoe groter de kast hoe meer een horloge schudt bij hardlopen en mountainbiken. Nu zul je in jouw traject mogelijk alleen hardlopen op een band, maar een Garmin 7x is een bakbeest waar je bij het slapen last van kan hebben. Er zijn zelfs sporters die een 7x hebben voor overdag en een 7s voor ‘s nachts.

[ Voor 22% gewijzigd door trithemis op 30-11-2022 22:01 ]
@Blaauw87 veel sterkte gewenst!
Nog wel een kleine nuance die ik zou willen toevoegen: de (meeste) Firstbeat metrics van Garmin zijn alleen nuttig bij hardlopen/fietsen en niet bij sporten in het algemeen. Goed om te beseffen voor degenen die andere sporten doen
Nog wel een kleine nuance die ik zou willen toevoegen: de (meeste) Firstbeat metrics van Garmin zijn alleen nuttig bij hardlopen/fietsen en niet bij sporten in het algemeen. Goed om te beseffen voor degenen die andere sporten doen
Hier is de Forerunner 955 die ik afgelopen vrijdag heb besteld met ING rentepunten vandaag eindelijk binnen gekomen. Het horloge zelf ziet er erg goed uit vind ik, al is het scherm wel enorm wennen aangezien ik gewend was aan het prachtige AMOLED scherm van de Galaxy Watch4. Morgen als het meezit voor het eerst proberen tijdens het hardlopen en de komende tijd kijken of de fitness/health opties echt zoveel extra's meebrengen.
Ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd!
Bij mij geeft de API url van de ING een 'ING.nl is momenteel niet beschikbaar.' en daarom geeft mijn uptime robot een false positive. Hebben andere dat ook?
Ik ook met mijn tool idd.BigEagle schreef op donderdag 1 december 2022 @ 06:57:
Bij mij geeft de API url van de ING een 'ING.nl is momenteel niet beschikbaar.' en daarom geeft mijn uptime robot een false positive. Hebben andere dat ook?
Oh, mooi. Dat weet ik dat ik niet een IP block heb o.i.d.
Misschien hebben ze de URL gewijzigd. Ik zie dat het nuBigEagle schreef op donderdag 1 december 2022 @ 06:57:
https://api.www.ing.nl/ap.../catalog/products/1011933
is. Voor de Garmin fēnix® 7 Sapphire Solar Smartwatch bijvoorbeeld.
Dat was eerder
https://www.ing.nl/api/loyalty-shop/catalog/products/1011933
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
Top, dat was de oplossing! Scheelt weer handmatig op F5 rammensander_g schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:17:
[...]
Misschien hebben ze de URL gewijzigd. Ik zie dat het nu
https://api.www.ing.nl/ap.../catalog/products/1011933
is. Voor de Garmin fēnix® 7 Sapphire Solar Smartwatch bijvoorbeeld.
Dat was eerder
https://www.ing.nl/api/loyalty-shop/catalog/products/1011933
Gek. Als ik in de connect app kijk bij vorige activiteiten (hardlopen), dan zie ik bij het meest rechter icoontje, de statitieken die beginnen met Tempo en Hartslag.
Bij vorige activiteiten komt daarna "Prestatie conditie", alleen bij de vanochtend afgeronde activiteit komt "Training Effect" en ontbreekt die eerdere p. conditie.
Was een herstel rondje (knie geblesseerd) op ultra laag tempo, totaal 5,2km. Kan het daaraan liggen? Ik zou juist zeggen dat ie em dan moest laten zien, met als resultaat wat onder de streep uiteraard...
Bij vorige activiteiten komt daarna "Prestatie conditie", alleen bij de vanochtend afgeronde activiteit komt "Training Effect" en ontbreekt die eerdere p. conditie.
Was een herstel rondje (knie geblesseerd) op ultra laag tempo, totaal 5,2km. Kan het daaraan liggen? Ik zou juist zeggen dat ie em dan moest laten zien, met als resultaat wat onder de streep uiteraard...
In eerste instantie wens ik je veel moed sterkte en bemoediging toe.Blaauw87 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:35:
Ik kom van een vivit 4 naar een fenix 6 pro . Ben aardig onder de indruk van de metingen geeft een behoorlijke impressie.
