Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 243 ... 323 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:31
PatrickC schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:27:
Voor de topo maps is een touchscreen inderdaad veel handiger. Ook voor de pincode met Garmin Pay is het ideaal.
Weet je, ik had dit nog niet eens geprobeerd. Dat werkt lekker zeg.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 20:39

KnOeFz

no comment...

Ben met mijn nieuwe Fenix 6 aan het lopen, bevalt uitstekend (even wennen aan het gewicht tov mijn oude Forerunner 735xt)

Nu had ik dit weekend ook mijn mobiel bij me... begint die ineens de rondetijden hardop te roepen 8)7 :X :+
Leuk, voor een keer, maar dat hangt me snel de keel uit....

Kun je dat in 1 keer voor alle activiteiten uitschakelen?
kan het niet vinden in de instellingen van het horloge of van Garmin Connect.... B)

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 12:27

Lagune

Its time for warp

KnOeFz schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:50:
Ben met mijn nieuwe Fenix 6 aan het lopen, bevalt uitstekend (even wennen aan het gewicht tov mijn oude Forerunner 735xt)

Nu had ik dit weekend ook mijn mobiel bij me... begint die ineens de rondetijden hardop te roepen 8)7 :X :+

kan het niet vinden in de instellingen van het horloge of van Garmin Connect.... B)
op het horloge

settings --> audio prompts --> lap alert ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:15
KnOeFz schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:50:

Haha ik had laatst hetzelfde. Had m'n telefoon voor muziek mee + oortjes (je schijnt op de Fenix 6X ook muziek te kunnen toevoegen :+ maar ik ben bang dat het teveel accu kost). Loop altijd zonder telefoon en ineens hoor ik m'n rondetijden via m'n oortjes :p dat was wel een kleine verbazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Lagune schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:59:
[...]

op het horloge

settings --> audio prompts --> lap alert ?
Dat zie ik alleen per activiteit?
Kan het niet voor alles tegelijk?

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:15
KnOeFz schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:05:
[...]

Hoeveel sporten beoefen jij? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

spokje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:53:
[...]

Hoeveel sporten beoefen jij? :+
Niet geteld... Maar heb een hekel aan elke keer de zelfde handeling instellen... Hardlopen, trailrun, trackrun, zwemmen indoor, openwater zwemmen, kayak, wandelen, hiken, fietsen, mtb zijn er een paar om te starten.. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:55

trithemis

Dragonfly

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 11:02

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: https://www.correrunamaraton.com/wp-content/uploads/2016/10/Polar-M200-3.jpg

retro techniek! Polar M200.

Mijn Apple Watch is momenteel even niet te gebruiken (eigenlijk de bijbehorende telefoon niet) dus heb een oude Polar M200 in gebruik nu. Liep ik ooit voor €2,50 tegenaan in de kringloop tussen plastic kinderhorloges. Werkt als een malle.

Alleen de GPS fix is zo mega traag. Vanavond in de regen hardgelopen en zag op Strava dat hij pas na 600 meter oppakte. Gelukkig had ik iphone ook meedraaien dus die strava entry gepakt. Maar hoe doen of deden jullie dat? Ruim van te voren track starten en dan later maar inkorten? Hij begint pas te fixen als training begint.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Jazzper schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:23:
[Afbeelding]

Mijn Apple Watch is momenteel even niet te gebruiken (eigenlijk de bijbehorende telefoon niet) dus heb een oude Polar M200 in gebruik nu. Liep ik ooit voor €2,50 tegenaan in de kringloop tussen plastic kinderhorloges. Werkt als een malle.

Alleen de GPS fix is zo mega traag. Vanavond in de regen hardgelopen en zag op Strava dat hij pas na 600 meter oppakte. Gelukkig had ik iphone ook meedraaien dus die strava entry gepakt. Maar hoe doen of deden jullie dat? Ruim van te voren track starten en dan later maar inkorten? Hij begint pas te fixen als training begint.
Mijn veel nieuwere Garmin VA4 doet er soms ook wel een minuut over om een GPS fix te krijgen. Ik wacht altijd met hardlopen tot er een GPS fix is. Lijkt me de enige optie, want anders is het een gok wanneer die de gps pakt en hoeveel meter je dan mist op je rondje. Lijkt me ook dat het nog langer duurt om een fix te krijgen als je al gaat hardlopen ipv. stilstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:35

Aight!

'A toy robot...'

Jazzper schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:23:
[Afbeelding]

Even aan de computer hangen en updaten hielp mij meestal wel toen ik nog een M200 had. Dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 11:02

Jazzper

BB4E^Guerilla

Nou ja in het verleden wel meer GPS devices gehad zoals een forerunner die ik dan gewoon ruim op tijd al buiten legde te searchen naar GPS. Maar die M200 begint pas te zoeken nádat je de training start. Soort impasse: je wil niet starten want geen fix, maar geen fix want je start niet. Dus nu zou ik hem aan moeten drukken (de training) en dan in bv strava eerste paar minuten eraf halen (wat makkelijk gaat).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

KnOeFz schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:05:
[...]

vaag, op de epix is het voor alle sporten (settings --> audio prompts --> lap alert), het doet alleen on of off

ik kan zelfs niet vinden om het per sport apart aan of uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Jazzper schreef op woensdag 16 november 2022 @ 00:02:
Nou ja in het verleden wel meer GPS devices gehad zoals een forerunner die ik dan gewoon ruim op tijd al buiten legde te searchen naar GPS. Maar die M200 begint pas te zoeken nádat je de training start. Soort impasse: je wil niet starten want geen fix, maar geen fix want je start niet. Dus nu zou ik hem aan moeten drukken (de training) en dan in bv strava eerste paar minuten eraf halen (wat makkelijk gaat).
Zit er niet een auto pauze functie op oid? Al kan het horloge natuurlijk niet goed weten of je stilstaat als er nog geen gps fix is. Wel vreemd idd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

top, gelijk ff enrolled voor de beta v10.43 en kreeg hem gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWHtje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 16:02
Heeft iemand (ooit) wel eens voorraad gezien van de Forerunner 955 bij de ING Winkel? Prijs is namelijk erg interessant!
Maar wil geen weken meer wachten eerlijk gezegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
JWHtje schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:50:
Heeft iemand (ooit) wel eens voorraad gezien van de Forerunner 955 bij de ING Winkel? Prijs is namelijk erg interessant!
Maar wil geen weken meer wachten eerlijk gezegd
Ik heb twee weken de Uptime Monitor gebruikt voor de 955, maar in die tijd is er geen voorraad gekomen. Ik heb afgelopen week geluk gehad op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWHtje
vinom schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:51:
[...]

Ik heb twee weken de Uptime Monitor gebruikt voor de 955, maar in die tijd is er geen voorraad gekomen. Ik heb afgelopen week geluk gehad op Marktplaats.
Werkt de uptime monitor achter de login pagina van ING?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
JWHtje schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:53:
[...]

Werkt de uptime monitor achter de login pagina van ING?
Da's niet nodig, de URL waarop de voorraad staat (en uberhaupt de shop-pagina) zijn bereikbaar zonder in te loggen

Zie bijv https://www.ing.nl/api/loyalty-shop/catalog/products/1012760

[ Voor 11% gewijzigd door ascent op 16-11-2022 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
JWHtje schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:50:
Heeft iemand (ooit) wel eens voorraad gezien van de Forerunner 955 bij de ING Winkel?
Ik draag er op dit moment één en mijn buurvrouw heeft er ook één. Niet vaak en niet veel, maar ze komen zo af en toe wel op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWHtje
ascent schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:55:
[...]

Da's niet nodig, de URL waarop de voorraad staat (en uberhaupt de shop-pagina) zijn bereikbaar zonder in te loggen

Zie bijv https://www.ing.nl/api/loyalty-shop/catalog/products/1012760
Thanks hiervoor! Monitor draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
JWHtje schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:03:
[...]

Thanks hiervoor! Monitor draait.
Dit is wel de non-solar variant. Als je solar wil, effe de url aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 13:43
Vraagje voor de mensen die boulderen met een Garmin:

Welke activity gebruiken jullie om dit te tracken? Ik heb al eens Bouldering geprobeerd, maar dat registreert precies geen hoogtemeters. Indoor Climbing doet dit wel, maar dan moet je elke route manueel starten en stoppen en komt die steeds vragen of het gelukt is bij elke sprong. Redelijk vervelend :P

Ik wil eigenlijk gewoon de totale duurtijd en de hoogtemeters registreren zonder al te veel manueel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

iqcgubon schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:48:
Vraagje voor de mensen die boulderen met een Garmin:

Welke activity gebruiken jullie om dit te tracken? Ik heb al eens Bouldering geprobeerd, maar dat registreert precies geen hoogtemeters. Indoor Climbing doet dit wel, maar dan moet je elke route manueel starten en stoppen en komt die steeds vragen of het gelukt is bij elke sprong. Redelijk vervelend :P

Ik wil eigenlijk gewoon de totale duurtijd en de hoogtemeters registreren zonder al te veel manueel gedoe.
wat heb je aan hoogtemeters met boulderen? bedoel je niet topropen?

ik deed vroeger elke route de lap key maar vindt dat toch teveel administratie, ik doe nu 1 route 8b+ :+

https://connect.garmin.com/modern/activity/9983067233

met routes ziet het ongeveer zo uit : https://connect.garmin.com/modern/activity/9022255538

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 13:43
Lagune schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:54:
[...]

ik deed vroeger elke route de lap key maar vindt dat toch teveel administratie, ik doe nu 1 route 8b+ :+
Goh, wat heb je er aan. Data is leuk? :*)

Het probleem is bij 1 route, wanneer ik op start druk en ik spring terug naar beneden dat die aan mij vraagt Completed of Attempted? Wat mij betreft hoeft die dat niet elke keer automatisch te vragen, als ik dat kan uitschakelen ben ik al tevreden maar ik zie precies geen optie daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:48
hoogtemeters en boulderen is imho ook een vrij loze combi, maar goed, het is maar net wat je wil. Vriend van me heeft op z'n epix2 geloof ik tijdens het indoor klimmen het niet op indoor climbing maar op climbing staan. Gewoon vanaf start tot aan einde en dan zie je uiteindelijk het aantal gemaakt meters en ook hoeveel keer je naar boven bent geweest. Is misschien ook toe te passen voor boulderen? Hij vraagt ieg niets tussendoor.

Ik heb zelf 'maar' een 5X+ die deze optie überhaupt niet heeft dus kan je voor de rest niet helpen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:48
iqcgubon schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:00:
[...]

heb je dan niet veel meer aan een app als Vertical Life of Toplogger oid? (het is maar net welk platform je hal ondersteund.)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Lagune schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:48:
[...]

vaag, op de epix is het voor alle sporten (settings --> audio prompts --> lap alert), het doet alleen on of off

ik kan zelfs niet vinden om het per sport apart aan of uit te zetten?
Heb geloof ik met mijn neus gekeken.... nu zie ik de instelling idd staan. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

iqcgubon schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:00:
[...]