Toen ik.covid kreeg 2e golf zag hij dat achteraan al aankomen..scarry... slapen check ik vaak en klopt ook goed bij mij evenals inspanningen .
Nu hou ik een slag om de arm en is dit niet te vergelijken met medische apparatuur maar een goede indicatie zeker.
Voordeel van de fenix is enorm lange batterijduur.
Hou je taai en ons op de hoogte qua horloge en vooruitgang of wat jij constateert in jou situatie.
Ten eerste bedankt voor alle steunbetuigingen, ik ga de strijd aan 
Goed om jullie meningen en ervaringen te kunnen lezen, mijn voorkeur gaat niet uit naar een Apple Watch aangezien ik zelf primair een Android gebruiker ben. Ik zal eens wat verder onderzoek naar de Garmin modellen en kijken naar jullie suggesties. Morgen heb ik een intake met de oncologie fysiotherapeut, ik zal daar ook vragen of het nuttig is om te doen. Ik begrijp de argumenten dat het ook tegen je kan werken en misschien zelfs extra stress kan geven. Ook klinkt het logisch dat het zal afwijken van de 'norm' qua waardes, daar had ik zelf ook al rekening mee gehouden. Ik zal straks tijdens de behandeling zelf een 'baseline' proberen te vinden qua rust/gezondheid en stress waardes die uit te lezen zijn via de apparatuur.
Ik hoop vooral dat een horloge mij kan bewaken tegen 'overinspanning' op een slechte dag, of juist een signaal geeft dat het een goede dag is om misschien een langer rondje buiten te gaan wandelen bijvoorbeeld. Tijdens het sporten leg ik de verantwoordelijkheid bij de fysio, die is bekend met de rode vlaggen bij deze behandeling.
Nogmaals merci
Goed om jullie meningen en ervaringen te kunnen lezen, mijn voorkeur gaat niet uit naar een Apple Watch aangezien ik zelf primair een Android gebruiker ben. Ik zal eens wat verder onderzoek naar de Garmin modellen en kijken naar jullie suggesties. Morgen heb ik een intake met de oncologie fysiotherapeut, ik zal daar ook vragen of het nuttig is om te doen. Ik begrijp de argumenten dat het ook tegen je kan werken en misschien zelfs extra stress kan geven. Ook klinkt het logisch dat het zal afwijken van de 'norm' qua waardes, daar had ik zelf ook al rekening mee gehouden. Ik zal straks tijdens de behandeling zelf een 'baseline' proberen te vinden qua rust/gezondheid en stress waardes die uit te lezen zijn via de apparatuur.
Ik hoop vooral dat een horloge mij kan bewaken tegen 'overinspanning' op een slechte dag, of juist een signaal geeft dat het een goede dag is om misschien een langer rondje buiten te gaan wandelen bijvoorbeeld. Tijdens het sporten leg ik de verantwoordelijkheid bij de fysio, die is bekend met de rode vlaggen bij deze behandeling.
Nogmaals merci
Sterkte @Blaauw87 !
Nav je laatste bericht, het is soms een puzzel welke functies op welke Garmin zitten dus neem daar de tijd voor.
De functies Body Battery, Stressniveau, HRV en Slaap zijn misschien wel aardig in jou situatie.
Denk ook alvast na welke functies je nu misschien niet gaat gebruiken, maar in toekomst wel (bv welke sporten, trainingstatus, trainingeffect)
Toelichting op de functies zijn te vinden op de Garmin site.
Nav je laatste bericht, het is soms een puzzel welke functies op welke Garmin zitten dus neem daar de tijd voor.
De functies Body Battery, Stressniveau, HRV en Slaap zijn misschien wel aardig in jou situatie.
Denk ook alvast na welke functies je nu misschien niet gaat gebruiken, maar in toekomst wel (bv welke sporten, trainingstatus, trainingeffect)
Voor zover ik zie zijn bovenstaande functies onderdeel van de horloges die ik op het oog heb, de Venu sq 2 lijkt mij een interessant model met een acceptabele prijs. Zal eens verder rondneuzen op de website.DialOut schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:37:
Sterkte @Blaauw87 !
Je zou ook dagelijks je HRV kunnen meten met HRV4TRAINING. Dat is een betaalde app voor je telefoon en goedkoper dan een Garmin
[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 01-12-2022 17:09 ]
Sterkte met je herstel! Ik ben zelf Whoop gebruiker en denk dat je ook eens moet kijken naar deze fitness tracker. Heb een Garmin gehad en nu dan de Whoop. De meer wetenschappelijke benadering van Whoop, het iedere dag invullen van vragenlijsten, geeft mij meer inzicht wat wel of geen effect heeft op het herstel van mijn lichaam. Whoop draait, helaas nog niet in Nederland, ook bijvoorbeeld kanker herstel programmas in samenwerking met sportscholen. Het nadeel van de Whoop is het dure abonnement, maar het kan je zeker onderweg helpen naar het beter begrijpen van je lichaam en invloeden daarop.Blaauw87 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:16:
Ten eerste bedankt voor alle steunbetuigingen, ik ga de strijd aan
Nogmaals merci
Ionen een fenix 6x en er totaal geen probleem mee.qua grote. Ook niet qua slapen maar uk denk dat het voor ieder persoonlijk istrithemis schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:46:
[...]
Ervaring heb ik niet (gelukkig) en wens jou ook veel sterkte. Wat ik wel met regelmaat heb is een teruggang in conditie na een bloeddonatie. Daar heb ik eens een forum post aan gewijd (en later ook ingestuurd naar Garmin ideas). Punt is dat het hele Garmin habitat prestatie gestuurd is, dus het loggen van negatieve prestaties komt niet in het plaatje voor, terwijl dat mensen juist erg kan helpen, alleen al door te zien in een grafiek van hoever ze komen. Nou ja, zie hieronder mijn forumpost;
https://forums.garmin.com...nd-performance-statistics
Nog even qua horloge keus; voor mij is een Apple Watch geen optie (ook al ben ik wel een ‘fanboy’) want een batterijduur van amper 1,5 dag werkt voor mij niet. En die ultra brengt daar geen verandering in. Ik denk dat slaap tracken belangrijk is samen met een relatief klein horloge, denk aan een S model (42 mm ofzo). Dan heb je minder batterijduur maar ook nauwkeurigere hartslagmeter (De Apple Watch is oa zo nauwkeurig omdat ie zo dicht en goed op de pols zit). Hoe groter de kast hoe meer een horloge schudt bij hardlopen en mountainbiken. Nu zul je in jouw traject mogelijk alleen hardlopen op een band, maar een Garmin 7x is een bakbeest waar je bij het slapen last van kan hebben. Er zijn zelfs sporters die een 7x hebben voor overdag en een 7s voor ‘s nachts.- nou ja, het zijn wat overwegingen.
Just my $0.02 (want, voor iedereen persoonlijk); slapen met een 6X of 7X gaat bij mij prima (maar de FR245 was uiteraard wat lichter/compacter). Eigenlijk gaat m'n horloge alleen af voor een laadkabel. Qua beweging zal dat in de theorie zeker zo zijn, maar als je 'm voor 't sporten een tandje strakker zet wellicht wel meevallen? Nu zet ik tijdens 't MTB-en de watch in de watchhouder op m'n stuur en loop ik tijdens 't hardlopen met een borstband dus juist waar 't schudden gedoe oplevert de hartslag zal zijn merk ik al mindertrithemis schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:46:
Hoe groter de kast hoe meer een horloge schudt bij hardlopen en mountainbiken. Nu zul je in jouw traject mogelijk alleen hardlopen op een band, maar een Garmin 7x is een bakbeest waar je bij het slapen last van kan hebben. Er zijn zelfs sporters die een 7x hebben voor overdag en een 7s voor ‘s nachts.- nou ja, het zijn wat overwegingen.
Wie heeft 'r een tip voor een leather(look) bandje voor de 7X die goed vastklikt zonder dat 't meteen >100 EUR Garmin zelf is?
Op AliExpress en Amazon kijken en degene die je mooi vind met de meeste positieve reviews halen is wat ik normaal gesproken doe.ascent schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:18:
Wie heeft 'r een tip voor een leather(look) bandje voor de 7X die goed vastklikt zonder dat 't meteen >100 EUR Garmin zelf is?
hehe, ja, dat werkt. Ik zocht vooral de reviews+ervaringen hierswhnld schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:48:
[...]