Het probleem is bij 1 route, wanneer ik op start druk en ik spring terug naar beneden dat die aan mij vraagt Completed of Attempted? Wat mij betreft hoeft die dat niet elke keer automatisch te vragen, als ik dat kan uitschakelen ben ik al tevreden maar ik zie precies geen optie daarvoor.
vraagt ie bij mij niet, ik start 1 route en druk gewoon nooit de lap key

vraag me trouwens zoiezo af hoe accuraat het gaat zijn, hij is al niet zo heel nauwkeurig met het meten van verdiepingen op en af ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door Lagune op 16-11-2022 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Er is al eens over gesproken maar ik zag geen oplossing. Ik heb een fenix f7. Net geupdate, en even herstart. Een yoga-workout gemaakt in Connect (web) en in de Calender geplaatst. Komt mooi tevoorschijn. Workout werkt goed, maar geen animaties. En ik heb geen idee wat alles is, dus zou wel fijn als zijn als het werkt.

Bij de meegeleverde yoga-workout (zonnegroet, wakker worden) werkt het wel.
Heb je yoga-workout bewerkt en via mijn connect-app nogmaals verzonden. Nog geen animaties.

Iemand een idee hoe ik dit kan inschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Garmin Fenix 6 Pro voor 379,95 bij iBoodhunt als er iemand nog belang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Lagune schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:54:
[...]

https://connect.garmin.com/modern/activity/9983067233

met routes ziet het ongeveer zo uit : https://connect.garmin.com/modern/activity/9022255538
En met buiten klimmen? Ik mis wel een outdoor climbing - profiel.
Voor boulderen gewoon het Boulder -profiel, maar meestal vergeet ik op stop/start te gebruiken.

Boulder je echt 8b+? Dat is indrukwekkend!

[ Voor 3% gewijzigd door Blomminator op 16-11-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:19
De garmin epix is weer op voorraad bij ing. Wel snel zijn! Nog 6 op het moment van schrijven

Ook nog 4 955 solar's op voorraad

[ Voor 38% gewijzigd door Bartske op 16-11-2022 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Blomminator schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:21:
[...]

En met buiten klimmen? Ik mis wel een outdoor climbing - profiel.
Voor boulderen gewoon het Boulder -profiel, maar meestal vergeet ik op stop/start te gebruiken.

Boulder je echt 8b+? Dat is indrukwekkend!
zou wel handig zijn idd

klim geen 8b+ maar je moet een niveau aangeven als je een route wil starten, mn chalk bag is wel van 8b+ :+

heb trouwens ook een power mode bouldering aangemaakt (alwaysOn disabled), mijn hemel slurpt dat battery

[ Voor 10% gewijzigd door Lagune op 16-11-2022 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adidicted
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-09 13:05
nog één Fenix 7X in de ING shop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 09:55
lateef schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:02:
[...]

Ik draag er op dit moment één en mijn buurvrouw heeft er ook één. Niet vaak en niet veel, maar ze komen zo af en toe wel op voorraad.
Totale noob, hoe werkt dat met een monitor? zou ook graag een Garmin willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Dirk0s schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:13:
[...]

Totale noob, hoe werkt dat met een monitor? zou ook graag een Garmin willen :)
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je met een monitor bedoelt in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 09:55
lateef schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:28:
[...]

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je met een monitor bedoelt in deze?
Sorry, verkeerde gequote denk ik. Heb aantal mensen over een monitor zien praten waarin ze melding krijgen als er weer voorraad komt op de ING website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Dirk0s schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:30:
[...]

Sorry, verkeerde gequote denk ik. Heb aantal mensen over een monitor zien praten waarin ze melding krijgen als er weer voorraad komt op de ING website.
Daar kan ik je niet bij helpen, regelmatig kijken werkte bij ons. Maar Googelen op Uptime Monitor zou volgens mij meer duidelijk moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Wat ik nu twee keer heb gehad met m'n F6x is dat tijdens m'n run ineens alle connectiviteit uitvalt. M'n muziek (bluetooth) stopt dan, en m'n watch is ook de HRM-pro (ANT+) kwijt. 't Duurt dan een paar minuten, dan komt er een melding dat 'ie de HRM-pro weer vindt en vanaf dan kan ik ook bluetooth weer verbinden. Ik heb de huidige firmware (23.10) en m'n telefoon mee (verbonden via bluetooth; of die disconnect weet ik niet want die heb ik in een zakje zitten maar ik gok van wel aangezien de muziek er ook mee ophoudt).

Had op 't Garmin forum al een thread gemaakt (https://forums.garmin.com...oth-during-run-f6x-v23-10) maar daar komt niet heel veel op terug, anders dan dat iemand suggereert dat 't aan de versie van je garmin connect app kan komen. Die is recent wel van 4.60 naar 4.61 gegaan maar daar heb ik niet echt verschil gemerkt.

Ik heb inmiddels wel een supportticket ingeschoten maar ben vooral benieuwd of mensen dit euvel herkennen

[ Voor 5% gewijzigd door ascent op 16-11-2022 22:41 ]

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:18
Ik heb mijn Venu SQ2 Music nu een paar dagen en ben er zeer gelukkig mee. Prachtig horloge en meer functies dan ik ooit ga gebruiken, volgens mij...

Enige is dat ik wat irritatie ervaar van het siliconen bandje, gesp en lusje. Dat is iets wat, volgens internet, veel vaker voorkomt, maar de adviezen voor variëren nogal. Wat is het advies hier? Wachten en kijken of het verdwijnt, leren bandje, nylon bandje, ....?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 17:16
ascent schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:02:
Garmin Fenix 6 Pro voor 379,95 bij iBoodhunt als er iemand nog belang heeft.
Vandaag is ie ook al weer langsgekomen. Als je interesse hebt even de hunt-pagina openlaten....wellicht dat ie nog eens langskomt.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
ascent schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:35:
Wat ik nu twee keer heb gehad met m'n F6x is dat tijdens m'n run ineens alle connectiviteit uitvalt. M'n muziek (bluetooth) stopt dan, en m'n watch is ook de HRM-pro (ANT+) kwijt. 't Duurt dan een paar minuten, dan komt er een melding dat 'ie de HRM-pro weer vindt en vanaf dan kan ik ook bluetooth weer verbinden. Ik heb de huidige firmware (23.10) en m'n telefoon mee (verbonden via bluetooth; of die disconnect weet ik niet want die heb ik in een zakje zitten maar ik gok van wel aangezien de muziek er ook mee ophoudt).

Had op 't Garmin forum al een thread gemaakt (https://forums.garmin.com...oth-during-run-f6x-v23-10) maar daar komt niet heel veel op terug, anders dan dat iemand suggereert dat 't aan de versie van je garmin connect app kan komen. Die is recent wel van 4.60 naar 4.61 gegaan maar daar heb ik niet echt verschil gemerkt.

Ik heb inmiddels wel een supportticket ingeschoten maar ben vooral benieuwd of mensen dit euvel herkennen
heb zelf een 6 pro maar dit komt mij niet bekend voor

• ascent
Verona27 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:54:
[...]

heb zelf een 6 pro maar dit komt mij niet bekend voor
En je loopt ook met een HR, bluetooth oordopjes en telefoon ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
ascent schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:55:
[...]

En je loopt ook met een HR, bluetooth oordopjes en telefoon ?
loop met wahoo hr band, galaxy buds pro maar met hardlopen laat ik mijn telefoon thuis. met fietsen heb ik wahoo band, oortjes en powermeter. nog geen enkele keer last gehad van wat jij beschrijft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:16
ascent schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:35:

Dat heb ik soms met de Garmin Edge ook. Dan valt in 1 klap telefoonverbinding, speedsensor, Radar, cadans en HR(via horloge VA3) weg, maar komt wel meteen daarna weer terug. telefoon is BT, rest ANT.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 15:28
Aargh keuzes :p Ik zit al een tijdje te loeren op een Garmin watch, en heb besloten om voor de Instinct 2 Solar te gaan voor 349 euro. Nu zie ik echter dat de Fenix 6 Pro is afgeprijst naar 399, wat het verschil wel erg klein maakt!

Mijn usecase is hiken, fitness, klimmen en slaaptracken, vandaar de initiële keuze voor de Instinct 2: goede accu, uit 2022(weet niet of dat veel uitmaakt qua support), lekker licht, nieuwe generatie sensor, rugged design en ik hoef niet bang te zijn dat ie krast.

De Fenix 6 pro voegt o.a. muziek en kaarten toe, maar dat doe ik nu toch al op m'n telefoon, gezien ik die toch bij me heb voor foto's/noodgevallen. Het grotere scherm is wel iets wat me aanspreekt, en daarnaast is het horloge qua looks misschien iets toegankelijker voor allerdaags gebruik (al is dat subjectief natuurlijk). Het model is uit 2019, maar gezien het top of the line is zal die wel langer geupdate worden.

Toch maar even een nachtje over slapen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:38
Heb zojuist de fenix 6x besteld. De goede accuduur was een belangrijke reden.

Barometer en climb pro functie zal ik zeker gaan waarderen met wandelen in de bergen. En stevig materiaal dus ben ben benieuwd ... fenix7 is me net een brug te ver qua geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhto
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 19:40
klopt het dat de GARMIN VARIA RADAR RTL 515 niet compatibel is met de forerunner 955?

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garmin heeft toch echt wel stappen gemaakt de laatste jaren mbt het vastleggen van bepaalde fysieke waardes (slaapscore, stress, HRV, ademhaling, training readiness, trainingsstatus) en het leggen van verbanden tussen deze waardes. Ik ben sinds een aantal dagen ziek (mijn eerste Corona besmetting) en je ziet meteen het effect op al deze waardes. Het is wel zo dat op basis van een lage HRV waarde Garmin concludeert dat ik overbelast ben, maar dat is dan niet door training maar door slecht slapen icm hoge stress waardes (koorts). Tsja, als je body battery de waarde 2 aangeeft na een nachtje ‘slapen’, dan herstelt je lichaam dus niet.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
verhto schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:04:
klopt het dat de GARMIN VARIA RADAR RTL 515 niet compatibel is met de forerunner 955?

thx!
Lijkt er inderdaad niet op. Staat ook niet als compatibel bij Garmin zelf op de site: https://www.garmin.com/nl-NL/p/698001#devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
PatrickC schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:30:
Garmin heeft toch echt wel stappen gemaakt de laatste jaren mbt het vastleggen van bepaalde fysieke waardes (slaapscore, stress, HRV, ademhaling, training readiness, trainingsstatus) en het leggen van verbanden tussen deze waardes. Ik ben sinds een aantal dagen ziek (mijn eerste Corona besmetting) en je ziet meteen het effect op al deze waardes. Het is wel zo dat op basis van een lage HRV waarde Garmin concludeert dat ik overbelast ben, maar dat is dan niet door training maar door slecht slapen icm hoge stress waardes (koorts). Tsja, als je body battery de waarde 2 aangeeft na een nachtje ‘slapen’, dan herstelt je lichaam dus niet.
Ook alcoholgebruik zie ik goed terug, de grafiek toont dan dat de slaap erg onrustig was voor het lichaam (hoge stress) en dan rolt er een lage score uit.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

PatrickC schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:30:
Kan hij dan wel lager als 5? Dat heb ik nooit gehad. Ook niet bij een flatline van 3 dagen.....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberpope schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:36:
[...]