Op AliExpress en Amazon kijken en degene die je mooi vind met de meeste positieve reviews halen is wat ik normaal gesproken doe.
Vanochtend kwam firmware v24 binnen op mijn Fenix 6 Pro. Nu merk ik (pas?) dat de audio bij de lap prompt niet meer wordt uitgesproken als "ronde 4, 4 minuut 51" maar als "ronde 4 4 5 1". Erg irritant eigenlijk.
Erger nog, ronde 11 wordt uitgesproken als "ronde 1 1 4 5 1" . Ik gebruik niet altijd een koptelefoon, dus vandaag merkte ik het voor het eerst en denk dat het wel met v24 te maken heeft.
Iemand anders die dit ook heeft gemerkt? En al een manier gevonden om het terug te zetten?
Erger nog, ronde 11 wordt uitgesproken als "ronde 1 1 4 5 1" . Ik gebruik niet altijd een koptelefoon, dus vandaag merkte ik het voor het eerst en denk dat het wel met v24 te maken heeft.
Iemand anders die dit ook heeft gemerkt? En al een manier gevonden om het terug te zetten?
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
Vanmorgen had ik 2 berichten op mijn iPhone van Garmin Connect dat ik zowel mijn pinpas en mijn credit card (beide ABN Amro) moest verlengen in Garmin Pay. Geen idee wat ze bedoelen, want ik heb dit bericht nog nooit gehad. Beide kaarten staan nog gewoon actief in Garmin Pay in GC app en op mijn Epix 2.
Ik vind er ook niets over terug op internet. Iemand hier een dergelijke melding wel eens gehad?
Edit:
Ik zie het al. Even ingelogd op ABN Amro en mijn wearables bekeken. Mijn pinpas kan gebruikt worden op mijn Epix 2 en ook nog op mijn oude FR645M. Bij de FR645M staat een vervaldatum van 12/2022. Bij de Epix 2 staat 10/25. Nooit geweten dat ze met vervaldatums werkten.
Ik vind er ook niets over terug op internet. Iemand hier een dergelijke melding wel eens gehad?
Edit:
Ik zie het al. Even ingelogd op ABN Amro en mijn wearables bekeken. Mijn pinpas kan gebruikt worden op mijn Epix 2 en ook nog op mijn oude FR645M. Bij de FR645M staat een vervaldatum van 12/2022. Bij de Epix 2 staat 10/25. Nooit geweten dat ze met vervaldatums werkten.
[ Voor 25% gewijzigd door PatrickC op 07-12-2022 08:31 ]
Weet iemand of (en waar) dit staat in de Rabobank app?PatrickC schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:23:
Vanmorgen had ik 2 berichten op mijn iPhone van Garmin Connect dat ik zowel mijn pinpas en mijn credit card (beide ABN Amro) moest verlengen in Garmin Pay. Geen idee wat ze bedoelen, want ik heb dit bericht nog nooit gehad. Beide kaarten staan nog gewoon actief in Garmin Pay in GC app en op mijn Epix 2.
Edit:
Ik kom in zowel rabobank als garmin app geen vervaldatum tegen (of ik kijk niet goed)
Rabobank communiceert de vervaldatum niet, volgens mij.. je moet toch echt de fysieke pas erbij nemen om de vervaldatum te zien. In de Connect-app en Rabo-app kun je zien welke kaart je gekoppeld hebt.seez schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:07:
[...]
Weet iemand of (en waar) dit staat in de Rabobank app?
Ik kom in zowel rabobank als garmin app geen vervaldatum tegen (of ik kijk niet goed)
In de Rabobank-app kun je de vervaldatum opvragen via Service > Betaalpas > Betaalpas -> Pasgegevens
ING had 6x Garmin Epix 2 beschikbaar. Nu nog maar 5 
UptimeRobot
Update: na mijn bestelling weer 1 weg, nu nog 4...
Update: en weer op, 0 beschikbaar

UptimeRobot
Update: na mijn bestelling weer 1 weg, nu nog 4...
Update: en weer op, 0 beschikbaar
[ Voor 52% gewijzigd door BigEagle op 07-12-2022 16:04 ]
Ook gelijk een Garmin Epix Gen 2 besteld na de notificatie van UptimeRobot
Nu nog maar 2 op voorraad.