Kan hij dan wel lager als 5? Dat heb ik nooit gehad. Ook niet bij een flatline van 3 dagen.....
Klopt, heb me vergist… was 5 ipv 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
In de winter heb ik vaak problemen met de hartslagmeting met een borstband. Door slechte geleiding gaf mijn Garmin veel te hoge waarden aan, bijvoorbeeld 150 terwijl ik rustig aan liep en hooguit 110 telde. Heel irritant, vooral omdat Garmin dan een lagere VO2max berekende en Strava een opmerking maakte van 'dit ging moeilijker dan normaal'. :(
Optische meting zou dat op kunnen lossen. Nu had ik nog een Mio Fuse in mijn kast liggen, maar dat polsbandje is te kort voor mijn bovenarm. Daarom heb ik bij Ali een horlogeband besteld en deel als verlengstuk gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fJrTtsw4/DSC-0849.jpg

En bij een duurloop waren de meetwaarden precies zoals verwacht. 🙂

[ Voor 2% gewijzigd door nogeeninlog op 20-11-2022 16:31 . Reden: wat extra tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 11:04
Kan gebeuren als de borstband te koud wordt. Probleem is ook bekend op de fiets. Meestal helpt het als je meerdere laagjes kleding gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:27
Iemand een idee hoe je de gesproken waarschuwing (hartslag / tempo te laag/hoog) bij voorgestelde workouts op de Garmin 245 kan uitschakelen?
  • Instellingen -> Audiomeldingen -> Tempo/snelheidswaarschuwingen = staat uit
  • Instellingen -> Audiomeldingen -> Hartslagwaarschuwingen = staat uit
  • Instellingen -> Audiomeldingen -> Workoutwaarschuwingen= staat uit
  • Instellingen -> Activititeiten en app -> Hardlopen -> Instellingen voor Hardlopen -> waarschuwingen = heb hier niets staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
nogeeninlog schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:21:
In de winter heb ik vaak problemen met de hartslagmeting met een borstband. Door slechte geleiding gaf mijn Garmin veel te hoge waarden aan, bijvoorbeeld 150 terwijl ik rustig aan liep en hooguit 110 telde. Heel irritant, vooral omdat Garmin dan een lagere VO2max berekende en Strava een opmerking maakte van 'dit ging moeilijker dan normaal'. :(
Optische meting zou dat op kunnen lossen. Nu had ik nog een Mio Fuse in mijn kast liggen, maar dat polsbandje is te kort voor mijn bovenarm. Daarom heb ik bij Ali een horlogeband besteld:

[Afbeelding]

Had daar ook last van. Zowel met de pro als de pro plus. Gek werd ik ervan! Bij mij kwam het omdat ik hem te laag had zitten. Wel precies volgens het voorbeeldplaatje, maar kennelijk heb ik een andere anatomie. Sinds ik hem iets omhoog heb geschoven geen last meer van gehad. (En regelmatig schoonmaken met zeep !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:24
Nu weer op voorraad bij de ing!
Fenix 7x sapphire solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:00
Vraagje aan de gene met een Garmin Epix: nog niemand last van 'burn in'?

Omdat ik echt een saffier scherm wil neig ik nu naar de Epix 2 i.p.v. Fenix 7X SS.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:15
Nee, geen inbranden in het scherm na nu ongeveer een halfjaar.
Wel zie ik soms op mijn scherm iets wat lijkt op een barst, maar kan het nooit voelen en zie het ook niet altijd.
Zal dus wel niets aan de hand zijn. Buiten dat bevalt het scherm super met zijn resolutie en felheid van weergave.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 11:04
Tot nu toe op het forum van Garmin ook niets tegen gekomen over iets van inbranden (sinds januari dit jaar vanaf de release datum). Wil je (voorlopig) het zekere voor het onzekere nemen, gebruik je de gesture mode. Het scherm blijft dan overdag veelal ‘uit’ staan en ‘s nachts heb je de nachtstand. Het scherm wordt dan pas actief wanneer je het scherm aanraakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:53
EdwinW schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:24:
Tot nu toe op het forum van Garmin ook niets tegen gekomen over iets van inbranden (sinds januari dit jaar vanaf de release datum). Wil je (voorlopig) her zekere voor het onzekere nemen, gebruik je de gesture mode. Het scherm blijft dan overdag veelal ‘uit’ staan en ‘s nachts heb je de nachtstand. Het scherm wordt dan pas actief wanneer je het scherm aanraakt.
Dit levert ook meer dan een verdubbeling van je accuduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allervieste
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 24-09 13:40
stomme vraag wellicht maar is er bij de Garmin 6 een termijn dat Garmin ondersteuning biedt in de vorm van updates. Net zoals dat met telefoons is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinE
  • Laatst online: 27-09 09:57
nogeeninlog schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:21:
Optische meting zou dat op kunnen lossen. Nu had ik nog een Mio Fuse in mijn kast liggen, maar dat polsbandje is te kort voor mijn bovenarm. Daarom heb ik bij Ali een horlogeband besteld en deel als verlengstuk gebruikt:

[Afbeelding]

Ik heb er in de winter ook last van, ik heb een tube contactgel (te koop bij de (online) drogist) en dat werkt als een malle, alleen moet je wel vooraf aan denken. Nat maken wil ook wel helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:53
Allervieste schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:37:
stomme vraag wellicht maar is er bij de Garmin 6 een termijn dat Garmin ondersteuning biedt in de vorm van updates. Net zoals dat met telefoons is?
De 5 plus in in Q2 2018 geïntroduceerd en de laatste firmware update is van 6 maanden geleden. Dus ruim vier jaar. Deze zal denk ik geen updates meer ontvangen.

De 6 is augustus 2019 geïntroduceerd en de laatste update is van 2 maanden geleden. Dus ca. 3 jaar. Maar misschien komt er nog een firmware. Lastig te zeggen.

Dus 3 jaar kan je zeker op rekenen en 4 jaar is ook mogelijk.

Ik weet niet of Garmin hier een officiële richtlijn voor heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Allervieste schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:37:
Wat verwacht je nog voor updates voor de Fenix 6? Bug fixes of nieuwe functies? Na dik 3 jaar is het horloge gewoon stabiel, dus de noodzaak er niet echt meer voor updates. Mijn vorige FR645M kreeg 11 maanden terug zijn laatste updates en was toen 4 jaar oud. Dus zo’n 4 jaar moet je ongeveer aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allervieste
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 24-09 13:40
PatrickC schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:46:
[...]

Wat verwacht je nog voor updates voor de Fenix 6? Bug fixes of nieuwe functies? Na dik 3 jaar is het horloge gewoon stabiel, dus de noodzaak er niet echt meer voor updates. Mijn vorige FR645M kreeg 11 maanden terug zijn laatste updates en was toen 4 jaar oud. Dus zo’n 4 jaar moet je ongeveer aan denken.
dankjewel voor de reacties, ik was alleen bang dat net als de telefoons dat die dan niet meer lekker werken na een tijd omdat sommige apps niet meer werken ofzo.. maar ik hoef me denk ik niet druk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Allervieste schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:27:
[...]

dankjewel voor de reacties, ik was alleen bang dat net als de telefoons dat die dan niet meer lekker werken na een tijd omdat sommige apps niet meer werken ofzo.. maar ik hoef me denk ik niet druk te maken.
Dat heeft meer betrekking op Connect IQ apps die door derden worden ontwikkeld. Uiteindelijk zullen deze niet meer worden geüpdatet of gemaakt om ook op de F6 gebruikt te worden, maar naar mijn ervaring valt dat erg mee voor horloges uit de Fenix serie. Het enige wat wel eens voorkomt is dat nieuwe data velden zoveel geheugen nodig hebben, dat oudere horloges niet meer ondersteund kunnen worden. Maar in dit topic zitten een paar Connect IQ ontwikkelaars die daar veel zinnigere dingen over kunnen zeggen als ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
RobinE schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:48:
[...]

Ik heb er in de winter ook last van, ik heb een tube contactgel (te koop bij de (online) drogist) en dat werkt als een malle, alleen moet je wel vooraf aan denken. Nat maken wil ook wel helpen.
Nat maken maakte bij mij geen verschil. En of de duivel er mee speelt had ik er vanochtend opeens weer last van. Maanden weg geweest. Vanochtend opeens hartslag tegen de 150 aan (dat is mijn max hartslag) Had hem niet schoongemaakt. Misschien was dat het. Iets anders kan ik niet bedenken want loop tegenwoordig dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Stel dat ik m'n Fenix 6x verkoop en een FR955 haal, wat ga ik dan missen?

Als ik 't zo zie behoud ik 32GB RAM voor muziek over wifi, kaartnavigatie en garmin pay.

ze hebben allebei volgens mij geen touchscreen dus dat is oke. Ik heb nu geen saffier, de 955 ook niet dus das ook een draw.

(EDIT: toch wel touchscreen, maar dat heette "aanraakscherm" en ik deed ctrl-f op "touch" :+)

Voordelen; ik denk dat de 955 een betere GPS heeft vanwege de multiGPS en mogelijk een rits aan nieuwere sensors (en bijbehorende functies zoals morning report etc?)

Nadelen: De batterij van de 955 is kleiner dus sneller leeg. Also, de looks van de Fenix trekken me wat meer aan.

[ Voor 7% gewijzigd door ascent op 23-11-2022 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 15:34
@ascent 955 heeft toch wel touchscreen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
hm.. dácht ik ook maar ik deed ctrl-f op "touch" op https://www.garmin.com/nl-NL/p/777655#specs en kreeg niks dus ik baseerde m'n aanname daarop

Vergelijken op de garminsite gaat niet zo lekker en de garminsite is ook niet helemaal up2date met z'n eigen modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
hah, het was "Aanraakscherm", touche :)
Amazon.nl heeft flinkt wat Garmin horloges in de black friday sale zitten met flinke kortingen.

• Lagune

Lagune

Its time for warp

ascent schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:04:
Stel dat ik m'n Fenix 6x verkoop en een FR955 haal, wat ga ik dan missen?

Als ik 't zo zie behoud ik 32GB RAM voor muziek over wifi, kaartnavigatie en garmin pay.

ze hebben allebei volgens mij geen touchscreen dus dat is oke. Ik heb nu geen saffier, de 955 ook niet dus das ook een draw.

(EDIT: toch wel touchscreen, maar dat heette "aanraakscherm" en ik deed ctrl-f op "touch" :+)

Voordelen; ik denk dat de 955 een betere GPS heeft vanwege de multiGPS en mogelijk een rits aan nieuwere sensors (en bijbehorende functies zoals morning report etc?)

Nadelen: De batterij van de 955 is kleiner dus sneller leeg. Also, de looks van de Fenix trekken me wat meer aan.
multi-band gps en bouwkwaliteit, de forerunner lijkt me een stuk kwetsbaarder dan de fenix

de augustus update had een feature vergelijking maar is wellicht achterhaald nu door latere updates?

edit, je kan legacy met current vergelijken door de productid's aan te passen in de url : fenix 6 vs forerunner 955

[ Voor 10% gewijzigd door Lagune op 24-11-2022 16:19 ]

• ascent
Hopelijk releasen ze nog eens zo'n lijstje met meer features !

EDIT: Ah, er is net twee dagen geleden zo'n nieuwe lijst uitgekomen: https://www8.garmin.com/m...ate/2022/November2022.pdf .. dan merk je toch wel dat de 6-series inmiddels oud is :)

[ Voor 66% gewijzigd door ascent op 24-11-2022 12:57 ]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 14:40
Lagune schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:35:
[...]

multi-band gps en bouwkwaliteit, de forerunner lijkt me een stuk kwetsbaarder dan de fenix

de augustus update had een feature vergelijking maar is wellicht achterhaald nu door latere updates?
Eh? Forerunner 955 heeft gewoon multiband gps dus daar zal je niks aan missen...