Update: En uitverkocht
Nu nog maar 2 op voorraad.
Update: En uitverkocht

[ Voor 11% gewijzigd door DeathNebula op 07-12-2022 15:58 ]
Dat is de geldigheidsduur van je pas. Dat staat los van Garmin Pay op je pas. Bij Rabobank kan ik er niets over vinden. Bij ABN Amro wel. Ik heb zowel een Rabo als ABN Amro pas in mijn Garmin Pay staan.ascent schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:19:
In de Rabobank-app kun je de vervaldatum opvragen via Service > Betaalpas > Betaalpas -> Pasgegevens
Waar zie je in de Rabo app of je Garmin Connect op je pas geactiveerd hebt dan?DeCo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:10:
[...]
Rabobank communiceert de vervaldatum niet, volgens mij.. je moet toch echt de fysieke pas erbij nemen om de vervaldatum te zien. In de Connect-app en Rabo-app kun je zien welke kaart je gekoppeld hebt.
Ik zie dat de 7ss ook weer in voorraad is bij de ING. Vreemd genoeg zelf al sinds 27 november aan het wachten op de levering van een 7ss. Benieuw hoe snel de Garmins die vandaag besteld zijn binnen zullen zijn (hopelijk een stuk sneller :)!
Edit: 7ss nu ook uitverkocht..
[ Voor 8% gewijzigd door SNG op 07-12-2022 16:20 ]
Haha, dát, of, te weinig slaap, te veel stress, overtraining, etc?iqcgubon schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:26:
[Afbeelding]
Het gaat hier plots serieus de verkeerde richting uit, en geen idee waarom haha. Te veel Sinterklaas snoep?
Hoi allemaal, bezitter van de Garmin Instinct Solar.
Sinds kort kloppen mijn hoogtemeters niet meer na een loopje of wandeling. Vlak parcours en toch 50 hoogtemeters. Fabrieksinstellingen en kalibreren geeft geen effect. Hoe op te lossen? Alvast bedankt. Groet
Sinds kort kloppen mijn hoogtemeters niet meer na een loopje of wandeling. Vlak parcours en toch 50 hoogtemeters. Fabrieksinstellingen en kalibreren geeft geen effect. Hoe op te lossen? Alvast bedankt. Groet
Krijg je trouwens nog een track-and-trace van de ING?
Uiteindelijk wel maar hij verscheen hier eerder in de PostNL appBigEagle schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:10:
Misschien zit het gaatje verstopt van de barometrische hoogtesensor? Je zou het horloge eens een tijdje in warm (temperatuur die je goed kunt verdragen met je handen) water kunt leggen, of kijken of je iets van een verstopping ziet?Krasloos schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:03:
Hoi allemaal, bezitter van de Garmin Instinct Solar.
Flinke wachttijd inderdaad. Bedoel je met 7ss trouwens een 7 Saphire Solar of een 7s Solar? Verwarrend al die s'jesSNG schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:18:
Ik zie dat de 7ss ook weer in voorraad is bij de ING. Vreemd genoeg zelf al sinds 27 november aan het wachten op de levering van een 7ss. Benieuw hoe snel de Garmins die vandaag besteld zijn binnen zullen zijn (hopelijk een stuk sneller :)!
Sorry voor de verwarring! Ik bedoelde de 7s sapphire solarDe Ingenieur schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:26:
[...]
Flinke wachttijd inderdaad. Bedoel je met 7ss trouwens een 7 Saphire Solar of een 7s Solar? Verwarrend al die s'jes
Hahaha, had je nog een s vergeten 7sssSNG schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:58:
[...]
Sorry voor de verwarring! Ik bedoelde de 7s sapphire solar

niet, andersom welPatrickC schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:18:
[...]
Waar zie je in de Rabo app of je Garmin Connect op je pas geactiveerd hebt dan?
in Connect zie je welke Rabo pas je hebt gekoppeld
in de Rabo-app zie je alleen Google Pay en Apple Pay koppelingen
Garmin Pay is gekoppeld met de desbetreffende pasPatrickC schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:15:
[...]