En kwetsbaarheid is ook niet echt een punt, alleen is de FR955 er niet met sapphire... dat zou misschien iets kunnen zijn. Verder zijn ze gewoon oerdegelijk en al zien ze er misschien niet zo 'stoer' uit als een fenix, ze zijn volgens mij net zo degelijk.

@ascent

Softwarematig kan het misschien iets anders aanvoelen, en de fenix wordt wat actiever ondersteund dan de 955 (of forerunner in het algemeen). Vaker (beta) updates, wat eerder features.

In het geval van de fenix 7 is de software daarvan wat meer gepolijst/mooier, maar denk niet dat dat een punt zal izijn tov de fenix 6 serie.

Batterijduur kan misschien iets minder zijn dan de fenix lijn, maar alsnog dikke prima.
ascent schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:37:
Hopelijk releasen ze nog eens zo'n lijstje met meer features !

EDIT: Ah, er is net twee dagen geleden zo'n nieuwe lijst uitgekomen: https://www8.garmin.com/m...ate/2022/November2022.pdf .. dan merk je toch wel dat de 6-series inmiddels oud is :)
Dat plaatje bij het Morning Report komt niet echt overeen met hoe het er op mijn Epix uitziet. Op het horloge is het meer ‘monochroom’.

• ascent
Ik hoop wel dat die nog naar de 6 series komt, vind 't wel een leuke toevoeging

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 18:27

joker1977

Tweakert

PatrickC schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:08:
[...]

Dat plaatje bij het Morning Report komt niet echt overeen met hoe het er op mijn Epix uitziet. Op het horloge is het meer ‘monochroom’.
Vermoedelijk omdat het somber weer is ?

• Lagune

Lagune

Its time for warp

m0ridin schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:59:
[...]

Eh? Forerunner 955 heeft gewoon multiband gps dus daar zal je niks aan missen...

En kwetsbaarheid is ook niet echt een punt, alleen is de FR955 er niet met sapphire... dat zou misschien iets kunnen zijn. Verder zijn ze gewoon oerdegelijk en al zien ze er misschien niet zo 'stoer' uit als een fenix, ze zijn volgens mij net zo degelijk.
vergelijking was fenix 6 (geen multiband) met forerunner 955 ;-)

forerunner kast is gewoon compleet plastic, zal toch echt minder degelijk zijn dan een fenix ?

forerunner heeft ook geen MIL rating ?

[ Voor 9% gewijzigd door Lagune op 24-11-2022 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 14:40
Lagune schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:37:
[...]

vergelijking was fenix 6 (geen multiband) met forerunner 955 ;-)

forerunner kast is gewoon compleet plastic, zal toch echt minder degelijk zijn dan een fenix ?

forerunner heeft ook geen MIL rating trouwens ?
Ach ok, maar hij vroeg wat hij ging missen.. Het niet hebben van multi-band zal hij missen ja ;)

En 'gewoon plastic' is een beetje downplayen, de fancy naam weet ik even niet en wellicht is het officieel gewoon plastic te noemen maar heb mijn eerdere forerunners regelmatig tegen een muur oid geknald en boeide allemaal niks. Zijn echt oerdegelijk hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
joker1977 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:10:
[...]

Vermoedelijk omdat het somber weer is ?
Blijkbaar komt het door de licht sensor op het horloge.
https://forums.garmin.com...t-colours/1521561#1521561

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-09 21:16
Vandaag is het dan eindelijk gelukt (met behulp van de uptimerobot) een Garmin Forerunner 955 te bestellen bij de ING rentepunten shop. Het is al de tweede keer deze week dat ze voorraad hebben gekregen maar dinsdag was ik net te laat. Ben benieuwd hoe het wordt om de Garmin familie te joinen.

Hebben jullie nog tips voor de initiële instellingen? Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor het hardlopen.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

frankv120 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:16:
Vandaag is het dan eindelijk gelukt (met behulp van de uptimerobot) een Garmin Forerunner 955 te bestellen bij de ING rentepunten shop. Het is al de tweede keer deze week dat ze voorraad hebben gekregen maar dinsdag was ik net te laat. Ben benieuwd hoe het wordt om de Garmin familie te joinen.

Hebben jullie nog tips voor de initiële instellingen? Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor het hardlopen.
(settings --> system)
data recording, frequency : every second, log HRV : on
sattelites : all + multi-band

(hardlopen op onbekende routes)
Running activity --> data screens --> de map screen : 2 data velden toevoegen (distance & pace of heartrate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen76
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:41
yourney schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:59:
Nu weer op voorraad bij de ing!
Fenix 7x sapphire solar
Nu ook weer voorraad en net eentje besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
frankv120 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:16:

Leuk! Gefeliciteerd. Mooi om te zien dat er toch eindelijk eens keer voorraad was gekomen voor de 955. Ik heb er zelf ook een sinds twee weken en ik ben juist onder de indruk van alle health statistieken en daar ook conclusies uit trekken. Batterijduur valt me alles mee, terwijl alles bij mij constant wordt gemeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Oeh, JerryRigEverything gaat op YouTube: Does the Apple Watch Ultra use REAL Sapphire!? - (Plus hidden solar!) de saffiertest doen op een AW ultra, Garmin Fenix 7 en een Galaxy Watch. Even kijken!

Oke, schijnbaar is 't toch echt saffier. Toch maar één besteld dan!

ING stock is nu nog 3 :-)

EDIT: 2!

[ Voor 17% gewijzigd door ascent op 25-11-2022 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet echt tevreden over de OHR van de Epix Gen2 tot nu toe. Mijn vorige FR645M liet betere resultaten zien. Zie bijgevoegde grafiek van een constante snelheid duurloop die veel te veel fluctuaties laat zien. Soms een korte cadence lock, soms ook veel te lage waardes. Het horloge zat verder goed op zijn plaats met het nylon ultrafit bandje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxSkBiaFDXrl26G8efGqo6Hrw9A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KwjahFsn88cacOtnQMkuz9Ue.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
PatrickC schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:34:
Niet echt tevreden over de OHR van de Epix Gen2 tot nu toe. Mijn vorige FR645M liet betere resultaten zien. Zie bijgevoegde grafiek van een constante snelheid duurloop die veel te veel fluctuaties laat zien. Soms een korte cadence lock, soms ook veel te lage waardes. Het horloge zat verder goed op zijn plaats met het nylon ultrafit bandje.
[Afbeelding]
Heb je die ook met pace overlay want an sich zegt een constante spm niet alles over je snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:03:
[...]

Heb je die ook met pace overlay want an sich zegt een constante spm niet alles over je snelheid
Ja, maar ik liet de spm overlay zien zodat je kunt zien dat spm=hartslag op sommige momenten. Ik loop meestal met een spm van rond de 180 en dat is niet een hartslag die ik bij een dergelijke duurloop zou moeten halen. Deze zit meestal max tussen 160-170. Ik ben tijdens de duurloop ook even gestopt, omdat ikmiemand tegenkwam die me aansprak. Dat is ook duidelijk te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-pttUGmAOIfJ3carCXp1dl1H5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4r1TJ4AdPNpowXPyI1DIzFg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 17:02
Beginnende hardloper hier. In de BF aanbiedingen heb ik een Forerunner 55 besteld. Ik heb nooit eerder met een smartwatch of andere wearable gelopen. Nodig heb ik het niet echt, ik loop zuiver recreatief en op gevoel. Wel is er een nerdige nieuwsgierigheid: in hoeverre kan ik mijn gevoel matchen met meetbare zaken: snelheid, afstand, hartslag, dat soort dingen. Nu ben ik ook behoorlijk terughoudend met online delen van allerlei info. Alles uit mijn horloge uploaden naar Garmin en/of Strava of andere cloud diensten ben ik niet direct voor in. Het zou dus goed kunnen dat ik de data uit het horloge alleen op het horloge zelf bekijk, of hooguit de FIT bestanden naar de PC en een beetje met software klooien om er wat grafiekjes uit te plotten. Vooral om lekker nerdig bezig te zijn dus (8>

Nu komen er bij Garmin geregeld software/firmware updates voor deze horloges. Kun je die gewoon zo downloaden bij Garmin en via USB op je horloge krijgen, of heb je daar ook weer accounts voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Antonius schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:15:
Beginnende hardloper hier. In de BF aanbiedingen heb ik een Forerunner 55 besteld. Ik heb nooit eerder met een smartwatch of andere wearable gelopen. Nodig heb ik het niet echt, ik loop zuiver recreatief en op gevoel. Wel is er een nerdige nieuwsgierigheid: in hoeverre kan ik mijn gevoel matchen met meetbare zaken: snelheid, afstand, hartslag, dat soort dingen. Nu ben ik ook behoorlijk terughoudend met online delen van allerlei info. Alles uit mijn horloge uploaden naar Garmin en/of Strava of andere cloud diensten ben ik niet direct voor in. Het zou dus goed kunnen dat ik de data uit het horloge alleen op het horloge zelf bekijk, of hooguit de FIT bestanden naar de PC en een beetje met software klooien om er wat grafiekjes uit te plotten. Vooral om lekker nerdig bezig te zijn dus (8>

Nu komen er bij Garmin geregeld software/firmware updates voor deze horloges. Kun je die gewoon zo downloaden bij Garmin en via USB op je horloge krijgen, of heb je daar ook weer accounts voor nodig?
Updaten gaat op een PC via Garmin Express, maar dan heb je volgens mij wel een Garmin accout nodig en zul je je horloge aan dit account moeten koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 17:02
Thanks. Dat zal ik dan bekijken als ik het horloge binnen heb. Ik kan nog niet goed inschatten of ik belang heb bij updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Antonius schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:45:
Thanks. Dat zal ik dan bekijken als ik het horloge binnen heb. Ik kan nog niet goed inschatten of ik belang heb bij updates.
Je kunt je data bij Garmin trouwens strikt privé houden en Strava is sowieso nergens voor nodig. Bij Garmin kun je ook gewoon fictieve gegevens invullen, dus er is dan alleen je e-mailadres wat gekoppeld is aan het Strava account. Wat zou daar nog het probleem mee zijn? Het bekijken van de data via de GC app maakt het allemaal ook veel inzichtelijker.

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 26-11-2022 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stravia account heb je niet nodig. Wel een account bij Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Er bestaat ook nog zoiets als de Garmin WebUpdater. Maar, die heeft sinds 2020 al geen updates meer gehad. Iemand daar ervaring mee? Wellicht kan die 't Garmin-account-loos :)

https://www8.garmin.com/s....jsp?product=999-99999-27

Verder, in elk geval beta's kun je handmatig downloaden (bijv https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=15159) en dan staat eronder bij de install instructies welke file je op welke plek moet gooien dus ik ben geneigd te denken dat je uiteindelijk wel aan je software komt zonder garminaccount als je echt wil. ik weet alleen niet zeker of ze dit ook voor de stable versies doen.

Zelf houd ik http://gpsinformation.net/allory/garfeat3.htm#fenix6Xpro in de gaten maar de stable downloadlink gaat in dat geval naar een forumpost waar je geen download hebt .. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, die garmin webupdater is alleen voor legacy producten

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1 ... 243 ... 323 Laatste