Dat is de geldigheidsduur van je pas. Dat staat los van Garmin Pay op je pas. Bij Rabobank kan ik er niets over vinden. Bij ABN Amro wel. Ik heb zowel een Rabo als ABN Amro pas in mijn Garmin Pay staan.
Dus als je pas is verlopen, zal Garmin Pay ook niet meer werken
Klopt natuurlijk, maar bij ABN Amro verloopt Garmin Pay dus al voordat de pas is verlopen en het is ook per horloge. Bij de Rabobank zal dat dan niet het geval zijn waarschijnlijk. Nu heb ik de Rabo pas nog maar een jaar, dus nog niet zo lang geleden Garmin Pay geactiveerd. Bij mijn ABN Amro pas zal het zo’n 4-5 jaar geleden zijn denk ik.DeCo schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:45:
[...]
Garmin Pay is gekoppeld met de desbetreffende pas
Dus als je pas is verlopen, zal Garmin Pay ook niet meer werken
Zojuist een PostNL melding dat het horloge morgen wordt bezorgd. De afzender is Sparco International BVBigEagle schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:10:
[ Voor 7% gewijzigd door DeathNebula op 08-12-2022 19:52 ]
Is de zending ook al ontvangen? Ik wil geen partypooper zijn maar dat duurde bij mij twee dagenDeathNebula schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:50:
[...]
Zojuist een PostNL melding dat het horloge morgen wordt bezorgd. De afzender is Sparco International BV
Ik ook van Sparco en morgen bezorging! Maar inderdaad nog niet ontvangen...DeathNebula schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:50:
[...]
Zojuist een PostNL melding dat het horloge morgen wordt bezorgd. De afzender is Sparco International BV
[ Voor 6% gewijzigd door BigEagle op 08-12-2022 21:10 ]
Hier ook al aan het wachten op een Fenix 7. Ze zijn wel aan de deur geweest, toen was ik niet thuis. Volgende dag kwam de bezorger weer, maar had het pakje niet bij en is het pakje kwijt volgens mij.SNG schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:18:
Gaat lekker daar bij Sparco/Post.nl, morgen maar eens bellen hoe en wat want duurt nu wel heel lang. Was een sinterklaas cadeau voor mezelf
Zowel ing als Sparco al gemaild, maar dan krijg je lekker een e-mail terug dat ze je mail in behandeling nemen en dat hun reactie langer kan duren omdat ze het druk hebben.
En het rare is, vorige week een Brabantia prullenbak via de ING besteld en die was de dag later binnen
Off-topic:
PostNL maakt de laatste maanden ook een zooitje van mijn pakketjes. Met name steed’s veranderende afleverdatums/tijden. Soms lukt het ze meerdere dagen achter elkaar niet om af te leveren (ik zit waarschijnlijk aan het einde van een route). En een aangetekende brief naar de Belastingdienst, die volgens PostNL na weken nog steeds op een PostNL punt ligt, maar waarvan ik zeker weet dat de Belastingdienst ‘m wel heeft ontvangen. En DHL… is al niet veel beter… die zetten de pakketjes gewoon bij mijn voordeur (ligt dan gewoon in het zicht kortbij de straat) of erger nog… even verderop in de straat waar toevallig iemand woont met dezelfde achternaam. En UPS stuurt e-mails naar mijn broer over pakketjes die ze bij mij afleveren.
Allemaal redenen om de TV die ik vorige week gekocht heb maar gewoon bij de EP winkel in mijn dorp te halen.
PostNL maakt de laatste maanden ook een zooitje van mijn pakketjes. Met name steed’s veranderende afleverdatums/tijden. Soms lukt het ze meerdere dagen achter elkaar niet om af te leveren (ik zit waarschijnlijk aan het einde van een route). En een aangetekende brief naar de Belastingdienst, die volgens PostNL na weken nog steeds op een PostNL punt ligt, maar waarvan ik zeker weet dat de Belastingdienst ‘m wel heeft ontvangen. En DHL… is al niet veel beter… die zetten de pakketjes gewoon bij mijn voordeur (ligt dan gewoon in het zicht kortbij de straat) of erger nog… even verderop in de straat waar toevallig iemand woont met dezelfde achternaam. En UPS stuurt e-mails naar mijn broer over pakketjes die ze bij mij afleveren.

Allemaal redenen om de TV die ik vorige week gekocht heb maar gewoon bij de EP winkel in mijn dorp te halen.
[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 09-12-2022 07:57 ]
@PatrickC Hier bijna geen probleem meer sinds ik accounts gemaakt heb en de apps op mijn telefoon. krijg netjes mailtjes van zowel DHL en PostNL, kan aflevertijden veranderen, of een afgiftepunt selecteren. Enige wat soms gebeurt bij PostNL is dat ze een aflevermoment opgeven tussen 18:00 en 20:00 en vervolgens al om 16:40 voor de deur staan. Daar heb ik dan een videodeurbel voor om instructies te geven. DHL is eigenlijk altijd wel stipt.
Epix 2 vanmiddag ontvangen!

[ Voor 3% gewijzigd door BigEagle op 09-12-2022 20:54 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door Megupe op 10-12-2022 11:47 ]
Weet iemand of het quickfit bandje van Amazon dezelfde is als Garmin zelf aanbiedt?
Ik kan het grote prijsverschil niet goed verklaren.
In dit geval gaat het om de nylon 22mm zwart.
De reacties op de Amazon site zijn ook wisselend.
Ik dacht hier te hebben gelezen dat die nylon wel prettig is.
https://amzn.eu/d/j22X6oe
https://www.garmin.com/nl-NL/p/553030
[ Voor 13% gewijzigd door Megupe op 10-12-2022 11:48 ]
Of het exact dezelfde is of bijvoorbeeld een oud model geen idee, maar het is wel gewoon een orgineel Garmin bandje als ik de plaatjes bekijk. Ik zou het bestellen als ik dat zocht. Vind zelf de siliconen bandjes net iets fijner nog.Megupe schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:46:
Weet iemand of het quickfit bandje van Amazon dezelfde is als Garmin zelf aanbiedt?
Trouwens wel merkwaardig dat die nylon bandjes zoveel duurder zijn. Ook bijvoorbeeld duurder dan leer en veelvoud van siliconen.
Heb zelf zo’n soort bandje op de Fenix:
https://amzn.eu/d/ftGZCes
Heb zelf zo’n soort bandje op de Fenix:
https://amzn.eu/d/ftGZCes
[ Voor 33% gewijzigd door Sethro op 10-12-2022 12:20 ]
Op de site van Garmin zie je bij ieder bandje het modelnummer. In jouw voorbeeld is dit: 010-12863-07.
Is inderdaad identiek als het bandje bij Amazon.
50 euro verschil vind ik niet echt schokkend. De prijzen bij Garmin zijn altijd schrikbarend hoog.
[ Voor 10% gewijzigd door La1974 op 10-12-2022 13:11 ]
Deze mag niet ontbreken in dit topic… de jaarlijkse terugblik van DCR en Desmond.
Eindelijk binnen! Maar ik moet wel even wennen aan de Garmin knoppen ipv polar dat werkt allemaal net iets anders.Aight! schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:44:
[...]
Hier ook al aan het wachten op een Fenix 7. Ze zijn wel aan de deur geweest, toen was ik niet thuis. Volgende dag kwam de bezorger weer, maar had het pakje niet bij en is het pakje kwijt volgens mij.
Gaat lekker daar bij Sparco/Post.nl, morgen maar eens bellen hoe en wat want duurt nu wel heel lang. Was een sinterklaas cadeau voor mezelf.
Zowel ing als Sparco al gemaild, maar dan krijg je lekker een e-mail terug dat ze je mail in behandeling nemen en dat hun reactie langer kan duren omdat ze het druk hebben.
En het rare is, vorige week een Brabantia prullenbak via de ING besteld en die was de dag later binnen.
Eerste rondje ook hardgelopen ermee, werkt best fijn maar snap er nog weinig van hahah. Maar dat komt vanzelf wel! Ben benieuwd naar de batterij duur, met zo een Fenix solar.
Welke data hebben jullie allemaal op het Home Screen staan? Via de Garmin connect kon ik nog andere screens downloaden maar sommige zijn wel erg druk haha.
Heeft iemand gevonden hoe je bij een Garmin op je watch je gewicht invoert? Handiger dan hannesen met een smartwatch in de badkamer